Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 16:11:56 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 209 210 211 212 213 214 215 [216] 217 218 219 220 221 222 223 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5258394 alkalommal)
0 Felhasználó és 261 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10750 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 21:46:34 »

Akkor milyen kell?

A szakszervízben is ilyen pumpát használnak csak a csövek gyorscsatlakozósak
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10751 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 21:55:30 »

Ezeket beöntésre használod?  eplus2 mert az üzemanyagszűrőhöz ezt bekötni nem nagyon lehet

Amatőr....   

Biztos nehéz felfogni, hogy ahová a gyorscsatlakozó felmegy, oda a gumicső is.... Cool
( a szűrő után kell bekötni és úgy átszívni a szűrőn az olajat...)
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.24 péntek, 07:18:43 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
batur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #10752 Dátum: 2017.03.23 csütörtök, 22:07:30 »

Amatőr....

Biztos nehéz felfogni, hogy ahová a gyorscsatlakozó felmegy, oda a gumicső is.... Cool
( a szűrő után kell bekötni és úgy átszívni a szűrőn az olajat...)

Én olyan videót láttam, ahol a motornál légtelenítettek. Van valami kép, vagy videó róla?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2013 12.hó Titánium 2.0 dízel 140le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10753 Dátum: 2017.03.24 péntek, 07:20:38 »

Én olyan videót láttam, ahol a motornál légtelenítettek. Van valami kép, vagy videó róla?


A mondat elejét így kezded: "Én olyan videót láttam", nos akkor nézd meg újra.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
batur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #10754 Dátum: 2017.03.24 péntek, 10:18:14 »


A mondat elejét így kezded: "Én olyan videót láttam", nos akkor nézd meg újra.  wave

Igen,de régebbi típus volt ! Ehhez hová kell csatlakoztatni a légtelenítőt?

http://www.***/view.php?filename=421IMG_20170324_094838.jpg
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2013 12.hó Titánium 2.0 dízel 140le
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10755 Dátum: 2017.03.24 péntek, 10:22:33 »

Igen,de régebbi típus volt ! Ehhez hová kell csatlakoztatni a légtelenítőt?

http://www.***/view.php?filename=421IMG_20170324_094838.jpg
Például a tankból jövő cső és a szűrő közé.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.24 péntek, 10:25:41 írta GSR™ » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
batur
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24


E-mail
« Új hozzászólás #10756 Dátum: 2017.03.24 péntek, 10:37:05 »

Például a tankból jövő cső és a szűrő közé.


Ha jól tudom nekem hátul van a szűrő a tanknál. Akkor a zöldre vagy a fehérre kell tenni?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2013 12.hó Titánium 2.0 dízel 140le
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10757 Dátum: 2017.03.24 péntek, 20:59:53 »

Kormánymű? Fent állítócsavar?


Doktor Úr!

Ehhez a csavarhoz hozzáférek fentről a motortérből? Hol találom? Hol keressem? Mit csináljak? Esetleg fotó?  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #10758 Dátum: 2017.03.25 szombat, 05:27:45 »

Több képet tettem a vezérléscsere leírásába. Ha a moderátorok úgy gondolják, érdemes ezzel frissíteni a FAQ-ban levőt. Innen letölthető:
http://www.fileconvoy.com/dfl.php?id=g5254f280fdaaf90f999945817851aac1c3cac8216

Bonca
Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10759 Dátum: 2017.03.25 szombat, 10:10:20 »

Ha jól tudom nekem hátul van a szűrő a tanknál. Akkor a zöldre vagy a fehérre kell tenni?

Ha hátul van a szűrőd, akkor nem így néz ki a motortér.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10760 Dátum: 2017.03.25 szombat, 10:21:08 »

Több képet tettem a vezérléscsere leírásába. Ha a moderátorok úgy gondolják, érdemes ezzel frissíteni a FAQ-ban levőt. Innen letölthető:
http://www.fileconvoy.com/dfl.php?id=g5254f280fdaaf90f999945817851aac1c3cac8216

Bonca

Szia!

Csak egy észrevétel.
Amikor a végén megjelölöd a légtelenítési helyet, hát az nem sikerült túlságosan szerencsésre.
Szerintem vedd le a motorburkolatot és egy piros nyíllal mutass rá a valódi légtelenítő csavarra!
A kép szerint (ami a klímacsövet mutatja) nem lenne szerencsés ha valaki a klíma szervizcsatlakozóján próbálna meg légteleníteni.
 wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bonca
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 367


E-mail
« Új hozzászólás #10761 Dátum: 2017.03.25 szombat, 15:14:35 »

Szia!

Csak egy észrevétel.
Amikor a végén megjelölöd a légtelenítési helyet, hát az nem sikerült túlságosan szerencsésre.
Szerintem vedd le a motorburkolatot és egy piros nyíllal mutass rá a valódi légtelenítő csavarra!
A kép szerint (ami a klímacsövet mutatja) nem lenne szerencsés ha valaki a klíma szervizcsatlakozóján próbálna meg légteleníteni.
 wave

Köszönöm az észrevételt! Ha ott látsz javítani valót, akkor jó sokáig elolvastad Smiley Javítottam a képet:
http://www.fileconvoy.com/dfl.php?id=gfffcd83da533e1e19999459636ee8335bdc3ddcd0

Bonca
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.26 vasárnap, 15:21:43 írta Bonca » Naplózva

2.0 TDCi 140 LE QXBA 2010.11.
WF0GXXGBBGAA13463
danidoki
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 768



E-mail
« Új hozzászólás #10762 Dátum: 2017.03.25 szombat, 21:01:13 »

Halihó,

nem, csak alulról.  nyes

A kormánymű tetején van egy talán 19-es (??) zöld anya, műanyag, nagyon-nagyon kicsit húzz csak először rajta, a kormánymű holtjáték. A kormánymű felújító cégnél pld. lecserélik fémre, mert a műanyagnak a menete elnyaklik. Nekem ezt pld. megcsinálták, mert zörgött.

Doktor Úr!

Ehhez a csavarhoz hozzáférek fentről a motortérből? Hol találom? Hol keressem? Mit csináljak? Esetleg fotó?  vigyor3
Naplózva

Mk4 2.0 TDCI - 140PS Ghia Tournier, VorFL - 2008.
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10763 Dátum: 2017.03.26 vasárnap, 19:08:17 »

Üdv.
Gáz van. Cheesy

egyszercsak p2002.

 falbav
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10764 Dátum: 2017.03.26 vasárnap, 20:33:01 »

Üdv.
Gáz van. Cheesy

egyszercsak p2002.

 falbav
fészliftes a mocid ugye? pontosan behatárolható a hiba.gyertya vagy eldugult fúvóka.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10765 Dátum: 2017.03.27 hétfő, 04:04:57 »

fészliftes a mocid ugye? pontosan behatárolható a hiba.gyertya vagy eldugult fúvóka.
Nem . FL elötti. Akkor is? nyomást mint ha nem mérné

Ezt aképet 3 éve,amikor megvettem a kocsit akkor csináltam,olajcserekor. EZ AZ a nyomorult amit okozza a gondot?  nyes
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.27 hétfő, 04:34:24 írta zsolank » Naplózva
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10766 Dátum: 2017.03.27 hétfő, 16:36:04 »

Alámászva, megvan a nyomorult Cheesy

Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #10767 Dátum: 2017.03.27 hétfő, 16:52:30 »


Majd akkor röhögj, mikor megtudod mennyibe kerül a cső...  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10768 Dátum: 2017.03.27 hétfő, 17:23:09 »

eljen ennyi.nem kell megint dpf et cserélni.... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
zsolank
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 333


« Új hozzászólás #10769 Dátum: 2017.03.27 hétfő, 17:57:28 »

Majd akkor röhögj, mikor megtudod mennyibe kerül a cső...  eplus2
Tudom mennyi.  worship
30, és 50 a szenzor worship worship worship
Naplózva
Matheus90
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Új hozzászólás #10770 Dátum: 2017.03.28 kedd, 10:35:12 »

Sziasztok!

Lenne 3 kérdésem egy 2008.09. hó 2.0TDCi (140LE) mondeoval kapcsolatban (306ekm). Abból amit eddig olvastam a fórumon, kezd kirajzolódni, hogy csere érettek a nyomásátalakítók. Az autó padlógázra 1900-2000 körül megindul, de közben meg-meg torpan, mintha egy 2-3 tizedmásodpercre levenném a lábamat a gázról, de aztán húz tovább. Ugyanakkor nem vagyok benne biztos, hogy nem bizonyos fordulat tartománynál műveli ezt mindig (VGT ragad itt-ott?). A másik pedig, hogy leállítás után néha még jó hosszan morog az autó. Keresés eredménye ide vezetett:

https://alkatreszek.hu/gyariszam/6g9q9e882ca

1. Kérdésem az lenne, hogy ezek között az áron és a megnevezésen kívül van bármi különbség? Vagy ezek teljesen csereszabatosak egymással? Megcélozhatom a legolcsóbbat, vagy van amelyiket érdemesebb a másiknál?

2. Továbbá, amíg rendesen fel nem melegszik a motor, ez a fajta huhogás folyamatosan megvan, melegen sokat enyhül, de azért hallható:
https://www.youtube.com/watch?v=pyjmncgeEeg
Ez mennyire normális? A turbó külseje és a nyomóági gumicső vastagon fekete, de az autó nem eszi az olajat. Ezt a képet gumicserekor lőttem, amikor meg volt emelve a kocsi:
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/10420161102_092748.jpg

3. Már régebben észrevettem, hogy terheletlen állapotban 2000 környékén enyhén zakatoló hang jön motorból, kicsit olyan mint ha egy régi varrógépet is beraktak volna a motor mellé.  Grin Gyorsításnál és lassításnál megszűnik, csak akkor jelentkezik, ha kb. állandó sebességgel, könnyen megy a motor. Találkozott már valaki ilyesmivel? Esetleg ötlet, hogy mi okozhatja?

A válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva

2008.09., 2.0TDCi 140LE Titanium
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/35320160903_162002.jpg
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10771 Dátum: 2017.03.28 kedd, 10:44:25 »

Sziasztok!

Lenne 3 kérdésem egy 2008.09. hó 2.0TDCi (140LE) mondeoval kapcsolatban (306ekm). Abból amit eddig olvastam a fórumon, kezd kirajzolódni, hogy csere érettek a nyomásátalakítók. Az autó padlógázra 1900-2000 körül megindul, de közben meg-meg torpan, mintha egy 2-3 tizedmásodpercre levenném a lábamat a gázról, de aztán húz tovább. Ugyanakkor nem vagyok benne biztos, hogy nem bizonyos fordulat tartománynál műveli ezt mindig (VGT ragad itt-ott?). A másik pedig, hogy leállítás után néha még jó hosszan morog az autó. Keresés eredménye ide vezetett:

https://alkatreszek.hu/gyariszam/6g9q9e882ca

1. Kérdésem az lenne, hogy ezek között az áron és a megnevezésen kívül van bármi különbség? Vagy ezek teljesen csereszabatosak egymással? Megcélozhatom a legolcsóbbat, vagy van amelyiket érdemesebb a másiknál?

2. Továbbá, amíg rendesen fel nem melegszik a motor, ez a fajta huhogás folyamatosan megvan, melegen sokat enyhül, de azért hallható:
https://www.youtube.com/watch?v=pyjmncgeEeg
Ez mennyire normális? A turbó külseje és a nyomóági gumicső vastagon fekete, de az autó nem eszi az olajat. Ezt a képet gumicserekor lőttem, amikor meg volt emelve a kocsi:
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/10420161102_092748.jpg

3. Már régebben észrevettem, hogy terheletlen állapotban 2000 környékén enyhén zakatoló hang jön motorból, kicsit olyan mint ha egy régi varrógépet is beraktak volna a motor mellé.  Grin Gyorsításnál és lassításnál megszűnik, csak akkor jelentkezik, ha kb. állandó sebességgel, könnyen megy a motor. Találkozott már valaki ilyesmivel? Esetleg ötlet, hogy mi okozhatja?

A válaszokat előre is köszönöm!

Nyomásátalakítók?
Hm.... azok hol vannak és mire alakítják? Vákuumra?  vigyor3

Viccet félretéve, cseréld ki a turbó nyomásszabályzó szolenoid szelepet (Pierburg szelepnek hívja mindenki, mert a gyártó neve az) és megszűnik a hullámzás és a morgás is.

Zakatol, morog....hát kérem ilyen a traktor motor!  hehe
Ezt élőben kell meghallgatnia valakinek, aki tudja mit hallgat..... videón nézve és mesélve róla nincs értelme találgatni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Matheus90
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Új hozzászólás #10772 Dátum: 2017.03.28 kedd, 10:56:26 »

Nyomásátalakítók?
Hm.... azok hol vannak és mire alakítják? Vákuumra?  vigyor3

Viccet félretéve, cseréld ki a turbó nyomásszabályzó szolenoid szelepet (Pierburg szelepnek hívja mindenki, mert a gyártó neve az) és megszűnik a hullámzás és a morgás is.

Zakatol, morog....hát kérem ilyen a traktor motor!  hehe
Ezt élőben kell meghallgatnia valakinek, aki tudja mit hallgat..... videón nézve és mesélve róla nincs értelme találgatni.

Rendben bocsi, de itt is úgy emlegetik őket, gondoltam biztos ez a neve akkor nyes
http://mondeo.hu/index.php?topic=23709.0

Igen, az eddig se volt kérdés, hogy kicserélem. Inkább az, hogy a fenti linken elérhetőek közül mindegy melyiket veszem, vagy jobban járok bizonyos darabokkal? Gondolok itt arra, hogy más a megnevezésük, és a cikkszám is különbözik pár betűben.
Naplózva

2008.09., 2.0TDCi 140LE Titanium
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/35320160903_162002.jpg
Ohyeah
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #10773 Dátum: 2017.03.28 kedd, 15:40:09 »

Rendben bocsi, de itt is úgy emlegetik őket, gondoltam biztos ez a neve akkor nyes
http://mondeo.hu/index.php?topic=23709.0

Igen, az eddig se volt kérdés, hogy kicserélem. Inkább az, hogy a fenti linken elérhetőek közül mindegy melyiket veszem, vagy jobban járok bizonyos darabokkal? Gondolok itt arra, hogy más a megnevezésük, és a cikkszám is különbözik pár betűben.

Sípoló,  huhogó hangot turbó adja, nekem is ez volt, turbó felújítás segített rajta, picit hidegebb motornál hallani, de alig, meleg motornál pedig szinte semmi.
Naplózva

2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE

Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10774 Dátum: 2017.03.28 kedd, 15:43:37 »

Rendben bocsi, de itt is úgy emlegetik őket, gondoltam biztos ez a neve akkor nyes
http://mondeo.hu/index.php?topic=23709.0

Igen, az eddig se volt kérdés, hogy kicserélem. Inkább az, hogy a fenti linken elérhetőek közül mindegy melyiket veszem, vagy jobban járok bizonyos darabokkal? Gondolok itt arra, hogy más a megnevezésük, és a cikkszám is különbözik pár betűben.


Nos, hát nem egy hiteles szentírás az, ahol annak említik (hibásan) azt a szelepet!  nyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10775 Dátum: 2017.03.28 kedd, 17:36:35 »

Sziasztok!

Lenne 3 kérdésem egy 2008.09. hó 2.0TDCi (140LE) mondeoval kapcsolatban (306ekm). Abból amit eddig olvastam a fórumon, kezd kirajzolódni, hogy csere érettek a nyomásátalakítók. Az autó padlógázra 1900-2000 körül megindul, de közben meg-meg torpan, mintha egy 2-3 tizedmásodpercre levenném a lábamat a gázról, de aztán húz tovább. Ugyanakkor nem vagyok benne biztos, hogy nem bizonyos fordulat tartománynál műveli ezt mindig (VGT ragad itt-ott?). A másik pedig, hogy leállítás után néha még jó hosszan morog az autó. Keresés eredménye ide vezetett:

https://alkatreszek.hu/gyariszam/6g9q9e882ca

1. Kérdésem az lenne, hogy ezek között az áron és a megnevezésen kívül van bármi különbség? Vagy ezek teljesen csereszabatosak egymással? Megcélozhatom a legolcsóbbat, vagy van amelyiket érdemesebb a másiknál?

2. Továbbá, amíg rendesen fel nem melegszik a motor, ez a fajta huhogás folyamatosan megvan, melegen sokat enyhül, de azért hallható:
https://www.youtube.com/watch?v=pyjmncgeEeg
Ez mennyire normális? A turbó külseje és a nyomóági gumicső vastagon fekete, de az autó nem eszi az olajat. Ezt a képet gumicserekor lőttem, amikor meg volt emelve a kocsi:
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/10420161102_092748.jpg

3. Már régebben észrevettem, hogy terheletlen állapotban 2000 környékén enyhén zakatoló hang jön motorból, kicsit olyan mint ha egy régi varrógépet is beraktak volna a motor mellé.  Grin Gyorsításnál és lassításnál megszűnik, csak akkor jelentkezik, ha kb. állandó sebességgel, könnyen megy a motor. Találkozott már valaki ilyesmivel? Esetleg ötlet, hogy mi okozhatja?

A válaszokat előre is köszönöm!
hát kéremszépen,akinek ilyen csecse a turbója,az ne csodálkozzon a huhogáson és a zakatoláson.A karbantartás szó egészen mást jelent.Alapvető problémákból lesznek a komoly költségek.És olyankor már csak a csere segít sokmindenen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Matheus90
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Új hozzászólás #10776 Dátum: 2017.03.28 kedd, 17:43:37 »

Sípoló,  huhogó hangot turbó adja, nekem is ez volt, turbó felújítás segített rajta, picit hidegebb motornál hallani, de alig, meleg motornál pedig szinte semmi.

Féltem, hogy ilyen választ kapok, akkor ez a "nem teljesen normális" állapot.  vigyor3 Te hol újíttattad fel? Mikor és mibe fájt? help
Naplózva

2008.09., 2.0TDCi 140LE Titanium
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/35320160903_162002.jpg
Matheus90
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Új hozzászólás #10777 Dátum: 2017.03.28 kedd, 17:54:12 »

hát kéremszépen,akinek ilyen csecse a turbója,az ne csodálkozzon a huhogáson és a zakatoláson.A karbantartás szó egészen mást jelent.Alapvető problémákból lesznek a komoly költségek.És olyankor már csak a csere segít sokmindenen.

Hát, 280e-rel vettem másfél éve a kocsit, kereken 7 éves mivoltjában, akkor még nem huhogott. Rögtön elvittem egy évenkénti szervizre (szűrők + olaj csere), hogy amit kell azt megadjam neki, és 15e km után újra. Lassan megint esedékes lesz. Figyelek a melegítésre, hideg motorral is csak óvatosan járok (<1900), leállításkor hagyom hűlni a turbót mielőtt lekapcsolom. Lehet, hogy 300-310e km volt megírva szegény csigusznak, ha más nem, marad a felújítás.  worship
Naplózva

2008.09., 2.0TDCi 140LE Titanium
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/35320160903_162002.jpg
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10778 Dátum: 2017.03.28 kedd, 18:13:34 »

Hát, 280e-rel vettem másfél éve a kocsit, kereken 7 éves mivoltjában, akkor még nem huhogott. Rögtön elvittem egy évenkénti szervizre (szűrők + olaj csere), hogy amit kell azt megadjam neki, és 15e km után újra. Lassan megint esedékes lesz. Figyelek a melegítésre, hideg motorral is csak óvatosan járok (<1900), leállításkor hagyom hűlni a turbót mielőtt lekapcsolom. Lehet, hogy 300-310e km volt megírva szegény csigusznak, ha más nem, marad a felújítás.  worship
a gumikat te színezted ki?
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Matheus90
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Új hozzászólás #10779 Dátum: 2017.03.28 kedd, 18:31:09 »

a gumikat te színezted ki?

Igen, még a téli gumikkal kezdtem múlt télen:
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/14520160110_152339.jpg
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/31820160112_123427.jpg

Olaj bázisú lakk filccel csináltam (papírírószer). Egész jól megmarad, csak idővel kicsit degradálódik. És nagyon allergiás a padkára.  falbav vigyor3 Most majd kipróbálom azt, hogy lemaszkolom, és a fújható fóliával/gumival teszek egy próbát, reményeim szerint az megmarad fényes fehérnek, és nem repedezik össze mint a lakk.
Naplózva

2008.09., 2.0TDCi 140LE Titanium
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/35320160903_162002.jpg
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 398



« Új hozzászólás #10780 Dátum: 2017.03.28 kedd, 20:26:13 »

Vezérműszíj szett+vízpumpa+hosszbordás szíj szett+hűtőfolyadék+első féktárcsák és betétek+fékfolyadék lecserélve.  pias
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #10781 Dátum: 2017.03.28 kedd, 20:35:44 »

Vezérműszíj szett+vízpumpa+hosszbordás szíj szett+hűtőfolyadék+első féktárcsák és betétek+fékfolyadék lecserélve.  pias
taps, én ugyan ma nem cseréltem semmit egyik autón sem, de azért  pias finom
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
steve78
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 398



« Új hozzászólás #10782 Dátum: 2017.03.28 kedd, 20:41:10 »

taps, én ugyan ma nem cseréltem semmit egyik autón sem, de azért  pias finom

Egészségedre!  eljen  Wink
Naplózva

Mondeo Turnier MKIV Titanium, 2011, 2.0TDCI 140 LE UFBA, 6 seb. kézi
blau4kombi
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6481


E-mail
« Új hozzászólás #10783 Dátum: 2017.03.28 kedd, 20:45:07 »

Egészségedre!  eljen  Wink
Na jó, akkor még1! Proszt!  pias
Naplózva

2017. MKV 2.0 TDCi Kombi Titanium, Tectonic Silver \m/
ex:2012. MKIV 2.0 TDCi Kombi Champion Trend, Black Pather Metal és egy fake kipuff
ex:2008. MKIV 2.0 TDCi Kombi Ghia, Blazer Blue, teniszlabda a vonóhorgon.
Ohyeah
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #10784 Dátum: 2017.03.28 kedd, 22:03:33 »

Féltem, hogy ilyen választ kapok, akkor ez a "nem teljesen normális" állapot.  vigyor3 Te hol újíttattad fel? Mikor és mibe fájt? help
Nekem 90000 ft- ba került,  bosch szervizben,  de ez külföldön történt.  Szerintem, ha írsz fórumon,  biztos tud valaki ajánlani valami jó turbó szervizt.
Naplózva

2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE

Matheus90
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Új hozzászólás #10785 Dátum: 2017.03.29 szerda, 09:33:45 »

Nekem 90000 ft- ba került,  bosch szervizben,  de ez külföldön történt.  Szerintem, ha írsz fórumon,  biztos tud valaki ajánlani valami jó turbó szervizt.

Okés, körbe érdeklődök, de a fizut megvárom azért vele  nyes köszi  worship
Naplózva

2008.09., 2.0TDCi 140LE Titanium
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/35320160903_162002.jpg
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #10786 Dátum: 2017.03.29 szerda, 10:09:02 »

Féltem, hogy ilyen választ kapok, akkor ez a "nem teljesen normális" állapot.  vigyor3 Te hol újíttattad fel? Mikor és mibe fájt? help

azért nem kell ennyire aggódni. A teljes turbó felújítás kb 65eHuf, ha a turbó háza nem sérült.
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #10787 Dátum: 2017.03.29 szerda, 10:12:28 »

Okés, körbe érdeklődök, de a fizut megvárom azért vele  nyes köszi  worship

bazi sokan foglalkoznak vele, bár nekem utoljára az alfa 75-ön kellett turbót felújítani, de a legutóbb mikor elektronika gond volt, akkor beszéltem párral. Eléggé széles sávban mozog a téma

https://www.google.hu/?gws_rd=ssl#q=non+stop+turb%C3%B3+jav%C3%ADt%C3%A1s&*
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
Ohyeah
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 209



E-mail
« Új hozzászólás #10788 Dátum: 2017.03.29 szerda, 13:33:32 »

Okés, körbe érdeklődök, de a fizut megvárom azért vele  nyes köszi  worship

Bocs,  rosszul mondtam kB 70000 Ft volt felújítás  taps
Naplózva

2009 Mondeo MK4 2.0 TDCI 140 LE

Matheus90
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Új hozzászólás #10789 Dátum: 2017.03.30 csütörtök, 20:52:17 »

Bocs,  rosszul mondtam kB 70000 Ft volt felújítás  taps

Rendben, köszi, így már picit barátibb  Wink
Naplózva

2008.09., 2.0TDCi 140LE Titanium
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/35320160903_162002.jpg
Matheus90
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Új hozzászólás #10790 Dátum: 2017.03.30 csütörtök, 20:55:17 »

bazi sokan foglalkoznak vele, bár nekem utoljára az alfa 75-ön kellett turbót felújítani, de a legutóbb mikor elektronika gond volt, akkor beszéltem párral. Eléggé széles sávban mozog a téma

https://www.google.hu/?gws_rd=ssl#q=non+stop+turb%C3%B3+jav%C3%ADt%C3%A1s&*

Okés, akkor keresek valakit, ha itt az idő. (hamarosan...) Amúgy Ford-ba ne is menjek ilyennel? Ott csak csere van, aztán jó'van? Mennyibe lehet egy új turbó Fordéknál?
Naplózva

2008.09., 2.0TDCi 140LE Titanium
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/35320160903_162002.jpg
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #10791 Dátum: 2017.03.30 csütörtök, 21:04:12 »

Okés, akkor keresek valakit, ha itt az idő. (hamarosan...) Amúgy Ford-ba ne is menjek ilyennel? Ott csak csere van, aztán jó'van? Mennyibe lehet egy új turbó Fordéknál?

Az új kb. 600e. A gyári felújított kb. 300e (ez teljesen egyenértékű egy újjal).

+ egy turbó cserénél vannak még járulékos alkatrészek, amiket cserélni kell és olajat is. A garancia feltételei....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Matheus90
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Új hozzászólás #10792 Dátum: 2017.03.30 csütörtök, 21:09:34 »

hát kéremszépen,akinek ilyen csecse a turbója,az ne csodálkozzon a huhogáson és a zakatoláson.A karbantartás szó egészen mást jelent.Alapvető problémákból lesznek a komoly költségek.És olyankor már csak a csere segít sokmindenen.

Tegnap dobtuk fel a nyári gumit az alufelnire, meg ha már fent volt a kocsi, lepucoltuk kicsit a turbót. Féktisztító visz mindent, nem kérdez vissza:
http://www.***/images/hdd1/2017/03/30/15720170329_154013.jpg
Ma voltam vele olyan 100km-t, majd itthon megnéztem mi a helyzet:
http://www.***/images/hdd1/2017/03/30/23620170330_175934.jpg
Már megjelent a csepp a csavarnál. Igaz, tisztítás után húztam kb. 20 foknyit a csavaron. Tényleg csak alig, hátha azért folyik, mert laza. Azóta folyamatosan meg-megtorpan, ha nincs padlógáz, csak közepes terhelés, akkor is. És még be is csikorgott padlóra. Na ott lemondtam róla. Holnap visszaengedem a csavaron azt a 20 fokot, lehet hogy ennyi elég volt, hogy félrehúzzon valamit? Pedig egy vastag gumialátét van alatta, nem?

Lényegében már belenyugodtam, hogy ebből felújítás (ne adj isten, csere) lesz.
Naplózva

2008.09., 2.0TDCi 140LE Titanium
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/35320160903_162002.jpg
Matheus90
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10



« Új hozzászólás #10793 Dátum: 2017.03.30 csütörtök, 21:16:30 »

Az új kb. 600e. A gyári felújított kb. 300e (ez teljesen egyenértékű egy újjal).

+ egy turbó cserénél vannak még járulékos alkatrészek, amiket cserélni kell és olajat is. A garancia feltételei....

Na, akkor az már tényleg húzós.
Naplózva

2008.09., 2.0TDCi 140LE Titanium
http://www.***/images/hdd1/2017/03/28/35320160903_162002.jpg
atti1848
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #10794 Dátum: 2017.03.31 péntek, 17:02:02 »

Sziasztok.

Tudom, hogy Mondeo forum, de remélem ti tudtok segíteni:

Egy olyan gondom van a Focussal, hogy egy másik ugyan ilyen motorral felszerelt Focushoz képest gyengének érzem:

Etis alapján:
Másik: 2011 év    ___Motor: 1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6 ; ____ Váltó: 6 fok kézi váltó - B6 ____ Hajtás:  LHD FWD ___ Tengely áttétel: nincs megadva
Saját: 2012 év    ___Motor:  1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6; ____  Váltó: 6 fok kézi váltó - B6 ____ Hajtás:  LHD FWD ___ Tengely áttétel:     3.61

Olyan mintha nem adná le a 270nm nyomatékot. Nem tudom, hogy valaki Mondeo-nál találkozott-e már ilyennel, hogy mi lehet az oka: turbo, kuplung, részecskeszűrő?? Még annyi a különbség a kettő között, hogy az enyém sokkal többet eszik, saját 6l/100km, másik 5-5.2l/100km, persze tudom, hogy függ a vezetéstől, de nem hajtok úgy mint egy bolond, szépen megyek vele. A másik indulásnál és menet közbeni gyorsulásnál is jobban húz.  worship worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #10795 Dátum: 2017.03.31 péntek, 17:41:21 »

Sziasztok.

Tudom, hogy Mondeo forum, de remélem ti tudtok segíteni:

Egy olyan gondom van a Focussal, hogy egy másik ugyan ilyen motorral felszerelt Focushoz képest gyengének érzem:

Etis alapján:
Másik: 2011 év    ___Motor: 1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6 ; ____ Váltó: 6 fok kézi váltó - B6 ____ Hajtás:  LHD FWD ___ Tengely áttétel: nincs megadva
Saját: 2012 év    ___Motor:  1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6; ____  Váltó: 6 fok kézi váltó - B6 ____ Hajtás:  LHD FWD ___ Tengely áttétel:     3.61

Olyan mintha nem adná le a 270nm nyomatékot. Nem tudom, hogy valaki Mondeo-nál találkozott-e már ilyennel, hogy mi lehet az oka: turbo, kuplung, részecskeszűrő?? Még annyi a különbség a kettő között, hogy az enyém sokkal többet eszik, saját 6l/100km, másik 5-5.2l/100km, persze tudom, hogy függ a vezetéstől, de nem hajtok úgy mint egy bolond, szépen megyek vele. A másik indulásnál és menet közbeni gyorsulásnál is jobban húz.  worship worship
az csippelt
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kotta_cs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2304



E-mail
« Új hozzászólás #10796 Dátum: 2017.03.31 péntek, 20:19:46 »

Sziasztok.

Tudom, hogy Mondeo forum, de remélem ti tudtok segíteni:

Egy olyan gondom van a Focussal, hogy egy másik ugyan ilyen motorral felszerelt Focushoz képest gyengének érzem:

Etis alapján:
Másik: 2011 év    ___Motor: 1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6 ; ____ Váltó: 6 fok kézi váltó - B6 ____ Hajtás:  LHD FWD ___ Tengely áttétel: nincs megadva
Saját: 2012 év    ___Motor:  1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6; ____  Váltó: 6 fok kézi váltó - B6 ____ Hajtás:  LHD FWD ___ Tengely áttétel:     3.61

Olyan mintha nem adná le a 270nm nyomatékot. Nem tudom, hogy valaki Mondeo-nál találkozott-e már ilyennel, hogy mi lehet az oka: turbo, kuplung, részecskeszűrő?? Még annyi a különbség a kettő között, hogy az enyém sokkal többet eszik, saját 6l/100km, másik 5-5.2l/100km, persze tudom, hogy függ a vezetéstől, de nem hajtok úgy mint egy bolond, szépen megyek vele. A másik indulásnál és menet közbeni gyorsulásnál is jobban húz.  worship worship

az az 0,8-1 liter a sokkal többet? Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

Szerintem is chippelt, ahogy Alf írta
Naplózva

-=újra=-
2006 Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Limited
Anya: 2007 Mondeo MK4 1.8TDCi
ex: 2007 Mondeo MK4 2.0TDCi
ex: 2002 Mondeo MK3 1.8 aranybogár
ex: egyéb fordok
atti1848
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #10797 Dátum: 2017.04.01 szombat, 11:43:09 »

az az 0,8-1 liter a sokkal többet? Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

Szerintem is chippelt, ahogy Alf írta

Nem hiszem, hogy chippelt, de engem nem is a fogyasztása zavar a legjobban, hanem, hogy a sajátom gyengének tűnik. Lehet keresek egy ugyan ilyet, mint az enyém és hátha ki tudom próbálni azt is, akkor lenne viszonyítási alapom.
Naplózva
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #10798 Dátum: 2017.04.01 szombat, 21:14:02 »

Tegnap dobtuk fel a nyári gumit az alufelnire, meg ha már fent volt a kocsi, lepucoltuk kicsit a turbót. Féktisztító visz mindent, nem kérdez vissza:
http://www.***/images/hdd1/2017/03/30/15720170329_154013.jpg
Ma voltam vele olyan 100km-t, majd itthon megnéztem mi a helyzet:
http://www.***/images/hdd1/2017/03/30/23620170330_175934.jpg
Már megjelent a csepp a csavarnál. Igaz, tisztítás után húztam kb. 20 foknyit a csavaron. Tényleg csak alig, hátha azért folyik, mert laza. Azóta folyamatosan meg-megtorpan, ha nincs padlógáz, csak közepes terhelés, akkor is. És még be is csikorgott padlóra. Na ott lemondtam róla. Holnap visszaengedem a csavaron azt a 20 fokot, lehet hogy ennyi elég volt, hogy félrehúzzon valamit? Pedig egy vastag gumialátét van alatta, nem?

Lényegében már belenyugodtam, hogy ebből felújítás (ne adj isten, csere) lesz.


A csatlakozó alatt "O" gyűrűs tömítés van. Ez a szívó oldal, amiatt olajos, mert a kartergáz vissza van vezetve a szívóágban, s abban levő olajpára jön ki... (sajnos Mondeo betegség, hogy ott olajos)

Lehetséges hogy falsot szív, emiatt torpan meg...

A turbó utáni gumicsövet FORD-nál csak a műanyag csővel együtt kapni "horror" áron, ellenben Peugeot alkatrész katalógusban megtalálható ez a kis cső külön is, ~3000 Ft-os áron. (lényeg, hogy Peugeot 2.0 hdi, 136 le... amin ugyanilyen turbó van) ÉN már cseréltem, azóta teljesen száraz.

Üdv.: Peti
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
mondeofan
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 763


E-mail
« Új hozzászólás #10799 Dátum: 2017.04.01 szombat, 21:16:02 »

Sziasztok!

Csak egy kis tapasztalatot szeretnék megosztani:

Résolaj visszavezető csatlakozóm egyik eresztett, kijött mellette a gázolaj. Gyári cső ~27 ezer Ft. A csatlakozót kihúztam, s a rajta levő "O" gyűrűt lecseréltem. (Minta alapján vettem másikat). Azóta tökéletes, nem folyat...
Naplózva

2007.10- Ford Mondeo MK IV kombi - 2.0 TDCi - Titanium-magyar
Oldalak: 1 ... 209 210 211 212 213 214 215 [216] 217 218 219 220 221 222 223 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.138 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.