Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:05:36 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 23   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: SCi motor  (Megtekintve 534697 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #150 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 10:15:47 »

Nyugi, eloltja. Nekem még pont belefért a garanciás cserébe a III-ason. A csere után le is járt a garancia így azonnal dugoztam az EGR-t. Legszívesebben megtenném ezt a IV-essel is de a.) senki se írt még arról hogy mivel szívathat egy EuroV-ös motor ha dugozzák. b.) még bőven tart  a garancia.
Hát nem oltotta ki a lámpát 60 km és kb 10 indítás után. Ma kiolvastattam és töröltettem a hibát: P0401, a szokásos. OBD szerint DTC fenn áll a lekérdezés pillanatában ervo nem egy tárolt hiba.  rinya
88k Ft huss ki az ablakon.

Tudja valaki vik telefonszámát? Kikérném a véleményét.
Privi vagy rnagy8 kukac freemail pont háu
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #151 Dátum: 2012.08.02 csütörtök, 22:55:21 »

A reggel törölt EGR hibakód délutánra újra feljött. Szóval az EGR csere tutira nem oldotta meg a P0401-es problémát.

Vikkel beszéltem, Ő eleve nem a szeleppel kezdte volna, hanem a csatlakozó csövek kipucolásával, ami az én szerelőmnek és a kollégáinak nem jutott eszébe.  falbav

Holnap újbóli hibaolvasás, törlés majd csőtisztítás. Ha szerencsém van, megszabadulok végre a hibától a régi szelep visszarakásával, csőtisztítással, és vissza tudom vetetni az EGR-t. Ebbe nem is merem beleélni magam...
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #152 Dátum: 2012.08.03 péntek, 10:17:06 »

Éss mi az a "Differential pressure feedback EGR sensor"?  Itt olvasom, hogy az is lehet az a baja..
Én anno kipucoltam azt a kis hűtőcsövecst is... bár nem volt benne sok ganyé, épp, hogy csak kis réteg.


A reggel törölt EGR hibakód délutánra újra feljött. Szóval az EGR csere tutira nem oldotta meg a P0401-es problémát.

Vikkel beszéltem, Ő eleve nem a szeleppel kezdte volna, hanem a csatlakozó csövek kipucolásával, ami az én szerelőmnek és a kollégáinak nem jutott eszébe.  falbav

Holnap újbóli hibaolvasás, törlés majd csőtisztítás. Ha szerencsém van, megszabadulok végre a hibától a régi szelep visszarakásával, csőtisztítással, és vissza tudom vetetni az EGR-t. Ebbe nem is merem beleélni magam...
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #153 Dátum: 2012.08.03 péntek, 21:00:30 »

Reggel a szerviz kiolvasta az EGR szelep csere után felugró hibát -amire meg voltam győződve, hogy visszajött az EGR áramlás alacsony hiba.
Állítólag ezúttal nem P0401 volt hanem P2097, ami arra utal, hogy a PCM nem képes kénmentesíteni a katalizátort -mert nem megyek elég tempósan. A javasolt hibaelhárítás:
Legalább 100km/h, 4-ik fokozatban, legalább 20 percig. Javasoltak egy kis 100-as benzint előtte. Délelőtt mentem is így 80km-t.
Mindenesetre beszereztem egy OBD olvasót, ha megint feljön a lámpa, én fogom kiolvasni.

Kezd ez az egész nagyon misztikussá válni.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #154 Dátum: 2012.08.03 péntek, 21:01:04 »

Éss mi az a "Differential pressure feedback EGR sensor"?  Itt olvasom, hogy az is lehet az a baja..
Én anno kipucoltam azt a kis hűtőcsövecst is... bár nem volt benne sok ganyé, épp, hogy csak kis réteg.


A DPFE figyeli, hogy megvan-e az áramlás az EGR vonalon...
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #155 Dátum: 2012.08.11 szombat, 23:05:53 »

EGR "saga" a végéhez ért (legalábbis úgy tűnik), hogy kezdődhessen a "víz" saga. De most nem keseregni hanem örömködni jöttem  Wink

Az alapprobléma ugye a P0401-es hiba (EGR áramlás túl alacsony) szűnni nem akaró feldobása volt.

EGR szelep eredménytelen tisztítás, majd eredménytelen csere után, Vik javaslata alapján szétszedtük a csövet, ami az EGR-től a szívócsonkhoz megy. Lássatok csodát ott már valóban nagy mértékű keresztmetszet csökkenés volt, ami tényleg indokolja az alacsony áramlást.

Lásd képet. http://kepkezelo.com/images/0fzguq7vhgeya6i98ph.jpg

Ami érdekes, hogy az EGR kimenő csövét hasonló iszapos kátrány telítette meg mint a pillangószelep lapját és a szívócsonk belsejét - és nem kiégett korom, mint ami az EGR szelepben van. Olyan, mint ha a kartellgáz, ami összekoszolja a teljes szívórendszert, valahogy bejutna az EGR cső kimenetébe és ott segítené a korom lerakódását is.

Pillangó szelep a szívóoldal felől, érdekesség képpen:

http://kepkezelo.com/images/066sc2lpveldus6uvwo.jpg

Asszem, ez lesz a következő, amit alaposan kipucolok, de egyelőre nem mertem nekiállni mivel rendesen működik, a vízkörbe van kötve és nem szeretném ha elvesztené a nullpontját.

Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #156 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 06:12:04 »

EGR "saga" a végéhez ért (legalábbis úgy tűnik), hogy kezdődhessen a "víz" saga. De most nem keseregni hanem örömködni jöttem  Wink

Az alapprobléma ugye a P0401-es hiba (EGR áramlás túl alacsony) szűnni nem akaró feldobása volt.

EGR szelep eredménytelen tisztítás, majd eredménytelen csere után, Vik javaslata alapján szétszedtük a csövet, ami az EGR-től a szívócsonkhoz megy. Lássatok csodát ott már valóban nagy mértékű keresztmetszet csökkenés volt, ami tényleg indokolja az alacsony áramlást.

Lásd képet. http://kepkezelo.com/images/0fzguq7vhgeya6i98ph.jpg

Ami érdekes, hogy az EGR kimenő csövét hasonló iszapos kátrány telítette meg mint a pillangószelep lapját és a szívócsonk belsejét - és nem kiégett korom, mint ami az EGR szelepben van. Olyan, mint ha a kartellgáz, ami összekoszolja a teljes szívórendszert, valahogy bejutna az EGR cső kimenetébe és ott segítené a korom lerakódását is.

Pillangó szelep a szívóoldal felől, érdekesség képpen:

http://kepkezelo.com/images/066sc2lpveldus6uvwo.jpg

Asszem, ez lesz a következő, amit alaposan kipucolok, de egyelőre nem mertem nekiállni mivel rendesen működik, a vízkörbe van kötve és nem szeretném ha elvesztené a nullpontját.



Ejha... Ha megkérdezhetem milyen viszonylatban közlekedsz általában? Meg van néha melegítve+hajtva rendesen a gép?

A képen a lerakódás erősen hasonlít a dízelek szívósorában található undormányhoz, ami az olaj + korom kombinációból adódik. Nem fogyasztja az
olajat? Gyertyák hogy néznek ki?
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #157 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 08:33:15 »

Pont ez a furcsa, hogy nem jellemző a tütymörgés. Általában ingázok két város közt 2-szer 25 km-t naponta. Plusz ennél hosszabbakat alkalomszerűen. Utazósebesség 110 körül. Pályán 140. Igaz, nem pörgetem jobban a motort, mint amennyi kell a forgalom tartásához és az SCI 6 sebességes, szóval a fordulatszám nem igazán magas a benzinesekhez viszonyítva.

Az mindenesetre elárulhat valamit a stílusról, hogy feljött a P2097-es kód is, ami azt jelenti, hogy a katalizátor kellő hőmérséklet és fordulatszám hiányában nem képes elvégezni a periodikus de-szulfidálást és javasolta, hogy húzzak ki a pályára 4-esben minimum 100-zal, minimum 20 percig randalírozni  nyes
Megtettem a múlt héten.

Ja, olajat nem fogyasztja - észrevehetően, gyertyákat cseréltem rendszeresen, utoljára 20-szal ezelőtt, száraz, világos barnák voltak.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.12 vasárnap, 08:34:56 írta rnagy8 » Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #158 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 10:32:30 »

Pont ez a furcsa, hogy nem jellemző a tütymörgés. Általában ingázok két város közt 2-szer 25 km-t naponta. Plusz ennél hosszabbakat alkalomszerűen. Utazósebesség 110 körül. Pályán 140. Igaz, nem pörgetem jobban a motort, mint amennyi kell a forgalom tartásához és az SCI 6 sebességes, szóval a fordulatszám nem igazán magas a benzinesekhez viszonyítva.

Az mindenesetre elárulhat valamit a stílusról, hogy feljött a P2097-es kód is, ami azt jelenti, hogy a katalizátor kellő hőmérséklet és fordulatszám hiányában nem képes elvégezni a periodikus de-szulfidálást és javasolta, hogy húzzak ki a pályára 4-esben minimum 100-zal, minimum 20 percig randalírozni  nyes
Megtettem a múlt héten.

Ja, olajat nem fogyasztja - észrevehetően, gyertyákat cseréltem rendszeresen, utoljára 20-szal ezelőtt, száraz, világos barnák voltak.

Pedig akkor nem szabadna ennyire telekormolnia a kipufogó rendszert. Bár nem tudom pontosan a réteges befecskendezésnek 3000 alatt milyen hatásai vannak
pontosan az égés minőségére, hőtermelésre, ilyesmire.
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #159 Dátum: 2012.08.12 vasárnap, 10:43:42 »

Hát réteges üzemben Lambda 1-től távol áll az égés, szóval az alacsony fogyasztáson és kibocsájtott széndioxidon kívül ez mindre rossz hatással van.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #160 Dátum: 2012.08.17 péntek, 14:51:56 »

Üdv Mindenkinek!  Wink Megemlíteném, hogy újabb SCI a csapatban! smile
 wave
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #161 Dátum: 2012.08.18 szombat, 12:57:27 »

Üdv Mindenkinek!  Wink Megemlíteném, hogy újabb SCI a csapatban! smile
 wave

üdv sci tesó:) leld örömöd a gépben Smiley honnan vagy?
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #162 Dátum: 2012.08.19 vasárnap, 14:18:53 »

Köszönöm Smiley Rajta is múlik mennyi örömöm lesz benne Smiley Egyèbkènt szentesi vagyok.
Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #163 Dátum: 2012.08.25 szombat, 10:44:55 »

Sziasztok!
Megvolt a próbálgatás és a beleszeretés is.
Most a szerviz következik, viszont már mikor másodjára, jobban odafigyelve vezettem a kocsit, feltűnt, hogy amikor alacsonyabb fordulaton nagyobb gázt adnék dadog 2-3-at a moci és csak utána indul meg, plusz nagyobb tempónál is érezni, mintha 1-1 pillanatra elmenne az ereje, de utána normálisan megy tovább..... mitől lehet ez vajon?
 Ja és mértünk kompressziót is és a váltó felőli hengerben nagyon alacsony, a többihez képest wow1 valamint ezeknél a "dadogásoknál" valamint indításkor, benzinszag érződik, elölről.....
Volt EGR hibaüzenet is, azt töröltük, mert arra gyanakodtunk, hogy mivel viszonylag sokat állt a kocsi beállhatott egy kicsit és majd a használat rendbe teszi, nem is jött vissza... még.
Ja a gyertyákat megnézve tökéletes volt a színük, viszont nem a gyári típus volt benne, hanem Bosch 4 pólusú, ez jelenthet problémát esetleg?
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #164 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 13:22:26 »

...valamint indításkor, benzinszag érződik, elölről.....
Ezt én is észrevettem, probléma nem volt még belőle a majd' 3 év alatt.

Ja a gyertyákat megnézve tökéletes volt a színük, viszont nem a gyári típus volt benne, hanem Bosch 4 pólusú, ez jelenthet problémát esetleg?

Írják, hogy belevaló, de általában az a bevett szokás errefelé, hogy csak a "gyári" motorcraft. Enyémbe még frankón műxenek, bár már lehet kéne cserélni. (hm, nem is emléxem mikor cseréltem,már egy ideje megvolt a gép..)

Az üzemanyagszűrőt mindenképp cseréld ki még szerintem,nehogy valami gáz legyen elöl a pumpánál. Smiley
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #165 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 17:06:07 »

Ezt én is észrevettem, probléma nem volt még belőle a majd' 3 év alatt.

Írják, hogy belevaló, de általában az a bevett szokás errefelé, hogy csak a "gyári" motorcraft. Enyémbe még frankón műxenek, bár már lehet kéne cserélni. (hm, nem is emléxem mikor cseréltem,már egy ideje megvolt a gép..)

Az üzemanyagszűrőt mindenképp cseréld ki még szerintem,nehogy valami gáz legyen elöl a pumpánál. Smiley

Ha a benzinszag normális akkor megnyugszom.... vigyor3 Néha nem árt azért rápillantani a gyertyákra Smiley Üzemanyagszűrőt pedig mindenképp cserélek. A " dadogós" problémára valami ötlet esetleg? Vagy a szűrőcsre hivatott azt megoldani?
Köszi!
Naplózva
sNatch
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 580



« Új hozzászólás #166 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 17:41:54 »

Ha a benzinszag normális akkor megnyugszom.... vigyor3 Néha nem árt azért rápillantani a gyertyákra Smiley Üzemanyagszűrőt pedig mindenképp cserélek. A " dadogós" problémára valami ötlet esetleg? Vagy a szűrőcsre hivatott azt megoldani?
Köszi!

Azt nem vágom nagyon. Gyertyát én akkor cseréltem, amikor kiírta az 1es hengernél a misfire-t még az életünk elején, aztán jólett. Amúgy dadogást nem tapasztaltam eddig még az enyémnél.
Esetleg majd erre pillant rnagy8 kolléga, ő nagy mágus SCi-kben, én amolyan mezei juzer vagyok csak Smiley  wave
Naplózva

MKIII 2005 1.8 SCI 130 LE Ghia Hatchback
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #167 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 18:26:11 »

Ha a benzinszag normális akkor megnyugszom.... vigyor3 Néha nem árt azért rápillantani a gyertyákra Smiley Üzemanyagszűrőt pedig mindenképp cserélek. A " dadogós" problémára valami ötlet esetleg? Vagy a szűrőcsre hivatott azt megoldani?
Köszi!

Én előbb a kompresszióhiányos hengerrel próbálnék kezdeni valamit, és utána foglalkoznék a dadogással. SCI motorvezérlő rendszere egy fokkal kuszább egy mezei injektorosénál, lehet, hogy az az egy henger tökéletlen égése zavar be, és amíg az nem OK, addig fejre állhatsz, de nem tudod megszüntetni.
Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #168 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 19:52:06 »

Én előbb a kompresszióhiányos hengerrel próbálnék kezdeni valamit, és utána foglalkoznék a dadogással. SCI motorvezérlő rendszere egy fokkal kuszább egy mezei injektorosénál, lehet, hogy az az egy henger tökéletlen égése zavar be, és amíg az nem OK, addig fejre állhatsz, de nem tudod megszüntetni.
Szia! Természetesen elsődlegesen ki kell találni, hogy mitől ennyire alacsony a kompresszió.... az a baj, hogy ha jól tudom  sok mindentől lehet.....  rinya
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #169 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 20:44:32 »

Szia! Természetesen elsődlegesen ki kell találni, hogy mitől ennyire alacsony a kompresszió.... az a baj, hogy ha jól tudom  sok mindentől lehet.....  rinya

Ha nagyon alacsony, akkor csak kínáljátok meg sűrített levegővel, és hallgatózzatok szívósornál, kipufogónál, olajbetöltőnél/nívópálcánál. Mikor vetted a kocsit? + Magánszemélytől vagy kereskedésben? Ha kereskedésben, akkor az adás-vételiben benne van az ilyenkor kötelező 12(?) hónap szavatosság kizárása?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.26 vasárnap, 21:27:42 írta tpmportal » Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #170 Dátum: 2012.08.26 vasárnap, 22:29:04 »

Az SCI-knél szériahiba volt a benzinszivárgás a motortérben. Visszahívás nem volt belőle (Ford kussolt) de amelyiknek én ismertem az előéletét a 2004-ig gyártottaknál (4), annál mind előfordult a benzinszag és csöpögés is. Az enyém 2006-os, abban nem tapasztaltam. Ha jól emlékszem a nagynyomású szivattyú vagy az abból kivezető cső csavarjai lazultak fel és járó motornál volt szivárgás. Csavarcsere, nyomatékra húzás volt a megoldás.

Ennek nézz utána, a benzinszag nem normális egy EUR 4-es autónál  police

EGR hiba miatti kálvárián én már túl vagyok. Ha megint feljön (P0401), akkor szedesd ki azt a fémcsövet, ami az EGR szeleptől a szívócsonk aljába megy bele. Ehhez a vizet se kell leereszteni, mivel a szelep maradhat a helyén.
90%, hogy ez lesz beszűkülve a korom és olajsár keverékétől....
Ha ez nem oldja meg a problémát és oda jutsz, hogy venned kell egy szelepet, akkor engem keress, én vettem egyet feleslegesen mivel nekem senki nem mondta, hogy a cső hajlamos a dugulásra nem a szelep a tönkremenetelre. (ergo féláron eladó)

1 hengeres kompresszió csökkenésre - passz

Ledadogásra: gyertya, trafó, üzemanyag rendszer az első tippem, de sajnos ez kevés lesz Neked. Nem volt más DTC hibakód eltárolva?
Az biztos, hogy olyan körülményeket idézel elő a pedál lenyomáskor, amit tolerálnia kell az autónak? Van kellő fordulat egy meginduláshoz?
 Véletlenül nem 2000-es fordulat környékén lépsz neki oda, amikor torpangat? Ha igen, akkor gyanítom az örvénylapátok zártról-nyitottra váltása okozza a zavart, amin lehet vitatkozni, hogy normális vagy sem, de jelenség...

Egy katalizátor karbantartás nem árthat így frissiben - nekem érezhetően segített: autópályára ki, 4-esbe a váltót és min 100-zal menni min 20 percig. Persze a biztonság az első, ha torlódás van, lassíthatsz  Wink Én inkább 130-cal mentem kétszer 20 percet, de komolyan mondom, jót tett a menetdinamikának.

Azért én a gyertyát első lépésben cserélném gyári belevalóra.  wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.26 vasárnap, 22:33:25 írta rnagy8 » Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #171 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 08:07:47 »


Azért én a gyertyát első lépésben cserélném gyári belevalóra.  wave


Én ezen nem aggódnék, az egész SCI egy nagy Bosch alkatrész-gyűjtemény, csak a Bosch gyárt hozzá gyertyát (HGR 7 HQPE 0), és a gyári is négy pólusú. Szerintem nagy biztonsággal kijelenthető, hogy a gyári is Bosch.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.27 hétfő, 08:51:29 írta tpmportal » Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #172 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 08:34:04 »

Ha nagyon alacsony, akkor csak kínáljátok meg sűrített levegővel, és hallgatózzatok szívósornál, kipufogónál, olajbetöltőnél/nívópálcánál. Mikor vetted a kocsit? + Magánszemélytől vagy kereskedésben? Ha kereskedésben, akkor az adás-vételiben benne van az ilyenkor kötelező 12(?) hónap szavatosság kizárása?

Az autót másfél hete vettem csak, még át sem írattam. Kereskedéstől vettem, de jogilag magánszemélytől, mert elvileg egy ismerősüké volt, és szívességből árulták, az adásvételin a magánszemély szerepel eladóként. Ha jól emlékszem szabvány adás-vételi szerződés volt, de most a szerelőnél van úgyhogy meg fogom nézni. Ilyen esetben mit tudok tenni?
Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #173 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 08:41:08 »

Az SCI-knél szériahiba volt a benzinszivárgás a motortérben. Visszahívás nem volt belőle (Ford kussolt) de amelyiknek én ismertem az előéletét a 2004-ig gyártottaknál (4), annál mind előfordult a benzinszag és csöpögés is. Az enyém 2006-os, abban nem tapasztaltam. Ha jól emlékszem a nagynyomású szivattyú vagy az abból kivezető cső csavarjai lazultak fel és járó motornál volt szivárgás. Csavarcsere, nyomatékra húzás volt a megoldás.

Ennek nézz utána, a benzinszag nem normális egy EUR 4-es autónál  police

EGR hiba miatti kálvárián én már túl vagyok. Ha megint feljön (P0401), akkor szedesd ki azt a fémcsövet, ami az EGR szeleptől a szívócsonk aljába megy bele. Ehhez a vizet se kell leereszteni, mivel a szelep maradhat a helyén.
90%, hogy ez lesz beszűkülve a korom és olajsár keverékétől....
Ha ez nem oldja meg a problémát és oda jutsz, hogy venned kell egy szelepet, akkor engem keress, én vettem egyet feleslegesen mivel nekem senki nem mondta, hogy a cső hajlamos a dugulásra nem a szelep a tönkremenetelre. (ergo féláron eladó)

1 hengeres kompresszió csökkenésre - passz

Ledadogásra: gyertya, trafó, üzemanyag rendszer az első tippem, de sajnos ez kevés lesz Neked. Nem volt más DTC hibakód eltárolva?
Az biztos, hogy olyan körülményeket idézel elő a pedál lenyomáskor, amit tolerálnia kell az autónak? Van kellő fordulat egy meginduláshoz?
 Véletlenül nem 2000-es fordulat környékén lépsz neki oda, amikor torpangat? Ha igen, akkor gyanítom az örvénylapátok zártról-nyitottra váltása okozza a zavart, amin lehet vitatkozni, hogy normális vagy sem, de jelenség...

Egy katalizátor karbantartás nem árthat így frissiben - nekem érezhetően segített: autópályára ki, 4-esbe a váltót és min 100-zal menni min 20 percig. Persze a biztonság az első, ha torlódás van, lassíthatsz  Wink Én inkább 130-cal mentem kétszer 20 percet, de komolyan mondom, jót tett a menetdinamikának.

Azért én a gyertyát első lépésben cserélném gyári belevalóra.  wave


Szia!
Ezeknek utána fogunk nézni mindenképp.
Egyébként nagyon jól eltaláltad, 2000-es fordulat környékén csinálja a torpantgatást. Akkor ezt fogadjam el, hogy ilyen és kész és pörgessem jobban?? Smiley
Az az érdekes, hogy a többi hengernél jó a kompresszió, csak ennél az egynél nem..... rinya rinya Az akkor viszont valszeg szelep vagy gyűrű lehet?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #174 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 09:56:09 »

Az autót másfél hete vettem csak, még át sem írattam. Kereskedéstől vettem, de jogilag magánszemélytől, mert elvileg egy ismerősüké volt, és szívességből árulták, az adásvételin a magánszemély szerepel eladóként. Ha jól emlékszem szabvány adás-vételi szerződés volt, de most a szerelőnél van úgyhogy meg fogom nézni. Ilyen esetben mit tudok tenni?

Ez a kellemetlenebb eset.
Amit most írok, azt kezeld némi fenntartással, a jogi szövegek nem az erősségem, a helyedben én felkeresnék egy ügyvédet.
Elvileg magánszemélynél is 6 hónap szavatossági idő van, de Neked kell igazolni, hogy a hiba (oka) vásárláskor is megvolt. Ezt valami akkreditált szakértővel kell, aminek a díját a vevő fizeti. Ha a szakértő Téged igazol, akkor lehet az eladóhoz menni a javítás költségeinek fedezésének ügyével. Ha megtagadja, akkor marad a polgári peres út, aminek szintén van költsége, aztán meg a magyar bíróság lassan őrlő malmába kerül az ügy. Nem irigyellek  szomoru1

Az, hogy ismerősüké volt, meg hogy szívességből árulták, az valószínűleg maszatolás, és pont a szavatosság miatt nem a kereskedés nevéről lett eladva.

Szia!
Ezeknek utána fogunk nézni mindenképp.
Egyébként nagyon jól eltaláltad, 2000-es fordulat környékén csinálja a torpantgatást. Akkor ezt fogadjam el, hogy ilyen és kész és pörgessem jobban?? Smiley
Az az érdekes, hogy a többi hengernél jó a kompresszió, csak ennél az egynél nem..... rinya rinya Az akkor viszont valszeg szelep vagy gyűrű lehet?

Igen, jó eséllyel szelep, vagy gyűrű, de lehet hf-tömítés hiba (víz fogy?), vagy akár repedt hengerfej.
Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #175 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 12:10:26 »

Ez a kellemetlenebb eset.
Amit most írok, azt kezeld némi fenntartással, a jogi szövegek nem az erősségem, a helyedben én felkeresnék egy ügyvédet.
Elvileg magánszemélynél is 6 hónap szavatossági idő van, de Neked kell igazolni, hogy a hiba (oka) vásárláskor is megvolt. Ezt valami akkreditált szakértővel kell, aminek a díját a vevő fizeti. Ha a szakértő Téged igazol, akkor lehet az eladóhoz menni a javítás költségeinek fedezésének ügyével. Ha megtagadja, akkor marad a polgári peres út, aminek szintén van költsége, aztán meg a magyar bíróság lassan őrlő malmába kerül az ügy. Nem irigyellek  szomoru1

Az, hogy ismerősüké volt, meg hogy szívességből árulták, az valószínűleg maszatolás, és pont a szavatosság miatt nem a kereskedés nevéről lett eladva.

Igen, jó eséllyel szelep, vagy gyűrű, de lehet hf-tömítés hiba (víz fogy?), vagy akár repedt hengerfej.

Az a probléma, hogy nem nagyon van lehetőségem sem vizsgálatot és az egész jogi hercehurcát megcsinálni, mert naponta használnom kellene az autót és ahhoz pedig meg kellene csinálni, innentől viszont valószínűleg bukik a vizsgálat és az egész eredményessége... rinya bár azóta mindössze 500 km-t ment az autó és azóta a szerelőnél van, de ezalatt nem tűnt fel, hogy lett volna vízfogyás, viszont a kipufogót néztük és semmi füst, vagy gőz nem volt, gondolom, ha bemenne a víz akkor annak lenne jele nem?

Remélem azért nem ennyire súlyos a helyzet.

Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #176 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 12:28:14 »

Az a probléma, hogy nem nagyon van lehetőségem sem vizsgálatot és az egész jogi hercehurcát megcsinálni, mert naponta használnom kellene az autót és ahhoz pedig meg kellene csinálni, innentől viszont valószínűleg bukik a vizsgálat és az egész eredményessége... rinya bár azóta mindössze 500 km-t ment az autó és azóta a szerelőnél van, de ezalatt nem tűnt fel, hogy lett volna vízfogyás, viszont a kipufogót néztük és semmi füst, vagy gőz nem volt, gondolom, ha bemenne a víz akkor annak lenne jele nem?

Remélem azért nem ennyire súlyos a helyzet.



Így akkor ezt kénytelen leszel benyelni  levele
Tanulópénz, hogy minden autóvásárlást előzzön meg állapotfelmérés.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #177 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 13:06:12 »

Tanulópénz, hogy minden autóvásárlást előzzön meg állapotfelmérés.
eljen Pont ezt akartam mondani. Nem is értem ez miért nem egyértelmű még.   Nyílván onnan indulna a dolog, h nem árulnak rosszat, de ugye ide még nem jutottunk el. 
 
A magánszemélyes dolgot jól tudod.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.27 hétfő, 13:13:53 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #178 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 18:30:51 »

Az a probléma, hogy nem nagyon van lehetőségem sem vizsgálatot és az egész jogi hercehurcát megcsinálni, mert naponta használnom kellene az autót és ahhoz pedig meg kellene csinálni, innentől viszont valószínűleg bukik a vizsgálat és az egész eredményessége... rinya bár azóta mindössze 500 km-t ment az autó és azóta a szerelőnél van, de ezalatt nem tűnt fel, hogy lett volna vízfogyás, viszont a kipufogót néztük és semmi füst, vagy gőz nem volt, gondolom, ha bemenne a víz akkor annak lenne jele nem?

Remélem azért nem ennyire súlyos a helyzet.


a hengerfej probléma és a dugattyú/gyűrű sérülés nem olyan gond, ami egyik pillanatról másikra előugrik, továbbá jól érezhető hibajelenséget ad. Ergó az eladónak tudnia kellett, hogy hibás a motor. Szerintem keresd meg, és beszéld meg vele. Jobban jár, ha magától száll be a költségekbe, mintha bíróság kötelezné erre.
A kereskedés álláspontja másodlagos, addig, míg az eladó azt nem mondja, hogy ő tájékoztatta a kereskedést az autó állapotáról.
(előre kitöltött adás-vételivel meg nem veszünk semmit, még akkor sem, ha olcsó)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #179 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 20:50:34 »

a hengerfej probléma és a dugattyú/gyűrű sérülés nem olyan gond, ami egyik pillanatról másikra előugrik, továbbá jól érezhető hibajelenséget ad. Ergó az eladónak tudnia kellett, hogy hibás a motor. Szerintem keresd meg, és beszéld meg vele. Jobban jár, ha magától száll be a költségekbe, mintha bíróság kötelezné erre.
A kereskedés álláspontja másodlagos, addig, míg az eladó azt nem mondja, hogy ő tájékoztatta a kereskedést az autó állapotáról.
(előre kitöltött adás-vételivel meg nem veszünk semmit, még akkor sem, ha olcsó)

Kereskedés, ahol "barát" nevéről árulják a kocsit. Szerinted maguktól be fognak szállni? Amúgy én úgy tudom, hogy az, hogy tudott-e a problémáról, nem szempont a szavatossággal kapcsolatban, de a vevőnek kell bizonyítani, hogy eladáskor fennált (ez csak magánszemélytől vételkor, és kereskedéstől 6 hónap után). TTTotya írta, hogy nincs ideje/lehetősége végigtolni a történetet szakértőn, és ezzel bukott is a dolog.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #180 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 21:20:17 »

Kereskedés, ahol "barát" nevéről árulják a kocsit. Szerinted maguktól be fognak szállni? Amúgy én úgy tudom, hogy az, hogy tudott-e a problémáról, nem szempont a szavatossággal kapcsolatban, de a vevőnek kell bizonyítani, hogy eladáskor fennált (ez csak magánszemélytől vételkor, és kereskedéstől 6 hónap után). TTTotya írta, hogy nincs ideje/lehetősége végigtolni a történetet szakértőn, és ezzel bukott is a dolog.
értem én értem. Smiley
nem a kereskedőt kell inzultálni, hanem az adás-vételin szereplő illetőt.
Az, hogy tudott-e a kereskedő róla, a csalás kérdését veti fel.
Azaz,ha nem tudott róla az eladó, akkor is beszáll a javításba, meg akkor is, ha tudott róla és nem szólt, de akkor még a csalásért is fizetnie kell(ene), a kereskedővel együtt, ha az is tudott róla.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #181 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 22:03:20 »

a hengerfej probléma és a dugattyú/gyűrű sérülés nem olyan gond, ami egyik pillanatról másikra előugrik, továbbá jól érezhető hibajelenséget ad. Ergó az eladónak tudnia kellett, hogy hibás a motor. Szerintem keresd meg, és beszéld meg vele. Jobban jár, ha magától száll be a költségekbe, mintha bíróság kötelezné erre.
A kereskedés álláspontja másodlagos, addig, míg az eladó azt nem mondja, hogy ő tájékoztatta a kereskedést az autó állapotáról.
(előre kitöltött adás-vételivel meg nem veszünk semmit, még akkor sem, ha olcsó)

Nem tudjuk még konkrétan mi okozza a kompresszió csökkenést annál az egy hengernél, csak azt, hogy van. Nem tudom milyen jól érezhető jelenségre gondolsz.  Huh? Ugyanis mikor megnéztük semmi hallható vagy látható jelet nem vettünk észre rajta.... pont ez az érdekes. Undecided Lehet, hogy beragadt szelep vagy ilyesmi... csak találgatok....
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #182 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 22:12:14 »

Én ezen nem aggódnék, az egész SCI egy nagy Bosch alkatrész-gyűjtemény, csak a Bosch gyárt hozzá gyertyát (HGR 7 HQPE 0), és a gyári is négy pólusú. Szerintem nagy biztonsággal kijelenthető, hogy a gyári is Bosch.
Biztos láttál már SCI-t? Wink
A gyári gyertya Motorcraft néven fut és egy szó sincs Bosch-ról (ami a Bosch brandingjét ismerve, majdhogynem kizárt lenne ha ők gyártanák)
A másik tévedés pedig a 4 pólus. A gyári szerelés, illetve a Ford/Motorcraft csere gyertyák is egypólusúak (helyesebben 2, de ha így nézzük a 4 pólusú és 5 lenne).

Viszont a Ford palettán tudtommal a legdrágábbak.

Az SCI befecskendezője réteges üzem közben alig pöffent valami kis benzint a gyertya köré így még fontosabb a biztos szikra. Ez az oka a coil-on-plug nevezetű közvetlen trafónak, ami nagyobb teljesítményű szikrát ad mint a hagyományos közös-trafó - gyertyakábel kombináció.

Szóval ha nem az van benne, és gondjaim lennének, én biztos cserélném gyárira.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #183 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 22:20:05 »

Kereskedés, ahol "barát" nevéről árulják a kocsit. Szerinted maguktól be fognak szállni? Amúgy én úgy tudom, hogy az, hogy tudott-e a problémáról, nem szempont a szavatossággal kapcsolatban, de a vevőnek kell bizonyítani, hogy eladáskor fennált (ez csak magánszemélytől vételkor, és kereskedéstől 6 hónap után). TTTotya írta, hogy nincs ideje/lehetősége végigtolni a történetet szakértőn, és ezzel bukott is a dolog.

Egyébként felhívtam őket és elmondtam nekik, hogy mit tapasztaltunk az általuk kitűnő állapotúnak hirdetett (és egyébként olyannak is látszó) autóval. Erre jött a szokásos "hát én bele nem látok" meg a "használt autó mindig lutri" duma meg, hogy mit akarok így is mennyit alkudtam belőle, erre bevágtam neki, hogy: miért? ha olyan áron hozom el a kocsit ahogy hirdetve volt akkor nagyobb lesz a hengeren a kompresszió? Na aztán itt megadta magát, de csak annyit ajánlott fel, hogy vigyem fel pestre a kocsit, ott elvisszük abba a szervizbe ahol nekik szervizelnek, és ott megcsinálják, ha tényleg fenn áll a probléma, pénzt nem tud visszaadni. Bár ezen beszélgetés után, nem biztos, hogy felvinném, nehogy véletlenül rosszabb állapotban kapjam vissza mint ahogy odaadtam.... mondjuk abban igazat kell adjak neki, hogy mikor megnéztük, bármit kértünk, semmire nem mondtak nemet, teszem azt alá tudtunk nézni, többször kipróbáltuk (ekkor nem is volt hiba), rádughattuk a diagnosztikát,bár nem hozott az sem hibát...
Nem tudom még mi legyen.... vagy egyáltalán, hogy mi okozhatja, mert túl sok a lehetőség.... Sad
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #184 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 22:26:00 »

a hengerfej probléma és a dugattyú/gyűrű sérülés nem olyan gond, ami egyik pillanatról másikra előugrik, továbbá jól érezhető hibajelenséget ad. Ergó az eladónak tudnia kellett, hogy hibás a motor. Szerintem keresd meg, és beszéld meg vele. Jobban jár, ha magától száll be a költségekbe, mintha bíróság kötelezné erre.
A kereskedés álláspontja másodlagos, addig, míg az eladó azt nem mondja, hogy ő tájékoztatta a kereskedést az autó állapotáról.
(előre kitöltött adás-vételivel meg nem veszünk semmit, még akkor sem, ha olcsó)
Ha jól érezhető hibajelet ad, akkor a próbaúton, vagy az átvizsgálásnál annak ki kellett volna jönni, vagy észre kell venni.
Most ha elvonatkoztatsz ettől az esettől, és mondjuk eladod a hibátlan autódat egy félküllősnek aki haza úton leöli a gépet, mert simán le lehet....majd másnap megjelenik, hogy törött gyűrüvel, beállt turbóval, szétszakított kuplunggal és törött féltengelyekkel adtad el neki az autódat, és ezért feljelent, és még vissza is adja az autódat, kend a hajadra....azért akkor is elolvasnám a véleményt....mert létezhet ilyen is... Wink
Én, ha vennék autót, és motorhibás lenne, nem másban keresném a hibát....lehet kapni újat, lehet vinni szakembert, át lehet vizsgáltatni...ha ezek nem mennek, akkor azt nem venném meg...ennyi.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #185 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 22:29:05 »

Biztos láttál már SCI-t? Wink
A gyári gyertya Motorcraft néven fut és egy szó sincs Bosch-ról (ami a Bosch brandingjét ismerve, majdhogynem kizárt lenne ha ők gyártanák)
A másik tévedés pedig a 4 pólus. A gyári szerelés, illetve a Ford/Motorcraft csere gyertyák is egypólusúak (helyesebben 2, de ha így nézzük a 4 pólusú és 5 lenne).

Viszont a Ford palettán tudtommal a legdrágábbak.

Az SCI befecskendezője réteges üzem közben alig pöffent valami kis benzint a gyertya köré így még fontosabb a biztos szikra. Ez az oka a coil-on-plug nevezetű közvetlen trafónak, ami nagyobb teljesítményű szikrát ad mint a hagyományos közös-trafó - gyertyakábel kombináció.

Szóval ha nem az van benne, és gondjaim lennének, én biztos cserélném gyárira.

A szerelőm is ezt mondta, hogy egypólusúnak kellene benne lenni és, hogy ez akár a rángatást is okozhatja, ha valamilyen szenzort bezavar esetleg....

Egyébként nagyon jól eltaláltad, 2000-es fordulat környékén csinálja a torpantgatást. Akkor ezt fogadjam el, hogy ilyen és kész és pörgessem jobban??
Az az érdekes, hogy a többi hengernél jó a kompresszió, csak ennél az egynél nem..... 
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.27 hétfő, 22:52:22 írta TTTotya » Naplózva
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #186 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 22:42:43 »

Ha jól érezhető hibajelet ad, akkor a próbaúton, vagy az átvizsgálásnál annak ki kellett volna jönni, vagy észre kell venni.
Most ha elvonatkoztatsz ettől az esettől, és mondjuk eladod a hibátlan autódat egy félküllősnek aki haza úton leöli a gépet, mert simán le lehet....majd másnap megjelenik, hogy törött gyűrüvel, beállt turbóval, szétszakított kuplunggal és törött féltengelyekkel adtad el neki az autódat, és ezért feljelent, és még vissza is adja az autódat, kend a hajadra....azért akkor is elolvasnám a véleményt....mert létezhet ilyen is... Wink
Én, ha vennék autót, és motorhibás lenne, nem másban keresném a hibát....lehet kapni újat, lehet vinni szakembert, át lehet vizsgáltatni...ha ezek nem mennek, akkor azt nem venném meg...ennyi.

Ezért is kérdeztem, hogy milyen jól érezhető jelet kellett volna látni/hallani,mert megpróbálok visszaemlékezni, hogy volt-e valami.....

Egyébéként továbbra is elmondom, hogy max 500 km-t mentem az autóval, a legnagyobb tempó 130 volt az is hatodikban pályán tempomat-tal, eszembe nem volt megkergetni, vagy erőltetni, hiszen akkor még az a használt olaj, szűrők stb  volt benne amivel megvettük...

Viszont a kompresszió mérés vételkor sajnos tényleg kimaradt, bár továbbra is azt mondom, hogy semmi olyat nem vettünk észre, ami indokolttá tette volna, sem teljesítményben, sem hangban, sem füstben semmi, most is csak azért lett mérve, mert a szerelőm kíváncsiságból megtette... ezért is nem tudjuk mi okozhatja a kompresszió hiányt, hiszen jele nem volt...
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #187 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 22:53:40 »

Ezért is kérdeztem, hogy milyen jól érezhető jelet kellett volna látni/hallani,mert megpróbálok visszaemlékezni, hogy volt-e valami.....

Egyébéként továbbra is elmondom, hogy max 500 km-t mentem az autóval, a legnagyobb tempó 130 volt az is hatodikban pályán tempomat-tal, eszembe nem volt megkergetni, vagy erőltetni, hiszen akkor még az a használt olaj, szűrők stb  volt benne amivel megvettük...

Viszont a kompresszió mérés vételkor sajnos tényleg kimaradt, bár továbbra is azt mondom, hogy semmi olyat nem vettünk észre, ami indokolttá tette volna, sem teljesítményben, sem hangban, sem füstben semmi, most is csak azért lett mérve, mert a szerelőm kíváncsiságból megtette... ezért is nem tudjuk mi okozhatja a kompresszió hiányt, hiszen jele nem volt...

Nem is konkrétan a Te esetedre írtam, csak mint lehetőséget, hogy simán előfordulhat az a verzió is amit leírtam, és erre hivatkozva, nem sok keresnivalója van sajnos az embernek pénztártól való távozás után..
Annyi biztos, hogy benzinesnél nehezebb észrevenni a kompresszióhiányt csak hangból..  Undecided
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #188 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 23:08:52 »

Nem is konkrétan a Te esetedre írtam, csak mint lehetőséget, hogy simán előfordulhat az a verzió is amit leírtam, és erre hivatkozva, nem sok keresnivalója van sajnos az embernek pénztártól való távozás után..
Annyi biztos, hogy benzinesnél nehezebb észrevenni a kompresszióhiányt csak hangból..  Undecided

Tudom, hogy nem az én esetemre írtad és valamilyen szinten jogos is, én is 1 hónapja adtam el az előző autómat olyan állapotban, hogy "megszólalt", és tuti elhajtottam volna a francba azt a 22 éves srácot aki megvette, ha visszahozta volna azzal, hogy ez rossz rajta, meg az rossz rajta..... Csak tudod, elkövettem azt a hibát, hogy úgy gondoltam, hogy ha én olyan állapotúnak hirdettem meg a kocsimat amilyen volt, akkor ha valaki kitűnőnek hirdet egy kocsit akkor az talán olyan is lesz, de legalábbis nem hibás.... ennek ellenére a a kompresszión kívül sztem mindent megnéztünk... Undecided Embarrassed
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #189 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 23:14:50 »

A szerelőm is ezt mondta, hogy egypólusúnak kellene benne lenni és, hogy ez akár a rángatást is okozhatja, ha valamilyen szenzort bezavar esetleg....

Egyébként nagyon jól eltaláltad, 2000-es fordulat környékén csinálja a torpantgatást. Akkor ezt fogadjam el, hogy ilyen és kész és pörgessem jobban??
Az az érdekes, hogy a többi hengernél jó a kompresszió, csak ennél az egynél nem..... 
Szerintem egy kicsit nyugodj le, mielőtt "asztalt borogatnál" vagy motort generáloznál. Most vetted az autót, azt se tudod, hogy kell optimálisan vezetni. Tapasztalatból mondom az SCI se nem 1.8-as se nem 2.0-ás. Más a karakterisztikája. Jó fogyasztásra van kitalálva nem teljesítményre, hiába 130 lóerős. Ha pörgeted megy, ha nem pörgeted, kelletlen, lomha. Az örvénylapát váltáskor, 2000 körül időnként megtorpan, akkor is ha nem akarsz padlózni. Alapjáraton ha megy a klíma (nem ECO módban van) néha remegve jár.

Cserébe tényleg elmegy 7-7.5 literrel és nagyon halk nagy sebességnél, ami a 6. fokozatnak köszönhető.

Ha már mentél vele 5000 kilométert és vannak masszív zavaró dolgok, hibák vele, kezdjük újra a hibakeresést.

Na, jó, esetleg a gyertyákat kicserélhetnéd, drága Motorcraftra  Wink

Én ezt javaslom.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
TTTotya
Vendég
« Új hozzászólás #190 Dátum: 2012.08.27 hétfő, 23:44:18 »

Szerintem egy kicsit nyugodj le, mielőtt "asztalt borogatnál" vagy motort generáloznál. Most vetted az autót, azt se tudod, hogy kell optimálisan vezetni. Tapasztalatból mondom az SCI se nem 1.8-as se nem 2.0-ás. Más a karakterisztikája. Jó fogyasztásra van kitalálva nem teljesítményre, hiába 130 lóerős. Ha pörgeted megy, ha nem pörgeted, kelletlen, lomha. Az örvénylapát váltáskor, 2000 körül időnként megtorpan, akkor is ha nem akarsz padlózni. Alapjáraton ha megy a klíma (nem ECO módban van) néha remegve jár.

Cserébe tényleg elmegy 7-7.5 literrel és nagyon halk nagy sebességnél, ami a 6. fokozatnak köszönhető.

Ha már mentél vele 5000 kilométert és vannak masszív zavaró dolgok, hibák vele, kezdjük újra a hibakeresést.

Na, jó, esetleg a gyertyákat kicserélhetnéd, drága Motorcraftra  Wink

Én ezt javaslom.

Köszönöm a nyugtató szavakat. Rendben, lenyugszom. Lehet, hogy kicsit túl lihegtem így elsőre, de általában az azonnali tökéletes megoldásra törekszem, és ezért lovaltam bele magam ennyire..... Persze ki kell még ezt az autót tapasztalnom, hogy értsem, hogy mit, mikor, miért csinál és miért hallok, tapasztalok különféle jelenségeket. Bár a kompresszió hiány aggasztó és ijesztő továbbra is, de mivel a teljesítményen nem érződik, és egyéb jel sincs, egyenlőre nem temetem a kocsit, legfeljebb később csinálunk egy nyomásveszteség mérést is....  Addig is a tapasztalataimat és kérdéseimet, majd itt megosztom Veletek, aztán majd válaszoltok rájuk  Wink worship

A gyertyacsere pedig valszeg meg lesz, mert amúgy is illene, ha már az összes szűrő meg olaj, meg minden ki van cserélve.... smile
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.27 hétfő, 23:47:21 írta TTTotya » Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #191 Dátum: 2012.08.28 kedd, 07:35:52 »

Ha jól érezhető hibajelet ad, akkor a próbaúton, vagy az átvizsgálásnál annak ki kellett volna jönni, vagy észre kell venni.
Most ha elvonatkoztatsz ettől az esettől, és mondjuk eladod a hibátlan autódat egy félküllősnek aki haza úton leöli a gépet, mert simán le lehet....majd másnap megjelenik, hogy törött gyűrüvel, beállt turbóval, szétszakított kuplunggal és törött féltengelyekkel adtad el neki az autódat, és ezért feljelent, és még vissza is adja az autódat, kend a hajadra....azért akkor is elolvasnám a véleményt....mert létezhet ilyen is... Wink
Én, ha vennék autót, és motorhibás lenne, nem másban keresném a hibát....lehet kapni újat, lehet vinni szakembert, át lehet vizsgáltatni...ha ezek nem mennek, akkor azt nem venném meg...ennyi.

Mint azt írtam, a vevőnek kell bizonyítania, hogy a vásárlás pillanatában a hiba (oka) fennált. Ha akkreditált szakértő azt mondja, hogy így volt, akkor vagy csengetsz, vagy perre mész, de ha a szakértői véleményt nem sikerül megdönteni, akkor a per végén csengetsz, de akkor már sokkal többet.

Tudom, hogy nem az én esetemre írtad és valamilyen szinten jogos is, én is 1 hónapja adtam el az előző autómat olyan állapotban, hogy "megszólalt", és tuti elhajtottam volna a francba azt a 22 éves srácot aki megvette, ha visszahozta volna azzal, hogy ez rossz rajta, meg az rossz rajta..... Csak tudod, elkövettem azt a hibát, hogy úgy gondoltam, hogy ha én olyan állapotúnak hirdettem meg a kocsimat amilyen volt, akkor ha valaki kitűnőnek hirdet egy kocsit akkor az talán olyan is lesz, de legalábbis nem hibás.... ennek ellenére a a kompresszión kívül sztem mindent megnéztünk... Undecided Embarrassed

Kizártad az adás-vételiben az ilyenkor törvényben előírt fék éves szavatosságot? Mert ha nem, akkor nyugodtan visszahozhatta volna, és ha a hiba (oka) vásárláskor is bizonyíthatóan megvolt, és a szerződésben nincs feltüntetve, hogy az adott hibáról tájékoztattad a vevőt, akkor neki lett volna igaza (jogilag!, a jog pedig nem mindig a logikát, vagy az ember igazságérzetét követi).

Biztos láttál már SCI-t? Wink
A gyári gyertya Motorcraft néven fut és egy szó sincs Bosch-ról (ami a Bosch brandingjét ismerve, majdhogynem kizárt lenne ha ők gyártanák)
A másik tévedés pedig a 4 pólus. A gyári szerelés, illetve a Ford/Motorcraft csere gyertyák is egypólusúak (helyesebben 2, de ha így nézzük a 4 pólusú és 5 lenne).


http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=40600190&flypage=shop.flypage&product_id=7488&option=com_virtuemart&Itemid=26
Ebből indultam ki. És a Motorcraft a nevén forgalmazott termékek nagy részét nem maga gyártja (ha egyáltalán gyárt bármit is). Tehát ezt is gyártja valaki. És ha valaki gyárt valamit, akkor 99%, hogy az utángyártott piacon is árulja a termékét, és az SCI-hez senki más nem árul gyertyát. És rengeteg Bosch alkatrész fut nem Bosch név alatt.

Válasz
Viszont a Ford palettán tudtommal a legdrágábbak.

Az SCI befecskendezője réteges üzem közben alig pöffent valami kis benzint a gyertya köré így még fontosabb a biztos szikra. Ez az oka a coil-on-plug nevezetű közvetlen trafónak, ami nagyobb teljesítményű szikrát ad mint a hagyományos közös-trafó - gyertyakábel kombináció.

Szóval ha nem az van benne, és gondjaim lennének, én biztos cserélném gyárira.

A biztos szikrának nem sok köze van a pólusok számához (még ha a gyártók szeretik is ezt hangoztatni), az ív mindig a legkönnyebb úton fog menni (legközelebbi testelektróda). Az ív "minősége" inkább függ a gyertya állapotától, mint az elektródaszámtól.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #192 Dátum: 2012.08.28 kedd, 10:05:25 »

Ha jól érezhető hibajelet ad, akkor a próbaúton, vagy az átvizsgálásnál annak ki kellett volna jönni, vagy észre kell venni.
Most ha elvonatkoztatsz ettől az esettől, és mondjuk eladod a hibátlan autódat egy félküllősnek aki haza úton leöli a gépet, mert simán le lehet....majd másnap megjelenik, hogy törött gyűrüvel, beállt turbóval, szétszakított kuplunggal és törött féltengelyekkel adtad el neki az autódat, és ezért feljelent, és még vissza is adja az autódat, kend a hajadra....azért akkor is elolvasnám a véleményt....mert létezhet ilyen is... Wink
Én, ha vennék autót, és motorhibás lenne, nem másban keresném a hibát....lehet kapni újat, lehet vinni szakembert, át lehet vizsgáltatni...ha ezek nem mennek, akkor azt nem venném meg...ennyi.
Ez mind igaz, viszont a PTK-ban ilyen esetre van a rejtett hiba kategória.
Ha az autónak rejtett hibájára derül fény az új tulajdonosnál, akkor a hiba megalapozatlanná teszi a vételárat (ár-érték aránytalanság lesz belőle), mivel a vételár a megtekintéskori állapot alapján alakul ki. A rejtett hiba fennállását és keletkezésének időpontját az új tulajnak kellene bizonyítania, ami költséges, de szerintem térítethető az eladóval (hibás teljesítéssel okozott kár).
Ha az amúgy jó állapotú autódat az új tulaj a hazaúton széthajtja, neki kell igazolni, hogy a hibák a vétel előtt keletkeztek, még akkor is, ha 3 kigyúrt, kopasz szekrény kíséretében magyarázza is az ellenkezőjét.  wave
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #193 Dátum: 2012.08.28 kedd, 11:13:35 »

Kizártad az adás-vételiben az ilyenkor törvényben előírt fék éves szavatosságot? Mert ha nem, akkor nyugodtan visszahozhatta volna, és ha a hiba (oka) vásárláskor is bizonyíthatóan megvolt, és a szerződésben nincs feltüntetve, hogy az adott hibáról tájékoztattad a vevőt, akkor neki lett volna igaza (jogilag!, a jog pedig nem mindig a logikát, vagy az ember igazságérzetét követi).
A törvényben előírt jogokat nem lehet kizárni, megváltoztatni stb.  Van olyan pragrafus, h a vevőt nem lehet lemondatni a jogairól. x idő szavatosság van, minden ettől eltérő megállapodás semmisnek tekintendő. Mind1 mit írnak az adásvételibe. Csak sokan beírják, h minden jogáról-szavatossági igényéről lemond stb, és mivel nem néznek utána azt hiszik így van.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #194 Dátum: 2012.08.28 kedd, 12:54:34 »

A törvényben előírt jogokat nem lehet kizárni, megváltoztatni stb.  Van olyan pragrafus, h a vevőt nem lehet lemondatni a jogairól. x idő szavatosság van, minden ettől eltérő megállapodás semmisnek tekintendő. Mind1 mit írnak az adásvételibe. Csak sokan beírják, h minden jogáról-szavatossági igényéről lemond stb, és mivel nem néznek utána azt hiszik így van.

Én úgy tudom, hogy ez csak szolgáltató (vagyis esetünkben autókereskedésből is élő cég) esetében van, hogy a fogyasztó (esetünkben vevő) kárára nem lehet szavatossági időt csökkenteni, és magánszemélyek között nem. De majd megpróbálok előbányászni valamit erről  Huh?
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #195 Dátum: 2012.08.28 kedd, 17:16:19 »


http://cromax.hu/index.php?page=shop.product_details&category_id=40600190&flypage=shop.flypage&product_id=7488&option=com_virtuemart&Itemid=26
Ebből indultam ki. És a Motorcraft a nevén forgalmazott termékek nagy részét nem maga gyártja (ha egyáltalán gyárt bármit is). Tehát ezt is gyártja valaki. És ha valaki gyárt valamit, akkor 99%, hogy az utángyártott piacon is árulja a termékét, és az SCI-hez senki más nem árul gyertyát. És rengeteg Bosch alkatrész fut nem Bosch név alatt.

A biztos szikrának nem sok köze van a pólusok számához (még ha a gyártók szeretik is ezt hangoztatni), az ív mindig a legkönnyebb úton fog menni (legközelebbi testelektróda). Az ív "minősége" inkább függ a gyertya állapotától, mint az elektródaszámtól.

Felesleges ezt ragozni. A 4 pólusú Bosch gyertya se nem gyári szerelés se nem hivatalos Ford pótalkatrész az SCI- hez.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #196 Dátum: 2012.08.28 kedd, 17:22:17 »

A jogi lehetőségek tekintetében érdemes lenne megnézni a Totalcar autójogász szekcióját. Biztos van idevonatkozó cikkük. Biztos nem SCI specifikus a dolog ;-)
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #197 Dátum: 2012.08.28 kedd, 17:29:57 »

Köszönöm a nyugtató szavakat. Rendben, lenyugszom. Lehet, hogy kicsit túl lihegtem így elsőre, de általában az azonnali tökéletes megoldásra törekszem, és ezért lovaltam bele magam ennyire..... Persze ki kell még ezt az autót tapasztalnom, hogy értsem, hogy mit, mikor, miért csinál és miért hallok, tapasztalok különféle jelenségeket. Bár a kompresszió hiány aggasztó és ijesztő továbbra is, de mivel a teljesítményen nem érződik, és egyéb jel sincs, egyenlőre nem temetem a kocsit, legfeljebb később csinálunk egy nyomásveszteség mérést is....  Addig is a tapasztalataimat és kérdéseimet, majd itt megosztom Veletek, aztán majd válaszoltok rájuk  Wink worship

A gyertyacsere pedig valszeg meg lesz, mert amúgy is illene, ha már az összes szűrő meg olaj, meg minden ki van cserélve.... smile

Gyere el egyszer felém kipróbálni az enyémet. Hátha megnyugszol, hogy ugyanolyan jó a Tied ( mivel az enyém jó leszámítva a termosztátot )
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #198 Dátum: 2012.08.28 kedd, 17:48:52 »

A jogi lehetőségek tekintetében érdemes lenne megnézni a Totalcar autójogász szekcióját. Biztos van idevonatkozó cikkük. Biztos nem SCI specifikus a dolog ;-)
ptk 308 par. környéke lesz lesz ez a rész ha jól emlékszem. gugli segít ebbe is  wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #199 Dátum: 2012.08.28 kedd, 18:56:47 »

Felesleges ezt ragozni. A 4 pólusú Bosch gyertya se nem gyári szerelés se nem hivatalos Ford pótalkatrész az SCI- hez.

Ahogy a Bosch gázolajszűrő sem a TDCI-hez. És a Motorcraft AGFSK022FQ16B (Cikkszám: 2S7J-12405-AC) gyertyának, ami az SCI-hez való négy testelektródája van.
Naplózva
Oldalak: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 ... 23   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.048 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.