Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 00:12:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 ... 27   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Automata váltó  (Megtekintve 631451 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #500 Dátum: 2015.11.20 péntek, 01:40:38 »

Ennek melyik részét nem csinálták meg? Az szerintem nem gond, ha az elején ezt nem nyitották ki, de feltöltésnél szükségszerű

Ha járt a váltó és utána leellenőrizték megint az olajszintet, akkor nem gond. Ha nem, akkor most kevesebb olaj van a váltóban, amennyit a szűrő elvisz. Két dolog miatt kell feltölteni a szűrőt:
1. még egy pillanatig se járjon olaj nélkül a váltó
2. ezt az X dl-t ne kelljen pótolni a végén
Nem volt kitekerve az olajcsere alatt a szintellenőrző csavar.
Tömören a folyamat:
Leengedték az olajat a 2 leeresztő csvaron keresztül. Amig csöpögött kicserélték a szűrőt.
Leeresztő csavarok vissza, kocsi leereszt. Légszűrő kivesz, olajbetöltő nyíláson 6liter olaj beborít, csavar vissza légszűrőház vissza, kocsi beindít, váltót minden állásba kipróbál kész.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #501 Dátum: 2015.11.20 péntek, 10:02:58 »

Nem volt kitekerve az olajcsere alatt a szintellenőrző csavar.
Tömören a folyamat:
Leengedték az olajat a 2 leeresztő csvaron keresztül. Amig csöpögött kicserélték a szűrőt.
Leeresztő csavarok vissza, kocsi leereszt. Légszűrő kivesz, olajbetöltő nyíláson 6liter olaj beborít, csavar vissza légszűrőház vissza, kocsi beindít, váltót minden állásba kipróbál kész.

hát én felvetetnék egy jegyzőkönyvet a szervizzel, hogy ezt a folyamatot csinálták. Amikor megvan, akkor elkérném a hivatalos műveleti sorrend leírását, ha nincs akkor elővenném az általam kinyomtatottat és mutatnám, hogy mit felejtettek ki. Az is biztos, hogy amig a szűrő nem telt meg, addig nem volt kenés és ők próbálgatták. Az is biztos, hogy nem lehet tudni, elegendő, kevés vagy sok olaj van benne, mert a szintező nyílást nem használták.

Az ábrából nem látom, hogy hol a betöltő nyílás és az alsó-e a szűrő, vagy a tetején a kerek cucc, de az biztos, hogy annyit csináltak, hogy a leírás alapján ebben 6 liter kell, akkor betöltjük és kész.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #502 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 09:08:00 »

hát én felvetetnék egy jegyzőkönyvet a szervizzel, hogy ezt a folyamatot csinálták. Amikor megvan, akkor elkérném a hivatalos műveleti sorrend leírását, ha nincs akkor elővenném az általam kinyomtatottat és mutatnám, hogy mit felejtettek ki. Az is biztos, hogy amig a szűrő nem telt meg, addig nem volt kenés és ők próbálgatták. Az is biztos, hogy nem lehet tudni, elegendő, kevés vagy sok olaj van benne, mert a szintező nyílást nem használták.

Az ábrából nem látom, hogy hol a betöltő nyílás és az alsó-e a szűrő, vagy a tetején a kerek cucc, de az biztos, hogy annyit csináltak, hogy a leírás alapján ebben 6 liter kell, akkor betöltjük és kész.

Ne mondj már ilyet, hogy nincs kenés amíg a szűrő nem telik meg. Motorolaj/szűrő csere után is üres. Bőven van olaj a fémeken a motoron/váltók belül. Az ég világon semmi baja nem lesz semminek addíg, míg a levegőt ki nem nyomja a szűrőből az olaj.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #503 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 09:15:26 »

Nemértem miért nem jók a link-ek, tegnap többször módosítottam a hsz.-t mert nem akarta az igazságot. Most nekem így működik.
Na mindegy azért leírom.

1.
Az olajszint ellenörző csavaron a plusz olaj leengedése, majd az olajbetöltő nyíláson addig tölteni mig a szintellenörzőnél újra meg nem jelenik az olaj.

2.
Az olajszűrő(ház) nem lett feltöltve olajjal mielőtt a helyére került.

Nem kizárt, hogy a korábban csinált cserék szerint már tudják, hogy a betöltött olajmennyiség megfelelő olajszintet eredményez. Nincs ebbe semmi trükk, gyakorlati tapasztalat lehet.
Egyébként meg nem történik semmi, ha 1-2 mm-el máshol lenne a szint.

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #504 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 13:24:04 »

Ne mondj már ilyet, hogy nincs kenés amíg a szűrő nem telik meg. Motorolaj/szűrő csere után is üres. Bőven van olaj a fémeken a motoron/váltók belül. Az ég világon semmi baja nem lesz semminek addíg, míg a levegőt ki nem nyomja a szűrőből az olaj.

hát a váltó némileg érzékenyebb jószág mint a motor, és addig nincs olajnyomás amíg a szűrő meg nem telik, arra meg szerintem nem szabad adni, hogy úgy is van ott olaj. Tudom, hogy a mérnökök hülyék és csak marhaságból találják ki az eljárásokat, de lehet, hogy még sem azok. Annyira tetszik, amikor ezeket mindenki felülbírálja és aztán ami el tudna menni 1MKm-t, az megdöglik mondjuk 600e-nél és mindenki azt mondja, hogy ez ennyire meg annyira *** volt már a tervező asztalon. Ha az van a műveleti sorrendben, hogy fel kell tölteni és ellenőriznie kell, akkor bocsi, de miért bírálja felül a szerelő. Lófüttyöt van tapasztalata, lusta és kész.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #505 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 13:48:38 »

hát a váltó némileg érzékenyebb jószág mint a motor, és addig nincs olajnyomás amíg a szűrő meg nem telik, arra meg szerintem nem szabad adni, hogy úgy is van ott olaj. Tudom, hogy a mérnökök hülyék és csak marhaságból találják ki az eljárásokat, de lehet, hogy még sem azok. Annyira tetszik, amikor ezeket mindenki felülbírálja és aztán ami el tudna menni 1MKm-t, az megdöglik mondjuk 600e-nél és mindenki azt mondja, hogy ez ennyire meg annyira *** volt már a tervező asztalon. Ha az van a műveleti sorrendben, hogy fel kell tölteni és ellenőriznie kell, akkor bocsi, de miért bírálja felül a szerelő. Lófüttyöt van tapasztalata, lusta és kész.

Túl liheged ezt.... és félreérted.
A váltó alapvetően nem érzékenyebb, sőt ott nincsenek olyan nyomásnak kitett felületek -amiket olajozni kell-, mint egy motorban. A váltóvezérlő részből ki sem folyik az olaj, csak a belső olajtartályból!
Nem szabad adni arra, hogy ott van olaj? Miért, hova lett...sivataggá változott a motor/váltó belseje?
A váltóban az olajnyomás a működtetéséhez kell, nem csak a fogaskerekek/csapágyak kenéséhez. (Lásd hagyományos mechanikus váltók, ehh...olajnyomás sincs benne!)  Nem egy váltóban több, külön olaj tér/rendszer is van. Leeresztéskor nem lesz porszáraz a váltó belseje! (Nem egy típusnál meg is van adva a száraz és csere alkalmával a feltöltési mennyiség.) 1-2 másodperc amíg helyre a levegő kikerül a szűrőből/szűrőházból. Semmi probléma nem lesz emiatt, mert addig sem szárazon megy!
Nem felülbírálatról van szó. Feltehetően tapasztalat, korábbi cserénél megtanult gyakorlat is lehet. Te honnan tudod, hogy "lusta és kész"?
Én pl. elég sok motornál tudom, hogy mennyi olajat kell beletöltenem cserénél, hogy megfelelő legyen az olajszint. Nem öntök bele kevesebbet, majd elindítom, majd megállítom és várok 15 percet, ellenőrzöm, majd öntök még rá, elindítom, megállítom, várok 15 percet....ellenőrzöm....stb.
Ha így lenne, te lennél az első aki megkérdezné, hogy miért tartott az olajcsere 2x annyi ideig és miért kerül ennyibe.
Érdekes, hogy a fotelből mindenki mennyire tudja hangoztatni a műveleti sorrendeket..... kérdem én, hogy ki mennyiszer csinálta végig és mennyi tapasztalatot gyűjtött vele kapcsolatban?
Ami el tudna menni 1M km-et -hogy téged idézzelek-, de nem megy....annak sok oka van! Legfőképp a felhasználó, felhasználási körülmény és karbantartás! Semmi köze annak, hogy felöntik a szűrőt vagy nem.
Láttál már pl. tsi motoron olajszűrőt? Lyukkal lefele kell felcsavarni. Azt hogyan öntöd fel? Sehogy, mert szükségtelen!  wave
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.22 vasárnap, 13:53:58 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #506 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 14:05:41 »

Túl liheged ezt.... és félreérted.
A váltó alapvetően nem érzékenyebb, sőt ott nincsenek olyan nyomásnak kitett felületek -amiket olajozni kell-, mint egy motorban. A váltóvezérlő részből ki sem folyik az olaj, csak a belső olajtartályból!
Nem szabad adni arra, hogy ott van olaj? Miért, hova lett...sivataggá változott a motor/váltó belseje?
A váltóban az olajnyomás a működtetéséhez kell, nem csak a fogaskerekek/csapágyak kenéséhez. (Lásd hagyományos mechanikus váltók, ehh...olajnyomás sincs benne!)  Nem egy váltóban több, külön olaj tér/rendszer is van. Leeresztéskor nem lesz porszáraz a váltó belseje! (Nem egy típusnál meg is van adva a száraz és csere alkalmával a feltöltési mennyiség.) 1-2 másodperc amíg helyre a levegő kikerül a szűrőből/szűrőházból. Semmi probléma nem lesz emiatt, mert addig sem szárazon megy!
Nem felülbírálatról van szó. Feltehetően tapasztalat, korábbi cserénél megtanult gyakorlat is lehet. Te honnan tudod, hogy "lusta és kész"?
Én pl. elég sok motornál tudom, hogy mennyi olajat kell beletöltenem cserénél, hogy megfelelő legyen az olajszint. Nem öntök bele kevesebbet, majd elindítom, majd megállítom és várok 15 percet, ellenőrzöm, majd öntök még rá, elindítom, megállítom, várok 15 percet....ellenőrzöm....stb.
Ha így lenne, te lennél az első aki megkérdezné, hogy miért tartott az olajcsere 2x annyi ideig és miért kerül ennyibe.
Érdekes, hogy a fotelből mindenki mennyire tudja hangoztatni a műveleti sorrendeket..... kérdem én, hogy ki mennyiszer csinálta végig és mennyi tapasztalatot gyűjtött vele kapcsolatban?
Ami el tudna menni 1M km-et -hogy téged idézzelek-, de nem megy....annak sok oka van! Legfőképp a felhasználó, felhasználási körülmény és karbantartás! Semmi köze annak, hogy felöntik a szűrőt vagy nem.
Láttál már pl. tsi motoron olajszűrőt? Lyukkal lefele kell felcsavarni. Azt hogyan öntöd fel? Sehogy, mert szükségtelen!  wave


minden autómat túllihegem, ez tény. Minden olajcsere (amikor még szakszervizbe vittem) órákig tartott, mert kb 40 percig hozzá sem nyúltak az autóhoz, akkor sem ha még hideg volt az autó. Aztán 20 perc alatt végeztek, a számlán meg ott volt az egy óra. Hm.....
Tény, hogy a fontosabb járgányokat szakira bízom, de a motorjaimat, a discovery-t én macerálom. Szóval nem csak a billentyűzetből veszem a dolgokat.

Írod, hogy ellenőrzöd az olaj szintet beindítás után. A kollegának pont az volt a gondja, hogy a szeríz nem is ellenőrizte.

Nem azt mondtam, hogy minden szűrőt fel kell tölteni, hanem azt, hogy aminél az elő van írva, azt fel kell tölteni. A discovery-nél mindig feltöltöm, go szárő cserénél is feltöltöm a szűrőt go-val. Lehet, hogy túllihegem, de a 98-as discovery még szépen megy és eddig egyik autóm sem állt meg alattam.

Nem akartalak megbántani és minden tiszteletem azoknak, akik normálisan csinálják. Ettől még a technológiai leírásokat fontosabbnak tartom mint a nem szokott azzal gond lenni tapasztalattal. Sok-sok szakszerviz, vagy frekventáltabb szervizek már nem kapnak 10 évnél idősebb autót (sajna drágák ahoz, hogy az ember egy öregebb járgányt odavigyen), így a tapasztalat is kevesebb.

Nem foglalkozom munkaszerűen autójavítással és a tapasztalatom is jóval kevesebb és többet kell olvasnom, beszélgetnem mindenről, de azért a szerelők is figyelembe vehetnék, hogy akinek az autóján dolgoznak, ha szereti a járgányt és utánanéz, akkor lehetnek olyan pontok, amik kétséget hagynak benne. Megéri az a 15 perc különbség? Nem hiszem.

Még egyszer, nem akarok bántani senkit és olyanokról nem formálok véleményt, akinek a munkáját nem ismerem, bocs, ha előzőleg így jött le a post. Amit írtam az a saját tapasztalat, ezért is járok inkább forddal Vik-hez csirkével Zolihoz...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #507 Dátum: 2015.11.22 vasárnap, 14:11:19 »

minden autómat túllihegem, ez tény. Minden olajcsere (amikor még szakszervizbe vittem) órákig tartott, mert kb 40 percig hozzá sem nyúltak az autóhoz, akkor sem ha még hideg volt az autó. Aztán 20 perc alatt végeztek, a számlán meg ott volt az egy óra. Hm.....
Tény, hogy a fontosabb járgányokat szakira bízom, de a motorjaimat, a discovery-t én macerálom. Szóval nem csak a billentyűzetből veszem a dolgokat.

Írod, hogy ellenőrzöd az olaj szintet beindítás után. A kollegának pont az volt a gondja, hogy a szeríz nem is ellenőrizte.

Nem azt mondtam, hogy minden szűrőt fel kell tölteni, hanem azt, hogy aminél az elő van írva, azt fel kell tölteni. A discovery-nél mindig feltöltöm, go szárő cserénél is feltöltöm a szűrőt go-val. Lehet, hogy túllihegem, de a 98-as discovery még szépen megy és eddig egyik autóm sem állt meg alattam.

Nem akartalak megbántani és minden tiszteletem azoknak, akik normálisan csinálják. Ettől még a technológiai leírásokat fontosabbnak tartom mint a nem szokott azzal gond lenni tapasztalattal. Sok-sok szakszerviz, vagy frekventáltabb szervizek már nem kapnak 10 évnél idősebb autót (sajna drágák ahoz, hogy az ember egy öregebb járgányt odavigyen), így a tapasztalat is kevesebb.

Nem foglalkozom munkaszerűen autójavítással és a tapasztalatom is jóval kevesebb és többet kell olvasnom, beszélgetnem mindenről, de azért a szerelők is figyelembe vehetnék, hogy akinek az autóján dolgoznak, ha szereti a járgányt és utánanéz, akkor lehetnek olyan pontok, amik kétséget hagynak benne. Megéri az a 15 perc különbség? Nem hiszem.

Még egyszer, nem akarok bántani senkit és olyanokról nem formálok véleményt, akinek a munkáját nem ismerem, bocs, ha előzőleg így jött le a post. Amit írtam az a saját tapasztalat, ezért is járok inkább forddal Vik-hez csirkével Zolihoz...

Én egyáltalán nem vettem magamra semmit és nem is védek senkit. De amíg nem látunk a dolgok mögé, addig ne is jelentsünk ki semmi -főleg- konkrétumot.   wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #508 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 20:50:08 »

Megvolt ma az 1. error:
Asszonypajti alatt lefulladt a kocsi... Hogy hogyan jött ez össze, nem tudom, nem voltam ott.
Nekem eddig kisebb emelkedőnél, vagy bukkanóról kihajtásnál zavarodot meg 2x hasonlóan, ahol azt hitte, hogy a fékezés utáni indulásnál elég lesz sík útnak megfelelő gáz/kuplungcsúsztatás. De 500ról kb visszahozta.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #509 Dátum: 2015.11.23 hétfő, 20:55:18 »

Megvolt ma az 1. error:
Asszonypajti alatt lefulladt a kocsi... Hogy hogyan jött ez össze, nem tudom, nem voltam ott.
Nekem eddig kisebb emelkedőnél, vagy bukkanóról kihajtásnál zavarodot meg 2x hasonlóan, ahol azt hitte, hogy a fékezés utáni indulásnál elég lesz sík útnak megfelelő gáz/kuplungcsúsztatás. De 500ról kb visszahozta.


Az volt a baj, hogy nem te vezetted hozzá szokott már az autómatika az állandó padlógázas induláshoz. Cheesy
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #510 Dátum: 2015.11.24 kedd, 18:13:34 »

Megvolt ma az 1. error:
Asszonypajti alatt lefulladt a kocsi... Hogy hogyan jött ez össze, nem tudom, nem voltam ott.
Nekem eddig kisebb emelkedőnél, vagy bukkanóról kihajtásnál zavarodot meg 2x hasonlóan, ahol azt hitte, hogy a fékezés utáni indulásnál elég lesz sík útnak megfelelő gáz/kuplungcsúsztatás. De 500ról kb visszahozta.

Ez érdekes, nekem meg az a bajom, hogy ha közelítek egy kereszteződés felé és nem kell megállnom, adom a gázt óvatosan és szerintem sokáig csúsztatja a kuplungot.
A mélygarázs feljárót nekem sem szereti, van hogy felérek és elfelejt váltani, el kell venni a gázt, hogy váltson. De már kezdem megszokni.
Lenne egy kérdésem kinek hol vált el nagyon nyugisan gyorsulva a PowerShift? (D-ben)
Nekem úgy vált, hogy 1-ből 2-be elvált 1500-nél.
2-ből 3-ba 2000-nél.
a többi fokozatot elváltja 1800-nál.
Feltételezem ez így normális.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #511 Dátum: 2015.11.24 kedd, 21:18:48 »

Ez érdekes, nekem meg az a bajom, hogy ha közelítek egy kereszteződés felé és nem kell megállnom, adom a gázt óvatosan és szerintem sokáig csúsztatja a kuplungot.
A mélygarázs feljárót nekem sem szereti, van hogy felérek és elfelejt váltani, el kell venni a gázt, hogy váltson. De már kezdem megszokni.
Lenne egy kérdésem kinek hol vált el nagyon nyugisan gyorsulva a PowerShift? (D-ben)
Nekem úgy vált, hogy 1-ből 2-be elvált 1500-nél.
2-ből 3-ba 2000-nél.
a többi fokozatot elváltja 1800-nál.
Feltételezem ez így normális.

A váltás nem fix fordulatszámnál történik. Az automatika figyelembe veszi a gázpedál állását, a fordulatszámot, sebességet, gyorsulást. Ezek alapján kalkulálja, hogy mikor kell váltani. Csúsztatást kapcsolhat menetben is 1-2 fokozatban, ha szükségesnek véli, ha a két fordulatszám között nagy lenne az eltérés, elvégre nem akarja tönkretenni a váltót az elektronika. Azonban ez leginkább hegymenetben fordulhat elő, én még máshol nem tapasztaltam ilyet, akkor is inkáb csak egyes fokozatban.

Nagy általánosságban max 50% gázpedálállásig a jó automatának 2500-2800 között (üzemmelegen) el kell váltani
Naplózva
bviktr
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 170



« Új hozzászólás #512 Dátum: 2015.11.25 szerda, 04:25:22 »

A váltás nem fix fordulatszámnál történik. Az automatika figyelembe veszi a gázpedál állását, a fordulatszámot, sebességet, gyorsulást. Ezek alapján kalkulálja, hogy mikor kell váltani. Csúsztatást kapcsolhat menetben is 1-2 fokozatban, ha szükségesnek véli, ha a két fordulatszám között nagy lenne az eltérés, elvégre nem akarja tönkretenni a váltót az elektronika. Azonban ez leginkább hegymenetben fordulhat elő, én még máshol nem tapasztaltam ilyet, akkor is inkáb csak egyes fokozatban.

Nagy általánosságban max 50% gázpedálállásig a jó automatának 2500-2800 között (üzemmelegen) el kell váltani
Ezt tudom és tapasztaltam is azért írtam hogy nagyon nyugisan gyorsítva, mi a legalacsonyabb f.szám ahol elvált.
Naplózva

ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI  '12 - UFBA - PowerShift  140Le 163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #513 Dátum: 2015.12.17 csütörtök, 19:26:53 »

A következő évet olajcserével kell kezdenem. Mi van, ha ezt az olajat rakom a váltóba a gyári helyett? Közel fele ár.
http://www.olajsziget.hu/hajtomuolaj/dsg-tiptronic/1281-castrol-transmax-dual-dsg-getriebe
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #514 Dátum: 2015.12.17 csütörtök, 20:04:02 »

A következő évet olajcserével kell kezdenem. Mi van, ha ezt az olajat rakom a váltóba a gyári helyett? Közel fele ár.
http://www.olajsziget.hu/hajtomuolaj/dsg-tiptronic/1281-castrol-transmax-dual-dsg-getriebe

én nem merném.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #515 Dátum: 2015.12.17 csütörtök, 21:59:18 »

A következő évet olajcserével kell kezdenem. Mi van, ha ezt az olajat rakom a váltóba a gyári helyett? Közel fele ár.
http://www.olajsziget.hu/hajtomuolaj/dsg-tiptronic/1281-castrol-transmax-dual-dsg-getriebe

Minősítése szerint mire való?
60 ezrenként cserélsz olajat? Emlékeim szerint, nekem 5x ezer ft volt nyáron az olajcsere, tehát sacc 1ft/km. Megéri, ha nem belevaló az olaj?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #516 Dátum: 2015.12.17 csütörtök, 22:19:03 »

A következő évet olajcserével kell kezdenem. Mi van, ha ezt az olajat rakom a váltóba a gyári helyett? Közel fele ár.
http://www.olajsziget.hu/hajtomuolaj/dsg-tiptronic/1281-castrol-transmax-dual-dsg-getriebe
Tökéletes bele!
Meg ezek is:
http://www.fuchs-schmierstoffe.com/products/lubricants-motors-machinery/gear-oils/double-clutch-transmission-fluid-dctf.html

http://www4.total.fr/asia-oceania/australia/Technical%20Data%20Sheets/TOTAL/TOTAL%20Automotive/02%20-%20Heavy%20Duty%20Diesel%20Engine%20Oil/03%20-%20Automatic%20Transmission%20Fluid/FLUIDMATIC%20DCT%20MV%20TDS.pdf

DSG-be és powershiftbe is utoljára a castrolt töltöttem, legalább olyan minőség mint a gyári...meg szerintem a másik kettő is.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #517 Dátum: 2015.12.18 péntek, 10:09:00 »

én nem merném.
Minősìtése, mint a gyári.
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Szakály András
Vendég
« Új hozzászólás #518 Dátum: 2015.12.18 péntek, 18:23:21 »

Sziasztok!
Végig olvastam a leírásokat, véleményeket, mint hogy tetszik nekem egy ford mondeó ami automata váltós. De nem tudom eldönteni milyen a váltója segítségetek kérem. Az autó Magyarországon vásárolt végig ford szervizes volt.
szóval az autó Ford Mondeó Trend combi automata 2.0 TDCI(143)DPF 2008. májusi
Alvázszám: WFOGXXGBBG8A73833
MotorszámQXBA8A73833
Azt mondták a szervizben hogy a váltó nem olajcserés? Most akkor igen vagy nem?
Előre is köszönöm.
András
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.18 péntek, 18:36:03 írta Szakály András » Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #519 Dátum: 2015.12.18 péntek, 20:03:14 »

Sziasztok!
Végig olvastam a leírásokat, véleményeket, mint hogy tetszik nekem egy ford mondeó ami automata váltós. De nem tudom eldönteni milyen a váltója segítségetek kérem. Az autó Magyarországon vásárolt végig ford szervizes volt.
szóval az autó Ford Mondeó Trend combi automata 2.0 TDCI(143)DPF 2008. májusi
Alvázszám: WFOGXXGBBG8A73833
MotorszámQXBA8A73833
Azt mondták a szervizben hogy a váltó nem olajcserés? Most akkor igen vagy nem?
Előre is köszönöm.
András
AISIN AWF21 van benne, azan nem a powershift. Ebben a gyári előírás szerint nem kell cserélni olajat.
Forrás: http://www.etis.ford.com/vehicleSelection.do
(az alvázszámban a 3. karakter nem "O" hanem 0 (nulla) )
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #520 Dátum: 2015.12.18 péntek, 20:25:12 »

Sziasztok!
Végig olvastam a leírásokat, véleményeket, mint hogy tetszik nekem egy ford mondeó ami automata váltós. De nem tudom eldönteni milyen a váltója segítségetek kérem. Az autó Magyarországon vásárolt végig ford szervizes volt.
szóval az autó Ford Mondeó Trend combi automata 2.0 TDCI(143)DPF 2008. májusi
Alvázszám: WFOGXXGBBG8A73833
MotorszámQXBA8A73833
Azt mondták a szervizben hogy a váltó nem olajcserés? Most akkor igen vagy nem?
Előre is köszönöm.
András

sok-sok oldallal ezelőtt értekeztünk erről. Alapjában véve a duplakuplungosban kell olajat cserélni a sima nyomatékban a gyár azt mondja, hogy nem kell, de...
Szóval a de: ha újonnan vetted, akkor 60-80eKm-ként érdemes leengedni és feltölteni friss olajjal. Ebben a váltóban az olajszűrő a váltó "közepében" kapott helyett, pont azért, mert a gyár szerint nem kell cserélni. Ennek megfelelően nem is lehet teljes olajcserét végezni raja a váltó komoly megbontása nélkül, ami azért már 100eHuf-os tétel, mert akkor bizony tömítéseket is kell cserélni... A lényeg, ha nem cseréltek eddig olajat és biztos a km, ami nem több mint 80eKm, akkor érdemes, ha nem tudható a km állás, akkor ne foglalkozz vele.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #521 Dátum: 2015.12.18 péntek, 20:42:24 »

sok-sok oldallal ezelőtt értekeztünk erről. Alapjában véve a duplakuplungosban kell olajat cserélni a sima nyomatékban a gyár azt mondja, hogy nem kell, de...
Szóval a de: ha újonnan vetted, akkor 60-80eKm-ként érdemes leengedni és feltölteni friss olajjal. Ebben a váltóban az olajszűrő a váltó "közepében" kapott helyett, pont azért, mert a gyár szerint nem kell cserélni. Ennek megfelelően nem is lehet teljes olajcserét végezni raja a váltó komoly megbontása nélkül, ami azért már 100eHuf-os tétel, mert akkor bizony tömítéseket is kell cserélni... A lényeg, ha nem cseréltek eddig olajat és biztos a km, ami nem több mint 80eKm, akkor érdemes, ha nem tudható a km állás, akkor ne foglalkozz vele.
arról nem beszélve, hogyha az ember levesz egy olyan váltót akkor már érdemes átnézetni szakival, ha lent van, hogy elmegy-e még egy olajnyit vagy hozzá kell nyúlni.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #522 Dátum: 2015.12.18 péntek, 20:44:29 »

arról nem beszélve, hogyha az ember levesz egy olyan váltót akkor már érdemes átnézetni szakival, ha lent van, hogy elmegy-e még egy olajnyit vagy hozzá kell nyúlni.

így van. Azért viszonylag kevesen cserélnek benne olajat és nagyon kevés a meghibásodás. Szóval nem egy lutri. A lényeg, hogy ha kipróbálsz egy ilyen autót, akkor 2500-ig el kell váltania, ha nem taposod neki, hidegen meg 3000 alatt vált el.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #523 Dátum: 2015.12.18 péntek, 20:45:51 »

így van. Azért viszonylag kevesen cserélnek benne olajat és nagyon kevés a meghibásodás. Szóval nem egy lutri. A lényeg, hogy ha kipróbálsz egy ilyen autót, akkor 2500-ig el kell váltania, ha nem taposod neki, hidegen meg 3000 alatt vált el.
ezt még tudja az enyém is 350ekm-rel Cheesy
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #524 Dátum: 2015.12.18 péntek, 20:50:10 »

ezt még tudja az enyém is 350ekm-rel Cheesy

naná, az egy nagyon jó váltó Cheesy nem véletlen vetettem rá szemet
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #525 Dátum: 2015.12.19 szombat, 17:11:06 »

Hamarosan fogok tudni Nektek jó váltóst ajánlani: a tegnapelőtti drift/donut aszfalton gyakorlás után a dömper váltója elszenderedett...  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #526 Dátum: 2015.12.19 szombat, 18:00:20 »

Hamarosan fogok tudni Nektek jó váltóst ajánlani: a tegnapelőtti drift/donut aszfalton gyakorlás után a dömper váltója elszenderedett...  vigyor3
nebaxameg.ez most zsebbenyúlós lesz. Undecided
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #527 Dátum: 2015.12.19 szombat, 18:35:10 »

nebaxameg.ez most zsebbenyúlós lesz. Undecided

A vétel óta várt esemény.
(egyébként igazad van: 2 éve lett volna 3-4-5 +le-fel-beüzemelés)
De egyszer kell megcsinálni jól. Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #528 Dátum: 2015.12.19 szombat, 18:39:19 »

A vétel óta várt esemény.
(egyébként igazad van: 2 éve lett volna 3-4-5 +le-fel-beüzemelés)
De egyszer kell megcsinálni jól. Wink

igazad lehet,csak én átérzem ,és nekem nagyon fájna..... szomoru1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #529 Dátum: 2015.12.19 szombat, 18:42:06 »

igazad lehet,csak én átérzem ,és nekem nagyon fájna..... szomoru1

Nekem is fáj, mert ezt a lóvét, már a következő napiba toltam volna...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #530 Dátum: 2015.12.19 szombat, 18:50:49 »

Összegszerűleg is azért dobtam be a dolgot, mert egy Mondeo Aisin, Powershift (főleg!) is tud hasonló számokat generálni...
(főleg sok km és/vagy forszírozott használat után)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #531 Dátum: 2015.12.19 szombat, 20:11:54 »

Hamarosan fogok tudni Nektek jó váltóst ajánlani: a tegnapelőtti drift/donut aszfalton gyakorlás után a dömper váltója elszenderedett...  vigyor3

Remélem nem oda viszed ahova gondolom.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #532 Dátum: 2015.12.19 szombat, 20:13:53 »

Remélem nem oda viszed ahova gondolom.

Nem. Ott már jártam egyszer más miatt  smile  szomoru1 . TubolyTech cucc lesz (Győr)
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #533 Dátum: 2015.12.19 szombat, 20:17:17 »

Nem. Ott már jártam egyszer.  smile  szomoru1 TubolyTech lesz (Győr)


sajna azzal a csávóval nekem csak rossz tapasztalataim vannak. Majd számolj be, hogy mizú. Amúgy a gödöllői srácról jókat hallottam, meg volt egy budapesti is, ha majd kell szólj és előkeresem.

Lehet fogadni, szerintem kb 250eHuf-ban meg fog állni, bár lehet, hogy én hozatnék egy bontottat és akkor megállna a felében. Egy srác otthon szedte szét és javította meg az automatáját egy 98-as grand csirkében. Mondjuk abban volt már km rendesen (millió felett).
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #534 Dátum: 2015.12.19 szombat, 20:36:03 »

sajna azzal a csávóval nekem csak rossz tapasztalataim vannak. Majd számolj be, hogy mizú. Amúgy a gödöllői srácról jókat hallottam, meg volt egy budapesti is, ha majd kell szólj és előkeresem.

Lehet fogadni, szerintem kb 250eHuf-ban meg fog állni, bár lehet, hogy én hozatnék egy bontottat és akkor megállna a felében. Egy srác otthon szedte szét és javította meg az automatáját egy 98-as grand csirkében. Mondjuk abban volt már km rendesen (millió felett).

Sztem 250nél jóval több lesz.
Bontottat nem akarok.
Csak a le-fel-beüzemelés kb 60.
Forward clutch biztosan kell (az van elszállva). Rebuild kit biztosan kell (vinnyogtak már a fékszalagjaim, s egyébként sem ártana). Egy shift kitet sztem biztosan kap. S akkor kérdéses még a konverter, hogy az milyen állapotban van. Nem eladásra akarom megcsinálni, hanem megint negyedmillió km padlógázon. Wink
Írok emailt az easyflyos címedre.

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #535 Dátum: 2015.12.19 szombat, 21:01:04 »

Sztem 250nél jóval több lesz.
Bontottat nem akarok.
Csak a le-fel-beüzemelés kb 60.
Forward clutch biztosan kell (az van elszállva). Rebuild kit biztosan kell (vinnyogtak már a fékszalagjaim, s egyébként sem ártana). Egy shift kitet sztem biztosan kap. S akkor kérdéses még a konverter, hogy az milyen állapotban van. Nem eladásra akarom megcsinálni, hanem megint negyedmillió km padlógázon. Wink
Írok emailt az easyflyos címedre.



Azért drukkolok, hogy "olcsó" legyen. Szerintem a győri csapat jó, csak keveset halottam róluk. Ennyi mindent rendbe raksz, akkor az többet fog menni mint negyedmillió km.
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #536 Dátum: 2015.12.19 szombat, 21:06:08 »

Azért drukkolok, hogy "olcsó" legyen. Szerintem a győri csapat jó, csak keveset halottam róluk. Ennyi mindent rendbe raksz, akkor az többet fog menni mint negyedmillió km.

Kvázi új lesz a váltóm (ill erősített).
A győriek ha tudnak rakni egy rendes automatát egy 2000Le-s drag gép után, akkor ebbe a szharba már csak "összehebrákolnak" vmit...  vigyor3
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Szakály András
Vendég
« Új hozzászólás #537 Dátum: 2015.12.20 vasárnap, 16:26:23 »

sok-sok oldallal ezelőtt értekeztünk erről. Alapjában véve a duplakuplungosban kell olajat cserélni a sima nyomatékban a gyár azt mondja, hogy nem kell, de...
Szóval a de: ha újonnan vetted, akkor 60-80eKm-ként érdemes leengedni és feltölteni friss olajjal. Ebben a váltóban az olajszűrő a váltó "közepében" kapott helyett, pont azért, mert a gyár szerint nem kell cserélni. Ennek megfelelően nem is lehet teljes olajcserét végezni raja a váltó komoly megbontása nélkül, ami azért már 100eHuf-os tétel, mert akkor bizony tömítéseket is kell cserélni... A lényeg, ha nem cseréltek eddig olajat és biztos a km, ami nem több mint 80eKm, akkor érdemes, ha nem tudható a km állás, akkor ne foglalkozz vele.

Szia
Köszönöm a választ egyébként 194 000 km van benne. Szerviz könyv szerint 20.000 ként szervizelték, 160.000-nél féktárcsák, betétek cseréje volt. 180.000 km-él nagy szerviz.
Szerbusz
András

Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #538 Dátum: 2015.12.20 vasárnap, 17:23:39 »

sok-sok oldallal ezelőtt értekeztünk erről. Alapjában véve a duplakuplungosban kell olajat cserélni a sima nyomatékban a gyár azt mondja, hogy nem kell, de...
Szóval a de: ha újonnan vetted, akkor 60-80eKm-ként érdemes leengedni és feltölteni friss olajjal. Ebben a váltóban az olajszűrő a váltó "közepében" kapott helyett, pont azért, mert a gyár szerint nem kell cserélni. Ennek megfelelően nem is lehet teljes olajcserét végezni raja a váltó komoly megbontása nélkül, ami azért már 100eHuf-os tétel, mert akkor bizony tömítéseket is kell cserélni... A lényeg, ha nem cseréltek eddig olajat és biztos a km, ami nem több mint 80eKm, akkor érdemes, ha nem tudható a km állás, akkor ne foglalkozz vele.

Gyakorlatias.
Ha jól gondolom, nem cserére, hanem frissítésre gondolsz 80ezrenként.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #539 Dátum: 2015.12.20 vasárnap, 17:26:58 »

Kvázi új lesz a váltóm (ill erősített).
A győriek ha tudnak rakni egy rendes automatát egy 2000Le-s drag gép után, akkor ebbe a szharba már csak "összehebrákolnak" vmit...  vigyor3


A konkrét esettől függetlenül azt gondolom, ez nem feltétlenül igaz, a kettő nincs összefüggésben. Ha valamit elb.sz egy szerviz, akkor az nem feltétlenül azért van, mert nem értenek hozzá.
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #540 Dátum: 2015.12.20 vasárnap, 17:28:08 »

Szia
Köszönöm a választ egyébként 194 000 km van benne. Szerviz könyv szerint 20.000 ként szervizelték, 160.000-nél féktárcsák, betétek cseréje volt. 180.000 km-él nagy szerviz.
Szerbusz
András

A váltónál érted a nagyszervízt vagy a vezérlést is cserélték?
Naplózva
Szakály András
Vendég
« Új hozzászólás #541 Dátum: 2015.12.20 vasárnap, 17:48:40 »

A váltónál érted a nagyszervízt vagy a vezérlést is cserélték?
Szia
Szerviz szerint vezérlés vízpumpa.
Szia
András
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #542 Dátum: 2015.12.20 vasárnap, 18:11:30 »

Szia
Szerviz szerint vezérlés vízpumpa.
Szia
András


Nem 200k-nál kellene cserélni a vezérlést?
Naplózva
Carmaged
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 590


MKIV 2007 2.0 TDCi Ghia Executive


« Új hozzászólás #543 Dátum: 2015.12.20 vasárnap, 19:07:17 »

Szia
Szerviz szerint vezérlés vízpumpa.
Szia
András

Ja, a szerviz nekem is bemondta, hogy cserélték 160-nál a vezérlést. Aztán, amikor másutt szétszedettem, mert nem hittem el, kiderült, hogy nem. Smiley
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #544 Dátum: 2015.12.20 vasárnap, 20:26:43 »

Gyakorlatias.
Ha jól gondolom, nem cserére, hanem frissítésre gondolsz 80ezrenként.

természetesen, mert sajna nem lehet leengedni az összes olajat és a szűrőt sem lehet cserélni benne.
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #545 Dátum: 2015.12.20 vasárnap, 20:36:48 »

A konkrét esettől függetlenül azt gondolom, ez nem feltétlenül igaz, a kettő nincs összefüggésben. Ha valamit elb.sz egy szerviz, akkor az nem feltétlenül azért van, mert nem értenek hozzá.

Az a gond, hogy van egy olyan közös ismerősünk, akinek nagy a szája, mindenkinek mutatja, hogy milyen ász, de még olyan nem volt, hogy valamit el ne cseszett volna.

A győri csapatról kb 2x hallottam és egyik sem volt problémás. Azok, akik sokat foglalkoznak váltókkal és tuningolnak is a legtöbb esetben meg tudják mondani, hogy mi az amit cserélni kell és mire. Persze mindenki hibázhat, de aki csak hibázik az...
Naplózva
Szakály András
Vendég
« Új hozzászólás #546 Dátum: 2015.12.21 hétfő, 22:49:49 »

Sziasztok!
Megvettem a mondeót.
Szépen váltott ahogy írtátok azokon a fordulat számokon vagyis 2500 alatt. Visszaváltáskor sem éreztem durva vagy gyorsításkor durva váltásokat, inkább a fordulatszám mérőn érzékeltem, főleg magasabb sebességi fokozatban a váltást.
Elinduláskor és parkoláskor szépen gurul, 20 km volt a próba út.
Vezettem már ww Cadyt, Touránt dizelben vagy nagyobban Jumpert, de megfogott a mondeó vezetési élménye.
Szóval remélem jó vásárt csináltam.
Köszönöm az eddigi tanácsokat.
Sziasztok
András

Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #547 Dátum: 2015.12.22 kedd, 00:16:34 »

Sziasztok!
Megvettem a mondeót.
Szépen váltott ahogy írtátok azokon a fordulat számokon vagyis 2500 alatt. Visszaváltáskor sem éreztem durva vagy gyorsításkor durva váltásokat, inkább a fordulatszám mérőn érzékeltem, főleg magasabb sebességi fokozatban a váltást.
Elinduláskor és parkoláskor szépen gurul, 20 km volt a próba út.
Vezettem már ww Cadyt, Touránt dizelben vagy nagyobban Jumpert, de megfogott a mondeó vezetési élménye.
Szóval remélem jó vásárt csináltam.
Köszönöm az eddigi tanácsokat.
Sziasztok
András




 taps
Naplózva
Candle
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2087


E-mail
« Új hozzászólás #548 Dátum: 2015.12.22 kedd, 07:58:16 »

Sziasztok!
Megvettem a mondeót.
Szépen váltott ahogy írtátok azokon a fordulat számokon vagyis 2500 alatt. Visszaváltáskor sem éreztem durva vagy gyorsításkor durva váltásokat, inkább a fordulatszám mérőn érzékeltem, főleg magasabb sebességi fokozatban a váltást.
Elinduláskor és parkoláskor szépen gurul, 20 km volt a próba út.
Vezettem már ww Cadyt, Touránt dizelben vagy nagyobban Jumpert, de megfogott a mondeó vezetési élménye.
Szóval remélem jó vásárt csináltam.
Köszönöm az eddigi tanácsokat.
Sziasztok
András



Használd egészséggel!  wave
Naplózva
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #549 Dátum: 2015.12.28 hétfő, 14:28:30 »

Leírok néhány dolgot/gondolatot a PowerShift-ről (PS).
Szubjektív értékelés következik.
Leszögezem, nekem ez az első duplakuplungosom idáig, eddig kézi és hagyományos nyomatékváltóval szerelt kocsikat vezettem.

Talán úgy összegezhetném legjobban ezt a váltót, hogy saját magához képest egy jó váltó. Jó váltó annak, aki kézi váltón nőtt fel; elmegy/meglehetszokni váltó annak, aki a hagyományos nyomatékváltós automatára esküszik. Utóbbi azért mondható el, mert sajnos ez a PS nem tudja ügyesen, eredetiben szimulálni a nyomatékváltós automata működését. Ahhoz képest nem annyira finom váltó ez. Soha nem fog tudni szerintem bármilyen! duplakuplungos úgy kúszni induláskor, mint egy hagyományos, vagy soha nem fog tudni (beállítástól/setuptól: pl shiftkit) függően olyan szépen váltani, mint egy hagyományos automata. Ez persze adódik a működési elvükből is, mert ugye amíg egy hagyományos automata "folyamatosan sebességben" van (váltáskor ugye egyszerre kettőben), addig egy duplakuplungos az mégis csak egy kuplungszerkezetekkel záródó váltó, ahol a tárcsák vagy összezárt, vagy nyitott állapotban vannak, az átmenet (csúszás) nem olyan finom.

Én az én kocsimban szeretem a Powershiftet. Kicsit darabosABBan, de megadja az automata váltás kényelmét. Ami külön tetszik benne, hogy ennél ugye lehet pöcögtetni bátran a váltókart a D és N között; lámpánál ha hosszabb ideig kell várni, általában átlököm N-be (s akkor nem kell tartani fékkel). De van, hogy a lámpához már N-ben gurulok.
Ehhez kapcsolódik, hogy ha N-ben van, akkor az elinduláshoz nem kell a féket nyomni, hanem csak át kell húzni D-be, s már gurul is az autó.
Ami ehhez kapcsolódóan nem tetszik az az, hogy ha már csak engedem fel a féket, akkor is érzem, hogy az autó akarna gurulni, tehát kvázi csúztatja a kuplungszerkezetet a váltó. Ennek nem örülök, mert általában arra törekszem, hogy úgy közlekedjek, hogy a legkevesebbet csússzanak a kuplungok.

A hátramenet kapcsolásának folyamata nem egy tigris, de ezek általában amúgy is lassabb folyamatok. Így az R-N-D folyamat kicsit várósabb még egy hagyományos automatához képest is, de ennyi nekem pl belefér.

Elindulás után a gázpedálállásnak megfelelő fordulaton pakolja a fokozatokat, s tényleg gyorsABB egy hagyományos automatához képest. Lepadlózáskor nagyon ritka az, amikor nem tudja, hogy mi van, de utána rájön, hogy mit akar a sofőr.
Ide kapcsolódik és fontos!
Az ezzel a váltóval szerelt kocsit határozottan kell vezetni. Tehát, vagy nyomjuk a gázt, vagy tartjuk a gázt, vagy motorfék, vagy fékezünk.
A gázpedálon való táncolás nem ide való: a váltó ekkor össze-vissza kezd kapcsolgatni.

Sport mód: ritkán használom csak a sport módban tartást. Mondjuk, nálam van motorerő, tud tüdőből menni a kocsi. S-ben magasabb fordulatokon vált el, ettől fickósabbnak tűnik. A fokozatok kézi kapcsolását próbáltam párszor, de igazából semmi értelmét nem láttam: nem jampi így váltani, s akár D-ben, akár S-ben érzésre ügyesebben (jobb pontokon) vált, mint én. Egy dologra talán jó ez a kézi fokozatválasztás: ha rá akarunk készülni vmi nagyon kiugrásra, ilyenkor vissza lehet pöcögtetni 3.-2.-ba, s akkor viszont azonnal kilő, mint egy rakéta.

Emelkedőnél ha bekapcsol az emelkedő asszisztens (HLA), akkor általában szépen indul. Nem mondható el ez akkor, amikor nem kapcsol be a HLA, csak lelépve a fékről próbálunk indulni; ekkor ugyanis zavarba tud jönni a pici visszagurulás miatt, a fordulatszám lefulladásközeli állapotba tud kerülni. Nekem még sosem fulladt így le, a feleségemnek egyszer állítólag sikerült.
(update: 2016.07.30: nekem is lefulladt később 2x, de aztán jött a 120E-es váltóolajcsere, s az megoldotta ezt a problémát, utána sosem volt zavarban emelkedőn)

Pszichikailag ha nézem, akkor nálam az van, hogy abból adódóan, hogy én úgy vezetem az autót, hogy tudom melyik porcikája hogyan működik, én ezt a fajta váltót nem szeretem annyira ütni. Olyan érzésem van ezzel kapcsolatban, hogy ezt a fajtát ki tudom nyírni, amíg egy jól összerakott hagyományos automatánál végtelen a bátorság(om). A PS-nél nincs meg az az elpusztíthatatlanság érzésem.
Az előzőek eredményeképpen ezért én kb úgy vezetem, mint ha ez egy robotizált kéziváltó lenne: türelmesebb vagyok vele, hagyok időt neki a "feladatokat elvégezni".
Sajnos itt érzek egy komolyabb hátrányt is, ami nekem fontos: a padlógázas indulás az nem ennek a váltónak a legfőbb erénye. Én is úgy indulok vele, hogy ha áthúzom D-be, s elkezd már gurulni, akkor padlózom le, amíg egy hagyományos automatánál van bátorságom nem megvárni a gurulást, hanem rögtön padlózom.
Rajtautomatika nincs, holott konkurens (és  mások szerint jobb) duplakuplungosokban létezik. Meg ha jól tudom, talán a Focus ST-ben is van.

Összefoglalva:
sztem aki kéziből ül át, az tudhatja szeretni; aki ült már hagyományos (és jó) automatában, az megtanulhat vele együtt élni.

Nálam most kezd beérni ez a kéziváltós dolog, hogy jó ideje csak automatákat vezetek. Kezdem érteni az amcsi felfogást, hogy náluk miért külön extra egy kézi.
Így nálam váltókban a sorrend: duplakuplungos, kézi, hagyományos nyomatékváltós automata.
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.30 szombat, 01:26:10 írta SzJani » Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 ... 27   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.046 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.