Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:10:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2327502 alkalommal)
0 Felhasználó és 141 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2550 Dátum: 2012.12.20 csütörtök, 10:21:27 »

Sziasztok!

A következő hibajelenségben szeretném a segítségeteket kérni. Olyat produkál mostanában az autó, hogy kb. 60km fölött, de főleg 90 km környékén ha elengedem a gázt akkor sípoló búgó hang hallatszik az autóból és mintha egyre hangosabb lenne. Viszont ha kinyomom a kuplungot akkor elhalkul, elhallgat. A kuplungom elvileg hibátlan. Nem csörög , nem hallatszik semmi és ott fog ahol kell. Járó motornál a kuplung  üresben ki-be nyomásra sincs hang  különbség.  Állította ezt egy ford márkaszerviz átvizsgálás után.  Akkor szerintetek mi adhatja ezt a hangot?
még mindig sokminden okozhatja.váltó nyelestengely csapágy,vagy féltengely csapágy,esetleg kerékcsapágy......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joeboy
Vendég
« Új hozzászólás #2551 Dátum: 2012.12.20 csütörtök, 10:53:23 »

még mindig sokminden okozhatja.váltó nyelestengely csapágy,vagy féltengely csapágy,esetleg kerékcsapágy......

Akkor sanszos, hogy a váltóval lesz a gond.  A féltengely illetve a kerékcsapágy nem reagál a kuplungra ilyen formában, vagy ezt rosszul gondolom?

Köszi!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2552 Dátum: 2012.12.20 csütörtök, 11:32:26 »

Akkor sanszos, hogy a váltóval lesz a gond.  A féltengely illetve a kerékcsapágy nem reagál a kuplungra ilyen formában, vagy ezt rosszul gondolom?

Köszi!
rosszul.Amikor kinyomod a kuplungot megszűnik a telhelés a hajtásról.így mindegyik esélyes marad.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
joeboy
Vendég
« Új hozzászólás #2553 Dátum: 2012.12.20 csütörtök, 11:41:11 »

rosszul.Amikor kinyomod a kuplungot megszűnik a telhelés a hajtásról.így mindegyik esélyes marad.

Tényleg. Smiley  Akkor van remény, hogy nem a váltóval van gond.
Köszi! smile
Naplózva
wyzard
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 362


E-mail
« Új hozzászólás #2554 Dátum: 2013.01.07 hétfő, 10:43:36 »

Sziasztok !

Az alábbi problémám év végén tornyosodott ki teljesen és év elején oldódott meg, röviden leírom, hátha hasonló cipőben jár valaki.
Az alább említett problémával (kuplungot benyomva félúton fura moraj, olyan halk, fémes súrlódás, dörzsölés, nem tudom jobban leírni) egy ideig elvoltam még, hozzászoktam, gondoltam majd jövő év elején szervízelem. Aztán dec. 22 körül egyszer csak bent maradt a kuplung, ahogy benyomtam. Váltó semerre, egyesből nem jött ki. Fékolajtartály szinte teljesen üres volt, utántöltés után elég hamar elfolyt az összes.

Szervízbe vontatás után : kuplungtárcsa + szerkezet, kinyomócsapágy, lendkerék csere. 200 körül volt cakkum-pakk.

Üdv

Sziasztok !

Tanácsot, tippet szeretnék kérni. Tegnap óta a kuplung benyomását követően egy kisebb intervallumban fura zörejek jönnek a motortérből, kb. mint mikor az ékszíj nyikorog. Nem túl hangos, de abban a bizonyos intervallumban, amiben előjön konzekvensen történik, 100-ból 100-szor. Amint visszaengedem a kuplungot a sebességváltás után abbamarad a zaj. Ha üresben próbálkozom és úgy nyomkodom akkor is jön. Folyamatos kis nyikorgásról van szó, nem nagyon tudom jöbban leírni.

Nem értek hozzá, így ötletem sincs mi lehet a gond. Ha valakinek van, akkor esetleg annyiban tudna segíteni, hogy kb. mekkora méretű kiadásra számíthatok ? Köszönöm !  worship
Naplózva

2005 MK3 Mondeo kombi 2.0 TDCI 6 sebesség
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #2555 Dátum: 2013.01.09 szerda, 17:27:37 »

Sziasztok!

Szeretném megtudni, hogy mi a fene gond lehet a kuplungommal. A jelénség a következő: amikor a benyomott kuplungot finoman engedem fel, kb. az út felénél (kb. ahol a surlódási pont van) úgy remeg a kuplungpedál, mint amikor az ABS dolgozik megcsúszó kerekeknél. Produkálja ezt akkor is, ha nincs sebességbe kapcsolva a váltó, és sebességben is egyaránt  szomoru1

Tudnátok segíteni nekem? Köszi előre is!
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2556 Dátum: 2013.01.09 szerda, 17:53:15 »

Sziasztok!

Szeretném megtudni, hogy mi a fene gond lehet a kuplungommal. A jelénség a következő: amikor a benyomott kuplungot finoman engedem fel, kb. az út felénél (kb. ahol a surlódási pont van) úgy remeg a kuplungpedál, mint amikor az ABS dolgozik megcsúszó kerekeknél. Produkálja ezt akkor is, ha nincs sebességbe kapcsolva a váltó, és sebességben is egyaránt  szomoru1

Tudnátok segíteni nekem? Köszi előre is!

Egyéb jelenség nincs? Mondjuk én a kinyomócsapágyra tippelek, hogy beállt. De ez csak tipp.
Naplózva
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #2557 Dátum: 2013.01.09 szerda, 18:14:46 »

Egyéb jelenség nincs? Mondjuk én a kinyomócsapágyra tippelek, hogy beállt. De ez csak tipp.

Más hibajelenség nincs! A váltás simán megy, ahogy eddig. Fura hangokat sem ad...
Nem is lenne gáz vele, csak városban a sok elinduláskor olyan hülye érzés, hogy úgy "maszírozza" a talpam a kuplung...
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2558 Dátum: 2013.01.09 szerda, 18:19:46 »

Más hibajelenség nincs! A váltás simán megy, ahogy eddig. Fura hangokat sem ad...
Nem is lenne gáz vele, csak városban a sok elinduláskor olyan hülye érzés, hogy úgy "maszírozza" a talpam a kuplung...

Szerintem nézesd meg egy szerelővel, mert sanszos, hogy kuplungos lesz. Az pedig csak a munkadíjban egy 40k-s meló és akkor még nem beszéltünk a többiről, ami minimum egy 200-as a kéttömegű lendkerék miatt. Bár a lendkerék hangját lehet hallani alapjáraton üresben. Elég csúnya, zörgős hangja van. Mikor volt utoljára kuplungozva és mennyi van benne?
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.09 szerda, 18:22:09 írta Lacika71 » Naplózva
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #2559 Dátum: 2013.01.09 szerda, 18:45:05 »

Szerintem nézesd meg egy szerelővel, mert sanszos, hogy kuplungos lesz. Az pedig csak a munkadíjban egy 40k-s meló és akkor még nem beszéltünk a többiről, ami minimum egy 200-as a kéttömegű lendkerék miatt. Bár a lendkerék hangját lehet hallani alapjáraton üresben. Elég csúnya, zörgős hangja van. Mikor volt utoljára kuplungozva és mennyi van benne?

Most 206ezer van benne óra szerint (de mi csak a utolsó 60ezret tettük bele. Németországból jött a kocsi).
Én is attól tartok, hogy talán a lendkerék lesz...  szomoru1 De a TDxI-s srácok biztosan meg tudják majd konkrétan mondani.
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2560 Dátum: 2013.01.09 szerda, 18:52:11 »

Most 206ezer van benne óra szerint (de mi csak a utolsó 60ezret tettük bele. Németországból jött a kocsi).
Én is attól tartok, hogy talán a lendkerék lesz...  szomoru1 De a TDxI-s srácok biztosan meg tudják majd konkrétan mondani.


Ha esetleg az kell keresd Krisz01-et privátban, ő hirdet ilyet.

http://mondeo.hu/index.php?topic=7132.0
Naplózva
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #2561 Dátum: 2013.01.09 szerda, 19:33:31 »

Ha esetleg az kell keresd Krisz01-et privátban, ő hirdet ilyet.

http://mondeo.hu/index.php?topic=7132.0

Köszi szépen a tippet! wave elmentettem a linket baj esetére.
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2562 Dátum: 2013.01.09 szerda, 20:04:33 »

Köszi szépen a tippet! wave elmentettem a linket baj esetére.

A Cromax-nál a LUK 134000/ szett

http://cromax.hu/100000000-kuplung/100330000-kuplung-mechanika/100330209-kuplungszett-lendkerekkel/110088-kuplung-szett-lendkerekkel-ford-mondeo-2000-2007

De itt a fórumon van a nagyautonak topikja, ott is rákérdezhetsz. Ők szoktak is válaszolni.

http://mondeo.hu/index.php?topic=3097.0

Naplózva
újsrác
Vendég
« Új hozzászólás #2563 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 11:21:20 »

Üdv Mindenkinek!
A segítségeteket kell, hogy kérjem. Kuplung problémák léptek fel. Szétszedés után láttuk a bajt; a kettőstömegű lendkerék és a kinyomócsapágy elhelálozott. Persze mindenki azt mondja, hogy a kuplungszerkezetet és a tárcsát is illik újra cserélni ilyenkor. Én még a nagyon régi "zsigulis időkben vigyor3" kezdtem el autózni és valahogy még a bontott alkatrészek is szimpatikusak maradtak számomra, főleg az áruk miatt. Segítsetek nekem ötletekkel, hogy mit hol lehet beszerezni olcsón és/vagy használtan. Vagy egyáltalán nem érdemes használtban gondolkodnom...?! A vas 2001-es tddi 85Kw, D6BA motrkódos 5 sebességes sedan. NAGYON SZERETEM !!!  smile-pedig én sosem szimpatizáltam a márkával. Még a '90-es években volt egy nagyon ócska Sierra-m. levele vomit
Előre is köszönök minden segítséget!
B. Csaba
06-20-557-0790
chuck74@freemail.hu
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2564 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 11:49:20 »

Üdv Mindenkinek!
A segítségeteket kell, hogy kérjem. Kuplung problémák léptek fel. Szétszedés után láttuk a bajt; a kettőstömegű lendkerék és a kinyomócsapágy elhelálozott. Persze mindenki azt mondja, hogy a kuplungszerkezetet és a tárcsát is illik újra cserélni ilyenkor. Én még a nagyon régi "zsigulis időkben vigyor3" kezdtem el autózni és valahogy még a bontott alkatrészek is szimpatikusak maradtak számomra, főleg az áruk miatt. Segítsetek nekem ötletekkel, hogy mit hol lehet beszerezni olcsón és/vagy használtan. Vagy egyáltalán nem érdemes használtban gondolkodnom...?! A vas 2001-es tddi 85Kw, D6BA motrkódos 5 sebességes sedan. NAGYON SZERETEM !!!  smile-pedig én sosem szimpatizáltam a márkával. Még a '90-es években volt egy nagyon ócska Sierra-m. levele vomit
Előre is köszönök minden segítséget!
B. Csaba
06-20-557-0790
chuck74@freemail.hu

Használtan csak úgy érdemes, ha valamilyen törött autóból szedik ki, ami keveset futott. Szerintem annak nincs értelme, hogy megveszel egy bontottat, ami futott 150-200 e km-t, majd fél-egy év múlva vehetsz egy másikat, mert az is széthullik. Viszont az újhoz nem kell hozzányúlni vagy 10 évig (évi 20000 km-errel számolva) Plusz azt is számold rá, hogy a munkadíj sem olcsó. Bár, ha otthon csinálod, azzal nem kell foglalkozni. És ide kell számolni a futómű állítást is, mivel az egész első futómű kiugrott az autó alól. Vannak olyan dolgok, amiket szerintem jobb újonnan megvenni, mert az legalább biztos (legalább 99,9999999%), hogy sokáig bírja.
Naplózva
újsrác
Vendég
« Új hozzászólás #2565 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 12:56:11 »

Köszönöm! Eldőlt a mérleg azúj alkatrészek felé! Már csak abban segítsetek, hogy a lehető leg olcsóbban ússzam meg a dolgot!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2566 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 15:17:31 »

Köszönöm! Eldőlt a mérleg azúj alkatrészek felé! Már csak abban segítsetek, hogy a lehető leg olcsóbban ússzam meg a dolgot!

Érdeklődj pl itt a fórumon nagyautótól, vagy írd be a keresek rovatba, hátha jelentkezik valaki.  Grin
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2567 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 15:23:08 »

Hm.....

Ki törölte a hozzászólásomat?  fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2568 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 15:37:16 »

Hm.....

Ki törölte a hozzászólásomat?  fejvakaras

Szerintem át lett rakva ide, ha ez volt az...

http://mondeo.hu/index.php?topic=2.msg735495#msg735495
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2569 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 19:03:17 »

Szerintem át lett rakva ide, ha ez volt az...

http://mondeo.hu/index.php?topic=2.msg735495#msg735495

Valóban. Ezek szerint inkább volt általános, mint a kuplunghoz tartozó.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2570 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 19:04:18 »

Valóban. Ezek szerint inkább volt általános, mint a kuplunghoz tartozó.  vigyor3

Lehet azért, mert nem jelölted meg, hogy mire "válaszolsz"
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2571 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 19:05:56 »

Lehet azért, mert nem jelölted meg, hogy mire "válaszolsz"

Igen, mert egyből utána írtam valaminek...aminek a vége úgy ért véget, ahogyan én kezdtem....gondoltam látható a kapcsolat. Smiley
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2572 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 19:08:03 »

Igen, mert egyből utána írtam valaminek...aminek a vége úgy ért véget, ahogyan én kezdtem....gondoltam látható a kapcsolat. Smiley


Ezek szerint mégsem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2573 Dátum: 2013.01.10 csütörtök, 19:15:54 »


Ezek szerint mégsem.

De, mert amire írtam az is átkerült.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #2574 Dátum: 2013.01.11 péntek, 12:45:32 »

Az én kérdésemre tudna valaki pontosabb diagnózist adni? Addig nem akarom szerelőhöz vinni, amíg valami okosat nem mondatok, mert a szerelő úgyis csak ránéz a km-órára aztán rávágja, hogy lendkerék.
Alf, Ervin? Szerintetek?


Sziasztok!

Szeretném megtudni, hogy mi a fene gond lehet a kuplungommal. A jelénség a következő: amikor a benyomott kuplungot finoman engedem fel, kb. az út felénél (kb. ahol a surlódási pont van) úgy remeg a kuplungpedál, mint amikor az ABS dolgozik megcsúszó kerekeknél. Produkálja ezt akkor is, ha nincs sebességbe kapcsolva a váltó, és sebességben is egyaránt  szomoru1

Tudnátok segíteni nekem? Köszi előre is!
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2575 Dátum: 2013.01.11 péntek, 13:32:52 »

Az én kérdésemre tudna valaki pontosabb diagnózist adni? Addig nem akarom szerelőhöz vinni, amíg valami okosat nem mondatok, mert a szerelő úgyis csak ránéz a km-órára aztán rávágja, hogy lendkerék.
Alf, Ervin? Szerintetek?
Szia!
Én nem a km óra alapján, de a leírtak alapján lendkerék lesz sajnos...a kilazult lötyögő tárcsalap visszadolgozik a kinyomón keresztül a felső munkahengerig az meg rugdalja a pedált.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #2576 Dátum: 2013.01.11 péntek, 16:19:20 »

Szia!
Én nem a km óra alapján, de a leírtak alapján lendkerék lesz sajnos...a kilazult lötyögő tárcsalap visszadolgozik a kinyomón keresztül a felső munkahengerig az meg rugdalja a pedált.


Köszi szépen a választ Ervin!  worship
Annyit meg tudnál mondani még, hogy mennyire tesz rosszat  a kocsinak, ha ilyen állapotban? Lehet-e jgy még 1-2 hónapot használni? Vagy inkább hagyja a kocsit a garázsban, ha teheti ne használja? Mert nem akarom mégjobban tönkretenni.
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2577 Dátum: 2013.01.11 péntek, 16:38:49 »

Köszi szépen a választ Ervin!  worship
Annyit meg tudnál mondani még, hogy mennyire tesz rosszat  a kocsinak, ha ilyen állapotban? Lehet-e jgy még 1-2 hónapot használni? Vagy inkább hagyja a kocsit a garázsban, ha teheti ne használja? Mert nem akarom mégjobban tönkretenni.
1-2 ezer km-nél többet így ne használd, mert otthagy valahol, addig is óvatosan a terheléssel.
Érdemes kinyomót és tárcsát-szerkezetet is cserélni egyben, mert ahhoz nagy meló (és drága is) hogy félévente mindig másért leszerelje az ember..
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #2578 Dátum: 2013.01.11 péntek, 17:41:16 »

1-2 ezer km-nél többet így ne használd, mert otthagy valahol, addig is óvatosan a terheléssel.
Érdemes kinyomót és tárcsát-szerkezetet is cserélni egyben, mert ahhoz nagy meló (és drága is) hogy félévente mindig másért leszerelje az ember..

Huh, köszi! worship Ez ezért hó hír, sokkal kevesebbre számítottam.
Ezt hogy javítják egyébként? Mert azértelég kevés a hely a motortérben, illetve a váltó körül... Talán a motort is kiveszik hozzá?
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
NemTom
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1077



E-mail
« Új hozzászólás #2579 Dátum: 2013.01.11 péntek, 19:06:27 »

Huh, köszi! worship Ez ezért hó hír, sokkal kevesebbre számítottam.
Ezt hogy javítják egyébként? Mert azértelég kevés a hely a motortérben, illetve a váltó körül... Talán a motort is kiveszik hozzá?
Nem kell kivenni a motort, de az alsó segédkeretet le kell szedni mindennel együtt és utána tudják leszedni a váltót. Nekem a kinyomó+szerkezet+2 tömegűn kívül kellett cserélni a hátsó szimeringet is a váltóban, mert picit folyatott. De ha már kint van a váltó akkor érdemes ránézni a féltengely szimeringekre is.
Naplózva

2.0 TDCI 115le EU4 - MTX75 - Mondeo Ghia Kombi - 2004/05 - EGR & Kat OFF; ZEN; DRL; SAMCO turbócső; Kartergáz leválasztó "bödön"Smiley
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #2580 Dátum: 2013.01.12 szombat, 10:48:57 »

Nem kell kivenni a motort, de az alsó segédkeretet le kell szedni mindennel együtt és utána tudják leszedni a váltót. Nekem a kinyomó+szerkezet+2 tömegűn kívül kellett cserélni a hátsó szimeringet is a váltóban, mert picit folyatott. De ha már kint van a váltó akkor érdemes ránézni a féltengely szimeringekre is.

Köszi Tomi! Gondolom, ha megbontják a segédkeretet (ami ha jól tudom a futómű része) így szükség van egy futóműállításra is az összeszerelé után. Jól gondolom?
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2581 Dátum: 2013.01.12 szombat, 10:50:53 »

Köszi Tomi! Gondolom, ha megbontják a segédkeretet (ami ha jól tudom a futómű része) így szükség van egy futóműállításra is az összeszerelé után. Jól gondolom?
igen, de éejön segédkeret bontás nélkül is. mondjuk úgy a teljes bal első futóművet kell szétbombázni vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Gabee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #2582 Dátum: 2013.01.14 hétfő, 13:30:59 »

igen, de éejön segédkeret bontás nélkül is. mondjuk úgy a teljes bal első futóművet kell szétbombázni vigyor3

Akkor valóban nem egyszerű egy ilyen lendkerék csere... Kb. hány munkaóra lehet a csere mindennel együtt, mennyi időre kell nélkülöznöm a kocsit?

Célszerű ilyenkor lecseréltetni a kuplungban a hidraulikaolajat is?
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Ghia kombi 2004
V.Tamás
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #2583 Dátum: 2013.01.14 hétfő, 14:22:34 »


Akkor valóban nem egyszerű egy ilyen lendkerék csere... Kb. hány munkaóra lehet a csere mindennel együtt, mennyi időre kell nélkülöznöm a kocsit?

Célszerű ilyenkor lecseréltetni a kuplungban a hidraulikaolajat is?

Egy ügyes szerelőnek is egy napos meló. (az én nem annyira ügyes szerelőm 1,5 nap alatt cserélte ki.) A váltóban cészerű az olajcsere, maga a kuplung (kinyomó csapágy) pedig a fékolajtartályból kapja az olajat.
Naplózva

2001/06 - 2,0 TDDi Ghia - 5 ajtós - 115LE (+ chip), fekete metál, vaj bőr belső, gyári xenon és tolatóradar, 2+2 ülésfűtés, Ervin féle iktató vitte a nő  rinya
2005 - VW Sharan Special, 1,9 PD TDI, gyári 150LE (kutyaszállító is)
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2584 Dátum: 2013.01.15 kedd, 01:23:21 »

Sziasztok,

az mitől lehet hogy a kuplungpedálon nem kinyomott állapotban néha apró ütéseket érezni? Nem fog máshol mint eddig, semmi más változást nem vettem észre.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2585 Dátum: 2013.01.15 kedd, 09:08:13 »

Sziasztok,

az mitől lehet hogy a kuplungpedálon nem kinyomott állapotban néha apró ütéseket érezni? Nem fog máshol mint eddig, semmi más változást nem vettem észre.

Jár a motor. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #2586 Dátum: 2013.01.15 kedd, 09:30:40 »

Sziasztok,

az mitől lehet hogy a kuplungpedálon nem kinyomott állapotban néha apró ütéseket érezni? Nem fog máshol mint eddig, semmi más változást nem vettem észre.
Én is éreztem ilyet a pedálon. Aztán rájöttem, hogy az éppen hallgatott zene ritmusát érzem a pedálon. Utána én meg is nyugodtam.  integet2
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2587 Dátum: 2013.01.15 kedd, 10:24:53 »

Jár a motor. Smiley

AndyA

Most ez komoly?  vigyor3
Régebben is járt a motor, de nem vettem észre hogy ezt csinálná.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2588 Dátum: 2013.01.15 kedd, 10:37:56 »

Most ez komoly?  vigyor3
Régebben is járt a motor, de nem vettem észre hogy ezt csinálná.

Kinyomott kuplungnál a motor minden zörrenését megérezheted a pedálon. Nem hiszem, hogy annyira gatya lenne a vasad, hogy annak a recsegését éreznéd - annak lenne már más jele is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #2589 Dátum: 2013.01.15 kedd, 10:46:05 »

Kinyomott kuplungnál a motor minden zörrenését megérezheted a pedálon. Nem hiszem, hogy annyira gatya lenne a vasad, hogy annak a recsegését éreznéd - annak lenne már más jele is.

AndyA

A jelenség NEM kinyomott kuplungnál érezhető. Persze ez lehet nem változtat a dolgon, és el tudom képzelni hogy tényleg csak a motor zörög.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2590 Dátum: 2013.01.15 kedd, 11:37:39 »

A jelenség NEM kinyomott kuplungnál érezhető. Persze ez lehet nem változtat a dolgon, és el tudom képzelni hogy tényleg csak a motor zörög.

Bocsi, valóban. De akkor is simán lehet, hogy a motor egy-egy zörrenését fogod csak rajta. László kolléga írt valamit a múltkor, hogy ha ereszt valahol a kuplungnál egy tömítés, akkor kinyomott állapotban rugdalhat, de ez akkor aligha az.

Próbálj valahol egy "fogást" találni valami kellően merev és párnázatlan részen, és hasonlítsd össze, hogy amit azon érzel, az szinkronban van-e a kuplungon érzettel ill. a motor járásával (pici gáz, felpörget stb.).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
bozsozsoltika
Vendég
« Új hozzászólás #2591 Dátum: 2013.01.15 kedd, 20:19:45 »

Sziasztok!

Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy kettős tömegű lendkereket mely MK3-as típusoknál lehet kiváltani fixel?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2592 Dátum: 2013.01.15 kedd, 20:39:52 »

Sziasztok!

Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy kettős tömegű lendkereket mely MK3-as típusoknál lehet kiváltani fixel?
A tddi-nél biztos.beszélj Bunyekkal.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2593 Dátum: 2013.01.16 szerda, 08:15:44 »

Sziasztok!

Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy kettős tömegű lendkereket mely MK3-as típusoknál lehet kiváltani fixel?

Amelyikhez gyártanak olyant...? taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #2594 Dátum: 2013.01.16 szerda, 13:28:32 »

A jelenség NEM kinyomott kuplungnál érezhető. Persze ez lehet nem változtat a dolgon, és el tudom képzelni hogy tényleg csak a motor zörög.
Nekem is hasonló volt a jelenség és emiatt illetve
 az éktelen csattogás miatt kellett lendkereket cserélnem.
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2595 Dátum: 2013.01.16 szerda, 19:23:33 »

hello

a mondeosok közt nagyon uj vagyok a mondeom 2002-es 2.0tdci-s 85Kw-os 115 Le

van egy olyan problémám hogy 1-2  2-3 jo a kuplung de 3-4 4-5 és visszafele is 3-as ig gond van mert zörgö hangot ad ki vagy valami hasonlot és ha azzokban a sebeségekben ha le nyomom a kuplung pedált akkor csa a háromnegyedéig jön visza és egy kicsit visza kell huzni lábbal meg van ugy hogy 3-4-be ugy váltok hogy kuplung ki veszem 3-asbül elengedem a kuplungot mert nem tudom be teni 4-esbe a lábomal teljesen felhuzom a kuplungot ujbo le nyomom a kuplungot és ugy be veszi a 4-est
és az autoba 147900 km van és jol mutasa mutatam egy autoszerelönek nézte nem tudta hogy mi a hiba de azt mondta hogy a tárcsa az jó mert lent fog a kuplung nincs elkopva de ö a kinyomo csapágyra tippel vagy légtelenités segitcsetek mi lehet

elöre is köszi
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #2596 Dátum: 2013.01.16 szerda, 19:34:17 »

hello

a mondeosok közt nagyon uj vagyok a mondeom 2002-es 2.0tdci-s 85Kw-os 115 Le

van egy olyan problémám hogy 1-2  2-3 jo a kuplung de 3-4 4-5 és visszafele is 3-as ig gond van mert zörgö hangot ad ki vagy valami hasonlot és ha azzokban a sebeségekben ha le nyomom a kuplung pedált akkor csa a háromnegyedéig jön visza és egy kicsit visza kell huzni lábbal meg van ugy hogy 3-4-be ugy váltok hogy kuplung ki veszem 3-asbül elengedem a kuplungot mert nem tudom be teni 4-esbe a lábomal teljesen felhuzom a kuplungot ujbo le nyomom a kuplungot és ugy be veszi a 4-est
és az autoba 147900 km van és jol mutasa mutatam egy autoszerelönek nézte nem tudta hogy mi a hiba de azt mondta hogy a tárcsa az jó mert lent fog a kuplung nincs elkopva de ö a kinyomo csapágyra tippel vagy légtelenités segitcsetek mi lehet

elöre is köszi

Szerintem is a kinyomócsapágy adta fel. A második lehetőség az, hogy nézd meg a fékolaj tartályban az olajat, hogy mennyi van benne. Lehet, hogy kevés van és azért nem akar működni. (hidraulikus kinyomócsapágy van benne, ami a fékolajat használja.) Bár szerintem a kuplungod sem lehet a helyzet magaslatán, ha nem tolja vissza a csapágyat.
Naplózva
M.Márk
Vendég
« Új hozzászólás #2597 Dátum: 2013.01.16 szerda, 19:41:04 »

Szerintem is a kinyomócsapágy adta fel. A második lehetőség az, hogy nézd meg a fékolaj tartályban az olajat, hogy mennyi van benne. Lehet, hogy kevés van és azért nem akar működni. (hidraulikus kinyomócsapágy van benne, ami a fékolajat használja.) Bár szerintem a kuplungod sem lehet a helyzet magaslatán, ha nem tolja vissza a csapágyat.

A kuplung visszanyomja a kinyomó csapágyat csak vagy átengedi az olajat hidraulikánál vagy elfolyik valahol az olaj és azért nem jön vissza a pedál. Tehát valószínű, ahogy mondod a kinyomó lesz az.
Naplózva
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2598 Dátum: 2013.01.16 szerda, 19:43:29 »

hello

néztem már a fékolajat is és rendben van a maximumig van töltve de nekem mondtak ojat is hogy lehet hogy olajcsere kéne vagy hogy ami megy a tartálytol le csö meg van törve nem tudom

és menyibe kerülne bele a kuplung azt tudom hogy olaja megy de vagy 5-en azt mondták légteleniteni kell
Naplózva
djlandya
Vendég
« Új hozzászólás #2599 Dátum: 2013.01.16 szerda, 19:45:39 »

2 nap alat meg tetem 800km és nem hiányzik olaj belöle amikor meg vetem meg néztem a fék olajt és azota a nem fogyot belöle
Naplózva
Oldalak: 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.125 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.