Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.28 vasárnap, 18:09:49 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 587389 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #900 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 18:09:00 »

Azért nem csak beborították! Az ellenőrző csavarnál ellenőrizték a szintet. Csak amit írsz, hogy később is kellene ellenőrizni, az maradt el. Ezek szerint ezt otthon is tudom pótolni!? Majd rákeresek, hol vannak a csavarok és hogy férek hozzájuk.
Itt találsz egy pdf-et hozzá: https://drive.google.com/drive/folders/0B30l0bPXgplmT1RvSHZ6VkMxbGs?usp=sharing
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
X777
Vendég
« Új hozzászólás #901 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 18:30:24 »


Köszönöm szépen, meglesem.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #902 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 18:59:44 »

Szerintem az nem volt. Feltöltötték szintig és annyi, ha jól emlékszem....

Ez az a tisztítás amit írtam:

https://www.youtube.com/watch?v=z070TCyfJAE

Szörnyű nézni ahogy ez a három nagyfater nyakig olajosak lesznek... vazz, szerintem most vettek okostelefont és rákattantak a jutyúbra... hehe

Eddig sem volt szimpi ez a póversnitt, de most mégkevésbé az...  szomoru1

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #903 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 19:09:39 »

Szörnyű nézni ahogy ez a három nagyfater nyakig olajosak lesznek... vazz, szerintem most vettek okostelefont és rákattantak a jutyúbra... hehe

Eddig sem volt szimpi ez a póversnitt, de most mégkevésbé az...  szomoru1


Egy újabb értékes hozzászólást hallhattunk.
Köszönjük neked ezt a rengeteg hasznos információt.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #904 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 20:38:23 »

Egy újabb értékes hozzászólást hallhattunk.
Köszönjük neked ezt a rengeteg hasznos információt.

Szerintem hasznos. Nekem legalábbis nagyon. Egyrészt igazol, hogy eddig nem választottam powershiftet, másrészt megerősít abban, hogy ezt a jövőben sem tegyem.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #905 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 20:47:21 »

Szerintem hasznos. Nekem legalábbis nagyon. Egyrészt igazol, hogy eddig nem választottam powershiftet, másrészt megerősít abban, hogy ezt a jövőben sem tegyem.



nekem a hagyományos automata jön be nagyon, ez a duplakuplungos témának még van egy pici fejlődnie való, ettől függetlenül úgy gondolom, hogy a megfelelő karbantartással ez is folyamatosan üzembiztosan tartható, csak több gondoskodást igényel mint a sima automata
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #906 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 20:50:07 »

nekem a hagyományos automata jön be nagyon, ez a duplakuplungos témának még van egy pici fejlődnie való, ettől függetlenül úgy gondolom, hogy a megfelelő karbantartással ez is folyamatosan üzembiztosan tartható, csak több gondoskodást igényel mint a sima automata

Szerintem ez qva bonyolult, olaj le, ezt töltsd fel, azt tekerd vissza, majd melegítsd fel, nyisd ki, töltsd fel, csepegtess, kalibrálj... vazzeggg

És ez csak a karbantartás... ha még akkor nuvumot adna a hagyományos autómatához képest, azt mondom, egye fene, de nem, még az sw-t sem tudják megírni hozzá rendesen...

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #907 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 20:53:03 »

Szerintem ez qva bonyolult, olaj le, ezt töltsd fel, azt tekerd vissza, majd melegítsd fel, nyisd ki, töltsd fel, csepegtess, kalibrálj... vazzeggg

És ez csak a karbantartás... ha még akkor nuvumot adna a hagyományos autómatához képest, azt mondom, egye fene, de nem, még az sw-t sem tudják megírni hozzá rendesen...


ez tény Cheesy Cheesy  nyes nyes

Majd néhány év múlva már csak olaj le és fel lesz, mert megírják hozzá az automata kalibrálást. Mint a vércukor mérők annó még valami számot kellett beállítani, aztán volt, hogy valami csippet kellett a készülékbe rakni, ma meg rajta van az eldobható lapkán minden és kész.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #908 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 21:34:17 »

Szerintem ez qva bonyolult, olaj le, ezt töltsd fel, azt tekerd vissza, majd melegítsd fel, nyisd ki, töltsd fel, csepegtess, kalibrálj... vazzeggg

És ez csak a karbantartás... ha még akkor nuvumot adna a hagyományos autómatához képest, azt mondom, egye fene, de nem, még az sw-t sem tudják megírni hozzá rendesen...


Nem bonyolult ez, ha a szervíz képben lenne, mint ahogy nincs nem kellene ilyenekről beszélni. Ez nem jelenti azt, hogy a powershift xar, csak azt, hogy még a szervízben is süketek hozzá.
Hogy neked mindez bonyolult? Smiley 
Van pozitívuma, nyugodtság van, végzi a dolgát, nem akad ki a kezed-lábad a városban, azért egy dízelt kapcsolgatni kell keményen, főleg városban.
Amúgy meg nem kért senki, hogy powersnittet vegyél. Sőt senkit nem kértek rá.
Pont az ilyen trollok miatt van tele f@szságokkal a fórum, mert miattatok inkább csak privátban beszélgetnek az emberek. Értelmes infó nem jut ki, csak minimális. Gratulálok.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #909 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 21:39:50 »

Nem bonyolult ez, ha a szervíz képben lenne, mint ahogy nincs nem kellene ilyenekről beszélni. Ez nem jelenti azt, hogy a powershift xar, csak azt, hogy még a szervízben is süketek hozzá.
Hogy neked mindez bonyolult? Smiley 
Van pozitívuma, nyugodtság van, végzi a dolgát, nem akad ki a kezed-lábad a városban, azért egy dízelt kapcsolgatni kell keményen, főleg városban.
Amúgy meg nem kért senki, hogy powersnittet vegyél. Sőt senkit nem kértek rá.
Pont az ilyen trollok miatt van tele f@szságokkal a fórum, mert miattatok inkább csak privátban beszélgetnek az emberek. Értelmes infó nem jut ki, csak minimális. Gratulálok.

Szerintem most elbeszéltek egy kicsit egymás mellett. A jogászúr szerintem a duplakuplungosra gondolt, nem általánosságban az automatákra. Jani egyszer sok mindent leírt róluk és az a megállapítás született, hogy a duplakuplungosból az első széria, a száraz (ha jól írom most Jani), ami nem sikerült fényesen, de az olajos nagyon jó. A gond, hogy a márkaszervizben jól szakit kell kifogni, vagy inkább elvinni olyanhoz, aki nagyon ért hozzá, ugyanakkor az automataváltó javítása, szervizelése már egy másik műfaj. Ott inkább olyat kell keresni, aki nagyon ért a váltóhoz, de az nem vállal mást.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #910 Dátum: 2016.10.20 csütörtök, 21:40:18 »

Nem bonyolult ez, ha a szervíz képben lenne, mint ahogy nincs nem kellene ilyenekről beszélni. Ez nem jelenti azt, hogy a powershift xar, csak azt, hogy még a szervízben is süketek hozzá.
Hogy neked mindez bonyolult? Smiley 
Van pozitívuma, nyugodtság van, végzi a dolgát, nem akad ki a kezed-lábad a városban, azért egy dízelt kapcsolgatni kell keményen, főleg városban.
Amúgy meg nem kért senki, hogy powersnittet vegyél. Sőt senkit nem kértek rá.
Pont az ilyen trollok miatt van tele f@szságokkal a fórum, mert miattatok inkább csak privátban beszélgetnek az emberek. Értelmes infó nem jut ki, csak minimális. Gratulálok.

Most az fáj, hogy leírtam a véleményem és igazam van, vagy az, hogy te épp belenyúltál egy ""megbízható"" kilóméteres németektől behozott fhosba  és xar a váltód?

Mert egyiket se rajtam vezesd le, főleg ne személyeskedéssel.

Ha meg privátban megkapsz mindent, akkor a faxért fröcsögsz itt?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #911 Dátum: 2016.10.21 péntek, 09:41:25 »

Szerintem most elbeszéltek egy kicsit egymás mellett. A jogászúr szerintem a duplakuplungosra gondolt, nem általánosságban az automatákra. Jani egyszer sok mindent leírt róluk és az a megállapítás született, hogy a duplakuplungosból az első széria, a száraz (ha jól írom most Jani), ami nem sikerült fényesen, de az olajos nagyon jó. A gond, hogy a márkaszervizben jól szakit kell kifogni, vagy inkább elvinni olyanhoz, aki nagyon ért hozzá, ugyanakkor az automataváltó javítása, szervizelése már egy másik műfaj. Ott inkább olyat kell keresni, aki nagyon ért a váltóhoz, de az nem vállal mást.

Napjainkban is van száraz is, meg olajos is. Sajnos a szárazakkal több probléma van. Ma is és sztem a jövőben is. A mondeok mindig olajosak voltak (6DCT450).
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #912 Dátum: 2016.10.21 péntek, 19:13:53 »

Amit Szjani írt, első körben azt nézd meg!

Azért nem csak beborították! Az ellenőrző csavarnál ellenőrizték a szintet. Csak amit írsz, hogy később is kellene ellenőrizni, az maradt el. Ezek szerint ezt otthon is tudom pótolni!? Majd rákeresek, hol vannak a csavarok és hogy férek hozzájuk.
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
mzfocus
Vendég
« Új hozzászólás #913 Dátum: 2016.11.01 kedd, 17:00:08 »

Urak, a partvonalról, egy Focusból bekérdeznék: született már egyetértés, kihez lehet vinni Powershiftet? (tudom, bontóba  nyes)

Azzal szórakoztat a kicsike, hogy időnként hisztizik egyet. Váltogat összevissza, aztán általában Hill start assist not available üzenet jelenik meg. Legutóbb komolyabban is megijesztett, mert lámpánál induláskor nem váltott feljebb 1-esből. A gyógymód egyelőre az autó leállítása és elindítása. A hibákban az a legérdekesebb, hogy teljesen véletlenszerűen jönnek - egyik nap van hiszti, a másik napon kifogástalanul teszi a dolgát.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #914 Dátum: 2016.11.01 kedd, 19:24:08 »

Urak, a partvonalról, egy Focusból bekérdeznék: született már egyetértés, kihez lehet vinni Powershiftet? (tudom, bontóba  nyes)

Azzal szórakoztat a kicsike, hogy időnként hisztizik egyet. Váltogat összevissza, aztán általában Hill start assist not available üzenet jelenik meg. Legutóbb komolyabban is megijesztett, mert lámpánál induláskor nem váltott feljebb 1-esből. A gyógymód egyelőre az autó leállítása és elindítása. A hibákban az a legérdekesebb, hogy teljesen véletlenszerűen jönnek - egyik nap van hiszti, a másik napon kifogástalanul teszi a dolgát.

váltóolajcsere mikor volt?
(km valós?)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
mzfocus
Vendég
« Új hozzászólás #915 Dátum: 2016.11.02 szerda, 19:48:32 »

váltóolajcsere mikor volt?
(km valós?)


165 ezerrel vettem, és azon melegében cseréltettem mindent. Azóta 25 ment bele.
Hogy valós-e? A jó isten tudhatja csak. Bízom benne, hogy igen.
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #916 Dátum: 2016.11.02 szerda, 20:54:07 »

165 ezerrel vettem, és azon melegében cseréltettem mindent. Azóta 25 ment bele.
Hogy valós-e? A jó isten tudhatja csak. Bízom benne, hogy igen.

és biztos vagy benne, hogy a váltóban is cseréltek olajat?
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
mzfocus
Vendég
« Új hozzászólás #917 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 07:31:42 »

és biztos vagy benne, hogy a váltóban is cseréltek olajat?

Nem álltam ott mellette, így csak abban lehetek biztos, hogy az árát kifizettem.  Wink

Azt sugallod, hogy fussak neki újra, hátha kering benne valami szutyok?
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #918 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 10:28:58 »

Nem álltam ott mellette, így csak abban lehetek biztos, hogy az árát kifizettem.  Wink

Azt sugallod, hogy fussak neki újra, hátha kering benne valami szutyok?

Elmennék egy váltóshoz, hogy mondjon róla valamit. Persze valami hozzáértő kell, nem egy kókler.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #919 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 12:49:28 »

Nem álltam ott mellette, így csak abban lehetek biztos, hogy az árát kifizettem.  Wink

Azt sugallod, hogy fussak neki újra, hátha kering benne valami szutyok?

Ha Pest nem esik ki Neked, akkor a 17.-ben tudok ajánlani hozzáértő és megbizható, kifejezetten autómata váltós szakit.  Wink
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
mzfocus
Vendég
« Új hozzászólás #920 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 20:39:37 »

Ha Pest nem esik ki Neked, akkor a 17.-ben tudok ajánlani hozzáértő és megbizható, kifejezetten autómata váltós szakit.  Wink

Elkérném az elérhetőségét, köszönöm.
Naplózva
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #921 Dátum: 2016.11.04 péntek, 20:03:13 »

Elkérném az elérhetőségét, köszönöm.

Privátban megirtam!  Wink
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #922 Dátum: 2016.11.04 péntek, 21:08:12 »

Ha Pest nem esik ki Neked, akkor a 17.-ben tudok ajánlani hozzáértő és megbizható, kifejezetten autómata váltós szakit.  Wink

Melyiket, a Bartók?
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #923 Dátum: 2016.11.05 szombat, 10:22:23 »

Melyiket, a Bartók?

Igen a Bartók. Nekem ők frissitették az olajat és minden nagyon rendben ment.  wave
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #924 Dátum: 2016.11.05 szombat, 19:48:20 »

Igen a Bartók. Nekem ők frissitették az olajat és minden nagyon rendben ment.  wave

Igen, róla jókat mondtak, most a gödöllői nem vette fel nekem, egy másik akiről még jókat mondtak inkább útba esik, szóval jövő héten ott lesz olajcsere Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #925 Dátum: 2016.11.11 péntek, 21:45:54 »

na a gödöllői már a 15 kerben van és tegnap voltam nála a jeep-el, szépen jól és rendben dolgozott, de kicsit fura figura  Cheesy
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #926 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 12:10:16 »

Apám Explorerében nem tudta megoldani a problémát sajna. (hidegen tökéletes viszont bemelegedés után hibát villogtat, de nem ír konkrétat szerintük, és nem vált feljebb max 3.-ba) Minden szaki lefrissíti az olajat meg szűrőt takarít azt hiszem, de ennyi. Probléma visszajön. Én valami nem megfelelőhűtésre tippelnék egyébként. Nincs valami hozzáértő szakitok még?
na a gödöllői már a 15 kerben van és tegnap voltam nála a jeep-el, szépen jól és rendben dolgozott, de kicsit fura figura  Cheesy
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #927 Dátum: 2016.11.14 hétfő, 13:35:23 »

Apám Explorerében nem tudta megoldani a problémát sajna. (hidegen tökéletes viszont bemelegedés után hibát villogtat, de nem ír konkrétat szerintük, és nem vált feljebb max 3.-ba) Minden szaki lefrissíti az olajat meg szűrőt takarít azt hiszem, de ennyi. Probléma visszajön. Én valami nem megfelelőhűtésre tippelnék egyébként. Nincs valami hozzáértő szakitok még?

Győrben van jó SzJani járö náluk.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #928 Dátum: 2016.11.22 kedd, 21:41:34 »

Ma volt a gép az ESS Motornál hátsó főtengely szimmering cserén, és ha már lent volt a váltó, kértem rá olajfrissítést.
2.3L jött le belőle. Előtte sem volt komoly gond vele (néha 2->1 váltásnál rántott), most van a gépben 170eKM, főleg városban megy, tehát sokat dolgozik a váltó, ezért a frissítés. A frissítés után sincs vele gond. A szervizes srácok szerint sok hatása nem lesz, érdemes lenne többször frissíteni, hogy a lehető legtöbb olaj  friss legyen. Meglátjuk. Most legalább nyugton lesz az ezzel kapcsolatos paranoiám. Cheesy
(Kapott a gép még friss motorolajat, szűrőket, fék, futómű átnézést, töltőlevegő rendszer átvizsgálást).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #929 Dátum: 2016.11.22 kedd, 22:28:22 »

Ma volt a gép az ESS Motornál hátsó főtengely szimmering cserén, és ha már lent volt a váltó, kértem rá olajfrissítést.
2.3L jött le belőle. Előtte sem volt komoly gond vele (néha 2->1 váltásnál rántott), most van a gépben 170eKM, főleg városban megy, tehát sokat dolgozik a váltó, ezért a frissítés. A frissítés után sincs vele gond. A szervizes srácok szerint sok hatása nem lesz, érdemes lenne többször frissíteni, hogy a lehető legtöbb olaj  friss legyen. Meglátjuk. Most legalább nyugton lesz az ezzel kapcsolatos paranoiám. Cheesy
(Kapott a gép még friss motorolajat, szűrőket, fék, futómű átnézést, töltőlevegő rendszer átvizsgálást).


 Wink Nekem lecserélték a váltóban, a konverterben és a terepváltóban is az olajat (meg a szűrőt is). Szépen vált most is mint előtte, de a váltóban már ronda volt az olaj.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #930 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 20:21:32 »

Ma voltam szervízben (műszaki, meg kötelező szervíz, egy első fékbetét csere is közbejött)

Beszéltem a szerelővel, hogy sok tond van-e a powershifttel.

Egyből rávágta a kérdést:

Ugye az új smaxban nem az van?

Mondom nem, erre ő modta, hogy iszonyat mennyit xopnak és sok problémás jön hozzájuk, amit már el sem vállalnak.

Szóval amit sokat szerel és mondta, hogy iszonyat xopás, az valami vezérlő modul ,meg valami fordulatszám érzékelő. Mindkettőhöz szét kell szedni rendesen a rendszert.

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #931 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 20:27:41 »

Ma voltam szervízben (műszaki, meg kötelező szervíz, egy első fékbetét csere is közbejött)

Beszéltem a szerelővel, hogy sok tond van-e a powershifttel.

Egyből rávágta a kérdést:

Ugye az új smaxban nem az van?

Mondom nem, erre ő modta, hogy iszonyat mennyit xopnak és sok problémás jön hozzájuk, amit már el sem vállalnak.

Szóval amit sokat szerel és mondta, hogy iszonyat xopás, az valami vezérlő modul ,meg valami fordulatszám érzékelő. Mindkettőhöz szét kell szedni rendesen a rendszert.



Melyik PowerShiftről nyilatkozott így?
Az olajosról, vagy a szárazról?
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #932 Dátum: 2016.12.05 hétfő, 20:44:06 »

Melyik PowerShiftről nyilatkozott így?
Az olajosról, vagy a szárazról?


Nekem úgy tűnt, hogy mk5/új s-max volt amiről beszélt.

Mk5 kapcsán kiemelte, hogy qva jó a fék-futómű, van egy dízli amiben 250e km van, és mondta hogy semmi baja. Volt egy időszak, amikor egr-eket cseréltek gariban sokat. Ennyi...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
armaros
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #933 Dátum: 2016.12.09 péntek, 14:08:08 »

Sziasztok,

az normális a powershift váltónál, hogy N -> D-be téve még egyszer magam felé tudom húzni a váltókart, és ekkor engedi jobbra kitenni S-be?
Naplózva

2011/09 2.2 durashift, titanium, kombi
mzfocus
Vendég
« Új hozzászólás #934 Dátum: 2016.12.11 vasárnap, 11:24:28 »

Mondom nem, erre ő modta, hogy iszonyat mennyit xopnak és sok problémás jön hozzájuk, amit már el sem vállalnak.

Szóval amit sokat szerel és mondta, hogy iszonyat xopás, az valami vezérlő modul ,meg valami fordulatszám érzékelő. Mindkettőhöz szét kell szedni rendesen a rendszert.


Ki volt ez pontosan?

Nálam is van egy hiba (lásd fent). Mivel nem kritikus, még nem feküdtem rá, egyelőre gyűjtöm az infót.

Illetve vettem egy diag kábelt, és megnéztem, mi a pálya. Azt mondja, hogy P0715, időnként nincs jel az egyik váltóba bemenő hajtótengely fordulatszám-érzékelőjéről. Na, ebből az internet nevű szakműhely Smiley alapján azt derítettem ki, hogy 1.) ha szerencsém lesz, érintkezési hiba 2.) de inkább nem lesz, és szét kell borítani az egészet.

Úgyhogy most gyűjtök.
Naplózva
fecso71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #935 Dátum: 2016.12.16 péntek, 11:33:54 »

Most olvastam egy cikket, ami konkrétan nem a Fordról szól és nincs olyan jó, mint SzJani írása a váltókról  beka3 , de megosztom veletek, hogy ezzel is növeljem a hozzászólásaim számát. A moderátor meg majd elrakja oda, ahova gondolja....   http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/12/16/igy_mukodik_az_automata_valto/
Naplózva

2019 Mondeo Hybrid Vignale
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #936 Dátum: 2016.12.16 péntek, 11:35:00 »

Most olvastam egy cikket, ami konkrétan nem a Fordról szól és nincs olyan jó, mint SzJani írása a váltókról  beka3 , de megosztom veletek, hogy ezzel is növeljem a hozzászólásaim számát. A moderátor meg majd elrakja oda, ahova gondolja....   http://totalcar.hu/magazin/technika/2016/12/16/igy_mukodik_az_automata_valto/
akkor tegyem a kukába? vigyor3 nagyjából annyit ér a totalcar az elmúlt pár évi munkája alapján
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #937 Dátum: 2017.01.07 szombat, 17:27:51 »

Mai tapasztalat: hidegindítás (~18h csillaggarázs -12fok) után akár D akár R esetén nem megy át a nyomaték a váltón. Motor forog ~2500-at, autó alig megy (kb 5kmh). D, R ugyan az. Álló helyzetből nem kúszik. Hibakód nincs. 2-3 D-N-R átmenet után magához tért, ment rendesen.
AWF21, novemberben kapott olajfrissítést, 172eKm.

Mit nézzek ?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #938 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 19:40:33 »

Mai tapasztalat: hidegindítás (~18h csillaggarázs -12fok) után akár D akár R esetén nem megy át a nyomaték a váltón. Motor forog ~2500-at, autó alig megy (kb 5kmh). D, R ugyan az. Álló helyzetből nem kúszik. Hibakód nincs. 2-3 D-N-R átmenet után magához tért, ment rendesen.
AWF21, novemberben kapott olajfrissítést, 172eKm.

Mit nézzek ?
pontosítom: hidegindítás után D-ben elindul, átrakom R-be, utána már nem lesz hajtás, ha vissza teszem D-be.
Jó játék... N-ben kellett ma is kicsit megpörgetni, hogy ismét D-ben legyen hajtásom. Utána már minden ment szépen...
Hasonló tapasztalat esetleg?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #939 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 19:43:24 »

pontosítom: hidegindítás után D-ben elindul, átrakom R-be, utána már nem lesz hajtás, ha vissza teszem D-be.
Jó játék... N-ben kellett ma is kicsit megpörgetni, hogy ismét D-ben legyen hajtásom. Utána már minden ment szépen...
Hasonló tapasztalat esetleg?

Dermedt olaj ami miatt nem épül fel a nyomás a váltóban?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #940 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 19:55:56 »

Dermedt olaj ami miatt nem épül fel a nyomás a váltóban?
Dermedtnek dermedt, de akkor miért van hajtás az első D-be rakásnál és miért nincs, ha utána R-ből ismét D-be teszem (közben tolatok egy keveset, mert néha muszáj, és hátrafelé is van hajtás ilyenkor).
Érezhetően változik a hajtóműolaj melegedésével a viselkedés, de azt gondolom, hogy ez kb normális -18foknál.
Lehet, hogy a friss olaj leoldott valami kokszot, ami a kapcsolószelepek környékén valamit művel.
Ettől eltekintve jól vált, nem rángat se felfelé, se lefelé váltásnál.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #941 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 19:57:58 »

Dermedtnek dermedt, de akkor miért van hajtás az első D-be rakásnál és miért nincs, ha utána R-ből ismét D-be teszem (közben tolatok egy keveset, mert néha muszáj, és hátrafelé is van hajtás ilyenkor).
Érezhetően változik a hajtóműolaj melegedésével a viselkedés, de azt gondolom, hogy ez kb normális -18foknál.
Lehet, hogy a friss olaj leoldott valami kokszot, ami a kapcsolószelepek környékén valamit művel.
Ettől eltekintve jól vált, nem rángat se felfelé, se lefelé váltásnál.

Nem értek hozzá, de olajnyomatékos cucc szerintem ilyen mínuszokban biztos tud meglepetéseket okozni...

Szerintem lehet nem ártana neki most egy átmosás mégegyszer...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #942 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 20:13:48 »

Dermedtnek dermedt, de akkor miért van hajtás az első D-be rakásnál és miért nincs, ha utána R-ből ismét D-be teszem (közben tolatok egy keveset, mert néha muszáj, és hátrafelé is van hajtás ilyenkor).
Érezhetően változik a hajtóműolaj melegedésével a viselkedés, de azt gondolom, hogy ez kb normális -18foknál.
Lehet, hogy a friss olaj leoldott valami kokszot, ami a kapcsolószelepek környékén valamit művel.
Ettől eltekintve jól vált, nem rángat se felfelé, se lefelé váltásnál.

Mennyit mentél az olajfrissités ota? Nekem amikor megcsináltál, utána volt egy megállás elötti, elég durva rántásos jelenségem. Mondták, hogy a frissités feloldhat csomokat, amik bedugithatnak ezt azt, de ha minden jól megy kimosodik párezer km után. Ez igy is volt, de a végső tisztitást egy plusz 1-2 fokban, full hideg váltónál szükségessé vált kemény megjáratás végezte el.
Talán egy probát megér Neked is, hogy miután helyreáll a működés, akkor még hidegen kicsit nyomasd meg minden fokozatban, de ne S-ben, hanem D-ben!  Wink
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #943 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 20:25:01 »

Mennyit mentél az olajfrissités ota? Nekem amikor megcsináltál, utána volt egy megállás elötti, elég durva rántásos jelenségem. Mondták, hogy a frissités feloldhat csomokat, amik bedugithatnak ezt azt, de ha minden jól megy kimosodik párezer km után. Ez igy is volt, de a végső tisztitást egy plusz 1-2 fokban, full hideg váltónál szükségessé vált kemény megjáratás végezte el.
Talán egy probát megér Neked is, hogy miután helyreáll a működés, akkor még hidegen kicsit nyomasd meg minden fokozatban, de ne S-ben, hanem D-ben!  Wink
kb 2000KM-t ment azóta. Már korábban is gyanús volt (pl. kari előtt voltunk síelni, -5-6 fok volt reggelre, indítás utáni R után nem nagyon volt hajtás D-ben. Volt, hogy nem tudtam feltolatni a parkolóból a szállodáig, hogy bedobáljam a léceket, félúton kb megált, hiába nyomtam neki a gázt - csonthidegen 2500fölé nem pörgetjük, ugye...)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #944 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 21:09:07 »

kb 2000KM-t ment azóta. Már korábban is gyanús volt (pl. kari előtt voltunk síelni, -5-6 fok volt reggelre, indítás utáni R után nem nagyon volt hajtás D-ben. Volt, hogy nem tudtam feltolatni a parkolóból a szállodáig, hogy bedobáljam a léceket, félúton kb megált, hiába nyomtam neki a gázt - csonthidegen 2500fölé nem pörgetjük, ugye...)

Nem kell 2500 fölé vinni, nem az itt a lényeg, hanem a nyomaték. Nagyobb nyomatéknál, ha nem tévedek, nagyobb az olaj nyomása is a váltóban és mivel hidegen sűrűbb, nagyobb az esély arra, hogy kinyomja a dugót.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #945 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 21:19:56 »

de azt gondolom, hogy ez kb normális -18foknál.
nyugodt lehetsz, nem normális. nekünk 12óra szabadban állás után is megy rendben.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #946 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 22:03:35 »

nyugodt lehetsz, nem normális. nekünk 12óra szabadban állás után is megy rendben.
Megnyugtató. Mi a "megy rendben"?
Tavaly télen az enyém se csinált ilyet.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #947 Dátum: 2017.01.08 vasárnap, 22:37:05 »

Megnyugtató. Mi a "megy rendben"?
Tavaly télen az enyém se csinált ilyet.
az hogy nincs nagyságrendbeli különbség tél és nyár között
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #948 Dátum: 2017.01.09 hétfő, 09:51:44 »

az hogy nincs nagyságrendbeli különbség tél és nyár között

Ja, nem sok, ezekben a -20 fokokban, csak 50 fok...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #949 Dátum: 2017.01.12 csütörtök, 17:36:37 »

Sziasztok!
Egy röpke kör kérdésem volna a hagyományos automata 2.0 Tdci-sek felé! Télen inkább városi használat mellett milyen fogyasztással jár el a kocsitok?
Nekem 7et mutat +-0,1, de kiszámitva közel 10liter! Azt tudom, hogy a műszer sosem mutat valósat, de azért a 10 litert kicsit sokallom, mert nem rallyzok vele!
Köszi előre is a válaszokat!  wave
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
Oldalak: 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.