Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:03:34 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 168 169 170 171 172 173 174 [175] 176 177 178 179 180 181 182 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5253827 alkalommal)
0 Felhasználó és 56 vendég van a témában
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #8700 Dátum: 2016.05.30 hétfő, 22:08:59 »

én 190-nél dobtam le, még a gyári volt a kocsiban. a 200-at én se várnám meg, olyan 180-185körül ahogy kijön az olajcsere szerintem elég cserélni

jaja, az teljesen jó
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Lacilondon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #8701 Dátum: 2016.05.30 hétfő, 22:11:11 »

én 190-nél dobtam le, még a gyári volt a kocsiban. a 200-at én se várnám meg, olyan 180-185körül ahogy kijön az olajcsere szerintem elég cserélni

90.000 merfold a pontos Smiley
Naplózva

Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #8702 Dátum: 2016.05.30 hétfő, 22:13:04 »

90.000 merfold a pontos Smiley

Hat ha ott nem jatszanak a futasteljesitmennyel es ez biztos akkor meg raer. De ha nyugodtan akarsz aludni, akkor csere. Ha szakad, akkor sokkal tobbe kerulhet az okozott kar.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Lacilondon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #8703 Dátum: 2016.05.30 hétfő, 22:28:28 »

Hat ha ott nem jatszanak a futasteljesitmennyel es ez biztos akkor meg raer. De ha nyugodtan akarsz aludni, akkor csere. Ha szakad, akkor sokkal tobbe kerulhet az okozott kar.

Hogy jatszanak e,azt nem tudom,de szerintem nem jellemzo.Persze ez semmit nem jelent.Egy honapon belul csereltetek mindent,addigra kiszoritom a koltsegvetesbol Smiley akkor legalabb nyugodt leszek.

koszonom uraim.
Naplózva

Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
Lacilondon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #8704 Dátum: 2016.05.31 kedd, 17:32:18 »

Uraim!
Beszeltem egy szerelovel,260 font lesz a vezemruszij+vizpumpa+gorgok csereje munkadijjal egyutt. Ez meg szerintem elfogadhato ar. Aztan plusz kb 100 font az olaj,olajszuro,legszuro,pollenszuro csere munkadijjal.Kicsi alkudozassal 300 a ket muvelet. szerintetek (is)  ez realis ar? Es meg egy gyors kerdes,egy mezei autopszerelo,(muhely meg minden szerszam) nem baszhatja el ezt a dolgot ugye?
Naplózva

Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8705 Dátum: 2016.05.31 kedd, 18:50:22 »

Uraim!
Beszeltem egy szerelovel,260 font lesz a vezemruszij+vizpumpa+gorgok csereje munkadijjal egyutt. Ez meg szerintem elfogadhato ar. Aztan plusz kb 100 font az olaj,olajszuro,legszuro,pollenszuro csere munkadijjal.Kicsi alkudozassal 300 a ket muvelet. szerintetek (is)  ez realis ar? Es meg egy gyors kerdes,egy mezei autopszerelo,(muhely meg minden szerszam) nem baszhatja el ezt a dolgot ugye?
itthon vacak ár, kint gondolom jónak számít... ha megvan nekik falamelyik autós program amiből tudnak lesni, akkor nem illene elcseszni nekik
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8706 Dátum: 2016.05.31 kedd, 18:52:12 »

itthon vacak ár, kint gondolom jónak számít... ha megvan nekik falamelyik autós program amiből tudnak lesni, akkor nem illene elcseszni nekik
csak viszonyításképp, ma hoztam el a 2.5T-re a vezérlés+motorolaj+váltóolaj+szervóolaj+összes szűrő, 2 hosszbordásszíj szettet, nem volt 6számjegyű...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lacilondon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #8707 Dátum: 2016.05.31 kedd, 20:42:55 »

csak viszonyításképp, ma hoztam el a 2.5T-re a vezérlés+motorolaj+váltóolaj+szervóolaj+összes szűrő, 2 hosszbordásszíj szettet, nem volt 6számjegyű...

Értem en ezt,de hogy magyarázzam el, hogy otthon sokkal szarabbul élünk? 6-éve itt elek,en mar itteni árakkal számolok,es a Ford szagszerviz árához képest ez aprópénz. Es egyáltalán nem vagyok abban biztos, hogy ott,attól hogy Ford műhelyben dolgoznak jobban értenek hozza.
Naplózva

Ford mondeo 2.0 TDCI. Titanium. 2010. silver
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #8708 Dátum: 2016.06.03 péntek, 16:01:58 »

Sziasztok!

Mai nap volt egy kis hiba. Intenziv kigyorsitásnál a kocsi egyszerre begyengült, kidobta a engine malfunction-t és az ESP ikon világitott. Motorhiba jelző lámpa nem égett, de a kocsi nem gyorsult tovább, de nem is tudtam váltani S fokozatba kapcsolva se.  szomoru1
Motor leállit, beindit, semmi hibajelzés, semmi hiba.
Esetleg lehetett pillanatnyi elmezavar? Illetve miért az ESP lámpa világitott?   wow1
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #8709 Dátum: 2016.06.03 péntek, 16:11:14 »

Sziasztok!

Mai nap volt egy kis hiba. Intenziv kigyorsitásnál a kocsi egyszerre begyengült, kidobta a engine malfunction-t és az ESP ikon világitott. Motorhiba jelző lámpa nem égett, de a kocsi nem gyorsult tovább, de nem is tudtam váltani S fokozatba kapcsolva se.  szomoru1
Motor leállit, beindit, semmi hibajelzés, semmi hiba.
Esetleg lehetett pillanatnyi elmezavar? Illetve miért az ESP lámpa világitott?   wow1

milyen gumi van fent? Szerintem az ESP és a motorhiba nem biztos, hogy összefügg. nekem volt olyan, hogy téli gumival a meleg aszfalton intenzíven gyorsítottam, volt két bukkanó és utána dolgozott az ESP, aztán szépen minden a helyére ment
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #8710 Dátum: 2016.06.03 péntek, 16:28:20 »

milyen gumi van fent? Szerintem az ESP és a motorhiba nem biztos, hogy összefügg. nekem volt olyan, hogy téli gumival a meleg aszfalton intenzíven gyorsítottam, volt két bukkanó és utána dolgozott az ESP, aztán szépen minden a helyére ment

Nyári van fent, acélon. 215/55 R16. Elég ballonos. Hungárián gyorsitottam épp, iszonyat dobálos uton és ha jól emlékszem épp sineken dobogott át a kocsi, amikor bejött az ESP jel, malfunction engine és a nulla gyorsulás.  Rányomtam az ESP gombra, de nem kapcsolt semmit és ami fura volt, hogy váltani se engedett "manuálisan" S-ben. De D-be visszaváltogatott, ahogy lassultam és megálltam. Gázadásra viszont semmi ereje nem volt. Azóta mentem kb 50km-t, probáltam D-be is és S-ben is az intenziv gyorsitást, kb 3,5-4 ezerig huzattam, de semmi hiba azóta se.
Remélem csak a dobogás zavarta össze és nem valami baj jele.
Amugy a váltóban az olaj és szürő (tudom, utobbi nehéz és drága) csere mibe kerül? Valaki csináltatott ilyet már?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #8711 Dátum: 2016.06.03 péntek, 16:56:13 »

Nyári van fent, acélon. 215/55 R16. Elég ballonos. Hungárián gyorsitottam épp, iszonyat dobálos uton és ha jól emlékszem épp sineken dobogott át a kocsi, amikor bejött az ESP jel, malfunction engine és a nulla gyorsulás.  Rányomtam az ESP gombra, de nem kapcsolt semmit és ami fura volt, hogy váltani se engedett "manuálisan" S-ben. De D-be visszaváltogatott, ahogy lassultam és megálltam. Gázadásra viszont semmi ereje nem volt. Azóta mentem kb 50km-t, probáltam D-be is és S-ben is az intenziv gyorsitást, kb 3,5-4 ezerig huzattam, de semmi hiba azóta se.
Remélem csak a dobogás zavarta össze és nem valami baj jele.
Amugy a váltóban az olaj és szürő (tudom, utobbi nehéz és drága) csere mibe kerül? Valaki csináltatott ilyet már?

100eHuf-tól indul, mert szét kell borítani az egész váltót, mivel a közepére rakták a szűrőt. szóval azt annyira nem érdeme, de az olajfrissítést azt érdemes.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #8712 Dátum: 2016.06.03 péntek, 17:18:11 »

100eHuf-tól indul, mert szét kell borítani az egész váltót, mivel a közepére rakták a szűrőt. szóval azt annyira nem érdeme, de az olajfrissítést azt érdemes.

És ez az olajfrissités mit takar? Leengő csavar van alul és betöltő felül? Ehhez kell szaki vagy ha van ismerős szervizes, akkor az is meg tudja csinálni gond nélkül?
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8713 Dátum: 2016.06.03 péntek, 17:21:45 »

És ez az olajfrissités mit takar? Leengő csavar van alul és betöltő felül? Ehhez kell szaki vagy ha van ismerős szervizes, akkor az is meg tudja csinálni gond nélkül?
kell hozzá a gyári leírás és az alapján megcsinálni

tudni kell milyen hőmérsékleten kell nézni a max szintet
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.03 péntek, 18:07:46 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #8714 Dátum: 2016.06.03 péntek, 17:42:31 »

kell hozzá a gyári leírás és az alapján megcsinálni

tudni kell milyen hőmérsékleten kell nézni a may szintet

Akkor inkább a szaki, ne legyen elrontva.  Wink
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #8715 Dátum: 2016.06.03 péntek, 17:43:08 »

Akkor inkább a szaki, ne legyen elrontva.  Wink

jaja, ahogy Zsolti írta, azért ezt szakira hagynám.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8716 Dátum: 2016.06.03 péntek, 18:08:06 »

jaja, ahogy Zsolti írta, azért ezt szakira hagynám.
nem olyan nagy ördöngősség azért, némi utána járással simán megoldható otthon is
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
ManiMondeo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 766



E-mail
« Új hozzászólás #8717 Dátum: 2016.06.03 péntek, 18:49:29 »

nem olyan nagy ördöngősség azért, némi utána járással simán megoldható otthon is

Akkor már nem tudom hova vigyem vagy se.  vigyor3
Na de komolyan, most van leeresztője, meg betöltönyilása? Gondolom a gyári kiskönyvben ilyenek nincsenek benne.
Naplózva

Mondeo Mk4 Titanium-X, 2009, 2.0 Tdci 140Le (170Le progi) QXBA, AWF21 6 sebességes Tiptronic, Convers+, EGR Off

Ex: Mondeo MK3 Ghia, 2004, 2.0 TDCI 130LE FMBA, 6 Gang, Facelift 1, EGR off
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #8718 Dátum: 2016.06.04 szombat, 19:26:52 »

Akkor már nem tudom hova vigyem vagy se.  vigyor3
Na de komolyan, most van leeresztője, meg betöltönyilása? Gondolom a gyári kiskönyvben ilyenek nincsenek benne.

szerintem vidd el gödöllőre szakihoz és nem kell a leeresztett olajjal sem foglalkoznod, meg nem kell összeszaroznod magad.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #8719 Dátum: 2016.06.05 vasárnap, 15:16:55 »

Hali

A kérdésem az lenne, hogy: ha zajlik a regenerálcio akkor álló helyzetben alapjáraton mennyinek kellene lennie a pillanatnyi fogyasztásnak. 4-5 között van nekem álltalában. Köszi
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #8720 Dátum: 2016.06.05 vasárnap, 15:39:11 »

Hali

A kérdésem az lenne, hogy: ha zajlik a regenerálcio akkor álló helyzetben alapjáraton mennyinek kellene lennie a pillanatnyi fogyasztásnak. 4-5 között van nekem álltalában. Köszi

1,2-1,4 l/h
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #8721 Dátum: 2016.06.05 vasárnap, 17:03:19 »

1,2-1,4 l/h

Értem. Amióta megvan a kocsi kb 1400 km amit megtettem vele nem éreztem és láttam regenerációt.
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #8722 Dátum: 2016.06.05 vasárnap, 20:40:50 »

Értem. Amióta megvan a kocsi kb 1400 km amit megtettem vele nem éreztem és láttam regenerációt.


Elmeletileg tud aktiv es passziv regeneraciot is. Ha olyan optimalis korulmenyek kozott jarsz vele amikor nem szukseges az aktiv, akkor nem lesz.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
T0aD
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #8723 Dátum: 2016.06.05 vasárnap, 21:04:49 »

Elmeletileg tud aktiv es passziv regeneraciot is. Ha olyan optimalis korulmenyek kozott jarsz vele amikor nem szukseges az aktiv, akkor nem lesz.
Városi használat napi 15-20km.
Havi egy pálya használat 100 km.
+ egyéb km
Naplózva

Jelen: Ford Mondeo 2012 TDCI 2.0 140LE Kombi
Múlt:  Ford Mondeo 2004 TDCI 2.0 115LE Kombi
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8724 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 10:31:12 »

Hidegekben én is sokszor éreztem, hogy csinálja, de most, hogy már melegebbek vannak egyáltalán nem tapasztalom egy jó ideje. Betudható ez az időjárásnak? (menni megy, hibakód nincs)
Elmeletileg tud aktiv es passziv regeneraciot is. Ha olyan optimalis korulmenyek kozott jarsz vele amikor nem szukseges az aktiv, akkor nem lesz.
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #8725 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 10:40:28 »

Hidegekben én is sokszor éreztem, hogy csinálja, de most, hogy már melegebbek vannak egyáltalán nem tapasztalom egy jó ideje. Betudható ez az időjárásnak? (menni megy, hibakód nincs)
Nem.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #8726 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 12:26:22 »

Értem. Amióta megvan a kocsi kb 1400 km amit megtettem vele nem éreztem és láttam regenerációt.

én 3+ év alatt egyszer sem tapasztaltam és nem év 500km-t mentem
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
ticu
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4247


2011 S-MAX 2.0 TDCi 140Le

ticu@flx.hu
E-mail
« Új hozzászólás #8727 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 12:38:56 »

Nem.
Tehát magától, simán a kipufogógáz melegétől nem tud kitisztulni a dpf? Mindenképp kell mennie a külön befecskendezésnek, még ha sokat üzemmelegen is járok? (télen sokat jártam sajnos hideg motorral, gondolom azért is ment többet a regen)
Naplózva

Utcára néző ablakokkal és tekerhető kormánnyal...
Korábban: MK3 Mondeo 2,0 TDCi... MK2 Mondeo 2,0 Zetec
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #8728 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 15:41:02 »

Tehát magától, simán a kipufogógáz melegétől nem tud kitisztulni a dpf? Mindenképp kell mennie a külön befecskendezésnek, még ha sokat üzemmelegen is járok? (télen sokat jártam sajnos hideg motorral, gondolom azért is ment többet a regen)
Én csak azt írtam, hogy nem időjárás függő.

Mivel én autópályán is többször megfigyeltem aktív regenerálást, továbbá erőltetve sem sikerült passzív regenerációt elérnem, nem is nagyon hiszek a passzív regenerációban, de ez legyen az én heppem.
Az megint más kérdés, hogy észreveszi-e a user a regenerálást.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
lucky74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


E-mail
« Új hozzászólás #8729 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 15:51:25 »

Én csak azt írtam, hogy nem időjárás függő.

Mivel én autópályán is többször megfigyeltem aktív regenerálást, továbbá erőltetve sem sikerült passzív regenerációt elérnem, nem is nagyon hiszek a passzív regenerációban, de ez legyen az én heppem.
Az megint más kérdés, hogy észreveszi-e a user a regenerálást.


Szia!
És mik az aktív regenerálás 'tünetei'? Amitől észre lehet venni?
Nekem pályán szokott egyet 'rántani' majd megy tovább, mintha mi se történt volna. Lehet, hogy akkor indul?
Naplózva

Ez most valami, vagy megy valahová?
Mondeo MK4 Trend 2008 1.8 TDCI 125 LE Kombi
+
Mondeo MK4 Ghia X 2009 2.0 Benzin 145 LE Sedan
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #8730 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 17:39:21 »


Szia!
És mik az aktív regenerálás 'tünetei'? Amitől észre lehet venni?
Nekem pályán szokott egyet 'rántani' majd megy tovább, mintha mi se történt volna. Lehet, hogy akkor indul?

A legbiztosabb ismérv a kb. dupla pillanatnyi fogyasztás. Alapjáraton felmegy 1,2-1,4-1,6 liter/h-ra is, pályán sík úton egyenletes 130-as tempónál 12-14l/100km. Sokan azt mondják, hogy morgósabb a hangja. Én ezt nem vettem észre soha, viszont alapjáraton regenerálás közben véletlenszerűen és enyhén rángat a motor nálam.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
lucky74
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 44


E-mail
« Új hozzászólás #8731 Dátum: 2016.06.06 hétfő, 19:56:11 »

A legbiztosabb ismérv a kb. dupla pillanatnyi fogyasztás. Alapjáraton felmegy 1,2-1,4-1,6 liter/h-ra is, pályán sík úton egyenletes 130-as tempónál 12-14l/100km. Sokan azt mondják, hogy morgósabb a hangja. Én ezt nem vettem észre soha, viszont alapjáraton regenerálás közben véletlenszerűen és enyhén rángat a motor nálam.

Köszi, nálam egyenletes tempónál szokott egyet-egyet rántani, de csak pályán éreztem eddig...(közúton, városban nincs olyan sokáig egyenletes tempó...) ezt kb 200 km-enként elvégzi... de hibaüzi nincs, gondolom ez normális....
Naplózva

Ez most valami, vagy megy valahová?
Mondeo MK4 Trend 2008 1.8 TDCI 125 LE Kombi
+
Mondeo MK4 Ghia X 2009 2.0 Benzin 145 LE Sedan
bakolaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #8732 Dátum: 2016.06.07 kedd, 13:21:19 »

Köszi, nálam egyenletes tempónál szokott egyet-egyet rántani, de csak pályán éreztem eddig...(közúton, városban nincs olyan sokáig egyenletes tempó...) ezt kb 200 km-enként elvégzi... de hibaüzi nincs, gondolom ez normális....

Sziasztok,

 Annyival egészíteném ki az eddig felsorolt jellemzőket (tapasztalat és az itt olvasottak alapján), hogy motorfék üzemben is ilyenkor van fogyasztás, kb. 0,5 l/100km.
U.i.: Nekem kipucolt szívósorral és ledugózott EGR-el kb. egyszer regenerál tankonként és azt figyeltem meg, hogy egyre ritkábban.
Szívósor takarítást + EGR elzárást követően így alakult a regenerálási ciklus tankolás után, amikor nullázom a számlálót:
1. kb. 5 km múlva, mert hullott egy kis korom a szelepekre is hengerfej takarításkor
2. 475 km -nél
3. 680 km -nél
4. most kb 1000 km-nél járok, de még nem indított regent (vagy nem vettem észre   smile)
Gödöllő - Bp. között használom az autót (pálya + város)

Üdv, BL
Naplózva

2017 MK5 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium Powershift 180 HP.
2008 MK4 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium-X, Automata 130 HP.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #8733 Dátum: 2016.06.07 kedd, 15:43:44 »

Annyival egészíteném ki az eddig felsorolt jellemzőket (tapasztalat és az itt olvasottak alapján), hogy motorfék üzemben is ilyenkor van fogyasztás, kb. 0,5 l/100km.
Érdekes, mert nálam motorfék üzemben regenerálás közben is nulla a fogyasztás. Legalábbis kijelzés szerint, de ez értelmetlennek tűnik, úgyhogy szerintem a fogyasztás kijelzés teljesen fals regen közben. Többet mutat, de nem valós. Kizárt pl., hogy ugyanannyi üzemanyag menjen a DPF-be, mint amit a motor eléget.
Alapjáraton hihető, na de pályatempóban?
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
bakolaci
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 68


E-mail
« Új hozzászólás #8734 Dátum: 2016.06.07 kedd, 15:56:09 »

Érdekes, mert nálam motorfék üzemben regenerálás közben is nulla a fogyasztás. Legalábbis kijelzés szerint, de ez értelmetlennek tűnik, úgyhogy szerintem a fogyasztás kijelzés teljesen fals regen közben. Többet mutat, de nem valós. Kizárt pl., hogy ugyanannyi üzemanyag menjen a DPF-be, mint amit a motor eléget.
Alapjáraton hihető, na de pályatempóban?

Olvasottak, valamint a hozzáértők leírása alapján ez az évjáratú mondeo (2008) úgy regenerál, hogy kipufogó ütemben fecskendez be plusz gázolajat a motorba, ami így a dpf-be jut és ott elég oxigénhiányos állapotban (vagy valami ilyesmi). Ennek a rendszernek a hátránya, hogy kis mennyiségű üzemanyag megtapad a henger falán és lejut az olajba, ezzel hígítva azt. -> sok regeneráció (lefutott, vagy félbeszakadt) hígítja az olajat.
Az, hogy lámpánál állsz, vagy pályán haladsz, szerintem teljesen mindegy.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.07 kedd, 15:59:18 írta bakolaci » Naplózva

2017 MK5 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium Powershift 180 HP.
2008 MK4 Mondeo, 2.0 TDCI Titanium-X, Automata 130 HP.
Csaben
Vendég
« Új hozzászólás #8735 Dátum: 2016.06.07 kedd, 16:08:32 »

Sziasztok! Mostanában észrevettem az autón, hogy indításkor többet teker mint kellene, nehezebben indul, de ha ráadom a gyújtást várok egy picit és ezt megismétlem 2-3 szor akkor indul rendesen, vagyis indult mert már így is kezd szórakozni. Tudtok nekem ebben segíteni, hogy mitől lehet?? Okozhatja ezt a problémát az üzemanyag nyomásszabályzó szelep??  help
Naplózva
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #8736 Dátum: 2016.06.07 kedd, 16:11:14 »

Sziasztok! Mostanában észrevettem az autón, hogy indításkor többet teker mint kellene, nehezebben indul, de ha ráadom a gyújtást várok egy picit és ezt megismétlem 2-3 szor akkor indul rendesen, vagyis indult mert már így is kezd szórakozni. Tudtok nekem ebben segíteni, hogy mitől lehet?? Okozhatja ezt a problémát az üzemanyag nyomásszabályzó szelep??  help

indulás után egyenletesen jár vagy egy picit jobban remeg?

Inkább üzemanyagszűrőre és/vagy izzítógyertyára gyanakodnék
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Csaben
Vendég
« Új hozzászólás #8737 Dátum: 2016.06.07 kedd, 16:36:44 »

indulás után egyenletesen jár vagy egy picit jobban remeg?

Inkább üzemanyagszűrőre és/vagy izzítógyertyára gyanakodnék

Indulás után már minden okés nem remeg. Üzemanyagszűrben meg kb 2000 km van! Igen a nyomásszabályzó szelep mellett az izzítógyertyára gondolok még én is!
Naplózva
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #8738 Dátum: 2016.06.07 kedd, 16:40:37 »

Indulás után már minden okés nem remeg. Üzemanyagszűrben meg kb 2000 km van! Igen a nyomásszabályzó szelep mellett az izzítógyertyára gondolok még én is!

A többször ráadott gyújtás miatt tovább izzít, ott lesz a baj szerintem... Ha írnád az aláírásodban hogy milyen szekérrel rendelkezel, akkor könnyebb tanácsot adni. Ha pl már 8-9 éves, akkor szinte biztos hogy halott az izzító, ha még nem volt cserélve.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Csaben
Vendég
« Új hozzászólás #8739 Dátum: 2016.06.07 kedd, 16:59:48 »

A többször ráadott gyújtás miatt tovább izzít, ott lesz a baj szerintem... Ha írnád az aláírásodban hogy milyen szekérrel rendelkezel, akkor könnyebb tanácsot adni. Ha pl már 8-9 éves, akkor szinte biztos hogy halott az izzító, ha még nem volt cserélve.

Jól írtad a 8-9 évest, mert egy 2007 gyártású mondeóról van szó, 2.0 TDCi 140 Le, és még a gyári izzító van benne.
Naplózva
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #8740 Dátum: 2016.06.07 kedd, 17:56:27 »

Jól írtad a 8-9 évest, mert egy 2007 gyártású mondeóról van szó, 2.0 TDCi 140 Le, és még a gyári izzító van benne.
Akkor csere és hála, hogy eddig működött! És még ilyenkor jobb is, mint télen a -10be' rájönni, hogy b+, elfelejtettem...
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #8741 Dátum: 2016.06.07 kedd, 20:36:43 »

Olvasottak, valamint a hozzáértők leírása alapján ez az évjáratú mondeo (2008) úgy regenerál, hogy kipufogó ütemben fecskendez be plusz gázolajat a motorba, ami így a dpf-be jut és ott elég oxigénhiányos állapotban (vagy valami ilyesmi). Ennek a rendszernek a hátránya, hogy kis mennyiségű üzemanyag megtapad a henger falán és lejut az olajba, ezzel hígítva azt. -> sok regeneráció (lefutott, vagy félbeszakadt) hígítja az olajat.
Az, hogy lámpánál állsz, vagy pályán haladsz, szerintem teljesen mindegy.
Igen, így van. De ha belegondolsz alapjáraton 0,6-0,8 liter/óra üzemanyag elég a DPF felmelegítéséhez. Ha igaz a kijelzés, akkor viszont pálya tempóban (6-8 liter/100km) -> kb. 9 liter/óra menne a DPF-be, ami baromi soknak tűnik nekem. Ez túl sok hő, ahhoz a kis dobozhoz.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8742 Dátum: 2016.06.07 kedd, 21:42:55 »

Igen, így van. De ha belegondolsz alapjáraton 0,6-0,8 liter/óra üzemanyag elég a DPF felmelegítéséhez. Ha igaz a kijelzés, akkor viszont pálya tempóban (6-8 liter/100km) -> kb. 9 liter/óra menne a DPF-be, ami baromi soknak tűnik nekem. Ez túl sok hő, ahhoz a kis dobozhoz.
itt még ki kéne vonni a mozgáshoz szükséges üanyag mennyiséget, nem?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4955



E-mail
« Új hozzászólás #8743 Dátum: 2016.06.07 kedd, 22:12:09 »

itt még ki kéne vonni a mozgáshoz szükséges üanyag mennyiséget, nem?
Pont azt mondom, hogy mindig kb. dupla fogyasztást ír, ha megy a regeneráció. Alapjáraton is, meg menet közben is. Meg motorfék üzemben is, de akkor a nullát duplázza.
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
potyo57
Vendég
« Új hozzászólás #8744 Dátum: 2016.06.08 szerda, 07:14:58 »

Akkor már nem tudom hova vigyem vagy se.  vigyor3
Na de komolyan, most van leeresztője, meg betöltönyilása? Gondolom a gyári kiskönyvben ilyenek nincsenek benne.
enged le mérd meg menyi és tölts bele ugyananyit
Naplózva
somi24
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #8745 Dátum: 2016.06.09 csütörtök, 14:30:22 »

Üdv!

A probléma melyben tanácsot szertnék kérni a következő: Határozott gyorsításra az autó hullámzó gyorsulással reagál. Főként nagyobb sebességnél, autópályán, de ott sem konzekvensen mindig. Ford szervíz hibüzenet olvasásának erdeménye:
1,B1029 Gázpedál érzékelő 21 A jel amplitudó a minimálisnál kisebb. Allapot 28 Jelenleg nem észlelhető.
2,P02E1 Dízel beszívott levegő áramlásvezérlő teljesítmény. 72 A beavatkozó nyitva megszorult. Állapot 6C Hiba sikertelen volt a jelenlegi vagy az előző kulcs/-vezetési ciklusban.
Az elsőre 45E Ft anyagköltésget, a másodikra 110E Ft anyagköltséget mondtak. Erre jön még a szerelés.
A második jelenség nem a  már emlegetett Pierburg szelep problematikája?
Szervíz nem tudja eldönteni, melyik hibaüzenet a probléma forrása, így elég lutrinak érzem a dolgot, ráadásul, ha a szelep a gond oka, korábban jóval olcsóbban lett belinkelve.
Ötlet?

Naplózva

MONDEO 2008 2,0 tdci titanium
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #8746 Dátum: 2016.06.09 csütörtök, 14:38:29 »

Üdv!

A probléma melyben tanácsot szertnék kérni a következő: Határozott gyorsításra az autó hullámzó gyorsulással reagál. Főként nagyobb sebességnél, autópályán, de ott sem konzekvensen mindig. Ford szervíz hibüzenet olvasásának erdeménye:
1,B1029 Gázpedál érzékelő 21 A jel amplitudó a minimálisnál kisebb. Allapot 28 Jelenleg nem észlelhető.
2,P02E1 Dízel beszívott levegő áramlásvezérlő teljesítmény. 72 A beavatkozó nyitva megszorult. Állapot 6C Hiba sikertelen volt a jelenlegi vagy az előző kulcs/-vezetési ciklusban.
Az elsőre 45E Ft anyagköltésget, a másodikra 110E Ft anyagköltséget mondtak. Erre jön még a szerelés.
A második jelenség nem a  már emlegetett Pierburg szelep problematikája?
Szervíz nem tudja eldönteni, melyik hibaüzenet a probléma forrása, így elég lutrinak érzem a dolgot, ráadásul, ha a szelep a gond oka, korábban jóval olcsóbban lett belinkelve.
Ötlet?


rendesen kéne diagnosztizálni és élőadatból látszana melyik a gond.  ha jársz debrecen felé, akkor tudok segíteni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #8747 Dátum: 2016.06.09 csütörtök, 14:38:40 »

Üdv!

A probléma melyben tanácsot szertnék kérni a következő: Határozott gyorsításra az autó hullámzó gyorsulással reagál. Főként nagyobb sebességnél, autópályán, de ott sem konzekvensen mindig. Ford szervíz hibüzenet olvasásának erdeménye:
1,B1029 Gázpedál érzékelő 21 A jel amplitudó a minimálisnál kisebb. Allapot 28 Jelenleg nem észlelhető.
2,P02E1 Dízel beszívott levegő áramlásvezérlő teljesítmény. 72 A beavatkozó nyitva megszorult. Állapot 6C Hiba sikertelen volt a jelenlegi vagy az előző kulcs/-vezetési ciklusban.
Az elsőre 45E Ft anyagköltésget, a másodikra 110E Ft anyagköltséget mondtak. Erre jön még a szerelés.
A második jelenség nem a  már emlegetett Pierburg szelep problematikája?
Szervíz nem tudja eldönteni, melyik hibaüzenet a probléma forrása, így elég lutrinak érzem a dolgot, ráadásul, ha a szelep a gond oka, korábban jóval olcsóbban lett belinkelve.
Ötlet?
Ha 2008-as az autó és még a gyári szelep van benne és morog is, akkor érdemes cserélni, de nekem nem voltak ilyen tárolt hibák, amikor azt cserélni kellett. Szerintem itt azért lehet más probléma is. Talán Sakos fog tudni ez ügyben mondani valamit, de javaslom, hogy nem "szagszervíz csere mestert" keress, hanem valakit aki ért hozzá
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.09 csütörtök, 14:44:26 írta kotta_cs » Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
somi24
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #8748 Dátum: 2016.06.09 csütörtök, 15:36:37 »

rendesen kéne diagnosztizálni és élőadatból látszana melyik a gond.  ha jársz debrecen felé, akkor tudok segíteni
Köszönöm a felajánlást. Debrecen eléggé kiesik nekem. Budapest-Sopron vonal lehet reális.
Naplózva

MONDEO 2008 2,0 tdci titanium
somi24
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19


E-mail
« Új hozzászólás #8749 Dátum: 2016.06.09 csütörtök, 15:37:31 »

Ha 2008-as az autó és még a gyári szelep van benne és morog is, akkor érdemes cserélni, de nekem nem voltak ilyen tárolt hibák, amikor azt cserélni kellett. Szerintem itt azért lehet más probléma is. Talán Sakos fog tudni ez ügyben mondani valamit, de javaslom, hogy nem "szagszervíz csere mestert" keress, hanem valakit aki ért hozzá

Valaki hozzáértő Bp. környékén?
Naplózva

MONDEO 2008 2,0 tdci titanium
Oldalak: 1 ... 168 169 170 171 172 173 174 [175] 176 177 178 179 180 181 182 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.052 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.