Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:40:20 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 14   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Ethanol - E85  (Megtekintve 327337 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #100 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 12:25:29 »

loller  Cheesy
Naplózva

blah blah blah
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #101 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 16:01:31 »

Jó kis viccparádé születik itten  taps

Félreértettétek srácok, nem kíván senki eladni nektek semmit. Próbáltam rávilágítani, hogy tán nem tesztek jót az autótoknak a majdnem full ethanolos járatással.
Talán hihetőbbnek hangzik, amit írtam ha tudjátok, hogy annál a magyarországi gyárnál (Visteon) dolgozom mérnökként, ahol az országban egyedül üzemanyagellátó rendszereket gyártanak. 90%-ban Fordokba. Mondeo 1-2-3 , Focus, Fiesta, mind itt készül, a Mondeo MK4 már nem.
És itt tervezés is folyik, biza itt tervezik mindet... és az FFV kompatibiliseket is... de azok másmilyenek mint a mieink.

Kis elektrokémia következik, szkeptikusok inkább emotikon-ozzanak eplus2

A víz mit csinál a benzinben? Szépen leül az aljára mert nehezebb és nem keveredik el benne. Az alkohol viszont szépen felveszi és oldódik vele. Ezáltal a párából is akár 2-4%-ot is felvesz.A magas víztartalom okozza a nagyobb problémát, mivel a víz elektromosan vezet. A másik probléma, hogy a műanyagok sokkal jobban dagadnak alkoholtartalmú benzinben mint tiszta benzinben.
1. A víz és az áram együtt elektrokémiai korroziót indít be, mivel míg a benzin és az alkohol nem, a víz vezeti az áramot. Kimérhető, hogy egy 2-3-4% víztartalmú E85 ellenállása 400 Ohm körüli, ez meg már vezetés...
Főleg a pozitív pólusok és főleg a pumpa -ami nagy áramot vesz fel- réz vezetői és csatlakozói, -még ha ónozottak is- erőteljes rohadásnak indulnak E85-ben. Az áram a vizes üzemanyagon keresztül megindul a pólusok közt is de nem a fogyasztón át. A réztartalmú alkatrészek zöldülnek és fogynak, a kirakódó "korallszerű" anyag ismét csak vezetőképes, rárakódik a szintjelző ellenállás lapkájára és összezárja a szegmenseket...
A korrozió miatt csökken a vezetési keresztmetszet és a melegedés miatt égések keletkeznek. Nem mindegy, hogy 8 amper hány négyzet mm-en folyik át. A fém terminálok a pumpában és a tank záró fedélben is műanyagba vannak öntve, ezek szépen megolvadnak, jó esetben megáll pumpa, de rosszabb esetben a tank nyitottá válik.

500 üzemóra után már erős korrozió volt látható a tesztdarabokon, zöld volt rendese. 500 óra, 28km/h átlagsebességet feltételezve 14000km.

Nálunk van üzemanyagos laboratórium, sokéves tudás üzemanyag ellátókról és párszáz kiló elrohadt tesztdarab... Én tudom, amiről írok.
 
2. FFV-vel kapcsolatos utasítások szerint FFV autóban (pl C170-es Focus) 5000km-rel sűrűbb olajcsere periódust írtak elő, mivel az égéstérből sokkal több víz jut az olajba és onnan nem párolog ki úgy, mint a benzin. A víz kenőképessége rossz, degradálja az olajat.
3. A hengerfejben a kipufogó szelepek feneke keményebb az FFV autókban, mivel a többletvíz ott is kifejti korrozív hatását
4. Az alkohol vízzé ég, ami környezetvédelem szempontjából jó, kipufogó szempontjából rosszabb.
5. Gégecsövek az eredeti méretűk másfél szeresére duzzadnak, de ez jó esetben nem lesz zavaró a Mondeoban.

De én mindezek közt egydül az elektrokémiai korrozió miatt aggódnék...

Az elvégezhető átalakítás, amit érdemes megfontolni nem más, mint a sarus csatlakozók átforrasztása, + zsugorcsővel izolálás a tanknyílás fedő "flange" csatlakozásánál, pumpa kicserélése FFV-re, ami réz-kommutátor helyett carbon kommutátort tartalmaz és a vezetéke nem csúszósarus hanem egybeönött a pumpával. A pumpa csere kiváltható a műanyag csatlakozó ház letörésével, a saruk megforrasztásával és ismét zsugorcsövezéssel, csak ott nehezebb amanőver és kérdésesebb a teljes siker, mivel az aztán állandóan áll az üzemanyagban.

Meg lehet kételkedni is -csak a bunkó irónia irritáló kicsit- rajtatok múlik.
Persze ezeket megcsinálni nem egyszerű, főleg FFV pumpát szerezni, meg hát csápos emelő vagy nagy akna is kéne leszedni a tankot, hogy kiszedhessétek az üzemanyag ellátót.... Inkább csukjuk be szemünket és kételkedjünk. (én meg addig se tankolok E85-t....)

Fényképek érdekelnek valakit ?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #102 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 16:10:57 »

ismerős 40e km-t ment le OFF autóval vele, minden gond nélkül

eleve ott merül fel bennem kérdés, hogy hogy került a tankba elektromos vezeték és csatlakozó? fejvakaras
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #103 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 16:11:09 »

Jó kis viccparádé születik itten  taps
Fényképek érdekelnek valakit ?
eljen taps worship

Jöhetnek a képek is!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 16:29:43 »

ismerős 40e km-t ment le OFF autóval vele, minden gond nélkül

eleve ott merül fel bennem kérdés, hogy hogy került a tankba elektromos vezeték és csatlakozó? fejvakaras
Hát az biztos, hogy nem pacal meg nem sör a téma, lehetnek itt bonyolult dolgok. (bocs, hamar túlteszem magam a sok cinizmuson és akkor én se cinkellek  nyes )

Szerinted, mitől pörög a tank aljában csücsülő pumpában a motor? És, hogyan mérnek üzemanyagszintet? Ezek elektromos fogyasztók, vezetékeken kaják a delejt. A membrános AC óta DC motoros pumpa van a -benzines- autókban, a trabantos szintmérő pálcát meg felváltotta az úszóval kombinált ellenálláspályás mérés...
Az üzemanyagellátó komponensei vezetékekkel azok pedig csatlakozókkal vannak összekötve. A tank telejére egy gyorscsati megy, de alatta sok komponens van.

Azt el is felejtettem említeni, hogy a Ford az FFV Focuson polarítás váltót épít külön be, hogy ne legyen fix +/- pólus ami kialakítaná az eletrokémiai korroziót. A mieinkben ez sincs. Forrasztás, zsugorcső nélkül ez is megdöglik.

Az, hogy az ismerősöd 40000 km-t tett meg egy OFF típus autóval... nem lényeges. Talán már FFV kompatibilis, talán kevés volt a 40000, talán nem mindig FFV-t tankol, talán 50000-nél megáll.

Ami én tudok, hogy a Ford Mondeo MK1-MK2-MK3 nem FFV kompatibilis, komolyan árt neki a 20-22%-ot meghaladó alkoholtartalmú benzin.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 16:33:56 »

eljen taps worship

Jöhetnek a képek is!
Tudok ide beszúrni képet vagy linkeljek be képtárról?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #106 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 16:36:07 »

Tudok ide beszúrni képet vagy linkeljek be képtárról?
Linkelj!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #107 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 17:19:11 »

eleve ott merül fel bennem kérdés, hogy hogy került a tankba elektromos vezeték és csatlakozó? fejvakaras

Ehhez kéne az, hogy szétszedni,  és megismerni az ilyesmit, mielőtt belekezdetek!
Tudom, hogy Te meg is fogod tenni... Wink
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 17:24:28 »

tod mit...leszedetem a tankot es megnezetem a tapszippantyu csatlakozoit. Ha szet vannak rohadva, akkor ok, ha nem akkor fizeted a szerelesi koltsegeket  Wink nuh ? De fel tom ajanlani ezt a lehetoseget kozvetlenul annak a fickonak, aki ezt a baromsagot kitalalta  vigyor3

Ismét ennyit rólad... levele
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #109 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 17:25:36 »

Hát az biztos, hogy nem pacal meg nem sör a téma, lehetnek itt bonyolult dolgok. (bocs, hamar túlteszem magam a sok cinizmuson és akkor én se cinkellek  nyes )

Nekem tetszik ahogy írsz! eljen
De ne izgulj: sarokba szorítod őket, és aztán elhallgatnak.(főleg zacci hehe)

És ezek szerint, ha az üzemanyag szintjelzője a műszerfalon megbolondul, akkor elindult a láncreakció?
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.14 hétfő, 17:27:21 írta Joe » Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #110 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 17:36:08 »

Ehhez kéne az, hogy szétszedni,  és megismerni az ilyesmit, mielőtt belekezdetek!
Tudom, hogy Te meg is fogod tenni... Wink
volt már a kezemben, tehát nem meglepődés szinten írtam a dolgot
továbbra is visszatérek az off-hoz: az AC-nak csak műanyag rész ért bele a tankba
mondjuk az elmélkedés eleve értelmetlen, mert hiába szigetelem a csatlakozókat, a szintjelző továbbra is szabad, tehát mintha nem csináltam volna semmit
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.14 hétfő, 17:49:08 írta yooccoo » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #111 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 17:51:51 »

volt már a kezemben, tehát nem meglepődés szinten írtam a dolgot
továbbra is visszatérek az off-hoz: az AC-nak csak műanyag rész ért bele a tankba
mondjuk az elmélkedés eleve értelmetlen, mert hiába szigetelem a csatlakozókat, a szintjelző továbbra is szabad, tehát mintha nem csináltam volna semmit

Továbbra sem nyert. Pl az kétségtelen, hogy az úszó nagy része egy fém drót! nyes
És az AC teteje, alaplapja is egy fék kör alakú izé...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 17:55:23 »

Továbbra sem nyert. Pl az kétségtelen, hogy az úszó nagy része egy fém drót! nyes
És az AC teteje, alaplapja is egy fék kör alakú izé...
szerintem félreértetted: mivel alapból az ellenálláspálya nyitott, igazából lényegtelen, hogy van-e szintjelző benne vagy inkább kiveszem
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #113 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 17:59:59 »

szerintem félreértetted: mivel alapból az ellenálláspálya nyitott, igazából lényegtelen, hogy van-e szintjelző benne vagy inkább kiveszem

Erre írta a kolléga, hogy a legcélravezetőbb megoldás az általa említett AC-ra cserélés...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 18:01:33 »

Erre írta a kolléga, hogy a legcélravezetőbb megoldás az általa említett AC-ra cserélés...
amit nem egyszerű beszerezni Cheesy
ráadásul ugye nem ebbe gyártották, tehát bele kell kókányolni, esetleg tankkal együtt kell cserélni, akkor meg már drágább a hús, mint a leves
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.14 hétfő, 18:04:26 írta yooccoo » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #115 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 18:05:51 »

amit nem egyszerű beszerezni Cheesy

Megoldás: mivel átlagosan 30-40eHUF-ot spórolhatsz meg alaphangon 10ekm alatt az e85-el, így ez idő alatt kb 3 bontott AC-nyit nyersz. Nézed 5000km-ként az AC állapotát, és ha kell, akkor cseréled. eplus2
Szóval ennek utána kell nézni! nyes
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #116 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 18:09:39 »

Megoldás: mivel átlagosan 30-40eHUF-ot spórolhatsz meg alaphangon 10ekm alatt az e85-el, így ez idő alatt kb 3 bontott AC-nyit nyersz. Nézed 5000km-ként az AC állapotát, és ha kell, akkor cseréled. eplus2
Szóval ennek utána kell nézni! nyes
ha szerelőhöz járnék, hülyének is nézne
"olaj- és AC-csere lesz, főnök"  hehe hehe
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #117 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:13:11 »


Ami én tudok, hogy a Ford Mondeo MK1-MK2-MK3 nem FFV kompatibilis, komolyan árt neki a 20-22%-ot meghaladó alkoholtartalmú benzin.

Mondom...leszedetem a tankot es megnezzuk a  pumpedlit. Ha szet van rohadva ok, ha nem, fizeted a szerelesi klts-t, oks ?
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:15:35 »

Megoldás: mivel átlagosan 30-40eHUF-ot spórolhatsz meg alaphangon 10ekm alatt az e85-el, így ez idő alatt kb 3 bontott AC-nyit nyersz. Nézed 5000km-ként az AC állapotát, és ha kell, akkor cseréled. eplus2
Szóval ennek utána kell nézni! nyes

Ugyan csak beleolvastam, de: ami fémet ilyen-olyan okból kifolyólag leoldott, az a dugattyúkon/hengerfalon/szelepeken landol.
Azt már nem lehet cserélgetni...
Meg a felpuffadás... mi, Zacci?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #119 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:20:11 »

Ugyan csak beleolvastam, de: ami fémet ilyen-olyan okból kifolyólag leoldott, az a dugattyúkon/hengerfalon/szelepeken landol.
Azt már nem lehet cserélgetni...
Meg a felpuffadás... mi, Zacci?
hámármost minek van a szűrő akkor?  fejvakaras
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #120 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:41:28 »

hát igen az etelon ár csak ilyen old rendessen és ami az üzemanygtól kap kenést annak annyi szomoru1
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #121 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:46:30 »

sebaj, majd ontok bele etolajat ! problem solved  Cheesy
figyú van már adalék az ethanolhoz is
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.14 hétfő, 20:51:08 írta Ragasits » Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #122 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:47:33 »

figyú van már adalék az etelonhoz is

minnya gondoltam  Cheesy
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #123 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:48:06 »

figyú van már adalék az etelonhoz is
etelon
etalon
etanol
 fejvakaras nevetes1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #124 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:49:44 »

minnya gondoltam  Cheesy
egyébként sz sajna a dízeleknél is jelentkezik mert minnél újabb a gázolaj annál több benne az etalon az újabbat azt úgy értem hogy az új fejlesztésűekben
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #125 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:52:47 »

amelyiket úgy reklámozzák hogy nagy tisztító hatása van abban ethalon van
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #126 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:55:27 »

amelyiket úgy reklámozzák hogy nagy tisztító hatása van abban ethalon van
etanol a neve, tessék már megjegyezni Smiley
amúgy meg sokkal inkább kerozin
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #127 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 20:56:46 »

etanol a neve, tessék már megjegyezni Smiley
amúgy meg sokkal inkább kerozin
nyes
Téged azé iritálnak,mert már neked megy a verda az e85el is.A te verdád az etalon.Vagy enatol......? hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #128 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 21:01:00 »

Látom, lavinát indítottam el ezzel az infóval...
Még a képekkel adós vagyok, magyarázatból volt már elég. Aki ennyiből nem értette az többől se fogja megérteni.
Még annyit, -és itt most a nagyon felkészült kollégákat kérdezem- hogy szerintetek a Ford kifizetne plusz 25-50%-ot egy FFV kompatibilis üa ellátóért ha az csak porhintés lenne?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #129 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 21:01:22 »

nyes
Téged azé iritálnak,mert már neked megy a verda az e85el is.A te verdád az etalon.Vagy enatol......? hehe
nyes
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #130 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 21:03:30 »

Látom, lavinát indítottam el ezzel az infóval...
Még a képekkel adós vagyok, magyarázatból volt már elég. Aki ennyiből nem értette az többől se fogja megérteni.
Még annyit, -és itt most a nagyon felkészült kollégákat kérdezem- hogy szerintetek a Ford kifizetne plusz 25-50%-ot egy FFV kompatibilis üa ellátóért ha az csak porhintés lenne?
Itt nincsenek csak lelkes amatőrök.Mind azok vagyunk. vigyor3 Wink wave worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 21:16:24 »

volt már a kezemben, tehát nem meglepődés szinten írtam a dolgot
továbbra is visszatérek az off-hoz: az AC-nak csak műanyag rész ért bele a tankba
mondjuk az elmélkedés eleve értelmetlen, mert hiába szigetelem a csatlakozókat, a szintjelző továbbra is szabad, tehát mintha nem csináltam volna semmit
Ne keverjük össze a dolgokat.
1. Vannak benzines üzemanyag ellátó modulok, ezekben mindig van pumpa, a nyomásszabályzó meg vagy integrálva van (MK3 benzines Mondik kivéve SCI), vagy elől a motortérben (benzines MK6 Fiesta és első Focus) vagy félúton egy szűrő szerelvényben. A szintjelző többnyire része ennek a modulnak.
2. Vannak aktív dízel üa ellátó modulok, a pumpa (nem a nagynyomású) itt is benne van. Felépítésben többnyire egyezik a benzinessel de dizel kompatibilis a pumpa benne és a visszatérő akár 120 fokos gázolaj miatt hőstabilizált POM az anyaguk.
3. Vannak passzív dízel üa ellátó modulok (pl MK3 Mondeo 90PS), ahol nincs pumpa, a gázolajat egy tápszivattyú kiszívja a tankból. A tankban lévő üa ellátó lényegében egy kis tartály a szintjelzővel. A tartály funkciója mindig optimális mennyiségő folyadékot tartani a szívócső körül. Vezetékek ennél is mennek a tankon belül. A hőstabil POM itt is jellemző.

A szintjelzőnek alapvetően semmi baja nem lesz a tiszta benzinben, de vannak megoldások ahol tömített burkolattal izolálják az ellenállás pályát az üzemanyagtól, de ezt többnyire csak a rossz minőségű vagy alkoholos benzines piacokon preferrálják --->drága. A Ford pedig nyitott ellenálláspályást épített be eddig de a polarítást váltogatta, konvertálta a DC-t AC-vé.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22909


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #132 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 21:48:26 »

Chat ment a helyére! worship
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 22:22:45 »

hámármost minek van a szűrő akkor?  fejvakaras

Ha igaz, hogy kioldja a fémet - még nem olvastam el figyelmesen a leírást - akkor azt a szűrő ugyan nem fogja meg.
Mondom: ha.
Szeszeljetek felesbe'. Ahhoz még kütyü sem kell...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2009.09.14 hétfő, 22:49:34 »

Nem írtam, hogy kioldja a fémet. Azt írtam -ha jól emlékszem-, hogy a korrozió során a rézből kialakult oxid is vezetőképes anyag és ha lemosódik kerül belőle az ellenállás lapkára is. Ezek a dolgok (a szennyeződés forrása és lerakódás helye) mind a szűrők előtt vannak, a tankban játszódik le a folyamat.
Amit a szelepfészek ellenállóvá tételére írtam az meg megint a víz miatt van igaz a szűrőn túl.
Mindezektől függetlenül a 70-30 mikronos benzinszűrő ezekkel nem tud mit kezdeni.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #135 Dátum: 2009.09.15 kedd, 09:02:46 »

Pedig olyan jol hangzott, hogy kioldja a femet  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #136 Dátum: 2009.09.15 kedd, 09:05:47 »

Lehet nekem is ki kéne próbálnom  fejvakaras
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2009.09.15 kedd, 09:07:45 »

Lehet nekem is ki kéne próbálnom  fejvakaras

Hat ha van a kozeledben e85 kut, akkor nosza rajta...kb. felesbe elmegy mindenfele plussz cucc nelkul  wave
Naplózva

blah blah blah
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #138 Dátum: 2009.09.15 kedd, 09:10:07 »

Hat ha van a kozeledben e85 kut, akkor nosza rajta...kb. felesbe elmegy mindenfele plussz cucc nelkul  wave
Igy sem tudom h. néha mit kell tankolnom.  nyes
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #139 Dátum: 2009.09.15 kedd, 09:10:55 »

Igy sem tudom h. néha mit kell tankolnom.  nyes

nehogy ossze keverd, mert dizli nem szeresse a technokolt, ize ethanolt  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #140 Dátum: 2009.09.15 kedd, 09:12:23 »

nehogy ossze keverd, mert dizli nem szeresse a technokolt, ize ethanolt  vigyor3
Csak más a csöve? Wink
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2009.09.15 kedd, 09:13:40 »

Csak más a csöve? Wink

E85 csovet onnan ismered fel, hogy kb. masfelszeresere puffadt  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
mACSman
Vendég
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2009.09.15 kedd, 09:16:29 »

E85 csovet onnan ismered fel, hogy kb. masfelszeresere puffadt  vigyor3
Nah már elmenek nézek egy ilyen kutat.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #143 Dátum: 2009.09.15 kedd, 09:48:56 »

Lehet nekem is ki kéne próbálnom  fejvakaras
miskolcon van elvileg kút  wave
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #144 Dátum: 2009.09.15 kedd, 15:31:19 »

Nem írtam, hogy kioldja a fémet. Azt írtam -ha jól emlékszem-, hogy a korrozió során a rézből kialakult oxid is vezetőképes anyag és ha lemosódik kerül belőle az ellenállás lapkára is. Ezek a dolgok (a szennyeződés forrása és lerakódás helye) mind a szűrők előtt vannak, a tankban játszódik le a folyamat.
Amit a szelepfészek ellenállóvá tételére írtam az meg megint a víz miatt van igaz a szűrőn túl.
Mindezektől függetlenül a 70-30 mikronos benzinszűrő ezekkel nem tud mit kezdeni.
Nekünk a dizilbe 2 mikronois szűrő lakik.....ennek semmi hez semmi köze csak megjegyeztem....a saját szórakoztatásomra nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #145 Dátum: 2009.09.15 kedd, 15:41:36 »

Nekünk a dizilbe 2 mikronois szűrő lakik.....ennek semmi hez semmi köze csak megjegyeztem....a saját szórakoztatásomra nyes

hihi  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #146 Dátum: 2009.09.15 kedd, 15:48:23 »

Akit érdekel az E85-tel kapcsolatos műszaki háttér az küldjön e-mailt és válaszban küldök file-okat (doksikat, specifikációkat, képeket - ide nem teszem fel)
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #147 Dátum: 2009.09.15 kedd, 16:03:40 »

Akit érdekel az E85-tel kapcsolatos műszaki háttér az küldjön e-mailt és válaszban küldök file-okat (doksikat, specifikációkat, képeket - ide nem teszem fel)


kuttem pu-t  wave worship Wink
Naplózva

blah blah blah
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2009.09.15 kedd, 22:46:33 »

Elkezdem küldeni a cuccokat, nézd az e-mailt.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #149 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 09:53:15 »

zacci, nagy a csönd. Nézegeted már a cuccot, amit küldtem e-mailben?

Addig is, amig zaccira várok tud nekem valaki egy E85 megtérülési/megtakarítási kalkulációt írni 8 literes (benzines) fogyasztáshoz? Kb 20000 km-t megyek egy évben. (elektronika költséggel együtt)
Meg érdekelne az is, hogy hol vannak E85-ös kutak.

Aztán ha nagyon megéri, átalakítom házilagosan FFV kompatibilisre az üa ellátómat, és csinálok fényképes segédletet hozzá. De az már egy nagyobb projekt lesz főleg a tank levétele miatt a csoffadt aknámban.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 14   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.