Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 22:57:50 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1672651 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
BPeter01
Vendég
« Új hozzászólás #2650 Dátum: 2012.09.13 csütörtök, 09:23:41 »

Shocked
Nem gyári vezérműtengely volt benne? Huh?

Jaja, valami bütykösebb verzió.
Naplózva
Kosztolanyi87
Vendég
« Új hozzászólás #2651 Dátum: 2012.09.17 hétfő, 13:14:43 »

Üdv mindenkinek!!
   Szeretnék segítséget kérni van egy 1.8 benzines mondeom 1996 évjáratú.Hideg indításnál a motor le fullad ha nem is fullad le ,ingadozik az alapjárat  és nem is lehet vele el indulni mert rángat kb 3 percet kell járatni  úgy hogy 1500 fordulaton tartom utána mintha kicserélték volna minden helyre áll , az alpjárati motort MAF szezort ,levegő hőmérséklet jelzőt, pillangó szelepet meg takarítottam a gyergyákat , gyujtáskábelt cseréltem  a vákumcsöveket át néztem a T is! Remélem valaki tud segiteni hogy mi lehet a probléma előre is köszönöm!!
Naplózva
conzales05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #2652 Dátum: 2012.09.29 szombat, 18:46:42 »

Üdv mindenkinek!

Van esetleg tippetek, hogy miért nem indul az autóm? Ma takarítottam ki a levegő rendszert: MAF-szenzort, légszűrőházat, fojtószelepet. Mindent ugyanúgy csináltam, ahogy itt az oldalon le vagyon írva, de nem indul be az autóm Sad Köszi a segítséget előre is.
Naplózva

Mondeo MK1 1.6 CLX, 1994
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2653 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 10:43:21 »

Üdv mindenkinek!

Van esetleg tippetek, hogy miért nem indul az autóm? Ma takarítottam ki a levegő rendszert: MAF-szenzort, légszűrőházat, fojtószelepet. Mindent ugyanúgy csináltam, ahogy itt az oldalon le vagyon írva, de nem indul be az autóm Sad Köszi a segítséget előre is.
Szia!
Benzin vészkapcsoló nem oldott ki?
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2654 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 10:45:35 »

Üdv mindenkinek!

Van esetleg tippetek, hogy miért nem indul az autóm? Ma takarítottam ki a levegő rendszert: MAF-szenzort, légszűrőházat, fojtószelepet. Mindent ugyanúgy csináltam, ahogy itt az oldalon le vagyon írva, de nem indul be az autóm Sad Köszi a segítséget előre is.
Minden csati a helyén van?
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #2655 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 10:56:48 »

Szia!
Benzin vészkapcsoló nem oldott ki?

Arra gondolsz ami a bal oldalon van a vezetőnek a lábánál?
Naplózva
conzales05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #2656 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 11:33:42 »

Szia!
Benzin vészkapcsoló nem oldott ki?

Megnéztem, és nem tudtam visszanyomni, úgyhogy az nem oldott ki.
Naplózva

Mondeo MK1 1.6 CLX, 1994
conzales05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #2657 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 11:34:25 »

Minden csati a helyén van?

Üdv!
Mindent hajszál pontosan ugyanúgy tettem vissza, ahogyan volt. Ezért zavar, hogy nem indul be Sad
Naplózva

Mondeo MK1 1.6 CLX, 1994
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2658 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 11:43:58 »

Üdv!
Mindent hajszál pontosan ugyanúgy tettem vissza, ahogyan volt. Ezért zavar, hogy nem indul be Sad
Talán ha pontosabban leírnád a jelenséget. pl: körbejár a motor de ....
Naplózva
conzales05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #2659 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 11:53:59 »

Talán ha pontosabban leírnád a jelenséget. pl: körbejár a motor de ....

SZóval amint megfordul a ventilátor, beindítom az autót, rögtön el is kapja, de azonnal leáll. Talán mintha valami letiltana. Mert a hangján hallom, hogy pikk-pakk beindulna, mint szokott. Az áram sokáig nem volt ráadva, mert a tisztítás közben el kellett mennem. Esetleg az immo tilthatja le? De azt a kódot meg megtartja a kulcs, nem?
Naplózva

Mondeo MK1 1.6 CLX, 1994
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #2660 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 11:57:09 »

SZóval amint megfordul a ventilátor, beindítom az autót, rögtön el is kapja, de azonnal leáll. Talán mintha valami letiltana. Mert a hangján hallom, hogy pikk-pakk beindulna, mint szokott. Az áram sokáig nem volt ráadva, mert a tisztítás közben el kellett mennem. Esetleg az immo tilthatja le? De azt a kódot meg megtartja a kulcs, nem?


Az immo részhez nem tudok hozzászólni, de így leírásra nekem az jönne le, hogy nem kap anyagot. Biztos nem oldott ki az a "biztosíték"?
Naplózva
conzales05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #2661 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 12:01:59 »


Az immo részhez nem tudok hozzászólni, de így leírásra nekem az jönne le, hogy nem kap anyagot. Biztos nem oldott ki az a "biztosíték"?


Nem szedtem le a burkolatot, hanem csak azon a kis ablakon nyúltam be, de érzésre olyan, hogy van egy kör és benne mélyen egy gomb. Hogyha kioldott volna, akkor a gomb is azzal a körrel egy síkban lenne, és onnan lehetne visszanyomni.
Naplózva

Mondeo MK1 1.6 CLX, 1994
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2662 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 12:03:02 »

SZóval amint megfordul a ventilátor, beindítom az autót, rögtön el is kapja, de azonnal leáll. Talán mintha valami letiltana. Mert a hangján hallom, hogy pikk-pakk beindulna, mint szokott. Az áram sokáig nem volt ráadva, mert a tisztítás közben el kellett mennem. Esetleg az immo tilthatja le? De azt a kódot meg megtartja a kulcs, nem?
Ha immo, akkor szerintem egy pillanatra sem indulna be.
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #2663 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 12:08:17 »

Nem szedtem le a burkolatot, hanem csak azon a kis ablakon nyúltam be, de érzésre olyan, hogy van egy kör és benne mélyen egy gomb. Hogyha kioldott volna, akkor a gomb is azzal a körrel egy síkban lenne, és onnan lehetne visszanyomni.


Most kimegyek és megnézem.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #2664 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 12:09:29 »

Nem szedtem le a burkolatot, hanem csak azon a kis ablakon nyúltam be, de érzésre olyan, hogy van egy kör és benne mélyen egy gomb. Hogyha kioldott volna, akkor a gomb is azzal a körrel egy síkban lenne, és onnan lehetne visszanyomni.

Függőlegesen lefelé kell nyomni.
Naplózva
conzales05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #2665 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 12:15:41 »

Nem tudtam már lejjebb nyomni, szóval nem kapcsolt be, kap benzint.
Naplózva

Mondeo MK1 1.6 CLX, 1994
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #2666 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 12:19:35 »

Nem tudtam már lejjebb nyomni, szóval nem kapcsolt be, kap benzint.

Igazad van. Benzin nyomást mértél?
Naplózva
conzales05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #2667 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 12:21:10 »

Nem tudom, azt hogyan és mivel kell. Smiley
Naplózva

Mondeo MK1 1.6 CLX, 1994
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2668 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 13:20:58 »

Nem tudom, azt hogyan és mivel kell. Smiley
A lényeg az ha ráadod a gyújtást, de nem índítasz, hallani kell, hogy az elektromos AC felnyomja a rendszert, akár hányszor leveszed és újra ráadod a gyújtást az AC-nak minden alkalommal elkell indulnia. Kérdés, hallod e hogy megy az AC? Ha az üzemanyag vészkapcsoló van kioldva, akkor nem megy az AC!
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.30 vasárnap, 13:22:31 írta Kusti1 » Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2669 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 13:24:25 »

Nem tudtam már lejjebb nyomni, szóval nem kapcsolt be, kap benzint.
Gyújtás rendben, szikrát ellenőrízted?
Naplózva
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2670 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 13:26:32 »

Nem tudtam már lejjebb nyomni, szóval nem kapcsolt be, kap benzint.
Immon kivűl nincs + riasztó az autóban?
Naplózva
conzales05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #2671 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 15:16:28 »

Immon kivűl nincs + riasztó az autóban?

A gyári riasztó van benne. MIután ráadom a gyújtást, hallom a búgást, mint mindig, beindítom, hallom, hogy van szikra, mert akar a motor járni. Szedjem szét és rakjam megint össze? Smiley
Naplózva

Mondeo MK1 1.6 CLX, 1994
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2672 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 15:48:32 »

A gyári riasztó van benne. MIután ráadom a gyújtást, hallom a búgást, mint mindig, beindítom, hallom, hogy van szikra, mert akar a motor járni. Szedjem szét és rakjam megint össze? Smiley
MAF-t hogy, mivel pucoltad?
Naplózva
conzales05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #2673 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 15:59:45 »

MAF-t hogy, mivel pucoltad?

Maxxol karburátortisztító spray: http://redhotmotors.hu/spd/2000000045658/SPRAY_KARBURATOR_TISZTITO_MAXOL
Csak befújtam vele és egy kis ecsettel leszedtem róla a koszt. A szálak sérülésmentesek.
Naplózva

Mondeo MK1 1.6 CLX, 1994
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2674 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 16:39:19 »

Maxxol karburátortisztító spray: http://redhotmotors.hu/spd/2000000045658/SPRAY_KARBURATOR_TISZTITO_MAXOL
Csak befújtam vele és egy kis ecsettel leszedtem róla a koszt. A szálak sérülésmentesek.
Akkor ok.
Naplózva
conzales05
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 65



« Új hozzászólás #2675 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 17:39:35 »

Sikerült beindulnia, ki kellett tisztulnia a karbitisztítónak, habár autón kívül csináltam. Köszönöm szépen a tippeket.
Naplózva

Mondeo MK1 1.6 CLX, 1994
Kusti1
Vendég
« Új hozzászólás #2676 Dátum: 2012.09.30 vasárnap, 17:50:27 »

Sikerült beindulnia, ki kellett tisztulnia a karbitisztítónak, habár autón kívül csináltam. Köszönöm szépen a tippeket.
eljen
Naplózva
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #2677 Dátum: 2012.10.01 hétfő, 18:57:57 »

sziasztok, valaki megtudná mondani hogy miez a szelep a motortérben? Az eggyik foton látszik hogy valami folyadék minimálisan szivárog, nemtudom hogy normális ez a dolog vagy nem? Most raktam rá egy müanyag szelepsapkát. Köszönöm a segitséget.

 wow1 nyes
http://kepfeltoltes.hu/view/121001/2012-09-18_09.43.40_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/121001/2012-09-18_09.43.44_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/121001/2012-09-18_09.43.53_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #2678 Dátum: 2012.10.01 hétfő, 19:09:59 »

sziasztok, valaki megtudná mondani hogy miez a szelep a motortérben? Az eggyik foton látszik hogy valami folyadék minimálisan szivárog, nemtudom hogy normális ez a dolog vagy nem? Most raktam rá egy müanyag szelepsapkát. Köszönöm a segitséget.

 wow1 nyes
http://kepfeltoltes.hu/view/121001/2012-09-18_09.43.40_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/121001/2012-09-18_09.43.44_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/121001/2012-09-18_09.43.53_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Ez az injektorhíd ellenőrző szelepének tűnik. Itt tudod leellenőrizni, hogy az AC pumpa megfelelő üzemanyagnyomást szolgáltat-e.
Gyárilag van rajta egy fekete műanyag szelepsapka, és soha nem szivároghat - elvégre ott, a szelep alatt nagynyomású benzin csordogál.
Elvileg ez egy csövön van, amiből jön 4 leágazás a 4 injektorhoz. Jól látom, hogy ott van?
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #2679 Dátum: 2012.10.01 hétfő, 19:55:24 »

Ez az injektorhíd ellenőrző szelepének tűnik. Itt tudod leellenőrizni, hogy az AC pumpa megfelelő üzemanyagnyomást szolgáltat-e.
Gyárilag van rajta egy fekete műanyag szelepsapka, és soha nem szivároghat - elvégre ott, a szelep alatt nagynyomású benzin csordogál.
Elvileg ez egy csövön van, amiből jön 4 leágazás a 4 injektorhoz. Jól látom, hogy ott van?

szerintem jol látod, aho la bilincs van az egy csö,de hogy hova megy fingom sincs, holnap lefotozom messzebröl az egésszet és felrakom, IRTAD hogy nem szivároghat, és mivan akkor ha mégis szivárog egy minimálista? vegyem ki a  szelepet vagy egy kicsit nyomjam le a szelepet és engedjek ki egy kis benyát, hátha kitisztul,
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #2680 Dátum: 2012.10.01 hétfő, 20:31:31 »

szerintem jol látod, aho la bilincs van az egy csö,de hogy hova megy fingom sincs, holnap lefotozom messzebröl az egésszet és felrakom, IRTAD hogy nem szivároghat, és mivan akkor ha mégis szivárog egy minimálista? vegyem ki a  szelepet vagy egy kicsit nyomjam le a szelepet és engedjek ki egy kis benyát, hátha kitisztul,
Álló motornál olyan 1,5-2 bar körüli benzinnyomás van ott. Szembespriccel szerintem, ha benyomod, szóval óvatosan. Ki semmiképp ne engedj belőle. Inkább próbáld meg szárazra törölni, rongy, kéztörlő kendő, stb. segítségével, aztán 1-2 nap után újra nézz rá, hogy ismét nedves-e. Valószínűbb, hogy valami víz mehetett szelepbe felülről, merthogy nem volt szelepsapka rajta, és az folyt ki egy kicsit ahogy rázkódott a motor. Tehát tisztára töröl, szelepsapka rá, és járj vele, aztán ellenőrizd a nedvességét újból.

Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
koszitibor
Vendég
« Új hozzászólás #2681 Dátum: 2012.10.01 hétfő, 20:59:35 »

Álló motornál olyan 1,5-2 bar körüli benzinnyomás van ott. Szembespriccel szerintem, ha benyomod, szóval óvatosan. Ki semmiképp ne engedj belőle. Inkább próbáld meg szárazra törölni, rongy, kéztörlő kendő, stb. segítségével, aztán 1-2 nap után újra nézz rá, hogy ismét nedves-e. Valószínűbb, hogy valami víz mehetett szelepbe felülről, merthogy nem volt szelepsapka rajta, és az folyt ki egy kicsit ahogy rázkódott a motor. Tehát tisztára töröl, szelepsapka rá, és járj vele, aztán ellenőrizd a nedvességét újból.



és ha levegöt fulyok bele egy kompresszoral? hátha kitisztul, mondjuk hetente van mosva a kocsi, fö a tisztaság :-)
Naplózva
Janny
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 965



E-mail
« Új hozzászólás #2682 Dátum: 2012.10.02 kedd, 08:58:25 »

és ha levegöt fulyok bele egy kompresszoral? hátha kitisztul, mondjuk hetente van mosva a kocsi, fö a tisztaság :-)
A szelepen belülre ne fújkálj, oda benzin való. A szelep külsejét meg pucolhatod akár levegővel is, nem árt neki. A lényeg, hogy le kéne tisztítani, aztán egy szelepsapkát rá, és rendes használat után újra ránézni. Bár nem hallottam még olyat, hogy ott eresztene üzemanyagot, no meg, írod is, hogy gyakran takarítod, szóval valószínűbb, hogy víz került bele a sapka hiánya miatt.
Naplózva

MK IV kombi, 2009 2,0 TDCi, 115 ló
MK II kombi, 1997, 2,0 benzin
"Full throttle and no brakes… Save the planet, kill yourself!"
voto
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 549


AKINEKSZERENCSÉJESINCS 0036705007081

vototomi@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2683 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 17:48:53 »

Halihó Márkatársak!!!!!


Ajánlom figyelmetekbe ezt:

http://mondeo.hu/index.php?topic=10632.0

 wave
Naplózva

'97/12 1.8 TD BOSCH adagoló Romos kasztni faxa motor....
'07/09 2,2 TDCI Transit családi csapatszállító...
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2684 Dátum: 2012.10.29 hétfő, 22:17:42 »

Beidézett hozzászólás az MK III. rovatból :

Az elmúlt hetekben kezdtem kikupálni magam olajfogyasztás ügyében. Nem biztos, hogy minden korrekt, amit mondok, de a következők miatt fogyhat az olaj:

PCV szelep hiba (+ vélhetően magas olajsár a teknőben) -> kiszívja az olajat (nem csak az olajgőzt). Jellemzője, hogy nagyobb terhelésnél füstül a motor, alapjáraton nem annyira.
Szelepszálszimmering hiba: nagy terhelés után motorféknél füstöl a kocsi.
Dugattyú gyűrű hiba: nívópálcát kihúzva a nívópálcánál füstnek kell előjönnie. Füst mindig van, fordulatszám arányosan.
Hengerfej: hűtőfolyadék olajos.


Sziasztok!

Keresgélek olajfogyasztás ügyben, érdeklődöm ezek az okok lehetségesek az én idősebb 95-ös 2000ccm-es benzines mondimnál is? Pontos értéket nem tudok, de cca. 4-5 ezer kilométerenként 1 liter olajat utána szoktam tölteni. Ha pár kilométeres erősebb emelkedőn -próbaképp- (pl. Kerepes után a "Patkó"-n) úgy közel padlógázzal felteperek  kb. az emelkedő 3/4-énél elkezd éktelenül büdösen, szürkésen füstölni. Ilyenkor nem szeretnék mögöttem autózni. Aztán a dombon túl, lefele hamarosan semmi füst. Normál tempónál, még kisebb előzéseknél sincs semmi zavaró füst, sőt volt, hogy rokon jött mögöttem, autópályán normál tempóval tartósan, ő sem látta füstölni. Érdeklődtem már itt a fórumon ez ügyben, akkor többek véleménye az volt, hogy mivel általában csak városban járok, lerakódik a trutyi a kipufogóban és mikor kiszabadulok a városból nagyobb terhelésnél úgymond, kiég a kipufogóm-illetve a benne lévő trutyi. Tény, hogy mikor múltkor volt egy kb. 500km-es utam, a végén már nem volt jellemző, hogy füstölne, de akkor már nem is padlóztam-meg este volt és esett...

A fenti hibaokokból kiesik:hengerfej- hűtőfolyadékom szép tiszta.

Szivárgás -motor alatt sincs soha (saját) olajfolt.

Szerintem szelepszárszimering sem valószínű, mert nem tünt fel, hogy motorféknél füstölne, de még leellenőzöm.

Dugattyúgyűrűhiba ellenőrzésénél kérdezem, járó motornál kihúzhatom nyugodtan a nívópálcát? Úgy nézzem, hogy jön-e ki füst? Ha nem füstöl az a jó?

"PCV szelep hiba (+ vélhetően magas olajsár a teknőben) -> kiszívja az olajat (nem csak az olajgőzt). Jellemzője, hogy nagyobb terhelésnél füstül a motor, alapjáraton nem annyira. " ez a hibajelenség mintha jellemző lenne a kocsimra.

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.29 hétfő, 22:44:27 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2685 Dátum: 2012.10.29 hétfő, 23:22:05 »

Beidézett hozzászólás az MK III. rovatból :
Dugattyúgyűrűhiba ellenőrzésénél kérdezem, járó motornál kihúzhatom nyugodtan a nívópálcát? Úgy nézzem, hogy jön-e ki füst? Ha nem füstöl az a jó?

Persze, kihúzhatod, a motornak nem lesz semmi baja tőle. Mondjuk nem is tudsz meg belőle semmit Wink

Nem tudom, MK1-nél mi a pálya, MK3-nál az biztos, hogy nem szelelt a nívópálca luk, holott gyűrűket kellett cserélni. A legbiztosabb az lenne, ha a beömlőt néznéd végig. Ha az teli van olajjal, akkor gyűrű.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2686 Dátum: 2012.10.29 hétfő, 23:42:37 »

Persze, kihúzhatod, a motornak nem lesz semmi baja tőle. Mondjuk nem is tudsz meg belőle semmit Wink

Nem tudom, MK1-nél mi a pálya, MK3-nál az biztos, hogy nem szelelt a nívópálca luk, holott gyűrűket kellett cserélni. A legbiztosabb az lenne, ha a beömlőt néznéd végig. Ha az teli van olajjal, akkor gyűrű.

Szia!

Eredetileg -én úgy látom- a beidézett hozzászólásod:

Dugattyú gyűrű hiba: nívópálcát kihúzva a nívópálcánál füstnek kell előjönnie. Füst mindig van, fordulatszám arányosan.

Számomra  kicsit félreérthető volt, ezért kérdeztem rá. Tehát akkor ha nincs nagy baj, akkor nem szabad füstnek kijönnie. Köszönöm a tanácsodat, ünnepek alatt megnézem a beömlőt.
Feri wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.30 kedd, 00:04:08 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2687 Dátum: 2012.10.29 hétfő, 23:45:54 »

Szia!

Eredetileg -én úgy látom- a beidézett hozzászólásod:

Dugattyú gyűrű hiba: nívópálcát kihúzva a nívópálcánál füstnek kell előjönnie. Füst mindig van, fordulatszám arányosan.


Ezt még márciusban írtam ... azóta a fórum továbbképzett, illetve az azóta megtörtént generál ezt a részt invalidálta.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2688 Dátum: 2012.10.30 kedd, 00:00:34 »

Ezt még márciusban írtam ... azóta a fórum továbbképzett, illetve az azóta megtörtént generál ezt a részt invalidálta.

OK! Köszönöm!  wave
Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #2689 Dátum: 2012.10.30 kedd, 09:50:28 »

Beidézett hozzászólás az MK III. rovatból :
...

A fenti hibaokokból kiesik:hengerfej- hűtőfolyadékom szép tiszta.

Szivárgás -motor alatt sincs soha (saját) olajfolt.

Szerintem szelepszárszimering sem valószínű, mert nem tünt fel, hogy motorféknél füstölne, de még leellenőzöm.

Dugattyúgyűrűhiba ellenőrzésénél kérdezem, járó motornál kihúzhatom nyugodtan a nívópálcát? Úgy nézzem, hogy jön-e ki füst? Ha nem füstöl az a jó?

"PCV szelep hiba (+ vélhetően magas olajsár a teknőben) -> kiszívja az olajat (nem csak az olajgőzt). Jellemzője, hogy nagyobb terhelésnél füstül a motor, alapjáraton nem annyira. " ez a hibajelenség mintha jellemző lenne a kocsimra.
Helló!

Nekem volt gondom a szelepszárszimeringgel, de azt nem vettem észre, hogy motorféknél füstölne. Azt viszont igen, hogy odalépéskor tolta a kék füstöt.
HF felújítás után ugyanúgy közlekedem, és most nem tolja a kék füstöt, ergó szerintem a kipuff kiégéses magyarázat nem áll túl szilárd lábakon. Max. annyiban, hogy a papás használat alatt a szelepszárszimering kopás okán a leömlőbe és kipuf csőbe kerülő olaj ég ki erőteljes használat közben, ami az ismételt papás használatkor újfent odakerül.
Szerintem.
Naplózva
belphegor
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 286


Télben-nyárban, hóban-sárban, melóban-privátban...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2690 Dátum: 2012.10.30 kedd, 16:59:46 »

Helló!

Nekem volt gondom a szelepszárszimeringgel, de azt nem vettem észre, hogy motorféknél füstölne. Azt viszont igen, hogy odalépéskor tolta a kék füstöt.
HF felújítás után ugyanúgy közlekedem, és most nem tolja a kék füstöt, ergó szerintem a kipuff kiégéses magyarázat nem áll túl szilárd lábakon. Max. annyiban, hogy a papás használat alatt a szelepszárszimering kopás okán a leömlőbe és kipuf csőbe kerülő olaj ég ki erőteljes használat közben, ami az ismételt papás használatkor újfent odakerül.
Szerintem.

Szia Gabi!

Ma az M0-án a csömöri leágtól a Megyeri hídig volt utam. A még eltűrt maxszal, ott középtájon a hosszú emelkedőn diszkréten elkezdett füstölni, aztán a vége után abbahagyta. Visszafele nem vettem észre füstöt. Próbálgattam, erős motorfékkel is, amennyire a visszapillantóból, illetve a tolatókamerából látni, nem füstölt. Szerintem is azért csak kerül olaj a kipufogóba ami kiég mikor nagyobb terhelést kap. Végignézem a hibaokokat amit többen írtatok, a kisebbeket igyekszem megszüntetni, gyűrűzés az -amíg komolyabb hiba miatt nem kell megbontani a gépet- nem fér bele. Ráadásul cca. 1 éve ezzel a kocsival dolgozom, ha nem megy, pl. szerelés miatt, arra az időre másikat kellene szereznem, ha meg akarom tartani a melómat.

Előbb megnéztem kihúzott nívópálcával: a nyílásán gázfröccsnél sem fúj ki és füst sincs.

Meglestem (a szelepfedélen) lecsavart-levett olajbeöntőkupakkal: Kicsit szórt ki olajat, gondolom ez természetes, rátettem a nyílásra a tenyerem és enyhe túlnyomást éreztem. Normális ez? Füst nem jött ki.

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.31 szerda, 08:09:49 írta belphegor » Naplózva

95. MK I. kombi 2000ccm benzines, klímás. Manuális váltó, hidraulikus kuplung.
Zotya725
Vendég
« Új hozzászólás #2691 Dátum: 2012.10.30 kedd, 18:14:56 »

Üdv!
Tudna valaki segíteni,hogy mitől nőhetett meg a fogyasztásom 15 literre? MK1 1.6 zetek motoros. Cseréltem:lamda szondát,légtömeg mérőt víz hőfok érzékelőt.Előre is köszi.
Naplózva
hayhapapi
Vendég
« Új hozzászólás #2692 Dátum: 2012.10.30 kedd, 19:48:54 »

Üdv!
Tudna valaki segíteni,hogy mitől nőhetett meg a fogyasztásom 15 literre? MK1 1.6 zetek motoros. Cseréltem:lamda szondát,légtömeg mérőt víz hőfok érzékelőt.Előre is köszi.

Az enyém meg felment 10.6-ra.. Én betudom annak, hogy minden reggel 8km-t megyek hideg motorral a munkahelyemig.. Cheesy Amikor leállítom, akkor ér be Normal-ba éppen hogy a mutató.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2693 Dátum: 2012.10.30 kedd, 19:55:10 »

Az enyém meg felment 10.6-ra.. Én betudom annak, hogy minden reggel 8km-t megyek hideg motorral a munkahelyemig.. Cheesy Amikor leállítom, akkor ér be Normal-ba éppen hogy a mutató.

Termosztátod hogy érzi magát?
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #2694 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:10:54 »

Szia Gabi!

Ma a csömöri leágtól a Megyeri hídig volt utam. A még eltűrt maxszal, ott középtájon a hosszú emelkedőn diszkréten elkezdett füstölni, aztán a vége után abbahagyta. Visszafele nem vettem észre füstöt. Próbálgattam, erős motorfékkel is, amennyire a visszapillantóból, illetve a tolatókamerából látni, nem füstölt. Szerintem is azért csak kerül olaj a kipufogóba ami kiég mikor nagyobb terhelést kap. Végignézem a hibaokokat amit többen írtatok, a kisebbeket igyekszem megszüntetni, gyűrűzés az -amíg komolyabb hiba miatt nem kell megbontani a gépet- nem fér bele. Ráadásul cca. 1 éve ezzel a kocsival dolgozom, ha nem megy, pl. szerelés miatt, arra az időre másikat kellene szereznem, ha meg akarom tartani a melómat.

Előbb megnéztem kihúzott nívópálcával: a nyílásán gázfröccsnél sem fúj ki és füst sincs.

Meglestem (a szelepfedélen) lecsavart-levett olajbeöntőkupakkal: Kicsit szórt ki olajat, gondolom ez természetes, rátettem a nyílásra a tenyerem és enyhe túlnyomást éreztem. Normális ez? Füst nem jött ki.

Feri
HegeGabi nagyon pontosan leírta a lényeget.  eljen
Talán annyival egészíteném ki, hogy a gyűrűtörés igen ritka, de a kopott vagy megégett (a magas hőtől megkeményedett) szelepszárszimering az elég gyakori.
Egy "picit" füstöl, de a feltűnően büdös kipufogófüst a legjellemzőbb tünete.
Egy jó minőségü szelepszárszimering 200 ezernél nem nagyon bír többet.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2695 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:14:42 »

Szia Gabi!

Ma a csömöri leágtól a Megyeri hídig volt utam. A még eltűrt maxszal, ott középtájon a hosszú emelkedőn diszkréten elkezdett füstölni, aztán a vége után abbahagyta. Visszafele nem vettem észre füstöt. Próbálgattam, erős motorfékkel is, amennyire a visszapillantóból, illetve a tolatókamerából látni, nem füstölt. Szerintem is azért csak kerül olaj a kipufogóba ami kiég mikor nagyobb terhelést kap. Végignézem a hibaokokat amit többen írtatok, a kisebbeket igyekszem megszüntetni, gyűrűzés az -amíg komolyabb hiba miatt nem kell megbontani a gépet- nem fér bele. Ráadásul cca. 1 éve ezzel a kocsival dolgozom, ha nem megy, pl. szerelés miatt, arra az időre másikat kellene szereznem, ha meg akarom tartani a melómat.

Előbb megnéztem kihúzott nívópálcával: a nyílásán gázfröccsnél sem fúj ki és füst sincs.

Meglestem (a szelepfedélen) lecsavart-levett olajbeöntőkupakkal: Kicsit szórt ki olajat, gondolom ez természetes, rátettem a nyílásra a tenyerem és enyhe túlnyomást éreztem. Normális ez? Füst nem jött ki.

Feri
Hali! Ami nyomást az olajbeöntő nyíláson észleltél, bizonyos mértékig normális, hiszen amikor a dugattyú lefelé halad a hengerben, akkor az alatta levő levegőt, ki kell hogy nyomja maga alól, ezért van a forgattyús ház szellőző csöve a szívócsőbe vagy levegőszűrő házba vezetve.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #2696 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:41:37 »

Talán annyival egészíteném ki, hogy a gyűrűtörés igen ritka, de a kopott vagy megégett (a magas hőtől megkeményedett) szelepszárszimering az elég

Nem muszáj a gyűrűnek eltörnie. Elegendő, ha ellágyul. Az enyém olyan volt mint a fogkefe sörtéje, amikor generálra ment az autó ...
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #2697 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:44:40 »

Hali! Ami nyomást az olajbeöntő nyíláson észleltél, bizonyos mértékig normális, hiszen amikor a dugattyú lefelé halad a hengerben, akkor az alatta levő levegőt, ki kell hogy nyomja maga alól, ezért van a forgattyús ház szellőző csöve a szívócsőbe vagy levegőszűrő házba vezetve.
nyes
Sajna az én gépemen nincs meg az a bizonyos nyomás (kartergáz). Helyette elég nagy vákuum van.
Egy éve van meg a mondim, azóta agyalok rajta hogy mitől lehet ez,de nem tudok rájönni. Eddig sem én sem az ismerős szerelők nem hallottak még ehhez hasonlóról sem.
A normálisan működő motor pontosan olyan mint amilyennek te leírtad.
Naplózva
F.Mondeo
Vendég
« Új hozzászólás #2698 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:49:34 »

Nem muszáj a gyűrűnek eltörnie. Elegendő, ha ellágyul. Az enyém olyan volt mint a fogkefe sörtéje, amikor generálra ment az autó ...
Hát igen!  nyes
Bármi előfordulhat. Szerencsére ez a Fordoknál elég ritka.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2699 Dátum: 2012.10.30 kedd, 20:52:42 »

Nem muszáj a gyűrűnek eltörnie. Elegendő, ha ellágyul. Az enyém olyan volt mint a fogkefe sörtéje, amikor generálra ment az autó ...
Ahhoz a gyűrű lágyuláshoz általában a motor megfőzése szokott vezetni, ha gyári gyűrűről beszélünk.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 47 48 49 50 51 52 53 [54] 55 56 57 58 59 60 61 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.084 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.