Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:07:41
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5105416 alkalommal)
0 Felhasználó és 231 vendég van a témában
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #100 Dátum:
2009.10.08 csütörtök, 21:06:48 »
tddi-be nem kell gázolaj csöveket cserélni abba nem szokott elkopni, ez a CR rendszernél ajánlott inkább...
milyen adagoló van abban VP44 vagy VP37?
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #101 Dátum:
2009.10.09 péntek, 08:27:44 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.10.08 csütörtök, 21:06:48
tddi-be nem kell gázolaj csöveket cserélni abba nem szokott elkopni, ez a CR rendszernél ajánlott inkább...
milyen adagoló van abban VP44 vagy VP37?
Kell, mert leszerelés után nem zárható 100%-osan vissza.
A Mondeo VP44.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #102 Dátum:
2009.10.09 péntek, 16:17:52 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.10.09 péntek, 08:27:44
Kell, mert leszerelés után nem zárható 100%-osan vissza.
A Mondeo VP44.
ugyanúgy zárható vissza mint a TDCI-ben...
focus adagolójára gondoltam, az enyémbe tudom mi van...
Naplózva
kovaf
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #103 Dátum:
2009.10.09 péntek, 19:59:46 »
Idézetet írta: kovaf - 2009.09.16 szerda, 17:40:45
(#32. hozzászólás)Sziasztok!
Egy kis tanácsra lenne szükségem. Múltkor a sógorom elkérte az autót, mert az övé épp szervizben volt. Kb. 100 km ment vele amikor azt tapasztalta,
hogy erősebb gázadásra fullad, rángat, nem akar menni. Bementek egy közeli szakszervizbe, ahol adagolóhibát írt ki a műszer. Azt mondtam, hogy ahhoz inkább ne nyúljanak ott a távolban, csak cseréljenek rajta üzemanyagszűrőt, hátha attól nem kap üzemanyagot. Kijöttek a szervízből és pár kilométer után
az auto le is állt, nem sikerült újra beindítani. Kb 20perces várakozás után beindult és szép lassan haza tudtak vele jönni, de közben többször kellett
pihentetni. Itthon egy amatőr szaki lelégtelenítette, ahol a szűrőből bemegy az adagolóba, és az autó megjavult. Egy hétig jártam vele(kb350km-t)
és semmi baja sem volt, szépen ment minden fordulatszámtartományban.
Ma jövök vele haza, és egy előzésnél megtorpant az autó, kb1700-as fordulat felett fullad rángat. Alapjárat szép egyenletes, kis fordulaton megy. 10 km-t
ment így majd teljesen leállt. 20 perc várakozás után nagynehezen beindult, de pár km után újból leállt, onnan nem is kisérleteztem vele tovább,
hanem hazahúzattam.
(#69. hozzászólás)Azért sem akart beindulni, mert eléggé megsínylette az akkumulátor a sok indítózást, de feltöltöttem és így próbálkoztam.
Beindult, nem pöccre, de az első indítózásra. Bő félórát ketyegtettem az udvaron, néhányszor felpörgettem, járattam nagyobb fordulaton, de nem mertem vele egyenlőre kimenni az udvarról. Viszont a hátsó ülés alatt jobb oldalon van egy hengeres szerkezet. Ez lenne az AC pumpa?
Na ez a szerkezet olyan hangot ad, mintha beköltözött volna egy méhraj. Zümmög, zizeg. Ezt régebben nem hallottam.
Nem okozhatja ez a problémát? És, ha ki kell tisztítani a üa.rendszert, ahhoz el kell vinni szerelőhöz vagy itthon is megoldható egy laikusnak?
Voltam szerelőnél, üzemanyagnyomás rendben van, semmi hibát nem találtak, de az AC eléggé zúg. Azt mondták, hogy járjak vele, és ha újra jelentkezik a hiba menjek és megnézik mit ír ki a hibatároló. Most azért túl messzire nem merek vele menni, mert úgyis le fog állni ismét. Ha ki kell tisztítani az üa.rendszert, ahhoz hogy fogjak hozzá, vagy laikusnak az bonyolult munka?
Naplózva
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #104 Dátum:
2009.10.10 szombat, 21:50:43 »
A fóka ugy tudom VP30 as...
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
Stefan
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #105 Dátum:
2009.10.10 szombat, 23:05:01 »
Sziasztok!
Készülök venni diesel Mondeot 2001-2003-as évjáratok közt válogatok és arra lennék kíváncsi hogy meik motorral érdemes venni a 85 kw (115 LE) vagy 96 kw (130 LE)
Érdekelne, hogy meik a beváltabb, strapabiróbb, megbízhatóbb.
Előre is köszönöm a segitséget!!!
Egyébként nagyon király az oldal
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #106 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 10:52:17 »
Idézetet írta: Stefan - 2009.10.10 szombat, 23:05:01
Sziasztok!
Készülök venni diesel Mondeot 2001-2003-as évjáratok közt válogatok és arra lennék kíváncsi hogy meik motorral érdemes venni a 85 kw (115 LE) vagy 96 kw (130 LE)
Érdekelne, hogy meik a beváltabb, strapabiróbb, megbízhatóbb.
Előre is köszönöm a segitséget!!!
Egyébként nagyon király az oldal
szia!
Ebben az időintervallumban mindenképp a TDDI a megbizhatóbb....szerintem utánna is...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #107 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 12:50:28 »
Idézetet írta: Stefan - 2009.10.10 szombat, 23:05:01
Sziasztok!
Készülök venni diesel Mondeot 2001-2003-as évjáratok közt válogatok és arra lennék kíváncsi hogy meik motorral érdemes venni a 85 kw (115 LE) vagy 96 kw (130 LE)
Érdekelne, hogy meik a beváltabb, strapabiróbb, megbízhatóbb.
Előre is köszönöm a segitséget!!!
Egyébként nagyon király az oldal
Ha a 115 vs 130-ról beszélünk, az a tdci (ez meg a tddi topic).
A tdci-nél nincs különbség a megbízhatóságban a lóerő miatt.
Viszont én is inkább tddi-t vennék abból a korból (az kb 2002-ig volt a piacon (elméletileg 2005-ig, de én még nem láttam 2003-ast se)).
Olcsóbb is... talán jobban felszereltebbet tudsz venni tddi-ből. Kb egy fél liter a fogyikülönség a tddi kárára, vagy még annyi se.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #108 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 15:47:32 »
Jó hirem van TDDI-sek....
Tettünk 115Le-be is Valeos fix lendkereket,kuplungszettel és tökéletesen működik....
Aki csere előtt van gondolja át azért mondom.....enyémbe toltam már lassan egy 10-est és tökéletes...
ennyi...leirás még várat magára egyébb elfoglaltságok miatt...sorry.
Naplózva
tomi3118
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #109 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 19:26:58 »
Egy ma délutáni hideg indítás után az alapjárat eléggé rángatott, mintha egy henger nem ment volna, gázadásnál a rángatás eltűnt, semmi különöset nem érezni, megy rendesen, nem füstöl, a rángatás aztán alapjáraton sem jött vissza. Ez lehet a rossz izzítógyertyától? 8 éves a drágaságom, még a gyáriak lehetnek benne.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #110 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 20:46:49 »
Idézetet írta: tomi3118 - 2009.10.11 vasárnap, 19:26:58
Egy ma délutáni hideg indítás után az alapjárat eléggé rángatott, mintha egy henger nem ment volna, gázadásnál a rángatás eltűnt, semmi különöset nem érezni, megy rendesen, nem füstöl, a rángatás aztán alapjáraton sem jött vissza. Ez lehet a rossz izzítógyertyától? 8 éves a drágaságom, még a gyáriak lehetnek benne.
Még nincs olyan hideg, hogy az izzítók miatt, ne gyulladjon be, ha rosszak is, meg nem nagyon érzékeny amúgy sem az izzításra, nekem 4db kiégettel sem volt semmi jelenség, még télen a legnagyobb hidegekben sem.
Lehet kicsit rosszabb minőségű üzemanyagot tankoltál.
Azért mérj rá a gyertyákra, nem baj ha jók!
Ha cserélni kell, akkor meg sok türelem, és sok csavarlazító
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #111 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 20:54:59 »
Idézetet írta: Stefan - 2009.10.10 szombat, 23:05:01
Sziasztok!
Készülök venni diesel Mondeot 2001-2003-as évjáratok közt válogatok és arra lennék kíváncsi hogy meik motorral érdemes venni a 85 kw (115 LE) vagy 96 kw (130 LE)
Érdekelne, hogy meik a beváltabb, strapabiróbb, megbízhatóbb.
Előre is köszönöm a segitséget!!!
Egyébként nagyon király az oldal
beváltabb, strapabíróbb, megbízhatóbb=TDDi
115 LE-t keress változós turbóval, gondos gazdától!!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #112 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 21:27:48 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.10.11 vasárnap, 10:52:17
szia!
Ebben az időintervallumban mindenképp a TDDI a megbizhatóbb....szerintem utánna is...
Én meg mondjuk TDDi-t egyáltalán nem vennék már.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #113 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 21:34:43 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.10.11 vasárnap, 21:27:48
Én meg mondjuk TDDi-t egyáltalán nem vennék már.
én meg benzinest nem vennék a büdös életbe....
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #114 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 21:41:09 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.10.11 vasárnap, 21:34:43
én meg benzinest nem vennék a büdös életbe....
(Ha lesz repteres tali, majd gyorsulunk egyet!
)
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #115 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 21:43:31 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.10.11 vasárnap, 21:41:09
(Ha lesz repteres tali, majd gyorsulunk egyet!
)
velem?
Az neked nagyon fog fájni....
meg kormos lessz a kocsid eleje...
«
Utoljára szerkesztve: 2009.10.11 vasárnap, 21:46:03 írta Bunyek
»
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #116 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 21:47:21 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.10.11 vasárnap, 21:43:31
velem?
Az neked nagyon fog fájni....
meg kormos lessz a kocsid eleje...
Vertem én már a talin chip-es Di-re 1,5 autót úgy, hogy nekem full-ra volt pakolva a csomi szerszámokkal, felnikkel.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #117 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 21:54:45 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.10.11 vasárnap, 21:47:21
Vertem én már a talin chip-es Di-re 1,5 autót úgy, hogy nekem full-ra volt pakolva a csomi szerszámokkal, felnikkel.
Meg gondolom még az utánfutót is elfelejtetted leakasztani, ami meg tele volt cementtel...máskor ilyen részletekre figyelj, akkor még jobb lehetsz...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #118 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 21:59:04 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.10.11 vasárnap, 21:27:48
Én meg mondjuk TDDi-t egyáltalán nem vennék már.
Pedig ha azt is tönkre tennéd, bekerülhetnél a Guiness rekordokba.....előtted erre még senki nem volt képes.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #119 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 22:02:37 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.10.11 vasárnap, 21:54:45
Meg gondolom még az utánfutót is elfelejtetted leakasztani, ami meg tele volt cementtel...máskor ilyen részletekre figyelj, akkor még jobb lehetsz...
Futó nincs, de 3-an ültünk benne!
A benzines azért +30LE, és 8-9e-ig elforog, a dízel -30LE, és 4-5e-ig forog el, a váltásoknál nekem van előnyöm.
«
Utoljára szerkesztve: 2009.10.11 vasárnap, 22:05:00 írta Scratch
»
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #120 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 22:03:30 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.10.11 vasárnap, 21:59:04
Pedig ha azt is tönkre tennéd, bekerülhetnél a Guiness rekordokba.....előtted erre még senki nem volt képes.
Nekem 2x is sikerült!
Mindjárt betszem az aláírásomba, hogy a dízelek réme.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #121 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 22:04:21 »
már megint a diesel benzines vita...örök dilemma: szerintem a diesel kényelmesebben vezethető legalábbis az én vezetési stilusomhoz közelebb áll, és jóval olcsóbban eljárhatsz vele mint a benzinessel, csak sanjos manapság a benzines sokkal igénytelenebb autó bár ez szerintem a szemét magyarországi gázolaj miatt van(pesze mindegyikre rá lehet verni sokszázezret) a TDDI sokkal megbizhatóbb mint a TDCI, TDCI-t csak akkor vegyél ha ismerős gazdátol való, az általános baj meg az hogy ezekből a koraiakból van annyi "szemét" a piacon hogy nemmindennapi, töbszázezrekről visszaalakitva 100 ezerre, szoval jól nézd meg mit veszel, könnyen átverhetnek!
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #122 Dátum:
2009.10.11 vasárnap, 22:31:14 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.10.11 vasárnap, 21:47:21
Vertem én már a talin chip-es Di-re 1,5 autót úgy, hogy nekem full-ra volt pakolva a csomi szerszámokkal, felnikkel.
Elhiszem hogy vertél már meg chippelt DI-t, gratulálok hozzá....
Havi 15 ezret megyek autóval átlag, Úúy érzem a váltásokkal nem lessz gond...
Ha meglessz még addig ,akkor állok elébe természetesen....
«
Utoljára szerkesztve: 2009.10.11 vasárnap, 22:33:23 írta Bunyek
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #123 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 05:56:10 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.10.11 vasárnap, 22:31:14
Elhiszem hogy vertél már meg chippelt DI-t, gratulálok hozzá....
Havi 15 ezret megyek autóval átlag, Úúy érzem a váltásokkal nem lessz gond...
Ha meglessz még addig ,akkor állok elébe természetesen....
beszállhatok majd énis?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #124 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 09:55:13 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.10.11 vasárnap, 22:02:37
Futó nincs, de 3-an ültünk benne!
A benzines azért +30LE, és 8-9e-ig elforog, a dízel -30LE, és 4-5e-ig forog el, a váltásoknál nekem van előnyöm.
8-9-ig elforog? Szerintem meg 7e-nél masszív tiltás van. Ha te felpörgeted 9e-ig... ott lesz ez-az.
Amúgy is, mi jelentősége van, hogy mekkora a fordulat? Másképpen van kiosztva a váltó, és ennyi.
Pont amiatt, hogy a dizilben hamarabb pörög le az 1-es, ezért jobb indulásokat lehet vele produkálni.
Az alap tddi-t nem lehet hasonlítani a 2,0i-hez, mert a 100-as sprintben a di egy másodperccel rosszabb.
Viszont ha jól chipeltek egy tddi-t, az kb legalább annyit fog tudni, mint egy 130-as tdci, az meg más tészta...
Hiába van 15 lóval kevesebb, mégis pont egyforma a két autó 100-as sprintje - nyilván a nyomaték.
Tehát csak akkor tudod az illetőt megverni, ha valamit elront/nem túl ügyesen gyorsul/valami gond van a chippel/autóval.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #125 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 10:02:43 »
Idézetet írta: tomi3118 - 2009.10.11 vasárnap, 19:26:58
Egy ma délutáni hideg indítás után az alapjárat eléggé rángatott, mintha egy henger nem ment volna, gázadásnál a rángatás eltűnt, semmi különöset nem érezni, megy rendesen, nem füstöl, a rángatás aztán alapjáraton sem jött vissza. Ez lehet a rossz izzítógyertyától? 8 éves a drágaságom, még a gyáriak lehetnek benne.
Ha van rá lehetőséged, inkább az adagoló előtt méresd meg az AC nyomást.
Ahogy a többiek írták, az izzítógyertya szinte nem is kell.
Még egy dolog: mikor cseréltél üa szűrőt?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #126 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 14:48:18 »
igy első hallásra porlasztóra tippelnék el elcsöppen hidegen valameik talán, a focusom is csinálja néha ezt reggeli inditásnál sőt az escortom is 0 fok alatt ilyen, ott néha egyik henger nem indul be egyböl csak puf puf aztán megy! ott kivettem a porlasztókat, a 3. csucsnál tapasztaltunk talán kis becsöppenést a többi tökéletes...bár ugye kézi huzogatós módszerrel néztük nehéz megmondani, amugymeg ha a fogyid jó, szép hangja van, és csak hidegben csinálja akkor még sok tizezret eljárhatsz vele(én azóta az escorttal 30.000 mentem, bár mostanában csak 5 fok volt a legkevesebb inditáskor de pöcc röff) javithat talán a dolgon kicsit ha veszel bele 4 új MINŐSÉGI(pl Bosch duratherm) gyertyát, bár TDDI nél nem is igen kell izzitani de valszeg segiteni fog...
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
szbela
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Henry-Ford
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #127 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 15:42:22 »
Angel mester,a teganp bebujtam az auto ala.es az anyosfeloli oldalon,a hatcso kerek elott a tartaly melett van 1 kis (pumpa) gondolom en,amire az uzemanyag csovek jonnek.A motor be volt inditva,es az kis izebol fura visitto,vagy nem is tudom mindha olyan herz Hrz hangja volt>ez normalis?Szetlehet szedni megnezi a bibi?dugulas lenne,eroltetene,vagy koppott?
Naplózva
MK3, 2.0 TDDI 115-ph,4 Ajtos, VP44
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #128 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 16:28:19 »
Idézetet írta: szbela - 2009.10.12 hétfő, 15:42:22
Angel mester,a teganp bebujtam az auto ala.es az anyosfeloli oldalon,a hatcso kerek elott a tartaly melett van 1 kis (pumpa) gondolom en,amire az uzemanyag csovek jonnek.A motor be volt inditva,es az kis izebol fura visitto,vagy nem is tudom mindha olyan herz Hrz hangja volt>ez normalis?Szetlehet szedni megnezi a bibi?dugulas lenne,eroltetene,vagy koppott?
A mester címet vissza kell utasítanom... én nem szerelgetek...
Az AC-nek sima AC hangja van, nem kéne visítani. Az az AC pumpa, ahol mondod.
Ha nagyon fura a hangja, az nem feltétlenül jó. Ha el van dugulva, az biztos, hogy nem jó, de akkor szerintem nem nyomna eléggé, és mondjuk hosszú padlógáznál el kellene fogyni az erőnek. Mondjuk a folyamatos 180, vagy hosszú emelkedő.
Van benne egy mechanikus szűrő, az is el tud duduglni.
De van egy tipp, © Bunyek. Lehúzod a gázolajszűrőről a csövet belevezeted egy kannába, ráadod a gyújtást (nyomni fogja, mint a meszes) és kinyomsz belőle vagy 20 liternyit... rakj oda egy fehér gézt, azon engedd át, hogy lásd, ha van benne piszok. Persze ezt a go-at vissza is lehet önteni a tankba újra. Ha van benne tankszörny, azt lehet, hogy így kinyomja. Ez így nem egy nagy móka, és ennyit szerintem megéri.
Nyilván a dohányzás, nyílt láng kerülendő...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tomi3118
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #129 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 21:06:26 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.10.11 vasárnap, 20:46:49
Még nincs olyan hideg, hogy az izzítók miatt, ne gyulladjon be, ha rosszak is, meg nem nagyon érzékeny amúgy sem az izzításra, nekem 4db kiégettel sem volt semmi jelenség, még télen a legnagyobb hidegekben sem.
Lehet kicsit rosszabb minőségű üzemanyagot tankoltál.
Azért mérj rá a gyertyákra, nem baj ha jók!
Ha cserélni kell, akkor meg sok türelem, és sok csavarlazító
Köszönöm a tippeket! Amúgy az autóban vagy Agip vagy Shell van, eze a két kúton szoktam tankoklni. Most megkérdeztem a feleségmet, reggel ő ment vele, nem emlkészik, hogy remegett volna az autó. Megkértem, hogy reggel majd figyelje direkte a remegést. Lehet, hogy csak egy kis múló rosszullét? Remélem...
Naplózva
tomi3118
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #130 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 21:07:55 »
Idézetet írta: Angel - 2009.10.12 hétfő, 10:02:43
Ha van rá lehetőséged, inkább az adagoló előtt méresd meg az AC nyomást.
Ahogy a többiek írták, az izzítógyertya szinte nem is kell.
Még egy dolog: mikor cseréltél üa szűrőt?
A gázolajszűrőben úgy 8 000 km lehet, és persze gyári. Ha megint érezzük, akkor kénytelen leszek elvinni ü.a. nyomást mérteni.
Köszönöm a tanácsot!
Naplózva
tádé
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #131 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 21:44:52 »
Idézetet írta: tomi3118 - 2009.10.12 hétfő, 21:07:55
A gázolajszűrőben úgy 8 000 km lehet, és persze gyári. Ha megint érezzük, akkor kénytelen leszek elvinni ü.a. nyomást mérteni.
Köszönöm a tanácsot!
Én azért elvinném egy lenge kormolásra elötte, ha jól gondolom, mostanában nem megy annyit, mint a fóka előtt. Ha nem is segít, élménynek jó lesz.
Naplózva
kovaf
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #132 Dátum:
2009.10.12 hétfő, 23:16:56 »
Idézetet írta: szbela - 2009.10.12 hétfő, 15:42:22
Angel mester,a teganp bebujtam az auto ala.es az anyosfeloli oldalon,a hatcso kerek elott a tartaly melett van 1 kis (pumpa) gondolom en,amire az uzemanyag csovek jonnek.A motor be volt inditva,es az kis izebol fura visitto,vagy nem is tudom mindha olyan herz Hrz hangja volt>ez normalis?Szetlehet szedni megnezi a bibi?dugulas lenne,eroltetene,vagy koppott?
Nekem is pont ez a problémám, csak nekem már kétszer le is állt. Menet közben elkezdett fulladni, majd leállt. Elvittem szerelőhöz, azt mondták az AC nyomás rendben van úgyhogy elég tanácstalan vagyok. Azt amit Angel javasolt kipróbálom, hátha kinyom valami trutyit, bár szerintem ha csak koszos akkor nem lenne ilyen hangja. Az a baj, hogy most nem merek vele hosszabb távra menni, mert nem tudom mikor fog legközelebb leállni. A két leállás között 400 km-t problémamentesen járt, és a legutóbbi leállás óta is mentem vele már 160km-t. Ja és a go szűrőt kicseréltem az első leállás után.
Naplózva
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #133 Dátum:
2009.10.13 kedd, 10:09:27 »
Hello!!
Tegnap észrevettem, hogy a szívósorom körül olajos a motorblokk, próbáltam húzni rajta de már nem nagyon tudtam illetve nem mertem nehogy eltörjem. Azt kérdezném, hogy a tömítéseket darabonként lehet kapni, vagy egyben van a négy?A cromax oldalán transithoz valót találtam csak, de oda van írva mellé hogy Mo00-07 gondolom ez jó a mondeora is.Itt darabonként kell megvenni. Illetve ha már leveszem érdemes összekötni egy puccantással is ugye? Van valami amire különösen figyelnem kell?
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #134 Dátum:
2009.10.13 kedd, 14:07:44 »
Idézetet írta: Leni - 2009.10.13 kedd, 10:09:27
Hello!!
Tegnap észrevettem, hogy a szívósorom körül olajos a motorblokk, próbáltam húzni rajta de már nem nagyon tudtam illetve nem mertem nehogy eltörjem. Azt kérdezném, hogy a tömítéseket darabonként lehet kapni, vagy egyben van a négy?A cromax oldalán transithoz valót találtam csak, de oda van írva mellé hogy Mo00-07 gondolom ez jó a mondeora is.Itt darabonként kell megvenni. Illetve ha már leveszem érdemes összekötni egy puccantással is ugye? Van valami amire különösen figyelnem kell?
CI-hez darabonként van, abba 8 kellett. Figyelni kell, hogy jól üljenek a helyükön, ill. ne kapjanak féktisztítót, mert az rongálhatja őket.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
szbela
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Henry-Ford
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #135 Dátum:
2009.10.13 kedd, 15:25:29 »
En amikor levettem a szivosort,pucolas celjabol,mikor tedtem vissz a gyuruket bekentem ,hoalo,olajalo szoloplasztal,es azelott sem ,es azutan sem olajas.
Feltem h ha mar levettem es megmozgattam,nehogy kezdjen nekem is olajazni.
Ugyan ugy bekentem a turbocsoveknel is a bilincek szorittasanal,es azota 1 gram olaj sincs ajol bekentem.Ahol meg nem ott latok 1 keveset:
Naplózva
MK3, 2.0 TDDI 115-ph,4 Ajtos, VP44
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #136 Dátum:
2009.10.13 kedd, 19:59:28 »
Idézetet írta: Leni - 2009.10.13 kedd, 10:09:27
Hello!!
Tegnap észrevettem, hogy a szívósorom körül olajos a motorblokk, próbáltam húzni rajta de már nem nagyon tudtam illetve nem mertem nehogy eltörjem. Azt kérdezném, hogy a tömítéseket darabonként lehet kapni, vagy egyben van a négy?A cromax oldalán transithoz valót találtam csak, de oda van írva mellé hogy Mo00-07 gondolom ez jó a mondeora is.Itt darabonként kell megvenni. Illetve ha már leveszem érdemes összekötni egy puccantással is ugye? Van valami amire különösen figyelnem kell?
Szia!
Itt egy kép a szívósor tisztítása után az új 8 db tömítéssel. Ha jól emlékszem 700 Ft/db árban vettem őket.
http://kepfeltoltes.hu/view/090718/DSCF3012_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #137 Dátum:
2009.10.13 kedd, 20:16:50 »
Idézetet írta: Leni - 2009.10.13 kedd, 10:09:27
Hello!!
Tegnap észrevettem, hogy a szívósorom körül olajos a motorblokk, próbáltam húzni rajta de már nem nagyon tudtam illetve nem mertem nehogy eltörjem. Azt kérdezném, hogy a tömítéseket darabonként lehet kapni, vagy egyben van a négy?A cromax oldalán transithoz valót találtam csak, de oda van írva mellé hogy Mo00-07 gondolom ez jó a mondeora is.Itt darabonként kell megvenni. Illetve ha már leveszem érdemes összekötni egy puccantással is ugye? Van valami amire különösen figyelnem kell?
Loctitte azt hiszem narancssárga olaj hő és nyomás álló paszta kb 1500ft,én azzal preparáltam!(kb 50000mentem azóta)
A csavarokat gondolom érdemes olyan szisztémával ki illetve betekerni mint a hengerfej szerelésnél.
A szívosor leszerelése után rongyokkal tömd be a hengerfejen a lyukakat(nehogy bele essen egy csavar)
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Gyurka
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #138 Dátum:
2009.10.13 kedd, 20:19:51 »
Idézetet írta: Leni - 2009.10.13 kedd, 10:09:27
Hello!!
Tegnap észrevettem, hogy a szívósorom körül olajos a motorblokk, próbáltam húzni rajta de már nem nagyon tudtam illetve nem mertem nehogy eltörjem. Azt kérdezném, hogy a tömítéseket darabonként lehet kapni, vagy egyben van a négy?A cromax oldalán transithoz valót találtam csak, de oda van írva mellé hogy Mo00-07 gondolom ez jó a mondeora is.Itt darabonként kell megvenni. Illetve ha már leveszem érdemes összekötni egy puccantással is ugye? Van valami amire különösen figyelnem kell?
A féktisztitótól megnyúlik a gumi tömítés,elég becsületesen, nekem alig sikerült visszarakni a helyére!
Naplózva
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #139 Dátum:
2009.10.13 kedd, 20:21:42 »
Idézetet írta: szbela - 2009.10.12 hétfő, 15:42:22
Angel mester,a teganp bebujtam az auto ala.es az anyosfeloli oldalon,a hatcso kerek elott a tartaly melett van 1 kis (pumpa) gondolom en,amire az uzemanyag csovek jonnek.A motor be volt inditva,es az kis izebol fura visitto,vagy nem is tudom mindha olyan herz Hrz hangja volt>ez normalis?Szetlehet szedni megnezi a bibi?dugulas lenne,eroltetene,vagy koppott?
Még jó hogy hallod hogy zümmög 20cm-ről!
Nincs annak semmi baja,ez a normális.
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Leni
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 600
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #140 Dátum:
2009.10.14 szerda, 11:27:26 »
Köszi Mindenkinek, ha sikerül hétvégéig beszereznem tömítést akkor vasárnap meg is csinálom. Ha gondoljátok csinálok képeket is.
Naplózva
volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács, Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Eversman
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #141 Dátum:
2009.10.14 szerda, 12:13:52 »
Idézetet írta: Scratch - 2009.10.11 vasárnap, 21:47:21
Vertem én már a talin chip-es Di-re 1,5 autót úgy, hogy nekem full-ra volt pakolva a csomi szerszámokkal, felnikkel.
Nem szép hogy mindig ezzel példálozol.
Különben nem kaptam lehetőséget visszavágni mert nem volt hol! De még számolunk
Eversman
Naplózva
Kisber
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #142 Dátum:
2009.10.21 szerda, 13:40:49 »
Az egyik turbócsövem kilyukadt és úgy néz ki nem fasza a szigetelőszalag
Szal ki kéne cserélni.
Ha felülről nézzük a motort levett burkolatnál, akkor szemből a jobb oldalán viszonylag fent van egy gumiszerű cső durván 8cm vastag.
Annak meg tudjátok mondani a nevét? Esetleg cikkszámát, hogy Fox-hoz tudjak menni vele?
Esetleg egy árat is mondhatna valaki, csak úgy kb?
Thx!
Naplózva
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #143 Dátum:
2009.10.21 szerda, 16:38:07 »
Idézetet írta: Kisber - 2009.10.21 szerda, 13:40:49
Az egyik turbócsövem kilyukadt és úgy néz ki nem ***a a szigetelőszalag
Szal ki kéne cserélni.
Ha felülről nézzük a motort levett burkolatnál, akkor szemből a jobb oldalán viszonylag fent van egy gumiszerű cső durván 8cm vastag.
Annak meg tudjátok mondani a nevét? Esetleg cikkszámát, hogy Fox-hoz tudjak menni vele?
Esetleg egy árat is mondhatna valaki, csak úgy kb?
Thx!
Gumi cső töltő levegő hűtőhöz!
Telefonnal fotózd le,ha nem tudod elmondani hol van,vagy hogy nézz ki.
A 2002 elötti mondikat 2 fajta szívósorral szerelték,így pl a legfelső gumi cső más fajta egy évjáraton belűl.
Nekem 4 éve 7pénzbe került a jobb legfelső c alakú cső!
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Kisber
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #144 Dátum:
2009.10.21 szerda, 16:43:24 »
Idézetet írta: gostrada - 2009.10.21 szerda, 16:38:07
Gumi cső töltő levegő hűtőhöz!
Telefonnal fotózd le,ha nem tudod elmondani hol van,vagy hogy nézz ki.
A 2002 elötti mondikat 2 fajta szívósorral szerelték,így pl a legfelső gumi cső más fajta egy évjáraton belűl.
Nekem 4 éve 7pénzbe került a jobb legfelső c alakú cső!
Okés, csinálok akkor róla egy fényképet...
Thx
Naplózva
tomi3118
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #145 Dátum:
2009.10.21 szerda, 20:09:45 »
Idézetet írta: gostrada - 2009.10.21 szerda, 16:38:07
Gumi cső töltő levegő hűtőhöz!
Telefonnal fotózd le,ha nem tudod elmondani hol van,vagy hogy nézz ki.
A 2002 elötti mondikat 2 fajta szívósorral szerelték,így pl a legfelső gumi cső más fajta egy évjáraton belűl.
Nekem 4 éve 7pénzbe került a jobb legfelső c alakú cső!
Ezt Wyctor ismeri, ő hozta nekem tavaly, úgy harmadszorra sikerült eltalálni, hogy mi is kell, mert a katalógusuk már nem is tartalmazta. Annyira, hogy pl. az itteni Ford márkaszervizben a jóember azt mondta, hogy már nem létetik ilyen cső, azt javasolta, hogy az egész turbó csőrendszert cseréltessem ki a mostanira, úgy 60 ezerért. Na persze. Aztán Wyctorral csak kitököltük, hogy melyik is kell, és kb. 10 000 Ft volt.
Naplózva
cupi
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #146 Dátum:
2009.10.22 csütörtök, 21:26:45 »
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! tddi kuplung lendkerék 2001 -es a gép. Házilag meg lehet e csinálni? Kell e hozzá valami speci szerszám? Aki írta a valeos lendekereket az milyen és mennyibe kerűl? Van még egy másik problémám: Mély vízbe mentünk vizet szívott a motor.Megállt és haza huztuk,másnap a levegőszűrő úgy 1-2kg-os volt annyira tele volt vízzel. Azóta mentem vele egy pár ezer kilómétert az olajat is le cseréltem füstöl még hidegen és egy kicsit dadog is a motor de csak hidegen ha be melegszik akkor már nem.Mi lehet ez? Hajtókar el görbülés?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #147 Dátum:
2009.10.23 péntek, 09:19:22 »
Idézetet írta: seva - 2009.10.22 csütörtök, 21:26:45
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! tddi kuplung lendkerék 2001 -es a gép. Házilag meg lehet e csinálni? Kell e hozzá valami speci szerszám? Aki írta a valeos lendekereket az milyen és mennyibe kerűl? Van még egy másik problémám: Mély vízbe mentünk vizet szívott a motor.Megállt és haza huztuk,másnap a levegőszűrő úgy 1-2kg-os volt annyira tele volt vízzel. Azóta mentem vele egy pár ezer kilómétert az olajat is le cseréltem füstöl még hidegen és egy kicsit dadog is a motor de csak hidegen ha be melegszik akkor már nem.Mi lehet ez? Hajtókar el görbülés?
Talán gyűrűtörés.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #148 Dátum:
2009.10.23 péntek, 13:08:58 »
Idézetet írta: seva - 2009.10.22 csütörtök, 21:26:45
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! tddi kuplung lendkerék 2001 -es a gép. Házilag meg lehet e csinálni? Kell e hozzá valami speci szerszám? Aki írta a valeos lendekereket az milyen és mennyibe kerűl? Van még egy másik problémám: Mély vízbe mentünk vizet szívott a motor.Megállt és haza huztuk,másnap a levegőszűrő úgy 1-2kg-os volt annyira tele volt vízzel. Azóta mentem vele egy pár ezer kilómétert az olajat is le cseréltem füstöl még hidegen és egy kicsit dadog is a motor de csak hidegen ha be melegszik akkor már nem.Mi lehet ez? Hajtókar el görbülés?
Ha a valaki alatt rám céloztál, akkor cikkszámot tudok adni.....de ha kell beis rakjuk....kérdés van e az országban belőle.
Naplózva
robin2005
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 76
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #149 Dátum:
2009.10.27 kedd, 22:45:32 »
Sziasztok!
Nem az igazi a gép.Kerrepel a turbo benne és nem jó a menet teljesítmény de nem tudom hogy az -e a baj.
Ugy gondoltam elvinném Viktorhoz csak nem tudok elérhetőségét.Megköszönném ha tudnátok segíteni.
Előre is köszi.
Naplózva
Ford Mondeo Tournier Ambiente 2.0 TDDI 2001 115 Le
Ford Mondeo Tournier Ghia 2.0 TDCI 2004 130 Le (Euro 4)
Oldalak:
1
2
[
3
]
4
5
6
7
8
9
10
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ