Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 15:16:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 14   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Ethanol - E85  (Megtekintve 327888 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #150 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 10:06:04 »

zacci, nagy a csönd. Nézegeted már a cuccot, amit küldtem e-mailben?

Addig is, amig zaccira várok tud nekem valaki egy E85 megtérülési/megtakarítási kalkulációt írni 8 literes (benzines) fogyasztáshoz? Kb 20000 km-t megyek egy évben. (elektronika költséggel együtt)
Meg érdekelne az is, hogy hol vannak E85-ös kutak.

Aztán ha nagyon megéri, átalakítom házilagosan FFV kompatibilisre az üa ellátómat, és csinálok fényképes segédletet hozzá. De az már egy nagyobb projekt lesz főleg a tank levétele miatt a csoffadt aknámban.


Nezegetem, es valaszolok is, mihelyst lesz pici idom  wave
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #151 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 11:22:09 »

zacci, nagy a csönd. Nézegeted már a cuccot, amit küldtem e-mailben?

Addig is, amig zaccira várok tud nekem valaki egy E85 megtérülési/megtakarítási kalkulációt írni 8 literes (benzines) fogyasztáshoz? Kb 20000 km-t megyek egy évben. (elektronika költséggel együtt)
Meg érdekelne az is, hogy hol vannak E85-ös kutak.

Aztán ha nagyon megéri, átalakítom házilagosan FFV kompatibilisre az üa ellátómat, és csinálok fényképes segédletet hozzá. De az már egy nagyobb projekt lesz főleg a tank levétele miatt a csoffadt aknámban.

10-10,5 liter számolhatsz helyette
ha már elektronika, akkor bioetun, az programozható, ellenben ez meglátszik az árán is, jelenleg 56e, de az új verzióval árcsökkenés is várható
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #152 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 13:41:03 »

kösz a választ. Szóval 25-30%-kal megnőtt fogyasztás? Mennyibe kerül az E85 és hol lehet tankolni (van esetleg valami netes hely, ahol meg lehet sasolni az aktuális benzinkutak listáját?) Egy ilyen elektronikával képes lesz automatikus alkalmazkodni az üzemanyagokhoz vagy nekem kell választanom alkalmanként?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #153 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 13:43:33 »

kösz a választ. Szóval 25-30%-kal megnőtt fogyasztás? Mennyibe kerül az E85 és hol lehet tankolni (van esetleg valami netes hely, ahol meg lehet sasolni az aktuális benzinkutak listáját?) Egy ilyen elektronikával képes lesz automatikus alkalmazkodni az üzemanyagokhoz vagy nekem kell választanom alkalmanként?

http://holtankoljak.hu/
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #154 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 14:27:33 »

kösz a választ. Szóval 25-30%-kal megnőtt fogyasztás? Mennyibe kerül az E85 és hol lehet tankolni (van esetleg valami netes hely, ahol meg lehet sasolni az aktuális benzinkutak listáját?) Egy ilyen elektronikával képes lesz automatikus alkalmazkodni az üzemanyagokhoz vagy nekem kell választanom alkalmanként?
http://etanol.blog.hu/2009/06/26/45_kuton_tankolhatunk_e85_ot
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #155 Dátum: 2009.09.17 csütörtök, 23:10:22 »

Köszi a választ srácok!  worship
Fogynak a kérdéseim  Wink
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #156 Dátum: 2009.09.18 péntek, 14:17:55 »

itt a cikk, amiről rnagy beszélt
http://www.vezess.hu/magazin/miben_mas_gyari_flexfuel/20409/

ez a része viszont érdekes
"A történetnek van egy csattanója. Kálmán szívesen segít az üzemanyag-ellátással kapcsolatos kérdésekben, elsősorban persze a Ford csoport autóira vonatkozóan. Ha lenne rá igény, és valaki kicserélné gyári pumpáját alkoholosra, akkor kereskedő cégen keresztül a piaci ár töredékéért 10 darab gyári új FFV pumpát biztosítana az érdeklődőknek. Megmondom őszintén, nekem megfordult a fejemben, bár én a konkurencia pumpáját használom. De ha lenne még kilenc jelentkező, belevágnék a cserébe, már csak a tudományos érdeklődés kedvéért is."

amúgy meg szerintem le kell szigetelni a szivattyúnál, a szintjelzőt meg kivenni, amennyire pontos, jobban járok, ha km alapján nézem eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.18 péntek, 14:27:53 írta yooccoo » Naplózva
takee
Vendég
« Új hozzászólás #157 Dátum: 2009.09.18 péntek, 14:40:53 »




amúgy meg szerintem le kell szigetelni a szivattyúnál, a szintjelzőt meg kivenni, amennyire pontos, jobban járok, ha km alapján nézem eplus2


Az tuti!
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #158 Dátum: 2009.09.18 péntek, 14:45:31 »

jajjajj vezess pont hu...sok fizetett cikknek alcazott hirdetest lattam man ott  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #159 Dátum: 2009.09.18 péntek, 14:48:59 »

Egyebkent a Visteon mar nem szallit a fjordnak, vagy csodbe ment vagymi ? Mintha valami ilyesmit olvasgattam volna nem reg. fejvakaras
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #160 Dátum: 2009.09.18 péntek, 15:01:38 »

Egyebkent a Visteon mar nem szallit a Fordnak, vagy csodbe ment vagymi ? Mintha valami ilyesmit olvasgattam volna nem reg. fejvakaras
rnagy nem ott dolgozik?  fejvakaras
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #161 Dátum: 2009.09.18 péntek, 15:18:03 »

rnagy nem ott dolgozik?  fejvakaras

De asszem...rnagy8 nyilatkozz !  wave
Naplózva

blah blah blah
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #162 Dátum: 2009.09.18 péntek, 22:17:15 »

Jaj, már megint kezdődik a félinfókon lovagolás meg a felesleges gyanakvás.  rinya

Igen, a Visteonnál dolgozom, és köszönöm a cég remekül van. Az az igazság, hogy a Visteon Corporation (az amerikai anyacég) csődvédelmet kért, hogy elkerülje a felszámolást. Ez az ún 11-es fejezet az amerikai csődtörvényben. A csődvédelmet kizárólag az észak-amerikai gyáraira kérte. Ez a védelem jelenleg is fenn áll, és a célja, hogy külső bíró bevonása mellett a céget stabilizálja, felügyelje az újraszerveződését és biztosítsa, hogy a hitelezők és a cég megegyezzen, a részvényesek pedig boldogok legyenek. Mégis a legfontosabb, hogy a vevőinket mindezek mellett zökkenőmentesen ellássuk alkatrészekkel, és ebben egy percig se voltunk veszélyben.
A Visteon a Ford-ról vált le 2000-ben és azóta küzd gőzerővel az elszakadás miatti kihívásokkal, ami az évek alatt megedzette. Nem véletlen, hogy a hanyatló autóvásárlások ellenére a legfontosabb csődvédelmi kritériumnak meg tudott felelni és nem felélte hanem gyarapította a készpénz állományát. Erre még a legnagyobb autógyárak se voltak képesek.
A magyar Visteon, nem lett a csődvédelem alá vonva -Kft-ként működik- és a legrosszabb autóeladási időszakban is rengeteg profitot termelt. Millió dollár nagyságrendről beszélünk. Hozzá kell tenni, hogy nem egy negyedéven keresztül egyedüliként volt nyereséges a világ Visteon gyárai közül.

Továbbra is a Ford a legfőbb vevő, mind világszinten, mind a magyar Visteon vonatkozásában. A fehérvári üzemben gyártjuk a további alkatrészeket:
-Klíma kompresszor szinte az összes Mondeo/Focus-ba (97%). S80/S60/S40/V50 Volvokba Land Roverbe, Fiat Ducatoba, Ford Transitba kisebb részben.
-Műszercsoport Mondeo, Focus, Fiesta (100%), Range Rover, Jaguar autókba
-Szórakoztató elektronika autókba
-Üzemanyag ellátót Focus, Fiesta (100%) benzin/dízel autókba, Volvo, Suzuki Splash, Grand Vitara benzines, Toyota Corolla, Auris, Avensis dízelekbe. És a bűvös FFV (flexfuel) üa ellátókat Focusba és Volvokba.  worship
-Gyújtótrafó Fordokba, Mazdákba

Őszintén úgy gondolom, hogy messze vagyunk mi még a csődtől de attól is, hogy a Fordnak ne mi legyünk az első számú beszállítói, illetve Ő a mi vevőnk eljen
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #163 Dátum: 2009.09.18 péntek, 22:19:06 »

amúgy meg szerintem le kell szigetelni a szivattyúnál...
Jó, hogy ez eszedbe jutott, miután egy hete megírtam, hogy ezt kell utólagosan tenni zsugorcsővel.  taps
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #164 Dátum: 2009.09.19 szombat, 15:52:29 »

Jó, hogy ez eszedbe jutott, miután egy hete megírtam, hogy ezt kell utólagosan tenni zsugorcsővel.  taps
nem úgy állítottam be, hogy na most akkor én feltaláltam a tutit  Roll Eyes
inkább arra vonatkozott, hogy ha lesz ingerenciám, ezt megcsinálom, a szintjelző meg bezsírozva bal váll fölött
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #165 Dátum: 2009.09.19 szombat, 19:51:37 »

nem úgy állítottam be, hogy na most akkor én feltaláltam a tutit  Roll Eyes
inkább arra vonatkozott, hogy ha lesz ingerenciám, ezt megcsinálom, a szintjelző meg bezsírozva bal váll fölött
A szintjelzőt se dobd el (ha komolyan gondoltad egyáltalán) amíg mutat, a semminél jobb. Ha a pumpa csatlakozóját leforrasztottad és legalább a pozitív részt le szigetelted, akkor a szintjelző felé se indul meg az elektron vándorlás -olyan intenzíven. Alapvetően a nagy áramfelvételű pumpa csatlakozóján erős az elektrokémiai korrózió.

Mi a baja szintjelződnek egyébként?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
takee
Vendég
« Új hozzászólás #166 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 01:02:21 »



Mi a baja szintjelződnek egyébként?

Öreg, ergo ***. Gondolom.
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #167 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 08:14:46 »

Yooccoo!
MK1-ből még tank leszedés nélkül ki lehet venni az üzemanyag ellátó / szintjelző modult. Csak a fém hollander rohadt össze mostanra rendesen a tankba öntött fém gyűrűvel, de kis szerencsével fellazítható és vissza is szorítható. (én szétszedtem a 96-os MK1-emet 2005-ben, és vissza is tettem. (tényleg, töltök fel róla képeket)
Kis szerelési tudással kiszedhető. Ha már kinn lesz az "FFV-sités" miatt, mérj rá az ellenállás értékekre multiméterrel az úszó különböző magasságánál (legalább a legalsó, legfölső ponton mérd le). Aztán megmondom, hogy jó-e még a szinthez tartozó ellenállás mérés és ha nem lehet kicsit módosítani is. Vagy megmondom előre, hogy mennyinek kell lenni és akkor egyből el tudod dönteni, hogy jó-e.
Persze csak ha érdekel.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #168 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 08:16:43 »

Yooccoo!
MK1-ből még tank leszedés nélkül ki lehet venni az üzemanyag ellátó / szintjelző modult. Csak a fém hollander rohadt össze mostanra rendesen a tankba öntött fém gyűrűvel, de kis szerencsével fellazítható és vissza is szorítható. (én szétszedtem a 96-os MK1-emet 2005-ben, és vissza is tettem. (tényleg, töltök fel róla képeket)
Ez engem is érdekelne.
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #169 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 08:34:23 »

A tank a hátsó ülés alatt van. Ha felemeled és kiveszed a gumi kupakot, ez fog fogadni. Sajnos ezeken még acél a fogadó gyűrű és hollander is, ezért a tank tetején pangó esővíztől megrozsdásodik. Célszerszám hiányában egy nagyobb fejű csavarhúzó és kalapács segítségével lazíthat és szorítható a hollander. (fülenként egy-egy ütés körbe körbe, nem csak egy fület kell szétgyepálni)

http://kepfeltoltes.hu/090920/Image-01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090920/Image-02_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/090920/Image-03_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #170 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 08:59:23 »

Akkor ez a hiba. A TD-é ilyen:

A csövek belógnak a kasztni alá, ezért nem lehet tankleszedés nélkül semmitse csinálni. Sad

« Utoljára szerkesztve: 2009.09.20 vasárnap, 09:00:58 írta TáDé » Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #171 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 13:51:42 »

Idétlen egy konstrukció, tudva, hogy a benzinesé meg ennyire praktikus. (hozzáteszem a benzinesé Visteonos, még mindig gyártjuk szervizként)

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az utóbbi években a Ford-okon mindig kisebb a padlólemez nyílása mint a tankfedél. A csövek már rövidek, nem nyúlnak nagyon túl a karimán de az átmérők nem engedik az ülés alól kiszerelést.
Ennek sajnos nem tudom az okát, de jól megnehezítette a modul cserét, ha kellett....
Apróság, biztos mindenki gondol rá, de: tank levétel előtt benzint /gázolajat jól kifogyasztani, hogy ne a nyakatokba folyjon. És az összes gyorscsatlakozót lehúzni mert ha elfelejted, a tankot nem bírja el. Ezek többnyire nem látszanak mert a tank és a padlólemez közt vannak.
1 vagy 2 hidraulikus cső, 1 elektromos csatlakozó, és felszereltségtől függően szívócső az állófűtéshez. És ha az aktívszénszűrő a tankra van rögzítve de nem látszik alulról (MK6 Fiesta ilyen) akkor még egy szellőző cső annak is. Jól körbe kell tapogatni a tank tetejét, mielőtt leengedjük a tankot.

De yooccoo-é benzines nem? Akkor neki egyszerűbb a modul kiszerelés.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #172 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 17:19:52 »

hát ez nagyon lol, tényleg így néz ki és kiszedhető  taps taps
mondjuk eddig azt se tudtam, hogy az ülést ki tudom venni, most is csak azért jött ki, mert nekifeszültem Cheesy
ha lemegy a költözés, akkor szerintem ránézek a témára, akkor jöhetnek majd az ellenállás-értékek is  eljen
ez jó, mert így ki tudom cserélni a kimenő csövet is, a szűrőnél sajnos megadta magát a műanyag összenyomó pöcök , szóval most kábelkötegelővel át van kötve, biztos ami biztos alapon
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #173 Dátum: 2009.09.20 vasárnap, 22:45:22 »

Nem tudod leolvasni róla az azonosító számot? XXXX-9H307-XX formátum. Csodálkoznék ha nem kopott volna még le a címke, de hátha....
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #174 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 16:44:52 »

Opel Vectra I500 2.5 V6 mindenféle módosítás nélkül megy e85-el Cheesy
gyárilag Irmscher chippes, módosított vezérműtengellyel  finom
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #175 Dátum: 2009.09.24 csütörtök, 17:00:52 »

rnagy

holnap megnézem, 3 napja nem voltam a kocsi közelében Smiley
Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #176 Dátum: 2009.09.26 szombat, 13:04:50 »

Ethanol - E85
Sziasztok!Egy 1994 1.8 16v kis kombiba tankolhatom tisztán az etanolt?Nem volt még bele tankolva ilyen az tuti,de én meg már ismerem az anyagot és az opelomba be vált kügyü nélkül 100%-ba tankolva.Csak azért már a mondooba nem merem ,nem ám tönkre megy nekem!
Naplózva
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #177 Dátum: 2009.09.26 szombat, 13:29:47 »

Sziasztok!Egy 1994 1.8 16v kis kombiba tankolhatom tisztán az etanolt?Nem volt még bele tankolva ilyen az tuti,de én meg már ismerem az anyagot és az opelomba be vált kügyü nélkül 100%-ba tankolva.Csak azért már a mondooba nem merem ,nem ám tönkre megy nekem!
Felesben úgytudom tünetmentes. Afölött hidegindítási gondok vannak...
Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #178 Dátum: 2009.09.26 szombat, 14:23:57 »

Felesben úgytudom tünetmentes. Afölött hidegindítási gondok vannak...
más probléma nem lehet az indításon kívül meg a szürőn?
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #179 Dátum: 2009.09.26 szombat, 23:06:01 »

más probléma nem lehet az indításon kívül meg a szürőn?
Csak ha érdekel, hogy milyen állapotban lesznek a tankban lévő elektromos csatlakozók és a szintjelző vezető pályája 50-70-100000Km múlva...

1. Ilyen lesz egy nem FFV kompatibilis Focus elektromos csatlakozója a tankban 500 óra E85 teszt vagyis 15000-20000km után. Itt még vezeti a csatlakozó az áramot rendesen, de háromszor ennyi idő után nem fogja.
http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E85_Focus_connectors_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2. Ilyenné lehet tenni egyszerű forrasztással és zsugorcsó elhelyezésével a + sarun. Ez ugyanazt az 500 órát futotta le.
http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E85_Focus_connectors_FFV_prepared_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

3. Ezt csinálja a szintjelző vezető pályájával 500 óra után:
http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E85_Focus_sender_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #180 Dátum: 2009.09.27 vasárnap, 13:09:06 »

Csak ha érdekel, hogy milyen állapotban lesznek a tankban lévő elektromos csatlakozók és a szintjelző vezető pályája 50-70-100000Km múlva...

1. Ilyen lesz egy nem FFV kompatibilis Focus elektromos csatlakozója a tankban 500 óra E85 teszt vagyis 15000-20000km után. Itt még vezeti a csatlakozó az áramot rendesen, de háromszor ennyi idő után nem fogja.
http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E85_Focus_connectors_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2. Ilyenné lehet tenni egyszerű forrasztással és zsugorcsó elhelyezésével a + sarun. Ez ugyanazt az 500 órát futotta le.
http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E85_Focus_connectors_FFV_prepared_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

3. Ezt csinálja a szintjelző vezető pályájával 500 óra után:
http://kepfeltoltes.hu/090926/After_500h_E85_Focus_sender_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Hát igen ilyen végett kérdeztem,mert itt már elgondolkodik az em ber hogy meg e éri az a kis külömbség az árba.Szoval aki hosszutávra tervez autót az ne nagyon használja etanolt? Grin
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.12 csütörtök, 08:57:33 írta Joe » Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #181 Dátum: 2009.09.27 vasárnap, 21:47:27 »

Kicsit furán idéztél és írtál Janika, alig találtam meg a Te kommentedet   smile
A kérdésedre: Én biztos nem használnám az én autómban az E85-t 25%-nál nagyobb arányban, a tankban lévő komponensek fizikai módosítása nélkül. Azt viszont láthatod nem feltétlenül nagy dolog.
A következő ellenérv az égéstermék: Az ethanol tisztán ég el ezért is szeretik környezetbarátként hirdetni. CO2 plusz víz jön ki a kipufogón. Igen ám de ennek a sok víznek vannak hátulütői például a gyorsabban elrohadó kipufogó.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #182 Dátum: 2009.09.30 szerda, 21:03:48 »

Hija  wave

Ma bekerult a gepteto ala az uj kutyu. A kutyukeszito sraccal dumaltam vagy fel orat...Igen erdekesre sikeredett a konzultacijo  vigyor3
Elmeseltem neki az eddigi tapasznyalatokat, aztan O is hozza tett par dolgot, es ezt mind jol atbeszeltuk  vigyor3
Az uj kutyu kapott uj sw-t, ennek megfeleloen mas strategia szerint muxik.
Egyelore csak egy rovidke kort gurultam a kornyeken. Meleg mocinal az alabbi elhamarkodott tapasznyalatom vanik:

Elotte: meleg mocinal alapjaratra ejtes picit neha tul jol sikerult. Kicsit tul ejtette, majd vissza allt.
Utana: meleg mocinal alapjarat atom stabilan esik vissza. Nem esik tul, hanem szepen, hatarozottan kozeliti az uzemmeleg alapjarati ford. szamot, majd ott marad mint a covek.

Elotte: meleg moci nem mindig volt teljesen nyugodt, egyenletes jarasu. Nem volt veszes, de apro valtozas vot erezheto benyas mukodesehez kepest. Talan inkabb a hangja vot mas, nemtom...
Utana: meleg moci alapjarat nagyon szep egyenletes. Hangja nyugis. Egyelore semmilyen rendellenesseget nem tapasznyalok.

Elotte: Eros gyorsitasnal picit ugy viselkedett, mintha turbo lenne a gepteto alatt.
Utana: szepen egyenletesen huz, nincs ez az idiota turbo feeling.

Konkluzijau: A rovidke meleg teszt utan azt kell mondjam, ha ilyen marad a helyzet, akkor ez igy ebben a formaban tokeletes. Mondhatni jobb, mint benyaval  vigyor3 taps

Persze meg hatra van a tartos tesz, hideg inditas teszt, fogyi meres, anyazas, hogy a fjord meg mindig nem tud otot gyartani stb.  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #183 Dátum: 2009.09.30 szerda, 21:06:32 »

Hija  wave

nekem most többé-kevésbé jól működik, de szerintem beszélek vele
kérdezted esetleg, hogy másé is cserélhető-e?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #184 Dátum: 2009.09.30 szerda, 21:10:05 »

nekem most többé-kevésbé jól működik, de szerintem beszélek vele
kérdezted esetleg, hogy másé is cserélhető-e?

Ott meg nem tartunk. Le kell tesztelni ezt a cucclit rendesen. Addig nincs ertelme ugralni. Lehet holnap nem indul vagy valami...Lvegre ez meg mindig csak egy fjord  vigyor3

Nalad mik a tunetek ? ird man le lecci...hideg, meleg, alapjarat, inditas, gurulas kozben stb.
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #185 Dátum: 2009.09.30 szerda, 21:11:18 »

Ott meg nem tartunk. Le kell tesztelni ezt a cucclit rendesen. Addig nincs ertelme ugralni. Lehet holnap nem indul vagy valami...Lvegre ez meg mindig csak egy Ford  vigyor3

Nalad mik a tunetek ? ird man le lecci...hideg, meleg, alapjarat, inditas, gurulas kozben stb.
hidegen föl-le
ezen túl semmi gond Cheesy
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #186 Dátum: 2009.09.30 szerda, 21:12:12 »

hidegen föl-le
ezen túl semmi gond Cheesy

elsore indul ?
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #187 Dátum: 2009.09.30 szerda, 21:13:28 »

elsore indul ?
4-5 tekerésre általában igen
ha nem, akkor második indításra rögtön első fordulattal
szerintem ott inkább az lehet, hogy az AC nem tud megfelelő nyomást felépíteni  fejvakaras
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #188 Dátum: 2009.09.30 szerda, 21:15:33 »

4-5 tekerésre általában igen
ha nem, akkor második indításra rögtön első fordulattal
szerintem ott inkább az lehet, hogy az AC nem tud megfelelő nyomást felépíteni  fejvakaras

nalam is ugyan ez vot. Nem az AC baja.
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #189 Dátum: 2009.09.30 szerda, 21:16:55 »

nalam is ugyan ez vot. Nem az AC baja.
akkor fíl dö diförönsz  vigyor3

új kütyü managelhető?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #190 Dátum: 2009.09.30 szerda, 22:05:30 »

akkor fíl dö diförönsz  vigyor3

új kütyü managelhető?

negativ. A szokasos 2db poti van rajt.
« Utoljára szerkesztve: 2009.09.30 szerda, 22:07:16 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #191 Dátum: 2009.09.30 szerda, 22:57:16 »

negativ. A szokasos 2db poti van rajt.
kár, jó lett volna pedig

btw
ismerős csinál egy ilyen készüléket
bevágom pár hsz-ét (kicsit hosszabb)

Válasz
Reményeim szerint meg tudom oldani(hidegindítás), ehhez lesz külön motorhőfokjeladó szerinti dúsítási táblázat is,
meg egy egyedi algoritmus is. Ami még probléma lehet az eddigi tapasztalatok alapján, az az idős AC
pumpákban levő visszacsapószelep kérdésköre. Mivel az etanol viszkózusabb, könnyebben elveszti a
rendszernyomást az üzemanyagrendszer az amúgy sem jó állapotú visszacsapószelepen, és picivel
nehezebben is építi vissza az AC azt (ugyancsak a viszkózusság miatt). Erre az lesz a megoldásom,
hogy lesz egy relés külön modul, ami egy vezetékkel ráköthető az átalakító kütyüre, és indítózás előtt
pár mp-ig járatja az AC-t, addig pedig egy piros LED jelzi majd ezt. Így hasonló lesz az indítás, mint
a dízeleknél, meg kell várni a piros lámpa kialvását

Válasz
Tök mindegy milyen szenzor van benne, be kell kalibrálni beszereléskor rá az átalakítót.
Kicsit egyszerűbb a móka, mint a BC esetében, mert itt csak a két szélsőértéket kell
kalibrálni, azaz az üzemi hőfokot, és egy nulla fokot. A nulla fokkal annyit kell babrálni,
hogy a szenzort ki kell venni, és olvadó jégbe mártani két percre. Az egész művelet
megvan 5 perc alatt, és nem olyan bonyolult, mint aminek hangzik smile.gif Így pedig teljesen
univerzális lehet ez a kütyü.
A gázpedálállás kalibrálása még egyszerűbb lesz, az alaphelyzetet kell taníttatni, és a full
benyomott helyzetet. 1 perc smile.gif
A lambdánál megkötés, hogy csak keskenysávúra köthető, annak a kalibrálása is 1 perc.
Alap beállításban kalibrálva is van, de mivel a szondák már nem újak, valószínű hozzá
kell igazítani a kütyüt, amit lambda=1 értéknél lehet megtenni (részterhelésen forgatva
a motort, elméletileg az ecu ilyen értéken tartja a kipuffgázt, mármint amit a szonda
hazudik neki smile.gif ).
Lényegében a kalibrálása ennyiben ki is merül, még a paramétereket, táblákat kell
kitölteni saját igény szerint, és máris kész.

Többféle üzemmód közül lehet választani majd:
- alapállapot (ilyenkor nem szól bele az átalakító)
- lambdakövetéses normál üzem (eco mód engedélyezhető, ilyenkor kicsit kevesebbet fog fogyasztani, lambda=1.05)
- lambdakövetéses sport üzem (lambdaértéket módosítja ecu felé, 0.8-0.9 között követi, miközben ecu ~1-nek látja)
- rpm táblából fix dúsítási érték (lambda itt szabadon variálható, hogy mennyit hazudjon az ecunak)
- rpm és gázpedál állás szerinti táblából módosít (lambda itt is variálható)
- konstans dúsítási érték (és itt is )

Alapállapotot kivéve mindegyiknél használja a hőmérsékletszenzor tábláját is, 10 fokonként megadható a plusz
dúsítási szorzó. Illetve még lesz egy beállítható plusz hidegindítási algoritmus, és a relés kiegészítés vezérlésének kapcsolása.
Amíg hideg a motor, és nincs értékelhető lambdaérték, addig a lambdakövetéses módok fix értékkel dúsítanak.
A lambda éledés konfigurálható időre és motorhőmérsékletre is. Lambdakövetéses üzemmódban is nézi a gázpedál
állást, normál üzemben is sport módra vált, ha a gázpedál állás túllépi a beállított határértéket. Részterhelésnél
automatikusan eco módba kapcsol, ha ez engedélyezve van.
Az injektoroknál realtime számolja a kapacitási értéket, ezt lehet követni folyamatosan, kalibrálásnál és a táblák
kitöltésénél nagy segítség lesz. Külön táblázatot lehet majd kiolvasni, hogy milyen rpm értéknél mekkora kapacitás
határérték túllépés volt, ha volt. Valamint külön be lehet állítani, hogy a kapacitási határértéket ne léphesse túl
soha a dúsítási folyamatban az átalakító kütyü.
Az üzemmódok állítása és a konfigurálás az USB porton történik, nagyon egyszerű szöveges módon.
Lesz hozzá amúgy egy belső téri kezelőegység is majd, amin menet közben is állíthatóak lesznek bizonyos
paraméterek, és az üzemmód. Ezen lehet majd követni a motor működési adatait, pl a lambda értéket is.

Nagyjából így néz ki a v1.0 kütyü, tegnap már a deszkamodell teszten elég jól szerepelt, még pár finomhangolást
kell csak rajta csinálni, aztán jövő héten ugrik az omiba

Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #192 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 07:43:44 »

kár, jó lett volna pedig

btw
ismerős csinál egy ilyen készüléket
bevágom pár hsz-ét (kicsit hosszabb)



Jo pofa a dolog, de rossz a megkozelites  Wink Idovel majd ra fog jonni... vigyor3
Egyebkent nem feltetlenul kell a managelhetoseg...A Bioetun is at fog allni mas fele strategiara.
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #193 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 07:46:32 »

Nuh, ma ismet teszteltem a kutyut...Hat igen meggyozo ! Mondhatni qrva jol muxik  vigyor3 Egyedul a hideginditas az, ami problemas. Csak masodik probalkozasra indult a gep. Mondjuk ez mar annyira nem is zavar, mert benyaval is surun eloferdult ilyesmi  vigyor3 Ezt be tudom a fil de diferensznek  Cheesy
Egyaltalan nem ingazik az alapjarat. Szepen huz, tovabbra sincs az a hulye turbos erzes. Szal eddig meg vok elegedve  taps
Persze lehetnek meg meglepetesek  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #194 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 08:47:21 »

Jo pofa a dolog, de rossz a megkozelites  Wink Idovel majd ra fog jonni... vigyor3
Egyebkent nem feltetlenul kell a managelhetoseg...A Bioetun is at fog allni mas fele strategiara.
merthogy?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #195 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 09:13:54 »

merthogy?

1. Maceras a bekotes es ez miatt draga.

Egyebkent az atalakitod es a Bioethun is ezen az elvi sikon muxik. Igazabol az osszes atalakito ugyan aztat csinazza. Az emberunk bele fog bukni, mert igy elso, masodik, harmadik olvasatra is egy bonyi rendszert akar csinazni. Mindig bele fog utkozni valami problemaba, es a vegen kenytelen lesz egy full mocivezerlot epiteni  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #196 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 09:32:50 »

1. Maceras a bekotes es ez miatt draga.

Egyebkent az atalakitod es a Bioethun is ezen az elvi sikon muxik. Igazabol az osszes atalakito ugyan aztat csinazza. Az emberunk bele fog bukni, mert igy elso, masodik, harmadik olvasatra is egy bonyi rendszert akar csinazni. Mindig bele fog utkozni valami problemaba, es a vegen kenytelen lesz egy full mocivezerlot epiteni  vigyor3

belebukni biztos nem fog, mert akkor nem kezdett volna bele  nyes
amúgy 30+tréfa körül lesz
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #197 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 09:45:56 »

belebukni biztos nem fog, mert akkor nem kezdett volna bele  nyes
amúgy 30+tréfa körül lesz

Nem ugy fog belebukni, hanem a jelenlegi elmelet gyakorlati alkalmazasaba. Szerintem...
Naplózva

blah blah blah
Getech2a
Vendég
« Új hozzászólás #198 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 10:11:46 »

rrnagy: kérdésem a következő: szerinted kritikus a tisztán bioetanol üzemeltetésnél a kipuff szelep korróziója?
 Ha kitolom vmivel a kipufogó korrózióját, mennyit érne az ötelet a cégednek?
Sőt ha azt is megoldom, hogy az olaj ne kelljen 5000km után cserélni, hanem 10 vagy több?
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.01 csütörtök, 10:14:36 írta Getech2a » Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #199 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 10:17:52 »

rrnagy: kérdésem a következő: szerinted kritikus a tisztán bioetanol üzemeltetésnél a kipuff szelep korróziója?
 Ha kitolom vmivel a kipufogó korrózióját, mennyit érne az ötelet a cégednek?
Sőt ha azt is megoldom, hogy az olaj ne kelljen 5000km után cserélni, hanem 10 vagy több?


Miert kell olajat cserezni 5e km utan ?  fejvakaras
Naplózva

blah blah blah
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 14   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.036 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.