Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.26 szerda, 03:56:21 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 226 227 228 229 230 231 232 [233] 234 235 236 237 238 239 240 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13783348 alkalommal)
0 Felhasználó és 31 vendég van a témában
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #11600 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 21:08:40 »

Ezt nem tudnám kivitelezni itthon. Hogyan lehetne kiütni házilag a computerből? Mert ebbe sensorok vannak elől hátul a katalizátorban.

 wow1  ...sensorok vannak elől hátul a katalizátorban... ez akkor részecskeszűrős? Gondolom ott lehet szükség érzékelőkre, hogy tudja mikor meddig kell regenerálni.
Hát ez gáz....erről fogalmam sincs. Opel Zafiránál hallottam olyat, hogy kidobták, de fel kellett tenni egy pdf nélküli motorvezérlő programot is - frissités, csak visszafelé  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.08 hétfő, 21:11:36 írta V.Tamás » Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #11601 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 21:10:17 »

wow1  ...sensorok vannak elől hátul a katalizátorban... ez akkor részecskeszűrős?

Az csak a németeknél volt...Kintről hozták be a kocsit?
Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #11602 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 21:28:33 »

Üdv Tagtársak!

Szerintetek mitől lehet az, hogy 100-120-as folyamatos tempónál egyszerűen leáll a gép alattam? Porlasztók most lettek felújítva, szivattyú jó. Nem a szokásos, terheléses, vészüzemmódos hiba. Egyszerűen megáll, izz. jelző villog és kb. 15. indításra indul. Ja, és néha nem is hagyja beindítani amikor én állítom le. Ja, és hirtelen elkezdett füstölni egyik napról a másikra. Esetleg EGR, vagy főtengely jeladó, vagy mi lehet? Huh?
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #11603 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 21:41:19 »

Ezt nem tudnám kivitelezni itthon. Hogyan lehetne kiütni házilag a computerből? Mert ebbe sensorok vannak elől hátul a katalizátorban.

Na várjál, te a katalizátort kérdezted és nem a részecskeszürőt!
az is kilehet venni de ahhoz a szoftverből is kikell szedni....azis megoldható...de az kicsit több.
privibe ha azis érdekel..
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #11604 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 21:42:17 »

amugy van egy mondiból kiütött részecskeszürő is a melóhelyemen az egyik polcomon... eplus2
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11605 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 22:07:53 »

nekem ugyanez van dugózva, hibakód lesz de ne foglalkozz vele  wave
nekem is és nincs hibakód nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11606 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 22:09:22 »

Nehogy ilyenre adj pénzt....üsd ki belőle a belét vagy cseréld le egy átmenő csővel....annál jobbat ugyse tudsz.. eplus2
jha, nekünk is az van, nagy áteresztó képességű sport katalizátor eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #11607 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 22:11:13 »

jha, nekünk is az van, nagy áteresztó képességű sport katalizátor eplus2
nyes eplus2
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #11608 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 22:13:09 »

Üdv Tagtársak!

Szerintetek mitől lehet az, hogy 100-120-as folyamatos tempónál egyszerűen leáll a gép alattam? Porlasztók most lettek felújítva, szivattyú jó. Nem a szokásos, terheléses, vészüzemmódos hiba. Egyszerűen megáll, izz. jelző villog és kb. 15. indításra indul. Ja, és néha nem is hagyja beindítani amikor én állítom le. Ja, és hirtelen elkezdett füstölni egyik napról a másikra. Esetleg EGR, vagy főtengely jeladó, vagy mi lehet? Huh?
CMP jeladó (vezérműtengely helyzetérzékelő) hibánál szokott megállni a TDCi
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #11609 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 22:13:58 »

Üdv Tagtársak!

Szerintetek mitől lehet az, hogy 100-120-as folyamatos tempónál egyszerűen leáll a gép alattam? Porlasztók most lettek felújítva, szivattyú jó. Nem a szokásos, terheléses, vészüzemmódos hiba. Egyszerűen megáll, izz. jelző villog és kb. 15. indításra indul. Ja, és néha nem is hagyja beindítani amikor én állítom le. Ja, és hirtelen elkezdett füstölni egyik napról a másikra. Esetleg EGR, vagy főtengely jeladó, vagy mi lehet? Huh?
eldugult go szűrő,cmp jeladó,ill levegősödő üzarendszer.szüntesd ,meg az olajszivárgást a csúcsok körül vagy a szűrőnél,és megszűnik a hiba!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11610 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 22:14:22 »

CMP jeladó (vezérműtengely helyzetérzékelő) hibánál szokott megállni a TDCi
az önmegsemmisítőszenzor nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23822


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #11611 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 22:14:43 »

nyes eplus2
csináltál azóta??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #11612 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 22:18:29 »

csináltál azóta??
Á dehogy... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #11613 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 22:29:02 »

eldugult go szűrő,cmp jeladó,ill levegősödő üzarendszer.szüntesd ,meg az olajszivárgást a csúcsok körül vagy a szűrőnél,és megszűnik a hiba!

Kerestem szivárgást, de nem találtam semmit. Én is a CMP-re gondoltam, ráadásul még a gyári van benne ami állítólag amúgy is beteges. Akkor holnap irány a cromax. A füstölés viszont kissé aggaszt, mert csak 8000 km van a porlasztókban. Köszi az infókat!
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #11614 Dátum: 2011.08.08 hétfő, 22:29:26 »

elkészítettem a turbócső tesztelőt.
kb 1bar -ra nyomtam el de nem eresztett sehol sem , szal tovább kell keresi a hibát.
a turbónak mennyire kell könnyen forognia?mármint ha leveszem a szívócsövet és megpróbálom ujjal megtekerni teljesen könnyedén kellene pörögnie?
mert ez kicsit nehezen megy , de még kézzel elforgatható.
a turbós embernek tudtok egy elérhetőségét adni?
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
tuning94
Vendég
« Új hozzászólás #11615 Dátum: 2011.08.09 kedd, 00:12:50 »

Az csak a németeknél volt...Kintről hozták be a kocsit?
Akkoe gondolom kintről. Részecskeszűrős. Mit csináljak? Honnan tudom, ha tisztítást csinál?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #11616 Dátum: 2011.08.09 kedd, 12:36:03 »

elkészítettem a turbócső tesztelőt.
kb 1bar -ra nyomtam el de nem eresztett sehol sem , szal tovább kell keresi a hibát.
a turbónak mennyire kell könnyen forognia?mármint ha leveszem a szívócsövet és megpróbálom ujjal megtekerni teljesen könnyedén kellene pörögnie?
mert ez kicsit nehezen megy , de még kézzel elforgatható.
a turbós embernek tudtok egy elérhetőségét adni?

hidegen egy kicsit nehezebben tekerhető a turbó tengelye-ez nem probléma.
http://www.turbogyar.hu/
http://www.turbofelcsiki.hu/
http://autoszerviz.5mp.eu/web.php?a=autoszerviz&o=54guqJTkyc

Amúgy lehet még a füst a csúcsok miatt is,de pl nálad szették le a lánc deklijét ugye?Lehet,hogy a nagynyomású szivattyú nem jelölésre lett visszatéve a vezérlésben. Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.09 kedd, 12:37:58 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #11617 Dátum: 2011.08.09 kedd, 12:50:15 »

és ezt hogy lehet kideríteni?
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #11618 Dátum: 2011.08.09 kedd, 12:52:50 »

és ezt hogy lehet kideríteni?

lekell bontani a láncborítást és leellenőrizni,hogy minden a helyén van-e a vezérlésben.Természetesen hozzáértő szakival.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #11619 Dátum: 2011.08.09 kedd, 12:59:13 »

az a fura h nem fogyaszt rosszul ,de kormol. most ~5.8-ra jött ki a fogyasztás ami sztem nem túl sok
 
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #11620 Dátum: 2011.08.09 kedd, 13:00:31 »

az a fura h nem fogyaszt rosszul ,de kormol. most ~5.8-ra jött ki a fogyasztás ami sztem nem túl sok
 
poharazd ki a csúcsokat.lehet,hogy valamelyik már befolyatja az a nyagot és attól füstöl.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #11621 Dátum: 2011.08.09 kedd, 13:01:34 »

és azt meg hogy?
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #11622 Dátum: 2011.08.09 kedd, 14:04:22 »

Srácok!

Észrevettem, hogy ha melegen beindítom (mondjuk 10 perc állás után) az autót, a motor csörög csattog, míg el nem indulok, viszont ha elfordítom a kormányt, hogy az egész szervórendszer (és így gondolom a bütyköstengely) terhelést kap, nem csörög csattog.

Mi lehet itt a hézag?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #11623 Dátum: 2011.08.09 kedd, 14:07:49 »

és azt meg hogy?

worship
Nem akarok kukacosnak tűnni, de légyszi használd a "válasz" funkciót, különben senki se tudja, hogy a kérdésed kinek szól... Persze itt most tudni lehet, hogy a csúcsok poharazására írod.

Arról van szó, hogy a résolajcsöveket leszedik a csúcsokról és mérőpoharakba vezetik. Így derül ki, hogy melyik csúcs mennyi résolajat enged vissza. A szervíz tudja neked megcsinálni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.09 kedd, 14:11:42 írta gabe » Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
waver
Vendég
« Új hozzászólás #11624 Dátum: 2011.08.09 kedd, 14:22:26 »

Ezt a fajta EGR-t minden gond nélkül lehet dugózni?
http://kepfeltoltes.hu/view/110808/tdci_motor02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

lehet dugozni.de hibakodot fog dobni vagy egyböl vagy pár 100 km után.nekem is ilyen van.
Naplózva
gerencsersz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #11625 Dátum: 2011.08.09 kedd, 16:51:24 »

Nálatok a ZEN ( Bárdi-s ,  Unix-os ) és az INA ( 535007410 ) szadonfutó ugyan oda a helyre ment vissza mint a gyári fix ékszijtárcsa ?
Én azt vettem észre , hogy a fenti szabadonfutók kb. 2 mm-el kifelé estek a gyárihoz képest ,
mindkét esetben a fórumok által leirt tárcsákat tettük be és lám - lám a Generátornak Game Over .
Kár érte mert még csak 75000 km van a gépben még majdnem új .
Egyébként az a baj , hogy a Szabadonfutó rövid menethossza miatt a menet végén lévő letörés ( kúp ) mikor felfekszik a generátor menetes tengelyén , akkor még nem teljesen ért be oda ahova kellene a gyári helyére ,  ettől pedig a generátor kap egy oldal irányú terhelést , talán ettől volt baj .
Azért nézzétek meg ti is hogy akkor jó a szabadonfutó felszerelése , ha legfeljebb 1 mm a távolság az ékszijtárcsa meg a generátor oldala között akkor nálatok jó minden.
Én raktam új szijszettet . Tudom egy db-ig jó lesz .

« Utoljára szerkesztve: 2011.08.09 kedd, 16:53:36 írta gerencsersz » Naplózva
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #11626 Dátum: 2011.08.09 kedd, 17:09:59 »

Sziasztok!Na felkerült az uj go szürő!Most már beindul de vagy harmadjára,akkor is alapjárat alatt a fordulat kb4-500 gázra nem reagál kb 10-15mp mulva beáll a fordulat 750-re és onnan minden hepi,megy nem füstöl semmi gond addig amig le nem állitom,utánna ugyan az a procedura.Az egyik okos pcs csere a másik a magas nyomású nyomástartó szelepe,ha belegondolok mindkettő reális mert szentem az a baj,hogy alapból nincs rail nyomás ha beindul fel kell épiteni a railt és utánna megy.Elvileg holnap vagy holnapután poharazunk szentem akkor kiderül.Ja nincs izzitás jelző villogás!
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #11627 Dátum: 2011.08.09 kedd, 17:15:56 »

Nálatok a ZEN ( Bárdi-s ,  Unix-os ) és az INA ( 535007410 ) szadonfutó ugyan oda a helyre ment vissza mint a gyári fix ékszijtárcsa ?
Én azt vettem észre , hogy a fenti szabadonfutók kb. 2 mm-el kifelé estek a gyárihoz képest ,
mindkét esetben a fórumok által leirt tárcsákat tettük be és lám - lám a Generátornak Game Over .
Kár érte mert még csak 75000 km van a gépben még majdnem új .
Egyébként az a baj , hogy a Szabadonfutó rövid menethossza miatt a menet végén lévő letörés ( kúp ) mikor felfekszik a generátor menetes tengelyén , akkor még nem teljesen ért be oda ahova kellene a gyári helyére ,  ettől pedig a generátor kap egy oldal irányú terhelést , talán ettől volt baj .
Azért nézzétek meg ti is hogy akkor jó a szabadonfutó felszerelése , ha legfeljebb 1 mm a távolság az ékszijtárcsa meg a generátor oldala között akkor nálatok jó minden.
Én raktam új szijszettet . Tudom egy db-ig jó lesz .



  taps Batátom! A generátorpajzs gallérját le kell fűrészelni mielőtt felteszed a szabadonfutót, mert különben tényleg jaj a konstrukciónak!
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #11628 Dátum: 2011.08.09 kedd, 17:30:27 »

  taps Batátom! A generátorpajzs gallérját le kell fűrészelni mielőtt felteszed a szabadonfutót, mert különben tényleg jaj a konstrukciónak!
eplus2
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #11629 Dátum: 2011.08.09 kedd, 17:36:29 »

Nálatok a ZEN ( Bárdi-s ,  Unix-os ) és az INA ( 535007410 ) szadonfutó ugyan oda a helyre ment vissza mint a gyári fix ékszijtárcsa ?
Én azt vettem észre , hogy a fenti szabadonfutók kb. 2 mm-el kifelé estek a gyárihoz képest ,
mindkét esetben a fórumok által leirt tárcsákat tettük be és lám - lám a Generátornak Game Over .
Kár érte mert még csak 75000 km van a gépben még majdnem új .
Egyébként az a baj , hogy a Szabadonfutó rövid menethossza miatt a menet végén lévő letörés ( kúp ) mikor felfekszik a generátor menetes tengelyén , akkor még nem teljesen ért be oda ahova kellene a gyári helyére ,  ettől pedig a generátor kap egy oldal irányú terhelést , talán ettől volt baj .
Azért nézzétek meg ti is hogy akkor jó a szabadonfutó felszerelése , ha legfeljebb 1 mm a távolság az ékszijtárcsa meg a generátor oldala között akkor nálatok jó minden.
Én raktam új szijszettet . Tudom egy db-ig jó lesz .
Azok a szabadon futok amiket felraktunk azok benzines generátorra valók, mivel a dizelnél kispórolták a szabadonfutót így nem is ugyanaz a generátor pajzs kialakítása. Gond nincs mert fűrészben a méret, így itt le kell fürészelni a generátor pajzsról ezt a vállat. Pedig Alf még fotókat is felrakott hogy mit és hogyan és honnan... Undecided
Naplózva
gerencsersz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #11630 Dátum: 2011.08.09 kedd, 17:45:03 »

LEVÁGTUK A GENERÁTORROL A PEREMET , AZ EGGYÉRTELMÜ IS VOLT, DE A GOND SZERINTEM AKKOR IS AZ A PÁR MM-EL VAN .
MERT IGEN IGEN CSAK KINT VOLT A FELFOGATÁSA .
Naplózva
teo
Vendég
« Új hozzászólás #11631 Dátum: 2011.08.09 kedd, 17:54:07 »

LEVÁGTUK A GENERÁTORROL A PEREMET , AZ EGGYÉRTELMÜ IS VOLT, DE A GOND SZERINTEM AKKOR IS AZ A PÁR MM-EL VAN .
MERT IGEN IGEN CSAK KINT VOLT A FELFOGATÁSA .

Ez nagyon izgalmas. Amikor összeraktátok, volt-e a működésében, a szíj futásában valami észlelhető, vagy furcsa? Vagy teljesen tutinak látszott?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #11632 Dátum: 2011.08.09 kedd, 18:19:21 »

LEVÁGTUK A GENERÁTORROL A PEREMET , AZ EGGYÉRTELMÜ IS VOLT, DE A GOND SZERINTEM AKKOR IS AZ A PÁR MM-EL VAN .
MERT IGEN IGEN CSAK KINT VOLT A FELFOGATÁSA .
ha már úgy is szerelitek sokat, olvasd le a generátorról az alkatrészkódot (1s7t-300BC  ha jól emlészem) meg a gyártót. A ZEN a visteon MK3-as mondeo generátorokhoz passzol. Meg lennék lepődve, hogy ha a tiéden nem olyan lenne. Ami persze lehet azért is, mert valami nagyokos kendácsolt a gépen.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #11633 Dátum: 2011.08.09 kedd, 18:23:46 »

Sziasztok!Na felkerült az uj go szürő!Most már beindul de vagy harmadjára,akkor is alapjárat alatt a fordulat kb4-500 gázra nem reagál kb 10-15mp mulva beáll a fordulat 750-re és onnan minden hepi,megy nem füstöl semmi gond addig amig le nem állitom,utánna ugyan az a procedura.Az egyik okos pcs csere a másik a magas nyomású nyomástartó szelepe,ha belegondolok mindkettő reális mert szentem az a baj,hogy alapból nincs rail nyomás ha beindul fel kell épiteni a railt és utánna megy.Elvileg holnap vagy holnapután poharazunk szentem akkor kiderül.Ja nincs izzitás jelző villogás!
ez most jött elő? Mert ez általában a porlasztók nyűgje szokott lenni. A gázpedál reakció elmaradása a TDCi motorvezérlés egyik fícsöre sajnos, mert amíg el nem éri az alapjáratot a motor az indítás után, addig nincs gázpedál vezérlés és nincs nyomásfigyelés sem. A letapadós porlasztóknál pont az szokott lenni, hogy az indítási 230-260bar nyomás kezdetben kevés az alapjárat eléréséhez, de mivel nincs vezérlésben, ezért az ecu nem kompenzálja és te sem tudsz beavatkozni a gázpedál segítségével. Így akár több percig is járhat(na) a motor alapjárat alatt az indítás után.  A fordnak erre az volt a megoldása, hogy emeltek az indítási nyomáson (ecu sw frissítés), ami a legtöbb esetben megszűntette ezt a gondot.
Nekem akkor volt ilyen, amikor a nem bele való, felújított porlasztók kissé megfáradtak.
Esetleg újraprogizás segíthet. talán. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #11634 Dátum: 2011.08.09 kedd, 18:29:19 »

elkészítettem a turbócső tesztelőt.
kb 1bar -ra nyomtam el de nem eresztett sehol sem , szal tovább kell keresi a hibát.
a turbónak mennyire kell könnyen forognia?mármint ha leveszem a szívócsövet és megpróbálom ujjal megtekerni teljesen könnyedén kellene pörögnie?
mert ez kicsit nehezen megy , de még kézzel elforgatható.
a turbós embernek tudtok egy elérhetőségét adni?

Kellene nyomni tovább, mert a gyári adat 1,5bar így az 1bar kevés, legalább 1,5-ig fel kell fújni. Lehet olyan hiba, ami miatt 1,2 körül nyílik csak meg.
a kormolás a gázolaj kevés levegővel esete. A gond nálad az, hogy annyira sok helyen látszik belenyúlás a motorba, hogy bármi lehet. Lehet az, amit ALF mond, de az is lehet, hogy valamelyik okos megchippelte a gépet és magasabb üzemanyag nyomást állított be, hogy elfedjen valami hibát. Ennek mondjuk ellent mond a kvázi jó fogyasztás.
Rail nyomást, turbónyomást kellene mérni fordulatszám függvényében. Az is lehet, hogy a CKP jeladó a lendkerék hibája miatt pontatlan jelet ad, ami kvázi "utógyújtásossá" teszi a gépet.
(emialre fogok válaszolni Smiley  wave )
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #11635 Dátum: 2011.08.09 kedd, 18:47:20 »

napokban ujrapróbálkozom ,csak kicsit meg kell változtatni a teknikát mert 1bár felett odalett a dugó Smiley
elvileg  a 7en kapok légtömegmérőt, esetleg és a turbónyomás szenzornak a cseréje változtat valamin
üzemanyag szűrőt is cserélek  sztem holnap hátha , bár sztem az nem oszt nem szoroz ebben az ögyben
ha ezek nem orvosolják kihez menjek aki korrekt árban csinál diagot és "poharazást"?
""várom a mélt""
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #11636 Dátum: 2011.08.09 kedd, 19:47:47 »

napokban ujrapróbálkozom ,csak kicsit meg kell változtatni a teknikát mert 1bár felett odalett a dugó Smiley
elvileg  a 7en kapok légtömegmérőt, esetleg és a turbónyomás szenzornak a cseréje változtat valamin
üzemanyag szűrőt is cserélek  sztem holnap hátha , bár sztem az nem oszt nem szoroz ebben az ögyben
ha ezek nem orvosolják kihez menjek aki korrekt árban csinál diagot és "poharazást"?
""várom a mélt""
Tisztelt Fórumtárs!
Én is elkészitettem a turbócső teszteleő készüléket. Én mindjárt az elején mindkét zárdugóra megerősités céljából ráragasztottam egy 1.5 mm-es a dugók átmérőjének megfelelő alu lemezt, igy megfelelően erős és simán birja a 2 bar állandó nyomást is. Igy minden probléma nélkül tudom tesztelni az 1.5 baros üzemi turbó nyomással a csöveket.
Tisztelettel László!
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
cseresznye
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 615



« Új hozzászólás #11637 Dátum: 2011.08.09 kedd, 20:11:19 »

ez most jött elő? Mert ez általában a porlasztók nyűgje szokott lenni. A gázpedál reakció elmaradása a TDCi motorvezérlés egyik fícsöre sajnos, mert amíg el nem éri az alapjáratot a motor az indítás után, addig nincs gázpedál vezérlés és nincs nyomásfigyelés sem. A letapadós porlasztóknál pont az szokott lenni, hogy az indítási 230-260bar nyomás kezdetben kevés az alapjárat eléréséhez, de mivel nincs vezérlésben, ezért az ecu nem kompenzálja és te sem tudsz beavatkozni a gázpedál segítségével. Így akár több percig is járhat(na) a motor alapjárat alatt az indítás után.  A fordnak erre az volt a megoldása, hogy emeltek az indítási nyomáson (ecu sw frissítés), ami a legtöbb esetben megszűntette ezt a gondot.
Nekem akkor volt ilyen, amikor a nem bele való, felújított porlasztók kissé megfáradtak.
Esetleg újraprogizás segíthet. talán. Smiley
Végül is ugy kezdödött,hogy generátort cseréltem felülröl ezért ki kellet venni a goszürőt,az aksi le volt kötve kb 2órán keresztül.Mikor inditottam már elég sz@rul indult,majd 10km után leállitottam és nem indult kb2óra állás után pöcre indult majd 1km után megint nem go szürő csere után ezt produkálja.
Naplózva

2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #11638 Dátum: 2011.08.09 kedd, 21:57:21 »

Nálatok a ZEN ( Bárdi-s ,  Unix-os ) és az INA ( 535007410 ) szadonfutó ugyan oda a helyre ment vissza mint a gyári fix ékszijtárcsa ?
Én azt vettem észre , hogy a fenti szabadonfutók kb. 2 mm-el kifelé estek a gyárihoz képest ,
mindkét esetben a fórumok által leirt tárcsákat tettük be és lám - lám a Generátornak Game Over .
Kár érte mert még csak 75000 km van a gépben még majdnem új .
Egyébként az a baj , hogy a Szabadonfutó rövid menethossza miatt a menet végén lévő letörés ( kúp ) mikor felfekszik a generátor menetes tengelyén , akkor még nem teljesen ért be oda ahova kellene a gyári helyére ,  ettől pedig a generátor kap egy oldal irányú terhelést , talán ettől volt baj .
Azért nézzétek meg ti is hogy akkor jó a szabadonfutó felszerelése , ha legfeljebb 1 mm a távolság az ékszijtárcsa meg a generátor oldala között akkor nálatok jó minden.
Én raktam új szijszettet . Tudom egy db-ig jó lesz .


Közös beszerzésben legalább 60db szabadonfutó kelt útjára,és ebből 57db hibátlanul teszi a dolgát.
Biztosan úgy gondolod,hogy mindent helyesen csináltatok,de valami apró hiba ezekszerint közécsúszott.
Arról megvagyok győződve,hogy amit Relhist rendelt közösben,és az is amit én vettem az érdi autósboltban,az 100adra illeszkedik az eredeti helyére,és nincs még csak 2század eltérés sem az eredetihez képest.A kúp beér-felzár,és a csapágy oldalához odaszorul a szabadonfutó feneke-ez is egy kiálló gallér.A pajzs és a szabadonfutóü között talán 0,5mm es hézag marad,ezért kell a gallért lefűrészelni a pajzsról.Továbbá a szíjhajtás iránya a szíjtárcsát megszorítja a generátor menetén.Még esélye sincs megmozdulni.

Szerintem lehetséges hibaokok:
beálló generátor csapágy
esetleg az eredeti szíjtárcsa levételekor elgörbült a generátor tengelye.
Ez persze mind csak feltevés és máshol van a hiba,de szerintem a legkevesebb esélye a szabadonfutónak van. Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2011.08.09 kedd, 22:10:10 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #11639 Dátum: 2011.08.09 kedd, 22:11:19 »

napokban ujrapróbálkozom ,csak kicsit meg kell változtatni a teknikát mert 1bár felett odalett a dugó Smiley
elvileg  a 7en kapok légtömegmérőt, esetleg és a turbónyomás szenzornak a cseréje változtat valamin
üzemanyag szűrőt is cserélek  sztem holnap hátha , bár sztem az nem oszt nem szoroz ebben az ögyben
ha ezek nem orvosolják kihez menjek aki korrekt árban csinál diagot és "poharazást"?
""várom a mélt""
A lurdyval szemben az Auto Fortnál keresd Németh Viktort ! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Tsory
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7848


Innen legszebb a kilátás :)


WWW
« Új hozzászólás #11640 Dátum: 2011.08.09 kedd, 22:17:25 »

LEVÁGTUK A GENERÁTORROL A PEREMET , AZ EGGYÉRTELMÜ IS VOLT, DE A GOND SZERINTEM AKKOR IS AZ A PÁR MM-EL VAN .
MERT IGEN IGEN CSAK KINT VOLT A FELFOGATÁSA .

ha caps lock nélkül írsz akkor is látjuk!

a szíj elég hosszú, h ne feszítse a generátor csapágyát. persze az a jobb eset ha síkba fut, és úgy is kellene, de én szabadonfutósítottam dizlit és valami csoda folytán mind síkba futott. se 1 se 2 mm nem került bele.
ha lefűrészelted a peremet akkor nem árt a generátort kitakarítani, mert a belepergő alureszelék elég komoly károkat tud okozni idővel.
és én ennek látom inkább esetedben a létjogosultságát a viszonylag hosszú idő és az ismétlődés miatt.
Naplózva

KLIKK >>>        <<< KLIKK
gerencsersz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #11641 Dátum: 2011.08.09 kedd, 22:20:29 »

Köszi a választ Alf .

Egy darabig fut a gyári új szijszett aztán majd ha megint rángat a szij akkor majd lehet csere , most egy gyári generátor lett felrakva + új szijszett . kb. 30-40 E km-ig biztos jó lesz
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #11642 Dátum: 2011.08.09 kedd, 22:22:17 »

Köszi a választ Alf .

Egy darabig fut a gyári új szijszett aztán majd ha megint rángat a szij akkor majd lehet csere , most egy gyári generátor lett felrakva + új szijszett . kb. 30-40 E km-ig biztos jó lesz
eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #11643 Dátum: 2011.08.10 szerda, 07:23:49 »

Srácok!

Észrevettem, hogy ha melegen beindítom (mondjuk 10 perc állás után) az autót, a motor csörög csattog, míg el nem indulok, viszont ha elfordítom a kormányt, hogy az egész szervórendszer (és így gondolom a bütyköstengely) terhelést kap, nem csörög csattog.

Mi lehet itt a hézag?

Senki?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #11644 Dátum: 2011.08.10 szerda, 10:40:34 »

Senki?
hidrotőke?
néha az enyém is traktorhangon indul, mintha valami össze-vissza járna benne. megpörgetem kicsit álló helyzetben, vagy elmúlik vagy nem. De egy idő után elmúlik. Egyébként elegem van az agyabeteg parajelenségekből, így nem foglalkozom vele. ha akar széthullik, ha nem akkor nem.
Kicsit jobban idegesít a gyorsítádban lévő hullámzás és a motorfék meglódulása néha. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #11645 Dátum: 2011.08.10 szerda, 11:30:41 »

Senki?
ellenőrizd le a szervószíjfeszítő csapágyazását!Piszkosul tud  hangoskodni!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #11646 Dátum: 2011.08.10 szerda, 11:55:27 »

ellenőrizd le a szervószíjfeszítő csapágyazását!Piszkosul tud  hangoskodni!

A görgőét, vagy a feszítőét?
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #11647 Dátum: 2011.08.10 szerda, 11:57:39 »

A görgőét, vagy a feszítőét?
a feszítőnek 1 görgője van-1csapágya.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #11648 Dátum: 2011.08.10 szerda, 12:44:39 »

a feszítőnek 1 görgője van-1csapágya.... vigyor3
Egyszerűen ellenőrizhető egy flex kulccsal. Szervó szíj burkolat le (1 csavar meg egy pöcök) és elfeszíted a feszítőt a szíjtól, de csak óvatosan, mert fut a szíj  wow1 és akkor a feszítőgörgő megáll. Amennyiben elcsendesül akkor csapágycsere  eljen. Persze a vízpumpa is megáll erre figyelj!!!!
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #11649 Dátum: 2011.08.10 szerda, 13:01:34 »

Egyszerűen ellenőrizhető egy flex kulccsal. Szervó szíj burkolat le (1 csavar meg egy pöcök) és elfeszíted a feszítőt a szíjtól, de csak óvatosan, mert fut a szíj  wow1 és akkor a feszítőgörgő megáll. Amennyiben elcsendesül akkor csapágycsere  eljen. Persze a vízpumpa is megáll erre figyelj!!!!

OK. És a csapágy tudna csattogni? A csapágyhangot felismerem, de szerintem ez nem az... nemtudom
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Oldalak: 1 ... 226 227 228 229 230 231 232 [233] 234 235 236 237 238 239 240 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.106 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.