Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:03:07 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 ... 43   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 652478 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #1050 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 11:31:49 »

Én is így gondoltam, fel is hívtam ma a Fordot és mondták, hogy ez nem tartozik az 5 éves garanciába, ami nekem elég furcsa.
Így 25.000 Ft-ért programoznák föl.
A kezelésiben nincs távirányító újraprogramozás, mint mk4-nél? Nekem az mk4 néha meghülyül, és nem nyit/zár a távirányítóval, de az újratanítás mindig megoldja.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Titanium22
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132


« Új hozzászólás #1051 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 13:15:41 »

A kezelésiben nincs távirányító újraprogramozás, mint mk4-nél? Nekem az mk4 néha meghülyül, és nem nyit/zár a távirányítóval, de az újratanítás mindig megoldja.

Néztem, de sajnos nem írja, hogy lehet újraprogramozni.
Naplózva

Ford Mondeo 2017 MK5 Híbrid Titanium
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1052 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 13:31:20 »

Én is így gondoltam, fel is hívtam ma a Fordot és mondták, hogy ez nem tartozik az 5 éves garanciába, ami nekem elég furcsa.
Így 25.000 Ft-ért programoznák föl.

Érdekes, hogy távolról megállapították, hogy nem az autóval van a probléma.
Egyszerre mindkét kulcs, hol jó hol nem, ha nem egyik sem....
Nem úgy néz ki, mintha kulcs probléma lenne.
Melyik Ford-nál érdeklődtél?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Titanium22
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132


« Új hozzászólás #1053 Dátum: 2019.11.21 csütörtök, 13:40:19 »

Érdekes, hogy távolról megállapították, hogy nem az autóval van a probléma.
Egyszerre mindkét kulcs, hol jó hol nem, ha nem egyik sem....
Nem úgy néz ki, mintha kulcs probléma lenne.
Melyik Ford-nál érdeklődtél?

Szerintem lehetetlen, hogy kulcs probléma lenne, mert az egyikben elemet is cseréltem, és továbbra is vagy mind a kettő tökéletesen működik, vagy egyik sem.
Autó Fortnál érdeklődtem, és ők mondták, hogy kb 25-ért felprogramozzák újra a kulcsokat, viszont megnéztem az 5 éves garancia leírását, amelyben ott szerepel az elektronikai meghibásodásra is él.
https://www.ford.hu/erdeklodoknek/valasszon-extrakat/garancia-es-biztonsag/ford-extra-garancia
Naplózva

Ford Mondeo 2017 MK5 Híbrid Titanium
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1054 Dátum: 2019.11.22 péntek, 22:47:21 »

Szerintem lehetetlen, hogy kulcs probléma lenne, mert az egyikben elemet is cseréltem, és továbbra is vagy mind a kettő tökéletesen működik, vagy egyik sem.
Autó Fortnál érdeklődtem, és ők mondták, hogy kb 25-ért felprogramozzák újra a kulcsokat, viszont megnéztem az 5 éves garancia leírását, amelyben ott szerepel az elektronikai meghibásodásra is él.
https://www.ford.hu/erdeklodoknek/valasszon-extrakat/garancia-es-biztonsag/ford-extra-garancia


Esetleg nem te jelentkeztél be holnap Szentendrére ezzel a problémával?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1055 Dátum: 2019.11.22 péntek, 23:12:41 »


Esetleg nem te jelentkeztél be holnap Szentendrére ezzel a problémával?

Szombaton is van szerviz nálatok?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
nsxr11
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #1056 Dátum: 2019.11.26 kedd, 10:01:29 »

Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem, hátha valaki kapásból rávágja a választ  worship

Egy sikeres USB-ről történő frissítés óta szinte minden indításkor feljön a következő ablak:

https://kepkuldes.com/images/164259e9cc8ac95aa5277e703227ddd6.md.jpg

Már egy jó ideje így használom, de emlékeim szerint hiába próbáltam "újratenni" a legutolsó frissítést, nem javult meg a dolog.
Valami olyan megoldás létezik, hogy a "beragadt" frissítést kitörölje?

Előre is köszi a segítséget!

Üdv,
Ádám
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1057 Dátum: 2019.11.26 kedd, 16:43:47 »

Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem, hátha valaki kapásból rávágja a választ  worship

Egy sikeres USB-ről történő frissítés óta szinte minden indításkor feljön a következő ablak:

Már egy jó ideje így használom, de emlékeim szerint hiába próbáltam "újratenni" a legutolsó frissítést, nem javult meg a dolog.
Valami olyan megoldás létezik, hogy a "beragadt" frissítést kitörölje?

Előre is köszi a segítséget!

Üdv,
Ádám

szia.Én még nem találkoztam ezzel az üzenettel,mert mindig sikeres volt(4-5alkalommal, a haverok autóin is).
Én vagy levenném az akkusarut egy negyedórára,vagy ha az sem segít,akkor van egy gomb a menüben, hogy "visszaállítás gyári állapotra".
Továbbá az automatikus frissítést kikell kapcsolni a menüben,minden esetben.
Alvázszám alapján szedted le a ford oldaláról az update-ot?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nsxr11
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #1058 Dátum: 2019.11.26 kedd, 18:11:17 »

szia.Én még nem találkoztam ezzel az üzenettel,mert mindig sikeres volt(4-5alkalommal, a haverok autóin is).
Én vagy levenném az akkusarut egy negyedórára,vagy ha az sem segít,akkor van egy gomb a menüben, hogy "visszaállítás gyári állapotra".
Továbbá az automatikus frissítést kikell kapcsolni a menüben,minden esetben.
Alvázszám alapján szedted le a ford oldaláról az update-ot?

Köszi a gyors választ. A "Visszaállítás gyári állapotrá"-t próbáltam, de nem segített. Az automatikus frissítés is ki van kapcsolva.
Ha leveszem az akkusarut, akkor utána kell valami extra lépést csinálnom? Kulcsok felprogramozása, vagy ilyesmi?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1059 Dátum: 2019.11.26 kedd, 18:44:35 »

Köszi a gyors választ. A "Visszaállítás gyári állapotrá"-t próbáltam, de nem segített. Az automatikus frissítés is ki van kapcsolva.
Ha leveszem az akkusarut, akkor utána kell valami extra lépést csinálnom? Kulcsok felprogramozása, vagy ilyesmi?
nem.Talán az ablakok automata le-fel húzását.De az is lehet, hogy semmit nem fog segíteni,ha a visszaállítás sem segített.
Az autóhoz tartozik a frissítés?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1060 Dátum: 2019.11.26 kedd, 18:47:54 »

Köszi a gyors választ. A "Visszaállítás gyári állapotrá"-t próbáltam, de nem segített. Az automatikus frissítés is ki van kapcsolva.
Ha leveszem az akkusarut, akkor utána kell valami extra lépést csinálnom? Kulcsok felprogramozása, vagy ilyesmi?
Az lehet, hogy a szerviz tud majd segíteni visszatenni a gyári sw-t a sync-re.Vagy PowerFord.
Elméletileg az Etisben bennevan az eredeti sw azonosítója, ami fellelhető a neten,de ez már messze van az általánosan otthon elvégezhető kategórián.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nsxr11
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


« Új hozzászólás #1061 Dátum: 2019.11.27 szerda, 10:28:38 »

nem.Talán az ablakok automata le-fel húzását.De az is lehet, hogy semmit nem fog segíteni,ha a visszaállítás sem segített.
Az autóhoz tartozik a frissítés?

Bocsánat, igazad van, kimaradt az első válaszomból: az autó alvázszáma alapján letöltött frissítést tettem fel.
Innen töltöttem le: https://www.ford.hu/tulajdonosoknak/hasznos/sync-es-bluetooth-ismerteto/ford-sync-3-terkep-frissites

Egyébként azóta egy visszahívás miatt volt márkaszervízben az autó és akkor jeleztem is a problémát, de vagy egyáltalán nem is foglalkoztak vele, vagy úgy gondolták, hogy a "Gyári beállítások visszaállítása" segíteni fog. Mert emlékszem, hogy amikor visszakaptam az autót, utána állítgathattam mindent újra be.

Szerintem akkor marad az az opció, hogy a következő kötelező szervíznél megint jelzem a problémát, aztán amíg meg nem oldják, addig mindig visszaviszem  Wink
Naplózva
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #1062 Dátum: 2019.11.29 péntek, 11:20:09 »

sziasztok,
sync2-nél parkoláskor, tolatáskor eddig mind a 12 parkszenzor megjelent a kis piktogrammon, sync3-nél viszont a 2-2 oldalsónak nincs jelzése. valami lemaradt voltna az apim felprogramozásakkor?

Neten megtaláltam a megoldást, ha valakit esetleg érdekelne vagy bele futna, akkor
7D0-04-02   xxx7   xx
a gyári configom is sync2-nél ez volt, de az új egységben a korábbi beállítás alapján 9 volt
7=rear/front PDC with APA
9=APA Lite Plus (SAPP/POA-10 channel)

ismét boldogság van!

Naplózva

alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1063 Dátum: 2019.11.29 péntek, 11:46:14 »

Neten megtaláltam a megoldást, ha valakit esetleg érdekelne vagy bele futna, akkor
7D0-04-02   xxx7   xx
a gyári configom is sync2-nél ez volt, de az új egységben a korábbi beállítás alapján 9 volt
7=rear/front PDC with APA
9=APA Lite Plus (SAPP/POA-10 channel)

ismét boldogság van!


akkor valóban az apim átprogizásánál siklottatok el felette.Ügyes vagy. eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1064 Dátum: 2019.11.29 péntek, 12:37:49 »

Neten megtaláltam a megoldást, ha valakit esetleg érdekelne vagy bele futna, akkor
7D0-04-02   xxx7   xx
a gyári configom is sync2-nél ez volt, de az új egységben a korábbi beállítás alapján 9 volt
7=rear/front PDC with APA
9=APA Lite Plus (SAPP/POA-10 channel)

ismét boldogság van!



Gratula!  eljen

Ilyenekből még sokat!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1065 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 10:55:37 »

Ahogy bejött ez a kis hideg, az akku máris jelezte, hogy nem óhajtja ezt a telet már kiszolgálni. Nagyon betegen indult az autó már két reggelen is.

- milyen akkut vegyek (start-stopos az autó)?
- van valami jó leírás a cseréről, mármint arról, hogy mit és hogyan kell bontani?
- hogyan kell "kalibrálni" az újat forscannel?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1066 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 13:01:10 »

Ahogy bejött ez a kis hideg, az akku máris jelezte, hogy nem óhajtja ezt a telet már kiszolgálni. Nagyon betegen indult az autó már két reggelen is.

- milyen akkut vegyek (start-stopos az autó)?
- van valami jó leírás a cseréről, mármint arról, hogy mit és hogyan kell bontani?
- hogyan kell "kalibrálni" az újat forscannel?


Ha jól sejtem, akkor 75ah-s...
Petrányinál
Ford: 59.905 Ft
Motocraft: 54.679 Ft

Akkuboxnál egy varta (ami vélhetően ugyanott készül) legalább egy 10-essel olcsóbb.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1067 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 13:16:43 »

Ha jól sejtem, akkor 75ah-s...
Petrányinál
Ford: 59.905 Ft
Motocraft: 54.679 Ft

Akkuboxnál egy varta (ami vélhetően ugyanott készül) legalább egy 10-essel olcsóbb.


Ezek nem a start-stop akku árai.
Dízelbe Ford logósat javasolok, Motorcraft-ot benzinesbe.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1068 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 13:31:34 »

Ezek nem a start-stop akku árai.
Dízelbe Ford logósat javasolok, Motorcraft-ot benzinesbe.

https://alkatreszfordpetranyi.hu/ford-petranyi-alkatresz-webshop-akkumulator-75ah-700a-2247695-tk-t4898-c2813,2940

https://alkatreszfordpetranyi.hu/ford-petranyi-alkatresz-webshop-akkumulator-75ah-700a-1917577-tk-t781-c2813,2940

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1069 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 13:44:11 »


Viszont a 75-öt te tippelted.
Szerintem meg 70/720 lehet benne. Az meg jóval drágább.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
N0R31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 228



« Új hozzászólás #1070 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 14:19:42 »

Egy páram gyári AGM varta helyett (ford logos) ezt raktuk be:

https://www.auto-motor-akkumulator.hu/start_stop_akkumulator_80ah

Befér pont, lehet rögzíteni is az akksi előtt lévő lemezkét egy lyukkal előrébb. Forscanbe 80ah AGM akksit be kell állítani meg egy akksi reset.

Ha AGM van a kocsiba akkor eleve az kellene bele, nem a két linken lévő két EFB akksi valamelyike. Nem mellesleg olcsóbb. EFB is kapható VARTA-ből az meg még ennél a ~47k is olcsóbb valamivel.
Naplózva

Mondeo MK5 2.0 TDCi - 150 Le -  Deep Impact Blue (180 by PF) --> 205 by PF
N0R31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 228



« Új hozzászólás #1071 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 14:28:23 »

Szappanos Feri mutatja hogy kell  nyes wow1

https://www.youtube.com/watch?v=uVI_lRtK4O4&t=117s
Naplózva

Mondeo MK5 2.0 TDCi - 150 Le -  Deep Impact Blue (180 by PF) --> 205 by PF
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1072 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 14:37:18 »

Egy páram gyári AGM varta helyett (ford logos) ezt raktuk be:

https://www.auto-motor-akkumulator.hu/start_stop_akkumulator_80ah

Befér pont, lehet rögzíteni is az akksi előtt lévő lemezkét egy lyukkal előrébb. Forscanbe 80ah AGM akksit be kell állítani meg egy akksi reset.

Ha AGM van a kocsiba akkor eleve az kellene bele, nem a két linken lévő két EFB akksi valamelyike. Nem mellesleg olcsóbb. EFB is kapható VARTA-ből az meg még ennél a ~47k is olcsóbb valamivel.

Tehát ha jól értem, akkor AGM akksi van benne.

A Ford logós is Varta és elvileg ez:

https://akkubox.hu/termek/54/varta-silver-dynamic-agm-12v-70ah-jobb-

De, ha már cserél az ember, akkor jobb a nagyobb, ami simán befér?
Ami ez?
https://akkubox.hu/termek/55/varta-silver-dynamic-agm-12v-80ah-jobb-


Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1073 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 15:00:15 »

Ahogy bejött ez a kis hideg, az akku máris jelezte, hogy nem óhajtja ezt a telet már kiszolgálni. Nagyon betegen indult az autó már két reggelen is.

- milyen akkut vegyek (start-stopos az autó)?
- van valami jó leírás a cseréről, mármint arról, hogy mit és hogyan kell bontani?
- hogyan kell "kalibrálni" az újat forscannel?


https://forscan.org/forum/download/file.php?id=3766

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Radvany_18
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 132



« Új hozzászólás #1074 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 15:29:01 »

Ahogy bejött ez a kis hideg, az akku máris jelezte, hogy nem óhajtja ezt a telet már kiszolgálni. Nagyon betegen indult az autó már két reggelen is.

- milyen akkut vegyek (start-stopos az autó)?
- van valami jó leírás a cseréről, mármint arról, hogy mit és hogyan kell bontani?
- hogyan kell "kalibrálni" az újat forscannel?


Üdv Sakos!

Én kb. egy hónapja cseréltem, már túl vagyok a műtéten. Nekem a 70Ah/720A AGM-es volt gyárilag és UGYANOLYANRA (70/720 AGM) cseréltem. Az ügyes, gondolkodni képes szerelő megoldja úgy, hogy az autó észre sem veszi a cserét, szoftveresen nem kell semmit sem piszkálgatni.

Én amondó vagyok, hogy ezeknél a járgányoknál az ember rakja bele azt, ami gyárilag is benne volt, oszt jónapot.

Amúgy tényleg furcsa - egyetértve MegGyőző barátunkkal - hogy a 70/720 AGM-es jóval drágább, mint más nagyobb kapacitású és indítóáramú akksik. Ja és a beszerzése sem olyan egyszerű, hogy csak rákeresek a neten. Nem állítom, hogy nem találtok, de próbáljatok 70Ah/720A AGM akksit találni a neten csak úgy gúglizva.
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1075 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 15:56:07 »

A főoldalon van egy nagyautos akció: Ford akkumulátor 75 Ah Start-Stop - 40 500 Ft Ez nem lehet jó?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1076 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 16:05:01 »

A főoldalon van egy nagyautos akció: Ford akkumulátor 75 Ah Start-Stop - 40 500 Ft Ez nem lehet jó?

Ez az lehet amit linkeltem a Petrányitól, az EFB akksi, és elvileg most AGM van benne. Nem tudom, hogy mi a kettő között a különbség.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1077 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 16:26:13 »

Ez az lehet amit linkeltem a Petrányitól, az EFB akksi, és elvileg most AGM van benne. Nem tudom, hogy mi a kettő között a különbség.

Írásban, a betűk.... hehe


"Az EFB akkumulátorok támogatják a részleges töltöttségi állapotban működő alkalmazásokat, melyek nem igényelik az AGM akkumulátor által nyújtott mélyciklusú tulajdonságokat. Ezt a pozitív pólus felületéhez hozzáadott poláranyag béles teszi lehetővé. Ez segít stabilizálni a lemezek aktív anyagát, mely növeli a tartósságot."

Amibe gyárilag EFB elég, oda az kell. Amibe AGM kell, oda az kell.   Semmi bonyolult nincs ebben!  wave
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.02 hétfő, 16:36:26 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1078 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 16:37:00 »

Ez az lehet amit linkeltem a Petrányitól, az EFB akksi, és elvileg most AGM van benne. Nem tudom, hogy mi a kettő között a különbség.

Itt vannak ugyanis a stop-startos autóknál jellemző AGM akkumulátorok, amelyek első tagjai 2004-ben jelentek meg az Exide által. Ma az indító akkumulátorok esetén ez tekinthető a csúcsnak. Az AGM (Absorbent Glass Mat) mozaikszó üvegszál-szövetbe felitatott elektrolitet jelent. Ennek előnye, hogy egyrészt az akkumulátor teljesen gondozás- és szivárgásmentes, bármilyen helyzetben, s akár az utastérben elhelyezve is építhető, másrészt négyszeres feltöltési és ciklusállóságot bír, de persze jóval drágább is. És nem elég, hogy többe kerül a hagyományos ólomsavasánál az AGM akkumulátor, hiába a négyszeres ciklusállóság, években kifejezett élettartama ugyanakkor nem lett négyszeres, ugyanis – miként azt kifejtettük – feladata is megváltozott.

Az AGM akkumulátorok után jelent meg az EFB (Enhanced Flooded Battery), ám ez valójában az ólomsavas akkumulátorok továbbfejlesztett változatát jelöli. Itt a pozitív cellák egy speciális poliészter bevonatot, erősítést kapnak, ezáltal erős rázkódás esetén is üzembiztosak maradnak, valamint a mélykisütést is jobban bírják. Talán ennél is fontosabb, hogy a feltöltési/kisülési ciklusállóság is háromszoros már ezek esetén is a hagyományos akkumulátorokhoz mérten, ezért aztán kisebb méretű (és kevesebb kényelmi fogyasztóval rendelkező) autók esetén stop-start elektronikák mellett is alkalmazzák. Az EFB akkumulátorok ára szerényebb ugyan, mint az AGM rendszerűeké, de fontos, hogy ha cserére van szükség, autónkhoz csakis (legalább) a hozzá gyárilag alkalmazott rendszer ajánlott. Tehát EFB akkumulátor helyett (akár) szerelhetünk be AGM-est, de fordítva nem, az olcsónak mondható hagyományos pedig egyik helyett sem ajánlott, hiszen a stop-start rendszer nem lesz használható hagyományos akkumulátorral, s annak élettartama is jóval rövidebb lesz, mint az autóhoz gyárilag szerelt telepé.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1079 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 16:40:33 »

Itt vannak ugyanis a stop-startos autóknál jellemző AGM akkumulátorok, amelyek első tagjai 2004-ben jelentek meg az Exide által. Ma az indító akkumulátorok esetén ez tekinthető a csúcsnak. Az AGM (Absorbent Glass Mat) mozaikszó üvegszál-szövetbe felitatott elektrolitet jelent. Ennek előnye, hogy egyrészt az akkumulátor teljesen gondozás- és szivárgásmentes, bármilyen helyzetben, s akár az utastérben elhelyezve is építhető, másrészt négyszeres feltöltési és ciklusállóságot bír, de persze jóval drágább is. És nem elég, hogy többe kerül a hagyományos ólomsavasánál az AGM akkumulátor, hiába a négyszeres ciklusállóság, években kifejezett élettartama ugyanakkor nem lett négyszeres, ugyanis – miként azt kifejtettük – feladata is megváltozott.

Az AGM akkumulátorok után jelent meg az EFB (Enhanced Flooded Battery), ám ez valójában az ólomsavas akkumulátorok továbbfejlesztett változatát jelöli. Itt a pozitív cellák egy speciális poliészter bevonatot, erősítést kapnak, ezáltal erős rázkódás esetén is üzembiztosak maradnak, valamint a mélykisütést is jobban bírják. Talán ennél is fontosabb, hogy a feltöltési/kisülési ciklusállóság is háromszoros már ezek esetén is a hagyományos akkumulátorokhoz mérten, ezért aztán kisebb méretű (és kevesebb kényelmi fogyasztóval rendelkező) autók esetén stop-start elektronikák mellett is alkalmazzák. Az EFB akkumulátorok ára szerényebb ugyan, mint az AGM rendszerűeké, de fontos, hogy ha cserére van szükség, autónkhoz csakis (legalább) a hozzá gyárilag alkalmazott rendszer ajánlott. Tehát EFB akkumulátor helyett (akár) szerelhetünk be AGM-est, de fordítva nem, az olcsónak mondható hagyományos pedig egyik helyett sem ajánlott, hiszen a stop-start rendszer nem lesz használható hagyományos akkumulátorral, s annak élettartama is jóval rövidebb lesz, mint az autóhoz gyárilag szerelt telepé.

11 perccel előtted írtam a lényeget. Nem kellett volna gúglizni.....  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1080 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 17:00:57 »

A főoldalon van egy nagyautos akció: Ford akkumulátor 75 Ah Start-Stop - 40 500 Ft Ez nem lehet jó?
én bárdiban vettem néhány hónapja Bosch start-stop-os aksit kedvességgel 42 volt.Szóval ha ez belevaló,akkor az jó ár nagyon.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
N0R31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 228



« Új hozzászólás #1081 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 18:05:01 »


Igen ez a reset. De ha 80ah teszel bele, már miért ne ha kapni és befér, akkor előbb át kell lőni az akksi típust is. Aztán a reset.

Rá kell menni a proci ikonra oldalt, majd belemenni a BCMii modulba, ne az (As built) végűbe, és akkor kiválasztós benűbe ott lesz mi van beállítva.
Pl nekem az volt hogy AGM 70Ah 600CCA H6 Case, ezt állítottam át AGM 80ah-ra. Igen jól látod hiába volt benne 720 indító áramos akksi gyárilag mégis 600CCA volt beállítva, illetve a 80ah AGM-hez sem lesz 800CCA-s csak 700CCA. Ha ez megvan jöhet a reset, de attól függ ki mit tesz bele.
Naplózva

Mondeo MK5 2.0 TDCi - 150 Le -  Deep Impact Blue (180 by PF) --> 205 by PF
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1082 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 18:06:12 »

11 perccel előtted írtam a lényeget. Nem kellett volna gúglizni.....  vigyor3

Esetleg másodperc...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1083 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 18:08:51 »

Esetleg másodperc...

Akkor segítek.

Én ekkor írtam:  Ma - 16:26:13
Te ekkor írtad:   Ma - 16:37:00

37perc - 26perc = 11 perc  Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1084 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 18:12:23 »

Akkor segítek.

Én ekkor írtam:  Ma - 16:26:13
Te ekkor írtad:   Ma - 16:37:00

37perc - 26perc = 11 perc  Roll Eyes

Én is segítek
 Utoljára szerkesztve: Ma - 16:36:26 írta Meg Győző »
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1085 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 18:30:05 »

Én is segítek
 Utoljára szerkesztve: Ma - 16:36:26 írta Meg Győző »


Elírást szerkesztettem, bocs.  beka3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1086 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 18:42:12 »

Elírást szerkesztettem, bocs.  beka3

Persze. Bla-bla...  taps
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1087 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 18:54:47 »

Persze. Bla-bla...  taps

Tudod, hogy nem érdekel elhiszed-e vagy nem....ez történt, kész.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1088 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 19:14:22 »

Az AGM akkumulátorok után jelent meg az EFB (Enhanced Flooded Battery), ám ez valójában az ólomsavas akkumulátorok továbbfejlesztett változatát jelöli. Itt a pozitív cellák egy speciális poliészter bevonatot, erősítést kapnak, ezáltal erős rázkódás esetén is üzembiztosak maradnak, valamint a mélykisütést is jobban bírják. Talán ennél is fontosabb, hogy a feltöltési/kisülési ciklusállóság is háromszoros már ezek esetén is a hagyományos akkumulátorokhoz mérten, ezért aztán kisebb méretű (és kevesebb kényelmi fogyasztóval rendelkező) autók esetén stop-start elektronikák mellett is alkalmazzák. Az EFB akkumulátorok ára szerényebb ugyan, mint az AGM rendszerűeké, de fontos, hogy ha cserére van szükség, autónkhoz csakis (legalább) a hozzá gyárilag alkalmazott rendszer ajánlott. Tehát EFB akkumulátor helyett (akár) szerelhetünk be AGM-est, de fordítva nem, az olcsónak mondható hagyományos pedig egyik helyett sem ajánlott, hiszen a stop-start rendszer nem lesz használható hagyományos akkumulátorral, s annak élettartama is jóval rövidebb lesz, mint az autóhoz gyárilag szerelt telepé.
Hol tart ma már a tudomány... Az előző két Mondeómban 8 évig bírta a gyári aksi, ebben háromig. Ma letiltottam a start-stop működést Ha holnap lényegesen jobban indul, akkor talán még elmegy egy darabig, habár nem szívesen vágok neki a télnek egy gyenge akkuval.

Amúgy EFB-s.

Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1089 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 19:32:47 »

én bárdiban vettem néhány hónapja Bosch start-stop-os aksit kedvességgel 42 volt.Szóval ha ez belevaló,akkor az jó ár nagyon.
A helyi akkuboltban van Varta 37-ért, kicsit jobb indító árammal. Szerintem ez lesz.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1090 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 19:49:21 »

Hol tart ma már a tudomány... Az előző két Mondeómban 8 évig bírta a gyári aksi, ebben háromig. Ma letiltottam a start-stop működést Ha holnap lényegesen jobban indul, akkor talán még elmegy egy darabig, habár nem szívesen vágok neki a télnek egy gyenge akkuval.

Amúgy EFB-s.

[img]https://i.ibb.co/Cw2y64X/akkg]

Nem kell letiltani.
Ha nem érzi az akku "fittségét", alapból nem működik.   wave
Mázlista vagy, hogy csak EFB-s.  vigyor3

Azért az előző Mondeo-d és a mostani között eléggé eltérő az elektromos rendszer. Az akkuk sem egyformák, más jellegű igénybevétel.
Valamelyiknél eddig sem bírja, sőt ÚJ autókban is kellett már cserélni...  Undecided
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #1091 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 20:04:04 »

Nem kell letiltani.
Ha nem érzi az akku "fittségét", alapból nem működik.   wave
Mázlista vagy, hogy csak EFB-s.  vigyor3

Azért az előző Mondeo-d és a mostani között eléggé eltérő az elektromos rendszer. Az akkuk sem egyformák, más jellegű igénybevétel.
Valamelyiknél eddig sem bírja, sőt ÚJ autókban is kellett már cserélni...  Undecided
Ha nem kapcsolom ki, akkor megy a start-stop. Alig állok ki reggel a kertből, ez első sarkon már le is szokott állni. Lehet, hogy úgy érzi jó az akku, pedig nem.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1092 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 20:14:08 »

Ha nem kapcsolom ki, akkor megy a start-stop. Alig állok ki reggel a kertből, ez első sarkon már le is szokott állni. Lehet, hogy úgy érzi jó az akku, pedig nem.

Vizsgáltasd be az akku-t.
Nem igazán szokott jónak érezni egy (ahogy írtad) nehezen indító akksit. Sőt....

Nyilván nem kéne, nem lenne időszerű....de egy szoruló indítómotor is becsapós lehet.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
hardynet
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #1093 Dátum: 2019.12.02 hétfő, 22:58:42 »

Sziasztok

Valakinek van tapasztalata napfénytetővel ?
Egyik napról a másikra megállt és hiába nyomok bármit kb nem csinál semmit, egyedül beindítás után 1x mozdul meg 1 centire.  (gondolom ezért a motor jó)

Lehet ezt esetleg resetelni ? vagy újra programozni , újratanítani ?

Köszi

Naplózva

2018.05 MK5 Mondeo 2.0 TDCI automata + üvegtető Wink
N0R31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 228



« Új hozzászólás #1094 Dátum: 2019.12.03 kedd, 08:04:23 »

Ha nem kapcsolom ki, akkor megy a start-stop. Alig állok ki reggel a kertből, ez első sarkon már le is szokott állni. Lehet, hogy úgy érzi jó az akku, pedig nem.

Újj akksinál nekem is 2 sarok és le is állítja, hiába csak pl12.3v van az akksiban, de minden más meg oké vele. Amit kicseréltem 12.4 ig tudta tölteni a kocsi max, nem vett fel többet hosszabb út után sem. Éjszakai töltéssel felment szépen 12.8-ra de akkor se start stoppolta. Ha megy a start stop az az akksi még jó!
Naplózva

Mondeo MK5 2.0 TDCi - 150 Le -  Deep Impact Blue (180 by PF) --> 205 by PF
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1095 Dátum: 2019.12.03 kedd, 08:17:31 »

Vizsgáltasd be az akku-t.
Nem igazán szokott jónak érezni egy (ahogy írtad) nehezen indító akksit. Sőt....

Nyilván nem kéne, nem lenne időszerű....de egy szoruló indítómotor is becsapós lehet.  wave

De csak a hidegben szorul az önindító?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #1096 Dátum: 2019.12.03 kedd, 08:35:17 »

De csak a hidegben szorul az önindító?

Akkor inkább és ugye akkor nehezebb is megforgatni a motort.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
podani
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133



E-mail
« Új hozzászólás #1097 Dátum: 2019.12.03 kedd, 09:36:14 »

Hol tart ma már a tudomány... Az előző két Mondeómban 8 évig bírta a gyári aksi, ebben háromig. Ma letiltottam a start-stop működést Ha holnap lényegesen jobban indul, akkor talán még elmegy egy darabig, habár nem szívesen vágok neki a télnek egy gyenge akkuval.

Amúgy EFB-s.

[img width=565 height=600]https://i.ibb.co/Cw2y64X/akku.jpg

Akkor én nem szólok semmit, nekem 5.5 évig bírta, szintén most halt meg, start-stop nincs Smiley Bár hozzásegítette hogy vettem egy menetrögzítőt, ami mint kiderült csak 90 perc után kapcsolt le, mivel erre van gyárilag állítva a szivargyújtó csatlakozó, de akkor sem hiszem hogy annak 8V-ig le kellett volna szívni az aksit. Azóta átállítottam, hogy 5 mp után kapcsolja le a szivargyújtót.
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.03 kedd, 16:14:24 írta alf® » Naplózva

Ford Fusion 2.0T Ecoboost Automata 242LE, 2014
N0R31
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 228



« Új hozzászólás #1098 Dátum: 2019.12.03 kedd, 09:44:03 »

Akkor én nem szólok semmit, nekem 5.5 évig bírta, szintén most halt meg, start-stop nincs Smiley Bár hozzásegítette hogy vettem egy menetrögzítőt, ami mint kiderült csak 90 perc után kapcsolt le, mivel erre van gyárilag állítva a szivargyújtó csatlakozó, de akkor sem hiszem hogy annak 8V-ig le kellett volna szívni az aksit. Azóta átállítottam, hogy 5 mp után kapcsolja le a szivargyújtót.

Megtudod mondani forscanbe ez melyik sor amúgy? és hogy a kérdéses blokkon belül a 4 karakterbe hogy van. Köszi
Naplózva

Mondeo MK5 2.0 TDCi - 150 Le -  Deep Impact Blue (180 by PF) --> 205 by PF
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #1099 Dátum: 2019.12.03 kedd, 09:55:24 »

Az IPC-ben valamelyikőtök próbálta már a DPF status menüt elővarázsolni?
720-07-02   xAxx   xxxx      Adds Diesel Exhaust Filter Status menu item
Off - On
0 - 8
1 - 9
2 - A
3 - B
4 - C
5 - D
6 - E
7 - F
« Utoljára szerkesztve: 2019.12.03 kedd, 09:58:40 írta szemisun » Naplózva

Oldalak: 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 ... 43   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.