Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.10.05 szombat, 07:18:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 459 460 461 462 463 464 465 [466] 467 468 469 470 471 472 473 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14379385 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
tamasia
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101



E-mail
« Új hozzászólás #23250 Dátum: 2012.12.26 szerda, 21:45:48 »

melyik oldalról hallod ha szembe állsz a motorral???

Talán jobb, de nem esküdnék meg rá, holnap reggel meghallgatom.
Mit jelenthet, ha jobbról vagy balról hallom?
Naplózva

Mondeo Turnier MKIII f2 2006/11
2.0 TDCi 96 kW N7BA
18" | Llumar | DLD 500+ | Flipkey | EGR off | tempomat
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #23251 Dátum: 2012.12.26 szerda, 21:50:39 »

Talán jobb, de nem esküdnék meg rá, holnap reggel meghallgatom.
Mit jelenthet, ha jobbról vagy balról hallom?
Induljunk ki abból,hogy repedt a feszítő szíjjad ahogy írtad.HA szembe állsz vele ez balról van itt sajnos több tényező lehet:generátor csapágy,kettőstömegü főtengely ékszíjtárcsa,és maga a feszítő.Ennek a cserélye akármelyik a rossz itt az egész rendszert egyben kell cserélni.kb 100e ft.Akárki bármit mond egybe!!!!A jobb oldal ha szembe állsz ott a szervó van egybe a vízpumpával amit szintén szíj hajt.Itt külön kell valahogy választani mi a gond mert ezeket külön is lehet cserélni de a vízpumpa miatt tönkre mehet a szervó szivattyú.Ezért nem mindegy honnan jön
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
f27
Vendég
« Új hozzászólás #23252 Dátum: 2012.12.26 szerda, 23:01:29 »

Sziasztok!
Már több, mint két hete boldog Mondeo tulajdonos vagyok. A váráslás előtt is olvasgattam a fórumon, sok hasznos információt megtudtam. Az autó 2006 novemberi, olaszoknál futott 227e km-t. Szervizkönyve van, de abból csak az derül ki, hogy rendszeresen hordták olajcserére. Vásárlás előtt elvittem a székesfehérvári Ivanicshoz, hogy nézzék át, ők azt mondták minden rendben, "nagyon egyben van az autó". Szépen haza is hoztam Budapestre, másnap ment az olaj, olajszűrő csere, légszűrő csere, pollenszűrő, gázolajszűrő csere. Mindenből Fordot vettem. Cromaxnál voltam, ott is átnézték, észrevették, hogy kicsit repedezett a generátor szíj, de azt mondták nem kell megijedni, legközelebbi látogatásom alkalmával majd cseréljük, nem para.

A motor halkabb is lett, ahogy azt vártam, na de jött a meglepetés pár napja. Fura hang (talán kicsit fémes, de nem tudom jól körülírni) jelentkezett. Azóta belecsavartam 220 km-t országúton, út közben kicsit halkabb lett, de nem múlt el. Nem fogyaszt többet, nem füstöl, nem gyenge, hibajelző lámpa nem villan fel egyáltalán. A hang kb 1500-as fordulatszám fölött jelentkezik, a fordulatszámmal arányos "ütemben" de csak akkor, amikor terhelem a motort, tehát gázelvételkor nincs, vagy annyira halk, hogy nem hallom. 2000-2300 fölött sem nagyon hallani, mert elnyomják az egyéb zajok.
Van valakinek ötlete? Esetleg tudtok javasolni valakit, aki rá tudna nézni (illetve hallani) az autóra?
Előre is köszönöm a segítségeteket, és bocs, hogy kicsit hosszúra sikerült a poszt.

Már azt hittem Fehérvári vagy hogy székesfehérváron nézetted Smiley
Lényeges valóban honnét jön a hang jobb vagy balóldal
ha megtaláltad a KB hang helyzetét akkor egy bazinagy csavarhúzó segítségével tapadj rá a füleddel és halgasd meg hol rághat zöröghet a kicsike...


MÁS.....
Basszus beázik a kocsim  falbav
A vezető oldali ajtonál ha esik az eső a köszöbön bejön a víz
vagyis ha megtelik a kis vízelvezető csatorna ahol egyépként már nemkéne víznek lennie ,szépen becsorog a lábam és az ülés között  padlóra falbav
Valahol lehet sérült a gumim vagy nemtudom,mert hirtelen nemtaláltam hibát féligsötétbe.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #23253 Dátum: 2012.12.26 szerda, 23:13:30 »

MÁS.....
Basszus beázik a kocsim  falbav
A vezető oldali ajtonál ha esik az eső a köszöbön bejön a víz
vagyis ha megtelik a kis vízelvezető csatorna ahol egyépként már nemkéne víznek lennie ,szépen becsorog a lábam és az ülés között  padlóra falbav
Valahol lehet sérült a gumim vagy nemtudom,mert hirtelen nemtaláltam hibát féligsötétbe.
Styleair kolléga nemrég írta le a megoldást a kaeosszéria topicban...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #23254 Dátum: 2012.12.26 szerda, 23:17:31 »

... Fura hang (talán kicsit fémes, de nem tudom jól körülírni) jelentkezett. Azóta belecsavartam 220 km-t országúton, út közben kicsit halkabb lett, de nem múlt el. Nem fogyaszt többet, nem füstöl, nem gyenge, hibajelző lámpa nem villan fel egyáltalán. A hang kb 1500-as fordulatszám fölött jelentkezik, a fordulatszámmal arányos "ütemben" de csak akkor, amikor terhelem a motort, tehát gázelvételkor nincs, vagy annyira halk, hogy nem hallom. 2000-2300 fölött sem nagyon hallani, mert elnyomják az egyéb zajok.
Van valakinek ötlete? Esetleg tudtok javasolni valakit, aki rá tudna nézni (illetve hallani) az autóra?
Előre is köszönöm a segítségeteket, és bocs, hogy kicsit hosszúra sikerült a poszt.
első tipp a töltőlevegő rendszer rögzítésének hibája az első segédkeretnél, az intercooler előtt. A gumírozott betétet ki kell venni és fixre húzni.Kb olyan hangja van emiatt, mintha szét akarna esni.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
f27
Vendég
« Új hozzászólás #23255 Dátum: 2012.12.26 szerda, 23:34:29 »

Styleair kolléga nemrég írta le a megoldást a kaeosszéria topicban...
Kösz utánna olvastam.
Két hibalehetőség van,majd megnézem.
Naplózva
szgabi
Vendég
« Új hozzászólás #23256 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 20:45:14 »

Sziasztok!
  Az autó fogyasztását sokallom, kb 750 km egy tank.Körülnéztem a motortérben, és a szívósor alatt olajat találtam.Gondolom a tömítés már nem jó,ez miatt emelkedhet a fogyasztás ilyen mértékben?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #23257 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 20:50:10 »

Sziasztok!
  Az autó fogyasztását sokallom, kb 750 km egy tank.Körülnéztem a motortérben, és a szívósor alatt olajat találtam.Gondolom a tömítés már nem jó,ez miatt emelkedhet a fogyasztás ilyen mértékben?
Ha ez marad akkor gond,de nekem is most sok lett mert azért 2 hétig mínuszban mentem város totyogás és ez természetes.Ilyenko r ez sajnos nálam is előfordulA tömítést meg te is tudod cserélni csak ahoz lekell venni a szívósort.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
szgabi
Vendég
« Új hozzászólás #23258 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 21:00:11 »

Ha ez marad akkor gond,de nekem is most sok lett mert azért 2 hétig mínuszban mentem város totyogás és ez természetes.Ilyenko r ez sajnos nálam is előfordulA tömítést meg te is tudod cserélni csak ahoz lekell venni a szívósort.

A tömítés csere nem gond,csak meglepett a fogyasztás azért kezdtem el kutakodni a motortérben
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #23259 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 21:10:56 »

Sziasztok!
  Az autó fogyasztását sokallom, kb 750 km egy tank.Körülnéztem a motortérben, és a szívósor alatt olajat találtam.Gondolom a tömítés már nem jó,ez miatt emelkedhet a fogyasztás ilyen mértékben?
Télen hidegben simán lehet ennyi!
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #23260 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 21:18:04 »

Sziasztok!
  Az autó fogyasztását sokallom, kb 750 km egy tank.Körülnéztem a motortérben, és a szívósor alatt olajat találtam.Gondolom a tömítés már nem jó,ez miatt emelkedhet a fogyasztás ilyen mértékben?
Nekem is kb ennyi700-750km igaz van benne utánfutó is,hol több,hol kevesebb
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
f27
Vendég
« Új hozzászólás #23261 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 21:23:43 »

Nekem is kb ennyi700-750km igaz van benne utánfutó is,hol több,hol kevesebb
Most nekem is csak 830Km ment el a hidegben,persze ebbe kb 3-4óra alapjárat is van hol melegítás végett (utastért melegítettem) Hol várakozás végett kotyogott alapon.


MÁS.....
A mondin első hátsó tárcsafék egyforma vagy más más ?
Naplózva
szgabi
Vendég
« Új hozzászólás #23262 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 21:30:22 »

Nekem is kb ennyi700-750km igaz van benne utánfutó is,hol több,hol kevesebb
Nekem az autó üres volt kb 500 km pálya,30 km város a többi autóút.Ezért is lepődtem meg.
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #23263 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 21:35:49 »


A tárcsa?Más bizony.Elől hűtő bordás hátul meg nem.És az  elsők átmérőben nagyobbak mint a hátsók.



Most nekem is csak 830Km ment el a hidegben,persze ebbe kb 3-4óra alapjárat is van hol melegítás végett (utastért melegítettem) Hol várakozás végett kotyogott alapon.


MÁS.....
A mondin első hátsó tárcsafék egyforma vagy más más ?
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #23264 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 21:50:27 »

...
A mondin első hátsó tárcsafék egyforma vagy más más ?

Elől: 300mm átmérő, 24mm vastagság (hűtött tárcsák)
Hátul: 280mm átmérő 12mm vastagság (nem hűtött).
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23265 Dátum: 2012.12.27 csütörtök, 23:14:48 »

Nekem az autó üres volt kb 500 km pálya,30 km város a többi autóút.Ezért is lepődtem meg.
mennyivel pályáztál?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
szgabi
Vendég
« Új hozzászólás #23266 Dátum: 2012.12.28 péntek, 10:17:20 »

mennyivel pályáztál?
140 tempomattal, néha 120 a forgalom miatt
Naplózva
kraki
Vendég
« Új hozzászólás #23267 Dátum: 2012.12.28 péntek, 17:47:55 »

Sziasztok!  Wink
2003-as TDCI Mondeóm van (sok éve problémamentesen), ami most a következő hibajelenségeket produkálja:
Néhány hete az alapjárat hidegen és melegen is ingadozó, fel-le járkál. Raktam bele üzemanyag rendszer tisztító lötyit, de nem segített. Néha megjavult egy fél napra, utána megint mászkált fel-le. Nagyobb sebességfokozatban elvehetem a lábam a gázról és úgy is húz az autó. De mondom: néha helyrejött egy időre.
Most pedig, időben ezzel a problémával együtt egy másik is jelentkezett: villognak az elektromos fogyasztók, mind a lámpák, mind a belső és a műszerfal világítás, mintha fesz. szabályozó probléma lenne. Megmértem: normális (15V) az aksinál a feszültség. Ráadásul ez is néha egy időre elmúlik.
És mindezekkel párhuzamosan ocsmány hangja van a szíjfeszítő görgőknek.
Azt is tudni kell az autómról, hogy tavaly nyáron beszart a klíma kompresszor, azóta sajnáltam erre százvalahányezer forintot, így egy ismerős szerelő leválasztotta a klíma hajtását a szíjról. Akkor vettem is egy szettet, amiben a görgők vannak, de azt akkor nem használtuk fel, tehát ha ez lehet a probléma oka, akkor legalább megvan.
Szóval a kérdés: szerintetek ezeket a problémákat okozhatják csapágyas, rossz görgők a vezérműszíjon?
sajnos 188.000 km van a verdámban, tehát nem kizárható, hogy az alapjárati izét a porlasztócsúcs is okozhatja, de hátha még nem az romlott el.
(Ha valaki É-pest környékén tud mindezen bibik javításához egy Fordos mestert, azt is megköszönöm: 06/70 22-00-444  worship)
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #23268 Dátum: 2012.12.28 péntek, 18:17:14 »

Sziasztok!  Wink
2003-as TDCI Mondeóm van (sok éve problémamentesen), ami most a következő hibajelenségeket produkálja:
Néhány hete az alapjárat hidegen és melegen is ingadozó, fel-le járkál. Raktam bele üzemanyag rendszer tisztító lötyit, de nem segített. Néha megjavult egy fél napra, utána megint mászkált fel-le. Nagyobb sebességfokozatban elvehetem a lábam a gázról és úgy is húz az autó. De mondom: néha helyrejött egy időre.
Most pedig, időben ezzel a problémával együtt egy másik is jelentkezett: villognak az elektromos fogyasztók, mind a lámpák, mind a belső és a műszerfal világítás, mintha fesz. szabályozó probléma lenne. Megmértem: normális (15V) az aksinál a feszültség. Ráadásul ez is néha egy időre elmúlik.
És mindezekkel párhuzamosan ocsmány hangja van a szíjfeszítő görgőknek.
Azt is tudni kell az autómról, hogy tavaly nyáron beszart a klíma kompresszor, azóta sajnáltam erre százvalahányezer forintot, így egy ismerős szerelő leválasztotta a klíma hajtását a szíjról. Akkor vettem is egy szettet, amiben a görgők vannak, de azt akkor nem használtuk fel, tehát ha ez lehet a probléma oka, akkor legalább megvan.
Szóval a kérdés: szerintetek ezeket a problémákat okozhatják csapágyas, rossz görgők a vezérműszíjon?
sajnos 188.000 km van a verdámban, tehát nem kizárható, hogy az alapjárati izét a porlasztócsúcs is okozhatja, de hátha még nem az romlott el.
(Ha valaki É-pest környékén tud mindezen bibik javításához egy Fordos mestert, azt is megköszönöm: 06/70 22-00-444  worship)
Tudomásom szerint a tdci láncos vezérlésű. Szerintem te a segédberendezéshajtó szíjra gondolsz. Klímakompresszort meg tudsz venni itt a fórumon is bontottat, ami nem kerül százvalamennyibe. A többire meg adnak majd választ a nagyok, nekem benzinesem van, én csak ennyit tudtam segíteni csak.
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #23269 Dátum: 2012.12.28 péntek, 18:40:44 »

Sziasztok!  Wink
2003-as TDCI Mondeóm van (sok éve problémamentesen), ami most a következő hibajelenségeket produkálja:
Néhány hete az alapjárat hidegen és melegen is ingadozó, fel-le járkál. Raktam bele üzemanyag rendszer tisztító lötyit, de nem segített. Néha megjavult egy fél napra, utána megint mászkált fel-le. Nagyobb sebességfokozatban elvehetem a lábam a gázról és úgy is húz az autó. De mondom: néha helyrejött egy időre.
Most pedig, időben ezzel a problémával együtt egy másik is jelentkezett: villognak az elektromos fogyasztók, mind a lámpák, mind a belső és a műszerfal világítás, mintha fesz. szabályozó probléma lenne. Megmértem: normális (15V) az aksinál a feszültség. Ráadásul ez is néha egy időre elmúlik.
És mindezekkel párhuzamosan ocsmány hangja van a szíjfeszítő görgőknek.
Azt is tudni kell az autómról, hogy tavaly nyáron beszart a klíma kompresszor, azóta sajnáltam erre százvalahányezer forintot, így egy ismerős szerelő leválasztotta a klíma hajtását a szíjról. Akkor vettem is egy szettet, amiben a görgők vannak, de azt akkor nem használtuk fel, tehát ha ez lehet a probléma oka, akkor legalább megvan.
Szóval a kérdés: szerintetek ezeket a problémákat okozhatják csapágyas, rossz görgők a vezérműszíjon?
sajnos 188.000 km van a verdámban, tehát nem kizárható, hogy az alapjárati izét a porlasztócsúcs is okozhatja, de hátha még nem az romlott el.
(Ha valaki É-pest környékén tud mindezen bibik javításához egy Fordos mestert, azt is megköszönöm: 06/70 22-00-444  worship)
Ezek a felsorolt hibák nem függnek össze. Fura, hogy egyszerre jelentkeznek. Ha villognak az elektromos fogyasztók, akkor biztos, hogy nincs elég áram. Az aksi mérése csak egy dolog. A generátorod talán (?) nem tölt rendesen (pl. szénkefés).
A segédber. szíj felőli zajt mindenki megtapasztalta már, mert a dízelek alacsony alapjárata azt a kört kezdi ki, a rezgés alacsony amplitúdója a feszítőben a szilentet kinyírja. Ettől még jobban rezeg, és a szíj sem fut teljesen egyenesen - ami okozza a többit: szíjfáradás, nyúlás, a görgőknek is odavág. A generátor utólagos szabadonfutósítása rezgés-és zaj csillapító hatással van. De nálad, ha már leszeded a generátort, akkor szénkefézni is kellene.
Látatlanban röviden ennyi.
Jó sokat várhattál, hogy csak amikor egyszerre jött a baj, több felől, akkor vetted észre.
És akkor írtad be...
Nem értem   Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.28 péntek, 18:43:17 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #23270 Dátum: 2012.12.28 péntek, 19:54:15 »

Sziasztok!  Wink
2003-as TDCI Mondeóm van (sok éve problémamentesen), ami most a következő hibajelenségeket produkálja:
Néhány hete az alapjárat hidegen és melegen is ingadozó, fel-le járkál. Raktam bele üzemanyag rendszer tisztító lötyit, de nem segített. Néha megjavult egy fél napra, utána megint mászkált fel-le. Nagyobb sebességfokozatban elvehetem a lábam a gázról és úgy is húz az autó. De mondom: néha helyrejött egy időre.
Most pedig, időben ezzel a problémával együtt egy másik is jelentkezett: villognak az elektromos fogyasztók, mind a lámpák, mind a belső és a műszerfal világítás, mintha fesz. szabályozó probléma lenne. Megmértem: normális (15V) az aksinál a feszültség. Ráadásul ez is néha egy időre elmúlik.
És mindezekkel párhuzamosan ocsmány hangja van a szíjfeszítő görgőknek.
Azt is tudni kell az autómról, hogy tavaly nyáron beszart a klíma kompresszor, azóta sajnáltam erre százvalahányezer forintot, így egy ismerős szerelő leválasztotta a klíma hajtását a szíjról. Akkor vettem is egy szettet, amiben a görgők vannak, de azt akkor nem használtuk fel, tehát ha ez lehet a probléma oka, akkor legalább megvan.
Szóval a kérdés: szerintetek ezeket a problémákat okozhatják csapágyas, rossz görgők a vezérműszíjon?
sajnos 188.000 km van a verdámban, tehát nem kizárható, hogy az alapjárati izét a porlasztócsúcs is okozhatja, de hátha még nem az romlott el.
(Ha valaki É-pest környékén tud mindezen bibik javításához egy Fordos mestert, azt is megköszönöm: 06/70 22-00-444  worship)
generator felújítás,és szijrendszer cseréje, vibralas és a rangatas meg a magától húzás a generatortól van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #23271 Dátum: 2012.12.28 péntek, 20:02:12 »

Sziasztok!  Wink
2003-as TDCI Mondeóm van (sok éve problémamentesen), ami most a következő hibajelenségeket produkálja:
Néhány hete az alapjárat hidegen és melegen is ingadozó, fel-le járkál. Raktam bele üzemanyag rendszer tisztító lötyit, de nem segített. Néha megjavult egy fél napra, utána megint mászkált fel-le. Nagyobb sebességfokozatban elvehetem a lábam a gázról és úgy is húz az autó. De mondom: néha helyrejött egy időre.
Most pedig, időben ezzel a problémával együtt egy másik is jelentkezett: villognak az elektromos fogyasztók, mind a lámpák, mind a belső és a műszerfal világítás, mintha fesz. szabályozó probléma lenne. Megmértem: normális (15V) az aksinál a feszültség. Ráadásul ez is néha egy időre elmúlik.
És mindezekkel párhuzamosan ocsmány hangja van a szíjfeszítő görgőknek.
Azt is tudni kell az autómról, hogy tavaly nyáron beszart a klíma kompresszor, azóta sajnáltam erre százvalahányezer forintot, így egy ismerős szerelő leválasztotta a klíma hajtását a szíjról. Akkor vettem is egy szettet, amiben a görgők vannak, de azt akkor nem használtuk fel, tehát ha ez lehet a probléma oka, akkor legalább megvan.
Szóval a kérdés: szerintetek ezeket a problémákat okozhatják csapágyas, rossz görgők a vezérműszíjon?
sajnos 188.000 km van a verdámban, tehát nem kizárható, hogy az alapjárati izét a porlasztócsúcs is okozhatja, de hátha még nem az romlott el.
(Ha valaki É-pest környékén tud mindezen bibik javításához egy Fordos mestert, azt is megköszönöm: 06/70 22-00-444  worship)
Ezt a hibát a generátorod okozza,azon belül lehet szénkefe,feszszabályzó.A mért feszültség nem normális.Azért mert a töltő feszültség terhelve és terheletlenül 14.4V!Az akksiban meg a feszültség 12-12.5V körül kell lenni.Indításnál meg nem eshet le nagyon pl 11 V alá de inkább ne essen.A görögők ezt nem befolyásolják.Az,hogy rossz az km függvénye ilyenkor itt mindent kell cseréélni.!Szíj-görgők-Főtengelyékszíjtárcsa,és esetleg a generátort szabadon futósítani.Ez a szíj nem vezérmű szíj mert a diesel láncos.Ez csak egy segéd szíj ami a generátor és a klíma kompresszor hajtását biztosítja.Németh Viktor Könyves Kálmán Krt Lurdy Házzal szemben őt keresd
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #23272 Dátum: 2012.12.28 péntek, 21:20:29 »

Sziasztok! Az fmba kodu tdci 130 le 2002 es evjarat rovid vagy hosszu porlasztos? Nincsenek mar meg a porlasztok. Hogy lehet megallapitani?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #23273 Dátum: 2012.12.28 péntek, 21:24:47 »

Sziasztok! Az fmba kodu tdci 130 le 2002 es evjarat rovid vagy hosszu porlasztos? Nincsenek mar meg a porlasztok. Hogy lehet megallapitani?
alvázszmám + microcat
Naplózva
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #23274 Dátum: 2012.12.28 péntek, 21:29:45 »

Tiszteletem uraim.

Egyetlen gyors kérdésem lenne:

-hidegen, vagy melegen van kisebb esélyem az izzitógyertyák beleszakitására cserekor- az az mikor ajánlatosabb elvégezni a
cserét, hideg, vagy meleg motornál.

Köszi
Üdv Bandi
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #23275 Dátum: 2012.12.28 péntek, 21:53:14 »

Tiszteletem uraim.

Egyetlen gyors kérdésem lenne:

-hidegen, vagy melegen van kisebb esélyem az izzitógyertyák beleszakitására cserekor- az az mikor ajánlatosabb elvégezni a
cserét, hideg, vagy meleg motornál.

Köszi
Üdv Bandi
hidegen

http://mondeo.hu/wiki/index.php/Izzítógyertyák_cseréje_TDCI_MK3
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #23276 Dátum: 2012.12.28 péntek, 22:04:15 »

Sziasztok! Az fmba kodu tdci 130 le 2002 es evjarat rovid vagy hosszu porlasztos? Nincsenek mar meg a porlasztok. Hogy lehet megallapitani?

Hosszú..
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #23277 Dátum: 2012.12.28 péntek, 22:05:28 »

Tiszteletem uraim.

Egyetlen gyors kérdésem lenne:

-hidegen, vagy melegen van kisebb esélyem az izzitógyertyák beleszakitására cserekor- az az mikor ajánlatosabb elvégezni a
cserét, hideg, vagy meleg motornál.

Köszi
Üdv Bandi

tök mindegy ha belerohadt...
Naplózva
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #23278 Dátum: 2012.12.28 péntek, 22:08:36 »

tök mindegy ha belerohadt...

Köszi, most már jobb  falbav falbav falbav
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #23279 Dátum: 2012.12.28 péntek, 22:10:07 »

Köszi, most már jobb  falbav falbav falbav
Amúgy ha jól befújod előtte és nagyon lassan lazítod meg akkor azért bőven van esélyed rá,hogy kijön.De bizony előfordul,hogy beletörik.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
octavia1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 256



E-mail
« Új hozzászólás #23280 Dátum: 2012.12.28 péntek, 22:38:04 »

Amúgy ha jól befújod előtte és nagyon lassan lazítod meg akkor azért bőven van esélyed rá,hogy kijön.De bizony előfordul,hogy beletörik.

Oszt olyankor mi van?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh??
Naplózva

2004 nov. Mondeo turnier 2.0 TDCI 96kW autom. fekete "gyöngy" EGR Újra ON
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #23281 Dátum: 2012.12.28 péntek, 22:47:39 »

Köszi, most már jobb  falbav falbav falbav

Most szerinted miért mondtam? fujkodhatod akármivel ha berohadt...Ha normálisan volt berakva akkor kijön tök mindegy meleg e vagy hideg e a motor...
Ha nem az cumi akkor törni fog...lassan próbáld kitekerni.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #23282 Dátum: 2012.12.28 péntek, 22:54:29 »

Oszt olyankor mi van?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh??
Sok türelemmel kijön...ha már megmozdulnak akkor áztatás és ki-be tekerés sokszor..egyszercsak megadja magát.
És jó hír, hogy 99%-ban megmozdulnak...és aki nem türelmes az beletöri.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
f27
Vendég
« Új hozzászólás #23283 Dátum: 2012.12.28 péntek, 22:55:31 »

Sziasztok!  Wink
2003-as TDCI Mondeóm van (sok éve problémamentesen), ami most a következő hibajelenségeket produkálja:
Néhány hete az alapjárat hidegen és melegen is ingadozó, fel-le járkál. Raktam bele üzemanyag rendszer tisztító lötyit, de nem segített. Néha megjavult egy fél napra, utána megint mászkált fel-le. Nagyobb sebességfokozatban elvehetem a lábam a gázról és úgy is húz az autó. De mondom: néha helyrejött egy időre.
Most pedig, időben ezzel a problémával együtt egy másik is jelentkezett: villognak az elektromos fogyasztók, mind a lámpák, mind a belső és a műszerfal világítás, mintha fesz. szabályozó probléma lenne. Megmértem: normális (15V) az aksinál a feszültség. Ráadásul ez is néha egy időre elmúlik.
És mindezekkel párhuzamosan ocsmány hangja van a szíjfeszítő görgőknek.
Azt is tudni kell az autómról, hogy tavaly nyáron beszart a klíma kompresszor, azóta sajnáltam erre százvalahányezer forintot, így egy ismerős szerelő leválasztotta a klíma hajtását a szíjról. Akkor vettem is egy szettet, amiben a görgők vannak, de azt akkor nem használtuk fel, tehát ha ez lehet a probléma oka, akkor legalább megvan.
Szóval a kérdés: szerintetek ezeket a problémákat okozhatják csapágyas, rossz görgők a vezérműszíjon?
sajnos 188.000 km van a verdámban, tehát nem kizárható, hogy az alapjárati izét a porlasztócsúcs is okozhatja, de hátha még nem az romlott el.
(Ha valaki É-pest környékén tud mindezen bibik javításához egy Fordos mestert, azt is megköszönöm: 06/70 22-00-444  worship)
Az akku feszültségedet mérd meg reggel nyugalmi állapotban ha tele van 12,75V lesz belle
ha félig akkor 12,55V ha ez alat van már szívás.
A generátor töltése pontosan 14,7V kell lennie nem több kevesebb lehet akár 13,8V is .
A motor compija dönti el menyit kér,és ő si szabályozza,De ha minden ok 14,7V lesz ha több akkor a generátorod gázo
Ha nincs megfelelő töltésed akkor adhat a motor lökött hangot mint mikor szétt akar húlani(13,8V szerviz töltő áram)
Tapasztaltuk mikor a generátor vezérlő csatija kehés volt.Ilyenkor főként azt veszed észre hogy sok extra nem megy..(szélvédőfütés stb...)
Mivel a mondid láncos(többen leírták) így az nemfog neked hangot adni (ha mégis akkor ríva fakadsz)
Ha a generátorod előtt remeg az ékszíjad akkor kezd el lecserélni az összes görgőt kezdve a főtengely ketőstömegüékszíjtárcsáddal.
Ha túlvagy ezeken akkor kiderűl meg e oldódott a bajod Smiley
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #23284 Dátum: 2012.12.28 péntek, 23:06:20 »

Az akku feszültségedet mérd meg reggel nyugalmi állapotban ha tele van 12,75V lesz belle
ha félig akkor 12,55V ha ez alat van már szívás.
A generátor töltése pontosan 14,7V kell lennie nem több kevesebb lehet akár 13,8V is .
A motor compija dönti el menyit kér,és ő si szabályozza,De ha minden ok 14,7V lesz ha több akkor a generátorod gázo
Ha nincs megfelelő töltésed akkor adhat a motor lökött hangot mint mikor szétt akar húlani(13,8V szerviz töltő áram)
Tapasztaltuk mikor a generátor vezérlő csatija kehés volt.Ilyenkor főként azt veszed észre hogy sok extra nem megy..(szélvédőfütés stb...)
Mivel a mondid láncos(többen leírták) így az nemfog neked hangot adni (ha mégis akkor ríva fakadsz)
Ha a generátorod előtt remeg az ékszíjad akkor kezd el lecserélni az összes görgőt kezdve a főtengely ketőstömegüékszíjtárcsáddal.
Ha túlvagy ezeken akkor kiderűl meg e oldódott a bajod Smiley
Az pontossan terhelve és terheletlenül 14.4V!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
f27
Vendég
« Új hozzászólás #23285 Dátum: 2012.12.28 péntek, 23:28:12 »

Az pontossan terhelve és terheletlenül 14.4V!
Cellánként 2,45V kell tölteni
vagyis 2,45V/cella x 6cellával = 14,7V  Wink
De egyépként még a 14,4is jó alatta már nem igazán mert nem veszi fel az akku az áramot a töltésből... integet2
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #23286 Dátum: 2012.12.29 szombat, 03:07:04 »

Ha nincs megfelelő töltésed akkor adhat a motor lökött hangot mint mikor szétt akar húlani(13,8V szerviz töltő áram)
Tapasztaltuk mikor a generátor vezérlő csatija kehés volt.Ilyenkor főként azt veszed észre hogy sok extra nem megy..(szélvédőfütés stb...)

Ezzel nem értek egyet. Elment a töltés az autóról, és ritka szép hangja volt. Ha nincs töltés, nincs a segédszíjon terhelés sem, simábban is fut.

Az ékszíj remegése tipikus Mondeo probléma, viszont egy generátor-szabadonfutó megoldja a dolgot, érdeklődni Relhist fórumtársnál érdemes.

A villogó világítás szénkefe-, feszszabályzó-, ill. kontakthibára (letestelő kábel) hajaz. Én ezeket csekkolnám.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
f27
Vendég
« Új hozzászólás #23287 Dátum: 2012.12.29 szombat, 09:44:33 »

Ezzel nem értek egyet. Elment a töltés az autóról, és ritka szép hangja volt. Ha nincs töltés, nincs a segédszíjon terhelés sem, simábban is fut.

Az ékszíj remegése tipikus Mondeo probléma, viszont egy generátor-szabadonfutó megoldja a dolgot, érdeklődni Relhist fórumtársnál érdemes.

A villogó világítás szénkefe-, feszszabályzó-, ill. kontakthibára (letestelő kábel) hajaz. Én ezeket csekkolnám.
Az elmegy a töltés totál más mert igen akkor nincs terhelés.
De ha impulzusokban rángatja a generátort mert a compi kéri a 14,7V e a generátor nemképes rá ,akkor igen csak rángatja ahogy a gerjestőfeszt kapcsolgatja rajt Smiley Wink
Naplózva
Pisti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #23288 Dátum: 2012.12.29 szombat, 13:44:08 »

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni hol tudnák rendelni PRO-TECet
Naplózva

2.0 TDCI 130 Le 2004 kombi
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #23289 Dátum: 2012.12.29 szombat, 14:04:34 »

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni hol tudnák rendelni PRO-TECet

 Wink

http://lmgtfy.com/?q=pro+tec+adal%C3%A9k
Naplózva
waver
Vendég
« Új hozzászólás #23290 Dátum: 2012.12.29 szombat, 14:07:49 »

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni hol tudnák rendelni PRO-TECet

általában ford szervizekben elérhetö szokott lenni...
üdv.
Naplózva
Pisti
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33


E-mail
« Új hozzászólás #23291 Dátum: 2012.12.29 szombat, 14:10:13 »


Köszi a címet.
Naplózva

2.0 TDCI 130 Le 2004 kombi
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #23292 Dátum: 2012.12.29 szombat, 15:18:30 »

Köszi a címet.


Nincs mit  vigyor3
Naplózva
f27
Vendég
« Új hozzászólás #23293 Dátum: 2012.12.29 szombat, 15:54:52 »

Szerintetek mit kéne kimosni kocsit hogy olyan hatást érjen el mint újkorában?

itt egy videó..

http://www.youtube.com/watch?v=Lk5JEgPHo9c&NR=1&feature=endscreen

Alkatrész mindegy de a hatást nézétek a végén.

Magába egy ilyen ipari mosóm van vadi új a mühelybe,nyáron szerintem pár dolgot kitisztítok rajta én is Smiley
Naplózva
joxer
Vendég
« Új hozzászólás #23294 Dátum: 2012.12.29 szombat, 16:08:14 »

Szerintetek mit kéne kimosni kocsit hogy olyan hatást érjen el mint újkorában?

itt egy videó..

http://www.youtube.com/watch?v=Lk5JEgPHo9c&NR=1&feature=endscreen

Alkatrész mindegy de a hatást nézétek a végén.

Magába egy ilyen ipari mosóm van vadi új a mühelybe,nyáron szerintem pár dolgot kitisztítok rajta én is Smiley
Emmándöfi!  eljen
Naplózva
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #23295 Dátum: 2012.12.29 szombat, 16:09:18 »

Szerintetek mit kéne kimosni kocsit hogy olyan hatást érjen el mint újkorában?

itt egy videó..

http://www.youtube.com/watch?v=Lk5JEgPHo9c&NR=1&feature=endscreen

Alkatrész mindegy de a hatást nézétek a végén.

Magába egy ilyen ipari mosóm van vadi új a mühelybe,nyáron szerintem pár dolgot kitisztítok rajta én is Smiley
Ilyen ultrahangos mosód van?
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48504



« Új hozzászólás #23296 Dátum: 2012.12.29 szombat, 16:19:58 »

Szerintetek mit kéne kimosni kocsit hogy olyan hatást érjen el mint újkorában?

itt egy videó..

http://www.youtube.com/watch?v=Lk5JEgPHo9c&NR=1&feature=endscreen

Alkatrész mindegy de a hatást nézétek a végén.

Magába egy ilyen ipari mosóm van vadi új a mühelybe,nyáron szerintem pár dolgot kitisztítok rajta én is Smiley
az egr szelepet,a szívósort,stb....biztos lenne még ötletem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #23297 Dátum: 2012.12.29 szombat, 17:37:17 »

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni hol tudnák rendelni PRO-TECet
Olajshop üzletben /Nálunk Pécsen van ilyen/Ott is van.Szerintem szerelőknél kisebb szervizben is kell,hogy kapjál.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
f27
Vendég
« Új hozzászólás #23298 Dátum: 2012.12.29 szombat, 17:58:13 »

Ilyen ultrahangos mosód van?
igen és ugyan olyan nagy mint a videón.szerintem a szívósor egybe befér 550cm befér a mosoba Smiley

1,5Milla volt a nyáron ez a mosó,én notebook panelok mosásához vettem,de kb egy PSP-t mostam eddig ki vele öszesen,mert még hirdetni sem volt időm Smiley

lehetne vele porlaszókat is mosni stb...
Naplózva
zolas
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1662


E-mail
« Új hozzászólás #23299 Dátum: 2012.12.29 szombat, 18:09:08 »

igen és ugyan olyan nagy mint a videón.szerintem a szívósor egybe befér 550cm befér a mosoba Smiley

1,5Milla volt a nyáron ez a mosó,én notebook panelok mosásához vettem,de kb egy PSP-t mostam eddig ki vele öszesen,mert még hirdetni sem volt időm Smiley

lehetne vele porlaszókat is mosni stb...
egy virágot bontó üzletnek a szagát érzem.  Wink nyes
Naplózva

MK3 |2002.XII.|2.0|TDCi|130 LE|Ghia|Black Eye Bi-Xenon|18" 5Y|Tolatóradar|Tempomat|Sony 6CD|EGR Off|4 door|Befásult belső Cheesy|Skyfol korom fólia|FlipKey|Full bőr|
Oldalak: 1 ... 459 460 461 462 463 464 465 [466] 467 468 469 470 471 472 473 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.225 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.