Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2025.07.07 hétfő, 23:35:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 291 292 293 294 295 296 297 [298]   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5660676 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48595



« Új hozzászólás #14850 Dátum: 2025.03.04 kedd, 16:09:08 »

Az teljesen rendben van, irja a műszerfal és leállítva is 12.5-12.9 illetve menet közben is rendben van.
a hibakódok miatt mindenképpen beszélj PowerFord-al.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
petibarsi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43



E-mail
« Új hozzászólás #14851 Dátum: 2025.03.04 kedd, 16:54:37 »

a hibakódok miatt mindenképpen beszélj PowerFord-al.

Beszéltem,és rá is kukkant, valószìnű hogy nem lett kiírva az egr sajnos Sad elmaradt,elfelejtődött.
Naplózva

Ford Mondeo Mk IV 2.0 TDCI Titanium-X (BA7) QXBA 140LE->170LE 2008/03 kombi
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 910



E-mail
« Új hozzászólás #14852 Dátum: 2025.03.20 csütörtök, 09:32:54 »

Tiszteletem az Uraknak!
Az autó 2008-as Mk4-es, 2.0 TDCI, 140HP, QXBA motorkód.
Úgy tűnik, megadta magát a kettőstömegű.
Hallottam róla, hogy van lehetőség a kettőstömegüt sima lendkerékre cserélni.
Ennél is? Megéri vajon?
Merre érdemes elindulni?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 422


E-mail
« Új hozzászólás #14853 Dátum: 2025.04.09 szerda, 11:20:44 »

Sziasztok
Valaki tudja e hogy az 1.6 TDCI  (T1DB, 2012 Mondeo) motornal melyik oldalrol kezdodik az 1-es henger (injektor). Az interneten eleg szort a velemeny, van aki a szij felol mondja, van aki a valto felol. Ha lehuzom az injektorokrol a kabelt ugy adja a hibakodot a Forscan mintha szij felol lenne az 1-es. Mivel viszont PSA motor, eleg sokan terjesztik hogy a valto feloli az 1-es....
En probaltam beleirni mindket iranyban az injektor kodokat, tokeletesen mukodik  mindket verzio (betanitas utan), de szeretnem a gyari sorrendet megtudni.

Talan annyi kulonbseget vettem eszre hogy ha a szij felol kezdem akkor nem ugrik annyira mintha a valto feloli oldalrol kezdem az 1-st. A valto feloli verzional jobban ugrik, inkab igy mondom es persze a fogyasztas is nagyobb valamivel. A szij feloli verzional is huz, de inkab egyenletesebb a gyorsitas, nincs benne az ugras, mas a dinamikaja a motornak.  Jo lenne ha valaki tudna mi is a helyes sorrend.

Koszonom
« Utoljára szerkesztve: 2025.04.09 szerda, 11:32:20 írta toby_as » Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI - 120LE, XUCA, Hatchback, 2016
Mondeo MK4  1.6 TDCI - 115LE, T1DB,  Hatchback, 2012

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Tr
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23844


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14854 Dátum: 2025.04.09 szerda, 20:01:01 »

Sziasztok
Valaki tudja e hogy az 1.6 TDCI  (T1DB, 2012 Mondeo) motornal melyik oldalrol kezdodik az 1-es henger (injektor). Az interneten eleg szort a velemeny, van aki a szij felol mondja, van aki a valto felol. Ha lehuzom az injektorokrol a kabelt ugy adja a hibakodot a Forscan mintha szij felol lenne az 1-es. Mivel viszont PSA motor, eleg sokan terjesztik hogy a valto feloli az 1-es....
En probaltam beleirni mindket iranyban az injektor kodokat, tokeletesen mukodik  mindket verzio (betanitas utan), de szeretnem a gyari sorrendet megtudni.

Talan annyi kulonbseget vettem eszre hogy ha a szij felol kezdem akkor nem ugrik annyira mintha a valto feloli oldalrol kezdem az 1-st. A valto feloli verzional jobban ugrik, inkab igy mondom es persze a fogyasztas is nagyobb valamivel. A szij feloli verzional is huz, de inkab egyenletesebb a gyorsitas, nincs benne az ugras, mas a dinamikaja a motornak.  Jo lenne ha valaki tudna mi is a helyes sorrend.

Koszonom
fordnál szíj felől, psanál váltó felől
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 416



E-mail
« Új hozzászólás #14855 Dátum: 2025.05.29 csütörtök, 14:55:06 »

Sziasztok, 2010-es 2.0 TDI MK4 Mondeo tulajként kérdezem, hogy a turbó csövek közül a rövid, vagy a hosszabb szokta előbb megadni magát? A szerelőm cserélte a rövidet, de a hosszabbat nem. Még nem volt egyik sem cserélve, gyári cső volt fent, repedve, szakadva nincs egyik sem, de mivel sokat olvastam róla, hogy ezek a csövek megadják magukat, megelőzve a bajt lecseréltettem, de a hosszabbat egyelőre nem tudta, mert nem volt raktáron a boltnak. Kár volt cserélnem a rövidet, vagy jó ötlet volt, valamint a hosszút is cseréltessem később, vagy használjam, amíg a gyári meg nem adja magát? Hosszabb külföldi útra megyek, és gondoltam előtte lecseréltetem, nehogy kint érjen meglepetés. Így tettem a fékcsövekkel is, mivel 15 év alatt azok sem voltak cserélve. Köszi előre is a választ.
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1684


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #14856 Dátum: 2025.06.01 vasárnap, 12:55:39 »

Sziasztok, 2010-es 2.0 TDI MK4 Mondeo tulajként kérdezem, hogy a turbó csövek közül a rövid, vagy a hosszabb szokta előbb megadni magát? A szerelőm cserélte a rövidet, de a hosszabbat nem. Még nem volt egyik sem cserélve, gyári cső volt fent, repedve, szakadva nincs egyik sem, de mivel sokat olvastam róla, hogy ezek a csövek megadják magukat, megelőzve a bajt lecseréltettem, de a hosszabbat egyelőre nem tudta, mert nem volt raktáron a boltnak. Kár volt cserélnem a rövidet, vagy jó ötlet volt, valamint a hosszút is cseréltessem később, vagy használjam, amíg a gyári meg nem adja magát? Hosszabb külföldi útra megyek, és gondoltam előtte lecseréltetem, nehogy kint érjen meglepetés. Így tettem a fékcsövekkel is, mivel 15 év alatt azok sem voltak cserélve. Köszi előre is a választ.
A hosszabb érzékenyebb tudtommal. Nekem is gyári van fent, de én bandázsoltam a hosszabbat amikor megvettem a kocsit 107 ezernél és most 239 ekm van benne és még működik  worship.
Naplózva

08 Mondi 2.2TDCi M6
07 S-max 2.5T M6
08 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/480Nm
05 Audi S4 Avant V8 M6
02 BMW E-46 330 cab M5
Ex: Mondi Mk3 2.0-2.2 Tdci, Galaxy 2.0 Tdci
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 416



E-mail
« Új hozzászólás #14857 Dátum: 2025.06.03 kedd, 19:55:35 »

A hosszabb érzékenyebb tudtommal. Nekem is gyári van fent, de én bandázsoltam a hosszabbat amikor megvettem a kocsit 107 ezernél és most 239 ekm van benne és még működik  worship.

Hogyan kell bandázsolni?
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1684


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #14858 Dátum: 2025.06.04 szerda, 14:26:08 »

Hogyan kell bandázsolni?
Venni kell egy jó minőségű pl tesa textil erősítésű szalagot, ki kell venni a csövet és átlapolva végig körbe tekerni. Ami fontos, hogy a csatlakozásoknál, a turbó cső végeinél ne legyen túl szoros, mert nem fogod tudni visszahúzni a csövet a csonkokra a kisebb belső átmérő miatt  Wink
Naplózva

08 Mondi 2.2TDCi M6
07 S-max 2.5T M6
08 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/480Nm
05 Audi S4 Avant V8 M6
02 BMW E-46 330 cab M5
Ex: Mondi Mk3 2.0-2.2 Tdci, Galaxy 2.0 Tdci
sinci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 416



E-mail
« Új hozzászólás #14859 Dátum: 2025.06.04 szerda, 22:29:52 »

Köszönöm a tippet worship
Naplózva

2010. 2.0 TDCI 136 LE
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161



E-mail
« Új hozzászólás #14860 Dátum: 2025.06.06 péntek, 12:00:39 »

Sziasztok.

2012-es Ford Mondeo az alany, 5 éve van nálam. Eddig csak méltatni tudtam, szidni ezután sem fogom de kicsit morcos lett a viszonyunk. Három-négy hónapja kezdte villogtatni erős kigyorsításnál az ESP lámpát, valamint kiirta "Engine malfunction", motorlámpa nem volt. Nem volt gyakori, de aztán az lett, egyre több alkalommal csinálta, kezdett tiltani is, meg jött hozza néha a motorlámpa. Megyjegyezném, hogy erőteljesebb kigyorsításnál egy elég intenzív remegés is társult, de ez már rágen így volt. Mára eléggé nagy türelemmel használható csak az autő, minden erőteljesebb gyorsítás, emelkedő kifog rajta és átkapcsolja vászüzemmódba. Aztán néha egy leállítás eltüntet mindent, néha rúg egyet rajta és elalszik az ESP és helyere áll. Persze a következő pár gyorsítás újra "meghozza gyümölcsét" és letilt. Óvatosan lehet autózni vele és néha szükséges is (tegnapelőtt mentem vele 720, tegnap 670 km-t) de nagyon kényelmetlen.
Műszerfalról C41568 és C41668 hibakód olvasható. Kiolvastattam szerelővel is, a pontos számát a hibakódnak nem tudom, de ilyet fordított, hogy "üzemanyag nyomás veszteség".
Megjegyezném, hogy kollégám egy Galaxy-val, amiben ugyanilyen TDCi van két éve küszködik ugyanezzel a problémával. Volt már n+1 műhelyben (köztük Ford szervíz, tuningos cég) de sehol nem kapott választ, hogy mit kell cserélni vagy felujítani és rendben lesz az autó. Én még Ford szervízt nem látogattam meg, de ezek után nem is nagyon értelmét.

Bármilyen tipp jól jönne. Káruj.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1297



E-mail
« Új hozzászólás #14861 Dátum: 2025.06.10 kedd, 12:03:38 »

Sziasztok.

2012-es Ford Mondeo az alany, 5 éve van nálam. Eddig csak méltatni tudtam, szidni ezután sem fogom de kicsit morcos lett a viszonyunk. Három-négy hónapja kezdte villogtatni erős kigyorsításnál az ESP lámpát, valamint kiirta "Engine malfunction", motorlámpa nem volt. Nem volt gyakori, de aztán az lett, egyre több alkalommal csinálta, kezdett tiltani is, meg jött hozza néha a motorlámpa. Megyjegyezném, hogy erőteljesebb kigyorsításnál egy elég intenzív remegés is társult, de ez már rágen így volt. Mára eléggé nagy türelemmel használható csak az autő, minden erőteljesebb gyorsítás, emelkedő kifog rajta és átkapcsolja vászüzemmódba. Aztán néha egy leállítás eltüntet mindent, néha rúg egyet rajta és elalszik az ESP és helyere áll. Persze a következő pár gyorsítás újra "meghozza gyümölcsét" és letilt. Óvatosan lehet autózni vele és néha szükséges is (tegnapelőtt mentem vele 720, tegnap 670 km-t) de nagyon kényelmetlen.
Műszerfalról C41568 és C41668 hibakód olvasható. Kiolvastattam szerelővel is, a pontos számát a hibakódnak nem tudom, de ilyet fordított, hogy "üzemanyag nyomás veszteség".
Megjegyezném, hogy kollégám egy Galaxy-val, amiben ugyanilyen TDCi van két éve küszködik ugyanezzel a problémával. Volt már n+1 műhelyben (köztük Ford szervíz, tuningos cég) de sehol nem kapott választ, hogy mit kell cserélni vagy felujítani és rendben lesz az autó. Én még Ford szervízt nem látogattam meg, de ezek után nem is nagyon értelmét.

Bármilyen tipp jól jönne. Káruj.


Szia!
Injektor haldoklás tud ilyen tünetet produkálni. Erős gyorsításkor túl sok a résolaj, és nem megfelelő így a nyomás, aztán bedob vészüzembe.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161



E-mail
« Új hozzászólás #14862 Dátum: 2025.06.11 szerda, 11:45:41 »

Szia!
Injektor haldoklás tud ilyen tünetet produkálni. Erős gyorsításkor túl sok a résolaj, és nem megfelelő így a nyomás, aztán bedob vészüzembe.
Köszönöm a választ. Ez logikusnak tűnik, tekintettel az intenzitás növekedésére, Ahogy egyre jobban meghal, egyre több a tünet. Ki lehet azt mérni valahogy?
« Utoljára szerkesztve: 2025.06.11 szerda, 12:45:48 írta keczka » Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
MrBieM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #14863 Dátum: 2025.06.11 szerda, 15:21:52 »

Sziasztok!

Segítséget, ötleteket kérnék a következő hibajelenségre. Az autó 2011-es TXBA motoros Mondeo. Magasabb külső hőmérsékletnél (27C fok felett) jelentkezik hogy az autó vészüzembe áll, elveszi a turbónyomást. Hibakód nincs. Alföldön élek, keveset pályázok így valamennyire együtt tudok élni a hibával, de most külföldre készülünk és a hegyes-dombos pályáktól rettegek előre egy "szívódízellel". A tippeket előre is köszi.
Naplózva

Mondeo Turnier MkIV 2011 2.0TDCI 163Le Titanium X
Mondeo Turnier MkI 1996 1.8TD 88Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48595



« Új hozzászólás #14864 Dátum: 2025.06.11 szerda, 16:16:42 »

Sziasztok!

Segítséget, ötleteket kérnék a következő hibajelenségre. Az autó 2011-es TXBA motoros Mondeo. Magasabb külső hőmérsékletnél (27C fok felett) jelentkezik hogy az autó vészüzembe áll, elveszi a turbónyomást. Hibakód nincs. Alföldön élek, keveset pályázok így valamennyire együtt tudok élni a hibával, de most külföldre készülünk és a hegyes-dombos pályáktól rettegek előre egy "szívódízellel". A tippeket előre is köszi.
"hibakód nincs"
Mivel olvastátok ki?
Az autó már mindent eltárol,ami a vészüzemmel kapcsolatos...
Én ezt a vonalat eröltetném a tippek helyett. A külső hőmérséklettel lehet össze sem függ.Hacsak nem a motor túlmelegszik.Aminek ugye van hibakódja...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
MrBieM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #14865 Dátum: 2025.06.12 csütörtök, 14:50:56 »

"hibakód nincs"
Mivel olvastátok ki?
Az autó már mindent eltárol,ami a vészüzemmel kapcsolatos...
Én ezt a vonalat eröltetném a tippek helyett. A külső hőmérséklettel lehet össze sem függ.Hacsak nem a motor túlmelegszik.Aminek ugye van hibakódja...

ForScan-nal tudom kiolvasni. Nem tudom meddig tárolja - check engine nem szokott világítani - Szombaton volt legutóbb a jelenség tegnap este nem talált hibát. Egy fotó az eredményekről: https://ibb.co/x8d7RrLY
Én is valamiféle túlmelegedésre gondolok de az előhívható hőmérő sosem mutat kb. középállásnál többet.
« Utoljára szerkesztve: 2025.06.12 csütörtök, 14:53:29 írta MrBieM » Naplózva

Mondeo Turnier MkIV 2011 2.0TDCI 163Le Titanium X
Mondeo Turnier MkI 1996 1.8TD 88Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48595



« Új hozzászólás #14866 Dátum: 2025.06.12 csütörtök, 16:59:03 »

ForScan-nal tudom kiolvasni. Nem tudom meddig tárolja - check engine nem szokott világítani - Szombaton volt legutóbb a jelenség tegnap este nem talált hibát. Egy fotó az eredményekről: https://ibb.co/x8d7RrLY
Én is valamiféle túlmelegedésre gondolok de az előhívható hőmérő sosem mutat kb. középállásnál többet.
ott valami turbócső rendszeri hiba lesz.Próbálj élő adatot olvasni terhelésen a PCM-ben a MAP-on. Kigyorsításkor 2,5barnak megkell lennie.
Amikor elveszti a teljesítményt az autó, szintén ellenőrizd. Illetve akkor hibakódolvasás.Bár ha van,azt tárolja,de van amit töröl is, ha nem áll fenn a kövi gyujtáskor a hiba.Ezért mindenképpen akkor amikor csökken a teljesítmény,akkor olvasd ki.
A vészüzemnél villog a csekkendzsin vagy a villáskulcs....üza rendszeri hiba,turbó köri hiba,rossz jelértékek(pl hőfok,stb)ezek a jellemzőek.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
MrBieM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #14867 Dátum: 2025.06.13 péntek, 20:28:36 »

ott valami turbócső rendszeri hiba lesz.Próbálj élő adatot olvasni terhelésen a PCM-ben a MAP-on. Kigyorsításkor 2,5barnak megkell lennie.
Amikor elveszti a teljesítményt az autó, szintén ellenőrizd. Illetve akkor hibakódolvasás.Bár ha van,azt tárolja,de van amit töröl is, ha nem áll fenn a kövi gyujtáskor a hiba.Ezért mindenképpen akkor amikor csökken a teljesítmény,akkor olvasd ki.
A vészüzemnél villog a csekkendzsin vagy a villáskulcs....üza rendszeri hiba,turbó köri hiba,rossz jelértékek(pl hőfok,stb)ezek a jellemzőek.

Köszönöm hogy foglalkozol az ügyemmel. Azért vagyok tanácstalan, illetve a túlmelegedés felé hajlok mert az autó 7. éve van nálam, ezalatt kitapasztaltam hogy 25 fok alatt bátran használhatom akár "160-nal" is nem jön soha elő. Viszont melegben - amikor a klíma is aktívabb akkor előjön. A check engine nem csinál semmit csak engine malfunction. Ha leállítom kb. 2 percre akkor eltűnik és néhány kilométert normálisan megy. Egy ismerősöm a kecskeméti Fordnál dolgozik azt mondta: "Hozd be teli tankkal és majd hajtjuk a pályán". Ehhez nem volt kedvem ezért keresek sorstársakat.
Naplózva

Mondeo Turnier MkIV 2011 2.0TDCI 163Le Titanium X
Mondeo Turnier MkI 1996 1.8TD 88Le
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1297



E-mail
« Új hozzászólás #14868 Dátum: 2025.06.15 vasárnap, 23:16:56 »

Köszönöm a választ. Ez logikusnak tűnik, tekintettel az intenzitás növekedésére, Ahogy egyre jobban meghal, egyre több a tünet. Ki lehet azt mérni valahogy?

Résolajcsőre lehet csatlakozni mindegyik injektornál, és mérőedénybe engedni a gázolajat. X idő után megnézni, aztán abból lehet követeztetést levonni.
Pontos adatokat sajnos nem tudok. Vagy elviszed padon méretni egy dízelekkel foglalkozó helyre. (Ez nyilván a szakszerű megoldás)
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
kis zeller
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 122



E-mail
« Új hozzászólás #14869 Dátum: 2025.07.02 szerda, 13:43:38 »

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni 2008 évjárat 2.0 tdci QXBA Motor kód hogy milyen nyomatékkal kell meg húzni a főtengely nyug csapágyakat? Előre is köszönöm
Naplózva

2002/5 MKIII 2.0 TDCivolt (2.0 tddi 116 le) GHIA Gyári xenon ,(FMBA) 131 ló,  5 ajtó, Automata váltó tiptronic,  ABS, EGR off,  tempomat ,225/45 R 17" gumival
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1684


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #14870 Dátum: 2025.07.03 csütörtök, 07:46:13 »

AI válasza: A 2008-as Ford 2.0 TDCi QXBA motor esetében a főtengely főcsapágyfedél-csavarjait 258 ± 14 Nm (190 ± 10 lb-ft) nyomatékkal kell meghúzni. A hajtórúd csapágyfedeleinek csavarjait 80 ± 10 Nm (59 ± 7 lb-ft) nyomatékkal kell meghúzni.

Fontos megjegyzések:
A tisztaság elengedhetetlen:
Az összeszerelés előtt győződjön meg arról, hogy a csapágyfelületek és a csapágycsapok alaposan meg vannak tisztítva.

Illeszkedő csapágyak:
Ellenőrizze, hogy az új csapágycsészék megfelelnek-e a régieknek az olajfurat helyzete és a horony kialakítása tekintetében.

Megfelelő illeszkedés:
Győződjön meg arról, hogy minden csapágycsésze megfelelően illeszkedik-e a furatába, és egy jól látható "kattanó" hang jelzi a teljes illeszkedést.

Nyomaték sorrend:
A csavarok meghúzásakor mindig kövesse a gyártó által megadott nyomaték sorrendet.

Újra mérés:
Az első meghúzás után lazítsa meg a csavarokat, és mérje meg újra a csapágy belső átmérőjét a hézag kiszámításához.
Naplózva

08 Mondi 2.2TDCi M6
07 S-max 2.5T M6
08 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/480Nm
05 Audi S4 Avant V8 M6
02 BMW E-46 330 cab M5
Ex: Mondi Mk3 2.0-2.2 Tdci, Galaxy 2.0 Tdci
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161



E-mail
« Új hozzászólás #14871 Dátum: 2025.07.04 péntek, 20:45:42 »

Sziasztok.

2012-es Ford Mondeo az alany, 5 éve van nálam. Eddig csak méltatni tudtam, szidni ezután sem fogom de kicsit morcos lett a viszonyunk. Három-négy hónapja kezdte villogtatni erős kigyorsításnál az ESP lámpát, valamint kiirta "Engine malfunction", motorlámpa nem volt. Nem volt gyakori, de aztán az lett, egyre több alkalommal csinálta, kezdett tiltani is, meg jött hozza néha a motorlámpa. Megyjegyezném, hogy erőteljesebb kigyorsításnál egy elég intenzív remegés is társult, de ez már rágen így volt. Mára eléggé nagy türelemmel használható csak az autő, minden erőteljesebb gyorsítás, emelkedő kifog rajta és átkapcsolja vászüzemmódba. Aztán néha egy leállítás eltüntet mindent, néha rúg egyet rajta és elalszik az ESP és helyere áll. Persze a következő pár gyorsítás újra "meghozza gyümölcsét" és letilt. Óvatosan lehet autózni vele és néha szükséges is (tegnapelőtt mentem vele 720, tegnap 670 km-t) de nagyon kényelmetlen.
Műszerfalról C41568 és C41668 hibakód olvasható. Kiolvastattam szerelővel is, a pontos számát a hibakódnak nem tudom, de ilyet fordított, hogy "üzemanyag nyomás veszteség".
Megjegyezném, hogy kollégám egy Galaxy-val, amiben ugyanilyen TDCi van két éve küszködik ugyanezzel a problémával. Volt már n+1 műhelyben (köztük Ford szervíz, tuningos cég) de sehol nem kapott választ, hogy mit kell cserélni vagy felujítani és rendben lesz az autó. Én még Ford szervízt nem látogattam meg, de ezek után nem is nagyon értelmét.

Bármilyen tipp jól jönne. Káruj.

FRISSÍTÉS: rendeltem adaptert és olvastam hibakódokat ForScannal:
===PCM DTC P0002:84-28===
Code: P0002 - Fuel Volume Regulator 'A' Control Circuit Performance
Additional Fault Symptom (:84):
 - Signal Below Allowable Range

===PCM DTC P0341:86-28===
Code: P0341 - Camshaft Position Sensor 'A' Circuit Range/Performance Bank 1 or Single Sensor
Additional Fault Symptom (:86):
 - Signal Invalid

===PCM DTC P246B:00-28===
Code: P246B - Vehicle Conditions Incorrect for Particulate Filter Regeneration


===PCM DTC P1168:86-6C===
Code: P1168 - Fuel Rail Pressure Sensor In Range But Low
Additional Fault Symptom (:86):
 - Signal Invalid

===PCM DTC P0093:00-68===
Code: P0093 - Fuel System Leak Detected - Large Leak

===PCM DTC P0094:00-68===
Code: P0094 - Fuel System Leak Detected - Small Leak

===PCM DTC P1169:86-6C===
Code: P1169 - Fuel Rail Pressure Sensor In Range But High
Additional Fault Symptom (:86):
 - Signal Invalid

===OBDII DTC P1168-P===
Code: P1168 - Fuel Rail Pressure Sensor In Range But Low
Status (-50):
 - Pending - malfunction is expected to be confirmed

===OBDII DTC P1169-C===
Code: P1169 - Fuel Rail Pressure Sensor In Range But High
Status (-43):
 - Confirmed - malfunction is confirmed

Ezek lennének.

Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48595



« Új hozzászólás #14872 Dátum: Tegnap - 16:02:26 »


3 témában lesz munka.
Üza ellátás.szivárgás,nyomásvesztés,átkell nézni van e valós szivárgás
CMP jelhiba,vagy kábelszakadás-kontakt hiba,vagy jeladó csere
DPF regenerálási hiba,lehet ez csak tárolt korábbi hiba,de lehet indítani kényszer regent.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 291 292 293 294 295 296 297 [298]   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.415 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.