Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:34:40 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46 ... 324   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDDi motor  (Megtekintve 5102757 alkalommal)
0 Felhasználó és 106 vendég van a témában
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1900 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 21:44:21 »

de a fix nyomással dolgozik a változós meg vákummal.....
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1901 Dátum: 2010.10.03 vasárnap, 21:51:21 »

de a fix nyomással dolgozik a változós meg vákummal.....
na és akkor kéne annak a karnak mozognia?? szerintem igen...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #1902 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 09:43:26 »

na és akkor kéne annak a karnak mozognia?? szerintem igen...

Fixben nincs tapasztalatom :-(
WÜRTH WOW programja mennyire lát bele a TDDI agyába? Van tapasztalatotok?
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1903 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 11:59:38 »

na és akkor kéne annak a karnak mozognia?? szerintem igen...
igen, az a kar nyitja a megkerülő szelepet, ha nagy a nyomás
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1904 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 12:07:31 »

igen, az a kar nyitja a megkerülő szelepet, ha nagy a nyomás

Szia Ervin!

A változó geos turbónak is van ilyen lefúvató ága, ha igen az mire nyit és esetleg lehet rajta állítani, vagy a MAP szenzpr adatai alapján visszavesz a geo vezérlésén a vákuum elengedésével? Hogy van megcsinálva a nyomás korlátozás?
Ezt tudja valaki?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1905 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 14:18:04 »

Szia Ervin!

A változó geos turbónak is van ilyen lefúvató ága, ha igen az mire nyit és esetleg lehet rajta állítani, vagy a MAP szenzpr adatai alapján visszavesz a geo vezérlésén a vákuum elengedésével? Hogy van megcsinálva a nyomás korlátozás?
Ezt tudja valaki?
a vgt-nek nincs lefúvó ága.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1906 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 18:13:18 »

a vgt-nek nincs lefúvó ága.

hát úgy, hogy a max 2,5 bar. ha ettől tartósan nagyobb, szól a vezérlésnek. A túlhígítani sem jó a robbanóelegyet. A nagyobb töltőnyomáshoz elvileg kellene több üzemanyag is.

Nos én nem látom, hogy felengedné a nyomást 2,5 bar-ig. A max nyomás 1,5 bar kis jóindulattal esetleg 1,6-ba beleüt. Mondjuk én kicsit közelebb a szívósorhoz és az intercooler után mérem a nyomást, ami okozhat némi eltérést, de gondolom nem ennyit. Nem is a nyomásérték a lényeg, hanem a beavatkozás mikéntje érdekelne.
Tegyük fel, hogy eléri korlátozás értékét - mit csinál ezután, mi fog történni? A geo állítás vákuumhengerének a vezérlését - mekkora legyen az állólapát állásszöge - mi vezérli és HOGYAN?
Elképzelhető, hogy elengedi, vagy csökkenti a vákuumot valahol és így romlik a vákuum a geo állítás hengerénél, csökkentve a lapátszöget és így a turbó teljesítményét is?

Ezt azért kérdezem, mert nekem van egy jelenségem amire még nem találtam magyarázatot. Chippelés óta 4-5-ben van egy olyan jelenségem, hogy ha nyomom neki rendesen, gyorsul is a gép és egyszer csak hallani lehet egy érdekes "früttyögő" hangot a valahol a műszerfal bal oldala mögötti részen, de kint a motortérben, ez egy hidraulikus hang szerűség. Ilyenkor megtorpan a gyorsulás, gyorsul még csak kisebb vehemenciával és végig hallani ezt a hangot. Mikor kicsit visszaveszem, amint megszűnik a hang kicsit visszalódul.
Biztos vagyok benne, hogy a jelenség hátterében az van, hogy kevesebb levegő jut a motorba - ez az oka a teljesítménynövekedés megtorpanásának is és mihelyt nem kerüli ki a motort a levegő ismét jól reagál.
Az első ötletem az volt, hogy kifújás van valahol - de nem találok semmi ilyet. Gumicsövek egyben, bilincseknél, EGR dugónál, szívókamránál, tömítésénél sehol nincs olajnyom, de az egész levegőrendszeren sincs. Ezért építettem be a turbónyomásmérő órát is. Azon azt látom, hogy leszámítva a rövid idejű túltöltést 1,3 -1,35 bar-on áll be a turbónyomásom. Mikor a hang megjelenik a nyomás nem változik! Olyan mintha lenne egy gát a turbó további teljesítmény leadásában. Nem tudom, hogy e mögött már egy túlpörgött turbó fékeződése van, vagy esetleg egy irányított turbó teljesítmény korlátozás.

Valami tanács, ötlet?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1907 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:29:54 »

töltőlevegő nyomását a MAP szenzor szabályozza fixnél és változónál is úgytudom....de ott nem jó valami akkor...
majdnem megegyező a görbéje a turbó karakterisztikájával, de ha túl sokat nyom a turbó betiltja....jobbesetben  eplus2
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1908 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:31:25 »

Beszéltem emberrel és kilehet kapcsolni az EGR-t mindegyiken,de mindegyik autónál elég sok időt kell vele p+csölni mire megtalálja....
már nemtudom ki kérdezte.... szomoru1
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1909 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:43:22 »

töltőlevegő nyomását a MAP szenzor szabályozza fixnél és változónál is úgytudom....de ott nem jó valami akkor...
majdnem megegyező a görbéje a turbó karakterisztikájával, de ha túl sokat nyom a turbó betiltja....jobbesetben  eplus2

Na majd a Pécsi minitalin megnézed, kipróbáljuk és kíváncsian várom a véleményed  Wink
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1910 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 20:46:30 »

Na majd a Pécsi minitalin megnézed, kipróbáljuk és kíváncsian várom a véleményed  Wink

hozd elkenem a száját úgy.... eplus2
Naplózva
Wah
Vendég
« Új hozzászólás #1911 Dátum: 2010.10.04 hétfő, 22:01:52 »

Beszéltem emberrel és kilehet kapcsolni az EGR-t mindegyiken,de mindegyik autónál elég sok időt kell vele p+csölni mire megtalálja....
már nemtudom ki kérdezte.... szomoru1
én:-) -Köszi! ezek szerint kipucső is megvan? vigyor3

van valami kontaktod? Mennyibe fájna etc. PÜ.
Hátha nem lesz több P0405...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1912 Dátum: 2010.10.05 kedd, 00:15:55 »

Nos én nem látom, hogy felengedné a nyomást 2,5 bar-ig. A max nyomás 1,5 bar kis jóindulattal esetleg 1,6-ba beleüt. Mondjuk én kicsit közelebb a szívósorhoz és az intercooler után mérem a nyomást, ami okozhat némi eltérést, de gondolom nem ennyit. Nem is a nyomásérték a lényeg, hanem a beavatkozás mikéntje érdekelne.
Tegyük fel, hogy eléri korlátozás értékét - mit csinál ezután, mi fog történni? A geo állítás vákuumhengerének a vezérlését - mekkora legyen az állólapát állásszöge - mi vezérli és HOGYAN?
Elképzelhető, hogy elengedi, vagy csökkenti a vákuumot valahol és így romlik a vákuum a geo állítás hengerénél, csökkentve a lapátszöget és így a turbó teljesítményét is?

Ezt azért kérdezem, mert nekem van egy jelenségem amire még nem találtam magyarázatot. Chippelés óta 4-5-ben van egy olyan jelenségem, hogy ha nyomom neki rendesen, gyorsul is a gép és egyszer csak hallani lehet egy érdekes "früttyögő" hangot a valahol a műszerfal bal oldala mögötti részen, de kint a motortérben, ez egy hidraulikus hang szerűség. Ilyenkor megtorpan a gyorsulás, gyorsul még csak kisebb vehemenciával és végig hallani ezt a hangot. Mikor kicsit visszaveszem, amint megszűnik a hang kicsit visszalódul.
Biztos vagyok benne, hogy a jelenség hátterében az van, hogy kevesebb levegő jut a motorba - ez az oka a teljesítménynövekedés megtorpanásának is és mihelyt nem kerüli ki a motort a levegő ismét jól reagál.
Az első ötletem az volt, hogy kifújás van valahol - de nem találok semmi ilyet. Gumicsövek egyben, bilincseknél, EGR dugónál, szívókamránál, tömítésénél sehol nincs olajnyom, de az egész levegőrendszeren sincs. Ezért építettem be a turbónyomásmérő órát is. Azon azt látom, hogy leszámítva a rövid idejű túltöltést 1,3 -1,35 bar-on áll be a turbónyomásom. Mikor a hang megjelenik a nyomás nem változik! Olyan mintha lenne egy gát a turbó további teljesítmény leadásában. Nem tudom, hogy e mögött már egy túlpörgött turbó fékeződése van, vagy esetleg egy irányított turbó teljesítmény korlátozás.

Valami tanács, ötlet?
Az 1,3-1,35 vs 2,5 között a légköri nyomás a különbség. Ha az órád túlnyomást mér, ahhoz az 1,5 bar-os max érték tartozik.
az 1,5 bar a 130le tdci max töltése.
a gt1749v turbótöltőben nincs lefújóág így az nem okozhat ilyet. a fütyülő hang inkább kifúlyás lehet, még akkor is, ha nem változik a nyomás. Vagy esetleg a vákumszabályzó hangját hallod.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1913 Dátum: 2010.10.05 kedd, 08:26:26 »

Az 1,3-1,35 vs 2,5 között a légköri nyomás a különbség. Ha az órád túlnyomást mér, ahhoz az 1,5 bar-os max érték tartozik.
az 1,5 bar a 130le tdci max töltése.
a gt1749v turbótöltőben nincs lefújóág így az nem okozhat ilyet. a fütyülő hang inkább kifúlyás lehet, még akkor is, ha nem változik a nyomás. Vagy esetleg a vákumszabályzó hangját hallod.

Szia Relhist!

Kösz a választ, a nyomást akkor értem, rendben. Ha kífújás, akkor nagyon szenya helyen lehet  falbav, mert nem találjuk. Már gondoltam a coolerre is, de ott is kellene látni olajnyomot - nem? A turbó utáni első alkatrész, a csőrendszerben egy henger alakú dob, kb a termosztát alatti szakaszon, az mire szolgál? Szerelhető annak a háza? Volt azzal már problémája itt valakinek?
A vákuumszabályzó milyen hangot tud kiadni? Hogy működik?
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.05 kedd, 14:34:55 írta V.Tamás » Naplózva
bgell
Vendég
« Új hozzászólás #1914 Dátum: 2010.10.05 kedd, 23:37:17 »

Hy for All!

Információ és Kérdés!

Elször is köszönm mindenkinek a tempomatos infókat. Vik rakta be nekem is és azon kívül, hogy a pedálkapcsolók beállításával játszanom kellett (Ez nem Vik hibája csak sajnos pont akkora a pedálok holtjátéka, hogy a kapcsolón két fokozat közé esett és így vagy nem oldott ki vagy folyamatosan kioldott a fékpedál kapcsoló. Egy 300Ft-os rugó mgoldotta a holtjákék kérdést) egy kicsit tökéletes is lett.

150LE 2.0 TDDI-Info.
Valaki azt írta itt,hogy létezik WOLF tuningos 150LE. Kerestem a táblát de nem találtam. Vik kérdezte,hogy van e chip mert nem biztos, hogy megmarad a tempomat feltanításakor. Elmondtam neki ezt a WOLF dolgot és azt mondta ilyen nincs. Ebben a pillanatban találtam meg a táblát a Jobb oldali B oszlopon egy ugró farkas alatta egy sorozatszám. Mikor rátettük a gépet az alvázszám: WOLFXXXXXXWOLF   Cheesy . Tehát mégis létezik. Szerencsére a tempomat után is megmaradt.  Ha valaki tud róla valamit, hogy ez csak szoftver vagy mechanikai módosítást is takar az kérem írja meg. Ha csak szoftver azt jó lenne megmenteni mert nem ez lesz az utolsó Mondeo-nk.

Kérdés:
Nyáron fent volt egy alufelni az autón és azt vettem észre, hogy nagyon terpeszt a hátsó futómű. Azóta tudatosan figyelem a kombikat és szinte mindegyik terpeszt kisebb-nagyobb mértékben hátul. Ez most így normális vagy ki lehet benne cserélni valamit, hogy ne tegyen így? Kicsit úgy látom, hogy le is nyalta a gumi oldalát a belső oldalon. Felemeltem,megrángattam semmi nem látok lazának vagy kikopva de mikor a nyári szélesebb felni volt rajta egyszer mentem a párom mögött az autópályán és úgy nézett ki mint amikor a Trabant.ot megraktam téglával.

Bocs ha hosszú lett. Köszönöm előre is a válaszokat.
Naplózva
atis
Vendég
« Új hozzászólás #1915 Dátum: 2010.10.06 szerda, 00:15:28 »

sziasztok! új vagyok itt, de nem jutott eszembe más megoldás, csak a Ti segítségetek!
2001-es TDDI kombim van! az adagoló megadta magát!
tényleg csak százezrekért lehet bele tenni? vagy van esetleg valami más megoldás!?
ha segítenétek, hálás lennék!

Attila
Naplózva
bgell
Vendég
« Új hozzászólás #1916 Dátum: 2010.10.06 szerda, 00:18:10 »

de én meg a turbónál lévő kar mozgathatóságára lennék kíváncsi vigyor3(csak rossz hsz-ra nyomtam először a válasz gombot falbav)

Nem szeretnék okoskodni de én bár nem Mondeo-nál hanem Fiat-nál már végigsz...am ugyan ezt a jelenséget.

Az volt a baja, hogy a turbo megkerülő ágának a vákum gombája pont úgy állt meg, hogy nyitva marad valamennyire.
Igazából az történt, hogy lementem vele "idegből" balatonig és végig maximumon járt a turbo. A Vákum gomba belső műanyag-gumi része szó szerint kifolyt a hőmérséklettől és megakasztotta a rudat.
Ha megmozgatod akkor kézi erővel működnie kell. Nem pille könnyedén de azért nem kell beleszakadni. Rugós ellenállást kell érezned mikor elhúztad mivel a vákum csak kinyitni tudja egy rugó ellenében ami majd becsukja ha nincs rajta vákum.


Azt az elvet kövesd, hogy azért *** mert a "szelep" nyitva van maradva. Én a Fiat-nal szétszedtem lekötöttem a kart és betámasztottam, hogy zárva legyen. Persze ez tartósan így használva leküldi a hengerfejet de egy próbától nem lesz baja ha nem forgatod túl.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1917 Dátum: 2010.10.06 szerda, 07:51:22 »

sziasztok! új vagyok itt, de nem jutott eszembe más megoldás, csak a Ti segítségetek!
2001-es TDDI kombim van! az adagoló megadta magát!
tényleg csak százezrekért lehet bele tenni? vagy van esetleg valami más megoldás!?
ha segítenétek, hálás lennék!

Attila


vagy veszel bontottat,vagy felújitod vagy tényleg uj....más nem nagyon van...
bontot ugyanúgy lutri lehet, felujitás olcsóbb és tudod hogy állsz vele, új meg egyértelmű...pénz kérdése az egész...
ha kell ember felujitásra keress meg privibe.....
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1918 Dátum: 2010.10.06 szerda, 08:01:30 »

Hy for All!

Információ és Kérdés!

Elször is köszönm mindenkinek a tempomatos infókat. Vik rakta be nekem is és azon kívül, hogy a pedálkapcsolók beállításával játszanom kellett (Ez nem Vik hibája csak sajnos pont akkora a pedálok holtjátéka, hogy a kapcsolón két fokozat közé esett és így vagy nem oldott ki vagy folyamatosan kioldott a fékpedál kapcsoló. Egy 300Ft-os rugó mgoldotta a holtjákék kérdést) egy kicsit tökéletes is lett.

150LE 2.0 TDDI-Info.
Valaki azt írta itt,hogy létezik WOLF tuningos 150LE. Kerestem a táblát de nem találtam. Vik kérdezte,hogy van e chip mert nem biztos, hogy megmarad a tempomat feltanításakor. Elmondtam neki ezt a WOLF dolgot és azt mondta ilyen nincs. Ebben a pillanatban találtam meg a táblát a Jobb oldali B oszlopon egy ugró farkas alatta egy sorozatszám. Mikor rátettük a gépet az alvázszám: WOLFXXXXXXWOLF   Cheesy . Tehát mégis létezik. Szerencsére a tempomat után is megmaradt.  Ha valaki tud róla valamit, hogy ez csak szoftver vagy mechanikai módosítást is takar az kérem írja meg. Ha csak szoftver azt jó lenne megmenteni mert nem ez lesz az utolsó Mondeo-nk.

Kérdés:
Nyáron fent volt egy alufelni az autón és azt vettem észre, hogy nagyon terpeszt a hátsó futómű. Azóta tudatosan figyelem a kombikat és szinte mindegyik terpeszt kisebb-nagyobb mértékben hátul. Ez most így normális vagy ki lehet benne cserélni valamit, hogy ne tegyen így? Kicsit úgy látom, hogy le is nyalta a gumi oldalát a belső oldalon. Felemeltem,megrángattam semmi nem látok lazának vagy kikopva de mikor a nyári szélesebb felni volt rajta egyszer mentem a párom mögött az autópályán és úgy nézett ki mint amikor a Trabant.ot megraktam téglával.

Bocs ha hosszú lett. Köszönöm előre is a válaszokat.

Én mondtam...VIK mit mondott rá?
Szerintem szoftver csak,de nemtudom...forgalmiba 150LE van.
Egy bontós ajánlott nekem 2.2 TDDI 155Le motort is, de nem tudtam megnézni...vitáztam vele togy az tdci ,de állitotta hogy adagolós..gondolom bontott már párat azért...nem tudom.
Fix lendkerékre is mondták hogy sz+r meg nincs...azt mégis van gyári fix szett mindegyikhez....vajon miért csináltak?Huh? szomoru1

Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1919 Dátum: 2010.10.06 szerda, 08:09:27 »

2001-es TDDI kombim van! az adagoló megadta magát!

Ne viccelj, az senkinek NEM ROMOLHAT EL, ezt itt megmondták sokan!

(Én 2x cseréltem, kockáztatsz a bontottal, vagy új, javítani nem érdemes, mert nem tudják megcsinálni jóra.)
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1920 Dátum: 2010.10.06 szerda, 08:16:22 »

Egyetértek.....azonnal add el és vegyél egy örökké tartó benzinest....de előtte mindenképp beszélj Scratch-el mi legyen.... eljen
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #1921 Dátum: 2010.10.06 szerda, 09:07:21 »

Egyetértek.....azonnal add el és vegyél egy örökké tartó benzinest....de előtte mindenképp beszélj Scratch-el mi legyen.... eljen

Nem azt mondom, visszatermeli a javítás árát amit megtakarít a fogyasztáson, csak ha ilyen balhé van, akkor egyszerre kell kiadni a lóvét... Én inkább minden tankoláskor többet hagyok ott a benzinkúton, részetenként kisebb összegbe, minthogy egyszerre nagyot kelljen köhögni a szervíznek.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #1922 Dátum: 2010.10.06 szerda, 09:17:08 »

Nem szeretnék okoskodni de én bár nem Mondeo-nál hanem Fiat-nál már végigsz...am ugyan ezt a jelenséget.

Az volt a baja, hogy a turbo megkerülő ágának a vákum gombája pont úgy állt meg, hogy nyitva marad valamennyire.
Igazából az történt, hogy lementem vele "idegből" balatonig és végig maximumon járt a turbo. A Vákum gomba belső műanyag-gumi része szó szerint kifolyt a hőmérséklettől és megakasztotta a rudat.
Ha megmozgatod akkor kézi erővel működnie kell. Nem pille könnyedén de azért nem kell beleszakadni. Rugós ellenállást kell érezned mikor elhúztad mivel a vákum csak kinyitni tudja egy rugó ellenében ami majd becsukja ha nincs rajta vákum.


Azt az elvet kövesd, hogy azért *** mert a "szelep" nyitva van maradva. Én a Fiat-nal szétszedtem lekötöttem a kart és betámasztottam, hogy zárva legyen. Persze ez tartósan így használva leküldi a hengerfejet de egy próbától nem lesz baja ha nem forgatod túl.

Így van, ahogy írod FORD-éknál is a geós turbón. Pontosabban Garett-éknél.
Ha nem kötöd le a vákuumdob karját, akkor egy rugó ellenében tudod mozgatni(dobon belül van a membrán alatt egy rugó). Viszont ha a vákuumdob és a geometria közti rudat lekötöd, akkor a geometria turbóból kiálló karjának könnyen kell mozogni. 
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #1923 Dátum: 2010.10.06 szerda, 11:48:25 »

Kérdés:
Nyáron fent volt egy alufelni az autón és azt vettem észre, hogy nagyon terpeszt a hátsó futómű. Azóta tudatosan figyelem a kombikat és szinte mindegyik terpeszt kisebb-nagyobb mértékben hátul. Ez most így normális vagy ki lehet benne cserélni valamit, hogy ne tegyen így? Kicsit úgy látom, hogy le is nyalta a gumi oldalát a belső oldalon. Felemeltem,megrángattam semmi nem látok lazának vagy kikopva de mikor a nyári szélesebb felni volt rajta egyszer mentem a párom mögött az autópályán és úgy nézett ki mint amikor a Trabant.ot megraktam téglával.

Hello,

Nekem is ez volt  abajom, meg is ette a hatso gumik belso szelet, es en is argus szemekkel neztem a tobbi kombit, szoval ezek ilyenek. En vettem ra uj gumikat, uj gatlokat es rugokat, igy kicsit egyenesebben all, a rugo segitett rajta. Sajnos dolest nem lehet ezeken allitani, csak osszetartast.


Ha kimentheto valahogyan a "wolf erő" es tenyleg csak egy chip, akkor majd erdekelnenek a reszletek!!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1924 Dátum: 2010.10.06 szerda, 12:04:41 »

Így van, ahogy írod FORD-éknál is a geós turbón. Pontosabban Garett-éknél.
Ha nem kötöd le a vákuumdob karját, akkor egy rugó ellenében tudod mozgatni(dobon belül van a membrán alatt egy rugó). Viszont ha a vákuumdob és a geometria közti rudat lekötöd, akkor a geometria turbóból kiálló karjának könnyen kell mozogni. 
Ne nagyon kössük le a geometriaállító rudazatot a vákumdobról, mert utána eléggé nehézkes a beállítása. Nem szemre megy a beállítás, a pontos hangoláshoz próbapad kell.
Amiről itt szó van, az a fix geo-s turbók wastegate szelepének vezérlése.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
hirdetesj2
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 749



E-mail
« Új hozzászólás #1925 Dátum: 2010.10.06 szerda, 12:25:28 »

Ne nagyon kössük le a geometriaállító rudazatot a vákumdobról, mert utána eléggé nehézkes a beállítása. Nem szemre megy a beállítás, a pontos hangoláshoz próbapad kell.
Amiről itt szó van, az a fix geo-s turbók wastegate szelepének vezérlése.

Ha a rudazat végén a seegert leveszed, megmozgatod a geometria karját, és a seegert visszateszed, akkor nem nagyon kell állítani semmit. Nekem geós van, ezt írtam többször is! A fix az más, mondtam is hogy abban nincs tapasztalatom!
Most hogy visszaolvasom, valóban a Fiaton valszeg fix volt...
Naplózva

Ex: 2db 1.8D ORION, 2004, 2.2 TDCI fekete kombi Titanium-X "ST-pakett"
2001, TDDI 115 LE, Ghia kombi /2db :-)/
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #1926 Dátum: 2010.10.06 szerda, 16:54:49 »

Kérdés:
Nyáron fent volt egy alufelni az autón és azt vettem észre, hogy nagyon terpeszt a hátsó futómű. Azóta tudatosan figyelem a kombikat és szinte mindegyik terpeszt kisebb-nagyobb mértékben hátul. Ez most így normális vagy ki lehet benne cserélni valamit, hogy ne tegyen így? Kicsit úgy látom, hogy le is nyalta a gumi oldalát a belső oldalon. Felemeltem,megrángattam semmi nem látok lazának vagy kikopva de mikor a nyári szélesebb felni volt rajta egyszer mentem a párom mögött az autópályán és úgy nézett ki mint amikor a Trabant.ot megraktam téglával.

Az enyémmel semmi baj nem volt, de két éve lengéscsillapítót cseréltettem. Akkor Sachs került bele, utána lejjebb került a hátulja és láthatóan terpeszett. Valószínű, hogy a lengéscsillapítóban lévő gázrugó gyengébb, mint a gyáriban volt. Hosszú ideig nem foglalkoztam vele, de egyre erősebb búgó hangja lett a félrekopott hátsó gumik miatt. Kis híján csapágyat cseréltettem, de szerencsére felkerült a téli kerék és megszűnt a hang. Aztán a rugók belsejében lévő felütközésgátló kezdett szétmenni, mert szinte folyamatosan felfeküdt a lengőkaron. Végül sufnituning(szerű) megoldás született: a szerelő kibontotta a felütközésgátlót, levágta az azt tartó gömbfejszerű csonkot és beépített egy felfújható gumi-pótrugót. Tökéletes, nem terpeszt üresen, nem húzza a seggét megpakolva sem  taps
 
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1927 Dátum: 2010.10.06 szerda, 17:23:35 »

Amiről itt szó van, az a fix geo-s turbók wastegate szelepének vezérlése.
pontosan, nekem fix garrett van rajta
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1928 Dátum: 2010.10.06 szerda, 18:38:30 »

fix-et lehet tuningolni,de MAP-al is foglalkozni kell mert betilt, változóst elég nehéz tuningolni szerintem..
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #1929 Dátum: 2010.10.06 szerda, 18:39:50 »

fix-et lehet tuningolni,de MAP-al is foglalkozni kell mert betilt, változóst elég nehéz tuningolni szerintem..
mit találtál már ki?? eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #1930 Dátum: 2010.10.06 szerda, 18:51:15 »

fix-et lehet tuningolni,de MAP-al is foglalkozni kell mert betilt, változóst elég nehéz tuningolni szerintem..
Ez jó!

Cseréltem a MAP-ot az ATC-s tuning után, mert arra dobott hibakódot, miután menet közben leállásokat produkált.
Most a Gergő mennyit foglakozott ilyennel, hogy MAP, mikor lecserélte az ő szoftverjére, nem tudom, de azóta egyszer sem tiltott le.
Szerinte amúgy meg a változóst lehet jobban tuningolni, mert tud állítani a turbó nyomáson.  Roll Eyes
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1931 Dátum: 2010.10.06 szerda, 19:06:42 »

változoson nem tudom mit tud tuningolni,de szoftveresen semmit szerintem.....előtöltés,meg anyagot tud adni neki többet ugyanugy mint fixnél...
de én magára a turbóra értettem a tuningot.....változosnál max csináltatsz egy hibridet+chipp és ennyi...fixnél meg nyomást tudsz növelni és később nyit a westgate igy értelemszerűen nagyobb lessz a turbónyomás és ehhez több anyag is kell persze...de erre irtam hogy MAP berinyál hogy túl nagy a töltőnyomás, ezért kell átverni....ezt lehet szoftveresen vagy pl ellenálással....
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #1932 Dátum: 2010.10.06 szerda, 19:15:28 »

változoson nem tudom mit tud tuningolni,de szoftveresen semmit szerintem.....előtöltés,meg anyagot tud adni neki többet ugyanugy mint fixnél...
de én magára a turbóra értettem a tuningot.....változosnál max csináltatsz egy hibridet+chipp és ennyi...fixnél meg nyomást tudsz növelni és később nyit a westgate igy értelemszerűen nagyobb lessz a turbónyomás és ehhez több anyag is kell persze...de erre irtam hogy MAP berinyál hogy túl nagy a töltőnyomás, ezért kell átverni....ezt lehet szoftveresen vagy pl ellenálással....
Figyu! Ez már annyira szakmai, hogy csak a felszínét karistolom!  wow1

A lényeg, hogy V.Tamásnak írta még meg, az változós TDDI, az enyém fix. Nála tudta állítani a turbónyomást, nálam nem.  szomoru1
Lehet, hogy a te szakid még többet kihozna a gépemből? Most, 1,5-1,55-ig megy fel a turbónyomásom. Ha több anyagot adott rá, Gergő, volt vagy 3-4 beállítás, már nem ment jobban, csak kormolni kezdett.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1933 Dátum: 2010.10.06 szerda, 19:39:40 »

Figyu! Ez már annyira szakmai, hogy csak a felszínét karistolom!  wow1

A lényeg, hogy V.Tamásnak írta még meg, az változós TDDI, az enyém fix. Nála tudta állítani a turbónyomást, nálam nem.  szomoru1
Lehet, hogy a te szakid még többet kihozna a gépemből? Most, 1,5-1,55-ig megy fel a turbónyomásom. Ha több anyagot adott rá, Gergő, volt vagy 3-4 beállítás, már nem ment jobban, csak kormolni kezdett.

bocs...de nemis szakmai annyira na... eplus2
Pont V.Tamás irt privibe hogy nem jó a kocsi és jön le a pécsi talira nézzem meg neki....Gondoltam elviszek egy diagnosztikai gépet és rádugom,meg méregetheti mindenki a sajátját ,de kintvan ügyfélnél próbán pont mindegyik... szomoru1
Az azért érdekelne hogy állit turbónyomást változóson chippel....a FIX-et se chippel tuningolnám hanem fizikailag...a drucklabda előtti csőrészel kell játszani hogy később nyisson a westgate....
Nem tudom mit tudna kihozni a tiedből és nem ismerem más munkáját,ezért nemis mondok véleményt róla...
Amennyit láttam eddig és húzott autót még egyet sem láttam ami kormolt volna,pedig volt ami húzva volt rendesen...hirtelen parkettánál nyilván dob egy pamacsot ,de az normális azért....
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #1934 Dátum: 2010.10.06 szerda, 19:52:53 »

Figyu! Ez már annyira szakmai, hogy csak a felszínét karistolom!  wow1

A lényeg, hogy V.Tamásnak írta még meg, az változós TDDI, az enyém fix. Nála tudta állítani a turbónyomást, nálam nem.  szomoru1
Lehet, hogy a te szakid még többet kihozna a gépemből? Most, 1,5-1,55-ig megy fel a turbónyomásom. Ha több anyagot adott rá, Gergő, volt vagy 3-4 beállítás, már nem ment jobban, csak kormolni kezdett.
a változós turbón a  kar hosszát lehet rövidíteni,így növeled a maxi nyomást.ezzel párhuzamosan a csippnél szoftveresen kell emelni a turbónyomi tiltási határát.gyakorlatilag a felső korlátot írják mégfeljebb.ha kilépne a tartományból,azonnal vészüzemre vágná az ecu a verdát.
ezt lehet csinálni  a változóssal!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1935 Dátum: 2010.10.06 szerda, 20:30:25 »

változoson nem tudom mit tud tuningolni,de szoftveresen semmit szerintem.....előtöltés,meg anyagot tud adni neki többet ugyanugy mint fixnél...
de én magára a turbóra értettem a tuningot.....változosnál max csináltatsz egy hibridet+chipp és ennyi...fixnél meg nyomást tudsz növelni és később nyit a westgate igy értelemszerűen nagyobb lessz a turbónyomás és ehhez több anyag is kell persze...de erre irtam hogy MAP berinyál hogy túl nagy a töltőnyomás, ezért kell átverni....ezt lehet szoftveresen vagy pl ellenálással....
én úgy tudom, hogy a vezérlésben map táblákban van benne, hogy a bemenő paraméterek egyes kombinációjához milyen vezérlés (üa nyomás, turbónyomás) tartozik. A szakadt turbócső esetből kiindulva az lehet a logika, hogy adott gázpedál állás, fordulat, terheléshez hozzá van rendelve az elérendő map szenzor érték, amit az ecu igyekszik elérni a lapátszög állításával.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1936 Dátum: 2010.10.06 szerda, 20:39:21 »

a változós turbón a  kar hosszát lehet rövidíteni,így növeled a maxi nyomást.ezzel párhuzamosan a csippnél szoftveresen kell emelni a turbónyomi tiltási határát.gyakorlatilag a felső korlátot írják mégfeljebb.ha kilépne a tartományból,azonnal vészüzemre vágná az ecu a verdát.
ezt lehet csinálni  a változóssal!
Mikor csippeltettem az autóm, oda tette szoftveresen az ember a nyomást ahova épp nem akarta hehe(változó geós)...de én nem a brutál verziót kértem, ezért max 1,5 bar lett.
Én már feltettem fizikálisan 2 barra is(megpróbáltam mi lesz.. eplus2, de nem tiltott.... Roll Eyes
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1937 Dátum: 2010.10.06 szerda, 21:18:25 »

Mikor csippeltettem az autóm, oda tette szoftveresen az ember a nyomást ahova épp nem akarta hehe(változó geós)...de én nem a brutál verziót kértem, ezért max 1,5 bar lett.
Én már feltettem fizikálisan 2 barra is(megpróbáltam mi lesz.. eplus2, de nem tiltott.... Roll Eyes

ez az oda tette szoftveresen a nyomást gondolom viccnek szántad...
milyen cuccal chippelt nem tudod?

Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1938 Dátum: 2010.10.06 szerda, 21:36:35 »

én úgy tudom, hogy a vezérlésben map táblákban van benne, hogy a bemenő paraméterek egyes kombinációjához milyen vezérlés (üa nyomás, turbónyomás) tartozik. A szakadt turbócső esetből kiindulva az lehet a logika, hogy adott gázpedál állás, fordulat, terheléshez hozzá van rendelve az elérendő map szenzor érték, amit az ecu igyekszik elérni a lapátszög állításával.

A MAP karakterisztikájának szinte ugyanolyanak kell lennie mint a turbónak, csak az a kérdés hogy hol van....de ha meglessz akkor penge turbóm lessz az tuti.... eplus2
nemtudom láttál e már chipp irást..de gyakorlatilag egy EKG szerü vonalat látsz és ott kell megtalálnod nem egyszerű...és minden autón egyedi,chip nélküli szoftverem és gyárival lefrissitett szoftverem mintha ég és föld lenne, totál más a kettő....a frissitett szoftver meghuzva brutálisabb lett mint a frissités nélküli meghúzva....

Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1939 Dátum: 2010.10.06 szerda, 22:14:12 »

ez az oda tette szoftveresen a nyomást gondolom viccnek szántad...
milyen cuccal chippelt nem tudod?


Viccnek? A szabályozható turbót lehet szabályozni, a nem szabályozhatót nem.. smile A változóson a vákumos vezérlő hangolásával úgy és oda állítja a nyomást, ahova a turbód mechanikailag még bírja... Wink ezt csak a változós turbó esetében úgy is meg tudja csinálni, hogy nem ad plussz anyagot, és itt a nagy előny!! Fixnél csak több füsttel(hajtógáz) tudja emelni kis fordulaton a nyomást(persze szoftveresen több anyagot ad azokon az alacsony értékeken) de magát a turbót nem lehet szabályozni, mert az fix...azt csak leszabályozni lehet...olyan egyszerű módszerrel, hogy ha elér egy bizonyos nyomást a szívóoldali ág, az a nyomás egy a szabályzótökben levő rugót legyőzve kinyitja a megkerülőt így a füstgáz nem a turbinára megy, hanem a kipuffba...ezek ilyenek. wave
Nem tudom mivel csinálta, de pár évig csak azért élt németben, hogy kitanulja a szakmát...elmondása szerint. smile  Jó sok autót vittünk már hozzá, mennek mint a disznó  eplus2
Enyém is jól gurul...szerintem  eplus2 Wink
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.06 szerda, 22:16:59 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1940 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 06:28:05 »

bocs...de nemis szakmai annyira na... eplus2
Pont V.Tamás irt privibe hogy nem jó a kocsi és jön le a pécsi talira nézzem meg neki....


Sziasztok!

Érdekes dolgokról írtok a chippeléssel kapcsolatosan.
Engem 2 dolog foglalkoztat.
4-5-ben erőteljes gyorsításkor ~2500 fordulat felett "letorpan" a gyorsulás és jön egy hangjelenség is, egy "früttyögő" hang, amely addig áll fent, míg vissza nem veszem a gázt. Kífujást kerestem már nem találom, a héten még kibontok egy csőszakaszt a turbó utáni első szakaszt, mert látok olajnyomot a váltó tetején (bár száraz), de ezen ne múljon. Így nem egyenletes a teljesítményleadásom. Azért elmondhatom, hogy sokkal jobb a hangja a motornak és 2500 alatt minden fokozatban pazar - azzal nincs gond.
A másik a fogyasztásom. Nem tudom igazán 7,0 liter alá vinni, csak akkor ha nem megyek 100 felett és nagyon kíméletesen használom, de akkor is 6,7-6,8. A nagy átlagom inkább 7,0-7,5 közé esik. Ez majd 1 literrel több, mint chippelés előtt. (A márciusi chippelés óta 15 000-t tettem bele és mindig nézem a kútnál a fogyit - ez alapján mondom)
Valamit szeretnék változtatni, mert így nem tökéletes. A fogyit is sokallom (15 000 km + ~1 literjével - ez elég sok anyag.)
Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #1941 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 15:39:00 »

Sziasztok!

Érdekes dolgokról írtok a chippeléssel kapcsolatosan.
Engem 2 dolog foglalkoztat.
4-5-ben erőteljes gyorsításkor ~2500 fordulat felett "letorpan" a gyorsulás és jön egy hangjelenség is, egy "früttyögő" hang, amely addig áll fent, míg vissza nem veszem a gázt. Kífujást kerestem már nem találom, a héten még kibontok egy csőszakaszt a turbó utáni első szakaszt, mert látok olajnyomot a váltó tetején (bár száraz), de ezen ne múljon. Így nem egyenletes a teljesítményleadásom. Azért elmondhatom, hogy sokkal jobb a hangja a motornak és 2500 alatt minden fokozatban pazar - azzal nincs gond.
A másik a fogyasztásom. Nem tudom igazán 7,0 liter alá vinni, csak akkor ha nem megyek 100 felett és nagyon kíméletesen használom, de akkor is 6,7-6,8. A nagy átlagom inkább 7,0-7,5 közé esik. Ez majd 1 literrel több, mint chippelés előtt. (A márciusi chippelés óta 15 000-t tettem bele és mindig nézem a kútnál a fogyit - ez alapján mondom)
Valamit szeretnék változtatni, mert így nem tökéletes. A fogyit is sokallom (15 000 km + ~1 literjével - ez elég sok anyag.)

Nem gondolod, hogy a chippelés miatt jobban kihasználod azt a pluszt, a plussz meg nem megy fogyasztás növekedés nélkül.  Roll Eyes
Nekem inkább maradt 6,6-6,5 között. Csak hosszú úton tudom levinni, 100-110km/h-nál, 5,6-5,7-re. Horvátország oda-vissza, 150-190km/h között 7,2-re jött ki, odafelé csak 130-140-el mentem és akkor is 7 felett evett, visszafelé meghajtottam, nem foglalkoztam mennyit fog enni és ugyan annyi volt akkor is, pedig 180-190-el mentem. Előtte években, másik chippelésnél 140-160 között csak 6,6 volt a Horvátországi átlag.
Ezért jó lenne látni, mi az amit állít az egyik szaki, mit állít a szoftveren a másik.
Ha csak annyit tudnak, hogy rátoljuk a gázolj mennyiségét, az annyi mint régen az adagoló füst csavarját tekerték feljebb!
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1942 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 16:43:14 »

Nem gondolod, hogy a chippelés miatt jobban kihasználod azt a pluszt, a plussz meg nem megy fogyasztás növekedés nélkül.  Roll Eyes
Nekem inkább maradt 6,6-6,5 között. Csak hosszú úton tudom levinni, 100-110km/h-nál, 5,6-5,7-re. Horvátország oda-vissza, 150-190km/h között 7,2-re jött ki, odafelé csak 130-140-el mentem és akkor is 7 felett evett, visszafelé meghajtottam, nem foglalkoztam mennyit fog enni és ugyan annyi volt akkor is, pedig 180-190-el mentem. Előtte években, másik chippelésnél 140-160 között csak 6,6 volt a Horvátországi átlag.
Ezért jó lenne látni, mi az amit állít az egyik szaki, mit állít a szoftveren a másik.
Ha csak annyit tudnak, hogy rátoljuk a gázolj mennyiségét, az annyi mint régen az adagoló füst csavarját tekerték feljebb!

Szia Zsiri!  wave

A fogyit még el is tudnám fogadni (ha tud menni és ennyi az ára ám legyen), ha nem lenne ez a nyugtalanító hang és a gyorsulásban ez a letorpanás.
Szeretem ha mindig hibamentes (lenne) az autóm. Idén ezért rengeteget áldozok  szomoru1 (kuplungozás + chippelés izzítók cseréjével + hosszú szíj és alkatrészei + turbóóra beszerelés + vízpumpa és szervó és az egyéb apróságok olajok, szűrők, klíma töltés, termosztátok) Mind a két gumimban (téli, nyári ) 1-1 szezon maradt...
A héten kapott új olajat, szűrőt (a vízpumpa nélküli üzem miatt) felemelve kiderült, a jobb kerekeim (első, hátsó) nagyon tojás alakúak (az Erdélyi kirándulás). Ma futómű ellenőrzés és állítás 8600 és a két felni görgőzés, gumi le-fel szerelés hétfőre 13000.
Kicsit sok ... szürkül a szerelem
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.07 csütörtök, 16:50:26 írta V.Tamás » Naplózva
Zsiri
Vendég
« Új hozzászólás #1943 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 17:02:19 »

Szia Zsiri!  wave

A fogyit még el is tudnám fogadni (ha tud menni és ennyi az ára ám legyen), ha nem lenne ez a nyugtalanító hang és a gyorsulásban ez a letorpanás.
Szeretem ha mindig hibamentes (lenne) az autóm. Idén ezért rengeteget áldozok  szomoru1 (kuplungozás + chippelés izzítók cseréjével + hosszú szíj és alkatrészei + turbóóra beszerelés + vízpumpa és szervó és az egyéb apróságok olajok, szűrők, klíma töltés, termosztátok) Mind a két gumimban (téli, nyári ) 1-1 szezon maradt...
A héten kapott új olajat, szűrőt (a vízpumpa nélküli üzem miatt) felemelve kiderült, a jobb kerekeim (első, hátsó) nagyon tojás alakúak (az Erdélyi kirándulás). Ma futómű ellenőrzés és állítás 8600 és a két felni görgőzés, gumi le-fel szerelés hétfőre 13000.
Kicsit sok ... szürkül a szerelem

Amiket írsz az mind karbantartás!  Wink Még egy új autóra is kell költeni.
Ezek mind a km-el kopnak, tönkremennek. De most legalább egy időre letudtad a nyagyobb dolgok cseréjét.
A felnid azért kaphatott rendesen, hogy tojás lett. Nekem az első gátlók cseréje volt legutóbb, de azt is csak azért mert akcióban volt (-40%), sport gátlókra.

Én nem panaszkodom, 8 év, 225ekm, ráadásul jól is megy, csak ne próbáltam volna ki egy Gergő által chippelt Passatot... szomoru1
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1944 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 20:09:01 »

Viccnek? A szabályozható turbót lehet szabályozni, a nem szabályozhatót nem.. smile A változóson a vákumos vezérlő hangolásával úgy és oda állítja a nyomást, ahova a turbód mechanikailag még bírja... Wink ezt csak a változós turbó esetében úgy is meg tudja csinálni, hogy nem ad plussz anyagot, és itt a nagy előny!! Fixnél csak több füsttel(hajtógáz) tudja emelni kis fordulaton a nyomást(persze szoftveresen több anyagot ad azokon az alacsony értékeken) de magát a turbót nem lehet szabályozni, mert az fix...azt csak leszabályozni lehet...olyan egyszerű módszerrel, hogy ha elér egy bizonyos nyomást a szívóoldali ág, az a nyomás egy a szabályzótökben levő rugót legyőzve kinyitja a megkerülőt így a füstgáz nem a turbinára megy, hanem a kipuffba...ezek ilyenek. wave
Nem tudom mivel csinálta, de pár évig csak azért élt németben, hogy kitanulja a szakmát...elmondása szerint. smile  Jó sok autót vittünk már hozzá, mennek mint a disznó  eplus2
Enyém is jól gurul...szerintem  eplus2 Wink

Értem mit mondasz,de mig pl egy F+svágenen simán lehet szabályozni addig mondeoknál nincs ilyen görbe sehol...
Nincs meg esetleg az a file amit módositott neked, kielemeznénk....
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1945 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 20:38:20 »

Sziasztok!

Érdekes dolgokról írtok a chippeléssel kapcsolatosan.
Engem 2 dolog foglalkoztat.
4-5-ben erőteljes gyorsításkor ~2500 fordulat felett "letorpan" a gyorsulás és jön egy hangjelenség is, egy "früttyögő" hang, amely addig áll fent, míg vissza nem veszem a gázt. Kífujást kerestem már nem találom, a héten még kibontok egy csőszakaszt a turbó utáni első szakaszt, mert látok olajnyomot a váltó tetején (bár száraz), de ezen ne múljon. Így nem egyenletes a teljesítményleadásom. Azért elmondhatom, hogy sokkal jobb a hangja a motornak és 2500 alatt minden fokozatban pazar - azzal nincs gond.
A másik a fogyasztásom. Nem tudom igazán 7,0 liter alá vinni, csak akkor ha nem megyek 100 felett és nagyon kíméletesen használom, de akkor is 6,7-6,8. A nagy átlagom inkább 7,0-7,5 közé esik. Ez majd 1 literrel több, mint chippelés előtt. (A márciusi chippelés óta 15 000-t tettem bele és mindig nézem a kútnál a fogyit - ez alapján mondom)
Valamit szeretnék változtatni, mert így nem tökéletes. A fogyit is sokallom (15 000 km + ~1 literjével - ez elég sok anyag.)

Valami ott tényleg nem ok. mert nekem is csökkent a fogyim, ráadásul a csippelés óta olyan érzésem van, mintha sosem fogyna ki a szuszból  eplus2 160-nál odalépek még úgy megindul mint állat. De ezt már többször írtam is, hogy az a mester aki fent is tud erőt adni...lent nem téma, ahhoz nem kell hozzáértés...(azt még egy box is tudja...vagyis a box csak azt tudja hehe meg sok-sok kormot vigyor3)
Remélem csak egy turbócső gond lesz a Tieddel. wave
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.07 csütörtök, 20:53:40 írta Ervin » Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1946 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 20:43:23 »

Értem mit mondasz,de mig pl egy F+svágenen simán lehet szabályozni addig mondeoknál nincs ilyen görbe sehol...
Nincs meg esetleg az a file amit módositott neked, kielemeznénk....
Nincs, sajna csak nála, meg az eredeti is. szomoru1
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1947 Dátum: 2010.10.07 csütörtök, 21:04:30 »

Szia Zsiri!  wave

A fogyit még el is tudnám fogadni (ha tud menni és ennyi az ára ám legyen), ha nem lenne ez a nyugtalanító hang és a gyorsulásban ez a letorpanás.
Szeretem ha mindig hibamentes (lenne) az autóm. Idén ezért rengeteget áldozok  szomoru1 (kuplungozás + chippelés izzítók cseréjével + hosszú szíj és alkatrészei + turbóóra beszerelés + vízpumpa és szervó és az egyéb apróságok olajok, szűrők, klíma töltés, termosztátok) Mind a két gumimban (téli, nyári ) 1-1 szezon maradt...
A héten kapott új olajat, szűrőt (a vízpumpa nélküli üzem miatt) felemelve kiderült, a jobb kerekeim (első, hátsó) nagyon tojás alakúak (az Erdélyi kirándulás). Ma futómű ellenőrzés és állítás 8600 és a két felni görgőzés, gumi le-fel szerelés hétfőre 13000.
Kicsit sok ... szürkül a szerelem

Gondolj bele, ha ma vennél egy zsír újat 8 milláért, jövőre a valós értéke ha a garázsból ki sem viszed akkor is max 6 misi...szinte semmiben nem múlja felül a Tiedet a katalógus adatokon felül...és ott egy év alatt 2millát költenél el(de ott a semmire)...így már nem is tűnik olyan soknak az a száz x ezer amit mondjuk pár év alatt ráköltöttél ugye? wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #1948 Dátum: 2010.10.08 péntek, 05:59:38 »

Valami ott tényleg nem ok. mert nekem is csökkent a fogyim, ráadásul a csippelés óta olyan érzésem van, mintha sosem fogyna ki a szuszból  eplus2 160-nál odalépek még úgy megindul mint állat. De ezt már többször írtam is, hogy az a mester aki fent is tud erőt adni...lent nem téma, ahhoz nem kell hozzáértés...(azt még egy box is tudja...vagyis a box csak azt tudja hehe meg sok-sok kormot vigyor3)
Remélem csak egy turbócső gond lesz a Tieddel. wave

Szia Ervin!

Nem találok turbócső gondot, egy csőszakaszt lehet, hogy még ma kibontok ellenőrzés miatt, de ha ott sem lesz semmi, akkor tanácstalan vagyok.
A pécsi mininre lemegyek, Bunyek is lássa, hátha lesz ötlete. Már egy új program kipróbálása is megfordult a fejemben, de ez megint kiadás  szomoru1

A másik, valóban egy új autó hamar eldobja az árát.  Én is ezért vettem ezt az autót 3,5 évesen kb a feléért. Évekig semmi gond nem volt vele, most valószínű belépett abba a korba és futásteljesítménybe, hogy kéri a cseréket. Most nincs napirenden egy gépcsere, úgyhogy együtt töltünk még éveket, de kiindulva az előző autómból, amit 3 éves korától 14-ig használtam (és az utolsó kettő már nem volt örömteli) kicsit aggaszt, hogy beléphettem ebbe a szakaszba. De ez van.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #1949 Dátum: 2010.10.08 péntek, 20:49:21 »

Szia Ervin!

Nem találok turbócső gondot, egy csőszakaszt lehet, hogy még ma kibontok ellenőrzés miatt, de ha ott sem lesz semmi, akkor tanácstalan vagyok.
A pécsi mininre lemegyek, Bunyek is lássa, hátha lesz ötlete. Már egy új program kipróbálása is megfordult a fejemben, de ez megint kiadás  szomoru1

A másik, valóban egy új autó hamar eldobja az árát.  Én is ezért vettem ezt az autót 3,5 évesen kb a feléért. Évekig semmi gond nem volt vele, most valószínű belépett abba a korba és futásteljesítménybe, hogy kéri a cseréket. Most nincs napirenden egy gépcsere, úgyhogy együtt töltünk még éveket, de kiindulva az előző autómból, amit 3 éves korától 14-ig használtam (és az utolsó kettő már nem volt örömteli) kicsit aggaszt, hogy beléphettem ebbe a szakaszba. De ez van.
Szia!
Úgy hiszem talán 1-2 hónapja csippeltetted az autót, és ott hagytál vagy 50-et egy 2 órás melóért....na azért ebbe még beleférne egy másik progi, ha ez így hosszabb távon nem lett jó...legalábbis így lenne korrekt..szerintem.. Roll Eyes
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Oldalak: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46 ... 324   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.051 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.