Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:35:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4657983 alkalommal)
0 Felhasználó és 246 vendég van a témában
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #6550 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 21:52:32 »

A tobbi stimmel, amit irtam?
Hutofolyadekot milyet ontsek utana szerintetek?


Szerintem gyárit, vagy legalább is "alumínium barát" hűtőfolyadékot. Kb. 1-1,5L fog elfolyni.
Amit még tanácsolnék, hogy szerszámmal készülj fel, mert hiába csak két csavar, a hátsóhoz nagyon nehéz hozzáférni.
Pont szemben van azzal a fémcsővel, amiről le kell szedned a gumicsövet és hely, na az nincs.
Én anno úgy oldottam meg, hogy levettem az EGR tetejét (az a bizonyos négy csavar a tetején), mert a csatlakozó miatt a racsnis kulcs nem tudott elfordulni. Nyugodtan leveheted, simán visszamegy.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
nagyzotya
Vendég
« Új hozzászólás #6551 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 22:06:13 »

A sok hasznos informacio utan azt hiszem elkezdek rendelgetni.
Tisztito spray, hutofolyadek es a tomitest is cserelnem kellene ott vagy az tul szokta elni a muveletet?
Fagyalloban ezt találtam:
http://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-Ford-Super-Plus-Premium-Anti-Freeze-Coolant-1Ltr-Finis-Code-1336799-/360784152765?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item54006948bd
Ennek a finis codeja: 1336799
A mondeo wiki 1336797-et ir bele.
Ennek van jelentosege vagy jo ez is?




Szerintem gyárit, vagy legalább is "alumínium barát" hűtőfolyadékot. Kb. 1-1,5L fog elfolyni.
Amit még tanácsolnék, hogy szerszámmal készülj fel, mert hiába csak két csavar, a hátsóhoz nagyon nehéz hozzáférni.
Pont szemben van azzal a fémcsővel, amiről le kell szedned a gumicsövet és hely, na az nincs.
Én anno úgy oldottam meg, hogy levettem az EGR tetejét (az a bizonyos négy csavar a tetején), mert a csatlakozó miatt a racsnis kulcs nem tudott elfordulni. Nyugodtan leveheted, simán visszamegy.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.17 csütörtök, 22:20:41 írta nagyzotya » Naplózva
ezso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 232



E-mail
« Új hozzászólás #6552 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 23:03:54 »

A sok hasznos informacio utan azt hiszem elkezdek rendelgetni.
Tisztito spray, hutofolyadek es a tomitest is cserelnem kellene ott vagy az tul szokta elni a muveletet?
Fagyalloban ezt találtam:
http://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-Ford-Super-Plus-Premium-Anti-Freeze-Coolant-1Ltr-Finis-Code-1336799-/360784152765?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item54006948bd
Ennek a finis codeja: 1336799
A mondeo wiki 1336797-et ir bele.
Ennek van jelentosege vagy jo ez is?

Szerintem teljesen jó bele a hűtőfolyadék.
A tömítés nálam túlélte, de erre inkább GSR tudhatja a választ, mert én csak egyszer csináltam. Ő gondolom kicsit többet látott ilyenből.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia, 2003.07, 2.0 16V, 145LE
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6553 Dátum: 2014.04.18 péntek, 06:14:51 »

Akik eddig beleztek szívósort, azoknál többnyire mind jók voltak a tömítések? Vagy érdemes cserélni őket ha már lent a szívósor?

Illetve mondtak egy mágnesszelepet, hogy az akkor ne kapjon áramot, ha kibelezem a szívósort. Erről találok valahol egy képet, hogy milyen mágnesszelepről van szó?
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6554 Dátum: 2014.04.18 péntek, 07:38:17 »

Akik eddig beleztek szívósort, azoknál többnyire mind jók voltak a tömítések? Vagy érdemes cserélni őket ha már lent a szívósor?

Illetve mondtak egy mágnesszelepet, hogy az akkor ne kapjon áramot, ha kibelezem a szívósort. Erről találok valahol egy képet, hogy milyen mágnesszelepről van szó?

Nem szokott baj lenni a tömítésekkel.
Amíg a gumi "kilóg" a helyéről, addig biztosan tömít mikor felfekszik a hengerfejre.
A szolenoid szeleppel nem foglalkozz, nem is értem miért mondták. Ha leveszed róla a csatlakozót (tök felesleges is), akkor hibaüzenetet generálhat.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6555 Dátum: 2014.04.18 péntek, 08:17:43 »

Nem szokott baj lenni a tömítésekkel.
Amíg a gumi "kilóg" a helyéről, addig biztosan tömít mikor felfekszik a hengerfejre.
A szolenoid szeleppel nem foglalkozz, nem is értem miért mondták. Ha leveszed róla a csatlakozót (tök felesleges is), akkor hibaüzenetet generálhat.


Rendben. Köszönöm.  worship Mondjuk időközben arra jutottam,hogy a bárdiban max kedvezményem van, így 5k lenne a 4 tömítés, akkor már ha leszedem, akkor kicserélem. Nem másért, hanem mert ugye van ez a megálláskor felpörgés, amire többen is mondtátok és a szerelő is, hogy falsot szívhat, hogy legalább ezt a részt kizárjuk, hogy ha esetleg megmaradna a visszaszerelés után is.
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #6556 Dátum: 2014.04.18 péntek, 08:33:14 »

Rendben. Köszönöm.  worship Mondjuk időközben arra jutottam,hogy a bárdiban max kedvezményem van, így 5k lenne a 4 tömítés, akkor már ha leszedem, akkor kicserélem. Nem másért, hanem mert ugye van ez a megálláskor felpörgés, amire többen is mondtátok és a szerelő is, hogy falsot szívhat, hogy legalább ezt a részt kizárjuk, hogy ha esetleg megmaradna a visszaszerelés után is.

Szia,

ha van egy kis plusz energiád, szerintem csinálhatnál pár képet a műveletről. Vagy akár a teljes folyamatról lépésről lépésre, és mehetne belőle cikk a Wikibe ( vagy FAQ, vagy minek hívják vigyor3 ) Már csak azért is, mert akkor utána megcsinálnám én is... vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6557 Dátum: 2014.04.18 péntek, 09:37:43 »

Szia,

ha van egy kis plusz energiád, szerintem csinálhatnál pár képet a műveletről. Vagy akár a teljes folyamatról lépésről lépésre, és mehetne belőle cikk a Wikibe ( vagy FAQ, vagy minek hívják vigyor3 ) Már csak azért is, mert akkor utána megcsinálnám én is... vigyor3

Kicsit olvass vissza....ott a talkfordos link. Abban minden benne van ami kell.

Itt vannak:
http://www.talkford.com/page/fordwiki/_/mondeo/mondeo-mk3/intake-manifold-removal-r124
http://www.talkford.com/topic/201881-20-inlet-flaps-removal/
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.18 péntek, 09:39:20 írta Zoleex » Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vadolo
Vendég
« Új hozzászólás #6558 Dátum: 2014.04.18 péntek, 11:18:30 »

Tudna nekem segíteni valaki abban ,hogy a környéken ki foglalkozik mondeoval ?Szívósort kellene megnézni. mk3 2002-es 2000 benzin.
Kiskunhalason élek.
 Köszi
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6559 Dátum: 2014.04.18 péntek, 11:37:43 »

Tudna nekem segíteni valaki abban ,hogy a környéken ki foglalkozik mondeoval ?Szívósort kellene megnézni. mk3 2002-es 2000 benzin.
Kiskunhalason élek.
 Köszi

Ha már nagyon rossz állapotban van akkor otthon is tudod ellenőrizni.  Kocsit beindítod....az szívósor elejére megy egy vákuumcső azt lehúzod és fülelsz, ha szebb lesz a hangja, mint amikor visszadugod akkor már bajok vannak.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6560 Dátum: 2014.04.18 péntek, 12:24:43 »

Rendben. Köszönöm.  worship Mondjuk időközben arra jutottam,hogy a bárdiban max kedvezményem van, így 5k lenne a 4 tömítés, akkor már ha leszedem, akkor kicserélem. Nem másért, hanem mert ugye van ez a megálláskor felpörgés, amire többen is mondtátok és a szerelő is, hogy falsot szívhat, hogy legalább ezt a részt kizárjuk, hogy ha esetleg megmaradna a visszaszerelés után is.

A Cromax-nál meg Hanspries 866/ db, azaz ~3500 a 4 tömítés!   Bárdi, kedvezménnyel....  taps  Nem mindegy ám, hogy mennyiből kapod a kedvezményt.
Egyébként 5 db az a 4 tömítés!
Az EGR felöl is van egy O gyűrű, ami ugyanúgy "megmozdul" a szívócsonk levételekor.
Kék



Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6561 Dátum: 2014.04.18 péntek, 12:26:20 »

Rendben. Köszönöm.  worship Mondjuk időközben arra jutottam,hogy a bárdiban max kedvezményem van, így 5k lenne a 4 tömítés, akkor már ha leszedem, akkor kicserélem. Nem másért, hanem mert ugye van ez a megálláskor felpörgés, amire többen is mondtátok és a szerelő is, hogy falsot szívhat, hogy legalább ezt a részt kizárjuk, hogy ha esetleg megmaradna a visszaszerelés után is.

Ott nem szokott falsh levegőt szívni. Jó konstrukciós tömítések ezek.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6562 Dátum: 2014.04.18 péntek, 12:27:25 »

Tudna nekem segíteni valaki abban ,hogy a környéken ki foglalkozik mondeoval ?Szívósort kellene megnézni. mk3 2002-es 2000 benzin.
Kiskunhalason élek.
 Köszi

Minek a környékén?  Az autó környékén?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vadolo
Vendég
« Új hozzászólás #6563 Dátum: 2014.04.18 péntek, 12:57:20 »

A Cromax-nál meg Hanspries 866/ db, azaz ~3500 a 4 tömítés!   Bárdi, kedvezménnyel....  taps  Nem mindegy ám, hogy mennyiből kapod a kedvezményt.
Egyébként 5 db az a 4 tömítés!
Az EGR felöl is van egy O gyűrű, ami ugyanúgy "megmozdul" a szívócsonk levételekor.
Kék




Naplózva
vadolo
Vendég
« Új hozzászólás #6564 Dátum: 2014.04.18 péntek, 12:58:28 »

Minek a környékén?  Az autó környékén?  vigyor3

Köszönöm, sokat segítettél
Naplózva
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6565 Dátum: 2014.04.19 szombat, 11:36:09 »

Na most kell sürgős tanács. Levettem a szívósort és a lapátok hibátlanok, újszerűek. Na most mi legyen?

Képek:
https://www.dropbox.com/s/dnv7av6fm72g5bm/2014-04-19%2011.23.23.jpg
https://www.dropbox.com/s/zyviykml6d0ehs4/2014-04-19%2011.23.30.jpg
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6566 Dátum: 2014.04.19 szombat, 11:41:16 »

Na most kell sürgős tanács. Levettem a szívósort és a lapátok hibátlanok, újszerűek. Na most mi legyen?

Képek:
https://www.dropbox.com/s/dnv7av6fm72g5bm/2014-04-19%2011.23.23.jpg
https://www.dropbox.com/s/zyviykml6d0ehs4/2014-04-19%2011.23.30.jpg

Örülj neki....és tedd vissza.  vigyor3 
A lapátok tengelyei nem lötyögnek?
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6567 Dátum: 2014.04.19 szombat, 12:23:25 »

Örülj neki....és tedd vissza.  vigyor3 
A lapátok tengelyei nem lötyögnek?

Nem lötyög. olyan patent mintha új lenne. De megvan a hiba!!!!!!! Az a vastag cső ami a szívósor alján megy a motorhoz...na azon van egy 4 centis hasadás...gondolom ez szivatott.Vettem egy csövet 700 forintért és indul a visszaszerelés. Smiley
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #6568 Dátum: 2014.04.19 szombat, 12:29:05 »

Nem lötyög. olyan patent mintha új lenne. De megvan a hiba!!!!!!! Az a vastag cső ami a szívósor alján megy a motorhoz...na azon van egy 4 centis hasadás...gondolom ez szivatott.Vettem egy csövet 700 forintért és indul a visszaszerelés. Smiley


Melyik az? Képet csináltál róla? (ha nem, csinálhatnál) vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6569 Dátum: 2014.04.19 szombat, 12:29:20 »

Nem lötyög. olyan patent mintha új lenne. De megvan a hiba!!!!!!! Az a vastag cső ami a szívósor alján megy a motorhoz...na azon van egy 4 centis hasadás...gondolom ez szivatott.Vettem egy csövet 700 forintért és indul a visszaszerelés. Smiley

 eljen
Lehet az előző tulaj már cserélte.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Csabi77
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1146



E-mail
« Új hozzászólás #6570 Dátum: 2014.04.19 szombat, 14:57:01 »

Nem lötyög. olyan patent mintha új lenne. De megvan a hiba!!!!!!! Az a vastag cső ami a szívósor alján megy a motorhoz...na azon van egy 4 centis hasadás...gondolom ez szivatott.Vettem egy csövet 700 forintért és indul a visszaszerelés. Smiley


Azt a patent állapotot leakasztott csuklónál állapítottad meg?Nem cserélte ezt már valaki előtted?A kép nem annyira éles de narancssárga az eredetinek a belső része ha jól emlékszek.Egyforma mindegyik lapát? Huh?
Naplózva

2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6571 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:34:27 »

Na, itthon vagyok, kész az autó. Megjavult!  worship  wave Szuperül működik. Egy 700 forintos csővel megúsztam. (Elgondolkodtató, hogy ha elviszem szerelőhöz szívósor hiba gyanúval, akkor mennyit húznának rám....  Roll Eyes )

A szívósort ahogy volt visszatettem. Kivettem belőle alul az érzékelőt, azt azért megtisztogattam. A lapátok feketék és az egész tök újszerű. Láttam már elég képet szívósorról amik rosszak...na ez nem olyan. Most visszagondolva, tavaly mikor vettem a kocsit, após volt velem és kérdezte is,hogy új-e az szívósor mert nagyon annak néz ki. Akkor azt mondta a srác, hogy nem, de valamikor cserélhette.

A csővel viszont szívtam, mert nem kaptam pont olyat, máshol volt hajlítva, más volt a méret. Kétszer visszatettem a szívósort és kétszer jött le a motor felőli csutkáról hiába tettem csavaros bilincset. Majd rövidebbre vágtam kicsit és jó lett. Az kicsit bassza a csőröm, hogy van ott egy hasonló vastag cső , ami megy át keresztbe és hogy az hozzáér a blokkhoz, abból nem-e lesz gond... de szerintem eddig is hozzáért.

Itten van a ludas: https://www.dropbox.com/s/nelgz8804ri4rvo/2014-04-19%2015.13.00.jpg

Aki készül házilag szívósort bütykölni annak ezeket tanácsolom:

- Vidd inkább szerelőhöz. Smiley Én ezek után nyilván már megcsinálom magamnak , de nem egyszerű feladat. Oltári szívás. Belegondolva nem is tudom, hogy most nem lenne sikerélményem, akkor neki mernék-e állni megint.
- Akna kötelező, mert alulról lehet egy két dologhoz jól hozzáférni. Anélkül szerintem nekem nem is sikerült volna.
- Krova készletből több, kisebb nagyobb erőkarral, mert nem minden fér be mindenhová.
- 15-20 centis korvaszár toldók kötelezőek!!
- Nyomtass egy fotót a szívósorról, hogy lásd, hol keresd a csavarokat. 8 csavar fogja, abból négy helyét sose fogod látni. Smiley
- Én úgy csavartam vissza a szívatós csavarokat,hogy egy darab szigetelőszalaggal a krovaszárhoz rögzítettem, úgy hogy ha meghúzom akkor lejöjjön, de le ne essen. Van, hogy felteszed a szívósort, beesik a csavar, szedheted le az egészet, mert a csavart nem tudod kivenni.
- Tényleg szívás...vidd inkább szerelőhöz,  15k-ért megcsinálják. Smiley


És nem utolsó sorban, nagyon köszönöm a türelmes segítségnyújtást itt a fórumon mindenkinek. GSR előtt meg meg kell követnem magam, mert elsőre megmondta,hogy falsot szív. Smiley
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6572 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:49:02 »

Nem lötyög. olyan patent mintha új lenne. De megvan a hiba!!!!!!! Az a vastag cső ami a szívósor alján megy a motorhoz...na azon van egy 4 centis hasadás...gondolom ez szivatott.Vettem egy csövet 700 forintért és indul a visszaszerelés. Smiley

Szinte az összes elreped, de ezt látni fentről, leszerelés nélkül is. Azt írtad korábban, hogy össze-vissza néztétek már és semmi hiba.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6573 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:51:10 »

Szinte az összes elreped, de ezt látni fentről, leszerelés nélkül is. Azt írtad korábban, hogy össze-vissza néztétek már és semmi hiba.

Igen, de mondom, hogy elvittem szerelőhöz és az is mondta, hogy falsot szív és biztos a szívósor a ***,mert nézzem csak,hogy ha lehúzza a vákumcsövet, akkor más a hangja. Hát gondoltam, essünk túl rajta, leszedem. Smiley
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6574 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:51:38 »


Azt a patent állapotot leakasztott csuklónál állapítottad meg?Nem cserélte ezt már valaki előtted?A kép nem annyira éles de narancssárga az eredetinek a belső része ha jól emlékszek.Egyforma mindegyik lapát? Huh?

A FL előtti csonkban sárgás a pillangószelep. A FL utáni csonkban már fekete.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6575 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:52:45 »

A FL előtti csonkban sárgás a pillangószelep. A FL utáni csonkban már fekete.

Akkor ez már kaphatott egy újjat. Nem lehetett művészet, mert Ford Petrányis a srác....

Itt van közelebbi fotó a szívósor elejéről: https://www.dropbox.com/s/ip07hf583t3xpiq/2014-04-19%2012.28.27.jpg
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6576 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:53:42 »

Igen, de mondom, hogy elvittem szerelőhöz és az is mondta, hogy falsot szív és biztos a szívósor a ***,mert nézzem csak,hogy ha lehúzza a vákumcsövet, akkor más a hangja. Hát gondoltam, essünk túl rajta, leszedem. Smiley

Hát csodálatos bemutató volt a szerelőtől.
Ha lehúzol egy vákuumcsövet, akkor nyilvánvaló, hogy más lesz a hangja. Ezzel neked ezt mutatta be és nem azt igazolta, hogy falsh-ot szív.
Gyanítom, hogy át sem nézte rendesen.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6577 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:55:37 »

Nem lötyög. olyan patent mintha új lenne. De megvan a hiba!!!!!!! Az a vastag cső ami a szívósor alján megy a motorhoz...na azon van egy 4 centis hasadás...gondolom ez szivatott.Vettem egy csövet 700 forintért és indul a visszaszerelés. Smiley

Milyen csövet vettél te oda 700-ért?
Nem érdemes bármit oda tenni, mert egyrészt nehogy megtörjön (puha) másrészt olajat bírnia kell, mert ott szellőzik a forgattyúsház és ott bizony olajgőz járkál.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6578 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:57:35 »

Hát csodálatos bemutató volt a szerelőtől.
Ha lehúzol egy vákuumcsövet, akkor nyilvánvaló, hogy más lesz a hangja. Ezzel neked ezt mutatta be és nem azt igazolta, hogy falsh-ot szív.
Gyanítom, hogy át sem nézte rendesen.

Na, de most már mindegy, mert falsot szívott. Igazad lett. A hiba is meglett. A javítás is. És ha legközelebb dugózni kell, akkor már menni fog simán.

Arra a csőre viszont mit mondassz? A keresztbemenő van a blokk felé és ami nálam is tönkrement az van a szívósor fele kívül vagy fordítva? Első két alkalommal befűztem a másik mögé, a blokk és a másik közé...mindkétszer lejött. Harmadjára nem fűztem be, akkor rendben össze tudtam rakni, de most nem tudom hírtelen, hogy az új cső nem-e nyomja neki a keresztbe menőt a blokknak és a melegtől nem-e lesz baja. Ez most kicsit izgat.  Roll Eyes
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6579 Dátum: 2014.04.19 szombat, 16:59:55 »

Milyen csövet vettél te oda 700-ért?
Nem érdemes bármit oda tenni, mert egyrészt nehogy megtörjön (puha) másrészt olajat bírnia kell, mert ott szellőzik a forgattyúsház és ott bizony olajgőz járkál.

Hát elvittem a boltba - Bárdiba nem tudtak mit adni - egy ilyen non-stop autóalkatrész boltba, ott megmutattam, aztán hoztak hasonlót. Mondtam, hogy a hőt bírnia kell, mondták bírni fogja, mert vízcső (?)... ilyen rohadt vastag gumi, még ilyen szövet erősítés is van benne. Az eredetinél másfélszer vastagabb majdnem. A belső átmérő ugyanakkora.
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6580 Dátum: 2014.04.19 szombat, 21:44:23 »

És nem utolsó sorban, nagyon köszönöm a türelmes segítségnyújtást itt a fórumon mindenkinek. GSR előtt meg meg kell követnem magam, mert elsőre megmondta,hogy falsot szív. Smiley

Nagy meló lehetett, de megcsináltad. Gratulálok! Pattints egy jó sört!  taps
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #6581 Dátum: 2014.04.20 vasárnap, 11:36:52 »


Látod a sikerélményért meg kell küzdeni, dolgozni, de nagyban segíti az önbizalmat, és legközelebb bátrabban fogsz neki másnak is.
Gratulálok!  worship
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
ssoul
Vendég
« Új hozzászólás #6582 Dátum: 2014.04.23 szerda, 19:28:07 »

Sziasztok!

Két hónapja vettem egy 2001-es 1.8 benzin 125LE Mondeot. 220.000 km van benne, és ahogy számoltam kb. fél liter olajat megeszik 1000 km-enként.. Javítsatok ki ha tévednék, de úgy számoltam hogy a nívópálca min. és max. jelzése között kb. 7-8 deci olaj lehet.  A gyertyák szépek, egyen van kicsit több kox, valószínűleg itt mehet el az olaj. A kipufogó nem füstöl, de egy kicsit kormos. A szerelőm azt mondta hogy ne foglalkozzak vele mert nagyon drága lenne, lehet érdemesebb lenne motort cserélni mivel vagy szelepszár szimmering, vagy gyűrűzés, de ha már szét van szedve érdemesebb mindkettőt megcsinálni. Gyári Ford 5w30 olajat töltöttem utána, és most így olajcsere előtt gondolkozom valamilyen olajfogyás csökkentő adalékon, mert sok pozitív tapasztalatról hallottam. Tudna esetleg valaki tanácsot adni? Sok "hozzáértő" vastagabb olajat ajánlott, de nem szeretném hogy később következménye legyen, nem szívesen térnék el a gyári olajtól. És a hab a tortán, hogy pár napja rángat az autó, szerelő szerint trafó lesz.. 1 hét múlva tudja vállalni, addig is bízom a hozzáértők szíves jótanácsában.. Előre is köszönöm mindenkinek!
Naplózva
Menyus No1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50



« Új hozzászólás #6583 Dátum: 2014.04.23 szerda, 20:37:53 »

Sziasztok.
Egy olyan problémám lenne hogy alapjáraton ingadozik a fordulat és ha picit odalépek akkor enyhén még csökken is egy rövid ideig.
Reggelente inditás után /pedig nincenek már hidegek/ akkor is hullámzik kissé.Hol keressem a hibát??
2000-es motor.Előre is köszi ha segít valaki . worship
Naplózva

MKIII  2002.09. 2.0/149LE GHIA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6584 Dátum: 2014.04.23 szerda, 21:11:33 »

Sziasztok.
Egy olyan problémám lenne hogy alapjáraton ingadozik a fordulat és ha picit odalépek akkor enyhén még csökken is egy rövid ideig.
Reggelente inditás után /pedig nincenek már hidegek/ akkor is hullámzik kissé.Hol keressem a hibát??
2000-es motor.Előre is köszi ha segít valaki . worship

"Hol keressem a hibát??"

Motortér?  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6585 Dátum: 2014.04.23 szerda, 22:14:43 »

Egy olyan problémám lenne hogy alapjáraton ingadozik a fordulat és ha picit odalépek akkor enyhén még csökken is egy rövid ideig.
Alapjárati szelep. Karburátor tisztító spray-vel alaposan takarítsd ki.
Naplózva
kerdig
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 219


+36/30-5594080


E-mail
« Új hozzászólás #6586 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 10:11:54 »

Sziasztok!

Két hónapja vettem egy 2001-es 1.8 benzin 125LE Mondeot. 220.000 km van benne, és ahogy számoltam kb. fél liter olajat megeszik 1000 km-enként.. Javítsatok ki ha tévednék, de úgy számoltam hogy a nívópálca min. és max. jelzése között kb. 7-8 deci olaj lehet.  A gyertyák szépek, egyen van kicsit több kox, valószínűleg itt mehet el az olaj. A kipufogó nem füstöl, de egy kicsit kormos. A szerelőm azt mondta hogy ne foglalkozzak vele mert nagyon drága lenne, lehet érdemesebb lenne motort cserélni mivel vagy szelepszár szimmering, vagy gyűrűzés, de ha már szét van szedve érdemesebb mindkettőt megcsinálni. Gyári Ford 5w30 olajat töltöttem utána, és most így olajcsere előtt gondolkozom valamilyen olajfogyás csökkentő adalékon, mert sok pozitív tapasztalatról hallottam. Tudna esetleg valaki tanácsot adni? Sok "hozzáértő" vastagabb olajat ajánlott, de nem szeretném hogy később következménye legyen, nem szívesen térnék el a gyári olajtól. És a hab a tortán, hogy pár napja rángat az autó, szerelő szerint trafó lesz.. 1 hét múlva tudja vállalni, addig is bízom a hozzáértők szíves jótanácsában.. Előre is köszönöm mindenkinek!
A rángatás alapesetben a 3-as csoport egyikének a hibája okozza: trafó, gyújtó kábelek, ill. gyertyák. Ha van lehetőséged, akkor ránézetsz, hogy melyik, ha nem, akkor pedig csere-csere. Sad
Naplózva

2012 2.0 TDCi 163LE PS kombi szintén színváltós szürke-barna-lila fénytől függően:)
Ex:2001-es 1,8l 125 Le B5Y Trend +, Aquamarine zöld időnként kék
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6587 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 10:35:51 »

Sziasztok!

Két hónapja vettem egy 2001-es 1.8 benzin 125LE Mondeot. 220.000 km van benne, és ahogy számoltam kb. fél liter olajat megeszik 1000 km-enként.. Javítsatok ki ha tévednék, de úgy számoltam hogy a nívópálca min. és max. jelzése között kb. 7-8 deci olaj lehet.  A gyertyák szépek, egyen van kicsit több kox, valószínűleg itt mehet el az olaj. A kipufogó nem füstöl, de egy kicsit kormos. A szerelőm azt mondta hogy ne foglalkozzak vele mert nagyon drága lenne, lehet érdemesebb lenne motort cserélni mivel vagy szelepszár szimmering, vagy gyűrűzés, de ha már szét van szedve érdemesebb mindkettőt megcsinálni. Gyári Ford 5w30 olajat töltöttem utána, és most így olajcsere előtt gondolkozom valamilyen olajfogyás csökkentő adalékon, mert sok pozitív tapasztalatról hallottam. Tudna esetleg valaki tanácsot adni? Sok "hozzáértő" vastagabb olajat ajánlott, de nem szeretném hogy később következménye legyen, nem szívesen térnék el a gyári olajtól. És a hab a tortán, hogy pár napja rángat az autó, szerelő szerint trafó lesz.. 1 hét múlva tudja vállalni, addig is bízom a hozzáértők szíves jótanácsában.. Előre is köszönöm mindenkinek!

Ha hosszabb távon bebizonyosodik ez a mérvű olajfogyás, akkor gondolkodj le hogy milyen távon akarod megtartani az autót, vagy megcsináltatod, vagy válts valami vastagabb 5w40-es olajra. Ezek full szint vastagabb filmű olajok,  ezzel elodázhatod a dolgot egy darabig. Motortérben nem olajos valahol ?
Rángatás, mint írták is korábban trafó, gyertya, kábel hármasból bármelyik lehet. Nem azóta csinálja hogy ellenőrizted a gyertyákat ?  gun
Naplózva
ssoul
Vendég
« Új hozzászólás #6588 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 19:15:32 »

A rángatás alapesetben a 3-as csoport egyikének a hibája okozza: trafó, gyújtó kábelek, ill. gyertyák. Ha van lehetőséged, akkor ránézetsz, hogy melyik, ha nem, akkor pedig csere-csere. Sad
Köszönöm, hétfőn a szerelő kiméri a kábeleket, de valószínű hogy trafó meg gyertya csere lesz a vége.. Sad
Naplózva
ssoul
Vendég
« Új hozzászólás #6589 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 19:21:33 »

Ha hosszabb távon bebizonyosodik ez a mérvű olajfogyás, akkor gondolkodj le hogy milyen távon akarod megtartani az autót, vagy megcsináltatod, vagy válts valami vastagabb 5w40-es olajra. Ezek full szint vastagabb filmű olajok,  ezzel elodázhatod a dolgot egy darabig. Motortérben nem olajos valahol ?
Rángatás, mint írták is korábban trafó, gyertya, kábel hármasból bármelyik lehet. Nem azóta csinálja hogy ellenőrizted a gyertyákat ?  gun

nem, hétfőn a szerelő kiméri a kábeleket..
nem olajos a motortér sehol "sajnos"
szombaton beviszem egy ford szalonba ismerőshöz, ráteszi gépre kompressziómérés stb.. ott majd kiderül mekkora a gáz. de a tulaj akitől vettem ezt nem vette volna észre? ez eltitkolt hiba szerintem. már jogi lépésen is gondolkodok mert másfél hónapja vettem..
Naplózva
guliver83329
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 349


E-mail
« Új hozzászólás #6590 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:13:39 »

  Sziasztok!

Még mindig alapjárati gondokkal küzdök!
Eddig ami cseréve lett , gyertya, gyertyakábelek, gyújtótrafó.
Üzemanyag rendszer kitisztítva, benzinszűrő cserélve, benzinnyomás jó, befecskendezők kitisztítva.
Hideg motornál 1000 a fordulat akkor jó az alapjárat, de amikor meleg a motor, akkor rángatózik egy kicsit.
Egy kicsit jobban rálépek a gázra olyan mintha a szelepek hangját hallanám, vagy a kipufogó kiverne valahol .
  worship
Naplózva

MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
vstryker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #6591 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:21:21 »

 Sziasztok!

Még mindig alapjárati gondokkal küzdök!
Eddig ami cseréve lett , gyertya, gyertyakábelek, gyújtótrafó.
Üzemanyag rendszer kitisztítva, benzinszűrő cserélve, benzinnyomás jó, befecskendezők kitisztítva.
Hideg motornál 1000 a fordulat akkor jó az alapjárat, de amikor meleg a motor, akkor rángatózik egy kicsit.
Egy kicsit jobban rálépek a gázra olyan mintha a szelepek hangját hallanám, vagy a kipufogó kiverne valahol .
  worship

Amikor meleg és hallod a hangokat, akkor a szívósornál lévő vákuumcsövet húzd le és nézd meg,hogy megszűnik-e... De lehúzhatod a szívósor jobb oldalán, a fojtószelep alatt lévő vákuumcsövet, ami a szívósort mozgató cuccra megy rá. Közben a gázbowdent meghúzhatod, ha megszűnnek a hangok, akkor vár rád egy jó feladat.  vigyor3 De várj még pár tanácsot itt a hozzáértő fórumtársaktól mindenképp!
Naplózva

Mondeo Kombi Trend 1.8 benzin (125LE) - 2001
guliver83329
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 349


E-mail
« Új hozzászólás #6592 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 21:53:23 »

Amikor meleg és hallod a hangokat, akkor a szívósornál lévő vákuumcsövet húzd le és nézd meg,hogy megszűnik-e... De lehúzhatod a szívósor jobb oldalán, a fojtószelep alatt lévő vákuumcsövet, ami a szívósort mozgató cuccra megy rá. Közben a gázbowdent meghúzhatod, ha megszűnnek a hangok, akkor vár rád egy jó feladat.  vigyor3 De várj még pár tanácsot itt a hozzáértő fórumtársaktól mindenképp!

Csak nagyobb gázadásnál van hangja.
Nem a szívósor lapátok.
Naplózva

MK3 2.0 Duratec - 2001 Ghia
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6593 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:12:40 »

Hideg motornál 1000 a fordulat akkor jó az alapjárat, de amikor meleg a motor, akkor rángatózik egy kicsit.
Tegyél rá egy kölcsön alapjárati szelepet. Pucold ki alaposan karburátor tisztítóval, utána ha ideig óráig jobb az alapáratod, akkor ott a bűnös. A tisztítás nem mindig segít, akkor csere.  Ha kipucoltatod a fojtószelepet, azzal is segítesz az alapjárati szelepnek, akkor kisebb kitöltési tényezővel kell az alszelepet működtetni. 
Naplózva
klaci1988
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 67


E-mail
« Új hozzászólás #6594 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:23:20 »

Sziasztok Mondeosok!

Nemrég lettem én is egy 2004-es MK3 2.0-ás benzines mondi tulaja.
A segítségeteket szeretném kérni:
320ezer km van benne és ma szembesültem azzal hogy mi van a szelepfedél alatt.
Volna ötletek hogy mi lehet ez és hogyan takaríthatnám ki?Huh??  wow1
http://kepfeltoltes.hu/140424/20140424_190539_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140424/20140424_190644_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140424/20140424_190652_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #6595 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:24:07 »

Az enyém is kerepel mint valami rossz dízel. Ha leveszem a vákuumcsövet, akkor természetesen elcsendesedik. Mivel tökre zavart, hogy csörög a motor, ezért azt tettem, hogy az a kis gömbfejes műanyag kart a szívósor jobb oldalán kiakasztottam és a szelepeket folyamatos nyitott állásba tettem. Most viszont tök béna lett az alapjáratom. Mikor fékezek, vagyis mikor leveszem a gázról a lábam hogy fékezzek, hírtelen leesik a fordulatszám. Néha már majdnem le is fullad, de aztán mire megállok a lámpánál magához tér és teljesen stabil az alapjárat. 1x, max 2x esik le a fordulat aztán beáll fixre.
Eddig nem tapasztaltam ilyet, csak azóta, hogy azt a kis gömbfejet szétkapcsoltam.
Valószínű betervezek egy szívósor újítást. Viszont 1 dolog nem tiszta. Tán GSR írta, hogy 2002 előttiek vagy mi, nem javíthatók csak belezhetők. Miért nem javítható a 2001-es kiadás? Böngészem a netet, de nem találok olyan leírást ami bemutatná a 2 közötti különbséget.
Lehet kapni úgymond "upgrade kitet" ami egy szívósorbol áll, +valami cső, +olaj szeparátor. Ezzel állítólag 2004-essé tehetők a 2001-es szívósorok. Ez járható út? Tudom, nem óccsó, de járható? Csinált már valaki ilyet?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6596 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:42:11 »

Sziasztok Mondeosok!

Nemrég lettem én is egy 2004-es MK3 2.0-ás benzines mondi tulaja.
A segítségeteket szeretném kérni:
320ezer km van benne és ma szembesültem azzal hogy mi van a szelepfedél alatt.
Volna ötletek hogy mi lehet ez és hogyan takaríthatnám ki?Huh??  wow1
http://kepfeltoltes.hu/140424/20140424_190539_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140424/20140424_190644_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140424/20140424_190652_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Te szent sz@r...Ez nem a 320 ekm miatt van, hanem mert az előző tulaj leszarta az autóját és sokszor túlhordta az olajat, illetve nem megfelelő olajat használt.
Gondolom beletolta az olcsó 10w40-et, majd túlhordta, és ezt rendszeresen elkövette.

Valószínűleg vannak nálam jobban hozzáértők, de adok egy tippet, majd az okosak úgyis kijavítanak. Pucold meg kívülről amennyire tudod. Vedd le az olajteknőt, ott vszeg még durvább meglepetés fog várni. Azt is pucold meg rendesen. Utána töltsd fel egy olcsó 10w40-nel, járasd meg 500-1000 km, tegyél bele STP engine flush vagy hasonló  olajsármosót, alkalmazd ahogy rá van írva, és még teljesen meleg motornál engedd le az olajat, hagyd kicsöpögni rendesen. Majd újra egy olcsó olaj, újra 1000km újra olajsármosó, újra meleg motornál leenged.

Ezután már mehet bele gyári 5w30, és 15ekm-enként cseréld le. Ha enné, akkor válts fel 5w40-re.

Én így csinálnám...
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.24 csütörtök, 22:44:42 írta FokaDriver » Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6597 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:44:01 »

Te szent sz@r...Ez nem a 320 ekm miatt van, hanem mert az előző tulaj leszarta az autóját és sokszor túlhordta az olajat, illetve nem megfelelő olajat használt.
Gondolom beletolta az olcsó 10w40-et, majd túlhordta, és ezt rendszeresen elkövette.

Valószínűleg vannak nálam jobban hozzáértők, de adok egy tippet, majd az okosak úgyis kijavítanak. Pucold meg kívülről amennyire tudod. Vedd le az olajteknőt, ott vszeg még durvább meglepetés fog várni. Azt is pucold meg rendesen. Utána töltsd fel egy olcsó 10w40-nel, járasd meg 500-1000 km, tegyél bele STP engine flush vagy hasonló  olajsármosót, alkalmazd ahogy rá van írva, és még teljesen meleg motornál engedd le az olajat, hagyd kicsöpögni rendesen. Majd újra egy olcsó olaj, újra 1000km újra olajsármosó, újra meleg motornál leenged.

Ezután már mehet bele gyári 5w30, és 15ekm-enként cseréld le. Ha enné, akkor válts fel 5w40-re.

Én így csinálnám...



 

Én meg visszavinném az eladónak....(nemrég vette)
 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #6598 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 22:45:39 »

Én meg visszavinném az eladónak....(nemrég vette)
Hát ez is lehetőség, feltételezhetően az autó egyéb részei is leharcoltak, vagy összetákoltak eladásra...
Naplózva
klaci1988
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 67


E-mail
« Új hozzászólás #6599 Dátum: 2014.04.24 csütörtök, 23:10:26 »

Te szent sz@r...Ez nem a 320 ekm miatt van, hanem mert az előző tulaj leszarta az autóját és sokszor túlhordta az olajat, illetve nem megfelelő olajat használt.
Gondolom beletolta az olcsó 10w40-et, majd túlhordta, és ezt rendszeresen elkövette.

Valószínűleg vannak nálam jobban hozzáértők, de adok egy tippet, majd az okosak úgyis kijavítanak. Pucold meg kívülről amennyire tudod. Vedd le az olajteknőt, ott vszeg még durvább meglepetés fog várni. Azt is pucold meg rendesen. Utána töltsd fel egy olcsó 10w40-nel, járasd meg 500-1000 km, tegyél bele STP engine flush vagy hasonló  olajsármosót, alkalmazd ahogy rá van írva, és még teljesen meleg motornál engedd le az olajat, hagyd kicsöpögni rendesen. Majd újra egy olcsó olaj, újra 1000km újra olajsármosó, újra meleg motornál leenged.

Ezután már mehet bele gyári 5w30, és 15ekm-enként cseréld le. Ha enné, akkor válts fel 5w40-re.

Én így csinálnám...

Köszönöm szépen a gyors válaszodat.   worship
Még egy kérdés:
Esetleg benzines vagy gázolajos átmosás?

Sajnos a volt tulajnak már nemtudom visszaadni :S
Naplózva
Oldalak: 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.061 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.