Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:18:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 [76] 77 78 79 80 81 82 83 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2325367 alkalommal)
0 Felhasználó és 66 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3750 Dátum: 2014.02.20 csütörtök, 22:33:28 »

Mit gondoltok? Ez jó lehet az autómhoz?

http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-130-TDCI-TURBO-DIESEL-6-SPEED-SOLID-FLYWHEEL-CLUTCH-CSC-BOLTS-/260940778969?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cc1484dd9#ht_1747wt_1344

[img]http://i.ebayimg.com/t/FORD-MONDEO-130-TDCI-TURBO-DIESEL-6-SPEED-SOLID-FLYWHEEL-CLUTCH-CSC-BOLTS-/00/s/MTA2NlgxNjAw/$(KGrHqV,!jUE8ENc89JHBPHV(ppb8Q~~60_12.JPG[/img

Kérdeztem az eladót, küldtem neki alvázszámot és azt válaszolta nekem, hogy amennyiben 6 sebességes az autóm, akkor megfelel nekem. Mit mondotok? Esetleg más tud korrekt áron kuplung+egytömegű szettet?

Én tőlük vettem az egytömegű szettet. Minden rendben volt.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.21 péntek, 07:24:51 írta AndyA » Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
o_tom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 241



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3751 Dátum: 2014.02.20 csütörtök, 23:00:11 »

Én tőlük vettem az egytömegű szettet. Minden rendben volt.
Ilyesmi áron?
Èrzel valami különbséget a kettőstömegűhöz képest?
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.20 csütörtök, 23:03:50 írta o_tom » Naplózva

2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3752 Dátum: 2014.02.20 csütörtök, 23:05:42 »

Ilyesmi áron?
Èrzel valami különbséget a kettőstömegűhöz képest?

persze, érez. A pénztárcája nehezebb maradt  eljen
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3753 Dátum: 2014.02.21 péntek, 08:43:36 »

Ilyesmi áron?
Èrzel valami különbséget a kettőstömegűhöz képest?

Én negyvenpárezerért ütöttem le szállítással együtt (TDDI, 5 sebességes).  nyes nyes
Két különbséget érzek:
 -nagy nyugalom, hogy nem kell 100K km múlva megint lendkeréktől féljek
 -maradt vagy 100K jómagyarforint a pénztárcámban Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
o_tom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 241



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3754 Dátum: 2014.02.21 péntek, 10:54:13 »

Én negyvenpárezerért ütöttem le szállítással együtt (TDDI, 5 sebességes).  nyes nyes
Két különbséget érzek:
 -nagy nyugalom, hogy nem kell 100K km múlva megint lendkeréktől féljek
 -maradt vagy 100K jómagyarforint a pénztárcámban Cheesy
Ezeken kívül?  Wink
Tehát nem megalapozottak a félelemek? NEm reszket jobban az autó kis fordulaton? Valaki mondta, hogy kicsit férfiasabb lett a kuplung...
Naplózva

2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3755 Dátum: 2014.02.21 péntek, 12:41:38 »

Ezeken kívül?  Wink
Tehát nem megalapozottak a félelemek? NEm reszket jobban az autó kis fordulaton? Valaki mondta, hogy kicsit férfiasabb lett a kuplung...

Ha jobban megnézed, neki TDDi-je van a tied pedig TDCi. Van ahhoz is ilyen szett, csak sokan nem ajánlják, mert kicsit nagyobb nyomatékok dolgoznak ott. Mindenki maga dönti el, hogy kicseréli-e vagy sem. Én pont most estem át egy kuplungozáson és inkább maradtam a kettős tömegűnél. Valószínű, hogy nem véletlen találták ki.
Naplózva
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #3756 Dátum: 2014.02.21 péntek, 13:22:03 »

Ha jobban megnézed, neki TDDi-je van a tied pedig TDCi. Van ahhoz is ilyen szett, csak sokan nem ajánlják, mert kicsit nagyobb nyomatékok dolgoznak ott. Mindenki maga dönti el, hogy kicseréli-e vagy sem. Én pont most estem át egy kuplungozáson és inkább maradtam a kettős tömegűnél. Valószínű, hogy nem véletlen találták ki.
most cseréltél kuplungot,mennyibe állt meg az alkatrész?
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3757 Dátum: 2014.02.21 péntek, 13:24:43 »

Ha jobban megnézed, neki TDDi-je van a tied pedig TDCi. Van ahhoz is ilyen szett, csak sokan nem ajánlják, mert kicsit nagyobb nyomatékok dolgoznak ott. Mindenki maga dönti el, hogy kicseréli-e vagy sem. Én pont most estem át egy kuplungozáson és inkább maradtam a kettős tömegűnél. Valószínű, hogy nem véletlen találták ki.
Persze, hogy nem véletlenül találták ki, de sajnos nem az autó vásárlók és használók érdekeit képviseli a kettőstömegű lendkerék.
Nálunk fejlettebb országokban, nem csak a Fordokhoz, hanem nagyon sok másik márka tipusaihoz van hagyományos lendkerék a kettőstömegű helyett és az első lendkerék meghibásodásnál ezt építik be a kettőstömegű helyett.
Mára már bizonyított tény az is hogy egyes tipusoknál a lánccal hajtott vezérműves motoroknál a vezmű lánc idő előtti elhasználódásáért is a kettőstömegű lendkerék a felelős! Szóval jó üzlet az autógyártóknak!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3758 Dátum: 2014.02.21 péntek, 14:03:19 »

Ezeken kívül?  Wink
Tehát nem megalapozottak a félelemek? NEm reszket jobban az autó kis fordulaton? Valaki mondta, hogy kicsit férfiasabb lett a kuplung...

Ez férfi autó, nem reszket, nem fél  nyes nyes

Komolyabban: annyit tapasztaltam, hogy a rossz kettőstömegű után egy kicsit direktebb, harapósabb lett a kuplung. Ezt egy nap alatt megszokod, utána meg csak közlekedsz vígan.

@Lacika71
Valóban nem véletlen találták ki a kettőstömegűt. Rohadt jó üzlet az alkatrészgyártóknak  eplus2 eplus2
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #3759 Dátum: 2014.02.21 péntek, 19:00:47 »

Sziaszok!

Szétszerelés nélkül meg lehet valami alapján különböztetni, hogy a kuplungom vagy a lendkerekem adta meg magát?

Köszi!

Üdv:
Laci
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3760 Dátum: 2014.02.21 péntek, 19:07:59 »

Persze, hogy nem véletlenül találták ki, de sajnos nem az autó vásárlók és használók érdekeit képviseli a kettőstömegű lendkerék.
Nálunk fejlettebb országokban, nem csak a Fordokhoz, hanem nagyon sok másik márka tipusaihoz van hagyományos lendkerék a kettőstömegű helyett és az első lendkerék meghibásodásnál ezt építik be a kettőstömegű helyett.
Mára már bizonyított tény az is hogy egyes tipusoknál a lánccal hajtott vezérműves motoroknál a vezmű lánc idő előtti elhasználódásáért is a kettőstömegű lendkerék a felelős! Szóval jó üzlet az autógyártóknak!


Én nem akarlak meggyőzni, hogy mit és mennyire látsz rosszul a kettős tömegű lendkerékkel kapcsolatban.

De ez a mondat sok butaságot tartalmaz. Gyakorlatilag ilyet kijelenteni szakmai hiba, hülyeség.

"Mára már bizonyított tény az is hogy egyes tipusoknál a lánccal hajtott vezérműves motoroknál a vezmű lánc idő előtti elhasználódásáért is a kettőstömegű lendkerék a felelős!"


A jó üzletre pedig:

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/kettos_tomegu_lendkerek_cserelni_szinte_biztosan_kell_am_nem_mindegy_hogy_mikent_mikor-10892



"De miért is van egyáltalán kettős tömegű lendkerék az autóban? Ez a legújabb, persze már évtizedes lehúzása az autógyártóknak? Dehogy, viszont ahogyan egyre kisebb motorokból egyre nagyobb teljesítményt kívánnak kisajtolni a fejlesztők (természetesen a lehető legszerényebb emisszió és fogyasztás mellett), a motorok sokkal bonyolultabbak lettek, ütemenként akár 8 befecskendezési ciklussal, s mind nagyobb rezonanciával járnak. Az ügyfelek meg persze azt várják el, hogy az autó üzeme mind halkabb és mindinkább rezzenéstelen legyen. E paradoxon feloldására született meg a kettős tömegű lendkerék"


Csak azért, ne beszéljünk félre és éltessük a sztereotípiákat.
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3761 Dátum: 2014.02.21 péntek, 19:09:22 »

Sziaszok!

Szétszerelés nélkül meg lehet valami alapján különböztetni, hogy a kuplungom vagy a lendkerekem adta meg magát?

Köszi!

Üdv:
Laci

Gyakorlatilag mindegy, mert mindegyikhez szét kell szedni.
Hibafelvételt készíteni megbontás után kell, nem találgatni. Az a lottó, amikor előre találgatunk..... vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kisspeter82
Vendég
« Új hozzászólás #3762 Dátum: 2014.02.21 péntek, 19:40:33 »

Sziasztok kis segítséget kérnék egy barátom vett egy ford scorpiót 2.9 v6 automata de a váltó nem nagyon akarja a 4-et váltani és így 120-as tempónál 4500 fordulat na a fogyasztása így igen kedvező 300km 60 liter  rinya orvosolható e vagy csak csere   Grin
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #3763 Dátum: 2014.02.21 péntek, 19:46:24 »

Sziasztok kis segítséget kérnék egy barátom vett egy ford scorpiót 2.9 v6 automata de a váltó nem nagyon akarja a 4-et váltani és így 120-as tempónál 4500 fordulat na a fogyasztása így igen kedvező 300km 60 liter  rinya orvosolható e vagy csak csere   Grin

Találgatni lehet(ne), de nem érdemes...
Szerintem keressen fel egy jó váltó szerelőt...az szétszerelés után megmondja pontosan mi a probléma...ad ajánlatot a javításra.  Utána már el tudja dönteni, hogy javítás vagy csere.       
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
kisspeter82
Vendég
« Új hozzászólás #3764 Dátum: 2014.02.21 péntek, 19:54:32 »

Köszi  worship ezzel csak az a gáz hogy ő lent lakik 300 kmre és ráadásúl Mátészalkán ahol se jó vátós se pedíg találgatós sincsen sajnos  wave
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3765 Dátum: 2014.02.21 péntek, 19:58:31 »


A múltkori "huzonezres csodalötty, amit belenyomsz az üzemanyagrendszerbe és az majd jól megtakaríccssa az EGR-t" cikkük után erőst kétkedve fogadok bármit, amit ezek leírnak.  wow1 (Most a konkrét cikktől elvonatkoztatva.)
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #3766 Dátum: 2014.02.21 péntek, 20:04:52 »

Köszi  worship ezzel csak az a gáz hogy ő lent lakik 300 kmre és ráadásúl Mátészalkán ahol se jó vátós se pedíg találgatós sincsen sajnos  wave

Akkor tipp: Haveromnak volt régen ilyesmi scorpiója.....már nem emlékszem pontosan, de neki se váltott fel rendesen, nem ment a tempomatja sem (bekapcsolt de nem adott gázt).... neki egy sebességjeladó cser után megoldódott minden problémája. 
Csak van Szabolcs-ban egy jó váltó szerelő....keresni kell. Esetleg telefonon érdeklődni, hátha adnak valami használható tippet.     
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3767 Dátum: 2014.02.21 péntek, 20:07:20 »

Én nem akarlak meggyőzni, hogy mit és mennyire látsz rosszul a kettős tömegű lendkerékkel kapcsolatban.

De ez a mondat sok butaságot tartalmaz. Gyakorlatilag ilyet kijelenteni szakmai hiba, hülyeség.

"Mára már bizonyított tény az is hogy egyes tipusoknál a lánccal hajtott vezérműves motoroknál a vezmű lánc idő előtti elhasználódásáért is a kettőstömegű lendkerék a felelős!"


A jó üzletre pedig:

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/kettos_tomegu_lendkerek_cserelni_szinte_biztosan_kell_am_nem_mindegy_hogy_mikent_mikor-10892



"De miért is van egyáltalán kettős tömegű lendkerék az autóban? Ez a legújabb, persze már évtizedes lehúzása az autógyártóknak? Dehogy, viszont ahogyan egyre kisebb motorokból egyre nagyobb teljesítményt kívánnak kisajtolni a fejlesztők (természetesen a lehető legszerényebb emisszió és fogyasztás mellett), a motorok sokkal bonyolultabbak lettek, ütemenként akár 8 befecskendezési ciklussal, s mind nagyobb rezonanciával járnak. Az ügyfelek meg persze azt várják el, hogy az autó üzeme mind halkabb és mindinkább rezzenéstelen legyen. E paradoxon feloldására született meg a kettős tömegű lendkerék"


Csak azért, ne beszéljünk félre és éltessük a sztereotípiákat.
 wave

Figyelj, én tudom, hogy mit szerettek volna elérni a kettőstömegű lendkerékkel és az is tény, hogy a gyakorlat egészen mást mutat és tapasztalatból írtam, hogy nálunk fejlettebb országokban egyre inkább szabadulnak a kettőstömegű lendkeréktől és hazai viszonylatban is van tapasztalat a kettőstömegű lendkerék okozta vezérműlánc nyúlásokról!!!! Mentő autók, T5 Transzporterek garanciában egyre több motort cserélnek, mert a lendkerék miatt elnyúlt láncok szétverik a vezműtengely helyzet érzékelőt, nehezen, de már a VW is belátta, hogy mi a gond, úgy, hogy mondhatsz amit akarsz. Egyébként a Mitsuknál is van gond a lendkerékkel is meg vezműlánc szakadás is sok esetben előfordul, ok okozat! Ez mind szakmai gyakorlati tapasztalat és nem csupán elméleti találgatás!!!! wave
Naplózva
o_tom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 241



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3768 Dátum: 2014.02.21 péntek, 20:22:52 »

Figyelj, én tudom, hogy mit szerettek volna elérni a kettőstömegű lendkerékkel és az is tény, hogy a gyakorlat egészen mást mutat és tapasztalatból írtam, hogy nálunk fejlettebb országokban egyre inkább szabadulnak a kettőstömegű lendkeréktől és hazai viszonylatban is van tapasztalat a kettőstömegű lendkerék okozta vezérműlánc nyúlásokról!!!! Mentő autók, T5 Transzporterek garanciában egyre több motort cserélnek, mert a lendkerék miatt elnyúlt láncok szétverik a vezműtengely helyzet érzékelőt, nehezen, de már a VW is belátta, hogy mi a gond, úgy, hogy mondhatsz amit akarsz. Egyébként a Mitsuknál is van gond a lendkerékkel is meg vezműlánc szakadás is sok esetben előfordul, ok okozat! Ez mind szakmai gyakorlati tapasztalat és nem csupán elméleti találgatás!!!! wave
Érdekes dolgokat írtál le. Roll Eyes
Naplózva

2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #3769 Dátum: 2014.02.21 péntek, 20:23:03 »

Figyelj, én tudom, hogy mit szerettek volna elérni a kettőstömegű lendkerékkel és az is tény, hogy a gyakorlat egészen mást mutat és tapasztalatból írtam, hogy nálunk fejlettebb országokban egyre inkább szabadulnak a kettőstömegű lendkeréktől és hazai viszonylatban is van tapasztalat a kettőstömegű lendkerék okozta vezérműlánc nyúlásokról!!!! Mentő autók, T5 Transzporterek garanciában egyre több motort cserélnek, mert a lendkerék miatt elnyúlt láncok szétverik a vezműtengely helyzet érzékelőt, nehezen, de már a VW is belátta, hogy mi a gond, úgy, hogy mondhatsz amit akarsz. Egyébként a Mitsuknál is van gond a lendkerékkel is meg vezműlánc szakadás is sok esetben előfordul, ok okozat! Ez mind szakmai gyakorlati tapasztalat és nem csupán elméleti találgatás!!!! wave

Oké........
Amelyik kettős tömegű elhasználódása miatt már visszahat más alkatrészekre, az a user hibája mert nem cseréli ki időben.

Tudnék mondani rengeteg autót...motor fajtát, amiben nincs kettős tömegű mégis nyúlnak a láncok. Na mindegy.

Azért ha van valahol gond, jobb esetben ráfogják valamire, de lehet komplexebb a hiba.....azt hamarabb hírbe hozzák, mint a többi sok ezret, ahol nincs. Erről ennyit.

De biztos igazad van.
Az összes autógyár monnyon le!
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #3770 Dátum: 2014.02.21 péntek, 20:25:29 »

Az a baj, hog van proés kontra. Nehéz eldönteni!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #3771 Dátum: 2014.02.21 péntek, 21:00:15 »

Az a baj, hog van proés kontra. Nehéz eldönteni!
nincs mit eldönteni.kettőstömegűvel szerelik és kész.ez már nem a lada korszak,hogy 50e kmenként megy a teljes motorgenerál.Amelyik autó több mint 300e km-t lefut gyári felszereltséggel,azon el kell végezni karbantartásokat.ilyen a lendkerék is.de belelehet látni a tervezett avultatást is,csak semmi értelme.jól használt és karbantartott autó a mai világban 6-8x annyit elgurul így is mint 20évvel ezelőtt a 105ös skodák.....ne akarjunk csodákra képes autót,mert az nem ennyibe kerül-mégha ez sem kevés akkor is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3772 Dátum: 2014.02.22 szombat, 11:20:10 »

most cseréltél kuplungot,mennyibe állt meg az alkatrész?
Ment pü.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #3773 Dátum: 2014.02.22 szombat, 11:28:58 »

Ez férfi autó, nem reszket, nem fél  nyes nyes

Komolyabban: annyit tapasztaltam, hogy a rossz kettőstömegű után egy kicsit direktebb, harapósabb lett a kuplung. Ezt egy nap alatt megszokod, utána meg csak közlekedsz vígan.

@Lacika71
Valóban nem véletlen találták ki a kettőstömegűt. Rohadt jó üzlet az alkatrészgyártóknak  eplus2 eplus2

Mint írtam, mindenki azt csinál, amit akar, de azt azért beláthatjuk, hogy óriási különbségek vannak a kettőstömegű és a sima lendkerékkel szerelt tárcsa csillapítása között. Ha jól olvastam valahol a kettőstömegűnek van 120° mozgástere, míg a csillapítórugóval szerelt tárcsának pár fok. Azt a különbséget valaminek el kell nyelnie. Szerinted mi fogja azt elnyelni? A váltó. Még egyszer: Mindenki azt csinál az autójával, amit akar. Én berakattam a kettőstömegűt, amivel még el fog menni (remélhetőleg) 200e km-t, ami legalább 10 év. Lehet, hogy addig nem is lesz meg az autó.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #3774 Dátum: 2014.02.22 szombat, 13:38:19 »

Mint írtam, mindenki azt csinál, amit akar, de azt azért beláthatjuk, hogy óriási különbségek vannak a kettőstömegű és a sima lendkerékkel szerelt tárcsa csillapítása között. Ha jól olvastam valahol a kettőstömegűnek van 120° mozgástere, míg a csillapítórugóval szerelt tárcsának pár fok. Azt a különbséget valaminek el kell nyelnie. Szerinted mi fogja azt elnyelni? A váltó. Még egyszer: Mindenki azt csinál az autójával, amit akar. Én berakattam a kettőstömegűt, amivel még el fog menni (remélhetőleg) 200e km-t, ami legalább 10 év. Lehet, hogy addig nem is lesz meg az autó.
Na látod, pont az a "120 fokos" odavissza mozgás amit végez a kettőstömegű lendkerék, pont az rángatja a vezérlést meg a váltót is!!!!!
A tárcsáknak is volt legalább 20 fokos mozgástere és mégis elmentek átlagosan 200 000km-t és még fele annyiban sem volt egy kuplungozás mint egy kettőstömegű, meg váltókat sem kellett sűrűbben javítani!!!! Szerinted miért van, hogy amint már írtam nálunk fejlettebb, gazdagabb országokban az első kettőstőmegű lendkerék meghibásodás után a hagyományos egytömegüt rakják be és lehet az Toyota, VW. Kia..... vagy sorolhatnám, szerintem nem azért mert csórók és meg akarják spórolni a következő kettőstömegű lendkerék árát. De teljesen igazad van, mindenki azt csinál az autójával amit akar!!!!
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.22 szombat, 13:41:15 írta Truthful » Naplózva
loranger
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 172


E-mail
« Új hozzászólás #3775 Dátum: 2014.02.22 szombat, 22:56:01 »

sziasztok,tud valaki esetleg valami jó helyet,címet vagy valamit ahol be lehet szerezni kuplungszettet lendkerékkel,valami elfogadható áron?
Naplózva

Ford MK3  2003/03,130LE 2.0 TDCI, 6 gang
Szili
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 450


+36309729832


E-mail
« Új hozzászólás #3776 Dátum: 2014.02.23 vasárnap, 09:29:37 »

sziasztok,tud valaki esetleg valami jó helyet,címet vagy valamit ahol be lehet szerezni kuplungszettet lendkerékkel,valami elfogadható áron?
http://webshop.alkatracer.hu/autoalkatreszek/ford-mondeo-alkatresz-hetek  vagy ez  http://www.ebay.co.uk/bhp/luk-dual-mass-flywheel-mondeo
Naplózva

2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA  5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5  
 └-┼┼┤   
   2 4 6
Tortugarion
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


Tortugarion


E-mail
« Új hozzászólás #3777 Dátum: 2014.02.26 szerda, 08:55:48 »

Urak!

Mi a teendő akkor, ha a tolatólámpa csak a váltó kézzel rükvercben tartásakor ég csak? Tolatólámpa-kapcsoló cserélve, sajna nem az volt a ludas Sad
5 sebességű váltóról van szau.

Szia!

Nekem is volt ilyen problémám az 5 sebességes váltómmal. Hiába vettem új kapcsolót. Az új kapcsolóval is csak akkor világított a tolatólámpa, ha kézzel kicsit tovább toltam a sebváltókart a hátramenet véghelyzetébe és tartottam. Hogy láthasd mi is okozza a problémát a következőt kell tenni. Álló motornál kitekered a tolatólámpa kapcsolót és üresben, majd hátramentbe kapcsolva bekukkantasz a váltószoknyába a kapcsoló helyén. Azt fogod látni, hogy hátramentbe kapcsolva egy 'fémlapocska' jelenik meg. Az a 'fémlapocska' emelkedik meg rükvercbe kapcsoláskor és közben a kapcsolón benyomja a golyót, hogy záródjon az áramkör. Nos, valószínű annyit kapcsolt szegény sebességválasztó szerkezet (az a torony alakú valami a váltószoknyán, nem tudom a pontos nevét  miaz), hogy lett egy minimális kopása/lógása. Mint alternatíva, fogtam az új kapcsolómat és egy fémreszelővel a pereméből lereszeltem annyit, hogy a golyó mélyebbre kerülhessen becsavart helyzetben. Több próbát is végeztem, mire jó lett. Körülbelül 1mm-t reszeltem le. Közben vigyáztam a menetre, nehogy lereszeljem azt is. Ez a megoldás nekem bevállt, 2012 decemberében csináltam és azóta is műxik a dolog. Csináltam is egy fényképes leírást róla, amit ajánlottam HZsolt92 figyelmébe, hátha berakja a FAQ-ba, de nem került rá sor. Sok sikert!
Naplózva

Előző autó: Mondeo Kombi MK3 Facelift TDCI (HJBB 115LE), Szabadonfutós generátor, EGR off és túl a 250E km-en
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3778 Dátum: 2014.02.26 szerda, 09:00:49 »

Szia!

Nekem is volt ilyen problémám az 5 sebességes váltómmal. Hiába vettem új kapcsolót. Az új kapcsolóval is csak akkor világított a tolatólámpa, ha kézzel kicsit tovább toltam a sebváltókart a hátramenet véghelyzetébe és tartottam. Hogy láthasd mi is okozza a problémát a következőt kell tenni. Álló motornál kitekered a tolatólámpa kapcsolót és üresben, majd hátramentbe kapcsolva bekukkantasz a váltószoknyába a kapcsoló helyén. Azt fogod látni, hogy hátramentbe kapcsolva egy 'fémlapocska' jelenik meg. Az a 'fémlapocska' emelkedik meg rükvercbe kapcsoláskor és közben a kapcsolón benyomja a golyót, hogy záródjon az áramkör. Nos, valószínű annyit kapcsolt szegény sebességválasztó szerkezet (az a torony alakú valami a váltószoknyán, nem tudom a pontos nevét  miaz), hogy lett egy minimális kopása/lógása. Mint alternatíva, fogtam az új kapcsolómat és egy fémreszelővel a pereméből lereszeltem annyit, hogy a golyó mélyebbre kerülhessen becsavart helyzetben. Több próbát is végeztem, mire jó lett. Körülbelül 1mm-t reszeltem le. Közben vigyáztam a menetre, nehogy lereszeljem azt is. Ez a megoldás nekem bevállt, 2012 decemberében csináltam és azóta is műxik a dolog. Csináltam is egy fényképes leírást róla, amit ajánlottam HZsolt92 figyelmébe, hátha berakja a FAQ-ba, de nem került rá sor. Sok sikert!
Akkor légyszives tedd fel te ide a Képfeltöltés.hu segítségével a fényképet.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Tortugarion
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


Tortugarion


E-mail
« Új hozzászólás #3779 Dátum: 2014.02.26 szerda, 09:07:57 »

Akkor légyszives tedd fel te ide a Képfeltöltés.hu segítségével a fényképet.

Szívesen feltenném, de nem találom sehol, még az elküldött emailek között sem. Azért írom az elküldött emaileket, mert 2012 december 22.-én vagy pár nappal késöbb el lett küldve hzsolt92 társunk részére véleményezésre. Talán ő tudna segíteni...
Naplózva

Előző autó: Mondeo Kombi MK3 Facelift TDCI (HJBB 115LE), Szabadonfutós generátor, EGR off és túl a 250E km-en
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3780 Dátum: 2014.02.26 szerda, 09:09:30 »

Szívesen feltenném, de nem találom sehol, még az elküldött emailek között sem. Azért írom az elküldött emaileket, mert 2012 december 22.-én vagy pár nappal késöbb el lett küldve hzsolt92 társunk részére véleményezésre. Talán ő tudna segíteni...

ja rendben azt hittem megvan. eljen
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Tortugarion
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


Tortugarion


E-mail
« Új hozzászólás #3781 Dátum: 2014.02.26 szerda, 09:20:04 »

ja rendben azt hittem megvan. eljen

Irtam Zsoltnak (HZsolt92), hogy szükség lenne a leírásra. Ha elő tudja túrni, biztosan elérhetővé fogja tenni.
Naplózva

Előző autó: Mondeo Kombi MK3 Facelift TDCI (HJBB 115LE), Szabadonfutós generátor, EGR off és túl a 250E km-en
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #3782 Dátum: 2014.02.26 szerda, 09:22:18 »

Irtam Zsoltnak (HZsolt92), hogy szükség lenne a leírásra. Ha elő tudja túrni, biztosan elérhetővé fogja tenni.
Másnak is jó lenne ez a dolog azért kérdeztem worship
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
sqs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 102


E-mail
« Új hozzászólás #3783 Dátum: 2014.02.26 szerda, 20:46:40 »

Hogy láthasd mi is okozza a problémát a következőt kell tenni.
worship worship worship worship worship worship worship worship worship
Naplózva

2005.12.07. F2 TDCI Aut. Turnier Titanium X, Ink blue
ex: 2005.01.13. F1 TDDI (bizony) Turnier Trend, Deep navy
exII: 1996.03.15 mk1 TD
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #3784 Dátum: 2014.02.26 szerda, 23:48:40 »

Segítségeteket kérem. Kuplungszettre kértem árajánlatot a Szervízparts-tól. Ezeket a cikkszámokat adták:

- Kuplung szett   Luk    624316309
- Nyomcsapágy   Luk    510014010


Találtam ebay-en ezen számok alapján, még postázással is lényegesen olcsóbbat.

Gondolom ezek valóban a jó cikkszámok, de le tudom ezt ellenőrizni valahol a neten?
Tud esetleg valaki mondani kettőstömegűre ilyen cikkszámot? (Arra nem adtak semmit.)
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
Janek
Vendég
« Új hozzászólás #3785 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 08:23:48 »

Sziasztok!
Kettős tömegű csere előtt álok,pontosabban én egytömegűre szeretném lecserélni a szettet.
Hosszas keresgetés után találtam erre http://www.autoalkatresz.hu/auto-kuplung_tengelykapcsolo/lendkerek/ford_mondeo_20_tddi_tdci_kettostomegu_lendkerek_kivalto_keszlet_kuplunggal_merev_lendkerekkel-772270
Ez a szett 105.000Ft-ba kerülne kinyomó csapággyal együtt.
A kérdésem,hogy létezik-e ettől olcsóbb?Illetve,hogy nem-e hiányzik a szettből még valami.Vagy olcsó húsnak híg a leve.Esetleg mi az amit ajánlanátok helyette.
Vagy itt a fórumon nem-e kínál valaki egy jóárasított szettet?
Azoktól a fórum társaktól várnék segítséget aki használják az egytömegűt.
A mondeóm 2001-es,kombi,TDDI 115le
Köszönöm.
 
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #3786 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 09:42:35 »

Sziasztok!
Kettős tömegű csere előtt álok,pontosabban én egytömegűre szeretném lecserélni a szettet.
Hosszas keresgetés után találtam erre http://www.autoalkatresz.hu/auto-kuplung_tengelykapcsolo/lendkerek/ford_mondeo_20_tddi_tdci_kettostomegu_lendkerek_kivalto_keszlet_kuplunggal_merev_lendkerekkel-772270
Ez a szett 105.000Ft-ba kerülne kinyomó csapággyal együtt.
A kérdésem,hogy létezik-e ettől olcsóbb?Illetve,hogy nem-e hiányzik a szettből még valami.Vagy olcsó húsnak híg a leve.Esetleg mi az amit ajánlanátok helyette.
Vagy itt a fórumon nem-e kínál valaki egy jóárasított szettet?
Azoktól a fórum társaktól várnék segítséget aki használják az egytömegűt.
A mondeóm 2001-es,kombi,TDDI 115le
Köszönöm.
 

Nincs rossz árban, ha tényleg Valeo szettről van szó. Ebayen lehet venni kicsit olcsóbban is, de szerintem nem érdemes, mert tényleg minimális a különbség és egy esetleges garanciális probléma esetén itthon egyszerűbb intézkedni.
ez postával 90 ezer körül lenne: http://www.ebay.com/itm/FORD-MONDEO-TDDI-DUAL-MASS-FLYWHEEL-REPLACEMENT-FLYWHEEL-VALEO-CLUTCH-CSC-/271059370464?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f1c65c1e0
Kép alapján minden benne van a szettben.
A cserénél érdemes kicserélni az olyan alkatrészeket is amik váltó levétellel járnak vagy megkönnyítik a cserét, ha lent van a váltó.....így egy szereléssel megúszható a dolog.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
o_tom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 241



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3787 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 10:59:15 »

Segítenétek?
MMT6 váltóba milyen olajat lehet tenni? Milyen szabványnak kell megfelelni? A gyári Fordon kívül lehet mást is beletenni?
Valahol már megtaláltam, hogy 2 Liter elég.
Naplózva

2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3788 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 11:01:39 »

Segítségeteket kérem. Kuplungszettre kértem árajánlatot a Szervízparts-tól. Ezeket a cikkszámokat adták:

- Kuplung szett   Luk    624316309
- Nyomcsapágy   Luk    510014010


Találtam ebay-en ezen számok alapján, még postázással is lényegesen olcsóbbat.

Gondolom ezek valóban a jó cikkszámok, de le tudom ezt ellenőrizni valahol a neten?
Tud esetleg valaki mondani kettőstömegűre ilyen cikkszámot? (Arra nem adtak semmit.)

faq-ban van cikk a cikkszamokrol
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #3789 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 11:17:15 »

Segítenétek?
MMT6 váltóba milyen olajat lehet tenni? Milyen szabványnak kell megfelelni? A gyári Fordon kívül lehet mást is beletenni?
Valahol már megtaláltam, hogy 2 Liter elég.

75W-90 és  WSD-M2C200-C Sealer - WSK-M2G348-A5.
Rakhatsz mást is, ha megfelel a gyári specifikációknak.

Ez pl. jó bele:
http://www.olajshop.hu/castrol-syntrans-multivehicle-75w-90-1-l.html
http://castrolmintabolt.hu/doclib/424/castrol-syntrans-multivehicle-75w-90-bizt.pdf
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #3790 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 11:18:28 »

faq-ban van cikk a cikkszamokrol

Faq-ban csak dízelhez való cikkszámok vannak. Neki benzinesbe kell.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3791 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 11:56:09 »

Faq-ban csak dízelhez való cikkszámok vannak. Neki benzinesbe kell.

Upsz valóban. Telefonról nem tűnt fel. Ha egyszer eljutok odáig, akkor majd kiírkálom azokat is.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Janek
Vendég
« Új hozzászólás #3792 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 19:44:24 »

Nincs rossz árban, ha tényleg Valeo szettről van szó. Ebayen lehet venni kicsit olcsóbban is, de szerintem nem érdemes, mert tényleg minimális a különbség és egy esetleges garanciális probléma esetén itthon egyszerűbb intézkedni.
ez postával 90 ezer körül lenne: http://www.ebay.com/itm/FORD-MONDEO-TDDI-DUAL-MASS-FLYWHEEL-REPLACEMENT-FLYWHEEL-VALEO-CLUTCH-CSC-/271059370464?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3f1c65c1e0
Kép alapján minden benne van a szettben.
A cserénél érdemes kicserélni az olyan alkatrészeket is amik váltó levétellel járnak vagy megkönnyítik a cserét, ha lent van a váltó.....így egy szereléssel megúszható a dolog.


Köszönöm az infót  worship Írtam a fent említett weboldalra,pontosabban érdeklődtem a termék iránt,remélem mihamarabb választ kapok.
Zoleex egyébként te hogy vagy megelégedve az egytömegűvel,illetve mióta van benn a szett a kocsiba?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #3793 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 19:50:16 »


Köszönöm az infót  worship Írtam a fent említett weboldalra,pontosabban érdeklődtem a termék iránt,remélem mihamarabb választ kapok.
Zoleex egyébként te hogy vagy megelégedve az egytömegűvel,illetve mióta van benn a szett a kocsiba?

Én sehogy, mert nincs benne egytömegű.  Smiley  Gondolkozok rajta én is, hogy a következő majd az lesz.
Bunyek és Zsolteey használ már régebben egytömegűt....egyikük sem panaszkodott még.   Wink
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
o_tom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 241



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3794 Dátum: 2014.02.27 csütörtök, 20:58:56 »

75W-90 és  WSD-M2C200-C Sealer - WSK-M2G348-A5.
Rakhatsz mást is, ha megfelel a gyári specifikációknak.

Ez pl. jó bele:
http://www.olajshop.hu/castrol-syntrans-multivehicle-75w-90-1-l.html
http://castrolmintabolt.hu/doclib/424/castrol-syntrans-multivehicle-75w-90-bizt.pdf

Köszi. Jobb ára van picit, mint a Cromax gyári Ford olajnak...
Naplózva

2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
DzZoltan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #3795 Dátum: 2014.02.28 péntek, 12:28:11 »

Sziasztok!

Eddig csak olvasója voltam a fórumnak, de most egy kis segítségre lenne szükségem.
 Van egy 115 LE-s TDDI-m amibe 6-os váltót szerelnék fix lendkerékkel (Valeo kiváltószett 6-os kinyomó). Mely 6-os váltó alkelmas a sebesség jeladó helyének megmunkálására, illetve ezt a jeladót lehet-e venni külön is vagy csak a régi 5-ösből  kell hogy kioperáljam? Az alkatrészek már megvannak, csak a régi váltóval lesz az autó egyelőre összeszerelve mert a tempomatra és a sebességmérőre szükségem van.
Küldtem privát üzeneteket is csak vmiért. nem mentek át, ezért ha vki. jártas a témában és van gyakorlati tapasztalata, kérem adja meg a telefonszámát hogy felhívhassam a gyorsabb segítség reményében.
Előre is köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.28 péntek, 17:50:13 írta DzZoltan » Naplózva

2007.12  2.0 Tdci kombi  minden földi jóval.
2006       1.4 Tdci p..cibusz
2001-es 2.0 TDDi kombi, Ghia, 6-seb.+Chip, Navi, tempomat, ülésfűtés stb.
R 1 3 5
 └-┼┼┤
   2 4 6
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3796 Dátum: 2014.02.28 péntek, 13:38:00 »

Sziasztok!

Eddig csak olvasója voltam a fórumnak, de most egy ki segítségre lenne szükségem.
 Van egy 115 LE-s TDDI-m amibe 6-os váltót szerelnék fix lendkerékkel (Valeo kiváltószett 6-os kinyomó). Mely 6-os váltó alkelmas a sebesség jeladó helyének megmunkálására, illetve ezt a jeladót lehet-e venni külön is vagy csak a régi 5-ösből  kell hogy kioperáljam? Az alkatrészek már megvannak, csak a régi váltóval lesz az autó egyelőre összeszerelve mert a tempomatra és a sebességmérőre szükségem van.
Küldtem privát üzeneteket is csak vmiért. nem mentek át, ezért ha vki. jártas a témában és van gyakorlati tapasztalata, kérem adja meg a telefonszámát hogy felhívhassam a gyorsabb segítség reményében.
Előre is köszönöm.

Tempomatod nem lesz 6-os váltóval sehogy  rinya
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
DzZoltan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #3797 Dátum: 2014.02.28 péntek, 17:49:31 »

Ha az 5-sebességes váltóban levő sebesség jeladó kérdést megoldom akkor sem? Vagy más oka is van?
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.28 péntek, 17:52:03 írta DzZoltan » Naplózva

2007.12  2.0 Tdci kombi  minden földi jóval.
2006       1.4 Tdci p..cibusz
2001-es 2.0 TDDi kombi, Ghia, 6-seb.+Chip, Navi, tempomat, ülésfűtés stb.
R 1 3 5
 └-┼┼┤
   2 4 6
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #3798 Dátum: 2014.02.28 péntek, 21:50:50 »

Ha az 5-sebességes váltóban levő sebesség jeladó kérdést megoldom akkor sem? Vagy más oka is van?

Páran itt már átépítették a TDDI-t 6 sebességesre, de nem sikerült megoldani a tempomatot hatodikban.
Mivel a TDDI-ből nem készült gyárilag 6 sebességes, a szoftvere "nem érti" a hatodik fokozatot.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
DzZoltan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #3799 Dátum: 2014.03.01 szombat, 13:21:48 »

Páran itt már átépítették a TDDI-t 6 sebességesre, de nem sikerült megoldani a tempomatot hatodikban.
Mivel a TDDI-ből nem készült gyárilag 6 sebességes, a szoftvere "nem érti" a hatodik fokozatot.

Ezt csak azért nem értem, mert a szoftvere egyik fokozatot sem látja(érzékeli), csak a szögsebességet figyeli a jeladó kerék által. A szögsebesség lehet ugyanakkora ötödikben is mint hatodikban. Ha a jeladó kerékről veszi a jelet a tempomat akkor mindegy neki melyik fokozatban van. Tehát józan paraszti ésszel gondolva ha a jeladó kerék kérdés megoldódik a 6-os váltóban is akkor ennek működnie kell. Ha más okból nem működik és vki. ezt tudja, kérem ossza meg. Előre is köszi.
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.01 szombat, 13:25:36 írta DzZoltan » Naplózva

2007.12  2.0 Tdci kombi  minden földi jóval.
2006       1.4 Tdci p..cibusz
2001-es 2.0 TDDi kombi, Ghia, 6-seb.+Chip, Navi, tempomat, ülésfűtés stb.
R 1 3 5
 └-┼┼┤
   2 4 6
Oldalak: 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 [76] 77 78 79 80 81 82 83 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.05 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.