Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:14:36
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
56
57
58
59
60
61
62
[
63
]
64
65
66
67
68
69
70
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2327631 alkalommal)
0 Felhasználó és 130 vendég van a témában
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3100 Dátum:
2013.08.12 hétfő, 10:49:42 »
J a és a kuplung munkahenger is emiatt lett lecserélve, de semmi változás.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3101 Dátum:
2013.08.12 hétfő, 11:12:04 »
Idézetet írta: hajae - 2013.08.12 hétfő, 10:30:15
Jó lenne ha valaki tudna segíteni !
Beesik a kuplung ! Tdci MK3 2,2
kb 3-4 hónapja volt lendkerék (luk) kuplungszett (valeo) Kinyomócsapágy (gyári ford) cserélve.
1 hete cseréltem ki a fékfolyadékot.
Kuplung légtelenítés: cső visszacsatolva a fékfolyadék tartályba.
Légtelenítés után nemsokkal sokszor beesik a kuplung abszolút véletlenszerűen.
Azt is megfigyeltem, ha úgy engedem ki a kuplungot mint a hímes-tolyást, akkor nem tapasztalom a kuplung pedál beesését.
Elvileg minden új de mégsem teljesen ok !
Van-e valakinek valami tippje erre ?
Olajfolyás sehol, a fékfolyadék se fogy !
Minden nem új.
A felső kuplungmunkahenger nem új és szinte biztos, hogy hibás.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3102 Dátum:
2013.08.12 hétfő, 19:07:50 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.12 hétfő, 11:12:04
Minden nem új.
A felső kuplungmunkahenger nem új és szinte biztos, hogy hibás.
Köszönöm szépen a gyors válaszodat !
A felső kuplung munkahengert is cseréltem (az asszony használja az autót) elmondása szerint egy ideig jól működött.
A télen vettem még hozzá az unixtól 16e-ért kedvezményesen valami talán olasz felső munkahengert, elég könnyű volt kicserélni, még a betáp csövet is kicseréltem epdm gumi csőre, hogy az is legyen új.
De ha szerinted ez a rossz, akkor veszek egy másfajta felső munkahengert, és kicserélem, mert így azért sokszor életveszélyes vele menni.
Üdv: hajae
Naplózva
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3103 Dátum:
2013.08.12 hétfő, 19:13:18 »
FTE gyártmányú a pedálnál a kuplung munkahenger.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3104 Dátum:
2013.08.12 hétfő, 19:13:33 »
Idézetet írta: hajae - 2013.08.12 hétfő, 19:07:50
Köszönöm szépen a gyors válaszodat !
A felső kuplung munkahengert is cseréltem (az asszony használja az autót) elmondása szerint egy ideig jól működött.
A télen vettem még hozzá az unixtól 16e-ért kedvezményesen valami talán olasz felső munkahengert, elég könnyű volt kicserélni, még a betáp csövet is kicseréltem epdm gumi csőre, hogy az is legyen új.
De ha szerinted ez a rossz, akkor veszek egy másfajta felső munkahengert, és kicserélem, mert így azért sokszor életveszélyes vele menni.
Üdv: hajae
Amikor beesik a pedál, lent kéne tartani és rányitni a légtelenítőre. Ha semmi nem jön ki, akkor ugye a felső elfelejtett nyomni.
Megnézheted, hogy emelkedik-e a szint a tartályban mikor nyomod a kuplungot.
Ja és ne pumpálással próbáld meg légteleníteni!
Én alulról szoktam túlnyomással feltolni az fékfolyadékot. Az a tuti.... közben lent legyen a tartály fedél.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3105 Dátum:
2013.08.12 hétfő, 19:30:48 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.12 hétfő, 19:13:33
Amikor beesik a pedál, lent kéne tartani és rányitni a légtelenítőre. Ha semmi nem jön ki, akkor ugye a felső elfelejtett nyomni.
Megnézheted, hogy emelkedik-e a szint a tartályban mikor nyomod a kuplungot.
Ja és ne pumpálással próbáld meg légteleníteni!
Én alulról szoktam túlnyomással feltolni az fékfolyadékot. Az a tuti.... közben lent legyen a tartály fedél.
Az alulról való légtelenítést kipróbálom. (ez még így járható út mert vannak szerszámaim itt, remélem hazajutunk innen: Görög-o-ból
)
Álló helyzetben 0 szor esik be a kuplung. 100%-osan jó, csak menet közben csinálja.
Múlt héten kezdte sűrűbben csinálni, mikor megtettünk vele 1200km-t.
Naplózva
Domeeno
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 175
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3106 Dátum:
2013.08.13 kedd, 10:20:38 »
Sziasztok!
A napokban halk, szinte alig hallható nyikorgást hallok a motortérből akksis oldalról, de csak alapjáraton és ha benyomom a kuplungot.
Szerelő még nem látta az autót, de én kevés rutinnal kinyomó csapágyra gyanakszom.
Jól gondolom? Van esély rá ha csapágyat cseréltetek akkor komplett kuplung felújítás is kell?
Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva
2005 Mondeo 2.2 TDCi 155LE, 6 gang, Titanium-X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3107 Dátum:
2013.08.13 kedd, 10:55:36 »
Idézetet írta: Domeeno - 2013.08.13 kedd, 10:20:38
Sziasztok!
A napokban halk, szinte alig hallható nyikorgást hallok a motortérből akksis oldalról, de csak alapjáraton és ha benyomom a kuplungot.
Szerelő még nem látta az autót, de én kevés rutinnal kinyomó csapágyra gyanakszom.
Jól gondolom? Van esély rá ha csapágyat cseréltetek akkor komplett kuplung felújítás is kell?
Előre is köszönöm a segítséget!
Elég biztosan az. De amíg nincs komoly baja, ne törődj vele. Nekem 70 ezer km óta csilingel, de mivel többnyire nem kinyomott kuplunggal közlekedem, ezért nemigen romlott a helyzet azóta.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domeeno
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 175
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3108 Dátum:
2013.08.13 kedd, 11:03:43 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.08.13 kedd, 10:55:36
Elég biztosan az. De amíg nincs komoly baja, ne törődj vele. Nekem 70 ezer km óta csilingel, de mivel többnyire nem kinyomott kuplunggal közlekedem, ezért nemigen romlott a helyzet azóta.
AndyA
Köszönöm a gyors választ!
Naplózva
2005 Mondeo 2.2 TDCi 155LE, 6 gang, Titanium-X
vlandgabes
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3109 Dátum:
2013.08.13 kedd, 22:48:42 »
Krisz nevü tagot keresek kuplungszett ügyben, ervin ajánlotta! Tue valaki segìteni ezügyben?
Naplózva
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3110 Dátum:
2013.08.14 szerda, 19:49:13 »
Idézetet írta: hajae - 2013.08.12 hétfő, 10:30:15
Jó lenne ha valaki tudna segíteni !
Beesik a kuplung ! Tdci MK3 2,2
kb 3-4 hónapja volt lendkerék (luk) kuplungszett (valeo) Kinyomócsapágy (gyári ford) cserélve.
1 hete cseréltem ki a fékfolyadékot.
Kuplung légtelenítés: cső visszacsatolva a fékfolyadék tartályba.
Légtelenítés után nemsokkal sokszor beesik a kuplung abszolút véletlenszerűen.
Azt is megfigyeltem, ha úgy engedem ki a kuplungot mint a hímes-tolyást, akkor nem tapasztalom a kuplung pedál beesését.
Elvileg minden új de mégsem teljesen ok !
Van-e valakinek valami tippje erre ?
Olajfolyás sehol, a fékfolyadék se fogy !
Mennyibe fájt az egész mutatvány? Ha nem titok?
Lassan nekem is esedékes a csere.
Valami szakit tudsz ajánlani?
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3111 Dátum:
2013.08.15 csütörtök, 09:16:35 »
Sziasztok!
Az a kérdésem, hogy 3. sebességi fokozatban 3000.-res motorfordulatnál mennyit mutat a km-órátok? 5-ös és 6-os váltónál is érdekel a dolog. Itt vagy akár privátban is írhatjátok.
Köszi előre is.
üdv.: Jani
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3112 Dátum:
2013.08.15 csütörtök, 10:20:44 »
Idézetet írta: Kispusi - 2013.08.14 szerda, 19:49:13
Mennyibe fájt az egész mutatvány? Ha nem titok?
Lassan nekem is esedékes a csere.
Valami szakit tudsz ajánlani?
A csere nekem 20 ezer volt, úgy, hogy a srác a fordba dolgozik, dolgoznak, fusiba eljöttek, illetve megcsinálták, úgy, hogy én is ott voltam.
Kb du. 4 óra felé elkezdték a cserét, és este 8-9 re kész is volt.
A lendkerék 119 ezer volt a start autónál kedvezménnyel. Sajnos a 2.2-hez ilyen drága. a 2.0-hoz már van hatvan ezer körül is lendkerék.
A kuplungszerkezet+ tárcsa, valeo Unixnál 35 ezer volt.
A kinyomócsapágy ebay.co.uk (mondeospares felhasználótól vettem) 20 ezerért, gyári új origi.
Most kicseréltem még a felső munkahengert is 16e-ért.
Naplózva
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3113 Dátum:
2013.08.19 hétfő, 10:46:20 »
Idézetet írta: hirdetesj2 - 2013.08.15 csütörtök, 09:16:35
Sziasztok!
Az a kérdésem, hogy 3. sebességi fokozatban 3000.-res motorfordulatnál mennyit mutat a km-órátok? 5-ös és 6-os váltónál is érdekel a dolog. Itt vagy akár privátban is írhatjátok.
Köszi előre is.
üdv.: Jani
Nekem 6 sebességes váltónál 2.2 tdci 155le, 3.ba 3000.-nél 68-at mutat az óra.
Naplózva
pozsi35
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3114 Dátum:
2013.08.21 szerda, 13:04:35 »
Sziasztok! van egy 2002-es mondeo 2.0tdci-m olyan gondom lenne vele, hogy nagyon nehezen veszi a sebességeket. Ha leállitom a motort, javul a dolog. Néha meg teljesen jól kapcsólható a váltó. Előre is köszönöm a segitséget!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3115 Dátum:
2013.08.21 szerda, 13:16:12 »
Idézetet írta: pozsi35 - 2013.08.21 szerda, 13:04:35
Sziasztok! van egy 2002-es mondeo 2.0tdci-m olyan gondom lenne vele, hogy nagyon nehezen veszi a sebességeket. Ha leállitom a motort, javul a dolog. Néha meg teljesen jól kapcsólható a váltó. Előre is köszönöm a segitséget!
Olajszint a váltóban? Mikor cseréltél benne utoljára?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pozsi35
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3116 Dátum:
2013.08.21 szerda, 13:32:46 »
1Éve van meg, azóta még nem néztem, lehet nincsen már elegendő olaj benne?
Naplózva
Domeeno
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 175
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3117 Dátum:
2013.08.21 szerda, 16:46:09 »
Idézetet írta: hirdetesj2 - 2013.08.15 csütörtök, 09:16:35
Sziasztok!
Az a kérdésem, hogy 3. sebességi fokozatban 3000.-res motorfordulatnál mennyit mutat a km-órátok? 5-ös és 6-os váltónál is érdekel a dolog. Itt vagy akár privátban is írhatjátok.
Köszi előre is.
üdv.: Jani
Tegnap csak a te kedvedért megnéztem
Nekem 2.0 tdci van és 5 sebességes. 3000 fodulatnál nállam 78 ~ 80.
Naplózva
2005 Mondeo 2.2 TDCi 155LE, 6 gang, Titanium-X
mondi 77
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 92
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3118 Dátum:
2013.08.21 szerda, 17:15:08 »
Idézetet írta: Domeeno - 2013.08.21 szerda, 16:46:09
Tegnap csak a te kedvedért megnéztem
Nekem 2.0 tdci van és 5 sebességes. 3000 fodulatnál nállam 78 ~ 80.
nálam is 79-81km
Naplózva
Ford mondeo 2001-11 kombi 115Le TDDI 440 000km Trend EGR off XENON temp(örök köszönet Vik,) kieg.fűtés 6seb.navi
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3119 Dátum:
2013.08.21 szerda, 20:23:12 »
Idézetet írta: hajae - 2013.08.15 csütörtök, 10:20:44
A csere nekem 20 ezer volt, úgy, hogy a srác a fordba dolgozik, dolgoznak, fusiba eljöttek, illetve megcsinálták, úgy, hogy én is ott voltam.
Kb du. 4 óra felé elkezdték a cserét, és este 8-9 re kész is volt.
A lendkerék 119 ezer volt a start autónál kedvezménnyel. Sajnos a 2.2-hez ilyen drága. a 2.0-hoz már van hatvan ezer körül is lendkerék.
A kuplungszerkezet+ tárcsa, valeo Unixnál 35 ezer volt.
A kinyomócsapágy ebay.co.uk (mondeospares felhasználótól vettem) 20 ezerért, gyári új origi.
Most kicseréltem még a felső munkahengert is 16e-ért.
Köszi a kimerítő választ hááát nem lesz ócsó mulatság.....
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3120 Dátum:
2013.08.21 szerda, 20:25:51 »
Mi a véleményetek az egytömegű lendkerékről?
Valóban örök élet? Vezethetőségben mi a különbség?
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3121 Dátum:
2013.08.21 szerda, 20:32:46 »
Idézetet írta: Kispusi - 2013.08.21 szerda, 20:25:51
Mi a véleményetek az egytömegű lendkerékről?
Valóban örök élet? Vezethetőségben mi a különbség?
Eddig csak pozitív. Vezethetőségben kb semmi különbség nincs. Egy kicsit talán direktebb, de BP-n max fél óra autózás és megszokja az ember.
Mivel gyak. egy vasdarab, túl nagy baja nem lehet az idők folyamán
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3122 Dátum:
2013.08.21 szerda, 20:35:54 »
Idézetet írta: Kispusi - 2013.08.21 szerda, 20:25:51
Mi a véleményetek az egytömegű lendkerékről?
Valóban örök élet? Vezethetőségben mi a különbség?
Ha örök élet nem is, de annyi gond nincs vele, mint a kettős tömegűvel. Meg persze a használattól függően tovább bírja.
Naplózva
pozsi35
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3123 Dátum:
2013.08.23 péntek, 13:28:08 »
Sziasztok! Van egy 2002-es kombi 2.0tdci mondeom, kettős tömegű lendkereket, meg kuplungszettet kéne cserélnem. Valaki esetleg tudna ajánlani hol nézzem me elfogadható áron? Előre is köszi!
Naplózva
Szili
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 450
+36309729832
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3124 Dátum:
2013.08.23 péntek, 20:37:23 »
Idézetet írta: pozsi35 - 2013.08.23 péntek, 13:28:08
Sziasztok! Van egy 2002-es kombi 2.0tdci mondeom, kettős tömegű lendkereket, meg kuplungszettet kéne cserélnem. Valaki esetleg tudna ajánlani hol nézzem me elfogadható áron? Előre is köszi!
Egy ötlet ahol érdeklődj!
http://aprod.hu/hirdetes/luk-kettos-tomegu-lendkerek-luk-kuplung-szett-akciok-akar-1-2-arak-ID1ncJB.html
Naplózva
2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA 5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5
└-┼┼┤
2 4 6
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3125 Dátum:
2013.08.24 szombat, 17:48:45 »
Én már csakis egyes tömegű lendkereket raknék bele !
Naplózva
BDWTeam
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2763
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3126 Dátum:
2013.08.24 szombat, 17:55:18 »
Idézetet írta: hajae - 2013.08.24 szombat, 17:48:45
Én már csakis egyes tömegű lendkereket raknék bele !
Ha tudsz olyat akinek a 130 lovas TDCi-ben fix lendkerék van és nem rázta szét a kasztnit, akkor szólj légyszíves!
Naplózva
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill
----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3127 Dátum:
2013.08.24 szombat, 17:57:20 »
Idézetet írta: BDWTeam - 2013.08.24 szombat, 17:55:18
Ha tudsz olyat akinek a 130 lovas TDCi-ben fix lendkerék van és nem rázta szét a kasztnit, akkor szólj légyszíves!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3128 Dátum:
2013.08.24 szombat, 17:57:35 »
Valaki tudna segíteni ?
Még mindíg a kuplunggal kínlódok nem lett jó beesik a pedált.
Most már többet tudok a jelenségről !
Csináltam egy monitorozó szerkezetet.
A kuplung olaj betáp vezetékét meghoszabbítottam egy kicsit nagyobb mint egy kémcső végébe végződik.
Felhenkeltem a bal első ablakra úgy, hogy (feltöltöttem fékolajjal) lássam a fékolaj szint változását.
Megjelöltem az alapállapotot és a benyomott kuplungnál a csökkentett szintet.
A felső munkahenger mindíg lenyomja azt a kb 2cm-es mennyiségű fékolajat.
Viszont ha motorfékkel megyek akkor elkezd emelkedni a szint, vagyis a kinyomócsapágy elkezd vándorolni a kinyomószerkezettől.
Ekkor ha megnyomom a kuplungot akkor leesik ugyan 2 cm-t, de ez kevés, hogy a kuplung kiemeljen.
Vissza kell engedni teljesen, ekkor helyre áll a szint és működik a kuplung.
Ha nem kuplungozok akkor motorféknél emelkedik a szint, ha ekkor gázt adok akkor szépen visszatér az alapállapotra, és ekkor természetesen működik a kuplung.
Tehát a kinyomócsapágy vándorol előre-hátra. Gyorsításokor, illetve motorféknél.
Minden új benne Kb 15-km . A hiba kb 3 hónapja van. Mostmár nagyon gyakori.
Szerintetek mi az isten lehet vele ??
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3129 Dátum:
2013.08.24 szombat, 18:08:31 »
Idézetet írta: hajae - 2013.08.24 szombat, 17:57:35
Valaki tudna segíteni ?
Még mindíg a kuplunggal kínlódok nem lett jó beesik a pedált.
Most már többet tudok a jelenségről !
Csináltam egy monitorozó szerkezetet.
A kuplung olaj betáp vezetékét meghoszabbítottam egy kicsit nagyobb mint egy kémcső végébe végződik.
Felhenkeltem a bal első ablakra úgy, hogy (feltöltöttem fékolajjal) lássam a fékolaj szint változását.
Megjelöltem az alapállapotot és a benyomott kuplungnál a csökkentett szintet.
A felső munkahenger mindíg lenyomja azt a kb 2cm-es mennyiségű fékolajat.
Viszont ha motorfékkel megyek akkor elkezd emelkedni a szint, vagyis a kinyomócsapágy elkezd vándorolni a kinyomószerkezettől.
Ekkor ha megnyomom a kuplungot akkor leesik ugyan 2 cm-t, de ez kevés, hogy a kuplung kiemeljen.
Vissza kell engedni teljesen, ekkor helyre áll a szint és működik a kuplung.
Ha nem kuplungozok akkor motorféknél emelkedik a szint, ha ekkor gázt adok akkor szépen visszatér az alapállapotra, és ekkor természetesen működik a kuplung.
Tehát a kinyomócsapágy vándorol előre-hátra. Gyorsításokor, illetve motorféknél.
Minden új benne Kb 15-km . A hiba kb 3 hónapja van. Mostmár nagyon gyakori.
Szerintetek mi az isten lehet vele ??
Grat!
Ügyes vagy.
A kinyomócsapágyat a szerkezet vagy a szerkezeten keresztül a lendkerék (kettős van benne?) nyomhatja vissza.
Sajnos nem biztosíték semmire, hogy 15e km van a szettben.
Lehet egy kigyengült, törött "rugó fül" a szerkezetben vagy ha kettős tömegű van fent, akkor annak axiális nagymértékű mozgása.
Milyen lendkerék van fenn?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3130 Dátum:
2013.08.24 szombat, 19:55:07 »
Idézetet írta: GSR - 2013.08.24 szombat, 18:08:31
Grat!
Ügyes vagy.
A kinyomócsapágyat a szerkezet vagy a szerkezeten keresztül a lendkerék (kettős van benne?) nyomhatja vissza.
Sajnos nem biztosíték semmire, hogy 15e km van a szettben.
Lehet egy kigyengült, törött "rugó fül" a szerkezetben vagy ha kettős tömegű van fent, akkor annak axiális nagymértékű mozgása.
Milyen lendkerék van fenn?
Luk kettőstömegű lendkerék vann fennt tavaly ősszel vettem a Start Autótól 119-e ért. 2.2tdci 6 seb-hez való.
Most kérdeztem meg az egyik autószerelő emberkét aki szinte a "motortérben született" ő is azt mondta, hogy a kettős tömegű lendkerék lehet mert az mozgatja visszafelé a kinyomócsapágyat. Ő egyébként főállásban szerel betegszállító kocsikat, citroen jumpy, ford transit, meg efféléket, és ő mindegyikba kiváltó szettet tesz be. Most nézegettem, de ehhez nem nagyon találtam. Meg igazából nincs nagy tapasztalat itt a fórumon sem erről, pedig ez lenne az igazi megoldás.
Ha tényleg ez lesz, kiváncsi vagyok, hogy garancia lesz-e erre az alkatrészre ? Számla is megvan pedig...
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3131 Dátum:
2013.08.24 szombat, 20:04:34 »
Idézetet írta: hajae - 2013.08.24 szombat, 19:55:07
Luk kettőstömegű lendkerék vann fennt tavaly ősszel vettem a Start Autótól 119-e ért. 2.2tdci 6 seb-hez való.
Most kérdeztem meg az egyik autószerelő emberkét aki szinte a "motortérben született" ő is azt mondta, hogy a kettős tömegű lendkerék lehet mert az mozgatja visszafelé a kinyomócsapágyat. Ő egyébként főállásban szerel betegszállító kocsikat, citroen jumpy, ford transit, meg efféléket, és ő mindegyikba kiváltó szettet tesz be. Most nézegettem, de ehhez nem nagyon találtam. Meg igazából nincs nagy tapasztalat itt a fórumon sem erről, pedig ez lenne az igazi megoldás.
Ha tényleg ez lesz, kiváncsi vagyok, hogy garancia lesz-e erre az alkatrészre ? Számla is megvan pedig...
Garanciát általában csak akkor vállalnak, ha egy olyan szervizben szerelteted be, akivel szerződésben állnak. Egy próbát megér. Én megpróbálnám leverni rajtuk azt a pénzt, ha tényleg a kettőstömegű a bibi. Amikor beszerelték ott voltál? Vannak olyan sz.rházi szerelők, akik a gyári új cuccot elteszik és egy még épphogy működő sz.rt tesznek be. Remélem nálad nem ez a baj.
Naplózva
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3132 Dátum:
2013.08.24 szombat, 20:44:09 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.08.24 szombat, 20:04:34
Garanciát általában csak akkor vállalnak, ha egy olyan szervizben szerelteted be, akivel szerződésben állnak. Egy próbát megér. Én megpróbálnám leverni rajtuk azt a pénzt, ha tényleg a kettőstömegű a bibi. Amikor beszerelték ott voltál? Vannak olyan sz.rházi szerelők, akik a gyári új cuccot elteszik és egy még épphogy működő sz.rt tesznek be. Remélem nálad nem ez a baj.
Természetesen ott voltam, ismertem a két szerelő srácot, én is segédkeztem amiben tudtam. Egyébként főállásban a Ford szervízben dolgoznak. Ha odavittem volna akkor is ők csinálták volna csak jóval drágábban.
Valami ilyesmit is mondott ez a szerelő srác, hogy feszítő szerszámmal kellene feltenni a kettőstömegű lendkereket, csak sokan nem veszik meg mert drága.
Nem tudom, hogy mi igaz az egészből.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3133 Dátum:
2013.08.24 szombat, 20:47:09 »
Idézetet írta: hajae - 2013.08.24 szombat, 20:44:09
Természetesen ott voltam, ismertem a két szerelő srácot, én is segédkeztem amiben tudtam. Egyébként főállásban a Ford szervízben dolgoznak. Ha odavittem volna akkor is ők csinálták volna csak jóval drágábban.
Valami ilyesmit is mondott ez a szerelő srác, hogy feszítő szerszámmal kellene feltenni a kettőstömegű lendkereket, csak sokan nem veszik meg mert drága.
Nem tudom, hogy mi igaz az egészből.
Feszítő szerszám a lendkerékhez?
Az automata önállítós kuplunghoz van egy szerszám, de az nem is kell ha újat raksz fel mindenből.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Truthful
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3134 Dátum:
2013.08.24 szombat, 21:46:38 »
Idézetet írta: hajae - 2013.08.24 szombat, 19:55:07
Luk kettőstömegű lendkerék vann fennt tavaly ősszel vettem a Start Autótól 119-e ért. 2.2tdci 6 seb-hez való.
Most kérdeztem meg az egyik autószerelő emberkét aki szinte a "motortérben született" ő is azt mondta, hogy a kettős tömegű lendkerék lehet mert az mozgatja visszafelé a kinyomócsapágyat. Ő egyébként főállásban szerel betegszállító kocsikat, citroen jumpy, ford transit, meg efféléket, és ő mindegyikba kiváltó szettet tesz be. Most nézegettem, de ehhez nem nagyon találtam. Meg igazából nincs nagy tapasztalat itt a fórumon sem erről, pedig ez lenne az igazi megoldás.
Ha tényleg ez lesz, kiváncsi vagyok, hogy garancia lesz-e erre az alkatrészre ? Számla is megvan pedig...
Ha meg van a vásárláskor kapott számlád és egy éven belül van a vásárlás ídőpontja, akkor a lendkerék garanciális, viszont a munkadíjat csak abban az esetben fizeti a lendkereket eladó kereskedő, ha van egy szakműhelyi igazolásod a beszerelésről a beszerelő szakműhely bélyegzőjével ellátva és a beszerelés munkadíjjáról szóló számla, rendszámnak célszerű szerepelni mindkét dokumentumon. Ha csak a lendkerék számlája van meg és még nem múlt el az egy év, akkor vidd vissza a lendkereket az sem kis pénz, még ha a szerelés munkadíját nem is tudod kifízettetni!
Naplózva
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3135 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 09:52:20 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.24 szombat, 21:46:38
Ha meg van a vásárláskor kapott számlád és egy éven belül van a vásárlás ídőpontja, akkor a lendkerék garanciális, viszont a munkadíjat csak abban az esetben fizeti a lendkereket eladó kereskedő, ha van egy szakműhelyi igazolásod a beszerelésről a beszerelő szakműhely bélyegzőjével ellátva és a beszerelés munkadíjjáról szóló számla, rendszámnak célszerű szerepelni mindkét dokumentumon. Ha csak a lendkerék számlája van meg és még nem múlt el az egy év, akkor vidd vissza a lendkereket az sem kis pénz, még ha a szerelés munkadíját nem is tudod kifízettetni!
Húú.. De jó lenne. Így fogok tenni. A szerelési munkadíj nem érdekel engem, az annyira nem sok (20e), de a lendkerék az már tekintélyesebb összeg.
Küszi a Jó tanácsot !!!!
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3136 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 10:32:06 »
Idézetet írta: hajae - 2013.08.25 vasárnap, 09:52:20
Húú.. De jó lenne. Így fogok tenni. A szerelési munkadíj nem érdekel engem, az annyira nem sok (20e), de a lendkerék az már tekintélyesebb összeg.
Küszi a Jó tanácsot !!!!
Arra azért készűlj fel, hogy próbálnak kibújni a garanciális kötelezettség alól és a lendkerék árának visszafizetése vagy cseréje előtt is kérnek szakműhelyi igazolást a beszerelésről, de még azt is érdemes beszerezned, akár némi juttatás ellenében is mert akkor sem lesz olyan nagy a veszteséged, mintha elbuknád a lendkerék teljes árát. Beszélj a srácokkal akik csinálták, hogy szerezzenek be egy ilyen szakműhelyi igazolást neked. De az is lehet, hogy ahol vetted a lendkereket ott vesznek fel egy garanciális jegyzőkönyvet és azt kell lebélyegeztetni a beszerelést végző szakműhellyel.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.25 vasárnap, 10:34:02 írta Truthful
»
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3137 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 13:05:57 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.24 szombat, 21:46:38
Ha meg van a vásárláskor kapott számlád és egy éven belül van a vásárlás ídőpontja, akkor a lendkerék garanciális,
viszont a munkadíjat csak abban az esetben fizeti a lendkereket eladó kereskedő, ha van egy szakműhelyi igazolásod a beszerelésről a beszerelő szakműhely bélyegzőjével ellátva és a beszerelés munkadíjjáról szóló számla
, rendszámnak célszerű szerepelni mindkét dokumentumon. Ha csak a lendkerék számlája van meg és még nem múlt el az egy év, akkor vidd vissza a lendkereket az sem kis pénz, még ha a szerelés munkadíját nem is tudod kifízettetni!
Ez nem így van. Nem csak márkaszerviz számlája jó.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Truthful
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3138 Dátum:
2013.08.25 vasárnap, 16:10:08 »
Idézetet írta: Angel - 2013.08.25 vasárnap, 13:05:57
Ez nem így van. Nem csak márkaszerviz számlája jó.
Tök jó, hogy aláhúzással kiemelted amit írtam, ugyanis szakműhelyt írtam és nem márkaszervízt!!!!! Te beszélsz itt márkaszervízről!!!! Pontosan ugy van ahogyan írtam!!!!!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.25 vasárnap, 16:12:42 írta Truthful
»
Naplózva
vlandgabes
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3139 Dátum:
2013.08.26 hétfő, 13:40:28 »
Idézetet írta: Szili - 2013.08.23 péntek, 20:37:23
Egy ötlet ahol érdeklődj!
http://aprod.hu/hirdetes/luk-kettos-tomegu-lendkerek-luk-kuplung-szett-akciok-akar-1-2-arak-ID1ncJB.html
Te már rendeltél innen? Megbízhatók?
Naplózva
Domeeno
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 175
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3140 Dátum:
2013.08.26 hétfő, 13:53:38 »
Idézetet írta: vlandgabes - 2013.08.26 hétfő, 13:40:28
Te már rendeltél innen? Megbízhatók?
Reménykedjünk, hogy nem ugyan az:
http://www.baon.hu/bacs-kiskun/kek-hirek-bulvar/elozetesben-a-telefonos-csalo-501299
Naplózva
2005 Mondeo 2.2 TDCi 155LE, 6 gang, Titanium-X
hajae
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3141 Dátum:
2013.08.26 hétfő, 21:07:21 »
Na mindegy, majd holnap kiderül, hogy cserélik-e ? Ha nem akkor itt fel is újítják a garanciális 2012-ok.30.-án vásárolt 15e.km-es lendkerekemet.
Ma már elég nagy hangja volt alapjáraton kuplunghasználat nélkül is nyekeg, meg csörög. Leállításkor viszont nem csattan ebben az esetben.
http://ercsi.olx.hu/kettos-tomegu-lendkerek-es-kuplung-szerkezet-tarcsa-felujitasa-iid-196471757
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3142 Dátum:
2013.08.26 hétfő, 22:33:24 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.25 vasárnap, 16:10:08
Tök jó, hogy aláhúzással kiemelted amit írtam, ugyanis szakműhelyt írtam és nem márkaszervízt!!!!! Te beszélsz itt márkaszervízről!!!! Pontosan ugy van ahogyan írtam!!!!!
Igazad van, tényleg szakműhelyt írtál, és nem márkaszervizt.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Truthful
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3143 Dátum:
2013.08.26 hétfő, 22:39:34 »
Idézetet írta: Angel - 2013.08.26 hétfő, 22:33:24
Igazad van, tényleg szakműhelyt írtál, és nem márkaszervizt.
Naplózva
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3144 Dátum:
2013.08.27 kedd, 11:29:17 »
Sziasztok.
Váltóolaj csere előtt állok. (245.000 km) A gyári Ford olaj helyett milyen olajat tehetnék még bele?
Nézegettem a Xado 75W-90 és a Castrol Syntrax Longlife 75w-90.
Mi a véleményetek?
Vagy maradjak a Ford-nál
Köszi a segítséget
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3145 Dátum:
2013.08.27 kedd, 11:42:05 »
Idézetet írta: Kispusi - 2013.08.27 kedd, 11:29:17
Sziasztok.
Váltóolaj csere előtt állok. (245.000 km) A gyári Ford olaj helyett milyen olajat tehetnék még bele?
Nézegettem a Xado 75W-90 és a Castrol Syntrax Longlife 75w-90.
Mi a véleményetek?
Vagy maradjak a Ford-nál
Köszi a segítséget
Jó az bele, amit a Ford ad.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3146 Dátum:
2013.08.27 kedd, 11:59:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.08.27 kedd, 11:42:05
Jó az bele, amit a Ford ad.
AndyA
Megmondom az őszintét, kicsit drágálom a 6 papírt/litert érte...
«
Utoljára szerkesztve: 2013.08.27 kedd, 12:01:24 írta AndyA
»
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Truthful
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3147 Dátum:
2013.08.27 kedd, 12:37:19 »
Idézetet írta: Kispusi - 2013.08.27 kedd, 11:59:42
Megmondom az őszintét, kicsit drágálom a 6 papírt/litert érte...
Nincs olyan ismerősöd akinek a Cromaxban van mondjuk 30% kedvezménye és megvenné neked?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3148 Dátum:
2013.08.27 kedd, 12:43:29 »
Idézetet írta: Truthful - 2013.08.27 kedd, 12:37:19
Nincs olyan ismerősöd akinek a Cromaxban van mondjuk 30% kedvezménye és megvenné neked?
Meg 2 liter elég bele, ezt nem kell öblíteni, mosogatni. És akkor újabb 250 ezerig jó. Szerintem 12 ezer ezért nem tétel.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3149 Dátum:
2013.08.27 kedd, 13:40:15 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.08.27 kedd, 12:43:29
Meg 2 liter elég bele, ezt nem kell öblíteni, mosogatni. És akkor újabb 250 ezerig jó. Szerintem 12 ezer ezért nem tétel.
AndyA
Ez meg a másik. Bár én sűrűbben lecserélném.
Naplózva
Oldalak:
1
...
56
57
58
59
60
61
62
[
63
]
64
65
66
67
68
69
70
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ