Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 05:48:13
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo I.
>
Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9
]
10
11
12
13
14
15
16
...
88
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0) (Megtekintve 1674644 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #400 Dátum:
2010.01.19 kedd, 20:45:52 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.01.19 kedd, 20:36:07
ki volt az, hátha van még egy pár neki
ezt is csak azért vettem meg,mert tök olcsó volt...néztem az árát én is...aztán ha már van,majd kicserélem...már csak az egr-t kellene szétrobbantani...jóideje nem működik (vagyis sohase működött...)
Naplózva
StripeZ
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #401 Dátum:
2010.01.19 kedd, 20:58:47 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.01.19 kedd, 20:35:36
a karter szuszogót én teljes 2000 ft-ért vettem a vaterán.Szerintem a tag azt se tudta mi az...zsír új,kellett egy tömítés hozzá és kész.Bár kicserélni még nem tudtam,mert rámesteledett...és elb...tam az időt a termosztát cserével...
erre gondolsz,igaz?
http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=35851657&termek_al_id=6179
IGEN, ez az!!! Hallod, en meg lattam ezt a vateran, csak nem tudtam mennyi az ara a boltban, es nem tudtam hogy szuksegem lesz ra... Mekkora egy mazlista vagy Te
Ha megvan az email cime meg, nem kerdezned meg, van-e neki veletlenul meg???
Naplózva
Guci07
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #402 Dátum:
2010.01.19 kedd, 21:21:31 »
Sziasztok!
SIkeresen hozzájutattam egy 93- 2.0 kéziváltós mondeo kombihoz. Az az igazság hogy már ötletem sincs mit nézzek meg mivel több hibát is produkál.A motor hidegindításkor elindul jár kb 2 percig, szépen veszi a vissza az alapjáratot és egyzser csak leáll, közben igadozik az alapjárat. Újraindítom adok neki egy kis gázt akkor abban a pillanatban leáll, ha nem adok neki gázt indítás után akkor 1 perccel kb továbjár. Ezt kb 3-4x eljátszom és utána már nem is kel életre szegényke
A meleg motort nem tudom milyern mert elöbb megáll jelenleg mozgásképtelen.Arra lennék kiváncsi mit nézzek meg még a szokásos dolgokon, mert eddig nem tapasztaltam rendellenességet.
2, Továbbá a légzsák lámpa folymatosan világít, nem alszik el indítás után.
3, A szellőzés max fokozaton járatva is alig jut be valami levegő az utastérbe ugyanez a helyzet a belső levegő keringetéssel
4,Honnan tudom milyen kipuff kell rá, mert a hátsó dob hányzik?
Mindenféle ötletet várok.
Előre is köszi
Naplózva
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #403 Dátum:
2010.01.19 kedd, 21:24:35 »
Idézetet írta: Guci07 - 2010.01.19 kedd, 21:21:31
Sziasztok!
SIkeresen hozzájutattam egy 93- 2.0 kéziváltós mondeo kombihoz. Az az igazság hogy már ötletem sincs mit nézzek meg mivel több hibát is produkál.A motor hidegindításkor elindul jár kb 2 percig, szépen veszi a vissza az alapjáratot és egyzser csak leáll, közben igadozik az alapjárat. Újraindítom adok neki egy kis gázt akkor abban a pillanatban leáll, ha nem adok neki gázt indítás után akkor 1 perccel kb továbjár. Ezt kb 3-4x eljátszom és utána már nem is kel életre szegényke
A meleg motort nem tudom milyern mert elöbb megáll jelenleg mozgásképtelen.Arra lennék kiváncsi mit nézzek meg még a szokásos dolgokon, mert eddig nem tapasztaltam rendellenességet.
2, Továbbá a légzsák lámpa folymatosan világít, nem alszik el indítás után.
3, A szellőzés max fokozaton járatva is alig jut be valami levegő az utastérbe ugyanez a helyzet a belső levegő keringetéssel
4,Honnan tudom milyen kipuff kell rá, mert a hátsó dob hányzik?
Mindenféle ötletet várok.
Előre is köszi
rossz alapjárat leírás a főoldalon....légzsák valószínűleg a kormányátvezető spirál szakadása miatt világíthat...kipuff meg egyszerű...rákeresel mondjuk a
www.cromax.hu-n
.
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #404 Dátum:
2010.01.19 kedd, 21:27:22 »
Idézetet írta: Guci07 - 2010.01.19 kedd, 21:21:31
Sziasztok!
SIkeresen hozzájutattam egy 93- 2.0 kéziváltós mondeo kombihoz. Az az igazság hogy már ötletem sincs mit nézzek meg mivel több hibát is produkál.A motor hidegindításkor elindul jár kb 2 percig, szépen veszi a vissza az alapjáratot és egyzser csak leáll, közben igadozik az alapjárat. Újraindítom adok neki egy kis gázt akkor abban a pillanatban leáll, ha nem adok neki gázt indítás után akkor 1 perccel kb továbjár. Ezt kb 3-4x eljátszom és utána már nem is kel életre szegényke
A meleg motort nem tudom milyern mert elöbb megáll jelenleg mozgásképtelen.Arra lennék kiváncsi mit nézzek meg még a szokásos dolgokon, mert eddig nem tapasztaltam rendellenességet.
2, Továbbá a légzsák lámpa folymatosan világít, nem alszik el indítás után.
3, A szellőzés max fokozaton járatva is alig jut be valami levegő az utastérbe ugyanez a helyzet a belső levegő keringetéssel
4,Honnan tudom milyen kipuff kell rá, mert a hátsó dob hányzik?
Mindenféle ötletet várok.
Előre is köszi
alapjárati gondokhoz
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/rossz_alapjarat_konyve.pdf
Naplózva
gery780
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 90
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #405 Dátum:
2010.01.19 kedd, 21:47:36 »
Idézetet írta: Guci07 - 2010.01.19 kedd, 21:21:31
Sziasztok!
SIkeresen hozzájutattam egy 93- 2.0 kéziváltós mondeo kombihoz. Az az igazság hogy már ötletem sincs mit nézzek meg mivel több hibát is produkál.A motor hidegindításkor elindul jár kb 2 percig, szépen veszi a vissza az alapjáratot és egyzser csak leáll, közben igadozik az alapjárat. Újraindítom adok neki egy kis gázt akkor abban a pillanatban leáll, ha nem adok neki gázt indítás után akkor 1 perccel kb továbjár. Ezt kb 3-4x eljátszom és utána már nem is kel életre szegényke
A meleg motort nem tudom milyern mert elöbb megáll jelenleg mozgásképtelen.Arra lennék kiváncsi mit nézzek meg még a szokásos dolgokon, mert eddig nem tapasztaltam rendellenességet.
2, Továbbá a légzsák lámpa folymatosan világít, nem alszik el indítás után.
3, A szellőzés max fokozaton járatva is alig jut be valami levegő az utastérbe ugyanez a helyzet a belső levegő keringetéssel
4,Honnan tudom milyen kipuff kell rá, mert a hátsó dob hányzik?
Mindenféle ötletet várok.
Előre is köszi
A kipufogóhoz csak annyit! Nekem van 1 középen, 1 hátul a bal oldalon és egy a jobb oldalon!
http://shop.bardiauto.hu/index.php
itt tudod megnézni!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.19 kedd, 21:58:20 írta yooccoo
»
Naplózva
MKI. '93. 2.0 Benzin /kombi/ DOHC
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #406 Dátum:
2010.01.19 kedd, 23:06:04 »
Idézetet írta: Guci07 - 2010.01.19 kedd, 21:21:31
...A motor hidegindításkor elindul jár kb 2 percig, szépen veszi a vissza az alapjáratot és egyzser csak leáll, közben igadozik az alapjárat. Újraindítom adok neki egy kis gázt akkor abban a pillanatban leáll, ha nem adok neki gázt indítás után akkor 1 perccel kb továbjár. Ezt kb 3-4x eljátszom és utána már nem is kel életre szegényke
A meleg motort nem tudom milyern mert elöbb megáll jelenleg mozgásképtelen.Arra lennék kiváncsi mit nézzek meg még a szokásos dolgokon, mert eddig nem tapasztaltam rendellenességet...
Igazán nem szeretnélek megsérteni, kérlek félre ne értsd, de tuti van benzin a kocsiban? Nekem kb ugyanezt produkálta hétvégén miután pénteken véletlenül a benzinkőzt is kihajtottam a tankból.
Mint megtapasztaltam az, hogy a műszer mit mutat ilyenkor nem mindig számít. A benzinpumpa nem ad érdekes hangokat, mikor ráadod a gyújtást? Esetleg nem hallasz gyanús bugyborékolást mikor sikerül beindítani? Ha megfogod az ülés alatt az AC pumpa nyomócsövét, és nem csak a pumpa egyenletes zizegését érzed rajta, hanem valami kis rugdosást is, az is lehet árulkodó.
Na de ha eldobjuk az "üres tank" elméletet, akkor is lehet, hogy nem ártana nézni egy üzemanyagnyomást. (szelep az injektorsor végén, az 1-es henger felől. 2.3bar +-0.2bar) Ez -ha jól rémlik- nincs benne a rossz alapjárat könyvében. (Igaz, hogy ha rossz a nyomás, azt valószínűleg vákumgond okozza, az meg benne van. Na mindegy...)
Sok sikert!
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #407 Dátum:
2010.01.20 szerda, 08:34:29 »
Idézetet írta: turborudi - 2010.01.19 kedd, 15:10:51
Az egér dugózás, az ilyen misztikus dolog? Mit tesz az autóval a hiánya? Ha le lehet kötni, és csak jobb lesz tőle, minek teszik bele a gyárban?
Több kérdésem nincs. Ja ,de ! Nehéz megcsinálni? És kiknek ajánlja doktor úr, mink az atómmal öt éve élünk együtt, nem vagyunk mán fiatalok....
Túl van misztifikálva.
Az autó első éveiben az emissziós értékeket hivatott javítani. Majd később a motort képes hazavágni, de a teljesítményt mindenképp...
Emléxel, hogy kb 4 éve, amikor kipucoltuk a fojtószelep házát az autódnak micsoda pozitív változáson ment át az autó? Na ott azt a sok mocskot az EGR által visszavezetett koromnak köszönhetted...
Napunak dugóztuk le még pár éve, arról készültek fotók. Azt kiegészítve csinálok róla vmiféle leírást...
Ledugózni meg azért kell kiszerelés helyett, mert működnie viszont kell!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #408 Dátum:
2010.01.20 szerda, 08:35:25 »
Idézetet írta: gery780 - 2010.01.19 kedd, 15:40:40
http://kepfeltoltes.hu/091122/DSC00938_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ezen a képen van egy rézcső és abból megy ki 2 db kisebb átmérővel, amin van a vékony gumicső!! a tűzfal felé megy! Nekem miért nincsen ilyenem?
??
Ennek hiány azért okozhat némi problémát... A többit már leírták.
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #409 Dátum:
2010.01.20 szerda, 08:44:52 »
Idézetet írta: Guci07 - 2010.01.19 kedd, 21:21:31
Sziasztok!
SIkeresen hozzájutattam egy 93- 2.0 kéziváltós mondeo kombihoz. Az az igazság hogy már ötletem sincs mit nézzek meg mivel több hibát is produkál.A motor hidegindításkor elindul jár kb 2 percig, szépen veszi a vissza az alapjáratot és egyzser csak leáll, közben igadozik az alapjárat. Újraindítom adok neki egy kis gázt akkor abban a pillanatban leáll, ha nem adok neki gázt indítás után akkor 1 perccel kb továbjár. Ezt kb 3-4x eljátszom és utána már nem is kel életre szegényke
A meleg motort nem tudom milyern mert elöbb megáll jelenleg mozgásképtelen.Arra lennék kiváncsi mit nézzek meg még a szokásos dolgokon, mert eddig nem tapasztaltam rendellenességet.
2, Továbbá a légzsák lámpa folymatosan világít, nem alszik el indítás után.
3, A szellőzés max fokozaton járatva is alig jut be valami levegő az utastérbe ugyanez a helyzet a belső levegő keringetéssel
4,Honnan tudom milyen kipuff kell rá, mert a hátsó dob hányzik?
Mindenféle ötletet várok.
Előre is köszi
Első lépés: ez alapján villogtasd ki a hibatárolót!
http://www
.***.hu/fitting/fcode_am/fcode_am.htm
Addig csak találgatni lehet... Lehet vmi jeladó, érzékelő, vagy gyújtás, vagy amit már a többiek is említettek...
2: a kormány átvezető spirál öregszik. Ezt a kormány leszedése után találod alatta, egy sárga gyűrű. Én tudtam ideiglenesen orvosolni a kormányoszlop el, majd visszaállítgatásával. Egyszer csak elaludt, utána nem állítgattam...
3: ott vmi lecsúszhatott, vagy útjában áll a levegőnek. Be kéne nézni a kesztyűtartó mögé alaposan. Ott van a ventillátor(ha ez a gond, akkor ebből van bontottam eladó...), na meg az összes köcölék...
4: 2,0-nál már két dob van hátul. A középső dobtól eljon a bal hátulja felé, és onnan kanyarodik vissza a jobb oldali dobba. Sztem ez felesleges. Én elvinném egy kipuf***hoz, miután vettem egy jobbos dobot a cromaxból, és csővel leegyszerűsíteném az egészet 1 hátsó dobosra, mint ahogy az az 1,6-1,8-asokon meg van oldva...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
EGR dugózás
«
Új hozzászólás #410 Dátum:
2010.01.20 szerda, 09:27:34 »
Majd cikkbe is összedobjuk:
Ő lesz maga az EGR szelep:
Feladata a kipufogó gáz 10%-át visszajuttatni a beömlő rendszerbe, ezzel is javítani az emissziós adatokat. Egy új autónál ez még előnyt is jelenthet, viszont akár 4-5 évesen is már csak a káros korom anyagot juttatja el akár a szelepekhez is, ahol ez igen komoly hibákat idézhet elő...
Ledugózás előtt/után érdemes végig csinálni a levegőrendszer karbantartását is, hogy az eddig okozott károktól megszabadulhassunk:
http://www.mondeo.hu/ftp/pdf/szerviz/levego_rendszer_karbantartasa.pdf
Sajna a képen csak a nyilak jelzik a két csavart, de betájolva könnyen meg lehet találni őket. Ezt a két csavart kiszedve hozzá juthatunk a szelep tömítéséhez. Érdemes venni egy újat (én még soha sem cseréltem, mindig a régieket használtam), és az alapján elkészíteni a lemezkét, ami később a dugó szerepét fogja betölteni:
Ezeken a képeken látszik, hogy nem vettem/ük ki a tömítést, hanem egy darab papírt raktunk be a tömítés helyére, és a korom szépen kirajzolta az elkészítendő lemezke formáját.
Értelem szerűen csak a két csavar helyét kell kilyukasztani, a középső lyukrajz maga a cső, amiben a lezárandó kipuffgáz ment eddig...
A lemezkét lehet részlapból is kivágni, ahogy Napuval tettük akkor, viszont én ezen kívül minden esetben egy sima befőttes üveg tetejéből vágtam ki az alkatrészt.
És akkor jöhet a behelyezés
:
A csavarokat jól meghúzva kapjuk meg az alábbi sajnos homályos képen látható végeredményt:
Jó szerelgetést!
Ui: hopp, még le is tölthető
http://eckjoe.atw.hu/egr/egrdugozas.pdf
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.20 szerda, 09:55:48 írta Joe
»
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #411 Dátum:
2010.01.20 szerda, 10:08:41 »
Idézetet írta: Joe - 2010.01.20 szerda, 08:34:29
... Emléxel, hogy kb 4 éve, amikor kipucoltuk a fojtószelep házát az autódnak micsoda pozitív változáson ment át az autó? Na ott azt a sok mocskot az EGR által visszavezetett koromnak köszönhetted...
A hétvégi szerelgetésem alkalmával megtapogattam a pillangószelepem belső oldalát, és tiszta szutyok. Vastag koromréteg van rajta. Rögtön el is kezdte piszkálni a fantáziámat a takarítás, viszont a fojtószelep-házra a potméter felől fel van ragasztva egy matrica, amin ékes angol nyelven, piros betűkkel az áll, hogy a f.sz.házon belül semmi nyúlkapiszka, vagy tisztítás, vagy ilyesmi, mert valami spéci bevonat van rajta. Ilyenkor mi van? Mi az a bevonat? Mi van, ha takarítom, és megsérül? Egyáltalán milyen pozitív eredménye szokott lenni egy tisztításnak. Most is meg vagyok elégedve a Sárkánnyal, lehet, hogy mégjobb lenne?
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #412 Dátum:
2010.01.20 szerda, 10:25:36 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.01.20 szerda, 10:08:41
A hétvégi szerelgetésem alkalmával megtapogattam a pillangószelepem belső oldalát, és tiszta szutyok. Vastag koromréteg van rajta. Rögtön el is kezdte piszkálni a fantáziámat a takarítás, viszont a fojtószelep-házra a potméter felől fel van ragasztva egy matrica, amin ékes angol nyelven, piros betűkkel az áll, hogy a f.sz.házon belül semmi nyúlkapiszka, vagy tisztítás, vagy ilyesmi, mert valami spéci bevonat van rajta. Ilyenkor mi van? Mi az a bevonat? Mi van, ha takarítom, és megsérül? Egyáltalán milyen pozitív eredménye szokott lenni egy tisztításnak. Most is meg vagyok elégedve a Sárkánnyal, lehet, hogy mégjobb lenne?
amíg fel van szerelve, ne is nyúlkálj bele, mert a motorba jut a kosz
leszeded, féktisztító vagy brigéciol, rongy és kész is
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #413 Dátum:
2010.01.20 szerda, 10:29:50 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.01.20 szerda, 10:08:41
A hétvégi szerelgetésem alkalmával megtapogattam a pillangószelepem belső oldalát, és tiszta szutyok. Vastag koromréteg van rajta. Rögtön el is kezdte piszkálni a fantáziámat a takarítás, viszont a fojtószelep-házra a potméter felől fel van ragasztva egy matrica, amin ékes angol nyelven, piros betűkkel az áll, hogy a f.sz.házon belül semmi nyúlkapiszka, vagy tisztítás, vagy ilyesmi, mert valami spéci bevonat van rajta. Ilyenkor mi van? Mi az a bevonat? Mi van, ha takarítom, és megsérül? Egyáltalán milyen pozitív eredménye szokott lenni egy tisztításnak. Most is meg vagyok elégedve a Sárkánnyal, lehet, hogy mégjobb lenne?
Én nem találkoztam ott olyan bevonattal, amit le lehetne oldani vmiféle tisztító anyaggal. Én karburátor tisztítót használok, illetve a szelepet szoktam felpolírozni, ahogy azt a cikkben is írtam
A változás egy kormos szelepház kitakarítása után kb olyan, mintha egy egyel nagyobb motorú autót kapnál...
Sokkal jobban fog áramolni a levegő, ez által minden tökéletesebb lesz. A Bátyámat nagyon megleptem ezzel a műtéttel. Azóta szét akarja szedni a 2,0 az aszfaltot, és nagyokat mosolyog, ha vki be akar próbálkozni...
(neki amúgy is egy olyan áttételű váltó van az autójában, ami gyorsulásban eléggé kimagaslóvá teszi az MKI-ét...)
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #414 Dátum:
2010.01.20 szerda, 10:59:08 »
Idézetet írta: Joe - 2010.01.20 szerda, 10:29:50
Én nem találkoztam ott olyan bevonattal, amit le lehetne oldani vmiféle tisztító anyaggal. Én karburátor tisztítót használok, illetve a szelepet szoktam felpolírozni, ahogy azt a cikkben is írtam
A változás egy kormos szelepház kitakarítása után kb olyan, mintha egy egyel nagyobb motorú autót kapnál...
Sokkal jobban fog áramolni a levegő, ez által minden tökéletesebb lesz. A Bátyámat nagyon megleptem ezzel a műtéttel. Azóta szét akarja szedni a 2,0 az aszfaltot, és nagyokat mosolyog, ha vki be akar próbálkozni...
(neki amúgy is egy olyan áttételű váltó van az autójában, ami gyorsulásban eléggé kimagaslóvá teszi az MKI-ét...)
Az EGR szelepes képeid közül az elsőn, a kép baloldalán fölül látszik egy csatlakozó, ami a szelepfedél alatt csatlakozik a hengerfejre, és két barna-fehér vezetéke van. Az micsoda? Már nézegetem egy ideje a sajátomon, de nem jöttem rá, mi az, és nagyon piszkálja a fantáziámat.
Bocsi, ha nagyon láma a kérdés!
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #415 Dátum:
2010.01.20 szerda, 11:03:01 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.01.20 szerda, 10:59:08
Az EGR szelepes képeid közül az elsőn, a kép baloldalán fölül látszik egy csatlakozó, ami a szelepfedél alatt csatlakozik a hengerfejre, és két barna-fehér vezetéke van. Az micsoda? Már nézegetem egy ideje a sajátomon, de nem jöttem rá, mi az, és nagyon piszkálja a fantáziámat.
Bocsi, ha nagyon láma a kérdés!
Az biztos vmi felsőponti jeladó, vagy mi lehet. Régebben tudtam pontosan, mert annak a tömítése gyakran vicceli meg a tulajokat, és úgy tűnik, mintha az egész motorból folyna az olaj, közben csak annak kis xarnak a tömítése adta meg magát. Én is cseréltem már...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Rob
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #416 Dátum:
2010.01.20 szerda, 14:35:57 »
Sziasztok tudósok!
Októberben volt a kocsi zöldkártya-vizsgálaton (nagynehezen sikerült átlöködni), de a szerelő mondta, hogy ha ráérek, egy alaposabb kivizsgálást megérne a dolog, a fogyasztás is csökkenne, ezzel együtt a károsanyagkibocsátás is, meg jobban is menne az autó, mert szerintük nem húz úgy, mint ahogy egy 2.0-ás kellene. Én is tapasztaltam, hogy kikapcsolt kipörgésgátlóval (4x4-es) nem tudom kipörgetni a kerekeket, pedig azelőtt ez sikerült.
ilyenkor télen bődületes nagy a fogyasztása, de mivel rövid távolságokra megyünk, nem is csodálom.
Mit fog vizsgálni a szerelő, hogy esetleg én is javasolhassak nekik valamit?
Naplózva
StripeZ
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #417 Dátum:
2010.01.20 szerda, 14:41:56 »
Idézetet írta: Rob - 2010.01.20 szerda, 14:35:57
Sziasztok tudósok!
Októberben volt a kocsi zöldkártya-vizsgálaton (nagynehezen sikerült átlöködni), de a szerelő mondta, hogy ha ráérek, egy alaposabb kivizsgálást megérne a dolog, a fogyasztás is csökkenne, ezzel együtt a károsanyagkibocsátás is, meg jobban is menne az autó, mert szerintük nem húz úgy, mint ahogy egy 2.0-ás kellene. Én is tapasztaltam, hogy kikapcsolt kipörgésgátlóval (4x4-es) nem tudom kipörgetni a kerekeket, pedig azelőtt ez sikerült.
ilyenkor télen bődületes nagy a fogyasztása, de mivel rövid távolságokra megyünk, nem is csodálom.
Mit fog vizsgálni a szerelő, hogy esetleg én is javasolhassak nekik valamit?
Szia!
En nem vagyok tudos, csak gondoltam irok
En is ugyanebben a cipoben jartam osszel, a jofej szerelo sracoknak koszonhetem, hogy megkaptam a papirt... Nekem spec a szenhidrogennel volt gondom alapjaraton... Azota nem tudom mi a helyzet vele, sokra nem sikerult jutni, mert sosincs idom, de mar be van tervezve kov hetre a levego rendszer tisztitasa, folytoszelep tisztitas, zsugorcsovezes, es valoszinuleg lesz meg egy karter szuszogo csere is.
Most probalok bejelentkezni jovohetre valamelyik muhelybe nagydiagra, de eddig nem irt vissza meg egyik sem, sztem ott nagy esely van ra, hogy kiderulnek a dolgok...legalabbis remelem.
Ja, es az enyem 9.5-ot eszik altalaban...van amikor tobbet, pedig nem szaguldozok
Naplózva
Rob
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #418 Dátum:
2010.01.20 szerda, 14:52:39 »
Szia!
Hidegben és kicsi távolságokon most 16-ra jött ki a fogyasztás, nyári túrázáskor 7.5, de egyszer egy Debrecen-Nagykanizsa távolságon 6 liter volt a fogyasztás. Szóval, beteg az autó.
Másik (-) élmény: augusztus végén furcsa sivító hang jött a motorból, a szerelő rögtön mondta, hogy vízpumpa. Innen a fórumról már tudtam,hogy ez nem kis munka. (+) A leszereléskor az is kiderült, hogy a hivatalos szervízben cserélt vezérműszíjat megette valamelyik görgő és már nem sok volt hátra az életéből (és a motor életéből...)
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #419 Dátum:
2010.01.20 szerda, 15:05:14 »
Idézetet írta: Rob - 2010.01.20 szerda, 14:35:57
Sziasztok tudósok!
Októberben volt a kocsi zöldkártya-vizsgálaton (nagynehezen sikerült átlöködni), de a szerelő mondta, hogy ha ráérek, egy alaposabb kivizsgálást megérne a dolog, a fogyasztás is csökkenne, ezzel együtt a károsanyagkibocsátás is, meg jobban is menne az autó, mert szerintük nem húz úgy, mint ahogy egy 2.0-ás kellene. Én is tapasztaltam, hogy kikapcsolt kipörgésgátlóval (4x4-es) nem tudom kipörgetni a kerekeket, pedig azelőtt ez sikerült.
ilyenkor télen bődületes nagy a fogyasztása, de mivel rövid távolságokra megyünk, nem is csodálom.
Mit fog vizsgálni a szerelő, hogy esetleg én is javasolhassak nekik valamit?
Üdv Kolléga!
Mit jelent, hogy nehezen lehetett átrugdalni? Alapjárat, menettulajdonság milyen? Gondolok itt rángatásra, leállásra... Van e ilyen tünet?
Érdemes végig nézni a levegőrendszert, ahogy a cikkben le van írva. Lambdát kimért, bár ez a zk-n kimérődött.
Ha van vmi rendellenes működés az alapjárat terén, akkor érdemes elgondolkodni a gyertya, és gyújtásrész vizsgálatán. Esetleg egy gyertyatisztítás, hézagállítással 1,0-ra.
Nem emléxem, hogy mikor cseréltél ilyesmit...
Esetleg Turborudival bandázás közben fejet összedugva megcsinálhatjátok egymásnak.
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #420 Dátum:
2010.01.20 szerda, 15:06:00 »
Idézetet írta: Rob - 2010.01.20 szerda, 14:52:39
Szia!
Hidegben és kicsi távolságokon most 16-ra jött ki a fogyasztás, nyári túrázáskor 7.5, de egyszer egy Debrecen-Nagykanizsa távolságon 6 liter volt a fogyasztás. Szóval, beteg az autó.
Másik (-) élmény: augusztus végén furcsa sivító hang jött a motorból, a szerelő rögtön mondta, hogy vízpumpa. Innen a fórumról már tudtam,hogy ez nem kis munka. (+) A leszereléskor az is kiderült, hogy a hivatalos szervízben cserélt vezérműszíjat megette valamelyik görgő és már nem sok volt hátra az életéből (és a motor életéből...)
Sajna ilyenkor ez a 16l "jó" is lehet...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #421 Dátum:
2010.01.20 szerda, 15:15:49 »
Idézetet írta: Joe - 2010.01.20 szerda, 15:06:00
Sajna ilyenkor ez a 16l "jó" is lehet...
etanolból sincs annyi ...
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #422 Dátum:
2010.01.20 szerda, 15:19:58 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.01.20 szerda, 15:15:49
etanolból sincs annyi ...
Városban simán...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Rob
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #423 Dátum:
2010.01.20 szerda, 16:06:57 »
Szia Joe!
A gyertyák és a gyújtáskábel néhányezer kilométeresek, az olaj is friss 5W-40, az alapjárattal semmi gond, nagyon ritkán rángat, és soha nem áll le, de mintha egy kicsit gyenge lenne.
Nagyon magas a CO-érték (új a katalizátor) és a HC
A MAF-szenzort néha le szoktam tisztítani, de anélkül is tiszta lenne. Az EGR már régóta le van dugózva. Valamiért túldúsít a rendszer, emiatt nagyobb a fogyasztás és szennyezés, és kisebb a teljesítmény is, a lambda-szenzor (új az is) jeleit nem veszi figyelembe az autó.
Naplózva
Guci07
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #424 Dátum:
2010.01.20 szerda, 16:17:48 »
Idézetet írta: Guci07 - 2010.01.19 kedd, 21:21:31
Sziasztok!
SIkeresen hozzájutattam egy 93- 2.0 kéziváltós mondeo kombihoz. Az az igazság hogy már ötletem sincs mit nézzek meg mivel több hibát is produkál.A motor hidegindításkor elindul jár kb 2 percig, szépen veszi a vissza az alapjáratot és egyzser csak leáll, közben igadozik az alapjárat. Újraindítom adok neki egy kis gázt akkor abban a pillanatban leáll, ha nem adok neki gázt indítás után akkor 1 perccel kb továbjár. Ezt kb 3-4x eljátszom és utána már nem is kel életre szegényke
A meleg motort nem tudom milyern mert elöbb megáll jelenleg mozgásképtelen.Arra lennék kiváncsi mit nézzek meg még a szokásos dolgokon, mert eddig nem tapasztaltam rendellenességet.
2, Továbbá a légzsák lámpa folymatosan világít, nem alszik el indítás után.
3, A szellőzés max fokozaton járatva is alig jut be valami levegő az utastérbe ugyanez a helyzet a belső levegő keringetéssel
4,Honnan tudom milyen kipuff kell rá, mert a hátsó dob hányzik?
Mindenféle ötletet várok.
Előre is köszi
Köszi az ötleteket,a villogtatást nem néztem még meg,de végigolvasgattam az alapjáratos cikket, de abban sincs direkt ilynere utaló jel hogy hideg motornál gázadásra leállna. A MAF sznzort nis nézegettem de semmi különöset nem találtam rajta kipucoltam és visszarakta, de nem változott semmi.
A benmzint is megnéztem, de hangra szívja rendesen és az előző tulaj most cserélte. SZóval passz. A villogtatáshoz hogy kell egy olyna motyót összeállítani, mert nem vagyok egy fizikus zseni?:S
Apropó szellőző lamellákat hol lehet vennni mert egy sem ép?
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #425 Dátum:
2010.01.20 szerda, 23:24:38 »
Idézetet írta: Guci07 - 2010.01.20 szerda, 16:17:48
Köszi az ötleteket,a villogtatást nem néztem még meg,de végigolvasgattam az alapjáratos cikket, de abban sincs direkt ilynere utaló jel hogy hideg motornál gázadásra leállna. A MAF sznzort nis nézegettem de semmi különöset nem találtam rajta kipucoltam és vis***akta, de nem változott semmi.
A benmzint is megnéztem, de hangra szívja rendesen és az előző tulaj most cserélte. SZóval passz. A villogtatáshoz hogy kell egy olyna motyót összeállítani, mert nem vagyok egy fizikus zseni?:S
Apropó szellőző lamellákat hol lehet vennni mert egy sem ép?
Én találtam Vatreán 1500HUF-ért komplett, hibátlan műszerfalkeretet, ami ugye a négy szellőzőből hármat tartalmaz. Nem akartam, hogy valaki elhalássza előlem, uh. megadtam érte az "iszonyatos" 2500HUF-os villámárat. Postával együtt is alig volt 3000 fölött. (Bocsi, ha clubtag elől nyúltam le! Valaki más is érdeklődött utána.
) Na mindegy, mázlim volt. Legyen neked is! Érdemes keresgélni mindenfelé. A jobb oldali szellőzőmre még nem találtam megoldást én sem. Csak a vízszintes állítás működik benne, de az is csak gazdag pillanatragasztós kezelés után.
A MAF teszteléséről írtam pár gondolatot néhány oldallal ezelőtt. Nem sok, de ha érdekel, írhatok még. Estleg egy esetleges tali alkalmával ilyesmiben tudnék segíteni.
Próbáltam előkeríteni neked egy villogtatós cikket, de most valahogy sehol nem találom. Pedig mostanában olvastam olyat is, ami akkor is tuti, ha nincs a mocitérben diag csatid. Ha megtalálom, megírom.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.21 csütörtök, 07:06:23 írta TiriczSoft
»
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #426 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 00:21:26 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.01.10 vasárnap, 15:38:34
Közben a MAF-os agyalásom is válaszra talált. A MAF teszteléséről nem volt nehéz infót találni a neten (Google: Ford MAF pinout), de ha valakit érdekel a dolog, mesélek róla részletesen.
Szóval a MAF-om hibátlanul működik. Hideg alapjáraton a kimenő feszkója 0.8-0.9V körül mocorog attól függően, hogy mennyi villanyos fogysztóval terhelem meg a mocit, gázfröccsre meg ugrik fel marha meredeken 2-3V környékére.
egészen pontosan hol is kell megmérni a mit?
néztem a google-t, de mindenhol ilyen 3-4 betűs vackokat ad, hogy mérjem meg
még ha legalább egy sematikus ábra lenne valahol ...
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #427 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 06:47:00 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.01.21 csütörtök, 00:21:26
egészen pontosan hol is kell megmérni a mit?
néztem a google-t, de mindenhol ilyen 3-4 betűs vackokat ad, hogy mérjem meg
még ha legalább egy sematikus ábra lenne valahol ...
Valami jobbfajta, hegyes, vékony mérőcsúccsal a MAF csatlakozóját hátulról, a vezeték felől megbökve lehet rajta üzem közben méregetni.
A mi MAF-unk lábkiosztása itt látható:
http://www.dainst.com/info/maf/ford_mustang_maf.html
Tudom, nem Mustang, de hidd el, hogy olyan!
A lap alján az 5 érintkezős a nyerő.
Ha ráadod a gyújtást, a GND (C) és a VPWR (A) lábak között min 11V-nak kell lennie. Ha nincs, akkor ki kell deríteni, hogy miért nem kap a MAF tápot. Ha van, akkor be lehet röffenteni a mocit. Ekkor a GND vagy a MAF RTN (D) lábak egyike, és a MAF SIG (E) lábak között mérve a szenzor kimenő jelét láthatjuk. Ennek alapjáraton 0,7-0,8V körül kell lennie, ha adsz egy kis gázfröccsöt, fürgén fel kell ugrania 2-3V környékére, ha van szíved nyomni neki egy padlót, elvileg 4-4,5V körül kell kiakadnia. De sztem ez felesleges, egy lazább gázfröccsből már lehet látni, hogy mizu.
Az enyémnek lehet, hogy egy árnyalatnyit magas az alapjárati kimenőjele. Majd eccer pucolok rajta egyet.
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #428 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 07:19:39 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.01.20 szerda, 23:24:38
Én találtam Vatreán 1500HUF-ért komplett, hibátlan műszerfalkeretet, ami ugye a négy szellőzőből hármat tartalmaz. Nem akartam, hogy valaki elhalássza előlem, uh. megadtam érte az "iszonyatos" 2500HUF-os villámárat. Postával együtt is alig volt 3000 fölött. (Bocsi, ha clubtag elől nyúltam le! Valaki más is érdeklődött utána.
) Na mindegy, mázlim volt. Legyen neked is! Érdemes keresgélni mindenfelé. A jobb oldali szellőzőmre még nem találtam megoldást én sem. Csak a vízszintes állítás működik benne, de az is csak gazdag pillanatragasztós kezelés után.
A MAF teszteléséről írtam pár gondolatot néhány oldallal ezelőtt. Nem sok, de ha érdekel, írhatok még. Estleg egy esetleges tali alkalmával ilyesmiben tudnék segíteni.
Próbáltam előkeríteni neked egy villogtatós cikket, de most valahogy sehol nem találom. Pedig mostanában olvastam olyat is, ami akkor is tuti, ha nincs a mocitérben diag csatid. Ha megtalálom, megírom.
A végleges megoldás a csere mk2-re...igaz,nem mindenkinek jön be.
Az enyém ilyen lett,két hete csináltam meg:
A jobb oldali szellőző is kompatibilis az eggyel,a különbség észrevehető.Írtam cikket fusim átalakítására alapozva.Eladó keret van nekem is,két szürke,egy fekete.A vízszintes lamellák épek,de úgy kell összelegózni őket.Én is azt akartam,de végül kicseréltem az egészet (5e ft-ból...ebben benne van a keret,kapcsolók,óra...)
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #429 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 07:53:03 »
Idézetet írta: misi107 - 2010.01.21 csütörtök, 07:19:39
A végleges megoldás a csere mk2-re...igaz,nem mindenkinek jön be.
Az enyém ilyen lett,két hete csináltam meg:
...
A jobb oldali szellőző is kompatibilis az eggyel,a különbség észrevehető.Írtam cikket fusim átalakítására alapozva.Eladó keret van nekem is,két szürke,egy fekete.A vízszintes lamellák épek,de úgy kell összelegózni őket.Én is azt akartam,de végül kicseréltem az egészet (5e ft-ból...ebben benne van a keret,kapcsolók,óra...)
Ha a kocsi megjelenéséről van szó, kicsit "gyári állapot" mániás vagyok, de egyszer nagyon szívesen megnéznék közelebbről egy ilyen emkákettősített gépet. Aztán, lehet, hogy én is kedvet kapnék a dologhoz. Főleg, hogy nagyon piszkálja a fantáziámat az Mk2-es trip compi.
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #430 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 08:47:59 »
Idézetet írta: Rob - 2010.01.20 szerda, 16:06:57
Szia Joe!
A gyertyák és a gyújtáskábel néhányezer kilométeresek, az olaj is friss 5W-40, az alapjárattal semmi gond, nagyon ritkán rángat, és soha nem áll le, de mintha egy kicsit gyenge lenne.
Nagyon magas a CO-érték (új a katalizátor) és a HC
A MAF-szenzort néha le szoktam tisztítani, de anélkül is tiszta lenne. Az EGR már régóta le van dugózva. Valamiért túldúsít a rendszer, emiatt nagyobb a fogyasztás és szennyezés, és kisebb a teljesítmény is, a lambda-szenzor (új az is) jeleit nem veszi figyelembe az autó.
Sztem kéne neki egy kis tempós menet. Csinálj egy kompresetet, majd tanítsd újra, viszont figyelj arra, hogy tudj menni kb 3 percig 4-ben, vagy 5-ben 3000-3500-as fordulattal egyfolytában. Illetve én jó keményen meghúzatnám(akár 160-180-nal) egy kb 10km-es szakaszon. Sztem megoldódna a problémád...
Ha a lambda tényleg nem műxik, akkor azt meg kéne nézni. Vezetékeit, na meg kimérni, és egy diaggal is, hogy tényleg van e szegény keverék hibakód, hogy dúsítson a komputer...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #431 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 09:08:53 »
Idézetet írta: Guci07 - 2010.01.20 szerda, 16:17:48
Köszi az ötleteket,a villogtatást nem néztem még meg,de végigolvasgattam az alapjáratos cikket, de abban sincs direkt ilynere utaló jel hogy hideg motornál gázadásra leállna. A MAF sznzort nis nézegettem de semmi különöset nem találtam rajta kipucoltam és vis***akta, de nem változott semmi.
A benmzint is megnéztem, de hangra szívja rendesen és az előző tulaj most cserélte. SZóval passz. A villogtatáshoz hogy kell egy olyna motyót összeállítani, mert nem vagyok egy fizikus zseni?:S
Apropó szellőző lamellákat hol lehet vennni mert egy sem ép?
Pár hsz-emmel lejjebb megtalálod a linket a kiolvasáshoz!
Összerakni pedig végtelenül egyszerű:
Veszel egy ilyen 12v-os halogén izzót:
Az egyik oldalára teszel egy kb 2m-es normál vezetéket(ez megy az akksi pozitív felére), a másikra pedig egy kb 1m-es vezetéket(ami a csati 17-es számú kivezetéséhez megy). És ezen kívül még kell egy különálló kb 1,5m-es madzad, amivel a 48-as kivezetést kötöd össze vmi testtel, én mostanság ezt már az akksi negatívjára szoktam kötni. Majd, ha minden ok, és megkapta a rendes testet, akkor a gyújtás ráadásával egy villanással jelzi, illetve a ventillátor mindkét sebességének felpörgetésével, hogy indul a kiolvasás...
Én az égőt az anyós oldali ablaktörlőlapát alá szoktam befogatni, és beülök az autóba, hogy ráadjam a gyújtás. És onnan figyelem a villanásokat...
Hajrá!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #432 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 09:29:15 »
Idézetet írta: Joe - 2010.01.21 csütörtök, 09:08:53
Pár hsz-emmel lejjebb megtalálod a linket a kiolvasáshoz!
Én ezt a cikket szeretem használni, persze ez csak a 94 előttiekhez jó:
http://eckjoe.atw.hu/cikkek/hibakodkiolvasas.pdf
És találtam egy ilyet is, de ez nem vág nagyon ide:
http://eckjoe.atw.hu/cikkek/benzingoz.pdf
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #433 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 09:34:14 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.01.21 csütörtök, 06:47:00
Valami jobbfajta, hegyes, vékony mérőcsúccsal a MAF csatlakozóját hátulról, a vezeték felől megbökve lehet rajta üzem közben méregetni.
A mi MAF-unk lábkiosztása itt látható:
http://www.dainst.com/info/maf/ford_mustang_maf.html
Tudom, nem Mustang, de hidd el, hogy olyan!
A lap alján az 5 érintkezős a nyerő.
Ha ráadod a gyújtást, a GND (C) és a VPWR (A) lábak között min 11V-nak kell lennie. Ha nincs, akkor ki kell deríteni, hogy miért nem kap a MAF tápot. Ha van, akkor be lehet röffenteni a mocit. Ekkor a GND vagy a MAF RTN (D) lábak egyike, és a MAF SIG (E) lábak között mérve a szenzor kimenő jelét láthatjuk. Ennek alapjáraton 0,7-0,8V körül kell lennie, ha adsz egy kis gázfröccsöt, fürgén fel kell ugrania 2-3V környékére, ha van szíved nyomni neki egy padlót, elvileg 4-4,5V körül kell kiakadnia. De sztem ez felesleges, egy lazább gázfröccsből már lehet látni, hogy mizu.
Az enyémnek lehet, hogy egy árnyalatnyit magas az alapjárati kimenőjele. Majd eccer pucolok rajta egyet.
megnéztem
hát nem tudom, hogy csináltad, de egy gombostű se nagyon fér be oda
na mindegy, mindjárt keresek valami vékony kábelt és csati mellett kivezetem
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #434 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 10:46:01 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.01.21 csütörtök, 09:34:14
megnéztem
hát nem tudom, hogy csináltad, de egy gombostű se nagyon fér be oda
na mindegy, mindjárt keresek valami vékony kábelt és csati mellett kivezetem
Mármint az összedugott csatiból? Hm... Most épp nem vagyok a kocsi közelében, de nekem meg ez hangzik kicsit gázosnakk.
Nekem a digitmultim mérőcsúcsa simán becsusszant a csatlakozóba hátulról, a vezeték mellett. Ránézésre lehet, hogy nem látszik hely, de azért az a vezeték elég rugalmas.
Majd mesélj, hogy, hogy sikerült!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.01.21 csütörtök, 11:07:35 írta TiriczSoft
»
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #435 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 10:46:35 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.01.21 csütörtök, 07:53:03
Ha a kocsi megjelenéséről van szó, kicsit "gyári állapot" mániás vagyok, de egyszer nagyon szívesen megnéznék közelebbről egy ilyen emkákettősített gépet. Aztán, lehet, hogy én is kedvet kapnék a dologhoz. Főleg, hogy nagyon piszkálja a fantáziámat az Mk2-es trip compi.
nálam a kényelem volt a szempont.volt egy kék autóm,összetörtem (+).vettem ezt,majd az összes cucca át lett rakva.Csak hülyén nézett ki,mert a szürke keveredett a kékkel...(a szürke belsőt alaposan helybenhagyta egy kutya v. macska egy előző tulaj jóvoltából...) Aztán kovermadar jóvoltából lett szürkeszövet mk2 belsőm.A keret cseréje is napirenden volt,de még nem volt sürgős.Aztán most jött a tél és a fűtés.Meguntam,hogy v. megfagyok v. leég az arcom (a lamellák már a sokadik ragasztás után vannak...) úgyhogy megkerestem fusim cikkét aztán őt magát.küldött órát,kapcsolót,csatlakozókat, szunditól kaptam keretet és mégegy kapcsolót (nekem csak hátsó ablakfűtésem van).Egy este alatt megcsináltam otthon a kábelezést,fél nap alatt kiszereltem,faragtam beszereltem és nagyon meg vagyok elégedve magammal
.Színre annyira üt csak el az mk.1-től,hogy láthatóan más anyagból van,ergo kicsit matt,de egy fényes műszerfalápolóval ugyanolyan mint a többi (középkonzol).Azt is néztem,hogy átépítem,de mivel a jelenlegi rádión kívül úgyse lesz más,felesleges (egyelőre,aztán meg belém csap a villám és megcsinálom...)
Naplózva
yooccoo
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #436 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 12:18:20 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.01.21 csütörtök, 10:46:01
Mármint az összedugott csatiból? Hm... Most épp nem vagyok a kocsi közelében, de nekem meg ez hangzik kicsit gázosnakk.
Nekem a digitmultim mérőcsúcsa simán becsusszant a csatlakozóba hátulról, a vezeték mellett. Ránézésre lehet, hogy nem látszik hely, de azért az a vezeték elég rugalmas.
Majd mesélj, hogy, hogy sikerült!
0,75-ös vezetékkel sikerült korrekt módon megcsinálni
mért értékek alapján jó a MAF
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #437 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 13:06:08 »
Idézetet írta: yooccoo - 2010.01.21 csütörtök, 12:18:20
0,75-ös vezetékkel sikerült korrekt módon megcsinálni
mért értékek alapján jó a MAF
Zsír!
Amúgy én ugyanezzel a betűzgélős módszerrel mértem a lambda szondámat is hétvégén. Az is fainul műxik.
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
StripeZ
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #438 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 13:35:02 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.01.21 csütörtök, 13:06:08
Zsír!
Amúgy én ugyanezzel a betűzgélős módszerrel mértem a lambda szondámat is hétvégén. Az is fainul műxik.
Digitalissal meritek, vagy analoggal? Mert nekem digit van, es ugye az kicsit lassan reagal, vagyis nem lehet ugy lekovetni a valtozasokat... Azert jo lesz?
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #439 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 14:12:13 »
Idézetet írta: StripeZ - 2010.01.21 csütörtök, 13:35:02
Digitalissal meritek, vagy analoggal? Mert nekem digit van, es ugye az kicsit lassan reagal, vagyis nem lehet ugy lekovetni a valtozasokat... Azert jo lesz?
Én digittel mértem. A MAF-hoz teljesen jó, de nálam a lambdához is jó volt. Nem billeg a jele olyan gyorsan, hogy ne lehetne levonni belőle a konzekvenciát. Amúgy szerintem egy analóg multi jó kis aperiodikus beállásúra csillapított mutatója sem gyorsabb. Max szemléletesebb rajta a jel változása. Ha mondjuk lambda méréshez keresünk konkurenciát a digitmultinak, az szerintem sokkal inkább egy oszcilloszkóp, mint egy analóg műszer.
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #440 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 14:36:47 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.01.21 csütörtök, 14:12:13
Én digittel mértem. A MAF-hoz teljesen jó, de nálam a lambdához is jó volt. Nem billeg a jele olyan gyorsan, hogy ne lehetne levonni belőle a konzekvenciát. Amúgy szerintem egy analóg multi jó kis aperiodikus beállásúra csillapított mutatója sem gyorsabb. Max szemléletesebb rajta a jel változása. Ha mondjuk lambda méréshez keresünk konkurenciát a digitmultinak, az szerintem sokkal inkább egy oszcilloszkóp, mint egy analóg műszer.
Készült már erről cikk? Ha még nem írtál, akkor lenne hozzá kedved?
Elküldöd akár egy wordös formában nekem, és én fel is teszem!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
StripeZ
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #441 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 14:51:45 »
Idézetet írta: Joe - 2010.01.21 csütörtök, 14:36:47
Készült már erről cikk? Ha még nem írtál, akkor lenne hozzá kedved?
Elküldöd akár egy wordös formában nekem, és én fel is teszem!
Na, annak biztos mindenki orulne!!!
Naplózva
TiriczSoft
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #442 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 14:52:51 »
Idézetet írta: Joe - 2010.01.21 csütörtök, 14:36:47
Készült már erről cikk? Ha még nem írtál, akkor lenne hozzá kedved?
Elküldöd akár egy wordös formában nekem, és én fel is teszem!
Melyikről? A MAF, vagy a lambda mérésről? Igazából bármelyiket szívesen leírnám. Sőt, az injektor-kábelköteg szerelést/szigetelést is. Csak idő kérdése. Meg szereznem kéne valami jó kis fotoaparátot, mert annak sajnos híján vagyok. Valami mocsok ellopta.
Naplózva
'94, MK1, 1.6, CLX, ABS, AC, 2xlufi, Hatchback
Guci07
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #443 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 15:40:56 »
Köszi!
Nekiállok egy kicsit szerelgetni, ahogy lesz időm és nem esik a hó
Naplózva
Guci07
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #444 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 19:02:40 »
A MAF szenzort kitudom pucilni sima féktárcsatisztítóval nem? Illetve a csatiját kontatktsprayvel? Lehet hogy itt hibáztam?
Légzsák átvezető kábelt az merre lehet találni, érdemes-e bontottan ill. újjonnan venni) és ki tudja nekem kicserélni (esetleg én is?)?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #445 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 19:34:51 »
Idézetet írta: TiriczSoft - 2010.01.21 csütörtök, 14:52:51
Melyikről? A MAF, vagy a lambda mérésről? Igazából bármelyiket szívesen leírnám. Sőt, az injektor-kábelköteg szerelést/szigetelést is. Csak idő kérdése. Meg szereznem kéne valami jó kis fotoaparátot, mert annak sajnos híján vagyok. Valami mocsok ellopta.
Ebben a sorrendben jó lesz!
Ma megtanultam, hogy hogyan kell feltenni(gyorsan kettőt fel is tettem
), úgyhogy hajrá!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #446 Dátum:
2010.01.21 csütörtök, 19:38:36 »
Idézetet írta: Guci07 - 2010.01.21 csütörtök, 19:02:40
A MAF szenzort kitudom pucilni sima féktárcsatisztítóval nem? Illetve a csatiját kontatktsprayvel? Lehet hogy itt hibáztam?
Légzsák átvezető kábelt az merre lehet találni, érdemes-e bontottan ill. újjonnan venni) és ki tudja nekem kicserélni (esetleg én is?)?
Féktisztító nem jó! Az nem párolog el maradéktalanul...
Az átvezetőt Te is ki tudod cserélni:
Első lépés, hogy leszeded az akksisarut! Vársz minimum 1/4 órát, hogy mindenféle kósza áram eltűnjön a rendszerből. Majd a légzsák két csavarját kell kitekerni, ami egy-egy torx csavar a kormány műszerfal felőli felén, azaz pont a vezető felé van betekerve. Ezzel lejön a légzsák. Ez után a kormányt kell egy villáskulcs segítségével eltávolítani, és alatta találod az átvezető kábelt...
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
HegeGabi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #447 Dátum:
2010.01.22 péntek, 10:47:29 »
Szerintem a féktisztító még mindig jobb, mint a semmi. Ha van MAF tisztító, akkor az, ha nincs de van féktisztító, akkor az, ha az sincs, akkor nem tom mi. Talán fültisztító pálcika és körömlakklemosó
?
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22909
Vót...
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #448 Dátum:
2010.01.22 péntek, 10:53:17 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2010.01.22 péntek, 10:47:29
Szerintem a féktisztító még mindig jobb, mint a semmi. Ha van MAF tisztító, akkor az, ha nincs de van féktisztító, akkor az, ha az sincs, akkor nem tom mi. Talán fültisztító pálcika és körömlakklemosó
?
Nem jobb!!!!! MAF-hoz TILOS féktisztítót használni! Az nem párolog el maradéktalanul! Nagyobb bajt csinál, mint ha maradna koszosan!!!!!!!
Naplózva
Tisztelettel!
Jelenleg: '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...
'07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.
'99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
misi107
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #449 Dátum:
2010.01.22 péntek, 12:57:58 »
Idézetet írta: HegeGabi - 2010.01.22 péntek, 10:47:29
Szerintem a féktisztító még mindig jobb, mint a semmi. Ha van MAF tisztító, akkor az, ha nincs de van féktisztító, akkor az, ha az sincs, akkor nem tom mi. Talán fültisztító pálcika és körömlakklemosó
?
vazze,a féktisztítót arra találták ki,hogy a leragadt trutyit levigye a fékről,ehhez nagyon erős anyag,nem véletlenül írják rá!A maf meg ellenállásai meg cérnavékony vezetékek piciprücök ellenállással.inkább vegyél egy flakon wd40-et meg egy ecsetet,inkább az mint a semmi!!!
Naplózva
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
8
[
9
]
10
11
12
13
14
15
16
...
88
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ