Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 13:57:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2327024 alkalommal)
0 Felhasználó és 112 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3150 Dátum: 2013.08.27 kedd, 14:04:50 »

Ez meg a másik. Bár én sűrűbben lecserélném.

Akkor legyen 100 vagy 150. Motorolajból 20 ezrenként kell egy adag, drágábban, mint ez.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3151 Dátum: 2013.08.27 kedd, 14:25:21 »

Akkor legyen 100 vagy 150. Motorolajból 20 ezrenként kell egy adag, drágábban, mint ez.

AndyA
Így van, én is ezen a véleményen vagyok, hogy ezen nem múlhat a jó és tartós üzemeltetés.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3152 Dátum: 2013.08.27 kedd, 14:27:25 »

Megmondom az őszintét, kicsit drágálom a 6 papírt/litert érte...  szomoru1
Én meg az üzemanyag árát sokallom, amíből naponta mennyit elégetünk.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3153 Dátum: 2013.08.27 kedd, 16:52:34 »

Én meg az üzemanyag árát sokallom, amíből naponta mennyit elégetünk.

Üzemanyaggal fűtesz, ráadásul most?  wow1 Mi lesz veled télen?  Huh?  eplus2 hehe
Naplózva
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #3154 Dátum: 2013.08.27 kedd, 18:41:04 »

Nincs olyan ismerősöd akinek a Cromaxban van mondjuk 30% kedvezménye és megvenné neked?

Nincs sajna ismerősöm a Cromaxban...
Nem annyira a 6e forintal van baj hanem fél éve vettem a gépsárkányt és már rálocsoltam 300e
hogy rendben legyen szomoru1 Minimum 10 évre tervezek vele de lehet hogy 15 lesz annyira jó! eplus2
Kuplungot még nem cseréltem nagynyomásút sem és porlasztókat sem. Gyári benne minden.
Erre szeretnék tartalékolni lehet h, csak 4-5e forintról van szó, de sok kicsi sokra megy.
Nem vagyok olcsó jános csak keresem a jó megoldásokat..
Köszi a véleményeket
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3155 Dátum: 2013.08.27 kedd, 19:12:44 »

Üzemanyaggal fűtesz, ráadásul most?  wow1 Mi lesz veled télen?  Huh?  eplus2 hehe
Akkor ugy írom mennyi elég vagy inkább robban fel naponta az autóm motorjának az égésterében, de egyébként, ha dízelem lenne, akkor bízony állna amit írtam, mert az olajkályhák bízony ilyenkor is fűtenek. Télen jobban fűtök, hiszen a téli fogyasztás erről árulkodik.hehe
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3156 Dátum: 2013.08.27 kedd, 19:17:13 »

Nincs sajna ismerősöm a Cromaxban...
Nem annyira a 6e forintal van baj hanem fél éve vettem a gépsárkányt és már rálocsoltam 300e
hogy rendben legyen szomoru1 Minimum 10 évre tervezek vele de lehet hogy 15 lesz annyira jó! eplus2
Kuplungot még nem cseréltem nagynyomásút sem és porlasztókat sem. Gyári benne minden.
Erre szeretnék tartalékolni lehet h, csak 4-5e forintról van szó, de sok kicsi sokra megy.
Nem vagyok olcsó jános csak keresem a jó megoldásokat..
Köszi a véleményeket
Értelek én, azért is írtam a cromaxos verziót, de sajnálom, hogy nincs ott ismerősöd. Viszont, ha olyan hosszú távra tervezel az autóval, akkor tényleg megéri megreszkírozni azt a 2 l gyári olajat, mert később meghálálja a váltód.
Naplózva
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #3157 Dátum: 2013.08.27 kedd, 19:45:12 »

Értelek én, azért is írtam a cromaxos verziót, de sajnálom, hogy nincs ott ismerősöd. Viszont, ha olyan hosszú távra tervezel az autóval, akkor tényleg megéri megreszkírozni azt a 2 l gyári olajat, mert később meghálálja a váltód.

Tudom, tudom csak hát, hátha van olyan minőség mint a gyári, kicsit olcsóbban.
De gyárit fogok belerakni nem sajnálom rá a pénzt...
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3158 Dátum: 2013.08.28 szerda, 00:07:25 »

Tudom, tudom csak hát, hátha van olyan minőség mint a gyári, kicsit olcsóbban.
De gyárit fogok belerakni nem sajnálom rá a pénzt...
eljen
Naplózva
hajae
Vendég
« Új hozzászólás #3159 Dátum: 2013.08.29 csütörtök, 23:41:17 »

Beszéltem a forgalmazóval DMF ügyben. Elvileg garanciális, de beletellhet 1 hétbe is az ügyintézése.
Ezért úgy döntöttem, hogy nekikezdek szétszedni az autót, nem hagyom 1 hétig a szerelőnél.
Egy-két szerszám gondtól eltekintve egész flottul ment az egész szépen lejött a váltó a helyéről.
A kuplungházban elég sok volt a fémreszelék, mikor megmozgattam a lendkereket, jobbra-balra kb 5fokot mozgott szinte mint az új, de a két széle le-fel mozdítva egymáshoz ért szinte csattogott is, meg valami lemezdarab elszakadt benne, mert lógott ki a felfogató csavar lyukján.
Hihetetlen 15-e km, és egy tropa lendkerék... falbav
Holnap megpróbálom a garit intézni. De ahogy elnézegettem a kuplungszerkezetet és a tárcsát, ami ugye egy valeo, kuplungtárcsa ferodol pereme láthatóan keskenyebb és hiányzik a rugós csillapító rész belőle.
Nem lehet, hogy e-miatt ment szét a lendkerék ? Egy sima vékony lemezlapra van rászegecselve a ferodol.
Viszont amit észrevettem, hogy a 95e-km-t futott kuplungtárcsa(LUK) ugyanolyan vastag mint a 15e-km-t futott valeo tárcsa.
Már azon is gondolkozom, hogy visszarakom a régi tárcsát ebbe a kuplungszerkezetbe. Sajnos a régi luk szerkezetet összefogva a többi vassal kivittem a MÉH-be. Ja és a kinyomócsapágyat is elverte elég nagy hangja van, ami szintén cserés.  falbav
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.29 csütörtök, 23:44:56 írta hajae » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3160 Dátum: 2013.08.29 csütörtök, 23:54:35 »

Beszéltem a forgalmazóval DMF ügyben. Elvileg garanciális, de beletellhet 1 hétbe is az ügyintézése.
Ezért úgy döntöttem, hogy nekikezdek szétszedni az autót, nem hagyom 1 hétig a szerelőnél.
Egy-két szerszám gondtól eltekintve egész flottul ment az egész szépen lejött a váltó a helyéről.
A kuplungházban elég sok volt a fémreszelék, mikor megmozgattam a lendkereket, jobbra-balra kb 5fokot mozgott szinte mint az új, de a két széle le-fel mozdítva egymáshoz ért szinte csattogott is, meg valami lemezdarab elszakadt benne, mert lógott ki a felfogató csavar lyukján.
Hihetetlen 15-e km, és egy tropa lendkerék... falbav
Holnap megpróbálom a garit intézni. De ahogy elnézegettem a kuplungszerkezetet és a tárcsát, ami ugye egy valeo, kuplungtárcsa ferodol pereme láthatóan keskenyebb és hiányzik a rugós csillapító rész belőle.
Nem lehet, hogy e-miatt ment szét a lendkerék ? Egy sima vékony lemezlapra van rászegecselve a ferodol.
Viszont amit észrevettem, hogy a 95e-km-t futott kuplungtárcsa(LUK) ugyanolyan vastag mint a 15e-km-t futott valeo tárcsa.
Már azon is gondolkozom, hogy visszarakom a régi tárcsát ebbe a kuplungszerkezetbe. Sajnos a régi luk szerkezetet összefogva a többi vassal kivittem a MÉH-be. Ja és a kinyomócsapágyat is elverte elég nagy hangja van, ami szintén cserés.  falbav

Nincs benne rugó. Ezért van a kettős tömegű lendkerék.

Naplózva
hajae
Vendég
« Új hozzászólás #3161 Dátum: 2013.08.30 péntek, 00:43:59 »

Nincs benne rugó. Ezért van a kettős tömegű lendkerék.

[img width=718 height=600]https://cromax.hu/img/P0123530.JPG[/img
Igen ebben nincsen de a gyáriban van és egyébként ezeket a tárcsákat torziós kuplungtárcsának hívják.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.30 péntek, 06:55:09 írta AndyA » Naplózva
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #3162 Dátum: 2013.08.30 péntek, 21:15:22 »

Srácok!

6-os váltónál,olajcserénél, addig töltöm az új olajat amíg el nem éri a szintje a betöltő nyílást?
Vagy szigorúan kimérem a 1.75l oszt csókolom....
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3163 Dátum: 2013.08.30 péntek, 21:19:16 »

Srácok!

6-os váltónál,olajcserénél, addig töltöm az új olajat amíg el nem éri a szintje a betöltő nyílást?
Vagy szigorúan kimérem a 1.75l oszt csókolom....

Ígyen ni:
Tisztelt Fórumtárs!
A Wikiben leirt cikk tökéletes a váltó olaj cserével kapcsolatban. Mégis megosztanám ezzel kapcsolatos tapasztalatomat, a mélyen tisztelt publikummal. A feltöltési mennyiségre koncentrálnék. Úgy szól a fáma: amikor a felső olaj szint csavarnál kibugyan az olaj akkor oké minden, behajtod a csavart és kész. Én is igy tettem. Pár ezer Km megtétele után ellenőriztem a gépezet alját és a váltó alján lévő ellenörző nyilásban olaj folyást tapasztaltam. Megjegyzem nekem eddig teljesen száraz volt a váltó. Bosszantott a dolog, ezért utánna néztem a TIS-ben. A TIS utasitása szerint a max olaj szint, a legfelső, beöntő csavar alatt, 5 mm-el kell legyen. Meleg hajtómű olajnál, vissza fejtettem, és egy derékszögbe meghajlitott pálcával ellenőriztem a szükséges olajszitet. Az előirt szintre történő beállitás után a váltó alja továbbra is száraz. Tanulság: a friss olajszintett a beöntőnyilás alatt 5mm -el kell beállitani. Így már minden oké. Szerintem erre érdemes oda figyelni, hogy a feltöltésnél az olaj töblet, ne a szimeringeknél távozzon. integet2
Tisztelettel László! worship
Naplózva
Kispusi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 625


BLACK SMOKE & HIGH TORQUE


E-mail
« Új hozzászólás #3164 Dátum: 2013.08.30 péntek, 21:42:29 »

Ígyen ni:

Köszi a segítséget.
Már csak az a kérdésem h, 5-ös váltónál is és 6-os váltónál alkalmazzuk az 5mm szabályt....?
Naplózva

2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
bela123
Vendég
« Új hozzászólás #3165 Dátum: 2013.08.31 szombat, 12:57:40 »

Sziasztok,

nagyon uj vagyok itt,es a segitsegeteket szeretnem kerni.A kerdesem a kovetkezo:
Az auto:mk3 2004 tdci2.0 135LE 6 seb kombi
kuplung cserere megerett,van esteleg valaki itt,aki mar beszerelte az alabbi cuccot:
http://www.ebay.co.uk/itm/250979357672?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
vagy hallot valamit rola?
elore is koszi
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #3166 Dátum: 2013.08.31 szombat, 13:00:17 »

Köszi a segítséget.
Már csak az a kérdésem h, 5-ös váltónál is és 6-os váltónál alkalmazzuk az 5mm szabályt....?

Azt nem tudom, meg kéne kérdezni valakit, akinek van TIS, hogy mindkét váltóra írja-e ezt.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3167 Dátum: 2013.08.31 szombat, 13:08:28 »

Sziasztok,

nagyon uj vagyok itt,es a segitsegeteket szeretnem kerni.A kerdesem a kovetkezo:
Az auto:mk3 2004 tdci2.0 135LE 6 seb kombi
kuplung cserere megerett,van esteleg valaki itt,aki mar beszerelte az alabbi cuccot:
http://www.ebay.co.uk/itm/250979357672?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
vagy hallot valamit rola?
elore is koszi


Ha nem jó, akkor kicserélik. Az nem derül ki, hogy ez melyik tipusú (LUK, gyári stb. Ezek jók) Ha valami gagyibb fajta, akkor nem lesz hosszú életű. Volt már, aki rendelt és jó lett neki. A felsorolás alapján jónak kell lennie. Szerinted sok kereskedő honnan szerzi be? Amúgy az autód nem 135 hanem 130 LE-s, ha EU4-es, akkor meg csak 125 (hacsak nincs chipelve). Ez csak az én véleményem, lehet, hogy mások mást fognak mondani.  vigyor3 Bár gyanúsan olcsó.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3168 Dátum: 2013.08.31 szombat, 13:09:35 »

Sziasztok,

nagyon uj vagyok itt,es a segitsegeteket szeretnem kerni.A kerdesem a kovetkezo:
Az auto:mk3 2004 tdci2.0 135LE 6 seb kombi
kuplung cserere megerett,van esteleg valaki itt,aki mar beszerelte az alabbi cuccot:
http://www.ebay.co.uk/itm/250979357672?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
vagy hallot valamit rola?
elore is koszi


Képen egy fix szett van, de kéttömegüt hirdet....az ilyet továbbse nézem..vagy azt se tudja mit árul vagy normálisan adjon fel egy hirdetést ...
Naplózva
bela123
Vendég
« Új hozzászólás #3169 Dátum: 2013.08.31 szombat, 13:13:32 »

Képen egy fix szett van, de kéttömegüt hirdet....az ilyet továbbse nézem..vagy azt se tudja mit árul vagy normálisan adjon fel egy hirdetést ...
a kerdesem az lenne hogy be lehet-e rakni fix szett-et,vagy gogy erdemes-e?
Naplózva
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #3170 Dátum: 2013.08.31 szombat, 13:23:21 »

Képen egy fix szett van, de kéttömegüt hirdet....az ilyet továbbse nézem..vagy azt se tudja mit árul vagy normálisan adjon fel egy hirdetést ...
Így is lehet érteni mert nem egyértelműen fogalmazott (kéttömegű lendítőkerék lecserélése,helyesítése,akar lenni) de lentebb megmagyarázza,hogy egytömegű,örök élet stb. Azt viszont nem írta milyen márkájú.Én most cseréltem 1 hónapja ha ezt korábban látom valszeg ilyet rakatok bele.
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3171 Dátum: 2013.08.31 szombat, 13:51:49 »

Képen egy fix szett van, de kéttömegüt hirdet....az ilyet továbbse nézem..vagy azt se tudja mit árul vagy normálisan adjon fel egy hirdetést ...

Egytömegűt hirdet: Replacement flywheel.
Én is ettől a sráctól vettem teljes szettet.

bela123: Küld el neki üzenetbe az alvázszámodat és megmondja, hogy ez való-e hozzá vagy valami más.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
bela123
Vendég
« Új hozzászólás #3172 Dátum: 2013.08.31 szombat, 13:56:40 »

Egytömegűt hirdet: Replacement flywheel.
Én is ettől a sráctól vettem teljes szettet.

bela123: Küld el neki üzenetbe az alvázszámodat és megmondja, hogy ez való-e hozzá vagy valami más.

bocs,lehet hogy rosszul tettem fel a kerdest.Nem az erdekel hogy,hogy tudom megvenni,hanem az hogy rakott-e mar be valaki ilyet es minden ok-e vele
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3173 Dátum: 2013.08.31 szombat, 14:23:06 »

Így is lehet érteni mert nem egyértelműen fogalmazott (kéttömegű lendítőkerék lecserélése,helyesítése,akar lenni) de lentebb megmagyarázza,hogy egytömegű,örök élet stb. Azt viszont nem írta milyen márkájú.Én most cseréltem 1 hónapja ha ezt korábban látom valszeg ilyet rakatok bele.

Egytömegűt tettél az autódba? És érzel valami különbséget?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3174 Dátum: 2013.08.31 szombat, 15:55:22 »

a kerdesem az lenne hogy be lehet-e rakni fix szett-et,vagy gogy erdemes-e?

2.2-be nem tudom nem foglalkoztam vele...de mindent lehetet csak akarni kell.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #3175 Dátum: 2013.08.31 szombat, 15:57:56 »

Egytömegűt hirdet: Replacement flywheel.
Én is ettől a sráctól vettem teljes szettet.

bela123: Küld el neki üzenetbe az alvázszámodat és megmondja, hogy ez való-e hozzá vagy valami más.


Hát nem vagyok nagy angolos de a "Replacement flywheel" kb annyit jelent hogy lendkerék csere....ebből nem egyértelmű hogy fix lexdkerékre e....
de legyen úgy...
Naplózva
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #3176 Dátum: 2013.08.31 szombat, 20:52:07 »

Egytömegűt tettél az autódba? És érzel valami különbséget?
Nem,nem mertem!LUK szettet tettem,csak azt írtam,hogy ha hamarabb rábukkanok erre a megoldásra akkor valszeg azt rakom be,olcsobb is lett volna ez a megoldás,nekem 299 font+ posta kb 106000 ft.
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.02 hétfő, 20:25:05 írta Szili » Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #3177 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 16:52:08 »

Sziasztok, Üdv Régi Clubtársak!

Sokáig nem voltan jelen a fórumon, de most nekem lenne egy kis segítségre szükségem!

Van egy 2002-es 1,8 benzines mondeo kombim.
Túl vagyok már mindenen amit csak ( kötelező ) cserélni a benzinesen, volt egy kuplung hangja az autómnak, ezért kicseréltettem a kéttömegüt, szerkezet, tárcsa, kinyomó, sőt ha már alatta vagyunk féltengely csapágyak....
Sajnos a pici kopogó hang ami a váltó felől jön csak nem szűnik, nem szűnik!!!
A jelenség alapjáraton kopogó hang, ha hozzáérsz a pedálhoz azonnal elhallgat, teljesen benyomott pedálnál szintén hallani a hangot!
Több szerelőnél jártam már, volt aki leszerelte az olajteknőmet, hogy  a főtengely kitámasztó csapágya adhatja ezt a hangot, sajnos ez sem volt a hiba oka!
Most azt hallottam, hogy NYELESTENGELY   csapágy a hiba!
érdeklődnék lehet e valóban ez a baja, illetve lehet -e csak ezt a csapágyat kicserélni vagy csak a komplett csapágy szettet kell megvenni és kicserélni?
Valaki csináltatott már ilyet ha igen mennyi volt?

Köszönöm előre is a segítséget!

Tengermély Tisztelettel

Szeszka
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3178 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 19:08:53 »

Sziasztok, Üdv Régi Clubtársak!

Sokáig nem voltan jelen a fórumon, de most nekem lenne egy kis segítségre szükségem!

Van egy 2002-es 1,8 benzines mondeo kombim.
Túl vagyok már mindenen amit csak ( kötelező ) cserélni a benzinesen, volt egy kuplung hangja az autómnak, ezért kicseréltettem a kéttömegüt, szerkezet, tárcsa, kinyomó, sőt ha már alatta vagyunk féltengely csapágyak....
Sajnos a pici kopogó hang ami a váltó felől jön csak nem szűnik, nem szűnik!!!
A jelenség alapjáraton kopogó hang, ha hozzáérsz a pedálhoz azonnal elhallgat, teljesen benyomott pedálnál szintén hallani a hangot!
Több szerelőnél jártam már, volt aki leszerelte az olajteknőmet, hogy  a főtengely kitámasztó csapágya adhatja ezt a hangot, sajnos ez sem volt a hiba oka!
Most azt hallottam, hogy NYELESTENGELY   csapágy a hiba!
érdeklődnék lehet e valóban ez a baja, illetve lehet -e csak ezt a csapágyat kicserélni vagy csak a komplett csapágy szettet kell megvenni és kicserélni?
Valaki csináltatott már ilyet ha igen mennyi volt?

Köszönöm előre is a segítséget!

Tengermély Tisztelettel

Szeszka

Teljesen benyomott pedálnál elvileg nem is forog a nyelestengely, hisz azon van a kuplungtárcsa. Jó kicsi forgása van addig, amíg be nem tesed valamelyik sebességi fokozatba. Ha akkor abbahagyja, akkor valószínű, hogy az a csapágy a rossz. Ha nem, akkor ott más a gond, mivel akkor tényleg nem forog a nyelestengely, tehát hangja sem nagyon lehet. Ez csak az én véleményem.
Naplózva
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #3179 Dátum: 2013.09.02 hétfő, 20:36:53 »

Sziasztok, Üdv Régi Clubtársak!

Sokáig nem voltan jelen a fórumon, de most nekem lenne egy kis segítségre szükségem!

Van egy 2002-es 1,8 benzines mondeo kombim.
Túl vagyok már mindenen amit csak ( kötelező ) cserélni a benzinesen, volt egy kuplung hangja az autómnak, ezért kicseréltettem a kéttömegüt, szerkezet, tárcsa, kinyomó, sőt ha már alatta vagyunk féltengely csapágyak....
Sajnos a pici kopogó hang ami a váltó felől jön csak nem szűnik, nem szűnik!!!
A jelenség alapjáraton kopogó hang, ha hozzáérsz a pedálhoz azonnal elhallgat, teljesen benyomott pedálnál szintén hallani a hangot!
Több szerelőnél jártam már, volt aki leszerelte az olajteknőmet, hogy  a főtengely kitámasztó csapágya adhatja ezt a hangot, sajnos ez sem volt a hiba oka!
Most azt hallottam, hogy NYELESTENGELY   csapágy a hiba!
érdeklődnék lehet e valóban ez a baja, illetve lehet -e csak ezt a csapágyat kicserélni vagy csak a komplett csapágy szettet kell megvenni és kicserélni?
Valaki csináltatott már ilyet ha igen mennyi volt?

Köszönöm előre is a segítséget!

Tengermély Tisztelettel

Szeszka
Szia!

Váltó tartó bakod jó?
Naplózva
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #3180 Dátum: 2013.09.03 kedd, 09:36:45 »

Teljesen benyomott pedálnál elvileg nem is forog a nyelestengely, hisz azon van a kuplungtárcsa. Jó kicsi forgása van addig, amíg be nem tesed valamelyik sebességi fokozatba. Ha akkor abbahagyja, akkor valószínű, hogy az a csapágy a rossz. Ha nem, akkor ott más a gond, mivel akkor tényleg nem forog a nyelestengely, tehát hangja sem nagyon lehet. Ez csak az én véleményem.

Igazad lehet, ha berakom sebességbe akkor is adja ezt a hangot!

Ja még valami elfelejtettem leírni, hogy a kuplungcsere előtt vásároltam egy használt 30Ezer kilométert futott váltót és azt berakattam a régi kuplunggal, adta ugyanezt a hangot, ezért cseréltettem komplett kuplungot, de a hang megmaradt!
Már én is arra gondolok, hogy valami fel van lazulva és remeg vagy.....

Köszönöm és várom az ötleteket!
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3181 Dátum: 2013.09.03 kedd, 09:43:18 »

Igazad lehet, ha berakom sebességbe akkor is adja ezt a hangot!

Ja még valami elfelejtettem leírni, hogy a kuplungcsere előtt vásároltam egy használt 30Ezer kilométert futott váltót és azt berakattam a régi kuplunggal, adta ugyanezt a hangot, ezért cseréltettem komplett kuplungot, de a hang megmaradt!
Már én is arra gondolok, hogy valami fel van lazulva és remeg vagy.....

Köszönöm és várom az ötleteket!


Hát, ha így van, akkor ott valami más grimbusz lehet. Álljatok rá aknára és úgy hallgassátok meg, hogy honnan jön a hang.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3182 Dátum: 2013.09.03 kedd, 10:25:53 »

Hát, ha így van, akkor ott valami más grimbusz lehet. Álljatok rá aknára és úgy hallgassátok meg, hogy honnan jön a hang.

Jól jön néha ilyenkor a régi trükk: hosszabb csavarhúzó vagy hasonló szerszám, ide-oda letámasztva a hegyét a hangot feltételezhetően adó alkatrészre vagy azok környékére, és mint a doki a sztetoszkóppal, a nyelét a fülhöz tartva meglepően jól ki lehet fülelni, mi is zörög pontosan.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3183 Dátum: 2013.09.03 kedd, 10:47:03 »

Jól jön néha ilyenkor a régi trükk: hosszabb csavarhúzó vagy hasonló szerszám, ide-oda letámasztva a hegyét a hangot feltételezhetően adó alkatrészre vagy azok környékére, és mint a doki a sztetoszkóppal, a nyelét a fülhöz tartva meglepően jól ki lehet fülelni, mi is zörög pontosan.

AndyA

Például.  vigyor3
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3184 Dátum: 2013.09.03 kedd, 12:02:00 »

Jól jön néha ilyenkor a régi trükk: hosszabb csavarhúzó vagy hasonló szerszám, ide-oda letámasztva a hegyét a hangot feltételezhetően adó alkatrészre vagy azok környékére, és mint a doki a sztetoszkóppal, a nyelét a fülhöz tartva meglepően jól ki lehet fülelni, mi is zörög pontosan.

AndyA
De ha már megemlítetted maga a sztetoszkóp a legjobb.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3185 Dátum: 2013.09.03 kedd, 12:10:58 »

Ez a tuti zajt keresni, hallgatni.

http://beta-szerszam.hu/spd/beta_1499/Beta-1499-sztetoszkop-acelszonda-es-fulhallgato-ny

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3186 Dátum: 2013.09.03 kedd, 12:25:14 »

Igen ez tuti, erre a célra gyártott eszköz, de az árát tekíntve, nem hiszem, hogy a jelenleg szóban forgó hiba megállapításához, egyszeri használatra megfogja vásárolni.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3187 Dátum: 2013.09.03 kedd, 12:29:03 »

Igen ez tuti, erre a célra gyártott eszköz, de az árát tekíntve, nem hiszem, hogy a jelenleg szóban forgó hiba megállapításához, egyszeri használatra megfogja vásárolni.

Nyilván.
Keresni kell .... kinek van!  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3188 Dátum: 2013.09.03 kedd, 13:09:42 »

Nyilván.
Keresni kell .... kinek van!  Cool

A "vájtfülűeknek" elég egy szép keményfa seprőnyél is.  Wink integet2
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3189 Dátum: 2013.09.03 kedd, 13:16:04 »

A "vájtfülűeknek" elég egy szép keményfa seprőnyél is.  Wink integet2
taps
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3190 Dátum: 2013.09.03 kedd, 14:32:29 »

Most találtam, hátha érdekes lehet valakinek. FINIS kóddal, mindenféle motor- és sebváltó verziókhoz, UK-ban ingyen postával:

http://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-Ford-Mondeo-MK3-Clutch-Kit-2-0L-TDCi-Diesel-2000-2007-1435153-/360661330578?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53f9172a92

http://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-Ford-Mondeo-MK3-Duratec-Clutch-Repair-Kit-2002-2007-1423922-/150986152192?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item232779d900

http://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-Ford-Mondeo-MK3-Duratorq-Clutch-Repair-Kit-2004-2007-1422228-/310649251033?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item48542364d9

http://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-Ford-Mondeo-MK3-Duratec-Clutch-Repair-Kit-2000-2002-/150920725102?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item232393826e

http://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-Ford-Mondeo-MK3-Duratorq-Clutch-Repair-Kit-2000-2007-1554771-/360494872306?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53ef2b36f2

AndyA

Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3191 Dátum: 2013.09.03 kedd, 15:04:12 »


Azzal sokra nem megyünk, ha az UK-ban ingyenes a posta.  vigyor3
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3192 Dátum: 2013.09.03 kedd, 15:05:02 »

Azzal sokra nem megyünk, ha az UK-ban ingyenes a posta.  vigyor3

Nem nagy ügy. Van hová küldetni, onnan meg Árvatrans occóér' hazahozza.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
rizsa83
Vendég
« Új hozzászólás #3193 Dátum: 2013.09.03 kedd, 16:37:15 »

Sziasztok!!
Egy kis tanácsra lenne szükségem....mostanában az autó csikorgó hangot ad ha a kuplungot kinyomom,vagy ha indulok,s kuplungolok,a z autó kezelhetősége nem változott nincs nehézkes váltás, vagy semmi hasonló negatív dolog,csak a jól hallható hang.
Nos elmáletem szerint a kinyomó csapágy a bűnös,de javítsatok ki ha tévedek worship
Nos az autót meddig lehet így használni?Ja és elég csak a kinyomót cserélni,vagy érdemes már az egéssz kuplungot cserélni,gondolom már ha egyszer megbontjuk....még egyszer nekeljen ja az autóban 190e km van.
Még valami autós üzletben utána nézettem a kinyomó csapágynak,mk3-ba kettő tipust hozott ki egyik 36000ft a másik 50000ft feletti pontosan nem emlékszem.Ja és nem tudták megmondani hogy nekem meik kell!!!!!
Köszi a tanácsokat !!!! integet2
Naplózva
Domeeno
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #3194 Dátum: 2013.09.03 kedd, 18:09:16 »

Sziasztok!!
Egy kis tanácsra lenne szükségem....mostanában az autó csikorgó hangot ad ha a kuplungot kinyomom,vagy ha indulok,s kuplungolok,a z autó kezelhetősége nem változott nincs nehézkes váltás, vagy semmi hasonló negatív dolog,csak a jól hallható hang.
Nos elmáletem szerint a kinyomó csapágy a bűnös,de javítsatok ki ha tévedek worship
Nos az autót meddig lehet így használni?Ja és elég csak a kinyomót cserélni,vagy érdemes már az egéssz kuplungot cserélni,gondolom már ha egyszer megbontjuk....még egyszer nekeljen ja az autóban 190e km van.
Még valami autós üzletben utána nézettem a kinyomó csapágynak,mk3-ba kettő tipust hozott ki egyik 36000ft a másik 50000ft feletti pontosan nem emlékszem.Ja és nem tudták megmondani hogy nekem meik kell!!!!!
Köszi a tanácsokat !!!! integet2

DEJAVU!  hehe hehe

Elég csak a kinyomó csapágyat cserélni. Így nyikorgó kuplungolással még több ezer km-t is elmehetsz, ha eltudod viselni a nyikorgást...
Naplózva

2005 Mondeo 2.2 TDCi  155LE, 6 gang, Titanium-X
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #3195 Dátum: 2013.09.03 kedd, 19:10:06 »

A "vájtfülűeknek" elég egy szép keményfa seprőnyél is.  Wink integet2
És azt melyik webshopban árulják? eplus2
Naplózva
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #3196 Dátum: 2013.09.06 péntek, 11:10:11 »

sziasztok,tud valaki segíteni,a szerelőm szerint kellene egy váltóolaj csere,azt láttuk hogy alul van leeresztő csavar na de hol kell utántölteni,tudja valaki?
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3197 Dátum: 2013.09.06 péntek, 11:29:15 »

sziasztok,tud valaki segíteni,a szerelőm szerint kellene egy váltóolaj csere,azt láttuk hogy alul van leeresztő csavar na de hol kell utántölteni,tudja valaki?
az a kérdés,hogy 5vagy 6sebességes a váltó!

amúgy meg van a tűzfal felől mindkettőn 1 nívó csavar.ott kell,és odáig kell feltölteni olajjal.belső imuszkulcs nyílású....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #3198 Dátum: 2013.09.06 péntek, 11:30:01 »

És azt melyik webshopban árulják? eplus2

Csak nálam. 25 rugó egy darab. Sehol máshol nem kapsz ilyen olcsón. eplus2

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #3199 Dátum: 2013.09.06 péntek, 12:12:59 »

az a kérdés,hogy 5vagy 6sebességes a váltó!
6 sebességes,de mi az a tűz fal?
amúgy meg van a tűzfal felől mindkettőn 1 nívó csavar.ott kell,és odáig kell feltölteni olajjal.belső imuszkulcs nyílású....
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.085 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.