Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 21:03:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 57 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2330892 alkalommal)
0 Felhasználó és 11 vendég van a témában
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #2450 Dátum: 2012.11.17 szombat, 20:32:29 »

Sziasztok!

Ma ujra gonoszkodott a kuplung pedalom.
Par hetente elo jon..
A jelenseg az hogy vezetgetek keresztezodesben megall,kuplung be -ures es a kuplung bennt marad..
Van ugy hogy kuplung-1 es a kocsi el kezd indulni de a kuplung tokig bennt.
Van hogy menet kozben felig jon fel a kuplung.... Stb
Valakinek otlete mi lehet ez?.
Minden olaj volt az auton cserelve szeptemberben..

Ma alakitottam at az also motor/valto tarto bakot,mert a gyari utan 2 -t (utangyartott nyavaja) elszaggatott...

Elore is koszonom!
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #2451 Dátum: 2012.11.17 szombat, 20:46:50 »

Sziasztok!

Ma ujra gonoszkodott a kuplung pedalom.
Par hetente elo jon..
A jelenseg az hogy vezetgetek keresztezodesben megall,kuplung be -ures es a kuplung bennt marad..
Van ugy hogy kuplung-1 es a kocsi el kezd indulni de a kuplung tokig bennt.
Van hogy menet kozben felig jon fel a kuplung.... Stb
Valakinek otlete mi lehet ez?.
Minden olaj volt az auton cserelve szeptemberben..

Ma alakitottam at az also motor/valto tarto bakot,mert a gyari utan 2 -t (utangyartott nyavaja) elszaggatott...

Elore is koszonom!
Ha pumpálod és felkeményedik akkor csak levegős a rendszer, de ha nem, akkor halódik a munkahenger.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #2452 Dátum: 2012.11.17 szombat, 20:53:23 »

Ha pumpálod és felkeményedik akkor csak levegős a rendszer, de ha nem, akkor halódik a munkahenger.

Most ugy fest hogy levegos akkor....
2-3alaklommal probaltam most este mire Jo lett es pumpalgattam közben ja

Hogy legtelenitsem?
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #2453 Dátum: 2012.11.17 szombat, 20:58:26 »

Most ugy fest hogy levegos akkor....
2-3alaklommal probaltam most este mire Jo lett es pumpalgattam közben ja

Hogy legtelenitsem?
Lent a kuplungnál a munkahengeren, de két ember kell hozzá fel is kell emelni az autót vagy aknára állni.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2454 Dátum: 2012.11.17 szombat, 21:02:33 »

Hogy legtelenitsem?
László tudja ezt nagyon pontosan, őt keresd!
Naplózva
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #2455 Dátum: 2012.11.17 szombat, 21:11:14 »

László tudja ezt nagyon pontosan, őt keresd!

Köszönöm!
Jelenleg nem tudok felkeresni senkit mert nem tartózkodom Magyarországon...
Ha a legtelenitsem ellenére is csinálja majd???
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2456 Dátum: 2012.11.17 szombat, 21:13:42 »

Köszönöm!
Jelenleg nem tudok felkeresni senkit mert nem tartózkodom Magyarországon...
Ha a legtelenitsem ellenére is csinálja majd???
Írjál neki pü-t. Jó arc, biztosan válaszol! Én még a kuplungszerketet sem zárnám ki, nekem off autónál csinált hasonlókat, mikor a kuplungszerkezet tányérrugója halt be érdekes módon.
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #2457 Dátum: 2012.11.17 szombat, 21:19:36 »

Köszönöm!
Jelenleg nem tudok felkeresni senkit mert nem tartózkodom Magyarországon...
Ha a legtelenitsem ellenére is csinálja majd???
Ha a legtelenitsem ellenére is csinálja majd???
Remélhetőleg megoldja a problémát, főleg, hogy fékolaj csere volt. Simán rosszul légteleníteték, ha egyáltalán megtették. Ha továbbra is rossz akkor munkahenger csere, vagy felújítás. Ebben az esetben valahol olajszivárgás is látható lenne, fogyna a fékolal. Lászlót itt a fórumon keresd!  integet2
http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=6358
Bizony jó arc! Nagyon sok hasznos cikket írt! Nézz be ide is, ha érdekelnek az otthon is elvégezhető javítások, érdekességek: http://mondeo.hu/index.php?board=30.0
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.17 szombat, 21:46:09 írta TZS » Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #2458 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 15:00:35 »

Ha a legtelenitsem ellenére is csinálja majd???
Remélhetőleg megoldja a problémát, főleg, hogy fékolaj csere volt. Simán rosszul légteleníteték, ha egyáltalán megtették. Ha továbbra is rossz akkor munkahenger csere, vagy felújítás. Ebben az esetben valahol olajszivárgás is látható lenne, fogyna a fékolal. Lászlót itt a fórumon keresd!  integet2
http://mondeo.hu/index.php?action=profile;u=6358
Bizony jó arc! Nagyon sok hasznos cikket írt! Nézz be ide is, ha érdekelnek az otthon is elvégezhető javítások, érdekességek: http://mondeo.hu/index.php?board=30.0

a helyzet roszabb.
allo helyzetben teszteltem a gepet es ugy is be ragad a kuplung pedal siman es jaro motornal is!-ritkan, gyakrabban ragad be ha pl. berakom 1-be, meg gyakrabban ha jaro motornal rakom be sebessegbe!
kiprobaltam 1-be 2-be es ruki ben is! bennt marad a pedal..

az erdekes az hogy jaro motornal kumplung-sebesseg es par masodperc eltelte utan kezd fogni a kuplung, remeg az auto es mivel nem adok gazt igy lefullad.
olaj szivargast nem latok a munkahenger kornyeken...
Naplózva
Nagy Dávid
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #2459 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 19:54:41 »

Hali. Wink
Mennyi km van benne?
5 vagy 6 gangos?
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2460 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 19:59:48 »

Hali. Wink
Mennyi km van benne?
5 vagy 6 gangos?
Hali  Wink    sok,   6 sebességes.      


De ha ezt úgy csinálod, h a hozzászólásnál amire írnál, rákattintasz a válasz lehetőségre, majd a zárójelben lévő quote alá írsz, akkor  annak megy akinek szántad.  wave wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.18 vasárnap, 20:02:12 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #2461 Dátum: 2012.11.18 vasárnap, 20:51:02 »

sziasztok!

a most hetvegi kuplung mizeriam miatt nagy a valoszinusege hogy kinyomo csapagy... Sad
ki mit ajanl es miert? kettos tomegu fagy fix lendkerek??
a fixrol hallottam kosza hirt hogy esetleg nem tesz jot a lanc halytasnak... ??
Naplózva
Horatio
Vendég
« Új hozzászólás #2462 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 08:48:21 »


Koszi a leirast.
Vettem olajat es be is kentem.
De meg mindig fenn all az a hiba, hogy nem tudom r-be rakni az elejen.
Van meg valami otlet?
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #2463 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 10:26:21 »

Koszi a leirast.
Vettem olajat es be is kentem.
De meg mindig fenn all az a hiba, hogy nem tudom r-be rakni az elejen.
Van meg valami otlet?

A szitu nálam is adott, amig hideg a váltó. Ellenőrizve volt a rudazat, a váltónak semmi baja, eltekintve attól hogy a gyári kuplungtárcsában már lassan 170ekm van.
Szerelő szakszerűen megmagyarázta, csak nem sokat értettem belőle, azt mondta kuplungtárcsa csere után megoldódik majd a probléma.

Én ha R-be akarom tenni hidegen, akkor már felhúzott gombbal, először bemozdítom félig 1-be, mintha abba akarnám tenni, utána húzom R-be, ahova így már rögtön becsúszik. Próbáld ki.
Naplózva
Horatio
Vendég
« Új hozzászólás #2464 Dátum: 2012.11.19 hétfő, 12:03:46 »

A szitu nálam is adott, amig hideg a váltó. Ellenőrizve volt a rudazat, a váltónak semmi baja, eltekintve attól hogy a gyári kuplungtárcsában már lassan 170ekm van.
Szerelő szakszerűen megmagyarázta, csak nem sokat értettem belőle, azt mondta kuplungtárcsa csere után megoldódik majd a probléma.

Én ha R-be akarom tenni hidegen, akkor már felhúzott gombbal, először bemozdítom félig 1-be, mintha abba akarnám tenni, utána húzom R-be, ahova így már rögtön becsúszik. Próbáld ki.

Kozben itt a mukahalyemen is kerdeztem egy sracok aki jobban vagja a dolgokat mint en, es o is azt mondta hogy a kuplungot kell cserelni. Most 160 ezer van az nyembe. O is ugyan ezt mondta.

Egyebkent en ugy indulok most hatra hogy berakom es utana inditok.

Manapsag kb .mennyibe kerul egy kuplungszerkezet csere?
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.19 hétfő, 14:08:33 írta Horatio » Naplózva
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #2465 Dátum: 2012.11.25 vasárnap, 17:20:02 »

Kuplung szet cserénél a lenkeréken, a kinyomón, és a főtengely szimeringen kívűl érdemes még valamit cserélni, ami a közelben van?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
tamahawk
Vendég
« Új hozzászólás #2466 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 09:24:24 »

Sziasztok!

Hasonló bajom van, mint Horatio-nak.
6-gangos váltó. Rüki és 1-es nehezen megy, néha meg is rántja a verdát.
Külöbség itt annyi, hogy márciusban volt kuplungtranszplantáció finom Sachs cuccokkal, komplett tárcsa, szerkezet, lendkerék, csapágy. Épphogy a váltót nem cseréltem ki... azóta kb 25ezer ment bele.
Múlt héten nézegettük a bowdent, szerkezetet, kapott WD40enet, olajszint hibátlan, levegő nincs, oszt mégis kajlákodik.

Esetleg valakinek ötlete? (nekem van, de ahhoz nem kell műhely  gun )

Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2467 Dátum: 2012.11.26 hétfő, 21:10:38 »

Sziasztok!

Hasonló bajom van, mint Horatio-nak.
6-gangos váltó. Rüki és 1-es nehezen megy, néha meg is rántja a verdát.
Külöbség itt annyi, hogy márciusban volt kuplungtranszplantáció finom Sachs cuccokkal, komplett tárcsa, szerkezet, lendkerék, csapágy. Épphogy a váltót nem cseréltem ki... azóta kb 25ezer ment bele.
Múlt héten nézegettük a bowdent, szerkezetet, kapott WD40enet, olajszint hibátlan, levegő nincs, oszt mégis kajlákodik.

Esetleg valakinek ötlete? (nekem van, de ahhoz nem kell műhely  gun )


kuplungmunkahenger?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #2468 Dátum: 2012.11.27 kedd, 21:51:04 »

Sziasztok!

Hasonló bajom van, mint Horatio-nak.
6-gangos váltó. Rüki és 1-es nehezen megy, néha meg is rántja a verdát.
Külöbség itt annyi, hogy márciusban volt kuplungtranszplantáció finom Sachs cuccokkal, komplett tárcsa, szerkezet, lendkerék, csapágy. Épphogy a váltót nem cseréltem ki... azóta kb 25ezer ment bele.
Múlt héten nézegettük a bowdent, szerkezetet, kapott WD40enet, olajszint hibátlan, levegő nincs, oszt mégis kajlákodik.

Esetleg valakinek ötlete? (nekem van, de ahhoz nem kell műhely  gun )

erre még nincs megoldás...  3 éve figyelem ezt a fórumot, de eddig senkinek nem sikerült a 6 gangos váltó ilyen a jellegű problémáját megoldani.
Többen beszámoltak már erről a problémáról, de se az olajcsere se a kuplung szerkezet (és egyéb alkatrészek) cseréje nem javított a helyzeten.
Persze vannak kivételek, de nem jellemző,h megoldódik a probléma a váltón kívüli alkatrészek cseréjével. Váltó szétszedéséről meg nem tudok itt a fórumon.

54e km-rel vettem a vasat (mo-i vezetett szervízkönyves) és már akkor is nehezen vette a hátramenetet és az egyest 5C alatt.
most 93e van benne és most, hogy jön a hideg, megint elkezdte az akadozást.
100e-nél cserélek majd a váltóban olajat, de nem hiszem,h javítani fog a dolgon

Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #2469 Dátum: 2012.11.28 szerda, 14:08:04 »

Kuplung szet cserénél a lenkeréken, a kinyomón, és a főtengely szimeringen kívűl érdemes még valamit cserélni, ami a közelben van?

Erre a kérdésere van ötletetek?

Ja és a főtengely szimerint létezik, hogy 13-15ezer pénz?? wow1
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2470 Dátum: 2012.11.28 szerda, 15:50:51 »

Erre a kérdésere van ötletetek?

Ja és a főtengely szimerint létezik, hogy 13-15ezer pénz?? wow1
igen, kb annyi, mást nem hiszem, hogy cserélni kéne ott Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
g_zsolt
Vendég
« Új hozzászólás #2471 Dátum: 2012.11.28 szerda, 20:49:30 »

Ezt hogy kell pontosan érteni? kézbe veszem, valahogy probálom csavargatni?? és látni fogom, hogy mozog-e vagy sem? és hogy mennyit? körübelül úgy kéne érteni, mint a kormányholtjátékot??

helo!
mivel en is az olcsobb utat nezegettem, es azon az elven, hogy: bar hasznalt, de megis eredeti megkisereltem egy ilyen cseret. mukodik, de a kovetkezo, amit felrakok ra, csak UJ, es  Sachs lesz.
valojaban ha lefekteted egy lapos helyre( teszem en: egy asztalra) a fogaskerekes reszevel (feled a kuplungtarcsa feloli resze), forditsd el a felso reszt oraval ellentetes iranyba ameddig tudod(ahogy irtak elobb, 2-3 fog. de a 3 mar nagyon hatareset) ha nem kattan zavaroan amikor megszorul, es erzel egy enyhe fekezo hatast mikozben csavarod, akkor jo meg, hasznalhato.mikor elengeded akkor o visszaugrik a piheno helyzetebe. ja es persze nem szabad hosszanti jateka legyen. azt ugy ellenorzod le, hogy piheno poziciobol a felso reszt probald kisse megemelni. ka kottyan, inkabb dobd a kukaba.  eplus2  maskepp csak szivni fogsz vele.
remelem hasznos volt!  integet2
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #2472 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 12:13:43 »

erre még nincs megoldás...  3 éve figyelem ezt a fórumot, de eddig senkinek nem sikerült a 6 gangos váltó ilyen a jellegű problémáját megoldani.
Többen beszámoltak már erről a problémáról, de se az olajcsere se a kuplung szerkezet (és egyéb alkatrészek) cseréje nem javított a helyzeten.
54e km-rel vettem a vasat (mo-i vezetett szervízkönyves) és már akkor is nehezen vette a hátramenetet és az egyest 5C alatt.
most 93e van benne és most, hogy jön a hideg, megint elkezdte az akadozást.
100e-nél cserélek majd a váltóban olajat, de nem hiszem,h javítani fog a dolgon

Jól érzed, nem fog javítani. Máshol van a bibi. Én is ezen agyalok, és nem jövök rá.  Hiába cseréltem olajat a váltóban, és ellenőriztettem le a bowdent. Nincs látható hiba. Csak érezhető, küzdeni kell a rükverccel és a 2-es fokozattal. Minden nap. Pedig valami rejtett mechanikai oka van, az 100 %. Valami nem illeszkedik jól, és ellentart, és ez tervezési vagy méretezési hiba lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.06 csütörtök, 12:17:01 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #2473 Dátum: 2012.12.06 csütörtök, 13:51:22 »

Jól érzed, nem fog javítani. Máshol van a bibi. Én is ezen agyalok, és nem jövök rá.  Hiába cseréltem olajat a váltóban, és ellenőriztettem le a bowdent. Nincs látható hiba. Csak érezhető, küzdeni kell a rükverccel és a 2-es fokozattal. Minden nap. Pedig valami rejtett mechanikai oka van, az 100 %. Valami nem illeszkedik jól, és ellentart, és ez tervezési vagy méretezési hiba lesz.
pár perces melegítés után is akad? Nekem is akadozik ebben az időben, de csak jégkocka hidegen. helyben szoktam zúgatni kicsit nem túl magas fordulaton, kieg.fűtéssel és utána mint a vajban a kés Smiley
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #2474 Dátum: 2012.12.07 péntek, 08:15:07 »

Valaki keresett múltkor lendkerék, kuplung, kinyomócs. szettet.
Itt találtam LUK-ot, elég jó áron, ha esetleg vkit még érdekel.

http://racing-bazar.hu/szolgaltatas/alkatresz-forgalmazas/ford_mondeo_kuplungszett_ford_mondeo_lendkerek_diesel_2003tol_akcio
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
tamahawk
Vendég
« Új hozzászólás #2475 Dátum: 2012.12.07 péntek, 14:03:40 »

kuplungmunkahenger?

Hát végső Kínomban kicseréltem a kuplung munkahengert is. Autószerelő haver nézett is rám bután, hogy azt meg mif@**nak? De mondtam, biztos ami biztos a két lökhárító között cseréljünk ki mindent, hátha jó lesz. De nem  falbav Szóval mostmár csak a váltó marad, de ahhoz most nem piszkálok hozzá, Idén elég sok lé ment ki a verdára...
Gondolom, ha valaki megoldja ezt a titokzatos hibát az csak megosztja itt a néppel, addig meg végigváltok mindent rüki előtt ...

Üdv
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2476 Dátum: 2012.12.08 szombat, 00:32:32 »

Nehéz a váltóban olajat cserélni?

Sűrű anyag az? Mennyit és milyet kell az 5ös-be tölteni?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2477 Dátum: 2012.12.08 szombat, 08:08:00 »

Nehéz a váltóban olajat cserélni?

Sűrű anyag az? Mennyit és milyet kell az 5ös-be tölteni?
Szia!

75W-90-es viszkozitású kell , ezenkívül tudja a GL4-GL5-öt. 1,9 liter kell az 5-ös váltóba.
7-es vagy 8-as imbuszkulcs kell hozzá, meg egy feltöltő cső tölcsérrel.. más nem.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2478 Dátum: 2012.12.08 szombat, 09:36:19 »

Szia!

75W-90-es viszkozitású kell , ezenkívül tudja a GL4-GL5-öt. 1,9 liter kell az 5-ös váltóba.
7-es vagy 8-as imbuszkulcs kell hozzá, meg egy feltöltő cső tölcsérrel.. más nem.

És nem győzöm elégszer elmondani, hogy először mindig a _feltöltő_ csavart tekeri ki az ember! Mert ha az nem jön ki, de az olajat már leeresztette a váltóból, nehéz lesz utántölteni (még ha van is megoldása a dolognak, akkor is). Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2479 Dátum: 2012.12.08 szombat, 11:04:26 »

Hát végső Kínomban kicseréltem a kuplung munkahengert is. Autószerelő haver nézett is rám bután, hogy azt meg mif@**nak? De mondtam, biztos ami biztos a két lökhárító között cseréljünk ki mindent, hátha jó lesz. De nem  falbav Szóval mostmár csak a váltó marad, de ahhoz most nem piszkálok hozzá, Idén elég sok lé ment ki a verdára...
Gondolom, ha valaki megoldja ezt a titokzatos hibát az csak megosztja itt a néppel, addig meg végigváltok mindent rüki előtt ...

Üdv
enyém is szórakozik a hátramenettel. most a mínuszokban meg nagyon nehezen vesz bármilyen sebességet amíg hideg....
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.08 szombat, 11:13:34 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2480 Dátum: 2012.12.08 szombat, 11:04:57 »

És nem győzöm elégszer elmondani, hogy először mindig a _feltöltő_ csavart tekeri ki az ember! Mert ha az nem jön ki, de az olajat már leeresztette a váltóból, nehéz lesz utántölteni (még ha van is megoldása a dolognak, akkor is). Smiley

AndyA
volt akinek nem jött ki?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2481 Dátum: 2012.12.08 szombat, 11:05:12 »

Tisztelt Fórumtársak!
Egyetértek az előző hozzászolókkal. Az imbusz kulcsal kapcsolatban. Csak kifejezetten jó minőségű, Beta és hasonló minőségű kulcsal fogjunk hozzá, mert gagyi kulcsok tönkre tehetik a leeresztő és a feltöltő csavarokat. Igen rendesen megvannak húzva, és sokszor megkell hosszabitani az erőkart a megfelelő oldáshoz. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.08 szombat, 13:19:46 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2482 Dátum: 2012.12.08 szombat, 13:17:40 »

Köszi a hozzászólásokat  worship

Akkor majd ha látok az orromig nekiugrok, most ehhez túlzottan is fúj a szél meg a hó  vigyor3
Garázsomat meg elfoglalták  falbav
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Flyby
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #2483 Dátum: 2012.12.09 vasárnap, 14:03:10 »

Sziasztok!

Azt hiszem a kuplung kinyomó csapágyam cserés lesz, ha kinyomom, félig kinyomva erősebben, teljesen kinyomva épp hogy de cicergő hangot ad.
Ennek a cseréje mennyire SOS? Úgy értem, el lehet még járni vele pár hetet (1-2000 km.), januárig-februárig, vagy amint lehet cseréltessem, mert nagy baj lehet belőle? A cicergő hangot elviselem még egy ideig, jövő év elején jobb lenne a cserével foglalkozni, de azt nem szeretném hogy egyszercsak széthulljon vagy mittomén, pláne hogy nagyobb kárt is okozzon.

köszi!
Naplózva

MK4 Mondeo 2.2 TDCi Titanium X automata kombi 2013
Ex: Mondeo MK3 és MK2
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #2484 Dátum: 2012.12.09 vasárnap, 14:20:42 »

Sziasztok!

Azt hiszem a kuplung kinyomó csapágyam cserés lesz, ha kinyomom, félig kinyomva erősebben, teljesen kinyomva épp hogy de cicergő hangot ad.
Ennek a cseréje mennyire SOS? Úgy értem, el lehet még járni vele pár hetet (1-2000 km.), januárig-februárig, vagy amint lehet cseréltessem, mert nagy baj lehet belőle? A cicergő hangot elviselem még egy ideig, jövő év elején jobb lenne a cserével foglalkozni, de azt nem szeretném hogy egyszercsak széthulljon vagy mittomén, pláne hogy nagyobb kárt is okozzon.

köszi!

Saját tapasztalatom alapján, nem gond 1-2000 km-t el lehet vele járni. Nekem Pl nyaraláskor Horvátban adta meg magát, még 1000km-t simán elmentem vele utánna, mondjuk ennek nagy része pálya volt. De ha csak cicereg az még nem olyan óriási gond. Akkor lesz baj ha a pedál lent marad és nem jön fel magától, de ez még odébb van. Viszont arra készülj, hogy nem csak kinyomót érdemes cserélni, ha megbontjátok a kocsit, hanem mindent, persze ez állapottol is függhet de általában kell. A munkadíj kb 25-40e Ft. Ezt nem érdemes 2x kifizetni. Az alkatrész komplettten nekem 130e Ff volt+szerelés. De ezt én úgy rendeltem, mert szervizetkben, kereskedésekben ez kb a duplája. Én tőlük vettem: http://kauffer.hu/fooldal/htmls/
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Flyby
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98


« Új hozzászólás #2485 Dátum: 2012.12.09 vasárnap, 19:33:08 »

Saját tapasztalatom alapján, nem gond 1-2000 km-t el lehet vele járni. Nekem Pl nyaraláskor Horvátban adta meg magát, még 1000km-t simán elmentem vele utánna, mondjuk ennek nagy része pálya volt. De ha csak cicereg az még nem olyan óriási gond. Akkor lesz baj ha a pedál lent marad és nem jön fel magától, de ez még odébb van. Viszont arra készülj, hogy nem csak kinyomót érdemes cserélni, ha megbontjátok a kocsit, hanem mindent, persze ez állapottol is függhet de általában kell. A munkadíj kb 25-40e Ft. Ezt nem érdemes 2x kifizetni. Az alkatrész komplettten nekem 130e Ff volt+szerelés. De ezt én úgy rendeltem, mert szervizetkben, kereskedésekben ez kb a duplája. Én tőlük vettem: http://kauffer.hu/fooldal/htmls/
Köszi, ja arra rákészültem hogy mindent cserélni kell majd, ezért is halasztanám januárra...
Naplózva

MK4 Mondeo 2.2 TDCi Titanium X automata kombi 2013
Ex: Mondeo MK3 és MK2
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #2486 Dátum: 2012.12.10 hétfő, 09:24:01 »

Hát végső Kínomban kicseréltem a kuplung munkahengert is. Autószerelő haver nézett is rám bután, hogy azt meg mif@**nak? De mondtam, biztos ami biztos a két lökhárító között cseréljünk ki mindent, hátha jó lesz. De nem  falbav Szóval mostmár csak a váltó marad, de ahhoz most nem piszkálok hozzá, Idén elég sok lé ment ki a verdára...
Gondolom, ha valaki megoldja ezt a titokzatos hibát az csak megosztja itt a néppel, addig meg végigváltok mindent rüki előtt ...

Üdv

Nem kell végigváltani mindent....1., felhúzod a gombot üresben 2., félig beteszed 1-esbe  3., majd rögtön húzod rükibe,,,  így bemegy rögtön.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2487 Dátum: 2012.12.10 hétfő, 10:11:26 »

Sziasztok!

Azt hiszem a kuplung kinyomó csapágyam cserés lesz, ha kinyomom, félig kinyomva erősebben, teljesen kinyomva épp hogy de cicergő hangot ad.
Ennek a cseréje mennyire SOS? Úgy értem, el lehet még járni vele pár hetet (1-2000 km.), januárig-februárig, vagy amint lehet cseréltessem, mert nagy baj lehet belőle? A cicergő hangot elviselem még egy ideig, jövő év elején jobb lenne a cserével foglalkozni, de azt nem szeretném hogy egyszercsak széthulljon vagy mittomén, pláne hogy nagyobb kárt is okozzon.

köszi!

Nekem 40 ezer km óta zörög a váltóban valami, amikor kinyomom a kuplungot. Vik anno meghallgatta, de nem volt ötlete, hogy mi az.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2488 Dátum: 2012.12.10 hétfő, 10:22:30 »

Sziasztok!

Azt hiszem a kuplung kinyomó csapágyam cserés lesz, ha kinyomom, félig kinyomva erősebben, teljesen kinyomva épp hogy de cicergő hangot ad.
Ennek a cseréje mennyire SOS? Úgy értem, el lehet még járni vele pár hetet (1-2000 km.), januárig-februárig, vagy amint lehet cseréltessem, mert nagy baj lehet belőle? A cicergő hangot elviselem még egy ideig, jövő év elején jobb lenne a cserével foglalkozni, de azt nem szeretném hogy egyszercsak széthulljon vagy mittomén, pláne hogy nagyobb kárt is okozzon.

köszi!
van olcsón egy kinyomóm, ha esetleg érdekel wave
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2489 Dátum: 2012.12.10 hétfő, 14:24:28 »

Sziasztok!

Azt hiszem a kuplung kinyomó csapágyam cserés lesz, ha kinyomom, félig kinyomva erősebben, teljesen kinyomva épp hogy de cicergő hangot ad.
Ennek a cseréje mennyire SOS? Úgy értem, el lehet még járni vele pár hetet (1-2000 km.), januárig-februárig, vagy amint lehet cseréltessem, mert nagy baj lehet belőle? A cicergő hangot elviselem még egy ideig, jövő év elején jobb lenne a cserével foglalkozni, de azt nem szeretném hogy egyszercsak széthulljon vagy mittomén, pláne hogy nagyobb kárt is okozzon.

köszi!
én mentem kb. 5ekm-t így nyekeregve...ha nem többet! akkor vittük szervízbe amikor már darált  hehe
bírja ez a szhar  nyes
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2490 Dátum: 2012.12.11 kedd, 07:46:03 »

én mentem kb. 5ekm-t így nyekeregve...ha nem többet! akkor vittük szervízbe amikor már darált  hehe
bírja ez a szhar  nyes
És meddig birná, ha még szeretnéd is ezt az autót! wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
tamahawk
Vendég
« Új hozzászólás #2491 Dátum: 2012.12.11 kedd, 07:55:50 »

Nem kell végigváltani mindent....1., felhúzod a gombot üresben 2., félig beteszed 1-esbe  3., majd rögtön húzod rükibe,,,  így bemegy rögtön.

Köszi a tippet, de ez 6 sebes váltó, ott ez a módszer nem annyira kivitelezhető  Undecided de már kezdek hozzászokni, hogy xar, rüki előtt belököm 3-asba, aztán megy, a nagyobb gond, hogy 2-esbe nehéz visszaváltani, de ha már meleg a gép már nem olyan bosszantó...
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2492 Dátum: 2012.12.11 kedd, 08:16:21 »

És meddig birná, ha még szeretnéd is ezt az autót! wave
Tisztelettel László! worship
nem tudom lacinál mi változott az elmúlt évben, de régebben szerette vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #2493 Dátum: 2012.12.11 kedd, 16:59:45 »

És meddig birná, ha még szeretnéd is ezt az autót! wave
Tisztelettel László! worship
sokat bírta volna lehetséges csak elég messze járok ahhoz hetente hogy kockáztassak vele így inkább otthonmaradt szervízre!

nincs nekem ezzel a kocsival bajom! vigyor3 teljesen normálisan kezelem mostanában!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2494 Dátum: 2012.12.11 kedd, 19:24:32 »

sokat bírta volna lehetséges csak elég messze járok ahhoz hetente hogy kockáztassak vele így inkább otthonmaradt szervízre!

nincs nekem ezzel a kocsival bajom! vigyor3 teljesen normálisan kezelem mostanában!
Tisztelt Fórumtárs!
Szavaid megnyugtattak. Már kezdtem azt hinni, hogy eltévesztetted a Fórumot. nyes
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2495 Dátum: 2012.12.11 kedd, 21:48:47 »

Saját tapasztalatom alapján, nem gond 1-2000 km-t el lehet vele járni. Nekem Pl nyaraláskor Horvátban adta meg magát, még 1000km-t simán elmentem vele utánna, mondjuk ennek nagy része pálya volt. De ha csak cicereg az még nem olyan óriási gond. Akkor lesz baj ha a pedál lent marad és nem jön fel magától, de ez még odébb van. Viszont arra készülj, hogy nem csak kinyomót érdemes cserélni, ha megbontjátok a kocsit, hanem mindent, persze ez állapottol is függhet de általában kell. A munkadíj kb 25-40e Ft. Ezt nem érdemes 2x kifizetni. Az alkatrész komplettten nekem 130e Ff volt+szerelés. De ezt én úgy rendeltem, mert szervizetkben, kereskedésekben ez kb a duplája. Én tőlük vettem: http://kauffer.hu/fooldal/htmls/

Én a Cromax-nál vettem 75-ért szerkezet+tárcs+kinyomócsapágy. A speedy-nél berakták, így az egész került 110-be. Ebben benne volt a jobb oldali féltengelyen levő csapágy cseréje is. Az a baj vele, ill. azért ilyen sok a munkadíj, mert le kell hozzá szedni a fél elejét.
Naplózva
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2496 Dátum: 2012.12.14 péntek, 05:56:11 »

Van valakinek tapasztalata a fix lendkerekes kuplunggal kapcsolatban? Mennyire ráz (ha ráz), mennyire tartós?
Találtam egy szettet, ami árban elég meggyőző , csak kérdés, hogy milyen minőségű. 60 ezer alatt meg lenne postával együtt.

http://www.ebay.com/itm/SOLID-FLYWHEEL-CLUTCH-SLAVE-CYLINDER-FORD-MONDEO-MK3-2-0-DIESEL-6-SPEED-/130626581632?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e69f37480
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2497 Dátum: 2012.12.14 péntek, 09:00:55 »

Van valakinek tapasztalata a fix lendkerekes kuplunggal kapcsolatban? Mennyire ráz (ha ráz), mennyire tartós?
Találtam egy szettet, ami árban elég meggyőző , csak kérdés, hogy milyen minőségű. 60 ezer alatt meg lenne postával együtt.

http://www.ebay.com/itm/SOLID-FLYWHEEL-CLUTCH-SLAVE-CYLINDER-FORD-MONDEO-MK3-2-0-DIESEL-6-SPEED-/130626581632?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e69f37480

Többen hosszú ideje megelégedéssel használják.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2498 Dátum: 2012.12.14 péntek, 10:06:36 »

Többen hosszú ideje megelégedéssel használják.

AndyA
tddi-ben!!!!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2499 Dátum: 2012.12.14 péntek, 10:08:01 »

tddi-ben!!!!

A kuplung és a lendkerék szempontjából mi a különbség?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 [50] 51 52 53 54 55 56 57 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.094 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.