Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 22:26:34
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
170
171
172
173
174
175
176
[
177
]
178
179
180
181
182
183
184
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5086609 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8800 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 20:19:05 »
Idézetet írta: joeboy - 2012.11.01 csütörtök, 20:13:05
Átnézem a termókat még egyszer hátha tényleg rossz valamelyik. A termo tuti jól van berakva, arra különösen figyeltem. A kiegészítő fűtés gyertyái alatt mit értesz? Azt nem tudom micsoda?
Van egy fűtőpatron alul a motor mögött kb az ülésed alatti vonalban, ebbe 3db fűtőgyertya van, ami segíti a bemelegedést.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8801 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 20:27:47 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.11.01 csütörtök, 20:19:05
Van egy fűtőpatron alul a motor mögött kb az ülésed alatti vonalban, ebbe 3db fűtőgyertya van, ami segíti a bemelegedést.
feltéve ha van neki gyárilag...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8802 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 20:29:41 »
Idézetet írta: joeboy - 2012.11.01 csütörtök, 20:13:05
Átnézem a termókat még egyszer hátha tényleg rossz valamelyik. A termo tuti jól van berakva, arra különösen figyeltem. A kiegészítő fűtés gyertyái alatt mit értesz? Azt nem tudom micsoda?
főzd ki őket a konyhában egy vizes fazékban!88foknál hamarabb nem nyithat ki a főköri.az olajköri általában mindig nyitva marad,mert eltorzul a gumitömítése a fészkében.ezt ellenőrizni lehet,ha kiveszed a közepét.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
joeboy
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8803 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 20:32:31 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.11.01 csütörtök, 20:19:05
Van egy fűtőpatron alul a motor mögött kb az ülésed alatti vonalban, ebbe 3db fűtőgyertya van, ami segíti a bemelegedést.
[/quote
Mik vannak! Megnézem, köszi!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8804 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 20:36:38 »
Idézetet írta: alf - 2012.11.01 csütörtök, 20:29:41
főzd ki őket a konyhában egy vizes fazékban!88foknál hamarabb nem nyithat ki a főköri.az olajköri általában mindig nyitva marad,mert eltorzul a gumitömítése a fészkében.ezt ellenőrizni lehet,ha kiveszed a közepét.
Nekem nincs olyan hőmérőm, ami 88 fokot tud mérni...
te mivel méred? A lézeres bigyóval?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joeboy
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8805 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 20:37:00 »
Ja, és van még egy érdekes jelenség. Ha a digitklímát 19,5 fok fölé állítom mondjuk 20-ra akkor egyből határozottan forró levegő jön be és megsülök. Ha 19-re vagy LO ra állítom akkor melegnek annyi és hideg jön. Nem gondolnám, hogy ez is jó így, vagyis az nem, hogy egyből forró levegő jön be függetlenül attól, hogy 20-25 fokra állítom.
Vagy ez így ok?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8806 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 20:40:35 »
Idézetet írta: joeboy - 2012.11.01 csütörtök, 20:37:00
Ja, és van még egy érdekes jelenség. Ha a digitklímát 19,5 fok fölé állítom mondjuk 20-ra akkor egyből határozottan forró levegő jön be és megsülök. Ha 19-re vagy LO ra állítom akkor melegnek annyi és hideg jön. Nem gondolnám, hogy ez is jó így, vagyis az nem, hogy egyből forró levegő jön be függetlenül attól, hogy 20-25 fokra állítom.
Vagy ez így ok?
csinálj klímatesztet!
http://mondeo.hu/index.php?topic=5056.0
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8807 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 20:41:07 »
Idézetet írta: Angel - 2012.11.01 csütörtök, 20:36:38
Nekem nincs olyan hőmérőm, ami 88 fokot tud mérni...
te mivel méred? A lézeres bigyóval?
nem.a multiméteremen van ilyen fánksön,és egy szondával!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8808 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 20:46:41 »
Idézetet írta: alf - 2012.11.01 csütörtök, 20:41:07
nem.a multiméteremen van ilyen fánksön,és egy szondával!
Az enyémen nincs... egy 20 éves metex.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
joeboy
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8809 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 20:48:31 »
Idézetet írta: alf - 2012.11.01 csütörtök, 20:40:35
csinálj klímatesztet!
http://mondeo.hu/index.php?topic=5056.0
Ezt a részt még nem olvastam valahogy.
Kíváncsi leszek.
Köszi a linket!
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8810 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 21:02:04 »
Idézetet írta: alf - 2012.11.01 csütörtök, 20:27:47
feltéve ha van neki gyárilag...
TDDi-ben ... minden!
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8811 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 21:03:43 »
az miért van, hogy műszer szerinti 75°c-os víznél beállközépre?? 90-nél meg egy kicsit túl is megy a felen??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
joeboy
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8812 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 21:05:27 »
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Remélhetőleg holnap okosabbak leszünk.
Jó éjt!
Üdv,
joe
Naplózva
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8813 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 21:18:33 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.11.01 csütörtök, 19:43:22
Felső termosztátnál a kis golyó a süllyesztékes helyére került?
Vízpumpával ne fogglalkozz, ha az nem szállít akkor felforr, nem visszahül.
Előtét ellenállásnál szokott elégni a csati és az okozhat ventillátor indokolatlan indulást, ez szemből nézve jobb oldalt alul van a venti háznál. Otthon javítható.
Főköri termosztáttal már jártam én is úgy, hogy megvettem a vadi új gyárit és rossz volt, kicseréltem és az már jó lett.
A kiegészítő fűtésed gyertyáid nézd meg nincsenek e kiégve, az sokat segít majd nagy hidegekben.
Így igaz.
Ha megengeditek az én példám ugyan ilyen: a motor kb. 5-8 perc alatt éri el az üzemi hőfokot. Mindkét termosztátom vadonat új és gyári. Ha alapjáraton fűtök, elindul lefelé a mutató. Ha gázt adok, szabályosan leesik. A vízpumpa is vadonat új, gyári.
Ha egyszer elérte a motor az üzemi hőfokot, azaz a termosztátok kinyitottak, megállsz az autóval, alapjáraton pörgeted és visszahül, az kizárt, hogy vízpumpa hiba, hiszen épp azért hül vissza, mert a szállítása megfelelő, és pillanatok alatt átküldi a hűtőn a teljes folyadék mennyiséget. Hozzátéve, még a fűtésed is gyenge lenne, ha nem szállítana rendesen a vízpumpa. Kizárt.
Visszatérve: ha elindulok az autóval, azonnal visszaáll függőlegesbe a mutató. Nekem tekerős fűtésem van, a hűtőventi nem megy.
VISZONT: ha letekertem az autóval jópár km-t, és az olaj is elérte az üzemi hőfokát ~ 100-110 °C akkor javul a helyzet. Nem hül vissza egyből alapjáraton.
Szerintem nincs ezzel semmi gond, de
mi a ti véleményetek?
Naplózva
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8814 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 21:20:14 »
Idézetet írta: joeboy - 2012.11.01 csütörtök, 21:05:27
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Remélhetőleg holnap okosabbak leszünk.
Jó éjt!
Üdv,
joe
Nem csak rövid távokon használod az autót? 10-15 km egyszerre?
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8815 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 22:03:57 »
Idézetet írta: Dini02 - 2012.11.01 csütörtök, 21:18:33
Visszatérve: ha elindulok az autóval, azonnal visszaáll függőlegesbe a mutató. Nekem tekerős fűtésem van, a hűtőventi nem megy.
VISZONT: ha letekertem az autóval jópár km-t, és az olaj is elérte az üzemi hőfokát ~ 100-110 °C akkor javul a helyzet. Nem hül vissza egyből alapjáraton.
Szerintem nincs ezzel semmi gond, de
mi a ti véleményetek?
Ez teljesen normális, az enyém is ilyen...ha egyhelyben állok és fűtök visszahül, de amint eléri a 75 fokot visszahűlésben bekapcsol a kieg fűtés, és rásegít. Vagy ha elindulok és terhelem visszaáll függőlegesbe.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8816 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 22:05:51 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.11.01 csütörtök, 22:03:57
Ez teljesen normális, az enyém is ilyen...ha egyhelyben állok és fűtök visszahül, de amint eléri a 75 fokot visszahűlésben bekapcsol a kieg fűtés, és rásegít. Vagy ha elindulok és terhelem visszaáll függőlegesbe.
A benzines fiesta is ilyen. Vissza lehet hűteni fűtéssel.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8817 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 22:09:05 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.11.01 csütörtök, 22:03:57
Ez teljesen normális, az enyém is ilyen...ha egyhelyben állok és fűtök visszahül, de amint eléri a 75 fokot visszahűlésben bekapcsol a kieg fűtés, és rásegít. Vagy ha elindulok és terhelem visszaáll függőlegesbe.
gondoltam én is, hogy minden rendben, dehát kell a tapasztalat alapú megerősítés..
azt kihagytam a leírásból, hogy a hűlési folyamat megáll az alsó vonal fölött valamivel. ezek szerint ez a kieg fűtés hatása?
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8818 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 22:18:26 »
Idézetet írta: Dini02 - 2012.11.01 csütörtök, 22:09:05
gondoltam én is, hogy minden rendben, dehát kell a tapasztalat alapú megerősítés..
azt kihagytam a leírásból, hogy a hűlési folyamat megáll az alsó vonal fölött valamivel. ezek szerint ez a kieg fűtés hatása?
Igen, nekem van 2 ledes visszajelzőm, és mutatja mikor kapcsolnak onnan tudom...van is erről tévhit itt, hogy a generátor terheléstől függően ki-be kapcsolgatja a gyertyákat,
és, hogy nem mindig az összes működik.
..hát két év tapasztalat után mondom, hogy, ha külső hőmérséklet +5 fok alatt van és a motor még nem érte el a 75 fokot akkor bekapcsolt összes fogyasztó mellett (szélvédők tükrök ülések hifi lámpák) is szépen ráküldi mind a 3 gyertyára az áramot...és nincs köztes üzemmód, mindig mind 3 gyertya üzemel, csak a ki-be kapcsolásokat csinálja 2mp difivel.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.11.01 csütörtök, 22:20:34 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8819 Dátum:
2012.11.01 csütörtök, 22:21:49 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.11.01 csütörtök, 22:18:26
Igen, nekem van 2 ledes visszajelzőm, és mutatja mikor kapcsolnak onnan tudom...van is erről tévhit itt, hogy a generátor terheléstől függően ki-be kapcsolgatja a gyertyákat,
és, hogy nem mindig az összes működik.
..hát két év tapasztalat után mondom, hogy, ha külső hőmérséklet +5 fok alatt van és a motor még nem érte el a 75 fokot akkor bekapcsolt összes fogyasztó mellett (szélvédők tükrök ülések hifi lámpák) is szépen ráküldi mind a 3 gyertyára az áramot...és nincs köztes üzemmód, mindig mind 3 gyertya üzemel, csak a ki-be kapcsolásokat csinálja 2mp difivel.
Naplózva
ezredes
Vendég
TDDi motor adagoló
«
Új hozzászólás #8820 Dátum:
2012.11.02 péntek, 12:48:07 »
Sziasztok!
Van egy 2002.6.hóból, 2.0Tddi-s (115Le) mondeom.
Nyár óta le-le áll a motor menet közben... de sajnos utóbbi időben egyre többször.
Próbáltam valami rendszert észrevenni a leállásokban, de nem sok van, de úgy nagyjából
1700 fordulat alatt, s melegen küld egy hiba kódot (villog az ízzatás lámpa) s letiltja (megáll)
a motor... Majd gyújtás le, s vissza s minden jó, megy tovább...
Hidegen egyébként is kafa...
A hiba kód üzemanyag adagoló, főtengely jeladó, meg még valami azt már nem tudom, pedig kiolvastattam
már vagy 10-szer... ezekből a hibákból azt mondja a szerelőm, hogy tuira adagoló baja van, mert azt ÍRJA a
hibakód, meg tankot már kitakarítottuk, szűrőt már 5ször cseréltük (MANN) , más hiba nem lehet... mert az
adagoló az első hiba, a többi meg emiatt generálódik, mivel az megállt... (értitek)
A baj ezzel csak annyi hogy felújítani kb. 220e Ft :S ... ez létezik? az adagolós azt mondta így látatlanba, hogy
általában a adagoló elektronikája megy tönkre ami magába 90e Ft...
(hogy megy tönkre egy nyomtatott áramkör???)
Meg az is baj a dologgal, hogy egyébként
a motor szépen jár, nem füstöl, húz, erős,
meg minden tök rendben van...
akkor most hogy lehet adagoló baja?
270e km van benne...
Nem tudjátok nincs valami szenzor, jeladó esetleg ami megadta magát s ezért tilt le a motor, s "tévesen" adagolót ír hibának?
Előre köszi a segítséget, remélem van itt tapasztalt adagolós szerelő
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor adagoló
«
Új hozzászólás #8821 Dátum:
2012.11.02 péntek, 12:52:32 »
Idézetet írta: ezredes - 2012.11.02 péntek, 12:48:07
Sziasztok!
Van egy 2002.6.hóból, 2.0Tddi-s (115Le) mondeom.
Nyár óta le-le áll a motor menet közben... de sajnos utóbbi időben egyre többször.
Próbáltam valami rendszert észrevenni a leállásokban, de nem sok van, de úgy nagyjából
1700 fordulat alatt, s melegen küld egy hiba kódot (villog az ízzatás lámpa) s letiltja (megáll)
a motor... Majd gyújtás le, s vissza s minden jó, megy tovább...
Hidegen egyébként is kafa...
A hiba kód üzemanyag adagoló, főtengely jeladó, meg még valami azt már nem tudom, pedig kiolvastattam
már vagy 10-szer... ezekből a hibákból azt mondja a szerelőm, hogy tuira adagoló baja van, mert azt ÍRJA a
hibakód, meg tankot már kitakarítottuk, szűrőt már 5ször cseréltük (MANN) , más hiba nem lehet... mert az
adagoló az első hiba, a többi meg emiatt generálódik, mivel az megállt... (értitek)
A baj ezzel csak annyi hogy felújítani kb. 220e Ft :S ... ez létezik? az adagolós azt mondta így látatlanba, hogy
általában a adagoló elektronikája megy tönkre ami magába 90e Ft...
(hogy megy tönkre egy nyomtatott áramkör???)
Meg az is baj a dologgal, hogy egyébként
a motor szépen jár, nem füstöl, húz, erős,
meg minden tök rendben van...
akkor most hogy lehet adagoló baja?
270e km van benne...
Nem tudjátok nincs valami szenzor, jeladó esetleg ami megadta magát s ezért tilt le a motor, s "tévesen" adagolót ír hibának?
Előre köszi a segítséget, remélem van itt tapasztalt adagolós szerelő
Az AC szokott tönkremenni. Azt néztétek? Lehet olyan is, hogy néha műxik, néha nem. Relé hiba, AC hiba...
Az adagoló elektronikája pont az ac hiba miatt megy tönkre. Teljesítmény-tanzisztorok vannak rajta, azokat a go hűti.
De ha az adagoló a rossz, akkor miért dob főtengely-jeladó hibát? Nekem nem logikus... ha az hal meg, rögtön leállítja a motort.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
ezredes
Vendég
Válasz: TDDi motor adagoló
«
Új hozzászólás #8822 Dátum:
2012.11.02 péntek, 15:23:32 »
Idézetet írta: Angel - 2012.11.02 péntek, 12:52:32
Az AC szokott tönkremenni. Azt néztétek? Lehet olyan is, hogy néha műxik, néha nem. Relé hiba, AC hiba...
Az adagoló elektronikája pont az ac hiba miatt megy tönkre. Teljesítmény-tanzisztorok vannak rajta, azokat a go hűti.
De ha az adagoló a rossz, akkor miért dob főtengely-jeladó hibát? Nekem nem logikus... ha az hal meg, rögtön leállítja a motort.
Jah, az AC már kb. 2 éve nincs rajta
elromlott
(hogy a relé v. maga a pumpa azt nem tudom a szerelő meg nem is említette :S )
szóval csak maga az adagoló szívja a naftát a tankból...
Az hogy meg miért dob főtengely jeleadó hibát is? A szerelő szerint, azt azért mert ez egy
következmény
hiba, miután letiltott az adagoló...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor adagoló
«
Új hozzászólás #8823 Dátum:
2012.11.02 péntek, 15:33:02 »
Idézetet írta: ezredes - 2012.11.02 péntek, 15:23:32
Jah, az AC már kb. 2 éve nincs rajta
elromlott
(hogy a relé v. maga a pumpa azt nem tudom a szerelő meg nem is említette :S )
szóval csak maga az adagoló szívja a naftát a tankból...
Az hogy meg miért dob főtengely jeleadó hibát is? A szerelő szerint, azt azért mert ez egy
következmény
hiba, miután letiltott az adagoló...
és fel sem merült benned vagy a szerelődben,hogy az AC nem véletlenül került bele?
Szerinted miért haldoklik most az adagolód?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ezredes
Vendég
Válasz: TDDi motor adagoló
«
Új hozzászólás #8824 Dátum:
2012.11.02 péntek, 15:37:48 »
Idézetet írta: alf - 2012.11.02 péntek, 15:33:02
és fel sem merült benned vagy a szerelődben,hogy az AC nem véletlenül került bele?
Szerinted miért haldoklik most az adagolód?
na miért?
mondd meg te.
u.i.: az ac (ami tank mellett van hátul: ) igazából csak a nafta keringtetésért felel...
«
Utoljára szerkesztve: 2012.11.02 péntek, 15:44:22 írta ezredes
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor adagoló
«
Új hozzászólás #8825 Dátum:
2012.11.02 péntek, 15:42:22 »
Idézetet írta: ezredes - 2012.11.02 péntek, 15:37:48
na miért?
mondd meg te.
Azért mert AC hiányában a szárnylapátok szépen ledarálódtak az adagolódban,és a lemáló fémforgács tönkreteszi az adagoló nagynyomású részét és a csúcsokat!A te autódba ha nem kellene AC,akkor a gyártó sem szerelte volna bele,hidd el.Kb euro milliókat spóroltak volna meg vele.
Mindenki azt hiszi,hogy nem kell az bele,csak csodálkozva jönnek 2-3év múlva,hogy az adagoló megreccsent.
A te adagolód nyomással kell kapja az üzemanyagot,nem saját maga szívja.Pontosabban idáig ezt tette....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ezredes
Vendég
Válasz: TDDi motor adagoló
«
Új hozzászólás #8826 Dátum:
2012.11.02 péntek, 15:46:04 »
Idézetet írta: alf - 2012.11.02 péntek, 15:42:22
Azért mert AC hiányában a szárnylapátok szépen ledarálódtak az adagolódban,és a lemáló fémforgács tönkreteszi az adagoló nagynyomású részét és a csúcsokat!A te autódba ha nem kellene AC,akkor a gyártó sem szerelte volna bele,hidd el.Kb euro milliókat spóroltak volna meg vele.
Mindenki azt hiszi,hogy nem kell az bele,csak csodálkozva jönnek 2-3év múlva,hogy az adagoló megreccsent.
A te adagolód nyomással kell kapja az üzemanyagot,nem saját maga szívja.Pontosabban idáig ezt tette....
következő seriában már nem is vannak ott ezek a szivattyúk...
u.i.: mitől darálódtak volna le a szárnylapátok??? nyomás hiányától a gázolaj súrlódása nagyobb???
Meg egyébként említettem hasonló félelmemet én is a szerelőmnek, de határozottan állította, TUDJA szívna az
adagoló a naftát...
«
Utoljára szerkesztve: 2012.11.02 péntek, 15:51:04 írta ezredes
»
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor adagoló
«
Új hozzászólás #8827 Dátum:
2012.11.02 péntek, 15:50:19 »
Idézetet írta: ezredes - 2012.11.02 péntek, 15:46:04
következő seriában már nem is vannak ott ezek a szivattyúk...
Azt hiszem,hogy a 115le-ben van Ac, a 90le-ben meg nincs.Ez van már a tdci nagynyomású szivattyújánál is,nincs AC,maga szippantja vákuummal az anyagot.És még így is az okozza a csúcsok és a pumpa halálát,hogy a szárnylapátok ledaráródnak.Igaz,sokkal nagyobb futásidő miatt.
A te autódba KELL az Ac pumpa.Ezt nem én állítom,hanem a gyártó.És nem is bántásnak szánom,csak furcs,hogy így elfogadtad ezt a helyzetet.Hidd el,hogy a Ford nem szerelte volna bele,ha üzembiztosan használható lenne nélküle.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.11.02 péntek, 17:18:22 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor adagoló
«
Új hozzászólás #8828 Dátum:
2012.11.02 péntek, 15:51:23 »
Idézetet írta: ezredes - 2012.11.02 péntek, 15:46:04
következő seriában már nem is vannak ott ezek a szivattyúk...
u.i.: mitől darálódtak volna le a szárnylapátok??? nyomás hiányától a gázolaj súrlódása nagyobb???
Levegősödéstől és az abból adódó kenés,és hűtési elégtelenségből!Olyan pontos az illesztési hézag,hogy ha nincs megfelelő hútése akkor beleér a lapát a házba.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDDi motor adagoló
«
Új hozzászólás #8829 Dátum:
2012.11.02 péntek, 16:45:37 »
Idézetet írta: ezredes - 2012.11.02 péntek, 15:37:48
na miért?
mondd meg te.
u.i.: az ac (ami tank mellett van hátul: ) igazából csak a nafta keringtetésért felel...
Tisztelt Fórumtárs!
Szerintem igen nagy felelőtlenség, igy üzemeltetni az autót. Az AC szivattyú árának a tiz szeresét is kifizetheted a járulékos javitásokra ha igy üzemelteted tovább. Sérülhet, és tönkre mehet az adagoló, és a porlasztó csúcsok. A szerelő megérdemelné, hogy megismerkedjen a fájdalom csillapitás nélküli herélés borzalmaival. Ő természetesen haza beszél, mert legközelebb is hozzá viszed az autót javitani, és tudja, hogy jól megtömöd a zsebét suskával, ami akár több száz ezer Ft is lehet! Én a helyedben mihamarabb pótólnám a hiányzó AC-ét, és ezt a szerelőt nagy ivben elkerülném. A működő AC több funkciót is ellát. Nyomás alatt tartja az adagolót, megakadályozza a lelevegősődést hűtő funkciót lát el, és tehermentesiti az adagoló bemeneti oldalát stb...stb.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.11.02 péntek, 17:27:16 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor adagoló
«
Új hozzászólás #8830 Dátum:
2012.11.02 péntek, 16:59:14 »
Idézetet írta: ezredes - 2012.11.02 péntek, 15:23:32
Jah, az AC már kb. 2 éve nincs rajta
elromlott
(hogy a relé v. maga a pumpa azt nem tudom a szerelő meg nem is említette :S )
szóval csak maga az adagoló szívja a naftát a tankból...
Az hogy meg miért dob főtengely jeleadó hibát is? A szerelő szerint, azt azért mert ez egy
következmény
hiba, miután letiltott az adagoló...
Ahogy már lenn írták: kell az AC. Igaz ugyan, hogy ez az adagoló más autókon is ott figyel, és bizotsan van olyan, ahol már nincs AC, de akkor azt a rendszert úgy csinálták meg, hogy megfeleljen a specifikációnak. Nincs következő szériás tddi, az már a tdci, ami hótt más.
Az lehet, hogy a szerelő szerint következmény, de szerintem meg nem. Mind1, az első lépés az AC-t kicserélni, utána lehet próbálgatni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
attila82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 661
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8831 Dátum:
2012.11.02 péntek, 18:07:58 »
Sziasztok! Az AC-t leszerelt állapotban hogy tudom ellenőrizni,hogy jó-e?
Naplózva
2011.08. MKIV 2.0 TDCi Turnier Titanium 163Le Powershift (2018.12.14. - ...........)
Ex: 2001.01. MKIII 2.0 TDDi Turnier Trend 115Le (2010.11.03. - 2018.12.11.)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8832 Dátum:
2012.11.02 péntek, 18:20:45 »
Idézetet írta: attila82 - 2012.11.02 péntek, 18:07:58
Sziasztok! Az AC-t leszerelt állapotban hogy tudom ellenőrizni,hogy jó-e?
szerintem szárazon ne tedd.Vagy csak nagyon rövid időre helyezd feszültség alá.Akkutöltővel letudod tesztelni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
attila82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 661
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8833 Dátum:
2012.11.02 péntek, 18:45:34 »
Idézetet írta: alf - 2012.11.02 péntek, 18:20:45
szerintem szárazon ne tedd.Vagy csak nagyon rövid időre helyezd feszültség alá.Akkutöltővel letudod tesztelni.
Azzal próbáltam,de nem csinál semmit! Akkor kuka?
Naplózva
2011.08. MKIV 2.0 TDCi Turnier Titanium 163Le Powershift (2018.12.14. - ...........)
Ex: 2001.01. MKIII 2.0 TDDi Turnier Trend 115Le (2010.11.03. - 2018.12.11.)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8834 Dátum:
2012.11.02 péntek, 18:54:11 »
Idézetet írta: attila82 - 2012.11.02 péntek, 18:45:34
Azzal próbáltam,de nem csinál semmit! Akkor kuka?
gondolom.annak csak fesz kell és megy.ha nem,akkor nem jó.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8835 Dátum:
2012.11.02 péntek, 19:29:56 »
érdekes dolog ez a AC valóban a 90 LE-sbe nincs de abban az adagoló is VP30 as. sima tápszivattyúval szívja a gázolajat. a focusom is ilyen adagolóval volt szerelve. ez a VP 44 más. mind az opel (DTI) vagy BMW(20d) el van látva AC vel is. valoszinüleg valamilyen hűtési oka lehet ennek mert AC nélkül is mennie kell én igy nem használnám az autót de te tudod. bizzunk benne h nem az adagolód kezd megdögleni. a hibád kisértetiesen hasonló mint a volt focusom esetében. ugyanez volt: határozatlan időközönként függetlenül minden külső körülménytől leállitotta a motor dobta az izzitásjelet. aztán kulcsforditásra indult vagy 2km ig vagy 3000km-ig hiba nélkül. nagyjábol ezeket a hibakódokat dobta. végülis az iwz szenzor cseréje oldotta meg a problémát. vagy fél évembe került mire rájöttem.(mert persze mindenki értetlenül állt a dolog elött) Ezt otthon nagyon egyszerüen ki tudod cserélni kis kézügyesség kérdése...de mielött még szerzel egyet kipróbálhatod h ujraforrasztod. elképzelhető h hajszálrepedt a forrasztás. ujonnan nem ajánlom 40 ezreznek rá. Kukázz egy agyhalott adagolót vagy egy olyat aminek össze van dőlve a bele. de elöbb kipróbálnám az ujraforrasztást...
persze ettöl függetlenül lehet teljesen más hiba is de igen nagy a hasonlóság...
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
dzsozy
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8836 Dátum:
2012.11.02 péntek, 19:45:15 »
Idézetet írta: henki - 2012.11.02 péntek, 19:29:56
érdekes dolog ez a AC valóban a 90 LE-sbe nincs de abban az adagoló is VP30 as. sima tápszivattyúval szívja a gázolajat. a focusom is ilyen adagolóval volt szerelve. ez a VP 44 más. mind az opel (DTI) vagy BMW(20d) el van látva AC vel is. valoszinüleg valamilyen hűtési oka lehet ennek mert AC nélkül is mennie kell én igy nem használnám az autót de te tudod. bizzunk benne h nem az adagolód kezd megdögleni. a hibád kisértetiesen hasonló mint a volt focusom esetében. ugyanez volt: határozatlan időközönként függetlenül minden külső körülménytől leállitotta a motor dobta az izzitásjelet. aztán kulcsforditásra indult vagy 2km ig vagy 3000km-ig hiba nélkül. nagyjábol ezeket a hibakódokat dobta. végülis az iwz szenzor cseréje oldotta meg a problémát. vagy fél évembe került mire rájöttem.(mert persze mindenki értetlenül állt a dolog elött) Ezt otthon nagyon egyszerüen ki tudod cserélni kis kézügyesség kérdése...de mielött még szerzel egyet kipróbálhatod h ujraforrasztod. elképzelhető h hajszálrepedt a forrasztás. ujonnan nem ajánlom 40 ezreznek rá. Kukázz egy agyhalott adagolót vagy egy olyat aminek össze van dőlve a bele. de elöbb kipróbálnám az ujraforrasztást...
persze ettöl függetlenül lehet teljesen más hiba is de igen nagy a hasonlóság...
Micsodaaaa?
A 90-le D5BA-ban nincs el.AC Akkor várhatom hogy bedögöljön,így 250.000 környékén!
Naplózva
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8837 Dátum:
2012.11.02 péntek, 19:56:04 »
arra várhatsz igen
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
dzsozy
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8838 Dátum:
2012.11.02 péntek, 20:09:30 »
Idézetet írta: henki - 2012.11.02 péntek, 19:56:04
arra várhatsz igen
Amikor megvettem a mondeot,nekiálltam megnézni a vezérműszíj
állapotát.
Majd kellemeset csalódtam. Most ismét!
De bízom a Fordban,majd lesz valami,az tuti.
Naplózva
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8839 Dátum:
2012.11.02 péntek, 20:20:09 »
ez a motor örök élet+1nap. de vehettél vna opelt 100 ezernél cserélheted a vezláncot ha vagy olyan szerencsés h csak hangos, nem ugrik át és nem döl össze a motor. meg több ölajat fogyaszt mint benzint...de vehettél vna renault-is 120 ezernél kidölnek a hajtókarok, vagy peugeotot ami 50 ezernél otthagy az ut szélén mert ugy sz*r az elektronikája ahogyan van...nem fojtatom mert mindjárt vki agyonüt. de sztem örülj h mondeod van. a 250 meg nem kilométer. enyém kb 500 nál is hibátlan...de eszméletlen szemét autókat gyártanak a mai világban nem is értem...
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
joeboy
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8840 Dátum:
2012.11.02 péntek, 20:49:01 »
Sziasztok!
A tegnap sok hasznos hozzászólásotoknak köszönhetően a mai nap pozitív volt. Reggel a mutatóm viszonylag normál idő alatt felment a helyére. (ilyen még nem igazán volt)
Remélem nem csak azért mert nem volt olyan hideg
.Aztán mondhatni egész nap ott volt. Néha egy centit visszaesett, de úgy néztem, hogy a termosztátok jól viselkednek. Viszont továbbra is érdekes, hogy bekapcsolt a ventilátorom egyből amit a fűtést ráadtam. Érdekes, hogy a klíma lámpa világít viszont nem is működik. Nem tudtam hideg levegőt kicsikarni belőle.(klímateszt nem mutatott hibakódot) Hogy most ennek megint mi lehet az oka, nem tudom. Lehet kevés a gáz benne vagy stb. Viszont az a hiba továbbra is fent áll, hogy ha üresben gázt adok elkezd esni a mutató, de egyből amint elengedem megy is vissza a helyére. Talán ez így rendben is van?!
Minden esetre most talán jó, és marad is így!
Köszönöm Nektek a sok hasznos hozzászólást!
Üdv,
joe
Naplózva
dzsozy
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8841 Dátum:
2012.11.02 péntek, 20:50:29 »
Idézetet írta: henki - 2012.11.02 péntek, 20:20:09
ez a motor örök élet+1nap. de vehettél vna opelt 100 ezernél cserélheted a vezláncot ha vagy olyan szerencsés h csak hangos, nem ugrik át és nem döl össze a motor. meg több ölajat fogyaszt mint benzint...de vehettél vna renault-is 120 ezernél kidölnek a hajtókarok, vagy peugeotot ami 50 ezernél otthagy az ut szélén mert ugy sz*r az elektronikája ahogyan van...nem fojtatom mert mindjárt vki agyonüt. de sztem örülj h mondeod van. a 250 meg nem kilométer. enyém kb 500 nál is hibátlan...de eszméletlen szemét autókat gyártanak a mai világban nem is értem...
Igen,vannak a mondeonal sokkal rosszabbak is. Csak a kuplung részére kitalálhattak volna valami tartósabbat is,de ezen kívül nem tudok rá rosszat mondani. Legalább is a TDDi-re.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8842 Dátum:
2012.11.02 péntek, 20:51:58 »
Idézetet írta: joeboy - 2012.11.02 péntek, 20:49:01
Viszont továbbra is érdekes, hogy bekapcsolt a ventilátorom egyből amit a fűtést ráadtam. Érdekes, hogy a klíma lámpa világít viszont nem is működik. Nem tudtam hideg levegőt kicsikarni belőle.(klímateszt nem mutatott hibakódot) Hogy most ennek megint mi lehet az oka, nem tudom. Lehet kevés a gáz benne vagy stb. Viszont az a hiba továbbra is fent áll, hogy ha üresben gázt adok elkezd esni a mutató, de egyből amint elengedem megy is vissza a helyére. Talán ez így rendben is van?!
Ahogy Alf mondta: valami relé összeéghetett.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8843 Dátum:
2012.11.02 péntek, 20:56:18 »
na várj. ha bekapcsolod a fűtést egyböl elindul nekem is a klimaventi. 2X nyomd meg az AC gombot akkor kapcsolja le a klímát teljesen. érthetetlenül böszme megoldás, egy ECO gomb értelmesebb lett volna...
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
joeboy
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8844 Dátum:
2012.11.02 péntek, 20:58:47 »
Idézetet írta: Angel - 2012.11.02 péntek, 20:51:58
Ahogy Alf mondta: valami relé összeéghetett.
Holnap ez lesz az első. hogy ezt a relé témát megnézem. Hátha látok valamit.
Naplózva
joeboy
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8845 Dátum:
2012.11.02 péntek, 21:00:54 »
Idézetet írta: henki - 2012.11.02 péntek, 20:56:18
na várj. ha bekapcsolod a fűtést egyböl elindul nekem is a klimaventi. 2X nyomd meg az AC gombot akkor kapcsolja le a klímát teljesen. érthetetlenül böszme megoldás, egy ECO gomb értelmesebb lett volna...
Na ,erre kíváncsi leszek. Ilyen egy hülyeséget...
Köszi!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8846 Dátum:
2012.11.02 péntek, 21:06:13 »
Idézetet írta: joeboy - 2012.11.02 péntek, 20:58:47
Holnap ez lesz az első. hogy ezt a relé témát megnézem. Hátha látok valamit.
Ervin írta neked,hogy a csati is össze szokott égni a ventiknél.azt is csekkold le.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
joeboy
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8847 Dátum:
2012.11.02 péntek, 21:10:04 »
Idézetet írta: alf - 2012.11.02 péntek, 21:06:13
Ervin írta neked,hogy a csati is össze szokott égni a ventiknél.azt is csekkold le.
Ez az ami szemből nézve jobb alul van a ventilátornál, ugye? Vagy hol is van ez ?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8848 Dátum:
2012.11.02 péntek, 21:13:34 »
Idézetet írta: joeboy - 2012.11.02 péntek, 21:10:04
Ez az ami szemből nézve jobb alul van a ventilátornál, ugye? Vagy hol is van ez ?
szerintem ott. amúgy meg passz,mert nekem csak 1 ventim van.....és teljesen más,és máshogy is működik.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
henki
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 596
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #8849 Dátum:
2012.11.02 péntek, 22:21:00 »
Idézetet írta: joeboy - 2012.11.02 péntek, 21:00:54
Na ,erre kíváncsi leszek. Ilyen egy hülyeséget...
Köszi!
nyugi én sem magamtol jöttem rá ugy világositottak fel itt a fórumon. el nem tudtam képzeni mitől indul a -5 fokban a ventim mikor a hőfokmutató még sehol sincs(nameg mitől olyan magas a fogyi) a poén h akárhányszor bekapcsolod az elektronikát AC gomb ki-be ha nem akarod h rádobálja a klímát...tragédia
Naplózva
Escort 1.8TD Ghia Turnier 1997
Focus 1.8TDDI Ghia Turnier 2000
Mondeo 2.0TDDI Ghia Turnier 2001
Mondeo 2.2TDCI Titanium-X ST Turnier 2004
Mondeo 2.0TDCI Titanium-X Turnier 2007
Oldalak:
1
...
170
171
172
173
174
175
176
[
177
]
178
179
180
181
182
183
184
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ