Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 18:25:25
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
287
288
289
290
291
292
293
[
294
]
295
296
297
298
299
300
301
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14659776 alkalommal)
0 Felhasználó és 142 vendég van a témában
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14650 Dátum:
2012.01.03 kedd, 22:19:36 »
Idézetet írta: Angel - 2012.01.03 kedd, 22:18:36
Eleinte neki is durva volt, majd elkezdett csökkenni. De ők végül visszarakták az eredetit, mert eladta az autót.
Értem
Hát,akkor rá lehet rakni a szoftvert,csak nem fog neki tetszeni...
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14651 Dátum:
2012.01.03 kedd, 22:22:10 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.01.03 kedd, 22:19:36
Értem
Hát,akkor rá lehet rakni a szoftvert,csak nem fog neki tetszeni...
Alf is ezt mondta az előbb privátban ,hogy rámegy de nem rávaló.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zolas
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1662
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14652 Dátum:
2012.01.03 kedd, 23:09:31 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.01.02 hétfő, 23:15:08
vicces.
A facelift előtti TDCi-knél még IDM egység vezérli a porlasztókat (bal első kerékjárati ív mögött van). Erre az a jellemző, hogy nem lehet belőle kiolvasni a kalibrációs kódokat (ezt írta AndyA is).
Továbbá, ha nyomásprobléma van az üa. rendszerrel valamelyik porlasztó miatt, eldobja a kalibrációs kódot és egy idő után nem indul az autó.
továbbá2, a Ford szerint lehet probléma földelésével, ami az akksi alatti földelésre van kötve, ami okozhat menet közbeni problémákat.
ahha. hát most 4db 2km-es megmozgatást leszámítva 1 hónapig állt az autó. vagy ennyi idő alatt még nem is kellett volna eldobnia a kódot?
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.02 hétfő, 18:12:33
Azért kell a gyári diag mert ez az évjáratu kocsik ilyen az enyém is ezzel komunikál csak úgy,hogyí mindent kilehessen olvasni.Ezzel letesztelik a szivattyút mindegyik érzékelőt illetve van-e tárolt hibakód és azok pontossan mik.Nekünk még külön van a diesel vezérlő elektronikánk a PCM-től és ezért tud csak mindent a gyárival komunikálni.Szerintem 10eft körül kijön.Nézd végig ha lehet érdekes nekem tetszett.Lehet amit kidob az nem.Minden hibakódot írj le és gyere vissza és kielemezzük.
oksa megpróbálom kiírni a kódokat. csak nem veszi sértésnek majd a szerelő.
köszi a segítségeket
Naplózva
MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső
|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14653 Dátum:
2012.01.03 kedd, 23:24:49 »
Sziasztok Fórumtársak!
Segítséget szeretnék tőletek kérni a következő problémával kapcsolatban.
2002 TDCi Mondeo-m van már 6 éve. Ezidő alatt vagy 6-7 alkalommal villogott az izzitás jelző , utána mindig hibakód olvasás -törlés csak szervizben. Ez a problem kb.10-12 km-ként jelentkezett.
Most viszont már nem kellett várom ennyi km-ert, elég volt hozzá 900.
Dec. elején egy elindulás utáni gyorsításkor már villogott is az izzitás jelző. Irány Ford szerviz Szolnok.Szerelő srác mondja, hogy az ECU elfelejtette a kódokat. Programozás, irány haza.
900 km. megtétele után karácsony előtt a szitu ugyanaz elindulás utáni gyorsítás, újra villog az izzítás jelző.
Tegnap ismét mentem ugyanoda vissza a Fordhoz. Hibakódolvasás - a 3.hengernél nagy a kopogás, vagy valami ilyesmi.
Kértem a szerelőt hogy ettől függetlenül a csúcsokat poharazzuk ki, meg is tette, az ő elmondása szerint a 2.hengernél nagyobb a résolaj veszteség mint a többi háromnál. Jó, én megértettem ,láttam is mivel mindeközben ott álltam mellette de én értékeket nem tudok hogy egységnyi idő alatt mennyinek kell kijönni. Végülis azt mondta hogy a csúcsokat vagy fel kell újítani, vagy cserélni.
Ma elvittem próbapadi bevizsgálásra a porlasztókat, egy olyan szerelőhöz aki ezer éve foglalkozik dízel javítással olyan nyomás padja van ami a porlasztóknak új illesztő kódot is tud generálni javítás után.
csak az a baj hogy ő pedig azt mondja , hogy jók az értékek a porlasztóknak nincs bajuk a résolajveszteségek is határon belül vannak.
Elnézést hogy ilyen hosszasan irtam de így volt kerek a történet, merthogy itt kezdődik a problémám, hogyha nem a porlasztók mert azok jók akkor mi az ami miatt már ennyiszer hibakódot generált az autó.
Az is biztos hogy nálam amennyiben villog az izzítás jelző megy az autó. Ha leállok ezekben a hideg időkben néhány óra hossznyi állás, utána már nem lehet beindítani.(én egyébként ilyenkor mindig hőlégfúvóval melegítettem a go.csöveket,meg magát a motort utána mindig beindult, ha nehezen is.)
Szóval a kérdésem erre vonatkozna hogy ezekből az információkból van e valakinek bármilyen ötlete hogy mi lehet gond, esetleg semmit nem ér a szerelő által mondott érték a porlasztóra vonatkozóan, teljesen tanácstalan vagyok.
Most az a következő hogy a hőlégfúvót beteszem a kocsiba mert anélkül nem merek melózni indulni.
ha esetleg valakinek bármilyen jó ötlete volna, előre is megköszönöm.
Tisztelettel
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14654 Dátum:
2012.01.03 kedd, 23:29:42 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.03 kedd, 23:24:49
Sziasztok Fórumtársak!
Mindig az a kopogás a hibakód?
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
balko
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1065
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14655 Dátum:
2012.01.03 kedd, 23:33:06 »
Idézetet írta: balko - 2012.01.03 kedd, 14:15:02
Sziasztok!
Reggel ha beinditom akkor dob egy adag füstöt ami fehéres(talán kékes egy kicsit)...
minden müxik rendesen....
Ez a füst kb pár 2mp-ig jön és már ott sincs...csak az elsö reggeli beinditásnál van a jelenség
Üdv
Naplózva
2002 TDCI ford mondeo 130le
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14656 Dátum:
2012.01.03 kedd, 23:48:45 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.01.03 kedd, 23:29:42
Mindig az a kopogás a hibakód?
Azt sajnos nem kérdeztem meg úgyhogy a kódot nem tudom.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 szerda, 07:43:02 írta AndyA
»
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14657 Dátum:
2012.01.04 szerda, 00:17:49 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.03 kedd, 23:24:49
Sziasztok Fórumtársak!
Segítséget szeretnék tőletek kérni a következő problémával kapcsolatban.
2002 TDCi Mondeo-m van már 6 éve. Ezidő alatt vagy 6-7 alkalommal villogott az izzitás jelző , utána mindig hibakód olvasás -törlés csak szervizben. Ez a problem kb.10-12 km-ként jelentkezett.
Most viszont már nem kellett várom ennyi km-ert, elég volt hozzá 900.
Dec. elején egy elindulás utáni gyorsításkor már villogott is az izzitás jelző. Irány Ford szerviz Szolnok.Szerelő srác mondja, hogy az ECU elfelejtette a kódokat. Programozás, irány haza.
900 km. megtétele után karácsony előtt a szitu ugyanaz elindulás utáni gyorsítás, újra villog az izzítás jelző.
Tegnap ismét mentem ugyanoda vissza a Fordhoz. Hibakódolvasás - a 3.hengernél nagy a kopogás, vagy valami ilyesmi.
Kértem a szerelőt hogy ettől függetlenül a csúcsokat poharazzuk ki, meg is tette, az ő elmondása szerint a 2.hengernél nagyobb a résolaj veszteség mint a többi háromnál. Jó, én megértettem ,láttam is mivel mindeközben ott álltam mellette de én értékeket nem tudok hogy egységnyi idő alatt mennyinek kell kijönni. Végülis azt mondta hogy a csúcsokat vagy fel kell újítani, vagy cserélni.
Ma elvittem próbapadi bevizsgálásra a porlasztókat, egy olyan szerelőhöz aki ezer éve foglalkozik dízel javítással olyan nyomás padja van ami a porlasztóknak új illesztő kódot is tud generálni javítás után.
csak az a baj hogy ő pedig azt mondja , hogy jók az értékek a porlasztóknak nincs bajuk a résolajveszteségek is határon belül vannak.
Elnézést hogy ilyen hosszasan irtam de így volt kerek a történet, merthogy itt kezdődik a problémám, hogyha nem a porlasztók mert azok jók akkor mi az ami miatt már ennyiszer hibakódot generált az autó.
Az is biztos hogy nálam amennyiben villog az izzítás jelző megy az autó. Ha leállok ezekben a hideg időkben néhány óra hossznyi állás, utána már nem lehet beindítani.(én egyébként ilyenkor mindig hőlégfúvóval melegítettem a go.csöveket,meg magát a motort utána mindig beindult, ha nehezen is.)
Szóval a kérdésem erre vonatkozna hogy ezekből az információkból van e valakinek bármilyen ötlete hogy mi lehet gond, esetleg semmit nem ér a szerelő által mondott érték a porlasztóra vonatkozóan, teljesen tanácstalan vagyok.
Most az a következő hogy a hőlégfúvót beteszem a kocsiba mert anélkül nem merek melózni indulni.
ha esetleg valakinek bármilyen jó ötlete volna, előre is megköszönöm.
Tisztelettel
Ez egy tipikus eset mikor terhelésnél elengedi a nyomást a p csúcs.De lehet,hogy a szivattyú is rossz kezd kopni.Ha nemtudod ,hogy egyforma a kód mindig az nagy kár.Kéne hibát generálni mégpedig dombnak felfelé terheled odarugsz neki és ha kijön a hiba akkor utána elkéne menni hibát olvastatni.Akkor mit ír ki!!!Azért érdekes,hogy hidegbe nem indul be ez gyanúsan a csúcs lesz pedig.Azért ha jó nem kell neki hőlégfuvó.Azért nézesd meg nincs-e levegősödés meg cserélj egy go szürőt.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14658 Dátum:
2012.01.04 szerda, 00:29:56 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.04 szerda, 00:17:49
Ez egy tipikus eset mikor terhelésnél elengedi a nyomást a p csúcs.De lehet,hogy a szivattyú is rossz kezd kopni.Ha nemtudod ,hogy egyforma a kód mindig az nagy kár.Kéne hibát generálni mégpedig dombnak felfelé terheled odarugsz neki és ha kijön a hiba akkor utána elkéne menni hibát olvastatni.Akkor mit ír ki!!!Azért érdekes,hogy hidegbe nem indul be ez gyanúsan a csúcs lesz pedig.Azért ha jó nem kell neki hőlégfuvó.Azért nézesd meg nincs-e levegősödés meg cserélj egy go szürőt.
És méresd meg a kompressziót is attól is indulhat hidegbe nehezen.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14659 Dátum:
2012.01.04 szerda, 00:30:14 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.04 szerda, 00:17:49
Ez egy tipikus eset mikor terhelésnél elengedi a nyomást a p csúcs.De lehet,hogy a szivattyú is rossz kezd kopni.Ha nemtudod ,hogy egyforma a kód mindig az nagy kár.Kéne hibát generálni mégpedig dombnak felfelé terheled odarugsz neki és ha kijön a hiba akkor utána elkéne menni hibát olvastatni.Akkor mit ír ki!!!Azért érdekes,hogy hidegbe nem indul be ez gyanúsan a csúcs lesz pedig.Azért ha jó nem kell neki hőlégfuvó.Azért nézesd meg nincs-e levegősödés meg cserélj egy go szürőt.
Nem tudom mennyire számít szűrőt most cseréltem, 1000 km-er van benne. Őszintén én nem szoktam neki nagyon nyomni, mindkét legutóbbi esetkor is olyankor dobta a hibát amikor egyesből gyorsítottam, de csak olyan "papásan".
«
Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 szerda, 07:43:49 írta AndyA
»
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14660 Dátum:
2012.01.04 szerda, 00:31:55 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.04 szerda, 00:29:56
És méresd meg a kompressziót is attól is indulhat hidegbe nehezen.
Kompressziót mérnek ford szervizben ? Ja és ez nem nehezen indul ilyen esetben ,hanem hogyha fel nem melegítem akkor egyáltalán be sem indul. És még azt elfelejtettem, hogy ez a problem nem mostani keletű, mint ahogy az elején irtam mióta a kocsi nálam van már vagy 6-7. ilyen történet volt vele. csak egy a baj amit te írtál, hogy sajna egyszer sem kérdeztem meg hogy mik voltak a hibakódok. Egy biztos minden alkalommal a porlasztók lettek újra kalibrálva, aztán ment az autó. És ez kb.10-12 ezer km-ként.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 szerda, 00:36:10 írta zenész
»
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14661 Dátum:
2012.01.04 szerda, 00:32:46 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.04 szerda, 00:30:14
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.04 szerda, 00:17:49
Ez egy tipikus eset mikor terhelésnél elengedi a nyomást a p csúcs.De lehet,hogy a szivattyú is rossz kezd kopni.Ha nemtudod ,hogy egyforma a kód mindig az nagy kár.Kéne hibát generálni mégpedig dombnak felfelé terheled odarugsz neki és ha kijön a hiba akkor utána elkéne menni hibát olvastatni.Akkor mit ír ki!!!Azért érdekes,hogy hidegbe nem indul be ez gyanúsan a csúcs lesz pedig.Azért ha jó nem kell neki hőlégfuvó.Azért nézesd meg nincs-e levegősödés meg cserélj egy go szürőt.
Nem tudom mennyire számít szűrőt most cseréltem, 1000 km-er van benne. Őszintén én nem szoktam neki nagyon nyomni, mindkét legutóbbi esetkor is olyankor dobta a hibát amikor egyesből gyorsítottam, de csak olyan "papásan".
Saját tapasztalat papásan nyomtam neki semmi dombon felfelé terheléskor előzés közben előjött.Nem lesz baja csak próbáld meg.Azért ha már így alapban előjön akkor az már nem jó.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14662 Dátum:
2012.01.04 szerda, 00:34:25 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.04 szerda, 00:31:55
Kompressziót mérnek ford szervizben ?
Neked levan dugózva az EGR szeleped és kikéne tisztítani a szívósort az sem ártana,kéne mert nem indul hidegen mond meg.Gyári diagra vidd el mivel neked is olyan van mint nekem.Ott letesztelik a szivattyút is.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 szerda, 00:35:57 írta TISLER19
»
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14663 Dátum:
2012.01.04 szerda, 00:38:20 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.04 szerda, 00:34:25
Neked levan dugózva az EGR szeleped és kikéne tisztítani a szívósort az sem ártana,kéne mert nem indul hidegen mond meg.Gyári diagra vidd el mivel neked is olyan van mint nekem.Ott letesztelik a szivattyút is.
Az EGR le van dugózva , és pont a hétvégén takarítottam ki, de viszonylag tiszta volt. A szívósort még tavaly év elején tisztitottam. Bocs nem akarok balfékeskedni, de a gyári diag nem azt jelenti hogy ford szervizbe IDS-el megnézik ?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 szerda, 00:44:24 írta zenész
»
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14664 Dátum:
2012.01.04 szerda, 00:40:16 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.04 szerda, 00:38:20
Az EGR le van dugózva , és pont a hétvégén takarítottam ki, de viszonylag tiszta volt. A szívósort még tavaly év elején tisztitottam
Akkor marad amit tanácsoltam,próbáld meg és gyári diaggal hiba olvasás.Jegyezd meg a kódot és gyere vissza vele kielemezzük.Sok sikert.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14665 Dátum:
2012.01.04 szerda, 00:45:33 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.04 szerda, 00:40:16
Akkor marad amit tanácsoltam,próbáld meg és gyári diaggal hiba olvasás.Jegyezd meg a kódot és gyere vissza vele kielemezzük.Sok sikert.
Kösz a tanácsokat próbálkozom, aztán a tapasztalatokat majd leírom.
Tisztelettel:
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14666 Dátum:
2012.01.04 szerda, 07:44:18 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.04 szerda, 00:31:55
Kompressziót mérnek ford szervizben ? Ja és ez nem nehezen indul ilyen esetben ,hanem hogyha fel nem melegítem akkor egyáltalán be sem indul. És még azt elfelejtettem, hogy ez a problem nem mostani keletű, mint ahogy az elején irtam mióta a kocsi nálam van már vagy 6-7. ilyen történet volt vele. csak egy a baj amit te írtál, hogy sajna egyszer sem kérdeztem meg hogy mik voltak a hibakódok. Egy biztos minden alkalommal a porlasztók lettek újra kalibrálva, aztán ment az autó. És ez kb.10-12 ezer km-ként.
Az idezet vegerol a "[/quote]" sort ne torold le, mert osszefolyik a valaszod a beidezett levellel.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14667 Dátum:
2012.01.04 szerda, 14:40:10 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.03 kedd, 23:24:49
Sziasztok Fórumtársak!
Segítséget szeretnék tőletek kérni a következő problémával kapcsolatban.
2002 TDCi Mondeo-m van már 6 éve. Ezidő alatt vagy 6-7 alkalommal villogott az izzitás jelző , utána mindig hibakód olvasás -törlés csak szervizben. Ez a problem kb.10-12 km-ként jelentkezett.
Most viszont már nem kellett várom ennyi km-ert, elég volt hozzá 900.
Dec. elején egy elindulás utáni gyorsításkor már villogott is az izzitás jelző. Irány Ford szerviz Szolnok.Szerelő srác mondja, hogy az ECU elfelejtette a kódokat. Programozás, irány haza.
900 km. megtétele után karácsony előtt a szitu ugyanaz elindulás utáni gyorsítás, újra villog az izzítás jelző.
Tegnap ismét mentem ugyanoda vissza a Fordhoz. Hibakódolvasás - a 3.hengernél nagy a kopogás, vagy valami ilyesmi.
Kértem a szerelőt hogy ettől függetlenül a csúcsokat poharazzuk ki, meg is tette, az ő elmondása szerint a 2.hengernél nagyobb a résolaj veszteség mint a többi háromnál. Jó, én megértettem ,láttam is mivel mindeközben ott álltam mellette de én értékeket nem tudok hogy egységnyi idő alatt mennyinek kell kijönni. Végülis azt mondta hogy a csúcsokat vagy fel kell újítani, vagy cserélni.
Ma elvittem próbapadi bevizsgálásra a porlasztókat, egy olyan szerelőhöz aki ezer éve foglalkozik dízel javítással olyan nyomás padja van ami a porlasztóknak új illesztő kódot is tud generálni javítás után.
csak az a baj hogy ő pedig azt mondja , hogy jók az értékek a porlasztóknak nincs bajuk a résolajveszteségek is határon belül vannak.
Elnézést hogy ilyen hosszasan irtam de így volt kerek a történet, merthogy itt kezdődik a problémám, hogyha nem a porlasztók mert azok jók akkor mi az ami miatt már ennyiszer hibakódot generált az autó.
Az is biztos hogy nálam amennyiben villog az izzítás jelző megy az autó. Ha leállok ezekben a hideg időkben néhány óra hossznyi állás, utána már nem lehet beindítani.(én egyébként ilyenkor mindig hőlégfúvóval melegítettem a go.csöveket,meg magát a motort utána mindig beindult, ha nehezen is.)
Szóval a kérdésem erre vonatkozna hogy ezekből az információkból van e valakinek bármilyen ötlete hogy mi lehet gond, esetleg semmit nem ér a szerelő által mondott érték a porlasztóra vonatkozóan, teljesen tanácstalan vagyok.
Most az a következő hogy a hőlégfúvót beteszem a kocsiba mert anélkül nem merek melózni indulni.
ha esetleg valakinek bármilyen jó ötlete volna, előre is megköszönöm.
Tisztelettel
Ha próbapadon jó a porlasztó, akkor szerintem beépítve is jónak kell lennie. Az viszont lehet, hogy
1) nem jó kalibrációs kódok vannak az IDM-ben (porlasztók nyakán lévőknek kell bent lenniük, ráadásul a helyes sorrendben)
2) lehet, hogy a gyári kalibrációs kódok már nem megfelelőek, így újra kellene kalibrálni a porlasztókat, és azokat programozniz IDM-be
A hidegen nem induláshoz: van-e olyankor izzításjelző villogás?
ha van, akkor szivíttyú vagy üzemaynag ellátási gond van, pl. levegősödés, szűkület
ha nincs, akkor inkább kompresszió lehet (de ez elég érdekes lenne).
AZ IDM a 2003 facelift előtti tdci-knél a befecskendezés vezérléséért felelős (itt még nem az ecu intézi).
Érdemes ellenőrizni az IDM egység földelési pontját, ami az akksi alatt van.
A kopogás hibakódot szokták emlegetni a szervizesek (mint nálad is), de ez már következménye a pontatlan befecskendezésnek. A dízeleknél nincs nagy jelentőssége a kopogásérzékelőnek, mert a befecskendezés hibájára a nyomásváltozás mértékének elégtelen voltából következtet a vezérlés, nem (csak) a kopogásból. Benyásoknál a kopogásérzékelő jelzése alapján állítódik az előgyújtás emlékeim szerint.
HIbakódot pedig tessék elkérni mindíg, mindet. Ha mársért nem, hát mert gyűjtöd őket.
(főleg mert az IDS műszert külföldön magyarítják, így a hibakódok magyar szövege lehet félrevezető/pontatlan is. Az én gépemre egy IDM a felszereltségi listánál azt írta, hogy "sebességváltó: kézikönyv " ami ugye az angolban "transmission: manual "
)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
zolas
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1662
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14668 Dátum:
2012.01.04 szerda, 15:16:28 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.01.04 szerda, 14:40:10
felszereltségi listánál azt írta, hogy "sebességváltó: kézikönyv " ami ugye az angolban "transmission: manual "
)
úúúristen
Naplózva
MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső
|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14669 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:04:26 »
Idézetet írta: lorkosz - 2012.01.03 kedd, 20:51:34
Szia ALF,
kifejted kicsit bővebben? Nem értem mi az az eu4-es moci, és annak az sw-je az mi? Amúgy gondolod, hogy az én autómra ez ráhúzható?, és működne is vele? (a 2.0-ás autó ok, de kell legyen benne el.EGR szelep, és ahogy írtad, DPF az NE!)
köszi.
a te autód eu4-es!Elektromos egr és turbó!Semmiben sem különbözik a többitől,-kivéve a DPF-et!
Rakass rá egy sima DPF nélküli eu4-es autó szoftwerét (sw),és az a te autódhoz való lesz!Ezt márkaszervízben!
Ekkor valszeg helyesen fog működni a befecskendezés-nem úgy mint most a 2.2es sw-jével.
Aztán iratsz rá egy szoftwer módosítást(csipptuning-kb 45píz),és akkor menni is fog!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14670 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:06:24 »
Idézetet írta: alf - 2012.01.04 szerda, 18:04:26
a te autód eu4-es!Elektromos egr és turbó!Semmiben sem különbözik a többitől,-kivéve a DPF-et!
Rakass rá egy sima DPF nélküli eu4-es autó szoftwerét (sw),és az a te autódhoz való lesz!Ezt márkaszervízben!
Ekkor valszeg helyesen fog működni a befecskendezés-nem úgy mint most a 2.2es sw-jével.
Aztán iratsz rá egy szoftwer módosítást(csipptuning-kb 45píz),és akkor menni is fog!
nem mindenhol kerül ennyibe
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14671 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:07:23 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.01.04 szerda, 18:06:24
nem mindenhol kerül ennyibe
ha érdekli,akkor megkapja az idevonatkozó infókat is.Addig csak kb....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14672 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:12:23 »
Idézetet írta: alf - 2012.01.04 szerda, 18:07:23
ha érdekli,akkor megkapja az idevonatkozó infókat is.Addig csak kb....
idén nekem is vissza kéne jutnom
de lehet várok még vele... meg gyűlik 1-2 technikai ötlet
kezdetnek van egy ST TDCI map szenzorom
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14673 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:15:36 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.01.04 szerda, 18:12:23
idén nekem is vissza kéne jutnom
de lehet várok még vele... meg gyűlik 1-2 technikai ötlet
kezdetnek van egy ST TDCI map szenzorom
az mi?
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14674 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:17:29 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.01.04 szerda, 18:15:36
az mi?
a nyomásmérő szenzor. szerintem az enyémben lévő nem lát 1,5-nél többet, mert hiába állítok a nyomáson, nem történik semmi sem
2,4-gyel is úgy ment, mint 1,5-tel
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14675 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:19:48 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.01.04 szerda, 18:17:29
a nyomásmérő szenzor. szerintem az enyémben lévő nem lát 1,5-nél többet, mert hiába állítok a nyomáson, nem történik semmi sem
2,4-gyel is úgy ment, mint 1,5-tel
ja értem
hát biztos sok a levegő! majd jól lefullad
több anyagot kell neki adni, tekerj kicsit az adagoló füst csavarján
mtz-nél orvosság!
de csak vicceltem
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14676 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:21:17 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.01.04 szerda, 18:19:48
ja értem
hát biztos sok a levegő! majd jól lefullad
több anyagot kell neki adni, tekerj kicsit az adagoló füst csavarján
mtz-nél orvosság!
de csak vicceltem
merre van az a csodacsavar??
kéne neki a több anyag, itt vannak a nagyobb porlasztók is, de turbot akarok előtte cserélni...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14677 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:22:52 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.01.04 szerda, 18:21:17
merre van az a csodacsavar??
kéne neki a több anyag, itt vannak a nagyobb porlasztók is, de turbot akarok előtte cserélni...
valahol az adagolón, de Neked majd feltekerik Sásdon
fater szokta tekergetni, hogy a 82-es felhúzza a simítót a dombon
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14678 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:24:51 »
Idézetet írta: FrancoNero - 2012.01.04 szerda, 18:22:52
valahol az adagolón, de Neked majd feltekerik Sásdon
fater szokta tekergetni, hogy a 82-es felhúzza a simítót a dombon
aszittem a kipufcsonkon, azért füstcsavar a neve
ezeken amúgy nincs ilyesmi, full elektromos a vezérlése. még az mtz-n a legkomolyabb elektromos cucc a fényszóró
de legalább nincs minek elromlani rajta
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14679 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:28:39 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.01.04 szerda, 18:24:51
aszittem a kipufcsonkon, azért füstcsavar a neve
ezeken amúgy nincs ilyesmi, full elektromos a vezérlése. még az mtz-n a legkomolyabb elektromos cucc a fényszóró
de legalább nincs minek elromlani rajta
és azért jó hogy állandóan folyik belőle az olaj, mert legalább tudod hogy van benne! ha nem folyik akkor meg azt, hogy tölteni kell bele
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14680 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:32:38 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.01.04 szerda, 14:40:10
Ha próbapadon jó a porlasztó, akkor szerintem beépítve is jónak kell lennie. Az viszont lehet, hogy
1) nem jó kalibrációs kódok vannak az IDM-ben (porlasztók nyakán lévőknek kell bent lenniük, ráadásul a helyes sorrendben)
2) lehet, hogy a gyári kalibrációs kódok már nem megfelelőek, így újra kellene kalibrálni a porlasztókat, és azokat programozniz IDM-be
A hidegen nem induláshoz: van-e olyankor izzításjelző villogás?
ha van, akkor szivíttyú vagy üzemaynag ellátási gond van, pl. levegősödés, szűkület
ha nincs, akkor inkább kompresszió lehet (de ez elég érdekes lenne).
AZ IDM a 2003 facelift előtti tdci-knél a befecskendezés vezérléséért felelős (itt még nem az ecu intézi).
Érdemes ellenőrizni az IDM egység földelési pontját, ami az akksi alatt van.
A kopogás hibakódot szokták emlegetni a szervizesek (mint nálad is), de ez már következménye a pontatlan befecskendezésnek. A dízeleknél nincs nagy jelentőssége a kopogásérzékelőnek, mert a befecskendezés hibájára a nyomásváltozás mértékének elégtelen voltából következtet a vezérlés, nem (csak) a kopogásból. Benyásoknál a kopogásérzékelő jelzése alapján állítódik az előgyújtás emlékeim szerint.
HIbakódot pedig tessék elkérni mindíg, mindet. Ha mársért nem, hát mert gyűjtöd őket.
(főleg mert az IDS műszert külföldön magyarítják, így a hibakódok magyar szövege lehet félrevezető/pontatlan is. Az én gépemre egy IDM a felszereltségi listánál azt írta, hogy "sebességváltó: kézikönyv " ami ugye az angolban "transmission: manual "
)
Szia Relhist!
Kérdésedre a késői válasz nem érdektelenség, csak most jöttem a melóból haza azonnal kapcsoltam a gépet.
Nos a 1 kérdés.
A kalibrációs kódokat a ford szervizben a szerelő vitte fel a sz.gépre. A számok hengerenként biztosan jól lettek megadva, mert azt én előtte még itthon megnéztem hengerenként felírtam, többször is ellenőrizve.
Azt hogy a szerelő pontosan azokat vitte e be nem tudom, azt nem láttam.
Viszont az egy hónappal ezelőtti esetkor szintén ugyanezzel a problémával ott voltam , egy másik szerelő irta fel nekem a kódokat egy papírra. Én a mostani esetkor, mint irtam leellenőriztem és a negyedik hengernél egy szám nem volt jól felírva.
Erre sem tudom a választ mivel ezekben a kérdésekben tök laikus vagyok, mondtam most hétfőn a másik szerelőnek aki most a kocsit csinálta , hogy egy szám nem volt jól felírva. Azt mondta hogy az nem baj, mert a gép felismeri a porlasztókat, és ezáltal a rajtuk lévő kódokat is , igy nem is lehet rosszul felvinni a sz.gépre.
Jó elfogadtam amit mondott, csak azért elgondolkodtam rajta, hogy a gép felismeri a kódokat, akkor miért kell azokat felvinni. na mindegy.
2.k. Ez klehet, csak nekem ezt eddig senki nem mondta
Hidegen indítás.
Amikor a kocsi jó tehát nem villog az izzitás jelző akkor rendesen könnyedén indul. Csak akkor nem indul be egyáltalán mikor beadja ezt a hibakódot, és természetesen ezután már minden indításkor villog az izzítás jelző, csak ilyenkor már tök mindegy mert mint már előzőleg irtam csak úgy indul be ha melegítem a go.csöveket ,stb.
A többi jótanácsot pedig mindenkinek köszönöm, tényleg látszik, hogy igy számomra ismeretlenül is miképp segítenek egymásnak emberek ,azért mert mondeos.
Tisztelettel
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14681 Dátum:
2012.01.04 szerda, 18:55:38 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.04 szerda, 18:32:38
Szia Relhist!
Kérdésedre a késői válasz nem érdektelenség, csak most jöttem a melóból haza azonnal kapcsoltam a gépet.
Nos a 1 kérdés.
A kalibrációs kódokat a ford szervizben a szerelő vitte fel a sz.gépre. A számok hengerenként biztosan jól lettek megadva, mert azt én előtte még itthon megnéztem hengerenként felírtam, többször is ellenőrizve.
Azt hogy a szerelő pontosan azokat vitte e be nem tudom, azt nem láttam.
Viszont az egy hónappal ezelőtti esetkor szintén ugyanezzel a problémával ott voltam , egy másik szerelő irta fel nekem a kódokat egy papírra. Én a mostani esetkor, mint irtam leellenőriztem és a negyedik hengernél egy szám nem volt jól felírva.
Erre sem tudom a választ mivel ezekben a kérdésekben tök laikus vagyok, mondtam most hétfőn a másik szerelőnek aki most a kocsit csinálta , hogy egy szám nem volt jól felírva. Azt mondta hogy az nem baj, mert a gép felismeri a porlasztókat, és ezáltal a rajtuk lévő kódokat is , igy nem is lehet rosszul felvinni a sz.gépre.
Jó elfogadtam amit mondott, csak azért elgondolkodtam rajta, hogy a gép felismeri a kódokat, akkor miért kell azokat felvinni. na mindegy.
2.k. Ez klehet, csak nekem ezt eddig senki nem mondta
Hidegen indítás.
Amikor a kocsi jó tehát nem villog az izzitás jelző akkor rendesen könnyedén indul. Csak akkor nem indul be egyáltalán mikor beadja ezt a hibakódot, és természetesen ezután már minden indításkor villog az izzítás jelző, csak ilyenkor már tök mindegy mert mint már előzőleg irtam csak úgy indul be ha melegítem a go.csöveket ,stb.
A többi jótanácsot pedig mindenkinek köszönöm, tényleg látszik, hogy igy számomra ismeretlenül is miképp segítenek egymásnak emberek ,azért mert mondeos.
Tisztelettel
Neked kilett már cserélve a CMP jeladód?
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14682 Dátum:
2012.01.04 szerda, 19:04:52 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.04 szerda, 18:32:38
Szia Relhist!
Kérdésedre a késői válasz nem érdektelenség, csak most jöttem a melóból haza azonnal kapcsoltam a gépet.
Nos a 1 kérdés.
A kalibrációs kódokat a ford szervizben a szerelő vitte fel a sz.gépre. A számok hengerenként biztosan jól lettek megadva, mert azt én előtte még itthon megnéztem hengerenként felírtam, többször is ellenőrizve.
Azt hogy a szerelő pontosan azokat vitte e be nem tudom, azt nem láttam.
Viszont az egy hónappal ezelőtti esetkor szintén ugyanezzel a problémával ott voltam , egy másik szerelő irta fel nekem a kódokat egy papírra. Én a mostani esetkor, mint irtam leellenőriztem és a negyedik hengernél egy szám nem volt jól felírva.
Erre sem tudom a választ mivel ezekben a kérdésekben tök laikus vagyok, mondtam most hétfőn a másik szerelőnek aki most a kocsit csinálta , hogy egy szám nem volt jól felírva. Azt mondta hogy az nem baj, mert a gép felismeri a porlasztókat, és ezáltal a rajtuk lévő kódokat is , igy nem is lehet rosszul felvinni a sz.gépre.
Jó elfogadtam amit mondott, csak azért elgondolkodtam rajta, hogy a gép felismeri a kódokat, akkor miért kell azokat felvinni. na mindegy.
2.k. Ez klehet, csak nekem ezt eddig senki nem mondta
Hidegen indítás.
Amikor a kocsi jó tehát nem villog az izzitás jelző akkor rendesen könnyedén indul. Csak akkor nem indul be egyáltalán mikor beadja ezt a hibakódot, és természetesen ezután már minden indításkor villog az izzítás jelző, csak ilyenkor már tök mindegy mert mint már előzőleg irtam csak úgy indul be ha melegítem a go.csöveket ,stb.
A többi jótanácsot pedig mindenkinek köszönöm, tényleg látszik, hogy igy számomra ismeretlenül is miképp segítenek egymásnak emberek ,azért mert mondeos.
Tisztelettel
a kérdés jó, ha úgyis felismeri, akkor minek bevinni. _mert nem ismeri fel_ . A kalibrációs kódók hiányában is megy a motor, csak a járása egyenetlen és a fogyasztása nagyobb. Viszont ha a kalibráció hibája miatt a vezérlés már nem képes korrigálni a porlasztást hibát fog jelezni.
A hidegindítási gond szerintem szivattyú, vagy alacsony nyomású rész gond lesz.
A szivattyút lehet úgy tesztelni, hogy hidegen, mikor nem indul, lehetne "gravitációs" töltést csinálni:
3. Faulty fuel injection pump, transfer pump part, or pressure control valve. Fuel injection pump
internal transfer pressure needs to be at least 6 bar to achieve high pressure chamber filling (to
generate the required fuel rail pressure). Check the following (if the engine does not start):
• Remote feed the fuel injection pump with a filtered, proprietary fuel supply.
If the engine will start when the fuel supply is pressurized or held above the fuel injection pump
intake (gravity fed), but will not start when the fuel supply is not pressurized or held below the fuel
injection pump intake then it is likely that there is a fault with the internal transfer pump (i.e. not
able to draw fuel).
4. Faulty fuel injection pump - high-pressure part or inlet metering valve (IMV):
• Carry out a guided fuel pressure test diagnosis.
(symptom "No engine start" or "Poor driveability").
CAUTION: Do not crank the engine for more than 5 seconds. The fuel injection pump will be
damaged with long or repeated cranking and no transfer pressure.
• Check the fuel pressure (with the ignition ON, engine OFF) (it should fluctuate between 4 and
10 bar maximum). If a default fuel pressure of 2000 bar is displayed then there is an electrical
fault on the fuel pressure sensor (connector, wiring etc.).
• Check the fuel pressure at the moment the engine starts (target value = 300 bar ± 50 bar).
• Check the fuel pressure at idling (target value = 250 bar ± 40 bar).
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
NIS
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14683 Dátum:
2012.01.04 szerda, 19:44:18 »
Sziasztok
Tud nekem valaki segiteni hibakodok miatt?
Pályán mentem és hirtelen gázadásra egy kicsit megtorpant a kocsi, majd villogni kezdett az izzitásjelző. De amúgy semmi más jelenség nem volt . Pár km után leállítottam. Reggel már nem indult.Tréler-szerviz….(matyoka csomádon). Ott kiolvasták a hibakódot:
P1665, P1664, P2339, Porlasztócsúcsokat bevizsgálták, azok jók. Nagynyomású nemrég lett felújítva (ugyanitt) Miután törölték a kódokat és a csatikat kontaktsprézték a kocsi már megy….
De továbbra sem tudni mi a baja. És így bármikor előfordulhat, hogy ott hagy az út mellett.
Van valakinek ötlete???
Naplózva
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14684 Dátum:
2012.01.04 szerda, 19:49:16 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.04 szerda, 18:55:38
Neked kilett már cserélve a CMP jeladód?
Szia Tisler!
Nem volt még cserélve, de azt nem adná hibakódként ha annak problémája van ?
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14685 Dátum:
2012.01.04 szerda, 19:52:50 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.01.04 szerda, 19:04:52
a kérdés jó, ha úgyis felismeri, akkor minek bevinni. _mert nem ismeri fel_ . A kalibrációs kódók hiányában is megy a motor, csak a járása egyenetlen és a fogyasztása nagyobb. Viszont ha a kalibráció hibája miatt a vezérlés már nem képes korrigálni a porlasztást hibát fog jelezni.
A hidegindítási gond szerintem szivattyú, vagy alacsony nyomású rész gond lesz.
A szivattyút lehet úgy tesztelni, hogy hidegen, mikor nem indul, lehetne "gravitációs" töltést csinálni:
3. Faulty fuel injection pump, transfer pump part, or pressure control valve. Fuel injection pump
internal transfer pressure needs to be at least 6 bar to achieve high pressure chamber filling (to
generate the required fuel rail pressure). Check the following (if the engine does not start):
• Remote feed the fuel injection pump with a filtered, proprietary fuel supply.
If the engine will start when the fuel supply is pressurized or held above the fuel injection pump
intake (gravity fed), but will not start when the fuel supply is not pressurized or held below the fuel
injection pump intake then it is likely that there is a fault with the internal transfer pump (i.e. not
able to draw fuel).
4. Faulty fuel injection pump - high-pressure part or inlet metering valve (IMV):
• Carry out a guided fuel pressure test diagnosis.
(symptom "No engine start" or "Poor driveability").
CAUTION: Do not crank the engine for more than 5 seconds. The fuel injection pump will be
damaged with long or repeated cranking and no transfer pressure.
• Check the fuel pressure (with the ignition ON, engine OFF) (it should fluctuate between 4 and
10 bar maximum). If a default fuel pressure of 2000 bar is displayed then there is an electrical
fault on the fuel pressure sensor (connector, wiring etc.).
• Check the fuel pressure at the moment the engine starts (target value = 300 bar ± 50 bar).
• Check the fuel pressure at idling (target value = 250 bar ± 40 bar).
Remélem midketten ugyanarról beszélünk . Tehát a motor csak akkor indul be nehezen, ill. egyáltalán nem indul mikor valami a hibakód lesz, és az izzitásjelző villog. Ha ilyen nincs akkor minden OK rendben indul. Bocsi de nekem a "töltést csinálni:" után már angoool
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14686 Dátum:
2012.01.04 szerda, 19:57:16 »
Egyébként hétfőre kaptam időpontot a Nestortól , hát nem tudom mire számítsak.
Végülis a legsz...abb az egészben , hogy mikor a szerelő azt mondta a poharazás után, h rosszak a befecskendezők, akkor már lelkileg bele is voltam nyugodva, hogy na mindegy belekerül egy kis lóvéba de legalább jó lesz.
Erre meg azt mondják, hogy nem azok a rosszak, valami más a baj , DE MIII?
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14687 Dátum:
2012.01.04 szerda, 20:04:21 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.04 szerda, 19:49:16
Szia Tisler!
Nem volt még cserélve, de azt nem adná hibakódként ha annak problémája van ?
Úgytudom,hogy igen.De a gyári feketét ha még az van benne azonnal cseréld ki szürkére.A fekete az tud galibát okozni.Az előző tulaj akitől vettem az volt neki az első mikor behozta kintről.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14688 Dátum:
2012.01.04 szerda, 20:05:55 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.04 szerda, 20:04:21
Úgytudom,hogy igen.De a gyári feketét ha még az van benne azonnal cseréld ki szürkére.A fekete az tud galibát okozni.Az előző tulaj akitől vettem az volt neki az első mikor behozta kintről.
Már megyek is ki a garázsba megnézem milyen van benne
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
NIS
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14689 Dátum:
2012.01.04 szerda, 20:08:15 »
ez lemaradt 2001-es TDCI
Naplózva
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14690 Dátum:
2012.01.04 szerda, 20:11:26 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.04 szerda, 20:04:21
Úgytudom,hogy igen.De a gyári feketét ha még az van benne azonnal cseréld ki szürkére.A fekete az tud galibát okozni.Az előző tulaj akitől vettem az volt neki az első mikor behozta kintről.
Há nagyon kiszaladtam, de melyik a CMP, az amelyik a go.osztó alatt van? Mert ha igen az szürke
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14691 Dátum:
2012.01.04 szerda, 20:12:44 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.04 szerda, 19:57:16
Egyébként hétfőre kaptam időpontot a Nestortól , hát nem tudom mire számítsak.
Végülis a legsz...abb az egészben , hogy mikor a szerelő azt mondta a poharazás után, h rosszak a befecskendezők, akkor már lelkileg bele is voltam nyugodva, hogy na mindegy belekerül egy kis lóvéba de legalább jó lesz.
Erre meg azt mondják, hogy nem azok a rosszak, valami más a baj , DE MIII?
Nekem még volt vele olyan gondom,hogy a PCM modul az agy rossz volt mechanikusan.A rajta lévő szoftver jó volt csak nem ment ki a vezérlési dolgok a csúcsokhoz és nem indult.Ez mindegy volt hidegen-melegen ha gondolt egyet nem indult.Forgatott rendesen de semmi.A hibákat mindenhova dobálta de semmi másnak nemvolt baja csak annak.Egy donort hoztunk hozzá és egy chiptuningos megoldotta.Átmentette a szoftvert beraktuk és megoldódott a hiba.Azóta TUTI.Erre úgy jöttünk rá,hogy mikor nem indult És forgattuzk mértük a csúcsokat,hogy kapnak e vezérlést.A diesel vezérlő modult előtte megnéztük az jó volt és már csak ez maradt.Ez csak tanács mert előfordul ez is,hogy kezdődő hiba nálad és még nem állandósil.Nekem egyszer totál megállt és a régivel soha nem indult már el.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14692 Dátum:
2012.01.04 szerda, 20:14:14 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.04 szerda, 20:11:26
Há nagyon kiszaladtam, de melyik a CMP, az amelyik a go.osztó alatt van? Mert ha igen az szürke
Ha szembe állsz a motorral a hengerfejen jobbról van és 3 vezeték megy rá.A szívósor között látod meg.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14693 Dátum:
2012.01.04 szerda, 20:16:45 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.04 szerda, 20:14:14
Ha szembe állsz a motorral a hengerfejen jobbról van és 3 vezeték megy rá.A szívósor között látod meg.
Köszi . Az szürke színű
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
zenész
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 99
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14694 Dátum:
2012.01.04 szerda, 20:23:16 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.01.04 szerda, 20:12:44
Nekem még volt vele olyan gondom,hogy a PCM modul az agy rossz volt mechanikusan.A rajta lévő szoftver jó volt csak nem ment ki a vezérlési dolgok a csúcsokhoz és nem indult.Ez mindegy volt hidegen-melegen ha gondolt egyet nem indult.Forgatott rendesen de semmi.A hibákat mindenhova dobálta de semmi másnak nemvolt baja csak annak.Egy donort hoztunk hozzá és egy chiptuningos megoldotta.Átmentette a szoftvert beraktuk és megoldódott a hiba.Azóta TUTI.Erre úgy jöttünk rá,hogy mikor nem indult És forgattuzk mértük a csúcsokat,hogy kapnak e vezérlést.A diesel vezérlő modult előtte megnéztük az jó volt és már csak ez maradt.Ez csak tanács mert előfordul ez is,hogy kezdődő hiba nálad és még nem állandósil.Nekem egyszer totál megállt és a régivel soha nem indult már el.
Elnézést de nem tudom mi az a PCM .
Naplózva
Ford Mondeo MKIV 2.0 Fl.titánium 140 HP (2010.11.)
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14695 Dátum:
2012.01.04 szerda, 22:17:06 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.04 szerda, 20:23:16
Elnézést de nem tudom mi az a PCM .
Az agya a kocsinak.Az kesztyütartó alatt van összerakva a GEM modullal.A csatlakozó ami rámrgy az meg a go szürő mögött van és csatlakozik hozzá.Na nekem ezt kellett kicserélni,hogy ez az indulás-nemindulás megszünjön.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14696 Dátum:
2012.01.05 csütörtök, 00:12:52 »
Idézetet írta: NIS - 2012.01.04 szerda, 19:44:18
Sziasztok
Tud nekem valaki segiteni hibakodok miatt?
Pályán mentem és hirtelen gázadásra egy kicsit megtorpant a kocsi, majd villogni kezdett az izzitásjelző. De amúgy semmi más jelenség nem volt . Pár km után leállítottam. Reggel már nem indult.Tréler-szerviz….(matyoka csomádon). Ott kiolvasták a hibakódot:
P1665, P1664, P2339, Porlasztócsúcsokat bevizsgálták, azok jók. Nagynyomású nemrég lett felújítva (ugyanitt) Miután törölték a kódokat és a csatikat kontaktsprézték a kocsi már megy….
De továbbra sem tudni mi a baja. És így bármikor előfordulhat, hogy ott hagy az út mellett.
Van valakinek ötlete???
jó a vezetékelések, csatik felőli közelítés:
P1664 and P1665 - P1665 only occurs in addition to other trouble codes. Ignore initially and
delete them.
Symptoms:
* P1664 and P1665 are still present after deleting them both.
Cause:
* A problem in the ground supply (Often between the battery and the body).
Check all ground connections.
* IDM/PCM power supply and ground connection.
* CAN connection to the PCM.
* On Mondeo 2001 (10/2000-) vehicles with the dual-module system it is possible that the wiring
harness may have been damaged in the area of the pollen filter after installing a new windscreen.
facelift előtti gépről beszélünk?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14697 Dátum:
2012.01.05 csütörtök, 00:17:48 »
Idézetet írta: zenész - 2012.01.04 szerda, 20:16:45
Köszi . Az szürke színű
de ne csak a csatlakozót nézd, mert az minden gépen szürke. a jeladó burolatának színe a kérdés, az meg eléggé nehezen látszik a csatlakozótól. Leginkább a rögzítő csavar körül látható.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
NIS
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14698 Dátum:
2012.01.05 csütörtök, 08:36:34 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.01.05 csütörtök, 00:12:52
jó a vezetékelések, csatik felőli közelítés:
P1664 and P1665 - P1665 only occurs in addition to other trouble codes. Ignore initially and
delete them.
Symptoms:
* P1664 and P1665 are still present after deleting them both.
Cause:
* A problem in the ground supply (Often between the battery and the body).
Check all ground connections.
* IDM/PCM power supply and ground connection.
* CAN connection to the PCM.
* On Mondeo 2001 (10/2000-) vehicles with the dual-module system it is possible that the wiring
harness may have been damaged in the area of the pollen filter after installing a new windscreen.
facelift előtti gépről beszélünk?
igen facelift elötti 2001-es 130le
a hiba elött egy nappal lett cserélve az olajköri termosztát, olaj, pollenszürő, olajszürö meg az olaj.
lehet hogy valami csatlakozót megmozgattunk???
nem tud valaki kábelt facelift elötti tipushoz?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.01.05 csütörtök, 09:03:37 írta NIS
»
Naplózva
dumbola
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #14699 Dátum:
2012.01.05 csütörtök, 17:16:04 »
Sziasztok!
2002-es évjáratú 2.0 TDCI Mondeo-nál a következő a probléma.
Menet közben váratlanul, minden előjel nélkül leáll a kocsi.
(Az izzításjelző közben villog.)
Majd sokszori indítózás vagy kis várakozás után újra beindul, majd egy darabig minden OK.
Tipikus CMP jeladó tünetek...de azt kicseréltük és a hiba ugyan az.
A kocsin 7 hónappal ez előtt mind a 4 injektort szakműhelyben felújítottra cseréltettem.
Amire 6 hónap garancia volt, ami természetesen már lejárt.
Most elvittem egy másik szerelőhöz, aki azt mondja, hogy a 4-ből 2 injektornál az elektromos rész felmelegedéskor zárlatos lesz és az a baj.
Szerintetek ez lehetséges? Hallottatok már ilyenről?
Azt mondja, hogy maga a fúvóka rész az jó, a befecskendezés tökéletes, csak a felső, ház részben lévő dolgoknál
van zárlat.
Tehát szereznem kellene 2 darab DELPHI 301Z injektort, aminek az alsó, fúvóka része (amit felújításkor cserélni szoktak) lehet kopott is, az át lesz rakva a mostani felújítottból.
Csak a felső résznek kellene jónak lenni.
Ezek szerint nekem 2 szarrá kopott 301Z-re van szükségem??
Ha valakinek van ilyen eladó, mert lecserélte komplett újra, vagy felújítottra akkor kérem jelezze, vevő lennék rá!
És kíváncsi vagyok a véleményetekre is!
Köszi!
üdv,
dumbola
Naplózva
Oldalak:
1
...
287
288
289
290
291
292
293
[
294
]
295
296
297
298
299
300
301
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ