Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:05:28
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
203
204
205
206
207
208
209
[
210
]
211
212
213
214
215
216
217
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5113483 alkalommal)
0 Felhasználó és 43 vendég van a témában
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10450 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:37:26 »
Na akkor mondjam ugy, h:
A labdában feszül valami, de nagyon. A másik végén: Ha kiakasztom a rudat, a szelep akadály nélkül elfordul.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10451 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:44:05 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.10 szerda, 19:37:26
Na akkor mondjam ugy, h:
A labdában feszül valami, de nagyon. A másik végén: Ha kiakasztom a rudat, a szelep akadály nélkül elfordul.
Fújj bele levegőpisztollyal egy csövön a membránhoz. Ha kitolja, akkor jó, de ugye a levegőpisztoly nagyobb nyomást tud, mint ami a membránra jut.
Valószínű, hogy szétment a membrán és befeszült a rúg/tengely. Cseréld ki membránt, értelemszerűen a házzal, rúddal együtt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10452 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:52:19 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 19:44:05
Fújj bele levegőpisztollyal egy csövön a membránhoz. Ha kitolja, akkor jó, de ugye a levegőpisztoly nagyobb nyomást tud, mint ami a membránra jut.
Valószínű, hogy szétment a membrán és befeszült a rúg/tengely. Cseréld ki membránt, értelemszerűen a házzal, rúddal együtt.
Hat kiakasztva is csak fogó segitségével tudtunk mozditani rajta..
Lehet -e labdát külön kapni, le lehet-e választani a turbóról, vagy turbóstól kell cserélni az egészet?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10453 Dátum:
2013.07.10 szerda, 19:55:21 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.10 szerda, 19:52:19
Hat kiakasztva is csak fogó segitségével tudtunk mozditani rajta..
Lehet -e labdát külön kapni, le lehet-e választani a turbóról, vagy turbóstól kell cserélni az egészet?
Lehet kapni csavarozható labdát. Szerintem erre is felszerelhető egy kis ügyességgel...... pazarlás lenne ezért turbót venni.
Majd Bunyek, Ervin, HZsolt92 .... konkrétabb infót tudnak ezzel kapcsolatban.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.07.10 szerda, 20:03:44 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10454 Dátum:
2013.07.10 szerda, 20:15:41 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 19:55:21
Lehet kapni csavarozható labdát. Szerintem erre is felszerelhető egy kis ügyességgel...... pazarlás lenne ezért turbót venni.
Majd Bunyek, Ervin, HZsolt92 .... konkrétabb infót tudnak ezzel kapcsolatban.
Kikérem az ő véleményüket is akkor. Bár ugy érzem, nem lesz olcsó mulatság. Kösz a segitseget!
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10455 Dátum:
2013.07.10 szerda, 20:36:11 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.10 szerda, 20:15:41
Kikérem az ő véleményüket is akkor. Bár ugy érzem, nem lesz olcsó mulatság. Kösz a segitseget!
Bunyeknek volt 10.000ért egy labdája...
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10456 Dátum:
2013.07.10 szerda, 20:42:56 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.07.10 szerda, 20:36:11
Bunyeknek volt 10.000ért egy labdája...
Az vgt labda volt, ha jól emlékszem.
Nem azonos a kettő! Működésben sem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10457 Dátum:
2013.07.10 szerda, 20:46:39 »
Hát hol is kezdjem...
Te turbód környékén nemigen van vákuum, mivel egy nyomásos labda van rajta ami nyitja a belső westgate-et.
A labdára menő csövön persze hogy jön a levegő, az a nyomás fogja kimozditani azt a kart ami szerinted szorul, kb 1,0-1,1bar-tól.
A rúd amit nem tudsz mozgatni könnyen(lehet azt kézzel is csak kicsit combosabb)...egy oda méretezett rugóval van előfeszitve azért olyan nehéz mozgatni,de az ugy jó!!!! Majd a nyomás kinyomja, az a dolga...
Szerintem annak semmi baja, ne maceráld...főleg ha van töltésed rendesen..de ezt ugye egy órával kéne megnézni...kb 1,3-at tölt stabilan.
Ezeket mondjuk egy szerelőnek illene tudnia,meg ha normális munkát akarunk akkor legalább egy nyomámérő óra legyen legalább...
A legpengébb turbó amit eddig láttam az 3km-t birt menni nyélen....de addig nagyon töltött...
Sokan azt hiszik értenek a turbóhoz(meg dolgokhoz) azt fingjuk sincs semmiről....motor egy komplett rendszer,ha valamit elállitok/megváltoztatok az hatással lessz másra is...na innetől jönnek a problémák.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10458 Dátum:
2013.07.10 szerda, 20:49:45 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.07.10 szerda, 20:36:11
Bunyeknek volt 10.000ért egy labdája...
Azt megvette Hzsolt már a másodikat
.....te jobban jártál volna vele a tiedre szerintem,de ezt már megbeszéltük.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10459 Dátum:
2013.07.10 szerda, 20:50:56 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 20:42:56
Az vgt labda volt, ha jól emlékszem.
Nem azonos a kettő! Működésben sem.
azis nyomásos labda volt,csak vgt-hez berugózva...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10460 Dátum:
2013.07.10 szerda, 20:57:25 »
Amugy hogy csináltam egy egyedi vezérlést turbóhoz, kiderült pár dolog...
Pl hogy miért érzik sokan hogy gyenge/gyengébb a fékük a mondeon.
Vákuum miatt...pontosan amiatt a vákuum miatt ami vezérli a vgt-t....szerintem ezt elméretezték a fordnál.
Ez akkor derült ki számomra is amikor megcsináltam a gyári vákumrendszerre egy nyomásreduktorral a vezérlést.
A fékem vákuumos turbó vezérléssel(ami nem rossz) sajnos sokkal rosszabb lett a fékhatásom, érezhetően rossz....ezért kénytelen leszek visszatérni az EMAP-os vezérléshez ami mondjuk a legjobb szerintem....igy megint olyan a fékem hogy fejeled a szélvédőt.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10461 Dátum:
2013.07.10 szerda, 20:59:00 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 19:06:57
2001-ben WGT volt csak, szerintem...... vagy nem?
Bocsi, hogy belevaú. WGT az minek a röviditése akar lenni?
A másik pedig, hogy nekem is 2001-es van, 115Le-s, de vákumos változó geo-s turbó van rajta.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10462 Dátum:
2013.07.10 szerda, 21:04:47 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2013.07.10 szerda, 20:59:00
Bocsi, hogy belevaú. WGT az minek a röviditése akar lenni?
A másik pedig, hogy nekem is 2001-es van, 115Le-s, de vákumos változó geo-s turbó van rajta.
westgate akar lenni...de ebből van külső és belső...mondeon csak belsős van.
2001-ben volt változos és fix turbós is.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.07.10 szerda, 21:14:01 írta Bunyek
»
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10463 Dátum:
2013.07.10 szerda, 21:08:02 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.07.10 szerda, 21:04:47
westgate akar lenni...de eggyől van külső és belső...mondeon csak belsős van.
2001-ben volt változos és fix turbós is.
Köszi!
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10464 Dátum:
2013.07.10 szerda, 21:17:35 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.07.10 szerda, 21:04:47
westgate akar lenni...de ebből van külső és belső...mondeon csak belsős van.
2001-ben volt változos és fix turbós is.
Nyugatikapu
Wastegate
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10465 Dátum:
2013.07.10 szerda, 21:20:13 »
Idézetet írta: tpmportal - 2013.07.10 szerda, 21:17:35
Nyugatikapu
Wastegate
jogos...elb@sztam...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10466 Dátum:
2013.07.10 szerda, 21:22:31 »
itt levan irva minden....
http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=126&akt=
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10467 Dátum:
2013.07.10 szerda, 21:26:06 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 20:42:56
Az vgt labda volt, ha jól emlékszem.
Nem azonos a kettő! Működésben sem.
AZ nyomásos labda volt!
Tudom, h nem azonos!
Ahogy Bunyek is leírta,annak a karnak nem kell kézzel mozognia!
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10468 Dátum:
2013.07.10 szerda, 21:37:45 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.07.10 szerda, 21:26:06
AZ nyomásos labda volt!
Tudom, h nem azonos!
Ahogy Bunyek is leírta,annak a karnak nem kell kézzel mozognia!
A "kéz" szó eddig nem szerepelt. Persze, könnyen nem szabad mozognia, de egyébként meg kell tudni mozogni.
Te csak annyit írtál, hogy "annak a karnak nem kell mozognia," ...pedig pont úgy működik, ha mozog.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10469 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 00:02:27 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.10 szerda, 21:37:45
A "kéz" szó eddig nem szerepelt. Persze, könnyen nem szabad mozognia, de egyébként meg kell tudni mozogni.
Te csak annyit írtál, hogy "annak a karnak nem kell mozognia," ...pedig pont úgy működik, ha mozog.
Igen, nem kell mozognia... mert azt a nyomás mozgatja, nem pedig a kezemmel kell húzni-tolni.
A "kéz" szó pedig a következő hsz-ben ki lett fejtve egy kicsit bővebben.
És, mint már leírtam, tudom,h működik.
Örülök,h uarról beszélünk, ... Számomra befejeztük ezt a kis "magánvitát", a lényeg, h alapban fent a turbón bekötött állapotban nem kell mozognia a rúdnak, mivel azt a nyomás mozgatja terhelés közben.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.07.11 csütörtök, 04:17:15 írta Cs12
»
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10470 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 05:45:26 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.07.11 csütörtök, 00:02:27
Igen, nem kell mozognia... mert azt a nyomás mozgatja, nem pedig a kezemmel kell húzni-tolni.
A "kéz" szó pedig a következő hsz-ben ki lett fejtve egy kicsit bővebben.
És, mint már leírtam, tudom,h működik.
Örülök,h uarról beszélünk, ... Számomra befejeztük ezt a kis "magánvitát", a lényeg, h alapban fent a turbón bekötött állapotban nem kell mozognia a rúdnak, mivel azt a nyomás mozgatja terhelés közben.
Gond csak annyi, hogy a szelepet leakasztottuk róla, motor be, gáz, pörgettük 3000-3500ig is, de a kar semmit nem mozdult. Akkor lehet nincs meg az 1 bar nyomás sem. Nyomásmérővel meg kell nézni.
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10471 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 06:07:57 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.11 csütörtök, 05:45:26
Gond csak annyi, hogy a szelepet leakasztottuk róla, motor be, gáz, pörgettük 3000-3500ig is, de a kar semmit nem mozdult. Akkor lehet nincs meg az 1 bar nyomás sem. Nyomásmérővel meg kell nézni.
terhelés alatt kell megmozdulnia, nem álló autónál.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10472 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 07:15:37 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.07.11 csütörtök, 06:07:57
terhelés alatt kell megmozdulnia, nem álló autónál.
Hogyne kellene, gázfröcsre reagálni kellene valahogy.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10473 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 07:29:35 »
Idézetet írta: atesz86 - 2013.07.11 csütörtök, 05:45:26
Gond csak annyi, hogy a szelepet leakasztottuk róla, motor be, gáz, pörgettük 3000-3500ig is, de a kar semmit nem mozdult. Akkor lehet nincs meg az 1 bar nyomás sem. Nyomásmérővel meg kell nézni.
állóhelyben leforgatod nyélen akkor is max kb 0,8bar-t tudsz....de akkor eléggé leforgatod.
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10474 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 08:32:29 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2013.07.11 csütörtök, 07:15:37
Hogyne kellene, gázfröcsre reagálni kellene valahogy.
de nem ám! terheletlenül leforgathatod szerencsétlen motort, akkor talán egy kicsit megmozdul.
Ha terheletlen motornál neked 'gázfröccsre' megmozdul, az nagyon nem gút...
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10475 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 09:11:22 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.07.11 csütörtök, 00:02:27
Igen, nem kell mozognia... mert azt a nyomás mozgatja, nem pedig a kezemmel kell húzni-tolni.
A "kéz" szó pedig a következő hsz-ben ki lett fejtve egy kicsit bővebben.
És, mint már leírtam, tudom,h működik.
Örülök,h uarról beszélünk, ... Számomra befejeztük ezt a kis "magánvitát", a lényeg, h alapban fent a turbón bekötött állapotban nem kell mozognia a rúdnak, mivel azt a nyomás mozgatja terhelés közben.
Dehogy vitázunk....
Csak szegényt összezavarjuk ezzel mozoghat, nem mozoghat...... mi tudjuk, hogy mikor és hogyan....de ő meg csak olvassa az igen/nem-et.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10476 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 10:10:52 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.11 csütörtök, 09:11:22
Dehogy vitázunk....
Csak szegényt összezavarjuk ezzel mozoghat, nem mozoghat...... mi tudjuk, hogy mikor és hogyan....de ő meg csak olvassa az igen/nem-et.
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10477 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 12:49:22 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.07.11 csütörtök, 08:32:29
de nem ám! terheletlenül leforgathatod szerencsétlen motort, akkor talán egy kicsit megmozdul.
Ha terheletlen motornál neked 'gázfröccsre' megmozdul, az nagyon nem pgút...
Hmm... Ezek szerint egy turbos motor terheletlenül úgy pörög fél mint egy szívó szépen komótosan. Ok.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
kutyaarc
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10478 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 15:38:42 »
EGR szelep a modern motorokban.
Ezek a szelepek noha füstgázt vezetnek vissza az égéstérbe mégsem rontják számottevően a teljesítményt részint mert a mai motorok a terheléstől függően változtatják a szelepvezérlést alkalmazkodva az aktuális terheléshez másrészt pedig mert a modern EGR szelepek elektronikusan vezéreltek így a reakcióidejük rendkívül gyors.
Régebbi konstrukciójú erőforrások esetében a kipufogó és a szívó szelep az égéstéren belül volt részben egybenyitva így égetve el újra a füstgáz egy részét . Később egy pneumatikus szeleppel volt összekötve a kipufogó és a szívósor , amely egy vákumdob segítségével a terheléstől függően változó nyomásviszonyoknak megfelelően szabályozta a gázok visszaáramlását. Napjainkban pedig ugyancsak a szívósort és a kipufogót köti össze az EGR szelep de vákumdob helyett mára egy gyorsabban reagáló mágnestekercs és egy vezérlő elektronika működteti a füstgáz visszavezető szelepet.
EGR szelep meghibásodásai.NA MOST akkor igazodjak ki ,hogy le kell e dugoznom az egr szelepet vagy nem?akik itt már ledugozták szeretnék tölük véleményt hallani,mint Mondeo használoktól,hogy jót tesz e vagy szétt .ssza a motort.válaszokat köszönöm
Egr szelep meghibásodás esetén a szelep vagy elzárja a kiáramló égéstermék útját és folythatja a motort amit azonnali teljesítmény romlás jelez , vagy üresjáratban , illetve hidegindításkor is dúsítja az üzemanyag-levegő keveréket füsttel ami leállíthatja a motort de legalábbis egyenetlenné teszi a járását.
A meghibásodás oka lehet a szeleptesten belül lerakódó égéstermék , koksz , tökéletlenül elégett vagy épp rosszminőségű üzemanyagból származó olajos nyákos lerakódás , amit csak megkönnyít ha a szelep sokat futott mert az eleve kopott egr szelepen belül van hová lerakódni a szennyeződésnek.
Más természetű mégis hasonló hibajelenségeket produkáló probléma ha a szelep vezérlő elektronikája romlik amely a szelep nyitását és zárását befolyásolja.
EGR szelep tisztítás , EGR szelep kiiktatás.
Mivel többféle hiba produkálhat azonos hibajelenséget az EGR szelep tisztítás , és újrabeépítése közel sem biztos , hogy megoldja a problémát , rosszesetben időzített bombaként várat magára , hogy egy kellemetlen pillanatban megállítsa az autót. Az EGR szelep kiiktatása ís dívik mostanság , noha az autó valóban működőképes marad mind az egr szelep tisztítás után mind pedig az EGR szelep lekötés , kiiktatás után mégis csak a csere által maradhat maradéktalanul üzembiztos az autó.
Naplózva
Ford Mondeo TURNIER 2.0 TD GHIA. Duratorq DI (90PS), Colorado Red 20-as sorozat
Motor: 2.0L Duratorq DI (90PS)csak 180 kmperóra...
Váltó: 5 fok kézi MTX75.iktató.. digit klima,xenon,egr off,
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10479 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 16:35:03 »
Idézetet írta: kutyaarc - 2013.07.11 csütörtök, 15:38:42
EGR szelep a modern motorokban.
Ezek a szelepek noha füstgázt vezetnek vissza az égéstérbe mégsem rontják számottevően a teljesítményt részint mert a mai motorok a terheléstől függően változtatják a szelepvezérlést alkalmazkodva az aktuális terheléshez másrészt pedig mert a modern EGR szelepek elektronikusan vezéreltek így a reakcióidejük rendkívül gyors.
Régebbi konstrukciójú erőforrások esetében a kipufogó és a szívó szelep az égéstéren belül volt részben egybenyitva így égetve el újra a füstgáz egy részét . Később egy pneumatikus szeleppel volt összekötve a kipufogó és a szívósor , amely egy vákumdob segítségével a terheléstől függően változó nyomásviszonyoknak megfelelően szabályozta a gázok visszaáramlását. Napjainkban pedig ugyancsak a szívósort és a kipufogót köti össze az EGR szelep de vákumdob helyett mára egy gyorsabban reagáló mágnestekercs és egy vezérlő elektronika működteti a füstgáz visszavezető szelepet.
EGR szelep meghibásodásai.NA MOST akkor igazodjak ki ,hogy le kell e dugoznom az egr szelepet vagy nem?akik itt már ledugozták szeretnék tölük véleményt hallani,mint Mondeo használoktól,hogy jót tesz e vagy szétt .ssza a motort.válaszokat köszönöm
Egr szelep meghibásodás esetén a szelep vagy elzárja a kiáramló égéstermék útját és folythatja a motort amit azonnali teljesítmény romlás jelez , vagy üresjáratban , illetve hidegindításkor is dúsítja az üzemanyag-levegő keveréket füsttel ami leállíthatja a motort de legalábbis egyenetlenné teszi a járását.
A meghibásodás oka lehet a szeleptesten belül lerakódó égéstermék , koksz , tökéletlenül elégett vagy épp rosszminőségű üzemanyagból származó olajos nyákos lerakódás , amit csak megkönnyít ha a szelep sokat futott mert az eleve kopott egr szelepen belül van hová lerakódni a szennyeződésnek.
Más természetű mégis hasonló hibajelenségeket produkáló probléma ha a szelep vezérlő elektronikája romlik amely a szelep nyitását és zárását befolyásolja.
EGR szelep tisztítás , EGR szelep kiiktatás.
Mivel többféle hiba produkálhat azonos hibajelenséget az EGR szelep tisztítás , és újrabeépítése közel sem biztos , hogy megoldja a problémát , rosszesetben időzített bombaként várat magára , hogy egy kellemetlen pillanatban megállítsa az autót. Az EGR szelep kiiktatása ís dívik mostanság , noha az autó valóban működőképes marad mind az egr szelep tisztítás után mind pedig az EGR szelep lekötés , kiiktatás után mégis csak a csere által maradhat maradéktalanul üzembiztos az autó.
Tisztelt Fórumtárs!
Feleslegesen aggódsz! Az EGR szelep csupán azért lett beépítve a motorokba, hogy biztonságosan tudja teljesíteni a motor a környezetvédelmi előirásokat. Euro III-as motornál a dugózás semmilyen következménnyel nem jár, kijelzés szempontjából. EuroIV-es motoroknál, a dugozás egy idő után a MIL lámpa hiba jelzését okozza, minden üzemzavar nélkül. Ez könnyen törölhető. Nekem EuroIII motorom van, én több mint 2 éve használom a gépet ledugózva, minden gond nélkűl, és közben volt egy műszaki vizsga is, és simán teljesitette a gép a környezetvédelmi előirásokat. Azonkivűl a gép dinamikusabb lett egyáltalán nem füstöl és a szivósorom azóta teljesen tiszta. Ezek után én nem sokat várnék a dugózással.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kutyaarc
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10480 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 18:27:53 »
Idézetet írta: László - 2013.07.11 csütörtök, 16:35:03
Tisztelt Fórumtárs!
Feleslegesen aggódsz! Az EGR szelep csupán azért lett beépítve a motorokba, hogy biztonságosan tudja teljesíteni a motor a környezetvédelmi előirásokat. Euro III-as motornál a dugózás semmilyen következménnyel nem jár, kijelzés szempontjából. EuroIV-es motoroknál, a dugozás egy idő után a MIL lámpa hiba jelzését okozza, minden üzemzavar nélkül. Ez könnyen törölhető. Nekem EuroIII motorom van, én több mint 2 éve használom a gépet ledugózva, minden gond nélkűl, és közben volt egy műszaki vizsga is, és simán teljesitette a gép a környezetvédelmi előirásokat. Azonkivűl a gép dinamikusabb lett egyáltalán nem füstöl és a szivósorom azóta teljesen tiszta. Ezek után én nem sokat várnék a dugózással.
Tisztelettel László!
Köszi Uram.nos igy már no problem ezen sem filózom többet,
összerakásnál megy bele a lap amivel elzárom.K9szönet a tanácsért
Naplózva
Ford Mondeo TURNIER 2.0 TD GHIA. Duratorq DI (90PS), Colorado Red 20-as sorozat
Motor: 2.0L Duratorq DI (90PS)csak 180 kmperóra...
Váltó: 5 fok kézi MTX75.iktató.. digit klima,xenon,egr off,
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10481 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 18:34:04 »
Idézetet írta: kutyaarc - 2013.07.11 csütörtök, 18:27:53
Köszi Uram.nos igy már no problem ezen sem filózom többet,
összerakásnál megy bele a lap amivel elzárom.K9szönet a tanácsért
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10482 Dátum:
2013.07.11 csütörtök, 21:25:55 »
Visszaálltam EMAP-ra egy uj berugózott labdával.....juj de fincsi lett megen...
De szerintem a kipufogó megfojtja az autót, jövő héten kap egy üres rendszert végig.....
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10483 Dátum:
2013.07.12 péntek, 08:54:27 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.07.11 csütörtök, 21:25:55
Visszaálltam EMAP-ra egy uj berugózott labdával.....juj de fincsi lett megen...
De szerintem a kipufogó megfojtja az autót, jövő héten kap egy üres rendszert végig.....
követhetetlen vagy!
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
kutyaarc
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10484 Dátum:
2013.07.12 péntek, 21:18:01 »
Idézetet írta: Cs12 link=topic=1455.msg798150#msg798150 date=137361206
7
követhetetlen vagy!
F1 gril? ez mi?eddig csak 1xer olvastam itt.
Naplózva
Ford Mondeo TURNIER 2.0 TD GHIA. Duratorq DI (90PS), Colorado Red 20-as sorozat
Motor: 2.0L Duratorq DI (90PS)csak 180 kmperóra...
Váltó: 5 fok kézi MTX75.iktató.. digit klima,xenon,egr off,
kutyaarc
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10485 Dátum:
2013.07.12 péntek, 21:26:41 »
Idézetet írta: kutyaarc - 2013.07.12 péntek, 21:18:01
F1 gril? ez mi?eddig csak 1xer olvastam itt.
ja és a vgt.meg az iktató is új nekem,ezek nekem már nagyon vad dolgok ,karakterisztika.,emap,stb,ezekben az autókban egy computer van nem?mint mondjuk a hondaban?!és ha ott áttirogatnak dolgokat akkor jobb az autó nem?.? bennetek ford lexikonok vesztek el! viszont ha szerelőket kérdezek azok még köpni nyelni sem tudnak ezektől!..sött még katalizátor kivételemet is leugatták...
Naplózva
Ford Mondeo TURNIER 2.0 TD GHIA. Duratorq DI (90PS), Colorado Red 20-as sorozat
Motor: 2.0L Duratorq DI (90PS)csak 180 kmperóra...
Váltó: 5 fok kézi MTX75.iktató.. digit klima,xenon,egr off,
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10486 Dátum:
2013.07.12 péntek, 21:32:22 »
Idézetet írta: kutyaarc - 2013.07.12 péntek, 21:26:41
ja és a vgt.meg az iktató is új nekem,ezek nekem már nagyon vad dolgok ,karakterisztika.,emap,stb,ezekben az autókban egy computer van nem?mint mondjuk a hondaban?!és ha ott áttirogatnak dolgokat akkor jobb az autó nem?.? bennetek ford lexikonok vesztek el! viszont ha szerelőket kérdezek azok még köpni nyelni sem tudnak ezektől!..sött még katalizátor kivételemet is leugatták...
Hm.... attól függ hol kérdezel szerelőket.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kutyaarc
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10487 Dátum:
2013.07.12 péntek, 21:39:19 »
Idézetet írta: GSR - 2013.07.12 péntek, 21:32:22
Hm.... attól függ hol kérdezel szerelőket.
hát a városban ahol élek..a ford márkaszerviz drága,tuningról hallani sem akarnak,igy oda nemjárhatok spanom honda fun ő nem vágja a fordot
Naplózva
Ford Mondeo TURNIER 2.0 TD GHIA. Duratorq DI (90PS), Colorado Red 20-as sorozat
Motor: 2.0L Duratorq DI (90PS)csak 180 kmperóra...
Váltó: 5 fok kézi MTX75.iktató.. digit klima,xenon,egr off,
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10488 Dátum:
2013.07.12 péntek, 22:16:19 »
Idézetet írta: kutyaarc - 2013.07.12 péntek, 21:18:01
F1 gril? ez mi?eddig csak 1xer olvastam itt.
F1 GRILL - az első faceliftes (ráncfelvarrt) első lökös a krómos hűtőráccsal
F2
VGT - változó geometriás turbó
IKTATÓ - katalizátor helyén lévő fémcső
http://mondeo.hu/index.php?topic=5574.0
Egy kis modelltörténet:
http://www.mondeomk3.de/8770-ford-mondeo-mk3-unterschiede-vfl-vorfacelift-fl-facelift-nfl-nachfacelift-bzw-2-tes-fl.html
«
Utoljára szerkesztve: 2013.07.12 péntek, 22:28:12 írta Cs12
»
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
atesz86
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10489 Dátum:
2013.07.13 szombat, 14:23:42 »
Na, vissztatérve. Autó megjavitva, a turbó egyik csöve szét volt hasadva. Ki lett cserélve, 350 km-t jöttem vele, nem ismertem rá. (csak két hete van nálam az autó de ugy meg nem vezettem h a turbó is menjen) Jó érzés mikor 90-nél rálépsz a gázra, és minden gondolkodás nélkül megindul. Ma délelött megnézte a haver, észrevette, hogy javitás után a légszűrőre nem lett bilinccsel ráfogatva a cső, plusz arra (légszűrő és turbó közti szakasz, szivócső) még csatlakozik egy kis vékony slag (a vákumé?), na az egyáltalán nem volt visszatéve. Gyorsan fel is rakta, igy már sokkal érzékenyebb, dinamikusabb a gép. Azelőtt 2200 körül indult meg, így pedig 1900-2000 körül elkezd huzni, de úgy, hogy korábban nem is gondoltam volna hogy ilyesmire képes az autó. A 350 km-ből olyan 50 km pálya volt, ahol 140-150et mentem, a végére komp. szerint 7.1 a fogyasztás(lyukas turbócsővel a 10 l-es fogyasztás után ez is elég szép). Ha megtankolom akkor fogok pontosabbat látni. Enyhe füst még van, de nem vészes.
A labdával semmi gond nem volt, csak nem kapott elég nyomást, valószinűleg ezért nem mozgott.
Kösz mindenkinek a segitséget és a jótanácsokat!
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10490 Dátum:
2013.07.13 szombat, 14:44:53 »
Sziasztok.
Valaki tudna képet felrakni a hasadásra hajlamos turbo csövekről?
/TDDI változó geometriás turbo/
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
kutyaarc
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10491 Dátum:
2013.07.13 szombat, 14:51:48 »
Idézetet írta: Cs12 - 2013.07.12 péntek, 22:16:19
F1 GRILL - az első faceliftes (ráncfelvarrt) első lökös a krómos hűtőráccsal
F2köszönöm a segitséget a lököst én csak faceliftesnek hivtam eddig de nagyon jó!csak drága most simát kell vennem amugy is mert arra van cash,meg egykét ilyesmit.... köszi mégegyszer
VGT - változó geometriás turbó
IKTATÓ - katalizátor helyén lévő fémcső
http://mondeo.hu/index.php?topic=5574.0
Egy kis modelltörténet:
http://www.mondeomk3.de/8770-ford-mondeo-mk3-unterschiede-vfl-vorfacelift-fl-facelift-nfl-nachfacelift-bzw-2-tes-fl.html
Naplózva
Ford Mondeo TURNIER 2.0 TD GHIA. Duratorq DI (90PS), Colorado Red 20-as sorozat
Motor: 2.0L Duratorq DI (90PS)csak 180 kmperóra...
Váltó: 5 fok kézi MTX75.iktató.. digit klima,xenon,egr off,
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10492 Dátum:
2013.07.13 szombat, 18:29:28 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.07.13 szombat, 14:44:53
Sziasztok.
Valaki tudna képet felrakni a hasadásra hajlamos turbo csövekről?
/TDDI változó geometriás turbo/
Tisztelt Fórumtárs!
Egy egész garnitura csövet találsz a FAQ topikban. Turbócső repedés cimén.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10493 Dátum:
2013.07.13 szombat, 21:21:47 »
Idézetet írta: László - 2013.07.13 szombat, 18:29:28
Tisztelt Fórumtárs!
Egy egész garnitura csövet találsz a FAQ topikban. Turbócső repedés cimén.
Tisztelettel László!
Értem én,hogy van ott egy csomó kép, csak azt szeretném tudni,hogy ezek közül melyeket érdemes bandázsolni.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10494 Dátum:
2013.07.13 szombat, 21:31:35 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.07.13 szombat, 21:21:47
Értem én,hogy van ott egy csomó kép, csak azt szeretném tudni,hogy ezek közül melyeket érdemes bandázsolni.
Mi ez a bandázsolás? Nem valami krampács dolog? Szerintem csak adtok a szoárénak egy pofont vele és ha lukad, nehezebb lesz észrevenni.
Úgy kell ezt elképzelni, mint amikor simán betekered a teniszütő markolatát is? Valahogy nehezen hiszem el, hogy ha a cső nem bírja a nyomást, majd ez fogja, de mondom, nem láttam még hogy csinálják és mivel.
Kérdésedre válaszolva a szívósorra menő könyök és az akku mellett lemenő 2 kanyaros hosszabb cső a leginkább hajlamos a hasadásra.
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10495 Dátum:
2013.07.13 szombat, 21:34:20 »
Idézetet írta: Mad-V - 2013.07.13 szombat, 21:31:35
Mi ez a bandázsolás? Nem valami krampács dolog? Szerintem csak adtok a szoárénak egy pofont vele és ha lukad, nehezebb lesz észrevenni.
Úgy kell ezt elképzelni, mint amikor simán betekered a teniszütő markolatát is? Valahogy nehezen hiszem el, hogy ha a cső nem bírja a nyomást, majd ez fogja, de mondom, nem láttam még hogy csinálják és mivel.
Kérdésedre válaszolva a szívósorra menő könyök és az akku mellett lemenő 2 kanyaros hosszabb cső a leginkább hajlamos a hasadásra.
Akkor jó mert ezeket ma megcsináltam. A Wikibe le van írva a menete.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10496 Dátum:
2013.07.13 szombat, 21:37:41 »
Jó,hogy levettem mert a bilincs mellett kifújhatott.Tiszta olaj volt a 2 kanyaros cső teteje körül a fém cső, pedig nincs kiszakadva.
Új bilincseket is kapott.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10497 Dátum:
2013.07.13 szombat, 21:54:59 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.07.13 szombat, 21:34:20
Akkor jó mert ezeket ma megcsináltam. A Wikibe le van írva a menete.
Nekem placebo-nak tűnik, de ne legyen igazam
Naplózva
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10498 Dátum:
2013.07.13 szombat, 21:55:47 »
Idézetet írta: soho001 - 2013.07.13 szombat, 21:37:41
Jó,hogy levettem mert a bilincs mellett kifújhatott.Tiszta olaj volt a 2 kanyaros cső teteje körül a fém cső, pedig nincs kiszakadva.
Új bilincseket is kapott.
Ez nekem is volt, a bilincs lazult le kissé. Meghúzás óta kifogástalan.
Naplózva
soho001
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1262
CUKRÁSZ. /MPFC/
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #10499 Dátum:
2013.07.13 szombat, 21:59:52 »
Idézetet írta: Mad-V - 2013.07.13 szombat, 21:55:47
Ez nekem is volt, a bilincs lazult le kissé. Meghúzás óta kifogástalan.
[/quote
Nem nagy költség, rosszat biztos nem tesz.Majd az idő eldönti.
Naplózva
2001-ES, TDDI-115LE+++ CHIPTUNING, TEMPOMAT, TOLATÓRADAR, GYÁRI XENON.BECKER HIFI,ÜLÉSFŰTÉS, BELÜLRŐL ÁLLÍTHATÓ ELSŐ KEREKEK. STB....
Ford Puma
Oldalak:
1
...
203
204
205
206
207
208
209
[
210
]
211
212
213
214
215
216
217
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ