Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2025.03.14 péntek, 13:39:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 290 291 292 293 294 295 296 [297] 298   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5414492 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92


« Új hozzászólás #14800 Dátum: 2024.07.27 szombat, 12:32:09 »

"a 200 ló meg 420nm nyomaték csábító a 2.2-nél" Akkor meg nem mindegy az a pár deci?

Az a pár deci inkább 2-3 liter különbség nem?
Naplózva
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #14801 Dátum: 2024.07.27 szombat, 20:21:19 »

Sziasztok!

Alany egy 2014-es 2.0 TDCI 140 LE UFBA motorkódú mondeo. A hiba a következő:

P00BD
P00BC

Felváltva, éppen mikor melyik hibakód jön meg. Ilyenkor csak a sárga kis i betű világít illetve az engine service now hibaüzenet plusz vészüzembe kapcsol a kocsi. MAF szenzor cserélve, tanult érték törölve. Van amikor 10km után dobja be van hogy egy tank üzemanyag is elfogy belőle és nincs hiba. Turbó rendszeren lyukat nem találtam. Ami érdekes hogy leállítás után ha egyből újra indítom ott a hiba, ha várok 3 percet akkor megy tovább mintha semmi nem történt volna.
Élő adatban ha hiba van akkor MAF érték alapjáraton 15 g/S, ha nincs hiba akkor 5-6 g/S.  A szenzor vezetékén nem látszik sérülés és ha mozgatom akkor sem jelentkezik a hiba.

Tudnátok adni valami tippet esetleg hogy mit nézzek még meg, vagy merre induljak tovább?

« Utoljára szerkesztve: 2024.07.27 szombat, 21:08:23 írta Gejza » Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14802 Dátum: 2024.07.28 vasárnap, 10:11:17 »

Köszönöm a tippet. Hallottam már róla, de úgy tudtam, ő "csak" autóvillamossággal foglalkozik a cégnél.
Ha nem sikerül megoldani a problémát, megkeresem.
(Bosszantó és időrabló egy ilyen előzmény nélküli és egyelőre semmihez sem köthető hiba egy karbantartott, megkímélt használatú autónál falbav )
diagnoszta
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14803 Dátum: 2024.07.28 vasárnap, 10:14:12 »

Sziasztok!

Alany egy 2014-es 2.0 TDCI 140 LE UFBA motorkódú mondeo. A hiba a következő:

P00BD
P00BC

Felváltva, éppen mikor melyik hibakód jön meg. Ilyenkor csak a sárga kis i betű világít illetve az engine service now hibaüzenet plusz vészüzembe kapcsol a kocsi. MAF szenzor cserélve, tanult érték törölve. Van amikor 10km után dobja be van hogy egy tank üzemanyag is elfogy belőle és nincs hiba. Turbó rendszeren lyukat nem találtam. Ami érdekes hogy leállítás után ha egyből újra indítom ott a hiba, ha várok 3 percet akkor megy tovább mintha semmi nem történt volna.
Élő adatban ha hiba van akkor MAF érték alapjáraton 15 g/S, ha nincs hiba akkor 5-6 g/S.  A szenzor vezetékén nem látszik sérülés és ha mozgatom akkor sem jelentkezik a hiba.

Tudnátok adni valami tippet esetleg hogy mit nézzek még meg, vagy merre induljak tovább?


újra regisztráltál, hogy feltedd ugyan azt a kérdést?  falbav
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #14804 Dátum: 2024.07.28 vasárnap, 12:06:02 »

újra regisztráltál, hogy feltedd ugyan azt a kérdést?  falbav

Nem tudom mire gondolsz, de ez életem első fórum bejegyzése
Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14805 Dátum: 2024.07.28 vasárnap, 12:37:22 »

Nem tudom mire gondolsz, de ez életem első fórum bejegyzése
http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1196934#msg1196934

olvass vissza kb 10 hsz-t,talán a választ is megtalálod a kérédsedre.
« Utoljára szerkesztve: 2024.07.28 vasárnap, 12:40:16 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #14806 Dátum: 2024.07.28 vasárnap, 12:51:23 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1196934#msg1196934

olvass vissza kb 10 hsz-t,talán a választ is megtalálod a kérédsedre.

Közben rájöttem, kb ugyan ott tartunk a kollégával. Sajnos nekem a Lurdy ház baromi messze van ~200km. Szóval várok még hátha jön további tipp.
Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1293



E-mail
« Új hozzászólás #14807 Dátum: 2024.07.29 hétfő, 12:36:23 »

Sziasztok!

2.0 vagy 2.2 tdci? Ki melyikre esküszik? Gondolom fogyasztás miatt jobb választás lehet a 2.0, viszont azért az a 200 ló meg 420nm nyomaték csábító a 2.2-nél. Alapvetően budapesti használatra vennék, néha autópályára. Melyik tűri jobban a városi használatot, illetve melyik a megbízhatóbb? Vagy kb ugyanaz a kettő csak a hengerűrtartalom az eltérő. Kézi váltóval vennék egy faceliftelt modellt.
Szia!
Mindkét motor megbízható, ha megkapta a megfelelő törődést.
Nekem ugyan csak 2.0 tapasztalatom van, elég szépen megy az is, ha nem érdekel annyira a teljesítmény, akkor azt venném. Nagyobb a választék, több hozzá a bontott alkatrész is.
Ha inkább a teljesítmény érdekel, akkor vedd a 2.2-t, viszont a facelift előtti verzió gyárilag 175 lovas belőle.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Sierra2008
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 92


« Új hozzászólás #14808 Dátum: 2024.07.30 kedd, 16:50:15 »

Egyre jobban hajlok a 2.0 felé, valóban sokkal több van belőlük. Bár az is igaz, hogy rengeteg a fapad is belőlük. 2.2-ből viszont csak Titanium van ha jól tudom. Facelift utánit szeretnék már mindenképp, facelift előttiek alig pár évvel fiatalabbak a jelenlegi MK3-nál, annyival többet meg nem adnának, hogy ezért kiadjak 2 milliót.
Naplózva
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #14809 Dátum: 2024.08.03 szombat, 06:44:54 »

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1196934#msg1196934

olvass vissza kb 10 hsz-t,talán a választ is megtalálod a kérédsedre.

Kollégának feltett kérdéseidre válaszolnék én, a saját esetemet tekintve. DPF LOAD 30-89% között mozgott, a nyomáskülönbség 1 kpa és 89 kpa között. Utána olvasva ezek még nem tűnnek rossznak, illetve amikor 89 volt az érték nem dobta a hibát. 2 kérdésem lenne. Ha hosszú távot megyek az normális hogy az EGR szelep szabályos ciklusokban dolgozik? Itt arra gondolok hogy van amikor az aktuális pozíciója tartósan 0 majd jön 7-8 hullám a görbén az élő diagban, majd ismét tartósan 0, és ezek váltakoznak ciklikusan. Illetve a másik kérdés, említetted a katalizátor tömődöttséget, hogy lehet vizsgálni, erről tudnál pár szót írni? Illetve ha van időd a forscanben készült élő diag fájlt el tudnám küldeni hátha Te észre veszel rajta valamit ami nekem nem tűnik fel. Köszi előre is. A képen az élő diagban megfigyelt adatok szerepelnek, ha esetleg ez kiegészítenéd még valamivel azt is szívesen fogadom
https://ibb.co/0QKv0ds
« Utoljára szerkesztve: 2024.08.03 szombat, 06:48:36 írta Gejza » Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14810 Dátum: 2024.08.04 vasárnap, 17:53:17 »

Kollégának feltett kérdéseidre válaszolnék én, a saját esetemet tekintve. DPF LOAD 30-89% között mozgott, a nyomáskülönbség 1 kpa és 89 kpa között. Utána olvasva ezek még nem tűnnek rossznak, illetve amikor 89 volt az érték nem dobta a hibát. 2 kérdésem lenne. Ha hosszú távot megyek az normális hogy az EGR szelep szabályos ciklusokban dolgozik? Itt arra gondolok hogy van amikor az aktuális pozíciója tartósan 0 majd jön 7-8 hullám a görbén az élő diagban, majd ismét tartósan 0, és ezek váltakoznak ciklikusan. Illetve a másik kérdés, említetted a katalizátor tömődöttséget, hogy lehet vizsgálni, erről tudnál pár szót írni? Illetve ha van időd a forscanben készült élő diag fájlt el tudnám küldeni hátha Te észre veszel rajta valamit ami nekem nem tűnik fel. Köszi előre is. A képen az élő diagban megfigyelt adatok szerepelnek, ha esetleg ez kiegészítenéd még valamivel azt is szívesen fogadom
https://ibb.co/0QKv0ds
melyik adatot figyelted meg?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #14811 Dátum: 2024.08.04 vasárnap, 21:10:41 »

melyik adatot figyelted meg?
A beágyazott link egy kép feltöltő weblapra visz egész pontosan a képre amin látszanak az adatok.
Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14812 Dátum: 2024.08.05 hétfő, 16:55:18 »

A beágyazott link egy kép feltöltő weblapra visz egész pontosan a képre amin látszanak az adatok.
és biztosan látszanak azok az adatok,amiket jól elrejtettél a képen? Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gejza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7



E-mail
« Új hozzászólás #14813 Dátum: 2024.08.06 kedd, 08:46:06 »

és biztosan látszanak azok az adatok,amiket jól elrejtettél a képen? Cheesy

A képen csak a figyelt adatok vannak, értékek nincsenek. Ha írsz egy email címet szívesen elküldöm a teljes élő diagot.
Naplózva

Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCI UFBA 140/163 LE
Ford Mondeo MK III 1.8 Sci CFBA
JeGy
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #14814 Dátum: 2024.08.13 kedd, 11:14:35 »

Sziasztok!
Nálam megoldódott a "P00BD" hibakóddal jelzett probléma. A jobb oldali turbócső volt kilyukadva egy nehezen észrevehető helyen.
Nézzétek meg alaposan a csöveket! Köszönöm a segítő hozzászólásokat, tippeket.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1196934#msg1196934
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14815 Dátum: 2024.08.15 csütörtök, 17:57:50 »

Sziasztok!
Nálam megoldódott a "P00BD" hibakóddal jelzett probléma. A jobb oldali turbócső volt kilyukadva egy nehezen észrevehető helyen.
Nézzétek meg alaposan a csöveket! Köszönöm a segítő hozzászólásokat, tippeket.

http://mondeo.hu/index.php?topic=1457.msg1196934#msg1196934
  eljen ügyes vagy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Plebi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 69



E-mail
« Új hozzászólás #14816 Dátum: 2024.08.18 vasárnap, 23:21:54 »

Sziasztok,

2.0 tdci automata váltós 2007-es mondeonál mi okozhatja, hogy a valós fogyasztásom több 2 literrel több, mint amit az óra mutat. 604 km-en evett 52,5 litert, ami 8,7 l/100km-es fogyasztás, ebből kb 150 km város és a maradék autópálya 140-el, az óra szerint 6,5 l/100 km a fogyasztásom. Az sem túl jó, hogy a pályás fogyasztás is 8,2 liter felett van valamivel..., korábban 7,2 körül elvolt. Turbó már lehett csere érett főleg terheléskor kézi módban nem elváltva, érdekes szürcsögős szívó hangom van.
Naplózva

2007 Mondeo MKIV Titanium TDCI 96KW 130LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14817 Dátum: 2024.08.19 hétfő, 16:59:11 »

Sziasztok,

2.0 tdci automata váltós 2007-es mondeonál mi okozhatja, hogy a valós fogyasztásom több 2 literrel több, mint amit az óra mutat. 604 km-en evett 52,5 litert, ami 8,7 l/100km-es fogyasztás, ebből kb 150 km város és a maradék autópálya 140-el, az óra szerint 6,5 l/100 km a fogyasztásom. Az sem túl jó, hogy a pályás fogyasztás is 8,2 liter felett van valamivel..., korábban 7,2 körül elvolt. Turbó már lehett csere érett főleg terheléskor kézi módban nem elváltva, érdekes szürcsögős szívó hangom van.
kifúj a turbó rendszer valahol.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4957



E-mail
« Új hozzászólás #14818 Dátum: 2024.08.20 kedd, 14:22:18 »

Sziasztok,

2.0 tdci automata váltós 2007-es mondeonál mi okozhatja, hogy a valós fogyasztásom több 2 literrel több, mint amit az óra mutat. 604 km-en evett 52,5 litert, ami 8,7 l/100km-es fogyasztás, ebből kb 150 km város és a maradék autópálya 140-el, az óra szerint 6,5 l/100 km a fogyasztásom. Az sem túl jó, hogy a pályás fogyasztás is 8,2 liter felett van valamivel..., korábban 7,2 körül elvolt. Turbó már lehett csere érett főleg terheléskor kézi módban nem elváltva, érdekes szürcsögős szívó hangom van.
Valahol eltűnik az a plusz üzemanyag. Esetleg szivárog valahol vagy több kerül az égéstérbe mint amit a computer akar vagy gondol.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Jostu
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 13


E-mail
« Új hozzászólás #14819 Dátum: 2024.10.11 péntek, 19:53:09 »

Üdv. Mindenkinek.
Szeretnék egy kis szakmai segítséget kérni. Az érdekelne, hogy egy 1.8 TDCI 125 le motornak nagyjából hány g/s volna a normális légtömeg? Azért kérdezem, mert az én autóm alapjáraton 120-125 g/s-t mutat a diagnosztika, haverom 2 literes 140 lovasa meg 6-8 g/s az ő autója teljesen normálisan üzemel, az enyém már annyira nem megy hogy nem is merek már vele közlekedni, vettem egy új légtömeg mérőt, de az érték maradt. Csak kíváncsi lennék hogy mi volna a normális érték ennél a motornál. Köszönöm ha valaki szakít egy kis időt rá, hogy segítsen.
Naplózva
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14820 Dátum: 2024.10.28 hétfő, 19:47:46 »

Kedves Csoport tagok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Egy 2011-es 2.0 TDCi UFBA motorkódú mondeórol van szó. Bejött az engine malfunction üzenet. Ma délelőtt ki lett olvasva. Sajnos a hibakódot nem írtam fel, viszont a leírás ez volt: a katalizátor hőmérséklete túl alacsony a regeneráláshoz. Törölve lett a hibakód, majd elindultam egy hosszabb útra, hátha megcsinálja a regenerálást. Autópályán kb 10 perc után ismét jött a hiba, el sem kezdett regenerálni. Van ötletetek, hogy mivel lenne érdemes kezdeni?? Előre is köszönöm!
Naplózva
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1293



E-mail
« Új hozzászólás #14821 Dátum: 2024.10.29 kedd, 08:48:44 »

Kedves Csoport tagok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Egy 2011-es 2.0 TDCi UFBA motorkódú mondeórol van szó. Bejött az engine malfunction üzenet. Ma délelőtt ki lett olvasva. Sajnos a hibakódot nem írtam fel, viszont a leírás ez volt: a katalizátor hőmérséklete túl alacsony a regeneráláshoz. Törölve lett a hibakód, majd elindultam egy hosszabb útra, hátha megcsinálja a regenerálást. Autópályán kb 10 perc után ismét jött a hiba, el sem kezdett regenerálni. Van ötletetek, hogy mivel lenne érdemes kezdeni?? Előre is köszönöm!
Szia!
Ezt kellene megcsinálni, megcsináltatni.
http://mondeo.hu/index.php?topic=26794.0
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 399



« Új hozzászólás #14822 Dátum: 2024.10.29 kedd, 17:28:19 »

Szia!
Ezt kellene megcsinálni, megcsináltatni.
http://mondeo.hu/index.php?topic=26794.0

Nekem is ez oldotta meg a problémát korábban.
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14823 Dátum: 2024.10.29 kedd, 18:23:35 »

Szia!
Ezt kellene megcsinálni, megcsináltatni.
http://mondeo.hu/index.php?topic=26794.0

Köszönöm szépen! Akkor ezzel kezdünk, remélem megoldja a problémát.
Naplózva
moland8
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


E-mail
« Új hozzászólás #14824 Dátum: 2024.11.01 péntek, 18:49:39 »

Szia!
Ezt kellene megcsinálni, megcsináltatni.
http://mondeo.hu/index.php?topic=26794.0

Sziasztok!! Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Megoldódott a probléma. Valóban a részecskeszűrő befecskendező egységgel volt a gond, teljesen el volt dugulva. Szerencsére ki lehetett takarítani (bár nem volt könnyű) , így nem kellett újat venni. Össze szerelést követően gond nélkül regenerált az autó magától.
Naplózva
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 399



« Új hozzászólás #14825 Dátum: 2024.11.02 szombat, 15:12:31 »

Sziasztok!! Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Megoldódott a probléma. Valóban a részecskeszűrő befecskendező egységgel volt a gond, teljesen el volt dugulva. Szerencsére ki lehetett takarítani (bár nem volt könnyű) , így nem kellett újat venni. Össze szerelést követően gond nélkül regenerált az autó magától.

 eljen
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1293



E-mail
« Új hozzászólás #14826 Dátum: 2024.11.04 hétfő, 11:28:54 »

Sziasztok!! Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Megoldódott a probléma. Valóban a részecskeszűrő befecskendező egységgel volt a gond, teljesen el volt dugulva. Szerencsére ki lehetett takarítani (bár nem volt könnyű) , így nem kellett újat venni. Össze szerelést követően gond nélkül regenerált az autó magától.
Magadnak sikerült, vagy szervizben?
 eljen
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 411



E-mail
« Új hozzászólás #14827 Dátum: 2024.12.28 szombat, 20:28:17 »

Sziasztok, ősszel lett cserélve termosztát az autóban (2.0 diesel, MK4, 2010), mert nem ment fel a vízhőfok 75 fok fölé. Nem gyári lett bel etéve, de valami minőségit mondott a szerelő. NA most a probléma ugyanúgy fennáll, ebben a hidegben 65-68 fok között mozog csak a vízhőfok. Fél hűtőt letakartam kartonpapírral (a klímahűtő és a hűtő közé téve) de így sem megy fel 70 fok fölé. Cseréljem ki gyárira, vagy mit javasoltok? Ebben csak 1 termosztát van, amiben van a hő érzékelő is, ha jól tudom.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
petibarsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43



E-mail
« Új hozzászólás #14828 Dátum: 2025.01.24 péntek, 22:17:01 »

Hello!
Van egy MK4 mondeo-m 2.0 tdci qxba

hogyan tudok rajta obd olvasó nélkül ECU resetet csinálni?
teljes gyári alaphelyzeti ECU resetet.

itt is mint a régebbi modellnél esetleg van ilyen biztosíték kivevős kis hack, vagy sima akku saru lehúzás stb? vagy valami trükk? vagy csak OBD olvasóval lehet?
Naplózva

Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14829 Dátum: 2025.01.25 szombat, 10:02:49 »

Hello!
Van egy MK4 mondeo-m 2.0 tdci qxba

hogyan tudok rajta obd olvasó nélkül ECU resetet csinálni?
teljes gyári alaphelyzeti ECU resetet.

itt is mint a régebbi modellnél esetleg van ilyen biztosíték kivevős kis hack, vagy sima akku saru lehúzás stb? vagy valami trükk? vagy csak OBD olvasóval lehet?
kkut vedd le 15 percnél többre
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
petibarsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43



E-mail
« Új hozzászólás #14830 Dátum: 2025.01.26 vasárnap, 23:52:16 »

kkut vedd le 15 percnél többre

és akkor teljesen minden resetelődik?
tehát pl az írt chip is stb?
Naplózva

Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14831 Dátum: 2025.01.27 hétfő, 16:36:25 »

és akkor teljesen minden resetelődik?
tehát pl az írt chip is stb?
az nem fog.de a tanult értékeket elveszti.

Teljes gyári állapotba úgy tudod hozni(hogy ugorjon a csippelés),ha sw-t frissítenek rajta a szervízben, illetve visszateszik rá az eredetit.És vagy gyári tudású eszközzel független szerelőnél.

Illetve keresd Powerfordot.Vissza tudja állítani neked 140lóra.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lizmel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Új hozzászólás #14832 Dátum: 2025.02.17 hétfő, 15:53:59 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek! Az autó egy Mondeo 2012 gyártás 120kw futás 325Ekm. A hibajelenség motorféknél jelentkezik. Városban meredekebb lejtőn 1500-1600 fordulaton ránt az autó! Egy egyszerű bluetooth-os elm327 forscan lite progival csináltam élő adatot! Ami feltűnt hogy az üa. nyomás az előírt 32000 kPa helyett a tényleges felugrik 800kPa értékre egy pillanatra, akár többször is 2-3 másodpercenként! Dtc hiba P0130o2 szenzor, állapot DTC folyamatban - a lekérdezés idején szakaszosan jelentkezik.. Tegnap este regen hiba P244C túl alacsony részecskeszűrő hőmérséklet. Tavaly nyáron vaporizer takarítva, izzítót cseréltem! Üzemanyag cső szűrő után picit levegős! Padlógáznál húz, nem torpan meg, nem érzem hogy gyenge lenne az autó, viszont nagyobb fordulatnál ciripelő hang! Alapjárat nem ingadozik! Számtalan probléma lehet, de véleményetek szerint mi lehet a probléma kiváltó oka? A fórumon sokat olvastam kísérletező szerelőkről, nem szeretném ha fél év alatt lecserélnék a teljes hajtásláncot a családi kasszámból  Wink Nagyon szeretem ezt az autót, reális összeget hajlandó vagyok rá költeni! Holnap érkezik egy komolyabb kínai vgate gyártmányú obd scanner, forscan pc-re 2 havi próba aktiválva! Mit érdemes még nézegetni a hiba feltárásában?

Válaszotokat előre is köszi..
Naplózva
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4957



E-mail
« Új hozzászólás #14833 Dátum: 2025.02.19 szerda, 21:28:08 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek! Az autó egy Mondeo 2012 gyártás 120kw futás 325Ekm. A hibajelenség motorféknél jelentkezik. Városban meredekebb lejtőn 1500-1600 fordulaton ránt az autó! Egy egyszerű bluetooth-os elm327 forscan lite progival csináltam élő adatot! Ami feltűnt hogy az üa. nyomás az előírt 32000 kPa helyett a tényleges felugrik 800kPa értékre egy pillanatra, akár többször is 2-3 másodpercenként! Dtc hiba P0130o2 szenzor, állapot DTC folyamatban - a lekérdezés idején szakaszosan jelentkezik.. Tegnap este regen hiba P244C túl alacsony részecskeszűrő hőmérséklet. Tavaly nyáron vaporizer takarítva, izzítót cseréltem! Üzemanyag cső szűrő után picit levegős! Padlógáznál húz, nem torpan meg, nem érzem hogy gyenge lenne az autó, viszont nagyobb fordulatnál ciripelő hang! Alapjárat nem ingadozik! Számtalan probléma lehet, de véleményetek szerint mi lehet a probléma kiváltó oka? A fórumon sokat olvastam kísérletező szerelőkről, nem szeretném ha fél év alatt lecserélnék a teljes hajtásláncot a családi kasszámból  Wink Nagyon szeretem ezt az autót, reális összeget hajlandó vagyok rá költeni! Holnap érkezik egy komolyabb kínai vgate gyártmányú obd scanner, forscan pc-re 2 havi próba aktiválva! Mit érdemes még nézegetni a hiba feltárásában?

Válaszotokat előre is köszi..

Szia,

Igaz más motorral (2.2TDCi), de nagyon hasonló problémám volt. Nálam lambdaszonda csere után javult. Igaz, nálam egy idő után dobta a szonda jelszint hibát.
Hátha segít az infó. Ennek a cseréje sem drága. Akár csak próbából is meg lehet tenni. (Ha egyáltalán a tiédben van ilyen alkatrész)
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Lizmel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Új hozzászólás #14834 Dátum: 2025.02.21 péntek, 07:02:51 »

Szia,

Igaz más motorral (2.2TDCi), de nagyon hasonló problémám volt. Nálam lambdaszonda csere után javult. Igaz, nálam egy idő után dobta a szonda jelszint hibát.
Hátha segít az infó. Ennek a cseréje sem drága. Akár csak próbából is meg lehet tenni. (Ha egyáltalán a tiédben van ilyen alkatrész)
Szia! Köszi a hozzászólásodat! A lambda nekem is hibát dobott nemrég P0130 hibakóddal de nem folyamatosan áll fent! Tegnap csúcsokat bevizsgáltattuk, mindegyik megfelelt a padon! Üzemanyagszűrő cserélve, de nem javult a helyzet. Este mentem vele 35 kilómétert, az első adandó alkalommal regenerált ami lefutott normálisan! Visszanézéskor Forscan lite progival élő adatok szerint ami feltűnt, hogy amint a fáklya kikapcsolt az EQ_RAT11,:1 18-20 közötti értékről felment 29,2729 re ami a maximum és csak nagyobb gázadáskor csökkent vissza 20-22 es értékre! Ha jól értelmezem tényleg az O2 szenzor a ***, mert szegény keveréket állít be az autó agya. Ezért lehet a ciripelő hang a motor irányából! Átlag fogyasztásom is lement 5,4-ről 4,5 környékére  nyes!
« Utoljára szerkesztve: 2025.02.21 péntek, 07:24:03 írta Lizmel » Naplózva
Lizmel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Új hozzászólás #14835 Dátum: 2025.02.25 kedd, 17:39:20 »

Sziasztok! Mi lehet az oka hogy az ecu nem vezérli az egr-t? 0% -on 35km után is..
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14836 Dátum: 2025.02.25 kedd, 17:47:04 »

Sziasztok! Mi lehet az oka hogy az ecu nem vezérli az egr-t? 0% -on 35km után is..
használj diaghoz és élő adatokhoz laptop forscan kombót kiterjesztett liszenszel.És hagyatkozz a hibakódokra.Egr hez mindig tartozik hibakód.
Ahogy üzemmeleg a motor,az egr szelep működésben kell legyen a megfelelő feltételek esetén.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lizmel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


« Új hozzászólás #14837 Dátum: 2025.02.25 kedd, 20:57:33 »

használj diaghoz és élő adatokhoz laptop forscan kombót kiterjesztett liszenszel.És hagyatkozz a hibakódokra.Egr hez mindig tartozik hibakód.
Ahogy üzemmeleg a motor,az egr szelep működésben kell legyen a megfelelő feltételek esetén.
Szia Alf! Akksi sarut levettem 10 percre, most gyönyörűen ketyeg! Hibakódom nem volt, hideg motort indítva pár perc után indult el! Köszi a segítségedet.
Naplózva
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145



E-mail
« Új hozzászólás #14838 Dátum: 2025.02.25 kedd, 21:28:28 »

Tisztelt Szaktársak!

Adott egy 2012-es 2.0 TDCi MK4 Mondeo. Az autó kifújta az egyik tűzkarikát, ami ki lett cserélve egy másik szerelő közreműködésével. Viszont meg lett bontva a szívósor, közöscső, stb. Az üa. rendszer lelevegősödött és nyilván nem indult a motor. Ezen kívül nem tudom, mi lett még csinálva az autóval.
Légtelenítettem, be is indul a motor, de rögtön le is áll. Ezután egyből indítható megint. Ami viszont érdekes: felépül rendesen a nyomás 300 bar fölé. Amíg az indítózás folyamatban van, az elvárt üa. nyomás is 300 bar körül van. Amint beindul a motor, az elvárt érték leesik 0-ára, de a tényleges értéket tartja a szivattyú. Ahogy leáll a motor, az elvárt érték ismét felmegy 300 bar-ra. Élőadat szerint a motorvezérlő látja, hogy jár a motor, megvan a fordulatszám jel is, viszont nagyon egyenetlen az alapjárat és a gázra is csak éppen vagy sehogy sem reagál. Ilyenkor mi van? Miért 0 az elvárt üa. nyomás ha jár a motor?

Előre is köszi!

Üdv: Petya!
« Utoljára szerkesztve: 2025.02.25 kedd, 21:46:03 írta Petya » Naplózva

2020 Ford Mustang Bullitt

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14839 Dátum: 2025.02.26 szerda, 18:59:13 »

Tisztelt Szaktársak!

Adott egy 2012-es 2.0 TDCi MK4 Mondeo. Az autó kifújta az egyik tűzkarikát, ami ki lett cserélve egy másik szerelő közreműködésével. Viszont meg lett bontva a szívósor, közöscső, stb. Az üa. rendszer lelevegősödött és nyilván nem indult a motor. Ezen kívül nem tudom, mi lett még csinálva az autóval.
Légtelenítettem, be is indul a motor, de rögtön le is áll. Ezután egyből indítható megint. Ami viszont érdekes: felépül rendesen a nyomás 300 bar fölé. Amíg az indítózás folyamatban van, az elvárt üa. nyomás is 300 bar körül van. Amint beindul a motor, az elvárt érték leesik 0-ára, de a tényleges értéket tartja a szivattyú. Ahogy leáll a motor, az elvárt érték ismét felmegy 300 bar-ra. Élőadat szerint a motorvezérlő látja, hogy jár a motor, megvan a fordulatszám jel is, viszont nagyon egyenetlen az alapjárat és a gázra is csak éppen vagy sehogy sem reagál. Ilyenkor mi van? Miért 0 az elvárt üa. nyomás ha jár a motor?

Előre is köszi!

Üdv: Petya!
...még mindig levegősödik.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145



E-mail
« Új hozzászólás #14840 Dátum: 2025.02.26 szerda, 21:19:44 »

...még mindig levegősödik.

Mint írtam, a tényleges üa. nyomás rendben van, az elvárt(!) lesz egyik pillanatról a másikra 0.0 kPa, járó motor mellett.
Naplózva

2020 Ford Mustang Bullitt

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23842


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14841 Dátum: 2025.02.26 szerda, 21:35:46 »

Mint írtam, a tényleges üa. nyomás rendben van, az elvárt(!) lesz egyik pillanatról a másikra 0.0 kPa, járó motor mellett.
olyankor csinál  ilyet, amikor szeretné önmagát leállítani valami miatt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145



E-mail
« Új hozzászólás #14842 Dátum: 2025.02.26 szerda, 22:20:26 »

olyankor csinál  ilyet, amikor szeretné önmagát leállítani valami miatt

Igen, erre gondoltam én is. Néha ki is ír valami olyasmit, hogy kényszerített leállítás. A gond az, hogy egyelőre nem találtam semmit, ami a leállítást kiváltaná. Nem látok semmi szokatlant az előadatok között. Esetleg a sz@r(?) injektorok miatti detonációs égés lehetne még, de a kifújás előtt állítólag nem volt semmi gond a kocsival.
Naplózva

2020 Ford Mustang Bullitt

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14843 Dátum: 2025.02.27 csütörtök, 16:29:40 »

Igen, erre gondoltam én is. Néha ki is ír valami olyasmit, hogy kényszerített leállítás. A gond az, hogy egyelőre nem találtam semmit, ami a leállítást kiváltaná. Nem látok semmi szokatlant az előadatok között. Esetleg a sz@r(?) injektorok miatti detonációs égés lehetne még, de a kifújás előtt állítólag nem volt semmi gond a kocsival.
immo hiba nincs?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Petya
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145



E-mail
« Új hozzászólás #14844 Dátum: 2025.02.27 csütörtök, 17:06:48 »

immo hiba nincs?

Attól nem kéne a motornak rosszul járnia amíg le nem áll. Egyébként gondoltam ilyenre is, lévén nyomógombos indítású az autó.

Állítólag két injektort negatív kalapáccsal kellett kivenni. Ezek elvileg nem piezosak (felül megy be a nyomócső és lentebb van a csati), de nem biztos, hogy megköszönték a kiszerelést.
Lehet valamelyik nagy áramot vesz fel, azért nem megy rendesen és ezért kéri a motorvezérlő a leállítást. Csak még nem volt időm ezt leellenőrizni.
Naplózva

2020 Ford Mustang Bullitt

2005 Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia, 130 LE, MMT6, B5Y, Panther Black

ex: 1995 Ford Mondeo 2.0 Zetec, CLX -> GHIA
vistvanadrian
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2


« Új hozzászólás #14845 Dátum: 2025.03.02 vasárnap, 21:34:18 »

Sziasztok!  Szeretnék segítséget kérni hátha valakinek volt már hasonló...  egy hónapja leállt az autó a pályán akkor kiderült hogy a magasnyomású   szelep kellett takarítani meg a kábel volt elvile megtörve!  Ma 700 km mentem azóta vele szintén pályán jött a motor figyelmeztetés!  Erő elszállt haza tudtam vele jönni ki olvastam a hibát!  Az alany 2011 2.0 tdci 390xxx ! Keresek valami értelmes szerelőt de kicsit idegesítő hogy 2 hetet nem működött a kocsi.... Borsod/hajdú Megyében ismertek valami értelmes szerelőt aki tudja is mit csinál? P0299 turbó / kompresszor kevés nyomás 
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14846 Dátum: 2025.03.03 hétfő, 16:40:49 »

Sziasztok!  Szeretnék segítséget kérni hátha valakinek volt már hasonló...  egy hónapja leállt az autó a pályán akkor kiderült hogy a magasnyomású   szelep kellett takarítani meg a kábel volt elvile megtörve!  Ma 700 km mentem azóta vele szintén pályán jött a motor figyelmeztetés!  Erő elszállt haza tudtam vele jönni ki olvastam a hibát!  Az alany 2011 2.0 tdci 390xxx ! Keresek valami értelmes szerelőt de kicsit idegesítő hogy 2 hetet nem működött a kocsi.... Borsod/hajdú Megyében ismertek valami értelmes szerelőt aki tudja is mit csinál? P0299 turbó / kompresszor kevés nyomás 
valószínűleg kilukadt egy turbócsöved.De a turbó lapátjai is elszennyeződhettek.Hajdúszoboszlón találsz fórumtársat...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
petibarsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43



E-mail
« Új hozzászólás #14847 Dátum: 2025.03.03 hétfő, 20:38:15 »

Sziasztok!
Szeretnék segítséget,tanácsot kérni.
Az alany egy 2008. Ford mondeo mk4 2.0 tdci QXBA 191000Km.
Eddig tökéletesen üzemelt, minden rendben volt.
Múlthéten mentem hazafelé és kigyújtotta a kipörgésgátló lámpát, és ezzel párhuzamban elment a turbónyomásom.
Leálltam szélre,leállítottam,újraindít és jó.
1 hétig jóvolt, most megint előjött, de most már nemjavul meg leállítással..
3 hibakódot dobott:
ABS 0401:68-48 U0401-Érvénytelen adatok érkeztek az ECM/PCM A modultól.
PCM P0490:00-68 P0490 - EGR A szabályzókör magas
PCM P0489:00-68 - P0489 - EGR A szabályzókör alacsony.

Az az érdekes, hogy engine malfunctiont nem dobott, motorhiba nem ég..
Az egr az falazva van már 1 éve, és volt powerfordnál és az egr kivan kapcsolva..

Esetleg valakinek valami.tipp hogy mi.lehet a probléma?
Mi az összefüggés a kipörgésgátló és az elment turbónyomás között..
Naplózva

Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48577



« Új hozzászólás #14848 Dátum: 2025.03.03 hétfő, 21:13:19 »

Sziasztok!
Szeretnék segítséget,tanácsot kérni.
Az alany egy 2008. Ford mondeo mk4 2.0 tdci QXBA 191000Km.
Eddig tökéletesen üzemelt, minden rendben volt.
Múlthéten mentem hazafelé és kigyújtotta a kipörgésgátló lámpát, és ezzel párhuzamban elment a turbónyomásom.
Leálltam szélre,leállítottam,újraindít és jó.
1 hétig jóvolt, most megint előjött, de most már nemjavul meg leállítással..
3 hibakódot dobott:
ABS 0401:68-48 U0401-Érvénytelen adatok érkeztek az ECM/PCM A modultól.
PCM P0490:00-68 P0490 - EGR A szabályzókör magas
PCM P0489:00-68 - P0489 - EGR A szabályzókör alacsony.

Az az érdekes, hogy engine malfunctiont nem dobott, motorhiba nem ég..
Az egr az falazva van már 1 éve, és volt powerfordnál és az egr kivan kapcsolva..

Esetleg valakinek valami.tipp hogy mi.lehet a probléma?
Mi az összefüggés a kipörgésgátló és az elment turbónyomás között..
akkufeszültség...?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
petibarsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43



E-mail
« Új hozzászólás #14849 Dátum: 2025.03.03 hétfő, 21:21:50 »

akkufeszültség...?

Az teljesen rendben van, irja a műszerfal és leállítva is 12.5-12.9 illetve menet közben is rendben van.
Naplózva

Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
Oldalak: 1 ... 290 291 292 293 294 295 296 [297] 298   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.038 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.