Ford Mondeo Club Hungary
2025.04.08 kedd, 19:39:41
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
337
338
339
340
341
342
343
[
344
]
345
346
347
348
349
350
351
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 15210208 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17150 Dátum:
2012.04.06 péntek, 22:28:07 »
rail sensor volt a gond! Nem hiszem el hgoy hibakod nelkul produkalta...... :S
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17151 Dátum:
2012.04.06 péntek, 22:49:47 »
Idézetet írta: Shad - 2012.04.06 péntek, 22:18:07
Mennyi az előírt?
Én úgy tervezem, hogy minden második olajcserénél cserélek go szűrőt is. Ez nagyságrendileg 30e km-t jelent. Ez így ok?
Múltkor valakinek 22e km-nél olyan fekete volt a go szürő,hogy csak na.Én mindegyik olaj cserénél cserélem ezen nem spórolok.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Shad
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17152 Dátum:
2012.04.06 péntek, 23:32:24 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.04.06 péntek, 22:49:47
Múltkor valakinek 22e km-nél olyan fekete volt a go szürő,hogy csak na.Én mindegyik olaj cserénél cserélem ezen nem spórolok.
Mondjuk ez szerintem nagyban függ, hogy ki mit és hol tankol.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17153 Dátum:
2012.04.07 szombat, 09:58:13 »
Idézetet írta: Shad - 2012.04.06 péntek, 23:32:24
Mondjuk ez szerintem nagyban függ, hogy ki mit és hol tankol.
Ez nekem volt. Csak kúton tankoltam, mindig ugyanott. 1 tüzéptelep saját kútja. Összes saját kamionjuk+fönökök ismerőseik kocsija+a faluban lévő másik kút dolgozói és még sokan ott tankolnak, soha nem volt még gond.
Alf azt mondta, olyan finom a szűrő, h mindig fekete lesz.
Most csak shell v power dízelt teszek bele, majd szétszedem megint mikor cserélem, kíváncsi leszek.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17154 Dátum:
2012.04.07 szombat, 10:00:27 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.04.07 szombat, 09:58:13
Ez nekem volt. Csak kúton tankoltam, mindig ugyanott. 1 tüzéptelep saját kútja. Összes saját kamionjuk+fönökök ismerőseik kocsija+a faluban lévő másik kút dolgozói és még sokan ott tankolnak, soha nem volt még gond.
Alf azt mondta, olyan finom a szűrő, h mindig fekete lesz.
Most csak shell v power dízelt teszek bele, majd szétszedem megint mikor cserélem, kíváncsi leszek.
Nekünk az itteni Shell Diesel-t nem szerette a kocsi,igaz ez szerintem kútfüggő(hol mennyi és milyen adalékot raknak a go-ba). Mi 60ezrenként cseréljük a szűrőt,mégse volt még semmi baj. (kop-kop-kop)
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17155 Dátum:
2012.04.07 szombat, 10:17:47 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.04.07 szombat, 10:00:27
Nekünk az itteni Shell Diesel-t nem szerette a kocsi,igaz ez szerintem kútfüggő(hol mennyi és milyen adalékot raknak a go-ba). Mi 60ezrenként cseréljük a szűrőt,mégse volt még semmi baj. (kop-kop-kop)
Tankoltam már pécsen is a toyotánál lévő shell kútnál többször, nem vettem észre semmit.
Nekem sem volt még semmi baj. De majd lesz előbb/utóbb mert hidegen elég jól kopog
«
Utoljára szerkesztve: 2012.04.07 szombat, 10:19:34 írta Dentcraft
»
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 938
Válasz: Hidrogén generátor
«
Új hozzászólás #17156 Dátum:
2012.04.07 szombat, 10:20:57 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.04 szerda, 11:54:47
Kissé szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatosan.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/01/20/sufnituning_hidrogenhajtas_higgyunk_benne/
Miért nem működhet?
Azt a fontos paramétert, hogy a valóságban mennyi durranógázt állítunk elő, sajnos nem tudtuk pontosan megmérni. Ezen a ponton becslésekre kell hagyatkoznunk. De a számítás végére kiderül, hogy ennek ismerete nélkül is nagy biztonsággal állíthatjuk: sem az energiamegmaradás törvénye, sem a józan paraszti ész alapján nem hozhat hasznot a vízbontás.
Nehéz ugyan egzakt számokra támaszkodni a számításnál, de bizonytalanság esetén mindig jóindulatúan a hidrogénisták legvadabb mondásait vettük alapul, vagyis ha tévedünk, a vízbontás javára tesszük.
Találtam egy elméleti értéket egy hidrogénes oldalon, hogy egy amperrel százszázalékos hatásfokkal 0,0062 liter tiszta hidrogéngázt (nem durranógázt!) lehet termelni percenként. Ez alapján a mi 25 amperünkkel óránként 9,3 litert állíthatunk elő, amiből a hidrogén 3,25 kWh/m³ fűtőértékével számolva mintegy 0,03 kWh energia nyerhető ki. Ha minden egyes folyamatnál, vagyis a vízbontásnál és a későbbi elégetésnél is százszázalékos a hatásfok.
Másfelől közelítve, ha a HHO-generátorok gyártóinak állításait vesszük alapul, egy igen fasza szárazcellás cucc akár 4 liter durranógázt is képes előállítani. Ez ugye a 2 H2O -> 2 H2 + O2 folyamatra vonatkozik, vagyis két vízmolekulából két H2 molekulát és egy O2 molekulát gyártunk. A durranógáz összetétele kétharmad hidrogén, egyharmad oxigén, azaz a mondás szerint óránként mintegy 160 liter hidrogéngázt termelünk, ami többszöröse az előbb említett, elméletileg elérhető optimumnak. De ha ennyit égetnénk el, akkor is csak 0,52 kWh-t kapnánk tökéletes égés esetén, veszteségek nélkül, ami ugye nem mondható el egy benzinmotorról.
Ehhez képest a szegény generátorunkból kiszipkázott 25 amper még a névleges 12 voltos feszültséggel számolva is 0,3 kWh-t jelent egy óra alatt, ráadásul egy meglehetősen rossz hatásfokkal működő belső égésű motorral tekerjük. Tehát a végén még a legvadabb adatokkal számolva is kevesebb energiát kapunk, mint amennyit befektettünk a vízbontásba.
És ha azt nézzük, hogy egy átlagos benzinmotor alapjáraton, vagyis anélkül, hogy egy métert megtenne, egy liter benzint fogyaszt, ami a benzin fűtőértékével beszorozva mintegy 9,5 kWh energiát jelent, láthatjuk, hogy majd' két nagyságrenddel kisebb az eközben termelt hidrogéngáz energiatartalma. Ha meg nyomunk egy gázfröccsöt, és netán közlekedni is szeretnénk, még sokkal rosszabb lesz az arány, mivel a HHO-termelésünk független a motor terhelésétől.
Ez azt jelenti, hogy a benzin mellé annál több mint egy nagyságrenddel kisebb energiatartalmú durranógázt juttatunk a motorba, és ezzel akarunk 15-50 százalékos fogyasztáscsökkenést elérni.
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/02/10/tenyleg_karos_a_modern_dizel_a_szakember_hozzaszol/
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17157 Dátum:
2012.04.07 szombat, 10:49:19 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.04.07 szombat, 10:17:47
Tankoltam már pécsen is a toyotánál lévő shell kútnál többször, nem vettem észre semmit.
Nekem sem volt még semmi baj. De majd lesz előbb/utóbb mert hidegen elég jól kopog
Nekünk a kaposvári Shellel voltak "bajok". Amikor ott tankoltunk,max 780-800at tudtunk elmenni,máshol tankolva meg 900 körül.
Amúgy nem biztos,hogy lesz gond,nekünk is nagyon kopog az egyik,de egyenlőre semmi gond nincs. Ezek ilyenek
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17158 Dátum:
2012.04.07 szombat, 10:54:14 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.04.07 szombat, 10:49:19
Nekünk a kaposvári Shellel voltak "bajok". Amikor ott tankoltunk,max 780-800at tudtunk elmenni,máshol tankolva meg 900 körül.
Amúgy nem biztos,hogy lesz gond,nekünk is nagyon kopog az egyik,de egyenlőre semmi gond nincs. Ezek ilyenek
Ja, asszittem a pécsivel.
Nem ilyenek! Tavaly nem csinálta. Hasonlóan nyomja mint 1 csapágyas motor. Nagyon csúnyán szól. Melegen hibátlan. Írták mások is: "recsegnek a csúcsok"
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17159 Dátum:
2012.04.07 szombat, 10:59:48 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.04.07 szombat, 10:54:14
Ja, asszittem a pécsivel.
Nem ilyenek! Tavaly nem csinálta. Hasonlóan nyomja mint 1 csapágyas motor. Nagyon csúnyán szól. Melegen hibátlan. Írták mások is: "recsegnek a csúcsok"
Ja,èrtem. Nekünk a règihez kèpest csúnya hangja van,de amig megy,addig nincs gond.
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 938
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17160 Dátum:
2012.04.07 szombat, 11:25:54 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.04.07 szombat, 10:49:19
Nekünk a kaposvári Shellel voltak "bajok". Amikor ott tankoltunk,max 780-800at tudtunk elmenni,máshol tankolva meg 900 körül.
Amúgy nem biztos,hogy lesz gond,nekünk is nagyon kopog az egyik,de egyenlőre semmi gond nincs. Ezek ilyenek
Ez érdekes mert éppen a Shell hirdeti ugye a takarékos Fuelsave üzemanyagjait.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17161 Dátum:
2012.04.07 szombat, 11:28:00 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2012.04.07 szombat, 11:25:54
Ez érdekes mert éppen a Shell hirdeti ugye a takarékos Fuelsave üzemanyagjait.
A papír mindent elbír...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17162 Dátum:
2012.04.07 szombat, 11:40:29 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2012.04.07 szombat, 11:25:54
Ez érdekes mert éppen a Shell hirdeti ugye a takarékos Fuelsave üzemanyagjait.
Ez még Fuelsave előtt volt. Mindenesetre a Mondi nem szerette a kagylós go-t,mostanában Mol/OMW megy bele,az "tetszik" neki.
Naplózva
Shad
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17163 Dátum:
2012.04.07 szombat, 16:22:21 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2012.04.07 szombat, 11:25:54
Ez érdekes mert éppen a Shell hirdeti ugye a takarékos Fuelsave üzemanyagjait.
Én náluk tankolok, mindig ugyanott. 7-nél még nem evett többet, pedig én 90%-ban Budapesten használom. Előtte OMV-hez jártam, mindig ugyanoda. Akkor se evett 7-nél többet
Ettől függetlenül én el tudom képzelni, hogy "fuel save", csak mondjuk nem 7 literes fogyinál venni észre, hanem mondjuk 30-nál. Igazából kicsit bánom, hogy amikor tavaly tavasszal cseréltem a go szűrőt, nem szedtem szét ami benne volt. Eszembe se jutott..Alcor volt benne, és rá volt írva a 2 mikron!!!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17164 Dátum:
2012.04.07 szombat, 18:25:50 »
Idézetet írta: GiN - 2012.04.06 péntek, 21:52:51
nekem azon a csonk környékén, ahol megy a szelepfedélbe a levegő, enyhén foltos a csonk. vacak a bilincs? vagy mitől van?
Gyáriba két fajta szivócső van...kétrészes(egy rakás sz@r) ezt hanyagoljuk....van az egybe és vastag...na ez penge...sajnos nekem is lekellet cserélnem erre mert a másikat a nagyobb turbó elszakitotta.
A szelepdekninél lévő csonkhoz meg kell egy normális bilincs és megkell húzni rendesen..ennyi.
Ideiglenes orvoslásra a réginél a bilincs mögét tettem egy gyorskötözőt még és kajak meghúztem..jól birta ugy,de elszakad a turbónál mint irtam és cseréltem.
Naplózva
T0aD
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17165 Dátum:
2012.04.07 szombat, 21:32:08 »
Sziasztok
Olajcsere előtt állok. Milyen olajat rakjak bele? Most Ford formula van előtte Motorcraft volt. Valami ötlet?
A szűrők mind gyáriak lesznek, csak az olajon agyalok.
Cserélnék váltó olajat is arra valami ötlet?
köszi a segítséget
Naplózva
Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt: Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17166 Dátum:
2012.04.07 szombat, 21:56:34 »
Idézetet írta: T0aD - 2012.04.07 szombat, 21:32:08
Sziasztok
Olajcsere előtt állok. Milyen olajat rakjak bele? Most Ford formula van előtte Motorcraft volt. Valami ötlet?
A szűrők mind gyáriak lesznek, csak az olajon agyalok.
Cserélnék váltó olajat is arra valami ötlet?
köszi a segítséget
itt erről már volt többféle elmélet.Sokan a gyári olajat rakjuk bele többen ezt fhosnak tartják.Azt mondom 5W-30-as legyen és a gyári értékeket tudja.Aztán ha gondolod tegyél bele másik fajtát de az érték ez legyen.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17167 Dátum:
2012.04.07 szombat, 22:38:50 »
Idézetet írta: T0aD - 2012.04.07 szombat, 21:32:08
Sziasztok
Olajcsere előtt állok. Milyen olajat rakjak bele? Most Ford formula van előtte Motorcraft volt. Valami ötlet?
A szűrők mind gyáriak lesznek, csak az olajon agyalok.
Cserélnék váltó olajat is arra valami ötlet?
köszi a segítséget
Itt egy leírás a váltóolaj cseréről, benne van az olaj típusa is (75w90)
http://mondeo.hu/wiki/index.php/V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Mad-V
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1995
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17168 Dátum:
2012.04.07 szombat, 23:25:29 »
Idézetet írta: GiN - 2012.04.06 péntek, 21:52:51
nekem azon a csonk környékén, ahol megy a szelepfedélbe a levegő, enyhén foltos a csonk. vacak a bilincs? vagy mitől van?
úgy érted olajpárás? tegyél rá egy új bilincset, illetve ellenőrizd a szelepfedél csavarjait is, lehet, hogy onnan kap egy kis olajat, mert nincs lehúzva rendesen a csavar/csavarok
Naplózva
T0aD
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 284
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17169 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 08:58:30 »
Köszönöm a segítséget.
Naplózva
Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt: Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17170 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 10:05:30 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.04.07 szombat, 23:25:29
úgy érted olajpárás? tegyél rá egy új bilincset, illetve ellenőrizd a szelepfedél csavarjait is, lehet, hogy onnan kap egy kis olajat, mert nincs lehúzva rendesen a csavar/csavarok
Idézetet írta: Bunyek - 2012.04.07 szombat, 18:25:50
Gyáriba két fajta szivócső van...kétrészes(egy rakás sz@r) ezt hanyagoljuk....van az egybe és vastag...na ez penge...sajnos nekem is lekellet cserélnem erre mert a másikat a nagyobb turbó elszakitotta.
A szelepdekninél lévő csonkhoz meg kell egy normális bilincs és megkell húzni rendesen..ennyi.
Ideiglenes orvoslásra a réginél a bilincs mögét tettem egy gyorskötözőt még és kajak meghúztem..jól birta ugy,de elszakad a turbónál mint irtam és cseréltem.
Köszi, a bilncset le is cseréltem már tegnap..
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27057
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17171 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 11:40:51 »
Most néztem, a Formidable szerint hidegen és alapjáraton 285-287 bar a rail nyomás, és amikor óvatos gázt adok, még 1100 körül sem nagyon megy fel 300 fölé, és kicsit darabos is a motor járása ilyenkor. Tovább nyomva hirtelen ugrik meg a nyomás és lesz 450, meg onnan tovább, ahogyan kell. Ez így szerintem nem normális egészen, de minek lehet baja?
A másik, hogy a TPS két ellentétesen mozgó értéke nagyon nem ellentétesen mozog, az alaphelyzethez képest egész kis pedálmozdításra is több tized voltot változik a kettő összege, miközben a harmadik érték is elmegy valami 1,5-ről 1,9V-ra.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17172 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 11:48:41 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.04.08 vasárnap, 11:40:51
A másik, hogy a TPS két ellentétesen mozgó értéke nagyon nem ellentétesen mozog, az alaphelyzethez képest egész kis pedálmozdításra is több tized voltot változik a kettő összege, miközben a harmadik érték is elmegy valami 1,5-ről 1,9V-ra.
AndyA
Az ott gebasz, mert biztonsági okokból a gázpedál inverz jeleket ad. Ha a kettő összege nem konstans, akkor az baj. (A differenciálttal lehet kiszűrni, ha valamelyik potméter behal vagy zárlatos lesz).
Mielőtt nagyon túrkálsz a motorban, a TPS-t cserélned kell!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27057
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17173 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 15:08:39 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.08 vasárnap, 11:48:41
Az ott gebasz, mert biztonsági okokból a gázpedál inverz jeleket ad. Ha a kettő összege nem konstans, akkor az baj. (A differenciálttal lehet kiszűrni, ha valamelyik potméter behal vagy zárlatos lesz).
Mielőtt nagyon túrkálsz a motorban, a TPS-t cserélned kell!
Ez volt a tippem már 3 hónapja is, amikor reggelente először elkezdett dadogni.
Van valakinek fölösben egy TPS-e?
Ilyenből jó a bontott (angol is?), vagy mindeképpen újat érdemes belőle beszerezni?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17174 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 18:31:34 »
Idézetet írta: Mad-V - 2012.04.07 szombat, 23:25:29
úgy érted olajpárás? tegyél rá egy új bilincset, illetve ellenőrizd a szelepfedél csavarjait is, lehet, hogy onnan kap egy kis olajat, mert nincs lehúzva rendesen a csavar/csavarok
Mivel a szelepfedéltől a szívócsőbe menő cső a kartergázt vezeti vissza, ezért van ott olajpára.
Naplózva
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17175 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 18:36:57 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.04.08 vasárnap, 11:40:51
Most néztem, a Formidable szerint hidegen és alapjáraton 285-287 bar a rail nyomás, és amikor óvatos gázt adok, még 1100 körül sem nagyon megy fel 300 fölé, és kicsit darabos is a motor járása ilyenkor. Tovább nyomva hirtelen ugrik meg a nyomás és lesz 450, meg onnan tovább, ahogyan kell. Ez így szerintem nem normális egészen, de minek lehet baja?
Akkor mi lenne a normális, ha szerinted ez nem az?
Idézetet írta: AndyA - 2012.04.08 vasárnap, 11:40:51
A másik, hogy a TPS két ellentétesen mozgó értéke nagyon nem ellentétesen mozog, az alaphelyzethez képest egész kis pedálmozdításra is több tized voltot változik a kettő összege, miközben a harmadik érték is elmegy valami 1,5-ről 1,9V-ra.
nyugi, nincs baja a gázpedálhelyzet jeladónak, csak az APP1 csökkenő. Az APP2 és APP3 növekvő, s nem kell ugyanaz legyen az értékűk(az APP2 mindig nagyobb értéket fog mutatni).
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17176 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 18:38:37 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.08 vasárnap, 18:31:34
Mivel a szelepfedéltől a szívócsőbe menő cső a kartergázt vezeti vissza, ezért van ott olajpára.
Ha jól tudom, akkor a felső rész elsődlegesen a friss levegő beengedéséért felelős: amikor a blown-by gázok a PCV-n keresztül elszívásra kerülnek, akkor a friss levegő ott megy be.
Ha visszafele sok olaj megy, az azt jelenti, hogy a PCV betojt, lezárt és a kialakuló nyomás a szelepszár szimmeringeken keresztül arra távoznak.
Persze javítsatok, ha tévednék.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17177 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 19:05:03 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.08 vasárnap, 18:36:57
Akkor mi lenne a normális, ha szerinted ez nem az?nyugi, nincs baja a gázpedálhelyzet jeladónak, csak az APP1 csökkenő. Az APP2 és APP3 növekvő, s nem kell ugyanaz legyen az értékűk(az APP2 mindig nagyobb értéket fog mutatni).
Annak úgy nincs értelme. Ha van 3 értéked, amelyek egymástól teljesen függetlenek, akkor sohasem tudhatod, hogy melyik romlik el.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27057
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17178 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 19:16:01 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.08 vasárnap, 18:36:57
Akkor mi lenne a normális, ha szerinted ez nem az?nyugi, nincs baja a gázpedálhelyzet jeladónak, csak az APP1 csökkenő. Az APP2 és APP3 növekvő, s nem kell ugyanaz legyen az értékűk(az APP2 mindig nagyobb értéket fog mutatni).
Tudom.
Az összegük nem állandó, kicsit sem. Minimális pedálmozdításra is több tizedet változik az összeg, mondjuk eleinte 5,1V, azután felmegy 0,3-0,4-gyel többre is.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17179 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 19:30:03 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.08 vasárnap, 18:31:34
Mivel a szelepfedéltől a szívócsőbe menő cső a kartergázt vezeti vissza, ezért van ott olajpára.
Szia!
Kösz a hozzászólást! Úgy fest, értesz a járművekhez. Kifejezetten a tdci a hobbid? vagy szakmád?
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17180 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 19:38:02 »
1-es érzékelő 4.1V
2-es érzékelő 1,7V
3-as érzékelő 0,8V
1-es értéke lefelé megy, a 2-3-as értéke pozitiv irányba növekszik....
Egy kövér parkettán mindhárom értéke kb 2,5V körül van....
ha ilyen akkor semmi baja....
«
Utoljára szerkesztve: 2012.04.08 vasárnap, 19:39:50 írta Bunyek
»
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27057
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17181 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 19:51:46 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.04.08 vasárnap, 19:38:02
1-es érzékelő 4.1V
2-es érzékelő 1,7V
3-as érzékelő 0,8V
1-es értéke lefelé megy, a 2-3-as értéke pozitiv irányba növekszik....
Egy kövér parkettán mindhárom értéke kb 2,5V körül van....
ha ilyen akkor semmi baja....
Az 1-es kb. stimmel, de a 2-es 1,5V, a 3-as 1,1V körül van alapjáraton. Gázadásra az 1+3 összege is növekedésnek indul, közben a 2-es is megy lassan felfelé.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17182 Dátum:
2012.04.08 vasárnap, 19:56:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.04.08 vasárnap, 19:51:46
Az 1-es kb. stimmel, de a 2-es 1,5V, a 3-as 1,1V körül van alapjáraton. Gázadásra az 1+3 összege is növekedésnek indul, közben a 2-es is megy lassan felfelé.
AndyA
Az egyes nem növekedhet,csak csökkenhet.....a 2-3 növekedhet....3-as a legtöbbet,2-es kevesebbet ha lineárisan nézzük...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Hidrogén generátor
«
Új hozzászólás #17183 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 08:54:48 »
Idézetet írta: Lacimanó - 2012.04.07 szombat, 10:20:57
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/02/10/tenyleg_karos_a_modern_dizel_a_szakember_hozzaszol/
én is ezt mondom a HHO-ra: keverjünk éghető gázt a töltőlevegőbe és jobb lesz a hatásfok (kis túlzással). Lehet, H2-t, LPG-t, NOx-ot.
A vakítás a HHO generátor rész.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27057
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17184 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 11:15:36 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.04.08 vasárnap, 19:56:42
Az egyes nem növekedhet,csak csökkenhet.....a 2-3 növekedhet....3-as a legtöbbet,2-es kevesebbet ha lineárisan nézzük...
Ha jól értettem, az 1+3-nak kell állandónak lennie. Az 1 elindul le, a 3 elindul fel, de az összeg nem marad állandó, hanem az is nagyon hamar növekedésnek indul. A 2-es meg valami differencijel lehet, mert saccra az alap 1,5V-hoz képest annyival megy feljebb, amennyivel az 1+3 összege megy feljebb.
De az sem igen tetszik, hogy az 1 és 3 már jópár tizeddel odébb van, mint az alaphelyzet, de a motor semmit nem csinál, ugyanúgy alapjáraton marad, azután meg egyszercsak, hirtelen kezd el felpörögni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27057
Válasz: Hidrogén generátor
«
Új hozzászólás #17185 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 11:17:39 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.04.09 hétfő, 08:54:48
én is ezt mondom a HHO-ra: keverjünk éghető gázt a töltőlevegőbe és jobb lesz a hatásfok (kis túlzással). Lehet, H2-t, LPG-t, NOx-ot.
A vakítás a HHO generátor rész.
Abban az a vakítás, amennyi H2-t előállít, és hogy mindezt az autó saját erejéből teszi.
Onnantól viszont, hogy külső forrásból visszük be a segédanyagot, annak a mennyiségét és árát is bele kell számolni a megtakarításba. Ismert a gázos rendszer, de Mondeonál csak alig-alig hozza be nagysokára az árát, annyira drága, és annyira kevéssé csökkenti az eredetileg sem toronymagas fogyasztást.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
balko
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1065
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17186 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 12:25:18 »
A kopogásérzékelö mibe kerül???
Merre lakik?
Üdv
Naplózva
2002 TDCI ford mondeo 130le
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17187 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 13:21:33 »
Sziasztok.Egy kérdésem lenne.Mi van akkor ha az üzemanyag szűrőre mágneseket raknék?Milyen valószínűséggel lenne hatékony,hogy meg fogja a fémet ha van benne?És,hogy nem e okoz kárt valaminek?
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17188 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 13:39:28 »
Idézetet írta: tuza35 - 2012.04.09 hétfő, 13:21:33
Sziasztok.Egy kérdésem lenne.Mi van akkor ha az üzemanyag szűrőre mágneseket raknék?Milyen valószínűséggel lenne hatékony,hogy meg fogja a fémet ha van benne?És,hogy nem e okoz kárt valaminek?
A szűrő után van a fém forrása (nagynyomású) akkor a szűrőre miért akarsz rakni?
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17189 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 14:07:27 »
Csak kérdeztem.De azt nem tudom,hogy ha van benne fém akkor a GO szűrőből vissza dolgozza e a nagy nyomású rendszerbe.Csak azért gondoltam meg kérdezni mert annyival kevesebb fém forog a rendszerben.Erre gondoltam.
Idézetet írta: Ervin - 2012.04.09 hétfő, 13:39:28
A szűrő után van a fém forrása (nagynyomású) akkor a szűrőre miért akarsz rakni?
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17190 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 14:27:35 »
Idézetet írta: tuza35 - 2012.04.09 hétfő, 14:07:27
Csak kérdeztem.De azt nem tudom,hogy ha van benne fém akkor a GO szűrőből vissza dolgozza e a nagy nyomású rendszerbe.Csak azért gondoltam meg kérdezni mert annyival kevesebb fém forog a rendszerben.Erre gondoltam.
Értelek!
Szerintem nem sok haszna lenne! Ha annyi fém lenne, hogy forog a rendszerben, akkor úgyis nagynyomású csere, ha meg kevés van az meg a go szűrő filterében akad.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17191 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 15:01:50 »
Köszönöm az infót.
Idézetet írta: Ervin - 2012.04.09 hétfő, 14:27:35
Értelek!
Szerintem nem sok haszna lenne! Ha annyi fém lenne, hogy forog a rendszerben, akkor úgyis nagynyomású csere, ha meg kevés van az meg a go szűrő filterében akad.
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27057
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17192 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 15:08:14 »
Idézetet írta: tuza35 - 2012.04.09 hétfő, 13:21:33
Sziasztok.Egy kérdésem lenne.Mi van akkor ha az üzemanyag szűrőre mágneseket raknék?Milyen valószínűséggel lenne hatékony,hogy meg fogja a fémet ha van benne?És,hogy nem e okoz kárt valaminek?
Én azt tudnám inkább elképzelni, hogy a nagynyomású körbe egy mágnescsapdát építeni. Kiszélesedő csőrész, az áramlás lelassul, a mágnes kihalássza a fémreszeléket, majd továbbmegy a csőben a cucc.
Időnként ki kell tekerni a mágnest és lepucolni róla az apraját.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17193 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 15:39:32 »
Idézetet írta: balko - 2012.04.09 hétfő, 12:25:18
A kopogásérzékelö mibe kerül???
Merre lakik?
Üdv
telefonon meg kell kérdezni:
http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=51192557&termek_al_id=15702
Amúgy a vítpumpa mellett lakik a blokk oldalán a szívósor alatt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17194 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 16:19:06 »
Idézetet írta: Hyperborg - 2012.04.08 vasárnap, 18:38:37
Ha jól tudom, akkor a felső rész elsődlegesen a friss levegő beengedéséért felelős: amikor a blown-by gázok a PCV-n keresztül elszívásra kerülnek, akkor a friss levegő ott megy be.
Ha visszafele sok olaj megy, az azt jelenti, hogy a PCV betojt, lezárt és a kialakuló nyomás a szelepszár szimmeringeken keresztül arra távoznak.
Persze javítsatok, ha tévednék.
Benzinesnél.
Naplózva
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17195 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 16:32:29 »
Idézetet írta: GiN - 2012.04.08 vasárnap, 19:30:03
Szia!
Kösz a hozzászólást! Úgy fest, értesz a járművekhez. Kifejezetten a tdci a hobbid? vagy szakmád?
Nincs mit. Hobbi, de nem kifejezetten a tdci, igaz nekem is az van, csak nem mondeo.
Naplózva
balko
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1065
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17196 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 16:45:08 »
Idézetet írta: alf - 2012.04.09 hétfő, 15:39:32
telefonon meg kell kérdezni:
http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=51192557&termek_al_id=15702
Amúgy a vítpumpa mellett lakik a blokk oldalán a szívósor alatt.
Naplózva
2002 TDCI ford mondeo 130le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48577
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17197 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 16:47:19 »
Idézetet írta: raven - 2012.04.09 hétfő, 16:32:29
Nincs mit. Hobbi, de nem kifejezetten a tdci, igaz nekem is az van, csak nem mondeo.
fókád van?Vagy smax-galaxi.....?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17198 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 16:50:49 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.04.09 hétfő, 11:15:36
Ha jól értettem, az 1+3-nak kell állandónak lennie. Az 1 elindul le, a 3 elindul fel, de az összeg nem marad állandó, hanem az is nagyon hamar növekedésnek indul. A 2-es meg valami differencijel lehet, mert saccra az alap 1,5V-hoz képest annyival megy feljebb, amennyivel az 1+3 összege megy feljebb.
De az sem igen tetszik, hogy az 1 és 3 már jópár tizeddel odébb van, mint az alaphelyzet, de a motor semmit nem csinál, ugyanúgy alapjáraton marad, azután meg egyszercsak, hirtelen kezd el felpörögni.
AndyA
Inkább az 1+2, de ebben se vagyok teljesen biztos.
Meg egyébként is, ha szkóppal mérnéd párhuzamosan mind a 3 értéket, akkor talán pontosabb lenne, hisz a Formidable szekvenciálisan kérdezi a PID-ket a PCM-től, és ha utána számolunk .... mondjuk a Formidable 1 másodperc alatt frissíti újra mind a 20 PID értékét, akkor két egymásutáni PID lekérdezés között kb. 50 ms telik el, tehát az APP1, APP2 és APP3 mintavételezése nem egyidőben történik, hanem kb 50ms időbeli különbség van, ebből adódhat azért némi pontatlanság, amikor a gázpedál mozog.
Naplózva
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #17199 Dátum:
2012.04.09 hétfő, 16:54:45 »
Idézetet írta: balko - 2012.04.09 hétfő, 12:25:18
A kopogásérzékelö mibe kerül???
Merre lakik?
Üdv
Akarod cserélni vagy csak érdekel az ára?
Naplózva
Oldalak:
1
...
337
338
339
340
341
342
343
[
344
]
345
346
347
348
349
350
351
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ