Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.01 péntek, 00:03:41
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo II.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
8
9
10
11
...
13
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 356329 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #150 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 19:14:48 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 19:12:32
amennyire én tudom a szisztéma az abs rendszerre épül.
a féltengely csuklón vannak a fogaskoszorúk a csonkállványon a szenzorok(elöl).
a 4 fogaskoszorú jelei alapján érzékeli a fordulatszám különbséget és korrigál.
így van egyszerűen megfékezi a pörögni akaró kereket
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #151 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 19:26:30 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 19:12:32
amennyire én tudom a szisztéma az abs rendszerre épül.
a féltengely csuklón vannak a fogaskoszorúk a csonkállványon a szenzorok(elöl).
a 4 fogaskoszorú jelei alapján érzékeli a fordulatszám különbséget és korrigál.
na igen.de ehhez hozzátartozik,hogy az mk1-en a kerekek fékezésével,mk2-őn meg a gyújtásrendszer szabályozásával (v6) ,a sornégyeknél fojtószelep zárással (idézet szabadon a kezelésiből)
Ergo utálom mint a xart,a legelső dolog amit kikapcsolok elinduláskor.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #152 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 19:31:43 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.09.19 hétfő, 19:26:30
na igen.de ehhez hozzátartozik,hogy az mk1-en a kerekek fékezésével,mk2-őn meg a gyújtásrendszer szabályozásával (v6) ,a sornégyeknél fojtószelep zárással (idézet szabadon a kezelésiből)
Ergo utálom mint a xart,a legelső dolog amit kikapcsolok elinduláskor.
a ***! még a gázt is elveszi
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #153 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 19:34:19 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.09.19 hétfő, 19:26:30
na igen.de ehhez hozzátartozik,hogy az mk1-en a kerekek fékezésével,mk2-őn meg a gyújtásrendszer szabályozásával (v6) ,a sornégyeknél fojtószelep zárással (idézet szabadon a kezelésiből)
Ergo utálom mint a xart,a legelső dolog amit kikapcsolok elinduláskor.
azt azért nem értem, mert a motor pörög, csak a kerék nem...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
undok
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #154 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 19:35:48 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.09.19 hétfő, 19:26:30
na igen.de ehhez hozzátartozik,hogy az mk1-en a kerekek fékezésével,mk2-őn meg a gyújtásrendszer szabályozásával (v6) ,a sornégyeknél fojtószelep zárással (idézet szabadon a kezelésiből)
Ergo utálom mint a xart,a legelső dolog amit kikapcsolok elinduláskor.
No így már kezdem érteni....
De:
- akkor mi az a zizegő, kerregő hang, (halk) ami együtt jelentkezik a kipörgés-gátlás szabályozásával, ehhez a hanghoz párosul a műszerfali visszajelző jelzése.
Vagy ez talán valami "mesterséges hangkeltés" vagyis nem az erőátvitel "darál" valahol, hanem csak egy figyelemfelkeltő hangjelzés?
(lakókocsit huzogatok, s nálam még ilyen száraz időben is előfordul, hogy szabályoz, most nem részlezetem, hogy mely kempingekben milyenek a parkoló parcellák, ahonnan ki kell húzni a lakót....)
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #155 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 19:43:27 »
Idézetet írta: undok - 2011.09.19 hétfő, 19:35:48
No így már kezdem érteni....
De:
- akkor mi az a zizegő, kerregő hang, (halk) ami együtt jelentkezik a kipörgés-gátlás szabályozásával, ehhez a hanghoz párosul a műszerfali visszajelző jelzése.
Vagy ez talán valami "mesterséges hangkeltés" vagyis nem az erőátvitel "darál" valahol, hanem csak egy figyelemfelkeltő hangjelzés?
(lakókocsit huzogatok, s nálam még ilyen száraz időben is előfordul, hogy szabályoz, most nem részlezetem, hogy mely kempingekben milyenek a parkoló parcellák, ahonnan ki kell húzni a lakót....)
kapcsold ki!
eleve a lakókocsi letolja a kocsi hátsóját és rontja az első kerekek tapadását.
laza talajon, meg simán leszabályoz. a télről már ne is beszéljünk. hóban pl. abszolút nem lehet vele közlekedni.
a hang nem figyelmeztető, hanem valós zörgés...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #156 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 19:48:45 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 19:34:19
azt azért nem értem, mert a motor pörög, csak a kerék nem...
mit nem értesz..odaírtam,hogy mk1...mk2v6,sornégy...a tiéd mk1,nem?
Naplózva
undok
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #157 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 19:50:21 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 19:43:27
kapcsold ki!
eleve a lakókocsi letolja a kocsi hátsóját és rontja az első kerekek tapadását.
laza talajon, meg simán leszabályoz. a télről már ne is beszéljünk. hóban pl. abszolút nem lehet vele közlekedni.
a hang nem figyelmeztető, hanem valós zörgés...
Ok!
de erre vagyok kíváncsi! Mi az a valós zörgés? mi adja? miért?(jó tudom, azért, mert szabályoz...
) de mi "darál" mivel..
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #158 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 19:52:36 »
Idézetet írta: misi107 - 2011.09.19 hétfő, 19:48:45
mit nem értesz..odaírtam,hogy mk1...mk2v6,sornégy...a tiéd mk1,nem?
akkor elmondom...
ha nyomom a gázt és a féket is(mert ugye azt mondod a kerekeket fékezi) akkor a motort is fojtja ez a hatás.
azt nem értem, hogy az erőátvitelt hol és hogyan gátolja, mert tapasztalataim szerint a motor pörög, mint ha ki lenne nyomva a kuplung...
érted?
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #159 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 19:55:12 »
Idézetet írta: undok - 2011.09.19 hétfő, 19:50:21
Ok!
de erre vagyok kíváncsi! Mi az a valós zörgés? mi adja? miért?(jó tudom, azért, mert szabályoz...
) de mi "darál" mivel..
ezt nem tudom én sem. fogalmam nincs hol avatkozik be a hajtásláncba. de kb olyan, mint amikor a difi dolgozik és egyik oldal egyáltalán nem hajt...
ez azt feltételezi, hogy a difinél "húz szét" valamit. de ezt nem hiszem...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #160 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 20:58:22 »
Jajj istenem, milyen tudatlanok vagytok! Fékezi a kerekeket? Lúfaxt, ez nem ESP!
MK I-en és 1998-ig MK II-őn mechanikus ASR van. A gázpedálról jövő gázbowden belemegy egy tekercses belsejű hengerbe és ha jelet kap az ABS jeladótól, akkor hiába nyomod a gázt, a tekercs visszafelé húzza a gázbowdent az injektortól, vagyis elvesz a gázt.
1998 után elektronikus van és egybe van építve az ABS-sel. Ha kipörgést észlel, akkor az elektronika elveszi a benyát az injektortól és így nincs gyorsulás, helyette van lassulás és ugrálás.
A fékekbe nem avatkozik be, az az ESP feladata 2000 novembertől gyártott modellekben (MK III).
Ti nem olvastok, csak porfogónak vannak az irományok otthon?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #161 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:08:53 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 20:58:22
Ti nem olvastok, csak porfogónak vannak az irományok otthon?
amit én szoktam itthon olvasni, abban nem nagyon van szó autókról....
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #162 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:12:00 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 21:08:53
amit én szoktam itthon olvasni, abban nem nagyon van szó autókról....
Wass Albert se sokat írt autókról, mégis valahogy rámragadt.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #163 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:14:05 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 21:12:00
Wass Albert se sokat írt autókról, mégis valahogy rámragadt.
hmm...nem hiszem, hogy tőle olvastad volna a kitörésgátló működési elvét.
egyébként most le lettünk bunkózva?
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #164 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:18:08 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 20:58:22
Jajj istenem, milyen tudatlanok vagytok! Fékezi a kerekeket? Lúfaxt, ez nem ESP!
MK I-en és 1998-ig MK II-őn mechanikus ASR van. A gázpedálról jövő gázbowden belemegy egy tekercses belsejű hengerbe és ha jelet kap az ABS jeladótól, akkor hiába nyomod a gázt, a tekercs visszafelé húzza a gázbowdent az injektortól, vagyis elvesz a gázt.
1998 után elektronikus van és egybe van építve az ABS-sel. Ha kipörgést észlel, akkor az elektronika elveszi a benyát az injektortól és így nincs gyorsulás, helyette van lassulás és ugrálás.
A fékekbe nem avatkozik be, az az ESP feladata 2000 novembertől gyártott modellekben (MK III).
Ti nem olvastok, csak porfogónak vannak az irományok otthon?
olvasok...de nem inkább a fojtószeleptől húz vissza?az mk1 leírásban pont az nem szerepel,ami astort érdekli.
idézem:"...elégtelen tapadás miatt egy hajtott kerék kipörög,a TCS rendszer az ABS rendszerrel együtt csökkenti a hajtott kerekek közötti nyomaték különbséget valamint csökkenti a motor leadott teljesítményét a fojtóház lezárásával..."
itthon momentán épp kézi lőfegyverek típuskönyvet lapozgatok...úton van egy hadihajók is...ja,és a Kard lelek sem épp az autókról szól,inkább a fegyverek,fegyverrendszerek egyetemes fejlődése az őskortól napjainkig...
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #165 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:20:46 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 20:58:22
Jajj istenem, milyen tudatlanok vagytok! Fékezi a kerekeket? Lúfaxt, ez nem ESP!
MK I-en és 1998-ig MK II-őn mechanikus ASR van. A gázpedálról jövő gázbowden belemegy egy tekercses belsejű hengerbe és ha jelet kap az ABS jeladótól, akkor hiába nyomod a gázt, a tekercs visszafelé húzza a gázbowdent az injektortól, vagyis elvesz a gázt.
1998 után elektronikus van és egybe van építve az ABS-sel. Ha kipörgést észlel, akkor az elektronika elveszi a benyát az injektortól és így nincs gyorsulás, helyette van lassulás és ugrálás.
A fékekbe nem avatkozik be, az az ESP feladata 2000 novembertől gyártott modellekben (MK III).
Ti nem olvastok, csak porfogónak vannak az irományok otthon?
akkor valamelyik könyvet kihagytad. ha egyszerűen elveszi a gázt, akkor max megáll a kocsi, de nekünk csak a pörgő kereket kell megállítani, és a nyomatékot másikra áthelyezni
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #166 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:33:22 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.09.19 hétfő, 21:20:46
akkor valamelyik könyvet kihagytad. ha egyszerűen elveszi a gázt, akkor max megáll a kocsi, de nekünk csak a pörgő kereket kell megállítani,
és a nyomatékot másikra áthelyezni
na ebben nem értek egyet...ez nem vezetne jóra...szerintem.
pl, ha nyomom, mint állat az út szélén egy tócsa, ha az össz nyomaték a belső kerékre helyeződik át, lehet az árokban végezném.
a difi meg éppen az ellenkezőjét csinálja. ha mondjuk az egyik kerekem pörög, a másikból elfogy a szufla..
vagy csak simán ökör vagyok, de nem értem
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #167 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:36:29 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 21:14:05
hmm...nem hiszem, hogy tőle olvastad volna a kitörésgátló működési elvét.
egyébként most le lettünk bunkózva?
mellette mindenki csak gyökér lehet
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #168 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:38:19 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.09.19 hétfő, 21:36:29
mellette mindenki csak gyökér lehet
ja persze...mert én csak a busz menetrendet olvasom mi?
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #169 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:39:18 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 21:38:19
ja persze...mert én csak a busz menetrendet olvasom mi?
jár feléd busz?
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #170 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:40:11 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.09.19 hétfő, 21:39:18
jár feléd busz?
nem, de néha elmegyek egy buszmegállóba, hogy átérezzem, milyen lenne, ha járna
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
yooccoo
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #171 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:40:46 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 21:40:11
nem, de néha elmegyek egy buszmegállóba, hogy átérezzem, milyen lenne, ha járna
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #172 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:41:39 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 21:33:22
pl, ha nyomom, mint állat az út szélén egy tócsa, ha az össz nyomaték a belső kerékre helyeződik át, lehet az árokban végezném.
mért? mert azt hajtja ami még tapad valamennyit? de ez a példa pont az esp feladata lenne mondjuk
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 21:33:22
a difi meg éppen az ellenkezőjét csinálja. ha mondjuk az egyik kerekem pörög, a másikból elfogy a szufla..
igen és pörög tovább a vizen a kereked, a másikon meg semmi nincs. mondjuk egy jégfolton nem tudsz elindulni, mert kiprög a kereked, ha jól működő kipörgésgátlód van, akkor azért fékezi, hogy a difi muszályból is a másikat hajtsa, hátha az mondjuk elindul. hasonlóra van a difizár, de ott mindegyik kerék fixen hajtott, és az meg csúszós úton nem jó. meg a símán sem, de elindulni térdig érő sóderban jól jöhet
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #173 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:42:35 »
Idézetet írta: yooccoo - 2011.09.19 hétfő, 21:39:18
jár feléd busz?
nyáron
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #174 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:45:11 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.09.19 hétfő, 21:20:46
akkor valamelyik könyvet kihagytad. ha egyszerűen elveszi a gázt, akkor max megáll a kocsi, de nekünk csak a pörgő kereket kell megállítani, és a nyomatékot másikra áthelyezni
csak hogy itt szó sincs nyomaték áthelyezésről egyik kerékről a másikra! Ahhoz legalább elektronikus differenciálmű kellene ESP-vel megspékelve. Nem osztogat a kerekek között semmit sem, mert nem tud. Egyszerűen elveszi a gázt a bowdennel (1998-ig), vagy a befecsivel (1998-tól). A differenciálmű itt nem dolgozik és semmi szerepe sincs. Ha a z egyik oldal elpörög, akkor a másikról is elveszi a gázt, mert csak ennyit tudott a technika 1992-ben, amikor tervezték.
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #175 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:46:28 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 21:45:11
csak hogy itt szó sincs nyomaték áthelyezésről egyik kerékről a másikra! Ahhoz legalább elektronikus differenciálmű kellene ESP-vel megspékelve. Nem osztogat a kerekek között semmit sem, mert nem tud. Egyszerűen elveszi a gázt a bowdennel (1998-ig), vagy a befecsivel (1998-tól). A differenciálmű itt nem dolgozik és semmi szerepe sincs. Ha a z egyik oldal elpörög, akkor a másikról is elveszi a gázt, mert csak ennyit tudott a technika 1992-ben, amikor tervezték.
nana,tudott az többet is,csak nem ezekben...
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #176 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:46:46 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 21:33:22
na ebben nem értek egyet...ez nem vezetne jóra...szerintem.
pl, ha nyomom, mint állat az út szélén egy tócsa, ha az össz nyomaték a belső kerékre helyeződik át, lehet az árokban végezném.
a difi meg éppen az ellenkezőjét csinálja. ha mondjuk az egyik kerekem pörög, a másikból elfogy a szufla..
vagy csak simán ökör vagyok, de nem értem
Pont hogy jól érted, nem tud osztogatni az oldalak között nyomatékot és erőt. Gázzal tud variálni, elveszi, ha kell.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #177 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:49:01 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.09.19 hétfő, 21:41:39
mondjuk egy jégfolton nem tudsz elindulni, mert kiprög a kereked, ha jól működő kipörgésgátlód van, akkor azért fékezi, hogy a difi muszályból is a másikat hajtsa, hátha az mondjuk elindul. hasonlóra van a difizár, de ott mindegyik kerék fixen hajtott, és az meg csúszós úton nem jó. meg a símán sem, de elindulni térdig érő sóderban jól jöhet
Neked nem Mondeod van? Csak mert az nem így működik, nem fékezi a kerekeket az ASR, a gázzal variál és mindkét keréken egyszerre teszi, a diffinek semmi szerepe nincs az ASR működése tekintetében.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #178 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:52:43 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 21:49:01
Neked nem Mondeod van? Csak mert az nem így működik, nem fékezi a kerekeket az ASR, a gázzal variál és mindkét keréken egyszerre teszi, a diffinek semmi szerepe nincs az ASR működése tekintetében.
a difinek abban van szerepe, hogy a nyomatékot átadja annak, amelyiket nem fékezi. jobb, ha mélyebben utánanézel, ehhez nem kell elektronika. ha egy kereket megfékez, akkor a difi a másikat tudja mozgatni. ha egyszerűen elveszi csak a gázt mindegyik kerék megáll, természetesen vesz el, de ez együtt jár.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #179 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:54:08 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 21:49:01
Neked nem Mondeod van? Csak mert az nem így működik, nem fékezi a kerekeket az ASR, a gázzal variál és mindkét keréken egyszerre teszi, a diffinek semmi szerepe nincs az ASR működése tekintetében.
Szerintem a 3-asnál fékezi is a kerekeket, ha kell. Sőt, abban 10%-os sperr van... mindig jut nyomaték mindkettőre.
De mintha a fiestánál is be-befékezne... majd kipróbálom (99-es).
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #180 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:54:37 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 21:45:11
csak hogy itt szó sincs nyomaték áthelyezésről egyik kerékről a másikra!
mert szted egy normál differenciálmű mit csinál?
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #181 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 21:55:17 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.19 hétfő, 21:54:08
De mintha a fiestánál is be-befékezne... majd kipróbálom (99-es).
persze, ez alap
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #182 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:08:43 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.09.19 hétfő, 21:52:43
a difinek abban van szerepe, hogy a nyomatékot átadja annak, amelyiket nem fékezi. jobb, ha mélyebben utánanézel, ehhez nem kell elektronika. ha egy kereket megfékez, akkor a difi a másikat tudja mozgatni. ha egyszerűen elveszi csak a gázt mindegyik kerék megáll, természetesen vesz el, de ez együtt jár.
De nem érted, hogy MK II-esben nem tudja fékezni a kerekeket, mert ahhoz ESP kell, anélkül nem lehetséges a kerekek önálló fékezése? MK II-esben nincs fékezés az ASR-ben, mer az ASR az kipörgésgátló és nem azonos az ESP-vel, ami kitörésgátló.
Szerintem neked kellene jobban utána olvasni, mert kevered az MK II ASR-jét az MK III ESP-jével.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #183 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:10:04 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.19 hétfő, 21:54:08
Szerintem a 3-asnál fékezi is a kerekeket, ha kell. Sőt, abban 10%-os sperr van... mindig jut nyomaték mindkettőre.
De mintha a fiestánál is be-befékezne... majd kipróbálom (99-es).
MKIII-asnál igen, mert ott már kitörésgátló van és elektronikusan vezérelt az egész.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #184 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:11:46 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 22:08:43
De nem érted, hogy MK II-esben nem tudja fékezni a kerekeket, mert ahhoz ESP kell, anélkül nem lehetséges a kerekek önálló fékezése? MK II-esben nincs fékezés az ASR-ben, mer az ASR az kipörgésgátló és nem azonos az ESP-vel, ami kitörésgátló.
Szerintem neked kellene jobban utána olvasni, mert kevered az MK II ASR-jét az MK III ESP-jével.
Az ABS meg tudja azt csinálni, hogy ha a bal első leblokkolt, csökkentse a fékerőt? Csak a bal első fog csökkenni, vagy a jobb első is?
(A fék két körös... bal első+jobb háccsó van az egyik körön)
Igen, a III-asnál a kipörgés és az esp csak együtt van, külön nem lehetett rendelni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #185 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:11:52 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.09.19 hétfő, 21:54:37
mert szted egy normál differenciálmű mit csinál?
Osztogat, de nem akkor, amikor a gép éppen veszi el a gázt, mert a motorféken nincs mit osztogatni. Osztogatni a differenciálmű is csak erőt tud, motorféket nem.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #186 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:13:18 »
jó! akkor kérnék magyarázatot arra, hogy amikor el kezd rotyogni az a szhar, akkor egy emelkedőn miért kezdek el visszagurulni, miközben a motor majdnem úgy pörög, mintha kinyomtam volna a kuplungot.
pl. télen, jeges úton kanyarodás be a kender közbe...
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #187 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:14:24 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 22:11:52
Osztogat, de nem akkor, amikor a gép éppen veszi el a gázt, mert a motorféken nincs mit osztogatni. Osztogatni a differenciálmű is csak erőt tud, motorféket nem.
Pontosabban: a difi nyomatékot oszt. Úgy műxik, mindig az a kerék kapja a több nyomatékot, amelyiket könnyebb hajtani.
A motorféket is osztja. Ha mész le egy lejtőn motorfékkel, az egyik kerék jégre fut, a másik kerék kapja a nyomatékot, és így nem fordulsz keresztbe.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #188 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:15:00 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.19 hétfő, 22:11:46
Az ABS meg tudja azt csinálni, hogy ha a bal első leblokkolt, csökkentse a fékerőt? Csak a bal első fog csökkenni, vagy a jobb első is?
(A fék két körös... bal első+jobb háccsó van az egyik körön)
Az ABS meg, mert az a fékerőt szabályozza fékkörönként. Ha túl sok és blokkolást észlel, akkor kinyit egy szelepet, amitől azon a fékkörön csökken a fékerő.
De az ASR ezt fordítva nem tudja. Ha azt a jelet kapja, hogy valahol kipörgés van (nincs tapadás) akkor elveszi a gázt (erőt), de ezt csak egyszerre tudja mindkét első keréken, neki mindegy, hogy melyik pörög ki, mindkettőtől elveszi az erőt.
Az ESP más elven alapul, az tulképpen egy fordított ABS. Ahol sok van, oda fékez addig, amíg nincs tapadás.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #189 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:15:20 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 22:08:43
De nem érted, hogy MK II-esben nem tudja fékezni a kerekeket, mert ahhoz ESP kell, anélkül nem lehetséges a kerekek önálló fékezése? MK II-esben nincs fékezés az ASR-ben, mer az ASR az kipörgésgátló és nem azonos az ESP-vel, ami kitörésgátló.
Szerintem neked kellene jobban utána olvasni, mert kevered az MK II ASR-jét az MK III ESP-jével.
A kerék fékezése nem egy nagy dolog, nem kell hozzá csúcstechnika. Minek kevered bele az esp-t? valóban semmi köze hozzá, de az asr az abs-hidraulikarendszerével működik. Minden asr azzal kezdődik, hogy a pörgő kereket kell megállítani. jobban járnál, ha inkább még többet olvasnál róla. Én tudom miről beszélek. (bár te is ezt gondolod magadról)
mindegy én vagyok a hülye. maradjunk annyiban, hogy megint neked van igazad, mint mindig
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #190 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:16:10 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 22:13:18
jó! akkor kérnék magyarázatot arra, hogy amikor el kezd rotyogni az a szhar, akkor egy emelkedőn miért kezdek el visszagurulni, miközben a motor majdnem úgy pörög, mintha kinyomtam volna a kuplungot.
pl. télen, jeges úton kanyarodás be a kender közbe...
mert nem csak az egyik csúszik
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #191 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:16:46 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 22:13:18
jó! akkor kérnék magyarázatot arra, hogy amikor el kezd rotyogni az a szhar, akkor egy emelkedőn miért kezdek el visszagurulni, miközben a motor majdnem úgy pörög, mintha kinyomtam volna a kuplungot.
pl. télen, jeges úton kanyarodás be a kender közbe...
Szerinted ha fékezné a kereket, akkor gurulnál vissza? Max akkor, ha állóra fékezné. Azért gurulsz vissza, mert leveszi minimumra az erőt, de még azzal is kipörög. És ami kipörög az egyenlő a nulla tapadással, vagyis visszacsúszik a lejtőn.
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5099
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #192 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:18:52 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 22:16:46
Szerinted ha fékezné a kereket, akkor gurulnál vissza? Max akkor, ha állóra fékezné. Azért gurulsz vissza, mert leveszi minimumra az erőt, de még azzal is kipörög. És ami kipörög az egyenlő a nulla tapadással, vagyis visszacsúszik a lejtőn.
nem én mondtam, hogy fékezi a kereket
Naplózva
95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #193 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:19:35 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.09.19 hétfő, 22:15:20
A kerék fékezése nem egy nagy dolog, nem kell hozzá csúcstechnika. Minek kevered bele az esp-t? valóban semmi köze hozzá, de az asr az abs-hidraulikarendszerével működik. Minden asr azzal kezdődik, hogy a pörgő kereket kell megállítani. jobban járnál, ha inkább még többet olvasnál róla. Én tudom miről beszélek. (bár te is ezt gondolod magadról)
mindegy én vagyok a hülye. maradjunk annyiban, hogy megint neked van igazad, mint mindig
Maradjunk, mert tényleg hülye vagy! Ugyan magyarázd már el te annyira okos kamionos, hogy a mechanikus ASR (1998-ig, ami csak a gázbowdennel játszik) hogy a faxomba használná az ABS hidraulikarendszerét? Tudod, a lófaszt tudod.
Naplózva
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #194 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:22:13 »
Idézetet írta: astor72 - 2011.09.19 hétfő, 22:18:52
nem én mondtam, hogy fékezi a kereket
Csak megint jött egy okos, aki sokat olvasott az ESP-ről és akkor már minden, ami kipörgésgátló, az fékezi a kerekeket. Hogy a faxomba fékezné az ASR a kerekeket, ha nincs hozzáférése a hidraulika rendszerhez? Ezt kéne átgondolni.
«
Utoljára szerkesztve: 2011.09.19 hétfő, 22:25:12 írta drof
»
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #195 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:22:23 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 22:15:00
Az ABS meg, mert az a fékerőt szabályozza fékkörönként. Ha túl sok és blokkolást észlel, akkor kinyit egy szelepet, amitől azon a fékkörön csökken a fékerő.
De az ASR ezt fordítva nem tudja. Ha azt a jelet kapja, hogy valahol kipörgés van (nincs tapadás) akkor elveszi a gázt (erőt), de ezt csak egyszerre tudja mindkét első keréken, neki mindegy, hogy melyik pörög ki, mindkettőtől elveszi az erőt.
Hoy csinálja-e az MKII-őn, nem tudom, de... Ha az egyik kerék áll a jégen, a másik a tapadós aszfalton, a difi a teljes nyomatékot a jeges kerékre adja, pörög mint a fene, te meg állsz egy helyben (elméletileg, mert gyakorlatilag a difi nem tökéletes). Ha ilyenkor a jeges kereket be-befékezet, a nyomaték átmegy a másik kerékre, és elindulsz.
Ennyi.
Válasz
Az ESP más elven alapul, az tulképpen egy fordított ABS. Ahol sok van, oda fékez addig, amíg nincs tapadás.
Nem... Az ESP úgy műxik, hogy van benne giroszkóp egyszer, számolja az összes kerék fordulatszámát, és tudja a kormány szögállását. Ha pl a jobb első kerék többet pörög, a kormány egyenesen van, akkor az megcsúszott, elkezdi fékezni. Ez az ASR (de az ESP csinálja).
Ha mész kanyarban, a kormány balra van tekerve, a külső kerekek többet forognak, da a hátulja kezd kicsúszni (érzi a giroszkóppal, meg a fordulaszmámmal), akkor mondjuk a jobb első kereket fékezi be, így szünteti meg a far riszálását. Vagyis, ha érzékeli, hogy az autó nem azon a nyomvonalon megy, amin a kormány állása szerint kellene.
Az MKIII csak 1 kereket tud fékezni ilyenkor, az MKIV szerintem akár 3-at.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
drof
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #196 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:23:40 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.09.19 hétfő, 22:21:50
ha már így személyeskedünk, akkor te mint egy okoskodó ***fej jogász honnan értenél bármit hozzá?
olvass el egy igazi erről szóló könyvet, aztán megtudod, hogy működik
Miért, te paraszt kamionos mitől értenél jobban hozzá? attól, hogy 90-nel mész a pályán tempomattal és néha bekapcsolod a retardert? Mennyé' má' fhaszomba külföldre élni a szakértelmeddel.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #197 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:25:42 »
Idézetet írta: Angel - 2011.09.19 hétfő, 22:22:23
Hoy csinálja-e az MKII-őn, nem tudom, de... Ha az egyik kerék áll a jégen, a másik a tapadós aszfalton, a difi a teljes nyomatékot a jeges kerékre adja, pörög mint a fene, te meg állsz egy helyben (elméletileg, mert gyakorlatilag a difi nem tökéletes). Ha ilyenkor a jeges kereket be-befékezet, a nyomaték átmegy a másik kerékre, és elindulsz.
Ennyi.
így van. és ezt egyszerűen egy szivattyúval az abs munkahengerben megcsinálták már régen. abs jelét is vesz, azzal is működteti
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #198 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:26:28 »
Idézetet írta: drof - 2011.09.19 hétfő, 22:23:40
Miért, te paraszt kamionos mitől értenél jobban hozzá? attól, hogy 90-nel mész a pályán tempomattal és néha bekapcsolod a retardert? Mennyé' má' fhaszomba külföldre élni a szakértelmeddel.
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #199 Dátum:
2011.09.19 hétfő, 22:29:01 »
Idézetet írta: GinJoy - 2011.09.19 hétfő, 22:25:42
így van. és ezt egyszerűen egy szivattyúval az abs munkahengerben megcsinálták már régen. abs jelét is vesz, azzal is működteti
Ha van az autóban ABS, meg lehet csinálni a kipörgésgátló fékezgetését. Sőt, ha van ABS de nincs benne kipörgésgátló, más szgéppel lehet csinálni szoftveres kipörgésgátlót, mind gázelvevőst, mind gyújtásszaggatóst, mind fékezőst.
De ezt te is tudod, nem neked írtam, te kis kamionos. Vagy földműves?
vagy inkább ne személyeskedjünk?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Oldalak:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
8
9
10
11
...
13
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ