Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:08:28
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
[
8
]
9
10
11
12
13
14
15
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5102446 alkalommal)
0 Felhasználó és 25 vendég van a témában
iSO
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #350 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 18:49:59 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.20 vasárnap, 18:42:51
Nem biztos....szabályzókar mozog? Vákumtök membránja nem repedt, kap vákumot a tök? Tegyétek gépre és nézzétek meg..
bocs..tényleg mielőtt nagy költségbe vered magad ezeket nézzétek meg, és pár ezerben megállhat a javítás.
Amit Alf ír, hogy forog-e a tengely, azt megnéztétek?
Csavarhúzó hiányában (a Cora parkolóban) nem. Hibakódot mutatja. Alapjáraton és terhelés mellett is egyenletesen semmit nem csinál
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #351 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 18:53:58 »
Idézetet írta: iSO - 2009.12.20 vasárnap, 18:49:59
Csavarhúzó hiányában (a Cora parkolóban) nem. Hibakódot mutatja. Alapjáraton és terhelés mellett is egyenletesen semmit nem csinál
Igen,Csak azért lenne jó megnézned a tengelyt,hogy forog-e,mert ha elvan szakadva a vákummembrán a dobban,akkor ugyan ezt produkálja.Érted!
Egy vákumdomot olcsóbb beszerezni mmint egy turbót.Nem azt mondom,hogy így van,de ezeket a lépéseket nem szabad kihagyni,mert akkor ha a szerelő veszi ezt észre,az tuti átránt a palánkon.Vetet veled 1 turbót,majd ki sem cseréli,hanem ezt életrekelti!
Szóval ezt ne hagyd ki!
«
Utoljára szerkesztve: 2009.12.20 vasárnap, 18:57:28 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
iSO
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #352 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 18:55:11 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.20 vasárnap, 18:53:58
Igen,Csak azért lenne jó megnézned a tengejt,hogy forog-e,mert ha elvan szakadva a vákummembrán a dobban,akkor ugyan ezt produkálja.Érted!
Egy vákumdomot olcsóbb beszerezni mmint egy turbót.Nem azt mondom,hogy így van,de ezeket a lépéseket nem szabad kihagyni,mert akkor ha a szerelő veszi ezt észre,az tuti átránt a palánkon.Vetet veled 1 turbót,majd ki sem cseréli,hanem ezt életrekelti!
Szóval ezt ne hagyd ki!
Nappal mindenképp megnézem!
Köszi szépen!
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #353 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 18:57:54 »
Idézetet írta: iSO - 2009.12.20 vasárnap, 18:49:59
Csavarhúzó hiányában (a Cora parkolóban) nem. Hibakódot mutatja. Alapjáraton és terhelés mellett is egyenletesen semmit nem csinál
Ha megragadt a nyomásszabályzó kar mechanikája, teljesen leszabályozott állapotban, akkor sincs nyomásod..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #354 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 19:02:40 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.20 vasárnap, 18:57:54
Ha megragadt a nyomásszabályzó kar mechanikája, teljesen leszabályozott állapotban, akkor sincs nyomásod..
Esetleg valami fadarabbal kiékelni a kart közép állapotban, és úgy mérni egyet?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #355 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 19:02:54 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.20 vasárnap, 18:57:54
Ha megragadt a nyomásszabályzó kar mechanikája, teljesen leszabályozott állapotban, akkor sincs nyomásod..
Így van,csak forogjon az a tengely!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #356 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 19:15:09 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.20 vasárnap, 19:02:54
Így van,csak forogjon az a tengely!
Volt már olyan, hogy egyik TDI motoromon eltörött a nyomás oldali olajcső, ami keni a turbó tengelyét...olajfolyás, füst..persze turbó tengelye megszorult...hazamentem lekaptam, óvatosan megindítottam kézzel, és a következő turbóig ( fél évente jöttek a frissebb fejlesztések
) hibátlanul működött.(Ez egy GT15 volt)
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #357 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 19:17:43 »
Idézetet írta: Angel_OFF - 2009.12.20 vasárnap, 19:02:40
Esetleg valami fadarabbal kiékelni a kart közép állapotban, és úgy mérni egyet?
Le kell akasztani a tök tengelyét(1db seeger gyűrü biztosítja) és ki kell kötni ...2 perc
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #358 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 19:26:19 »
Idézetet írta: iSO - 2009.12.20 vasárnap, 18:55:11
Nappal mindenképp megnézem!
Köszi szépen!
Változós, vagy fix a turbód?
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #359 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 20:45:33 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.20 vasárnap, 18:42:51
Nem biztos....szabályzókar mozog? Vákumtök membránja nem repedt, kap vákumot a tök? Tegyétek gépre és nézzétek meg..
bocs..tényleg mielőtt nagy költségbe vered magad ezeket nézzétek meg, és pár ezerben megállhat a javítás.
Amit Alf ír, hogy forog-e a tengely, azt megnéztétek?
A turbónál mindig a fordulatszám fügvényében nézem a barometrikus és a belépő nyomást azaz aminek már a turbó által emeltnek kellene lennie.
Ez nem vákum lesz. A vákum csak a lamellák mozgatásához kellene, ha elszállna a membrán akkor valami nyomás emelést kellett volna valamikor azért látni, de ez 4000 fordszámnál is olyan halott volt mint alapjáraton. Valami meg ott nagyon beállt. -13 fokban a parkolóban sok kedvem nem volt lekapni a turbo belépő csövét, meg nem is volt normális csavarhuzó csak egy fáziscerka.
Naplózva
stealt
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #360 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 20:47:01 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.20 vasárnap, 19:26:19
Változós, vagy fix a turbód?
Fix geos turbohoz miért is kell vákumszabályozás?
Naplózva
iSO
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #361 Dátum:
2009.12.20 vasárnap, 21:04:52 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.20 vasárnap, 19:26:19
Változós, vagy fix a turbód?
Változó (megy rá vákuumcső.)
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #362 Dátum:
2009.12.21 hétfő, 11:07:33 »
Idézetet írta: stealt - 2009.12.20 vasárnap, 20:47:01
Fix geos turbohoz miért is kell vákumszabályozás?
Ezért kérdeztem, hogy fix, vagy változós, mert más módon szabályoz....meg másért is...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Tádé
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #363 Dátum:
2009.12.21 hétfő, 19:14:46 »
Idézetet írta: iSO - 2009.12.20 vasárnap, 21:04:52
Változó (megy rá vákuumcső.)
Szerintem a fixgeosra is megy vákuumcső.
A fixgeosnak a végére megy a drücklabda karja, a változónak pedig a kompresszoroldal és a kipuoldal köé a középrészhez...
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #364 Dátum:
2009.12.21 hétfő, 19:21:59 »
Idézetet írta: Tádé_OFF - 2009.12.21 hétfő, 19:14:46
Szerintem a fixgeosra is megy vákuumcső.
A fixgeosnak a végére megy a drücklabda karja, a változónak pedig a kompresszoroldal és a kipuoldal köé a középrészhez...
Igen!
De talán úgy lehet a legkönnyebben megkülönböztetni, hogy a fix-én párhuzamosan fut a tök karja a turbó tengelyével, a változóson pedig merőleges.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Tádé
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #365 Dátum:
2009.12.21 hétfő, 19:25:11 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.21 hétfő, 19:21:59
Igen!
De talán úgy lehet a legkönnyebben megkülönböztetni, hogy a fix-én párhuzamosan fut a tök karja a turbó tengelyével, a változóson pedig merőleges.
A fixgeosnak hosszú karja van, a változónak rövid...
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #366 Dátum:
2009.12.21 hétfő, 19:29:05 »
Idézetet írta: Tádé_OFF - 2009.12.21 hétfő, 19:25:11
A fixgeosnak hosszú karja van, a változónak rövid...
Ez nagyon relatív..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #367 Dátum:
2009.12.21 hétfő, 21:31:41 »
vákumcső mindkettőre megy.
fix-nél wastgate-nek hivják és a túlpörgést szabályozza a turbinakeréknél, úgy hogy elirányitja a kipufogógázt.
változónál meg a lapátokat szabályozza terheléstől függően a vákum....
elektromos vgt-nél meg motor szabályozza a lapátokat...erre nem megy vákum.
Naplózva
iSO
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #368 Dátum:
2009.12.21 hétfő, 22:59:28 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.21 hétfő, 19:29:05
Ez nagyon relatív..
Holnap majd jól lefényképezem
Naplózva
Tádé
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #369 Dátum:
2009.12.22 kedd, 08:58:29 »
Idézetet írta: iSO - 2009.12.21 hétfő, 22:59:28
Holnap majd jól lefényképezem
Ez a legegyszerűbb...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #370 Dátum:
2009.12.22 kedd, 15:15:58 »
ha van MAF szenzorod akkor változós,ha nincs akkor FIX....de ezt is irtam más párszor....
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #371 Dátum:
2009.12.22 kedd, 15:21:00 »
de pont tegnap jártam utánna és most agyalok is,vazze....
Hogy a 115LE TDCI és 90LE TDDI-n GT2049-es turbó van hogy szivjanak le,a 115LE TDDI-n és a 130TDCI-n meg csak GT1749-es....
Ez elég ratyi azért,és a logikát se értem......
Naplózva
Tádé
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #372 Dátum:
2009.12.22 kedd, 15:35:41 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.22 kedd, 15:21:00
de pont tegnap jártam utánna és most agyalok is,vazze....
Hogy a 115LE TDCI és 90LE TDDI-n GT2049-es turbó van hogy szivjanak le,a 115LE TDDI-n és a 130TDCI-n meg csak GT1749-es....
Ez elég ratyi azért,és a logikát se értem......
Nagyobb csiga később fog tölteni. Ha nincs elég füst, sose fog megindulni...
Mondjuk azt nem értem miért pont a gyengébb a nagyobb, Mk1/2nél is ilyen, az Mk2nek méretre is kisebb turbója van, mégis erősebb 2 lóval...
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #373 Dátum:
2009.12.22 kedd, 15:51:52 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.22 kedd, 15:21:00
de pont tegnap jártam utánna és most agyalok is,vazze....
Hogy a 115LE TDCI és 90LE TDDI-n GT2049-es turbó van hogy szivjanak le,a 115LE TDDI-n és a 130TDCI-n meg csak GT1749-es....
Ez elég ratyi azért,és a logikát se értem......
Az a GT17-es mérföldekkel jobb turbó, mint a másik.....
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #374 Dátum:
2009.12.22 kedd, 15:53:35 »
Idézetet írta: Tádé - 2009.12.22 kedd, 15:35:41
Nagyobb csiga később fog tölteni. Ha nincs elég füst, sose fog megindulni...
Mondjuk azt nem értem miért pont a gyengébb a nagyobb, Mk1/2nél is ilyen, az Mk2nek méretre is kisebb turbója van, mégis erősebb 2 lóval...
A GT17-ben van nagyobb csiga, ezt azzal kompenzálják, hogy a füstöt majdnem merőlegesen engedi a lapátra kis fordulaton(kevés füstön)
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #375 Dátum:
2009.12.22 kedd, 23:20:22 »
mindkettőben ugyanakkora turbinakerék van ,de a GT20-ban nagyobb a kompresszorkerék mondeoéknál....
Az hogy miért ekkora idióta öntöttvas módszerrel csinálták meg hogy egybevan a leömlővel,azt szerintem őksem tudják....
GT20-as chippel igazitva azért elég sokat tud dobni a verdán.....főleg egy nagyobb coolerrel.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #376 Dátum:
2009.12.22 kedd, 23:22:52 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.22 kedd, 15:51:52
Az a GT17-es mérföldekkel jobb turbó, mint a másik.....
mitől jobb?
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #377 Dátum:
2009.12.23 szerda, 08:49:13 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.22 kedd, 23:22:52
mitől jobb?
Turbónyomástól függően mindig a legideálisabb szögben engedi a kipufogógázt a turbinalapátokra, föleg alacsonyabb és közepes fordulaton érezhetően rugalmasabban viselkednek ezek a motorok, mint fix geós testvéreik...
«
Utoljára szerkesztve: 2009.12.23 szerda, 09:38:13 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #378 Dátum:
2009.12.23 szerda, 09:22:24 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.23 szerda, 08:49:13
Turbónyomástól függően mindig a legideálisabb szögben engedi a kipufogógázt a lapátokra, föleg alacsonyabb és közepes fordulaton érezhetően rugalmasabban viselkednek ezek a motorok, mint fix geós testvéreik...
a fix geosnál mindig is jobb lesz a változó geomtáriás turbó...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #379 Dátum:
2009.12.23 szerda, 10:30:36 »
Az egyik semmivel nem jobb mint a másik, sőt a vgt előbb elszaródik mint az fgt és akkor abból lessz az fgt...ennyi.
vgt-hez nem kell pörgetni a kocsit annyira hogy szépen egyenletesen épüljön fel a turbónyomás, fgt-t pörgetni kell és ennyi....
Hatásfokra mindkettő ugyanazt tudja mikor felépült a turbónyomás. szal ez a jobb vagy az egy baromság. Vgt azért kell mert ezek a CR motortok alsó tartományban igen nyomatékszegények,semmi másért....és a változó turbóval ezt tudják kompenzálni....ha felépült ott is a nyomás akkor ugyanaz mint a fix-nek a hatásfoka,mint irtam az előbb.
ráadásul lekokszosodik és beállnak a lapátjai és lehet javitani vgt-t.
Álltalában mindig az a JOBB és megbizhatóbb,ami a LEGEGYSZERŰBB a mai világban,mert egyszerű mint egy faék és nem romlik el.
vgt komfortosabb,fgt igénytelenebb,szerintem.....
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #380 Dátum:
2009.12.23 szerda, 10:40:34 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.23 szerda, 10:30:36
Az egyik semmivel nem jobb mint a másik, sőt a vgt előbb el***ódik mint az fgt és akkor abból lessz az fgt...ennyi.
vgt-hez nem kell pörgetni a kocsit annyira hogy szépen egyenletesen épüljön fel a turbónyomás, fgt-t pörgetni kell és ennyi....
Hatásfokra mindkettő ugyanazt tudja mikor felépült a turbónyomás. szal ez a jobb vagy az egy baromság. Vgt azért kell mert ezek a CR motortok alsó tartományban igen nyomatékszegények,semmi másért....és a változó turbóval ezt tudják kompenzálni....ha felépült ott is a nyomás akkor ugyanaz mint a fix-nek a hatásfoka,mint irtam az előbb.
ráadásul lekokszosodik és beállnak a lapátjai és lehet javitani vgt-t.
Ez nem így van... az, hogy cr vagy adagolós, mind1. A cr nem szegényebb alacsony tartományban, hanem nagyobb tartományban nagyobb a növekedés - így ahhoz képest gyenge alul. Az alsó tartományban kb mindegyik annyit tud, mint egy szívódízel. Csak ott később nincs lórúgás.
A vgt gyorsabb gázreakciót és kisebb turbólyukat eredményez. Annó méricskéltük, a vgt-s tddi legalább 1 autót ráver a fix tddi-re.
Csak spórolásból lett fix.
A 115-ös tddi-ban addig volt vgt, amíg meg nem jelent a tdci. Hogy jobban elkülönítsék a két motort.
Válasz
Álltalában mindig az a JOBB és megbizhatóbb,ami a LEGEGYSZERŰBB a mai világban,mert egyszerű mint egy faék és nem romlik el.
vgt komfortosabb,fgt igénytelenebb,szerintem.....
Éljen a szívódízel.
Amúgy a vgt-nél az elektromos vezérlésűek romlanak el, a vákumosok nem nagyon.
Persze biztosan van olyan, hogy beáll... monnyuk 200e kilométer után Akkor kipucolod, és ennyi.
Szerintem inkább vgt, mint fix.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #381 Dátum:
2009.12.23 szerda, 10:43:03 »
Idézetet írta: Bunyek - 2009.12.23 szerda, 10:30:36
Az egyik semmivel nem jobb mint a másik, sőt a vgt előbb el***ódik mint az fgt és akkor abból lessz az fgt...ennyi.
vgt-hez nem kell pörgetni a kocsit annyira hogy szépen egyenletesen épüljön fel a turbónyomás, fgt-t pörgetni kell és ennyi....
Hatásfokra mindkettő ugyanazt tudja mikor felépült a turbónyomás. szal ez a jobb vagy az egy baromság. Vgt azért kell mert ezek a CR motortok alsó tartományban igen nyomatékszegények,semmi másért....és a változó turbóval ezt tudják kompenzálni....ha felépült ott is a nyomás akkor ugyanaz mint a fix-nek a hatásfoka,mint irtam az előbb.
ráadásul lekokszosodik és beállnak a lapátjai és lehet javitani vgt-t.
Álltalában mindig az a JOBB és megbizhatóbb,ami a LEGEGYSZERŰBB a mai világban,mert egyszerű mint egy faék és nem romlik el.
vgt komfortosabb,fgt igénytelenebb,szerintem.....
Még sehol sem voltak a CR motorok, mikor a VW TDI-ken már GT1749 működött(1996-tól a 110-es verziókban) és a mai napig is ez a 2000ccm körűli motorokon a legelterjedtebb és legjobb turbó(ma már elektomosan vezéreltek, de a mechanika szinte ugyanaz)
Annak idején az octavia TDI-met(90le) is fix geós turbóval vettem, talán még egy hónapig is az volt rajt, majd rátettem egy normálisat(GT17) ég és föld....
...vagy inkább föld és ég.
«
Utoljára szerkesztve: 2009.12.23 szerda, 10:46:22 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #382 Dátum:
2009.12.23 szerda, 10:50:17 »
Idézetet írta: Angel - 2009.12.23 szerda, 10:40:34
Éljen a szívódízel.
Amúgy a vgt-nél az elektromos vezérlésűek romlanak el, a vákumosok nem nagyon.
Persze biztosan van olyan, hogy beáll... monnyuk 200e kilométer után Akkor kipucolod, és ennyi.
Szerintem inkább vgt, mint fix.
ACsak, hogy a kivétel erősítse a szabályt: Nekem vákumos vgt-m 100e-nél megadta magát...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #383 Dátum:
2009.12.23 szerda, 10:53:38 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2009.12.23 szerda, 10:50:17
ACsak, hogy a kivétel erősítse a szabályt: Nekem vákumos vgt-m 100e-nél megadta magát...
Nekem meg túl van a 200-on...hibátlan
Egyik kollégámnak is azt mondták, hogy rossz a turbószervízben(mert nem értett hozzá) vetettek vele egy újat, majd elkértem tőle az állítólag rosszat....kb 150ezret ment azóta egy másik audiban és még mindig hibátlan, gondolom a Te rossz turbód is fut még valahol...
«
Utoljára szerkesztve: 2009.12.23 szerda, 10:57:50 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #384 Dátum:
2009.12.23 szerda, 11:02:43 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2009.12.23 szerda, 10:50:17
ACsak, hogy a kivétel erősítse a szabályt: Nekem vákumos vgt-m 100e-nél megadta magát...
De te 1 külön faj vagy!
magas labda volt......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #385 Dátum:
2009.12.23 szerda, 13:41:54 »
Idézetet írta: Angel - 2009.12.23 szerda, 10:40:34
Ez nem így van... az, hogy cr vagy adagolós, mind1. A cr nem szegényebb alacsony tartományban, hanem nagyobb tartományban nagyobb a növekedés - így ahhoz képest gyenge alul. Az alsó tartományban kb mindegyik annyit tud, mint egy szívódízel. Csak ott később nincs lórúgás.
A vgt gyorsabb gázreakciót és kisebb turbólyukat eredményez. Annó méricskéltük, a vgt-s tddi legalább 1 autót ráver a fix tddi-re.
Csak spórolásból lett fix.
A 115-ös tddi-ban addig volt vgt, amíg meg nem jelent a tdci. Hogy jobban elkülönítsék a két motort.
Éljen a szívódízel.
Amúgy a vgt-nél az elektromos vezérlésűek romlanak el, a vákumosok nem nagyon.
Persze biztosan van olyan, hogy beáll... monnyuk 200e kilométer után Akkor kipucolod, és ennyi.
Szerintem inkább vgt, mint fix.
Kedves barátom az elektronikus turbónál még plusz az elektronika is eltud romlani,igy pontosabb....
Lehet kicsit elfogult vagyok testvéreim,de én annyi szétdült autót látok nap mint nap az ország számos pontján hogy már túlságosan is elfogult vagyok...
ebben lehet valami....
Naplózva
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #386 Dátum:
2009.12.25 péntek, 15:13:18 »
Di-be nekem sincs MAF!Legalább egy hiba generáló kütyüvel kevesebb!
De megjegyezném hogy nekem a ci-ben,és a td-ben se volt soha semmi baja a szenzornak.Se cserélni se tisztítani nem kellett!
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
sanyikabacsi
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #387 Dátum:
2009.12.25 péntek, 16:01:08 »
Na hali!
Még mindig az EGR szeleppel szenvedek, most nem viszem a szerelőhöz mert hónap vége van, na meg ugye ünnepek is vannak, szóval magad uram ha szolgád nincsen... na abba a szelepbe felül bemegy egy nagyon vékonyka cső alul meg kijön az a vastag, nem elég ha a kettő közül valamelyiket kiiktatom, vagy leköll venni az egész szelepet, vagy mi a francot tudnék én csinálni?? köszi sanyi
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #388 Dátum:
2009.12.26 szombat, 16:36:42 »
Idézetet írta: sanyikabacsi - 2009.12.25 péntek, 16:01:08
Na hali!
Még mindig az EGR szeleppel szenvedek, most nem viszem a szerelőhöz mert hónap vége van, na meg ugye ünnepek is vannak, szóval magad uram ha szolgád nincsen... na abba a szelepbe felül bemegy egy nagyon vékonyka cső alul meg kijön az a vastag, nem elég ha a kettő közül valamelyiket kiiktatom, vagy leköll venni az egész szelepet, vagy mi a francot tudnék én csinálni?? köszi sanyi
Mivel majdnem 5 éve le volt dugózva, én lekaptam az egész EGR-t....jó pár dologhoz most hozzáférni, amit eddig látni sem lehetett
...meg nem cipelem azt a sz.rt
...egyébként a dugózás egyszerűbb, bár TDDi-n nem sokkal....a vastagabb csövet zárd le az a biztos, az elzárja a gáz útját.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
sanyikabacsi
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #389 Dátum:
2009.12.26 szombat, 17:06:15 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.26 szombat, 16:36:42
Mivel majdnem 5 éve le volt dugózva, én lekaptam az egész EGR-t....jó pár dologhoz most hozzáférni, amit eddig látni sem lehetett
...meg nem cipelem azt a sz.rt
...egyébként a dugózás egyszerűbb, bár TDDi-n nem sokkal....a vastagabb csövet zárd le az a biztos, az elzárja a gáz útját.
köszi, akkor neki fogok esni, már 7,5 az átlagfogyasztásom, pedig az 1 évig 6,1 6,2 volt, még tavaly télen is... protectet most nem kaptam mert ti elvittétek az öxeset, de lehet jön még idén...
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #390 Dátum:
2009.12.26 szombat, 19:36:11 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2009.12.26 szombat, 19:28:45
hello engem érdekelne hogy 90 lovas tddi-re rá lehete tölteni a 115 lovas tddi szoftját
Egy chiptuninggal ugyanazt elérheted.
Egyébként más a turbóvezérlés, meg még jó pár dolog, úgyhogy nem biztos hogy jó ötlet rátölteni..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #391 Dátum:
2009.12.26 szombat, 20:53:30 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2009.12.26 szombat, 20:27:16
csak olvastam valahol h 2.0TDCI-re 2.2TDCI szoftot töltöttek és innen jött a gondolat
valami 5let jó chiptuningra??
Bunyeknek, és Zsirinek friss tapasztalatai vannak ezügyben.....
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #392 Dátum:
2009.12.26 szombat, 23:59:37 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2009.12.26 szombat, 21:32:52
akkor ez csak az én esetemben nem működik
akk valami jó chip 5let h honnan milyet???
box-ot felejtsd el,chipet meg már minden sarkon irnak....de jól csak kevés helyen.....neked pest közelebb van ott nézelődj, vagy kollár szabit keresd,de nem olcsó....vidéken olcsóbban lehet jót intézni......
Naplózva
robin2005
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 76
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #393 Dátum:
2009.12.27 vasárnap, 08:55:20 »
Sziasztok!
Vki megtudná nekem mondani hol van MAP szenzor Mondeo TDDI 2.0 kombi 2001 évjáratú autómba, mert egr t kitakarítottam és még ezt is kiakarom takarítani meg nem tudná vki mi az értéke a mapnak?
Meg szerintetek van e jelentősége az a/c szivattyúnak mert most egy benzines escorté van benne.
Köszi az infókat.
Naplózva
Ford Mondeo Tournier Ambiente 2.0 TDDI 2001 115 Le
Ford Mondeo Tournier Ghia 2.0 TDCI 2004 130 Le (Euro 4)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #394 Dátum:
2009.12.27 vasárnap, 09:59:32 »
Idézetet írta: robin2005 - 2009.12.27 vasárnap, 08:55:20
Sziasztok!
Vki megtudná nekem mondani hol van MAP szenzor Mondeo TDDI 2.0 kombi 2001 évjáratú autómba, mert egr t kitakarítottam és még ezt is kiakarom takarítani meg nem tudná vki mi az értéke a mapnak?
Meg szerintetek van e jelentősége az a/c szivattyúnak mert most egy benzines escorté van benne.
Köszi az infókat.
A Map a cooler után lakik a következő fémcső szakaszban!
De ezt teljesen feleslegesen puszolgatod!Nyomást mér,semmilyen hatása nem lesz a tisztításnak,és max 1 kumma vékony olajfilm van rajta.Én nem foglalkoznék vele!
Ilyenről még nem hallottam,hogy jó hozzá az escort ac-je,de ha tud 4bar nyomást,és megy a verda,akkor nagy gond nem lehet.Tudni kéne a szivattyú szállítási paramétereit, és azt összehasonlítani a gyári értékekkel!
Talán rnagy8 kolléga tud valami közelebbi infót ezekről....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #395 Dátum:
2009.12.27 vasárnap, 10:08:38 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.27 vasárnap, 09:59:32
A Map a cooler után lakik a következő fémcső szakaszban!
De ezt teljesen feleslegesen puszolgatod!Nyomást mér,semmilyen hatása nem lesz a tisztításnak,és max 1 kumma vékony olajfilm van rajta.Én nem foglalkoznék vele!
Ilyenről még nem hallottam,hogy jó hozzá az escort ac-je,de ha tud 4bar nyomást,és megy a verda,akkor nagy gond nem lehet.Tudni kéne a szivattyú szállítási paramétereit, és azt összehasonlítani a gyári értékekkel!
Talán rnagy8 kolléga tud valami közelebbi infót ezekről....
De ha belegondolsz, hogy egy benzines akármilyen escort is simán többet eszik mint a TDDi, akkor a szállítási mennyiséggel sem lehet gond....
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #396 Dátum:
2009.12.27 vasárnap, 10:15:32 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.27 vasárnap, 10:08:38
De ha belegondolsz, hogy egy benzines akármilyen escort is simán többet eszik mint a TDDi, akkor a szállítási mennyiséggel sem lehet gond....
Nem is a mennyiséggel lehet gond,hanem a
nyomásssal és a hozzá tartozó mennyiséggel
!De minden valószínűség szerint műkszik,mert úgy értelmeztem,hogy benne van az autóban,tehát jó!
Én azért utánanéztem volna,mert az adagoló javítás nem ócsó mulaccság!Bár az is lehet,hogy így vette!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #397 Dátum:
2009.12.27 vasárnap, 10:23:06 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.27 vasárnap, 10:15:32
Nem is a mennyiséggel lehet gond,hanem a
nyomásssal és a hozzá tartozó mennyiséggel
!De minden valószínűség szerint műkszik,mert úgy értelmeztem,hogy benne van az autóban,tehát jó!
Én azért utánanéztem volna,mert az adagoló javítás nem ócsó mulaccság!Bár az is lehet,hogy így vette!
Igen a nyomást írtad az előbb is, ezért csak a mennyiséget írtam..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #398 Dátum:
2009.12.27 vasárnap, 11:07:42 »
Idézetet írta: alf - 2009.12.27 vasárnap, 10:15:32
Nem is a mennyiséggel lehet gond,hanem a
nyomásssal és a hozzá tartozó mennyiséggel
!De minden valószínűség szerint műkszik,mert úgy értelmeztem,hogy benne van az autóban,tehát jó!
Én azért utánanéztem volna,mert az adagoló javítás nem ócsó mulaccság!Bár az is lehet,hogy így vette!
Most néztem 13 ezer az escort ac pumpája, ha minden paraméterében tudná amit a Di ac-je mennyivel olcsóbban lehetne javítani
A TDDi ac 50 körül van.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #399 Dátum:
2009.12.27 vasárnap, 11:09:20 »
Idézetet írta: Ervin - 2009.12.27 vasárnap, 11:07:42
Most néztem 13 ezer az escort ac pumpája, ha minden paraméterében tudná amit a Di ac-je mennyivel olcsóbban lehetne javítani
A TDDi ac 50 körül van.
Igen-igen!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
2
3
4
5
6
7
[
8
]
9
10
11
12
13
14
15
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ