Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:55:53
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Manuális váltó, kuplung
Oldalak:
1
...
61
62
63
64
65
66
67
[
68
]
69
70
71
72
73
74
75
...
130
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Manuális váltó, kuplung (Megtekintve 2326206 alkalommal)
0 Felhasználó és 67 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3350 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 21:41:35 »
Idézetet írta: Angel - 2013.10.24 csütörtök, 21:35:37
Szerintem is. A ckp nem sebesség jeladó... azaz, nem a jármű sebességét adja.
Tényleg?
Szerintem nem is írtam olyat!
Senki nem olvassa el, amit írok?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3351 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 21:48:44 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.24 csütörtök, 21:41:35
Tényleg?
Szerintem nem is írtam olyat!
Senki nem olvassa el, amit írok?
Én igen..de ennél a lendkerék dolognál nagyon mellé ment...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3352 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 21:52:57 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.24 csütörtök, 21:41:35
Tényleg?
Szerintem nem is írtam olyat!
Senki nem olvassa el, amit írok?
Én Ervin hsz-ét kommentáltam, de már értem ő miről beszél. Egy kicsit megvezető a sebességjeladó, mert az tk nem az.
Igazából a ckp pozíciót ad, nem a sebesség a lényege.
Crankshaft position sensor, azaz főtengely helyzet jeladó.
A fordulatot inkább a cmp-ről veszik - okkal.
De már csak a aszavakon lovaglunk, a lényeg az, hogy oda kell figyelni, milyen a lendkerék.
Ennyi a lényeg...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3353 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 21:57:07 »
Idézetet írta: Angel - 2013.10.24 csütörtök, 21:52:57
De már csak a aszavakon lovaglunk,
Te nem csak a szavakon...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3354 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 21:58:36 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.24 csütörtök, 21:57:07
Te nem csak a szavakon...
Bizisten mán csak te hiányoztál...
de most komolyan. Mi van?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3355 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 21:59:48 »
Idézetet írta: Angel - 2013.10.24 csütörtök, 21:58:36
Bizisten mán csak te hiányoztál...
de most komolyan. Mi van?
Nem érted? Hát min szoktál te még lovagolni a való életben? Na min?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3356 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 22:01:13 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2013.10.24 csütörtök, 21:59:48
Nem érted? Hát min szoktál te még lovagolni a való életben? Na min?
A való életben? He... ez valami hommer dolog? Ne offoljunk...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3357 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 22:09:18 »
Idézetet írta: Angel - 2013.10.24 csütörtök, 21:52:57
Én Ervin hsz-ét kommentáltam, de már értem ő miről beszél. Egy kicsit megvezető a sebességjeladó, mert az tk nem az.
Igazából a ckp pozíciót ad, nem a sebesség a lényege.
Crankshaft position sensor, azaz főtengely helyzet jeladó.
A fordulatot inkább a cmp-ről veszik - okkal.
De már csak a aszavakon lovaglunk, a lényeg az, hogy oda kell figyelni, milyen a lendkerék.
Ennyi a lényeg...
Hát pedig a ckp jele alapján méri a SZÖGsebességet és ettől kezdődik a szabályozási folyamat, azaz tudja mikor melyik henger mennyire dolgozik(korrekciós tényezőt ebből számolja ki).
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3358 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 23:27:39 »
CKP= Crankshaft position sensor / forgattyús tengely jeladó azaz főtengely jeladó
CMP Camshaft position sensor / bütykös tengely jeladó azaz vezérmű tengely jeladó
CMP jeladó a befecskendezés kezdetéshez kell, hogy tudja melyik porlasztót vezérelje éppen és hogy az 1-es henger melyik pozicióban van éppen.
CKP jeladó motorfordulatszámot adja ami a pontos befecskendezéshez kell.
A lendkerék fogszáma két részből áll, nem véletlen....2 hengerpár megy egyszerre 1-4/3-2 és tudja épp hol tart.
Ugyanaz a motor/blokk/főtengely, miért lenne más a fogszám a lendkeréken?
Más cikkszámok között a hátszög ami különbözik semmi más ,az gyakolatilag lényegtelen 16-20fok.
Sebességjelet 6-osnál ABS-ről veszi az ECU, 5-nél meg a váltóban a jeladókerékről.(plussz adagoló szenzort is figyeli,stb)
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3359 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 23:28:44 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.24 csütörtök, 22:09:18
Hát pedig a ckp jele alapján méri a SZÖGsebességet és ettől kezdődik a szabályozási folyamat, azaz tudja mikor melyik henger mennyire dolgozik(korrekciós tényezőt ebből számolja ki).
A lényeg pont nem ez. Másrészt SZÖGsebességet ebből mérni nem lehet, csak KÖVetkeztetni.
A fordulatszám nem állandó, így a köztes lépéseket csak saccolni lehet.
Akár a cmp jeléből is lehetne KÖVetkeztetni a SZÖGsebességet, csak ippen 18x rosszabb az eredmény.
A korrekciós tényezőt NEM ebből számolja ki, ez csak ez is kell(het) hozzá. Ahhoz biz kell némi visszacsatolás - ha már említetted a szabályzást.
Ebből nemhogy azt sem tudja, melyik henger hogy dolgozik, hanem még azt sem tudja, most éppen melyik hengerben van gyújtás.
A szabályzás nem a SZÖGsebesség alapján megy, hanem fordulatszám alapján.
A SZÖG az előgyújtáshoz kell.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3360 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 23:32:49 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.10.24 csütörtök, 23:27:39
... és hogy az 1-es henger melyik pozicióban van éppen.
Ezt a CKP adja.
Válasz
CKP jeladó motorfordulatszámot adja ami a pontos befecskendezéshez kell.
Mindkét jeladóból következik a fordulatszám.
Sőt, a szgép figyeli a két jeladót, és ha nincsenek szinkronban, azonnal leállítja a műsort.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3361 Dátum:
2013.10.24 csütörtök, 23:59:08 »
Idézetet írta: Angel - 2013.10.24 csütörtök, 23:32:49
Ezt a CKP adja.
Mindkét jeladóból következik a fordulatszám.
Sőt, a szgép figyeli a két jeladót, és ha nincsenek szinkronban, azonnal leállítja a műsort.
Nem minden esetben. Sok tdci fut szinkronhibával.......
Szkóppal kimutatható, de most nem keresek képet.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3362 Dátum:
2013.10.25 péntek, 00:25:14 »
Idézetet írta: Angel - 2013.10.24 csütörtök, 23:28:44
A lényeg pont nem ez. Másrészt SZÖGsebességet ebből mérni nem lehet, csak KÖVetkeztetni.
A fordulatszám nem állandó, így a köztes lépéseket csak saccolni lehet.
Akár a cmp jeléből is lehetne KÖVetkeztetni a SZÖGsebességet, csak ippen 18x rosszabb az eredmény.
A korrekciós tényezőt NEM ebből számolja ki, ez csak ez is kell(het) hozzá. Ahhoz biz kell némi visszacsatolás - ha már említetted a szabályzást.
Ebből nemhogy azt sem tudja, melyik henger hogy dolgozik, hanem még azt sem tudja, most éppen melyik hengerben van gyújtás.
A szabályzás nem a SZÖGsebesség alapján megy, hanem fordulatszám alapján.
A SZÖG az előgyújtáshoz kell.
Fáradt vagyok már.....
A fordulatszám változás szögsebesség változás is.
Amúgy igenis tudja, hogy mikor melyik henger mit csinál. Hiszem a CPU vezérli a befecskendezést, így tudja mikor és melyik hengerben volt munkaütem. Valamit azt is tudja, hogy mekkora szöggyorsulást okozott az adott henger munkaüteme. Ha eltér szabályoz, mert a cél a legegyenletesebb motorjárás.
Előgyújtás? Cr dízelekről beszélünk.....
A cmp jele nem annyira "stabil", mint a ckp jel. Hacsak nem fogaskerék vezérlésű. A ckp jel kapcsolódik közvetlenül a főtengely forgásához, ezért butaság lenne cmp jellel szabályozni bármit is.
Sok motornak csak az induláshoz kell a cmp jel.....de mégtöbb benzines pedig megy cmp jel nélkül is.
Fárasztjuk itt egymás csak azt nem tudom miért.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.10.25 péntek, 00:28:21 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3363 Dátum:
2013.10.25 péntek, 00:26:38 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.24 csütörtök, 23:59:08
Nem minden esetben. Sok tdci fut szinkronhibával.......
Szkóppal kimutatható, de most nem keresek képet.
Tökéletes sosem lesz. Amíg benne van a tűrésban, megy.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3364 Dátum:
2013.10.25 péntek, 00:34:08 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.25 péntek, 00:25:14
Fáradt vagyok már.....
Látom...
Válasz
A fordulatszám változás szögsebesség változás is.
Persze. Csakhogy amíg a fordulatszám semmilyen információt nem ad azon kívül, hogy t idő alatt megtett 1 fordulatot.
Hogy az elején gyorsabban, a végén lassabban (állandó fordulatszám mellett sem állandó a szögsebesség, ezért kell szabadonfutó), az nem számít.
Míg a szögsebesség oillanatnyi sebesség. Lehet állandó (monnyuk egy villanymotor), és ingadozhat (mint pl egy robbanómotor).
Válasz
Amúgy igenis tudja, hogy mikor melyik henger mit csinál.
Hiszem a CPU vezérli a befecskendezést, így tudja mikor és melyik hengerben volt munkaütem. Valamit azt is tudja, hogy mekkora szöggyorsulást okozott az adott henger munkaüteme. Ha eltér szabályoz, mert a cél a leegsenletesebb motorjárás.
Előgyújtás? Cr dízelekről beszélünk.....
Dehogy tudja... azt igen, hogy az 1-4 dugattyú fenn van, de azt nem, hogy az 1 v 4-esben történt durranás.
A dízelnél előtöltés van, de teljesen ugyanaz a cél.
Válasz
A cmp jele nem annyira "stabil", mint a ckp jel. Hacsak nem fogaskerék vezérlésű. A ckp jel kapcsolódik közvetlenül a főtengely forgásához, ezért butaság lenne cmp jellel szabályozni bármit is.
Sok motornak csak az induláshoz kell a cmp jel.....de mégtöbb benzines pedig megy cmp jel nélkül is.
Ugye a cmp általában hall jeladó, míg a cmp tekercs, és nullkomparátor, felfutó élre... miért ne lenne stabil?
A jellegmezős motorokhoz kell a cmp jele is, úgy tudnak jobban szabályozni.
Válasz
Fárasztjuk itt egymás csak azt nem tudom miért.
Mer' csak.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3365 Dátum:
2013.10.25 péntek, 00:49:27 »
Idézetet írta: Angel - 2013.10.25 péntek, 00:34:08
Látom...
Persze. Csakhogy amíg a fordulatszám semmilyen információt nem ad azon kívül, hogy t idő alatt megtett 1 fordulatot.
Hogy az elején gyorsabban, a végén lassabban (állandó fordulatszám mellett sem állandó a szögsebesség, ezért kell szabadonfutó), az nem számít.
Míg a szögsebesség oillanatnyi sebesség. Lehet állandó (monnyuk egy villanymotor), és ingadozhat (mint pl egy robbanómotor).
Dehogy tudja... azt igen, hogy az 1-4 dugattyú fenn van, de azt nem, hogy az 1 v 4-esben történt durranás.
A dízelnél előtöltés van, de teljesen ugyanaz a cél.
Ugye a cmp általában hall jeladó, míg a cmp tekercs, és nullkomparátor, felfutó élre... miért ne lenne stabil?
A jellegmezős motorokhoz kell a cmp jele is, úgy tudnak jobban szabályozni.
Mer' csak.
Milyen előtöltés van cr-nél?
Nem véletlen volt idézőjeles a "stabil". Odaírtam miért. A meghajtás miatt nem az a főtengelyhez, ezért a ckp a fő jeladó.
" cmp hall közben a cmp tekercs"? Nem csak én vagyok fáradt....
Nem csak körülfordulási jelét ad a ckp! Akkor elég lenne 1 jel rajta! Rendszerint 60+2 jel van egy körülfordulás alatt.
Onnan tudja, hogy 1 v. 4. vagy bármelyik, hogy előtte oda fecskendezett be.
Méghogy nem számít, hogy gyorsult vagy lassult az a henger? Hát dehogynem, ez a lényeg!
Én nem vonom kétségbe senki tudását.......de ne csináljunk már a viccből tréfát!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.10.25 péntek, 07:35:52 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3366 Dátum:
2013.10.25 péntek, 09:25:01 »
Lehet itt vitatkozni dolgokon....teljesen más a befecskendezés kezdete adagolós,pd vagy CR motoroknál...
CKP induktiv jeladó, CMP meg Hall jeladó,már az ős régi ladán is Hall jeladó volt gyújtásra.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3367 Dátum:
2013.10.25 péntek, 12:41:51 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.10.24 csütörtök, 23:27:39
...
Ugyanaz a motor/blokk/főtengely, miért lenne más a fogszám a lendkeréken?
...
Két fajta lendkerék van fogszám szempontjából. A korábbiakon kevesebb fog van (32 kicsi, 2 nagy), aztán váltottak sűrűbbre:
Kép
Ennek a fogszámnak stimmelni kell, különben nem indul el az autó. Viszont ez nem attól függ, hogy 5 vagy 6 sebesség vagy TDDI/TDCI. Talán az első években volt nagy fog, aztán valamikor 2003 környékén váltottak. (Lendkerekemhez adtak egy papírt, azon elemezgették ezt a kérdést. Meg kéne néznem, ha megvan még...)
Ha a fogszám stimmel, akkor simán átrakható másik Mondeo-ba.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3368 Dátum:
2013.10.25 péntek, 18:54:45 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.10.25 péntek, 09:25:01
Lehet itt vitatkozni dolgokon....teljesen más a befecskendezés kezdete adagolós,pd vagy CR motoroknál...
Hát... annyira azért nem, sőt.
Válasz
CKP induktiv jeladó, CMP meg Hall jeladó,már az ős régi ladán is Hall jeladó volt gyújtásra.
Az ősrégi ladán mechanikus megszakítás volt... anno még állítgattuk.
Később jött a tirisztoros gyújtás, még mindig megszakítóval. Ezt váltotta le a hall.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3369 Dátum:
2013.10.25 péntek, 19:08:26 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.25 péntek, 00:49:27
Milyen előtöltés van cr-nél?
Itt is a holtpont előtt kell befecskendezni.
Válasz
" cmp hall közben a cmp tekercs"? Nem csak én vagyok fáradt....
Nagyon úgy néz ki...
Válasz
Nem csak körülfordulási jelét ad a ckp! Akkor elég lenne 1 jel rajta! Rendszerint 60+2 jel van egy körülfordulás alatt.
Én nem mondtam, hogy csak körülfordulást ad. Én 36 jelre emlékszem, Zseby asszem 32-őt ír, kell ugye egy, ahol beazonosítod az 1-es henger mikor van fenn.
Ez tiszta sor.
Válasz
Onnan tudja, hogy 1 v. 4. vagy bármelyik, hogy előtte oda fecskendezett be.
Mondd már meg, honnan tudja, hogy 1-es, vagy 4-es hengernél fecskendeztek be? Megmondom én: sehonnan.
Vagy másképpen. Írd már le, milyen szög értékek tartoznak ha az 1-es dugattyú van fenn, és ha a 4-es.
Rögtön meg fogod érteni...
Válasz
Méghogy nem számít, hogy gyorsult vagy lassult az a henger? Hát dehogynem, ez a lényeg!
A henger az nem lassul, jól be van az ágyazva a helyére. Nyilván a dugattyúra gondolsz.
Na, annak nem tudod megmondani a pillanatnyi sebességét, és innen a gyorsulását sem.
Csakannyit tudsz, hogy az egyik fogtól a másikig mennyi telt el, ebből csak a sebesség átlagát tudod.
Egy gyorsuló mozgásnál ez így néz ki: 5, 6, 6, 7, 8 valamilyen sebességegység.
Vagyis, diszkrét értékeket kapsz. Tud a dugattyú hirtelen 5-ről 6-ra gyorsulni, 0 idő alatt?
Nem hát.
Tehát sem a gyorsulását, sem a sebességét nem tudod, csak következtethetsz rá.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3370 Dátum:
2013.10.25 péntek, 19:17:03 »
Idézetet írta: Angel - 2013.10.25 péntek, 19:08:26
Itt is a holtpont előtt kell befecskendezni.
Nagyon úgy néz ki...
Én nem mondtam, hogy csak körülfordulást ad. Én 36 jelre emlékszem, Zseby asszem 32-őt ír, kell ugye egy, ahol beazonosítod az 1-es henger mikor van fenn.
Ez tiszta sor.
Mondd már meg, honnan tudja, hogy 1-es, vagy 4-es hengernél fecskendeztek be? Megmondom én: sehonnan.
Vagy másképpen. Írd már le, milyen szög értékek tartoznak ha az 1-es dugattyú van fenn, és ha a 4-es.
Rögtön meg fogod érteni...
A henger az nem lassul, jól be van az ágyazva a helyére. Nyilván a dugattyúra gondolsz.
Na, annak nem tudod megmondani a pillanatnyi sebességét, és innen a gyorsulását sem.
Csakannyit tudsz, hogy az egyik fogtól a másikig mennyi telt el, ebből csak a sebesség átlagát tudod.
Egy gyorsuló mozgásnál ez így néz ki: 5, 6, 6, 7, 8 valamilyen sebességegység.
Vagyis, diszkrét értékeket kapsz. Tud a dugattyú hirtelen 5-ről 6-ra gyorsulni, 0 idő alatt?
Nem hát.
Tehát sem a gyorsulását, sem a sebességét nem tudod, csak következtethetsz rá.
"Mondd már meg, honnan tudja, hogy 1-es, vagy 4-es hengernél fecskendeztek be? Megmondom én: sehonnan.
Vagy másképpen. Írd már le, milyen szög értékek tartoznak ha az 1-es dugattyú van fenn, és ha a 4-es.
Rögtön meg fogod érteni..."
Ne fárasszatok már!
Onnan tudja, hogy előtte ő adta ki a befecskendező jelet és így mindig tudja, hogy melyik hengerhez tartozik az érték....a következtetés, ami elég..nyilván nem kell számokra kiszámolnia.
Ezt nem nekem kell megérteni.......
"A henger az nem lassul, jól be van az ágyazva a helyére. Nyilván a dugattyúra gondolsz.
Na, annak nem tudod megmondani a pillanatnyi sebességét, és innen a gyorsulását sem.
Csakannyit tudsz, hogy az egyik fogtól a másikig mennyi telt el, ebből csak a sebesség átlagát tudod.
Egy gyorsuló mozgásnál ez így néz ki: 5, 6, 6, 7, 8 valamilyen sebességegység.
Vagyis, diszkrét értékeket kapsz. Tud a dugattyú hirtelen 5-ről 6-ra gyorsulni, 0 idő alatt?
Nem hát.
Tehát sem a gyorsulását, sem a sebességét nem tudod, csak következtethetsz rá."
Nyilván vannak pontatlan elírások a megnevezésekben..... hajnalban írtam, telefonról.
De simán értetted és érthető, hogy mire utaltam vagyis mire gondoltam.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3371 Dátum:
2013.10.25 péntek, 19:17:26 »
Nekem elég.......... befejeztem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Tsibusz01
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3372 Dátum:
2013.10.25 péntek, 20:57:16 »
Igen 2001es 6 fokozatú
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3373 Dátum:
2013.10.25 péntek, 23:47:40 »
Idézetet írta: Angel - 2013.10.25 péntek, 19:08:26
...
Én nem mondtam, hogy csak körülfordulást ad. Én 36 jelre emlékszem, Zseby asszem 32-őt ír, kell ugye egy, ahol beazonosítod az 1-es henger mikor van fenn.
...
Még sose becéztek ilyen szépen
A 32+2 az tutihótziher. Csere előtt le lett számolva a régin is és az újon is.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3374 Dátum:
2013.10.26 szombat, 11:38:53 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.25 péntek, 19:17:03
Ne fárasszatok már!
Onnan tudja, hogy előtte ő adta ki a befecskendező jelet és így mindig tudja, hogy melyik hengerhez tartozik az érték....a következtetés, ami elég..nyilván nem kell számokra kiszámolnia.
Ezt nem nekem kell megérteni.......
A lendkerék helyzetéből nem lehet tudni, hogy 1 v 4... nem ő adja ki a jelet.
Válasz
Nyilván vannak pontatlan elírások a megnevezésekben..... hajnalban írtam, telefonról.
De simán értetted és érthető, hogy mire utaltam vagyis mire gondoltam.
Nem az elírás a lényeg. De még mindig... nem tudod a pillanatnyi értéket! Ahhoz egy analóg jeladó kellene! Ez meg nem az.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3375 Dátum:
2013.10.26 szombat, 11:42:26 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.10.25 péntek, 23:47:40
Még sose becéztek ilyen szépen
A 32+2 az tutihótziher. Csere előtt le lett számolva a régin is és az újon is.
Ó bocsánat. Elnéztem a neved.
Egy hosszabb fog az akkora, mintha két fog közti rész be lenne töltve?
Tehát, ha 1 fog 1 cm széles, két fog között 1 cm van, akkor a nagy fog 3 cm?
Ha igen, akkor kijön a 36 fog... azért jó szám ez, mert így egy fognyi távolság pont 10 fok lenne.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3376 Dátum:
2013.10.26 szombat, 21:35:34 »
Idézetet írta: Angel - 2013.10.26 szombat, 11:42:26
Ó bocsánat. Elnéztem a neved.
Egy hosszabb fog az akkora, mintha két fog közti rész be lenne töltve?
Tehát, ha 1 fog 1 cm széles, két fog között 1 cm van, akkor a nagy fog 3 cm?
Ha igen, akkor kijön a 36 fog... azért jó szám ez, mert így egy fognyi távolság pont 10 fok lenne.
Semmi gond
Nem méregettem a fogakat, de ránézésre úgy lehet ahogy mondod. Ezt a képet még akkor csináltam, amikor megjött a lendkerék:
http://kepfeltoltes.hu/131026/P6070153_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
soska2
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3377 Dátum:
2013.10.30 szerda, 09:08:56 »
helló
szeretném meg kérdezni hogy szerintetek ha kettős tömegű lenkereket kel cseréltetnem az autón akkor a kuplung+csapagytis kell vagy csak ajánlott??
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3378 Dátum:
2013.10.30 szerda, 10:06:16 »
Idézetet írta: soska2 - 2013.10.30 szerda, 09:08:56
helló
szeretném meg kérdezni hogy szerintetek ha kettős tömegű lenkereket kel cseréltetnem az autón akkor a kuplung+csapagytis kell vagy csak ajánlott??
Ajánlott. Nem kis meló és szhopás, ezáltal nem olcsó szétszedni. 30+e csak a munkadíj általában. Ami visont még ajánlott, az a főtengely szimering kicserélése azon az oldalon.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3379 Dátum:
2013.10.30 szerda, 12:36:24 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.10.25 péntek, 23:47:40
Még sose becéztek ilyen szépen
A 32+2 az tutihótziher. Csere előtt le lett számolva a régin is és az újon is.
Zseby.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3380 Dátum:
2013.10.30 szerda, 12:37:20 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.30 szerda, 12:36:24
Zseby.....
Kicseréljem a nicket?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3381 Dátum:
2013.10.30 szerda, 12:38:09 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.10.30 szerda, 12:37:20
Kicseréljem a nicket?
AndyA
én megcsinálnám egy hétre tesztből....mondjuk Zsebybaba.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3382 Dátum:
2013.10.30 szerda, 12:39:09 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.30 szerda, 12:38:09
én megcsinálnám egy hétre tesztből....mondjuk Zsebybaba.....
Nem tudna belépni..... ergo nem is látná...magát.
Ha jól emlékszem SMF-ben nem lehet különböző a belépési nick és amit látnak.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3383 Dátum:
2013.10.30 szerda, 12:40:18 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.30 szerda, 12:39:09
Nem tudna belépni..... ergo nem is látná...magát.
a nicknevet átlehet úgy írni,hogy a belépéshez szükséges dolgok nem változnak.nekem sem ez az eredeti nickem....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3384 Dátum:
2013.10.30 szerda, 12:42:44 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.30 szerda, 12:40:18
a nicknevet átlehet úgy írni,hogy a belépéshez szükséges dolgok nem változnak.nekem sem ez az eredeti nickem....
Hm.... Más névvel lépsz be?
Akkor a regisztrációssal kell belépni és más jelenik meg......... na ezt megnézem másol, ahol admin vagyok.
Mondjuk sosem próbálgattam ilyet, ha lehet....hajrá!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3385 Dátum:
2013.10.30 szerda, 12:43:48 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.30 szerda, 12:42:44
Hm....
Akkor a regisztrációssal kell belépni és más jelenik meg......... na ezt megnézem másol, ahol admin vagyok.
Mondjuk sosem próbálgattam ilyet, ha lehet....hajrá!
így van.nekem most is ilyen....ehhez sima userként is hozzáférsz.már a sajátodhoz
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3386 Dátum:
2013.10.30 szerda, 12:44:37 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.30 szerda, 12:43:48
így van.nekem most is ilyen....ehhez sima userként is hozzáférsz.már a sajátodhoz
Ahhoz igen
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3387 Dátum:
2013.10.30 szerda, 12:45:33 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.30 szerda, 12:39:09
Nem tudna belépni..... ergo nem is látná...magát.
Ha jól emlékszem SMF-ben nem lehet különböző a belépési nick és amit látnak.
Alapértelmezésben azonos.
De át lehet írni...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3388 Dátum:
2013.10.30 szerda, 12:47:28 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.10.30 szerda, 12:45:33
Alapértelmezésben azonos.
De át lehet írni...
AndyA
lécci,lécciiiii!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3389 Dátum:
2013.10.30 szerda, 12:50:52 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.30 szerda, 12:47:28
lécci,lécciiiii!
Megvan!
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3390 Dátum:
2013.10.30 szerda, 13:17:44 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.10.30 szerda, 12:50:52
Megvan!
AndyA
hol? még mindig Zsolteey.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3391 Dátum:
2013.10.30 szerda, 13:31:05 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.30 szerda, 13:17:44
hol? még mindig Zsolteey.
A tiédet írtam át egy kicsit, de nem vetted észre időben, így visszaállítottam.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3392 Dátum:
2013.10.30 szerda, 13:32:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.10.30 szerda, 13:31:05
A tiédet írtam át egy kicsit, de nem vetted észre időben, így visszaállítottam.
AndyA
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3393 Dátum:
2013.10.30 szerda, 17:41:05 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.30 szerda, 12:38:09
én megcsinálnám egy hétre tesztből....mondjuk Zsebybaba.....
Nah-nah-nah kérem, nem garázdálkodni a nevemmel, mert aztán
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3394 Dátum:
2013.10.30 szerda, 21:33:19 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.30 szerda, 12:42:44
Hm.... Más névvel lépsz be?
Ha megtudod mivel, kikezded!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3395 Dátum:
2013.10.30 szerda, 21:53:56 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.10.30 szerda, 21:33:19
Ha megtudod mivel, kikezded!
Te tudod?
Gyáva vagy, ha nem mered ideírni!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3396 Dátum:
2013.10.30 szerda, 22:00:15 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.30 szerda, 21:53:56
Te tudod?
Gyáva vagy, ha nem mered ideírni!
Furdaljon téged a kíváncsiság!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3397 Dátum:
2013.10.31 csütörtök, 06:47:23 »
Idézetet írta: GSR - 2013.10.30 szerda, 21:53:56
Te tudod?
Gyáva vagy, ha nem mered ideírni!
az eredeti nickem simitomi volt.ebből lett alf.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3398 Dátum:
2013.10.31 csütörtök, 18:03:50 »
Idézetet írta: alf - 2013.10.31 csütörtök, 06:47:23
az eredeti nickem simitomi volt.ebből lett alf.
Balogh Tomi ezt meglátja...
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Manuális váltó, kuplung
«
Új hozzászólás #3399 Dátum:
2013.10.31 csütörtök, 20:23:08 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.10.31 csütörtök, 18:03:50
Balogh Tomi ezt meglátja...
nemértem miért? A böcsületes nevem Simon Tamás.ebből azért erősen következik a simitomi ,nem?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
61
62
63
64
65
66
67
[
68
]
69
70
71
72
73
74
75
...
130
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ