Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:21:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 204 205 206 207 208 209 210 [211] 212 213 214 215 216 217 218 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5259298 alkalommal)
0 Felhasználó és 280 vendég van a témában
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #10500 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:09:31 »

tiednek mi a motorkódja forgalmi szerint?

fl-el változott az izzítórendszer, de nem igazán értem, hogy mire ez a nagy dilemma

Azon meditál hogy az EL-es gyári 140 és gyári 163 lovas motornak miért más az izzítógyertyája. Ezek szerint mégse azonos minden alkatrész tekintetében a két motor... Nem csak a vezérlő programban térnek el.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10501 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:14:29 »

nem

qxba/bb és ufba/bb be más kell
QXBB és UFBA ba ugyanaz kell.
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10502 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:15:35 »

Azon meditál hogy az EL-es gyári 140 és gyári 163 lovas motornak miért más az izzítógyertyája. Ezek szerint mégse azonos minden alkatrész tekintetében a két motor... Nem csak a vezérlő programban térnek el.
Így van. Erre akartam kijukadni.
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10503 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:18:40 »

Azon meditál hogy az EL-es gyári 140 és gyári 163 lovas motornak miért más az izzítógyertyája. Ezek szerint mégse azonos minden alkatrész tekintetében a két motor... Nem csak a vezérlő programban térnek el.
qxba/bb az a fl előtti 140le, ebbe az m10es jár, ebben még csak sima relés az izzítás azért kell a 11-2v-os gyertya

ufba/bb a fl utáni 140le, ebbe az m8as jár 5v-os, mert már izzítómodulos, ennél már külön-külön tudja melyik ment ki
txba a fl 163le, ebbe szintén m8as jár 5v-os szintén izzítómodulos

szóval továbbra se értem
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10504 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:19:48 »

QXBB és UFBA ba ugyanaz kell.
akkor tekerd bele az ufba-ba a qxba-t és majd mond el hogy sikerült nyes fordítva is csinálhatod, csak ne csodálkozz, ha majd kifúj mellette eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #10505 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:27:26 »

Azon meditál hogy az EL-es gyári 140 és gyári 163 lovas motornak miért más az izzítógyertyája. Ezek szerint mégse azonos minden alkatrész tekintetében a két motor... Nem csak a vezérlő programban térnek el.
Szerintem meg tök ugyanaz! De ez már nemsokáig (még kb. 1-2 hétig) érdekel!  hehe 
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10506 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:29:00 »

akkor tekerd bele az ufba-ba a qxba-t és majd mond el hogy sikerült nyes fordítva is csinálhatod, csak ne csodálkozz, ha majd kifúj mellette eplus2
https://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/GLUEHKERZEN/FORD/MONDEO%20IV%20%20%282007%29/Y1005J/5557/
Ez a gyártó honlapja... Akkor ezek szeint az NGK rosszul gyárt vagy rossz motorkódot ad meg?
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10507 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:39:21 »

https://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/GLUEHKERZEN/FORD/MONDEO%20IV%20%20%282007%29/Y1005J/5557/
Ez a gyártó honlapja... Akkor ezek szeint az NGK rosszul gyárt vagy rossz motorkódot ad meg?
bosch cikkszámok alapján néztem amit mondtam, ez netto hülyeség amit ír
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10508 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:47:23 »

bosch cikkszámok alapján néztem amit mondtam, ez netto hülyeség amit ír

Nem vitatkozni akarok. én elhiszem, hogy a kocsimba ami UFBA motorkódos, hogy 8mm-es kell, de azt is, hogy 10mm-es, hiszen a BOSCH szerint 8mm-es, az NGK szerint 10mm.... most akkkkor melyik kel?Huh? nem jó buli, ha akkor derül ki mikor kiveszem, de az se ha ezért vissza kell mennem a boltba, ne adj isten visszapostázni...
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #10509 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:50:56 »

Nem vitatkozni akarok. én elhiszem, hogy a kocsimba ami UFBA motorkódos, hogy 8mm-es kell, de azt is, hogy 10mm-es, hiszen a BOSCH szerint 8mm-es, az NGK szerint 10mm.... most akkkkor melyik kel?Huh? nem jó buli, ha akkor derül ki mikor kiveszem, de az se ha ezért vissza kell mennem a boltba, ne adj isten visszapostázni...
Elmégy a cromaxhoz/nagyautó/lőrincautó és egyéb autós webáruházak, leadod az alvázszámot, kérsz ajánlatot 4 db izzítógyertyára. Ha teccik az ár megveszed, beszereled oszt jóvan. Ádás, békesség, bódóttá!  Grin
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10510 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:56:29 »

Elmégy a cromaxhoz/nagyautó/lőrincautó és egyéb autós webáruházak, leadod az alvázszámot, kérsz ajánlatot 4 db izzítógyertyára. Ha teccik az ár megveszed, beszereled oszt jóvan. Ádás, békesség, bódóttá!  Grin
UNIX pl egy kalap alá veszi az UXBA/UXBB/UFBA-t... így hogy vásároljon az ember?
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10511 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 16:59:30 »

Találtam ilyet is...
http://www.vehiclepartsdatabase.com/vehicles/allprivateroadvehicles/ford/mondeoivturnier/20tdci/ufba/26498/glowplugs/motorpartsworld/glopmpw483953

Valaki azt írja, hogy 10mm kell, valaki azt, hogy 8mm.... Totál káosz van a fejemben...
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.02 csütörtök, 17:05:09 írta Toto00 » Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10512 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 17:08:50 »

UNIX pl egy kalap alá veszi az UXBA/UXBB/UFBA-t... így hogy vásároljon az ember?
de amikor kiválasztod az izzítógyertyát ott már megkülönbözteti motorkód szerint...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #10513 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 17:10:49 »

UNIX pl egy kalap alá veszi az UXBA/UXBB/UFBA-t... így hogy vásároljon az ember?
Ne azt keresd, hogy melyik botcsinálta kereskedő hibás honlapján milyen elb@szások vannak, hanem keresd meg azt a beszállítót/szerelőt, akiben megbíz6sz. Vannak itt ilyenek.  integet2
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10514 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 17:14:07 »

Ne azt keresd, hogy melyik botcsinálta kereskedő hibás honlapján milyen elb@szások vannak, hanem keresd meg azt a beszállítót/szerelőt, akiben megbíz6sz. Vannak itt ilyenek.  integet2
látod, hogy nem hisz vigyor3 nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10515 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 17:15:49 »

Alfa, Te a henger izzító melegítésről írsz, vagy a motor bemelegedésről? Szerintem elbeszélés egymás mellett. De akkor megjegyzem, ha az égés a helyén zajlik, egyáltalán lezajlik, az a motor melegedését segíti. De nem jelentősen. Alapjáratról beszélünk.  beka3
dehogy alapjáratról!!
Értsétek már meg,hogy indítás után 5percig menet közben is izzít!!!
Mit csinál?Hűti a hengert? Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #10516 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 17:16:12 »

látod, hogy nem hisz vigyor3 nyes
Majd, ha eléri a 100 hsz-t nem lesz ilyen bizalmatlan!  Cheesy
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10517 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 17:23:21 »

dehogy alapjáratról!!
Értsétek már meg,hogy indítás után 5percig menet közben is izzít!!!
Mit csinál?Hűti a hengert? Cheesy
te még mindig ezzel vagy elfoglalva? vigyor3

kösd le az izzítást és mérd meg 5 alkalommal, hogy mennyi idő alatt melegszik be meg izzítással

nyílván nem hűti, de szerinted mit melegít egy akkora fémtömbön mint a motor? mk3nál már a direkt vízbe rakottal se értek el nagy csodát. pedig úgy kicsit jobb a hatásfoka melegítésre...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10518 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 17:37:41 »

Ne azt keresd, hogy melyik botcsinálta kereskedő hibás honlapján milyen elb@szások vannak, hanem keresd meg azt a beszállítót/szerelőt, akiben megbíz6sz. Vannak itt ilyenek.  integet2
Tehát akkor melyik kell nekem?  wow1 angel
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10519 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 17:43:36 »

te még mindig ezzel vagy elfoglalva? vigyor3

kösd le az izzítást és mérd meg 5 alkalommal, hogy mennyi idő alatt melegszik be meg izzítással

nyílván nem hűti, de szerinted mit melegít egy akkora fémtömbön mint a motor? mk3nál már a direkt vízbe rakottal se értek el nagy csodát. pedig úgy kicsit jobb a hatásfoka melegítésre...
ezzel? Sokkal nagyobb a jelentősége,mint azt feltételezzük.Sajnos nincs közkézen olyan szakirodalom, mint az mk3 nál a TIS.Úgy értem,olyan mélységben és adatszabadságban.
Lehet bagatelizálni,de vegyük azt alapul, hogy izzít 20percen keresztül a regeneráció során.Miért?Megmondom.Melegíti a motort és a kipuffrendszert!Hiszen a hengerben elég az üza mindenképpen.A kipuff viszont 500fok körüli hőfokra kell felmelegedjen,és fenn is kell tartani ezt a hőfokot.Pláne menet közbeni saját indítású regnél,és nem kényszer regnél.Ott ugyanis nincs pörgetve folyamatosan 3000ren a moci,hanem alapjáraton is folyik akár a regen funkció.
Ez alapján nem hiszem, hogy a levegőbe dumálok,és sokkal nagyobb a létjogosultsága a hőfok emelésben a hengerben-ezáltal a motor üzemi hőfokának hamarabb való elérésében is akár,mint azt gondolod.
De mindegy ki mit gondol,én nagyjából teljesen megvagyok győzve erről az elméletről. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10520 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 21:50:23 »

Alf, leírtam. Pedig nem vagyok autószerelő, egyáltalán nem értek hozzá.
Te tapasztalt ember vagy, és azért úgy látom értesz is az itteni dolgokhoz. Gondold végig ismét!
Az izzítás magát a motort nem bírja kellőképpen melegíteni. Annak főként csúcsa meleg, azért, hogy a befecskendezett üzemanyag gyulladáspontja meglegyen, lehetőleg minden környezeti körülmény mellett.
A motor felmelegedését az üzemanyag elégése okozza. Vagyis égnie kell az üzemanyagnak. Hidegen izzítás nélkül nem ég. A gázolaj gyulladáspontba belejátszik a hőmérséklet nyomás együttes. Nyomás nélkül, alacsonyabb nyomáson a gázolaj magasabb hőmérsékleten gyullad csak meg. Annál a motortípusnál, ahol a DPF regent a hengerbefecskendezés igyekszik hevítéssel elvégezni, az utó-befecskendezés következtében az az égés már nagyrészt a kipufogó rendszerben következik be. Ez melegíti fel a DPF szűrőt is, aminek viszonyított hőtömege a motorblokkhoz képest jóval kisebb, ezért jobban tud felmelegedni. Azonban utóbefecskendezéskor nincs megfelelő nyomás a hengertérben az égetés beindításához. Ezért kell az izzító gyertyás melegítés is.
Igaz közben a motor is melegszik, sőt sajnos a turbó is. Ezért is indítják rá a motorhűtés ventilátort, hogy a motort hűtsék, motorteret átszellőztessék, hűtsék. Így igazad van, közvetve az izzító gyertya hevülése beindítva az égést, a motort is melegíti.
De nem az izzítók direkt hője számít a teljes motor melegedésében. 4xU2/R a fűtő teljesítményük.  Mennyi az? Mondjuk kb 4x15x15/1  = ~900W, nincs annyi mint egy hajszárító. Viszont jelentősen több levegőmennyiséggel átszellőztetve az még nagyrészt távozik is a kipufogó rendszeren át.
A PTC fűtés valahol hasonló teljesítmény ~80A UxI     ~80x15 = ~1200W. Mennyire is melegszik az utastér, és a motor? Az közvetve terheli a motort a generátoron keresztül. Vagyis a motor több üzemanyagot éget, jobban, gyorsabban melegszik. Na ez igaz persze izzítás esetén is, közvetve. De regen már alapvetően csak üzem meleg motorban zajlik, javasolt, kenési okokból kifolyólag.

Én szerintem ilyen konstrukciót nem is lett volna szabad tömegtermelésbe bocsátani. Próbának jó volt.

 beka3

ezzel? Sokkal nagyobb a jelentősége,mint azt feltételezzük.Sajnos nincs közkézen olyan szakirodalom, mint az mk3 nál a TIS.Úgy értem,olyan mélységben és adatszabadságban.
Lehet bagatelizálni,de vegyük azt alapul, hogy izzít 20percen keresztül a regeneráció során.Miért?Megmondom.Melegíti a motort és a kipuffrendszert!Hiszen a hengerben elég az üza mindenképpen.A kipuff viszont 500fok körüli hőfokra kell felmelegedjen,és fenn is kell tartani ezt a hőfokot.Pláne menet közbeni saját indítású regnél,és nem kényszer regnél.Ott ugyanis nincs pörgetve folyamatosan 3000ren a moci,hanem alapjáraton is folyik akár a regen funkció.
Ez alapján nem hiszem, hogy a levegőbe dumálok,és sokkal nagyobb a létjogosultsága a hőfok emelésben a hengerben-ezáltal a motor üzemi hőfokának hamarabb való elérésében is akár,mint azt gondolod.
De mindegy ki mit gondol,én nagyjából teljesen megvagyok győzve erről az elméletről. nyes
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10521 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 22:01:26 »

P253F - Engine Oil Deteriorated
Már megint.

Mi aktiválhatja?
~8.400 km -el ezelőtt lett cserélve motorolaj. (150.000km) Akkor nem lett a nem jelzett olajcsere üzenet törölve.
Úgy 1.500 km múlva jött az üzenet. Akkor töröltem pedálokkal. De ~2.000 múlva megint jött.
Akkor töröltem, úgy, ahogy írtátok. Hosszan, amíg ki nem írja a jelzés törlést.
Vagyis most ~ 5.000 km ment bele azóta. És most itt a jelzés. (158.400km)
Most töröltem, kíváncsi vagyok meddig tart?
(Asszonynak jelezte, de most volt egy regen is, 23%,53% lett. Nem tudom mikor jött a infó fel. Na majd holnap.)
Még regen előtt volt előző rövid körben.

Mi aktiválhatja?

 beka3
« Utoljára szerkesztve: 2018.04.15 vasárnap, 20:55:11 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10522 Dátum: 2017.03.02 csütörtök, 22:55:56 »

ezzel? Sokkal nagyobb a jelentősége,mint azt feltételezzük.Sajnos nincs közkézen olyan szakirodalom, mint az mk3 nál a TIS.Úgy értem,olyan mélységben és adatszabadságban.
Lehet bagatelizálni,de vegyük azt alapul, hogy izzít 20percen keresztül a regeneráció során.Miért?Megmondom.Melegíti a motort és a kipuffrendszert!Hiszen a hengerben elég az üza mindenképpen.A kipuff viszont 500fok körüli hőfokra kell felmelegedjen,és fenn is kell tartani ezt a hőfokot.Pláne menet közbeni saját indítású regnél,és nem kényszer regnél.Ott ugyanis nincs pörgetve folyamatosan 3000ren a moci,hanem alapjáraton is folyik akár a regen funkció.
Ez alapján nem hiszem, hogy a levegőbe dumálok,és sokkal nagyobb a létjogosultsága a hőfok emelésben a hengerben-ezáltal a motor üzemi hőfokának hamarabb való elérésében is akár,mint azt gondolod.
De mindegy ki mit gondol,én nagyjából teljesen megvagyok győzve erről az elméletről. nyes
azt látom, hogy te meggyőzted magad vigyor3

senki nem bagatelizálja el, nem véletlen, hogy 120ekm-enként cserélni kéne és nem akkor amikor tönkrement. de ilyen elméleteket gyártani hozzá felesleges. a hengerben az égés során 800-900fok is előfordul.

sok típusban mérik a turbó és a hf között, amikor ott 950-1000fokot mutat, akkor se olvad még a motor. ehhez tényleg kell még plusz fűtésnek az izzító
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.02 csütörtök, 22:58:02 írta HZsolt92 » Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10523 Dátum: 2017.03.03 péntek, 04:19:52 »

azt látom, hogy te meggyőzted magad vigyor3

senki nem bagatelizálja el, nem véletlen, hogy 120ekm-enként cserélni kéne és nem akkor amikor tönkrement. de ilyen elméleteket gyártani hozzá felesleges. a hengerben az égés során 800-900fok is előfordul.

sok típusban mérik a turbó és a hf között, amikor ott 950-1000fokot mutat, akkor se olvad még a motor. ehhez tényleg kell még plusz fűtésnek az izzító
huha. van itt pörgés. Cheesy
Nálam a QXBA moci érdekes dolgot produkál. megyek vele hidegen addig amíg a vízhőfok mérő beáll  a szokott helyre. majd leállok vele kb fél órára. ezt követően újra indításkor az alapjárat egyenletes, de néha néha valamiért nem jár enygenletesen. amíg nem adok gázt. ezt csinálja kb fél percig, aztán rendben megy.
hibát nem írt semmire.
jól indul hidegen is melegen is, és ez a rángatózás se mindig jön elő.

jól néztem, hogy az izzítók a moci hátulján vannak? seréhez le kell szerelni az egr hűtőt mindent? (öröm ,boldogság)
kimérni hogy tudom?
úgy néztem a vezérlés tetején van a vezeték az izzítókhoz.
mekkora ellenállás kellene mérnem ott 1-1 gyertyán?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10524 Dátum: 2017.03.03 péntek, 06:17:27 »

Alf, leírtam. Pedig nem vagyok autószerelő, egyáltalán nem értek hozzá.
Te tapasztalt ember vagy, és azért úgy látom értesz is az itteni dolgokhoz. Gondold végig ismét!
Az izzítás magát a motort nem bírja kellőképpen melegíteni. Annak főként csúcsa meleg, azért, hogy a befecskendezett üzemanyag gyulladáspontja meglegyen, lehetőleg minden környezeti körülmény mellett.
A motor felmelegedését az üzemanyag elégése okozza. Vagyis égnie kell az üzemanyagnak. Hidegen izzítás nélkül nem ég. A gázolaj gyulladáspontba belejátszik a hőmérséklet nyomás együttes. Nyomás nélkül, alacsonyabb nyomáson a gázolaj magasabb hőmérsékleten gyullad csak meg. Annál a motortípusnál, ahol a DPF regent a hengerbefecskendezés igyekszik hevítéssel elvégezni, az utó-befecskendezés következtében az az égés már nagyrészt a kipufogó rendszerben következik be. Ez melegíti fel a DPF szűrőt is, aminek viszonyított hőtömege a motorblokkhoz képest jóval kisebb, ezért jobban tud felmelegedni. Azonban utóbefecskendezéskor nincs megfelelő nyomás a hengertérben az égetés beindításához. Ezért kell az izzító gyertyás melegítés is.
Igaz közben a motor is melegszik, sőt sajnos a turbó is. Ezért is indítják rá a motorhűtés ventilátort, hogy a motort hűtsék, motorteret átszellőztessék, hűtsék. Így igazad van, közvetve az izzító gyertya hevülése beindítva az égést, a motort is melegíti.
De nem az izzítók direkt hője számít a teljes motor melegedésében. 4xU2/R a fűtő teljesítményük.  Mennyi az? Mondjuk kb 4x15x15/1  = ~900W, nincs annyi mint egy hajszárító. Viszont jelentősen több levegőmennyiséggel átszellőztetve az még nagyrészt távozik is a kipufogó rendszeren át.
A PTC fűtés valahol hasonló teljesítmény ~80A UxI     ~80x15 = ~1200W. Mennyire is melegszik az utastér, és a motor? Az közvetve terheli a motort a generátoron keresztül. Vagyis a motor több üzemanyagot éget, jobban, gyorsabban melegszik. Na ez igaz persze izzítás esetén is, közvetve. De regen már alapvetően csak üzem meleg motorban zajlik, javasolt, kenési okokból kifolyólag.

Én szerintem ilyen konstrukciót nem is lett volna szabad tömegtermelésbe bocsátani. Próbának jó volt.

 beka3

wtf? Ehhez nem tudok hozzászólni...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10525 Dátum: 2017.03.03 péntek, 06:18:06 »

azt látom, hogy te meggyőzted magad vigyor3

senki nem bagatelizálja el, nem véletlen, hogy 120ekm-enként cserélni kéne és nem akkor amikor tönkrement. de ilyen elméleteket gyártani hozzá felesleges. a hengerben az égés során 800-900fok is előfordul.

sok típusban mérik a turbó és a hf között, amikor ott 950-1000fokot mutat, akkor se olvad még a motor. ehhez tényleg kell még plusz fűtésnek az izzító
erről beszelek .nem másról.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10526 Dátum: 2017.03.03 péntek, 08:26:19 »

és még mindig nem tudom milyen izzítót vegyek.... Cheesy
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
G_B
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1162



« Új hozzászólás #10527 Dátum: 2017.03.03 péntek, 08:41:23 »

és még mindig nem tudom milyen izzítót vegyek.... Cheesy
szedd ki az egyiket és mérd meg  Wink
Naplózva

üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10528 Dátum: 2017.03.03 péntek, 08:46:08 »

erről beszelek .nem másról.
irónia akart lenni az utolsó mondat eplus2 vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10529 Dátum: 2017.03.03 péntek, 08:46:24 »

és még mindig nem tudom milyen izzítót vegyek.... Cheesy
amilyet akarsz. én már leírtam 3x, hogy milyen kell bele
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10530 Dátum: 2017.03.03 péntek, 08:48:59 »

huha. van itt pörgés. Cheesy
Nálam a QXBA moci érdekes dolgot produkál. megyek vele hidegen addig amíg a vízhőfok mérő beáll  a szokott helyre. majd leállok vele kb fél órára. ezt követően újra indításkor az alapjárat egyenletes, de néha néha valamiért nem jár enygenletesen. amíg nem adok gázt. ezt csinálja kb fél percig, aztán rendben megy.
hibát nem írt semmire.
jól indul hidegen is melegen is, és ez a rángatózás se mindig jön elő.

jól néztem, hogy az izzítók a moci hátulján vannak? seréhez le kell szerelni az egr hűtőt mindent? (öröm ,boldogság)
kimérni hogy tudom?
úgy néztem a vezérlés tetején van a vezeték az izzítókhoz.
mekkora ellenállás kellene mérnem ott 1-1 gyertyán?
rail nyomás nem ingadozik ilyenkor?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10531 Dátum: 2017.03.03 péntek, 08:55:43 »

rail nyomás nem ingadozik ilyenkor?
azt nem néztem még meg. de ezek szerint ez lehet egyik oka?

Amúgy ekkora macera egy izzító csere?
nem volt még cserélve (197000km), bár rendben működik minden.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10532 Dátum: 2017.03.03 péntek, 08:59:53 »

azt nem néztem még meg. de ezek szerint ez lehet egyik oka?

Amúgy ekkora macera egy izzító csere?
nem volt még cserélve (197000km), bár rendben működik minden.
nem nagy macera


lehet üzemanyagrendszeri ok is a dadogás, egy üzemanyagrendszer tisztítót 1/8ad tankhoz adva és kijárva belőle kárt nem csinálsz és nem is nagy összeg
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10533 Dátum: 2017.03.03 péntek, 09:08:55 »

nem nagy macera


lehet üzemanyagrendszeri ok is a dadogás, egy üzemanyagrendszer tisztítót 1/8ad tankhoz adva és kijárva belőle kárt nem csinálsz és nem is nagy összeg
ezen túl van már.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10534 Dátum: 2017.03.03 péntek, 09:10:31 »

ezen túl van már.

Akkor azért csinálja, mert azt csináltad...  hehe
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10535 Dátum: 2017.03.03 péntek, 09:13:42 »

ezen túl van már.
akkor gépre kell rakni, nincs mese
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #10536 Dátum: 2017.03.03 péntek, 09:42:27 »

és még mindig nem tudom milyen izzítót vegyek.... Cheesy

Amúgy tényleg, menj be a Cromaxba, ott vedd meg a gyárit, 4e körül van / db, alvázszám alapján valszeg jót adnak. És nem kell dilemmázni.
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10537 Dátum: 2017.03.03 péntek, 11:46:01 »

Amúgy tényleg, menj be a Cromaxba, ott vedd meg a gyárit, 4e körül van / db, alvázszám alapján valszeg jót adnak. És nem kell dilemmázni.
Az lesz. és valószínűleg 8mm. Csak nagyon dühítő, hogy a legtöbb alkatrészkereskedő nem- vagy rosszul különbözteti meg, hogy melyik méret melyikbe való. pl NGK adatlapja is azt írja a M10x1-esre, hogy UFBA motor kódhoz való.... falbav
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
titta
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3584



« Új hozzászólás #10538 Dátum: 2017.03.03 péntek, 13:23:18 »

Az lesz. és valószínűleg 8mm. Csak nagyon dühítő, hogy a legtöbb alkatrészkereskedő nem- vagy rosszul különbözteti meg, hogy melyik méret melyikbe való. pl NGK adatlapja is azt írja a M10x1-esre, hogy UFBA motor kódhoz való.... falbav

Nyugalom, a hosszú élet ritka....
Naplózva

Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI 140 163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
kzrider
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


kakuk.zoltan@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10539 Dátum: 2017.03.03 péntek, 19:14:42 »

Sziasztok!
Aki ért hozzá megmondaná ,hogy a képen látható 2.henger adatai más mint a többié! Ez probléma lehet?Kell aggódnom?
https://www.kephost.com/image/wZGi

Köszi a segítséget!
Naplózva

2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 398



« Új hozzászólás #10540 Dátum: 2017.03.03 péntek, 20:22:40 »

Az lesz. és valószínűleg 8mm. Csak nagyon dühítő, hogy a legtöbb alkatrészkereskedő nem- vagy rosszul különbözteti meg, hogy melyik méret melyikbe való. pl NGK adatlapja is azt írja a M10x1-esre, hogy UFBA motor kódhoz való.... falbav
Nekem is UFBA a motorkód és több alkatrész-kereskedő (kovács autó, fékmester, stb.) honlapját is megnézve M10*1-es méretű izzítógyertyát dob fel.
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10541 Dátum: 2017.03.03 péntek, 21:41:44 »

irónia akart lenni az utolsó mondat eplus2 vigyor3
nem az a 90w villamos teljesítmény dolgozik,hanem az a több kilówattnyi hőteljesítmény amit a működésével "beindít".van különbség.Pl egy 2kilówattos villanyfűtésből kilehet hozni 30kw hőteljesítményt bizonyos eszközökben.Ilyen pl az ipari temperáló berendezés.
Nem az a baj,hogy a hülyeségen vitázunk,hanem,hogy sajnos nincsenek objektív "gyári" adatok,infók,működési elvek....idők,hőfokok,értékek,stb Undecided
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10542 Dátum: 2017.03.03 péntek, 22:25:55 »

Az a baj, hogy pontatlanul fogalmaztok! Nem értjük egymást, elbeszélünk egymás mellett!
Ennyi!
Persze, érthető, hogy aki nem ért valamihez, nem tud kérdezni sem gyakran. A pici kétéves fiam is csak annyit kérdez. Mi  mi, mi?  25x hol van? Tanulja!
Egyszavas kérdésekre, állításokra, viccelődésekre nehéz reagálni, pláne ha még elírást is tartalmaz, alanyokat, tárgyakat kihagy. Kusza, értelmetlen. Meg elviszitek a témát a vicc, szivatás, esetleg rosszindulatú személyeskedés irányába.
A fórum szakmai, lényegi tartalma igencsak felhígul. Csodálkoztok, hogy vannak akik nem akarnak keresni a szövegelések közt.
Jó persze kell néha egy kis viccparádé is.  duhos2
Mindenkinek megvannak a saját lehetőségei, képességei, hóbortjai, kínjai, tudom is még mi. ... (És itt most az autózásról beszélek.)
Van akinek a kék LED helyzetjelző kell, van akinek a vakító tolató lámpa, vagy a per 15 gumi, vagy oltári kipuf., ....
De miért ne lehetne ettől még érthetően, normális emberhez méltóan, a másik igényét tiszteletben tartva, őt segíteni gondjában?
Mindannyian egymástól és főként a tapasztalt előttünk járóktól tanulhatunk! Ha lehet a jót!

"nincsenek objektív "gyári" adatok,infók,működési elvek....idők,hőfokok,értékek"
ez a világ egyre inkább ilyen. A volt híres főnököm csak annyit mondott okoska buksival, lesz ez még rosszabb. Na ebben tényleg igaza van sajnos.
Aztán ott van ez, már mástól:
Kinek inge, vegye magára! Hát ez is ide szól most!

Szép estét!
 beka3

nem az a 90w villamos teljesítmény dolgozik,hanem az a több kilówattnyi hőteljesítmény amit a működésével "beindít".van különbség.Pl egy 2kilówattos villanyfűtésből kilehet hozni 30kw hőteljesítményt bizonyos eszközökben.Ilyen pl az ipari temperáló berendezés.
Nem az a baj,hogy a hülyeségen vitázunk,hanem,hogy sajnos nincsenek objektív "gyári" adatok,infók,működési elvek....idők,hőfokok,értékek,stb Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.03 péntek, 22:31:22 írta fecskebeka » Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10543 Dátum: 2017.03.03 péntek, 22:42:48 »

Az a baj, hogy pontatlanul fogalmaztok! Nem értjük egymást, elbeszélünk egymás mellett!
Ennyi!
Persze, érthető, hogy aki nem ért valamihez, nem tud kérdezni sem gyakran. A pici kétéves fiam is csak annyit kérdez. Mi  mi, mi?  25x hol van? Tanulja!
Egyszavas kérdésekre, állításokra, viccelődésekre nehéz reagálni, pláne ha még elírást is tartalmaz, alanyokat, tárgyakat kihagy. Kusza, értelmetlen. Meg elviszitek a témát a vicc, szivatás, esetleg rosszindulatú személyeskedés irányába.
A fórum szakmai, lényegi tartalma igencsak felhígul. Csodálkoztok, hogy vannak akik nem akarnak keresni a szövegelések közt.
Jó persze kell néha egy kis viccparádé is.  duhos2
Mindenkinek megvannak a saját lehetőségei, képességei, hóbortjai, kínjai, tudom is még mi. ... (És itt most az autózásról beszélek.)
Van akinek a kék LED helyzetjelző kell, van akinek a vakító tolató lámpa, vagy a per 15 gumi, vagy oltári kipuf., ....
De miért ne lehetne ettől még érthetően, normális emberhez méltóan, a másik igényét tiszteletben tartva, őt segíteni gondjában?
Mindannyian egymástól és főként a tapasztalt előttünk járóktól tanulhatunk! Ha lehet a jót!

"nincsenek objektív "gyári" adatok,infók,működési elvek....idők,hőfokok,értékek"
ez a világ egyre inkább ilyen. A volt híres főnököm csak annyit mondott okoska buksival, lesz ez még rosszabb. Na ebben tényleg igaza van sajnos.
Aztán ott van ez, már mástól:
Kinek inge, vegye magára! Hát ez is ide szól most!

Szép estét!y
 beka3

ennyire ez tényleg nem komoly. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10544 Dátum: 2017.03.04 szombat, 00:03:46 »

nem az a 90w villamos teljesítmény dolgozik,hanem az a több kilówattnyi hőteljesítmény amit a működésével "beindít".van különbség.Pl egy 2kilówattos villanyfűtésből kilehet hozni 30kw hőteljesítményt bizonyos eszközökben.Ilyen pl az ipari temperáló berendezés.
Nem az a baj,hogy a hülyeségen vitázunk,hanem,hogy sajnos nincsenek objektív "gyári" adatok,infók,működési elvek....idők,hőfokok,értékek,stb Undecided
dpf nélküli autókat is meglehet úgy írni, hogy olvadjon a motor extra izzítás nélkül. az tartósan 1000fok feletti hőmérsékletet jelent a hengerben

regenkor a megnövelt dózis tökéletes égéséhez kapcsolják az izzítást, közvetve így fűtik a dpf-t. de már nagyon elkanyarodtunk
motorindítás után pedig az egyenletes járásért. (ez ami neked újdonság megvan vagy 25-30 éve a dízel motoroknál)

ezt vagy elhiszed, vagy nem, az már a te bajod. amúgy van hozzá elég sok irodalom
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Toto00
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #10545 Dátum: 2017.03.04 szombat, 07:58:19 »

Nekem is UFBA a motorkód és több alkatrész-kereskedő (kovács autó, fékmester, stb.) honlapját is megnézve M10*1-es méretű izzítógyertyát dob fel.
Na hát ez a bajom nekem is! Nincs egyértelmű, egybehangzó válasz! Alf azt mondja m10, zsolt azt, h m8. Egyik alkatrész beszállító, gyártó ezt, másik azt. Nincs senki UFBA motorkódos aki cserélt volna már izzítógyertyát?
Naplózva

Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10546 Dátum: 2017.03.04 szombat, 08:39:34 »

dpf nélküli autókat is meglehet úgy írni, hogy olvadjon a motor extra izzítás nélkül. az tartósan 1000fok feletti hőmérsékletet jelent a hengerben

regenkor a megnövelt dózis tökéletes égéséhez kapcsolják az izzítást, közvetve így fűtik a dpf-t. de már nagyon elkanyarodtunk
motorindítás után pedig az egyenletes járásért. (ez ami neked újdonság megvan vagy 25-30 éve a dízel motoroknál)

ezt vagy elhiszed, vagy nem, az már a te bajod. amúgy van hozzá elég sok irodalom
de ne válaszd szét az utóizzítást-ezt tudom,hogy van régóta,meg a regeneráció alatti izzítást!Miért?Mert mindkét esetben ugyan az a funkciója!
A regenkor nem az egyenletes járás miatt izzít-ha az indításkor csak ez miatt lenne.Érted az összefüggést?!
Aztán tényleg elkanyarodtál,mert a 30éves utóizzításnak semmi köze a mai regeneráció alatti izzításhoz.Sőt az akkori gyertyák sem ugyan ilyenek voltak.És a motorok sem.Ennyit az újdonságról.

én hívő ember vagyok.mutass egy mk4-es leírást.Merci vagy más off nem érdekel... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #10547 Dátum: 2017.03.04 szombat, 09:00:31 »

de ne válaszd szét az utóizzítást-ezt tudom,hogy van régóta,meg a regeneráció alatti izzítást!Miért?Mert mindkét esetben ugyan az a funkciója!
A regenkor nem az egyenletes járás miatt izzít-ha az indításkor csak ez miatt lenne.Érted az összefüggést?!
Aztán tényleg elkanyarodtál,mert a 30éves utóizzításnak semmi köze a mai regeneráció alatti izzításhoz.Sőt az akkori gyertyák sem ugyan ilyenek voltak.És a motorok sem.Ennyit az újdonságról.

én hívő ember vagyok.mutass egy mk4-es leírást.Merci vagy más off nem érdekel... vigyor3
van még abból a tudatmódosítóból amit ittál, beszedtél? vigyor3 aggyál nekem is nyes vigyor3

a mai utóizzítás ugyan azért van mint régen. az öngyulladáshoz kell a hőfok, és attól hogy beindult a motor még nem ideálisak a körülmények, ezért megy az izzítás

regenkor meg azért, hogy a többlet üzemanyaggal megküzdjön rásegít a, hogy minnél hamarabb meglegyen az öngyulladás, hogy ne húzódjon el az égés, mert akkor fog olvadni a motor.

hf és turbó között 7-900fokos a kipuffgáz, turbón hül egy kicsit mire kihasználja a hő és mozgásienergiát, de mág akkor is van hőmérséklete, akkor se 30fokos lesz

te kanyarodtál el, onnan indultunk, hogy az izzítógyertyának komoly szerepe van a motormelegítésben indítás után. konkrétan semennyi. van márkafüggetlen irodalom, úgy hívják, hogy a "dízel motor működési elve" és hasonlók. vagy elfogadod vagy nem engem innentől nem érdekel, így is több energiát ötem bele, mint amennyit ér az egész
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
fecskebeka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453



« Új hozzászólás #10548 Dátum: 2017.03.04 szombat, 09:14:48 »

Ugyan már gyerekek! Smiley  wave
csillapodjatok..  Szerintem már bőven kibeszéltük, kibeszéltétek. A lényeget meg mindenki érti már.

Nekem viszont kérdésem lenne. Ha az újabb felépítésű motorokban, most főként a FORD ra gondolok, a  DPF izzító megpusztul, vagy annak befecskendezője eltömődik, vagy pumpája esetleg kakukk, bár gondolom az ritkább.
Van-e ilyenkor hibaüzenet, mielőtt nagyobb baj bekövetkezik?  Huh?
 beka3

 
van még abból a tudatmódosítóból amit ittál, beszedtél? vigyor3 aggyál nekem is nyes vigyor3

a mai utóizzítás ugyan azért van mint régen. az öngyulladáshoz kell a hőfok, és attól hogy beindult a motor még nem ideálisak a körülmények, ezért megy az izzítás

regenkor meg azért, hogy a többlet üzemanyaggal megküzdjön rásegít a, hogy minnél hamarabb meglegyen az öngyulladás, hogy ne húzódjon el az égés, mert akkor fog olvadni a motor.

hf és turbó között 7-900fokos a kipuffgáz, turbón hül egy kicsit mire kihasználja a hő és mozgásienergiát, de mág akkor is van hőmérséklete, akkor se 30fokos lesz

te kanyarodtál el, onnan indultunk, hogy az izzítógyertyának komoly szerepe van a motormelegítésben indítás után. konkrétan semennyi. van márkafüggetlen irodalom, úgy hívják, hogy a "dízel motor működési elve" és hasonlók. vagy elfogadod vagy nem engem innentől nem érdekel, így is több energiát ötem bele, mint amennyit ér az egész
Naplózva

Galaxy Ghia 2.2 TDCi Panther Black (Metallic)                                                 "vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia" Wink
2010- 200LE 6 fokozat kézi  WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
kzrider
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


kakuk.zoltan@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #10549 Dátum: 2017.03.04 szombat, 17:48:55 »

Sziasztok!
Aki ért hozzá megmondaná ,hogy a képen látható 2.henger adatai más mint a többié! Ez probléma lehet?Kell aggódnom?
https://www.kephost.com/image/wZGi

Köszi a segítséget!
Naplózva

2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
Oldalak: 1 ... 204 205 206 207 208 209 210 [211] 212 213 214 215 216 217 218 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.086 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.