Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:15:34
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
28
29
30
31
32
33
34
[
35
]
36
37
38
39
40
41
42
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5106273 alkalommal)
0 Felhasználó és 233 vendég van a témában
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1700 Dátum:
2010.09.12 vasárnap, 12:04:28 »
Ok, én se akarok bezin dízel vitát.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1701 Dátum:
2010.09.12 vasárnap, 12:20:27 »
Idézetet írta: rizsa83 - 2010.09.12 vasárnap, 10:27:01
Hali mindenki!
most voltam kétnapja műszakin,hál,istennek-meg nekem mert 120-at belekellet tolni a futóművembe
,szilentek,stab.pálcák.....stb-rendben volt minden.DE >:(kicsit rámhozták a frászt hogy eléggé magas az értékem a zöldkártyán,lassan megkéne nézni a katalizátort!!.mondták a szakik.De mi lehet ott a gond,egr-dugózott.azt hogy tudom megnézni,hogy ott ok minden?Ja és még azt is kérdezték hogy tankolni szoktam e "pancsolt"üa-ot,biza réggebben elég sokat szereztek így nekem,de mostmár ilyennel nem tankolok!!véleményetek
K+rvára semmi köze hozzá mit tankolsz ,meg hol szerintem...
mennyi volt a "K" értéke? 2,5 a max a tiednek...
Naplózva
alkonya
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1702 Dátum:
2010.09.12 vasárnap, 18:23:40 »
Sziasztok!Azt honnan tudom meg a porlasztós vagy adagolós a kocsim???
Naplózva
rizsa83
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1703 Dátum:
2010.09.12 vasárnap, 18:34:37 »
Idézetet írta: alkonya - 2010.09.12 vasárnap, 18:23:40
Sziasztok!Azt honnan tudom meg a porlasztós vagy adagolós a kocsim???
Beméreted mindkettőt
De egyszerűbb elsőnek a csúcsok bemérése,keress fel egy disel-szakit,aki megnézi a csúcsokat,s aztán csak az adagoló az már húzósabb!
De mi a panaszod.
Naplózva
rizsa83
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1704 Dátum:
2010.09.12 vasárnap, 18:44:29 »
Idézetet írta: Bunyek - 2010.09.12 vasárnap, 12:20:27
K+rvára semmi köze hozzá mit tankolsz ,meg hol szerintem...
mennyi volt a "K" értéke? 2,5 a max a tiednek...
asszongya...itt a papírus előttem
alapjárati fordulatszám 870
leszabályozási fordulatszám 4350
mért"K"érték 0,99-nos ha 2,5 a határ miért mondták hogy magas,s rákéne nézni a kat.ra???
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1705 Dátum:
2010.09.12 vasárnap, 18:53:53 »
Idézetet írta: rizsa83 - 2010.09.12 vasárnap, 18:44:29
asszongya...itt a papírus előttem
alapjárati fordulatszám 870
leszabályozási fordulatszám 4350
mért"K"érték 0,99-nos ha 2,5 a határ miért mondták hogy magas,s rákéne nézni a kat.ra???
mert valami okosat kellett mondani,meg nagyot biztos...
a leszabályzási fordulatszám meg szerintem nem is jó mert a gyári adat 4670-4930
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1706 Dátum:
2010.09.12 vasárnap, 19:13:20 »
Idézetet írta: rizsa83 - 2010.09.12 vasárnap, 18:44:29
asszongya...itt a papírus előttem
alapjárati fordulatszám 870
leszabályozási fordulatszám 4350
mért"K"érték 0,99-nos ha 2,5 a határ miért mondták hogy magas,s rákéne nézni a kat.ra???
keresik a fizető vendégeket....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1707 Dátum:
2010.09.13 hétfő, 14:24:56 »
Idézetet írta: gostrada - 2010.08.31 kedd, 20:33:35
Hi mindenki!
Sikerült a tddi-t is addig használni,hogy villog az izzítás jelzőm.
Az elmúlt 300km alatt,már másodszorra áll le a motor villogó izzítás jelzővel.Gyújtás le majd vissza és megint minden ok.
Nem füstöl,pöcre indul,teljesen sima az alapjárat,és nem is ingadozik.Igaz hogy múlt héten a benzinkútra,az utolsó 100m már be be dadogva tettem meg,de nem hiszem hogy ennyitől bexarna az adagolóm.
A téli ac pumpa mizériámból kiindulva,azt se hiszem hogy valami szmötyit fel szívott volna,vagy megint ac lenne!(a szűrő mögötti dolgokra nem villog a mill lámpa!!!)
Viszont a kuplungom már elég kopott,1es 2est már roppanva veszi.És mind a két leállás indulásnál illetve jobb kezes utcánál volt.
Szerintetek mitől lehet ez?
Maf-om az nincs,és ha jól emléxem még akkor CMP sem.
Mostanában nem használom pályán,lehet az hiányzik neki.
Dupla vagy semmi alapon,elmentem Horvátba nyaralni a betegeskedő autómmal.De azért Nagykanizsán még vettem egy ckp jeladót hogy azon azért már ne múljon.
Na a 700km autópályázástól sem javult meg,és bizony 110-120nál is leáll,így kicseréltem a ckp-t!(jó *** helyre van berakva)
Mi után ettől sem javult meg,elkezdtem figyelni hogy mikor áll le.
Sebességtől függetlenül,gáz teljes,minimális,illetve részleges elvételétől!Pl lejtőkön, vagy piros lámpára csúrgásnál.
A hármas p csúcs résolaj csöve,és környéke tiszta olaj,egy pici olaj már meg is áll a gumi kupak peremében,de nem folyik!Ezek a kis malac farkak,meg is vannak kopva ott ahol a szelepfedéllel érintkeznek!Lehetséges hogy itt szív be levegőt?A résolajcsövekben,van nyomás,vagy vákum?
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1708 Dátum:
2010.09.13 hétfő, 20:25:43 »
Idézetet írta: gostrada - 2010.09.13 hétfő, 14:24:56
Dupla vagy semmi alapon,elmentem Horvátba nyaralni a betegeskedő autómmal.De azért Nagykanizsán még vettem egy ckp jeladót hogy azon azért már ne múljon.
Na a 700km autópályázástól sem javult meg,és bizony 110-120nál is leáll,így kicseréltem a ckp-t!(jó *** helyre van berakva)
Mi után ettől sem javult meg,elkezdtem figyelni hogy mikor áll le.
Sebességtől függetlenül,gáz teljes,minimális,illetve részleges elvételétől!Pl lejtőkön, vagy piros lámpára csúrgásnál.
A hármas p csúcs résolaj csöve,és környéke tiszta olaj,egy pici olaj már meg is áll a gumi kupak peremében,de nem folyik!Ezek a kis malac farkak,meg is vannak kopva ott ahol a szelepfedéllel érintkeznek!Lehetséges hogy itt szív be levegőt?A résolajcsövekben,van nyomás,vagy vákum?
neked nyomás.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1709 Dátum:
2010.09.14 kedd, 18:42:21 »
Idézetet írta: alf - 2010.09.13 hétfő, 20:25:43
neked nyomás.
Meg baxtattam a résolaj csöveket,majd lehúztam az egr elektromos csatiját.
Azóta (60km) nem állt le!
Arra gyanakszom,hogy a 2mm réz lap átéget az egr-nél.
És ott van valami bibi,ami leállítja az autót.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.09.14 kedd, 19:46:45 írta gostrada
»
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1710 Dátum:
2010.09.14 kedd, 20:55:57 »
Idézetet írta: gostrada - 2010.09.14 kedd, 18:42:21
Meg baxtattam a résolaj csöveket,majd lehúztam az egr elektromos csatiját.
Azóta (60km) nem állt le!
Arra gyanakszom,hogy a 2mm réz lap átéget az egr-nél.
És ott van valami bibi,ami leállítja az autót.
ellenőrizd a dugót, ez kb 30 perc, hátha ez az oka, de nem hiszem, hogy átégett volna
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1711 Dátum:
2010.09.15 szerda, 06:47:46 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.09.14 kedd, 20:55:57
ellenőrizd a dugót, ez kb 30 perc, hátha ez az oka, de nem hiszem, hogy átégett volna
Nah igen valószínűleg senki nem fogja helyettem meg nézni.
Csak nem sok időm van mostanság+telepi mackó is vagyok csillag garázzsal,ezért próbálom előbb elméletben megtalálni a hibát.
Mivel ez már a 3ik mondim így már keverem a hiba jelenségeket,de nem jellemző hogy egr leállítaná a motort.
Már azt is furcsáltam hogy észre se vette az autó,azt hogy lehúztam az egr elektromos csatlakozóját,és most így járok.
Viszont most 2500rpm-nél egy ponton nagyon el kezd rángatni,ami ha nem adagoló hiba,akkor valszeg ott lenne valami dolga egr barátunknak.
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1712 Dátum:
2010.09.15 szerda, 17:25:49 »
Idézetet írta: gostrada - 2010.09.15 szerda, 06:47:46
Nah igen valószínűleg senki nem fogja helyettem meg nézni.
Csak nem sok időm van mostanság+telepi mackó is vagyok csillag garázzsal,ezért próbálom előbb elméletben megtalálni a hibát.
Mivel ez már a 3ik mondim így már keverem a hiba jelenségeket,de nem jellemző hogy egr leállítaná a motort.
Már azt is furcsáltam hogy észre se vette az autó,azt hogy lehúztam az egr elektromos csatlakozóját,és most így járok.
Viszont most 2500rpm-nél egy ponton nagyon el kezd rángatni,ami ha nem adagoló hiba,akkor valszeg ott lenne valami dolga egr barátunknak.
Én is "ott" lakom és pont tegnap vettem le megnézés céljából.Nekem nem égett át, 3 éve van benne.
Persze ahogy kivettem a 2csavart be is esett a dugó.Szerencsére felakadt és kb fél óra alatt sikerült kibogarászni az elérhetetlen helyről.Maga a szerelés 10 perc volt,pedig nekem hátul van az EGR.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1713 Dátum:
2010.09.15 szerda, 18:18:46 »
Idézetet írta: soho001 - 2010.09.15 szerda, 17:25:49
Én is "ott" lakom és pont tegnap vettem le megnézés céljából.Nekem nem égett át, 3 éve van benne.
Persze ahogy kivettem a 2csavart be is esett a dugó.Szerencsére felakadt és kb fél óra alatt sikerült kibogarászni az elérhetetlen helyről.Maga a szerelés 10 perc volt,pedig nekem hátul van az EGR.
Dugót legyártottam.Vehetek megint hőálló pasztát,mert a régi beszáradt.
Én is kb 3 éve raktam bele,de több mint 200ezret mentünk már együtt. :vigyor3:És hát igaz hogy a 2mm rézlap nem egy befőttes kupak vastagság,de elég puha az is.
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1714 Dátum:
2010.09.15 szerda, 20:13:22 »
Idézetet írta: gostrada - 2010.09.15 szerda, 18:18:46
Dugót legyártottam.Vehetek megint hőálló pasztát,mert a régi beszáradt.
Én is kb 3 éve raktam bele,de több mint 200ezret mentünk már együtt. :vigyor3:És hát igaz hogy a 2mm rézlap nem egy befőttes kupak vastagság,de elég puha az is.
Nekem nincs ott semmi tömítés és nem fúj ki mellette.
Még csodálkoztam is rajta mert annak idején szerelő duózta le.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1715 Dátum:
2010.09.15 szerda, 20:37:33 »
nem is kell oda semmi lónyál, megvan húzva rendesen nem fúj az ki....
2-es saválló lemez és örök élet, de sokan még ezen is pöcsölnek réz meg aluminium lemezekkel,nem értem meg komolyan....
Naplózva
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1716 Dátum:
2010.09.16 csütörtök, 00:13:39 »
Idézetet írta: Bunyek - 2010.09.15 szerda, 20:37:33
nem is kell oda semmi lónyál, megvan húzva rendesen nem fúj az ki....
2-es saválló lemez és örök élet, de sokan még ezen is ***ölnek réz meg aluminium lemezekkel,nem értem meg komolyan....
ok semmi lónyál,legalább azt se kell venni.
Szerinted egr hiba leállítja a motort villogó izzítás jelzővel?Vagy csak lekaptam a csatlakozót,és így eltakar egy másik hibát?
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1717 Dátum:
2010.09.16 csütörtök, 08:23:26 »
Idézetet írta: gostrada - 2010.09.16 csütörtök, 00:13:39
ok semmi lónyál,legalább azt se kell venni.
Szerinted egr hiba leállítja a motort villogó izzítás jelzővel?Vagy csak lekaptam a csatlakozót,és így eltakar egy másik hibát?
letudja állitani az egr(de inkább csak alapjáraton szerintem) és dob hibakódot ha van csati és levan húzva...de az tddi-nél nem lényeg,be nemtilt.
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1718 Dátum:
2010.09.17 péntek, 16:48:11 »
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene!
Miből lehet biztosan megállapítani, hogy nem megy a vízpumpám?
Ma kicsit felhevítettem a motort
. Mentem az autópályán és egyszer csak elment a teljesítmény, mintha vészüzemre ment volna az autó (nem tudom, hogy a TDDi-n van ilyen egyáltalán) a motorhőfok kifeküdve max-on
. Nem mertem a pályán maradni, így lecsurogtam a 4-5 km-re lévő lehajtón, ott álltam félre. A termosztátházat a tágulásival összekötő vékony cső rázkódott, a gőz lökdöste a vizet. Megvártam míg lehűl az autó, majd hazahoztam.
A szerelőm tanácsára kiszedtem a termosztátot (kizárni annak a hibáját), majd elindítottam, néztem a hengerfej hőfokot a teszt üzemnél és tapogattam a csöveket. 86 C hengerfejhőfoknál, tök langyos volt a hűtőre menő, a tágulásiban meg jéghideg. Azt gondolom, hogy elment a vízpumpám. Ötlet miről lehet ezt még alátámasztani?
Ha ez a gondom, a vízpumpán kívül kell a szervó szivattyúját is cserélni?
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1719 Dátum:
2010.09.17 péntek, 17:01:51 »
Sziasztok!
Még egy kis vélemény kérés!
Mennyire viseli meg a motort a vízpumpa nélküli rövid idejű üzem? Mennyi tartalék van egy ilyen blokkban? Ha azonnali meghibásodás nem lépett fel (nem állt be a motor) akkor megúszhattam ennyivel, vagy számíthatók arra, hogy ennek lesz még most nem látható folytatása - gondolok itt pl a hengerfej tömítésere, hengerfejcsavarok esetleges nyúlása?
Naplózva
gostrada
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1472
Tddi trendi traktor
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1720 Dátum:
2010.09.17 péntek, 17:09:09 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.17 péntek, 16:48:11
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene!
Miből lehet biztosan megállapítani, hogy nem megy a vízpumpám?
Ma kicsit felhevítettem a motort
. Mentem az autópályán és egyszer csak elment a teljesítmény, mintha vészüzemre ment volna az autó (nem tudom, hogy a TDDi-n van ilyen egyáltalán) a motorhőfok kifeküdve max-on
. Nem mertem a pályán maradni, így lecsurogtam a 4-5 km-re lévő lehajtón, ott álltam félre. A termosztátházat a tágulásival összekötő vékony cső rázkódott, a gőz lökdöste a vizet. Megvártam míg lehűl az autó, majd hazahoztam.
A szerelőm tanácsára kiszedtem a termosztátot (kizárni annak a hibáját), majd elindítottam, néztem a hengerfej hőfokot a teszt üzemnél és tapogattam a csöveket. 86 C hengerfejhőfoknál, tök langyos volt a hűtőre menő, a tágulásiban meg jéghideg. Azt gondolom, hogy elment a vízpumpám. Ötlet miről lehet ezt még alátámasztani?
Ha ez a gondom, a vízpumpán kívül kell a szervó szivattyúját is cserélni?
Mennyi ideig tesztelted,mert szvsz azért kell egy kis idő amíg átmelegednek a csövek.
És a ventilátorok mennek?Mikor kapcsolnak be?
Mert nekem pl most hogy mind a két venti ment mint állat,így a bal oldali ventillátor már hűvös levegőt fújt.Igy nem biztos hogy mérvadó hogy a kimenő cső hideg.
Naplózva
Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1721 Dátum:
2010.09.17 péntek, 17:18:02 »
Idézetet írta: gostrada - 2010.09.17 péntek, 17:09:09
Mennyi ideig tesztelted,mert szvsz azért kell egy kis idő amíg átmelegednek a csövek.
És a ventilátorok mennek?Mikor kapcsolnak be?
Mert nekem pl most hogy mind a két venti ment mint állat,így a bal oldali ventillátor már hűvös levegőt fújt.Igy nem biztos hogy mérvadó hogy a kimenő cső hideg.
Szia!
Mikor a pályáról leértem, mentek a ventilátorok. Leállítva a motort nagyon meleg volt a blokk, a termosztátház légtelenítő cső ugrált, ott gőz is volt, de a hűtőre menő vastag cső kézzel simán viselhető volt. A tágulásin a kupakot egy jó darabig ~ 10 perc nem is tudtam letekerni, nyomta ki a vizet. Csak későn esett le, hogy nézzek a tesztüzemnél hengerfejhőfokot - 15 perc után is még 90 C volt
A termosztát nélküli próbára meg úgy gondolom, mivel nincs bent a termosztát és ha jó lenne a vízpumpa azonnal kéne vigye a vizet a hűtőre. Ha a hengerfejen 86 C van és szabad az útvonal akkor a vastag csőben lévő víznek is ilyennek kellene lennie kézzel ez már nem igazán viselhető. Illetve viszonylag gyorsan ment fel a hőfok. Gondolom a keringő víz elvinné a hőt, de mintha itt nem az lett volna.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1722 Dátum:
2010.09.17 péntek, 18:50:24 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.17 péntek, 17:18:02
Szia!
Mikor a pályáról leértem, mentek a ventilátorok. Leállítva a motort nagyon meleg volt a blokk, a termosztátház légtelenítő cső ugrált, ott gőz is volt, de a hűtőre menő vastag cső kézzel simán viselhető volt. A tágulásin a kupakot egy jó darabig ~ 10 perc nem is tudtam letekerni, nyomta ki a vizet. Csak későn esett le, hogy nézzek a tesztüzemnél hengerfejhőfokot - 15 perc után is még 90 C volt
A termosztát nélküli próbára meg úgy gondolom, mivel nincs bent a termosztát és ha jó lenne a vízpumpa azonnal kéne vigye a vizet a hűtőre. Ha a hengerfejen 86 C van és szabad az útvonal akkor a vastag csőben lévő víznek is ilyennek kellene lennie kézzel ez már nem igazán viselhető. Illetve viszonylag gyorsan ment fel a hőfok. Gondolom a keringő víz elvinné a hőt, de mintha itt nem az lett volna.
nézd meg!
Letudod szedni a vízpumpa oldaldeklijét!!!
Asszem 6db 8as csavi fogja,és a dekli alatt csak 1 Ó gyűrű tömít.
Szóval ha azt leszeded ,akkor meglátod,hogy hajt-e a lapát,ill,egyáltalán rajta-e van a tengelyen.
Aztán ugyanezt a másik oldalról is tudod ellenőrizni-úgyértem a hajtást.Leveszed a szervószivattyút és ellenőrzöd a ricnit a bordástengelyen.Ha elnyalta vízpuma csere.És nem kell a szervószivattyút is,mert az a keményebb,az nem megy tönkre,és külön is lehet vízpumpát kapni.
Ha a lapát is fenn van,és hajt is a szervószivattyú felől,akkor kizárhatod a vízpumpa hibát......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1723 Dátum:
2010.09.17 péntek, 19:03:47 »
Idézetet írta: alf - 2010.09.17 péntek, 18:50:24
nézd meg!
Letudod szedni a vízpumpa oldaldeklijét!!!
Asszem 6db 8as csavi fogja,és a dekli alatt csak 1 Ó gyűrű tömít.
Szóval ha azt leszeded ,akkor meglátod,hogy hajt-e a lapát,ill,egyáltalán rajta-e van a tengelyen.
Aztán ugyanezt a másik oldalról is tudod ellenőrizni-úgyértem a hajtást.Leveszed a szervószivattyút és ellenőrzöd a ricnit a bordástengelyen.Ha elnyalta vízpuma csere.És nem kell a szervószivattyút is,mert az a keményebb,az nem megy tönkre,és külön is lehet vízpumpát kapni.
Ha a lapát is fenn van,és hajt is a szervószivattyú felől,akkor kizárhatod a vízpumpa hibát......
Kösz a tanácsot, a hétvégén sajna éjszakázom, de amint lesz időm ezt megteszem. A vízpumpa fedelét én is néztem, de ahhoz, hogy jól odaférjek a szívósort le kéne kapnom - ez már lassan megy rutinból. A szervószivattyút még nem néztem meg alaposan, az csak egy konzolon van rajra, gondolom előtte le kell venni a szíjat.
A motorom mit gondolsz megúszhatta károsodás nélkül?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1724 Dátum:
2010.09.17 péntek, 19:13:56 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.17 péntek, 19:03:47
Kösz a tanácsot, a hétvégén sajna éjszakázom, de amint lesz időm ezt megteszem. A vízpumpa fedelét én is néztem, de ahhoz, hogy jól odaférjek a szívósort le kéne kapnom - ez már lassan megy rutinból. A szervószivattyút még nem néztem meg alaposan, az csak egy konzolon van rajra, gondolom előtte le kell venni a szíjat.
A motorom mit gondolsz megúszhatta károsodás nélkül?
Ha a vízpumpa rossz,akkor igen-talán.Ha nem,akkor a mocival van gond.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1725 Dátum:
2010.09.17 péntek, 19:22:50 »
Idézetet írta: alf - 2010.09.17 péntek, 19:13:56
Ha a vízpumpa rossz,akkor igen-talán.Ha nem,akkor a mocival van gond.
Na akkor reménykedjek, hogy csak a vízpumpa az. Különben ez menet közben, hogy tudja megadni magát? Gondol egyet és lejön a tengelyről a járókerék, vagy megáll a csapágya és elnyírja a tengelyvégi bordákat, ez utóbbinak lenne hangja nem?
TDDi vészüzemről tudsz? 120 C hengerfej hőfoknál elveszi rendesen az anyagot, ez tapasztaltam.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1726 Dátum:
2010.09.17 péntek, 19:27:07 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.17 péntek, 19:22:50
Na akkor reménykedjek, hogy csak a vízpumpa az. Különben ez menet közben, hogy tudja megadni magát? Gondol egyet és lejön a tengelyről a járókerék, vagy megáll a csapágya és elnyírja a tengelyvégi bordákat, ez utóbbinak lenne hangja nem?
TDDi vészüzemről tudsz? 120 C hengerfej hőfoknál elveszi rendesen az anyagot, ez tapasztaltam.
A tengelyen 1sec alatt elnyalja a bordákat,ha beáll a csapágya.Nem hallod meg.A járókerék meg műanyag,de régebben volt rézből is.SzBélának pl a járókerék fogyott el.
Nem hallottam még a melegedés miatti vészüzemről,ami nemzárja ki,hogy nincs ilyen.Sőt.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1727 Dátum:
2010.09.17 péntek, 20:48:08 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.17 péntek, 19:03:47
Kösz a tanácsot, a hétvégén sajna éjszakázom, de amint lesz időm ezt megteszem. A vízpumpa fedelét én is néztem, de ahhoz, hogy jól odaférjek a szívósort le kéne kapnom - ez már lassan megy rutinból. A szervószivattyút még nem néztem meg alaposan, az csak egy konzolon van rajra, gondolom előtte le kell venni a szíjat.
A motorom mit gondolsz megúszhatta károsodás nélkül?
Szia V. Tamás!
Ha nincs fűtésed, akkor a vízpumpa rossz! Tovább nem kell találgatnod!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1728 Dátum:
2010.09.17 péntek, 21:54:34 »
Idézetet írta: alf - 2010.09.17 péntek, 19:27:07
A tengelyen 1sec alatt elnyalja a bordákat,ha beáll a csapágya.Nem hallod meg.A járókerék meg műanyag,de régebben volt rézből is.SzBélának pl a járókerék fogyott el.
Nem hallottam még a melegedés miatti vészüzemről,ami nemzárja ki,hogy nincs ilyen.Sőt.....
Ha holnap lesz elég időm (ha nem akkor vasárnap) nekiállok és leveszem a vízpumpa fedelét, tudjam meg mi a helyzet ezzel a vízpumpával. Még egy kocsimmal sem jártam így - idén viszi a pénzt rendesen (jan: kuplungozás, Aug: hosszú szíj, tárcsa, feszítő, görgők, most + ez.)
Már töröm rajta a fejem, de ha vízpumpa cserés is lesz azért a fagyállón kívül a motorolajat sem ártana újra cserélnem (pedig ebben talán 3-4000 km lehet, de most biztosan kapott egy extrém hőterhelést)
A blokkon aggódok egy kicsit, ha teljesen lehűl, vajon rendben lesz a hengerfej tömítésem, elnyúlhatnak ilyenkor a tőcsavarok?
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1729 Dátum:
2010.09.17 péntek, 21:57:29 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.09.17 péntek, 20:48:08
Szia V. Tamás!
Ha nincs fűtésed, akkor a vízpumpa rossz! Tovább nem kell találgatnod!
Hát ez nem figyeltem meg, de most megjegyzem. Mikor fellépett a gond ment a klíma a szélvédőre párátlanítás miatt és 140-en volt alapjelezve a tempomat, majd elkezdett lassulni és a gázra nem reagált. 2000 1/min fölé nem engedte a fordulatot - nem volt kellemes élmény.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1730 Dátum:
2010.09.17 péntek, 22:46:23 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.17 péntek, 21:54:34
Ha holnap lesz elég időm (ha nem akkor vasárnap) nekiállok és leveszem a vízpumpa fedelét, tudjam meg mi a helyzet ezzel a vízpumpával. Még egy kocsimmal sem jártam így - idén viszi a pénzt rendesen (jan: kuplungozás, Aug: hosszú szíj, tárcsa, feszítő, görgők, most + ez.)
Már töröm rajta a fejem, de ha vízpumpa cserés is lesz azért a fagyállón kívül a motorolajat sem ártana újra cserélnem (pedig ebben talán 3-4000 km lehet, de most biztosan kapott egy extrém hőterhelést)
A blokkon aggódok egy kicsit, ha teljesen lehűl, vajon rendben lesz a hengerfej tömítésem, elnyúlhatnak ilyenkor a tőcsavarok?
Motorolaj cserére ne költs feleslegesen, a dugattyú fenéken és a turbónál többszörös hőterhelést kap normál üzemben is mint egy túlmelegedett blokktól, annak bírnia kell!!
Sőt 99%-ra mondom, hogy a motornak sincs semmi baja...legyen igazam!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1731 Dátum:
2010.09.17 péntek, 22:49:55 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.17 péntek, 21:57:29
Hát ez nem figyeltem meg, de most megjegyzem. Mikor fellépett a gond ment a klíma a szélvédőre párátlanítás miatt és 140-en volt alapjelezve a tempomat, majd elkezdett lassulni és a gázra nem reagált. 2000 1/min fölé nem engedte a fordulatot - nem volt kellemes élmény.
A motor védelem elvette az anyagot, hogy csak minimális hőt tudj bevinni a motorba. Ez normális, ezért is valószínű, hogy egy vízpumpa cserével megúszod ezt.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1732 Dátum:
2010.09.17 péntek, 23:20:49 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.09.17 péntek, 22:49:55
A motor védelem elvette az anyagot, hogy csak minimális hőt tudj bevinni a motorba. Ez normális, ezért is valószínű, hogy egy vízpumpa cserével megúszod ezt.
Legyen igazad! Akkor még belefér a költségvetésbe a hátsó üléseknél is az ülésfűtés beépítés
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1733 Dátum:
2010.09.18 szombat, 14:44:40 »
Sziasztok!
Fejlemény, lebontottam a vízpumpa fedelét, nem ment könnyen, egy csavarhoz semmilyen jóindulattal nem fértem hozzá és kellett hoznom egy nem kellemes döntést, levettem az adagoló-porlasztók közötti csöveket.
A VÍZPUMPA ADTA MEG MAGÁT!!! Forog a járókerék álló motornál - nincs meg a kapcsolat a hajtásnál. Vízpumpa csere lesz! Gondolom új olajköri termosztáttal is - mert nem szeretném holnapután meg ezért bontani.
Ha leszedem még vissza van az is, hogy milyen állapotú a szervószivattyú tengelyvég - csak nehogy az is el legyen nyíródva, mert akkor azt is cserélni kell
Kérdéseim:
Az adagoló-porlasztók közötti csöveket újakra kell cserélni, vagy azt csak a TDCI-nél kívánatos? Egyszer már volt bontva szervizben, utána tömör volt!
Na megyek bontok tovább (ez könnyű, de össze is kell majd rakni
Üdv: V.Tamás
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1734 Dátum:
2010.09.18 szombat, 15:39:36 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.18 szombat, 14:44:40
Sziasztok!
Fejlemény, lebontottam a vízpumpa fedelét, nem ment könnyen, egy csavarhoz semmilyen jóindulattal nem fértem hozzá és kellett hoznom egy nem kellemes döntést, levettem az adagoló-porlasztók közötti csöveket.
A VÍZPUMPA ADTA MEG MAGÁT!!! Forog a járókerék álló motornál - nincs meg a kapcsolat a hajtásnál. Vízpumpa csere lesz! Gondolom új olajköri termosztáttal is - mert nem szeretném holnapután meg ezért bontani.
Ha leszedem még vissza van az is, hogy milyen állapotú a szervószivattyú tengelyvég - csak nehogy az is el legyen nyíródva, mert akkor azt is cserélni kell
Kérdéseim:
Az adagoló-porlasztók közötti csöveket újakra kell cserélni, vagy azt csak a TDCI-nél kívánatos? Egyszer már volt bontva szervizben, utána tömör volt!
Na megyek bontok tovább (ez könnyű, de össze is kell majd rakni
Üdv: V.Tamás
Csövet nem kell cserélni, mert nem rétegelt az anyaga, hogy egy réteg lejön, utána homogén, hanem homogén az egész, ezért azt csak azokkal cseréltetik akikkel tudják...
Amikor teszed vissza a nagynyomású csöveket, az adagolón húzd készre, de a porlasztók tetején csak kapasd rá, és indítózz rá, amíg nem jelenik meg a gázolaj!! Ha ez megvan, akkor már nem levegős, húzd meg, és pöccre fog indulni!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1735 Dátum:
2010.09.18 szombat, 16:21:32 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.09.18 szombat, 15:39:36
Csövet nem kell cserélni, mert nem rétegelt az anyaga, hogy egy réteg lejön, utána homogén, hanem homogén az egész, ezért azt csak azokkal cseréltetik akikkel tudják...
Amikor teszed vissza a nagynyomású csöveket, az adagolón húzd készre, de a porlasztók tetején csak kapasd rá, és indítózz rá, amíg nem jelenik meg a gázolaj!! Ha ez megvan, akkor már nem levegős, húzd meg, és pöccre fog indulni!
Kösz ezt megfogadom, így fogom csinálni
Rossz hír viszont, hogy elment a szervószivattyún is a bordázás
Úgy tűnik kelleni fog jó árú szervószivattyú és vízpumpa is.
Majd teszek fel estefelé képeket, de most rohannom kell.
Üdv
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1736 Dátum:
2010.09.18 szombat, 17:48:50 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.18 szombat, 16:21:32
Kösz ezt megfogadom, így fogom csinálni
Rossz hír viszont, hogy elment a szervószivattyún is a bordázás
Úgy tűnik kelleni fog jó árú szervószivattyú és vízpumpa is.
Majd teszek fel estefelé képeket, de most rohannom kell.
Üdv
Talán a mi gépeinken is az lenne a célszerű, mint a VW-ken, hogy 120 ezrenként, ha jó, ha rossz cserélni a vízpumpát, és akkor legalább a szervószivattyú ép marad....meg nincs meglepetés út közben, hogy forr a víz..
Ott ugye a vezérműszíj hajtja a pumpát, nem úgy mint nekünk, ezért kell ott kötelezően cserélni.
Jó munkát! Ha van olcsó, de minőségi vízpumpa forrásod, írd meg!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1737 Dátum:
2010.09.18 szombat, 17:50:05 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.09.18 szombat, 17:48:50
Talán a mi gépeinken is az lenne a célszerű, mint a VW-ken, hogy 120 ezrenként, ha jó, ha rossz cserélni a vízpumpát, és akkor legalább a szervószivattyú ép marad....meg nincs meglepetés út közben, hogy forr a víz..
Ott ugye a vezérműszíj hajtja a pumpát, nem úgy mint nekünk, ezért kell ott kötelezően cserélni.
Jó munkát! Ha van olcsó, de minőségi vízpumpa forrásod, írd meg!
di-n kb mennyit bírnak ezek??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1738 Dátum:
2010.09.18 szombat, 17:55:30 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2010.09.18 szombat, 17:50:05
di-n kb mennyit bírnak ezek??
Nekem még gyári...225 ezret eddig bírt...de lehet beruházok egyre, azt újra le van a gond egy negyedmillio km-ig
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1739 Dátum:
2010.09.18 szombat, 18:38:27 »
Idézetet írta: Ervin - 2010.09.18 szombat, 17:48:50
Talán a mi gépeinken is az lenne a célszerű, mint a VW-ken, hogy 120 ezrenként, ha jó, ha rossz cserélni a vízpumpát, és akkor legalább a szervószivattyú ép marad....meg nincs meglepetés út közben, hogy forr a víz..
Ott ugye a vezérműszíj hajtja a pumpát, nem úgy mint nekünk, ezért kell ott kötelezően cserélni.
Jó munkát! Ha van olcsó, de minőségi vízpumpa forrásod, írd meg!
Soroksáron van egy szervószivattyú felújító üzem.Elég korrektek.
Nekem a Cromaxnál szervószivattyú cserét diagnosztizáltak az alászedett kormány csikorgó hangja miatt.
Elvittem hozzájuk és kiderült,hogy csak ékszíjat kell cserélni mert nagy terhelés alatt csúszik.
Azóta is hibátlan.
/Szabóky Rezső u.18.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1740 Dátum:
2010.09.18 szombat, 18:56:31 »
Sziasztok!
Pár kép ahogy ígértem.
A vízpumpa kibontva és az elnyalt tengelye:
http://kepfeltoltes.hu/100918/DSCF6729_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A szervószivattyú hajtó tengelye:
http://kepfeltoltes.hu/100918/DSCF6725_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
takarítás után is épp, hogy látszik a bordázás maradéka (sajna élesebb kép nem jött össze):
http://kepfeltoltes.hu/100918/DSCF6739_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Most nekiállok alkatrészt keresni, a szervó felújjításán nem gondolkodom egyenlőre, mert hosszútávú megbizható megoldást keresek, nincs kedvem 1/2 évenként szerelgetni (3 órán keresztűl csak bontottam - mennyi idő lesz míg összeraknom
)
Egy kérdésem is van! A szervó kilépő oldalán (nagynyomású csonk) van valami tömítés? Mikor ~4 éve cseréltek vízpumppát és azt lebontották nehezen tudták tömörré tenni. (Ha nem voltam egyértelmű és kell teszek fel képet, hogy mire gondolok)
Üdv: Tamás
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1741 Dátum:
2010.09.18 szombat, 19:42:31 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.18 szombat, 18:56:31
Sziasztok!
Pár kép ahogy ígértem.
A vízpumpa kibontva és az elnyalt tengelye:
http://kepfeltoltes.hu/100918/DSCF6729_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A szervószivattyú hajtó tengelye:
http://kepfeltoltes.hu/100918/DSCF6725_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
takarítás után is épp, hogy látszik a bordázás maradéka (sajna élesebb kép nem jött össze):
http://kepfeltoltes.hu/100918/DSCF6739_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Most nekiállok alkatrészt keresni, a szervó felújjításán nem gondolkodom egyenlőre, mert hosszútávú megbizható megoldást keresek, nincs kedvem 1/2 évenként szerelgetni (3 órán keresztűl csak bontottam - mennyi idő lesz míg összeraknom
)
Egy kérdésem is van! A szervó kilépő oldalán (nagynyomású csonk) van valami tömítés? Mikor ~4 éve cseréltek vízpumppát és azt lebontották nehezen tudták tömörré tenni. (Ha nem voltam egyértelmű és kell teszek fel képet, hogy mire gondolok)
Üdv: Tamás
hát igen.1 fokkal jobb mintha a hf szállt volna el.
a vízszivattyú kb 20
a szervószivattyú kb 50
ígysem olcsó,de biztos ,hogy a moci megúszta.
Látszik egyébként,hogy a vízpumpa picit csordogált már.Nem vetted észre,hogy fogy a vízszint?
Én megúsztam egy vízszivattyú cserével,mert nekem nem állt be a csapágy,hanem elkezdett fogyni a vizem,és az önindítón vettem észre,hogy rácsöpög.Még időben észrevettem,csak azt kellett cserélnem.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1742 Dátum:
2010.09.18 szombat, 20:02:29 »
Idézetet írta: alf - 2010.09.18 szombat, 19:42:31
hát igen.1 fokkal jobb mintha a hf szállt volna el.
a vízszivattyú kb 20
a szervószivattyú kb 50
ígysem olcsó,de biztos ,hogy a moci megúszta.
Látszik egyébként,hogy a vízpumpa picit csordogált már.Nem vetted észre,hogy fogy a vízszint?
Én megúsztam egy vízszivattyú cserével,mert nekem nem állt be a csapágy,hanem elkezdett fogyni a vizem,és az önindítón vettem észre,hogy rácsöpög.Még időben észrevettem,csak azt kellett cserélnem.
Nekem a Nagyautónál 11200ft os árajánlatot adtak a szervószivattyúra.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1743 Dátum:
2010.09.18 szombat, 20:03:52 »
Idézetet írta: alf - 2010.09.18 szombat, 19:42:31
hát igen.1 fokkal jobb mintha a hf szállt volna el.
a vízszivattyú kb 20
a szervószivattyú kb 50
ígysem olcsó,de biztos ,hogy a moci megúszta.
Látszik egyébként,hogy a vízpumpa picit csordogált már.Nem vetted észre,hogy fogy a vízszint?
Én megúsztam egy vízszivattyú cserével,mert nekem nem állt be a csapágy,hanem elkezdett fogyni a vizem,és az önindítón vettem észre,hogy rácsöpög.Még időben észrevettem,csak azt kellett cserélnem.
Szia Alf!
Nem volt látható nyoma a szivárgásnak, sem tócsa, sem szintcsökkenés nem volt. A vízpumpa nincs még beállva, simán lehet forgatni a tengelyét. Azt nem értem mi ette el ennyire a hajtáskapcsolatot, bár rengeteg korrodált anyag volt ott, valószínű a fagyálló segített ebben. Ha rakom össze az új dolgokat ide milyen kenőanyag kell? Néztem a cromax oldalán ~ 5.000 Ft-ér kínálnak egy kis tubust:
http://www.cromax.hu/?katid=40635104&termek_al_id=26695&katnev=V
ízpumpa beszereléshez Molycote Spline zsír
Ez kiváltható bármi mással?
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1744 Dátum:
2010.09.18 szombat, 20:05:34 »
Idézetet írta: soho001 - 2010.09.18 szombat, 20:02:29
Nekem a Nagyautónál 11200ft os árajánlatot adtak a szervószivattyúra.
Kértem én is ajánlatot, majd remélem kapok is valami jó árat
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1745 Dátum:
2010.09.18 szombat, 20:08:43 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.18 szombat, 20:05:34
Kértem én is ajánlatot, majd remélem kapok is valami jó árat
Kétféle van nekem a drágább kellett volna.
A cromax valamivel jobb árat mondott.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1746 Dátum:
2010.09.18 szombat, 21:19:29 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.18 szombat, 20:03:52
Szia Alf!
Nem volt látható nyoma a szivárgásnak, sem tócsa, sem szintcsökkenés nem volt. A vízpumpa nincs még beállva, simán lehet forgatni a tengelyét. Azt nem értem mi ette el ennyire a hajtáskapcsolatot, bár rengeteg korrodált anyag volt ott, valószínű a fagyálló segített ebben. Ha rakom össze az új dolgokat ide milyen kenőanyag kell? Néztem a cromax oldalán ~ 5.000 Ft-ér kínálnak egy kis tubust:
http://www.cromax.hu/?katid=40635104&termek_al_id=26695&katnev=V
ízpumpa beszereléshez Molycote Spline zsír
Ez kiváltható bármi mással?
Sziasztok!
Nekem hasonló volt a történetem a vízpumpával, mint Alfnak. 3000km alatt 1-2 decit utána kellett tölteni, de tócsa nem volt alatta, mert a blokk oldalán elpárolgott, illetve belefolyt az önindítóba/meg valamennyi vízkő maradvány volt a blokkon/. Néha nem húzott be elsőre az önindító, csak "kerregett" az első indítózásra, így vettem észre a hibát. SKF vízpumpa ( ez:
http://shop.bardiauto.hu/index.php
) van benne, 15 JMF körül vettem a Bárdinál, de most már picit drágább, szervoszivattyúm még menthető volt. A tengelyt a vízpumpa és a szervoszivattyú közt én a Husqvarna fűnyíró hajtóművének a zsírjával raktam össze. Grafitos, hőálló.... Elvileg jó ide is. Kb. 40e km van benne, még bírja.....
«
Utoljára szerkesztve: 2010.09.18 szombat, 21:25:37 írta hirdetesj2
»
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
V.Tamás
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1747 Dátum:
2010.09.18 szombat, 21:24:31 »
Idézetet írta: hirdetesj2 - 2010.09.18 szombat, 21:19:29
Sziasztok!
Nekem hasonló volt a történetem a vízpumpával, mint Alfnak. 3000km alatt 1-2 decit utána kellett tölteni, de tócsa nem volt alatta, mert a blokk oldalán elpárolgott, illetve belefolyt az önindítóba/meg valamennyi vízkő maradvány volt a blokkon/. Néha nem húzott be elsőre az önindító, csak "kerregett" az első indítózásra, így vettem észre a hibát. SKF vízpumpa van benne, 15 JMF körül vettem a Bárdinál, szervoszivattyúm még menthető volt. A tengelyt a vízpumpa és a szervoszivattyú közt én a Husqvarna fűnyíró hajtóművének a zsírjával raktam össze. Grafitos, hőálló.... Elvileg jó ide is. Kb. 40e km van benne, még bírja.....
Kösz a választ, azóta ilyet is találtam:
http://shop.bardiauto.hu/index.php
Naplózva
hirdetesj2
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 749
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1748 Dátum:
2010.09.18 szombat, 21:26:46 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.18 szombat, 21:24:31
Kösz a választ, azóta ilyet is találtam:
http://shop.bardiauto.hu/index.php
Igen, picit drágább lett, most találtam meg, és belinkeltem fent.
Naplózva
Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
szbela
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 395
Henry-Ford
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #1749 Dátum:
2010.09.19 vasárnap, 11:06:24 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2010.09.17 péntek, 16:48:11
Sziasztok!
Egy kis segítség kellene!
Miből lehet biztosan megállapítani, hogy nem megy a vízpumpám?
Ma kicsit felhevítettem a motort
. Mentem az autópályán és egyszer csak elment a teljesítmény, mintha vészüzemre ment volna az autó (nem tudom, hogy a TDDi-n van ilyen egyáltalán) a motorhőfok kifeküdve max-on
. Nem mertem a pályán maradni, így lecsurogtam a 4-5 km-re lévő lehajtón, ott álltam félre. A termosztátházat a tágulásival összekötő vékony cső rázkódott, a gőz lökdöste a vizet. Megvártam míg lehűl az autó, majd hazahoztam.
A szerelőm tanácsára kiszedtem a termosztátot (kizárni annak a hibáját), majd elindítottam, néztem a hengerfej hőfokot a teszt üzemnél és tapogattam a csöveket. 86 C hengerfejhőfoknál, tök langyos volt a hűtőre menő, a tágulásiban meg jéghideg. Azt gondolom, hogy elment a vízpumpám. Ötlet miről lehet ezt még alátámasztani?
Ha ez a gondom, a vízpumpán kívül kell a szervó szivattyúját is cserélni?
\
Szija
nrkrm ugyan ez volt 2 evvel ezelott.meg kepeket is toltottem volt fel maga az esemenyrol .trejlerezes.utmeletti szerelgetes stb.
Hidd el ha van aki 1 parszor felhevitette a motrot akkor az en lennek,mert sajnos ,epp gorogbol jottunk haza es bulgariaba ert utol a vegzet,es nem igen mertunk megalni ott mert........
Amikor leveszed a pumpat akkor derul majd ki h a turbinaval van e baj (ez a jobbik eset),vagy az osszekoto (szervo-vizpumpa) ,tengely fogazataval ( ez a xarabbik)
Naplózva
MK3, 2.0 TDDI 115-ph,4 Ajtos, VP44
Oldalak:
1
...
28
29
30
31
32
33
34
[
35
]
36
37
38
39
40
41
42
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ