Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 02:41:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1673036 alkalommal)
0 Felhasználó és 62 vendég van a témában
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #750 Dátum: 2010.04.24 szombat, 06:23:06 »

Kedves Kollégák!

Azt hiszem kezdem kapizsgálni, hová tűnik az olaj a motorból (MK1, 1.6B Zetec). Bár a motorház ugye tele van tömve mindenféle alkatrésszel és egy tűt is nehéz lenne bent elejteni, de észrevettem, hogy a sebességváltó ház tetején,pontosabban inkább az autó eleje felé eső részén erősen olajos. Friss olaj.Gondolom menet közben "pumpálhatja ki". Álló helyzetben nem észlelek pl. olajtócsát a kocsi alatt, annak ellenére hogy alig ezer km alatt elfogy egy liter. Ez is biztos közre játszik, de a gyűrűzést is fontolgatom (szelepszár szimeringek újak). Megkérdeztem, kb 16 ezer a gyűrű garnitúra + tömítések.

Visszatérve a problémára, nincs ötletetek hogy honnét folyhat az olaj?

Továbbá éppen ma elkezdett egy érdekes dolgot művelni az autó: kuplungoláskor, kb azon a ponton ahol csúszik a kuplung, hallok egy kattanó hangot. Fogalmam sincs, mi lehet. Nem kimondottan a motortérből jön, inkább a pedál tetejétől valahonnan. Azt hiszem holnap nekifekszek barkácsolni :-)

Köszönettel: BluElite
nos,van egy hely,ahol igencsak nagy mennyiségben képes távozni az olaj és pontosan a fenti tünetet produkálja.Mintha enné az olajat a motor pedig nem (nálam legalábbis az elfogyott olajmennyiség alapján erős kék füstnek kellett volna lennie...csak épp az nincs...)Ez pedig a szelepfedélen a karterkivezetés alatt a vezérműtengely jeladó.Semmilyen tömítés nincs alatta.Ott ha elöregszik a műanyag,pontosan a váltó tetejére fog ráfolyni,végig a motorblokkon.Tócsa azért nem lesz,mert menet közben a melegtől párolog az olaj,de annyi marad,hogy aggódjon az ember.Nálam amikor előjött,ugyanez volt mint nálad és futott bele már más is.Joe-től jött az ötlet,hogy az lehet a gond.Hiába cseréltem jeladót,akkor is nyomta ki az olajat.Annyit csináltunk vele,hogy tömítőpaszta (hőálló) lett rákenve,de sajnos az is csak ideiglenes,mert kb. fél-3/4 évente újat kell rákenni,mert addig bírja.Amikor látom,hogy elkezd olajos lenni a váltó teteje,akkor újra.A kuplungodat legalább két ember nézze meg (egy pedálnál,egy a motortérben hallgatózzon) :Bowdenes v. hidraulikus ?
Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #751 Dátum: 2010.04.24 szombat, 10:54:23 »

valakit érdekelne 1 sedan mk1 hátsó kipufogó dob? megvettem és nekem ez nem jó!!!szóval jó rá......asztam vele! 15 ér adnám!!!!kombira kéne hátsó dob
Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #752 Dátum: 2010.04.24 szombat, 11:30:44 »

tök új autón még nem volt
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #753 Dátum: 2010.04.24 szombat, 11:47:55 »

valakit érdekelne 1 sedan mk1 hátsó kipufogó dob? megvettem és nekem ez nem jó!!!szóval jó rá......asztam vele! 15 ér adnám!!!!kombira kéne hátsó dob
miért nem viszed vissza, ahonnan vetted?
Naplózva
Steve43
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #754 Dátum: 2010.04.24 szombat, 12:40:23 »

Szia Steve!

Bocs, hogy nem a kérdésedre válaszolok, de olvastam, hogy a tolatólámpáddal gond volt. Leírnád nekem ,hogy hogyan oldottad meg a problémát? Előre is köszi.



Szia!
Miként priviben írtam, az én tolatólámpa kapcsolóm ( a továbbiakban: k.) javítása a roncsomban lévő hibátlannal történt kicseréléssel történt. Ehhez ill az egyáltaláni megtalálásához e Fórum adott segítséget. Kösz.
Ma szétszedtem a kiszerelt k.-t. Benszülötté van gyártva. Négy db. Ø 4x8 mm-es zsákfuratba sajtolt s.réz csap tarja össze a két fődarabját. Ezek ki nem üthetők, csak elvághatók pl. mini gyors koronggal.
Kép1
Így is történt, s a belseje feltárulva azt mutatta, hogy a fémérintkezők oxidálódtak a felületük 90%-ában.
Kép2
 Megtisztítva – mivel fémfogyás nincs – öszzerakva már jó is lenne ismét, csak éppen a roncsolásos szétszedés nagyon átgondolt összerakást kíván, ami ezt az utat kissé irracionálissá teszi.
Követekeztetésként, és tekintettel arra, hogy k. ékalakú csúszkájának –  általában – további 0,5 mm-es elmozdulása már korrekt kapcsolást eredményez,  ha most kezdeném, akkor a következő lépsek szerint javítanám:
1. Kiszerelve  megállapítani, hogy a csúszkája a rendesnél kissé nagyobb elmozdulásra kapcsol-e?
Kép3
 a.) Ha igen l. 5. pont;
 b.) Ha nem, akkor a megoldás a hibátlanra történő csere, vagy l. 2. pont;
2. A a négy db. rézcsapot a zsákfuratból kiütni képtelenség, ezért csak a rézcsapok elvágása marad;
3. A k. ház szétfeszítése a négy oldalon lépésenként haladva, és vigyázva a rugós belső részek szétrepülésére;
4. Érintkezők tisztítása, összerakás, új furatokba, új  réz stiftek visszasajtolása, ugyanis a régiek mellett van erre hely, majd próba és beszerelés. Kész.
5. A váltóban jól kitapintható az a félgömb végű csap, amely a k. csúszkáját annak lejtőjén keresztül elmozdítja, vagyis a k. kapcsol.
 a.) Ha a félgömb végű csap végét vagyis a félgömbjét 0,5 mm-el előbbre tolhatnánk, akkor – véleményem szerint – utána mentünk a kopásoknak;
b.) Ez pedig elérhető, ha gondos előkészítés után, jó minőségű fémragasztóval (= két komponensű műgyanta) bevonjuk a félgömb felületét.
    Ez a méretpótlás elvileg a műa. csúszkán is elvégezhető, de oda alkalmas anyagot találni kérdéses próbálkozás?
Ui. Sajnos eleddig nem jöttem rá, hogy ide képet hogyan kell felrakni.
Naplózva

Mondeo Tournier 95-ös, Mk1 V6 2,5 Ghia, RS optika, nagy computer, tempomat, ablakmodul, wifi-s tolató kamera.
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #755 Dátum: 2010.04.24 szombat, 15:45:41 »

Szia!
Miként priviben írtam, az én tolatólámpa kapcsolóm ( a továbbiakban: k.) javítása a roncsomban lévő hibátlannal történt kicseréléssel történt. Ehhez ill az egyáltaláni megtalálásához e Fórum adott segítséget. Kösz.
Ma szétszedtem a kiszerelt k.-t. Benszülötté van gyártva. Négy db. Ø 4x8 mm-es zsákfuratba sajtolt s.réz csap tarja össze a két fődarabját. Ezek ki nem üthetők, csak elvághatók pl. mini gyors koronggal.
Kép1
Így is történt, s a belseje feltárulva azt mutatta, hogy a fémérintkezők oxidálódtak a felületük 90%-ában.
Kép2
 Megtisztítva – mivel fémfogyás nincs – öszzerakva már jó is lenne ismét, csak éppen a roncsolásos szétszedés nagyon átgondolt összerakást kíván, ami ezt az utat kissé irracionálissá teszi.
Követekeztetésként, és tekintettel arra, hogy k. ékalakú csúszkájának –  általában – további 0,5 mm-es elmozdulása már korrekt kapcsolást eredményez,  ha most kezdeném, akkor a következő lépsek szerint javítanám:
1. Kiszerelve  megállapítani, hogy a csúszkája a rendesnél kissé nagyobb elmozdulásra kapcsol-e?
Kép3
 a.) Ha igen l. 5. pont;
 b.) Ha nem, akkor a megoldás a hibátlanra történő csere, vagy l. 2. pont;
2. A a négy db. rézcsapot a zsákfuratból kiütni képtelenség, ezért csak a rézcsapok elvágása marad;
3. A k. ház szétfeszítése a négy oldalon lépésenként haladva, és vigyázva a rugós belső részek szétrepülésére;
4. Érintkezők tisztítása, összerakás, új furatokba, új  réz stiftek visszasajtolása, ugyanis a régiek mellett van erre hely, majd próba és beszerelés. Kész.
5. A váltóban jól kitapintható az a félgömb végű csap, amely a k. csúszkáját annak lejtőjén keresztül elmozdítja, vagyis a k. kapcsol.
 a.) Ha a félgömb végű csap végét vagyis a félgömbjét 0,5 mm-el előbbre tolhatnánk, akkor – véleményem szerint – utána mentünk a kopásoknak;
b.) Ez pedig elérhető, ha gondos előkészítés után, jó minőségű fémragasztóval (= két komponensű műgyanta) bevonjuk a félgömb felületét.
    Ez a méretpótlás elvileg a műa. csúszkán is elvégezhető, de oda alkalmas anyagot találni kérdéses próbálkozás?
Ui. Sajnos eleddig nem jöttem rá, hogy ide képet hogyan kell felrakni.
Szia Steve!

A leírásod fantasztikus. Nekem is kint kézben működik nem is sokat kell rajta nyomni. Berakom és nem működik. A tünetek azok amit leírtál.
Nagyon köszönöm a megoldást is, majd erőt gyűjtök és egyszer nekiállok. Egyébként egy új mennyibe kerülhet?
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #756 Dátum: 2010.04.24 szombat, 16:59:32 »

Szia Steve!

A leírásod fantasztikus. Nekem is kint kézben működik nem is sokat kell rajta nyomni. Berakom és nem működik. A tünetek azok amit leírtál.
Nagyon köszönöm a megoldást is, majd erőt gyűjtök és egyszer nekiállok. Egyébként egy új mennyibe kerülhet?
11,5e
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #757 Dátum: 2010.04.24 szombat, 20:47:11 »

nos,van egy hely,ahol igencsak nagy mennyiségben képes távozni az olaj és pontosan a fenti tünetet produkálja.Mintha enné az olajat a motor pedig nem (nálam legalábbis az elfogyott olajmennyiség alapján erős kék füstnek kellett volna lennie...csak épp az nincs...)Ez pedig a szelepfedélen a karterkivezetés alatt a vezérműtengely jeladó.Semmilyen tömítés nincs alatta.Ott ha elöregszik a műanyag,pontosan a váltó tetejére fog ráfolyni,végig a motorblokkon.Tócsa azért nem lesz,mert menet közben a melegtől párolog az olaj,de annyi marad,hogy aggódjon az ember.Nálam amikor előjött,ugyanez volt mint nálad és futott bele már más is.Joe-től jött az ötlet,hogy az lehet a gond.Hiába cseréltem jeladót,akkor is nyomta ki az olajat.Annyit csináltunk vele,hogy tömítőpaszta (hőálló) lett rákenve,de sajnos az is csak ideiglenes,mert kb. fél-3/4 évente újat kell rákenni,mert addig bírja.Amikor látom,hogy elkezd olajos lenni a váltó teteje,akkor újra.A kuplungodat legalább két ember nézze meg (egy pedálnál,egy a motortérben hallgatózzon) :Bowdenes v. hidraulikus ?

Köszönöm a válaszokat!

A kuplungnál a kattogás megszűnt. Nem tudom mi lehett. A kuplung egyébként bowdenes.
Az olaj miatt körülnézek az általatok említett helyeken. Szerintem is füstölnie kellene mint állat, de tényleg nem teszi. Azt tudom, amikor a szelepszár szimeringek még rosszak voltak, akkor bizony olyan kéken füstölt mint egy rossz trabant :-)

Tisztelettel: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #758 Dátum: 2010.04.24 szombat, 21:00:52 »

Köszönöm a válaszokat!

A kuplungnál a kattogás megszűnt. Nem tudom mi lehett. A kuplung egyébként bowdenes.
Az olaj miatt körülnézek az általatok említett helyeken. Szerintem is füstölnie kellene mint állat, de tényleg nem teszi. Azt tudom, amikor a szelepszár szimeringek még rosszak voltak, akkor bizony olyan kéken füstölt mint egy rossz trabant :-)

Tisztelettel: BluElite
azért kérdezem,mert a bowdenesben a kialakítása miatt több a mozgó alkatrész.nekem is kattogott,nyeles tengelyt emlegették,illetve hogy rossz a kinyomócsapágy.A mostani hidraulikusnál általában nem jellemző,hogy kattog max. ha tényleg gallyra van vágva.
Naplózva
Rob
Vendég
« Új hozzászólás #759 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 10:27:35 »

Köszönöm a válaszokat!

A kuplungnál a kattogás megszűnt. Nem tudom mi lehett. A kuplung egyébként bowdenes.
Az olaj miatt körülnézek az általatok említett helyeken. Szerintem is füstölnie kellene mint állat, de tényleg nem teszi. Azt tudom, amikor a szelepszár szimeringek még rosszak voltak, akkor bizony olyan kéken füstölt mint egy rossz trabant :-)

Tisztelettel: BluElite

nem füstöl? gondolj bele, az 1l/1000km az az opelek gyári értéke..., és a kétütemű Trabantok fogyasztása
ebből is látszik, hogy nem az égéstérbe kerül az olaj
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #760 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 16:29:27 »

nem füstöl? gondolj bele, az 1l/1000km az az opelek gyári értéke..., és a kétütemű Trabantok fogyasztása
ebből is látszik, hogy nem az égéstérbe kerül az olaj
Olajnyomás-gomba;-szelepfedél;-főtengely szimmeringek;-olajteknő;-olajszivattyú nálam a szimmeringek kivételével mindenhonnan szivárog az olaj,bár már van tömítésgarnitúram majd olajcserénél lesznek lecserélve (vagy az új tulajnál,ha lesz olyan....) És egyik se olyan,hogy állna az autó alatt az olajtócsa,bár a leglátványosabb a vez. tengely jeladója.A többi annyira el van dugva,hogy leginkább alulról lámpával világítva lehet rendesen ellenőrizni.
Naplózva
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #761 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 17:58:44 »

nem füstöl? gondolj bele, az 1l/1000km az az opelek gyári értéke..., és a kétütemű Trabantok fogyasztása
ebből is látszik, hogy nem az égéstérbe kerül az olaj
ne általánosítsunk azért még akkor se, ha OFF-ról van szó
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #762 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 18:46:43 »

Helosztok!Nekem lenne egy problámám!Egy Ford Mondeo kombi 1993-as 2.0 benzines autom van és hidegen nem akar felpörögni,fullad,dadog,leáll és valami pukadozik a motortérben a levegőrendszernél.Olyan mintha visszaszívna vagy mintha fars levegőt szívna.Ez a problémát télen kezdte el csinálni  falbav.Ha valakinek volt már ilyen problémája,vagy sejti hogy mi lehet a gond az segítsen. Előre is köszönöm!!!!!!!
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #763 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 20:25:37 »

11,5e
Köszönöm!
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #764 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 20:30:24 »

nem füstöl? gondolj bele, az 1l/1000km az az opelek gyári értéke..., és a kétütemű Trabantok fogyasztása
ebből is látszik, hogy nem az égéstérbe kerül az olaj

Sziasztok!

Fejlemények vannak: Nos, a kuplung pedáltól jövő kattogás megszűnt... Volt, nincs.... Nem tudom mi okozta, nem tudom mitől szünt meg.  Wink

Az olajfolyás okának még nemvolt időm utána menni, viszont lehet hogy valami a szelepfedél tömtésének környékén (is) lesz. Ezt abból gondolom, hogy kíváncsiságból lehúzkodtam a gyertyapipákat. És azon a ponton, ahol a hengerfejbe be vannak csavarva a gyertyák, van egy termetes olaj tócsa a gyertyák körül. Ennyit tudok, Hogy hol szivároghat még, azt megpróbálom kiderteni a héten, ha lesz némi időm.  rinya

Tisztelettel: BluElite

Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #765 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 22:21:40 »

miért nem viszed vissza, ahonnan vetted?
mert már nem tudom vissza vinni :szomoru1:de úgydöntöttem csinálok rá másik csövet,ha már hegesztő vagyok!!!CSAK NEM TUDOM A MÉRETEKET .....VALAKI NEM TUDNÁ MEG ADNI NEKEM A KOMBI MK1 HÁTSÓ DOBBOL KIJÖVŐ CSŐ MÉRETEIT ÉS HAJLÍTÁSI SZÖGÉT???
Naplózva
Janika13
Vendég
« Új hozzászólás #766 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 22:22:47 »

VAGY RAJZOT RÓLA
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #767 Dátum: 2010.04.25 vasárnap, 22:45:25 »

Helosztok!Nekem lenne egy problámám!Egy Ford Mondeo kombi 1993-as 2.0 benzines autom van és hidegen nem akar felpörögni,fullad,dadog,leáll és valami pukadozik a motortérben a levegőrendszernél.Olyan mintha visszaszívna vagy mintha fars levegőt szívna.Ez a problémát télen kezdte el csinálni  falbav.Ha valakinek volt már ilyen problémája,vagy sejti hogy mi lehet a gond az segítsen. Előre is köszönöm!!!!!!!
akkor megkérlek,olvass visszafelé a hsz-t.két hét alatt kb. a harmadik-negyedik tag vagy,akinek ilyen gondja van.főoldal alapjárati gondok,levegőrendszer karbantartás minden le van írva.ami nincs:egr dugó,lambdahiba.
Naplózva
Steve43
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #768 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 11:29:31 »

VAGY RAJZOT RÓLA
Szia Hegesztő!
A bardiauto webshop - jában láthatók ábrák, Ø méretek.
Szerintem, ami az autód alatt van, ill. ott látszik, meg az ábrák alapján meg tudod csinálni.
Haliho
Naplózva

Mondeo Tournier 95-ös, Mk1 V6 2,5 Ghia, RS optika, nagy computer, tempomat, ablakmodul, wifi-s tolató kamera.
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #769 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 18:40:05 »

Helosztok! Ujra írnék mert megcsináltam a levegőrendszer karbantartását,szó szerint mindent de még mindig dadog,pukadozik és nem pörög fel az autom hidegen.De az a fura hogy alapjárat és 2 ezres fordulat között csinálja a dadogást,pukadozást de utánna kipörög.Ha tudnátok segíteni nagyon megköszöném!Előre is köszi!
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #770 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 18:42:18 »

jah és nincs alapjárat se hidegen.És ma voltam vele,de nagyon sokat eszik.Majdnem 12L megette 60 km-en:S:S:S.Segítsetek pls:S
Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #771 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 19:35:35 »

jah és nincs alapjárat se hidegen.És ma voltam vele,de nagyon sokat eszik.Majdnem 12L megette 60 km-en:S:S:S.Segítsetek pls:S
Nekem akkor produkált hasonlót, mikor megdöglött, a lambdaszondám. Nálad az jó? Ja. és nála, egyszerre, ment el a MAF és a lambda, pedig ki volt pucolva.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #772 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 19:49:12 »

Helosztok! Ujra írnék mert megcsináltam a levegőrendszer karbantartását,szó szerint mindent de még mindig dadog,pukadozik és nem pörög fel az autom hidegen.De az a fura hogy alapjárat és 2 ezres fordulat között csinálja a dadogást,pukadozást de utánna kipörög.Ha tudnátok segíteni nagyon megköszöném!Előre is köszi!
lambdaszonda.vedd ki a biztosítékját!motortérben a 13.számú.Menj vele pár km-t és nézd mi történik.
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #773 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 20:24:13 »

ok kössz!!!!!!!megnézem hogy mit fog csinálni és utánna írok imét.Nagyon kössz!!!
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #774 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:05:22 »

Helosztok! Ujra írnék mert megcsináltam a levegőrendszer karbantartását,szó szerint mindent de még mindig dadog,pukadozik és nem pörög fel az autom hidegen.De az a fura hogy alapjárat és 2 ezres fordulat között csinálja a dadogást,pukadozást de utánna kipörög.Ha tudnátok segíteni nagyon megköszöném!Előre is köszi!
Esetleg nézd még meg a hidegindításhoz tartozó cuccokat, meg az alapjárati motort.
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #775 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:11:53 »

de az hol találhato?
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #776 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:13:00 »

pl a szivató az nem mükszik de nem tom hogy merre van a motortérben vagy hogy hol található egyáltalán
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #777 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:16:16 »

mag most megnéztem a lambdaszonda biztosítékát az jó volt kivettem de a motor ugyan azt csinálta de nem tom hogy most az kiment-e vagy nem:S
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #778 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:25:09 »

Szia!
Miként priviben írtam, az én tolatólámpa kapcsolóm ( a továbbiakban: k.) javítása a roncsomban lévő hibátlannal történt kicseréléssel történt. Ehhez ill az egyáltaláni megtalálásához e Fórum adott segítséget. Kösz.
Ma szétszedtem a kiszerelt k.-t. Benszülötté van gyártva. Négy db. Ø 4x8 mm-es zsákfuratba sajtolt s.réz csap tarja össze a két fődarabját. Ezek ki nem üthetők, csak elvághatók pl. mini gyors koronggal.
Kép1
Így is történt, s a belseje feltárulva azt mutatta, hogy a fémérintkezők oxidálódtak a felületük 90%-ában.
Kép2
 Megtisztítva – mivel fémfogyás nincs – öszzerakva már jó is lenne ismét, csak éppen a roncsolásos szétszedés nagyon átgondolt összerakást kíván, ami ezt az utat kissé irracionálissá teszi.
Követekeztetésként, és tekintettel arra, hogy k. ékalakú csúszkájának –  általában – további 0,5 mm-es elmozdulása már korrekt kapcsolást eredményez,  ha most kezdeném, akkor a következő lépsek szerint javítanám:
1. Kiszerelve  megállapítani, hogy a csúszkája a rendesnél kissé nagyobb elmozdulásra kapcsol-e?
Kép3
 a.) Ha igen l. 5. pont;
 b.) Ha nem, akkor a megoldás a hibátlanra történő csere, vagy l. 2. pont;
2. A a négy db. rézcsapot a zsákfuratból kiütni képtelenség, ezért csak a rézcsapok elvágása marad;
3. A k. ház szétfeszítése a négy oldalon lépésenként haladva, és vigyázva a rugós belső részek szétrepülésére;
4. Érintkezők tisztítása, összerakás, új furatokba, új  réz stiftek visszasajtolása, ugyanis a régiek mellett van erre hely, majd próba és beszerelés. Kész.
5. A váltóban jól kitapintható az a félgömb végű csap, amely a k. csúszkáját annak lejtőjén keresztül elmozdítja, vagyis a k. kapcsol.
 a.) Ha a félgömb végű csap végét vagyis a félgömbjét 0,5 mm-el előbbre tolhatnánk, akkor – véleményem szerint – utána mentünk a kopásoknak;
b.) Ez pedig elérhető, ha gondos előkészítés után, jó minőségű fémragasztóval (= két komponensű műgyanta) bevonjuk a félgömb felületét.
    Ez a méretpótlás elvileg a műa. csúszkán is elvégezhető, de oda alkalmas anyagot találni kérdéses próbálkozás?
Ui. Sajnos eleddig nem jöttem rá, hogy ide képet hogyan kell felrakni.
Sziasztok!

Nem akarom elkiabálni, de valószínű megcsináltam a tolatólámpa kapcsolómat. A kapcsolót működtető pecekre húztam egy gumi csövet amitől jobban tudja nyomni... Kiszereltem a kapcsolót, kicsavartam a pecket ráhúztam egy a mikróöntözésben használatos makaróni csövet. Egy picit megragasztottam a tömítésekhez használatos piros szilikonnal, mert ez olajálló. A tolatólámpa működik. Majd kiderül meddig bírja. Remélem addig, míg lesz pénzem egy kapcsolóra.
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #779 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:28:15 »

pl a szivató az nem mükszik de nem tom hogy merre van a motortérben vagy hogy hol található egyáltalán

Konkrétan én sem tudom, de általában a befecskendezőre van rábiggyesztve
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #780 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:29:32 »

csakaz az baj hogy én biztos nem találom meg:S:S:S
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #781 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:30:31 »

És az lehet hogy a lambdaszonda miatt nem megy az auto szivató?Huh??
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #782 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:30:42 »

Konkrétan én sem tudom, de általában a befecskendezőre van rábiggyesztve
ja és a pillangószelepet mozgatja, hacsak nem hengerenkénti befecskendezésed van.
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #783 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:32:20 »

És az lehet hogy a lambdaszonda miatt nem megy az auto szivató?Huh??
Az nem lehet.
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #784 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:34:51 »

akkor az is kiment volna?Mert nem tom hogy miért nem megy:S
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #785 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:36:25 »

Mert hidegen gázt kell adnom a kocsnak és fullad dadog pukadozik,de ha elengedem a gázt leáll:S
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #786 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:45:53 »

Mert hidegen gázt kell adnom a kocsnak és fullad dadog pukadozik,de ha elengedem a gázt leáll:S
mert nem dúsítja a keveréket. a lambdaszonda hidegen is rossz, meg melegen is ezért magas a fogyasztás.
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #787 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:49:39 »

Értem mostmár.Akkor azért volt fekete kormos a gyertyám is!
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #788 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:55:07 »

Nagyon köszi mindent.Majd ha még lessz valami gondom majd írok.kösz kösz.
Naplózva
csaba48
Vendég
« Új hozzászólás #789 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 21:55:41 »

Értem mostmár.Akkor azért volt fekete kormos a gyertyám is!
ha minden más jó akkor igen
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #790 Dátum: 2010.04.26 hétfő, 23:53:49 »

Nos,mielőtt még szétkapod az egész motort... vigyor3
Az aut. szivató (alapjárati léptetőmotor) helye szívósorban van a 3-4. cső alatt,alatt nem az injektorra van rábigyesztve.A funkciója,hogy hideg motornál plusz levegőt ad,meleg motornál kisímítja az alapjárat.Áll egy db. mágneskapcsolóból,egy db rugóból és egy db műanyag betétből.Kiszerelni először macerás sokadik alkalommal negyedóra.Ki lehet takarítani,akkor sokat javít az alapjáraton,a gázadásos fulladáshoz nem sok köze van.A folytószelep jeladó elromlik,akkor fals v. semmilyen jelet nem ad,az már inkább produkál ilyet,ki lehet mérni.A lambda ha rossz v. félig rossz (ellustul) akkor a motor erőtlen,sokat fogyaszt és semerre nem megy.A folytószelep teljes nyitásakor (padlógáz) a vezérlés kihagyja a lambdajelet,ezért akkor megy jól az autó,viszont egyéb esetekben nem,ezért akkor rángat,leáll,minden szart csinál.Ideiglenes megoldás a kikötés,akár végleg is megteszi,ha nem akar a tulaj cserélni.Én nemrég 10e ft-ért vettem NTK (a gyári szonda is ez) univerzális szondát.Ég és föld a különbség a januári 15 lityós fogyasztás lement 12-re (2/3 rész etanollal járok,benzinből ez 11 liter lenne.Az meg gyári érték...)EGR dugózás ajánlott,10 perces munka,csak egy dugókulcs kell hozzá+uborkás üveg tetőből kivágott tömítés.A tűzfalon levő mágneskapcsok is okozhatnak gondot.Kettő v. három van,ki lehet takaríani őket wd 40-nel.A folytószelep tűzfal felőli részén van kettő (automatán három) lyuk.Ha eltömődnek,akkor nem lesz vákum a különböző cuccoknak.Igaz,ez a trafó alatti T elemre és az összes vákumcsőre,csőidomra is.A legkisebb csőhiba,repedés is a leghajmeresztőbb hibákat tudja produkálni.A legegyszerűbb a csöveket lecserélni,kettő méretben vannak,árban párezer forint a ráforítás össze.Ac pumpa/szűrő eldugulása is okozhat rángatást,bár szivattyú általában hibamentes,nemigen szokott elromlani.A szűrő a jobbhátsó keréknél van,csere tíz perc.Csavarhúzó kell hozzá és egy új szűrő.Injektorfejek gondozásmentesek,nem sok gond van velük.Üzemanyag nyomásszabályozó elromolhat (ritka de lehet) a vákumcsöve eltörik (gyakoribb) elreped.Gyertya,kábel,trafó kimérhető,hogy rossz-e.Gyertya ha nagyon barnára égett a porcelánrésze,akkor cserés.ELső alkalommal kábellel együtt,utána csak minden második alkalommal kell(ene) gyújtókábeleket cserélni.Katalizátor eltömődik (olyan 150e km a gyári élettartama) szintén okoz fulladást,mert nem megy át rajta a kipufogó gáz.Ha lyukas a kipuf rendszer,akkor azon túl,hogy kifúly és szétéget maga körül mindent,szintén okozhat gondot a motorvezérlésben.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.26 hétfő, 23:56:53 írta misi107 » Naplózva
turborudi
Vendég
« Új hozzászólás #791 Dátum: 2010.04.27 kedd, 10:54:16 »

Nos,mielőtt még szétkapod az egész motort... vigyor3
Az aut. szivató (alapjárati léptetőmotor) helye szívósorban van a 3-4. cső alatt,alatt nem az injektorra van rábigyesztve.A funkciója,hogy hideg motornál plusz levegőt ad,meleg motornál kisímítja az alapjárat.Áll egy db. mágneskapcsolóból,egy db rugóból és egy db műanyag betétből.Kiszerelni először macerás sokadik alkalommal negyedóra.Ki lehet takarítani,akkor sokat javít az alapjáraton,a gázadásos fulladáshoz nem sok köze van.A folytószelep jeladó elromlik,akkor fals v. semmilyen jelet nem ad,az már inkább produkál ilyet,ki lehet mérni.A lambda ha rossz v. félig rossz (ellustul) akkor a motor erőtlen,sokat fogyaszt és semerre nem megy.A folytószelep teljes nyitásakor (padlógáz) a vezérlés kihagyja a lambdajelet,ezért akkor megy jól az autó,viszont egyéb esetekben nem,ezért akkor rángat,leáll,minden ***t csinál.Ideiglenes megoldás a kikötés,akár végleg is megteszi,ha nem akar a tulaj cserélni.Én nemrég 10e ft-ért vettem NTK (a gyári szonda is ez) univerzális szondát.Ég és föld a különbség a januári 15 lityós fogyasztás lement 12-re (2/3 rész etanollal járok,benzinből ez 11 liter lenne.Az meg gyári érték...)EGR dugózás ajánlott,10 perces munka,csak egy dugókulcs kell hozzá+uborkás üveg tetőből kivágott tömítés.A tűzfalon levő mágneskapcsok is okozhatnak gondot.Kettő v. három van,ki lehet takaríani őket wd 40-nel.A folytószelep tűzfal felőli részén van kettő (automatán három) lyuk.Ha eltömődnek,akkor nem lesz vákum a különböző cuccoknak.Igaz,ez a trafó alatti T elemre és az összes vákumcsőre,csőidomra is.A legkisebb csőhiba,repedés is a leghajmeresztőbb hibákat tudja produkálni.A legegyszerűbb a csöveket lecserélni,kettő méretben vannak,árban párezer forint a ráforítás össze.Ac pumpa/szűrő eldugulása is okozhat rángatást,bár szivattyú általában hibamentes,nemigen szokott elromlani.A szűrő a jobbhátsó keréknél van,csere tíz perc.Csavarhúzó kell hozzá és egy új szűrő.Injektorfejek gondozásmentesek,nem sok gond van velük.Üzemanyag nyomásszabályozó elromolhat (ritka de lehet) a vákumcsöve eltörik (gyakoribb) elreped.Gyertya,kábel,trafó kimérhető,hogy rossz-e.Gyertya ha nagyon barnára égett a porcelánrésze,akkor cserés.ELső alkalommal kábellel együtt,utána csak minden második alkalommal kell(ene) gyújtókábeleket cserélni.Katalizátor eltömődik (olyan 150e km a gyári élettartama) szintén okoz fulladást,mert nem megy át rajta a kipufogó gáz.Ha lyukas a kipuf rendszer,akkor azon túl,hogy kifúly és szétéget maga körül mindent,szintén okozhat gondot a motorvezérlésben.

Ezt el kell menteni, annyira hasznos hozzászólás volt.  worship
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #792 Dátum: 2010.04.27 kedd, 11:00:00 »

Ezt el kell menteni, annyira hasznos hozzászólás volt.  worship
azt hiszem utoljára írtam le...
Naplózva
Andris91
Vendég
« Új hozzászólás #793 Dátum: 2010.04.27 kedd, 15:53:59 »

Nagyon köszi!Megnézek mindent!
Naplózva
kopter
Vendég
« Új hozzászólás #794 Dátum: 2010.05.02 vasárnap, 20:08:45 »

sziasztok! worship   MsI. 1.8b Gia 95-ős alkatrészek és motor 130000km futott ELADÓ! email
Naplózva
Skylark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #795 Dátum: 2010.05.06 csütörtök, 13:10:59 »

Sziasztok. Kis segítség kellene. MA elkezdtem ledugaszolni az EGR-t és gondoltam megtakarítgatom a gyertyákat is. Igenám , de az egyik hengerben a gyertya tiszta olajos volt, sőt még a gyertyakábel is, pedig meg volt húzva a gyertya rendesen, egy másik gyertyakábelen is láttam olajat. Azt tudom, hogy az olaj a hengerben nem sok jót jelent, de volt valakinek már hasonló tapasztalata, vagy van valakinek ötlete ez most mi lehet, mert igazság szerint füstölni nem füstöl, viszont 8000km alatt egy 8deci olajat megeszik. 2.0-s motor van benne 250.000km-el de úgy hallottam ezeknek jóval többet is el kellene bírniuk felújítás nélkül. Kezdhetek gyűjteni, vagy egy ideig dugjam a fejemet homokba azzal a tudattal , hogy azt az 1deci olajat 1000kmenként ebben a hengerben eszi meg?
Előre is köszi!
Üdv,
Jani
Naplózva

1996 Mk1 2.0 Klíma, Tempomat, Automatából manuálissá alakított öszvér.
yooccoo
Vendég
« Új hozzászólás #796 Dátum: 2010.05.06 csütörtök, 15:45:48 »

Sziasztok. Kis segítség kellene. MA elkezdtem ledugaszolni az EGR-t és gondoltam megtakarítgatom a gyertyákat is. Igenám , de az egyik hengerben a gyertya tiszta olajos volt, sőt még a gyertyakábel is, pedig meg volt húzva a gyertya rendesen, egy másik gyertyakábelen is láttam olajat. Azt tudom, hogy az olaj a hengerben nem sok jót jelent, de volt valakinek már hasonló tapasztalata, vagy van valakinek ötlete ez most mi lehet, mert igazság szerint füstölni nem füstöl, viszont 8000km alatt egy 8deci olajat megeszik. 2.0-s motor van benne 250.000km-el de úgy hallottam ezeknek jóval többet is el kellene bírniuk felújítás nélkül. Kezdhetek gyűjteni, vagy egy ideig dugjam a fejemet homokba azzal a tudattal , hogy azt az 1deci olajat 1000kmenként ebben a hengerben eszi meg?
Előre is köszi!
Üdv,
Jani
a külső olaj az szelepfedél tömítés cserével megszüntethető
Naplózva
Skylark
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 25


E-mail
« Új hozzászólás #797 Dátum: 2010.05.08 szombat, 13:40:27 »

a külső olaj az szelepfedél tömítés cserével megszüntethető
Köszi! Tegnap Megjárattam egy kicsit és észre is vettem, hogy kívülről folyik rá a gyertyára az olaj. Mázli, hogy nem kell szétbontani az egész motort. Az EGR ledugózás jó dolog. Megszűnt az alapjárat ingadozásom is ill. harapósabb lett a gépezet. Volna még egy kérdésem. Hétfőn megy vizsgázni az autó, viszont a még meglévő zöldkártyában 2-es a besorolása, ami piros plakettet jelentene, de mivel 96-os az autó, gondolom egy kéket azért érdemelne. Van valakinek valami infója róla, hogy a vizsgán valami adatbázis alapján tudni fogják e hogy ez Euro hanyas motor, vagy szereznem kell erről valami papírt és azt elvinni magammal. Tényleg a 96-os MK1 Mondi 2000-es motorja az Euro hanyas? 3as?
Előre is köszi!
Naplózva

1996 Mk1 2.0 Klíma, Tempomat, Automatából manuálissá alakított öszvér.
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #798 Dátum: 2010.05.08 szombat, 14:07:42 »

Köszi! Tegnap Megjárattam egy kicsit és észre is vettem, hogy kívülről folyik rá a gyertyára az olaj. Mázli, hogy nem kell szétbontani az egész motort. Az EGR ledugózás jó dolog. Megszűnt az alapjárat ingadozásom is ill. harapósabb lett a gépezet. Volna még egy kérdésem. Hétfőn megy vizsgázni az autó, viszont a még meglévő zöldkártyában 2-es a besorolása, ami piros plakettet jelentene, de mivel 96-os az autó, gondolom egy kéket azért érdemelne. Van valakinek valami infója róla, hogy a vizsgán valami adatbázis alapján tudni fogják e hogy ez Euro hanyas motor, vagy szereznem kell erről valami papírt és azt elvinni magammal. Tényleg a 96-os MK1 Mondi 2000-es motorja az Euro hanyas? 3as?
Előre is köszi!

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2010/02/21/piros_vagy_kek_matrica/
http://totalcar.hu/tanacsok/totalvam/060223b/
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #799 Dátum: 2010.05.09 vasárnap, 08:25:27 »

Köszi! Tegnap Megjárattam egy kicsit és észre is vettem, hogy kívülről folyik rá a gyertyára az olaj. Mázli, hogy nem kell szétbontani az egész motort. Az EGR ledugózás jó dolog. Megszűnt az alapjárat ingadozásom is ill. harapósabb lett a gépezet. Volna még egy kérdésem. Hétfőn megy vizsgázni az autó, viszont a még meglévő zöldkártyában 2-es a besorolása, ami piros plakettet jelentene, de mivel 96-os az autó, gondolom egy kéket azért érdemelne. Van valakinek valami infója róla, hogy a vizsgán valami adatbázis alapján tudni fogják e hogy ez Euro hanyas motor, vagy szereznem kell erről valami papírt és azt elvinni magammal. Tényleg a 96-os MK1 Mondi 2000-es motorja az Euro hanyas? 3as?
Előre is köszi!

Szia!

Valamelyik nap én is poénból lehúztam a gyertyákról a kábeleket, és "örömmel" láttam, hogy a gyertyák körül merő olaj minden. A jövő héten cserélek a környéken mindenféle tömítést, így talán megszűnik az a problémám is, hogy a sebváltó elölső része is tiszta olaj. Egy kolléga írta, előfordulhat hogy a vezérműtengely jeladójánál jön ki. Nos megnéztem,ott csont száraz minden. Valahol úgymond az alatt szivárog, de annyira zsúfolt a motortér, hogynemtudom honnét.

Tisztelettel: BluElite
Naplózva
Oldalak: 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.038 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.