Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.30 kedd, 07:38:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 140 141 142 143 144 145 146 [147] 148 149 150 151 152 153 154 ... 296   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 4717692 alkalommal)
0 Felhasználó és 87 vendég van a témában
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #7300 Dátum: 2015.05.23 szombat, 10:42:50 »

Aztán ott van alternatívaként a típusspecifikus szerviz ( pld. EssMotor Göd-ön), akik Focusokat csinálnak. Egy jellemző hibára igen hamar rájönnek, igen korrekt áron. Nincs elfogultságom, érdekeltségem, csak + tapasztalatom...

220 körül meg van alkatrész attól függ milyen márkákból meg honnan van. Mindenkinek van kedvezménye különböző helyekről, a szerelőnek biztos van. Nekem munkadíj nem volt több 20ezernél. Nem szakszerviz semmiképp! Nagyon drágák szerintem. A kettős tömegű csere meg volt nekem egy fél napos meló volt a szerelőnek, valami vezetéket valószínű sikerült megsérteni amivel később volt gondom azért... de ettől még nem bántam meg, hogy nem ford szervizbe vittem.
( Ford Szervizben klíma miatt voltam kétszer, 2.000 Ft volt a feltöltés, a munkadíj 9500 Ft. fél órára egy órás munkadíj. Másik alkalom az kb. 500 ft volt ami klíma gázt beletettek, meg ugyan ennyi munkadíj 9500 Ft. )
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
schwahi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


E-mail
« Új hozzászólás #7301 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 08:15:46 »

Nekem pont 18. tdci-m van.    Wink
eddig minden szuper volt, most kezdi megadni magát a kettős.
300 eFt szakszervízben.
De ezt sufniban nem nagyon lehet megcsinálni rendesen szerintem.
Nekem 1.8 tdci(igaz s-max)van.Két hete fizettem kuplung,kinyomó csapágy és kettőstömegüért+hozzá tartozó bizbasz egyebekért 237 000ft-ot szereléssel együtt a szombathelyi Strauss-ban.15 százalék kedvezményt kaptam mindenre.Óra szerint 180 000 volt benne.A szerelők azt mondták még minden az eredeti ami benne volt.Azóta szuper a kocsi.
Naplózva

S-Max 1.8 tdci Titanium
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6474


E-mail
« Új hozzászólás #7302 Dátum: 2015.05.24 vasárnap, 12:47:20 »

Valami nagyon nem kóser...  3/4 tankot mentem el és tankoltam vissza,  computer szerinti fogyasztás 5.3, de a tankolás utáni 6.43
1.: irány a fogyi topik!
2: amíg 1000km/70 lityi körül/alatt van addig nincs baj.
3. a fogyi topikban kb. 1000x le lett írva...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #7303 Dátum: 2015.06.01 hétfő, 16:04:40 »

Valami nagyon nem kóser...  3/4 tankot mentem el és tankoltam vissza,  computer szerinti fogyasztás 5.3, de a tankolás utáni 6.43
ásd el, gyújtsd fel. ez van.  vigyor3
Naplózva
szemisun
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317



E-mail
« Új hozzászólás #7304 Dátum: 2015.06.02 kedd, 12:42:15 »

ásd el, gyújtsd fel. ez van.  vigyor3

Jobbat tudok, a kúton csak az 5.3 után fizetek! pias
Naplózva

Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #7305 Dátum: 2015.06.03 szerda, 23:55:41 »

Jobbat tudok, a kúton csak az 5.3 után fizetek! pias
értelek, de nem a te autód adja a naftát, hanem a kútfej. tehát az mindegy hogy te mit mérsz.  hehe
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #7306 Dátum: 2015.06.04 csütörtök, 10:18:05 »

Nekem pont 18. tdci-m van.    Wink
eddig minden szuper volt, most kezdi megadni magát a kettős.
300 eFt szakszervízben.
De ezt sufniban nem nagyon lehet megcsinálni rendesen szerintem.
Ha ebbe minden benne van akkor nem veszélyes az ár, de szerintem ez csak az alkatrész ára.  Amúgy meg teljesen felesleges márkaszervizben szereltetni(kivéve ha meg garis, és akinek van jó kedvezmenye) arany áron van minden, szakertelem meg 0.  

Pl olajcsere kb 60-    és ez van benne:  olaj olajszuro és rezalatet.

Ugyanez privátban, hozott  alkatresszel: minden szűrő,gázolaj is+olaj+munkadij  27-   es minőségi cuccokkal, mindenről számla, könyvbe bepecsetelve.
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.04 csütörtök, 10:20:55 írta Dentcraft » Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
majozo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51


E-mail
« Új hozzászólás #7307 Dátum: 2015.06.05 péntek, 12:22:32 »

4 éve olvasom a fórumot, és használom az autóm, DPF problémáról keveset hallottam. EGR szeleppel sem szokott önmagában gond lenni. Többen, köztük én is egy lemezzel lezártam a bemenő oldalát, így maga az EGR szelep dolgozik, de füstöt nem kap, ergo nem is koszosodik el. Bár az elkokszolódás sem jellemző, csak vékony koromréteg kerül rá.

Ami gyakoribb probléma, hogy a turbót vezérlő vákuumszelep mechanikus része elkopik, ezáltal a teljesítménye gyengül, ezzel párhuzamosan a turbó geometria is idővel kokszolódik, ami egy lassabb turbónyomás felépüléshez , később rángatáshoz, hullámzó gyorsuláshoz fog vezetni.

Cseréjével legtöbb esetben azonnali változással az autó dinamikusabb, élvezhetőbb lesz. Én kimondottan ajánlom ennek a cseréjét, nem biztos hogy érdemes megvárni a hullámzó gyorsulást. Sőt az ember nem is veszi észre a köztes állapotot, hiszen "megszokja" az autó dinamizmusát.

Hy!

Nekem mostanában ezt a jelenséget vettem észre!2000 fordulat körül rángatást veszek észre, e feletti hullámzó gyorsulás figyelhető meg.
Akkor itt most a  pierburg szelepet kell kicserélni, ha jól értem?A turbóhoz tartozót kb fél éve cseréltem ki, mert fhingorászott most még nem halottam.Valamikor a leállítás nem olyan finoman történik hanem egyből és berázza a kasznit, lehet itt is cserélni kéne a pierburg szelep.
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv:
MZ
Naplózva

2008.05 MK4 TDCI 2.0 140 LE
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7308 Dátum: 2015.06.05 péntek, 14:11:50 »

Hy!

Nekem mostanában ezt a jelenséget vettem észre!2000 fordulat körül rángatást veszek észre, e feletti hullámzó gyorsulás figyelhető meg.
Akkor itt most a  pierburg szelepet kell kicserélni, ha jól értem?A turbóhoz tartozót kb fél éve cseréltem ki, mert fhingorászott most még nem halottam.Valamikor a leállítás nem olyan finoman történik hanem egyből és berázza a kasznit, lehet itt is cserélni kéne a pierburg szelep.
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv:
MZ

Sziasztok!

Többen írtak már itt a fórumon a hullámzó gyorsulásról. Nekem is volt anno, sajnos a szelep cseréje nem oldotta meg. Turbó geometria tisztítás után lett csak jó. Ettől függetlenül olcsóbb dolog egy új szelepet venni, köze is lehet hozzá, de nem biztos, hogy ez lesz a végleges megoldás.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
majozo
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 51


E-mail
« Új hozzászólás #7309 Dátum: 2015.06.05 péntek, 17:52:33 »

Sziasztok!

Többen írtak már itt a fórumon a hullámzó gyorsulásról. Nekem is volt anno, sajnos a szelep cseréje nem oldotta meg. Turbó geometria tisztítás után lett csak jó. Ettől függetlenül olcsóbb dolog egy új szelepet venni, köze is lehet hozzá, de nem biztos, hogy ez lesz a végleges megoldás.


Hy!
Kb miben fáj egy ilyen művelet? És hogyan zajlik le?
Naplózva

2008.05 MK4 TDCI 2.0 140 LE
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7310 Dátum: 2015.06.05 péntek, 18:51:38 »

Hy!
Kb miben fáj egy ilyen művelet? És hogyan zajlik le?

Le kell venni a turbót, majd szétszedni és kitisztítani. Igényes autószerelőt kíván, nem mindenki szeret ilyennel foglalkozni. Lehet turbós céggel, aki szervizt is vállal, jobban jársz. Szerintem reális áron 10-20ezer Ft.

De előtte mindenképp próbáld meg egy másik szeleppel.

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Levixen
Vendég
« Új hozzászólás #7311 Dátum: 2015.06.17 szerda, 20:33:42 »

Hahó!
Mk 4 2 TDCi  96 Kw-os motorral szerelt kombim engine mailfunkcion hibakódot küld egy hete, leállítás után törli, majd újra előjön. A szervíz kiolvasta a hibát, kitörölte, valami elektromos csatlakozó hibára gondolnak, de javítás nem történt.
Most megint csinálja, ESP is világít, rángat, teljesítmény nuku.
Ha ez nincs gyönyörűen húz, nem füstöl, megy ráadásul városban eszik 6 litert.
Ötletek? Évjárat 2007 11. hó. Előre is köszi falbav
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7312 Dátum: 2015.06.17 szerda, 20:40:28 »

Hahó!
Mk 4 2 TDCi  96 Kw-os motorral szerelt kombim engine mailfunkcion hibakódot küld egy hete, leállítás után törli, majd újra előjön. A szervíz kiolvasta a hibát, kitörölte, valami elektromos csatlakozó hibára gondolnak, de javítás nem történt.
Most megint csinálja, ESP is világít, rángat, teljesítmény nuku.
Ha ez nincs gyönyörűen húz, nem füstöl, megy ráadásul városban eszik 6 litert.
Ötletek? Évjárat 2007 11. hó. Előre is köszi falbav
vészüzem.továbbra is hibakódolvasás.valszeg valamelyik érzékelő kontakthibás lehet,pl a MAP.....de van saját hibakódja.és az esp-nek is.

sokan tudnak esetleg neked ingyendiagban segíteni,ha megírod merre mozogsz a verdával.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
sbalazs1
Vendég
« Új hozzászólás #7313 Dátum: 2015.06.18 csütörtök, 21:32:58 »

220 körül meg van alkatrész attól függ milyen márkákból meg honnan van. Mindenkinek van kedvezménye különböző helyekről, a szerelőnek biztos van. Nekem munkadíj nem volt több 20ezernél. Nem szakszerviz semmiképp! Nagyon drágák szerintem. A kettős tömegű csere meg volt nekem egy fél napos meló volt a szerelőnek, valami vezetéket valószínű sikerült megsérteni amivel később volt gondom azért... de ettől még nem bántam meg, hogy nem ford szervizbe vittem.
( Ford Szervizben klíma miatt voltam kétszer, 2.000 Ft volt a feltöltés, a munkadíj 9500 Ft. fél órára egy órás munkadíj. Másik alkalom az kb. 500 ft volt ami klíma gázt beletettek, meg ugyan ennyi munkadíj 9500 Ft. )


wnyem is 1.8 tdci csak nekem 122 000 km van benne (valós)
nekem kb 170 eFT-ból  megvolt mindennel egyutt, na nem szakszervíz de azóta semmi gond nem volt.
bárdy-ból jött jutányosan az alkatrészek nagy része, Sachs kettőstöm. lendkerék stb (Ford beszállító) a többi meg Ford volt. persze számla nélkül.ja és minden 2 nap alatt, onnantól kezdve hogy félreálltam a rakparton, amikor becsörömpölt másodszorra
(elsőre pár nappal korábban nem vettem komolyan mert elhallgatott teljesen)
 
Naplózva
semeteri
Vendég
« Új hozzászólás #7314 Dátum: 2015.06.21 vasárnap, 15:14:23 »

Sziasztok segítsetek pls ,mi a különbség a 116 le és a 140 le motor között ,és hogy lehet e 140 le csinálni a kisebböl?
Most állok vásárlás elött és olcsóbban kapnám meg a kisebbet  ha meglehet csinálni 140 le re akkor azt venném meg. Köszi.
Naplózva
sbalazs1
Vendég
« Új hozzászólás #7315 Dátum: 2015.06.22 hétfő, 13:59:41 »

nem egy nagy tétel kb 12 000 Ft+ munkadíj költségen az izzítóköteg volt cserélve a kocsiba kb 1 éve (teljesen elnyíródott, a ford szervízben nem is értették, hogy indult a kocsi, meg nem lett nagyobb baj, gondolom a motortér kigyulladására gondolhattak) most már megint néha égett por szagot érzek az utastérben...
ezek tényleg ilyen hamar elfáradnak?




Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7316 Dátum: 2015.06.22 hétfő, 14:01:26 »

nem egy nagy tétel kb 12 000 Ft+ munkadíj költségen az izzítóköteg volt cserélve a kocsiba kb 1 éve (teljesen elnyíródott, a ford szervízben nem is értették, hogy indult a kocsi, meg nem lett nagyobb baj, gondolom a motortér kigyulladására gondolhattak) most már megint néha égett por szagot érzek az utastérben...
ezek tényleg ilyen hamar elfáradnak?





én még nem is hallottam ilyenről.
Nem inkább valami nyest segített neked elfogyasztani a szigetelést,aztán odaérve testre meg jól elégett a maradék? Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
medvegyev
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #7317 Dátum: 2015.06.23 kedd, 15:00:00 »

Sziasztok!

180 000 km-nél járok, kéne cserélni vezérmű szíjat és láncot + egy olajcsere sem ártana.

1. Kihez vigyem? Márkaszerviz drága, de értenek hozzá, van olyan budapesti szerviz, ami elfogadható árú és látott már MK4 1,8 dizel vezérmű láncot és szíjat?
2. Tudja valaki a szíj, lánc, görgő és egyéb cserélendő alkatrészek eredeti gyártóit?

Köszi előre is a segítséget.

Üdv.:
med.
Naplózva

Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
medvegyev
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #7318 Dátum: 2015.06.23 kedd, 15:11:27 »

Hahó!
Mk 4 2 TDCi  96 Kw-os motorral szerelt kombim engine mailfunkcion hibakódot küld egy hete, leállítás után törli, majd újra előjön. A szervíz kiolvasta a hibát, kitörölte, valami elektromos csatlakozó hibára gondolnak, de javítás nem történt.
Most megint csinálja, ESP is világít, rángat, teljesítmény nuku.
Ha ez nincs gyönyörűen húz, nem füstöl, megy ráadásul városban eszik 6 litert.
Ötletek? Évjárat 2007 11. hó. Előre is köszi falbav

Nekem ugyan ez a jelenség volt intenzív gyorsítás esetén (rántásra csak annyira emlékszem, hogy leszabályoz 2000-alá)
Az eltömődött a gázolaj szűrő cseréje megoldott a problémát.
Naplózva

Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
Laci99
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48


« Új hozzászólás #7319 Dátum: 2015.06.23 kedd, 17:32:41 »

Sziasztok! A kérdésem a következő lenne. Autópályáról lehajtás közben megállt a motor, lámpák kigyulladtak,stb újraindítottam azóta minden rendben. Visszaolvastam a topikban és láttam,hogy többeknek volt már ugyanez a jelenség,de  megoldást nem találtam, ha valaki tudja legyen szíves ossza meg.
Naplózva

2016 MK5 Vignale Kombi Tdci 180Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7320 Dátum: 2015.06.23 kedd, 19:04:23 »

Sziasztok! A kérdésem a következő lenne. Autópályáról lehajtás közben megállt a motor, lámpák kigyulladtak,stb újraindítottam azóta minden rendben. Visszaolvastam a topikban és láttam,hogy többeknek volt már ugyanez a jelenség,de  megoldást nem találtam, ha valaki tudja legyen szíves ossza meg.
hibatárolót kell olvastatni.okozhatta elektromos probléma(jeladók pl).
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Laci99
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48


« Új hozzászólás #7321 Dátum: 2015.06.23 kedd, 20:12:37 »

hibatárolót kell olvastatni.okozhatta elektromos probléma(jeladók pl).
olvastam, turbó hiba volt benne átlépte a tanult határt "A"pozició,de ez már tavaly is volt és erre nem állt le.
Naplózva

2016 MK5 Vignale Kombi Tdci 180Le
Laci99
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48


« Új hozzászólás #7322 Dátum: 2015.06.23 kedd, 20:27:11 »

hibatárolót kell olvastatni.okozhatta elektromos probléma(jeladók pl).
valami ilyesmi:
===DTC P003A:16-68===
Code: P003A - Turbocharger/Supercharger Boost Control A Position Exceeded Learning Limit

Additional Fault Symptom:
 - Circuit Voltage Below Threshold

Status:
 - DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
 - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
 - Test not complete

Module: Powertrain Control Module===END DTC P003A:16-68===
Naplózva

2016 MK5 Vignale Kombi Tdci 180Le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7323 Dátum: 2015.06.23 kedd, 21:25:47 »

valami ilyesmi:
===DTC P003A:16-68===
Code: P003A - Turbocharger/Supercharger Boost Control A Position Exceeded Learning Limit

Additional Fault Symptom:
 - Circuit Voltage Below Threshold

Status:
 - DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
 - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
 - Test not complete

Module: Powertrain Control Module===END DTC P003A:16-68===
ilyen hibát okozhat egy rossz vagy szakadt-kontakthibás MAP szenzor is.csak annak lennie kéne saját hibakódjának..... Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Laci99
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48


« Új hozzászólás #7324 Dátum: 2015.06.24 szerda, 06:40:01 »

ilyen hibát okozhat egy rossz vagy szakadt-kontakthibás MAP szenzor is.csak annak lennie kéne saját hibakódjának..... Roll Eyes
Ez a hiba nem lehet a turbó geometriát működtető vákum szeleptől ha beragad, mert az már régóta adja leállításkor a fingó hangot. 
Naplózva

2016 MK5 Vignale Kombi Tdci 180Le
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #7325 Dátum: 2015.06.24 szerda, 06:48:56 »

én a benzines után,mint első dízeles,még mindig nem szoktam meg ennek viselkedését.úgyfest ki is "nőttem" ezt a teljesítményt. rohadtul szokatlan a turbólyuk,vagy váltáskor a "motor hezitálása".
pedig rendben a kocsi.
ellenben régi totalcaros tesztnek igazat adok,prémium dízeltől semmi nem változott.valahogy placebo sincs,hogy más lenne Cheesy
ellenben a vegyes fogyasztásom 6,5. elég hajtós hétvégén. Wink
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7326 Dátum: 2015.06.24 szerda, 06:54:06 »

Ez a hiba nem lehet a turbó geometriát működtető vákum szeleptől ha beragad, mert az már régóta adja leállításkor a fingó hangot. 
lehet.szedd szét,öblítsd ki féktisztítóval.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Patek
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 568



E-mail
« Új hozzászólás #7327 Dátum: 2015.06.24 szerda, 09:44:55 »

Sziasztok!

180 000 km-nél járok, kéne cserélni vezérmű szíjat és láncot + egy olajcsere sem ártana.

1. Kihez vigyem? Márkaszerviz drága, de értenek hozzá, van olyan budapesti szerviz, ami elfogadható árú és látott már MK4 1,8 dizel vezérmű láncot és szíjat?
2. Tudja valaki a szíj, lánc, görgő és egyéb cserélendő alkatrészek eredeti gyártóit?

Köszi előre is a segítséget.

Üdv.:
med.

Cromax 2.0-s dízelt biztosan látott, mert kb 2 hónapja cseréltettem a vezérlést biztos ami biztos alapon.
Nekem SKF került bele, gyári beszállító és barátibb ára van, mint a Ford emblémásnak.
Naplózva

Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
Speedy86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74


E-mail
« Új hozzászólás #7328 Dátum: 2015.06.24 szerda, 12:00:54 »

Cromax 2.0-s dízelt biztosan látott, mert kb 2 hónapja cseréltettem a vezérlést biztos ami biztos alapon.
Nekem SKF került bele, gyári beszállító és barátibb ára van, mint a Ford emblémásnak.


Vezérlést 200e-re írják elő ugye? Amúgy a 2.0 TDCI az láncos vagy szíjas?
Naplózva

Mondeo 2.0 TDCI MK4 Facelift 2011
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7329 Dátum: 2015.06.24 szerda, 14:23:55 »

Ez a hiba nem lehet a turbó geometriát működtető vákum szeleptől ha beragad, mert az már régóta adja leállításkor a fingó hangot. 


Akkor már illett volna annak utána nézni, vagy cserélni. Smiley
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
medvegyev
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #7330 Dátum: 2015.06.24 szerda, 14:48:02 »

Vezérlést 200e-re írják elő ugye? Amúgy a 2.0 TDCI az láncos vagy szíjas?

1.8-asnál

A márkaszerviz: 180 000 km
B márkaszerviz: 200 000 km
Kocsiban a füzet ha jól emlékszem 180 000 km
FordETis online: 200 000 km
Külföldi fórumok: 125 000 mérföld

Láncra azt írják a fórumok, hogy nem kell cserélni 99.99%-ban soha. Azt i sírják, hogy a régebbi motorokban sem kellett cserélni.


Akkor most mi van?

Naplózva

Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
Patek
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 568



E-mail
« Új hozzászólás #7331 Dátum: 2015.06.24 szerda, 15:04:15 »

Vezérlést 200e-re írják elő ugye? Amúgy a 2.0 TDCI az láncos vagy szíjas?
200-ra írják, én 140-nél cseréltem (biztos, ami biztos, mivel németből jött az autó, hátha mégsem jól szerepel a szervizes rendszerekben a km állás Smiley )
A 2.0 az szíjas. És vízpumpával egyben van a csere
Naplózva

Mk4 2.0/140LE TDCi Titanium kombi (2010/6) - UFBA
sbalazs1
Vendég
« Új hozzászólás #7332 Dátum: 2015.06.25 csütörtök, 15:26:14 »

én még nem is hallottam ilyenről.
Nem inkább valami nyest segített neked elfogyasztani a szigetelést,aztán odaérve testre meg jól elégett a maradék? Roll Eyes

az a baj, hogy nyest is lehet mert ahol lakom ott járkál egy  a kertben DE

állítólag magától is megfoshat, ezt Ford márka is említette de akinek jobban hiszek újabban, a Cromax is ráerősített.
igaz, hogy az izziótkábel elfáradása miatt kigyulladhat a motortér?
mivel ma is éreztem szagot így jobb lenne elvinnem megnézetni mielőtt kigyulladok az úton? Smiley
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7333 Dátum: 2015.06.25 csütörtök, 16:16:02 »

az a baj, hogy nyest is lehet mert ahol lakom ott járkál egy  a kertben DE

állítólag magától is megfoshat, ezt Ford márka is említette de akinek jobban hiszek újabban, a Cromax is ráerősített.
igaz, hogy az izziótkábel elfáradása miatt kigyulladhat a motortér?
mivel ma is éreztem szagot így jobb lenne elvinnem megnézetni mielőtt kigyulladok az úton? Smiley


Kigyulladhat a DPF miatt is az autó...  https://www.youtube.com/watch?v=MZ_ZhePqjE4
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
sbalazs1
Vendég
« Új hozzászólás #7334 Dátum: 2015.06.25 csütörtök, 16:42:12 »

Kigyulladhat a DPF miatt is az autó...  https://www.youtube.com/watch?v=MZ_ZhePqjE4


hál' Isten a mostani kocsimban nincs  részecskeszűrő Smiley
de akkor lehet a következőben sem lesz...


Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #7335 Dátum: 2015.06.25 csütörtök, 16:43:27 »

Kigyulladhat a DPF miatt is az autó...  https://www.youtube.com/watch?v=MZ_ZhePqjE4

azért nem kell mindent elhinni Cheesy főleg nem ennek a bandának vigyor3 nagyon jó videóik vannak nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7336 Dátum: 2015.06.25 csütörtök, 22:06:39 »

azért nem kell mindent elhinni Cheesy főleg nem ennek a bandának vigyor3 nagyon jó videóik vannak nyes

Annyira nem hihetetlen, de ilyet még nem hallottam, hogy a dpf miatt gyulladna ki az autó, pedig tudjuk hány fokra hevül az fel. Smiley
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #7337 Dátum: 2015.06.26 péntek, 11:19:19 »

Sziasztok!

180 000 km-nél járok, kéne cserélni vezérmű szíjat és láncot + egy olajcsere sem ártana.

1. Kihez vigyem? Márkaszerviz drága, de értenek hozzá, van olyan budapesti szerviz, ami elfogadható árú és látott már MK4 1,8 dizel vezérmű láncot és szíjat?
2. Tudja valaki a szíj, lánc, görgő és egyéb cserélendő alkatrészek eredeti gyártóit?

Köszi előre is a segítséget.

Üdv.:
med.
gates cuccot vegyél, az jó. vagy gyári (asszem az is gates)
Naplózva
Arabic
Vendég
« Új hozzászólás #7338 Dátum: 2015.06.26 péntek, 11:22:22 »

1.8-asnál

A márkaszerviz: 180 000 km
B márkaszerviz: 200 000 km
Kocsiban a füzet ha jól emlékszem 180 000 km
FordETis online: 200 000 km
Külföldi fórumok: 125 000 mérföld

Láncra azt írják a fórumok, hogy nem kell cserélni 99.99%-ban soha. Azt i sírják, hogy a régebbi motorokban sem kellett cserélni.


Akkor most mi van?


belsőnél 200e km vagy 10 év.

külsőnél 120e. (inkább 100e)
1,8-ban nincs lánc, minden szíjas.
Naplózva
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7339 Dátum: 2015.06.26 péntek, 13:13:31 »

belsőnél 200e km vagy 10 év.

külsőnél 120e. (inkább 100e)
1,8-ban nincs lánc, minden szíjas.

De van benne, kombinált láncos vezérlése van amit szintén a ford szerint cserélni kell a szíjakkal együtt jó drágán...
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
medvegyev
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #7340 Dátum: 2015.06.26 péntek, 16:01:45 »

De van benne, kombinált láncos vezérlése van amit szintén a ford szerint cserélni kell a szíjakkal együtt jó drágán...

Köszi mindenkinek a válaszokat, elkezdek spórolni mert vannak árak:

Vezérműlánc:
Mondeo MK4 2007.02-2007.10 Lánc:
https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120450000-lanc/120450204-vezermulanc-keszlet/5633-vezermulanc-ford-1_8tdci
75-105eFt

Vezérműlánc fedél tömítő:
?

Vezérműszíj:
https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120440000-vezermuszij/120440168-vezermuszij-szett/5288-vezermuszij-szett-ford-fiesta-1999-2001-focus-1998-2005
11-24eFt

Hosszbordászíj
5-10eFt

Kinti fórumokon nem nagyon akarnak táncot cserélni:
http://www.talkford.com/community/topic/197429-18-tdci-chain-belt-replacement-need-a-100-conclusive-answer/

Ebben a videóban átcserélgetik a szíjasat láncosra, elég jó történet:
https://www.youtube.com/watch?v=goxwu9EzjiY

Naplózva

Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7341 Dátum: 2015.06.26 péntek, 18:07:32 »

Köszi mindenkinek a válaszokat, elkezdek spórolni mert vannak árak:

Vezérműlánc:
Mondeo MK4 2007.02-2007.10 Lánc:
https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120450000-lanc/120450204-vezermulanc-keszlet/5633-vezermulanc-ford-1_8tdci
75-105eFt

Vezérműlánc fedél tömítő:
?

Vezérműszíj:
https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120440000-vezermuszij/120440168-vezermuszij-szett/5288-vezermuszij-szett-ford-fiesta-1999-2001-focus-1998-2005
11-24eFt

Hosszbordászíj
5-10eFt

Kinti fórumokon nem nagyon akarnak táncot cserélni:
http://www.talkford.com/community/topic/197429-18-tdci-chain-belt-replacement-need-a-100-conclusive-answer/

Ebben a videóban átcserélgetik a szíjasat láncosra, elég jó történet:
https://www.youtube.com/watch?v=goxwu9EzjiY


rossz helyen keresgélsz!  wow1

pl vez készlet 53-66ig.


https://alkatreszek.hu/autotipus/ford_alkatreszek/mondeo/mondeo_iv_ba7_2007_03/22510/auto_motor_alkatreszek_tomitesek/vezermulanc_keszlet/osszes_termek/-_1


vez szíj készlet 9-12ig vagy 8 féle:

https://alkatreszek.hu/autotipus/ford_alkatreszek/mondeo/mondeo_iv_ba7_2007_03/22510/szijhajtas/vezermuszij_keszlet/osszes_termek/-_1
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.26 péntek, 18:10:21 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
medvegyev
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #7342 Dátum: 2015.06.30 kedd, 09:08:09 »



Köszi így már barátibb.

Közben kaptam alkatrészeket a 180 000-es szervizhez.

7L Ford Formula F 5w30 (ha jól nézem csak 6L kell az olajszűrővel együtt is)
1db EuroGielle carbon pollen szűrő
1db Filtron Légszűrő
1db Mahle olajszűrő

20 500Ft-t vágták hozzám, remélem jó árak.
Naplózva

Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
medvegyev
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #7343 Dátum: 2015.07.02 csütörtök, 21:32:37 »

1.8 MK4 légszűrő FoMoCo = Mann
Pollenszűrő olyan koszos volt, hogy nem tudtam leolvasni.
Naplózva

Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #7344 Dátum: 2015.07.02 csütörtök, 21:33:15 »

1.8 MK4 légszűrő FoMoCo = Mann
Pollenszűrő olyan koszos volt, hogy nem tudtam leolvasni.
az is az.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
medvegyev
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 72


« Új hozzászólás #7345 Dátum: 2015.07.03 péntek, 10:56:37 »

az is az.

Köszi, cseréje élmény volt. Smiley
Mondjuk 10 perc alatt megvolt.

Nem a legjobb videó de, használható:

https://www.youtube.com/watch?v=fshS-1blDfQ
Naplózva

Ford Mondeo MK4 1.8 TDCi Trend
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #7346 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 18:58:41 »

Sziasztok,

Pár hónapja lettem tulaja egy Mk4 mondeo 2.0TDCi-nek, melyről az első márkazszervízelés során kiderült, hogy az EGR szelepe ki van kötve.
Sajnos nem tudtam túl sok mindent megtudni az előéletéről, igy nem tudom pontosan mikor történhetett - német import használtautó, az órában 150000km-el érkezett, ezt természetesem lehet fentartással fogadni.
Annyit szeretnék megtudni, hogy ha EGR nélkül használom akkor milyen következményei lehetnek a motorra nézve azon felül, hogy jobban szennyezi a környezetet, mert ugye több nitrogén oxidot pöfékel ki?

Sajnos egy új gyári szelep 150ezer huf + szerelés bár nem lett megbontva és belenézve hogy kell e cserélni vagy csak eltömődött és nem akarta rendbehozni a korábbi gazdája. A neten keresgéltem és találtam DELPHI márkájú szelepet(nem használt), de a nem gyári alkatrészekhez nincs bizadalmam - bár még rossz talapsztalatom sem volt mert ez az első autóm.

Előre is köszönöettel
Breaker
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #7347 Dátum: 2015.07.05 vasárnap, 19:12:09 »

Sziasztok,

Pár hónapja lettem tulaja egy Mk4 mondeo 2.0TDCi-nek, melyről az első márkazszervízelés során kiderült, hogy az EGR szelepe ki van kötve.
Sajnos nem tudtam túl sok mindent megtudni az előéletéről, igy nem tudom pontosan mikor történhetett - német import használtautó, az órában 150000km-el érkezett, ezt természetesem lehet fentartással fogadni.
Annyit szeretnék megtudni, hogy ha EGR nélkül használom akkor milyen következményei lehetnek a motorra nézve azon felül, hogy jobban szennyezi a környezetet, mert ugye több nitrogén oxidot pöfékel ki?

Sajnos egy új gyári szelep 150ezer huf + szerelés bár nem lett megbontva és belenézve hogy kell e cserélni vagy csak eltömődött és nem akarta rendbehozni a korábbi gazdája. A neten keresgéltem és találtam DELPHI márkájú szelepet(nem használt), de a nem gyári alkatrészekhez nincs bizadalmam - bár még rossz talapsztalatom sem volt mert ez az első autóm.

Előre is köszönöettel
Breaker


Milyen módon van kikötve a szelep? Maga fizikálisan sincs a helyén?? Legtöbben lefalazzák egy lemezzel, de maga a szelep a helyén van és "működik", csak épp a kormot nem kapja meg. Közte én is így járok már több éve. Tisztább a szívótorok, műszaki vizsgán így is könnyedén átmegy.

Gyárilag is Delphi szelep van, az hogy milyen dobozban van, teljesen mindegy.
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Breaker
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



« Új hozzászólás #7348 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 09:23:54 »

Milyen módon van kikötve a szelep? Maga fizikálisan sincs a helyén?? Legtöbben lefalazzák egy lemezzel, de maga a szelep a helyén van és "működik", csak épp a kormot nem kapja meg. Közte én is így járok már több éve. Tisztább a szívótorok, műszaki vizsgán így is könnyedén átmegy.

Gyárilag is Delphi szelep van, az hogy milyen dobozban van, teljesen mindegy.

Szia,

Fizikailag van kikötve  a szelep, tehát a cső (kisebb átmérőjű) le van csavarva a szelepről és szabadon lifegne, de oda lett gyorskötözve a vázhoz (bal fölső résznél a motortérben). Annak örülök hogyha évekig lehet vele menni, bár tényleg nem sajnálnám rá az összeget hogyha ezzel kárt csinálok más alkatrésznek. Hogyha gyárilag is delphit raknak bele akkor viszont hajlanék rá igy.

Köszi
Üdv
Breaker
Naplózva

Mondeo 2008/10 || 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW || 6-sebességes automata AWF21
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #7349 Dátum: 2015.07.06 hétfő, 22:56:09 »

Kezd jelentkezni a hullámzó gyorsulás nekem is leginkább ebbe a nagy melegbe meg pályán ha oda lépek neki eléggé idegesítő jelenség olyankor visszább kell venni a gázt és megjavul. Egyik pierburg szelep már cserélve volt pár hónapja. Cseréljem a másikat is? Akkor a belsőt cseréltem a külső maradt a gyári.

Ha Turbo Geometria a gond azt hogyan lehet orvosolni? Turbot le kell venni azt kitakarítani a geometria szabályzót?
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Oldalak: 1 ... 140 141 142 143 144 145 146 [147] 148 149 150 151 152 153 154 ... 296   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.098 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.