Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:53:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 [98] 99 100 101 102 103 104 105 ... 130   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Manuális váltó, kuplung  (Megtekintve 2326157 alkalommal)
0 Felhasználó és 69 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4850 Dátum: 2015.02.06 péntek, 07:05:12 »

Szétesett a váltó. Szeged mellett.  falbav

Ez mit jelent egy kicsit bővebben kifejtve?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4851 Dátum: 2015.02.06 péntek, 07:21:29 »

Szétesett a váltó. Szeged mellett.  falbav
mk3at már minden sarkon bontanak.ott is lesz biztosan.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
siky
Vendég
« Új hozzászólás #4852 Dátum: 2015.02.06 péntek, 09:36:54 »

Ez mit jelent egy kicsit bővebben kifejtve?

AndyA
"Ha könnyű a kuplung, fémes recsegést hallani akkor is, ha üresben vontatom az autót, vagy ha jár a motor, bármelyik sebességbe kapcsolok nem történik semmi"

"A kuplung korábban csinálta, hogy nem jött vissza a pedál teljesen. Az a baj, hogy Szeged mellett áll a kocsi egy benzinkúton és én még csak nem is láttam"

"Most azt mondta még, hogy ha a váltót kapcsolgatja, különböző fordulatokon hallja, hogy két valami forog egymáson, a kuplung pedig olyan könnyű, mintha csak egy rugó húzná vissza a pedált."

Ezeket Tipcsinek írtam, azért vannak idézőjelben, ez a kérdés viszont mindenkinek szól:
A 2.2-esben más a kuplung mint a 2.0-ásban?
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #4853 Dátum: 2015.02.06 péntek, 09:37:52 »

mk3at már minden sarkon bontanak.ott is lesz biztosan.....
Hazahozom, mert ez nem egy fél napos mutatvány lesz. Még azt sem tudom biztosan, hogy a váltó,  a kuplung vagy mindkettő...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4854 Dátum: 2015.02.06 péntek, 09:49:48 »

Hazahozom, mert ez nem egy fél napos mutatvány lesz. Még azt sem tudom biztosan, hogy a váltó,  a kuplung vagy mindkettő...
hama feladtad.egy váltó hiba miatt nemkellene eladni.... Undecided pláne ha nem is váltó...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4855 Dátum: 2015.02.06 péntek, 09:50:54 »

"Ha könnyű a kuplung, fémes recsegést hallani akkor is, ha üresben vontatom az autót, vagy ha jár a motor, bármelyik sebességbe kapcsolok nem történik semmi"

"A kuplung korábban csinálta, hogy nem jött vissza a pedál teljesen. Az a baj, hogy Szeged mellett áll a kocsi egy benzinkúton és én még csak nem is láttam"

"Most azt mondta még, hogy ha a váltót kapcsolgatja, különböző fordulatokon hallja, hogy két valami forog egymáson, a kuplung pedig olyan könnyű, mintha csak egy rugó húzná vissza a pedált."

Ezeket Tipcsinek írtam, azért vannak idézőjelben, ez a kérdés viszont mindenkinek szól:
A 2.2-esben más a kuplung mint a 2.0-ásban?
valszeg nem váltóhiba lesz,hanem kuplung,kinyomócsapágy.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
siky
Vendég
« Új hozzászólás #4856 Dátum: 2015.02.06 péntek, 11:08:32 »

hama feladtad.egy váltó hiba miatt nemkellene eladni.... Undecided pláne ha nem is váltó...
Elsősorban nem ezért adom el, csak kicsit bosszant, hogy tegnap cseréltek a Cromaxban 45e-ért szíjat meg feszítőt, most meg a váltó/kuplung feladja Szegeden. Érted? Szegeden!  falbav falbav falbav Nem a XVI. kerületben, vagy Budaörsön, esetleg Vecsésen. Nem. Szegeden!  exploserderage
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4857 Dátum: 2015.02.06 péntek, 11:14:18 »

Elsősorban nem ezért adom el, csak kicsit bosszant, hogy tegnap cseréltek a Cromaxban 45e-ért szíjat meg feszítőt, most meg a váltó/kuplung feladja Szegeden. Érted? Szegeden!  falbav falbav falbav Nem a XVI. kerületben, vagy Budaörsön, esetleg Vecsésen. Nem. Szegeden!  exploserderage

Egyébként mit vártál? Egy visszavett autó volt, amivel te is taxiztál, aztán, meg kiadtad...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
siky
Vendég
« Új hozzászólás #4858 Dátum: 2015.02.06 péntek, 11:25:14 »

Egyébként mit vártál? Egy visszavett autó volt, amivel te is taxiztál, aztán, meg kiadtad...
Mi ez az ügyvéd duma? Te képviseled a NAV-ot?

Nem vártam semmit. Ahhoz képest, hogy 790-ért vettem mentünk már vele 50e km-t! Ennél jobb vételt nem csinálhattam volna. Egyszerűen csak bosszant, hogy szegeden kellett elfosnia magát.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #4859 Dátum: 2015.02.06 péntek, 11:27:33 »

Mi ez az ügyvéd duma? Te képviseled a NAV-ot?

Nem vártam semmit. Ahhoz képest, hogy 790-ért vettem mentünk már vele 50e km-t! Ennél jobb vételt nem csinálhattam volna. Egyszerűen csak bosszant, hogy szegeden kellett elfosnia magát.
és ezért a 50-80eft-os hibáért megéri eladni? Roll Eyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #4860 Dátum: 2015.02.06 péntek, 11:28:41 »

Mi ez az ügyvéd duma? Te képviseled a NAV-ot?

Nem vártam semmit. Ahhoz képest, hogy 790-ért vettem mentünk már vele 50e km-t! Ennél jobb vételt nem csinálhattam volna. Egyszerűen csak bosszant, hogy szegeden kellett elfosnia magát.
Nem ügyvédduma, csak gondolhatod, hogy egy bérbe vett taxit hogyan használnak...
Azt megértem, hogy Szeged bosszant. Engem is qvára bosszantana...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
wisky17
Vendég
« Új hozzászólás #4861 Dátum: 2015.02.06 péntek, 22:32:53 »

Üdv olvasgattam kicsit és rájöttem hogy be fogy sz...ni a kuplungom.
Valaki aki tud komplett szettet az privátban kérem írja le hogy mit mennyiért.
köszönöm
2001.10
TDDI 115LE
D6BA
mk3
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4862 Dátum: 2015.02.06 péntek, 23:34:50 »

Üdv olvasgattam kicsit és rájöttem hogy be fogy sz...ni a kuplungom.
Valaki aki tud komplett szettet az privátban kérem írja le hogy mit mennyiért.
köszönöm
2001.10
TDDI 115LE
D6BA
mk3

A FAQutyában megtalálod a pontos cikkszámot, keresgélj utána a Neten.

http://buypartsbuy.co.uk/ elég jó, de nem biztos, hogy olcsóbb annyival, hogy megérje onnan idepostáztatni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Koniman
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2571



WWW
« Új hozzászólás #4863 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 15:09:07 »

Ha a kuplung pedál nem jön vissza teljesen, hanem kb 1cm-t vissza tudom húzni lábbal miután felengedtem az mire utal? kinyomócsapágy?
Naplózva

2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Gyga
Vendég
« Új hozzászólás #4864 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 15:13:26 »

Halihó. ha 100-ból 5 ször nehezen megy be 1-be a váltó az minek az előjele? (5 seb manuális)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #4865 Dátum: 2015.02.16 hétfő, 16:33:16 »

Halihó. ha 100-ból 5 ször nehezen megy be 1-be a váltó az minek az előjele? (5 seb manuális)
"Rossz kapcsolhatóság és a sebességváltó kar nehezen mozgatható; továbbá a sebességváltó kart nem lehet mozgatni, amikor a motor nem jár
23/2005
Amennyiben egy ügyfélnek az a panasza, hogy a sebességváltó kar nehezen mozgatható vagy a sebességfokozat váltása nehézkes, a hiba valószínű oka a helytelenül beállított, szakadt vagy sérült sebességváltó-kapcsolóhuzal, egy laza önzáró csavar vagy a kapcsolómechanizmus vízbejutás miatt korrodált felső csapágya lehet.
Általános tudnivalók: A kapcsolómechanizmus felső csapágyának korrózióját azonosítani lehet a kapcsolómechanizmus beszerelésekor. Miközben a sebességváltó-kapcsolóhuzalok le vannak választva a sebességváltóról, a kapcsolómechanizmus rezgéselhangoló tömegén keresztül meg kell kísérelni az összes sebességfokozatba történő kapcsolást. Amennyiben ez problémamentesen megoldható, a felső csapágy nem korrodált és nem okozhatja a hibát.
A 2005.02.01-től gyártott gépkocsiknál (gyártási kód 5U) módosított kapcsolómechanizmust építenek be a gyártás során. Ez az MSZI NEM vonatkozik a módosított kapcsolómechanizmussal felszerelt gépkocsikra. A hiba elhárításához a következő lépéseket kell elvégezni:
A sebességváltó-kapcsolóhuzalok ellenőrzése A sebességváltókar-csavar ellenőrzése A sebességváltó-kapcsolóhuzalok beállítása Próbautat tenni, és a rossz kapcsolhatóságra vonatkozó panaszokat ellenőrizni. Ha a hibák még mindig fennállnak:
A belső kapcsolómechanizmus önzáró csavarjának meghúzási nyomatékát ellenőrizni A belső kapcsolómechanizmus csapágyát korrózió szempontjából ellenőrizni. Amennyiben a felső csapágy korrodált, vagy az önzáró csavar nem megfelelő nyomatékra lett meghúzva, új belső kapcsolómechanizmust kell beszerelni.
A Műhelykézikönyv 308-03B Kézi kapcsolású sebességváltó fejezete - gépkocsik VXT-75-tel a következő kiadásban kerül frissítésre."
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gyga
Vendég
« Új hozzászólás #4866 Dátum: 2015.02.17 kedd, 08:23:21 »

"Rossz kapcsolhatóság és a sebességváltó kar nehezen mozgatható; továbbá a sebességváltó kart nem lehet mozgatni, amikor a motor nem jár
23/2005
Amennyiben egy ügyfélnek az a panasza, hogy a sebességváltó kar nehezen mozgatható vagy a sebességfokozat váltása nehézkes, a hiba valószínű oka a helytelenül beállított, szakadt vagy sérült sebességváltó-kapcsolóhuzal, egy laza önzáró csavar vagy a kapcsolómechanizmus vízbejutás miatt korrodált felső csapágya lehet.
Általános tudnivalók: A kapcsolómechanizmus felső csapágyának korrózióját azonosítani lehet a kapcsolómechanizmus beszerelésekor. Miközben a sebességváltó-kapcsolóhuzalok le vannak választva a sebességváltóról, a kapcsolómechanizmus rezgéselhangoló tömegén keresztül meg kell kísérelni az összes sebességfokozatba történő kapcsolást. Amennyiben ez problémamentesen megoldható, a felső csapágy nem korrodált és nem okozhatja a hibát.
A 2005.02.01-től gyártott gépkocsiknál (gyártási kód 5U) módosított kapcsolómechanizmust építenek be a gyártás során. Ez az MSZI NEM vonatkozik a módosított kapcsolómechanizmussal felszerelt gépkocsikra. A hiba elhárításához a következő lépéseket kell elvégezni:
A sebességváltó-kapcsolóhuzalok ellenőrzése A sebességváltókar-csavar ellenőrzése A sebességváltó-kapcsolóhuzalok beállítása Próbautat tenni, és a rossz kapcsolhatóságra vonatkozó panaszokat ellenőrizni. Ha a hibák még mindig fennállnak:
A belső kapcsolómechanizmus önzáró csavarjának meghúzási nyomatékát ellenőrizni A belső kapcsolómechanizmus csapágyát korrózió szempontjából ellenőrizni. Amennyiben a felső csapágy korrodált, vagy az önzáró csavar nem megfelelő nyomatékra lett meghúzva, új belső kapcsolómechanizmust kell beszerelni.
A Műhelykézikönyv 308-03B Kézi kapcsolású sebességváltó fejezete - gépkocsik VXT-75-tel a következő kiadásban kerül frissítésre."
Köszi.
Amúgy teljesen jól veszi a sebességeket. Csak néha-néha induláskor 1-be tenni nehéz. A rozsdásod ás lehetséges ok mert nyikorog ha váltok de ez csak kívülről hallani.
Naplózva
Cila76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


« Új hozzászólás #4867 Dátum: 2015.02.18 szerda, 20:46:47 »

Köszi.
Amúgy teljesen jól veszi a sebességeket. Csak néha-néha induláskor 1-be tenni nehéz. A rozsdásod ás lehetséges ok mert nyikorog ha váltok de ez csak kívülről hallani.

Sokan írnak itt nehezen működő váltóról.  Nekem is nehéz betenni egyesbe. Várom a jó időt.
A váltóolaj csere, meg a fegyverolajjal törénő kenés, meg a többi hókusz-pók nem segít.
Ott kezdődik, hogy amikor áll a motor akkor vaj puhán működik a váltás (legalább is nekem,. de gyanítom a többi hasonló problémában szenvedőnek is). Így az összes kapcsoló mecahnizmus kiesik. Ha rozsdás meg hasonló probléma estén álló motornál is akadozna a váltás.
Valószínű. hogy kuplung hiba. Nem emel ki rendesen a kuplung és emiatt a forog a nyelestengely. És a forgó fogaskereket az álló kihajtó tengelyhez akarjuk szinkronizálni. És ez megy nehezen.
Kurvára idegesítő, de nem ér meg ez 250.000Ft-ot. Majd amikor a kettős tömegű lendkerék szétverte magát. Reméljük a váltó kibírja.
Naplózva

Mondeo, 2004, 1.8 benzines, 125LE, Trend, Budapest
Tadzsik
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 120



E-mail
« Új hozzászólás #4868 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 18:29:59 »

Üdv Mindenkinek!
Nem okoskodni akarok, de mielőtt egytömegűre cseréltettem a kettőstömegű lendkereket (Mondeo mk3 TDDI 2.0 D6BA motorkód, 5-ös sebességváltó)eléggé bizonytalan voltam, nem találtam komplex leírásokat a tapasztalatokról.
Most már tudok nyilatkozni, bár még nem futottam ezzel a szettel 200.000 km-t.
A komplett szettet az ebay-ről vásároltam "technicluch" nevű eladótól, postaköltséggel együtt kb. 70.000,-Ft-ért a no name szettet (a szett mindent tartalmazott), egy haver 15.000,-ért rakta bele, 1 napos meló volt.
Az autó nagyon szépen fut az egytömegű szettel, egy kicsit változott a karaktere.
Nem ráz, nem durva, szerintem sokkal finomabban lehet elindulni vele. Az egytömegű lendkerékhez való kuplungtárcsa átmérője nagyobb mint a kéttömegűé, talán ezért lehet az, hogy alacsonyabb sebességről is (kb 40km/h) rángatás nélkül lehet vele megindulni 5-ös sebességben. Az autó egy kicsivel nehezebben pörög fel, mert szerintem a lendkerék nehezebb a kettőstömegűnél. Vibráció, durva járás nem tapasztalható.
Én személy szerint nem bántam meg, hogy lecseréltem a kéttömegű szettet. Rábeszélni nem akarok senkit sem, nekem bejött, és még spóroltam is vele.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDDI kombi  2002.10.havi, D6BA motorkód
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4869 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 19:26:17 »

Üdv Mindenkinek!
Nem okoskodni akarok, de mielőtt egytömegűre cseréltettem a kettőstömegű lendkereket (Mondeo mk3 TDDI 2.0 D6BA motorkód, 5-ös sebességváltó)eléggé bizonytalan voltam, nem találtam komplex leírásokat a tapasztalatokról.
Most már tudok nyilatkozni, bár még nem futottam ezzel a szettel 200.000 km-t.
A komplett szettet az ebay-ről vásároltam "technicluch" nevű eladótól, postaköltséggel együtt kb. 70.000,-Ft-ért a no name szettet (a szett mindent tartalmazott), egy haver 15.000,-ért rakta bele, 1 napos meló volt.
Az autó nagyon szépen fut az egytömegű szettel, egy kicsit változott a karaktere.
Nem ráz, nem durva, szerintem sokkal finomabban lehet elindulni vele. Az egytömegű lendkerékhez való kuplungtárcsa átmérője nagyobb mint a kéttömegűé, talán ezért lehet az, hogy alacsonyabb sebességről is (kb 40km/h) rángatás nélkül lehet vele megindulni 5-ös sebességben. Az autó egy kicsivel nehezebben pörög fel, mert szerintem a lendkerék nehezebb a kettőstömegűnél. Vibráció, durva járás nem tapasztalható.
Én személy szerint nem bántam meg, hogy lecseréltem a kéttömegű szettet. Rábeszélni nem akarok senkit sem, nekem bejött, és még spóroltam is vele.


 eljen eljen
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4870 Dátum: 2015.03.02 hétfő, 08:36:14 »

Üdv Mindenkinek!
Nem okoskodni akarok, de mielőtt egytömegűre cseréltettem a kettőstömegű lendkereket (Mondeo mk3 TDDI 2.0 D6BA motorkód, 5-ös sebességváltó)eléggé bizonytalan voltam, nem találtam komplex leírásokat a tapasztalatokról.
Most már tudok nyilatkozni, bár még nem futottam ezzel a szettel 200.000 km-t.
A komplett szettet az ebay-ről vásároltam "technicluch" nevű eladótól, postaköltséggel együtt kb. 70.000,-Ft-ért a no name szettet (a szett mindent tartalmazott), egy haver 15.000,-ért rakta bele, 1 napos meló volt.
Az autó nagyon szépen fut az egytömegű szettel, egy kicsit változott a karaktere.
Nem ráz, nem durva, szerintem sokkal finomabban lehet elindulni vele. Az egytömegű lendkerékhez való kuplungtárcsa átmérője nagyobb mint a kéttömegűé, talán ezért lehet az, hogy alacsonyabb sebességről is (kb 40km/h) rángatás nélkül lehet vele megindulni 5-ös sebességben. Az autó egy kicsivel nehezebben pörög fel, mert szerintem a lendkerék nehezebb a kettőstömegűnél. Vibráció, durva járás nem tapasztalható.
Én személy szerint nem bántam meg, hogy lecseréltem a kéttömegű szettet. Rábeszélni nem akarok senkit sem, nekem bejött, és még spóroltam is vele.

Üdv a klubban  eljen eljen
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
bolcsogab
Vendég
« Új hozzászólás #4871 Dátum: 2015.03.07 szombat, 09:29:30 »

Sziasztok!

2004-es 2,0benzines váltója akadozva kapcsolható, ezért szereztem bele egy 1,8sci 6-os váltót, cikkszám alapján a kinyomót leszámítva teljesen kompatibilis, még a kuplungtárcsa is. Dízelnél hallottam olyat, hogy az 5ös kuplungja a 6os váltóval csúszik, lehet-e ilyen gond?, itt azért nincs akkora nyomaték, ráadásul az sci eleve gyengébb, mint a 2,0, az első 5 fokozat áttétele kb ugyanaz, csak van egy hosszabb hatos - ami lássuk be, hiányzik a benzinesekből. Sajnos sehol a világon ilyet még senki nem csinált - vagy csak nem osztotta meg a neten - ezért ha valakinek ilyen jellegű infója, tapasztalata van, nagyon szívesen venném. Jövő hétvégén lenne az átépítés, tehát van pár napom még, várom az építő jellegű hozzászólásokat.
Előre is köszi
egy dízelből örökre kiábrándult benzines tulajdonos:-)
Gábor
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #4872 Dátum: 2015.03.07 szombat, 11:00:25 »

Üdv!

Szerintetek mi a teendő ha 2002 es st220 nál a kuplung megcsúszik, magas fordulaton, erős kigyorsításnál...?
Csere, vagy csak rugók cseréje?
Illetve ha kuplung szerkezetet cserélek ahhoz a kettős tömegűt is cseréljem?
 wow1
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4873 Dátum: 2015.03.07 szombat, 11:04:51 »

Üdv!

Szerintetek mi a teendő ha 2002 es st220 nál a kuplung megcsúszik, magas fordulaton, erős kigyorsításnál...?
Csere, vagy csak rugók cseréje?
Illetve ha kuplung szerkezetet cserélek ahhoz a kettős tömegűt is cseréljem?
 wow1

benzinesnél nem téma a 2 tömegű, csak a dízelek ölik meg. megcsúszni a kopott tárcsa miatt szokott leggyakrabban. Cserélni a szerkezettel együtt szokás, gazdagok még a kinyomócsapaágyat is cserélik. Precízék még esetleg a hátsó főtengelyszimeringet is kicserélik.
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4874 Dátum: 2015.03.07 szombat, 13:22:22 »

benzinesnél nem téma a 2 tömegű, csak a dízelek ölik meg. megcsúszni a kopott tárcsa miatt szokott leggyakrabban. Cserélni a szerkezettel együtt szokás, gazdagok még a kinyomócsapaágyat is cserélik. Precízék még esetleg a hátsó főtengelyszimeringet is kicserélik.


A nagyon precízek a (féltengely)kihajtás szimeringeket is.  vigyor3
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
wisky17
Vendég
« Új hozzászólás #4875 Dátum: 2015.03.07 szombat, 19:41:17 »

üdv érdeklődnék hogy esetleg Vasmegye környékén valaki tud kuplungot cserélni?
Az alkatrészek a csomiba vannak Smiley (kinyomó , kuplungszett).
köszönöm
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #4876 Dátum: 2015.03.07 szombat, 19:46:44 »

benzinesnél nem téma a 2 tömegű, csak a dízelek ölik meg.

 Huh?  Azé' én már hallottam cseréről... benzinesnél.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #4877 Dátum: 2015.03.07 szombat, 19:54:32 »

Huh?  Azé' én már hallottam cseréről... benzinesnél.
Wink
Láttak már okos szőkét, meg ufót is hehe
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #4878 Dátum: 2015.03.07 szombat, 20:07:13 »



A nagyon precízek a (féltengely)kihajtás szimeringeket is.  vigyor3

És honnan tudom, hogy már cserés a kettős tömegű???
Naplózva
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #4879 Dátum: 2015.03.07 szombat, 20:10:03 »



A nagyon precízek a (féltengely)kihajtás szimeringeket is.  vigyor3

 cserélünk minden szimeringet ma aláfeküdtünk és vhonnan van 1 kis olajfolyás, haverral eldöntöttük, hogy kiszedjük a motort belőle.

eldőlt, bár ha a kettős tömegűt nem cserélem most és 10 E km múlva megadja magát akk nem tom mit csinálok........... falbav
lehet érdemes lenne azt is cserélni.....
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4880 Dátum: 2015.03.07 szombat, 20:21:54 »

És honnan tudom, hogy már cserés a kettős tömegű???

Kuplung kinyomása nélkül leállítod a motort, és fülelsz. Erősen fog csörögni, ha már csereérett.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4881 Dátum: 2015.03.07 szombat, 20:24:00 »

cserélünk minden szimeringet ma aláfeküdtünk és vhonnan van 1 kis olajfolyás, haverral eldöntöttük, hogy kiszedjük a motort belőle.

eldőlt, bár ha a kettős tömegűt nem cserélem most és 10 E km múlva megadja magát akk nem tom mit csinálok........... falbav
lehet érdemes lenne azt is cserélni.....


Ha úgyis szétkapjátok majd akkor megnézitek milyen állapotban van a kettőstömegű és szükség esetén cserélitek.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
SpeedR1Hun
Vendég
« Új hozzászólás #4882 Dátum: 2015.03.07 szombat, 20:39:05 »



Ha úgyis szétkapjátok majd akkor megnézitek milyen állapotban van a kettőstömegű és szükség esetén cserélitek.
Cromaxnál van forum tag kedvezmény?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #4883 Dátum: 2015.03.07 szombat, 20:39:52 »

Cromaxnál van forum tag kedvezmény?

Van, valami 10%.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4884 Dátum: 2015.03.07 szombat, 20:50:25 »

Cromaxnál van forum tag kedvezmény?


Van....de a fórumos meg a cromax klubkártyás kedvezmény egyforma.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #4885 Dátum: 2015.03.07 szombat, 21:12:58 »

Cromaxnál van forum tag kedvezmény?
Csak regisztráció után van cromaxklub kedvezmény.(neten,vagy személyesen)
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #4886 Dátum: 2015.03.08 vasárnap, 07:40:27 »

Csak regisztráció után van cromaxklub kedvezmény.(neten,vagy személyesen)

Mikor (kb.3 éve) regeltem, akkor a netes regisztráció után automatikusan kaptam a kedvezményt.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
wisky17
Vendég
« Új hozzászólás #4887 Dátum: 2015.03.09 hétfő, 08:42:56 »

üdv
valaki cserélt már kuplungot? (otthon)
csak azért érdekelne mert ha esetleg valaki leírná nekem hogy mik voltak a lépések nagy vonalakban, mert szerelésnél akkor megkönnyítené a dolgomat. Fordot nem kuplungoztam még Mondeo Mk3 2001 2.0TDDi ről lenne szó. fl elötti
mint pl.: Bölcső le , féltengely ki...... stb.
Köszönöm a válaszokat.
Naplózva
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #4888 Dátum: 2015.03.09 hétfő, 09:49:16 »

üdv
valaki cserélt már kuplungot? (otthon)
csak azért érdekelne mert ha esetleg valaki leírná nekem hogy mik voltak a lépések nagy vonalakban, mert szerelésnél akkor megkönnyítené a dolgomat. Fordot nem kuplungoztam még Mondeo Mk3 2001 2.0TDDi ről lenne szó. fl elötti
mint pl.: Bölcső le , féltengely ki...... stb.
Köszönöm a válaszokat.

Ha más autót kuplungoztál már akkor ez sem fog gondot okozni. Bölcső le, hűtőket felkötöd. Én ki szoktam venni a jobbos féltengelyt is de elvileg nem kell. Motort alátámasztod vagy felkötöd, aztán minden adja magát szépen. Ha hátul EGR-es még az autód, akkor az EGR alatt valahol van egy váltórögzítő csavar a motoron ami elég jól el van rejtve, elsőre azzal kínlódtam. Meg visszaszerelésnél a szervócsővel a kormányműre. Ha feszül a cső, nehezen kap bele a rögzítőcsavar.

De van aki csak kiveszi a komplett bal gólyalábat. Bölcsőt nem veszi le csak leengedi, és kihúzza a váltót a "bal első kerék helyén".
Nem bonyolultabb mint más autó.
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #4889 Dátum: 2015.03.09 hétfő, 10:15:46 »

Mikor (kb.3 éve) regeltem, akkor a netes regisztráció után automatikusan kaptam a kedvezményt.

Már jár mindenkinek kedvezmény. Semmi nem kell hozzá.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #4890 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 12:43:48 »

Sziasztok.

Két kérdésem volna!? Az egyik az, hogy milyen márkáju, tipusu olajat ajánlotok 6os manuális váltóba? Illetve otthon akna nélkül honnan tudom megközeliteni a beöntönyilást és mivel kell kivenni a "dugót"?

A másik kérdésem, hogy pesten ismer-e valaki megbizható, korrekt áron dolgozó váltóspecialistát!? Vonna egy 6os váltóm, bontott, ami elméletileg müködik, de szeretném bevizsgáltatni, tömitéseit, tolatojeladót cseréltetni.

Köszi előre is a segitséget.  Wink worship integet2
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #4891 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 13:25:40 »

Sziasztok.

Két kérdésem volna!? Az egyik az, hogy milyen márkáju, tipusu olajat ajánlotok 6os manuális váltóba? Illetve otthon akna nélkül honnan tudom megközeliteni a beöntönyilást és mivel kell kivenni a "dugót"?

A másik kérdésem, hogy pesten ismer-e valaki megbizható, korrekt áron dolgozó váltóspecialistát!? Vonna egy 6os váltóm, bontott, ami elméletileg müködik, de szeretném bevizsgáltatni, tömitéseit, tolatojeladót cseréltetni.

Köszi előre is a segitséget.  Wink worship integet2

Ford M2C 200-C szabványnak feleljen meg, 1,75 l
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4892 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 14:40:58 »

Sziasztok.

Két kérdésem volna!? Az egyik az, hogy milyen márkáju, tipusu olajat ajánlotok 6os manuális váltóba? Illetve otthon akna nélkül honnan tudom megközeliteni a beöntönyilást és mivel kell kivenni a "dugót"?

A másik kérdésem, hogy pesten ismer-e valaki megbizható, korrekt áron dolgozó váltóspecialistát!? Vonna egy 6os váltóm, bontott, ami elméletileg müködik, de szeretném bevizsgáltatni, tömitéseit, tolatojeladót cseréltetni.

Köszi előre is a segitséget.  Wink worship integet2


Itt egy leírás a cseréről: http://www.stdrivers.co.uk/forum/topic/27851-gearbox-oil-change-guide/
Először a betöltő csavarját tekerd ki és csak utána próbálkozz a leeresztővel. 

A váltóbevizsgálás szerintem többe kerül, mint maga a váltó.....
Szimeringeket és tolatólámpa kapcsolót akár otthon is ki tudod cserélni.       
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
azsak
Vendég
« Új hozzászólás #4893 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 16:26:31 »

Sziasztok, a véleményetekre lennék kíváncsi.
Hétfőn egyszerűen beesett a kuplung pedálom, fékolaj elfolyt. Nem mertem vele tovább menni,mondom elvitetem autómentővel a szerelőhöz,h ne legyen nagyobb baja. Hozzá teszem semmi előjele nem volt a problémának. Erre ma hív a szerelő, h teljesen tropa a kettős tömegű, a kuplung szerkezet kinyomócsapággyal együtt és még a kuplung munkahenger is. Szerintetek ez mennyire életszerű, h egyszerre megy tönkre minden előjel nélkül?  Huh?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4894 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 16:36:42 »

Sziasztok, a véleményetekre lennék kíváncsi.
Hétfőn egyszerűen beesett a kuplung pedálom, fékolaj elfolyt. Nem mertem vele tovább menni,mondom elvitetem autómentővel a szerelőhöz,h ne legyen nagyobb baja. Hozzá teszem semmi előjele nem volt a problémának. Erre ma hív a szerelő, h teljesen tropa a kettős tömegű, a kuplung szerkezet kinyomócsapággyal együtt és még a kuplung munkahenger is. Szerintetek ez mennyire életszerű, h egyszerre megy tönkre minden előjel nélkül?  Huh?


Most valószínű a kinyomó vagy a munkahenger ment tönkre, ezért folyt el a fékfolyadék.   A lendkerékben és kuplunszerkezetben lehet van még pár km, de ezt csak akkor lehet megmondani, ha lent van a váltó.....gondolom lent van a váltó a szerelő megnézte az állapotukat és azért javasolta a cserét, mert már nem sok van bennük.   Érdemes egyszerre cserélni mindent, mert nem olcsó a váltó le-fel szerelés sem. Még egy hátsó főtengely szimeringet is érdemes cserélni.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
azsak
Vendég
« Új hozzászólás #4895 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 17:04:58 »



Most valószínű a kinyomó vagy a munkahenger ment tönkre, ezért folyt el a fékfolyadék.   A lendkerékben és kuplunszerkezetben lehet van még pár km, de ezt csak akkor lehet megmondani, ha lent van a váltó.....gondolom lent van a váltó a szerelő megnézte az állapotukat és azért javasolta a cserét, mert már nem sok van bennük.   Érdemes egyszerre cserélni mindent, mert nem olcsó a váltó le-fel szerelés sem. Még egy hátsó főtengely szimeringet is érdemes cserélni.
Remek... Így is magamhoz nyúlok amilyen árak vannak  wow1
Köszi a választ!
Naplózva
azsak
Vendég
« Új hozzászólás #4896 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 21:44:18 »

Van különbség a 5-ös és 6-os váltóhoz való kettőstömegű és kuplung szerkezet között?
Ezt néztem ki: http://olajshop.hu/luk-kuplung-600-0047-00
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #4897 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 21:47:18 »

Van különbség a 5-ös és 6-os váltóhoz való kettőstömegű és kuplung szerkezet között?
Ezt néztem ki: http://olajshop.hu/luk-kuplung-600-0047-00



Nézd meg itt a cikkszámokat: http://mondeo.hu/index.php?topic=16335.0
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
azsak
Vendég
« Új hozzászólás #4898 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 22:00:09 »



Nézd meg itt a cikkszámokat: http://mondeo.hu/index.php?topic=16335.0
Köszi!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #4899 Dátum: 2015.03.13 péntek, 08:07:57 »

Van különbség a 5-ös és 6-os váltóhoz való kettőstömegű és kuplung szerkezet között?
Ezt néztem ki: http://olajshop.hu/luk-kuplung-600-0047-00


Az alapján, amit Zoleex belinkelt, nekem az jött le, hogy ha 5-ös váltód van (MTX75), akkor igen, a 6-os (MMT6), akkor nem.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 91 92 93 94 95 96 97 [98] 99 100 101 102 103 104 105 ... 130   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.