Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 22:21:28 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 43 44 45 ... 88   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 1677656 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1850 Dátum: 2011.05.24 kedd, 09:48:38 »

Bocsi hogy bele vaú engem anno a kilométer mehajtónál lévö csatlakozó szivatott

Az a km jeladó csatlakozója. Azt a jelet adta a komputernek, hogy áll az autó, és ezért a komputer elvette az üzemanyagot...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
petyi
Vendég
« Új hozzászólás #1851 Dátum: 2011.05.25 szerda, 16:29:30 »

Szépnapot Urak.
Egy érdekes problémám lenne, a gépezetnél olyan 1000-es fordulatnál erőltetés fügvényében hangos zörgő zaj jön am otorfelől, pontosabban a generátorszíj legfelső görgője és generátor felől. Szerintetek az a görgő adhat ilyen hangot?? Mint ha valami lemez berezonálna és az zörögne, viszont a környékén nem találtam semilyen lemezt  szomoru1
 Valami tippje valakinek esetleg??
Előre is köszönet a segitségért!!   integet2
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1852 Dátum: 2011.05.25 szerda, 17:19:15 »

Szépnapot Urak.
Egy érdekes problémám lenne, a gépezetnél olyan 1000-es fordulatnál erőltetés fügvényében hangos zörgő zaj jön am otorfelől, pontosabban a generátorszíj legfelső görgője és generátor felől. Szerintetek az a görgő adhat ilyen hangot?? Mint ha valami lemez berezonálna és az zörögne, viszont a környékén nem találtam semilyen lemezt  szomoru1
 Valami tippje valakinek esetleg??
Előre is köszönet a segitségért!!   integet2
Hát,nem akarok rosszat mondani,de lehet a feszítő megadta magát...vagy a kipufogó belever a keretbe.
Naplózva
petyi
Vendég
« Új hozzászólás #1853 Dátum: 2011.05.26 csütörtök, 22:43:49 »

Hát,nem akarok rosszat mondani,de lehet a feszítő megadta magát...vagy a kipufogó belever a keretbe.

feszítő adhat olyan hangot Huh? mert csak abban a kis tartományban van ilyen hang indulásnál, kipufogó meg nem ér hozzá sehol, azt már néztem.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1854 Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 14:47:35 »

Sziasztok!

A szelepfedél visszaszerelésénél gyűlt meg a bajom a tömítéssel. Sehogy sem akar a helyén maradni. A csavarhelyek körül biztosan a helyén marad, ám ahol egyenes ott kiugrik és nem tudom visszahelyezni a szelepfedelet. Ragasszam be valamivel, esetleg rakjam hűtőbe, hogy keményedjen meg...?

Üdv
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #1855 Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 14:51:28 »

Sziasztok!

A szelepfedél visszaszerelésénél gyűlt meg a bajom a tömítéssel. Sehogy sem akar a helyén maradni. A csavarhelyek körül biztosan a helyén marad, ám ahol egyenes ott kiugrik és nem tudom visszahelyezni a szelepfedelet. Ragasszam be valamivel, esetleg rakjam hűtőbe, hogy keményedjen meg...?

Üdv
Utángyártott tömítést vettél? Azok sokszor nem méretpontosak sajnos...
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1856 Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 15:01:03 »

Utángyártott tömítést vettél? Azok sokszor nem méretpontosak sajnos...
Nem új, azt tenném vissza ami benne volt. Decemberben került bele.
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #1857 Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 16:06:25 »

Nem új, azt tenném vissza ami benne volt. Decemberben került bele.

tisztítsd szárazra féktisztítóval, meg a szelepfedélben a hornyot is. ha így is kijön, akkor kuka, mert megnyúlott a hőtől
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1858 Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 16:13:20 »

tisztítsd szárazra féktisztítóval, meg a szelepfedélben a hornyot is. ha így is kijön, akkor kuka, mert megnyúlott a hőtől
Minden tiszta, igaz féktisztítót nem kapott. Megpróbálom, kösz.
Naplózva
Sarabat
Vendég
« Új hozzászólás #1859 Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 19:15:34 »

Szia

nekem van elfekvőbe új,de utángyártott.Annyi,h az enyémben is ez van és pontosan illeszkedik.Ha kell,akkor csörgess meg.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1860 Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 22:42:42 »

Szia

nekem van elfekvőbe új,de utángyártott.Annyi,h az enyémben is ez van és pontosan illeszkedik.Ha kell,akkor csörgess meg.
Szia!

Végül sikerült a helyére raknom, igaz ehhez használtam nyolc pötty ragasztót. Puding próbája az evés, majd az első próbaúton kiderül.

Nem akartam leszedni a szelepfedelet, de kellett. A gyertya hézagokat akartam átállítani a fórumon ajánlott méretre. A harmadik hengernél tartottam. Kicsavaroztam a gyertyát és látom, hogy a meneten nagyon apró fehér szilánkok vannak. Kihúzom a gyertyát a gyertyakulcsból és szembesülök azzal, hogy a porcelánból hiányzik egy darab. Nem vagyok szaki, de egy gyertyát ki tudok csavarozni, legalábbis az elmúlt 20 év alatt még nem rontottam el. A porcelán hiányzó darabja ott vigyorgott a gyertyalyukon. Elő a csipeszt hamar kapjam ki nehogy belessen. Persze, hogy beleesett a hengerbe... . A kihívás adott, csak meg kell oldani.

Ha nem tudom kiszedni, akkor a hengerfej következik. Ezt nagyon nem szerettem volna.

Csipesz, karmos csavarkiszedő, drót végén ragasztó, porszívó, semmi sem vált be. Szelepfedél le, így legalább közelebb voltunk a helyszínhez. A porszívó volt egy olyan elképzelés ami beválhatott volna, de Bernoulli törvénye nem volt érvényes. A porszívó cső eredeti keresztmetszetét szűkítettük le akkorára, hogy a gyertyalyukon beférjen, és mit ad Isten, a vékony csövön nem volt elég szívóhatás, sőt semmilyen sem volt. Valószínűsítettük, hogy túl kicsi az utolsó cső átmérője (a fizika nem ezt mondja). Kocsiba be, irány a bolt. Egy olyan átmérőjű csövet kellett keresni, ami még befér a gyertya nyílásán a lehető legnagyobb belső átmérővel rendelkezik, és elég hajlékony, hogy teljes takarítást végezzen odabenn. Ezzel végül sikerült kiszippantani a porcelán darabkát, társával együtt. Mindez 6 óránkba került.

A kérdés, hogyan kerülhetett a porcelán a lyuk fölé. A pipát levettem, kulcsot be, csavarás és gyertya ki. Tehát a Motorcraftos platina gyertya már akkor törött volt amikor a pipát lehúztam. Egyedüli esélye akkor volt szétesni.

A héten gyertyát kell venni, és lehet beindítani a gépet. DE még nem biztos, hogy teljesen tiszta ott benn minden.

Mi történik akkor ha maradtak darabkák? Szétbarmolják a motort vagy a kipufogón távoznak? Jó kérdés... .

Puding próbája ....

Üdv
Naplózva
wyctor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8174


+36309351663

benedek88@hotmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #1861 Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 22:48:19 »

Szia!

Végül sikerült a helyére raknom, igaz ehhez használtam nyolc pötty ragasztót. Puding próbája az evés, majd az első próbaúton kiderül.

Nem akartam leszedni a szelepfedelet, de kellett. A gyertya hézagokat akartam átállítani a fórumon ajánlott méretre. A harmadik hengernél tartottam. Kicsavaroztam a gyertyát és látom, hogy a meneten nagyon apró fehér szilánkok vannak. Kihúzom a gyertyát a gyertyakulcsból és szembesülök azzal, hogy a porcelánból hiányzik egy darab. Nem vagyok szaki, de egy gyertyát ki tudok csavarozni, legalábbis az elmúlt 20 év alatt még nem rontottam el. A porcelán hiányzó darabja ott vigyorgott a gyertyalyukon. Elő a csipeszt hamar kapjam ki nehogy belessen. Persze, hogy beleesett a hengerbe... . A kihívás adott, csak meg kell oldani.

Ha nem tudom kiszedni, akkor a hengerfej következik. Ezt nagyon nem szerettem volna.

Csipesz, karmos csavarkiszedő, drót végén ragasztó, porszívó, semmi sem vált be. Szelepfedél le, így legalább közelebb voltunk a helyszínhez. A porszívó volt egy olyan elképzelés ami beválhatott volna, de Bernoulli törvénye nem volt érvényes. A porszívó cső eredeti keresztmetszetét szűkítettük le akkorára, hogy a gyertyalyukon beférjen, és mit ad Isten, a vékony csövön nem volt elég szívóhatás, sőt semmilyen sem volt. Valószínűsítettük, hogy túl kicsi az utolsó cső átmérője (a fizika nem ezt mondja). Kocsiba be, irány a bolt. Egy olyan átmérőjű csövet kellett keresni, ami még befér a gyertya nyílásán a lehető legnagyobb belső átmérővel rendelkezik, és elég hajlékony, hogy teljes takarítást végezzen odabenn. Ezzel végül sikerült kiszippantani a porcelán darabkát, társával együtt. Mindez 6 óránkba került.

A kérdés, hogyan kerülhetett a porcelán a lyuk fölé. A pipát levettem, kulcsot be, csavarás és gyertya ki. Tehát a Motorcraftos platina gyertya már akkor törött volt amikor a pipát lehúztam. Egyedüli esélye akkor volt szétesni.

A héten gyertyát kell venni, és lehet beindítani a gépet. DE még nem biztos, hogy teljesen tiszta ott benn minden.

Mi történik akkor ha maradtak darabkák? Szétbarmolják a motort vagy a kipufogón távoznak? Jó kérdés... .

Puding próbája ....

Üdv


Micsoda izgalmak  wow1
Naplózva

2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Titanium-X
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1862 Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 22:52:17 »

Micsoda izgalmak  wow1
Van esély arra, hogy az esetlegesen benn maradt ilyen-olyan távozzon a kipufogón?
Naplózva
Sarabat
Vendég
« Új hozzászólás #1863 Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 22:54:49 »

szia

ne pánikolj,ha nem nagy darab.nekem egy darab alátét került bele és úgy eltünt mint szürke szamár... vákummal bróbáltam a műhelybe kiszedni,de semmi.Aztán mikor a hengerfejet kiszedtem 1.5 év után mikor felújítottam akkor került elő a felső részre ragadva.ha gondolod tudod hol a műhely csak tömítést kell venned,de abban is tudok segíteni és levesszük a fedelet és a hengerfejet aztán jön a nagy takarítás.ezek a mondik olyanok mint a hátasló,mindent kibírnak.szólsz és segítek,ha kell.

Üdv S.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1864 Dátum: 2011.05.29 vasárnap, 23:16:05 »

szia

ne pánikolj,ha nem nagy darab.nekem egy darab alátét került bele és úgy eltünt mint szürke szamár... vákummal bróbáltam a műhelybe kiszedni,de semmi.Aztán mikor a hengerfejet kiszedtem 1.5 év után mikor felújítottam akkor került elő a felső részre ragadva.ha gondolod tudod hol a műhely csak tömítést kell venned,de abban is tudok segíteni és levesszük a fedelet és a hengerfejet aztán jön a nagy takarítás.ezek a mondik olyanok mint a hátasló,mindent kibírnak.szólsz és segítek,ha kell.

Üdv S.
Köszönöm az ajánlatod.
Tény, hogy alaposan porszívóztunk a hengerben, ami mozdítható volt azt ki is szívattuk, remélem, csak a porcelán tudhat szép dolgokat csinálni.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1865 Dátum: 2011.05.30 hétfő, 01:39:16 »

Köszönöm az ajánlatod.
Tény, hogy alaposan porszívóztunk a hengerben, ami mozdítható volt azt ki is szívattuk, remélem, csak a porcelán tudhat szép dolgokat csinálni.
Furcsa,mert a motorcraft gyertyák nem szoktak csak úgy széttörni.Nekem már a sokadik készlet fut gond nélkül,de mást se nagyon hallottam ezért panaszkodni.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1866 Dátum: 2011.05.30 hétfő, 15:19:32 »

Furcsa,mert a motorcraft gyertyák nem szoktak csak úgy széttörni.Nekem már a sokadik készlet fut gond nélkül,de mást se nagyon hallottam ezért panaszkodni.

Egyetértek, én is furcsállottam. Sőt én olyant sem láttam, hogy a gyertya porcelán részének 1/4-e csak úgy letörjön. Repedt gyertyát már láttam, de ilyen módon eltört gyertyát még nem.
Ugyanakkor az a műveletsor amit annál a gyertyánál végrehajtottam (pipa le, kulcs rá a gyertyára, kicsavarozás, kiemelés), nem nagyon enged csak arra következtetni, hogy a gyertyát nem én törtem el, pontosabban a gyertya nem a kicsavarozáskor tört el, hanem előtte valamikor. Mivel a gyertyát a kulcs segítségével emeltem ki, így ott nem volt lehetősége kiesni annak a darabnak a kulcs és a gyertya között. Csakis akkor kerülhetett oda amikor a pipát lehúztam. A pipával meg elég nehéz eltörni a gyertyát ... de nem lehetetlen... smile

Kép: http://kepfeltoltes.hu/110530/DSCI0031_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

és a célszerszám a kiszippantott porcelán darabkával: http://kepfeltoltes.hu/110530/DSCI0035_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

« Utoljára szerkesztve: 2011.05.30 hétfő, 22:40:57 írta legyozo » Naplózva
Sarabat
Vendég
« Új hozzászólás #1867 Dátum: 2011.06.02 csütörtök, 16:31:54 »

azta micsoda szerszámot esztergáltál  taps  nyes
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1868 Dátum: 2011.06.06 hétfő, 09:14:42 »

Sziasztok!

Kiakaszt ez a gép (1.6, '93). Régebben már írtam egy problémáról, miszerint pl. autópályán néha meg-meg torpan, mocskosul oda kell neki lépni hogy tudjam tartani a tempót. Aztrán varázsütésszerűen megjavol pár percre, majd pár perc múlva megint rákezdi. Ekkor tanácsoltátok többen a lambda cserét. Nos a biztosítékát kivettem, és azt hittem meggyógyult, tényleg a lambda a bűnöss. Úgy tűnik mégsem, vagy nem egészen. Ugyanis a hétvégén a lakókocsim vontatása közben megint rákezdte ezt a hülyeséget. Az új lambda már megvan, csak még nem cseréltem ki, viszont a biztosíték ki van véve, úgyhogy az elméletileg nem szól bele.

Kérlek segítsetek, mi lehet még? Gyertyák? EGR? Valamilyen jeladó, mágneskapcsoló, nemtudommicsoda?

Este minden esetre nekiállok, kivillogtatom a hibatárat, hátha lesz valami érdekesség. Bár a lambda hiba sem volt benne (viszont tuti rossz volt a lambda, mert a bizti kivétele óta csökkent a fogyasztás).

Csak nem tudom, megint mi ment tönkre???

HELP!

 wilting wilting wilting

Köszönöm: BluElite
Naplózva
Miamidade
Vendég
« Új hozzászólás #1869 Dátum: 2011.06.06 hétfő, 13:05:29 »

Sziasztok.

Egy kérdés. És segítség kérése.

Most akarok/ szeretném a gyertyákat kicserélni az 1.8 as MK1 esemben viszont bárhogy tekerem nem enged...meg sem mozdul. Egyik sem falbav
Mit lehet ilyenkor tenni???  worship worship worship
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1870 Dátum: 2011.06.06 hétfő, 13:54:45 »

Csak nem tudom, megint mi ment tönkre???

Hááát, amíg nincs benne az új szonda, addig ne várd, hogy bármi változás legyen jó irányba, vagyis huzamosabb ideig...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1871 Dátum: 2011.06.06 hétfő, 13:56:10 »

Sziasztok.

Egy kérdés. És segítség kérése.

Most akarok/ szeretném a gyertyákat kicserélni az 1.8 as MK1 esemben viszont bárhogy tekerem nem enged...meg sem mozdul. Egyik sem falbav
Mit lehet ilyenkor tenni???  worship worship worship

Próbálj vmi nagybb erőkart kieszközölni! Fog az menni...
Nekem pont lehet dönteni egy kicsit a kulcson oldal irányba, miközben rajta van a gyertyán, így tudok az erőkaron változtatni...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Miamidade
Vendég
« Új hozzászólás #1872 Dátum: 2011.06.06 hétfő, 14:37:15 »

Most jöttem fel a szerelésből és bár vittem jobb, erősebb szerszámokat de így sem akar megmozdulni  falbav falbav falbav
belehet valamivel fújni esetleg a gyertyákat ami oldaná a szorulást és lazítaná??? Pl csavarlazító vagy tisztító spray ... worship worship worship
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1873 Dátum: 2011.06.06 hétfő, 14:56:45 »

Most jöttem fel a szerelésből és bár vittem jobb, erősebb szerszámokat de így sem akar megmozdulni  falbav falbav falbav
belehet valamivel fújni esetleg a gyertyákat ami oldaná a szorulást és lazítaná??? Pl csavarlazító vagy tisztító spray ... worship worship worship
Hiába csavarlazító ott nemigen segít.Egyvalamit tudsz,bár ez nem követendő példa!A üzemmeleg motornál kell megpróbálni tekerni.Akkor valamennyire kitágulnak a rések.De nehogy kalapáccsal vagy rángatással tekerd a kulcsot mert megszívod!Az egyenetlen erőhatás szétqrhatja a hengerfejet!Ha van rendes crova gyertyadugókulcs+racsnis kulcs és toldó akkor bal kézzel próbáld egyenletesen lefelé nyomni a racsnist,hogy függőleges legyen a másik kézzel egyenletes erővel tekerd!Ha megmozdul ki ne vedd a kulcsot,azonnal tekerd ki!LEhet,hogy szét van törve és csak a gyertyakulcs tartja össze a gyertyát.Nekem a véhatnál most ugyanez volt kb. ezzel a módszerrel szedtem ki,de mielőtt beteszed az újat mindenféleképp várd meg,hogy lehűljön a motor,mert a hideg gyertya-meleg hf nem a legjobb kombó.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1874 Dátum: 2011.06.06 hétfő, 14:58:34 »

Egyetértek, én is furcsállottam. Sőt én olyant sem láttam, hogy a gyertya porcelán részének 1/4-e csak úgy letörjön. Repedt gyertyát már láttam, de ilyen módon eltört gyertyát még nem.
Ugyanakkor az a műveletsor amit annál a gyertyánál végrehajtottam (pipa le, kulcs rá a gyertyára, kicsavarozás, kiemelés), nem nagyon enged csak arra következtetni, hogy a gyertyát nem én törtem el, pontosabban a gyertya nem a kicsavarozáskor tört el, hanem előtte valamikor. Mivel a gyertyát a kulcs segítségével emeltem ki, így ott nem volt lehetősége kiesni annak a darabnak a kulcs és a gyertya között. Csakis akkor kerülhetett oda amikor a pipát lehúztam. A pipával meg elég nehéz eltörni a gyertyát ... de nem lehetetlen... smile

Kép: http://kepfeltoltes.hu/110530/DSCI0031_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

és a célszerszám a kiszippantott porcelán darabkával: http://kepfeltoltes.hu/110530/DSCI0035_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Én jobban jártam,a hatból csak egy tört félbe,azt kipiszkáltam.A porcelán egyben maradt.
Naplózva
Miamidade
Vendég
« Új hozzászólás #1875 Dátum: 2011.06.06 hétfő, 15:05:37 »

Köszönöm a tanácsokat. akkor ezt még megpróbálom. Buherálni nem akarom és szétbarmolni sem mert annál többre becsülöm a kocsimat Smiley
ha max ez sem menne akkor marad a szaki holnap ....


 worship worship worship worship
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1876 Dátum: 2011.06.06 hétfő, 15:37:05 »

Köszönöm a tanácsokat. akkor ezt még megpróbálom. Buherálni nem akarom és szétbarmolni sem mert annál többre becsülöm a kocsimat Smiley
ha max ez sem menne akkor marad a szaki holnap ....


 worship worship worship worship
Annyiból jobban jársz,hogy ha beletöri a hf-be akkor az egész javítást neki kell állnia!Nehogy hagyd magad megvezetni!Az nem magyarázat,hogy nem tehet róla meg minden.Amennyiben nem vállalja a felelősséget,nyugodtan hívd a rendőröket és jegyzőkönyvezni mindent!
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1877 Dátum: 2011.06.06 hétfő, 20:52:16 »

Sziasztok!

1-2 hónapja kaptam itt a fórumon segítséget, hogyan kell villogtatással kiolvasni a hibatárat. Nos ezt ma megtettem. Többször is egymás után, nehogy eelnézzek valamit. A következő eredmény született, a következő sorrendben:

A jelentés értelmezéséhez az ***.hu-ról leszedtem a hibakódok jegyzékét

124: No ezt nem tudom mi lehet, nem volt bent a táblázatban. Ötlet?
157: MAF szenzor. Igazából nem értem ez miért került be???
172-173-174: Lambda szonda: Ez érthető, mert vacakolt, és kivettem a biztosítékot.
186: Az injektor nyitási ideje túl hosszú. Segítsen már valaki, mi a szöszt jelent ez, hogyan tudom pontosabban behítárolni a hibát?
452: Sebességmérő szenzor (VSS): Ez hol van? Hogyan tudom kimérni, tényleg rossz-e?

Ezek a hibák tuják produkálni az általam régebben írt megtorpanásos problémát? Az az érdekes, hogy mindig csak nagyobb terheléskor jelentkezi: Vontatáskor, hosszabb hegymenetben. Nem lehet hogy egész egyszerűen az egyik gyergya sz*r*kodik?


Bármilyen ötletet szívesen fogadok. Köszönettel: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1878 Dátum: 2011.06.07 kedd, 08:11:04 »

Sziasztok!

1-2 hónapja kaptam itt a fórumon segítséget, hogyan kell villogtatással kiolvasni a hibatárat. Nos ezt ma megtettem. Többször is egymás után, nehogy eelnézzek valamit. A következő eredmény született, a következő sorrendben:

A jelentés értelmezéséhez az ***.hu-ról leszedtem a hibakódok jegyzékét

124: No ezt nem tudom mi lehet, nem volt bent a táblázatban. Ötlet?
157: MAF szenzor. Igazából nem értem ez miért került be???
172-173-174: Lambda szonda: Ez érthető, mert vacakolt, és kivettem a biztosítékot.
186: Az injektor nyitási ideje túl hosszú. Segítsen már valaki, mi a szöszt jelent ez, hogyan tudom pontosabban behítárolni a hibát?
452: Sebességmérő szenzor (VSS): Ez hol van? Hogyan tudom kimérni, tényleg rossz-e?

Ezek a hibák tuják produkálni az általam régebben írt megtorpanásos problémát? Az az érdekes, hogy mindig csak nagyobb terheléskor jelentkezi: Vontatáskor, hosszabb hegymenetben. Nem lehet hogy egész egyszerűen az egyik gyergya sz*r*kodik?


Bármilyen ötletet szívesen fogadok. Köszönettel: BluElite
Neked ezek közül kell mazsolázni,hogy melyik a rossz v. nem ad le rendes jelet.A sebességmérő szenzor a váltó tetején van,egy háromszögletű csatlakozó megy rá.A hosszú injektornyitás annyi,hogy az elektronika szabályozza az injektorok pillanatnyi befecskendezési idejét.Pl.Hideg motornál több anyagot enged (hosszú idő) mint melegnél.Ha neked ezt írta ki,akkor valamiért túldúsít meleg motornál is.Ez jellemzően a lambda/maf hiba.A sebességmérő szenzor nem megfelelően működi,az is okozhat túldúsítást,mert például lassításnál,motorféknél a vezérlés nem zárja el az üzemanyag áramlást.Sajnos ezeket neked kell cserélni,takarítani.A MAF szálait carb cleaner-rel lehet fújni+puha ecsettel óvatosan törölni.A szenzort csak cserélni tudod,a lambda rajtad áll.A gyertyás dolgot is magad tudod ellenőrizni,vedd ki őket szemrevételezés,tisztítás vissza.Gyertyakábelt ha cserélted cserélted.Nézd meg a trafó csatiját,el tud törni a kábel a csatlakozó mögött közvetlenül (én a végén egy régi csatlakozót megtoldottam 10 centi vezetékkel és utána sose tört el) Ha ennyire benne vagy,akkor kiveheted a főtengely jeladót. Arról többen írták,hogy eltört a műanyag borítása és fals jelet adott.Érdemes a folytószelep alatt a tűzfal felől levő két (automatánál 3) lyukat takarítani.
Én azt mondom,egy rendes lambdát szerezz be mindenféleképp.Az tuti beleszól a nyitásba és a saját hibába.Ezzel megszabadulsz egy csomó gondtól,a többit meglátjuk.Joe még árul tudtommal,nem is drágán.Ha szét lesz bontva az autóm talán nálam is lesz,ha nem tört el,addig nem tudom kiszedni mert nincs hely.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.07 kedd, 08:15:21 írta misi107 » Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1879 Dátum: 2011.06.07 kedd, 08:36:44 »

Sziasztok!

1-2 hónapja kaptam itt a fórumon segítséget, hogyan kell villogtatással kiolvasni a hibatárat. Nos ezt ma megtettem. Többször is egymás után, nehogy eelnézzek valamit. A következő eredmény született, a következő sorrendben:

A jelentés értelmezéséhez az ***.hu-ról leszedtem a hibakódok jegyzékét

124: No ezt nem tudom mi lehet, nem volt bent a táblázatban. Ötlet?
157: MAF szenzor. Igazából nem értem ez miért került be???
172-173-174: Lambda szonda: Ez érthető, mert vacakolt, és kivettem a biztosítékot.
186: Az injektor nyitási ideje túl hosszú. Segítsen már valaki, mi a szöszt jelent ez, hogyan tudom pontosabban behítárolni a hibát?
452: Sebességmérő szenzor (VSS): Ez hol van? Hogyan tudom kimérni, tényleg rossz-e?

Ezek a hibák tuják produkálni az általam régebben írt megtorpanásos problémát? Az az érdekes, hogy mindig csak nagyobb terheléskor jelentkezi: Vontatáskor, hosszabb hegymenetben. Nem lehet hogy egész egyszerűen az egyik gyergya sz*r*kodik?


Bármilyen ötletet szívesen fogadok. Köszönettel: BluElite

Tedd bele az új szondát! Addig ne is írj be semmit!
Tisztítsd meg a MAF-ot, majd ezek után csinálj egy komputer resetetet!
Tanítsd újra a komputert, és aztán olvastass újra hibakódot! Ami benne marad, azzal kell csak foglalkozni.

Ha a km óra jeladó benne marad, akkor az kuka. Én bontottra cseréltem annó...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1880 Dátum: 2011.06.07 kedd, 08:37:26 »

Én azt mondom,egy rendes lambdát szerezz be mindenféleképp.Az tuti beleszól a nyitásba és a saját hibába.Ezzel megszabadulsz egy csomó gondtól,a többit meglátjuk.Joe még árul tudtommal,nem is drágán.Ha szét lesz bontva az autóm talán nálam is lesz,ha nem tört el,addig nem tudom kiszedni mert nincs hely.

Vett már vhonnan, csak még nem rakta be.
Én a cserével kezdeném, ahogy te is ajánlod...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1881 Dátum: 2011.06.07 kedd, 09:07:25 »

Kedves Kollégák!

Köszönöm szépen a tippeket.

Holnap este adom le szerelőbácsinak az autót, az időszerű olajcsere mellett cseréli a lambdát is. A tanácsot megfogadom, utána törlöm a hibatárat. Aztán  megyek vele, kipróbálom, kiolvasom. Meglátjuk.

A maf egyébként tiszta, tavasszal megpucoltam. Egyébként ránézésre sérülésmentes. Valahol egyszer találtam és le is töltöttem videókat ezeknek a zetec motoroknak a szervizeléséről. Sajnos olaszul hadoválnak, de a látványból meg lehet érteni. Benne van, hogyan lehet a mafot kimérni. Lehet, megpróbálom. Bár nem hiszem hogy nagy baja lenne, mert pl. penge jó az alapjárat.

Majd írok mi lett a vége.

Köszönök mindent! BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1882 Dátum: 2011.06.07 kedd, 10:09:50 »

Kedves Kollégák!

Köszönöm szépen a tippeket.

Holnap este adom le szerelőbácsinak az autót, az időszerű olajcsere mellett cseréli a lambdát is. A tanácsot megfogadom, utána törlöm a hibatárat. Aztán  megyek vele, kipróbálom, kiolvasom. Meglátjuk.

A maf egyébként tiszta, tavasszal megpucoltam. Egyébként ránézésre sérülésmentes. Valahol egyszer találtam és le is töltöttem videókat ezeknek a zetec motoroknak a szervizeléséről. Sajnos olaszul hadoválnak, de a látványból meg lehet érteni. Benne van, hogyan lehet a mafot kimérni. Lehet, megpróbálom. Bár nem hiszem hogy nagy baja lenne, mert pl. penge jó az alapjárat.

Majd írok mi lett a vége.

Köszönök mindent! BluElite
Ha maf jó akkor szerintem a lambda,gyújtás részen nézz szét.Igaz ami igaz,a maf trükkös,mert annyira picik az ellenállások benne,hogy egy felületi sérülést max. mikroszkóppal lehet észrevenni.Ha esetleg van a közeledben klubtag,egy próba erejéig cseréljétek meg.Ja,és annak is képes tőben eltörni a vezetéke,úgyhogy érdemes ellenőrizni (ha még nem tetted meg)
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1883 Dátum: 2011.06.07 kedd, 10:16:33 »

Ez utóbbit még nem. Lehet hogy mindenképpen ez lesz, ugyanis okoztak a villamos problémák már meglepetéseket.

Köszönettel: BluElite
Naplózva
astor72
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5099



E-mail
« Új hozzászólás #1884 Dátum: 2011.06.07 kedd, 12:35:06 »

még egy dolog a többiek javaslatai mellé...
látom, hogy 93-as a vas. a 94 előtti kocsikba gyengébb minőségű elektromos vezeték szigetelésű kötegek kerültek. ezért gyakori hiba, hogy hámlik a szigetelés. az injektor csatik tövében érdemes megnézned és az összes jeladó vezetékét ellenőrizd le...
Naplózva

95' v6 tournier, matt fekete, Rs optika
ami nálam került be:vésett első lámpák, egyedi könyöktámasz, plafon pilácsok hátra,tetőablak, tempomat, mk2 füthető motoros bőr ülések, mk2 fehér oldal indexek, kilépőfények...a csomiajtóban is.
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1885 Dátum: 2011.06.07 kedd, 12:39:04 »

Kedves Misi107!

Valószínűleg igazad lesz a maf vezetékhibájával kapcsolatban. Még nem mértem ki ugyan, de egy angol oldalon találtam egy részletesebb szöveggel bíró hibakód jegyzéket. A 157-re nem simán maf hibát ír, hanem: alacsony feszültség a maf szenzornál. A 124 pedig pillangószelep potméter lesz, egyértelműen.

 party0038

Köszönettel: BluElite
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1886 Dátum: 2011.06.07 kedd, 12:43:03 »

még egy dolog a többiek javaslatai mellé...
látom, hogy 93-as a vas. a 94 előtti kocsikba gyengébb minőségű elektromos vezeték szigetelésű kötegek kerültek. ezért gyakori hiba, hogy hámlik a szigetelés. az injektor csatik tövében érdemes megnézned és az összes jeladó vezetékét ellenőrizd le...

Szia!

Ezeket igyekeztem leszigetelni már régebben. "Elméletileg" nem zárlatosak vagy ilyesmi.

Mindegy. Holnap megy szerelőhöz, aztán tároló ürít, megint vontatok úgyis, ki kell jönnie hogy mi nem stimmel még. Ez max a hétvégén kiderül.

Egy kérdés ezzel kapcsolatban: amikor tanácsot kaptam a kódkiolvasással kapcsolatban, a kolléga írta a végén, hogy a diag csatlakozó 48-as lábánál a testelést megszüntetve majd ismét testelve törlődik a tároló. Ekkor csak a hibakód tároló törtlődik, vagy minden? Csak azért kérdezem, mert ha csak a tároló, akkor inkább ezt a megoldást választoim, ugyanis nem akarom tanítgatni a computert ha nem muszáj.

Köszönöm: BluElite
Naplózva
Joe
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22910


Vót...


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1887 Dátum: 2011.06.07 kedd, 13:06:38 »

Szia!

Ezeket igyekeztem leszigetelni már régebben. "Elméletileg" nem zárlatosak vagy ilyesmi.

Mindegy. Holnap megy szerelőhöz, aztán tároló ürít, megint vontatok úgyis, ki kell jönnie hogy mi nem stimmel még. Ez max a hétvégén kiderül.

Egy kérdés ezzel kapcsolatban: amikor tanácsot kaptam a kódkiolvasással kapcsolatban, a kolléga írta a végén, hogy a diag csatlakozó 48-as lábánál a testelést megszüntetve majd ismét testelve törlődik a tároló. Ekkor csak a hibakód tároló törtlődik, vagy minden? Csak azért kérdezem, mert ha csak a tároló, akkor inkább ezt a megoldást választoim, ugyanis nem akarom tanítgatni a computert ha nem muszáj.

Köszönöm: BluElite

Csak a tároló. Ezt inkább olyan esetben érdemes használni, amikor azt kell kideríteni, hogy régi, vagy új keletű a benne lévő hibakód.
Alkatrész csere, vagy hibaelhárítás után minden esetben újratanítás, azaz komplett reset a tanácsolt...
Naplózva

Tisztelettel!

Jelenleg:  '11 2,2 TDCi Galaxy ezüst, autom., panoráma, premium sound, alcantara...Smiley
              '07 1,8 TDCi Ford C-Max Ghia fekete, csodaszép.Smiley
              '99 MB A140 ASR, ABS, Airbag, félbőr, kihajtható ülésmagasító hátul.Smiley
A múlt...'99 2,8 VR6 Ford Galaxy majdnem FULL
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1888 Dátum: 2011.06.07 kedd, 15:26:32 »

Ez utóbbit még nem. Lehet hogy mindenképpen ez lesz, ugyanis okoztak a villamos problémák már meglepetéseket.

Köszönettel: BluElite
Nem csodálkozok rajta,én is végigcsináltam a piros autóval ezt a vesszőfutást.A végén hoztam egy komplett motortéri kábelköteget Kecskemétről egy 95-ös autóból.Amikor bekerült a vezérlés része,egy csapásra minden kín elmúlt.Akkor már a gyújtótrafó részt sem bántottam mert teljesen jó volt,repedés sem volt a vezeték szigetelésén.A hűtőrészt is cseréltem volna,ahhoz astor adott köteget,de az végül a következő tulajdonosra maradt.
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1889 Dátum: 2011.06.07 kedd, 19:25:21 »

Sziasztok!

Nézegetem az előző leírásokat, hátha megoldást találok a rángatásra. A trafó (?) utasoldali részén van egy csatlakozó: http://kepfeltoltes.hu/110607/egyvezet_kes_csatlakoz__2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg. Érzésem szerint ebbe a csatlakozóba két szál kellene menjen, de nekem csak egy van: http://kepfeltoltes.hu/view/110607/csati_egy_vezet_kkel_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg.
Minek a csatlakozója és hány vezeték kell bele kapcsolódjon?

Üdv
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.07 kedd, 19:26:55 írta legyozo » Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1890 Dátum: 2011.06.07 kedd, 19:32:50 »

Sziasztok!

Nézegetem az előző leírásokat, hátha megoldást találok a rángatásra. A trafó (?) utasoldali részén van egy csatlakozó: http://kepfeltoltes.hu/110607/egyvezet_kes_csatlakoz__2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg. Érzésem szerint ebbe a csatlakozóba két szál kellene menjen, de nekem csak egy van: http://kepfeltoltes.hu/view/110607/csati_egy_vezet_kkel_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg.
Minek a csatlakozója és hány vezeték kell bele kapcsolódjon?

Üdv
Nem.Abba gyárilag egy vezeték megy.Amire csatlakozik valami zajszűrő vagy mifene.A pirosban nekem egyszer valamiért kiszerelésre került és elkezdett rángatni az autó.Igazából fusim se tudta mire jó,de a gyújtáshoz van köze.Végül a fentiekben maradtunk.Aki tudja mi az,kérem árulja el,mert hülyén halok meg....
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1891 Dátum: 2011.06.07 kedd, 19:35:08 »

Nem.Abba gyárilag egy vezeték megy.Amire csatlakozik valami zajszűrő vagy mifene.A pirosban nekem egyszer valamiért kiszerelésre került és elkezdett rángatni az autó.Igazából fusim se tudta mire jó,de a gyújtáshoz van köze.Végül a fentiekben maradtunk.Aki tudja mi az,kérem árulja el,mert hülyén halok meg....
Ok, köszi a választ. Megnyugodtam, csak sajnos ettől a rángatás nem oldódott meg.
Üdv
Naplózva
BluElite
Vendég
« Új hozzászólás #1892 Dátum: 2011.06.07 kedd, 20:57:44 »

Nem.Abba gyárilag egy vezeték megy.Amire csatlakozik valami zajszűrő vagy mifene.A pirosban nekem egyszer valamiért kiszerelésre került és elkezdett rángatni az autó.Igazából fusim se tudta mire jó,de a gyújtáshoz van köze.Végül a fentiekben maradtunk.Aki tudja mi az,kérem árulja el,mert hülyén halok meg....

Szia!

Bár nem ismerem sajnos ennyire a mondeók lelki világát, de nem inkább zavarszűrő akar lenni? Ha jól emlékszem, anno a 105-ös skodámnál is volt zavarszűrő kondenzátor a trafónál, amelyiknek az volt a feladata, hogy megvédje a rádió vételt a trafó által gerjesztett zavarjelektől. Ez nem ilyesmi lehet? Bár mondom csak találgatok, de lehet hogy nagy hülyeséget mondtam. Lehet hogy neked azért rángatott az autód, mert a zavar nem csak a rádióba kavart bele.

Tisztelettel: BluElite
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1893 Dátum: 2011.06.07 kedd, 21:36:19 »

Szia!

Bár nem ismerem sajnos ennyire a mondeók lelki világát, de nem inkább zavarszűrő akar lenni? Ha jól emlékszem, anno a 105-ös skodámnál is volt zavarszűrő kondenzátor a trafónál, amelyiknek az volt a feladata, hogy megvédje a rádió vételt a trafó által gerjesztett zavarjelektől. Ez nem ilyesmi lehet? Bár mondom csak találgatok, de lehet hogy nagy hülyeséget mondtam. Lehet hogy neked azért rángatott az autód, mert a zavar nem csak a rádióba kavart bele.

Tisztelettel: BluElite
NEm tudom,lehet.De közben eszembe jutott miért is nem volt rajta.A szerelő akkor cserélte a vezérlés kábelkötegét és egész egyszerűen elfelejtette rádugni (Matyi bácsinál sűrűn előfordult,hogy valamit elfelejtett.Kuplungcsere után egy sor csavart felejtett el meghúzni...volt amit vissza sem rakott...)
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1894 Dátum: 2011.06.07 kedd, 21:38:31 »

Szia!

Bár nem ismerem sajnos ennyire a mondeók lelki világát, de nem inkább zavarszűrő akar lenni? Ha jól emlékszem, anno a 105-ös skodámnál is volt zavarszűrő kondenzátor a trafónál, amelyiknek az volt a feladata, hogy megvédje a rádió vételt a trafó által gerjesztett zavarjelektől. Ez nem ilyesmi lehet? Bár mondom csak találgatok, de lehet hogy nagy hülyeséget mondtam. Lehet hogy neked azért rángatott az autód, mert a zavar nem csak a rádióba kavart bele.

Tisztelettel: BluElite
Szia!
A Haynes szerint a neve: suppressor connector, azaz csillapító-fojtó-elnyomó csatlakozó. Tehát igazatok van zavar ill. zajszűrő (mindkét elnevezést használják) csatlakozója. Azonban az ördög bennem van és fel kell tegyem a kérdést. Miért tett a Ford egy két vezetékes csatit oda ahová egy is elég lett volna?
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1895 Dátum: 2011.06.07 kedd, 21:40:34 »

Szia!
A Haynes szerint a neve: suppressor connector, azaz csillapító-fojtó-elnyomó csatlakozó. Tehát igazatok van zavar ill. zajszűrő (mindkét elnevezést használják) csatlakozója. Azonban az ördög bennem van és fel kell tegyem a kérdést. Miért tett a Ford egy két vezetékes csatit oda ahová egy is elég lett volna?
Marha egyszerű.Azért,mert abból a dupla csatiból az autóban van kismillió darab,azért.Olcsóbb oda egy vezetéket rakni,mint egy másik csatit csinálni.Egyébként ezen kívül van máshol is ilyen,ne legyél ennyire kiakadva  Wink
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1896 Dátum: 2011.06.07 kedd, 21:47:36 »

Marha egyszerű.Azért,mert abból a dupla csatiból az autóban van kismillió darab,azért.Olcsóbb oda egy vezetéket rakni,mint egy másik csatit csinálni.Egyébként ezen kívül van máshol is ilyen,ne legyél ennyire kiakadva  Wink
Én is erre gondoltam, és nem vagyok kiakadva smile Egy jó kis fröccs után kevés dolog tud kiakasztani  Wink . Amúgy pár százezer csatinál, már jó kis összeg lehet...
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1897 Dátum: 2011.06.07 kedd, 21:48:34 »

Én is erre gondoltam, és nem vagyok kiakadva smile Egy jó kis fröccs után kevés dolog tud kiakasztani  Wink . Amúgy pár százezer csatinál, már jó kis összeg lehet...
okéj,értem,azért ment a végére a  Wink
Naplózva
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #1898 Dátum: 2011.06.07 kedd, 21:50:37 »

okéj,értem,azért ment a végére a  Wink

Értettem én is, és ugyanaz van esetemben a mosollyal.
Naplózva
misi107
Vendég
« Új hozzászólás #1899 Dátum: 2011.06.07 kedd, 21:53:17 »

Értettem én is, és ugyanaz van esetemben a mosollyal.
De komolyan,nálad ez a rángat dolog kezd elfajulni.Már kipróbáltál mindent és mégse jó.A végén tuti valami kis bizbaszról derül ki,hogy rossz...mindig ez szokott lenni....
Naplózva
Oldalak: 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 [38] 39 40 41 42 43 44 45 ... 88   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.