Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:56:41
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
187
188
189
190
191
192
193
[
194
]
195
196
197
198
199
200
201
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5113386 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Lacika71
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9650 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 10:10:24 »
Idézetet írta: Peter tddi - 2013.02.17 vasárnap, 10:06:00
Hali mindenkinek !!
Érdekes hiba jelenséget vettem észre. Mégpedig menet közben lassaú vagy gyors haladásnál, állandó sebességnél akár egyszer csak előjön egy jobb első keréktől rázás rángatás a kormányt is rázza eléggé, és húz jobbra menet közben. Úgy ráz mintha elment volna a kerék-összetartás, és nem mindig jön elő ez a hiba. Mi lehet ez?? Voltam 2 helyen is FORD szakszervízben nem találtak semmi hibát a fékek nem akadnak. Tud olyat a tddi-ben a váltó, hogy valamelyik féltengelyt valamiért lassabban hajtja meg ?? Mert az a kerék biztos, hogy kevesebbet forog mint a másik, ez a kerék nem éri utól a másikat úgy csinál. Alapfelszereltségű a mondi csak ABS van benne semmi más.
VALAKI MÁR TALÁLKOZOTT ILYEN HIBÁVAL ??
Köszi előre is mindenkinek
Ez lehet pl attól, hogy a jobb oldali féltengelyen levő csapágy cserére szorul. Nem a kerékagyra gondolok, hanem a féltengely közepén levőre. De akár lehet a kerékagy csapágy is. Nem hinném, hogy a difi adta volna megmagát.
Naplózva
BBalazs
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9651 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 11:49:27 »
Idézetet írta: Dini02 - 2013.02.16 szombat, 15:49:48
használd egészséggel!
Ejjha, nem semmi összefoglaló. Nagyon szépen köszönöm!
Naplózva
Dini02
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9652 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 13:01:05 »
Idézetet írta: BBalazs - 2013.02.17 vasárnap, 11:49:27
Ejjha, nem semmi összefoglaló. Nagyon szépen köszönöm!
Nincs mit!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9653 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 16:18:19 »
Na aszem ténylegesen eladó lessz a kocsim...itt szólok először.
Azt nem tudom hogy igy felszerelve vagy visszapakolom totál eredeti állapotra és extrákat eladom külön...
esetleg ezekre lenne érdeklődő? Bőr ülés szett,xenon lámpák,digit klima szett,kilépőfényes fűthető behajlós lámpák komplett kábelszettel,Momo felnik gumikkal,stb.....
összekell szednem mik lennének...
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9654 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 16:27:20 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.17 vasárnap, 16:18:19
Na aszem ténylegesen eladó lessz a kocsim...itt szólok először.
Azt nem tudom hogy igy felszerelve vagy visszapakolom totál eredeti állapotra és extrákat eladom külön...
esetleg ezekre lenne érdeklődő? Bőr ülés szett,xenon lámpák,digit klima szett,kilépőfényes fűthető behajlós lámpák komplett kábelszettel,Momo felnik gumikkal,stb.....
összekell szednem mik lennének...
Kihasználatlanság miatt adod el?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9655 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 16:47:26 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2013.02.17 vasárnap, 16:27:20
Kihasználatlanság miatt adod el?
Amiatt is igen...idén nem mentem vele eddig kb 1000km-t sem...opelel meg kb 20.000-et...de az melós autó nyilván.
annak meg nincs értelme hogy a garázsba álljon,mikor más élvezhetné és használhatná.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9656 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 18:48:28 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.17 vasárnap, 16:18:19
Na aszem ténylegesen eladó lessz a kocsim...itt szólok először.
Azt nem tudom hogy igy felszerelve vagy visszapakolom totál eredeti állapotra és extrákat eladom külön...
esetleg ezekre lenne érdeklődő? Bőr ülés szett,xenon lámpák,digit klima szett,kilépőfényes fűthető behajlós lámpák komplett kábelszettel,Momo felnik gumikkal,stb.....
összekell szednem mik lennének...
gt18 és a xenon szintező érdekelne...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9657 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 18:56:30 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.02.17 vasárnap, 18:48:28
gt18 és a xenon szintező érdekelne...
shakál.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9658 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 19:29:25 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.17 vasárnap, 16:18:19
Na aszem ténylegesen eladó lessz a kocsim...itt szólok először.
Azt nem tudom hogy igy felszerelve vagy visszapakolom totál eredeti állapotra és extrákat eladom külön...
esetleg ezekre lenne érdeklődő? Bőr ülés szett,xenon lámpák,digit klima szett,kilépőfényes fűthető behajlós lámpák komplett kábelszettel,Momo felnik gumikkal,stb.....
összekell szednem mik lennének...
"kilépőfényes fűthető behajlós lámpák komplett kábelszettel"
Erről tennél fel képet?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9659 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 21:23:18 »
Jővő héten összeirom pontosan mik vannak...
meg fényképeket csinálok..
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9660 Dátum:
2013.02.17 vasárnap, 21:24:01 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.17 vasárnap, 21:23:18
Jővő héten összeirom pontosan mik vannak...
meg fényképeket csinálok..
írtam pü-t
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9661 Dátum:
2013.02.18 hétfő, 23:03:13 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.17 vasárnap, 16:18:19
Na aszem ténylegesen eladó lessz a kocsim...itt szólok először.
Azt nem tudom hogy igy felszerelve vagy visszapakolom totál eredeti állapotra és extrákat eladom külön...
esetleg ezekre lenne érdeklődő? Bőr ülés szett,xenon lámpák,digit klima szett,kilépőfényes fűthető behajlós lámpák komplett kábelszettel,Momo felnik gumikkal,stb.....
összekell szednem mik lennének...
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9662 Dátum:
2013.02.19 kedd, 07:45:35 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.02.18 hétfő, 23:03:13
Mi a baj? egyszer mindenki eladja ugyis...nem kapkodok.....ha nem éri meg eladnom nem fogom...úgy gondolom a magyar átlagnál jobb állapotban és felszereltségben van a kocsim mindenképp.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.02.19 kedd, 07:55:18 írta Bunyek
»
Naplózva
attila.65.
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9663 Dátum:
2013.02.19 kedd, 23:34:09 »
Idézetet írta: Dini02 - 2013.02.16 szombat, 15:49:48
mire figyelj:
- mérd körbe rétegvastagság mérővel, ha valahol feltűnően eltér, de szépen javított, jó alku alap.
- futómű (főleg a hátsó) ne kopogjon. irdatlan drága az alkatrész hozzá.
- kézifék fogjon erősen, kiengedés után meg hintáztasd meg az autót, hogy kiengedett-e rendesen, mert széria hiba, hogy szorul
- ajtók alja belül rendszerint rozsdás, ha a rozsda csak felületi, nem ette át magát, könnyen javítható, így ez is jó alku alap.
- mindenképpen szükséges a hidegindítás. izzítasz, indítasz, majd a fordulatnak be kell állnia azonnal alapjáratra. ha indítás után 1-2 pillanatra felugrik a fordulat 1000 fölé, akkor 1 vagy több izzítógyertya rossz
- indításkor a másik emberke nézze hogy jön-e fekete füst a kipufogóból (csak indítás után egy kisebb fekete pamacs a jellemző, ez is izzítógyertya gondra utalhat)
- indításkor nem nyikkanhat a hosszbordás szíj
- járó motornál ha súrlódó hangot hallasz a vezérlés felől, ne ijedj meg, ez "normális", de ettől függetlenül szíjtárcsa, szíj, szíjfeszítő és görgők cseréjére fel kell készülni.
- a kuplung "hirtelen" fog- ez normális, csak arra figyelj, hogy ne fent fogjon- ez kopott tárcsára utal
- ha a kuplung pedálon lüktetést érzel mikor enyhén benyomod, az lendkerék haldoklásra utal
- menet közben 10-12 kilométer alatt városban be kell melegednie az autónak
- meleg motornál 2-esben tartsd 2000-es fordulaton a motort (~30km/h) majd padlógáz. kicsit gondolkodik (normális) majd nagyot kell húznia. forgasd ki 3500-ig minimum. ha itt füstöt nyom, az rossz jel.
- gyorsíts kb 100-110 km/h-ra, jellemzően ott ráz a kerék, ha szálszakadt a gumi, vagy sérült a felni.
- 100-ról nyomj egy nagyobb féket- a kormány nem rázhat.
- leállítás előtt nyisd ki az ajtót, félig hajolj ki a kocsiból és úgy állítsd le-- ha leállítás után csattanóm koppanó vagy valamilyen utólagos hangot hallasz, akkor nincs sok hátra a lendkeréknek.
- leállításkor szintén nem nyikkanhat meg a hosszbordásszíj
- a kormány, belső, váltógomb, kezelő gombok, indexkar, pedálok kopása, a bal első ajtó lógása sok kilométerre utal.
- kormányt tekerd el kopptól-koppig, ropogó hangot nem hallhatsz, ropogást nem érezhetsz.
kb. ennyi a fontos.
Költségek, hibalehetőségek:
- kuplungcsere lendkerékkel: ~ 200 ezer Ft munkadíjjal, bontottan ~80 ezer Ft munkadíjjal
- porlasztó: csúcs külön cserélhető ~20 ezer Ft, és egyszerre általában csak 1 megy tönkre. bontottan 7-8 ezer Ft egy komplett porlasztó.
- adagoló: nem jellemző a hibája, de ha mégis beütne: felújított: ~ 350 ezer Ft, felújítás: ~180 ezer Ft, bontott: ~70 ezer Ft
- hosszbordás szíj, szíjfeszítő, görgők, főszíjtárcsa jellemzően cserére szoruló alkatrészek. ~ 80-90 ezer Ft, újat vegyél.
- ami még drága lehet, ha nem jó: lengőkarok cseréje, főleg hátul.
- hátsó féknyergek. felújított 19 ezer Ft/pár, új: ~70 ezer Ft /pár
- főköri termosztát: ~ 5 ezer Ft, olajköri termosztát: ~6500 Ft (gyári) ----- ezek akkor kellenek, ha nem melegszik be az autó, vagy visszahül menet közben
Megvétel után:
- motorolaj csere: 5W-30 Ford gyári (6litert kell venni, kb. 5,2-5,4 megy bele, ~ 9 ezer Ft)
- olajszűrő: gyári ~ 1300 Ft
- légszűrő: gyári ~ 1000 Ft
- gázolajszűrő: gyári ~ 10000 Ft (nagyon fontos!!)
- szervo- szíj: gyári ~1000 Ft, gyorsan kopik!
- váltóolaj, 75W-90 normál hajtóműolaj, kb 2-3 liter kell, nem tudom pontosan, be kell szintezni.
- szervoolaj: ATF piros, pontosan nem tudom mennyi kell, kb 1liter
használd egészséggel!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9664 Dátum:
2013.02.22 péntek, 09:01:17 »
működik a diag bt-s elm-mel
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9665 Dátum:
2013.02.22 péntek, 10:55:50 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.02.22 péntek, 09:01:17
működik a diag bt-s elm-mel
és az előadatok is mennek elm-mel!!
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9666 Dátum:
2013.02.22 péntek, 11:39:25 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.02.22 péntek, 09:01:17
működik a diag bt-s elm-mel
A 2001 tddi-t is próbáltad, viszi azt is?
Pontosan milyen "cucc".... valami linket tudsz adni? (próbálgattam én is 1-2 vacakot, de nekem egyik sem látta a gépet
)
Köszi!
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9667 Dátum:
2013.02.22 péntek, 11:52:51 »
Idézetet írta: Zoleex - 2013.02.22 péntek, 11:39:25
A 2001 tddi-t is próbáltad, viszi azt is?
Pontosan milyen "cucc".... valami linket tudsz adni? (próbálgattam én is 1-2 vacakot, de nekem egyik sem látta a gépet
)
Köszi!
a 2002/11-ben jelenleg egy 2001/10 előtti ecu van és azt viszi
este itthon lesz a 2001/09 sedan, amiben most a 2002/11 ecu van és megnézem azt is.
itt hirdetett a srác a klubbon. 4500+posta volt.
Kiss Péter <
KissPeter@sorozatfigyelo.hu
>
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9668 Dátum:
2013.02.22 péntek, 12:40:53 »
na szóval ezek a hibakódok vannak:
P0105 MAP/BARO circuit. néztem élő adatban, látja a hőfokot és a nyomást is.
P0100 MAF A circuit. tis alapján bekötve a MAF, de mégsem látja
P0243 turbo solenoid. ilyen nem is lesz benne
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9669 Dátum:
2013.02.22 péntek, 13:17:55 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.02.22 péntek, 11:52:51
a 2002/11-ben jelenleg egy 2001/10 előtti ecu van és azt viszi
este itthon lesz a 2001/09 sedan, amiben most a 2002/11 ecu van és megnézem azt is.
itt hirdetett a srác a klubbon. 4500+posta volt.
Kiss Péter <
KissPeter@sorozatfigyelo.hu
>
Köszi!
Megkeresem.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9670 Dátum:
2013.02.22 péntek, 16:15:10 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.02.22 péntek, 11:52:51
a 2002/11-ben jelenleg egy 2001/10 előtti ecu van és azt viszi
este itthon lesz a 2001/09 sedan, amiben most a 2002/11 ecu van és megnézem azt is.
itt hirdetett a srác a klubbon. 4500+posta volt.
Kiss Péter <
KissPeter@sorozatfigyelo.hu
>
torque-val nézed? ha a másikat is viszi akkor ennyiért jó vétel.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9671 Dátum:
2013.02.22 péntek, 17:15:35 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.22 péntek, 16:15:10
torque-val nézed? ha a másikat is viszi akkor ennyiért jó vétel.
torqueval nem ment, nem tudott csatlakozni az ecuhoz
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9672 Dátum:
2013.02.22 péntek, 17:28:34 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.02.22 péntek, 17:15:35
torqueval nem ment, nem tudott csatlakozni az ecuhoz
akkor milyen progival nézted?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9673 Dátum:
2013.02.22 péntek, 22:28:15 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.22 péntek, 17:28:34
akkor milyen progival nézted?
laptop forscan és viszi a másik kocsit is
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9674 Dátum:
2013.02.22 péntek, 23:24:35 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.22 péntek, 17:28:34
akkor milyen progival nézted?
Forscan is tud csatlakozni TDDI-hez, illetve a ScanXL is, ha aktiválva van a Ford-os kiegészítése.
Más:
múlt hétvégén volt olajcsere, olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő csere, turbó és légszűrőház közötti cső csere, EGR dugózás.
A probléma ezután, hogy nem húz úgy az autó, mint előtte. Régebben volt egy erőteljes megindulása 1900 környéki fordulaton, de ez most úgy eltűnt. Sőt van, hogy ha épp úgy jön ki a váltás és ilyen 1700 körülire esik vissza a fordulat, akkor onnan alig akar húzni.
Mit szúrhattam el? Lehetséges, hogy az EGR dugónál elszökik a turbónyomás és azért van ez? EGR dugózást (ebben még hátul van az EGR) úgy csináltam, hogy szétcsavar, eredeti tömítőlemezke ki, vágott lemez be, összecsavar. Vissza kellett volna rakjam ezt a tömítőlemezkét a turbó felöli oldalra?
Hibakód amúgy nincs.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.02.22 péntek, 23:43:00 írta Zsolteey
»
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
oxforte
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9675 Dátum:
2013.02.23 szombat, 10:11:24 »
Sziasztok !! Mi lehet a gond ??
Az autom kint áll minuszban és -5fok-nál alig tudom elindítani , kell hozzá egy jó fél perc mire eltudom indítani. 0 +1-nél még könnyen indul, de ahogy minusz alá megy alig akar indulni fehér füstöt ad ha elindul.
Mitől lehet ez ??
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9676 Dátum:
2013.02.23 szombat, 10:59:05 »
map szenzor hibára lehet csökkentett teljesítmény??
vagy ha a ventillátort nem látja?
vagy a turbo solenoid hiánya miatt??
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9677 Dátum:
2013.02.23 szombat, 11:19:21 »
Lehet,hogy rosszak az izzító gyertyáid.
Idézetet írta: oxforte - 2013.02.23 szombat, 10:11:24
Sziasztok !! Mi lehet a gond ??
Az autom kint áll minuszban és -5fok-nál alig tudom elindítani , kell hozzá egy jó fél perc mire eltudom indítani. 0 +1-nél még könnyen indul, de ahogy minusz alá megy alig akar indulni fehér füstöt ad ha elindul.
Mitől lehet ez ??
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9678 Dátum:
2013.02.23 szombat, 11:19:33 »
Idézetet írta: oxforte - 2013.02.23 szombat, 10:11:24
Sziasztok !! Mi lehet a gond ??
Az autom kint áll minuszban és -5fok-nál alig tudom elindítani , kell hozzá egy jó fél perc mire eltudom indítani. 0 +1-nél még könnyen indul, de ahogy minusz alá megy alig akar indulni fehér füstöt ad ha elindul.
Mitől lehet ez ??
Kompresszió mérés. Feltehetően elég kopott a motorod. Majd a fehér füst az el nem égett gázolaj, amit a hosszas indítózás közben befecskendez és nem ég el.
Ha csak izzítógyertyák lennének rosszak, akkor 0 fok körül is ez lenne, mert ott is izzít még.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9679 Dátum:
2013.02.23 szombat, 11:21:59 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2013.02.23 szombat, 10:59:05
map szenzor hibára lehet csökkentett teljesítmény??
vagy ha a ventillátort nem látja?
vagy a turbo solenoid hiánya miatt??
Raktál egy olyan ECU-t a motorra, ahol más a szoftver és már perifériákkal van ellátva.
Ha ezek jelei nem érkeznek meg, akkor ha el is indul..... vészüzemben.
A ventilátor nem okozhat ilyet, de a többi igen.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
oxforte
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9680 Dátum:
2013.02.23 szombat, 11:24:01 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.23 szombat, 11:19:33
Kompresszió mérés. Feltehetően elég kopott a motorod. Majd a fehér füst az el nem égett gázolaj, amit a hosszas indítózás közben befecskendez és nem ég el.
Ha csak izzítógyertyák lennének rosszak, akkor 0 fok körül is ez lenne, mert ott is izzít még.
köszi a segítséget
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9681 Dátum:
2013.02.23 szombat, 11:28:50 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.23 szombat, 11:21:59
Raktál egy olyan ECU-t a motorra, ahol más a szoftver és már perifériákkal van ellátva.
Ha ezek jelei nem érkeznek meg, akkor ha el is indul..... vészüzemben.
A ventilátor nem okozhat ilyet, de a többi igen.
annyi különbség, hogy az egyik vgt, a másik fix turbohoz való.
akkor először bekötöm az a turbo solenoidot, meg cserélek map szenzort
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
moondeo2001
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9682 Dátum:
2013.02.23 szombat, 14:21:14 »
Idézetet írta: oxforte - 2013.02.23 szombat, 10:11:24
Sziasztok !! Mi lehet a gond ??
Az autom kint áll minuszban és -5fok-nál alig tudom elindítani , kell hozzá egy jó fél perc mire eltudom indítani. 0 +1-nél még könnyen indul, de ahogy minusz alá megy alig akar indulni fehér füstöt ad ha elindul.
Mitől lehet ez ??
Nagy a valószínűsége hogy az izzító gyertyák, nekem is volt ilyen problémám még nem voltak minuszok küllőre indult. Ha ez a gond, javaslat, hogy NGK-ra cseréld..
Naplózva
oxforte
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9683 Dátum:
2013.02.23 szombat, 14:29:08 »
Idézetet írta: moondeo2001 - 2013.02.23 szombat, 14:21:14
Nagy a valószínűsége hogy az izzító gyertyák, nekem is volt ilyen problémám még nem voltak minuszok küllőre indult. Ha ez a gond, javaslat, hogy NGK-ra cseréld..
köszi a gyors segítséget
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9684 Dátum:
2013.02.23 szombat, 20:42:35 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.02.22 péntek, 23:24:35
...
Mit szúrhattam el? Lehetséges, hogy az EGR dugónál elszökik a turbónyomás és azért van ez? EGR dugózást (ebben még hátul van az EGR) úgy csináltam, hogy szétcsavar, eredeti tömítőlemezke ki, vágott lemez be, összecsavar. Vissza kellett volna rakjam ezt a tömítőlemezkét a turbó felöli oldalra?
Hibakód amúgy nincs.
A mai nap tanulsága számomra, hogy az autóm ragaszkodik az EGR-hez
Beraktam a tömítőlemezt is, de nem éreztem változást. Visszaállítottam az eredeti állapotot, most úgy megy az autó, mint régen.
(Azon tervezők, akik ezt a nyamvadt EGR-t oda hátra tervezték, biztos sokat csuklottak ma. Főleg, amikor beletörött az egyik csavar és azt kellett kibányászni...)
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9685 Dátum:
2013.02.23 szombat, 20:47:34 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.02.22 péntek, 23:24:35
Forscan is tud csatlakozni TDDI-hez, illetve a ScanXL is, ha aktiválva van a Ford-os kiegészítése.
Más:
múlt hétvégén volt olajcsere, olajszűrő, légszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő csere, turbó és légszűrőház közötti cső csere, EGR dugózás.
A probléma ezután, hogy nem húz úgy az autó, mint előtte. Régebben volt egy erőteljes megindulása 1900 környéki fordulaton, de ez most úgy eltűnt. Sőt van, hogy ha épp úgy jön ki a váltás és ilyen 1700 körülire esik vissza a fordulat, akkor onnan alig akar húzni.
Mit szúrhattam el? Lehetséges, hogy az EGR dugónál elszökik a turbónyomás és azért van ez? EGR dugózást (ebben még hátul van az EGR) úgy csináltam, hogy szétcsavar, eredeti tömítőlemezke ki, vágott lemez be, összecsavar. Vissza kellett volna rakjam ezt a tömítőlemezkét a turbó felöli oldalra?
Hibakód amúgy nincs.
hát olyan scanxl-em van aminek mindere van kiegészitése de elm327 kinai sz@rral nem megy....
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9686 Dátum:
2013.02.23 szombat, 21:04:26 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.23 szombat, 20:47:34
hát olyan scanxl-em van aminek mindere van kiegészitése de elm327 kinai sz@rral nem megy....
2002-es Focus 1.8 TDCI-t kell kiválasztani és akkor ki kell írja az Enhanced Diagnostics-nál, hogy Available (nem elég, ha csak a licenc oldalon írja, hogy aktív a Ford kiegészítés).
Így és ezzel a cuccal:
http://www.ebay.com/itm/Mini-Wireless-Bluetooth-ELM327-V1-5-OBD-II-OBD2-Car-Diagnostic-Scan-Tool-/251104417861?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a76fd5845
csatlakozik a TDDI-hez.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9687 Dátum:
2013.02.23 szombat, 21:19:24 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.02.23 szombat, 21:04:26
2002-es Focus 1.8 TDCI-t kell kiválasztani és akkor ki kell írja az Enhanced Diagnostics-nál, hogy Available (nem elég, ha csak a licenc oldalon írja, hogy aktív a Ford kiegészítés).
Így és ezzel a cuccal:
http://www.ebay.com/itm/Mini-Wireless-Bluetooth-ELM327-V1-5-OBD-II-OBD2-Car-Diagnostic-Scan-Tool-/251104417861?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a76fd5845
csatlakozik a TDDI-hez.
választhatok akármit 1.3-as ELM és kinai...szal kuka...TDCI-vel megy,meg más autokkal...
Ki árult ilyen cuccot itt? van még neki?
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9688 Dátum:
2013.02.23 szombat, 21:24:20 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.02.23 szombat, 21:19:24
választhatok akármit 1.3-as ELM és kinai...szal kuka...TDCI-vel megy,meg más autokkal...
Ki árult ilyen cuccot itt? van még neki?
Az 1.3 az kevés. Ha jól tudom, minimum 1.4 kell, de 1.5 a tuti.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
kutyaarc
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9689 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 15:38:00 »
Hali Mindenkinek:Szeretnék tanácsot kérni,itt nagyon szakavatottak a tagok ezért kérek segítséget.Kérdéseim: 2001 évjáratu ford mondeo td 2.0 turnier GHIA kombi piros autot vettem de egykét dolgot nem értek ,itt mindenkinek 100 feletti a lóeröje ,nekem a forgalmi szerint 90-en.azt sem tudom hogy ez tddi e ? egyáltalán mert ráirva nincs sehova a forgalmi szerint is csak td,a szerelő szerint nincs sima td 3as mondeoban.láttam irtak itt fekete füstöt is nos az enyém fehéret fuj kb inditás után egy fél percig aztán semmi,ja és a vizhőfok mutatom 10 -15 perc mulva kezd mutatni valamit addig nulla,lehet rossz kocsit vettem?
Naplózva
Ford Mondeo TURNIER 2.0 TD GHIA. Duratorq DI (90PS), Colorado Red 20-as sorozat
Motor: 2.0L Duratorq DI (90PS)csak 180 kmperóra...
Váltó: 5 fok kézi MTX75.iktató.. digit klima,xenon,egr off,
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9690 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 15:41:24 »
Idézetet írta: kutyaarc - 2013.02.24 vasárnap, 15:38:00
Hali Mindenkinek:Szeretnék tanácsot kérni,itt nagyon szakavatottak a tagok ezért kérek segítséget.Kérdéseim: 2001 évjáratu ford mondeo td 2.0 turnier GHIA kombi piros autot vettem de egykét dolgot nem értek ,itt mindenkinek 100 feletti a lóeröje ,nekem a forgalmi szerint 90-en.azt sem tudom hogy ez tddi e ? egyáltalán mert ráirva nincs sehova a forgalmi szerint is csak td,a szerelő szerint nincs sima td 3as mondeoban.láttam irtak itt fekete füstöt is nos az enyém fehéret fuj kb inditás után egy fél percig aztán semmi,ja és a vizhőfok mutatom 10 -15 perc mulva kezd mutatni valamit addig nulla,lehet rossz kocsit vettem?
Mondj egy motorszámot és kiderül tddi vagy tdci.
Mondjuk 90 LE-s csak tddi van.
Azt a szerelőt kerüld el, aki szerint nincs td mk3-ban.
rossz kocsit nem vettél, csak lehet valami hibája....ettől még nem rossz a kocsi.
Utána kell járni, hogy minden jól működik-e.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9691 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 16:33:06 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.24 vasárnap, 15:41:24
Mondj egy motorszámot és kiderül tddi vagy tdci.
Mondjuk 90 LE-s csak tddi van.
Azt a szerelőt kerüld el, aki szerint nincs td mk3-ban.
rossz kocsit nem vettél, csak lehet valami hibája....ettől még nem rossz a kocsi.
Utána kell járni, hogy minden jól működik-e.
Van 90 le-s TDCi is és valóban nincs td Mk3-as...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9692 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 17:23:58 »
A fehér füst nem annyira baresz, de lehet levegősödéstől is. A vized meg valószínűleg a rossz termosztátok miatt melegszik lassabban. Van egy olaj és egy vízköri is, mindkettőt javallott cserélni.
Ha van adagolód akkor Tddi, ha nincs, de cserébe van rail csöved a blokk tetején, akkor Tdci. 90 lovas mindkettőből létezik.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9693 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 17:45:58 »
Idézetet írta: Mad-V - 2013.02.24 vasárnap, 17:23:58
A fehér füst nem annyira baresz, de lehet levegősödéstől is. A vized meg valószínűleg a rossz termosztátok miatt melegszik lassabban. Van egy olaj és egy vízköri is, mindkettőt javallott cserélni.
Ha van adagolód akkor Tddi, ha nincs, de cserébe van rail csöved a blokk tetején, akkor Tdci. 90 lovas mindkettőből létezik.
2001-ben volt 90 lós tdci?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9694 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 18:02:42 »
Idézetet írta: Ervin - 2013.02.24 vasárnap, 16:33:06
Van 90 le-s TDCi is és valóban nincs td Mk3-as...
2001-ben szerintem nincs 90 LE tdci (2004-től van SDBA) és a T-urbó D-ízel mk3 meg igazából mind az. Csak nem simán td a neve.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9695 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 18:03:16 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.02.24 vasárnap, 17:45:58
2001-ben volt 90 lós tdci?
Nem, ezt mondom én is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
breakbeat
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9696 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 19:49:48 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.02.23 szombat, 20:42:35
A mai nap tanulsága számomra, hogy az autóm ragaszkodik az EGR-hez
Beraktam a tömítőlemezt is, de nem éreztem változást. Visszaállítottam az eredeti állapotot, most úgy megy az autó, mint régen.
(Azon tervezők, akik ezt a nyamvadt EGR-t oda hátra tervezték, biztos sokat csuklottak ma. Főleg, amikor beletörött az egyik csavar és azt kellett kibányászni...)
Én is le akarom zárni, mert 2000/min fordulaton felerősödik a diesel hang duplájára, mintha adnál + 5 fok előtöltést (azt mondták attól van). De én is tartok attól hogy nem lesz jobb. Nekem elektro-pneumatikus van rajta. Neked milyen EGR van rajta?
Naplózva
2002/04 Mondeo Tournier Trend TDDI/85KW
breakbeat
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 161
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9697 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 19:55:12 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2013.02.24 vasárnap, 17:45:58
2001-ben volt 90 lós tdci?
A 90 lovas motor adagolós nem? D5BA motorkóddal. Az MK3-ban már nincs mechanikus adagolós gyárilag. Elektromos befecskendezés van, VP adagolóval. Tudomásom szerint.
http://mondeo.hu/ftp/pdf/adatok/tdci_vs_tddi.pdf
«
Utoljára szerkesztve: 2013.02.24 vasárnap, 20:06:38 írta breakbeat
»
Naplózva
2002/04 Mondeo Tournier Trend TDDI/85KW
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9698 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 19:56:40 »
Idézetet írta: breakbeat - 2013.02.24 vasárnap, 19:55:12
A 90 lovas motor adagolós nem? D5BA motorkóddal..
igen VP44
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #9699 Dátum:
2013.02.24 vasárnap, 20:03:51 »
Idézetet írta: GSR - 2013.02.24 vasárnap, 19:56:40
igen VP44
a 90le-sön vp30 van
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Oldalak:
1
...
187
188
189
190
191
192
193
[
194
]
195
196
197
198
199
200
201
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ