Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 15:40:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14618449 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
Mjoey
Vendég
« Új hozzászólás #500 Dátum: 2009.10.14 szerda, 11:18:45 »

Nem kell 10eKm-ként ellenőrizni, 20e a szervizperiódus.
A normál szerviz olaj, olajszűrő, gázolajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. szervoolaj szintjét, hűtőfolyadékot kell ellenőrizni.
120e-nél ellenőrizni kell a fékolaj forráspontját (ha 2 évnél régebbi az olaj, érdemes cserélni), fékbetétek és tárcsák és segédszíjak állapotát.

Miért volt turbó és CR szivattyú felújítás? akkor tuti nem 100ekm van benne...

Igen azt tudom, hogy 20e a periódus, csak gondoltam hátha van valami amit "100ezernél" nézni kell, de akkor elég, a felsoroltak cseréje. Igy igazából nincs hivatalos ford pecsét, de akkor majd 120ezernél elviszem, s megnézzük a dolgokat.

Hát igen, a tuti nem 100ekm az tényleg tuti...jó kis fehérvári kereskedőtől vettem, vétel után még 2ezret birt, aztán jött a 350-400 ezres ráköltés... sajna ez van, de még igy is megérte, mert nagyon jól felszerelt és jó állapotú a vas! Smiley
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #501 Dátum: 2009.10.14 szerda, 11:24:27 »

Srácok, motorikusan 100-110 ezer kilometernél mit ellenőriznek a szervízben. ugy értem, hogy mikor vettem 94-95 ezernél az autót, akkor 80ezernél volt az uccsó német bejegyzés, hogy ford szervizben megnézték.(tudom hogy valszeg visszatekerték, de ezzel nem tudok mit kezdeni). Én akkor mikor megvettem, olyan 98 ezernél ismerőshöz vittem el, s akkor cseréltünk benne: olajszűrőt-olajat-go szűrőt-levegőszűrőt, volt magasnyomású felújítás, meg turbó is. Viszont 100ezres stempli igy most nincs a szervízkönyvben. Gondoltam, hogy most lassan eljövő 110 ezernél elviszem Vikhez, hogy nézze meg, de ha kb ugyan ezeket kéne cserézni, akkor nem sok értelmét látom. nagyon meg nem akarok most költségekbe verődni...

Egyszóval, van valami 110-ezernél, amit cserézni szoktak?
Mivel a km bizonytalan, tök mindegy, hogy 110-nél mit szokás cserélni. Szerviz periódus 15-20e km-enként vagy évenet, amelyik hamarabb jön.
Minden szerviznél olaj, olajszűrő, légszűrő feltétlenül,
minden másodiknál go szűrő (de van aki mindegyiknél cseréli),
évente pollenszűrő csere ajánlott.
2-3 évente fékfolyadék csere (az állapota mérhető)
A többi meg nagyjából állapot szerint, amikor a kopás miatt esedékes.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.14 szerda, 11:26:40 írta Sakos » Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
zsozso
Vendég
« Új hozzászólás #502 Dátum: 2009.10.14 szerda, 11:29:16 »

Sziasztok.

A porlasztó próbapadon lett bemérve, nemtudom hogy mennyire mentek bele a vizsgálatba.
Az olajat nem eszi, semmi komoly probléma nincs vele.Az előéletét nem ismerem a motornak.
Ha porlasztós akkor nem kéne melgüzembe is valami jelenségnek lennie.
Naplózva
Mjoey
Vendég
« Új hozzászólás #503 Dátum: 2009.10.14 szerda, 11:37:48 »

Mivel a km bizonytalan, tök mindegy, hogy 110-nél mit szokás cserélni. Szerviz periódus 15-20e km-enként vagy évenet, amelyik hamarabb jön.
Minden szerviznél olaj, olajszűrő, légszűrő feltétlenül,
minden másodiknál go szűrő (de van aki mindegyiknél cseréli),
évente pollenszűrő csere ajánlott.
2-3 évente fékfolyadék csere (az állapota mérhető)
A többi meg nagyjából állapot szerint, amikor a kopás miatt esedékes.

Király! akkor igazából jó vagyok, mert mindezt olyan idén március körül cseréztük, ami meg kopik, meg megy tönkre az rögtön orvoslás alatt van!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #504 Dátum: 2009.10.14 szerda, 11:49:23 »

Sziasztok.

A porlasztó próbapadon lett bemérve, nemtudom hogy mennyire mentek bele a vizsgálatba.
Az olajat nem eszi, semmi komoly probléma nincs vele.Az előéletét nem ismerem a motornak.
Ha porlasztós akkor nem kéne melgüzembe is valami jelenségnek lennie.
Az indításnál jelentkező kékes-szürke füst áteresztő porlasztót jelent. Áltában elengedi a nyomást, szivárog a hengerbe a gázolaj álló motornál. Kaptál hivatalos jegyzőkönyvet a bevizsgálásról, vagy csak rámondták, hogy jó?
Amit mérni szoktak próbapadon:
- visszafolyás több nyomásnál
- nyitási idők
- átfolyási mennyiség
- porlasztási kép

Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
zsozso
Vendég
« Új hozzászólás #505 Dátum: 2009.10.14 szerda, 11:58:41 »

Az indításnál jelentkező kékes-szürke füst áteresztő porlasztót jelent. Áltában elengedi a nyomást, szivárog a hengerbe a gázolaj álló motornál. Kaptál hivatalos jegyzőkönyvet a bevizsgálásról, vagy csak rámondták, hogy jó?
Amit mérni szoktak próbapadon:
- visszafolyás több nyomásnál
- nyitási idők
- átfolyási mennyiség
- porlasztási kép


semmi adatot nem kaptam csak annyit hogy jó.
Na meg egy  púl dumát.
Azt láttam hogy a próbapadon 1000-res fordulaton megy, de ennyi.
Miskolctól egy kicsit messze van székesfehérvárv Bp. de úgy érzem ,hogy itt a közelben fe kell keresnem valami komolyabb szervít.
Vagy ha nincs más akkor Bp.
Esetleg Bosch szervízben nem tudják bemérni, tudom Delfi rendszer.
Naplózva
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #506 Dátum: 2009.10.14 szerda, 13:19:01 »

ez gáz. ismered a gép előéletét? A múltkori fékolaj cseréből kinyomócsapágy csere lett. Ha jól emlékszem, néztük a kocsit valamelyik minitalin, feltűnő volt a friss motortéri kikenés és a fényes motortartó bak a jobb oldalon.

Mielőtt megvettem bent voltunk vele Vik-nél. Ő végig nézte. Diagnosztika alapján minitalin találtunk kompresszió nyomásra hibát. (Ott a hiba túl nagy kompressziós nyomás) A jobb oldala törve volt, elemet is cseréltek illetve fényeztek.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #507 Dátum: 2009.10.14 szerda, 15:27:15 »

Este lementem és újabb próbát tettem. Pöccre indult, de a fordulat folyamatosan változott (gázpedál érintése nélkül), illetve iszonyat traktor hang jön a motortérből. Indítás után egy pici szürke füst utána semmi. Semmilyen ikon nem világított a műszerfalon.
Csak hidegen változik a fordulatszám? És olyan mintha zakatolna, majd kiesik a helyéről  motor? Mennyi km van benne?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #508 Dátum: 2009.10.14 szerda, 15:30:59 »

1 henger kimarad.Pcsúcs.Rosszabb esetben úgy jártál mint Domi. Lips Sealed
Erre tippelek én is.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #509 Dátum: 2009.10.14 szerda, 15:38:40 »

Srácok, motorikusan 100-110 ezer kilometernél mit ellenőriznek a szervízben. ugy értem, hogy mikor vettem 94-95 ezernél az autót, akkor 80ezernél volt az uccsó német bejegyzés, hogy ford szervizben megnézték.(tudom hogy valszeg visszatekerték, de ezzel nem tudok mit kezdeni). Én akkor mikor megvettem, olyan 98 ezernél ismerőshöz vittem el, s akkor cseréltünk benne: olajszűrőt-olajat-go szűrőt-levegőszűrőt, volt magasnyomású felújítás, meg turbó is. Viszont 100ezres stempli igy most nincs a szervízkönyvben. Gondoltam, hogy most lassan eljövő 110 ezernél elviszem Vikhez, hogy nézze meg, de ha kb ugyan ezeket kéne cserézni, akkor nem sok értelmét látom. nagyon meg nem akarok most költségekbe verődni...

Egyszóval, van valami 110-ezernél, amit cserézni szoktak?
Hát ezt így meghallgatás ránézés nélkül felelőtlenség megmondani neked mert:  Ha már volt magasnyomású felújítás ami kb olyan ritka mint a fehér holló (szerintem kb 350-400ekm -et lazán bír a magasnyomású ha nem vágják szét szutyok gázolajjal) és turbó is bőven bírja kb 300ekm-ig (ha nem állítják le azonnal egy hajtós menet után, tehát kapjon egy kis turbóutánhűtést)  Ergo a tiéddel vagy nagyon mostohán bántak vagy nem korrekt a km. Vagy ez vagy az ok máris nem igaz a gyári ajánlás.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #510 Dátum: 2009.10.15 csütörtök, 15:59:17 »

VIK ránézett gyengek kocsijára, és első tippje neki is az EGR volt. Reggel nem volt ideje méricskéni, csak átadtuk neki. Remélem gyengek lassan jelentkezik VIK infóival.
Ja, és a kocsi saját lábán ment VIK-ig, én csak a díszkíséret voltam.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #511 Dátum: 2009.10.15 csütörtök, 17:03:11 »

VIK ránézett gyengek kocsijára, és első tippje neki is az EGR volt. Reggel nem volt ideje méricskéni, csak átadtuk neki. Remélem gyengek lassan jelentkezik VIK infóival.
Ja, és a kocsi saját lábán ment VIK-ig, én csak a díszkíséret voltam.
Rossz EGR-el lehet menni még vagy 20ekm-et de egyre gyakrabban dobja vészüzemmódba. Végén már szinte csak abban van és a legvégén már be sem indul.
Naplózva
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #512 Dátum: 2009.10.15 csütörtök, 19:50:40 »

Üdv.

A generatoromon van szabadonfutó?
Naplózva
kanyo.zoltan
Vendég
« Új hozzászólás #513 Dátum: 2009.10.16 péntek, 09:12:45 »

Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni abba, hogy van egy 2002.11.havi Tdci Mondeom és a Turbó teljesen megadta magát. A szakszervíz horror árat mondot rá, de volt olyan is aki 110e-t meg olyan is aki 50-60e-t. Nem tud valaki ajánlani egy jó szerelőt vagy bármilyen megoldást?
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #514 Dátum: 2009.10.16 péntek, 10:48:45 »

Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni abba, hogy van egy 2002.11.havi Tdci Mondeom és a Turbó teljesen megadta magát. A szakszervíz horror árat mondot rá, de volt olyan is aki 110e-t meg olyan is aki 50-60e-t. Nem tud valaki ajánlani egy jó szerelőt vagy bármilyen megoldást?
Az évjárat alapján vákuumos ha változó geometriás. Vagy fix is lehet, ha 115le-s .
Vegyél rá bontottat, ld. keres-kinál topic.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
kanyo.zoltan
Vendég
« Új hozzászólás #515 Dátum: 2009.10.16 péntek, 11:31:57 »

Köszi Relhist! worship
Amúgy a 130pacis és automata váltós a járgányom. Érdemes szerinted bontot turbót venni? Úgy hallottam hogy ez a turbó mondeo betegség.
Naplózva
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #516 Dátum: 2009.10.16 péntek, 11:47:11 »

Rossz EGR-el lehet menni még vagy 20ekm-et de egyre gyakrabban dobja vészüzemmódba. Végén már szinte csak abban van és a legvégén már be sem indul.
gyengek-nek nem volt se vészüzemmód, se lámpa villogtatás, se semmi. Ezért érdekes.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Liszti
Vendég
« Új hozzászólás #517 Dátum: 2009.10.16 péntek, 12:10:53 »

Köszi Relhist! worship
....Úgy hallottam hogy ez a turbó mondeo betegség.

Minden turbós autó betegsége, ha esetlegesen nem megfelelően használják...  szomoru1  eplus2  worship
Én úgy hallottam, a BMV-sek is sokat sz*pnak a vált.geom. turbó hibák miatt...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #518 Dátum: 2009.10.16 péntek, 12:14:30 »

Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni abba, hogy van egy 2002.11.havi Tdci Mondeom és a Turbó teljesen megadta magát. A szakszervíz horror árat mondot rá, de volt olyan is aki 110e-t meg olyan is aki 50-60e-t. Nem tud valaki ajánlani egy jó szerelőt vagy bármilyen megoldást?
Mit jelent,hogy teljesen megadta magát?
Eltört a tengely?
Beállt a tengely?
Tönkrement az elektronika?Ha van rajta......
Nem tölt,mert esetleg beálltak a lapátok?
Ennél konkrétabb hiba kellene.

http://www.turbogyar.hu/  Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #519 Dátum: 2009.10.16 péntek, 15:11:03 »

Köszi Relhist! worship
Amúgy a 130pacis és automata váltós a járgányom. Érdemes szerinted bontot turbót venni? Úgy hallottam hogy ez a turbó mondeo betegség.
A turbo elsősorban a BMW-k betegsége (bár garett az is ez is csak msá típus) A mondeoknál  a turbo nem jellemző probléma.
Naplózva
Ákos85
Vendég
« Új hozzászólás #520 Dátum: 2009.10.16 péntek, 17:24:52 »

Sziasztok!
Most találtam ezt a fórumot, azért is kerestem egy fórumot ami a mondeo tdci-ről ír mert van egy 2003-as mondeóm 2.0 tdci (130 le) tiptronic váltós. Kb 2hónapja elkezdett csúnyán kerregni. Amíg benem melegszik kerreg, de bemelegedett és úgy melegen elforgatom 3000ig megszűnik mintha semmi sem történt volna . Sztem váltó nem lehet, nem rángat se karregés alatt, sem megszünte után. De ha leállítom és újra indítom kezdi előlről, de már nem kell megvárni hogy bemelegedjen hanem kb 3.-ban 3000ig pörgetve megszűnik.

Javaslataitokat előre köszönöm!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #521 Dátum: 2009.10.16 péntek, 18:04:05 »

Sziasztok!
Most találtam ezt a fórumot, azért is kerestem egy fórumot ami a mondeo tdci-ről ír mert van egy 2003-as mondeóm 2.0 tdci (130 le) tiptronic váltós. Kb 2hónapja elkezdett csúnyán kerregni. Amíg benem melegszik kerreg, de bemelegedett és úgy melegen elforgatom 3000ig megszűnik mintha semmi sem történt volna . Sztem váltó nem lehet, nem rángat se karregés alatt, sem megszünte után. De ha leállítom és újra indítom kezdi előlről, de már nem kell megvárni hogy bemelegedjen hanem kb 3.-ban 3000ig pörgetve megszűnik.

Javaslataitokat előre köszönöm!

Nem tiptronic (az egy másik gyár terméke), hanem durashift...
De nyilván nem ez a lényeg... a kerregés jobban körül kellene írnod.
Amit írsz, jó eséllyel a váltó, de akár a generátor szíj is csúszhat...
Amíg először indítod, tölti az aksit, nehezebb a generátort tekerni.
Ha a magasabb fordulaton elkapja, azaz megtapad a szíj, máris ok.
Ezt úgy tesztelheted, hogy bekapcsolod még a klímát is, és beállítod a hőfokot LO-ra,
hogy hűtsön... így egy kicsit másképpen viselkedne. Ennek nyikorgó hangja van.
A durashift váltóról sokat nem tudunk mondani, én egyre sem emlékszem, hogy rossz lett volna.
Szóval inkább csak teszik a dolgukat, problémamentesen. Tehát azért nem gondolom, hogy azzal lenne a baj.
Olaj van benne, és cserélted, amikor kellett?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ákos85
Vendég
« Új hozzászólás #522 Dátum: 2009.10.16 péntek, 18:24:17 »

Az olaj mindíg időben, a gyár által meghatározott időben volt cserélve. A kerregés éles fémes hangzású, mint amikor a bicikliküllőjéhez érintesz 1 fém pálcát kb  Smiley
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #523 Dátum: 2009.10.16 péntek, 18:28:47 »

Az olaj mindíg időben, a gyár által meghatározott időben volt cserélve. A kerregés éles fémes hangzású, mint amikor a bicikliküllőjéhez érintesz 1 fém pálcát kb  Smiley

Gurulj be egy szervízbe... ott ingyen megmondják, mi a tipp...
Így nagyon nehéz lenne kitalálni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #524 Dátum: 2009.10.16 péntek, 19:05:56 »

Sziasztok!
Most találtam ezt a fórumot, azért is kerestem egy fórumot ami a mondeo tdci-ről ír mert van egy 2003-as mondeóm 2.0 tdci (130 le) tiptronic váltós. Kb 2hónapja elkezdett csúnyán kerregni. Amíg benem melegszik kerreg, de bemelegedett és úgy melegen elforgatom 3000ig megszűnik mintha semmi sem történt volna . Sztem váltó nem lehet, nem rángat se karregés alatt, sem megszünte után. De ha leállítom és újra indítom kezdi előlről, de már nem kell megvárni hogy bemelegedjen hanem kb 3.-ban 3000ig pörgetve megszűnik.

Javaslataitokat előre köszönöm!
Izzításjelző / csekendzsin lámpa villog / világít?
Nem köthető semmi extrém körülményhez a kerregés? (olajcsere, tankolás, félreváltás?)
Naplózva
tgy
Vendég
« Új hozzászólás #525 Dátum: 2009.10.16 péntek, 20:04:43 »

sziasztok!

nemrég vettem egy kombit 2005.11.28. évjárat DuraTorq-TDCI 96 kW (130 LE).
a jelenség a következő:
alapjáraton jár a motor szépen, nem teszem sebességbe, lassan nyomom a gáz pedált és nem reagál semmit a motor egyszer csak felugrik 1500-as fordulatra, onnét szépen működik, majd 1500-tól engedem vissza szépen lassan és ugyanúgy nem reagál semmit a végén alpjáratra le esik a fordulat. ezt a jelenséget nem mindíg csinálja de elég sűrűn.
elég kellemetlen mert már egy jó párszor lefulladt alattam a vas  szerintem emiatt. már ott járok hogy forulaton tartom a motort elinduláskor, mintha kétütemű motor lenne benne ez gáz szerintem.
ha van valakinek ötlete vagy tapasztalata szívesen várom jelentkezését!!
előre is köszönöm!!
 
Naplózva
gyengek
Vendég
« Új hozzászólás #526 Dátum: 2009.10.16 péntek, 20:46:55 »


Tegnap bevittem a kocsit Vik-hez. Szerencsére saját lábon ment be (Domi köszi a biztosítást és a felvezetést). Az út elején rángatott de mire beértünk mintha soha nem lett volna semmi baja. Vik bent tartotta és próbálgatta, műszerezte (egy hiba kód van a kompresszióról), másnap reggel hidegen indította, de semmi. Semmi hiba. Azóta csupán 80 km-ert mentem vele és hiba nélkül futotta a kilométereket. Volt ahol nem csak futott hanem rohant is hehe . Eddig szerencsésen kerültem ki a dologból. Remélem nem is változik a helyzet.
Naplózva
kanyo.zoltan
Vendég
« Új hozzászólás #527 Dátum: 2009.10.17 szombat, 10:15:25 »

Köszi Alf a linket! worship
A kedves szerelő Úr nem mondta konkrétan, hogy mi is a baj a turbóval.Annyit mondott, hogy ahoz székkéne szednie és utani tudja megmondani konkrétan a hibát és a pontos árát is. Így hát jobbnak látom, ha inkább szerzek egy bontott turbót Wink
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #528 Dátum: 2009.10.17 szombat, 10:28:21 »

Köszi Alf a linket! worship
A kedves szerelő Úr nem mondta konkrétan, hogy mi is a baj a turbóval.Annyit mondott, hogy ahoz székkéne szednie és utani tudja megmondani konkrétan a hibát és a pontos árát is. Így hát jobbnak látom, ha inkább szerzek egy bontott turbót Wink
Mégis akkor miből gondolja, hogy döglött a turbó? Bontás nélkül szerintem 3 féle jelenség lehet:
- nincs töltőnyomás
- jelentős mennyiségű olaj van a töltőlevegő rendszerben
- hangja van
+1: nem működik a lapátállítás

melyik volt?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Wah
Vendég
« Új hozzászólás #529 Dátum: 2009.10.17 szombat, 11:10:03 »

Akku lekötését követően mindenképp kell újra "tanítani" a kocsit? tegnap ezt követően, alapjáraton nem hagytam nagyon járatni, hanem rögtön elindultam vele, kicsi város, utána autópálya max.120-ig...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #530 Dátum: 2009.10.17 szombat, 11:26:19 »

Köszi Alf a linket! worship
A kedves szerelő Úr nem mondta konkrétan, hogy mi is a baj a turbóval.Annyit mondott, hogy ahoz székkéne szednie és utani tudja megmondani konkrétan a hibát és a pontos árát is. Így hát jobbnak látom, ha inkább szerzek egy bontott turbót Wink
Átverés szaga van!Nem  bántásból ,de ilyen nincs.Mondja meg,hogy mit diagnosztizált!Ezek a turbók csak úgy nem romlanak el.És van hibajelenség.Ha az van, akkor lehet néhány dologra következtetni,és néhány dolgot megmutat a gyakorlat is.
Szóval kérdezd meg mégegyszer,hogy miért is akar ő turbót cseréltetni veled!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #531 Dátum: 2009.10.17 szombat, 13:53:57 »

Kedves MondeoTársak!

Sajnos engem is elért a MondeoTulajok végzete.  falbav Undecided Embarrassed

Bekapcsolt a vészüzemmód!

Körülmény:
Külső hőmérséklet 8 fok. Gyujtás --> izzítás, lámpa kialszik, indítás --> motor beindul (felülről áll be 1000-re a fordulat). Kis állóhelyi melegítés (kb. 2 perc) után beáll normális 900-as körüli alapjáratba (ez már az indítás után kb 20-30mp-el megtörténik). Alapjárat mindig is atom stabil volt, sose ingadozott. Most sem. Család beszáll, indulás. Városi menet lesz... Szép kényelmesen megy a gíp 50-el negyedikben indulás óta kb. 1 km-t. Egyszer csak (mintha levettem volna a gázról a lában) lassulás, ugyanabban a pillanatban ösztönösen a műszerekre tekintvén, kigyullad a motor ikon jobb oldalon (sárga), illetve az izzítás ikon (sárga) bal oldalon!!! Hirtelen feleszmélni sem volt időm, mikor az ikonledek kialszanak, s a motor ismét húz, tartván az 50-et negyedikben!!! Az egész hibajelenség kb. 2(kettő) másodpercig tartott! A család eszre se vette, csak amikor káráltam (értsd: szitkozódás, persze finoman -> ott voltak a gyerekek), arra figyeltek fel...

Erre varrjon valaki gombot, ha tud! Utána próbáltam mindenfélét, 2-esben 50-et, szinte állóhelyből indulva --> húz, mint a barom!

Üzemanyag Shell V-Power Diesel, füst nincs a kipufogóban, se melegen, se hidegen.
Hétfőn voltunk servicében, ott a Mester meghajtotta, hibajelenséget nem tapasztalt.

Érthetetlen a dolog számomra. Produkált már valakinek hasonlót?

Mi lehet a hiba forrása?

ui.: megcsináltam a műszertesztet is, azt írta, hogy "dtc none"! A gépben 91.200 km van.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
Ákos85
Vendég
« Új hozzászólás #532 Dátum: 2009.10.17 szombat, 14:23:15 »

Sziasztok!
Az olajcsere óta csinálja amúgy a kerregést. Amúgy nem világít semmilyen visszajelző, és kipróbáltam a klímás módszert. Levettem low-ra és nem jött elő a hang csak kicsit nyiszogott. Felemeltem a motorház tetőt, levettem a burkolatot hogy lássam a görgőt meg a szíjat. Láttam hogy a görgőből le van  törve 1 kis darab...  Két hónapja cserélték, szűrőkkel olajokkal. Hétfőn viszem vissza, hogy cseréljék le görgőstől mindenestől...

Köszi az infót!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #533 Dátum: 2009.10.17 szombat, 14:30:23 »

Kedves MondeoTársak!

Sajnos engem is elért a MondeoTulajok végzete.  falbav Undecided Embarrassed

Bekapcsolt a vészüzemmód!

Körülmény:
Külső hőmérséklet 8 fok. Gyujtás --> izzítás, lámpa kialszik, indítás --> motor beindul (felülről áll be 1000-re a fordulat). Kis állóhelyi melegítés (kb. 2 perc) után beáll normális 900-as körüli alapjáratba (ez már az indítás után kb 20-30mp-el megtörténik). Alapjárat mindig is atom stabil volt, sose ingadozott. Most sem. Család beszáll, indulás. Városi menet lesz... Szép kényelmesen megy a gíp 50-el negyedikben indulás óta kb. 1 km-t. Egyszer csak (mintha levettem volna a gázról a lában) lassulás, ugyanabban a pillanatban ösztönösen a műszerekre tekintvén, kigyullad a motor ikon jobb oldalon (sárga), illetve az izzítás ikon (sárga) bal oldalon!!! Hirtelen feleszmélni sem volt időm, mikor az ikonledek kialszanak, s a motor ismét húz, tartván az 50-et negyedikben!!! Az egész hibajelenség kb. 2(kettő) másodpercig tartott! A család eszre se vette, csak amikor káráltam (értsd: szitkozódás, persze finoman -> ott voltak a gyerekek), arra figyeltek fel...

Erre varrjon valaki gombot, ha tud! Utána próbáltam mindenfélét, 2-esben 50-et, szinte állóhelyből indulva --> húz, mint a barom!

Üzemanyag Shell V-Power Diesel, füst nincs a kipufogóban, se melegen, se hidegen.
Hétfőn voltunk servicében, ott a Mester meghajtotta, hibajelenséget nem tapasztalt.

Érthetetlen a dolog számomra. Produkált már valakinek hasonlót?

Mi lehet a hiba forrása?

ui.: megcsináltam a műszertesztet is, azt írta, hogy "dtc none"! A gépben 91.200 km van.
Csak soha ne ess pánikba! Roll Eyes
Elképzelhető,hogy a cmp jeladó makkant meg.Egy jó diag kijelzi az ilyenkor eltárolt hibát.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #534 Dátum: 2009.10.17 szombat, 14:48:12 »

Kedves MondeoTársak!

Sajnos engem is elért a MondeoTulajok végzete.  falbav Undecided Embarrassed

Bekapcsolt a vészüzemmód!

Körülmény:
Külső hőmérséklet 8 fok. Gyujtás --> izzítás, lámpa kialszik, indítás --> motor beindul (felülről áll be 1000-re a fordulat). Kis állóhelyi melegítés (kb. 2 perc) után beáll normális 900-as körüli alapjáratba (ez már az indítás után kb 20-30mp-el megtörténik). Alapjárat mindig is atom stabil volt, sose ingadozott. Most sem. Család beszáll, indulás. Városi menet lesz... Szép kényelmesen megy a gíp 50-el negyedikben indulás óta kb. 1 km-t. Egyszer csak (mintha levettem volna a gázról a lában) lassulás, ugyanabban a pillanatban ösztönösen a műszerekre tekintvén, kigyullad a motor ikon jobb oldalon (sárga), illetve az izzítás ikon (sárga) bal oldalon!!! Hirtelen feleszmélni sem volt időm, mikor az ikonledek kialszanak, s a motor ismét húz, tartván az 50-et negyedikben!!! Az egész hibajelenség kb. 2(kettő) másodpercig tartott! A család eszre se vette, csak amikor káráltam (értsd: szitkozódás, persze finoman -> ott voltak a gyerekek), arra figyeltek fel...

Erre varrjon valaki gombot, ha tud! Utána próbáltam mindenfélét, 2-esben 50-et, szinte állóhelyből indulva --> húz, mint a barom!

Üzemanyag Shell V-Power Diesel, füst nincs a kipufogóban, se melegen, se hidegen.
Hétfőn voltunk servicében, ott a Mester meghajtotta, hibajelenséget nem tapasztalt.

Érthetetlen a dolog számomra. Produkált már valakinek hasonlót?

Mi lehet a hiba forrása?

ui.: megcsináltam a műszertesztet is, azt írta, hogy "dtc none"! A gépben 91.200 km van.

nagyon nagyon  ritkán előfordul valószinű egy pillanatnyi CR nyomásszenzor probléma lehetett amit gondolt az ECU. Nagyon nem jellemző és nem is nagyon fog megismétlődni annyira ritka jelenség. Nincs probléma haladj tovább.
Naplózva
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #535 Dátum: 2009.10.17 szombat, 14:55:42 »

nagyon nagyon  ritkán előfordul valószinű egy pillanatnyi CR nyomásszenzor probléma lehetett amit gondolt az ECU. Nagyon nem jellemző és nem is nagyon fog megismétlődni annyira ritka jelenség. Nincs probléma haladj tovább.

Köszi, akkor reménykedek, hogy nincs gond!
Még mindig 1000 a vérnyomásom miatta. Azé' bejelentkezünk egy számítósgépes kivizsgálásra hétfőn... Amennyire szeretem, még aludni se fogok tudni rendesen a kivizsgálásig... rinya rinya rinya

Csak soha ne ess pánikba!

Én is ezt gondoltam (hirtelen), csak a tudat önállósítja magát, s nem ezt hagyta, hogy gondoljam...Pfff... na, ezt jól megmondtam...
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #536 Dátum: 2009.10.17 szombat, 15:02:49 »

Csak soha ne ess pánikba! Roll Eyes
Elképzelhető,hogy a cmp jeladó makkant meg.Egy jó diag kijelzi az ilyenkor eltárolt hibát.
-Nekem cmp hibánál,a motor ikon nem világított.
-És újra kellett indítani.
-De ez nem volt vész üzem,mert akkor nem lassul,csak nincs ereje,és csak kulcs elfordítással törlődik.
-De szerintem mind két ikon csak kulcs elforditással törlődik.Vagy nem? fejvakaras
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #537 Dátum: 2009.10.17 szombat, 15:36:43 »

-Nekem cmp hibánál,a motor ikon nem világított.
-És újra kellett indítani.
-De ez nem volt vész üzem,mert akkor nem lassul,csak nincs ereje,és csak kulcs elfordítással törlődik.
-De szerintem mind két ikon csak kulcs elforditással törlődik.Vagy nem? fejvakaras
A Dominak meg igen.
A vészüzem csak újraindítással törlődik.
Így igaza lehet Stealt-nek,hogy esetleg üzemanyagrendszernyomás érzékelő hiba lehetett,de az is teljes értékű vészüzemet produkál,magától nem múlik el.
Esetleg valamelyik csati lazulhatott meg vagy kontakthiba a csúcsokon.
De a diaggal elő lehet keresni a hibakódot.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gostrada
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1472

Tddi trendi traktor


E-mail
« Új hozzászólás #538 Dátum: 2009.10.17 szombat, 15:40:25 »

0 - Érdekes, nálam mind2 ikon világított, érdekes... hmmm...
1 - Le kellett állítani a motort, hogy "megjavuljon"?
2 - Akkor mi lehetett más? Létezhet más üzemmód is a normál/vész között?
3 - ööö ezt nem értem, bocs
-Cmp hibánál azonnal leáll a motor!
-Nem kellett leállítani,le állt magától!És csak kulcs elfordítással indult.
-Vész üzemben nem müxik a turbó,kb 90le érzed az autót,villog az izzítás lámpa,és csak kulcs elfordítással törlődik.
-Ezt 2002 ci-n tapasztaltam,lehet hogy a 2003 utániakban nem így van! integet2
Naplózva

Túl a millió kilométeren....1997Td,2002Tdci,2002Tddi Feel the difference
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #539 Dátum: 2009.10.17 szombat, 15:40:33 »

Így igaza lehet Stealt-nek,hogy esetleg üzemanyagrendszernyomás érzékelő hiba lehetett,de az is teljes értékű vészüzemet produkál,magától nem múlik el.
Elmúlik, ezért se nagyon ismert probléma.
Naplózva
zsozso
Vendég
« Új hozzászólás #540 Dátum: 2009.10.17 szombat, 22:55:11 »

Sziaszto.
kező
Új tag lennék. És volna egy kérdésem felétek.

A problémám a követkeező.
Hideg indításkor kb: 2-5 percig hidegtől függően szürkés kékes füst jön a kipufogóból,, szaga mint ha elégetlen gázolaj lenne.
Ez a füstölés nyáron is jellemző vol.
Porlasztók ,bevizsgálava Ok.
Porlasztós  szaki szerint ez Mondeó hiba,  az intercooler-be v. a csövekbe lerakódó olajat felszívja ,és ez a hengerbe kerülve mivel nem képes összesűríteni elhajtja v. zsugorodik a halytóka. kb: 0.5-2mm-t.
És e miatt mivel a holtpont lentebb került az egyik hengerbe nem lessz tökéletes az égés. Szerinte e miatt füstöl, és csak hidgen. Melegen semmi probléma. Ha csak nincs e összefüggésbe  azzal,hogy kis gázadásnál, ez lehet bármolyen fokozatban rángat. Határozott gázadásnál semmi probléma.

Kérem ha valami infótok volna ezzel kapcsolatban légyszives írlyatok.
Köszi.


A fentiekhez még valami ötlet.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #541 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 08:57:20 »

A fentiekhez még valami ötlet.
Domié mintha hasonlóan indult volna......
Pcsúcs csere lett belőle....... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gyalak
Vendég
« Új hozzászólás #542 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 09:58:49 »

Sziasztok

Kis problémám lenne!

Hidegindításkor nagyon nehezen idul el,van hogy csak 5.-8.-ra!Porlasztok kimérve tökéletes mind a négy!
Azt mondták lendkerék.Nos végül is ez a kérdésem,hogy valakinek volt-e ilyen gondja és lendkerék csere után megoldódott?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #543 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 10:12:14 »

Sziasztok

Kis problémám lenne!

Hidegindításkor nagyon nehezen idul el,van hogy csak 5.-8.-ra!Porlasztok kimérve tökéletes mind a négy!
Azt mondták lendkerék.Nos végül is ez a kérdésem,hogy valakinek volt-e ilyen gondja és lendkerék csere után megoldódott?
Mérni kéne 1 üza nyomást.Lehet,hogy valahol fellevegősödik a rendszer,és addig nem indul,míg ki nem nyomja a levegőt.
Szűrő mikor volt cserélve?Szivárgás nincs a csúcsoknál-szűrőnél?Izzítókat mértétek?
Lendkerék-nem hiszem.Ha csak nem annyira kalapál,hogy a ckp jele nincs meg,de akkor melegen sem lenne meg,és egyáltalán nem indulna el.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gyalak
Vendég
« Új hozzászólás #544 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 13:17:04 »

Mérni kéne 1 üza nyomást.Lehet,hogy valahol fellevegősödik a rendszer,és addig nem indul,míg ki nem nyomja a levegőt.
Szűrő mikor volt cserélve?Szivárgás nincs a csúcsoknál-szűrőnél?Izzítókat mértétek?
Lendkerék-nem hiszem.Ha csak nem annyira kalapál,hogy a ckp jele nincs meg,de akkor melegen sem lenne meg,és egyáltalán nem indulna el.
Szivárgás nincs,szürő olajcserénél cserélve.Azt mondják lendkerekes mert nem mindig csinál ilyet attól függ,hogy milyen pozicióban áll le a motor és ha ugy hül össze a lentkerék ahogy nem kéne akkor nincs meg a főtengely jele és azért inul el nagyköszörülés után csak mert akkor rázkódik a helyére.Ezt mondák,és a hanglyát is hallani már,meg azt is említették,hogy 160Ekm-után erre már számítani kell bármikor!Amúgy átnéztek mindent amit írtál!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #545 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 14:29:11 »

Szivárgás nincs,szürő olajcserénél cserélve.Azt mondják lendkerekes mert nem mindig csinál ilyet attól függ,hogy milyen pozicióban áll le a motor és ha ugy hül össze a lentkerék ahogy nem kéne akkor nincs meg a főtengely jele és azért inul el nagyköszörülés után csak mert akkor rázkódik a helyére.Ezt mondák,és a hanglyát is hallani már,meg azt is említették,hogy 160Ekm-után erre már számítani kell bármikor!Amúgy átnéztek mindent amit írtál!
Az ecu a CKP jel hiányára egyértelmű jelzést ad. Mivel a tdci elektromos befecskendezés-vezérlésű motor, a befecskendezés vezérlése főképp a CKP-CMP páros jelén alapszik, ezek hibájára utaló bármilyen probléma esetén hibakód keletkezezik. Tehát ha van CKP-ra utaló hibakód a hibatárolóban, akkor lehet a lendkerékre fogni a nemindulást. A leírt jelenség létezik (kivéve az összehüléses részt, mert ha ez igaz lenne, akkor az önindító sem érné el mindig a lendkerék fogkoszorúját), de hibakód társul hozzá. Az üa. hiánya miatti nemindulás is hibakódot eredményez.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Ferqo
Megszállott
****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #546 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 14:45:16 »

Szervusztok!
Kérlek, segítsetek, baj van a "Francival" Ghia TDCi 2002-esgyártású, 130 LE és 2000köbcentis.
Köszönöm szépen és minden jót a régi új szilenciumss

Szia!
Rossz helyen kopogtatsz. MkIII topikban kérdezz, keresgélj.
Üdv, Ferqó
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #547 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 15:18:42 »

Szervusztok!
Kérlek, segítsetek, baj van a "Francival" Ghia TDCi 2002-esgyártású, 130 LE és 2000köbcentis.
Szóval:
1. Az indítás után az izzítóvisszajelző világit pár másodpercig, miután beindult a motor. Egy alkalommal, villogott járó motor mellett a leállásig és volt egy kis "kerregő" hangja. Nem láttunk erős füstölést, nappal volt és 29°C hőmérséklet.
2. Az időmérő órában van egy pici piros led, ami villog rendes esetben a motor leállása után. Egy alkalommal ez a pici piros led-lámpa a motor beindítása után is világított folyamatosan kb. 5-10 másodpercig.
3. Leálláskor és indításkor néha, nem minden alkalommal, kerreg valami kb. egy percig.

Kérlek benneteket, segítsetek mi lehet a probléma és ha, van, akkor hova fordulhatunk.
Köszönöm szépen és minden jót a régi új szilenciumss
Legközelebb mk3 tdci topic!
1.Diagnosztizálni kellene,és tudni kell a hibakódokat-irány a ford szervíz!
2.Az egy álriasztó led.Ne foglalkozz vele!
3.Ezt csak találgatni lehet.Lehet,hogy fellevegősödik az üza rendszered,és azért is villogott az izzításjelződ.
Ergo: mindenképp szakszervízben olvastasd ki a hibakódokat(ez kb 6e pénz),aztán kapsz majd a tdci topicban jótanácsokat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gyurka
Vendég
« Új hozzászólás #548 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 16:43:29 »

Elkezdett sokat fogyasztani az autóm. Fedcomp szerint 6,9-nél járok,az utolsó tankolásnál megnéztem számolva 7,2.
nem füstöl, megy rendesen, érzésre rendben van.MI LEHET A BŰNÖS?
Naplózva
gyalak
Vendég
« Új hozzászólás #549 Dátum: 2009.10.18 vasárnap, 17:01:50 »

Elkezdett sokat fogyasztani az autóm. Fedcomp szerint 6,9-nél járok,az utolsó tankolásnál megnéztem számolva 7,2.
nem füstöl, megy rendesen, érzésre rendben van.MI LEHET A BŰNÖS?
Itt a tél! Ennyi,szerintem! Vagy takaritsd ki a légtömegmérőt.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.18 vasárnap, 17:04:36 írta gyalak » Naplózva
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.