Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:08:40
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDDi motor
Oldalak:
1
...
258
259
260
261
262
263
264
[
265
]
266
267
268
269
270
271
272
...
324
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDDi motor (Megtekintve 5113553 alkalommal)
0 Felhasználó és 62 vendég van a témában
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13200 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 14:14:06 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 14:07:27
Mindig megszakad a jel és ugyanott?
Próbálni lehet másikkal, nyilván.
De mi van ha "csak" a diag műszer adat továbbítása vagy mintavételezése akadozik? Ez kizárható?
mindig megszakad, és mindig ugyanott, a gyári diag szerint, pénteken néztük netcore-al
azt mondja, hogy még nem látott ilyet.
forDTC-vel telefonon csekkolva nem látszik semmi belőle, mindig ír valamilyen értéket, ami maximum 1,25 bar.
a gyári turbo teszt egyébként sikeresen lefut, azt írja, hogy ok, de attól még valami nincs rendben, gondolom ezek magukban se normális dolgok.
nincs valakinek kölcsönbe egy MAP-ja tesztre?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13201 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 14:32:46 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 14:14:06
mindig megszakad, és mindig ugyanott, a gyári diag szerint, pénteken néztük netcore-al
azt mondja, hogy még nem látott ilyet.
forDTC-vel telefonon csekkolva nem látszik semmi belőle, mindig ír valamilyen értéket, ami maximum 1,25 bar.
a gyári turbo teszt egyébként sikeresen lefut, azt írja, hogy ok, de attól még valami nincs rendben, gondolom ezek magukban se normális dolgok.
nincs valakinek kölcsönbe egy MAP-ja tesztre?
Na akkor ilyenkor kell oszcilloszkópra kötni a MAP jelet és kiderül egyből.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13202 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 14:42:02 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 14:32:46
Na akkor ilyenkor kell oszcilloszkópra kötni a MAP jelet és kiderül egyből.
Bevállalod?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13203 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 14:46:21 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 14:42:02
Bevállalod?
Nem szokott itthon lenni a cuccom, bent van a szervizben....ott kell inkább.
Hol a videó a jelenségről?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13204 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 14:54:00 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 14:46:21
Nem szokott itthon lenni a cuccom, bent van a szervizben....ott kell inkább.
Hol a videó a jelenségről?
http://youtu.be/Hi2OL35uo-g
Mit mondasz ra?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13205 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 15:30:10 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 14:54:00
http://youtu.be/Hi2OL35uo-g
Mit mondasz ra?
Azt, hogy szhar.
Már az eszköz mintavételezési sebességénél is jelentős kihagyás van. Gyakorlatilag felesleges rövidebb idejű mintavételezés.
Szerezz MAP-ot.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13206 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 15:45:53 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 15:30:10
Azt, hogy szhar.
Már az eszköz mintavételezési sebességénél is jelentős kihagyás van. Gyakorlatilag felesleges rövidebb idejű mintavételezés.
Szerezz MAP-ot.
És miért nem ír rá hibát?
Semmit nem dob rá hibakódnak...
Az nem lehet, hogy csak a csatlakozó a ***, mint ahogy az ütközésérzékelőnél is az tört el, lehet ez is beázott egy kicsit.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13207 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 15:57:10 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 15:45:53
És miért nem ír rá hibát?
Semmit nem dob rá hibakódnak...
Az nem lehet, hogy csak a csatlakozó a ***, mint ahogy az ütközésérzékelőnél is az tört el, lehet ez is beázott egy kicsit.
Mert feltehetően belül van a hibaszázalékon.
A csatlakozó szerinted tudja, hogy egy bizonyos fordulaton (nyomáson) kell kontak hibásnak lennie?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13208 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 15:59:14 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 15:57:10
Mert feltehetően belül van a hibaszázalékon.
A csatlakozó szerinted tudja, hogy egy bizonyos fordulaton (nyomáson) kell kontak hibásnak lennie?
jó-jó.
kéne szerezni próbába egyet.
mi ennek a gyári cikkszáma egyébként?
csak a TDDI-be való, vagy ugyanez van a TDCI-be is?
ki ad nekem kölcsön egyet próbára?
Naplózva
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13209 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 16:12:00 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 15:59:14
jó-jó.
kéne szerezni próbába egyet.
mi ennek a gyári cikkszáma egyébként?
csak a TDDI-be való, vagy ugyanez van a TDCI-be is?
ki ad nekem kölcsön egyet próbára?
A saját kocsijából talán kiszedi valaki a jót...Amúgy az alkatrész kölcsönadás fura dolog.Megnézem van e a diesel dobozban és KÖLCSÖN adom neked.
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13210 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 16:17:30 »
Idézetet írta: Csabi77 - 2015.02.01 vasárnap, 16:12:00
A saját kocsijából talán kiszedi valaki a jót...Amúgy az alkatrész kölcsönadás fura dolog.Megnézem van e a diesel dobozban és KÖLCSÖN adom neked.
Az a baj, hogy valahogy ki kell szűrni, hogy rossz-e... szerintem.
Na most szívesen veszek egyet, de ha más miatt csinálja ezt a hibát, akkor kidobtam a pénzt.
Az keres kínálba már úgy dobtam fel a keresést, hogy kipróbálási garanciával keresem
Egyébként olyanra gondoltam, hogy valakinek van egy donor autója, esetleg maradék bontott alkatrészek, belepróbálom, eltűnik a hiba, kifizetem az árát, és mindenki boldog.
Naplózva
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13211 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 16:22:08 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 16:17:30
Az a baj, hogy valahogy ki kell szűrni, hogy rossz-e... szerintem.
Na most szívesen veszek egyet, de ha más miatt csinálja ezt a hibát, akkor kidobtam a pénzt.
Az keres kínálba már úgy dobtam fel a keresést, hogy kipróbálási garanciával keresem
Egyébként olyanra gondoltam, hogy valakinek van egy donor autója, esetleg maradék bontott alkatrészek, belepróbálom, eltűnik a hiba, kifizetem az árát, és mindenki boldog.
Mindenkinek van donor autója.Valaki máséhoz előbb vagy utóbb.
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13212 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 16:28:05 »
Idézetet írta: Csabi77 - 2015.02.01 vasárnap, 16:22:08
Mindenkinek van donor autója.Valaki máséhoz előbb vagy utóbb.
lehet én nézek egyet az enyémhez
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13213 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 17:20:07 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 16:28:05
lehet én nézek egyet az enyémhez
Nézd meg a MAP-od cikkszámát és Relhisttől vehetsz 1ezresért, ha egyezik.
http://mondeo.hu/index.php?topic=19898.0
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13214 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 17:22:40 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 16:28:05
lehet én nézek egyet az enyémhez
Nekem csak egy autóm van. Nem kell hozzá másik....
Nincs vele gond sem.
Gondolom sejted, hogy miért....
Benzines
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13215 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 17:25:27 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 17:22:40
Nekem csak egy autóm van. Nem kell hozzá másik....
Nincs vele gond sem.
Gondolom sejted, hogy miért....
Benzines
Pfff.
Nem láttam még kornelkiss4 autóját, de szerintem a "bajok" 90%-át ő képzeli bele.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13216 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 17:36:36 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.02.01 vasárnap, 17:25:27
Pfff.
Nem láttam még kornelkiss4 autóját, de szerintem a "bajok" 90%-át ő képzeli bele.
A FIS szenzor valóban rossz volt.
A reflektor/index kapcsoló valóban rossz volt.
A műszercsoport valóban buherált.
Akkor ez volt a 10%.
Szép hangja van annak a motornak, jól megy.
netcore is azt mondta jól megy...... úgy néz ki, hogy csak a gazdinak van baja vele.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13217 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 17:41:33 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 17:36:36
A FIS szenzor valóban rossz volt.
A reflektor/index kapcsoló valóban rossz volt.
A műszercsoport valóban buherált.
Akkor ez volt a 10%.
Szép hangja van annak a motornak, jól megy.
netcore is azt mondta jól megy...... úgy néz ki, hogy csak a gazdinak van baja vele.
nincs bajom vele, tényleg szépen megy, egyre szebben, a dízel injektor tisztító sokat finomított a járásán, illetve most kapott omv mm-t, szerintem füllel hallható a különbség.
a kocsi szépen szedi a lábát, viszont egy felújított turbotól várnám az 1,5 bart, ami elvileg nincs meg, kérdés, hogy a map a rossz csak, vagy még ki is fúj.
az tény, hogy padlón füstöl azért.
viszont ez a map szenzor is nagy eséllyel rossz, az előbb belinkelt video elég jól mutatja szerintem.
ha ez túlaggódás, akkor az, de szeretem, ha rendben van a gép.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13218 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 18:00:00 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 17:41:33
nincs bajom vele, tényleg szépen megy, egyre szebben, a dízel injektor tisztító sokat finomított a járásán, illetve most kapott omv mm-t, szerintem füllel hallható a különbség.
a kocsi szépen szedi a lábát, viszont egy felújított turbotól várnám az 1,5 bart, ami elvileg nincs meg, kérdés, hogy a map a rossz csak, vagy még ki is fúj.
az tény, hogy padlón füstöl azért.
viszont ez a map szenzor is nagy eséllyel rossz, az előbb belinkelt video elég jól mutatja szerintem.
ha ez túlaggódás, akkor az, de szeretem, ha rendben van a gép.
Fogadjunk, hogy még ki sem próbáltad szabályzás nélkül mennyit tölt?
Könyörögjünk?
Már rég tudható lenne, hogy a turbó vagy csövezés vagy szabályzás körül van probléma. (ha van)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13219 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 18:02:43 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 18:00:00
Fogadjunk, hogy még ki sem próbáltad szabályzás nélkül mennyit tölt?
Könyörögjünk?
Már rég tudható lenne, hogy a turbó vagy csövezés vagy szabályzás körül van probléma. (ha van)
kipróbálhatom, de van aki rögtön lebeszélt róla, hogy kinyírhatom a turbot vele.
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13220 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 18:10:43 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 18:02:43
kipróbálhatom, de van aki rögtön lebeszélt róla, hogy kinyírhatom a turbot vele.
Valaki le tudja csekkolni, hogy az FMBA és a D6BA motorkódba ugyanaz a MAP szenzor van-e?
Én neten úgy láttam, hogy cikkszámra megegyeznek, de biztos ami biztos.
MEAT&DORIA 82164
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13221 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 18:12:36 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 18:02:43
kipróbálhatom, de van aki rögtön lebeszélt róla, hogy kinyírhatom a turbot vele.
Akkor beszéld meg velük a problémádat...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13222 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 18:13:09 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2015.01.31 szombat, 22:45:03
Ez igen! jó móka! Mennyi idő volt?
kb 2 perc...
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13223 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 18:14:59 »
Idézetet írta: Bunyek - 2015.02.01 vasárnap, 18:12:36
Akkor beszéld meg velük a problémádat...
holnap kipróbálom
egyébként először a hibás MAP szenzort kellene kicserélni, lehet amúgy rendesen tölt, csak az ECU nem "látja".
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13224 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 18:15:26 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 18:02:43
kipróbálhatom, de van aki rögtön lebeszélt róla, hogy kinyírhatom a turbot vele.
Minden lehet ész nélkül és ésszel is csinálni.
Nyilván ÉSSZEL kell csinálni és amikor meg van egy pillanatra a számodra szentírásnak vett 1.5, akkor egyből visszadugod a vákuumdobra a csövet vagy elveszed a gázt.
Ennyit kap a turbó üzem közben is, sőt....
El kell döntened, hogy kinek/kiknek hiszel. A sok helyről tájékozódsz csak belekeveredsz, persze minden a te döntésed. Viszont örökké nyugtalanul fogsz így aludni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13225 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 18:17:42 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 18:15:26
Minden lehet ész nélkül és ésszel is csinálni.
Nyilván ÉSSZEL kell csinálni és amikor meg van egy pillanatra a számodra szentírásnak vett 1.5, akkor egyből visszadugod a vákuumdobra a csövet vagy elveszed a gázt.
Ennyit kap a turbó üzem közben is, sőt....
El kell döntened, hogy kinek/kiknek hiszel. A sok helyről tájékozódsz csak belekeveredsz, persze minden a te döntésed. Viszont örökké nyugtalanul fogsz így aludni.
igazatok van
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13226 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 19:40:17 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 18:17:42
igazatok van
egyébként hogy férek hozzá a map-hoz, hogy ki tudjam cserélni?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13227 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 19:43:09 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 19:40:17
egyébként hogy férek hozzá a map-hoz, hogy ki tudjam cserélni?
Alulról, alsó burkolat le.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13228 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 19:44:21 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 18:17:42
igazatok van
Miért kell 1,5 bar? Annyi a gyári érték? Csak azért érdekel, mert nekem csak 1,3 ig tölt. Viszont azt különösebb megerőltetés nélkül. Most akkor az enyém is rossz?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13229 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 19:46:56 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.01 vasárnap, 19:44:21
Miért kell 1,5 bar? Annyi a gyári érték? Csak azért érdekel, mert nekem csak 1,3 ig tölt. Viszont azt különösebb megerőltetés nélkül. Most akkor az enyém is rossz?
igen, meg a többi is itt a clubbon
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13230 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 19:47:36 »
Tényleg valaki legyen olyan türelmes, és magyarázza el pár mondatban, hogy mi és hogyan szabályozza a turbónyomást! Én nem értem.
Főleg azt a bizonyos overboost funkciót. Előre is kösz.
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13231 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 19:49:06 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 19:43:09
Alulról, alsó burkolat le.
burkolat már lent van, a kedves szerelő elfelejtette visszarakni.
gondolom csak megemelve férek hozzá, alábújva nem, mert nem látnám, hogy mi hol van.
meg jó lenne letesztelni utána, hogy a cseredarabbal mit mutat az ids.
nem vállalod el?
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13232 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 19:50:14 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.02.01 vasárnap, 19:46:56
igen, meg a többi is itt a clubbon
nem én találtam ki az 1,5 bart.
és az enyém még az 1,3-at se tudja.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13233 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 19:52:00 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 19:49:06
burkolat már lent van, a kedves szerelő elfelejtette visszarakni.
gondolom csak megemelve férek hozzá, alábújva nem, mert nem látnám, hogy mi hol van.
meg jó lenne letesztelni utána, hogy a cseredarabbal mit mutat az ids.
nem vállalod el?
IDS-em nincs.
Az időjárás nem annyira kedvező az aláfekvéshez....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13234 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 19:52:40 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 19:50:14
nem én találtam ki az 1,5 bart.
és az enyém még az 1,3-at se tudja.
De ki találta ki? Sehol nem találok konkrét infót.
Naplózva
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13235 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 19:57:19 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 19:52:00
IDS-em nincs.
Az időjárás nem annyira kedvező az aláfekvéshez....
jaja, tudom.
munkahelyeden esetleg?
csak előbb szerzek egy map-ot.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13236 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 19:58:39 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 19:57:19
jaja, tudom.
munkahelyeden esetleg?
csak előbb szerzek egy map-ot.
Akár, egyeztetés kérdése.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13237 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 20:01:51 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 19:58:39
Akár, egyeztetés kérdése.
Rendben.
De lehet össze kéne sűríteni a dolgokat, és akkor megcsinálni rajta, amit akarok, a leömlőnél be vannak rohadva a csavarok, ott akár ki is fújhat, illetve átnézni, hogy mindenhol 100%-osan tömített-e, meg kicserélni a map-ot, utána már meg leszek nyugodva
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13238 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 20:46:27 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.01 vasárnap, 19:47:36
Tényleg valaki legyen olyan türelmes, és magyarázza el pár mondatban, hogy mi és hogyan szabályozza a turbónyomást! Én nem értem.
Főleg azt a bizonyos overboost funkciót. Előre is kösz.
A PCM szabályozza a turbónyomást a MAP jele alapján.Amikor növelni kell a nyomást a vákumszelepet kinyitja,a vákumdob meg beállítja a lapátokat (VGT).Ahogy elérte a kellő nyomást,a vákumszelepet kikapcsolja, a lapátokat alapba állítja.Onnan tudja,hogy mekkora nyomás kell,hogy figyeli a gázpedál állását,meg az üzemanyagrendszer nyomását,fordulatot,levegőmennyiséget,stb....
Az overboost meg az a funkció,amikor rövid ideig engedi az ecu az üzemanyagrendszer és a turbó túltöltését padlógázon.Asszem talán ez +20Nm-t meg némi többletteljesítményt hoz......
«
Utoljára szerkesztve: 2015.02.01 vasárnap, 20:58:46 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13239 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 20:55:53 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.01 vasárnap, 20:46:27
A PCM szabályozza a turbónyomást a MAP jele alapján.Amikor növelni kell a nyomást a vákumszelepet kinyitja,a vákumdob meg beállítja a lapátokat (VGT).Ahogy elérte a kellő nyomást,a vákumszelepet kikapcsolja, a lapátokat alapba állítja.Onnan tudja,hogy mekkora nyomás kell,hogy figyeli a gázpedál állását,meg az üzemanyagrendszer nyomását,fordulatot,levegőmennyiséget,stb....
Az overboost meg az a funkció,amikor rövid ideig engedi az ecu az üzemanyagrendszer túltöltését padlógázon.Asszem talán ez +20Nm-t meg némi többletteljesítményt hoz......
ez gondolom csak vgt-re vonatkozik.
wg?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13240 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 20:58:30 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 20:55:53
ez gondolom csak vgt-re vonatkozik.
wg?
van egy cikk....mindjárt lövöm.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13241 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 21:01:39 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 20:55:53
ez gondolom csak vgt-re vonatkozik.
wg?
nem.mk3 tddi ben jelent meg,és ezt végigvitte az mk3 biztosan az összes dízelében.
"Elsőként ennél a motornál jelent meg az úgynevezett "overboost" funkció, azaz pillanatnyi túltöltés: bizonyos motorfordulatszám, vízhıfok, illetve gázpedál állásnál az elektronika rövid idıre megnöveli a turbó nyomását, ezzel mintegy 10% többlet teljesítményt és nyomatékot biztosít a vezetı számára."
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13242 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 21:04:17 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 20:55:53
ez gondolom csak vgt-re vonatkozik.
wg?
http://mondeo.hu/ftp/pdf/adatok/tdci_vs_tddi.pdf
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13243 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 21:04:28 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 18:10:43
Valaki le tudja csekkolni, hogy az FMBA és a D6BA motorkódba ugyanaz a MAP szenzor van-e?
Én neten úgy láttam, hogy cikkszámra megegyeznek, de biztos ami biztos.
MEAT&DORIA 82164
A cromax oldalán 2003.6 hó előttit és utánit különböztet meg Map szenzorban, a dízel kategóriában. Eszerint Relhist Map-ja nem jó neked.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
kornelkiss4
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13244 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 21:04:38 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.01 vasárnap, 21:01:39
nem.mk3 tddi ben jelent meg,és ezt végigvitte az mk3 biztosan az összes dízelében.
"Elsőként ennél a motornál jelent meg az úgynevezett "overboost" funkció, azaz pillanatnyi túltöltés: bizonyos motorfordulatszám, vízhıfok, illetve gázpedál állásnál az elektronika rövid idıre megnöveli a turbó nyomását, ezzel mintegy 10% többlet teljesítményt és nyomatékot biztosít a vezetı számára."
ezt tudom, olvastam én is
vgt-nél értem a működését is, de wg-nél hogy csinálja?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13245 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 21:16:36 »
Idézetet írta: kornelkiss4 - 2015.02.01 vasárnap, 21:04:38
ezt tudom, olvastam én is
vgt-nél értem a működését is, de wg-nél hogy csinálja?
egy szeleppel szabályoz.westgate.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vGhlgphrBxA&x-yt-ts=1422579428&x-yt-cl=85114404#t=199
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kupeti
Vendég
Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13246 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 21:49:06 »
Idézetet írta: alf - 2015.02.01 vasárnap, 21:16:36
egy szeleppel szabályoz.westgate.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=vGhlgphrBxA&x-yt-ts=1422579428&x-yt-cl=85114404#t=199
Fix turbónál nem szól bele semmi elektronika a szelep működésébe, ezért nem értem mi az az overboost. Egyszerűen ha bizonyos értéket elér a nyomás, a WASTEgate elengedi a többit. Az más kérdés, hogy a vezérlőben van egy határ, ami felett elveszi az üzemanyagot.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13247 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 21:54:31 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.01 vasárnap, 21:49:06
Fix turbónál nem szól bele semmi elektronika a szelep működésébe, ezért nem értem mi az az overboost. Egyszerűen ha bizonyos értéket elér a nyomás, a WASTEgate elengedi a többit. Az más kérdés, hogy a vezérlőben van egy határ, ami felett elveszi az üzemanyagot.
necsinald.
Akkor a MAP csak dísznek van? A fix is tudna akár 2bárt is.ugyanúgy vakumszelep vezérli.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13248 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 21:54:46 »
Idézetet írta: kupeti - 2015.02.01 vasárnap, 21:49:06
Fix turbónál nem szól bele semmi elektronika a szelep működésébe, ezért nem értem mi az az overboost. Egyszerűen ha bizonyos értéket elér a nyomás, a WASTEgate elengedi a többit. Az más kérdés, hogy a vezérlőben van egy határ, ami felett elveszi az üzemanyagot.
Nem.
Amiről te beszélsz az a nyomásos szabályzás, amikor a labda nyomással működik, ami a turbó nyomó oldaláról kapja a nyomást.
Tddi-n vákuumos szabályzású a WG szelep. Tehát egy motorvezérlő által szabályzott szolenoid mágnes szelepen keresztül jut több vagy kevesebb vákuum a WG szelepet mozgató membránra és így akkor nyit és annyira, amikor a motorvezérlő a MAP értékéből kivezérli.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Válasz: TDDi motor
«
Új hozzászólás #13249 Dátum:
2015.02.01 vasárnap, 21:56:58 »
Idézetet írta: GSR - 2015.02.01 vasárnap, 21:54:46
Nem.
Amiről te beszélsz az a nyomásos szabályzás, amikor a labda nyomással működik, ami a turbó nyomó oldaláról kapja a nyomást.
Tddi-n vákuumos szabályzású a WG szelep. Tehát egy motorvezérlő által szabályzott szolenoid mágnes szelepen keresztül jut több vagy kevesebb vákuum a WG szelepet mozgató membránra és így akkor nyit és annyira, amikor a motorvezérlő a MAP értékéből kivezérli.
köszi
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
258
259
260
261
262
263
264
[
265
]
266
267
268
269
270
271
272
...
324
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ