Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.21 csütörtök, 23:31:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 290 291 292 293 294 295 296 [297]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5252813 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86


« Új hozzászólás #14800 Dátum: 2024.07.27 szombat, 12:32:09 »

"a 200 ló meg 420nm nyomaték csábító a 2.2-nél" Akkor meg nem mindegy az a pár deci?

Az a pár deci inkább 2-3 liter különbség nem?
Naplózva
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



E-mail
« Új hozzászólás #14801 Dátum: 2024.07.27 szombat, 20:21:19 »

Sziasztok!

Alany egy 2014-es 2.0 TDCI 140 LE UFBA motorkódú mondeo. A hiba a következő:

P00BD
P00BC

Felváltva, éppen mikor melyik hibakód jön meg. Ilyenkor csak a sárga kis i betű világít illetve az engine service now hibaüzenet plusz vészüzembe kapcsol a kocsi. MAF szenzor cserélve, tanult érték törölve. Van amikor 10km után dobja be van hogy egy tank üzemanyag is elfogy belőle és nincs hiba. Turbó rendszeren lyukat nem találtam. Ami érdekes hogy leállítás után ha egyből újra indítom ott a hiba, ha várok 3 percet akkor megy tovább mintha semmi nem történt volna.
Élő adatban ha hiba van akkor MAF érték alapjáraton 15 g/S, ha nincs hiba akkor 5-6 g/S.  A szenzor vezetékén nem látszik sérülés és ha mozgatom akkor sem jelentkezik a hiba.

Tudnátok adni valami tippet esetleg hogy mit nézzek még meg, vagy merre induljak tovább?

« Utoljára szerkesztve: 2024.07.27 szombat, 21:08:23 írta Gejza » Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14802 Dátum: 2024.07.28 vasárnap, 10:11:17 »

Köszönöm a tippet. Hallottam már róla, de úgy tudtam, ő "csak" autóvillamossággal foglalkozik a cégnél.
Ha nem sikerül megoldani a problémát, megkeresem.
(Bosszantó és időrabló egy ilyen előzmény nélküli és egyelőre semmihez sem köthető hiba egy karbantartott, megkímélt használatú autónál falbav )
diagnoszta
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14803 Dátum: 2024.07.28 vasárnap, 10:14:12 »

Sziasztok!

Alany egy 2014-es 2.0 TDCI 140 LE UFBA motorkódú mondeo. A hiba a következő:

P00BD
P00BC

Felváltva, éppen mikor melyik hibakód jön meg. Ilyenkor csak a sárga kis i betű világít illetve az engine service now hibaüzenet plusz vészüzembe kapcsol a kocsi. MAF szenzor cserélve, tanult érték törölve. Van amikor 10km után dobja be van hogy egy tank üzemanyag is elfogy belőle és nincs hiba. Turbó rendszeren lyukat nem találtam. Ami érdekes hogy leállítás után ha egyből újra indítom ott a hiba, ha várok 3 percet akkor megy tovább mintha semmi nem történt volna.
Élő adatban ha hiba van akkor MAF érték alapjáraton 15 g/S, ha nincs hiba akkor 5-6 g/S.  A szenzor vezetékén nem látszik sérülés és ha mozgatom akkor sem jelentkezik a hiba.

Tudnátok adni valami tippet esetleg hogy mit nézzek még meg, vagy merre induljak tovább?


újra regisztráltál, hogy feltedd ugyan azt a kérdést?  falbav
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



E-mail
« Új hozzászólás #14804 Dátum: 2024.07.28 vasárnap, 12:06:02 »

újra regisztráltál, hogy feltedd ugyan azt a kérdést?  falbav

Nem tudom mire gondolsz, de ez életem első fórum bejegyzése
Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14805 Dátum: 2024.07.28 vasárnap, 12:37:22 »

Nem tudom mire gondolsz, de ez életem első fórum bejegyzése
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1196934#msg1196934

olvass vissza kb 10 hsz-t,talán a választ is megtalálod a kérédsedre.
« Utoljára szerkesztve: 2024.07.28 vasárnap, 12:40:16 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



E-mail
« Új hozzászólás #14806 Dátum: 2024.07.28 vasárnap, 12:51:23 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1196934#msg1196934

olvass vissza kb 10 hsz-t,talán a választ is megtalálod a kérédsedre.

Közben rájöttem, kb ugyan ott tartunk a kollégával. Sajnos nekem a Lurdy ház baromi messze van ~200km. Szóval várok még hátha jön további tipp.
Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #14807 Dátum: 2024.07.29 hétfő, 12:36:23 »

Sziasztok!

2.0 vagy 2.2 tdci? Ki melyikre esküszik? Gondolom fogyasztás miatt jobb választás lehet a 2.0, viszont azért az a 200 ló meg 420nm nyomaték csábító a 2.2-nél. Alapvetően budapesti használatra vennék, néha autópályára. Melyik tűri jobban a városi használatot, illetve melyik a megbízhatóbb? Vagy kb ugyanaz a kettő csak a hengerűrtartalom az eltérő. Kézi váltóval vennék egy faceliftelt modellt.
Szia!
Mindkét motor megbízható, ha megkapta a megfelelő törődést.
Nekem ugyan csak 2.0 tapasztalatom van, elég szépen megy az is, ha nem érdekel annyira a teljesítmény, akkor azt venném. Nagyobb a választék, több hozzá a bontott alkatrész is.
Ha inkább a teljesítmény érdekel, akkor vedd a 2.2-t, viszont a facelift előtti verzió gyárilag 175 lovas belőle.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 86


« Új hozzászólás #14808 Dátum: 2024.07.30 kedd, 16:50:15 »

Egyre jobban hajlok a 2.0 felé, valóban sokkal több van belőlük. Bár az is igaz, hogy rengeteg a fapad is belőlük. 2.2-ből viszont csak Titanium van ha jól tudom. Facelift utánit szeretnék már mindenképp, facelift előttiek alig pár évvel fiatalabbak a jelenlegi MK3-nál, annyival többet meg nem adnának, hogy ezért kiadjak 2 milliót.
Naplózva
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



E-mail
« Új hozzászólás #14809 Dátum: 2024.08.03 szombat, 06:44:54 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1196934#msg1196934

olvass vissza kb 10 hsz-t,talán a választ is megtalálod a kérédsedre.

Kollégának feltett kérdéseidre válaszolnék én, a saját esetemet tekintve. DPF LOAD 30-89% között mozgott, a nyomáskülönbség 1 kpa és 89 kpa között. Utána olvasva ezek még nem tűnnek rossznak, illetve amikor 89 volt az érték nem dobta a hibát. 2 kérdésem lenne. Ha hosszú távot megyek az normális hogy az EGR szelep szabályos ciklusokban dolgozik? Itt arra gondolok hogy van amikor az aktuális pozíciója tartósan 0 majd jön 7-8 hullám a görbén az élő diagban, majd ismét tartósan 0, és ezek váltakoznak ciklikusan. Illetve a másik kérdés, említetted a katalizátor tömődöttséget, hogy lehet vizsgálni, erről tudnál pár szót írni? Illetve ha van időd a forscanben készült élő diag fájlt el tudnám küldeni hátha Te észre veszel rajta valamit ami nekem nem tűnik fel. Köszi előre is. A képen az élő diagban megfigyelt adatok szerepelnek, ha esetleg ez kiegészítenéd még valamivel azt is szívesen fogadom
https://ibb.co/0QKv0ds
« Utoljára szerkesztve: 2024.08.03 szombat, 06:48:36 írta Gejza » Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14810 Dátum: 2024.08.04 vasárnap, 17:53:17 »

Kollégának feltett kérdéseidre válaszolnék én, a saját esetemet tekintve. DPF LOAD 30-89% között mozgott, a nyomáskülönbség 1 kpa és 89 kpa között. Utána olvasva ezek még nem tűnnek rossznak, illetve amikor 89 volt az érték nem dobta a hibát. 2 kérdésem lenne. Ha hosszú távot megyek az normális hogy az EGR szelep szabályos ciklusokban dolgozik? Itt arra gondolok hogy van amikor az aktuális pozíciója tartósan 0 majd jön 7-8 hullám a görbén az élő diagban, majd ismét tartósan 0, és ezek váltakoznak ciklikusan. Illetve a másik kérdés, említetted a katalizátor tömődöttséget, hogy lehet vizsgálni, erről tudnál pár szót írni? Illetve ha van időd a forscanben készült élő diag fájlt el tudnám küldeni hátha Te észre veszel rajta valamit ami nekem nem tűnik fel. Köszi előre is. A képen az élő diagban megfigyelt adatok szerepelnek, ha esetleg ez kiegészítenéd még valamivel azt is szívesen fogadom
https://ibb.co/0QKv0ds
melyik adatot figyelted meg?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



E-mail
« Új hozzászólás #14811 Dátum: 2024.08.04 vasárnap, 21:10:41 »

melyik adatot figyelted meg?
A beágyazott link egy kép feltöltő weblapra visz egész pontosan a képre amin látszanak az adatok.
Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14812 Dátum: 2024.08.05 hétfő, 16:55:18 »

A beágyazott link egy kép feltöltő weblapra visz egész pontosan a képre amin látszanak az adatok.
és biztosan látszanak azok az adatok,amiket jól elrejtettél a képen? Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6



E-mail
« Új hozzászólás #14813 Dátum: 2024.08.06 kedd, 08:46:06 »

és biztosan látszanak azok az adatok,amiket jól elrejtettél a képen? Cheesy

A képen csak a figyelt adatok vannak, értékek nincsenek. Ha írsz egy email címet szívesen elküldöm a teljes élő diagot.
Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
JeGy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #14814 Dátum: 2024.08.13 kedd, 11:14:35 »

Sziasztok!
Nálam megoldódott a "P00BD" hibakóddal jelzett probléma. A jobb oldali turbócső volt kilyukadva egy nehezen észrevehető helyen.
Nézzétek meg alaposan a csöveket! Köszönöm a segítő hozzászólásokat, tippeket.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1196934#msg1196934
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14815 Dátum: 2024.08.15 csütörtök, 17:57:50 »

Sziasztok!
Nálam megoldódott a "P00BD" hibakóddal jelzett probléma. A jobb oldali turbócső volt kilyukadva egy nehezen észrevehető helyen.
Nézzétek meg alaposan a csöveket! Köszönöm a segítő hozzászólásokat, tippeket.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1196934#msg1196934
  eljen ügyes vagy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #14816 Dátum: 2024.08.18 vasárnap, 23:21:54 »

Sziasztok,

2.0 tdci automata váltós 2007-es mondeonál mi okozhatja, hogy a valós fogyasztásom több 2 literrel több, mint amit az óra mutat. 604 km-en evett 52,5 litert, ami 8,7 l/100km-es fogyasztás, ebből kb 150 km város és a maradék autópálya 140-el, az óra szerint 6,5 l/100 km a fogyasztásom. Az sem túl jó, hogy a pályás fogyasztás is 8,2 liter felett van valamivel..., korábban 7,2 körül elvolt. Turbó már lehett csere érett főleg terheléskor kézi módban nem elváltva, érdekes szürcsögős szívó hangom van.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14817 Dátum: 2024.08.19 hétfő, 16:59:11 »

Sziasztok,

2.0 tdci automata váltós 2007-es mondeonál mi okozhatja, hogy a valós fogyasztásom több 2 literrel több, mint amit az óra mutat. 604 km-en evett 52,5 litert, ami 8,7 l/100km-es fogyasztás, ebből kb 150 km város és a maradék autópálya 140-el, az óra szerint 6,5 l/100 km a fogyasztásom. Az sem túl jó, hogy a pályás fogyasztás is 8,2 liter felett van valamivel..., korábban 7,2 körül elvolt. Turbó már lehett csere érett főleg terheléskor kézi módban nem elváltva, érdekes szürcsögős szívó hangom van.
kifúj a turbó rendszer valahol.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #14818 Dátum: 2024.08.20 kedd, 14:22:18 »

Sziasztok,

2.0 tdci automata váltós 2007-es mondeonál mi okozhatja, hogy a valós fogyasztásom több 2 literrel több, mint amit az óra mutat. 604 km-en evett 52,5 litert, ami 8,7 l/100km-es fogyasztás, ebből kb 150 km város és a maradék autópálya 140-el, az óra szerint 6,5 l/100 km a fogyasztásom. Az sem túl jó, hogy a pályás fogyasztás is 8,2 liter felett van valamivel..., korábban 7,2 körül elvolt. Turbó már lehett csere érett főleg terheléskor kézi módban nem elváltva, érdekes szürcsögős szívó hangom van.
Valahol eltűnik az a plusz üzemanyag. Esetleg szivárog valahol vagy több kerül az égéstérbe mint amit a computer akar vagy gondol.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Jostu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #14819 Dátum: 2024.10.11 péntek, 19:53:09 »

Üdv. Mindenkinek.
Szeretnék egy kis szakmai segítséget kérni. Az érdekelne, hogy egy 1.8 TDCI 125 le motornak nagyjából hány g/s volna a normális légtömeg? Azért kérdezem, mert az én autóm alapjáraton 120-125 g/s-t mutat a diagnosztika, haverom 2 literes 140 lovasa meg 6-8 g/s az ő autója teljesen normálisan üzemel, az enyém már annyira nem megy hogy nem is merek már vele közlekedni, vettem egy új légtömeg mérőt, de az érték maradt. Csak kíváncsi lennék hogy mi volna a normális érték ennél a motornál. Köszönöm ha valaki szakít egy kis időt rá, hogy segítsen.
Naplózva
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14820 Dátum: 2024.10.28 hétfő, 19:47:46 »

Kedves Csoport tagok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Egy 2011-es 2.0 TDCi UFBA motorkódú mondeórol van szó. Bejött az engine malfunction üzenet. Ma délelőtt ki lett olvasva. Sajnos a hibakódot nem írtam fel, viszont a leírás ez volt: a katalizátor hőmérséklete túl alacsony a regeneráláshoz. Törölve lett a hibakód, majd elindultam egy hosszabb útra, hátha megcsinálja a regenerálást. Autópályán kb 10 perc után ismét jött a hiba, el sem kezdett regenerálni. Van ötletetek, hogy mivel lenne érdemes kezdeni?? Előre is köszönöm!
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #14821 Dátum: 2024.10.29 kedd, 08:48:44 »

Kedves Csoport tagok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Egy 2011-es 2.0 TDCi UFBA motorkódú mondeórol van szó. Bejött az engine malfunction üzenet. Ma délelőtt ki lett olvasva. Sajnos a hibakódot nem írtam fel, viszont a leírás ez volt: a katalizátor hőmérséklete túl alacsony a regeneráláshoz. Törölve lett a hibakód, majd elindultam egy hosszabb útra, hátha megcsinálja a regenerálást. Autópályán kb 10 perc után ismét jött a hiba, el sem kezdett regenerálni. Van ötletetek, hogy mivel lenne érdemes kezdeni?? Előre is köszönöm!
Szia!
Ezt kellene megcsinálni, megcsináltatni.
http://mondeo.hu/index.php?topic=26794.0
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 398



« Új hozzászólás #14822 Dátum: 2024.10.29 kedd, 17:28:19 »

Szia!
Ezt kellene megcsinálni, megcsináltatni.
http://mondeo.hu/index.php?topic=26794.0

Nekem is ez oldotta meg a problémát korábban.
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14823 Dátum: 2024.10.29 kedd, 18:23:35 »

Szia!
Ezt kellene megcsinálni, megcsináltatni.
http://mondeo.hu/index.php?topic=26794.0

Köszönöm szépen! Akkor ezzel kezdünk, remélem megoldja a problémát.
Naplózva
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14824 Dátum: 2024.11.01 péntek, 18:49:39 »

Szia!
Ezt kellene megcsinálni, megcsináltatni.
http://mondeo.hu/index.php?topic=26794.0

Sziasztok!! Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Megoldódott a probléma. Valóban a részecskeszűrő befecskendező egységgel volt a gond, teljesen el volt dugulva. Szerencsére ki lehetett takarítani (bár nem volt könnyű) , így nem kellett újat venni. Össze szerelést követően gond nélkül regenerált az autó magától.
Naplózva
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 398



« Új hozzászólás #14825 Dátum: 2024.11.02 szombat, 15:12:31 »

Sziasztok!! Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Megoldódott a probléma. Valóban a részecskeszűrő befecskendező egységgel volt a gond, teljesen el volt dugulva. Szerencsére ki lehetett takarítani (bár nem volt könnyű) , így nem kellett újat venni. Össze szerelést követően gond nélkül regenerált az autó magától.

 eljen
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #14826 Dátum: 2024.11.04 hétfő, 11:28:54 »

Sziasztok!! Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Megoldódott a probléma. Valóban a részecskeszűrő befecskendező egységgel volt a gond, teljesen el volt dugulva. Szerencsére ki lehetett takarítani (bár nem volt könnyű) , így nem kellett újat venni. Össze szerelést követően gond nélkül regenerált az autó magától.
Magadnak sikerült, vagy szervizben?
 eljen
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Oldalak: 1 ... 290 291 292 293 294 295 296 [297]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.