Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 17:34:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 587386 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Enemy2016
Vendég
« Új hozzászólás #800 Dátum: 2016.06.21 kedd, 20:35:46 »

Tisztelt Uraim!
Isten ments, hogy okvetetlenkedjek, de visszaolvasva csak részben kaptam választ a bennem felmerülő kérdésekre ótómata váltó téren.
Mielőtt feltenném a kérdéseimet, tisztázni szeretném, hogy soha nem vezettem autómatát és nem sokat tudok róla(szűrő, olaj, nincs pedál, és nem kell kalimpálni a váltóval mert megteszi helyettem).
Először is mi az a powershift, azon kívül,hogy a.váltó?!
Új autó vásárlásakor mik lehetnek árulkodó jelek, illetve mit kell figyelmi,mikor és hogyan?!
Milyen időközönként kell váltóolajat és szűrőt cserélni, illetve mekkora összeget kóstál, érdemes megvásárláskor túlesni rajta a vezérlés és szűrők cseréje mellett?
Többet fogyaszt valamivel az addig oké, de milyen mértékben befolyásolja a fogyasztást a lent említett 3 esetben?!
2 tdci motor gyári 140le
2 tdci motor chip kb. 170le
2 tdci motor  gyári 163le
chip után keveset mérséklődik a fogyasztás, autómata esetében is?!

Köszönöm a válaszokat a segítséget és a Türelmet!
 worship
(azt már meg sem merem kérdezni, hogy hogy kell vezetni azon kívül, hogy nyomom a pedált Roll Eyes)
Naplózva
Lacilondon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #801 Dátum: 2016.06.21 kedd, 21:35:38 »

Tisztelt Uraim!
Isten ments, hogy okvetetlenkedjek, de visszaolvasva csak részben kaptam választ a bennem felmerülő kérdésekre ótómata váltó téren.
Mielőtt feltenném a kérdéseimet, tisztázni szeretném, hogy soha nem vezettem autómatát és nem sokat tudok róla(szűrő, olaj, nincs pedál, és nem kell kalimpálni a váltóval mert megteszi helyettem).
Először is mi az a powershift, azon kívül,hogy a.váltó?!
Új autó vásárlásakor mik lehetnek árulkodó jelek, illetve mit kell figyelmi,mikor és hogyan?!
Milyen időközönként kell váltóolajat és szűrőt cserélni, illetve mekkora összeget kóstál, érdemes megvásárláskor túlesni rajta a vezérlés és szűrők cseréje mellett?
Többet fogyaszt valamivel az addig oké, de milyen mértékben befolyásolja a fogyasztást a lent említett 3 esetben?!
2 tdci motor gyári 140le
2 tdci motor chip kb. 170le
2 tdci motor  gyári 163le
chip után keveset mérséklődik a fogyasztás, autómata esetében is?!

Köszönöm a válaszokat a segítséget és a Türelmet!
 worship
(azt már meg sem merem kérdezni, hogy hogy kell vezetni azon kívül, hogy nyomom a pedált Roll Eyes)

Csak a zárójeles kérdésre tudom a választ. Mindig arra tekerd a kormányt amerre kanyarodni akarsz.
Naplózva

Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #802 Dátum: 2016.06.21 kedd, 21:41:07 »

Tisztelt Uraim!
Isten ments, hogy okvetetlenkedjek, de visszaolvasva csak részben kaptam választ a bennem felmerülő kérdésekre ótómata váltó téren.
Mielőtt feltenném a kérdéseimet, tisztázni szeretném, hogy soha nem vezettem autómatát és nem sokat tudok róla(szűrő, olaj, nincs pedál, és nem kell kalimpálni a váltóval mert megteszi helyettem).
Először is mi az a powershift, azon kívül,hogy a.váltó?!
Új autó vásárlásakor mik lehetnek árulkodó jelek, illetve mit kell figyelmi,mikor és hogyan?!
Milyen időközönként kell váltóolajat és szűrőt cserélni, illetve mekkora összeget kóstál, érdemes megvásárláskor túlesni rajta a vezérlés és szűrők cseréje mellett?
Többet fogyaszt valamivel az addig oké, de milyen mértékben befolyásolja a fogyasztást a lent említett 3 esetben?!
2 tdci motor gyári 140le
2 tdci motor chip kb. 170le
2 tdci motor  gyári 163le
chip után keveset mérséklődik a fogyasztás, autómata esetében is?!

Köszönöm a válaszokat a segítséget és a Türelmet!
 worship
(azt már meg sem merem kérdezni, hogy hogy kell vezetni azon kívül, hogy nyomom a pedált Roll Eyes)

Powershift: duplakuplungos automata váltó.
Alapvetően van hagyományos automata váltó, meg vannak újabban a duplakuplungosok (meg van még robotizált, drag (powerglide)váltók, stb, de ezeket hagyjuk).

A hagyományos (konverteres) automatában nincs kuplung, kb úgy képzeld el, hogy kuplung helyett van 2 ventilátor egymással szemben, amik olajban vannak, s ha az autó motorja hajtja az egyiket, akkor az olaj miatt a másik is forogni kezd. A másik mögött vannak még áttételek, stb. Ezért tud fel-le kapcsolni, működni.
A hagyományos automata a kialakításának jellegéből adódóan sokkal több nyomatékot tud átvinni, mint egy kézi, ezért látsz nagy és erős autókat csak automatával. Ma kb 1000Nm-t tudnak az utcai kimaxolt konverteres automaták.
(Kézinél a sima, 1 tárcsás kuplung tud ma 400-500Nm-t, a 2tárcsások tudnak kb 700-800-at. Vannak itt is hardcore megoldások, pl szinterkuplung, de az megint más tészta, az versenyezni való, nem utcára.)
A konverteres automatában a 2 ventilátor között mindig van fordulatszám különbség. (csak a forgó olaj adja a kapcsolatot a 2 ventilátor között, tehát a motor felőli behajtó ventillátor mindig gyorsabban forog) Ezért vált finoman ez a típus, ellenben ez miatt fogyaszt is többet. Állandósult terhelésnél (pl autópálya tempót tartva) a konverteres automata is egy hagyományos kuplungon keresztül összezárja a 2 ventillátort (ez az overdrive fokozat), ilyenkor nincs fordulatszámkülönbség, ilyenkor ez sem fogyaszt többet egy kéziváltós autónál. A konverteres automatát is meg lehet csinálni hardcore-ra, ilyenkor feszesebben vált, megerősítve ez a váltótípus üthető-vágható. Nekem is így van az off megoldva, kb 1550Nm-t tud a váltó most benne. Wink

Duplakuplungos váltók. DCT DualClutchTransmission
Úgy képzeld el, mint 2 hagyományos kézi sebességváltó kuplunggal együtt egybe építve. van az 1-es váltó, ez tudja az 1,3,5 fokozatokat és van a 2-es váltó, ez tudja a 2,4,6-os fokozatokat. Egybeépítve a kettő, tehát mindkét kuplung tud a lendkerékhez csatlakozni és mindkét kihajtás a differenciálműhöz csatlakozik.
Mindent elektronika szabályoz főleg a gázpedálállás, de minden egyéb más fv-ében.
Induláskor az autó egyszerre van 1. és 2. fokozatban. Tehát az 1-es váltó 1-ben van, a 2-es vált 2-ben van, de az elektronika csak az 1-es váltó kuplungját engedi rá. A 2. fokozat tehát csak "be van készítve". Amikor jön a 2be váltás ideje, akkor az elektronika az 1-es váltó kuplungját nyitja, s csak ráengedi a 2-es váltó kuplungját, mert ugye az már "be volt készítve" 2-be. Az 1-es váltót mindeközben beteszi már 3ba. Eltelik egy kis idő 2ben gyorsuláskor, majd amikor jön a 3ba váltás, a 2-es váltó kuplungját nyitja, s már engedi is rá az 1-es váltó kuplungját (ami ugye már be volt készítve 3ba) (ezzel párhuzamosan a 2es váltót beteszi 4be). Gyorsulás 3ban. Majd a 1es váltó kuplung nyit, 2es váltó kuplungja ráenged (ez ugye be volt készítve 4be), párhuzamosan 1-es váltót 5be tesz. 4ben gyorsul. És így tovább.
A motorféknél ugyanez visszafelé.
Látszik, hogy a váltás pillanatában csak a 2 kuplungot kell nyitni-zárni, amit az eletromechanika gyorsan el tud végezni, ezért vált baromira gyorsan a DCT. Az is logikusan következik ebből a működésből, hogy a DCT-t határozottan kell vezetni, tehát vagy a végig gyorsulást szereti, vagy a végig lassulást, vagy a konstans sebességet. Ennek megfelelően kell vezetni is. Aki táncol a gázpedálon (nyomja-nemnyomja, s ezt ismétli, így vezet) annak nem való DCT, mert összezavarja az elektronikát: nem tudja az elektronika, hogy most akkor gyorsulni akar, vagy lassulni, s így nem tudja eldönteni, hogy magasabb vagy alacsonyabb fokozatot készítsen be a "pihenő" váltónál.
Sokan ez miatt köpködik a DCT-t, de sztem azok inkább nem tudnak vezetni. Én szeretem. Mondjuk én határozottan is vezetem. Wink
MIután itt hagyományos kuplungokról van szó, cserébe nincs fordulatszám különbség, nincs "késés", csúszás, ellenben forszírozva nem is vált olyan szépen, mint egy konverteres automata. MIután nincs késés-csúszás, így nem is fogyaszt többet egy kézinél. Sőt, határozottan, de finoman vezetve a gyorsasága, s az ideális váltási pontok (az elektronika a fogyasztás  optimalizálásra törekszik normál vezetési stílusnál) miatt még kevesebbet is tud fogyasztani egy kézinél.

Új autó vásárlásakor DCTnél nincs mire figyelni. Új az autó, garis. Ha baja van oldják meg, addig egyenértékű csereautót kérsz.
Új, használt autó vásárlásakor, hogy mit nézz Powershift-nél, pár hsz-sal ezelőtt leírtam.

Váltóolaj-szűrő csere: 60E km-enként, kb 60E Ft. Ha vásárláskor nem vagy biztos a km-ben, akkor érdemes rögtön, mert 60E-ként tényleg kéri az új olajat (nekem is bohóckodni kezdett 58 után). Amúgy a kötelező 60 elég, tehát 60, 120, 180E stb kmenként.

DCT, tehát a Powershift is normálisan vezetve (írtam már itt régebben, hogy hogyan érdemes, olvass vissza) elvileg nem fogyaszthat többet egy kézinél.
A 3 említett eset témája így kiesik.
Illetve annyiból érdekes, hogy chipnél figyelni kell arra, hogy a 450Nm-t ne nagyon tudja a motor, mert a Mondeo Powershift-je ennyit tud átvinni. A nevében is benne van 6DCT450

Chip után bármilyen váltóval mérséklődik a fogyasztás saját magához képest.

Van egy hosszabb írásom itt pár oldallal vissza, azt olvasd végig, abból tanulsz/rájössz. Ha kéziből ülsz át jó lesz. Ha konverteresből ülsz át  fura lesz. Ha fhasza konverteresből ülsz át, gagyi lesz. Wink

2 dologra kell DCT-nél figyelni:
- nem szabad elbizonytalanítani a váltót (határozott vezetés kell, 3féle mód: gyorsulás, konstans sebesség, lassulás),
- türelmesnek kell lenni vele adott szituban (pl előre- hátramenet közötti váltás, ilyenkor legalább annyi időt kell neki hagyni, mint ha kéziváltóznánk)
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.21 kedd, 21:51:25 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Enemy2016
Vendég
« Új hozzászólás #803 Dátum: 2016.06.22 szerda, 21:23:02 »

SzJani!
Köszönöm szépen ezt a teljeskörű ismertetőt.  worship
Mindenre amire kíváncsi voltam választ kaptam, sőőt jóval többre is amiért külön köszönet jár! taps
Remélem ezen ismeretek birtokában könnyebb és biztosabb lesz a választás a jövőben.
(új, használt autó vásárlása előtt állok)

Lacilondon, körforgalomban is?! Grin
Naplózva
Lacilondon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #804 Dátum: 2016.06.23 csütörtök, 09:21:53 »

SzJani!
Köszönöm szépen ezt a teljeskörű ismertetőt.  worship
Mindenre amire kíváncsi voltam választ kaptam, sőőt jóval többre is amiért külön köszönet jár! taps
Remélem ezen ismeretek birtokában könnyebb és biztosabb lesz a választás a jövőben.
(új, használt autó vásárlása előtt állok)

Lacilondon, körforgalomban is?! Grin

Nem,ott mindig tartsd egy irányban. Wink

Egyebkent köszönő en is a hosszú választ.
Naplózva

Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #805 Dátum: 2016.06.23 csütörtök, 12:06:56 »

Van esetleg velük fórumos tapasztalat?
http://slusszplussz.hu/auto-szerviz/automata-valtok-javitasa/

Főtengely hátsó szimmering csere miatt le kellene venni az AWF21-es automatát a helyéről, de ha már lent van, frissíttetném benne az olajat is.
(a műszaki vizsgán felírták a lapjára, hogy szivárog az olaj a motorból...)

Tudom, menjek Gödöllőre az ottani automatásokhoz, de ez logisztikailag egyelőre nehéznek tűnik. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #806 Dátum: 2016.06.23 csütörtök, 15:05:14 »

Van esetleg velük fórumos tapasztalat?
http://slusszplussz.hu/auto-szerviz/automata-valtok-javitasa/

Főtengely hátsó szimmering csere miatt le kellene venni az AWF21-es automatát a helyéről, de ha már lent van, frissíttetném benne az olajat is.
(a műszaki vizsgán felírták a lapjára, hogy szivárog az olaj a motorból...)

Tudom, menjek Gödöllőre az ottani automatásokhoz, de ez logisztikailag egyelőre nehéznek tűnik. Smiley

Szia!

Én tegnap csináltattam meg az olajcserét az enyémben. Nagyon lelkiismeretes szakit találtam, aki már a tipusjelből tudta, hogy milyen váltóm van és mi kell, mi nem az olajcserénél. 17 kerben vannak és 40pénzért csinálták meg anyaggal, munkadijjal, egy nap alatt.
Mondjuk ők csak a váltót csinálják, de egy garázsban vannak egy másik céggel, akik szervizelnek.  Wink
Ma a talin megadom az elérhetőségüket majd, ha érdekel.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Jago1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



E-mail
« Új hozzászólás #807 Dátum: 2016.06.23 csütörtök, 20:48:17 »

Van esetleg velük fórumos tapasztalat?
http://slusszplussz.hu/auto-szerviz/automata-valtok-javitasa/

Főtengely hátsó szimmering csere miatt le kellene venni az AWF21-es automatát a helyéről, de ha már lent van, frissíttetném benne az olajat is.
(a műszaki vizsgán felírták a lapjára, hogy szivárog az olaj a motorból...)

Tudom, menjek Gödöllőre az ottani automatásokhoz, de ez logisztikailag egyelőre nehéznek tűnik. Smiley

Szia

Ismerem a tulajt.
A szervizükről nincs infóm.
Ha kell valamit kérdezni tőlük tudok közvetíteni.
Naplózva

VALUTAVÁLTÁS KEDVEZÖ ÁRFOLYAMOKKAL !!
EUR USD CHF GBP HRK Stb...
+3670242067 9
2014.05 TDCI 2.0 140Le Titanium Power Shift
EX:2010.12 TDCI 2.0 115le  6,2l/100km
krisz73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


« Új hozzászólás #808 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 20:27:49 »

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy néha a váltó 2-ből 3-ba váltáskor rúg egyet, meg néha a rükibe teszem akkor is rúg egy nagyot. A váltó nem Powershiftes és 210e km van benne.
Valami ötlet?

Krisz
Naplózva

2010.mk4 trend tdci
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #809 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 21:16:46 »

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy néha a váltó 2-ből 3-ba váltáskor rúg egyet, meg néha a rükibe teszem akkor is rúg egy nagyot. A váltó nem Powershiftes és 210e km van benne.
Valami ötlet?

Krisz

Rúg?
Ránt, nem?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
krisz73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


« Új hozzászólás #810 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 21:21:23 »

Na jó, ránt.
Naplózva

2010.mk4 trend tdci
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #811 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 21:26:27 »

Na jó, ránt.

Na ugye.  vigyor3
N-ből D-be ránt?
N-ből R-be ránt?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
krisz73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


« Új hozzászólás #812 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 21:28:03 »

Na ugye.  vigyor3
N-ből D-be ránt?
N-ből R-be ránt?

D-ből R-be
Naplózva

2010.mk4 trend tdci
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #813 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 21:34:12 »

D-ből R-be

Olyan nincs.
D-ből N be tudod húzni, onnan R-be.
Próbáld ki: tedd N-be így indítsd be. Majd R.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #814 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 21:51:26 »

Olyan nincs.
D-ből N be tudod húzni, onnan R-be.
Próbáld ki: tedd N-be így indítsd be. Majd R.


Egy dolgot még nézz meg: fordulatszám függő-e a dolog. Magyarul menet közben tedd manuál módba, s nézd meg, hogy 2-ből 3ba ugyanúgy ránt-e mindig: 2500 alatt, 2500nál, 3000nél 3500 felett.
Vszínűleg rántani fog mindenhol, illetve  magasabb fordulaton talán nem, ha az lesz, amire tippelek: alacsony a váltóolaj szinted.
Meleg járó motornál ellenőrizd. Ha barna színű, és/vagy égett büdös szagú, akkor meg nem ártana cserélni.

Ha alacsony, így ne sokat járj vele, mert le van esve a váltóolaj üzemi nyomásod, vmint kevesebb a kenőanyag a kuplungok/fékszalagok között, így jobban is melegszik most a váltód, ami az egyes alkatrészeknek nem tesz jót.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
krisz73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


« Új hozzászólás #815 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 21:54:30 »

Egy dolgot még nézz meg: fordulatszám függő-e a dolog. Magyarul menet közben tedd manuál módba, s nézd meg, hogy 2-ből 3ba ugyanúgy ránt-e mindig: 2500 alatt, 2500nál, 3000nél 3500 felett.
Vszínűleg rántani fog mindenhol, illetve  magasabb fordulaton talán nem, ha az lesz, amire tippelek: alacsony a váltóolaj szinted.
Meleg járó motornál ellenőrizd. Ha barna színű, és/vagy égett büdös szagú, akkor meg nem ártana cserélni.

Ha alacsony, így ne sokat járj vele, mert le van esve a váltóolaj üzemi nyomásod, vmint kevesebb a kenőanyag a kuplungok/fékszalagok között, így jobban is melegszik most a váltód, ami az egyes alkatrészeknek nem tesz jót.

Köszönöm, megnézem. A fejleményeket megírom, én azt hallottam, hogy a sima váltóban az olajat soha nem kell cserélni, ill. utántölteni.

Krisz
Naplózva

2010.mk4 trend tdci
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #816 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 22:04:58 »

Köszönöm, megnézem. A fejleményeket megírom, én azt hallottam, hogy a sima váltóban az olajat soha nem kell cserélni, ill. utántölteni.

Krisz

Ja, elvileg lifetime az olaj. De nem ártana egyébként kb 60Eként frissíteni. Ugye teljesen cserélni nem lehet ezekben, mert a konverterből nem lehet kihajtani teljesen az olajat, csak ha új konvertert kap a váltó (drága), vagy ha szétszúrják/felújítják (drága).
Ha lenne frissítve ezekben a váltókban az olaj, elmennének sztem simán 3-400e km-t is. Így viszont, hogy nincs előírva, legalább komplett váltót kell felújítani/cserélni.
Fogyasztói társadalom.
A xenonizzók szára is azért van "megfúrva" a gyárban, mert ha csak az új autókba gyártanák, nem lenne gazdaságos a gyártás, illetve heroin árban lenne egy xenonlámpa ("a" gyár vezető beosztású embere mesélte nekem egy konferencián...).
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #817 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 23:07:49 »

Ja, elvileg lifetime az olaj. De nem ártana egyébként kb 60Eként frissíteni. Ugye teljesen cserélni nem lehet ezekben, mert a konverterből nem lehet kihajtani teljesen az olajat, csak ha új konvertert kap a váltó (drága), vagy ha szétszúrják/felújítják (drága).
Ha lenne frissítve ezekben a váltókban az olaj, elmennének sztem simán 3-400e km-t is. Így viszont, hogy nincs előírva, legalább komplett váltót kell felújítani/cserélni.
Fogyasztói társadalom.
A xenonizzók szára is azért van "megfúrva" a gyárban, mert ha csak az új autókba gyártanák, nem lenne gazdaságos a gyártás, illetve heroin árban lenne egy xenonlámpa ("a" gyár vezető beosztású embere mesélte nekem egy konferencián...).


nem is csak a konverter, mert az sokáig bírja, hanem mivel ebben a váltóban középen van a szűrő, így azt nem lehet cserélni, csak a váltó nagy megbontásával és ezért ott is marad olaj, meg még néhány helyen
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #818 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 23:09:28 »

nem is csak a konverter, mert az sokáig bírja, hanem mivel ebben a váltóban középen van a szűrő, így azt nem lehet cserélni, csak a váltó nagy megbontásával és ezért ott is marad olaj, meg még néhány helyen

Mondom én, ki van ez találva.  smile
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #819 Dátum: 2016.07.11 hétfő, 23:19:40 »

Mondom én, ki van ez találva.  smile

 nyes  nyes
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #820 Dátum: 2016.07.12 kedd, 07:59:44 »

Ja, elvileg lifetime az olaj. De nem ártana egyébként kb 60Eként frissíteni. Ugye teljesen cserélni nem lehet ezekben, mert a konverterből nem lehet kihajtani teljesen az olajat, csak ha új konvertert kap a váltó (drága), vagy ha szétszúrják/felújítják (drága).
Ha lenne frissítve ezekben a váltókban az olaj, elmennének sztem simán 3-400e km-t is. Így viszont, hogy nincs előírva, legalább komplett váltót kell felújítani/cserélni.
Fogyasztói társadalom.
A xenonizzók szára is azért van "megfúrva" a gyárban, mert ha csak az új autókba gyártanák, nem lenne gazdaságos a gyártás, illetve heroin árban lenne egy xenonlámpa ("a" gyár vezető beosztású embere mesélte nekem egy konferencián...).

milyen olaj jár ebbe?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #821 Dátum: 2016.07.12 kedd, 08:07:40 »

milyen olaj jár ebbe?

Ford Motorcraft XT-8-QAW Transmission fluid

(GM-ben GM Part # 93165147, de ez drágább, csak azért írom ha vkinek van raktáron)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #822 Dátum: 2016.07.12 kedd, 10:38:21 »

 eljen
Ford Motorcraft XT-8-QAW Transmission fluid

(GM-ben GM Part # 93165147, de ez drágább, csak azért írom ha vkinek van raktáron)
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #823 Dátum: 2016.07.21 csütörtök, 19:48:19 »

Ford Motorcraft XT-8-QAW Transmission fluid

Ez az olaj megy a sima automata váltóba is? Csak a km miatt kérdem, 60 ezer nem gyakori, mintha itt azt olvastam volna, hogy 160 ezrenként cserélgettek a sima automatában olajat.

Egyébként 6500 ért adnák az olajat literenként, jó ez az ár? 6 liter mondtak, hogy belemegy, itthon nem nagyon találtam a webshopoknál. A fenti GM olaj cromaxnál 4600 literenként, de azt opelhez saabhoz írják.
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.21 csütörtök, 19:57:25 írta Plebi » Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #824 Dátum: 2016.07.21 csütörtök, 21:09:09 »

Ez az olaj megy a sima automata váltóba is? Csak a km miatt kérdem, 60 ezer nem gyakori, mintha itt azt olvastam volna, hogy 160 ezrenként cserélgettek a sima automatában olajat.

Egyébként 6500 ért adnák az olajat literenként, jó ez az ár? 6 liter mondtak, hogy belemegy, itthon nem nagyon találtam a webshopoknál. A fenti GM olaj cromaxnál 4600 literenként, de azt opelhez saabhoz írják.

? ? ?
idáig a sima automatáról beszéltünk. (krisz73: "A váltó nem Powershiftes és 210e km van benne.")

Te akkor?

A sima automatában nem lehet olajat cserélni. Csak frissíteni. Olvass vissza legalább egy oldalt. Wink

Olajat váltóhoz kell nézni, nem gépjárműgyártmányhoz.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #825 Dátum: 2016.07.21 csütörtök, 22:32:24 »

? ? ?
idáig a sima automatáról beszéltünk. (krisz73: "A váltó nem Powershiftes és 210e km van benne.")

Te akkor?

A sima automatában nem lehet olajat cserélni. Csak frissíteni. Olvass vissza legalább egy oldalt. Wink

Olajat váltóhoz kell nézni, nem gépjárműgyártmányhoz.

Pont azért írtam, mert a 60 ezer az eddigi írások alapján nagyon gyakorinak tűnik. Előbbi oldalakon 100 ezer feletti frissítést írtak a többiek és 60 ezret a power shiftre.

Bocsáss meg, hogy cserét írtam, de 5,5-6 liter annak is felérő frissítés. Tudom, hogy nem cserélhető teljesen, ahogy a szűrő sem bontás nélkül.

A cromaxnál találtam ford váltóolajat AWF21 váltóba az 7750 ez alapján jó lehet a 6500, a GM olaj jóval olcsóbb azon a cikkszámon amit írtál. Az is jó ezek szerint?

Kockáztatni nem akarnák más gyártó olajával, főleg nem ekkora csereperiódusnál és ilyen értékű egységnél, de 20 vagy 40 ezer nem mindegy a teljes mennyiségre, ha ugyanazt tudja és jó a 20 ezres is.  
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.21 csütörtök, 23:06:58 írta Plebi » Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #826 Dátum: 2016.07.22 péntek, 20:22:59 »

Pont azért írtam, mert a 60 ezer az eddigi írások alapján nagyon gyakorinak tűnik. Előbbi oldalakon 100 ezer feletti frissítést írtak a többiek és 60 ezret a power shiftre.

Bocsáss meg, hogy cserét írtam, de 5,5-6 liter annak is felérő frissítés. Tudom, hogy nem cserélhető teljesen, ahogy a szűrő sem bontás nélkül.

A cromaxnál találtam ford váltóolajat AWF21 váltóba az 7750 ez alapján jó lehet a 6500, a GM olaj jóval olcsóbb azon a cikkszámon amit írtál. Az is jó ezek szerint?

Kockáztatni nem akarnák más gyártó olajával, főleg nem ekkora csereperiódusnál és ilyen értékű egységnél, de 20 vagy 40 ezer nem mindegy a teljes mennyiségre, ha ugyanazt tudja és jó a 20 ezres is.  

Powershift: 60E km a gyári előírás, ennyiként kell tehát cserélni, mert cserélhető, leengedhető belőle a teljes olajmennyiség.

hagyományos automata: lifetime olaj van benne, tehát a gyár szerint nem kell "cserélni" és frissíteni sem. Gyakorlatban normál használat mellett 8-10év/100E km enként illene az olajat frissíteni.

__________


Megkérdeztem ma a műhelyt, ahol az én hagyományos OFFautomatám csinálták, ugyanezt mondták (10év-100E km). Azt is mondták, hogy hagyományosból az olajat leengedve kb csak az olaj fele jön ki. Így ha vki nagyon frissíteni akar, akkor duplán kell egymás után, azzal talán frissül vmit. Egyébként váltó levétellel, konverter levétellel a konverterből fecskendővel kiszívható az olaj, ellenben ekkor ha volt benne olajsár, az nem jön ki úgy, mint ha "le lenne engedve" az olaj belőle (ha leengedhető lenne egyáltalán).

200E+-t futott autóknál észnél kell lenni a váltóolaj frissítéssel, mert ekkor az elhasznált olaj már tömít. Amcsi gépeknél többen írják, hogy sokat futott autóban volt váltóolaj frissítés, ami után a váltó meg is adta magát, teljes generál kellett utána.
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.23 szombat, 00:53:49 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
ReFi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 663



« Új hozzászólás #827 Dátum: 2016.07.22 péntek, 20:53:27 »

Powershift: 60E km a gyári előírás, ennyiként kell tehát cserélni, mert cserélhető, leengedhető belőle a teljes olajmennyiség.

hagyományos automata: liftime olaj van benne, tehát a gyár szerint nem kell "cserélni" és frissíteni sem. Gyakorlatban normál használat mellett 8-10év/100E km enként illene az olajat frissíteni.

__________


Megkérdeztem ma a műhelyt, ahol az én hagyományos OFFautomatám csinálták, ugyanezt mondták (10év-100E km). Azt is mondták, hogy hagyományosból az olajat leengedve kb csak az olaj fele jön ki. Így ha vki nagyon frissíteni akar, akkor duplán kell egymás után, azzal talán frissül vmit. Egyébként váltó levétellel, konverter levétellel a konverterből fecskendővel kiszívható az olaj, ellenben ekkor ha volt benne olajsár, az nem jön ki úgy, mint ha "le lenne engedve" az olaj belőle (ha leengedhető lenne egyáltalán).

200E+-t futott autóknál észnél kell lenni a váltóolaj frissítéssel, mert ekkor az elhasznált olaj már tömít. Amcsi gépeknél többen írják, hogy sokat futott autóban volt váltóolaj frissítés, ami után a váltó meg is adta magát, teljes generál kellett utána.

mi a helyzet a manualissal, abban is lifetime olaj van elvileg, erdemes azert cserelni időnként? szokta bárki?
Naplózva

SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #828 Dátum: 2016.07.23 szombat, 00:55:47 »

mi a helyzet a manualissal, abban is lifetime olaj van elvileg, erdemes azert cserelni időnként? szokta bárki?

A manuálisban nincs akkora nyírásnak kitéve az olaj a fogaskerekek között, mint a hagyományos automatánál a konverterben. Az automatánál a kuplung szerepét kvázi az olaj látja el. Így én kézinél nem foglalkoznék vele, addig, amíg nincs vele baj (hangja lesz, szinkrongyűrű kopás, stb).
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
T1BA
Vendég
« Új hozzászólás #829 Dátum: 2016.07.23 szombat, 06:24:17 »

A manuálisban nincs akkora nyírásnak kitéve az olaj a fogaskerekek között, mint a hagyományos automatánál a konverterben. Az automatánál a kuplung szerepét kvázi az olaj látja el. Így én kézinél nem foglalkoznék vele, addig, amíg nincs vele baj (hangja lesz, szinkrongyűrű kopás, stb).
Nem vagyok kenéstechnikai szakember,de véleményem szerint a wandler működtetésénél jóval nagyobb fizikai terhelésnek van kitéve az olaj a fogaskerekek fogai közötti kenőfilm létrehozásánál,akár automata,akár manuális váltóról van szó. A "lifetime" olajat marketingfogásnak tartom,hosszú évek alatt megváltozik az olaj kémiai összetétele,illetve a mechanikai kopások miatt elszennyeződhet annyira,hogy mindenféleképpen érdemes cserélni.Ha már hangja van a váltónak,vagy recsegnek a szinkronok,akkor már késő.A csere időpontjának meghatározásához jó kiindulópont az utolsó olyan évjáratú autók manuálja,ahol még gyári előírás volt a váltóolaj csere.
Az automata csak annyiban kényesebb a cserére,hogy ott az elhasznált,mocskos olaj komolyabb hatással van a nagyon finoman illesztett vezérlőelemek és hagyományos  automatáknál a fokozatokat kapcsoló mechanikák működésére.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #830 Dátum: 2016.07.23 szombat, 09:20:01 »

Nem vagyok kenéstechnikai szakember,de véleményem szerint a wandler működtetésénél jóval nagyobb fizikai terhelésnek van kitéve az olaj a fogaskerekek fogai közötti kenőfilm létrehozásánál,akár automata,akár manuális váltóról van szó. A "lifetime" olajat marketingfogásnak tartom,hosszú évek alatt megváltozik az olaj kémiai összetétele,illetve a mechanikai kopások miatt elszennyeződhet annyira,hogy mindenféleképpen érdemes cserélni.Ha már hangja van a váltónak,vagy recsegnek a szinkronok,akkor már késő.A csere időpontjának meghatározásához jó kiindulópont az utolsó olyan évjáratú autók manuálja,ahol még gyári előírás volt a váltóolaj csere.
Az automata csak annyiban kényesebb a cserére,hogy ott az elhasznált,mocskos olaj komolyabb hatással van a nagyon finoman illesztett vezérlőelemek és hagyományos  automatáknál a fokozatokat kapcsoló mechanikák működésére.

Persze, a hagyományos is nyírja az olajat, de ott a fogaskerekek illesztésénél lévő nyírás sztem kisebb, mint amit az automatánál a konverterben kap. Főleg indulásnál, amikor a középső terelőkerék még fordít is mindent.
Az utolsó mondatod a nagyon igaz.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #831 Dátum: 2016.07.23 szombat, 12:07:37 »

Persze, a hagyományos is nyírja az olajat, de ott a fogaskerekek illesztésénél lévő nyírás sztem kisebb, mint amit az automatánál a konverterben kap. Főleg indulásnál, amikor a középső terelőkerék még fordít is mindent.
Az utolsó mondatod a nagyon igaz.


jaja, bár a konverter annyira zárt, hogy abban tényleg élettartam olaj van Cheesy Cheesy Cheesy

Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #832 Dátum: 2016.07.23 szombat, 12:56:44 »

jaja, bár a konverter annyira zárt, hogy abban tényleg élettartam olaj van Cheesy Cheesy Cheesy



Üdv!

Egy kis tapasztalat megosztás, hátha más is igy jár.

Megcsináltattam az olajfrissitést, a váltó keményebb lett, felfelé finomabban váltott, de egy pár kilométer után fékezéskor megállás elött a 2esbe és 1esbe kapcsoláskor rántott a kocsi, rugott egyett a fékpedál is.  rinya
Emlitették, hogy előfordulhat egy régi olajsár oldásából adodó dugulás, ami ilyet okozhat. Visszamentem  a szervizbe és rákérdeztem, hogy most mi legyen!? Nagyon segitőkész a szaki és ért is hozzá ez látszik, el is mondta, hogy az első 2000km a kimosodás időszaka. Nagy baj nem lehet, járjak vele, de lehet, hogy ez megmarad, romlani talán nem fog. Balatoni ut elött álltam épp, azért is kérdeztem a szakit.
Nos, nekivágtunk az utnak. Oda 150km, pályán, a végén egy rövidebb város ut. A váltó ugyanugy rántott.
Visszaut 150km, aminek a végén volt egy pár kilóméteres araszolás. 1-2es sebesség között kapcsolgatott, forró váltóval és után egy 20km 110el ujra.
A lényeg, hogy utána nem éreztem. Mondom biztos meleg azért, de ma hidegen is teszteltem, nincs rángatás.  smile
Szóval aki esetleg frissit és igy jár, irány a pálya és mikor már kellően forró a váltó, akkor irány egy mellékut és araszolás 1-2esbe. Indul, megáll módban. Segiteni fog.  wave
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #833 Dátum: 2016.07.23 szombat, 14:36:10 »

Powershift:
Megkérdeztem ma a műhelyt, ahol az én hagyományos OFFautomatám csinálták, ugyanezt mondták (10év-100E km). Azt is mondták, hogy hagyományosból az olajat leengedve kb csak az olaj fele jön ki. Így ha vki nagyon frissíteni akar, akkor duplán kell egymás után, azzal talán frissül vmit. Egyébként váltó levétellel, konverter levétellel a konverterből fecskendővel kiszívható az olaj, ellenben ekkor ha volt benne olajsár, az nem jön ki úgy, mint ha "le lenne engedve" az olaj belőle (ha leengedhető lenne egyáltalán).

200E+-t futott autóknál észnél kell lenni a váltóolaj frissítéssel, mert ekkor az elhasznált olaj már tömít. Amcsi gépeknél többen írják, hogy sokat futott autóban volt váltóolaj frissítés, ami után a váltó meg is adta magát, teljes generál kellett utána.

Remélem gondot nem okoz, hogy frissítek.

Még a régi tulaj a cégnél 160e km-nél olyan 4 évesen frissített benne olajat, én most akarom a jövő héten, mert megint eltelt 160e km illetve egy kicsit több mint 4 év.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
csufár
Vendég
« Új hozzászólás #834 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 19:59:18 »

tisztelt urak (és hölgyek),

új vagyok itt. momentán egy 2006-os mazda3-ast hajtok - végül is az is egy ford  laugh
korábban a családban volt egy négyajtós 1992-es scorpio turbódízel, aztán egy 2002-es tddi mondeo kombi, nagyon szerettük őket, jók voltak.

valamikor az év vége felé kinéz egy autóvásárlás, galaxy vagy s-max is a képben van, hétüléseset keresek (nagy a család), 2011-eset vagy azutánit. és lehetőség szerint automatát. nézegettem az itteni kommenteket meg a fordos honlapokat és úgy látom, hogy hagyományos automatával csak a 2.2-es dízelt szerelik az utóbbi 4-5 évben, az összes többi a duplakuplungos póversift. jál látom a helyzetet?

a kérdésem az is volna még a közösség felé, hogy megbízhatósági és szerelhetőségi szempontból tapasztaltok különbséget a kétfajta váltó között? nekem van egy olyasmi érzésem - talán mert öregszem -, hogy a hagyományos automata talán megbízhatóbb. nomeg nincsen benne két darab kettőstömegű lendkerék. a fogyasztás nem igazán érdekel, a benzinmotorosok is szóba jöhetnének, de azokban tudtommal cssk a DCT van.

köszönök minden észrevételt, javaslatot.

üdvözlettel

csufár
Naplózva
Marwell
Vendég
« Új hozzászólás #835 Dátum: 2016.08.15 hétfő, 15:06:39 »

Üdv!

Egy kis tapasztalat megosztás, hátha más is igy jár.

Megcsináltattam az olajfrissitést, a váltó keményebb lett, felfelé finomabban váltott, de egy pár kilométer után fékezéskor megállás elött a 2esbe és 1esbe kapcsoláskor rántott a kocsi, rugott egyett a fékpedál is.  rinya
Emlitették, hogy előfordulhat egy régi olajsár oldásából adodó dugulás, ami ilyet okozhat. Visszamentem  a szervizbe és rákérdeztem, hogy most mi legyen!? Nagyon segitőkész a szaki és ért is hozzá ez látszik, el is mondta, hogy az első 2000km a kimosodás időszaka. Nagy baj nem lehet, járjak vele, de lehet, hogy ez megmarad, romlani talán nem fog. Balatoni ut elött álltam épp, azért is kérdeztem a szakit.
Nos, nekivágtunk az utnak. Oda 150km, pályán, a végén egy rövidebb város ut. A váltó ugyanugy rántott.
Visszaut 150km, aminek a végén volt egy pár kilóméteres araszolás. 1-2es sebesség között kapcsolgatott, forró váltóval és után egy 20km 110el ujra.
A lényeg, hogy utána nem éreztem. Mondom biztos meleg azért, de ma hidegen is teszteltem, nincs rángatás.  smile
Szóval aki esetleg frissit és igy jár, irány a pálya és mikor már kellően forró a váltó, akkor irány egy mellékut és araszolás 1-2esbe. Indul, megáll módban. Segiteni fog.  wave

Ezt nekem is csinálja de nem frissítettem olajat.Nekem az a megoldás, hogy ha ezt tapasztalom átrakom manuálba pár váltás erejéig majd újra D-be.Ekkor eltűnik a rángatás.Hmmmm?
Naplózva
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #836 Dátum: 2016.08.15 hétfő, 15:16:32 »

Ezt nekem is csinálja de nem frissítettem olajat.Nekem az a megoldás, hogy ha ezt tapasztalom átrakom manuálba pár váltás erejéig majd újra D-be.Ekkor eltűnik a rángatás.Hmmmm?


Ezt is probáltam, de nekem nem vált be akkor. Viszont azóta nem csinálta, ugyhogy valszeg csak egy kis dugulás volt, ami kimosodott.  Wink
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #837 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 07:58:18 »

Kollégák!
Kérdésem lenne hogy egy Mk4-es 2012-es évjárat 200 lovas 2.2-es automata Mondiban milyen a váltó? Abban is a Volvó tervezte olajos DSG van? Vagy a 200 ló és nagy nyomaték miatt a hagyományos bolygókerekes, vagy esetleg CVT?
Ti ezt jobban tudjátok.
Kösz
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #838 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 08:12:30 »

Kollégák!
Kérdésem lenne hogy egy Mk4-es 2012-es évjárat 200 lovas 2.2-es automata Mondiban milyen a váltó? Abban is a Volvó tervezte olajos DSG van? Vagy a 200 ló és nagy nyomaték miatt a hagyományos bolygókerekes, vagy esetleg CVT?
Ti ezt jobban tudjátok.
Kösz

Volvó nem tervezett duplakuplungost, főleg nem DSG-t. DSG fosvágen, Ford powershift, ami talán getrag fejlesztés.

De szerintem ezekbe még hagyományos automata ment eleinte.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #839 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 08:26:09 »

Kollégák!
Kérdésem lenne hogy egy Mk4-es 2012-es évjárat 200 lovas 2.2-es automata Mondiban milyen a váltó? Abban is a Volvó tervezte olajos DSG van? Vagy a 200 ló és nagy nyomaték miatt a hagyományos bolygókerekes, vagy esetleg CVT?
Ti ezt jobban tudjátok.
Kösz
mivan a géppel?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #840 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 08:27:22 »

Kollégák!
Kérdésem lenne hogy egy Mk4-es 2012-es évjárat 200 lovas 2.2-es automata Mondiban milyen a váltó? Abban is a Volvó tervezte olajos DSG van? Vagy a 200 ló és nagy nyomaték miatt a hagyományos bolygókerekes, vagy esetleg CVT?
Ti ezt jobban tudjátok.
Kösz


2012 2.2 aut MK4 -> AWF 21, hagyományos bolygóműves automata.

Ami Powershift, pl a 2.0 EcoBoost-ban az Getrag 6DCT450. Olajos, ezért jó.

VW group DSG-k BorgWarner tervezések (vw licence). Itt elég sok száraz, de mondjuk egy 3.6 mögé már azt a DQ500-at teszik, ami olajos.

Powershiftből a szárazakra is prüszkölnek sokan (Fiesták, stb)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #841 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 09:50:47 »


2012 2.2 aut MK4 -> AWF 21, hagyományos bolygóműves automata.

Ami Powershift, pl a 2.0 EcoBoost-ban az Getrag 6DCT450. Olajos, ezért jó.

VW group DSG-k BorgWarner tervezések (vw licence). Itt elég sok száraz, de mondjuk egy 3.6 mögé már azt a DQ500-at teszik, ami olajos.

Powershiftből a szárazakra is prüszkölnek sokan (Fiesták, stb)

Akkor jól írtam mindent.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #842 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 10:37:49 »

mivan a géppel?
Sajna még nincs eredmény. Összerakva a motort, berakva a helyére, az első 5 perc alapjárat csöndes volt mint egy új, de 2 nagy gázfröccs és ismét elindult a kalamolás 2000 ford. alatt. Szal még mindig hibakeresés. Dugtunk rá laptököt is, mindent rendben talált, nincs kiugró érték.
Mivel ki tudja mikor lesz az Mk3-omból valami, ezért ezt nézegetem:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s_xenon-navi-bor-tempomat-10421326
De ha ebben nem duplakuplungos a váltó akkor nem nagyon érdekel. Fogyiban, váltás gyorsaságban ez a bolygókerekes gyengébb.
Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #843 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 10:59:19 »

Sajna még nincs eredmény. Összerakva a motort, berakva a helyére, az első 5 perc alapjárat csöndes volt mint egy új, de 2 nagy gázfröccs és ismét elindult a kalamolás 2000 ford. alatt. Szal még mindig hibakeresés. Dugtunk rá laptököt is, mindent rendben talált, nincs kiugró érték.
Mivel ki tudja mikor lesz az Mk3-omból valami, ezért ezt nézegetem:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s_xenon-navi-bor-tempomat-10421326
De ha ebben nem duplakuplungos a váltó akkor nem nagyon érdekel. Fogyiban, váltás gyorsaságban ez a bolygókerekes gyengébb.

Nyilván lassabban vált mint a duplakuplungos, de a fogyit ne hasonlítsd össze, mert az olajcserékkel összköltségben a duplakuplungos jóval drágább. Szóval a fogyi nem érv. Ezeket a váltókat amúgy hagyományosan az európai sleephez képest kicsit nagyobbal de még nem long sleep-el csinálják, amit nagyon lerövidít ha van benne sport fokozat, akkor eléggé gyorsan vált. Mondjuk szerintem előzéskor és kb minden helyzetben teljesen jó a "hagyományos" váltó, nekem csak gyorsulási "versenyen" kellett sportba rakni
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #844 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 11:17:00 »

Sajna még nincs eredmény. Összerakva a motort, berakva a helyére, az első 5 perc alapjárat csöndes volt mint egy új, de 2 nagy gázfröccs és ismét elindult a kalamolás 2000 ford. alatt. Szal még mindig hibakeresés. Dugtunk rá laptököt is, mindent rendben talált, nincs kiugró érték.
Mivel ki tudja mikor lesz az Mk3-omból valami, ezért ezt nézegetem:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_2.2_tdci_titanium-s_xenon-navi-bor-tempomat-10421326
De ha ebben nem duplakuplungos a váltó akkor nem nagyon érdekel. Fogyiban, váltás gyorsaságban ez a bolygókerekes gyengébb.
én mk3 automatából ültem át awf21-es mk4be, ezerszerjobb mint az mk3 jatco váltó, egy próbát adnék neki a helyedben, nem zárnám ki látatlanban
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #845 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 11:23:11 »

én mk3 automatából ültem át awf21-es mk4be, ezerszerjobb mint az mk3 jatco váltó, egy próbát adnék neki a helyedben, nem zárnám ki látatlanban

Én inkább fordítva fogalmaznék. Szóval szerintem a powershift van olyan xar, hogy az automata simán jó helyette...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #846 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 12:02:59 »

Ha automatát szeretnél venni, s Aisin váltó van benne, akkor teszteld feltétlenül úgy, hogy megvárod, amíg felvált teljesen, majd tartod a sebességet, mondjuk 100-zal, s emelkedőn is figyeled, hogy bírja-e, nem vált-e vissza úgy, hogy hibaüzenetet dob ki. Egyszer jártam egy automata mondeoval úgy, hogy nagyon szépen váltott, mondjuk 2-ből 1-be rántott egy kicsit, nem volt semmi gond. Amikor azonban a fenti "sebességtartós"  terhelés volt, megcsúszott és kidobta a sárga hibaüzenetet. Újraindítás után semmi.  Szerencsére időben kiderült Smiley.

Kollégák!
Kérdésem lenne hogy egy Mk4-es 2012-es évjárat 200 lovas 2.2-es automata Mondiban milyen a váltó? Abban is a Volvó tervezte olajos DSG van? Vagy a 200 ló és nagy nyomaték miatt a hagyományos bolygókerekes, vagy esetleg CVT?
Ti ezt jobban tudjátok.
Kösz
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #847 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 12:08:31 »

Én inkább fordítva fogalmaznék. Szóval szerintem a powershift van olyan xar, hogy az automata simán jó helyette...
powershift-et nem kínoztam még hosszútávon
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #848 Dátum: 2016.09.08 csütörtök, 12:19:39 »

powershift-et nem kínoztam még hosszútávon

hosszú távon én sem, viszont rövid távon is kiderült, hogy azt tudja, amit egy sima automata, és nem azt, amit én várok egy doppelkulpungtól...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #849 Dátum: 2016.09.17 szombat, 12:22:05 »

Üdv!

Volna egy elég butuskának tünő kérdésem. Van ugye a váltógombon nekünk egy "tűzelés" gomb. A manuált olvasva azt irja, hogy Pbe és Rbe kapcsoláskor kell nyomni. Váltós szaki szerint minden egyes kapcsoláskor nyomni kellene. Viszont nekem egyik állásba se kell, mindbe bemegy a kar gond nélkül. Ettől függetlenül nyomom mindig.
Először is, mire van ez a gomb egyáltalán? Másodszor pedig akkor mikor kell nyomni? És ha nyomás nélkül is bemegy mindenhova, akkor kell-e nyomni?
Köszike előre is.  worship wave
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Oldalak: 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.