Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:33:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 133 134 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4652816 alkalommal)
0 Felhasználó és 111 vendég van a témában
groland
Vendég
« Új hozzászólás #6300 Dátum: 2014.03.05 szerda, 15:53:59 »

Sziasztok!

Kombi esetén: Valaki meg tudná mondani (mérni), hogy "egészséges" hátsó rugók esetén, terhelés nélkül milyen magasan kell lennie az autó hátuljának, avagy a sárvédőív legmagasabb pontjának?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6301 Dátum: 2014.03.05 szerda, 16:16:35 »

Sziasztok!

Kombi esetén: Valaki meg tudná mondani (mérni), hogy "egészséges" hátsó rugók esetén, terhelés nélkül milyen magasan kell lennie az autó hátuljának, avagy a sárvédőív legmagasabb pontjának?

68-69 cm.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #6302 Dátum: 2014.03.05 szerda, 17:06:24 »

Sziasztok,

2éve cseréltem a termosztátomat, (Vernet) de mintha megint szarakodna...Ha motorfékezek gyorsan visszahűl, és 60km alatt nem melegedett 80-82foknál többre. Gondolom ez nem valami jó, mivel haverom 2.0benyása 8km alatt 95fokon volt.

Egyértelműen termosztát hiba, ugye? Ez okozhat megnövekedett fogyasztást? Mostanság majd' 10litert eszik, a korábbi átlagos 8literhez képest. Vagy lamdbaszonda miatt lehet? ha igen, azt ki lehet valahogy mérni?

Csináltam mégegy tesztet. 10km után 75fok körül volt, majd ahogy városba értem, nem nyomtam neki, motorfékeztem, visszahűlt 60 alá, majd ahogy kiértem a városból, újra melegedett,20km alatt 80 fokig, aztán autópályára érve felmelegedett 97re, és azt tartotta is, 95-100 közötti ingadozással. Utána már nem hűlt vissza, 110km után városba érve is tartotta ezt az értéket. Szóval ennek tükrében lehet hogy kicsit halasztom a termosztát cserét, főleg hogy közeledik a jóidő.

 Szerintetek okozok ezzel valami komolyabb bajt?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
4levi17
Vendég
« Új hozzászólás #6303 Dátum: 2014.03.05 szerda, 18:38:24 »

Sziasztok.
Azt szeretném kérdezni hogy van egy 1.8-as benzines autóm 2003-as.
Olajcserénél mehet bele 10w40 Castrol Magnatech?
Válaszokat előre is köszönöm.

en 5W30 edge castroltol hasznalom.bevalt...de mindenkepp 5w30nal maradj
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6304 Dátum: 2014.03.05 szerda, 19:33:08 »

Igaz!!  Javítok akkor a 6 hengeres és a 4 hengeres között?
úgy tudom,hogy a tempomat motor ugyan az,a bowdene más. vezérlése is ugyan az.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
RDS
Vendég
« Új hozzászólás #6305 Dátum: 2014.03.06 csütörtök, 02:04:12 »

Helló!

Újfent tanácsot kérek az ügyben, hogy mi lehet a gond akkor, ha hűtőventilátor szinte folyamatosan megy.
(Normálisan van használva az autó, nem pörgetem a motort, 90-100 -as tempó városon kívül.)
Egyszercsak elindul és megy míg le nem állítom a motort. A hőfok mutató stabilan középen áll.

Előre is köszi!  Huh?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6306 Dátum: 2014.03.06 csütörtök, 07:32:25 »

Helló!

Újfent tanácsot kérek az ügyben, hogy mi lehet a gond akkor, ha hűtőventilátor szinte folyamatosan megy.
(Normálisan van használva az autó, nem pörgetem a motort, 90-100 -as tempó városon kívül.)
Egyszercsak elindul és megy míg le nem állítom a motort. A hőfok mutató stabilan középen áll.

Előre is köszi!  Huh?

Műszertesztben nézd a hőfokot mennyire megy fel és mennyit mutat folyamatosan.
A mutatót nem vedd alapul. 63°C -tól 105°C -ig biztosan ugyanott függőlegesen áll.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6307 Dátum: 2014.03.06 csütörtök, 09:21:38 »

Helló!

Újfent tanácsot kérek az ügyben, hogy mi lehet a gond akkor, ha hűtőventilátor szinte folyamatosan megy.
(Normálisan van használva az autó, nem pörgetem a motort, 90-100 -as tempó városon kívül.)
Egyszercsak elindul és megy míg le nem állítom a motort. A hőfok mutató stabilan középen áll.

Előre is köszi!  Huh?
a klíma (AC) ugye kivan kapcsolva?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #6308 Dátum: 2014.03.06 csütörtök, 16:40:04 »

Helló!

Újfent tanácsot kérek az ügyben, hogy mi lehet a gond akkor, ha hűtőventilátor szinte folyamatosan megy.
(Normálisan van használva az autó, nem pörgetem a motort, 90-100 -as tempó városon kívül.)
Egyszercsak elindul és megy míg le nem állítom a motort. A hőfok mutató stabilan középen áll.

Előre is köszi!  Huh?
Nálam  a venti csati le kipucol, fel és nem kapcsolt be indításnál,csak ahogy kell.
Cs12 fórumtárs adta az irányadó ötletet,neki valamiért elégett, csaticsere és  vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.06 csütörtök, 16:44:47 írta vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
vadolo
Vendég
« Új hozzászólás #6309 Dátum: 2014.03.10 hétfő, 17:39:59 »

Kérdésem lenne.Ha kiherélem a szívósort mi változik?---menetteljesítmény? fogyasztás?----
ha meg semmi akkor minek van?
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #6310 Dátum: 2014.03.10 hétfő, 17:51:31 »

Kérdésem lenne.Ha kiherélem a szívósort mi változik?---menetteljesítmény? fogyasztás?----
ha meg semmi akkor minek van?

Menetdinamikában és fogyasztásban én nem tapasztaltam változást. Megálláskor esik vissza a fordulat kicsit jobba egy pirinyó időre. Én ennyi változást tapasztaltam.
Naplózva
Thomas85
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 276



E-mail
« Új hozzászólás #6311 Dátum: 2014.03.10 hétfő, 18:27:21 »

Sziasztok.
Van valami probléma a kocsimmal, de idáig nem nagyon foglalkoztam vele. Néha nehezen indul. Mindig elindul elsőre, de van hogy 4-5 másodpercig kell indítózni. Mindegy hogy hideg vagy meleg a kocsi. Körülbelül öt indításból kétszer így indul. A fórumon találtam egy topikot: http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0
Tényleg olyan, mint ha nem kapna benzint pár másodpercig.
Gondolom már másnak is volt ilyen problémája. Mit javasoltok?

Üdv.
Tomi
Naplózva

2001 MK3 (B4Y) Ghia 2.0 benzin
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #6312 Dátum: 2014.03.11 kedd, 17:50:35 »

Sziasztok! Feljott a sarga motor jelzés az autómnál.
A hangja nem változott, az olaj megvan és világos barna színű. Motor leállítása és újra indítása után is folyamatosan ég. Nagy baj lehet?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6313 Dátum: 2014.03.11 kedd, 17:53:58 »

Sziasztok! Feljott a sarga motor jelzés az autómnál.
A hangja nem változott, az olaj megvan és világos barna színű. Motor leállítása és újra indítása után is folyamatosan ég. Nagy baj lehet?

Hibakódot kellene olvasni.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #6314 Dátum: 2014.03.11 kedd, 18:16:48 »

Hibakódot kellene olvasni.

Csütörtökön viszem szerelőhöz.
Lehet, hogy mégsem a kerék csapágy kótogott?
Lehet, hogy a motornál valami. De álló helyzetben gazadasra sincs semmi kótogás. Halk a motor.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6315 Dátum: 2014.03.11 kedd, 18:53:03 »

Sziasztok! Feljott a sarga motor jelzés az autómnál.
A hangja nem változott, az olaj megvan és világos barna színű. Motor leállítása és újra indítása után is folyamatosan ég. Nagy baj lehet?
nagy valószínűséggel egr hiba.de hibakódolvasás a tuti.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #6316 Dátum: 2014.03.11 kedd, 20:50:03 »

nagy valószínűséggel egr hiba.de hibakódolvasás a tuti.

Az egr-t meg tudom esetleg nézni én is?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6317 Dátum: 2014.03.11 kedd, 20:51:36 »

Az egr-t meg tudom esetleg nézni én is?
szerintem nem tudsz neki ártani....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
RDS
Vendég
« Új hozzászólás #6318 Dátum: 2014.03.11 kedd, 20:53:14 »

Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy a szervócső, amin kúpos tömítés, az megbontás után, újra összeszerelve, miért engedi az olajat?
Vagy venni kell újat méreg drágán, vagy van valami alternatív megoldás?  rinya
Naplózva
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #6319 Dátum: 2014.03.11 kedd, 20:58:41 »

szerintem nem tudsz neki ártani....


Sajnos lehet, hogy marad a szerelő. Nem nagyon tudom, hogy is kellene neki kezdenem. Azt hiszem túl amatőr vagyok hozzá.  Angry
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #6320 Dátum: 2014.03.11 kedd, 20:59:10 »

Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy a szervócső, amin kúpos tömítés, az megbontás után, újra összeszerelve, miért engedi az olajat?
Vagy venni kell újat méreg drágán, vagy van valami alternatív megoldás?  rinya
CS12-nek talán hasonló problémája volt mostanában. Keresd őt!  Wink
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
RDS
Vendég
« Új hozzászólás #6321 Dátum: 2014.03.11 kedd, 21:00:12 »

CS12-nek talán hasonló problémája volt mostanában. Keresd őt!  Wink

Köszönöm!
Naplózva
sempi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 88



E-mail
« Új hozzászólás #6322 Dátum: 2014.03.12 szerda, 13:33:00 »

Sziasztok

1.8 benzin 110 Le
kb 1000-rel ezelőtt volt olajcserén a cromaxnál.
Most néztem a nivópálcát, épp hogy beleér az olajba. Mikor elhoztam, a max jelnél volt.

Előtte 10ezer kb-et ment nálam az autó és nem volt olajfogyasztás, többször ránéztem és semennyi sem fogyott belőle.

Szerintetek mi okozhatta ezt a hirtelen olajfogyást? Nem vettem észre semmi változást, nincs új zaj, erőtlenség, füst, semmi?
Lehet, hogy nem a belevaló olajat kapta és amiatt fogyasztotta el?
Mennem kellene vele 250km-et, ha újratöltöm, szerintetek kibírja?
Milyen olaj kell bele?

Segítsetek

Köszi
.
.
.
Hello


A fentihez kapcsolódóan osztanám meg az eddig megtudott új információktat. Remélem lesz valaki, aki hasonló cipőben jár és van valami ötlete.

Szóval 1-2 hónapja kicseréltem a termosztátot az autóban, azóta gyorsan melegszik és az ELM327 olvasóval figyelve 102-103 fokig fel is melegszik a motor. Erre a szervíz azt mondta, hogy ilyennek kell lennie, jó ez.
Nemsokkal ezután időszerűvé vállt az olajcsere, úgyhogy a megszokott helyre elvittem, el is végezték a cserét. A gyári formula ford 5w-30 került bele - ahogy eddig is.

Olajcsere után megnéztem a nivópálcát, a maximumon volt. Ekkor azt gondoltam, hogy minden rendben van, az autó szervizelve, üzemi hőmérsékleten friss és megfelelő olajjal dolgozik.

Ezután következett egy BP-Szeged-Gyula-BP, majd egy BP-Zalaegerszeg út, egy kevés BP-i utazással,  nagyjából 850-900 Km.

Ezután ellenőriztem az olajszintet hideg motornál és azt tapasztaltam, hogy a minimum alatt van a szint kb fél centivel. Na ezen ledöbbentem, szerencsétlen kevés olajjal ment...

Alánéztem, de olajfojás nyomát nem láttam sem alul, sem felül, így csak az maradt, hogy elégette az olajat.

Felöntöttem az előző olajcseréről maradt 5w30-cal és 10w-40 volt még otthon, abból is kapott vagy fél litert.

Visszafele Zala - BP  megálltam és megnéztem mennyi az annyi és kb újabb fél litert elfogyasztott kb 200 km alatt.

Visszaérve az első út a szervízbe került - kompresszió és veszteség mérés, ellenőrzés.
Eredménye:
Kompresszió
1. henger: 12,5 bar
2. henger: 12,2 bar
3. henger: 12,8 bar
4. henger: 12,5 bar

Veszteség:
1. henger: 18%
2. henger: 15%
3. henger: 20%
4. henger: 12%

Szavakban kifejezve: "A motor kopott, de nem nagyon, ez nem indokol ilyen mértékű olajfogyasztást."

Felmerült lehetőségek:
1. más olaj használatával vizsgálni az olajfogyasztást - Valvoline Maxlife 10w-40 vagy 5w-40, amelyek melegen sűrűbbek a 30-nál, de nem rendelkeznek a Ford tanusítvánnyal.
2. motor meggyűrűzése - ez nem olyan nagyon drága, de nem találtam gyűrű készletet, ezzel kapcsolatban minden tanács érdekel
3. motor teljes felújítás - kiszerelés, gépműhelyben teljes felújítás - kb 400 ezer Ft
4. használt motor vásárlása - 1.8 benzin. Ebből van 81KW és 92 KW is. Mivel a motorkód nem egyforma (CGBA / CHBA), így nem egyszerű a csere. Az enyém a gyengébb...
5. ha már motor csere, miért ne legyen 2.0 Benzin. Azt tanácsolták, hogy a legjobb ár / érték arány az lenne, ha vennék egy jobbkormányos komlett autót. Motor átépítve az enyémbe, a többi eladva
6. autó eladása - így el lehet adni vagy 6-800 ezer Ft-os áron, tehát nem éri meg.


3 variáció esélyes:
- sűrűbb olaj
- motor meggyűrűzése
- valahonnan azonos motorkódú használt motor beszerzése

Mit ajánlatok?

Várom az építő jellegű hozzászólásokat.

Köszönöm


Kiegészítés:

Hideg alapjáratnál (kb 1300-as fordulat) néztem a kartelgázt.
A szelepfedélről levettem az olaj beöntő kupakot, és fölé tartottam a kezem. A kipufogó cső mögött is érzetre ennyi gáz áramlott ki.
Ebből arra következtetek, hogy az olaj nem föntről valamelyik szelep mellett megy lefelé, hanem lentről, a kartelből a dugattyúk mellett föltfelé. Javítsatok, ha tévedek



Leírom a tapasztalataimat, hátha segítek azoknak, akik hasonló cipőben járnak:

Több helyről kértem árajánlatot, vagy elképesztő összegeket mondtak, vagy a "majd megoldjuk valahogy" szöveget kaptam.
Már elkezdtem másik motort keresni, de elég ritka az ilyen, így nem haladt túl jól a történet...
bozsehu fórumtárs egy privát üzenete sokat lendített a dolgon.

Ő is hasonló cipőben jár (gyakori az indulás előtti olajtöltögetés..), de javasolt egy szerelőt, aki jól áll hozzáá a problémához és jó áron is dolgozik. Így találtam egy szerelőt, aki elvállalta és megoldotta a javítást.

Mivel a hengerfalak és a szelepfészkek is jó állapotban voltak, így nem látta szükségét gépműhely bevonásának, így a szelepszár szimeringek, a gyűrűk és a hajtókarcsapágyak cseréjét követően 1 héttel az autó leadását követően el is hoztam az autót. Azóra kb 900 km-t mentem, eddig probléma nélkül. Megszűnt az olajfogyasztás és a jóállapotú gyújtógyertyáknak köszönhetően ismét jól indul a motor.

A korábban emlegetett 350-400 ezer Ft-os javítási költségnél jóval kevesebbe, ~140000Ft-ba került a javítás .

A telefonszámot nem tenném ide ki, de szívesen elküldöm privátban, ha szüksége lenne valakinek rá.

Remélem a fenti információk segítenek másnak is...
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.12 szerda, 13:36:19 írta sempi » Naplózva

MK3 Facelift 1 1.8 Benzin 2004.12 (6 kerék, 4 ajtó)
Lala81
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #6323 Dátum: 2014.03.12 szerda, 19:25:06 »


Leírom a tapasztalataimat, hátha segítek azoknak, akik hasonló cipőben járnak:

Több helyről kértem árajánlatot, vagy elképesztő összegeket mondtak, vagy a "majd megoldjuk valahogy" szöveget kaptam.
Már elkezdtem másik motort keresni, de elég ritka az ilyen, így nem haladt túl jól a történet...
bozsehu fórumtárs egy privát üzenete sokat lendített a dolgon.

Ő is hasonló cipőben jár (gyakori az indulás előtti olajtöltögetés..), de javasolt egy szerelőt, aki jól áll hozzáá a problémához és jó áron is dolgozik. Így találtam egy szerelőt, aki elvállalta és megoldotta a javítást.

Mivel a hengerfalak és a szelepfészkek is jó állapotban voltak, így nem látta szükségét gépműhely bevonásának, így a szelepszár szimeringek, a gyűrűk és a hajtókarcsapágyak cseréjét követően 1 héttel az autó leadását követően el is hoztam az autót. Azóra kb 900 km-t mentem, eddig probléma nélkül. Megszűnt az olajfogyasztás és a jóállapotú gyújtógyertyáknak köszönhetően ismét jól indul a motor.

A korábban emlegetett 350-400 ezer Ft-os javítási költségnél jóval kevesebbe, ~140000Ft-ba került a javítás .

A telefonszámot nem tenném ide ki, de szívesen elküldöm privátban, ha szüksége lenne valakinek rá.

Remélem a fenti információk segítenek másnak is...
Nekem is 1000 km/1 liter volt.
Találtam egy jó szerelőt.
Előtte hengerveszteség és persze kompresszió mérés is volt.
Gyűrűk cseréje, szelepszár szimering csere, a henger falán is mértek valamit, ami megfelelt.
140-et fizettem érte és még szervó olaj csere is belefért. Az olajokat én vettem.
Azóta 10000 km benne van, még nem fogyott.
Naplózva

Mk3 2004 1.8 110le
groland
Vendég
« Új hozzászólás #6324 Dátum: 2014.03.13 csütörtök, 14:33:46 »

68-69 cm.

Köszönöm, az infót. 69,3cm-t mértem. Egy kicsit alacsonynak találtam a hátulját, de úgy tűnik ez csak egy szubjektív érzés.
Naplózva
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #6325 Dátum: 2014.03.13 csütörtök, 20:26:44 »

Amikor gázt adok alapjaratnal van 1 masodpercnyi krrr... hang Ugye nem a lánc szarakodik?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6326 Dátum: 2014.03.13 csütörtök, 21:05:19 »

Amikor gázt adok alapjaratnal van 1 masodpercnyi krrr... hang Ugye nem a lánc szarakodik?
inkább a gyujtás...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #6327 Dátum: 2014.03.13 csütörtök, 22:50:58 »

inkább a gyujtás...

Köszönöm a választ! 
Holnap érkezik,  ha minden igaz a kis ELM327 obd-m. Azzal esetleg rá tudnék nézni a gyújtásra?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6328 Dátum: 2014.03.14 péntek, 07:56:23 »

Köszönöm a választ! 
Holnap érkezik,  ha minden igaz a kis ELM327 obd-m. Azzal esetleg rá tudnék nézni a gyújtásra?
szerintem ahhoz mOdiag kell,de műkszik elm-el......
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Jani18
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Új hozzászólás #6329 Dátum: 2014.03.14 péntek, 17:14:36 »

Sziasztok.
Azt szeretném kérdezni töletek hogy mikor felnyitottam a motorháztetőt sziszegést halottam rájöttem hogy a tágulási tartály túlfolyólyánál sziszeg.
Ez vajon normális vagy hiányzik onnan egy tömítés? Mintha egy kis megfojást is látnék a tartály alatt és mintha a hűtővíz is kopna.
 falbav
Naplózva

2003-as Mondeo MK3 1.8 (110 LE) Ambiente
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6330 Dátum: 2014.03.14 péntek, 17:19:04 »

Sziasztok,

Az hiba vagy ficsőr, hogy ha gurulok mondjuk a piros lámpa felé,kiveszem üresbe, akkor ilyen 1500 körül tartja a fordulatot és csak megállás után ejti le alapjáratra?

Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #6331 Dátum: 2014.03.14 péntek, 17:36:30 »

Sziasztok,

Az hiba vagy ficsőr, hogy ha gurulok mondjuk a piros lámpa felé,kiveszem üresbe, akkor ilyen 1500 körül tartja a fordulatot és csak megállás után ejti le alapjáratra?


Aksi saru nem volt levéve mostanában? És utána stabil az alapjárat, vagy hintázik?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6332 Dátum: 2014.03.14 péntek, 17:38:12 »

Aksi saru nem volt levéve mostanában? És utána stabil az alapjárat, vagy hintázik?

Nem volt levéve sose. Utána, előtte stabil.
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #6333 Dátum: 2014.03.14 péntek, 17:39:13 »

Nem volt levéve sose. Utána, előtte stabil.
Akkor passz. Majd jönnek okosabbak, és megpróbálnak segíteni.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6334 Dátum: 2014.03.14 péntek, 18:16:59 »

Sziasztok,

Az hiba vagy ficsőr, hogy ha gurulok mondjuk a piros lámpa felé,kiveszem üresbe, akkor ilyen 1500 körül tartja a fordulatot és csak megállás után ejti le alapjáratra?


ficsőr! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #6335 Dátum: 2014.03.14 péntek, 19:16:10 »

ficsőr! Wink
Próbáld meg a kuplungot gurulás közben még egyszer lenyomni.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6336 Dátum: 2014.03.14 péntek, 19:47:37 »

Szerintem meg nem üresbe kell gurulni a lámpa felé, hanem motorfékkel.
Egyrészt elveszi a befecskendezést akkor és még a féket is lehet kímélni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6337 Dátum: 2014.03.14 péntek, 19:59:13 »

Szerintem meg nem üresbe kell gurulni a lámpa felé, hanem motorfékkel.
Egyrészt elveszi a befecskendezést akkor és még a féket is lehet kímélni.
ettől még a guruló emelt fordulat normál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6338 Dátum: 2014.03.14 péntek, 20:33:54 »

ettől még a guruló emelt fordulat normál.
Így van. Üresben amíg van sebesség jel "felkészül, hogy sebességi fokozatban felengedjük a kuplungot".
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bozsehu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22

Charlesrop Charlesrop
WWW
« Új hozzászólás #6339 Dátum: 2014.03.15 szombat, 14:23:21 »

Valóban normális az emelt fordulat ami 1000r/m amikor minden kafa !! Nekem is ugyan ez a bajom , már korábban írtam amíg gurul 1500rp amikor megáll a kerék felugrik 1700re majd le kb850-re . Hideg indítás 3000rp kb 4-5 sec utánna 1500 , meleg indítás 2000rp 2-3sec utánna 850 vagy 1000 mikor milyen kedve van . Hibakód nincs 3 diaggal is nézve volt ahol azt mondták fals levegőt kap volt ahol egr-re tippeltek volt ahol bemerték vallani , hogy nemtudják miért van . Az alapjárati motor cserélve , pillangó megpucsolva és mégis *** ! Ha sokáig ígymarad cserélhetem a motortartó bakokat mert váltásnál és forgalomba haladva akkorákot ránt , hogy szétfognak szakadni . Mk1-em volt imádtam , ezt UTÁLOM soha többet mondeo .
Naplózva

Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6340 Dátum: 2014.03.15 szombat, 14:29:20 »

Valóban normális az emelt fordulat ami 1000r/m amikor minden kafa !! Nekem is ugyan ez a bajom , már korábban írtam amíg gurul 1500rp amikor megáll a kerék felugrik 1700re majd le kb850-re . Hideg indítás 3000rp kb 4-5 sec utánna 1500 , meleg indítás 2000rp 2-3sec utánna 850 vagy 1000 mikor milyen kedve van . Hibakód nincs 3 diaggal is nézve volt ahol azt mondták fals levegőt kap volt ahol egr-re tippeltek volt ahol bemerték vallani , hogy nemtudják miért van . Az alapjárati motor cserélve , pillangó megpucsolva és mégis *** ! Ha sokáig ígymarad cserélhetem a motortartó bakokat mert váltásnál és forgalomba haladva akkorákot ránt , hogy szétfognak szakadni . Mk1-em volt imádtam , ezt UTÁLOM soha többet mondeo .

Nem a mondeo-t kell utálni. Valami hibás, ennyi.
Hiba minden márkájú autónál előfordulhat. Meg kell keresni és megjavítani. Ez nem a "mondeo hibája".

Sok helyről tud még falsh levegőt beszívni. Hiába nézik meg sok féle diaggal, ha CSAK hibakódot keresnek!
Sajnos a legtöbb helyen itt ki is merül a műszer és/vagy diagnosztikai eszköz használata.
Rengeteg dolgot elárulnak az élő adatok.....persze ha tudják (tudnák), hogy mit és hol kell nézni és mi a jó vagy rossz érték.

Ezért kár leszólni és lemondani a Mondeo-ról. De te tudod......
Bár ez is tipikus, hogy akinek baj van az autójával az utálja, lehet az bármilyen autó.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
bozsehu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22

Charlesrop Charlesrop
WWW
« Új hozzászólás #6341 Dátum: 2014.03.15 szombat, 17:56:17 »

Ahogy írtam az 1-est imádtam pedig az is mondeo volt . Az a bajom ezzel , hogy tipushiba az ajtózár , a termosztát , az olajfogyás , a kormánymű , az ülésfogaskerék , a berohadt féknyereg .....  csak így hirtelen ami eszembe jutott . Nemtudok még 1 tipust ennyi tipushibával . De ez van, ezzel kell járni !
Naplózva

Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6342 Dátum: 2014.03.15 szombat, 18:09:24 »

Ahogy írtam az 1-est imádtam pedig az is mondeo volt . Az a bajom ezzel , hogy tipushiba az ajtózár , a termosztát , az olajfogyás , a kormánymű , az ülésfogaskerék , a berohadt féknyereg .....  csak így hirtelen ami eszembe jutott . Nemtudok még 1 tipust ennyi tipushibával . De ez van, ezzel kell járni !

Ajtózárat nevezzük típushibának. De a FL előttieknél fordulhat elő és az 11+ év.......  Ha ennyi idősen elromlik valami, akkor az olyan nagy baj?
Más márkáknál pár év alatt sokkal drágább alkatrészek mennek tönkre.

Termosztát miért lenne típushiba? Tönkremegy.......másban is.

Olajfogyás miért típushiba?  Minden elhanyagolt autónál történhet rendellenes kopás. Felhasználó hiba.

Kormánymű miért típushiba?  Másban is tönkre megy és drágább is.

Ülésfogaskerék valóban alulméretezett -de állandóan minek állítgatni?- Ez apróság, nem komoly hiba.

A berohadós féknyereg előfordul, de hidd el........ ez még mindig nem akkora probléma, mint más márkánál sokkal több minden.

Nem tudsz még egy típust ennyi hibával?  Kevés autómárkára és típusra van rálátásod. Sokkal komolyabb és drágább hibákkal "élnek" olyan autómárkák és típusaik, amiről te azt gondolod, hogy hűdejó autó.
Ezek nagy része a használatból eredő meghibásodás. Mit vársz, egy autó soha ne romoljon el?  Cheesy

Ez van ezzel kell járni? Nem kell, el lehet adni...lehet venni mást, de ne hidd, hogy ennyi idősen és futott kilométerekkel azokon nem kell javítani semmit.


Most nem a Mondeo III-as mellett kampányolok, de elhiheted, hogy ár/érték és méret/biztonság/kényelem arányban nincs még egy ilyen autó.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6343 Dátum: 2014.03.15 szombat, 19:11:54 »

Ahogy írtam az 1-est imádtam pedig az is mondeo volt . Az a bajom ezzel , hogy tipushiba az ajtózár , a termosztát , az olajfogyás , a kormánymű , az ülésfogaskerék , a berohadt féknyereg .....  csak így hirtelen ami eszembe jutott . Nemtudok még 1 tipust ennyi tipushibával . De ez van, ezzel kell járni !

Igazat kell hogy adjak GSR kollégának. A felsorolt úgymond típushibákból 200ekm alatt (végig füzetben vezetett) csak az ülésfogaskerék jelentkezett, amit 8 eFt-ért javíttattam, + dobattam bele bontott tempomatot,új szívósort és LPG-t ami az én döntésem volt.  Így végül lett egy nagy,kényelmes,fullos, olcsón fenntartható autóm 1.3 mFt-ért. Hogy majd előjön ez meg az ? Persze ! Majd meg lesz javítva és kész. Hogy átülnék e egy 2-3 milliós kis suzukiba ? Köszi nem.

Biztosan számít az is hogy mennyire taposták szét az előző gazdák az autót, plusz hogy a km óra mennyire mutatja az igazságot...
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6344 Dátum: 2014.03.15 szombat, 19:28:43 »

Valóban normális az emelt fordulat ami 1000r/m amikor minden kafa !! Nekem is ugyan ez a bajom , már korábban írtam amíg gurul 1500rp amikor megáll a kerék felugrik 1700re majd le kb850-re . Hideg indítás 3000rp kb 4-5 sec utánna 1500 , meleg indítás 2000rp 2-3sec utánna 850 vagy 1000 mikor milyen kedve van .
Ez még nem egy komoly hiba, eddig ott követted el a hibát hogy rossz szervizbe adtad be. Ha pest környéki vagy, privát üzenetben megmondom neked hova vidd, ahol értenek is a Ford-okhoz. Olyan világot élünk ahol a szerviz szó és a szakértelem nem feltétlen függ már össze.
Naplózva
Jani18
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



« Új hozzászólás #6345 Dátum: 2014.03.16 vasárnap, 20:43:15 »

Csatlakozom az előttem szólókhoz ez eddig a legjobb autóm vannak ugyan bajai de nem komolyak.
Naplózva

2003-as Mondeo MK3 1.8 (110 LE) Ambiente
groland
Vendég
« Új hozzászólás #6346 Dátum: 2014.03.17 hétfő, 14:29:32 »

Ez még nem egy komoly hiba, eddig ott követted el a hibát hogy rossz szervizbe adtad be. Ha pest környéki vagy, privát üzenetben megmondom neked hova vidd, ahol értenek is a Ford-okhoz. Olyan világot élünk ahol a szerviz szó és a szakértelem nem feltétlen függ már össze.

Engem érdekelne Budapesten olyan szerviz/szerelő ahol értenek az autóhoz.
Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6347 Dátum: 2014.03.17 hétfő, 20:05:19 »

Engem érdekelne Budapesten olyan szerviz/szerelő ahol értenek az autóhoz.
Küldtem privát üz-ben.
Naplózva
vadolo
Vendég
« Új hozzászólás #6348 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:37:48 »

hello mindenkinek !
mk3-as 2.0 benzineshez keresek hűtővíz tulfolyó tartályt
Köszönöm
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6349 Dátum: 2014.03.18 kedd, 19:40:34 »

Kiegyenlítő vagy tágulási tartály.
Túl nem folyik semmi, sehova. Smiley
Keres-kínál.....autóbontások.......
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Oldalak: 1 ... 120 121 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 133 134 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.053 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.