Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:31:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 49 50 51 52 53 54 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2325642 alkalommal)
0 Felhasználó és 71 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2300 Dátum: 2012.09.28 péntek, 18:34:26 »

Volt itt még pár "apróság": váltótartó bak, stab.rudak, fékolaj, fagyálló, üa.szűrő is ...

De bizony tovább bírja. Motorcraft kb. havonta 3-at ad el dízlisből, évente benyást  wave ugye a nyomatéééék ...
mert annyival kevesebb benyás van mint dízel.zaccinak 100e km körül kellett lendkereket cserélni asszem.a nyomaték ugyan a béka shegge alatt van,de a rángatások-gyújtás kimaradás(gyertya,kábel,trafó) azt is tönkre teszik ám.

Ez persze nem azt jelenti,hogy a tiéd hamarosan tönkremegy,csak annyit,hogy a benyásban is lehet cserélgetni......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2301 Dátum: 2012.09.29 szombat, 12:20:30 »

(mondhatnám, hogy bárcsak Angelnek lett volna igaza  Wink de ez van)

Nekem lett volna igazam, ha az van, amit mondasz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Peter tddi
Vendég
« Új hozzászólás #2302 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 14:03:00 »

hogyan tudom lecserélni a sebváltó fejet??
Naplózva
tibike71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298



« Új hozzászólás #2303 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 14:23:05 »

hogyan tudom lecserélni a sebváltó fejet??


 Nem egyszerű, megfelelő előképzés nélkül nagy bátorság nekikezdeni. Megfogod, letekered vigyor3 wave
Naplózva

2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
Peter tddi
Vendég
« Új hozzászólás #2304 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 14:28:30 »



 Nem egyszerű, megfelelő előképzés nélkül nagy bátorság nekikezdeni. Megfogod, letekered vigyor3 wave

figyu én már probáltam de nem tudtam meglazítani, milyen normál menetes ??
Naplózva
tibike71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298



« Új hozzászólás #2305 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 14:33:19 »

figyu én már probáltam de nem tudtam meglazítani, milyen normál menetes ??
Igen, óramutató járásával ellentétesen próbáld!
Naplózva

2001. 12. MK III tdci 96kw trend combi, EGR OFF, ZEn (Ex:()
2008. 06. MK IV TDCI 103kw trend kombi (még nem csípem, ez mostanra elmúlt:))
2005. 06. MK III TDCI 96kw trend EGR OFF (igazából a fiamé)
2018. 10.MK V Business 2.0 TDCI 150+30LE (PF)
Peter tddi
Vendég
« Új hozzászólás #2306 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 14:35:54 »

Igen, óramutató járásával ellentétesen próbáld!


köszi
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2307 Dátum: 2012.10.01 hétfő, 12:48:18 »

Nekem lett volna igazam, ha az van, amit mondasz.

Kinyomót mondtál, semmi egyebet. Amire rákérdeztél, azt produkálta a gép. Mondom: semmi egyebet ... de ne éld bele magad, nem miattad van  eplus2 hehe beka3
Naplózva
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2308 Dátum: 2012.10.01 hétfő, 12:48:55 »

mert annyival kevesebb benyás van mint dízel.zaccinak 100e km körül kellett lendkereket cserélni asszem.a nyomaték ugyan a béka shegge alatt van,de a rángatások-gyújtás kimaradás(gyertya,kábel,trafó) azt is tönkre teszik ám.

Ez persze nem azt jelenti,hogy a tiéd hamarosan tönkremegy,csak annyit,hogy a benyásban is lehet cserélgetni......

Majd látjuk. eljen
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2309 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 11:26:27 »

Sziasztok,

ha a kuplungpedálon apró ütésszerű kopogást érzek alapjáraton, az a lendkerék haldoklását jelenti?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2310 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 11:41:32 »

Sziasztok,

ha a kuplungpedálon apró ütésszerű kopogást érzek alapjáraton, az a lendkerék haldoklását jelenti?
nem, inkább kinyomócsapágy.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2311 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 11:43:30 »

nem, inkább kinyomócsapágy.

Ennek, ezeknek ( kinyomó, kuplung, lendkerék ) van módszer felmérni valahogy az állapotát?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2312 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 11:43:56 »

nem, inkább kinyomócsapágy.
?

Úgy gondolta, hogy nem nyomja be a pedált, szerintem.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2313 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 11:44:37 »

Ennek, ezeknek ( kinyomó, kuplung, lendkerék ) van módszer felmérni valahogy az állapotát?

Kinyomó elkezd nyikorogni. Többit csak szétszedéssel... De akkor már csere...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2314 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 11:45:08 »

?

Úgy gondolta, hogy nem nyomja be a pedált, szerintem.

Igen, úgy gondoltam. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2315 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 14:34:07 »

Na megnézte Vik ma az autót, cserélni kell a kuplungot. Nem teljes halál még, de egyértelmű, hogy csúszik, tehát javítás kell.

Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy tud-e valaki valami olcsó beszerzési forrást a kapcsolódód alkatrészekre?

A lendkerék állapota kérdéses még, azt ugye nem tudni, kell-e cserélni. Ha igen, akkor abból bontott berakható vagy abból is új kell?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #2316 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 14:58:07 »

Na megnézte Vik ma az autót, cserélni kell a kuplungot. Nem teljes halál még, de egyértelmű, hogy csúszik, tehát javítás kell.

Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy tud-e valaki valami olcsó beszerzési forrást a kapcsolódód alkatrészekre?

A lendkerék állapota kérdéses még, azt ugye nem tudni, kell-e cserélni. Ha igen, akkor abból bontott berakható vagy abból is új kell?

Lendkerékből használtat? Nos, ha kifogsz egy olyan bontottat, amit szinte bontás előtt kuplungoztak meg, akkor miért ne.. Smiley
Kivárásos téma, de hátha épp van olyan a srácoknál.. Egy körkérdést megér.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2317 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 15:01:32 »

Lendkerékből használtat? Nos, ha kifogsz egy olyan bontottat, amit szinte bontás előtt kuplungoztak meg, akkor miért ne.. Smiley
Kivárásos téma, de hátha épp van olyan a srácoknál.. Egy körkérdést megér.

Korábbi hozzászólásokban olvastam, hogy veszik a használt lendkereket.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #2318 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 15:33:44 »

Korábbi hozzászólásokban olvastam, hogy veszik a használt lendkereket.
persze, de ez olyan alkatrész, amiből csak min. 90%-ost tenne be bárki (hacsak nem díler vagy), hogy sokáig ne kelljen a váltóhoz nyúlni, mert azért az akárhogy nézzük nem egy-két órás meló.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2319 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 15:49:16 »

persze, de ez olyan alkatrész, amiből csak min. 90%-ost tenne be bárki (hacsak nem díler vagy), hogy sokáig ne kelljen a váltóhoz nyúlni, mert azért az akárhogy nézzük nem egy-két órás meló.
Értem. Azért körbekérdezek, végül is még lehet váltani, nem tegnapra kell.

Egyébként elképzelhető, hogy nem kell cserélni a lendkereket? 230 000 km van az autóban jelenleg.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2320 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 15:52:28 »

Értem. Azért körbekérdezek, végül is még lehet váltani, nem tegnapra kell.

Egyébként elképzelhető, hogy nem kell cserélni a lendkereket? 230 000 km van az autóban jelenleg.

Attól függ, hogyan vezetted eddig az autót. De ilyen futásnál már elképzelhető, hogy nincs neki sok hátra...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2321 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 15:54:53 »

Értem. Azért körbekérdezek, végül is még lehet váltani, nem tegnapra kell.

Egyébként elképzelhető, hogy nem kell cserélni a lendkereket? 230 000 km van az autóban jelenleg.
ha kint van, akkor kiderül.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2322 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 16:27:44 »

ha kint van, akkor kiderül.

Ezt tudom, csak gondoltam, hátha van valamilyen statisztika, bár jobban belegondolva pont a különböző vezetési stílus miatt nem lehet ezt megmondani, csak ha kézben van.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2323 Dátum: 2012.10.04 csütörtök, 19:41:39 »

Ezt tudom, csak gondoltam, hátha van valamilyen statisztika, bár jobban belegondolva pont a különböző vezetési stílus miatt nem lehet ezt megmondani, csak ha kézben van.
eljen

akkor sem sok mindenről csúszol le. keresd meg most a legolcsóbb forrást, ha kell, akkor megrendeled, kb+1 napot fog állni a kocsi, de nem adsz ki+80-100eft-ot feleslegesen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2324 Dátum: 2012.10.08 hétfő, 13:03:32 »

Rendelt már valaki külföldről benzines Mondeohoz kuplungszettet és lendkereket?
Amiket ebay-en találtam, azok elég drágák, dízelekhez sokkal olcsóbbak vannak.

Milyen árban szokták megcsinálni a kuplungjavítást?
Az árajánlatomban van egy tétel 8 db csavarról bő 6 000 Ft értékben. Ez hova kell?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2325 Dátum: 2012.10.08 hétfő, 13:07:37 »

Rendelt már valaki külföldről benzines Mondeohoz kuplungszettet és lendkereket?
Amiket ebay-en találtam, azok elég drágák, dízelekhez sokkal olcsóbbak vannak.

Milyen árban szokták megcsinálni a kuplungjavítást?
Az árajánlatomban van egy tétel 8 db csavarról bő 6 000 Ft értékben. Ez hova kell?
Hali! e-mail-t szoktad olvasni?
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2326 Dátum: 2012.10.08 hétfő, 13:24:16 »

Hali! e-mail-t szoktad olvasni?

Igen és válaszoltam az előbb  integet2.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2327 Dátum: 2012.10.08 hétfő, 13:47:08 »

Igen és válaszoltam az előbb  integet2.
Ok, olvastam. wave
Naplózva
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2328 Dátum: 2012.10.09 kedd, 23:14:13 »

Rendelt már valaki külföldről benzines Mondeohoz kuplungszettet és lendkereket?
Amiket ebay-en találtam, azok elég drágák, dízelekhez sokkal olcsóbbak vannak.

Milyen árban szokták megcsinálni a kuplungjavítást?
Az árajánlatomban van egy tétel 8 db csavarról bő 6 000 Ft értékben. Ez hova kell?


Azok a cavarok fogják a szerkezewtet a lendkerékhez.Külön díj tétel mert a 150.000 forintos szett árba nem fér bele a 6 db 20 forintos csavar.A német anyjukat!Én a helyedben egy főtengely szimeringgel is készülnék!!Biztos ami biztos.ne kelljen 20.000 múlva azért levenni a váltót. (szerintem)
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2329 Dátum: 2012.10.10 szerda, 11:05:04 »



Azok a cavarok fogják a szerkezewtet a lendkerékhez.Külön díj tétel mert a 150.000 forintos szett árba nem fér bele a 6 db 20 forintos csavar.A német anyjukat!Én a helyedben egy főtengely szimeringgel is készülnék!!Biztos ami biztos.ne kelljen 20.000 múlva azért levenni a váltót. (szerintem)

Köszi.
Valszeg márkaszervizben csináltatom meg Vik segítségével, mondta ő is a szimeringet, hogy elképzelhető a csere, de tudtommal nem olyan nagy összeg. Már a többi alkatrész árához képest.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #2330 Dátum: 2012.10.10 szerda, 11:07:27 »

Köszi.
Valszeg márkaszervizben csináltatom meg Vik segítségével, mondta ő is a szimeringet, hogy elképzelhető a csere, de tudtommal nem olyan nagy összeg. Már a többi alkatrész árához képest.

Nem elképzlehető, hanem ha már szét van szedve, akkor azt is CSERÉLD KI! Összerakás után fogsz fákkolni, mikor folyik...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2331 Dátum: 2012.10.10 szerda, 15:09:11 »

Nem elképzlehető, hanem ha már szét van szedve, akkor azt is CSERÉLD KI! Összerakás után fogsz fákkolni, mikor folyik...

Persze, ha ki kell cserélni, kicserélik.

Azért nagyon aránytalannak érzem azt, hogy egy kb. 800 ezret érő autónál a teljes kuplungfelújítás (lendkerékkel) 200 ezer Ft-Ba kerül. Pár év múlva nem is érné meg megjavíttatni. Sőt most se nagyon.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
kormi21011
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 278



E-mail
« Új hozzászólás #2332 Dátum: 2012.10.10 szerda, 17:28:40 »

Azért nagyon aránytalannak érzem azt, hogy egy kb. 800 ezret érő autónál a teljes kuplungfelújítás (lendkerékkel) 200 ezer Ft-Ba kerül. Pár év múlva nem is érné meg megjavíttatni. Sőt most se nagyon.
[/quote]

És akkor még nem is tudsz mindent!!!  falbav falbav falbav szomoru1
Naplózva

Mondeo Ghia '02 2.0 16V Benzin
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2333 Dátum: 2012.10.10 szerda, 17:44:18 »

Azért nagyon aránytalannak érzem azt, hogy egy kb. 800 ezret érő autónál a teljes kuplungfelújítás (lendkerékkel) 200 ezer Ft-Ba kerül. Pár év múlva nem is érné meg megjavíttatni. Sőt most se nagyon.
 

És akkor még nem is tudsz mindent!!!  falbav falbav falbav szomoru1
...és igy halnak majd ki az mk3as mondeók...... Undecided
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2334 Dátum: 2012.10.10 szerda, 19:21:53 »

Azért nagyon aránytalannak érzem azt, hogy egy kb. 800 ezret érő autónál a teljes kuplungfelújítás (lendkerékkel) 200 ezer Ft-Ba kerül. Pár év múlva nem is érné meg megjavíttatni. Sőt most se nagyon.
 

És akkor még nem is tudsz mindent!!!  falbav falbav falbav szomoru1

Tavasszal műszaki vizsgával együtt 165 000 Ft-ot költöttem az autóra úgy, hogy ebből az összegből csak a rugótörés 30 000 Ft-os ára nem volt tervezve, tehát csak a kopó alkatrészekre, vizsgára ment el a pénz. Ha most a lendkerék is kuka, akkor csak idén csak eddig 365 000 Ft-ot költök az autóra. Ennyit nem ér. Persze ezt nem tudhattam előre.
Szinte jobban jártam volna ha szétbontom és eladogatom belőle ami jó.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2335 Dátum: 2012.10.10 szerda, 20:29:55 »

Azért nagyon aránytalannak érzem azt, hogy egy kb. 800 ezret érő autónál a teljes kuplungfelújítás (lendkerékkel) 200 ezer Ft-Ba kerül. Pár év múlva nem is érné meg megjavíttatni. Sőt most se nagyon.
 

És akkor még nem is tudsz mindent!!!  falbav falbav falbav szomoru1
Ne mindig a piaci értékét nézd, neked annál sokkal többet érhet, ha rendben van...simán találnál mindenféle nehézség nélkül a neten 3 millióért olyat aminek csak a piaci értéke 3 misi, valójában meg egy fhos, amire költhetsz ugyanúgy vagy jobban mint a Tiedre...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #2336 Dátum: 2012.10.10 szerda, 20:34:03 »

Tavasszal műszaki vizsgával együtt 165 000 Ft-ot költöttem az autóra úgy, hogy ebből az összegből csak a rugótörés 30 000 Ft-os ára nem volt tervezve, tehát csak a kopó alkatrészekre, vizsgára ment el a pénz. Ha most a lendkerék is kuka, akkor csak idén csak eddig 365 000 Ft-ot költök az autóra. Ennyit nem ér. Persze ezt nem tudhattam előre.
Szinte jobban jártam volna ha szétbontom és eladogatom belőle ami jó.
Én már nem számolom, h mennyit költök rá, mert akk csak elrettenek miatta, de legalább tudom, h rendbe van azon a szakaszon a kocsim, mindig vmit csinálok rajta Cheesy
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2337 Dátum: 2012.10.10 szerda, 21:30:34 »

Ne mindig a piaci értékét nézd, neked annál sokkal többet érhet, ha rendben van...simán találnál mindenféle nehézség nélkül a neten 3 millióért olyat aminek csak a piaci értéke 3 misi, valójában meg egy fhos, amire költhetsz ugyanúgy vagy jobban mint a Tiedre...

A használt mindig lutri. Tönkremegy benne valami, és már szinte totálkáros az autó. Vagyis, nem éri meg javítani.
Mergánál is előfordul, hogy többe kerül a javítás, mint amennyiért egy másikat lehet venni (aminek lehet, hogy nemsokára ugyanaz lesz a baja).
Nyerni kell a lottón, és nem számít  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2338 Dátum: 2012.10.11 csütörtök, 09:12:21 »

Én már nem számolom, h mennyit költök rá, mert akk csak elrettenek miatta, de legalább tudom, h rendbe van azon a szakaszon a kocsim, mindig vmit csinálok rajta Cheesy

Ez igaz.
Viszont egy több mint 10 éves 230 000 ezret futott autón mindig lesz valami, amit javítani kell. De még ezzel sincs bajom, mert az autózás az ilyen.
Hanem az arányokkal! Azt érzem nagyon elcseszettnek.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2339 Dátum: 2012.10.11 csütörtök, 10:01:53 »

Ez igaz.
Viszont egy több mint 10 éves 230 000 ezret futott autón mindig lesz valami, amit javítani kell. De még ezzel sincs bajom, mert az autózás az ilyen.
Hanem az arányokkal! Azt érzem nagyon elcseszettnek.

10 évente egyszer pár száz ezer, évre-hónapra lebontva mennyi is? Egy tankolás nem jön ki belőle, viszont innentől még egyszer ugyanennyit elmegy újra.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2340 Dátum: 2012.10.11 csütörtök, 20:26:56 »

A használt mindig lutri. Tönkremegy benne valami, és már szinte totálkáros az autó. Vagyis, nem éri meg javítani.
Mergánál is előfordul, hogy többe kerül a javítás, mint amennyiért egy másikat lehet venni (aminek lehet, hogy nemsokára ugyanaz lesz a baja).
Nyerni kell a lottón, és nem számít  vigyor3
Ez igaz.. nyes
De pl az esetemből kiindulva..ha újan veszem, akkor az elmúlt 8 évben buktam volna kb 6 millát az értékvesztés miatt, így kb 2-őt, és mivel használtam már annyit, hogy minden kopót úgy is cserélni kellet volna, ha újjonnan veszem akkor is, ez a feleslegesen kidobott  4 milla a mai napig fennálna.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2341 Dátum: 2012.10.11 csütörtök, 20:51:52 »

Ez igaz.. nyes
De pl az esetemből kiindulva..ha újan veszem, akkor az elmúlt 8 évben buktam volna kb 6 millát az értékvesztés miatt, így kb 2-őt, és mivel használtam már annyit, hogy minden kopót úgy is cserélni kellet volna, ha újjonnan veszem akkor is, ez a feleslegesen kidobott  4 milla a mai napig fennálna.

Nehéz dolog ezt kiszámítani. Sokfajta szempont van. Van, aki megveszi újonnan, majd eladja 4 évesen. Átlagban 2 éves az autója. Te meg megvetted pl 4 évesen, és eladod 12 évesen.
Átlagban 8 éves az autód... az neked (ha jól értem) 2 millióba került, a másik példánál meg mondjuk 2x 8->5, azaz 2*3 milliót bukik.
Van, aki kb évente lecseréli az autót, és ráfizet mondjuk 0,5 milliót, autónként. Mondjuk 5 millióért megveszi, 4,5-ért adja. 12 év alatt bukik 6 milliót...
Sokfajta modell van. De azért nyilván nem éri meg újat venni, hogy majd úgy mennyit spórolsz.
Akkor jársz a legjobban, ha cégautód van, és más fizeti a költségeket.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2342 Dátum: 2012.10.12 péntek, 10:27:46 »

Akkor jársz a legjobban, ha cégautód van, és más fizeti a költségeket.

Na itt az igazság!
Meglátásom szerint manapság már annyira luxus az autó, hogy ez a legjobb megoldás.

Azért egy olyan számításra kíváncsi lennék, hogy ha nem lenne autóm, de ugyanúgy járnék mintha lenne, mert taxival, illetve bérautóval hosszabb, több napos utakra oldanám meg, nem járnék-e jobban.
Korábban számolgattam nagyjából és arra jutottam, hogy lehet megérné, de hogy ezt pontosan tudjam, ahhoz nagyon pontos adatokra lett volna szükségem, de nem volt kedvem keresgélni.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2343 Dátum: 2012.10.12 péntek, 10:36:26 »

Na itt az igazság!
Meglátásom szerint manapság már annyira luxus az autó, hogy ez a legjobb megoldás.

Azért egy olyan számításra kíváncsi lennék, hogy ha nem lenne autóm, de ugyanúgy járnék mintha lenne, mert taxival, illetve bérautóval hosszabb, több napos utakra oldanám meg, nem járnék-e jobban.
Korábban számolgattam nagyjából és arra jutottam, hogy lehet megérné, de hogy ezt pontosan tudjam, ahhoz nagyon pontos adatokra lett volna szükségem, de nem volt kedvem keresgélni.

Szoktak ilyet csinálni, tőlünk nyugatabbra. Nem vesz autót, hanem bérel, amikor menne valahová. Akár nyaralás, nagymama, és így tovább.
Nem kell garázs, kötelező bizti, javítás, értékvesztés, olajcsere téli und nyári gumma, stb, stb.
Arrafelé sokan inkább tömegközlekedéssel járnak. És a vonatok is jók.
De ne offoljunk, ha folytatjuk, goto offtopic.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2344 Dátum: 2012.10.12 péntek, 10:38:47 »

Szoktak ilyet csinálni, tőlünk nyugatabbra. Nem vesz autót, hanem bérel, amikor menne valahová. Akár nyaralás, nagymama, és így tovább.
Nem kell garázs, kötelező bizti, javítás, értékvesztés, olajcsere téli und nyári gumma, stb, stb.
Arrafelé sokan inkább tömegközlekedéssel járnak. És a vonatok is jók.
De ne offoljunk, ha folytatjuk, goto offtopic.

Ok.
Átmentem oda.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2345 Dátum: 2012.10.12 péntek, 16:20:56 »

Na most adjatok tanácsot!

Nemrég hoztam el a 160 000 Ft értékű alkatrészeket a kuplungfelújításhoz. Hétfőn viszem Vikékhez.

Kipróbáltam és nem csúszik a kuplung! Akármilyen alacsony sebességnél 4.-ben padlógáznál nem csúszik. Mitől lehet ez? Megjavult? A hideg miatt? Vagy most állította utána magát a szerkezet?

És miért csúszott korábban? Vagy most csak ideiglenes működik jól?
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2346 Dátum: 2012.10.12 péntek, 17:19:40 »

Na most adjatok tanácsot!

Nemrég hoztam el a 160 000 Ft értékű alkatrészeket a kuplungfelújításhoz. Hétfőn viszem Vikékhez.

Kipróbáltam és nem csúszik a kuplung! Akármilyen alacsony sebességnél 4.-ben padlógáznál nem csúszik. Mitől lehet ez? Megjavult? A hideg miatt? Vagy most állította utána magát a szerkezet?

És miért csúszott korábban? Vagy most csak ideiglenes működik jól?

Bekopott  eplus2   Rajtolj vele párat, az biztos megjavítja! Ha még mindig nem, akor próbáld 2.ba  hehe  Én nem foglalkoznék a miértekkel. Biztos nem javult meg egyik napról a másikra  wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #2347 Dátum: 2012.10.12 péntek, 17:34:43 »

Bekopott  eplus2   Rajtolj vele párat, az biztos megjavítja! Ha még mindig nem, akor próbáld 2.ba  hehe  Én nem foglalkoznék a miértekkel. Biztos nem javult meg egyik napról a másikra  wave

Egyetértek, szerintem sem javult meg, legfeljebb a hőmérséklet befolyásolta egy kicsit.
Taposd meg egy kicsit és előjön a kisördög.
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2348 Dátum: 2012.10.12 péntek, 18:18:27 »

Egyetértek, szerintem sem javult meg, legfeljebb a hőmérséklet befolyásolta egy kicsit.
Taposd meg egy kicsit és előjön a kisördög.

Felhívtam Viket is közben. Ő is azt mondta, amit Ti. Biztos nem javult meg  vigyor3. Mondjuk ezt nem is gondoltam.
A hideg befolyásolhatja, ha felmelegszik biztos csúszik. Mindenesetre néhány km után még nem csúszott, de mivel régebben bizony csúszott, így csak csere lesz.

De a kisördög bennem van, hogy meddig húzhatta volna még, illetve ha nem kezdem el taposni magas fokozatban alacsony sebességnél (ami azért nem igazán életszerű szerintem egy benzines autónál), lehet jövő tavaszig észre se veszem, hogy rossz a kuplung.
De ez van, úgy vagyok nyugodtabb, ha rendbe rakják.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
napu
Vendég
« Új hozzászólás #2349 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 14:18:16 »

Felhívtam Viket is közben. Ő is azt mondta, amit Ti. Biztos nem javult meg  vigyor3. Mondjuk ezt nem is gondoltam.
A hideg befolyásolhatja, ha felmelegszik biztos csúszik. Mindenesetre néhány km után még nem csúszott, de mivel régebben bizony csúszott, így csak csere lesz.

De a kisördög bennem van, hogy meddig húzhatta volna még, illetve ha nem kezdem el taposni magas fokozatban alacsony sebességnél (ami azért nem igazán életszerű szerintem egy benzines autónál), lehet jövő tavaszig észre se veszem, hogy rossz a kuplung.
De ez van, úgy vagyok nyugodtabb, ha rendbe rakják.

Én kibírtam volna a hibáival életem végéig, de az autó nem biztos  hehe így inkább nyugodtan dőlök hátra a bal1-ben ... üres zsebbel  angel
Naplózva
Oldalak: 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 49 50 51 52 53 54 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.