Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:01:50
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
46
47
48
49
50
51
52
[
53
]
54
55
56
57
58
59
60
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2326341 alkalommal)
0 Felhasználó és 80 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2600 Dátum:
2013.01.16 szerda, 19:50:16 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.16 szerda, 19:43:29
hello
néztem már a fékolajat is és rendben van a maximumig van töltve de nekem mondtak ojat is hogy lehet hogy olajcsere kéne vagy hogy ami megy a tartálytol le csö meg van törve nem tudom
és menyibe kerülne bele a kuplung azt tudom hogy olaja megy de vagy 5-en azt mondták légteleniteni kell
Csak egy példa.
https://cromax.hu/100000000-kuplung/100330000-kuplung-mechanika/100330209-kuplungszett-lendkerekkel/110088-kuplung-szett-lendkerekkel-ford-mondeo-2000-2007
A másik verzió, hogy keresd itt a fórumon mk2-t vagy motorcraftot. Vagy keresd Dini02-t
http://mondeo.hu/index.php?topic=11794.0
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2601 Dátum:
2013.01.16 szerda, 19:51:50 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.16 szerda, 19:43:29
hello
néztem már a fékolajat is és rendben van a maximumig van töltve de nekem mondtak ojat is hogy lehet hogy olajcsere kéne vagy hogy ami megy a tartálytol le csö meg van törve nem tudom
és menyibe kerülne bele a kuplung azt tudom hogy olaja megy de vagy 5-en azt mondták légteleniteni kell
A cső nem nagyon tud megtörni.Ha tele az olajtartály akkor nem tud elvileg lelevegősödni.
Naplózva
djlandya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2602 Dátum:
2013.01.16 szerda, 19:56:22 »
én nem értek hozzá csak nekem mondták az a gond nálam lassan 2 hete van ugy hogy nagyon uj vagyok benne
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2603 Dátum:
2013.01.16 szerda, 20:03:27 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.16 szerda, 19:56:22
én nem értek hozzá csak nekem mondták az a gond nálam lassan 2 hete van ugy hogy nagyon uj vagyok benne
Mielőtt kicseréled a kinyomót megpróbálhatod az olajcserét de nem hiszem hogy segíteni fog rajta.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2604 Dátum:
2013.01.16 szerda, 21:58:49 »
Szevasztok,
Benzines mk3 2.0 kuplungtárcsája mennyit (km) szokott kibírni ? Most járok 170 e km-nél, jó lenne tudnom hogy általában mire kopnak el ?
Van tapasztalat ?
Kösz , FD.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2605 Dátum:
2013.01.16 szerda, 22:01:29 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.01.16 szerda, 21:58:49
Szevasztok,
Benzines mk3 2.0 kuplungtárcsája mennyit (km) szokott kibírni ? Most járok 170 e km-nél, jó lenne tudnom hogy általában mire kopnak el ?
Van tapasztalat ?
Kösz , FD.
Nem lehet ezt meghatározni. Használati körülmények, vezetési stílus, pedálhasználat.....
Tuti első tárcsa van benne?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2606 Dátum:
2013.01.16 szerda, 22:05:37 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.01.16 szerda, 21:58:49
Szevasztok,
Benzines mk3 2.0 kuplungtárcsája mennyit (km) szokott kibírni ? Most járok 170 e km-nél, jó lenne tudnom hogy általában mire kopnak el ?
Van tapasztalat ?
Kösz , FD.
Azt általában észre lehet venni, ha elkopott. Sok esetben rángat induláskor és elég érdekes hangja van. Az, hogy mikor kopik el függ sokmindentől. Attól pl, hogy hol használod főleg az autót. Ha főleg városban, ahol sokszor kell megállni, elindulni, jobban kopik, mintha inkább nagyobb távolságon. Elvileg meg tudod nézin a tárcsát, csak alá kell feküdni. Ha jól tudom van alul egy burkolat, azt le kell venni és akkor be tudsz nézni a kuplunghoz. Ha kb 2-3 mm a betét, akkor esedékes a csere. A betétet általában szegeccsel fogatják fel a tárcsára és nagyon csúnya munkát tud végezni az alumínium szegecs a lendkeréken.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2607 Dátum:
2013.01.16 szerda, 22:23:28 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.16 szerda, 22:01:29
Nem lehet ezt meghatározni. Használati körülmények, vezetési stílus, pedálhasználat.....
Tuti első tárcsa van benne?
Igen, gyári első tárcsa. Miért, 170 ekm már soknak mondható ?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2608 Dátum:
2013.01.16 szerda, 22:44:36 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.01.16 szerda, 22:23:28
Igen, gyári első tárcsa. Miért, 170 ekm már soknak mondható ?
Mondtam, sok mindentől függ.
Csak Bp-n tuti sok!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2609 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 06:55:48 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2013.01.16 szerda, 21:58:49
Szevasztok,
Benzines mk3 2.0 kuplungtárcsája mennyit (km) szokott kibírni ? Most járok 170 e km-nél, jó lenne tudnom hogy általában mire kopnak el ?
Van tapasztalat ?
Kösz , FD.
Szerintem az a legegyszerübb ha "megnézed" hol fog a kuplung.Ha egész fent akkor már nem sok van hátra. Kb 20-30-40 ezer.Attól függ hol használod. Amikor én megkuplungoztam az enyémet a kuplung utjának a negyedétől fogott.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2610 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 07:38:29 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.01.17 csütörtök, 06:55:48
Szerintem az a legegyszerübb ha "megnézed" hol fog a kuplung.Ha egész fent akkor már nem sok van hátra. Kb 20-30-40 ezer.Attól függ hol használod. Amikor én megkuplungoztam az enyémet a kuplung utjának a negyedétől fogott.
Hidraulikus kiemelésű kuplungnál mindig ugyanott fog, főleg ha még a szerkezet is önállítós.
A fix holtjátékos, bowdenes kuplungnál változik a fogáspont.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2611 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 09:51:42 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.17 csütörtök, 07:38:29
Hidraulikus kiemelésű kuplungnál mindig ugyanott fog, főleg ha még a szerkezet is önállítós.
A fix holtjátékos, bowdenes kuplungnál változik a fogáspont.
Az akkor érdekes mert nekem lentebb fog a kuplung csere után. Igen azt tudom, hogy ezek ˝önállítósok˝ mivel olajos.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2612 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 12:18:57 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.01.17 csütörtök, 09:51:42
Az akkor érdekes mert nekem lentebb fog a kuplung csere után. Igen azt tudom, hogy ezek ˝önállítósok˝ mivel olajos.
Nézd meg még egyszer amit írtam.
Nem attól önállítós, mert olajos. Hanem a kinyomószerkezet önállító.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alpy79
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2613 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 13:09:12 »
Sziasztok!
Tegnap jártam Vik kollégánál és megcsinálta a tempomatosítást!!!!
Azonban azt is közölte, hogy a kuplungszet+kinyomócsapágy+lendkerék csere érik az autónál.
A cromaxban ezt találtam
https://cromax.hu/100000000-kuplung/100330000-kuplung-mechanika/100330209-kuplungszett-lendkerekkel/110088-kuplung-szett-lendkerekkel-ford-mondeo-2000-2007
Ez árban és minőségben milyen lehet?
Naplózva
2018/11 2.0 TDCi Turnier ECO Trend
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2614 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 13:13:33 »
Idézetet írta: alpy79 - 2013.01.17 csütörtök, 13:09:12
Sziasztok!
Tegnap jártam Vik kollégánál és megcsinálta a tempomatosítást!!!!
Azonban azt is közölte, hogy a kuplungszet+kinyomócsapágy+lendkerék csere érik az autónál.
A cromaxban ezt találtam
https://cromax.hu/100000000-kuplung/100330000-kuplung-mechanika/100330209-kuplungszett-lendkerekkel/110088-kuplung-szett-lendkerekkel-ford-mondeo-2000-2007
Ez árban és minőségben milyen lehet?
luk a gyári beszállító is, szóval nem rossz minőség
regelj be és rendeld meg online. mi kaptunk egy ki kártyát is vásárláskor, azzal -10% kedvezmény lett
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alpy79
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2615 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 13:17:04 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.01.17 csütörtök, 13:13:33
luk a gyári beszállító is, szóval nem rossz minőség
regelj be és rendeld meg online. mi kaptunk egy ki kártyát is vásárláskor, azzal -10% kedvezmény lett
Köszi!
Ebben benne van minden ami kell?
Naplózva
2018/11 2.0 TDCi Turnier ECO Trend
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2616 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 13:18:28 »
Idézetet írta: alpy79 - 2013.01.17 csütörtök, 13:17:04
Köszi!
Ebben benne van minden ami kell?
kuplunghoz igen, főtengely szimeringet szoktak még cserélni...
arra figyelj, hogy jó kinyomót adjanak, más kell az 5 és más a 6 sebességes autóhoz
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2617 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 13:36:04 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.17 csütörtök, 12:18:57
Nézd meg még egyszer amit írtam.
Nem attól önállítós, mert olajos. Hanem a kinyomószerkezet önállító.
Háromszor cseréltem mk3-on kuplungott. Nem láttam a kinyomón az önállítónak az alap helyzetbe való visszaállításra lehetőséget
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2618 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 13:57:58 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.17 csütörtök, 12:18:57
Nézd meg még egyszer amit írtam.
Nem attól önállítós, mert olajos. Hanem a kinyomószerkezet önállító.
Szerintem úgy ugyanúgy működik a kinyomó mint a fék munkahenger.Amikor kintebb megy a dugattyú a féknél akkor a belsejében a dugattyú helyére olaj megy.ezálltal több olaj van a rendszerben ezért jobban össze tudod nyomni az olajat ezért a féknél bentebb fog a pedál valamivel, a kuplungnál meg jobban be kell nyoni a pedált a több olaj miatt, viszont amikor engeded fel akkor fentebb kezd el fogni.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.17 csütörtök, 13:59:41 írta M.Márk
»
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2619 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 15:03:48 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.01.17 csütörtök, 13:57:58
Szerintem úgy ugyanúgy működik a kinyomó mint a fék munkahenger.Amikor kintebb megy a dugattyú a féknél akkor a belsejében a dugattyú helyére olaj megy.ezálltal több olaj van a rendszerben ezért jobban össze tudod nyomni az olajat ezért a féknél bentebb fog a pedál valamivel, a kuplungnál meg jobban be kell nyoni a pedált a több olaj miatt, viszont amikor engeded fel akkor fentebb kezd el fogni.
"több olaj van a rendszerben ezért jobban össze tudod nyomni az olajat "
1. Fékfolyadék
2. A folyadékok nem összenyomhatóak, a kevés sem és a több sem.
A munkahengerek útja sosem változik, FIX...ezért mindig annyit lehet nyomni rajtuk.
Végül is....szerinted gondolhatsz bármit, de köze sincs a fizikához.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2620 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 15:05:34 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.01.17 csütörtök, 13:36:04
Háromszor cseréltem mk3-on kuplungott. Nem láttam a kinyomón az önállítónak az alap helyzetbe való visszaállításra lehetőséget
Nem feltétlenül van, de ha van, akkor a szerkezeten. Már írtam párszor.
Szerkezet= ami a kuplungtárcsát szorítja a lendkerékhez.
A korszerűbb motoroknál önállítós ez is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2621 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 15:51:44 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.17 csütörtök, 15:03:48
"több olaj van a rendszerben ezért jobban össze tudod nyomni az olajat "
1. Fékfolyadék
2. A folyadékok nem összenyomhatóak, a kevés sem és a több sem.
A munkahengerek útja sosem változik, FIX...ezért mindig annyit lehet nyomni rajtuk.
Végül is....szerinted gondolhatsz bármit, de köze sincs a fizikához.
Fékfolyadék=fékolaj
A fékfolyadék(olaj) helyett miért nem használnak pl. vizet? Mert az is folyadék. Azért mert kisebb a forráspontja meg jobban sűríthetőbb. Amikor vizes lesz a fékolaj akkor bentebb tudod nyomni a fékpedált is mert kisebb a sűrüsége. A dugatyú meg nem fix mert akkor pl. a féknél is ha belegondolsz vissza kell nyomni a dugattyút amikor az új betéteket beleteszed. Nem?
Naplózva
joxer
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2622 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 15:59:55 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.01.17 csütörtök, 15:51:44
Fékfolyadék=fékolaj
A fékfolyadék(olaj) helyett miért nem használnak pl. vizet? Mert az is folyadék. Azért mert kisebb a forráspontja meg jobban sűríthetőbb. Amikor vizes lesz a fékolaj akkor bentebb tudod nyomni a fékpedált is mert kisebb a sűrüsége. A dugatyú meg nem fix mert akkor pl. a féknél is ha belegondolsz vissza kell nyomni a dugattyút amikor az új betéteket beleteszed. Nem?
A folyadékok összenyomhatatlanok. A víz meg azért sem jó fékfolyadékként, mert a nagy mínuszokban megfagyna.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2623 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 16:01:16 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.01.17 csütörtök, 15:51:44
Fékfolyadék=fékolaj
A fékfolyadék(olaj) helyett miért nem használnak pl. vizet? Mert az is folyadék. Azért mert kisebb a forráspontja meg jobban sűríthetőbb. Amikor vizes lesz a fékolaj akkor bentebb tudod nyomni a fékpedált is mert kisebb a sűrüsége. A dugatyú meg nem fix mert akkor pl. a féknél is ha belegondolsz vissza kell nyomni a dugattyút amikor az új betéteket beleteszed. Nem?
A vizet sem lehet összenyomni. Kicsit sem. A tengerek mélyén, több száz atmoszféra nyomáson is alig közelíti meg az 1,1-et a sűrűsége.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2624 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 16:04:27 »
Idézetet írta: joxer - 2013.01.17 csütörtök, 15:59:55
A folyadékok összenyomhatatlanok. A víz meg azért sem jó fékfolyadékként, mert a nagy mínuszokban megfagyna.
Meg azért, mert a meleg fékben jól felforr.
Azért is baj, ha a fékfolyadék túl sokat szív magába, mert csökken a forráspontja. Na, akkor van az, hogy nyomod a pedált és "beesik". A gőzbuborék visszanyomja a tágulási tartályba a fékfolyadékot, de ott marad a csőben. Amikor nyomod a pedált, a megnövekvő nyomsá elég lesz ahhoz, hogy a buborék összeessen - és ha nem tudod tovább nyomni a pedált, mert lekoppan, akkor van baj, mert nem lesz fékhatásod. A pedál felengedésére meg ismét létrejön a buborék a nyomás csökkenése miatt, tehát felpumpálni is csak nehezen fogod tudni. Onnan meg már csak az imádkozás marad...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2625 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 16:30:15 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.17 csütörtök, 15:05:34
Nem feltétlenül van, de ha van, akkor a szerkezeten. Már írtam párszor.
Szerkezet= ami a kuplungtárcsát szorítja a lendkerékhez.
A korszerűbb motoroknál önállítós ez is.
Jár hozzánk kb. 12db off autó amelyek 2010-2011-es évjáratúak. Nagyon változó a km állásuk. Azokban mindegyiknél máshol fog a kuplung szinte. De egyikben sincs 150ezernél több.Az hogy lehet? Márka,típus,üzemanyag ugyan az. Csak kérdezem mert ha tényleg van önállító akkor nem értem miért van ez így.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2626 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 21:05:59 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.01.17 csütörtök, 16:30:15
Jár hozzánk kb. 12db off autó amelyek 2010-2011-es évjáratúak. Nagyon változó a km állásuk. Azokban mindegyiknél máshol fog a kuplung szinte. De egyikben sincs 150ezernél több.Az hogy lehet? Márka,típus,üzemanyag ugyan az. Csak kérdezem mert ha tényleg van önállító akkor nem értem miért van ez így.
Miért ne foghatna eltérő autókban máshol a kuplung? Sőt, még azonos típusoknál is foghat máshol.
Az azonos ponton történő fogást 1 autó 1 kuplung élettartama alatt említettem.(hidraulikus, ha mindig, minden egyéb alkatrész rendben van)
Az önállító másért van a kiemelőszerkezetekben. Azért, hogy mindig azonos legyen a tárcsát leszorító erő az új és a kopott tárcsánál is.
Így néz ki egy önállítós nyomókuplung kiemelőszerkezete:
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2627 Dátum:
2013.01.17 csütörtök, 22:15:24 »
Idézetet írta: Koniman - 2013.01.16 szerda, 13:28:32
Nekem is hasonló volt a jelenség és emiatt illetve
az éktelen csattogás miatt kellett lendkereket cserélnem.
A csattogást hogyan produkálta, milyen körülmények között? Az enyém elvileg kussba van, de lehet hogy csak nem hallom a zenétől.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2628 Dátum:
2013.01.18 péntek, 06:47:03 »
Idézetet írta: GSR - 2013.01.17 csütörtök, 21:05:59
Miért ne foghatna eltérő autókban máshol a kuplung? Sőt, még azonos típusoknál is foghat máshol.
Az azonos ponton történő fogást 1 autó 1 kuplung élettartama alatt említettem.(hidraulikus, ha mindig, minden egyéb alkatrész rendben van)
Az önállító másért van a kiemelőszerkezetekben. Azért, hogy mindig azonos legyen a tárcsát leszorító erő az új és a kopott tárcsánál is.
Így néz ki egy önállítós nyomókuplung kiemelőszerkezete:
Ezek szerint igazságod van viszont akkor mitől volt az hogy fentebb fogott a kuplungom amikor kezdett elkopni a kuplungtárcsám.
Na ránéztem közben, hogy 2002.10.-tól van ilyen önállító mk3 benzinnél.Azért nem rémlett nekem, hogy van.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.01.18 péntek, 07:06:42 írta M.Márk
»
Naplózva
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2629 Dátum:
2013.01.18 péntek, 13:44:23 »
Sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy a váltóból nagyobb koppanások, ütések hallhatóak ill. a kormányon, váltón is érezhető , akkor már nagyon megérett a lendkerék és a többi alkatrész cseréje?
Csak hideg motornál jön elő a hang.
Milyen nagyobb gondom lehet abból, ha szétesik a kuplung? Törés, beragad az éppen használt sebesség...nem lehet elvontatni stb.
Köszönöm a válaszokat.
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2630 Dátum:
2013.01.18 péntek, 20:36:51 »
Idézetet írta: him007 - 2013.01.18 péntek, 13:44:23
Sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy a váltóból nagyobb koppanások, ütések hallhatóak ill. a kormányon, váltón is érezhető , akkor már nagyon megérett a lendkerék és a többi alkatrész cseréje?
Csak hideg motornál jön elő a hang.
Milyen nagyobb gondom lehet abból, ha szétesik a kuplung? Törés, beragad az éppen használt sebesség...nem lehet elvontatni stb.
Köszönöm a válaszokat.
nem.szerintem nem tud szét törni,vagy inkább nem szokott.nem lesz sebességed,azaz nem tudod sebességbe rakni.illetve nem ad a motor hajtást a váltónak.Gyakorlatilag csak vontatni vagy szállítani lehet majd.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2631 Dátum:
2013.01.20 vasárnap, 11:26:24 »
Idézetet írta: alf - 2013.01.18 péntek, 20:36:51
nem.szerintem nem tud szét törni,vagy inkább nem szokott.nem lesz sebességed,azaz nem tudod sebességbe rakni.illetve nem ad a motor hajtást a váltónak.Gyakorlatilag csak vontatni vagy szállítani lehet majd.
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
djlandya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2632 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 16:41:51 »
hello ma hogy néztem be a motortérbe találtam 2 db nagyon vékony csövecskét mind a kettö a váltotol jön az egyik megy a fékpompához a másikba nekem egy csavar bele van nyomva ne tudja valaki hogy ami le van vakitva az hova megy meg jön egy kis vékony csö a turbotol az állitolag valami vákum csö féleség és nem tudom hova megy
segitsetek légyszi köszi elöre is
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2633 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 16:44:34 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.21 hétfő, 16:41:51
hello ma hogy néztem be a motortérbe találtam 2 db nagyon vékony csövecskét mind a kettö a váltotol jön az egyik megy a fékpompához a másikba nekem egy csavar bele van nyomva ne tudja valaki hogy ami le van vakitva az hova megy meg jön egy kis vékony csö a turbotol az állitolag valami vákum csö féleség és nem tudom hova megy
segitsetek légyszi köszi elöre is
ajaj, inkább ne nyúlj hozzá
1, a hidraulikus kinyomóra megy, ami a fékfolyadékot használja
2, a csavaros a légtelenítője
3, vagy a váltónál, vagy a szívósornál van egy szelep, arről megy a vákumcső. évjáratfüggő, hogy melyik van...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
djlandya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2634 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 16:46:53 »
most neten keresgetem az a 2 vékony csövecske az a válto bowden dw nem tudom az egyik hoca megy
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2635 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 16:49:14 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.21 hétfő, 16:46:53
most neten keresgetem az a 2 vékony csövecske az a válto bowden dw nem tudom az egyik hoca megy
ne aggódj, ezekben már nincs váltóbowden
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
djlandya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2636 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 16:52:59 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.01.21 hétfő, 16:44:34
ajaj, inkább ne nyúlj hozzá
1, a hidraulikus kinyomóra megy, ami a fékfolyadékot használja
2, a csavaros a légtelenítője
3, vagy a váltónál, vagy a szívósornál van egy szelep, arről megy a vákumcső. évjáratfüggő, hogy melyik van...
a vákumcsö a turbotol jön csak nincs meg ahova megy a másik vége ( a turbonál van egy kis fém tartályszerüség és jön ki egy vékony rud álitolag ot csinálja a vákumot ara rá van tolva a csö de a másik vége nincs semmire 2002 év 2.0tddi 85kw 115le mk3-as ford mondeo
és ameikbe van a csavar beletolva abba a váltobowdenba azzal légtelenitem a kuplungot ?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2637 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 16:59:42 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.21 hétfő, 16:52:59
a vákumcsö a turbotol jön csak nincs meg ahova megy a másik vége ( a turbonál van egy kis fém tartályszerüség és jön ki egy vékony rud álitolag ot csinálja a vákumot ara rá van tolva a csö de a másik vége nincs semmire 2002 év 2.0tddi 85kw 115le mk3-as ford mondeo
és ameikbe van a csavar beletolva abba a váltobowdenba azzal légtelenitem a kuplungot ?
a váltódnál lesz egy szelep, ara megy a cső. azt meg a motorvezérlő szabályozza.
igen
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
djlandya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2638 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 17:04:02 »
ha a csöböl kihuzom a csavart akkor légtelenitem a kuplungot ?
bocsi csak tegnap egy hete hogy nálam van és baszakszik a kuplungja
az a vékony kis csövek a váltoba elöröl megy ott vannak is valamik csak akkarnám légteleniteni a kuplungot és nem tudom hogy azt a csavaral kell hogy kihuzom a csövecskéböl
nem akkarom el rontanni
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2639 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 17:15:44 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.21 hétfő, 17:04:02
ha a csöböl kihuzom a csavart akkor légtelenitem a kuplungot ?
bocsi csak tegnap egy hete hogy nálam van és baszakszik a kuplungja
az a vékony kis csövek a váltoba elöröl megy ott vannak is valamik csak akkarnám légteleniteni a kuplungot és nem tudom hogy azt a csavaral kell hogy kihuzom a csövecskéböl
nem akkarom el rontanni
szerintem nem légtelenítési gondjai lesznek
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
djlandya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2640 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 17:19:29 »
az a gond hogyha lenyomom a pedált van ugy hogy teljesen viszajön de van ugy hogy nem és olyankor lábbal huzom visza fel a pedált olyankor szerintem légteleniteni kell és az olaj nem fogy belöle ugy hogy nem nyomja el se akkor légtelenitésre tipelek én
és hogy kellene ezt le légteleniteni ? hogy valaki nyomkodja a pedált én meg kihuzom abbol a csöböl a csavart ?
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2641 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 17:53:59 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.21 hétfő, 17:19:29
az a gond hogyha lenyomom a pedált van ugy hogy teljesen viszajön de van ugy hogy nem és olyankor lábbal huzom visza fel a pedált olyankor szerintem légteleniteni kell és az olaj nem fogy belöle ugy hogy nem nyomja el se akkor légtelenitésre tipelek én
és hogy kellene ezt le légteleniteni ? hogy valaki nyomkodja a pedált én meg kihuzom abbol a csöböl a csavart ?
Ugyan úgy kell légteleníteni mint a féket
Naplózva
djlandya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2642 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 17:56:42 »
Idézetet írta: M.Márk - 2013.01.21 hétfő, 17:53:59
Ugyan úgy kell légteleníteni mint a féket
jön a válto oldalátol két vékony csövecske az 1-ik a fék pumpához megy a másikba bele van nyomva egy csavar és ha kihuzom a csavart ugy légtelenitem ?
Naplózva
M.Márk
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2643 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 18:02:57 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.21 hétfő, 17:56:42
jön a válto oldalátol két vékony csövecske az 1-ik a fék pumpához megy a másikba bele van nyomva egy csavar és ha kihuzom a csavart ugy légtelenitem ?
pumpálsz rajta 5-öt aztán nyomva tartod meg kell lazítani a csavart jön majd a levegő meg az olaj aztán visszahúzod a csavart.És ezt addig kell ismételni amíg már csak olaj jön.
Naplózva
djlandya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2644 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 18:22:51 »
http://kepfeltoltes.hu/view/130121/P1070483_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
amit bekarikáztam 2 db vékony csövet mind a ketö a válto oldalábol jön fel azok a csövek amint láthato az egyik be van kötve a másik meg egy csavart belenyomtak ez mire megy vagy mire van ameikben a csavar található ?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2645 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 18:24:55 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.21 hétfő, 18:22:51
http://kepfeltoltes.hu/view/130121/P1070483_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
amit bekarikáztam 2 db vékony csövet mind a ketö a válto oldalábol jön fel azok a csövek amint láthato az egyik be van kötve a másik meg egy csavart belenyomtak ez mire megy vagy mire van ameikben a csavar található ?
az egyik egy vákumelosztó, a másik az egr szelep vákumcsöve ledugózva
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
djlandya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2646 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 18:28:24 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.01.21 hétfő, 18:24:55
az egyik egy vákumelosztó, a másik az egr szelep vákumcsöve ledugózva
és akkor a másikat hagyam ugy vagy hova dugjam vagy hiányzik valami valahova hogy rátudjam dugni ?
Naplózva
BDWTeam
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2647 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 18:29:12 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.21 hétfő, 18:28:24
és akkor a másikat hagyam ugy vagy hova dugjam vagy hiányzik valami valahova hogy rátudjam dugni ?
Ez egy gyönyörű körmondat volt!
Naplózva
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill
----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
djlandya
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2648 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 18:34:02 »
amibe van a csavar azt a csövet hagyam ugy vagy hiányzik valami hogy a helyére tudjam dugni vagy ez a csö hova megy egyáltalán
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #2649 Dátum:
2013.01.21 hétfő, 18:47:56 »
Idézetet írta: djlandya - 2013.01.21 hétfő, 18:34:02
amibe van a csavar azt a csövet hagyam ugy vagy hiányzik valami hogy a helyére tudjam dugni vagy ez a csö hova megy egyáltalán
hagyd úgy, ahogy van
és vidd szerelőhöz
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak:
1
...
46
47
48
49
50
51
52
[
53
]
54
55
56
57
58
59
60
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ