Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:14:35
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
96
97
98
99
100
101
102
[
103
]
104
105
106
107
108
109
110
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2327629 alkalommal)
0 Felhasználó és 129 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5100 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 12:52:29 »
Idézetet írta: wyzard - 2015.08.31 hétfő, 12:47:06
Sziasztok!
Kb. 2 évvel ezelőtt vettem egy 'kuplungszett', ami cserélve lett az autóban. Azóta mehettem ~35.000 km-t. Más miatt van most az autó a szervizben, de mondták, hogy hallani, hogy a lendkerék elég csattogós, az lassan cserés lesz.
Luk márkájú, vadonatúj szett volt. A kérdésem: azt az esetet leszámítva, hogy esetleg nem az általam vitt került az autóba van más magyarázat erre ?
Van.
1. Például amit te vettél az valóban
eredeti
LUK volt? Számla van, hol vetted?
2. Mennyire biztos, hogy a lendkerék "csattog"?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5101 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 12:54:22 »
Idézetet írta: wyzard - 2015.08.31 hétfő, 12:47:06
Sziasztok!
Kb. 2 évvel ezelőtt vettem egy 'kuplungszett', ami cserélve lett az autóban. Azóta mehettem ~35.000 km-t. Más miatt van most az autó a szervizben, de mondták, hogy hallani, hogy a lendkerék elég csattogós, az lassan cserés lesz.
Luk márkájú, vadonatúj szett volt. A kérdésem: azt az esetet leszámítva, hogy esetleg nem az általam vitt került az autóba van más magyarázat erre ?
Le akarnak húzni egy kuplung/lendkerék cserével
Vagy hibás szerelés, gyári hibás alkatrész.
A cserénél minden cserélve lett (kinyomó, szerkezet, tárcsa, kettőstömegű)?
Azért én megnézetném másol is, hogy tényleg cserés-e.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
wyzard
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 362
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5102 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 12:56:30 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.31 hétfő, 12:52:29
Van.
1. Például amit te vettél az valóban
eredeti
LUK volt? Számla van, hol vetted?
2. Mennyire biztos, hogy a lendkerék "csattog"?
1. Láng Kft-nél, egy gyerekkori jó barátom intézte, de én hoztam el. Van számla róla igen.
2. Nem tudom mennyire biztos. Most készültek el a javítással, ami miatt bent volt és az úr ezt még hozzátette, hogy szépen jár a motor, de a lendkerék 'csattogós', az lassan cserés lesz, de biztos én is tudom. Hát nem, nem tudom, mivel pont azért lett kicserélve 2 éve, mert tényleg rom volt már ott minden.
Naplózva
2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
wyzard
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 362
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5103 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 12:58:38 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.08.31 hétfő, 12:54:22
Le akarnak húzni egy kuplung/lendkerék cserével
Vagy hibás szerelés, gyári hibás alkatrész.
A cserénél minden cserélve lett (kinyomó, szerkezet, tárcsa, kettőstömegű)?
Azért én megnézetném másol is, hogy tényleg cserés-e.
Minden cserélve lett igen, úgy értettem a 'szett'-et.
Komplett csere volt és mivel én nem értek hozzá, valamint a Könyves Kálmán körúti szervizt sokan ajánlották gondoltam az ottani szakemberekre bízom.
Mivel nem ott vettem az alkatrészt (vagy dupláját kérték volna úgy emlékszem) utólag nincs semmi a kezemben, amivel bizonyíthatnám, hogy tényleg bontatlan, új alkatrészeket vittem.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.31 hétfő, 13:03:16 írta wyzard
»
Naplózva
2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5104 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 13:21:46 »
Idézetet írta: wyzard - 2015.08.31 hétfő, 12:58:38
Minden cserélve lett igen, úgy értettem a 'szett'-et.
Komplett csere volt és mivel én nem értek hozzá, valamint a Könyves Kálmán körúti szervizt sokan ajánlották gondoltam az ottani szakemberekre bízom.
Mivel nem ott vettem az alkatrészt (vagy dupláját kérték volna úgy emlékszem) utólag nincs semmi a kezemben, amivel bizonyíthatnám, hogy tényleg bontatlan, új alkatrészeket vittem.
Hallgattasd meg hozzáértővel, pl vidd el GSR-ékhez.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
wyzard
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 362
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5105 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 13:29:08 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.08.31 hétfő, 13:21:46
Hallgattasd meg hozzáértővel, pl vidd el GSR-ékhez.
Köszönöm a tippet, fel fogom venni a kapcsolatot akkor Vele. Nem vagyok tisztában azzal, hogy ki mivel foglakozik itt a fórumon.
Naplózva
2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5106 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 14:42:53 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2015.08.31 hétfő, 09:27:50
Hello lecseréltem az olajat a váltóba.. kapcsoloszerkezetet lezsiruztuk még a váltószoknya alatt is mindenhol meg a váltónál lent is nem mondom hogy nem lett egy picivel jobb de még mindig nagyon nehéz főleg 1-esbe olykor olykor betenni szinte tök erősen kell nyomni..... 220 ezer km van ora szerint a kocsiba... kuplungom szerintem jól fog ahhoz nem nyultunk nincs ötleted véletlen vagy valaki nem találkozott mondeonál ilyen problémával? :S
Ha mozog az autó akkor is nehéz berakni 1 esbe?
Lassú mozgásra gondolok.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5107 Dátum:
2015.09.01 kedd, 10:14:20 »
Idézetet írta: horizss - 2015.08.31 hétfő, 14:42:53
Ha mozog az autó akkor is nehéz berakni 1 esbe?
Lassú mozgásra gondolok.
Ez a baj csak néha nehéz... ha beraktam akkor utánna 10 szer probálom akkor bemegy könynen egy ujjal... aztán pl lámpánál állok akkor pont ujra szoros lesz..
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5108 Dátum:
2015.09.01 kedd, 13:03:36 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2015.09.01 kedd, 10:14:20
Ez a baj csak néha nehéz... ha beraktam akkor utánna 10 szer probálom akkor bemegy könynen egy ujjal... aztán pl lámpánál állok akkor pont ujra szoros lesz..
Igazából ezzel a kérdéssel arra lettem volna kiváncsi, hogy kiemel-e rendesen a kuplung. Mer ugye ha gurulva mindig be birod rakni sebességbe akkor nem a váltó a ludas hanem a kuplung. Nem emel ki rendesen.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
wisky17
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5109 Dátum:
2015.09.01 kedd, 20:09:08 »
üdv mindenki kuplung csavart holt tudok beszerezni mert nem találok sehol.?
(6lap fejű kb 2-3 cm 10es dugó megy rá.
Köszönöm.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5110 Dátum:
2015.09.01 kedd, 20:12:26 »
Idézetet írta: wisky17 - 2015.09.01 kedd, 20:09:08
üdv mindenki kuplung csavart holt tudok beszerezni mert nem találok sehol.?
(6lap fejű kb 2-3 cm 10es dugó megy rá.
Köszönöm.
Az autóba most nincsen?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
wisky17
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5111 Dátum:
2015.09.01 kedd, 20:15:04 »
felújítás van és 2 db cserére szorul. de nem találok hozzá készletet.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5112 Dátum:
2015.09.01 kedd, 20:17:23 »
Idézetet írta: wisky17 - 2015.09.01 kedd, 20:15:04
felújítás van és 2 db cserére szorul. de nem találok hozzá készletet.
az 2db M6x30-as sima acélcsavar.akár 8.8-asból is pótolható az első csavarboltban-barkácsboltban.Semmi speckó nincs benne.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
wisky17
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5113 Dátum:
2015.09.01 kedd, 20:22:12 »
ok köszönöm azt hittem valami hozzávaló spec csavar. Köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5114 Dátum:
2015.09.01 kedd, 20:26:23 »
Idézetet írta: wisky17 - 2015.09.01 kedd, 20:22:12
ok köszönöm azt hittem valami hozzávaló spec csavar. Köszi
rendben.használd jobb oldalon a "válasz " gombot,és írd a megjelenített szöveg után a válaszod,és "hozzászólás".
így mindig tudja majd az akinek válaszolsz.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
wisky17
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5115 Dátum:
2015.09.01 kedd, 20:27:18 »
ok
Naplózva
wisky17
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5116 Dátum:
2015.09.01 kedd, 20:29:51 »
Idézetet írta: alf - 2015.09.01 kedd, 20:26:23
rendben.használd jobb oldalon a "válasz " gombot,és írd a megjelenített szöveg után a válaszod,és "hozzászólás".
így mindig tudja majd az akinek válaszolsz.
ok megvan (szerintem) köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5117 Dátum:
2015.09.01 kedd, 20:40:54 »
Idézetet írta: wisky17 - 2015.09.01 kedd, 20:29:51
ok megvan (szerintem) köszi
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5118 Dátum:
2015.09.05 szombat, 07:24:33 »
Idézetet írta: horizss - 2015.09.01 kedd, 13:03:36
Igazából ezzel a kérdéssel arra lettem volna kiváncsi, hogy kiemel-e rendesen a kuplung. Mer ugye ha gurulva mindig be birod rakni sebességbe akkor nem a váltó a ludas hanem a kuplung. Nem emel ki rendesen.
Meg még azt vettem észre nem tudom hogy van e hozzá köze de mikor üresben van pl az autó rezeg a kuplung pedál ráteszed a lábad és szó szerint rezeg....
Naplózva
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5119 Dátum:
2015.09.08 kedd, 12:08:45 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2015.09.05 szombat, 07:24:33
Meg még azt vettem észre nem tudom hogy van e hozzá köze de mikor üresben van pl az autó rezeg a kuplung pedál ráteszed a lábad és szó szerint rezeg....
Van valakinek ötlete? Váltó lehet rosz hogy főként hidegen első inditás után 1-2 hátramenet nagyon szoros..
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5120 Dátum:
2015.09.08 kedd, 20:47:06 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2015.09.05 szombat, 07:24:33
Meg még azt vettem észre nem tudom hogy van e hozzá köze de mikor üresben van pl az autó rezeg a kuplung pedál ráteszed a lábad és szó szerint rezeg....
Én a kinyomó csapágy halálára tippelnék.
Naplózva
egerszegi.z
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5121 Dátum:
2015.09.09 szerda, 08:13:12 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.09.08 kedd, 20:47:06
Én a kinyomó csapágy halálára tippelnék.
Héten viszem majd megmutatni vkinek! Biztos nem lesz 2 forint :S lehet hogy igazad van... Üresbe ha ràteszem a lábam a kuplung pedàlra elég jól rezeg lüktet... Az okozhatja azt is?
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5122 Dátum:
2015.09.09 szerda, 14:43:40 »
Idézetet írta: egerszegi.z - 2015.09.09 szerda, 08:13:12
Héten viszem majd megmutatni vkinek! Biztos nem lesz 2 forint :S lehet hogy igazad van... Üresbe ha ràteszem a lábam a kuplung pedàlra elég jól rezeg lüktet... Az okozhatja azt is?
Az okozhatja. Vagy a kinyomó csapágy vagy a szerkezet köszönt el. Nem olcsó, de legalább drága. Ha nem sima lendkerék van benne, akkor én elgondolkodnék a beépítésében. Nem kell minden egyes kuplungozáskor azt is cserélni.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5123 Dátum:
2015.09.09 szerda, 14:47:11 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.09.09 szerda, 14:43:40
Az okozhatja. Vagy a kinyomó csapágy vagy a szerkezet köszönt el. Nem olcsó, de legalább drága. Ha nem sima lendkerék van benne, akkor én elgondolkodnék a beépítésében. Nem kell minden egyes kuplungozáskor azt is cserélni.
lehet hogy nem kell de akkor is megveszem. Akkor meg felesleges kockazat
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5124 Dátum:
2015.09.10 csütörtök, 21:34:47 »
Sziasztok!
Eddig sose tűnt fel mert mindig magam vezettem az autóm, de tegnap az asszony mikor elindult volna vele, kívülről hallom, hogy nyikorog mikor sebbességbe rakja. Benéztem a motortérbe miközben ő mozgatta a váltót és a váltó szerkezet nyikorog.
Tök olajos ráadásul, fingom nincs honnan jön oda olaj...alulról felfelé???
Mit lehet ezzel tenni? Ok, megpróbálom megzsírozni, de azon kívül? Felújítható? Ki lehet ezt a szerkezetet venni külön vagy csak váltóval együtt? Tökre nyikorog meg lötyög. Az egész olyan mintha már tökre szétopott volna ott minden tengely...BÁR...megjegyzem semmiféle váltási gondjaim nincsennek. Könnyen megy minden sebességbe.
Ja, és az a két zöld kábel? Annak olyannak kell lennie vagy megnyúlt?
Elég bénán néz ki.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5125 Dátum:
2015.09.10 csütörtök, 21:51:04 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.09.10 csütörtök, 21:34:47
Sziasztok!
Eddig sose tűnt fel mert mindig magam vezettem az autóm, de tegnap az asszony mikor elindult volna vele, kívülről hallom, hogy nyikorog mikor sebbességbe rakja. Benéztem a motortérbe miközben ő mozgatta a váltót és a váltó szerkezet nyikorog.
[img width=800 height=450]http://i62.tinypic.com/208wmt5.jpg[/img
Tök olajos ráadásul, fingom nincs honnan jön oda olaj...alulról felfelé???
Mit lehet ezzel tenni? Ok, megpróbálom megzsírozni, de azon kívül? Felújítható? Ki lehet ezt a szerkezetet venni külön vagy csak váltóval együtt? Tökre nyikorog meg lötyög. Az egész olyan mintha már tökre szétopott volna ott minden tengely...BÁR...megjegyzem semmiféle váltási gondjaim nincsennek. Könnyen megy minden sebességbe.
Ja, és az a két zöld kábel? Annak olyannak kell lennie vagy megnyúlt?
Elég bénán néz ki.
A kábel a tolatólámpa kapcsoló vezetéke lesz.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.09.10 csütörtök, 21:59:26 írta Zsolteey
»
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5126 Dátum:
2015.09.10 csütörtök, 21:57:15 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.09.10 csütörtök, 21:34:47
Sziasztok!
Eddig sose tűnt fel mert mindig magam vezettem az autóm, de tegnap az asszony mikor elindult volna vele, kívülről hallom, hogy nyikorog mikor sebbességbe rakja. Benéztem a motortérbe miközben ő mozgatta a váltót és a váltó szerkezet nyikorog.
[img width=800 height=450]http://i62.tinypic.com/208wmt5.jpg[/img
Tök olajos ráadásul, fingom nincs honnan jön oda olaj...alulról felfelé???
Mit lehet ezzel tenni? Ok, megpróbálom megzsírozni, de azon kívül? Felújítható? Ki lehet ezt a szerkezetet venni külön vagy csak váltóval együtt? Tökre nyikorog meg lötyög. Az egész olyan mintha már tökre szétopott volna ott minden tengely...BÁR...megjegyzem semmiféle váltási gondjaim nincsennek. Könnyen megy minden sebességbe.
Ja, és az a két zöld kábel? Annak olyannak kell lennie vagy megnyúlt?
Elég bénán néz ki.
Teljesen száraz és rozsdásak az egymáson csúszó fém felületek. Kezeld, pl. szórható zsírral.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.09.10 csütörtök, 21:59:41 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5127 Dátum:
2015.09.10 csütörtök, 22:08:52 »
Idézetet írta: GSR - 2015.09.10 csütörtök, 21:57:15
Teljesen száraz és rozsdásak az egymáson csúszó fém felületek. Kezeld, pl. szórható zsírral.
Már jól megkentem, ja, az a kis barna nyelv ott középen az rozsda bizony. És a lötyögős érzéssel mit csináljak? Hagyjam egyelőre? Az a rozsdás nyelv tökre kikoptatta a rést amibe illeszkedik...
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5128 Dátum:
2015.09.10 csütörtök, 22:20:36 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.09.10 csütörtök, 22:08:52
Már jól megkentem, ja, az a kis barna nyelv ott középen az rozsda bizony. És a lötyögős érzéssel mit csináljak? Hagyjam egyelőre? Az a rozsdás nyelv tökre kikoptatta a rést amibe illeszkedik...
Nem tudom mi és hol és mennyire lötyög. Így erre nem tudok mondani semmit.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5129 Dátum:
2015.09.10 csütörtök, 22:28:01 »
Idézetet írta: GSR - 2015.09.10 csütörtök, 22:20:36
Nem tudom mi és hol és mennyire lötyög. Így erre nem tudok mondani semmit.
Akkor hagyom, megzsíroztam azt jól van. Remélem nem fog széthullani. Végülis a váltással nincs gond (kopp kopp). Köszi.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5130 Dátum:
2015.09.10 csütörtök, 23:04:19 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.09.10 csütörtök, 21:34:47
Sziasztok!
Eddig sose tűnt fel mert mindig magam vezettem az autóm, de tegnap az asszony mikor elindult volna vele, kívülről hallom, hogy nyikorog mikor sebbességbe rakja. Benéztem a motortérbe miközben ő mozgatta a váltót és a váltó szerkezet nyikorog.
Tök olajos ráadásul, fingom nincs honnan jön oda olaj...alulról felfelé???
Mit lehet ezzel tenni? Ok, megpróbálom megzsírozni, de azon kívül? Felújítható? Ki lehet ezt a szerkezetet venni külön vagy csak váltóval együtt? Tökre nyikorog meg lötyög. Az egész olyan mintha már tökre szétopott volna ott minden tengely...BÁR...megjegyzem semmiféle váltási gondjaim nincsennek. Könnyen megy minden sebességbe.
Ja, és az a két zöld kábel? Annak olyannak kell lennie vagy megnyúlt?
Elég bénán néz ki.
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5131 Dátum:
2015.09.10 csütörtök, 23:07:41 »
Idézetet írta: Bleky - 2015.09.10 csütörtök, 22:28:01
Akkor hagyom, megzsíroztam azt jól van. Remélem nem fog széthullani. Végülis a váltással nincs gond (kopp kopp). Köszi.
Francia autóknál nézd meg,hogy lötyög minden.Ráadásul még szét is hullik a hulladék!
Ez egy szép váltó,talán kis zsír tényleg segít a nyikorgáson.
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Aurry__
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5132 Dátum:
2015.09.15 kedd, 23:46:20 »
Üdv!
Újdonsült mondeós vagyok, nemrégiben vettem egy 05-ös V6-ot. Pár gondolatot írnék le, talán valakinek segít. Mikor megvettem, minden ok volt. A váltó nagyon simán, már-már japánosan kapcsolható, hidegen is csak minimálisan nő az erőszükséglet. Pár napja elkezdte nehezen venni a szokásos rüki-1-2-őt. A többi fokozat ok, és a kuplung is puha, jó helyen fog, szóval azt lendületből kizártam. Mivel nem reccsent, és fura hangok sem jöttek a váltóból, így reménykedtem, hogy valahol máshol lesz a gond. Azért egy váltó olaj cserét nem zártam ki, de nem igazán hiszek a lendületből tönkremenő kenőanyagokban. Végül egy angol fórumon olvastam, hogy az alsó motortartó bak eldurranása hasonló tüneteket okoz, csak ott álló helyzetben, vagy lassú menetben van a nagyobb baj, nálam meg kizárólag lassítás közben (nyilván a rükivel álló helyzetben...).
Időm sok nem volt, így csak a helyén néztem meg, az úgy tűnik még tartja magát, viszont vakon végigmatatva rájöttem, hogy az oldal választó bovdenjének a világos műanyag kockája félig kicsúszott a helyéről. Visszapatt, mivel a füle kicsit elvetemedett a kortól, és könnyen jött ki, gyors-kötözővel fixál, és már minden a helyére is került. A hétvégén biztos ami tuti alapon, ha lesz egy kis időm, a fokozatválasztó részt kicsit megpucolom, kap valami hőálló kenést, és remélem sokáig nem lesz vele gond.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5133 Dátum:
2015.09.16 szerda, 07:31:47 »
Idézetet írta: Aurry__ - 2015.09.15 kedd, 23:46:20
Üdv!
Újdonsült mondeós vagyok, nemrégiben vettem egy 05-ös V6-ot. Pár gondolatot írnék le, talán valakinek segít. Mikor megvettem, minden ok volt. A váltó nagyon simán, már-már japánosan kapcsolható, hidegen is csak minimálisan nő az erőszükséglet. Pár napja elkezdte nehezen venni a szokásos rüki-1-2-őt. A többi fokozat ok, és a kuplung is puha, jó helyen fog, szóval azt lendületből kizártam. Mivel nem reccsent, és fura hangok sem jöttek a váltóból, így reménykedtem, hogy valahol máshol lesz a gond. Azért egy váltó olaj cserét nem zártam ki, de nem igazán hiszek a lendületből tönkremenő kenőanyagokban. Végül egy angol fórumon olvastam, hogy az alsó motortartó bak eldurranása hasonló tüneteket okoz, csak ott álló helyzetben, vagy lassú menetben van a nagyobb baj, nálam meg kizárólag lassítás közben (nyilván a rükivel álló helyzetben...).
Időm sok nem volt, így csak a helyén néztem meg, az úgy tűnik még tartja magát, viszont vakon végigmatatva rájöttem, hogy az oldal választó bovdenjének a világos műanyag kockája félig kicsúszott a helyéről. Visszapatt, mivel a füle kicsit elvetemedett a kortól, és könnyen jött ki, gyors-kötözővel fixál, és már minden a helyére is került. A hétvégén biztos ami tuti alapon, ha lesz egy kis időm, a fokozatválasztó részt kicsit megpucolom, kap valami hőálló kenést, és remélem sokáig nem lesz vele gond.
Szúrj be róla pár képet is, hogy mit csináltál, az sosem haszontalan.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5134 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 02:11:51 »
Barátaim! Az 1,8 benzinesen, ha 5-ös váltó van, az mtx5-öst jelent?
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
akosm92
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 174
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5135 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 07:02:08 »
Idézetet írta: gabe - 2015.09.27 vasárnap, 02:11:51
Barátaim! Az 1,8 benzinesen, ha 5-ös váltó van, az mtx5-öst jelent?
Úgyvan, de pontosabban mtx75.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.09.27 vasárnap, 07:03:48 írta akosm92
»
Naplózva
2003 Mondeo Ghia 2.0 Tdci
Pantherblack
EGR off
2004 Mondeo Ghia Business 2.0 Tdci fl
Pantherblack
*INA EGR off
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5136 Dátum:
2015.09.27 vasárnap, 10:45:14 »
Idézetet írta: akosm92 - 2015.09.27 vasárnap, 07:02:08
Úgyvan, de pontosabban mtx75.
Köszönöm!
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
SpeedR1Hun
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5137 Dátum:
2015.09.28 hétfő, 21:52:07 »
Hali valaki esetleg tudna nekem tanácsot adni, hol érdemes st220 5seb váltóba szinkron gyűrűt venni?
Cromaxnál elég drága és csak gyári van.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5138 Dátum:
2015.09.29 kedd, 06:47:45 »
Idézetet írta: SpeedR1Hun - 2015.09.28 hétfő, 21:52:07
Hali valaki esetleg tudna nekem tanácsot adni, hol érdemes st220 5seb váltóba szinkron gyűrűt venni?
Cromaxnál elég drága és csak gyári van.
Ilyen alkatrészekből csak gyári van.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5139 Dátum:
2015.10.02 péntek, 22:18:13 »
Kb 140 ezer kilometert ment a gép a 2007 végén cserélt kettőstömegűvel/kuplunggal, kinyomóval. Ebben a hónapban vizsgáznia kell, ezért ha egy ilyen csere esedékes, akkor azt is megcsináltatnám. Szétszedés nélkül nem látszik az állapotuk, az pedig tudom nem kevés meló. 60/40 arányban autópályán és fővárosban használtuk. Milyen jelek alapján mondható/saccolható a szett csereérettnek? Laikusnak írjátok, óvodás szinten, légy szíves.
Előre is köszönöm.
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5140 Dátum:
2015.10.02 péntek, 22:36:26 »
Idézetet írta: francoe - 2015.10.02 péntek, 22:18:13
Kb 140 ezer kilometert ment a gép a 2007 végén cserélt kettőstömegűvel/kuplunggal, kinyomóval. Ebben a hónapban vizsgáznia kell, ezért ha egy ilyen csere esedékes, akkor azt is megcsináltatnám. Szétszedés nélkül nem látszik az állapotuk, az pedig tudom nem kevés meló. 60/40 arányban autópályán és fővárosban használtuk. Milyen jelek alapján mondható/saccolható a szett csereérettnek? Laikusnak írjátok, óvodás szinten, légy szíves.
Előre is köszönöm.
Tehat rajzoljunk folyamatabrat ?
Ha csattog a lendkerek, vagy szamottevo vibraciot erzel a kuplung pedalon, akkor a lendkerek mar lehet csereerett. 4.-ben allo helyzetben lassan kezd felengedni a kuplungot, ha lefullad a motor, akkor jo. Ha nem, akkor kuplungtarcsa csere. Szerintem 140 meg nem olyan veszes. En olyan 160-180 korul csereltettem, de foleg a lendkerek miatt. A tarcsan meg volt anyag, bar nem sok. A palyazas nyilvan alig veszi igenybe a kuplungot, mivel nem igen nyomkodod a pedalt es egyenletesen haladol. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor egy normalis szerelo meg tudja saccolni, hogy kb. milyen allapotban lehet.
Naplózva
blah blah blah
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5141 Dátum:
2015.10.04 vasárnap, 21:55:48 »
Nem hülyeség ez a mágnes!Kár hogy nem a leeresztőcsavarra rakták:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Mi lehetett a gond ami miatt ez történt?Tipp?:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5142 Dátum:
2015.10.05 hétfő, 12:24:33 »
Idézetet írta: Csabi77 - 2015.10.04 vasárnap, 21:55:48
Nem hülyeség ez a mágnes!Kár hogy nem a leeresztőcsavarra rakták:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Mi lehetett a gond ami miatt ez történt?Tipp?:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Szépen néz ki. Nagy hangja volt menet közben?
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5143 Dátum:
2015.10.05 hétfő, 20:27:18 »
Idézetet írta: Csabi77 - 2015.10.04 vasárnap, 21:55:48
Nem hülyeség ez a mágnes!Kár hogy nem a leeresztőcsavarra rakták:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Mi lehetett a gond ami miatt ez történt?Tipp?:
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
Pl az, hogy az üzemideje kb 80-90%-át itt, ebben a tartományban töltik ezek a fogaskerekek. Ezzel egy időben okozhatta a kevés olaj is (kenés hiánya).
Naplózva
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5144 Dátum:
2015.10.05 hétfő, 23:30:45 »
Igen, teknősbéka nyelven lenne az igazi:
https://turtleacademy.com/
Kösz szépen a választ. Rémlett valami erről az álló helyzetben lefullasztásról, majd most kipróbálom. Csattanni szokott váltáskor (de ez az új lendkerék beszerelése után is így volt), viszont vibrációt nem érzek a kuplung pedálon.
Idézetet írta: zacci - 2015.10.02 péntek, 22:36:26
Tehat rajzoljunk folyamatabrat ?
Ha csattog a lendkerek, vagy szamottevo vibraciot erzel a kuplung pedalon, akkor a lendkerek mar lehet csereerett. 4.-ben allo helyzetben lassan kezd felengedni a kuplungot, ha lefullad a motor, akkor jo. Ha nem, akkor kuplungtarcsa csere. Szerintem 140 meg nem olyan veszes. En olyan 160-180 korul csereltettem, de foleg a lendkerek miatt. A tarcsan meg volt anyag, bar nem sok. A palyazas nyilvan alig veszi igenybe a kuplungot, mivel nem igen nyomkodod a pedalt es egyenletesen haladol. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor egy normalis szerelo meg tudja saccolni, hogy kb. milyen allapotban lehet.
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5145 Dátum:
2015.10.06 kedd, 03:34:24 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.10.05 hétfő, 20:27:18
Pl az, hogy az
üzemideje kb 80-90%-át itt, ebben a tartományban töltik ezek a fogaskerekek
. Ezzel egy időben okozhatta a kevés olaj is (kenés hiánya).
mivan?
a maradék 10%-ban meg nem mennek?
vagy mi?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5146 Dátum:
2015.10.06 kedd, 03:36:43 »
Idézetet írta: Csabi77 - 2015.10.04 vasárnap, 21:55:48
Nem hülyeség ez a mágnes!Kár hogy nem a leeresztőcsavarra rakták:
késő/korán van (ossza be mindenki melyik tetszik
) jól látom, hogy difi? ezek edzett felületek, szóval a a bevonat eltűnése a fő ok. hogy pontosan mi okozta azt már nehéz lesz megmondani... mennyi km volt benne?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5147 Dátum:
2015.10.06 kedd, 08:48:45 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.10.06 kedd, 03:36:43
késő/korán van (ossza be mindenki melyik tetszik
) jól látom, hogy difi? ezek edzett felületek, szóval a a bevonat eltűnése a fő ok. hogy pontosan mi okozta azt már nehéz lesz megmondani... mennyi km volt benne?
Bocs azt nem írtam,hogy difi (MK3 2.0 benzin).Kb 250ezret futott.
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5148 Dátum:
2015.10.06 kedd, 20:19:30 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.10.06 kedd, 03:34:24
mivan?
a maradék 10%-ban meg nem mennek?
vagy mi?
Ez vicc akart lenni? Ha esetleg nem értenéd, amit írtam akkor külön neked elmagyarázom. Az a 80 % abban a tartományban (egyenes haladás, kisebb kanyarok stb) a többi pedig a nagyobb kanyarvétel.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #5149 Dátum:
2015.10.06 kedd, 20:39:55 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2015.10.06 kedd, 20:19:30
Ez vicc akart lenni? Ha esetleg nem értenéd, amit írtam akkor külön neked elmagyarázom. Az a 80 % abban a tartományban (egyenes haladás, kisebb kanyarok stb) a többi pedig a nagyobb kanyarvétel.
szóval nagyobb kanyarokban állnak
már mindent értek
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak:
1
...
96
97
98
99
100
101
102
[
103
]
104
105
106
107
108
109
110
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ