Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:54:38
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo IV.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
204
205
206
207
208
209
210
[
211
]
212
213
214
215
216
217
218
...
297
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 5263693 alkalommal)
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10500 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:09:31 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.02 csütörtök, 16:05:19
tiednek mi a motorkódja forgalmi szerint?
fl-el változott az izzítórendszer, de nem igazán értem, hogy mire ez a nagy dilemma
Azon meditál hogy az EL-es gyári 140 és gyári 163 lovas motornak miért más az izzítógyertyája. Ezek szerint mégse azonos minden alkatrész tekintetében a két motor... Nem csak a vezérlő programban térnek el.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10501 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:14:29 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.02 csütörtök, 16:07:37
nem
qxba/bb és ufba/bb be más kell
QXBB és UFBA ba ugyanaz kell.
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10502 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:15:35 »
Idézetet írta: titta - 2017.03.02 csütörtök, 16:09:31
Azon meditál hogy az EL-es gyári 140 és gyári 163 lovas motornak miért más az izzítógyertyája. Ezek szerint mégse azonos minden alkatrész tekintetében a két motor... Nem csak a vezérlő programban térnek el.
Így van. Erre akartam kijukadni.
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10503 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:18:40 »
Idézetet írta: titta - 2017.03.02 csütörtök, 16:09:31
Azon meditál hogy az EL-es gyári 140 és gyári 163 lovas motornak miért más az izzítógyertyája. Ezek szerint mégse azonos minden alkatrész tekintetében a két motor... Nem csak a vezérlő programban térnek el.
qxba/bb az a fl előtti 140le, ebbe az m10es jár, ebben még csak sima relés az izzítás azért kell a 11-2v-os gyertya
ufba/bb a fl utáni 140le, ebbe az m8as jár 5v-os, mert már izzítómodulos, ennél már külön-külön tudja melyik ment ki
txba a fl 163le, ebbe szintén m8as jár 5v-os szintén izzítómodulos
szóval továbbra se értem
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10504 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:19:48 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.03.02 csütörtök, 16:14:29
QXBB és UFBA ba ugyanaz kell.
akkor tekerd bele az ufba-ba a qxba-t és majd mond el hogy sikerült
fordítva is csinálhatod, csak ne csodálkozz, ha majd kifúj mellette
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10505 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:27:26 »
Idézetet írta: titta - 2017.03.02 csütörtök, 16:09:31
Azon meditál hogy az EL-es gyári 140 és gyári 163 lovas motornak miért más az izzítógyertyája. Ezek szerint mégse azonos minden alkatrész tekintetében a két motor... Nem csak a vezérlő programban térnek el.
Szerintem meg tök ugyanaz! De ez már nemsokáig (még kb. 1-2 hétig) érdekel!
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10506 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:29:00 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.02 csütörtök, 16:19:48
akkor tekerd bele az ufba-ba a qxba-t és majd mond el hogy sikerült
fordítva is csinálhatod, csak ne csodálkozz, ha majd kifúj mellette
https://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/GLUEHKERZEN/FORD/MONDEO%20IV%20%20%282007%29/Y1005J/5557/
Ez a gyártó honlapja... Akkor ezek szeint az NGK rosszul gyárt vagy rossz motorkódot ad meg?
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10507 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:39:21 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.03.02 csütörtök, 16:29:00
https://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/GLUEHKERZEN/FORD/MONDEO%20IV%20%20%282007%29/Y1005J/5557/
Ez a gyártó honlapja... Akkor ezek szeint az NGK rosszul gyárt vagy rossz motorkódot ad meg?
bosch cikkszámok alapján néztem amit mondtam, ez netto hülyeség amit ír
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Válasz: Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10508 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:47:23 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.02 csütörtök, 16:39:21
bosch cikkszámok alapján néztem amit mondtam, ez netto hülyeség amit ír
Nem vitatkozni akarok. én elhiszem, hogy a kocsimba ami UFBA motorkódos, hogy 8mm-es kell, de azt is, hogy 10mm-es, hiszen a BOSCH szerint 8mm-es, az NGK szerint 10mm.... most akkkkor melyik kel?
nem jó buli, ha akkor derül ki mikor kiveszem, de az se ha ezért vissza kell mennem a boltba, ne adj isten visszapostázni...
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10509 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:50:56 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.03.02 csütörtök, 16:47:23
Nem vitatkozni akarok. én elhiszem, hogy a kocsimba ami UFBA motorkódos, hogy 8mm-es kell, de azt is, hogy 10mm-es, hiszen a BOSCH szerint 8mm-es, az NGK szerint 10mm.... most akkkkor melyik kel?
nem jó buli, ha akkor derül ki mikor kiveszem, de az se ha ezért vissza kell mennem a boltba, ne adj isten visszapostázni...
Elmégy a cromaxhoz/nagyautó/lőrincautó és egyéb autós webáruházak, leadod az alvázszámot, kérsz ajánlatot 4 db izzítógyertyára. Ha teccik az ár megveszed, beszereled oszt jóvan. Ádás, békesség, bódóttá!
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10510 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:56:29 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2017.03.02 csütörtök, 16:50:56
Elmégy a cromaxhoz/nagyautó/lőrincautó és egyéb autós webáruházak, leadod az alvázszámot, kérsz ajánlatot 4 db izzítógyertyára. Ha teccik az ár megveszed, beszereled oszt jóvan. Ádás, békesség, bódóttá!
UNIX pl egy kalap alá veszi az UXBA/UXBB/UFBA-t... így hogy vásároljon az ember?
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10511 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 16:59:30 »
Találtam ilyet is...
http://www.vehiclepartsdatabase.com/vehicles/allprivateroadvehicles/ford/mondeoivturnier/20tdci/ufba/26498/glowplugs/motorpartsworld/glopmpw483953
Valaki azt írja, hogy 10mm kell, valaki azt, hogy 8mm.... Totál káosz van a fejemben...
«
Utoljára szerkesztve: 2017.03.02 csütörtök, 17:05:09 írta Toto00
»
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10512 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 17:08:50 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.03.02 csütörtök, 16:56:29
UNIX pl egy kalap alá veszi az UXBA/UXBB/UFBA-t... így hogy vásároljon az ember?
de amikor kiválasztod az izzítógyertyát ott már megkülönbözteti motorkód szerint...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10513 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 17:10:49 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.03.02 csütörtök, 16:56:29
UNIX pl egy kalap alá veszi az UXBA/UXBB/UFBA-t... így hogy vásároljon az ember?
Ne azt keresd, hogy melyik botcsinálta kereskedő hibás honlapján milyen elb@szások vannak, hanem keresd meg azt a beszállítót/szerelőt, akiben megbíz6sz. Vannak itt ilyenek.
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10514 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 17:14:07 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2017.03.02 csütörtök, 17:10:49
Ne azt keresd, hogy melyik botcsinálta kereskedő hibás honlapján milyen elb@szások vannak, hanem keresd meg azt a beszállítót/szerelőt, akiben megbíz6sz. Vannak itt ilyenek.
látod, hogy nem hisz
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10515 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 17:15:49 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.03.02 csütörtök, 06:58:34
Alfa, Te a henger izzító melegítésről írsz, vagy a motor bemelegedésről? Szerintem elbeszélés egymás mellett. De akkor megjegyzem, ha az égés a helyén zajlik, egyáltalán lezajlik, az a motor melegedését segíti. De nem jelentősen. Alapjáratról beszélünk.
dehogy alapjáratról!!
Értsétek már meg,hogy indítás után 5percig menet közben is izzít!!!
Mit csinál?Hűti a hengert?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
blau4kombi
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6481
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10516 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 17:16:12 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.02 csütörtök, 17:14:07
látod, hogy nem hisz
Majd, ha eléri a 100 hsz-t nem lesz ilyen bizalmatlan!
Naplózva
2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10517 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 17:23:21 »
Idézetet írta: alf® - 2017.03.02 csütörtök, 17:15:49
dehogy alapjáratról!!
Értsétek már meg,hogy indítás után 5percig menet közben is izzít!!!
Mit csinál?Hűti a hengert?
te még mindig ezzel vagy elfoglalva?
kösd le az izzítást és mérd meg 5 alkalommal, hogy mennyi idő alatt melegszik be meg izzítással
nyílván nem hűti, de szerinted mit melegít egy akkora fémtömbön mint a motor? mk3nál már a direkt vízbe rakottal se értek el nagy csodát. pedig úgy kicsit jobb a hatásfoka melegítésre...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10518 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 17:37:41 »
Idézetet írta: blau4kombi - 2017.03.02 csütörtök, 17:10:49
Ne azt keresd, hogy melyik botcsinálta kereskedő hibás honlapján milyen elb@szások vannak, hanem keresd meg azt a beszállítót/szerelőt, akiben megbíz6sz. Vannak itt ilyenek.
Tehát akkor melyik kell nekem?
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10519 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 17:43:36 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.02 csütörtök, 17:23:21
te még mindig ezzel vagy elfoglalva?
kösd le az izzítást és mérd meg 5 alkalommal, hogy mennyi idő alatt melegszik be meg izzítással
nyílván nem hűti, de szerinted mit melegít egy akkora fémtömbön mint a motor? mk3nál már a direkt vízbe rakottal se értek el nagy csodát. pedig úgy kicsit jobb a hatásfoka melegítésre...
ezzel? Sokkal nagyobb a jelentősége,mint azt feltételezzük.Sajnos nincs közkézen olyan szakirodalom, mint az mk3 nál a TIS.Úgy értem,olyan mélységben és adatszabadságban.
Lehet bagatelizálni,de vegyük azt alapul, hogy izzít 20percen keresztül a regeneráció során.Miért?Megmondom.Melegíti a motort és a kipuffrendszert!Hiszen a hengerben elég az üza mindenképpen.A kipuff viszont 500fok körüli hőfokra kell felmelegedjen,és fenn is kell tartani ezt a hőfokot.Pláne menet közbeni saját indítású regnél,és nem kényszer regnél.Ott ugyanis nincs pörgetve folyamatosan 3000ren a moci,hanem alapjáraton is folyik akár a regen funkció.
Ez alapján nem hiszem, hogy a levegőbe dumálok,és sokkal nagyobb a létjogosultsága a hőfok emelésben a hengerben-ezáltal a motor üzemi hőfokának hamarabb való elérésében is akár,mint azt gondolod.
De mindegy ki mit gondol,én nagyjából teljesen megvagyok győzve erről az elméletről.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10520 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 21:50:23 »
Alf, leírtam. Pedig nem vagyok autószerelő, egyáltalán nem értek hozzá.
Te tapasztalt ember vagy, és azért úgy látom értesz is az itteni dolgokhoz. Gondold végig ismét!
Az izzítás magát a motort nem bírja kellőképpen melegíteni. Annak főként csúcsa meleg, azért, hogy a befecskendezett üzemanyag gyulladáspontja meglegyen, lehetőleg minden környezeti körülmény mellett.
A motor felmelegedését az üzemanyag elégése okozza. Vagyis égnie kell az üzemanyagnak. Hidegen izzítás nélkül nem ég. A gázolaj gyulladáspontba belejátszik a hőmérséklet nyomás együttes. Nyomás nélkül, alacsonyabb nyomáson a gázolaj magasabb hőmérsékleten gyullad csak meg. Annál a motortípusnál, ahol a DPF regent a hengerbefecskendezés igyekszik hevítéssel elvégezni, az utó-befecskendezés következtében az az égés már nagyrészt a kipufogó rendszerben következik be. Ez melegíti fel a DPF szűrőt is, aminek viszonyított hőtömege a motorblokkhoz képest jóval kisebb, ezért jobban tud felmelegedni. Azonban utóbefecskendezéskor nincs megfelelő nyomás a hengertérben az égetés beindításához. Ezért kell az izzító gyertyás melegítés is.
Igaz közben a motor is melegszik, sőt sajnos a turbó is. Ezért is indítják rá a motorhűtés ventilátort, hogy a motort hűtsék, motorteret átszellőztessék, hűtsék. Így igazad van, közvetve az izzító gyertya hevülése beindítva az égést, a motort is melegíti.
De nem az izzítók direkt hője számít a teljes motor melegedésében. 4xU2/R a fűtő teljesítményük. Mennyi az? Mondjuk kb 4x15x15/1 = ~900W, nincs annyi mint egy hajszárító. Viszont jelentősen több levegőmennyiséggel átszellőztetve az még nagyrészt távozik is a kipufogó rendszeren át.
A PTC fűtés valahol hasonló teljesítmény ~80A UxI ~80x15 = ~1200W. Mennyire is melegszik az utastér, és a motor? Az közvetve terheli a motort a generátoron keresztül. Vagyis a motor több üzemanyagot éget, jobban, gyorsabban melegszik. Na ez igaz persze izzítás esetén is, közvetve. De regen már alapvetően csak üzem meleg motorban zajlik, javasolt, kenési okokból kifolyólag.
Én szerintem ilyen konstrukciót nem is lett volna szabad tömegtermelésbe bocsátani. Próbának jó volt.
Idézetet írta: alf® - 2017.03.02 csütörtök, 17:43:36
ezzel? Sokkal nagyobb a jelentősége,mint azt feltételezzük.Sajnos nincs közkézen olyan szakirodalom, mint az mk3 nál a TIS.Úgy értem,olyan mélységben és adatszabadságban.
Lehet bagatelizálni,de vegyük azt alapul, hogy izzít 20percen keresztül a regeneráció során.Miért?Megmondom.Melegíti a motort és a kipuffrendszert!Hiszen a hengerben elég az üza mindenképpen.A kipuff viszont 500fok körüli hőfokra kell felmelegedjen,és fenn is kell tartani ezt a hőfokot.Pláne menet közbeni saját indítású regnél,és nem kényszer regnél.Ott ugyanis nincs pörgetve folyamatosan 3000ren a moci,hanem alapjáraton is folyik akár a regen funkció.
Ez alapján nem hiszem, hogy a levegőbe dumálok,és sokkal nagyobb a létjogosultsága a hőfok emelésben a hengerben-ezáltal a motor üzemi hőfokának hamarabb való elérésében is akár,mint azt gondolod.
De mindegy ki mit gondol,én nagyjából teljesen megvagyok győzve erről az elméletről.
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10521 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 22:01:26 »
P253F - Engine Oil Deteriorated
Már megint.
Mi aktiválhatja?
~8.400 km -el ezelőtt lett cserélve motorolaj. (150.000km) Akkor nem lett a nem jelzett olajcsere üzenet törölve.
Úgy 1.500 km múlva jött az üzenet. Akkor töröltem pedálokkal. De ~2.000 múlva megint jött.
Akkor töröltem, úgy, ahogy írtátok. Hosszan, amíg ki nem írja a jelzés törlést.
Vagyis most ~ 5.000 km ment bele azóta. És most itt a jelzés. (158.400km)
Most töröltem, kíváncsi vagyok meddig tart?
(Asszonynak jelezte, de most volt egy regen is, 23%,53% lett. Nem tudom mikor jött a infó fel. Na majd holnap.)
Még regen előtt volt előző rövid körben.
Mi aktiválhatja?
«
Utoljára szerkesztve: 2018.04.15 vasárnap, 20:55:11 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10522 Dátum:
2017.03.02 csütörtök, 22:55:56 »
Idézetet írta: alf® - 2017.03.02 csütörtök, 17:43:36
ezzel? Sokkal nagyobb a jelentősége,mint azt feltételezzük.Sajnos nincs közkézen olyan szakirodalom, mint az mk3 nál a TIS.Úgy értem,olyan mélységben és adatszabadságban.
Lehet bagatelizálni,de vegyük azt alapul, hogy izzít 20percen keresztül a regeneráció során.Miért?Megmondom.Melegíti a motort és a kipuffrendszert!Hiszen a hengerben elég az üza mindenképpen.A kipuff viszont 500fok körüli hőfokra kell felmelegedjen,és fenn is kell tartani ezt a hőfokot.Pláne menet közbeni saját indítású regnél,és nem kényszer regnél.Ott ugyanis nincs pörgetve folyamatosan 3000ren a moci,hanem alapjáraton is folyik akár a regen funkció.
Ez alapján nem hiszem, hogy a levegőbe dumálok,és sokkal nagyobb a létjogosultsága a hőfok emelésben a hengerben-ezáltal a motor üzemi hőfokának hamarabb való elérésében is akár,mint azt gondolod.
De mindegy ki mit gondol,én nagyjából teljesen megvagyok győzve erről az elméletről.
azt látom, hogy te meggyőzted magad
senki nem bagatelizálja el, nem véletlen, hogy 120ekm-enként cserélni kéne és nem akkor amikor tönkrement. de ilyen elméleteket gyártani hozzá felesleges. a hengerben az égés során 800-900fok is előfordul.
sok típusban mérik a turbó és a hf között, amikor ott 950-1000fokot mutat, akkor se olvad még a motor. ehhez tényleg kell még plusz fűtésnek az izzító
«
Utoljára szerkesztve: 2017.03.02 csütörtök, 22:58:02 írta HZsolt92
»
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10523 Dátum:
2017.03.03 péntek, 04:19:52 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.02 csütörtök, 22:55:56
azt látom, hogy te meggyőzted magad
senki nem bagatelizálja el, nem véletlen, hogy 120ekm-enként cserélni kéne és nem akkor amikor tönkrement. de ilyen elméleteket gyártani hozzá felesleges. a hengerben az égés során 800-900fok is előfordul.
sok típusban mérik a turbó és a hf között, amikor ott 950-1000fokot mutat, akkor se olvad még a motor. ehhez tényleg kell még plusz fűtésnek az izzító
huha. van itt pörgés.
Nálam a QXBA moci érdekes dolgot produkál. megyek vele hidegen addig amíg a vízhőfok mérő beáll a szokott helyre. majd leállok vele kb fél órára. ezt követően újra indításkor az alapjárat egyenletes, de néha néha valamiért nem jár enygenletesen. amíg nem adok gázt. ezt csinálja kb fél percig, aztán rendben megy.
hibát nem írt semmire.
jól indul hidegen is melegen is, és ez a rángatózás se mindig jön elő.
jól néztem, hogy az izzítók a moci hátulján vannak? seréhez le kell szerelni az egr hűtőt mindent? (öröm ,boldogság)
kimérni hogy tudom?
úgy néztem a vezérlés tetején van a vezeték az izzítókhoz.
mekkora ellenállás kellene mérnem ott 1-1 gyertyán?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10524 Dátum:
2017.03.03 péntek, 06:17:27 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.03.02 csütörtök, 21:50:23
Alf, leírtam. Pedig nem vagyok autószerelő, egyáltalán nem értek hozzá.
Te tapasztalt ember vagy, és azért úgy látom értesz is az itteni dolgokhoz. Gondold végig ismét!
Az izzítás magát a motort nem bírja kellőképpen melegíteni. Annak főként csúcsa meleg, azért, hogy a befecskendezett üzemanyag gyulladáspontja meglegyen, lehetőleg minden környezeti körülmény mellett.
A motor felmelegedését az üzemanyag elégése okozza. Vagyis égnie kell az üzemanyagnak. Hidegen izzítás nélkül nem ég. A gázolaj gyulladáspontba belejátszik a hőmérséklet nyomás együttes. Nyomás nélkül, alacsonyabb nyomáson a gázolaj magasabb hőmérsékleten gyullad csak meg. Annál a motortípusnál, ahol a DPF regent a hengerbefecskendezés igyekszik hevítéssel elvégezni, az utó-befecskendezés következtében az az égés már nagyrészt a kipufogó rendszerben következik be. Ez melegíti fel a DPF szűrőt is, aminek viszonyított hőtömege a motorblokkhoz képest jóval kisebb, ezért jobban tud felmelegedni. Azonban utóbefecskendezéskor nincs megfelelő nyomás a hengertérben az égetés beindításához. Ezért kell az izzító gyertyás melegítés is.
Igaz közben a motor is melegszik, sőt sajnos a turbó is. Ezért is indítják rá a motorhűtés ventilátort, hogy a motort hűtsék, motorteret átszellőztessék, hűtsék. Így igazad van, közvetve az izzító gyertya hevülése beindítva az égést, a motort is melegíti.
De nem az izzítók direkt hője számít a teljes motor melegedésében. 4xU2/R a fűtő teljesítményük. Mennyi az? Mondjuk kb 4x15x15/1 = ~900W, nincs annyi mint egy hajszárító. Viszont jelentősen több levegőmennyiséggel átszellőztetve az még nagyrészt távozik is a kipufogó rendszeren át.
A PTC fűtés valahol hasonló teljesítmény ~80A UxI ~80x15 = ~1200W. Mennyire is melegszik az utastér, és a motor? Az közvetve terheli a motort a generátoron keresztül. Vagyis a motor több üzemanyagot éget, jobban, gyorsabban melegszik. Na ez igaz persze izzítás esetén is, közvetve. De regen már alapvetően csak üzem meleg motorban zajlik, javasolt, kenési okokból kifolyólag.
Én szerintem ilyen konstrukciót nem is lett volna szabad tömegtermelésbe bocsátani. Próbának jó volt.
wtf? Ehhez nem tudok hozzászólni...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10525 Dátum:
2017.03.03 péntek, 06:18:06 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.02 csütörtök, 22:55:56
azt látom, hogy te meggyőzted magad
senki nem bagatelizálja el, nem véletlen, hogy 120ekm-enként cserélni kéne és nem akkor amikor tönkrement. de ilyen elméleteket gyártani hozzá felesleges. a hengerben az égés során 800-900fok is előfordul.
sok típusban mérik a turbó és a hf között, amikor ott 950-1000fokot mutat, akkor se olvad még a motor. ehhez tényleg kell még plusz fűtésnek az izzító
erről beszelek .nem másról.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10526 Dátum:
2017.03.03 péntek, 08:26:19 »
és még mindig nem tudom milyen izzítót vegyek....
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
G_B
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1162
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10527 Dátum:
2017.03.03 péntek, 08:41:23 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.03.03 péntek, 08:26:19
és még mindig nem tudom milyen izzítót vegyek....
szedd ki az egyiket és mérd meg
Naplózva
üdv, B
S-Max '12 2.0 tdci
ex: S-Max '06 1.8 tdci
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10528 Dátum:
2017.03.03 péntek, 08:46:08 »
Idézetet írta: alf® - 2017.03.03 péntek, 06:18:06
erről beszelek .nem másról.
irónia akart lenni az utolsó mondat
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10529 Dátum:
2017.03.03 péntek, 08:46:24 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.03.03 péntek, 08:26:19
és még mindig nem tudom milyen izzítót vegyek....
amilyet akarsz. én már leírtam 3x, hogy milyen kell bele
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10530 Dátum:
2017.03.03 péntek, 08:48:59 »
Idézetet írta: zsolank - 2017.03.03 péntek, 04:19:52
huha. van itt pörgés.
Nálam a QXBA moci érdekes dolgot produkál. megyek vele hidegen addig amíg a vízhőfok mérő beáll a szokott helyre. majd leállok vele kb fél órára. ezt követően újra indításkor az alapjárat egyenletes, de néha néha valamiért nem jár enygenletesen. amíg nem adok gázt. ezt csinálja kb fél percig, aztán rendben megy.
hibát nem írt semmire.
jól indul hidegen is melegen is, és ez a rángatózás se mindig jön elő.
jól néztem, hogy az izzítók a moci hátulján vannak? seréhez le kell szerelni az egr hűtőt mindent? (öröm ,boldogság)
kimérni hogy tudom?
úgy néztem a vezérlés tetején van a vezeték az izzítókhoz.
mekkora ellenállás kellene mérnem ott 1-1 gyertyán?
rail nyomás nem ingadozik ilyenkor?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10531 Dátum:
2017.03.03 péntek, 08:55:43 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.03 péntek, 08:48:59
rail nyomás nem ingadozik ilyenkor?
azt nem néztem még meg. de ezek szerint ez lehet egyik oka?
Amúgy ekkora macera egy izzító csere?
nem volt még cserélve (197000km), bár rendben működik minden.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10532 Dátum:
2017.03.03 péntek, 08:59:53 »
Idézetet írta: zsolank - 2017.03.03 péntek, 08:55:43
azt nem néztem még meg. de ezek szerint ez lehet egyik oka?
Amúgy ekkora macera egy izzító csere?
nem volt még cserélve (197000km), bár rendben működik minden.
nem nagy macera
lehet üzemanyagrendszeri ok is a dadogás, egy üzemanyagrendszer tisztítót 1/8ad tankhoz adva és kijárva belőle kárt nem csinálsz és nem is nagy összeg
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
zsolank
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 333
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10533 Dátum:
2017.03.03 péntek, 09:08:55 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.03 péntek, 08:59:53
nem nagy macera
lehet üzemanyagrendszeri ok is a dadogás, egy üzemanyagrendszer tisztítót 1/8ad tankhoz adva és kijárva belőle kárt nem csinálsz és nem is nagy összeg
ezen túl van már.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10534 Dátum:
2017.03.03 péntek, 09:10:31 »
Idézetet írta: zsolank - 2017.03.03 péntek, 09:08:55
ezen túl van már.
Akkor azért csinálja, mert azt csináltad...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10535 Dátum:
2017.03.03 péntek, 09:13:42 »
Idézetet írta: zsolank - 2017.03.03 péntek, 09:08:55
ezen túl van már.
akkor gépre kell rakni, nincs mese
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10536 Dátum:
2017.03.03 péntek, 09:42:27 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.03.03 péntek, 08:26:19
és még mindig nem tudom milyen izzítót vegyek....
Amúgy tényleg, menj be a Cromaxba, ott vedd meg a gyárit, 4e körül van / db, alvázszám alapján valszeg jót adnak. És nem kell dilemmázni.
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10537 Dátum:
2017.03.03 péntek, 11:46:01 »
Idézetet írta: titta - 2017.03.03 péntek, 09:42:27
Amúgy tényleg, menj be a Cromaxba, ott vedd meg a gyárit, 4e körül van / db, alvázszám alapján valszeg jót adnak. És nem kell dilemmázni.
Az lesz. és valószínűleg 8mm. Csak nagyon dühítő, hogy a legtöbb alkatrészkereskedő nem- vagy rosszul különbözteti meg, hogy melyik méret melyikbe való. pl NGK adatlapja is azt írja a M10x1-esre, hogy UFBA motor kódhoz való....
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
titta
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3584
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10538 Dátum:
2017.03.03 péntek, 13:23:18 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.03.03 péntek, 11:46:01
Az lesz. és valószínűleg 8mm. Csak nagyon dühítő, hogy a legtöbb alkatrészkereskedő nem- vagy rosszul különbözteti meg, hogy melyik méret melyikbe való. pl NGK adatlapja is azt írja a M10x1-esre, hogy UFBA motor kódhoz való....
Nyugalom, a hosszú élet ritka....
Naplózva
Mondeo kombi MKIV 2013 2.0 TDCI
140
163 Le Titanium
ex. Mondeo kombi MKIII 2001 2.0 TDCI 132 Le Trend
kzrider
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 97
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10539 Dátum:
2017.03.03 péntek, 19:14:42 »
Sziasztok!
Aki ért hozzá megmondaná ,hogy a képen látható 2.henger adatai más mint a többié! Ez probléma lehet?Kell aggódnom?
https://www.kephost.com/image/wZGi
Köszi a segítséget!
Naplózva
2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
steve78
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 398
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10540 Dátum:
2017.03.03 péntek, 20:22:40 »
Idézetet írta: Toto00 - 2017.03.03 péntek, 11:46:01
Az lesz. és valószínűleg 8mm. Csak nagyon dühítő, hogy a legtöbb alkatrészkereskedő nem- vagy rosszul különbözteti meg, hogy melyik méret melyikbe való. pl NGK adatlapja is azt írja a M10x1-esre, hogy UFBA motor kódhoz való....
Nekem is UFBA a motorkód és több alkatrész-kereskedő (kovács autó, fékmester, stb.) honlapját is megnézve M10*1-es méretű izzítógyertyát dob fel.
Naplózva
Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10541 Dátum:
2017.03.03 péntek, 21:41:44 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.03 péntek, 08:46:08
irónia akart lenni az utolsó mondat
nem az a 90w villamos teljesítmény dolgozik,hanem az a több kilówattnyi hőteljesítmény amit a működésével "beindít".van különbség.Pl egy 2kilówattos villanyfűtésből kilehet hozni 30kw hőteljesítményt bizonyos eszközökben.Ilyen pl az ipari temperáló berendezés.
Nem az a baj,hogy a hülyeségen vitázunk,hanem,hogy sajnos nincsenek objektív "gyári" adatok,infók,működési elvek....idők,hőfokok,értékek,stb
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10542 Dátum:
2017.03.03 péntek, 22:25:55 »
Az a baj, hogy pontatlanul fogalmaztok! Nem értjük egymást, elbeszélünk egymás mellett!
Ennyi!
Persze, érthető, hogy aki nem ért valamihez, nem tud kérdezni sem gyakran. A pici kétéves fiam is csak annyit kérdez. Mi mi, mi? 25x hol van? Tanulja!
Egyszavas kérdésekre, állításokra, viccelődésekre nehéz reagálni, pláne ha még elírást is tartalmaz, alanyokat, tárgyakat kihagy. Kusza, értelmetlen. Meg elviszitek a témát a vicc, szivatás, esetleg rosszindulatú személyeskedés irányába.
A fórum szakmai, lényegi tartalma igencsak felhígul. Csodálkoztok, hogy vannak akik nem akarnak keresni a szövegelések közt.
Jó persze kell néha egy kis viccparádé is.
Mindenkinek megvannak a saját lehetőségei, képességei, hóbortjai, kínjai, tudom is még mi. ... (És itt most az autózásról beszélek.)
Van akinek a kék LED helyzetjelző kell, van akinek a vakító tolató lámpa, vagy a per 15 gumi, vagy oltári kipuf., ....
De miért ne lehetne ettől még érthetően, normális emberhez méltóan, a másik igényét tiszteletben tartva, őt segíteni gondjában?
Mindannyian egymástól és főként a tapasztalt előttünk járóktól tanulhatunk! Ha lehet a jót!
"nincsenek objektív "gyári" adatok,infók,működési elvek....idők,hőfokok,értékek"
ez a világ egyre inkább ilyen. A volt híres főnököm csak annyit mondott okoska buksival, lesz ez még rosszabb. Na ebben tényleg igaza van sajnos.
Aztán ott van ez, már mástól:
Kinek inge, vegye magára! Hát ez is ide szól most!
Szép estét!
Idézetet írta: alf® - 2017.03.03 péntek, 21:41:44
nem az a 90w villamos teljesítmény dolgozik,hanem az a több kilówattnyi hőteljesítmény amit a működésével "beindít".van különbség.Pl egy 2kilówattos villanyfűtésből kilehet hozni 30kw hőteljesítményt bizonyos eszközökben.Ilyen pl az ipari temperáló berendezés.
Nem az a baj,hogy a hülyeségen vitázunk,hanem,hogy sajnos nincsenek objektív "gyári" adatok,infók,működési elvek....idők,hőfokok,értékek,stb
«
Utoljára szerkesztve: 2017.03.03 péntek, 22:31:22 írta fecskebeka
»
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10543 Dátum:
2017.03.03 péntek, 22:42:48 »
Idézetet írta: fecskebeka - 2017.03.03 péntek, 22:25:55
Az a baj, hogy pontatlanul fogalmaztok! Nem értjük egymást, elbeszélünk egymás mellett!
Ennyi!
Persze, érthető, hogy aki nem ért valamihez, nem tud kérdezni sem gyakran. A pici kétéves fiam is csak annyit kérdez. Mi mi, mi? 25x hol van? Tanulja!
Egyszavas kérdésekre, állításokra, viccelődésekre nehéz reagálni, pláne ha még elírást is tartalmaz, alanyokat, tárgyakat kihagy. Kusza, értelmetlen. Meg elviszitek a témát a vicc, szivatás, esetleg rosszindulatú személyeskedés irányába.
A fórum szakmai, lényegi tartalma igencsak felhígul. Csodálkoztok, hogy vannak akik nem akarnak keresni a szövegelések közt.
Jó persze kell néha egy kis viccparádé is.
Mindenkinek megvannak a saját lehetőségei, képességei, hóbortjai, kínjai, tudom is még mi. ... (És itt most az autózásról beszélek.)
Van akinek a kék LED helyzetjelző kell, van akinek a vakító tolató lámpa, vagy a per 15 gumi, vagy oltári kipuf., ....
De miért ne lehetne ettől még érthetően, normális emberhez méltóan, a másik igényét tiszteletben tartva, őt segíteni gondjában?
Mindannyian egymástól és főként a tapasztalt előttünk járóktól tanulhatunk! Ha lehet a jót!
"nincsenek objektív "gyári" adatok,infók,működési elvek....idők,hőfokok,értékek"
ez a világ egyre inkább ilyen. A volt híres főnököm csak annyit mondott okoska buksival, lesz ez még rosszabb. Na ebben tényleg igaza van sajnos.
Aztán ott van ez, már mástól:
Kinek inge, vegye magára! Hát ez is ide szól most!
Szép estét!y
ennyire ez tényleg nem komoly.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10544 Dátum:
2017.03.04 szombat, 00:03:46 »
Idézetet írta: alf® - 2017.03.03 péntek, 21:41:44
nem az a 90w villamos teljesítmény dolgozik,hanem az a több kilówattnyi hőteljesítmény amit a működésével "beindít".van különbség.Pl egy 2kilówattos villanyfűtésből kilehet hozni 30kw hőteljesítményt bizonyos eszközökben.Ilyen pl az ipari temperáló berendezés.
Nem az a baj,hogy a hülyeségen vitázunk,hanem,hogy sajnos nincsenek objektív "gyári" adatok,infók,működési elvek....idők,hőfokok,értékek,stb
dpf nélküli autókat is meglehet úgy írni, hogy olvadjon a motor extra izzítás nélkül. az tartósan 1000fok feletti hőmérsékletet jelent a hengerben
regenkor a megnövelt dózis tökéletes égéséhez kapcsolják az izzítást, közvetve így fűtik a dpf-t. de már nagyon elkanyarodtunk
motorindítás után pedig az egyenletes járásért. (ez ami neked újdonság megvan vagy 25-30 éve a dízel motoroknál)
ezt vagy elhiszed, vagy nem, az már a te bajod. amúgy van hozzá elég sok irodalom
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Toto00
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 156
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10545 Dátum:
2017.03.04 szombat, 07:58:19 »
Idézetet írta: steve78 - 2017.03.03 péntek, 20:22:40
Nekem is UFBA a motorkód és több alkatrész-kereskedő (kovács autó, fékmester, stb.) honlapját is megnézve M10*1-es méretű izzítógyertyát dob fel.
Na hát ez a bajom nekem is! Nincs egyértelmű, egybehangzó válasz! Alf azt mondja m10, zsolt azt, h m8. Egyik alkatrész beszállító, gyártó ezt, másik azt. Nincs senki UFBA motorkódos aki cserélt volna már izzítógyertyát?
Naplózva
Mondeo MK4 FL 2012 2.0TDCI 140-->163LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10546 Dátum:
2017.03.04 szombat, 08:39:34 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.04 szombat, 00:03:46
dpf nélküli autókat is meglehet úgy írni, hogy olvadjon a motor extra izzítás nélkül. az tartósan 1000fok feletti hőmérsékletet jelent a hengerben
regenkor a megnövelt dózis tökéletes égéséhez kapcsolják az izzítást, közvetve így fűtik a dpf-t. de már nagyon elkanyarodtunk
motorindítás után pedig az egyenletes járásért. (ez ami neked újdonság megvan vagy 25-30 éve a dízel motoroknál)
ezt vagy elhiszed, vagy nem, az már a te bajod. amúgy van hozzá elég sok irodalom
de ne válaszd szét az utóizzítást-ezt tudom,hogy van régóta,meg a regeneráció alatti izzítást!Miért?Mert mindkét esetben ugyan az a funkciója!
A regenkor nem az egyenletes járás miatt izzít-ha az indításkor csak ez miatt lenne.Érted az összefüggést?!
Aztán tényleg elkanyarodtál,mert a 30éves utóizzításnak semmi köze a mai regeneráció alatti izzításhoz.Sőt az akkori gyertyák sem ugyan ilyenek voltak.És a motorok sem.Ennyit az újdonságról.
én hívő ember vagyok.mutass egy mk4-es leírást.Merci vagy más off nem érdekel...
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10547 Dátum:
2017.03.04 szombat, 09:00:31 »
Idézetet írta: alf® - 2017.03.04 szombat, 08:39:34
de ne válaszd szét az utóizzítást-ezt tudom,hogy van régóta,meg a regeneráció alatti izzítást!Miért?Mert mindkét esetben ugyan az a funkciója!
A regenkor nem az egyenletes járás miatt izzít-ha az indításkor csak ez miatt lenne.Érted az összefüggést?!
Aztán tényleg elkanyarodtál,mert a 30éves utóizzításnak semmi köze a mai regeneráció alatti izzításhoz.Sőt az akkori gyertyák sem ugyan ilyenek voltak.És a motorok sem.Ennyit az újdonságról.
én hívő ember vagyok.mutass egy mk4-es leírást.Merci vagy más off nem érdekel...
van még abból a tudatmódosítóból amit ittál, beszedtél?
aggyál nekem is
a mai utóizzítás ugyan azért van mint régen. az öngyulladáshoz kell a hőfok, és attól hogy beindult a motor még nem ideálisak a körülmények, ezért megy az izzítás
regenkor meg azért, hogy a többlet üzemanyaggal megküzdjön rásegít a, hogy minnél hamarabb meglegyen az öngyulladás, hogy ne húzódjon el az égés, mert akkor fog olvadni a motor.
hf és turbó között 7-900fokos a kipuffgáz, turbón hül egy kicsit mire kihasználja a hő és mozgásienergiát, de mág akkor is van hőmérséklete, akkor se 30fokos lesz
te kanyarodtál el, onnan indultunk, hogy az izzítógyertyának komoly szerepe van a motormelegítésben indítás után. konkrétan semennyi. van márkafüggetlen irodalom, úgy hívják, hogy a "dízel motor működési elve" és hasonlók. vagy elfogadod vagy nem engem innentől nem érdekel, így is több energiát ötem bele, mint amennyit ér az egész
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
fecskebeka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10548 Dátum:
2017.03.04 szombat, 09:14:48 »
Ugyan már gyerekek!
csillapodjatok.. Szerintem már bőven kibeszéltük, kibeszéltétek. A lényeget meg mindenki érti már.
Nekem viszont kérdésem lenne. Ha az újabb felépítésű motorokban, most főként a FORD ra gondolok, a DPF izzító megpusztul, vagy annak befecskendezője eltömődik, vagy pumpája esetleg kakukk, bár gondolom az ritkább.
Van-e ilyenkor hibaüzenet, mielőtt nagyobb baj bekövetkezik?
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.03.04 szombat, 09:00:31
van még abból a tudatmódosítóból amit ittál, beszedtél?
aggyál nekem is
a mai utóizzítás ugyan azért van mint régen. az öngyulladáshoz kell a hőfok, és attól hogy beindult a motor még nem ideálisak a körülmények, ezért megy az izzítás
regenkor meg azért, hogy a többlet üzemanyaggal megküzdjön rásegít a, hogy minnél hamarabb meglegyen az öngyulladás, hogy ne húzódjon el az égés, mert akkor fog olvadni a motor.
hf és turbó között 7-900fokos a kipuffgáz, turbón hül egy kicsit mire kihasználja a hő és mozgásienergiát, de mág akkor is van hőmérséklete, akkor se 30fokos lesz
te kanyarodtál el, onnan indultunk, hogy az izzítógyertyának komoly szerepe van a motormelegítésben indítás után. konkrétan semennyi. van márkafüggetlen irodalom, úgy hívják, hogy a "dízel motor működési elve" és hasonlók. vagy elfogadod vagy nem engem innentől nem érdekel, így is több energiát ötem bele, mint amennyit ér az egész
Naplózva
Galaxy
Ghia
2.2
TD
Ci
Panther
Black
(Metallic)
"vágyom rá, hogy megismerjelek te bestia"
2010- 200LE 6 fokozat kézi WA6, KNWA, Bi-Xenon, DRL, LEDs, ... 7 person, ..
kzrider
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 97
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #10549 Dátum:
2017.03.04 szombat, 17:48:55 »
Idézetet írta: kzrider - 2017.03.03 péntek, 19:14:42
Sziasztok!
Aki ért hozzá megmondaná ,hogy a képen látható 2.henger adatai más mint a többié! Ez probléma lehet?Kell aggódnom?
https://www.kephost.com/image/wZGi
Köszi a segítséget!
Naplózva
2009 MK4 Ford Mondeo Titanium X 2.0 TDCI (170 LE) morello
Fiat seicento Optimus
Oldalak:
1
...
204
205
206
207
208
209
210
[
211
]
212
213
214
215
216
217
218
...
297
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ