Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.24 hétfő, 15:42:25 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 231 232 233 234 235 236 237 [238] 239 240 241 242 243 244 245 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13759649 alkalommal)
0 Felhasználó és 57 vendég van a témában
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #11850 Dátum: 2011.08.21 vasárnap, 23:19:20 »

sziasztok! nagyon koszonom szepen a hozzaszolasotokat es a tanacsokat!
az atuorol amit tudok bovebben az : MMT6-os valtoval szerelt modell es valtozo diametrias turboval.
2.0 TDCi 130 loero 6 sebesseges valto. 157.000km az oraban.
Turbocsovet 1 hete csereltem (koszonet a forumnak erte!)
 
mindjart az elejen amikor az ero elment akkor a P0252 es a P1211 hibakod jott fel leallitva es menet kozben is!
Az igazsag hogy Angliaban elek es itt az elso szerelo( magyar srac aki sokat segit nekem es inkabb benzines autokra specializallodott mint dieselre.) vele csereltem  a gyari felujitott "4-es'' injektort ami az autot szembol nezve a jobb szelso volt (levegoszurohoz kozeli). 
1-2 hetre ra (mivel a hiba nem igazan latszodott megoldodni) elvittem egy ugynevezett diesel specialistahoz akit a ford szerviz ajanlott (itt voltam masodjara es nem tudtak megallapitani hogy van e baja az autonak!!!!!! )
szoval a dieselesek mondtak hogy a 2-es 3-as injektor tul sok gazolajat nyom vissza igy azokat valoszinu cserelni kell!
szoval a ''talanra" nem adva (tudatlan letemre) a kozepso ketto injektort kiszedtem, beszamoztam es elkuldtem felujitattni!
az egesz herce hurca utan a haverral megnezettem szamitogepen es a programozasok jok voltak, viszont a hiba megmaradt!
azon is gondolkoztam hogy gyari ujat veszek bele de az itt horribilis (450.000Ft) lenne!
ami meg fontos lehet hogy a szembol a bal szelso kivetelevel a 3 injektorral lett kezdve valami es a diagnosztika nem is irja hogy lenne baj az injektorokkal.
mi az a go amit meg kellene tisztitani? meg tudom magamnak csinalni??


otthon mennyi egy gyari es egy gyari felujitott injektor? az enyemben szerintem meg a gyari delphi injektor volt (401z) 101z es 301z szamokat ajanlott az alkatreszbolt szamitogepe.. meik a jobb??

A számozás a kocsi tipusától és évjáratától függ.A go a gázolajszürőt jelenti.Amit írtam azt nem kell tisztítani mert nem is tudod csak cserélni de gyárira.Szedd szét a fölsőrészén fogóval a visszahajtott peremet bontsd fel és szedd ki a belsejét és nézzd meg vagy valakivel nézesd meg nincs-e fémreszelék mert akkor a szivattyú nem jó és a reszelék tönkre teszi a csúcsokat.Ha te csinálod a go szürő cseréjét vagy más előtte töltsétek fel.Azért nézesd meg poharazva újra ha bent van mind a 4 .Nekem is rossz volt mind a 4 de a diag nemdobott rá hibát.Poharazva 4 kuka.A hibát viszont a szivattyúra dobta.Hát az is csere lett.A z a furcsa,hogy nekem már 2 csúcs csere esetén megszünt az adott hiba 4 csere esetén már hibátlan volt.A szivattyú csere meg fémreszelék miatt volt biztonság miatt,hogy az új csúcsok nemenjenek tönkre.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #11851 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 00:14:33 »

A számozás a kocsi tipusától és évjáratától függ.A go a gázolajszürőt jelenti.Amit írtam azt nem kell tisztítani mert nem is tudod csak cserélni de gyárira.Szedd szét a fölsőrészén fogóval a visszahajtott peremet bontsd fel és szedd ki a belsejét és nézzd meg vagy valakivel nézesd meg nincs-e fémreszelék mert akkor a szivattyú nem jó és a reszelék tönkre teszi a csúcsokat.Ha te csinálod a go szürő cseréjét vagy más előtte töltsétek fel.Azért nézesd meg poharazva újra ha bent van mind a 4 .Nekem is rossz volt mind a 4 de a diag nemdobott rá hibát.Poharazva 4 kuka.A hibát viszont a szivattyúra dobta.Hát az is csere lett.A z a furcsa,hogy nekem már 2 csúcs csere esetén megszünt az adott hiba 4 csere esetén már hibátlan volt.A szivattyú csere meg fémreszelék miatt volt biztonság miatt,hogy az új csúcsok nemenjenek tönkre.

Ez a doksi már párszor be lett linkelve: http://www.autodiagnos.com/sites/default/files/ford_injector_programming_tdci_ad.pdf

A 7.oldal, 2.0 tdci részben láthatod, hogy a hengerek számozása a kuplung felől kezdődik. A kép aláírása összerendeli a hengerszámozást és az injektorszámozást:

"NOTE: The injectors on the label are in firing order, NOT physical order. The top left code is Injector 1 (Cyl.1), the top right code is Injector 2 (Cyl.3), the bottom left is Injector 3 (Cyl.4) and the bottom right is Injector 4 (Cyl.2). Where Injector is the firing number, Cylinder is the physical number."

A két hibakódot akkor tárolja a rendszer, ha a CR szivattyú nem tudja előállítani az ECU által előírt nyomásértéket (jellemzően közepes fordulatszámon, intenzív gyorsításkor). A nyomásvesztés valószínűbb oka a porlasztócsúcsok megnövekedett résolajvesztesége, kevésbé valószínűbb a CR szivattyú hibája. Persze a CR szivattyúból származó fém szokta tönkretenni a csúcsokat, de a szivattyú még ilyenkor is előállítaná a szükséges nyomást, ha az nem szökne el a csúcsok megnövekedett illesztési hézagjai miatt.

Előfordulhat, hogy több csúcs is hibás volt, de ha nem a megfelelőt cserélték ki, az magyarázza, miért nem javult a helyzet.
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #11852 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 00:17:58 »


... vele csereltem  a gyari felujitott "4-es'' injektort ami az autot szembol nezve a jobb szelso volt (levegoszurohoz kozeli)...

Előző hozzászólásom szerint az az 1-es.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #11853 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 06:30:46 »

Előző hozzászólásom szerint az az 1-es.
De én az írása végén lévő porlasztó csúcsok számozására gondoltam.Mert má számu kell a face lift előttibe és más az face lift1-be és a face lift 2-be meg az is függ milyen teljesítményü.Mert ezt is kérdezte.Azért írtam ez évjárat függő is!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #11854 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 08:49:03 »

Ez a doksi már párszor be lett linkelve: http://www.autodiagnos.com/sites/default/files/ford_injector_programming_tdci_ad.pdf

A 7.oldal, 2.0 tdci részben láthatod, hogy a hengerek számozása a kuplung felől kezdődik. A kép aláírása összerendeli a hengerszámozást és az injektorszámozást:

"NOTE: The injectors on the label are in firing order, NOT physical order. The top left code is Injector 1 (Cyl.1), the top right code is Injector 2 (Cyl.3), the bottom left is Injector 3 (Cyl.4) and the bottom right is Injector 4 (Cyl.2). Where Injector is the firing number, Cylinder is the physical number."

A két hibakódot akkor tárolja a rendszer, ha a CR szivattyú nem tudja előállítani az ECU által előírt nyomásértéket (jellemzően közepes fordulatszámon, intenzív gyorsításkor). A nyomásvesztés valószínűbb oka a porlasztócsúcsok megnövekedett résolajvesztesége, kevésbé valószínűbb a CR szivattyú hibája. Persze a CR szivattyúból származó fém szokta tönkretenni a csúcsokat, de a szivattyú még ilyenkor is előállítaná a szükséges nyomást, ha az nem szökne el a csúcsok megnövekedett illesztési hézagjai miatt.

Előfordulhat, hogy több csúcs is hibás volt, de ha nem a megfelelőt cserélték ki, az magyarázza, miért nem javult a helyzet.

ÉPn úgy látom,hogy 2.0TDCI feliratnál a sorrend balról jön jobbra és az a vezérlés felől indul.Az 1.8TDCI-nél van jobbról balra a sorrend.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #11855 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 08:54:35 »

ÉPn úgy látom,hogy 2.0TDCI feliratnál a sorrend balról jön jobbra és az a vezérlés felől indul.Az 1.8TDCI-nél van jobbról balra a sorrend.
Az a rajz fordítva van betéve. A bal oldalon lévő trapéz a "Transmission" felirattal a kuplungházat jelöli.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #11856 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 09:10:38 »

Az a rajz fordítva van betéve. A bal oldalon lévő trapéz a "Transmission" felirattal a kuplungházat jelöli.
Én tudtam fordítva na mindegy. worship worship worship
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #11857 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 09:57:07 »

A számozás a kocsi tipusától és évjáratától függ.A go a gázolajszürőt jelenti.Amit írtam azt nem kell tisztítani mert nem is tudod csak cserélni de gyárira.Szedd szét a fölsőrészén fogóval a visszahajtott peremet bontsd fel és szedd ki a belsejét és nézzd meg vagy valakivel nézesd meg nincs-e fémreszelék mert akkor a szivattyú nem jó és a reszelék tönkre teszi a csúcsokat.Ha te csinálod a go szürő cseréjét vagy más előtte töltsétek fel.Azért nézesd meg poharazva újra ha bent van mind a 4 .Nekem is rossz volt mind a 4 de a diag nemdobott rá hibát.Poharazva 4 kuka.A hibát viszont a szivattyúra dobta.Hát az is csere lett.A z a furcsa,hogy nekem már 2 csúcs csere esetén megszünt az adott hiba 4 csere esetén már hibátlan volt.A szivattyú csere meg fémreszelék miatt volt biztonság miatt,hogy az új csúcsok nemenjenek tönkre.

Elso menetben eleg egy kis GO-t kionteni belole pl. tejfolospoharba vagy hasonloba (feher ill. vilagos szinu legyen), majd alatta egy magnessel elkezdesz kotoraszni. Ha mozog a hordalek, akkor az a szivattyubol jott. Ha itt nem talalsz, akkor erdemes csak szetszedni, hogy van-e aprobb belul, ami megragadt a szuroben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #11858 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 10:11:06 »


az elmélet ez lenne, de a gyakorlat mostanába ennek szöges ellentéte!
dízeleknél a hengerszámozást mindig a lendkeréktől kellene számolni. és itt a bibi, h KELLENE!!! mert már a '80as években se nagyon számolták onnan ... és mindezt gyárilag! hiába tanultam én éveken keresztül az iskolába, h ha dízel akkor lendkerék .... mégse jött ki a számolás minden esetbe.
a másik dolog pedig a hengerek számozása, és a porlasztók sorrendje! ha a 3. henger porlasztója rossz akkor nem a 4. henger porlasztóját cserélem ki, csak azért mert a befecskendezési sorrend szerint az a 3.
ez leginkább függ attól, h mivel állapítom meg a hibát, és ha műszerrel akkor a műszer hengerszám, v befecskendezési sorrendbe adja.

hjahhh .... és a vonalkód ami a szelepfedélen van az CYL1 CYL2 stb ... azaz hengerszámozás és nem befecs sorrend. azaz 1-2-3-4 és nem 1-3-4-2. és bár ebbe most nem vagyok 100%-ig biztos mert már régen néztem meg a porlasztóim számát, de a vezérléstől rémlik a vonalkódra írt dolog.
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.22 hétfő, 10:16:17 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #11859 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 10:38:14 »

az elmélet ez lenne, de a gyakorlat mostanába ennek szöges ellentéte!
dízeleknél a hengerszámozást mindig a lendkeréktől kellene számolni. és itt a bibi, h KELLENE!!! mert már a '80as években se nagyon számolták onnan ... és mindezt gyárilag! hiába tanultam én éveken keresztül az iskolába, h ha dízel akkor lendkerék .... mégse jött ki a számolás minden esetbe.
a másik dolog pedig a hengerek számozása, és a porlasztók sorrendje! ha a 3. henger porlasztója rossz akkor nem a 4. henger porlasztóját cserélem ki, csak azért mert a befecskendezési sorrend szerint az a 3.
ez leginkább függ attól, h mivel állapítom meg a hibát, és ha műszerrel akkor a műszer hengerszám, v befecskendezési sorrendbe adja.

hjahhh .... és a vonalkód ami a szelepfedélen van az CYL1 CYL2 stb ... azaz hengerszámozás és nem befecs sorrend. azaz 1-2-3-4 és nem 1-3-4-2. és bár ebbe most nem vagyok 100%-ig biztos mert már régen néztem meg a porlasztóim számát, de a vezérléstől rémlik a vonalkódra írt dolog.

Amikor nálam a szerelő srác (nem márkaszervízben) porlasztócsúcsokat cserélt, először a vezérlés felől számított sorrendben programozta be az új kódokat. Indítás után elég csúnyán járt a motor. Utána beírta a kuplung felől, valamivel szebb lett, de még mindig nem az igazi. Jelenleg a kuplung felől számozva gyújtási sorrendben vannak beírva a kódok, így a legszebb. De tényleg jó lenne, ha valaki egyértelműen tisztázná ezt a katyvaszt... Vik esetleg?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #11860 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 10:44:45 »

az elmélet ez lenne, de a gyakorlat mostanába ennek szöges ellentéte!
dízeleknél a hengerszámozást mindig a lendkeréktől kellene számolni. és itt a bibi, h KELLENE!!! mert már a '80as években se nagyon számolták onnan ... és mindezt gyárilag! hiába tanultam én éveken keresztül az iskolába, h ha dízel akkor lendkerék .... mégse jött ki a számolás minden esetbe.
a másik dolog pedig a hengerek számozása, és a porlasztók sorrendje! ha a 3. henger porlasztója rossz akkor nem a 4. henger porlasztóját cserélem ki, csak azért mert a befecskendezési sorrend szerint az a 3.
ez leginkább függ attól, h mivel állapítom meg a hibát, és ha műszerrel akkor a műszer hengerszám, v befecskendezési sorrendbe adja.

hjahhh .... és a vonalkód ami a szelepfedélen van az CYL1 CYL2 stb ... azaz hengerszámozás és nem befecs sorrend. azaz 1-2-3-4 és nem 1-3-4-2. és bár ebbe most nem vagyok 100%-ig biztos mert már régen néztem meg a porlasztóim számát, de a vezérléstől rémlik a vonalkódra írt dolog.
Na amit én írtam az 1-3-4-2 a befecskendezési sorrend. most megkérdeztem a szerelőt és a vezérléstől kezdi és jó.Az 1 henger a vezérlésnél van.Most mikor mindent cseréltek és aztmondta mindig így csinálják és tuti.Na azért emlékeztem én erre mert mikor megvettem a kocsit megkérdeztem.
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.22 hétfő, 10:46:43 írta TISLER19 » Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #11861 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 10:48:59 »

Amikor nálam a szerelő srác (nem márkaszervízben) porlasztócsúcsokat cserélt, először a vezérlés felől számított sorrendben programozta be az új kódokat. Indítás után elég csúnyán járt a motor. Utána beírta a kuplung felől, valamivel szebb lett, de még mindig nem az igazi. Jelenleg a kuplung felől számozva gyújtási sorrendben vannak beírva a kódok, így a legszebb. De tényleg jó lenne, ha valaki egyértelműen tisztázná ezt a katyvaszt... Vik esetleg?

leginkább nem lehet ezt 1értelműen lezárni, csak 1-1 autótípusra mert sajnos elég jól megy az ahány ház annyi szokás. a hengerszámozás sorrendjét éppen meg tudnám nézni, de azéé most nem megyek le az autóhoz. nekem még a gyári porlasztók vannak benne, azokból jól látszik honnan számolnak. ha eszembe lesz megnézem, de nekem aztán teljesen mind1. leginkább szerelés közben szokott érdekelni a sorrend ... addig csak annyi a lényeg, h menjen nyes
de mint írtam a hengerszámolásra nem merem 100%-ban ráfogni, h vezérléstől, mert régen néztem már és azóta elég sok másikat kellett megnéznem. a franc emléxik melyikbe, h volt. ez is csak 1 autó és benne 1 motor nyes
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.22 hétfő, 10:51:31 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #11862 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 10:51:58 »

leginkább nem lehet ezt 1értelműen lezárni, csak 1-1 autótípusra mert sajnos elég jól megy az ahány ház annyi szokás. a hengerszámozás sorrendjét éppen meg tudnám nézni, de azéé most nem megyek le az autóhoz. nekem még a gyári porlasztók vannak benne, azokból jól látszik honnan számolnak. ha eszembe lesz megnézem, de nekem aztán teljesen mind1. leginkább szerelés közben szokott érdekelni a sorrend ... addig csak annyi a lényeg, h menjen nyes
de mint írtam a hengerszámolásra nem merem 100%-ban ráfogni, h vezérléstől, mert régen néztem már és azóta elég sokat kellett megnéznem. a franc emléxik melyikbe, h volt. ez is csak 1 autó és benne 1 motor nyes
TZS-t is kérdeztem ő is azt mondta úgytudja a vezérlés felől van.A szerelőtől megkérdezve egy-két francia kocsinál van a másik oldalt.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #11863 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 10:59:12 »

A szerelőtől megkérdezve egy-két francia kocsinál van a másik oldalt.

ez így meredek Wink
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #11864 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 11:20:08 »

TZS-t is kérdeztem ő is azt mondta úgytudja a vezérlés felől van.A szerelőtől megkérdezve egy-két francia kocsinál van a másik oldalt.
Stimmel, az én autóm Franciaországból jött...  nyes
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #11865 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 11:21:10 »

ez így meredek Wink
És még mikor nekem volt oroszlános kocsi szereléskor ennél meredekebb dolgok is voltak.Én nem szidom ezzel őket de akkor úgymondom előfordul .
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #11866 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 11:27:53 »

Egy gyors kérdés TDCI ügyben Smiley
Ha a kocsi fent(értsd 4000-es fordulat) kicsit mintha erőtlen lenne az mitől lehet? Turbócsövek cserélve vannak. A Maf-szenzor koszossága miatt lehet a dolog?
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #11867 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 11:28:40 »

... nekem még a gyári porlasztók vannak benne, azokból jól látszik honnan számolnak. ha eszembe lesz megnézem, de nekem aztán teljesen mind1 ...

Ha megnéznéd a csúcsokat és összehasonlítanád a címkével, akkor egy lépéssel előrébb lennénk. Ha ki tudnád olvasni az ECU-ból, hogy melyik kód melyik helyre van programozva, az egyértelmű választ adna a kérdésre. Nem tudom milyen diag képes kiolvasni, a szerelőm valami univerzálisat használ, az képes olvasni és írni is a kódokat.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #11868 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 11:28:59 »

Egy gyors kérdés TDCI ügyben Smiley
Ha a kocsi fent(értsd 4000-es fordulat) kicsit mintha erőtlen lenne az mitől lehet? Turbócsövek cserélve vannak. A Maf-szenzor koszossága miatt lehet a dolog?
mert ilyen a tdci. nem kell 4000-ig forgatni.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #11869 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 11:30:17 »

mert ilyen a tdci. nem kell 4000-ig forgatni.

Nem én forgatom addig,fater múltkor rohant...Akkor elvileg semmi gondja nem lehet,igaz? Csak mert most jönne rá a chip...
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #11870 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 11:32:53 »

Ha megnéznéd a csúcsokat és összehasonlítanád a címkével, akkor egy lépéssel előrébb lennénk. Ha ki tudnád olvasni az ECU-ból, hogy melyik kód melyik helyre van programozva, az egyértelmű választ adna a kérdésre. Nem tudom milyen diag képes kiolvasni, a szerelőm valami univerzálisat használ, az képes olvasni és írni is a kódokat.
nekem nincs az oldalán címke mert most lett 4 cserélve.De tudom,hogy 1 pcsúcs kódja a vezérlés felőli hengerbe van programozva.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #11871 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 11:33:22 »

Nem én forgatom addig,fater múltkor rohant...Akkor elvileg semmi gondja nem lehet,igaz? Csak mert most jönne rá a chip...
ettől még lehet gondja, de ha megnézed a railnyomás és töltőlevegő nyomás karakterisztikáját, 2500-tól szépen jönnek lefelé az értékek, így 4000-nél már akár lehet is gyengébb, mint 2500-nál. Chipeltessétek meg, teljesítményre hegyezve, akkor nem lesz gyenge 4000-nél, de ahhoz szerintem nagyobb turbó kellene, aminek nagyobb gázáramnál van a hatékony üzeme.  eplus2
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #11872 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 11:33:34 »

Nem én forgatom addig,fater múltkor rohant...Akkor elvileg semmi gondja nem lehet,igaz? Csak mert most jönne rá a chip...
Hiába pörgeti, 3000 fölött már csökken a nyomatéka.
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #11873 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 11:35:53 »

ettől még lehet gondja, de ha megnézed a railnyomás és töltőlevegő nyomás karakterisztikáját, 2500-tól szépen jönnek lefelé az értékek, így 4000-nél már akár lehet is gyengébb, mint 2500-nál. Chipeltessétek meg, teljesítményre hegyezve, akkor nem lesz gyenge 4000-nél, de ahhoz szerintem nagyobb turbó kellene, aminek nagyobb gázáramnál van a hatékony üzeme.  eplus2

Hát passz Cheesy Elég lesz neki a chip is...Én meg pörgetem 6500ig a gépet,és mégis van ereje...Cheesy
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #11874 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 11:36:47 »

nekem nincs az oldalán címke mert most lett 4 cserélve.De tudom,hogy 1 pcsúcs kódja a vezérlés felőli hengerbe van programozva.
A kérés Tsory-nak szólt, nála még gyári állapotú minden.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #11875 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 15:42:40 »

Hát passz Cheesy Elég lesz neki a chip is...Én meg pörgetem 6500ig a gépet,és mégis van ereje...Cheesy
persze mert a benzineseknél a fordulatszám tartomány végén van a teljesítménycsúcs. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #11876 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 20:27:25 »

persze mert a benzineseknél a fordulatszám tartomány végén van a teljesítménycsúcs. Smiley

a teljesítménycsúcs a TDCi-nél is magasabban van (talán 4500) mint a nyomatékcsúcs. csak a 2 dolgot nem kell összekeverni Wink ez a dizlinél is és a benzinesnél is ugyanúgy működik ... csak más fordulatszám tartományokba.
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.22 hétfő, 20:29:29 írta Tsory » Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11877 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 21:31:19 »

Az, hogy hol van a nyomatékcsúcs, függ attól hogy feltöltött-e a motor, a szelepek számától, a turbók számától, méretétől, karakterisztikájától, de még a környezetvédelemtől is.
Pl a 3-as mondi jó öreg 130 lovas tdci-je eu3-as motorral 3800-as fordulatnál adja le a maximális teljesítményét, míg az eu4-es 3500-as fordulaton. Onnan már konyul lefelé mindkettő.
A nyomatékcsúcs mindkettőnél 1800-nál van, onnan csak csökken. 4000 fölé nem érdemes pörgetni.
Ha megnézzük a 4-es benzines 1,6-osát, amely változó szelepvezérlésű, annak a nyomatékmax 90%-a megvan 1800-6000-ig, azaz fenemód nyomatékos.
A 6 hengeresé (pl 3-as) is lapos, mint az alföld.
A turbós benzines dettó. Ahol gyengébb lenne a nyomaték, ott egy kicsivel több anyagot kap (benzin+levegő).
A legrosszabb nyomaték szempontból a nem változó szelepvezérlésű szívó benzines (pl a 2,0i).
Pár példa dizli lóerőmaxra, 4-es mondeo:
1,8 (100) 3850
1,8 (125) 3700
2,0 (130) 4000
2,0 (140) 4000
2,0 (163) 3750
2,2 (200) 3500
A nyomatékcsúcs mindegyiknél 1800 körül van.
A régi adagolós szívódízelé és turbódízelé teljesen más karakterisztikájú.
Amúgy a gyorsulásnál a lényeg az, hogy a két váltás között a lóerőgörbe alatt a legnagyobb legyen a terület.
Hétköznapira meg ugyanez a nyomatékkal.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11878 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 21:37:11 »

Az, hogy hol van a nyomatékcsúcs, függ attól hogy feltöltött-e a motor, a szelepek számától, a turbók számától, méretétől, karakterisztikájától, de még a környezetvédelemtől is.
Pl a 3-as mondi jó öreg 130 lovas tdci-je eu3-as motorral 3800-as fordulatnál adja le a maximális teljesítményét, míg az eu4-es 3500-as fordulaton. Onnan már konyul lefelé mindkettő.
A nyomatékcsúcs mindkettőnél 1800-nál van, onnan csak csökken. 4000 fölé nem érdemes pörgetni.
Ha megnézzük a 4-es benzines 1,6-osát, amely változó szelepvezérlésű, annak a nyomatékmax 90%-a megvan 1800-6000-ig, azaz fenemód nyomatékos.
A 6 hengeresé (pl 3-as) is lapos, mint az alföld.
A turbós benzines dettó. Ahol gyengébb lenne a nyomaték, ott egy kicsivel több anyagot kap (benzin+levegő).
A legrosszabb nyomaték szempontból a nem változó szelepvezérlésű szívó benzines (pl a 2,0i).
Pár példa dizli lóerőmaxra, 4-es mondeo:
1,8 (100) 3850
1,8 (125) 3700
2,0 (130) 4000
2,0 (140) 4000
2,0 (163) 3750
2,2 (200) 3500
A nyomatékcsúcs mindegyiknél 1800 körül van.
A régi adagolós szívódízelé és turbódízelé teljesen más karakterisztikájú.
Amúgy a gyorsulásnál a lényeg az, hogy a két váltás között a lóerőgörbe alatt a legnagyobb legyen a terület.
Hétköznapira meg ugyanez a nyomatékkal.
2.0 DI-re (lehetőleg 90le, de jó a 115 is) nincs valami ilyen grafikon??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11879 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 23:35:05 »

2.0 DI-re (lehetőleg 90le, de jó a 115 is) nincs valami ilyen grafikon??

Csak a korabeli katalógusból:

http://www.angeltdci.atw.hu/tddi115.jpg

talán torzítva jobban hasonlít arra, ahogy megszoktuk...

http://www.angeltdci.atw.hu/tddi115-2.jpg
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11880 Dátum: 2011.08.22 hétfő, 23:48:54 »

Csak a korabeli katalógusból:

http://www.angeltdci.atw.hu/tddi115.jpg

talán torzítva jobban hasonlít arra, ahogy megszoktuk...

http://www.angeltdci.atw.hu/tddi115-2.jpg
worship
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #11881 Dátum: 2011.08.23 kedd, 00:07:00 »

a teljesítménycsúcs a TDCi-nél is magasabban van (talán 4500) mint a nyomatékcsúcs. csak a 2 dolgot nem kell összekeverni Wink ez a dizlinél is és a benzinesnél is ugyanúgy működik ... csak más fordulatszám tartományokba.
ez így van. De: a tdci 330nm-tud 2500 környékén és 130Le-t 3500 fölött, egy 1,4-es opel astra g (xe) a 90Le-t 6500-nál adja le, és a 145nm-t pedig kicsit korábban (bocs, fejből írtam, illusztrációnak).
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #11882 Dátum: 2011.08.23 kedd, 23:37:15 »

Én tudtam fordítva na mindegy. worship worship worship

akkor a kuplunktol balra van a szamozas! rendben.
az gazolaj szurot le fogom ellenorizni!
 ha nincs az aljan fem reszelek akkor lehet kicserelek meg 1-et ami nem lett bantva (balrol/vezerlestol az elsot)
-mennyire szamit az hogy a programozast a csere utan 8 oraval kellene elvegezni??

Tudna valaki tanacsot adni hogy a 301z vagy a 401z ajanlottab a motorba?
Naplózva
waver
Vendég
« Új hozzászólás #11883 Dátum: 2011.08.24 szerda, 00:01:37 »

üdv.lehet butaságot kérdezek,de szeretném tudni hogy ha ujraprogramoztatnám a porlasztoimat akkor esetleg csökkenthetö lenne a kopogos járás?számit valamit?kicsit kezdi bántani a fülemet...
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #11884 Dátum: 2011.08.24 szerda, 00:44:45 »

Légyszi nézzétek meg és mondjatok nekem valamit erre a zümmgésre  Undecided

http://www.youtube.com/watch?v=ydQKJpZRF9o

HD-ba jobb a hang
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #11885 Dátum: 2011.08.24 szerda, 07:47:24 »

üdv.lehet butaságot kérdezek,de szeretném tudni hogy ha ujraprogramoztatnám a porlasztoimat akkor esetleg csökkenthetö lenne a kopogos járás?számit valamit?kicsit kezdi bántani a fülemet...

Alapvetoen nem jo otlet. A valaha beprogramozott csucskodokbol a szamitogep avultatast szamol, es mar regen nem azokkal a kodokkal dolgozik, amiket anno beadtak neki. Ha ezt most felulirod az eredetivel, az nem biztos, hogy jot tesz. A csucsok ujraprogramozasa olyankor szokas, ha mar szinte teljesen doglottek, de par ezer km-re fel akarjak "turbozni" az autot, jellemzoen eladas elott...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
waver
Vendég
« Új hozzászólás #11886 Dátum: 2011.08.24 szerda, 08:47:46 »

Alapvetoen nem jo otlet. A valaha beprogramozott csucskodokbol a szamitogep avultatast szamol, es mar regen nem azokkal a kodokkal dolgozik, amiket anno beadtak neki. Ha ezt most felulirod az eredetivel, az nem biztos, hogy jot tesz. A csucsok ujraprogramozasa olyankor szokas, ha mar szinte teljesen doglottek, de par ezer km-re fel akarjak "turbozni" az autot, jellemzoen eladas elott...

AndyA

értem.köszi.ez csak egy felvetés volt...de akkor már okosabb lettem én is.köszi. worship
Naplózva
waver
Vendég
« Új hozzászólás #11887 Dátum: 2011.08.24 szerda, 08:49:46 »

Légyszi nézzétek meg és mondjatok nekem valamit erre a zümmgésre  Undecided

http://www.youtube.com/watch?v=ydQKJpZRF9o

HD-ba jobb a hang

üdv.nekem akkor volt hasonlo hang mikor valami kivágott  a hosszbordás szijjambol egy darabot...
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #11888 Dátum: 2011.08.24 szerda, 12:19:38 »

akkor a kuplunktol balra van a szamozas! rendben.
az gazolaj szurot le fogom ellenorizni!
 ha nincs az aljan fem reszelek akkor lehet kicserelek meg 1-et ami nem lett bantva (balrol/vezerlestol az elsot)
-mennyire szamit az hogy a programozast a csere utan 8 oraval kellene elvegezni??

Tudna valaki tanacsot adni hogy a 301z vagy a 401z ajanlottab a motorba?
Már múltkor írtam neked 2 számozás közül amelyik neked kell az a motortól illettve az évjárattól is függ.Továbbá a szerelőd az alvázszámból fogja neked kikeresni.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #11889 Dátum: 2011.08.24 szerda, 13:10:31 »

üdv.nekem akkor volt hasonlo hang mikor valami kivágott  a hosszbordás szijjambol egy darabot...
az még egészben van, ez a másik oldalról jön
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48467



« Új hozzászólás #11890 Dátum: 2011.08.24 szerda, 18:02:47 »

az még egészben van, ez a másik oldalról jön
csapágyhang.vagy a feszítő,vagy a vízpumpa csapágya.....esetleg a vákumszivattyú,de az sokáig él.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #11891 Dátum: 2011.08.25 csütörtök, 00:22:04 »

Már múltkor írtam neked 2 számozás közül amelyik neked kell az a motortól illettve az évjárattól is függ.Továbbá a szerelőd az alvázszámból fogja neked kikeresni.

holnap ranezek! koszi szepen!
 eljen
Naplózva
Nec
Vendég
« Új hozzászólás #11892 Dátum: 2011.08.26 péntek, 10:17:57 »

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyannal, hogy amikor kilöki az autót menet közben üresbe, akkor nem esik vissza a fordulatszám alapjáratra, vagy, ha igen, akkor nagyon lassan... Megmondom őszintén kicsit zavar. Mi okozhatja ezt?

Nec

Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #11893 Dátum: 2011.08.26 péntek, 10:26:34 »

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyannal, hogy amikor kilöki az autót menet közben üresbe, akkor nem esik vissza a fordulatszám alapjáratra, vagy, ha igen, akkor nagyon lassan... Megmondom őszintén kicsit zavar. Mi okozhatja ezt?

Nec



Ez jó így. Azért tartja magasabban a fordulatot (kb 900), hogy a váltások könnyebben menjenek, és pl a klíma ne fullassza le a motort.
De 900-ra úgymond gyorsan le kell esnie. Ha nem esik le, a visszatérő ággal lehet gond.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #11894 Dátum: 2011.08.26 péntek, 10:27:24 »

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyannal, hogy amikor kilöki az autót menet közben üresbe, akkor nem esik vissza a fordulatszám alapjáratra, vagy, ha igen, akkor nagyon lassan... Megmondom őszintén kicsit zavar. Mi okozhatja ezt?

Nec


szerintem mindenki találkozik ezzel! Mondjuk nekem csak akkor ha kuplung nélkül lököm ki üresbe  Roll Eyes
De ha utána rákuplungolsz leesik a fordulat  wave
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #11895 Dátum: 2011.08.26 péntek, 10:39:13 »

szerintem mindenki találkozik ezzel! Mondjuk nekem csak akkor ha kuplung nélkül lököm ki üresbe  Roll Eyes
De ha utána rákuplungolsz leesik a fordulat  wave

kuplung nélkül ne nagyon lökdösd ki üresbe, mert hozhat költséges hibákat idővel!
1-2 alkalom elmegy, mondjuk úgy "vészhelyzet", de ha jót akarsz magadnak és az autónak akkor inkább mellőzd.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #11896 Dátum: 2011.08.26 péntek, 10:41:53 »

kuplung nélkül ne nagyon lökdösd ki üresbe, mert hozhat költséges hibákat idővel!
1-2 alkalom elmegy, mondjuk úgy "vészhelyzet", de ha jót akarsz magadnak és az autónak akkor inkább mellőzd.
nem szoktam, csak ha úgy van kedvem
tudom hogy arra találták ki a kuplungot hogy használjuk, de csak elindulsnál van rá szükség. El kell találni a fordulatcsökkenést a váltások közt és simán lehet kuplung nélkül kapcsolni!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Big_Qba
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 694


WWW E-mail
« Új hozzászólás #11897 Dátum: 2011.08.26 péntek, 10:47:16 »

nem szoktam, csak ha úgy van kedvem
tudom hogy arra találták ki a kuplungot hogy használjuk, de csak elindulsnál van rá szükség. El kell találni a fordulatcsökkenést a váltások közt és simán lehet kuplung nélkül kapcsolni!
OFF-on próbálgattam, egyszer jól is jött, elszakadt a kuplung bovden és így kellett hazamennem. Elindulás: motor ki, 1-esbe be, indítózás. Szerencse, h kb. 2 km-em volt hazáig...
Naplózva

2003. 12. TDCi Ghia kombi 130Le
www.wysocki.hu
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #11898 Dátum: 2011.08.26 péntek, 10:49:18 »

OFF-on próbálgattam, egyszer jól is jött, elszakadt a kuplung bovden és így kellett hazamennem. Elindulás: motor ki, 1-esbe be, indítózás. Szerencse, h kb. 2 km-em volt hazáig...
b2500-nál csak húsvétkor meg karácsonykor kuplungolunk  Grin
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #11899 Dátum: 2011.08.26 péntek, 12:22:40 »

nem szoktam, csak ha úgy van kedvem
tudom hogy arra találták ki a kuplungot hogy használjuk, de csak elindulsnál van rá szükség. El kell találni a fordulatcsökkenést a váltások közt és simán lehet kuplung nélkül kapcsolni!

lehet bizony! nekem az audim emiatt viszont eldobta a vezérműszíj főtengelyi tárcsáját ... qrrwa sokba volt a 16 szelep, pár db hidrotőke, és a járulékos alkatrészek. csak a munkadíjon tudtam spórolni ... megcsináltam magamnak. így is volt kb 100E a '94-es 2.0 16V-n. namost ez dizlinél, és pont ennél lehet a többszöröse is.
én soha többet nem váltottam kuplung nélkül, de még csak üresbe se löktem ki annak ellenére, h kis ügyességgel kuplung nélkül el tudtam vele indulni és 5.-ig végig is tudtam váltani.

monnyuk én v 2 hónapig alig léptem rá a kuplungra Cheesy
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
Oldalak: 1 ... 231 232 233 234 235 236 237 [238] 239 240 241 242 243 244 245 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.104 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.