Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 12:23:48 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 337 338 339 340 341 342 343 [344] 345 346 347 348 349 350 351 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14382747 alkalommal)
0 Felhasználó és 33 vendég van a témában
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #17150 Dátum: 2012.04.06 péntek, 22:28:07 »

rail sensor volt a gond! Nem hiszem el hgoy hibakod nelkul produkalta...... :S
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #17151 Dátum: 2012.04.06 péntek, 22:49:47 »

Mennyi az előírt? help

Én úgy tervezem, hogy minden második olajcserénél cserélek go szűrőt is. Ez nagyságrendileg 30e km-t jelent. Ez így ok?
Múltkor valakinek 22e km-nél olyan fekete volt a go szürő,hogy csak na.Én mindegyik olaj cserénél cserélem ezen nem spórolok.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #17152 Dátum: 2012.04.06 péntek, 23:32:24 »

Múltkor valakinek 22e km-nél olyan fekete volt a go szürő,hogy csak na.Én mindegyik olaj cserénél cserélem ezen nem spórolok.

Mondjuk ez szerintem nagyban függ, hogy ki mit és hol tankol.
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17153 Dátum: 2012.04.07 szombat, 09:58:13 »

Mondjuk ez szerintem nagyban függ, hogy ki mit és hol tankol.

Ez nekem volt. Csak kúton tankoltam, mindig ugyanott. 1 tüzéptelep saját kútja. Összes saját kamionjuk+fönökök ismerőseik kocsija+a faluban lévő másik kút dolgozói és még sokan ott tankolnak, soha nem volt még gond.

Alf azt mondta,  olyan finom a szűrő, h mindig fekete lesz.

 Most csak shell v power dízelt  teszek bele, majd szétszedem megint mikor cserélem, kíváncsi leszek.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #17154 Dátum: 2012.04.07 szombat, 10:00:27 »

Ez nekem volt. Csak kúton tankoltam, mindig ugyanott. 1 tüzéptelep saját kútja. Összes saját kamionjuk+fönökök ismerőseik kocsija+a faluban lévő másik kút dolgozói és még sokan ott tankolnak, soha nem volt még gond.

Alf azt mondta,  olyan finom a szűrő, h mindig fekete lesz.

 Most csak shell v power dízelt  teszek bele, majd szétszedem megint mikor cserélem, kíváncsi leszek.

Nekünk az itteni Shell Diesel-t nem szerette a kocsi,igaz ez szerintem kútfüggő(hol mennyi és milyen adalékot raknak a go-ba). Mi 60ezrenként cseréljük a szűrőt,mégse volt még semmi baj. (kop-kop-kop)
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17155 Dátum: 2012.04.07 szombat, 10:17:47 »

Nekünk az itteni Shell Diesel-t nem szerette a kocsi,igaz ez szerintem kútfüggő(hol mennyi és milyen adalékot raknak a go-ba). Mi 60ezrenként cseréljük a szűrőt,mégse volt még semmi baj. (kop-kop-kop)

Tankoltam már pécsen is a toyotánál lévő shell kútnál többször, nem vettem észre semmit.
Nekem sem volt még semmi baj. De majd lesz előbb/utóbb mert hidegen elég jól kopog rinya
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.07 szombat, 10:19:34 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #17156 Dátum: 2012.04.07 szombat, 10:20:57 »

Kissé szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatosan.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/01/20/sufnituning_hidrogenhajtas_higgyunk_benne/

Miért nem működhet?
Azt a fontos paramétert, hogy a valóságban mennyi durranógázt állítunk elő, sajnos nem tudtuk pontosan megmérni. Ezen a ponton becslésekre kell hagyatkoznunk. De a számítás végére kiderül, hogy ennek ismerete nélkül is nagy biztonsággal állíthatjuk: sem az energiamegmaradás törvénye, sem a józan paraszti ész alapján nem hozhat hasznot a vízbontás.

Nehéz ugyan egzakt számokra támaszkodni a számításnál, de bizonytalanság esetén mindig jóindulatúan a hidrogénisták legvadabb mondásait vettük alapul, vagyis ha tévedünk, a vízbontás javára tesszük.

Találtam egy elméleti értéket egy hidrogénes oldalon, hogy egy amperrel százszázalékos hatásfokkal 0,0062 liter tiszta hidrogéngázt (nem durranógázt!) lehet termelni percenként. Ez alapján a mi 25 amperünkkel óránként 9,3 litert állíthatunk elő, amiből a hidrogén 3,25 kWh/m³ fűtőértékével számolva mintegy 0,03 kWh energia nyerhető ki. Ha minden egyes folyamatnál, vagyis a vízbontásnál és a későbbi elégetésnél is százszázalékos a hatásfok.

Másfelől közelítve, ha a HHO-generátorok gyártóinak állításait vesszük alapul, egy igen fasza szárazcellás cucc akár 4 liter durranógázt is képes előállítani. Ez ugye a 2 H2O -> 2 H2 + O2 folyamatra vonatkozik, vagyis két vízmolekulából két H2 molekulát és egy O2 molekulát gyártunk. A durranógáz összetétele kétharmad hidrogén, egyharmad oxigén, azaz a mondás szerint óránként mintegy 160 liter hidrogéngázt termelünk, ami többszöröse az előbb említett, elméletileg elérhető optimumnak. De ha ennyit égetnénk el, akkor is csak 0,52 kWh-t kapnánk tökéletes égés esetén, veszteségek nélkül, ami ugye nem mondható el egy benzinmotorról.

Ehhez képest a szegény generátorunkból kiszipkázott 25 amper még a névleges 12 voltos feszültséggel számolva is 0,3 kWh-t jelent egy óra alatt, ráadásul egy meglehetősen rossz hatásfokkal működő belső égésű motorral tekerjük. Tehát a végén még a legvadabb adatokkal számolva is kevesebb energiát kapunk, mint amennyit befektettünk a vízbontásba.

És ha azt nézzük, hogy egy átlagos benzinmotor alapjáraton, vagyis anélkül, hogy egy métert megtenne, egy liter benzint fogyaszt, ami a benzin fűtőértékével beszorozva mintegy 9,5 kWh energiát jelent, láthatjuk, hogy majd' két nagyságrenddel kisebb az eközben termelt hidrogéngáz energiatartalma. Ha meg nyomunk egy gázfröccsöt, és netán közlekedni is szeretnénk, még sokkal rosszabb lesz az arány, mivel a HHO-termelésünk független a motor terhelésétől.

Ez azt jelenti, hogy a benzin mellé annál több mint egy nagyságrenddel kisebb energiatartalmú durranógázt juttatunk a motorba, és ezzel akarunk 15-50 százalékos fogyasztáscsökkenést elérni.
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/02/10/tenyleg_karos_a_modern_dizel_a_szakember_hozzaszol/
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #17157 Dátum: 2012.04.07 szombat, 10:49:19 »

Tankoltam már pécsen is a toyotánál lévő shell kútnál többször, nem vettem észre semmit.
Nekem sem volt még semmi baj. De majd lesz előbb/utóbb mert hidegen elég jól kopog rinya

Nekünk a kaposvári Shellel voltak "bajok". Amikor ott tankoltunk,max 780-800at tudtunk elmenni,máshol tankolva meg 900 körül.
Amúgy nem biztos,hogy lesz gond,nekünk is nagyon kopog az egyik,de egyenlőre semmi gond nincs. Ezek ilyenek Smiley
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17158 Dátum: 2012.04.07 szombat, 10:54:14 »

Nekünk a kaposvári Shellel voltak "bajok". Amikor ott tankoltunk,max 780-800at tudtunk elmenni,máshol tankolva meg 900 körül.
Amúgy nem biztos,hogy lesz gond,nekünk is nagyon kopog az egyik,de egyenlőre semmi gond nincs. Ezek ilyenek Smiley

Ja, asszittem a pécsivel.
Nem ilyenek! Tavaly nem csinálta. Hasonlóan nyomja mint 1 csapágyas motor. Nagyon csúnyán szól. Melegen hibátlan.    Írták mások is: "recsegnek a csúcsok"
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #17159 Dátum: 2012.04.07 szombat, 10:59:48 »

Ja, asszittem a pécsivel.
Nem ilyenek! Tavaly nem csinálta. Hasonlóan nyomja mint 1 csapágyas motor. Nagyon csúnyán szól. Melegen hibátlan.    Írták mások is: "recsegnek a csúcsok"

Ja,èrtem. Nekünk a règihez kèpest csúnya hangja van,de amig megy,addig nincs gond.
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #17160 Dátum: 2012.04.07 szombat, 11:25:54 »

Nekünk a kaposvári Shellel voltak "bajok". Amikor ott tankoltunk,max 780-800at tudtunk elmenni,máshol tankolva meg 900 körül.
Amúgy nem biztos,hogy lesz gond,nekünk is nagyon kopog az egyik,de egyenlőre semmi gond nincs. Ezek ilyenek Smiley
Ez érdekes mert éppen a Shell hirdeti ugye a  takarékos Fuelsave üzemanyagjait.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17161 Dátum: 2012.04.07 szombat, 11:28:00 »

Ez érdekes mert éppen a Shell hirdeti ugye a  takarékos Fuelsave üzemanyagjait.

A papír mindent elbír...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #17162 Dátum: 2012.04.07 szombat, 11:40:29 »

Ez érdekes mert éppen a Shell hirdeti ugye a  takarékos Fuelsave üzemanyagjait.

Ez még Fuelsave előtt volt. Mindenesetre a Mondi nem szerette a kagylós go-t,mostanában Mol/OMW megy bele,az "tetszik" neki.
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #17163 Dátum: 2012.04.07 szombat, 16:22:21 »

Ez érdekes mert éppen a Shell hirdeti ugye a  takarékos Fuelsave üzemanyagjait.

Én náluk tankolok, mindig ugyanott. 7-nél még nem evett többet, pedig én 90%-ban Budapesten használom. Előtte OMV-hez jártam, mindig ugyanoda. Akkor se evett 7-nél többet nyes

Ettől függetlenül én el tudom képzelni, hogy "fuel save", csak mondjuk nem 7 literes fogyinál venni észre, hanem mondjuk 30-nál. Igazából kicsit bánom, hogy amikor tavaly tavasszal cseréltem a go szűrőt, nem szedtem szét ami benne volt. Eszembe se jutott..Alcor volt benne, és rá volt írva a 2 mikron!!!
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #17164 Dátum: 2012.04.07 szombat, 18:25:50 »

nekem azon a csonk környékén, ahol megy a szelepfedélbe a levegő, enyhén foltos a csonk. vacak a bilincs? vagy mitől van?

Gyáriba két fajta szivócső van...kétrészes(egy rakás sz@r) ezt hanyagoljuk....van az egybe és vastag...na ez penge...sajnos nekem is lekellet cserélnem erre mert a másikat a nagyobb turbó elszakitotta.
A szelepdekninél lévő csonkhoz meg kell egy normális bilincs és megkell húzni rendesen..ennyi.
Ideiglenes orvoslásra a réginél a bilincs mögét tettem egy gyorskötözőt még és kajak meghúztem..jól birta ugy,de elszakad a turbónál mint irtam és cseréltem.
Naplózva
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #17165 Dátum: 2012.04.07 szombat, 21:32:08 »

Sziasztok

Olajcsere előtt állok. Milyen olajat rakjak bele? Most Ford formula van előtte Motorcraft volt. Valami ötlet?
 A szűrők mind gyáriak lesznek, csak az olajon agyalok.
Cserélnék váltó olajat is arra valami ötlet?

köszi a segítséget
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #17166 Dátum: 2012.04.07 szombat, 21:56:34 »

Sziasztok

Olajcsere előtt állok. Milyen olajat rakjak bele? Most Ford formula van előtte Motorcraft volt. Valami ötlet?
 A szűrők mind gyáriak lesznek, csak az olajon agyalok.
Cserélnék váltó olajat is arra valami ötlet?

köszi a segítséget
itt erről már volt többféle elmélet.Sokan a gyári olajat rakjuk bele többen ezt fhosnak tartják.Azt mondom 5W-30-as legyen és a gyári értékeket tudja.Aztán ha gondolod tegyél bele másik fajtát de az érték ez legyen.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #17167 Dátum: 2012.04.07 szombat, 22:38:50 »

Sziasztok

Olajcsere előtt állok. Milyen olajat rakjak bele? Most Ford formula van előtte Motorcraft volt. Valami ötlet?
 A szűrők mind gyáriak lesznek, csak az olajon agyalok.
Cserélnék váltó olajat is arra valami ötlet?

köszi a segítséget
Itt egy leírás a váltóolaj cseréről, benne van az olaj típusa is (75w90)
http://mondeo.hu/wiki/index.php/V%C3%A1lt%C3%B3olajcsere_manu%C3%A1lis_v%C3%A1lt%C3%B3ban
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #17168 Dátum: 2012.04.07 szombat, 23:25:29 »

nekem azon a csonk környékén, ahol megy a szelepfedélbe a levegő, enyhén foltos a csonk. vacak a bilincs? vagy mitől van?

úgy érted olajpárás? tegyél rá egy új bilincset, illetve ellenőrizd a szelepfedél csavarjait is, lehet, hogy onnan kap egy kis olajat, mert nincs lehúzva rendesen a csavar/csavarok
Naplózva
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #17169 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 08:58:30 »

Köszönöm a segítséget.
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #17170 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 10:05:30 »

úgy érted olajpárás? tegyél rá egy új bilincset, illetve ellenőrizd a szelepfedél csavarjait is, lehet, hogy onnan kap egy kis olajat, mert nincs lehúzva rendesen a csavar/csavarok
Gyáriba két fajta szivócső van...kétrészes(egy rakás sz@r) ezt hanyagoljuk....van az egybe és vastag...na ez penge...sajnos nekem is lekellet cserélnem erre mert a másikat a nagyobb turbó elszakitotta.
A szelepdekninél lévő csonkhoz meg kell egy normális bilincs és megkell húzni rendesen..ennyi.
Ideiglenes orvoslásra a réginél a bilincs mögét tettem egy gyorskötözőt még és kajak meghúztem..jól birta ugy,de elszakad a turbónál mint irtam és cseréltem.
Köszi, a bilncset le is cseréltem már tegnap..  integet2
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27018


E-mail
« Új hozzászólás #17171 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 11:40:51 »

Most néztem, a Formidable szerint hidegen és alapjáraton 285-287 bar a rail nyomás, és amikor óvatos gázt adok, még 1100 körül sem nagyon megy fel 300 fölé, és kicsit darabos is a motor járása ilyenkor. Tovább nyomva hirtelen ugrik meg a nyomás és lesz 450, meg onnan tovább, ahogyan kell. Ez így szerintem nem normális egészen, de minek lehet baja?

A másik, hogy a TPS két ellentétesen mozgó értéke nagyon nem ellentétesen mozog, az alaphelyzethez képest egész kis pedálmozdításra is több tized voltot változik a kettő összege, miközben a harmadik érték is elmegy valami 1,5-ről 1,9V-ra.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #17172 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 11:48:41 »

A másik, hogy a TPS két ellentétesen mozgó értéke nagyon nem ellentétesen mozog, az alaphelyzethez képest egész kis pedálmozdításra is több tized voltot változik a kettő összege, miközben a harmadik érték is elmegy valami 1,5-ről 1,9V-ra.
AndyA

Az ott gebasz, mert biztonsági okokból a gázpedál inverz jeleket ad. Ha a kettő összege nem konstans, akkor az baj. (A differenciálttal lehet kiszűrni, ha valamelyik potméter behal vagy zárlatos lesz).
Mielőtt nagyon túrkálsz a motorban, a TPS-t cserélned kell!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27018


E-mail
« Új hozzászólás #17173 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 15:08:39 »

Az ott gebasz, mert biztonsági okokból a gázpedál inverz jeleket ad. Ha a kettő összege nem konstans, akkor az baj. (A differenciálttal lehet kiszűrni, ha valamelyik potméter behal vagy zárlatos lesz).
Mielőtt nagyon túrkálsz a motorban, a TPS-t cserélned kell!

Ez volt a tippem már 3 hónapja is, amikor reggelente először elkezdett dadogni.

Van valakinek fölösben egy TPS-e? Smiley

Ilyenből jó a bontott (angol is?), vagy mindeképpen újat érdemes belőle beszerezni?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
raven
Vendég
« Új hozzászólás #17174 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 18:31:34 »

úgy érted olajpárás? tegyél rá egy új bilincset, illetve ellenőrizd a szelepfedél csavarjait is, lehet, hogy onnan kap egy kis olajat, mert nincs lehúzva rendesen a csavar/csavarok
Mivel a szelepfedéltől a szívócsőbe menő cső a kartergázt vezeti vissza, ezért van ott olajpára.
Naplózva
raven
Vendég
« Új hozzászólás #17175 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 18:36:57 »

Most néztem, a Formidable szerint hidegen és alapjáraton 285-287 bar a rail nyomás, és amikor óvatos gázt adok, még 1100 körül sem nagyon megy fel 300 fölé, és kicsit darabos is a motor járása ilyenkor. Tovább nyomva hirtelen ugrik meg a nyomás és lesz 450, meg onnan tovább, ahogyan kell. Ez így szerintem nem normális egészen, de minek lehet baja?
Akkor mi lenne a normális, ha szerinted ez nem az?
A másik, hogy a TPS két ellentétesen mozgó értéke nagyon nem ellentétesen mozog, az alaphelyzethez képest egész kis pedálmozdításra is több tized voltot változik a kettő összege, miközben a harmadik érték is elmegy valami 1,5-ről 1,9V-ra.
nyugi, nincs baja a gázpedálhelyzet jeladónak, csak az APP1 csökkenő. Az APP2 és APP3 növekvő, s nem kell ugyanaz legyen az értékűk(az APP2 mindig nagyobb értéket fog mutatni).
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #17176 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 18:38:37 »

Mivel a szelepfedéltől a szívócsőbe menő cső a kartergázt vezeti vissza, ezért van ott olajpára.

Ha jól tudom, akkor a felső rész elsődlegesen a friss levegő beengedéséért felelős: amikor a blown-by gázok a PCV-n keresztül elszívásra kerülnek, akkor a friss levegő ott megy be.
Ha visszafele sok olaj megy, az azt jelenti, hogy a PCV betojt, lezárt és a kialakuló nyomás a szelepszár szimmeringeken keresztül arra távoznak.

Persze javítsatok, ha tévednék.
Naplózva
Hyperborg
Vendég
« Új hozzászólás #17177 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 19:05:03 »

Akkor mi lenne a normális, ha szerinted ez nem az?nyugi, nincs baja a gázpedálhelyzet jeladónak, csak az APP1 csökkenő. Az APP2 és APP3 növekvő, s nem kell ugyanaz legyen az értékűk(az APP2 mindig nagyobb értéket fog mutatni).

Annak úgy nincs értelme. Ha van 3 értéked, amelyek egymástól teljesen függetlenek, akkor sohasem tudhatod, hogy melyik romlik el.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27018


E-mail
« Új hozzászólás #17178 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 19:16:01 »

Akkor mi lenne a normális, ha szerinted ez nem az?nyugi, nincs baja a gázpedálhelyzet jeladónak, csak az APP1 csökkenő. Az APP2 és APP3 növekvő, s nem kell ugyanaz legyen az értékűk(az APP2 mindig nagyobb értéket fog mutatni).

Tudom.

Az összegük nem állandó, kicsit sem. Minimális pedálmozdításra is több tizedet változik az összeg, mondjuk eleinte 5,1V, azután felmegy 0,3-0,4-gyel többre is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #17179 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 19:30:03 »

Mivel a szelepfedéltől a szívócsőbe menő cső a kartergázt vezeti vissza, ezért van ott olajpára.
Szia!
Kösz a hozzászólást! Úgy fest, értesz a járművekhez. Kifejezetten a tdci a hobbid? vagy szakmád?
 wave
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #17180 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 19:38:02 »

1-es érzékelő 4.1V
2-es érzékelő 1,7V
3-as érzékelő 0,8V

1-es értéke lefelé megy, a 2-3-as értéke pozitiv irányba növekszik....
Egy kövér parkettán mindhárom értéke kb 2,5V körül van....
ha ilyen akkor semmi baja.... eljen wave
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.08 vasárnap, 19:39:50 írta Bunyek » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27018


E-mail
« Új hozzászólás #17181 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 19:51:46 »

1-es érzékelő 4.1V
2-es érzékelő 1,7V
3-as érzékelő 0,8V

1-es értéke lefelé megy, a 2-3-as értéke pozitiv irányba növekszik....
Egy kövér parkettán mindhárom értéke kb 2,5V körül van....
ha ilyen akkor semmi baja.... eljen wave

Az 1-es kb. stimmel, de a 2-es 1,5V, a 3-as 1,1V körül van alapjáraton. Gázadásra az 1+3 összege is növekedésnek indul, közben a 2-es is megy lassan felfelé.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #17182 Dátum: 2012.04.08 vasárnap, 19:56:42 »

Az 1-es kb. stimmel, de a 2-es 1,5V, a 3-as 1,1V körül van alapjáraton. Gázadásra az 1+3 összege is növekedésnek indul, közben a 2-es is megy lassan felfelé.

AndyA

Az egyes nem növekedhet,csak csökkenhet.....a 2-3 növekedhet....3-as a legtöbbet,2-es kevesebbet ha lineárisan nézzük...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #17183 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 08:54:48 »

én is ezt mondom a HHO-ra: keverjünk  éghető gázt a töltőlevegőbe és jobb lesz a hatásfok (kis túlzással). Lehet, H2-t, LPG-t, NOx-ot.
A vakítás a HHO generátor rész.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27018


E-mail
« Új hozzászólás #17184 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 11:15:36 »

Az egyes nem növekedhet,csak csökkenhet.....a 2-3 növekedhet....3-as a legtöbbet,2-es kevesebbet ha lineárisan nézzük...

Ha jól értettem, az 1+3-nak kell állandónak lennie. Az 1 elindul le, a 3 elindul fel, de az összeg nem marad állandó, hanem az is nagyon hamar növekedésnek indul. A 2-es meg valami differencijel lehet, mert saccra az alap 1,5V-hoz képest annyival megy feljebb, amennyivel az 1+3 összege megy feljebb.

De az sem igen tetszik, hogy az 1 és 3 már jópár tizeddel odébb van, mint az alaphelyzet, de a motor semmit nem csinál, ugyanúgy alapjáraton marad, azután meg egyszercsak, hirtelen kezd el felpörögni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27018


E-mail
« Új hozzászólás #17185 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 11:17:39 »

én is ezt mondom a HHO-ra: keverjünk  éghető gázt a töltőlevegőbe és jobb lesz a hatásfok (kis túlzással). Lehet, H2-t, LPG-t, NOx-ot.
A vakítás a HHO generátor rész.

Abban az a vakítás, amennyi H2-t előállít, és hogy mindezt az autó saját erejéből teszi.

Onnantól viszont, hogy külső forrásból visszük be a segédanyagot, annak a mennyiségét és árát is bele kell számolni a megtakarításba. Ismert a gázos rendszer, de Mondeonál csak alig-alig hozza be nagysokára az árát, annyira drága, és annyira kevéssé csökkenti az eredetileg sem toronymagas fogyasztást.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17186 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 12:25:18 »

A kopogásérzékelö mibe kerül???
Merre lakik?
Üdv
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #17187 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 13:21:33 »

Sziasztok.Egy kérdésem lenne.Mi van akkor ha az üzemanyag szűrőre mágneseket raknék?Milyen valószínűséggel lenne hatékony,hogy meg fogja a fémet ha van benne?És,hogy nem e okoz kárt valaminek?
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #17188 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 13:39:28 »

Sziasztok.Egy kérdésem lenne.Mi van akkor ha az üzemanyag szűrőre mágneseket raknék?Milyen valószínűséggel lenne hatékony,hogy meg fogja a fémet ha van benne?És,hogy nem e okoz kárt valaminek?
A szűrő után van a fém forrása (nagynyomású) akkor a szűrőre miért akarsz rakni?  Roll Eyes
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #17189 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 14:07:27 »

Csak kérdeztem.De azt nem tudom,hogy ha van benne fém akkor a GO szűrőből vissza dolgozza e a nagy nyomású rendszerbe.Csak azért gondoltam meg kérdezni mert annyival kevesebb fém forog a rendszerben.Erre gondoltam.



A szűrő után van a fém forrása (nagynyomású) akkor a szűrőre miért akarsz rakni?  Roll Eyes
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #17190 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 14:27:35 »

Csak kérdeztem.De azt nem tudom,hogy ha van benne fém akkor a GO szűrőből vissza dolgozza e a nagy nyomású rendszerbe.Csak azért gondoltam meg kérdezni mert annyival kevesebb fém forog a rendszerben.Erre gondoltam.

Értelek!
Szerintem nem sok haszna lenne! Ha annyi fém lenne, hogy forog a rendszerben, akkor úgyis nagynyomású csere, ha meg kevés van az meg a go szűrő filterében akad.  wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #17191 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 15:01:50 »

Köszönöm az infót. Wink Wink


Értelek!
Szerintem nem sok haszna lenne! Ha annyi fém lenne, hogy forog a rendszerben, akkor úgyis nagynyomású csere, ha meg kevés van az meg a go szűrő filterében akad.  wave
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27018


E-mail
« Új hozzászólás #17192 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 15:08:14 »

Sziasztok.Egy kérdésem lenne.Mi van akkor ha az üzemanyag szűrőre mágneseket raknék?Milyen valószínűséggel lenne hatékony,hogy meg fogja a fémet ha van benne?És,hogy nem e okoz kárt valaminek?

Én azt tudnám inkább elképzelni, hogy a nagynyomású körbe egy mágnescsapdát építeni. Kiszélesedő csőrész, az áramlás lelassul, a mágnes kihalássza a fémreszeléket, majd továbbmegy a csőben a cucc.

Időnként ki kell tekerni a mágnest és lepucolni róla az apraját.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #17193 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 15:39:32 »

A kopogásérzékelö mibe kerül???
Merre lakik?
Üdv
telefonon meg kell kérdezni: http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=51192557&termek_al_id=15702

Amúgy a vítpumpa mellett lakik a blokk oldalán a szívósor alatt. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
raven
Vendég
« Új hozzászólás #17194 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 16:19:06 »

Ha jól tudom, akkor a felső rész elsődlegesen a friss levegő beengedéséért felelős: amikor a blown-by gázok a PCV-n keresztül elszívásra kerülnek, akkor a friss levegő ott megy be.
Ha visszafele sok olaj megy, az azt jelenti, hogy a PCV betojt, lezárt és a kialakuló nyomás a szelepszár szimmeringeken keresztül arra távoznak.

Persze javítsatok, ha tévednék.
Benzinesnél.
Naplózva
raven
Vendég
« Új hozzászólás #17195 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 16:32:29 »

Szia!
Kösz a hozzászólást! Úgy fest, értesz a járművekhez. Kifejezetten a tdci a hobbid? vagy szakmád?
 wave
Nincs mit. Hobbi, de nem kifejezetten a tdci, igaz nekem is az van, csak nem mondeo.
Naplózva
balko
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1065



WWW E-mail
« Új hozzászólás #17196 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 16:45:08 »

telefonon meg kell kérdezni: http://www.cromax.hu/index.php?keres_res=1&katid=51192557&termek_al_id=15702

Amúgy a vítpumpa mellett lakik a blokk oldalán a szívósor alatt. Wink

 worship worship integet2
Naplózva

2002 TDCI ford mondeo 130le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #17197 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 16:47:19 »

Nincs mit. Hobbi, de nem kifejezetten a tdci, igaz nekem is az van, csak nem mondeo.
fókád van?Vagy smax-galaxi.....?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
raven
Vendég
« Új hozzászólás #17198 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 16:50:49 »

Ha jól értettem, az 1+3-nak kell állandónak lennie. Az 1 elindul le, a 3 elindul fel, de az összeg nem marad állandó, hanem az is nagyon hamar növekedésnek indul. A 2-es meg valami differencijel lehet, mert saccra az alap 1,5V-hoz képest annyival megy feljebb, amennyivel az 1+3 összege megy feljebb.

De az sem igen tetszik, hogy az 1 és 3 már jópár tizeddel odébb van, mint az alaphelyzet, de a motor semmit nem csinál, ugyanúgy alapjáraton marad, azután meg egyszercsak, hirtelen kezd el felpörögni.

AndyA
Inkább az 1+2, de ebben se vagyok teljesen biztos.
Meg egyébként is, ha szkóppal mérnéd párhuzamosan mind a 3 értéket, akkor talán pontosabb lenne, hisz a Formidable szekvenciálisan kérdezi a PID-ket a PCM-től, és ha utána számolunk .... mondjuk a Formidable 1 másodperc alatt frissíti újra mind a 20 PID értékét, akkor két egymásutáni PID lekérdezés között kb. 50 ms telik el, tehát az APP1, APP2 és APP3 mintavételezése nem egyidőben történik, hanem kb 50ms időbeli különbség van, ebből adódhat azért némi pontatlanság, amikor a gázpedál mozog.
Naplózva
raven
Vendég
« Új hozzászólás #17199 Dátum: 2012.04.09 hétfő, 16:54:45 »

A kopogásérzékelö mibe kerül???
Merre lakik?
Üdv
Akarod cserélni vagy csak érdekel az ára?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 337 338 339 340 341 342 343 [344] 345 346 347 348 349 350 351 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.295 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.