Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.29 péntek, 06:07:24 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 581983 alkalommal)
0 Felhasználó és 1 vendég van a témában
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #1150 Dátum: 2018.06.08 péntek, 21:40:45 »

Köszi, megnyugtató.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68



E-mail
« Új hozzászólás #1151 Dátum: 2018.06.24 vasárnap, 19:54:56 »

Meglett az olajfrissítés, 5l ment bele.

Eddig sem volt vele különösebben bajom, de azóta sokkal finomabban vált, összességében szebben működik, igaz a régi olajban volt is 160-e km.

Szóval megérte, a mobil olajnak az ára sem volt rossz, teljesen elégedett vagyok vele.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1152 Dátum: 2018.06.24 vasárnap, 20:08:39 »

Meglett az olajfrissítés, 5l ment bele.

Eddig sem volt vele különösebben bajom, de azóta sokkal finomabban vált, összességében szebben működik, igaz a régi olajban volt is 160-e km.

Szóval megérte, a mobil olajnak az ára sem volt rossz, teljesen elégedett vagyok vele.

 eljen eljen
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1153 Dátum: 2018.06.27 szerda, 19:00:55 »

Automata váltóba szeretnék olajat cseréltetni tudtok valami megbízható szervizt??N ESETLEG MENYISÉGET ,ÁRAT?
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1154 Dátum: 2018.06.27 szerda, 19:28:45 »

Automata váltóba szeretnék olajat cseréltetni tudtok valami megbízható szervizt??N ESETLEG MENYISÉGET ,ÁRAT?

Sokat segít, ha leírod, hogy az ország mely környékén keresel szerelőt.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1155 Dátum: 2018.06.27 szerda, 20:45:54 »

Gyakorlatilag mindegy de Pest megye a tartózkodási pont cegléd.
Sokat segít, ha leírod, hogy az ország mely környékén keresel szerelőt.
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
fecso71
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 124



E-mail
« Új hozzászólás #1156 Dátum: 2018.06.29 péntek, 11:39:51 »

Sziasztok,

Ez mehet a "gyári" olaj helyett vagy mindenki az eredetire esküszik?

http://www.olajsziget.hu/webshop/details/672/101993/nagyker-kenoanyaglista/castrol/castrol-transmax-dual-1l.html
Naplózva

2019 Mondeo Hybrid Vignale
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #1157 Dátum: 2018.06.29 péntek, 16:49:04 »

Sziasztok,

Ez mehet a "gyári" olaj helyett vagy mindenki az eredetire esküszik?

http://www.olajsziget.hu/webshop/details/672/101993/nagyker-kenoanyaglista/castrol/castrol-transmax-dual-1l.html

A paraméterei alapján tökéletesen megfelel.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
cini
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 258


czinkosek@hotmail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1158 Dátum: 2018.07.03 kedd, 21:46:43 »

Szerintetek mekkora élettartammal lehet számolni egy povershift-nél?? S hogy az olaj cserét a szerelő valóban el végezte-e?hogyan tudom ellenőrizni??
Naplózva

1.8 TD 98. kombi   2.0 tdci titánium-s 2014 fehér bálna
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1159 Dátum: 2018.07.03 kedd, 22:58:07 »

Szerintetek mekkora élettartammal lehet számolni egy povershift-nél?? S hogy az olaj cserét a szerelő valóban el végezte-e?hogyan tudom ellenőrizni??

Sehogy.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #1160 Dátum: 2018.07.04 szerda, 07:13:14 »

Szerintetek mekkora élettartammal lehet számolni egy povershift-nél?? S hogy az olaj cserét a szerelő valóban el végezte-e?hogyan tudom ellenőrizni??
úgy,hogy fogod a kezét...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Orion68
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #1161 Dátum: 2018.07.11 szerda, 20:12:49 »

Szerintetek mekkora élettartammal lehet számolni egy povershift-nél?? S hogy az olaj cserét a szerelő valóban el végezte-e?hogyan tudom ellenőrizni??
Megnézed milyen színű az olaj ami kifolyik, ha szép akkor megnyugodsz és figyeled hogy visszatöltsenek bele 6,5L-t és szépen végigjáratják minden fokozatban, próbaúton stb. Szint meg legyen. Szurkolsz, hogy ne haljon meg 1-2 héten belül, megnyugodsz.
30e km múlva újra cserére jelentkezel Sad (így lesz a 2008-as 120e km periódusból 60e km majd kb éves csere), mert más márkánál ebben látták a megoldást a meghibásodások ellen (mitsu).
Naplózva

2.0 Titanium-S EcoBoost PowerShift SCTI 240PS BA7 >297ekm 2011/12
2.5 V6 2000/05 Turnier (SEC) >496ekm;
Ex. 2.5 V6 1998/10 (SEA) >319ekm - a motor egy traktorban szolgál: V6 traktor!!!!
Ex. Sierra 2.0 GLX DOHC Turnier 1991
Ex. Sierra 1.6 Ferdehátú 1983
Joe_Purple
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #1162 Dátum: 2018.07.30 hétfő, 11:57:34 »

Sziasztok!

Olyan szituációba kerültem, hogy odébb tolható állapotban kellett volna hagynom a powershiftes kocsit. De sem a kezelési könyvben nem találtam olyan megoldást, amivel üresben tudom hagyni, sem a próbálkozásaim nem vezettek eredményre. A lényeg, hogy csak akkor tudom kivenni a kulcsot, ha P állásban áll az előválasztó kar, a kulcs kivétele után pedig nem tudom az előválasztó kart mozgatni. A régi kocsimon létezett erre egy szerviz lehetőség, van esetleg ennek is ilyen? Esetleg tud valaki megoldást, hogyan hagyhatom tolható és bezárt állapotban a kocsit? Franciaországban vagy Olaszországban elég sok ilyen parkolási szitu van, ott hogy oldják meg? Pedig mindegyik országból hoznak be bőven automata váltós mondit.

Köszi,
Joe_P
Naplózva

Mondeo Mk4 Tit. 2.0 TDCI 163 le PS 2014
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1163 Dátum: 2018.07.30 hétfő, 14:36:50 »

Sziasztok!

Olyan szituációba kerültem, hogy odébb tolható állapotban kellett volna hagynom a powershiftes kocsit. De sem a kezelési könyvben nem találtam olyan megoldást, amivel üresben tudom hagyni, sem a próbálkozásaim nem vezettek eredményre. A lényeg, hogy csak akkor tudom kivenni a kulcsot, ha P állásban áll az előválasztó kar, a kulcs kivétele után pedig nem tudom az előválasztó kart mozgatni. A régi kocsimon létezett erre egy szerviz lehetőség, van esetleg ennek is ilyen? Esetleg tud valaki megoldást, hogyan hagyhatom tolható és bezárt állapotban a kocsit? Franciaországban vagy Olaszországban elég sok ilyen parkolási szitu van, ott hogy oldják meg? Pedig mindegyik országból hoznak be bőven automata váltós mondit.

Köszi,
Joe_P

sima automatában a váltószoknyát felszedve van egy sárga pöcök, amit lenyomva tudod mozgatni a kart kulcs nélkül
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #1164 Dátum: 2018.07.30 hétfő, 14:37:24 »

Megnézed milyen színű az olaj ami kifolyik, ha szép akkor megnyugodsz és figyeled hogy visszatöltsenek bele 6,5L-t és szépen végigjáratják minden fokozatban, próbaúton stb. Szint meg legyen. Szurkolsz, hogy ne haljon meg 1-2 héten belül, megnyugodsz.
30e km múlva újra cserére jelentkezel Sad (így lesz a 2008-as 120e km periódusból 60e km majd kb éves csere), mert más márkánál ebben látták a megoldást a meghibásodások ellen (mitsu).
Én úgy tudom, hogy 6 liter kell bele. És abból még pár deci ki is jön a szintező nyíláson.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #1165 Dátum: 2018.07.30 hétfő, 14:48:38 »

Sziasztok!

Olyan szituációba kerültem, hogy odébb tolható állapotban kellett volna hagynom a powershiftes kocsit. De sem a kezelési könyvben nem találtam olyan megoldást, amivel üresben tudom hagyni, sem a próbálkozásaim nem vezettek eredményre. A lényeg, hogy csak akkor tudom kivenni a kulcsot, ha P állásban áll az előválasztó kar, a kulcs kivétele után pedig nem tudom az előválasztó kart mozgatni. A régi kocsimon létezett erre egy szerviz lehetőség, van esetleg ennek is ilyen? Esetleg tud valaki megoldást, hogyan hagyhatom tolható és bezárt állapotban a kocsit? Franciaországban vagy Olaszországban elég sok ilyen parkolási szitu van, ott hogy oldják meg? Pedig mindegyik országból hoznak be bőven automata váltós mondit.

Köszi,
Joe_P

Az anyós bal lábánál van egy vészhelyzeti kütyü. Azt írják, sárga színű és lapos csavarhúzóval az óramutató járásával  megegyezően 90  fokot forgatva old.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Joe_Purple
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #1166 Dátum: 2018.07.31 kedd, 23:59:49 »

Az anyós bal lábánál van egy vészhelyzeti kütyü. Azt írják, sárga színű és lapos csavarhúzóval az óramutató járásával  megegyezően 90  fokot forgatva old.

Szia!

Köszi. Megkeresem.

Üdv,
Joe_P
Naplózva

Mondeo Mk4 Tit. 2.0 TDCI 163 le PS 2014
dzsotty
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 46



E-mail
« Új hozzászólás #1167 Dátum: 2018.08.18 szombat, 14:41:08 »

Sziasztok! Olyan problémám lenne a kocsival, hogy megyek vele és random módon olyant csinál  a váltó hogy kirakja magát üresbe és utanna csak alapjárat van és csak villog a müszerfalon a P és épp amibe van a váltó valamint kattog pár relé.

pcm hibakód u0415
abs hibakód  u0101

müszerfalon transmission limited function- t irt ki.

Fél óra 1 óra pihi után megszünik a probléma és megy szépen a kocsi.
váltóba olaj cserélve volt 2000km - el ezelött.




2013 2.0 tdci 140ps
Naplózva

Ford Mondeo mk3(2001) 2.0 TDDI,Chip, EGR off, Heico 18"
Ford Mondeo Turnier mk4(2013) 2.0 TDCI POWERSHIFT, Heico 18"
gergoveress
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18



E-mail
« Új hozzászólás #1168 Dátum: 2018.08.27 hétfő, 09:04:20 »

Sziasztok!

Nagyon egyszerű kérdésem van. Megéri-e venni Powershift-es váltós Mondeo-t venni vagy sok probléma van vele?
Azért kérdezem, mert Mondeo vásárlásán gondolkodom most és érdekelne az automata váltós változat.
Naplózva

2014 Ford Mondeo Turnier Titanium 2.0 TDCI 140 Le Lunar Sky
Llort Eht
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2209



E-mail
« Új hozzászólás #1169 Dátum: 2018.08.27 hétfő, 09:28:19 »

Sziasztok!

Nagyon egyszerű kérdésem van. Megéri-e venni Powershift-es váltós Mondeo-t venni vagy sok probléma van vele?
Azért kérdezem, mert Mondeo vásárlásán gondolkodom most és érdekelne az automata váltós változat.

Magamtól simán venném, de mástól kizárt. Túl nyűgös az olajcserére... Garantált ~50k km-el még vállalnám a rizikót, de sok kilóméterrel biztosan kihagynám!

 wave wave
Naplózva

Ex: Mondeo 2002. TDCi Ghia
Ex: Mondeo 2011. MK4 Turnier Tit-S 163ps

Off: Insignia 2019 st. gsi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #1170 Dátum: 2018.08.27 hétfő, 12:29:30 »

Sziasztok! Olyan problémám lenne a kocsival, hogy megyek vele és random módon olyant csinál  a váltó hogy kirakja magát üresbe és utanna csak alapjárat van és csak villog a müszerfalon a P és épp amibe van a váltó valamint kattog pár relé.

pcm hibakód u0415
abs hibakód  u0101

müszerfalon transmission limited function- t irt ki.

Fél óra 1 óra pihi után megszünik a probléma és megy szépen a kocsi.
váltóba olaj cserélve volt 2000km - el ezelött.




2013 2.0 tdci 140ps
diagnosztikai eszközzel kellene hibatárolót olvasni.Amit a kocsi kiír az nem több mint a semmi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gergoveress
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 18



E-mail
« Új hozzászólás #1171 Dátum: 2018.08.27 hétfő, 23:08:29 »

Magamtól simán venném, de mástól kizárt. Túl nyűgös az olajcserére... Garantált ~50k km-el még vállalnám a rizikót, de sok kilóméterrel biztosan kihagynám!

 wave wave

Értem!
Olajat nem spórolnám meg benne az biztos.
Köszi a gondolatodat!
Naplózva

2014 Ford Mondeo Turnier Titanium 2.0 TDCI 140 Le Lunar Sky
szabib
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #1172 Dátum: 2018.09.26 szerda, 11:01:10 »

Sziasztok!

Cserélt már valaki szeleptestet AWF21 váltóban?
Jelenségek: Normál gyorsításnál 2-ből 3-ba indokolatlanul sokáig forgatja a motort (2500-as fordulaton vált el), visszaváltásnál ránt egyet időnként, dugóban induláskor szintén rántás időnként. Olajfrissítés volt, szervizben is jelezték, hogy készüljek fel a szeleptest cserére. Úgy érzem megérett rá.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1173 Dátum: 2018.09.26 szerda, 11:44:50 »

Sziasztok!

Cserélt már valaki szeleptestet AWF21 váltóban?
Jelenségek: Normál gyorsításnál 2-ből 3-ba indokolatlanul sokáig forgatja a motort (2500-as fordulaton vált el), visszaváltásnál ránt egyet időnként, dugóban induláskor szintén rántás időnként. Olajfrissítés volt, szervizben is jelezték, hogy készüljek fel a szeleptest cserére. Úgy érzem megérett rá.


Mennyi km-nél?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szabib
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #1174 Dátum: 2018.09.26 szerda, 11:51:26 »

Mennyi km-nél?

230e
Naplózva
szabib
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #1175 Dátum: 2018.10.19 péntek, 08:42:21 »

Sziasztok!

Mivel nem érkezett hozzászólás szeleptest cserével kapcsolatban, így leírom a tapasztalatokat, hátha később valakinek szüksége lesz rá.
Szóval a szeleptest cserét magam végeztem, mivel az AWF21 esetén nem okoz különösebb gondot sem a csere, sem az azt követő váltó adaptálás. A szeleptest cserét követően lehet menni az autóval, de váltószoftver frissítést és egy új adaptációt el kell végezni.
Egy győri cég foglalkozik automata váltó alkatrészekkel (www.asmcenter.hu), tőlük vettem a szeleptestet, nagyon segítőkészek, de szereléssel nem foglalkoznak.Ezt megelőzően megkérdeztem a Fordban, hogy az alvázszám szerint milyen váltó van pontosan az autómon. Egyértelműen mondták, hogy AWF21, így meg is rendeltem a szeleptestet, valamint 8 liter olajat. Következett a beavatkozás: Váltóolaj le, szeleptest fedél le, szeleptest csatlakozók széthúzása (óvatosan nagy odafigyeléssel, mert sérülékeny!), szeleptest felfogatócsavarok eltávolítása, és már lent is van az alkatrész. (Javaslom fotók készítését szétszerelés előtt, hogy az új test felszerelésénél véletlenül se tévesszük el a csatlakozók sorrendjét.) Ekkor jött a meglepetés, hogy az új test és amit levettem nem hasonlítanak egymásra. Tehát jelen tapasztalatom az, hogy mindegy milyen felarat van a váltón, és mit hoz a gyári rendszer az alvázszám szerint, akkor derül ki a pontos szeleptest típus, ha már lekerült az autóról.
Kiderítettük, hogy az autón AF40 váltó van. Összegezve: AWF21 váltóhoz egyféle szeleptest létezik, az AWF40-hez viszont gyártottak 1.generációs testet 1 félét, 2.generációs testet 2 félét. Ez összesen 4 féle szeleptest, mellyel lehet találkozni az ilyen típusú autóban (Mondeo IV. 2.2 TDCI 200LE).
Néhány napos parkolópálya következett, míg az új de nem megfelelő szeleptestet (neve TF81SC) kicserélték az autóra való testre (TF80SC). 2 nap alatt megjött, így neki is álltam az összerakásnak. By the way: A váltóból 3-4 liter olaj jön le, ha szimplán a leeresztő csavart vesszük ki.  A váltóolja hűtőjét lekötve (2 db csővezeték), majd az egyik nyílásba kompresszorral belefújva további olaj csalogatható ki a váltóból. Kissé fröcsölős pacsmagolós munka, de megéri, mert annál frissebb lesz az olaj ami a váltóban lesz feltöltés után. Nekem 6 litert sikerült kiszedni ezzel a módszerrel. (Ehhez szükséges visszatenni a régi szeleptestet vagy a test leszerelés előtt megejteni a műveletet.) Következett a szeleptest fedelének és a váltóblokk felületének tisztítása, mivel itt tömítőpasztát kell használni a visszaszerelésnél. Nagy odafigyeléssel felkerült az új szeleptest, itt figyelni kell, hogy a tömítés ne sérüljön meg, valamint a vezetékeket ne csípjük oda. Csatlakozók visszadugaszolása, majd a pasztával megkent fedél visszaszerelése és rögzítése következett, majd ha minden alkatrész a helyén mehet bele a friss olaj és a szint beállítás. A munka ezen része kész is, mentem pár kört az autóval, már határozottan érezhető volt a javulás. Az érdemi változást a váltószoftver frissítése és az adaptáció adta, bár hozzáteszem ez tegnap történt, így sok tapasztalat még nincs, de az eddigi eredmények bíztatóak, megszűntek a rángatások. Ezt a munkát egy Pilisjászfaluban levő váltós kollégánál végeztük, aki egyébként komplett munkákat is vállal, nagyon segítőkész. Aki power shift váltón küszködik ilyesmi problémával annak nem biztos, hogy ilyen egyszírű dolga lesz. Ha valamit elírtam, vagy nem egyértelmű, előre is elnézést kérek. Vajpuha váltásokat mindenkinek! Wink
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1176 Dátum: 2018.10.19 péntek, 08:51:29 »

Sziasztok!

Mivel nem érkezett hozzászólás szeleptest cserével kapcsolatban, így leírom a tapasztalatokat, hátha később valakinek szüksége lesz rá.
Szóval a szeleptest cserét magam végeztem, mivel az AWF21 esetén nem okoz különösebb gondot sem a csere, sem az azt követő váltó adaptálás. A szeleptest cserét követően lehet menni az autóval, de váltószoftver frissítést és egy új adaptációt el kell végezni.
Egy győri cég foglalkozik automata váltó alkatrészekkel (www.asmcenter.hu), tőlük vettem a szeleptestet, nagyon segítőkészek, de szereléssel nem foglalkoznak.Ezt megelőzően megkérdeztem a Fordban, hogy az alvázszám szerint milyen váltó van pontosan az autómon. Egyértelműen mondták, hogy AWF21, így meg is rendeltem a szeleptestet, valamint 8 liter olajat. Következett a beavatkozás: Váltóolaj le, szeleptest fedél le, szeleptest csatlakozók széthúzása (óvatosan nagy odafigyeléssel, mert sérülékeny!), szeleptest felfogatócsavarok eltávolítása, és már lent is van az alkatrész. (Javaslom fotók készítését szétszerelés előtt, hogy az új test felszerelésénél véletlenül se tévesszük el a csatlakozók sorrendjét.) Ekkor jött a meglepetés, hogy az új test és amit levettem nem hasonlítanak egymásra. Tehát jelen tapasztalatom az, hogy mindegy milyen felarat van a váltón, és mit hoz a gyári rendszer az alvázszám szerint, akkor derül ki a pontos szeleptest típus, ha már lekerült az autóról.
Kiderítettük, hogy az autón AF40 váltó van. Összegezve: AWF21 váltóhoz egyféle szeleptest létezik, az AWF40-hez viszont gyártottak 1.generációs testet 1 félét, 2.generációs testet 2 félét. Ez összesen 4 féle szeleptest, mellyel lehet találkozni az ilyen típusú autóban (Mondeo IV. 2.2 TDCI 200LE).
Néhány napos parkolópálya következett, míg az új de nem megfelelő szeleptestet (neve TF81SC) kicserélték az autóra való testre (TF80SC). 2 nap alatt megjött, így neki is álltam az összerakásnak. By the way: A váltóból 3-4 liter olaj jön le, ha szimplán a leeresztő csavart vesszük ki.  A váltóolja hűtőjét lekötve (2 db csővezeték), majd az egyik nyílásba kompresszorral belefújva további olaj csalogatható ki a váltóból. Kissé fröcsölős pacsmagolós munka, de megéri, mert annál frissebb lesz az olaj ami a váltóban lesz feltöltés után. Nekem 6 litert sikerült kiszedni ezzel a módszerrel. (Ehhez szükséges visszatenni a régi szeleptestet vagy a test leszerelés előtt megejteni a műveletet.) Következett a szeleptest fedelének és a váltóblokk felületének tisztítása, mivel itt tömítőpasztát kell használni a visszaszerelésnél. Nagy odafigyeléssel felkerült az új szeleptest, itt figyelni kell, hogy a tömítés ne sérüljön meg, valamint a vezetékeket ne csípjük oda. Csatlakozók visszadugaszolása, majd a pasztával megkent fedél visszaszerelése és rögzítése következett, majd ha minden alkatrész a helyén mehet bele a friss olaj és a szint beállítás. A munka ezen része kész is, mentem pár kört az autóval, már határozottan érezhető volt a javulás. Az érdemi változást a váltószoftver frissítése és az adaptáció adta, bár hozzáteszem ez tegnap történt, így sok tapasztalat még nincs, de az eddigi eredmények bíztatóak, megszűntek a rángatások. Ezt a munkát egy Pilisjászfaluban levő váltós kollégánál végeztük, aki egyébként komplett munkákat is vállal, nagyon segítőkész. Aki power shift váltón küszködik ilyesmi problémával annak nem biztos, hogy ilyen egyszírű dolga lesz. Ha valamit elírtam, vagy nem egyértelmű, előre is elnézést kérek. Vajpuha váltásokat mindenkinek! Wink


 worship worship worship
Képeid vannak esetleg?

FAQ-ba átrakhatom cikként?
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szabib
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #1177 Dátum: 2018.10.19 péntek, 11:12:19 »

worship worship worship
Képeid vannak esetleg?

FAQ-ba átrakhatom cikként?

Íme néhány fotó:

AWF21 váltó TF81SC típusú szeleptest:



A hibás (TF80SC) szeleptest még beszerelt állapotában:


Szelep csatlakozások:



A kiszerelt TF80SC szeleptest:


FAQ-ba mehet az iromány Smiley
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1178 Dátum: 2018.10.19 péntek, 12:28:43 »

Íme néhány fotó:

AWF21 váltó TF81SC típusú szeleptest:
...

Köszönet a nép nevében Smiley  worship
Valamelyik nap összedobom a cikket
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szabib
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #1179 Dátum: 2018.10.19 péntek, 12:41:14 »

Köszönet a nép nevében Smiley  worship
Valamelyik nap összedobom a cikket

Szívesen.
Ha szükség van még további infóra akkor keress.
Naplózva
hoszabi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #1180 Dátum: 2018.10.20 szombat, 17:25:40 »

Sziasztok
Van egy olyan jelenségen a 2007-es, Ford S-Max típusú autómon, hogy a harmadik fokozatba kapcsolás után elkezd dadogva menni, és egy kis idő után kiirja, hogy "Transmission Service Required"!
Vizsgálták, és azt mondták, nem tud kommunikálni az autó a váltóval. A váltó vezérlőben vmilyen chippet cseréltek, felprogramozták, de így sem lett jobb a helyzet.
Esetleg tudtok ötletet adni merre menjek tovább? Talán egy jó szakinak az elérhetőségét megadni?
Köszi
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #1181 Dátum: 2018.10.20 szombat, 18:11:19 »

Sziasztok
Van egy olyan jelenségen a 2007-es, Ford S-Max típusú autómon, hogy a harmadik fokozatba kapcsolás után elkezd dadogva menni, és egy kis idő után kiirja, hogy "Transmission Service Required"!
Vizsgálták, és azt mondták, nem tud kommunikálni az autó a váltóval. A váltó vezérlőben vmilyen chippet cseréltek, felprogramozták, de így sem lett jobb a helyzet.
Esetleg tudtok ötletet adni merre menjek tovább? Talán egy jó szakinak az elérhetőségét megadni?
Köszi
lehet, hogy segít a korábbi téma.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1443.msg1153056#msg1153056
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #1182 Dátum: 2018.10.20 szombat, 18:27:29 »

Íme néhány fotó:

AWF21 váltó TF81SC típusú szeleptest:

FAQ-ba mehet az iromány Smiley

 taps taps

szép munka!!!!
Köszi!! wave
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
hoszabi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


E-mail
« Új hozzászólás #1183 Dátum: 2018.10.20 szombat, 19:54:35 »


Köszönöööööm!
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1184 Dátum: 2018.10.30 kedd, 09:27:15 »

Szívesen.
Ha szükség van még további infóra akkor keress.

Kicsit megkésve, de felraktam a cikkek közé: http://mondeo.hu/index.php?topic=27242.0
Köszi mégegyszer az írásod!
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
kadima1976
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #1185 Dátum: 2018.11.14 szerda, 09:23:18 »

Sziasztok!
Powershift váltó felújítás után mennyi a feltöltési mennyiség?
Köszi előre is.
Naplózva
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #1186 Dátum: 2018.11.14 szerda, 18:48:39 »

Sziasztok!
Powershift váltó felújítás után mennyi a feltöltési mennyiség?
Köszi előre is.
Szia,
Az nem olyan egyszerű, hogy beborítod a 6-7 litert és annyi. Van rá egy folyamat amit be kell tartani.
Ha adsz egy email címet átküldöm, vagy google a barátod.
Amúgy miért és mit kellett felújítani? Mennyibe fájt?
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1187 Dátum: 2018.11.14 szerda, 18:54:21 »

Szia,
Az nem olyan egyszerű, hogy beborítod a 6-7 litert és annyi. Van rá egy folyamat amit be kell tartani.
Ha adsz egy email címet átküldöm, vagy google a barátod.
Amúgy miért és mit kellett felújítani? Mennyibe fájt?

Ha publikussá tehető az írás küld el pls nekem is és kirakom a FAQ-ba.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #1188 Dátum: 2018.11.14 szerda, 19:12:22 »

Ha publikussá tehető az írás küld el pls nekem is és kirakom a FAQ-ba.
Átküldtem.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
kadima1976
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #1189 Dátum: 2018.11.14 szerda, 19:51:20 »

Szia,
Az nem olyan egyszerű, hogy beborítod a 6-7 litert és annyi. Van rá egy folyamat amit be kell tartani.
Ha adsz egy email címet átküldöm, vagy google a barátod.
Amúgy miért és mit kellett felújítani? Mennyibe fájt?

Hello.
Folyt az olaj a váltóból hajtásnál.
Közben elhoztam a szerelőtől,és azt mondta 8.5 liter mehet bele.
10-ből 9 szerelő 500-zal indított,aztán 1 ismerősöm ajánlotta a Dunakilitieket.270 lett de a váltót kiszerelve vittem.
Naplózva
kadima1976
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #1190 Dátum: 2018.11.14 szerda, 19:55:26 »

Szia,
Az nem olyan egyszerű, hogy beborítod a 6-7 litert és annyi. Van rá egy folyamat amit be kell tartani.
Ha adsz egy email címet átküldöm, vagy google a barátod.
Amúgy miért és mit kellett felújítani? Mennyibe fájt?

Küldd át légyszives.
kadima@freemail.hu
Naplózva
Joe_Purple
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 59


E-mail
« Új hozzászólás #1191 Dátum: 2018.12.05 szerda, 22:20:20 »

Sziasztok!

Powershiftes kocsimban azt figyeltem meg, hogy lámpához gurulva, esetleg dugóban araszolva, amikor visszavált a kocsi 2-ből 1 -be, akkor időnként ránt egy nagyot a váltó. Régebben ez nem volt ilyen feltűnő. Ahogy megfigyeltem indulás után, hideg állapotban soha sem jön elő a probléma, melegen városban viszont egyre gyakrabban. A többi sebesség fokozatban nem érzek problémát a váltás közben. Elvileg 67000 km-nél volt benne váltó olaj csere Petrányiéknál, most 102000 van a kocsiban. Találkozott már valaki ilyen problémával? Mi lehet a baja? Kezdhetem feltörni a malacperselyt? Mostanában nagyon keveset megy a kocsi, okozhatja esetleg az a problémát?

Előre is köszi az infót.

Üdv,
Joe_P
Naplózva

Mondeo Mk4 Tit. 2.0 TDCI 163 le PS 2014
danielvigh
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #1192 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 14:26:22 »

Sziasztok!

Nem rég vettem meg sógorom 2010-es fl előtti Mondeóját.
2010-es, 2.0 TDCi 6-os nyomatékváltós automatával, 190.000 futott kilóméterrel. 5 éve van nála, folyamatosan szervizelte szakszervízben, pontosan ismerem az előéletét, 1 szervízbe hordjuk az autóinkat.

Az alábbiakat tapasztaltam vele:
- 1. és 2. fokozat között meglehetősen felpörgeti a motort - majdnem 3000-ig -, majd itt hirtelen vált fel 2. fokozatba egy rántás kíséretében. A többi fokozatban szépen vált fel s le is.
- lejtőn lefelé végig fogja a motort motorfékkel, nem vált fel még akkor sem ha kicsit gyorsítok. Ha átrakom S-be és ott felváltok akkor minden rendben, egyébként simán pörgeti magát lejtőn lefelé 3000-ig is.

Kérdésem, hogy ezek a jelenségek normálisak-e? Váltóvezérlő vagy egyéb szoftver frissítés megoldja-e ezeket? "Tanítható" esetleg valahogy a váltó?

(Kétszer volt már cserélve az olaj a váltóban.)

Köszönöm a segítségeteket!
Naplózva

MK4 Mondeo 2010. 2.0 TDCi, AWF21 6 sebességes, Convers+
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #1193 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 15:27:57 »

Sziasztok!

Nem rég vettem meg sógorom 2010-es fl előtti Mondeóját.
2010-es, 2.0 TDCi 6-os nyomatékváltós automatával, 190.000 futott kilóméterrel. 5 éve van nála, folyamatosan szervizelte szakszervízben, pontosan ismerem az előéletét, 1 szervízbe hordjuk az autóinkat.

Az alábbiakat tapasztaltam vele:
- 1. és 2. fokozat között meglehetősen felpörgeti a motort - majdnem 3000-ig -, majd itt hirtelen vált fel 2. fokozatba egy rántás kíséretében. A többi fokozatban szépen vált fel s le is.
- lejtőn lefelé végig fogja a motort motorfékkel, nem vált fel még akkor sem ha kicsit gyorsítok. Ha átrakom S-be és ott felváltok akkor minden rendben, egyébként simán pörgeti magát lejtőn lefelé 3000-ig is.

Kérdésem, hogy ezek a jelenségek normálisak-e? Váltóvezérlő vagy egyéb szoftver frissítés megoldja-e ezeket? "Tanítható" esetleg valahogy a váltó?

(Kétszer volt már cserélve az olaj a váltóban.)

Köszönöm a segítségeteket!

- Én ha finoman nyomom neki (üzemmeleg állapotban), akkor 1-2 között is kapcsol olyan 2000 környékén. Ha taposom, akkor később vált. Rántania nem nagyon kéne.
- Normális. Pont a motorfék miatt nem váltja el.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
danielvigh
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #1194 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 15:37:27 »

- Én ha finoman nyomom neki (üzemmeleg állapotban), akkor 1-2 között is kapcsol olyan 2000 környékén. Ha taposom, akkor később vált. Rántania nem nagyon kéne.
- Normális. Pont a motorfék miatt nem váltja el.

Köszi Zsolteey a választ! Ha már üzemmeleg, akkor finomabban vált el 1. és 2. között nekem is. Lehet túlzás volt rántást írnom, de azért érezhető a váltás ennél a 2 fokozatnál.
Naplózva

MK4 Mondeo 2010. 2.0 TDCi, AWF21 6 sebességes, Convers+
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #1195 Dátum: 2018.12.17 hétfő, 19:23:12 »

Köszi Zsolteey a választ! Ha már üzemmeleg, akkor finomabban vált el 1. és 2. között nekem is. Lehet túlzás volt rántást írnom, de azért érezhető a váltás ennél a 2 fokozatnál.


Hideg motornál, pláne minuszokban nekem is felmegy első pár váltásnál 2500ig egyesben, ha nem lábujjheggyel lépek a gázra, aztán mondjuk simán kettesbe vált. Első körben keresd itt Powerfordot, ő tud frissitést rá, ha még nincs a legujabb rajta. Nekem anno felfrissitette és meg is szünt egy "hiba". Nekem akkor visszaváltáskor 2-1-be megállás elött rántott. Frissités óta nem csinált ilyet.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
danielvigh
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #1196 Dátum: 2018.12.18 kedd, 20:29:31 »

Hideg motornál, pláne minuszokban nekem is felmegy első pár váltásnál 2500ig egyesben, ha nem lábujjheggyel lépek a gázra, aztán mondjuk simán kettesbe vált. Első körben keresd itt Powerfordot, ő tud frissitést rá, ha még nincs a legujabb rajta. Nekem anno felfrissitette és meg is szünt egy "hiba". Nekem akkor visszaváltáskor 2-1-be megállás elött rántott. Frissités óta nem csinált ilyet.

Köszönöm a válaszod! Utána megyek ennek a szoftver dolognak, hátha lehet rajta segíteni vele.
Naplózva

MK4 Mondeo 2010. 2.0 TDCi, AWF21 6 sebességes, Convers+
szabib
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 56


E-mail
« Új hozzászólás #1197 Dátum: 2018.12.20 csütörtök, 17:24:04 »

Köszönöm a válaszod! Utána megyek ennek a szoftver dolognak, hátha lehet rajta segíteni vele.

Továbbá érdemes egy olajfrissítést végezni a váltón, főleg, ha még soha nem történt ilyen.
Naplózva
danielvigh
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #1198 Dátum: 2018.12.21 péntek, 14:52:20 »

Továbbá érdemes egy olajfrissítést végezni a váltón, főleg, ha még soha nem történt ilyen.

Volt már benne kétszer is cserélve/frissítve az olaj. Lehet, hogy ideje a megint...
Naplózva

MK4 Mondeo 2010. 2.0 TDCi, AWF21 6 sebességes, Convers+
attila82
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 661



E-mail
« Új hozzászólás #1199 Dátum: 2018.12.24 hétfő, 12:25:01 »

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni,hogy Powershift váltónál menet közben is át lehet rakni D-ből S-be,vagy csak ha áll az autó?
Naplózva

2011.08. MKIV  2.0 TDCi  Turnier  Titanium 163Le Powershift  (2018.12.14. - ...........)

Ex: 2001.01. MKIII  2.0 TDDi  Turnier Trend 115Le  (2010.11.03. - 2018.12.11.)
Oldalak: 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.