Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 18:04:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 72 73 74 75 ... 83   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TD motor  (Megtekintve 1560481 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3350 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 16:37:41 »

ezt így passz. Az alapjáratot be kell állítani rendesen, a leírás szerint, onnan lehet majd menni tovább. http://mondeo.hu/wiki/index.php/Alapj%C3%A1rati_fordulatsz%C3%A1mok_be%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1sa_TD_motorokon

ja és gépre tenni is jó lenne
Hát igen,azt nézem hova lenne értelme elvinni,de itt felénk nincs normális szerelő aki ért hozzá,szinte félnek ettől az autótól.Ezért is kérdeztem a filepéket.
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
tutisz
Vendég
« Új hozzászólás #3351 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 16:49:35 »

Sziasztok!Ma lemostam a motort/97 1.8td/azóta az adagolótól valami ciripelés hallatszik,az akku alól meg relé kattogàs.Izzítás sincs,és nem indul.Mi lehet a baj?Köszönöm a segítséget!
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3352 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 18:43:55 »

Hát igen,azt nézem hova lenne értelme elvinni,de itt felénk nincs normális szerelő aki ért hozzá,szinte félnek ettől az autótól.Ezért is kérdeztem a filepéket.

akkor azokhoz a szerelőkhöz tényleg ne vigyed, mert ha még ettől is félnek ......
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3353 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 19:13:38 »

akkor azokhoz a szerelőkhöz tényleg ne vigyed, mert ha még ettől is félnek ......
Nem nehéz mert nem is válalnák.Lassan megtanulom a műkődését,aztán megcsinálgatom,csak most azért kell a segítség,mert nagyon kéne a kocsi.A hátsó futómű könnyen lebontható addig amig ki lehet cserélni a lengéscsillapítókat?Mert próbáltam lelazítani a csavart már töbször,de nem mozdul és szétcseszni sem akarom!
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3354 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 19:37:20 »

Sziasztok!Ma lemostam a motort/97 1.8td/azóta az adagolótól valami ciripelés hallatszik,az akku alól meg relé kattogàs.Izzítás sincs,és nem indul.Mi lehet a baj?Köszönöm a segítséget!

Az akksit meg a sarukat ellenőrizném. A ciripelés az kell, a relé meg azért kattog mert nincs meg a megfelelő áram aminek testelési hiányosság is lehet az oka.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3355 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 20:07:55 »

Igen, minden jól be van állítva. GinJoy újította fel az adagolót azóta szuper a gép (kb. 17k km-t mentem vele).
Ahogy említettem egy dinamikusabb elindulás után jelentkezett az állapot és ezt leszámítva teljesen jól megy a gép.
Most megnéztem (volt segítségem), gyújtás ráadása után egyáltalán nem mozog a bowden. Tehát a villanymotor nem működik.
Ezt az egységet honnan érdemes megtámadni? Alulról, vagy vegyem ki az akksit meg a tálcáját és kényelmesen felülről?
Végül a kényelmesebb megoldást választottam, kivettem az akkasit meg a tálcát, legalább azt a részt is kitakarítottam kicsit.
Kivettem az alapjárat állító motort és mit veszíthetek alapon szétszedtem.
Van benne egy motor ami fogaskerék áttételen és menetesszáron keresztül mozgatja az elejét ami azt a lemezt tologatja amibe a bowden vége van beakasztva. Valamint van benne egy két végállású kapcsoló. Talán a képeken jól látszik.
Ideiglenesen rákötöttem az akksira, polaritásváltással mindkét irányba forgott a motor. Kitakarítottam, bezsíroztam, összeraktam, újra rákapcsoltam a feszt., ekkor behúzta az elejét leállt és úgy maradt.
Tovább most nem küzdöttem vele. Viszont így az alapjárati kar teljesen kiment a bal oldali határolóhoz, az alapjárat jó, az autó jól megy. Eddig jutottam. Remélem valakinek még hasznos lehet ez az info.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

« Utoljára szerkesztve: 2015.03.01 vasárnap, 21:51:15 írta Black » Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3356 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 21:10:30 »

Végül a kényelmesebb megoldást választottam, kivettem az akkasit meg a tálcát, legalább azt a részt is kitakarítottam kicsit.
Kivettem az előtöltésállító motort és mit veszíthetek alapon szétszedtem.
Van benne egy motor ami fogaskerék áttételen és menetesszáron keresztül mozgatja az elejét ami azt a lemezt tologatja amibe a bowden vége van beakasztva. Valamint van benne egy két végállású kapcsoló. Talán a képeken jól látszik.
Ideiglenesen rákötöttem az akksira, polaritásváltással mindkét irányba forgott a motor. Kitakarítottam, bezsíroztam, összeraktam, újra rákapcsoltam a feszt., ekkor behúzta az elejét leállt és úgy maradt.
Tovább most nem küzdöttem vele. Viszont így az előtöltés kar teljesen kiment a bal oldali határolóhoz, az alapjárat jó, az autó jól megy. Eddig jutottam. Remélem valakinek még hasznos lehet ez az info.


na ha mozog akkor jó. állítsd be a bovden hosszát, úgy, hogy ne legyen laza, és amikor valaki ráadja neked a gyújtást fogyeld, hogy mozgatja e a kart, ami amúgy nem az előtöltés állító kar, hanem sima alapjáratszabályzó.
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3357 Dátum: 2015.03.01 vasárnap, 21:52:58 »

na ha mozog akkor jó. állítsd be a bovden hosszát, úgy, hogy ne legyen laza, és amikor valaki ráadja neked a gyújtást fogyeld, hogy mozgatja e a kart, ami amúgy nem az előtöltés állító kar, hanem sima alapjáratszabályzó.
Kösz, kijavítottam a kifejezéseket.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
tutisz
Vendég
« Új hozzászólás #3358 Dátum: 2015.03.02 hétfő, 20:20:54 »

Az akksit meg a sarukat ellenőrizném. A ciripelés az kell, a relé meg azért kattog mert nincs meg a megfelelő áram aminek testelési hiányosság is lehet az oka.
Köszönöm,így volt.Most már beindul,viszont ha leveszem a gyújtást a motor tovább jár míg le nem fullasztom.
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3359 Dátum: 2015.03.03 kedd, 20:52:22 »

Köszönöm,így volt.Most már beindul,viszont ha leveszem a gyújtást a motor tovább jár míg le nem fullasztom.
Szívesen.
Van valami leállító elektronika azt kellene ellenőrizni. Ha adsz egy email címet átküldöm amit a könyv ír erről.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
tutisz
Vendég
« Új hozzászólás #3360 Dátum: 2015.03.03 kedd, 23:57:03 »

Szívesen.
Van valami leállító elektronika azt kellene ellenőrizni. Ha adsz egy email címet átküldöm amit a könyv ír erről.
tutiszka@gmail.com.Köszönöm
Naplózva
mikroferi
Vendég
« Új hozzászólás #3361 Dátum: 2015.03.04 szerda, 05:11:27 »

Sziasztok! Egy 97-es mk2 kombim van 2 hete. Nagyon tetszik az autó,csak annyi a gondom vele, hogy alulról olyan kb 1000-es fordulatról nagyon-nagyon lomha és dől belőle a fekete füst, azután amikor "kitisztul" akkor viszonylag jól megy és nem is füstöl. Viszont ha odalépek neki jobban, nem forgatom ki sokáig csak mondjuk 3000-ig, akkor a fordszám nem esik vissza csak olyan 1500-188-ra és ottmarad pár másodpercre, azután megy le alapjáratra. Mindig nagyon könnyen indul. Reggel egy izzítás pöcc röff, azután eglsz nap nem kell izzítani sem, egy-két fordulatra jár. Az előtöltés mágnesszelep nem cirippel, és a alapjárati bowden is csaknéha mozdul,de ha kiakasztom akkor is ez a jelenség. Tipp? Mivel úgyis vezérműszíj cserés, és találtam egy garis adagolót 20.000-ért így most azt felrakatom azután meglátjuk. Az adagolón csak át kell cserélni az immo-t? Köszönöm előre is a hozzászólásokat!
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3362 Dátum: 2015.03.04 szerda, 07:19:22 »

Sziasztok! Egy 97-es mk2 kombim van 2 hete. Nagyon tetszik az autó,csak annyi a gondom vele, hogy alulról olyan kb 1000-es fordulatról nagyon-nagyon lomha és dől belőle a fekete füst, azután amikor "kitisztul" akkor viszonylag jól megy és nem is füstöl. Viszont ha odalépek neki jobban, nem forgatom ki sokáig csak mondjuk 3000-ig, akkor a fordszám nem esik vissza csak olyan 1500-188-ra és ottmarad pár másodpercre, azután megy le alapjáratra. Mindig nagyon könnyen indul. Reggel egy izzítás pöcc röff, azután eglsz nap nem kell izzítani sem, egy-két fordulatra jár. Az előtöltés mágnesszelep nem cirippel, és a alapjárati bowden is csaknéha mozdul,de ha kiakasztom akkor is ez a jelenség. Tipp? Mivel úgyis vezérműszíj cserés, és találtam egy garis adagolót 20.000-ért így most azt felrakatom azután meglátjuk. Az adagolón csak át kell cserélni az immo-t? Köszönöm előre is a hozzászólásokat!
Én azért megnézetném valakivel, ez így nem egyértelmü hogy adagoló gond volna.
Ha kicseréled, attól nem javul meg az alapjárati szabályzód sem pl.
Én pl megnézném, nem szakadt e át a turbó membrán.
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3363 Dátum: 2015.03.04 szerda, 08:38:02 »

Sziasztok! Egy 97-es mk2 kombim van 2 hete. Nagyon tetszik az autó,csak annyi a gondom vele, hogy alulról olyan kb 1000-es fordulatról nagyon-nagyon lomha és dől belőle a fekete füst, azután amikor "kitisztul" akkor viszonylag jól megy és nem is füstöl. Viszont ha odalépek neki jobban, nem forgatom ki sokáig csak mondjuk 3000-ig, akkor a fordszám nem esik vissza csak olyan 1500-188-ra és ottmarad pár másodpercre, azután megy le alapjáratra. Mindig nagyon könnyen indul. Reggel egy izzítás pöcc röff, azután eglsz nap nem kell izzítani sem, egy-két fordulatra jár. Az előtöltés mágnesszelep nem cirippel, és a alapjárati bowden is csaknéha mozdul,de ha kiakasztom akkor is ez a jelenség. Tipp? Mivel úgyis vezérműszíj cserés, és találtam egy garis adagolót 20.000-ért így most azt felrakatom azután meglátjuk. Az adagolón csak át kell cserélni az immo-t? Köszönöm előre is a hozzászólásokat!
Én is megnézetném valakivel aki már évek óta ilyen autót hajt, mondja el a véleményét, mielőtt szétborítod és elégetsz egy rakat pénzt. Mert lehet, hogy ez így jó ahogy van.
Szívesen. smile
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3364 Dátum: 2015.03.04 szerda, 08:40:00 »


Küldtem.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
mikroferi
Vendég
« Új hozzászólás #3365 Dátum: 2015.03.04 szerda, 09:02:22 »

Én is megnézetném valakivel aki már évek óta ilyen autót hajt, mondja el a véleményét, mielőtt szétborítod és elégetsz egy rakat pénzt. Mert lehet, hogy ez így jó ahogy van.
Szívesen. smile
Az a baj, hogy mindeki azzal kezdi, adagolót beméretni. Az adagolót nem teszik padra, csak szétszed-összerak után, nehogy elrontsa a padot. Ez a játék egyből 30k körül van. Mivel a turbómembránom csövénél nem folyik a g.o, és nem kerreg a előtöltés szabályzó sem, így gondoltam egy 20-ast megér egy garis adagoló. Állítólag most lett leszedve a próbapadról tökéletesen működik, le van festékpöttyölve az adagolós által. Az a legnagyobb baj, akárhova megyek a környéken mindeki azzal kezdi hogy Lucas.... Szerintem nem lehet ez olyan rossz, ha jól be van állítva. Valamikor csak kitalálták ezt...
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3366 Dátum: 2015.03.04 szerda, 11:05:15 »

Az a baj, hogy mindeki azzal kezdi, adagolót beméretni. Az adagolót nem teszik padra, csak szétszed-összerak után, nehogy elrontsa a padot. Ez a játék egyből 30k körül van. Mivel a turbómembránom csövénél nem folyik a g.o, és nem kerreg a előtöltés szabályzó sem, így gondoltam egy 20-ast megér egy garis adagoló. Állítólag most lett leszedve a próbapadról tökéletesen működik, le van festékpöttyölve az adagolós által. Az a legnagyobb baj, akárhova megyek a környéken mindeki azzal kezdi hogy Lucas.... Szerintem nem lehet ez olyan rossz, ha jól be van állítva. Valamikor csak kitalálták ezt...
Egyáltalán nem rossz a lucas. Nekem sok bajom volt vele, de végül egész jó lett. DE az előtöltésállító nem biztos, hogy azért nem kerreg mert rosssz, az alapjárati motor pedig nem javul meg az adagolócserétől.
Naplózva
mikroferi
Vendég
« Új hozzászólás #3367 Dátum: 2015.03.04 szerda, 11:54:34 »

Egyáltalán nem rossz a lucas. Nekem sok bajom volt vele, de végül egész jó lett. DE az előtöltésállító nem biztos, hogy azért nem kerreg mert rosssz, az alapjárati motor pedig nem javul meg az adagolócserétől.

Nekem azt mondták, ha nem kerreg, akkor rossz. Itt a környéken 2 mondeot néztem meg, mind a kettőn kerregett, ezért gondoltam, hogy az enyém nem ok. Az alapjárati motort kiszedtem, szétszedtem, gyönyörű a belseje, mintha nem is kopott volna soha, összeraktam, megy is, de nem mindig. Nemtudom mitől függ, néha megy, néha nem. A gázállásérzékelőm, az tuti nem jó mert a potit mozgatva hibás értékeket ad, úgyhogy az csere, ráadásul az adagoló csöpög is valahol. Úgyhogy most másik adagoló fel, és majd meglátjuk merre tovább. Egyébként szerintetek a tünetek mire utalnak? Egyáltalán az alapjárat szabályzót mi vezérli? Azt ki lehet mérni, hogy jó-e? Az "új" adagolóra pedig egyszerűen át lehet tenni a mostaniról az imo-t? Gondolom vezeték elvág, forraszt-zsugorcső és kész?
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3368 Dátum: 2015.03.04 szerda, 12:09:01 »

Ismerem a filepéket, de még nem volt velük dolgom, csak alkatrészér mentem hozzájuk.
Az alapjárati motor ha le van akasztva akkor jó az alapjáratod ugye?
Ahogy mondtam, próbáld meg leakasztani a bovdent és amikor valaki más ráadja neked a gyújtást kihúzni amennyire tudod. Ezután állítsd be a hosszát úgy, hogy gyújtás nélkül még épp ne lötyögjön, de ne is feszüljön.

nem így kell
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3369 Dátum: 2015.03.04 szerda, 12:09:52 »


Nos, a következőt csináltam (üzemmeleg motornál): a piros nyíllal jelzett bowdent kiakasztottam, akkor a kékkel jelzett fém kar elmozdult kb. a zöld nyíl hegyéig. Ekkor a fordulatszám beállt a normális értékre.
Tehát a dúsítóbowdent a másik végén lévő solenoid? valamiért nem engedi vissza. Ha kézzel megrángattam akkor éreztem, hogy ütközött és nem jött tovább a bowden a szükséges 4-5mm-t.
A szerelési könyv szerint is a fém karnak a baloldali határolóhoz közel (1-2mm) kell lennie. A képen látszik, hogy most a két határoló között félúton van.
Az előtöltést állító solenoidról létezik valamilyen a működését leíró info/rajz?
Itt a kép:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

nem kell semilyen hézagnak lenni.
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3370 Dátum: 2015.03.04 szerda, 14:06:14 »

Igazából akkor hogy kell?Mondjuk nekem sajna most nem ez a legnagyobb probléma!
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.04 szerda, 15:22:13 írta nigabi79 » Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3371 Dátum: 2015.03.04 szerda, 14:14:06 »

nem így kell

Nekem bevált így.
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3372 Dátum: 2015.03.04 szerda, 19:10:48 »

nem kell semilyen hézagnak lenni.

Most nincs is.  smile
Reggeli indításnál alacsony az alapjárat, kb. 650 körül lehet. De miután bemelegedett a motor akkor már jó, beáll a 850 körülire.
Arra leszek kiváncsi ha majd kánikulában bekapcsolom a klímát mi lesz. Mert gondolom akkor kicsit meg kéne emelnie az alapjáratot, nem?
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3373 Dátum: 2015.03.04 szerda, 21:00:32 »

Most nincs is.  smile
Reggeli indításnál alacsony az alapjárat, kb. 650 körül lehet. De miután bemelegedett a motor akkor már jó, beáll a 850 körülire.
Arra leszek kiváncsi ha majd kánikulában bekapcsolom a klímát mi lesz. Mert gondolom akkor kicsit meg kéne emelnie az alapjáratot, nem?

hát ha hidegen olyan alacsony, akkor az alapjárati szabályzás az nem működik. vagyis nyáron klímával is leesik majd az alapjárat.

amikor túráztatod, olyankor is kéne valamennyit mozdulnia a fordulat esése közben.
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3374 Dátum: 2015.03.04 szerda, 21:35:14 »

hát ha hidegen olyan alacsony, akkor az alapjárati szabályzás az nem működik. vagyis nyáron klímával is leesik majd az alapjárat.

amikor túráztatod, olyankor is kéne valamennyit mozdulnia a fordulat esése közben.
Nem működik az alapjárati szabályzás. Majd ha jobb idő lesz megint ránézek arra a motorra.
Amúgy annak mi a hivatalos neve vagy rendelésszáma? Ha valaki tudja írja meg.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3375 Dátum: 2015.03.04 szerda, 21:40:08 »

Nem működik az alapjárati szabályzás. Majd ha jobb idő lesz megint ránézek arra a motorra.
Amúgy annak mi a hivatalos neve vagy rendelésszáma? Ha valaki tudja írja meg.

https://cromax.hu/140000000-uzemanyagrendszer/141250000-hidegindito-rendszer-reszei/141250355-hidegindito-rendszer-reszei/13904-elotoltes-allito-motor-ford-mondeo-1996-2000

bár nem ez a neve... a kapcsolódó bowden viszont már jól van nevezve Cheesy

https://cromax.hu/140000000-uzemanyagrendszer/140890000-adagolo-nagynyomasu-szivattyu/140890390-uzemanyag-adagolo-alkatreszei/15130-alapjarat-allito-bowden-ford-mondeo-1996-2000
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.04 szerda, 21:41:50 írta VZoli » Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3376 Dátum: 2015.03.04 szerda, 21:52:11 »

Kösz.
Szép ára van.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3377 Dátum: 2015.03.04 szerda, 21:58:28 »

Kösz.
Szép ára van.

próbáld megjavítani, keress bontottat (ritka)
Naplózva
tutisz
Vendég
« Új hozzászólás #3378 Dátum: 2015.03.05 csütörtök, 15:38:25 »

Küldtem.
Köszönöm szépen!
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3379 Dátum: 2015.03.05 csütörtök, 20:22:24 »

próbáld megjavítani, keress bontottat (ritka)

Megpróbálom, majd megint szétszedem. Igazából annyira egyszerűnek tűnik mint egy vasgolyó, nem tudom mi mehet tönkre benne.
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
mikroferi
Vendég
« Új hozzászólás #3380 Dátum: 2015.03.06 péntek, 05:29:24 »

Amennyiben az adagolón nem működik az előtöltésszabályzó szelep (nekem nem cirippel), annak mik a tünetei az autó menettulajdonságai szempontjából? Van valami látható vagy érezhető jele?

Megjött ma az adagoló, beállítva, lenyomáspróbázva padon (állítólag). Jövőhéten rakja fel a szerelő, ezzel kapcsolatban lenne két kérdésem. A egyik, hogy sajnos nincs szerelés könyvem és itt az alkatrészek drágák a környéken a kovacsauto.hu-ról rendelném őket, tehát jól gondolom, hogy van egy hosszbordásszíj, egy vezérműszíj az adagolón és egy vezérműszíj a vezérműtngelyre? Tehát 3 db szíjjat kell vegyek?

A másik kérdésem, hogy az régi adagolóról leveszem a mágnesszelepet és egyszerűen kicserélem az új adagólóét erre, akkor megoldódott az immo probléma? Elnézést, hogy ilyen amatőr kérdésekkel zavarok itt, de nekem ez még nagyon friss autó. Köszönöm a válaszokat!
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #3381 Dátum: 2015.03.06 péntek, 07:17:03 »

Amennyiben az adagolón nem működik az előtöltésszabályzó szelep (nekem nem cirippel), annak mik a tünetei az autó menettulajdonságai szempontjából? Van valami látható vagy érezhető jele?

Megjött ma az adagoló, beállítva, lenyomáspróbázva padon (állítólag). Jövőhéten rakja fel a szerelő, ezzel kapcsolatban lenne két kérdésem. A egyik, hogy sajnos nincs szerelés könyvem és itt az alkatrészek drágák a környéken a kovacsauto.hu-ról rendelném őket, tehát jól gondolom, hogy van egy hosszbordásszíj, egy vezérműszíj az adagolón és egy vezérműszíj a vezérműtngelyre? Tehát 3 db szíjjat kell vegyek?

A másik kérdésem, hogy az régi adagolóról leveszem a mágnesszelepet és egyszerűen kicserélem az új adagólóét erre, akkor megoldódott az immo probléma? Elnézést, hogy ilyen amatőr kérdésekkel zavarok itt, de nekem ez még nagyon friss autó. Köszönöm a válaszokat!
3db hosszbordás szíj van.
Naplózva
Black
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 162



WWW E-mail
« Új hozzászólás #3382 Dátum: 2015.03.06 péntek, 08:06:24 »

Amennyiben az adagolón nem működik az előtöltésszabályzó szelep (nekem nem cirippel), annak mik a tünetei az autó menettulajdonságai szempontjából? Van valami látható vagy érezhető jele?

Megjött ma az adagoló, beállítva, lenyomáspróbázva padon (állítólag). Jövőhéten rakja fel a szerelő, ezzel kapcsolatban lenne két kérdésem. A egyik, hogy sajnos nincs szerelés könyvem és itt az alkatrészek drágák a környéken a kovacsauto.hu-ról rendelném őket, tehát jól gondolom, hogy van egy hosszbordásszíj, egy vezérműszíj az adagolón és egy vezérműszíj a vezérműtngelyre? Tehát 3 db szíjjat kell vegyek?

A másik kérdésem, hogy az régi adagolóról leveszem a mágnesszelepet és egyszerűen kicserélem az új adagólóét erre, akkor megoldódott az immo probléma? Elnézést, hogy ilyen amatőr kérdésekkel zavarok itt, de nekem ez még nagyon friss autó. Köszönöm a válaszokat!



Nem akarom növelni a költségeidet, de ha már szétszeditek akkor érdemes lenne a feszítőgörgőket is kicserélni. Én komplett szettet vennék (illetve eddig mindig így csináltam). Esetleg a vízpumpát is érdemes lehet cserélni ha már ott jártok.
Ebbe is érdemes beruházni:http://marotikonyvker.hu/autos-javitasi-konyvek/ford/ford-mondeo-1992-2000-benzin-turbodizel-javitasi-kezikonyv.html
Naplózva

Ford Fiesta MKVII 2016/6  1,25 benzin
Ford Mondeo MKIV 2009/4 2.0TDCI Titanium Kombi
Ford Mondeo MKII 1999/5 1,8TD CLX Kombi (eladtam)
Lincoln Continental Mark V 1977/1 460 (7,5L)/V8 (végülis Ford 100 éve)
MGF 1996 1,8 benzin
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #3383 Dátum: 2015.03.06 péntek, 11:05:38 »

Amennyiben az adagolón nem működik az előtöltésszabályzó szelep (nekem nem cirippel), annak mik a tünetei az autó menettulajdonságai szempontjából? Van valami látható vagy érezhető jele?

Megjött ma az adagoló, beállítva, lenyomáspróbázva padon (állítólag). Jövőhéten rakja fel a szerelő, ezzel kapcsolatban lenne két kérdésem. A egyik, hogy sajnos nincs szerelés könyvem és itt az alkatrészek drágák a környéken a kovacsauto.hu-ról rendelném őket, tehát jól gondolom, hogy van egy hosszbordásszíj, egy vezérműszíj az adagolón és egy vezérműszíj a vezérműtngelyre? Tehát 3 db szíjjat kell vegyek?

A másik kérdésem, hogy az régi adagolóról leveszem a mágnesszelepet és egyszerűen kicserélem az új adagólóét erre, akkor megoldódott az immo probléma? Elnézést, hogy ilyen amatőr kérdésekkel zavarok itt, de nekem ez még nagyon friss autó. Köszönöm a válaszokat!

Kovacsautó jó választás  , én is onnan rendeltem csak külön rendeld a vezérműszíj készletet és a vízpumpát , jobban kijössz árban.
Vezérműszíj készlet: https://ford.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__ford__mondeo__mondeo_ii_kombi_bnp_1996_09_2000_11__5830/szijhajtas_1__vezermuszij_keszlet__vezermuszij_keszlet__mind
Vízszivattyú  : https://ford.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__ford__mondeo__mondeo_ii_kombi_bnp_1996_09_2000_11__5830/huto_futo_klima_rendszer_1__vizszivattyu_alkatreszek__vizszivattyu__mind?gyakori=I
És akkor még 3 db hosszbordás szíj kell , generátor , klíma , és a szervó hajtásához.  Smiley
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3384 Dátum: 2015.03.06 péntek, 16:49:55 »

Amennyiben az adagolón nem működik az előtöltésszabályzó szelep (nekem nem cirippel), annak mik a tünetei az autó menettulajdonságai szempontjából? Van valami látható vagy érezhető jele?

Megjött ma az adagoló, beállítva, lenyomáspróbázva padon (állítólag). Jövőhéten rakja fel a szerelő, ezzel kapcsolatban lenne két kérdésem. A egyik, hogy sajnos nincs szerelés könyvem és itt az alkatrészek drágák a környéken a kovacsauto.hu-ról rendelném őket, tehát jól gondolom, hogy van egy hosszbordásszíj, egy vezérműszíj az adagolón és egy vezérműszíj a vezérműtngelyre? Tehát 3 db szíjjat kell vegyek?

A másik kérdésem, hogy az régi adagolóról leveszem a mágnesszelepet és egyszerűen kicserélem az új adagólóét erre, akkor megoldódott az immo probléma? Elnézést, hogy ilyen amatőr kérdésekkel zavarok itt, de nekem ez még nagyon friss autó. Köszönöm a válaszokat!
ha 97-es a kocsid akkor még nem a mágnesszelep lesz az immo, hanem az adagoló hátulján egy kis fekete doboz
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
mikroferi
Vendég
« Új hozzászólás #3385 Dátum: 2015.03.07 szombat, 05:21:49 »

ha 97-es a kocsid akkor még nem a mágnesszelep lesz az immo, hanem az adagoló hátulján egy kis fekete doboz


Igen 97-es, de nincs fekete doboz rajta. A kábelköteg egyik vége a csati, a másik vége sorban a gázpoti, az előtöltésszabályzó és a mágnesszelep. Esetleg lehet hogy már ez sem eredeti adagoló rajta?

 http://olx.hu/hirdetes/ford-mondeo-lukasz-adagolo-ID2FIjN.html
 
Ilyen az adagoló rajta, és konkrétan ezt vettem meg, ez fog felkerülni rá. Azt mondta a tulaj, hogy adagolópadról jött le és tökéletes.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3386 Dátum: 2015.03.07 szombat, 09:21:07 »

Igen 97-es, de nincs fekete doboz rajta. A kábelköteg egyik vége a csati, a másik vége sorban a gázpoti, az előtöltésszabályzó és a mágnesszelep. Esetleg lehet hogy már ez sem eredeti adagoló rajta?

 http://olx.hu/hirdetes/ford-mondeo-lukasz-adagolo-ID2FIjN.html
 
Ilyen az adagoló rajta, és konkrétan ezt vettem meg, ez fog felkerülni rá. Azt mondta a tulaj, hogy adagolópadról jött le és tökéletes.
5-ös 7-es és 8-as láb kéne hogy az legyen. ha már nincs bekötve akkor kiiktatták, neked nem lesz gondod vele. ha azt vetted meg ami a képen van , az jó neked, csak a mágnesszelepet ne használd hozzá a sajátját. ha univerzális van benne, akkor 5-ös lábról kap kapcsolt 12-V-ot
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
mikroferi
Vendég
« Új hozzászólás #3387 Dátum: 2015.03.11 szerda, 14:26:23 »

5-ös 7-es és 8-as láb kéne hogy az legyen. ha már nincs bekötve akkor kiiktatták, neked nem lesz gondod vele. ha azt vetted meg ami a képen van , az jó neked, csak a mágnesszelepet ne használd hozzá a sajátját. ha univerzális van benne, akkor 5-ös lábról kap kapcsolt 12-V-ot


Köszönöm a választ! Átültettem a saját immo-t és mágnesszelepet a másik adagolóra, tökéletesen működik.

Összes szíj cserélve+adagoló kicserélve. Úgy néz ki elmúlt minden hiba-tünet, amit észrevettem mintha kicsit "kerregősebb-kopogósabb" lenne a hangja, de mivel autószerelő csinálta, ezért nem kételkedem, hogy rossz lenne az előtöltésem.

Ami tünet még van, hogy talán kicsit magas az alapjárat fülre, illetve hogy gázelvételnél 1500-as fordulatkörül berángat. Ha tartom a gázt vagy nyomom neki akkor nem csak ha elengedem a gázt és gurulok motorfékkel.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3388 Dátum: 2015.03.11 szerda, 14:47:47 »

Köszönöm a választ! Átültettem a saját immo-t és mágnesszelepet a másik adagolóra, tökéletesen működik.

Összes szíj cserélve+adagoló kicserélve. Úgy néz ki elmúlt minden hiba-tünet, amit észrevettem mintha kicsit "kerregősebb-kopogósabb" lenne a hangja, de mivel autószerelő csinálta, ezért nem kételkedem, hogy rossz lenne az előtöltésem.

Ami tünet még van, hogy talán kicsit magas az alapjárat fülre, illetve hogy gázelvételnél 1500-as fordulatkörül berángat. Ha tartom a gázt vagy nyomom neki akkor nem csak ha elengedem a gázt és gurulok motorfékkel.
a hangja valóban a sok előtöltéstől lehet. a rángatás meg tud szűnni, ha rendesen van belőve az alapjárat
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #3389 Dátum: 2015.03.11 szerda, 17:22:44 »

Sziasztok!
A motor-olajpumpa-olajhűtőcső környékén hol szokott az olaj folyni, mármint mi a legjellemzőbb?
Az olajhűtő csövét mondta valaki talán, hogy ott van valami O gyűrű.....
Valami pontosabbat tudtok mondani illetve méretet, mert Vasárnap, kormánymű, kuplung, váltó csere jön és egyúttal ezt is szeretném megoldani.
Kormányműbe mennyi és milyen folyadék szükséges? Esetleg a gépekben használatos hidraulika folyadék jó lehet?
Hidraulikus kinyomócsapágyat muszáj vagy nagyon ajánlott cseréljem vagy szükségtelen?

Tudom, hogy a fele offtopik elmézést érte! eplus2


Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
krisz32
Vendég
« Új hozzászólás #3390 Dátum: 2015.03.11 szerda, 20:26:05 »

Sziasztok!
A motor-olajpumpa-olajhűtőcső környékén hol szokott az olaj folyni, mármint mi a legjellemzőbb?
Az olajhűtő csövét mondta valaki talán, hogy ott van valami O gyűrű.....
Valami pontosabbat tudtok mondani illetve méretet, mert Vasárnap, kormánymű, kuplung, váltó csere jön és egyúttal ezt is szeretném megoldani.
Kormányműbe mennyi és milyen folyadék szükséges? Esetleg a gépekben használatos hidraulika folyadék jó lehet?
Hidraulikus kinyomócsapágyat muszáj vagy nagyon ajánlott cseréljem vagy szükségtelen?

Tudom, hogy a fele offtopik elmézést érte! eplus2



Olajpumpa tetején van egy szemes átereszcsavar ami a turbó olajcsövét fogja be.Ott rézalátéteket érdemes kicserélni,filléres tétel.Az olajpumpa gumitömítése is el tud fáradni.
Ha a kuplungot cseréled,érdemes a kinyomócsapágyat is,mert ha 20.000 km múlva megdöglik,akkor megint le kell szedned a váltót,hogy kicseréld.
Kormányműbe szervóolaj,illetve automataváltó olaj.Pár deci megoldja a teljes cserét.Engedd le a régit,majd miután betöltötted az újat indítsd be a motort és tekerd át párszor a kormányt "saroktól-sarokig" és csak aztán zárd le a szervótartályt.
Naplózva
mikroferi
Vendég
« Új hozzászólás #3391 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 05:44:13 »

a hangja valóban a sok előtöltéstől lehet. a rángatás meg tud szűnni, ha rendesen van belőve az alapjárat


És ha mondjuk így marad az előtöltés, akkor az járt tesz a motorban? Bocs a "buta" kérdésekért de faipari vállalkozóként nem sok tudásom van ilyen téren....

Az alapjárat állítást meg tudnám csinálni a leírtak alapján, csak mivel nincs gépem amivel mérjem nemtudom érdemes-e nekiállni a gyári óra szerint. Egyébként úgy vettem észre, hogy meleg motornál is ráhúz egy kicsit az alapjáratállító bovden, tehát nem engedi vissza ütközőig. Ez így jó? Amúgy működik, jár a motor amikor kell.
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3392 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 06:46:34 »

Sziasztok.Azt szeretném kérdezni,hogy a 97 ig és 98 után gyártott td hengerfej között a vezérműszíjkerék és annak felfogatásán kivül van külömbség?Mert nehezen indult és amikor majdnem elkapta volna elfordult rajta,pedig nyomatékkulcsal az előirt nyomstékkal meg lett húzva,úgy nagy az esély hogy valami igazodott.Már egy hónapja kinlódtam vele,mivel alig van idöm és tessék.Nagyon megszerettem de most meggyűlőltem.Ki volt az az @llat aki ilyen módon megtervezte ezt a motort? falbav szomoru1 :pias:Előre is kösz!
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3393 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 11:37:56 »

És ha mondjuk így marad az előtöltés, akkor az járt tesz a motorban? Bocs a "buta" kérdésekért de faipari vállalkozóként nem sok tudásom van ilyen téren....

Az alapjárat állítást meg tudnám csinálni a leírtak alapján, csak mivel nincs gépem amivel mérjem nemtudom érdemes-e nekiállni a gyári óra szerint. Egyébként úgy vettem észre, hogy meleg motornál is ráhúz egy kicsit az alapjáratállító bovden, tehát nem engedi vissza ütközőig. Ez így jó? Amúgy működik, jár a motor amikor kell.
nem túl  jó neki
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
mikroferi
Vendég
« Új hozzászólás #3394 Dátum: 2015.03.12 csütörtök, 17:43:19 »

nem túl  jó neki


Akkor kerítenem kell valakit, aki belövi rendesen....
Naplózva
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3395 Dátum: 2015.03.13 péntek, 20:58:33 »

Sziasztok.Volt egy észrevételem most szerelés alatt és ezért kérdezném azt,létezhet hogy azon a csövön ami az adagoló tetejéből megy vissza és ebbe megy bele a résolajcső attól 10-15cm-re van egy csatlakozás,na az elég lötyögös és szét is tudom húzni.Én szerintem elvileg azár visszatérő ág,de lehet az hogy ott levegősödött le a rendszer?
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3396 Dátum: 2015.03.13 péntek, 21:09:37 »

Sziasztok.Volt egy észrevételem most szerelés alatt és ezért kérdezném azt,létezhet hogy azon a csövön ami az adagoló tetejéből megy vissza és ebbe megy bele a résolajcső attól 10-15cm-re van egy csatlakozás,na az elég lötyögös és szét is tudom húzni.Én szerintem elvileg azár visszatérő ág,de lehet az hogy ott levegősödött le a rendszer?
forogni szokott, mert valami roppantós megoldás, de szét nem jöhetne. az nem normális
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3397 Dátum: 2015.03.13 péntek, 22:12:06 »

forogni szokott, mert valami roppantós megoldás, de szét nem jöhetne. az nem normális

Hát szétlehet húzni,pedig én nem piszkáltam.De igazából ez okozhat levegősödést?
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
nigabi79
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 165



E-mail
« Új hozzászólás #3398 Dátum: 2015.03.14 szombat, 17:52:31 »

Sziasztok.Megtudná valaki hogy mi a különbség 65kw/88le és a 66/90le motor között,értelemszerüen azon kivűl hogy gyengébb 2 pacival!Más valami a kialakításán,vagy más a motorkód vagy mindkettő RFN-es?Előre is köszi!Üdv
Naplózva

Ford mondeo mk2 1998 kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #3399 Dátum: 2015.03.14 szombat, 20:10:05 »

Hát szétlehet húzni,pedig én nem piszkáltam.De igazából ez okozhat levegősödést?
igen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
Oldalak: 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 [68] 69 70 71 72 73 74 75 ... 83   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.