Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 05:11:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 297   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 5262822 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
ST220
Vendég
« Új hozzászólás #50 Dátum: 2009.10.21 szerda, 13:43:50 »

Ugye a 3-as 2.2-ese 360 Nm, ebből lesz 424. Ez 17%.
A 4-es 2.0-ása  320 Nm, ezt felhúzni 410-re... 28%.
Én is sokallom. Anno a haver vett egy olyan boxot, ami a 250 Nm-ret 360-ra módosította... na ja... a papír mindent elbír.
Pedig még grafikon is járt hozzá...  vigyor3
Ki kell mérni, és minden kiderül.



Persze a papír, meg a net sok hülyeséget mond.
Én is bedőltem a 460 Nm-nek, de nem kellett volna....
Szerintem elírták a dolgot, mert ha azt írják, hogy 60 Nm-t adott volna, akkor az 420-nak jó is, csak szerintem ők az overboost-os adathoz adtak hozzá 60-at, így lett 460 Nm...
Azt is tudom, hogy más turbo meg más koncepció meg fejlettebb meg minden, de a köbcenti az mégis csak köbcenti.
Így még mindig azt mondom, hogy szerintem 410 az sok, de ha legyen így! Én csak örülnék, mert akkor ha valaki megcsináltatja, akkor igazi kis seggbosszantó autó válik a 2.0 TDCi-ből is.
De Angel-nek igaza van, le kell méretni!
Naplózva
jupiter72
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


E-mail
« Új hozzászólás #51 Dátum: 2009.10.22 csütörtök, 17:39:05 »

Szerintem már láttam egy párszor chippelt TDCi motort is meg a hatását is. Akár box akár software egy dologgal kapsz nagyobb teljesítmélnyt ha több üzemanyagot nyomsz be. Ehhez vagy becsapod go hőmérséklet értékét vagy megemeled a CR nyomást. A többlet levegő pedig már adódik a többlet üzemanyagból.
Azért ez így nem igaz.Cr nyomást profi chippes alig emel.Befecskendezési időt változtatnak,turbónyomást emelnek,a szoftveres nyomatékkorlátot tolják arrébb.A  gázpedál érzékenység állítás inkább a varázslat kategória,bár érzetre tényleg olyan,mintha erősebb lenne a verda.Viszont nem csapják be a vezérlőt,hiszen az ugyanazokat az értékeket kapja minden jeladótól,mint előtte.
 Kétségtelen,hogy tönkre is lehet tenni vele az autót,és valóban nem a motor a leggyengébb láncszem,hanem a hajtáslánc.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #52 Dátum: 2009.10.31 szombat, 13:55:10 »

Azért ez így nem igaz.Cr nyomást profi chippes alig emel.Befecskendezési időt változtatnak,turbónyomást emelnek,a szoftveres nyomatékkorlátot tolják arrébb.A  gázpedál érzékenység állítás inkább a varázslat kategória,bár érzetre tényleg olyan,mintha erősebb lenne a verda.Viszont nem csapják be a vezérlőt,hiszen az ugyanazokat az értékeket kapja minden jeladótól,mint előtte.
 Kétségtelen,hogy tönkre is lehet tenni vele az autót,és valóban nem a motor a leggyengébb láncszem,hanem a hajtáslánc.
Magán vélemény de profi tuningos nem tuningol középkategóriás családi autót  Undecided
Naplózva
jupiter72
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


E-mail
« Új hozzászólás #53 Dátum: 2009.10.31 szombat, 15:10:41 »

Magán vélemény de profi tuningos nem tuningol középkategóriás családi autót  Undecided
Sok országban nagyobb hagyományai vannak a tuningnak.Nem csak arról szól,hogy ezer millió lóerőt kell csinálni.Normális tuning cégek írnak progit mindenféle autóra,bizony azok sokkal profibbak,mint aki csak felhúzza brutálisan a  technikát
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #54 Dátum: 2009.10.31 szombat, 23:43:20 »

Magán vélemény de profi tuningos nem tuningol középkategóriás családi autót  Undecided

A profi tuningos azt tuningol, amit odavisznek neki!  hehe
Különben bezárhatná a bezárt.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #55 Dátum: 2009.11.01 vasárnap, 00:03:04 »

A profi tuningos azt tuningol, amit odavisznek neki!  hehe
Különben bezárhatná a bezárt.
Akkor magára nem igenyes profi tuningoshoz nem profik is járnak  Grin Így jobb?  hehe
Naplózva
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #56 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 11:28:41 »

Akkor magára nem igenyes profi tuningoshoz nem profik is járnak  Grin Így jobb?  hehe

A félprofik meg csak box-olnak, ugye?  eplus2
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #57 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 18:28:16 »

A félprofik meg csak box-olnak, ugye?  eplus2
Én inkább maradnék a sima gyári beállításnál. Nekem ebbe elég az is. Majd a következő erősebb lesz.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #58 Dátum: 2009.11.12 csütörtök, 08:22:31 »



Tegnap, 600km-el az olajcsere után, kiírta az autóm, hogy service oil.  vigyor3 falbav

Megálltam és kapott egy reset-et.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #59 Dátum: 2009.11.12 csütörtök, 08:28:36 »


Tegnap, 600km-el az olajcsere után, kiírta az autóm, hogy service oil.  vigyor3 falbav

Megálltam és kapott egy reset-et.  nyes

Csak látszik, hogy ennek az autónak lelke van...  smile
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zsoel
Vendég
« Új hozzászólás #60 Dátum: 2009.11.12 csütörtök, 09:51:07 »


Tegnap, 600km-el az olajcsere után, kiírta az autóm, hogy service oil.  vigyor3 falbav

Megálltam és kapott egy reset-et.  nyes

Korábban én is így jártam.

Reseteljük a szerelőket is!  eplus2
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #61 Dátum: 2009.11.12 csütörtök, 09:54:54 »

Csak látszik, hogy ennek az autónak lelke van...  smile

Inkább szerintem az lehet, hogy már nagyon régen nem resetelték, letelt a 20e km, erre Ő dobott egy üzit.

Szóval ez nézi a paramétereket, de leginkább a megtett kilómétert.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #62 Dátum: 2009.11.12 csütörtök, 09:58:33 »

Inkább szerintem az lehet, hogy már nagyon régen nem resetelték, letelt a 20e km, erre Ő dobott egy üzit.

Szóval ez nézi a paramétereket, de leginkább a megtett kilómétert.

Igen, ez hasonló furcsaság, mint az aktív regeneráció a DPF-nél.
Egyes srácok ángyélus-országban már kihekkelték a DPF szűrőt a kocsiból, + elvileg "elmagyarázták" az elektronikának, hogy a DPF szűrő "rendben van", de az autó néha mégis csinál 1-1 aktív regenerációt, s mivel így már nincs a DPF a kocsiban, ezért füstöl nekik, mint az állat...
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #63 Dátum: 2009.11.12 csütörtök, 10:02:42 »

Igen, ez hasonló furcsaság, mint az aktív regeneráció a DPF-nél.
Egyes srácok ángyélus-országban már kihekkelték a DPF szűrőt a kocsiból, + elvileg "elmagyarázták" az elektronikának, hogy a DPF szűrő "rendben van", de az autó néha mégis csinál 1-1 aktív regenerációt, s mivel így már nincs a DPF a kocsiban, ezért füstöl nekik, mint az állat...


Magyarán a regeneráció és az olajminőség ellenőrzés egy mechanikus megoldás elektronikussá tétele.

Megtett az autó 800km-ert(nem számít, hogy dugóban van autópályán...)? Gyorsan indítsunk egy regenerációt... 

Megtett az autó 20e km-ert(nem számít, hogy dugóban van autópályán...)? Gyorsan dobjunk a usernek egy üzit...

Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #64 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 19:44:49 »


Tegnap, 600km-el az olajcsere után, kiírta az autóm, hogy service oil.  vigyor3 falbav

Megálltam és kapott egy reset-et.  nyes

lol  Cheesy olaj csereperiodus 600km  Cheesy
Naplózva

blah blah blah
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #65 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 19:56:28 »

20E-nél volt nekem olajcsere.
Most 28700-nál jött a service oil.
Nem baj, 30E-nél kap majd friss olajat.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #66 Dátum: 2009.11.17 kedd, 08:17:51 »

20E-nél volt nekem olajcsere.
Most 28700-nál jött a service oil.
Nem baj, 30E-nél kap majd friss olajat.  Wink


ezt nem lehet valahogy osszehangolni a tenyleges szervizperiodussal ?  fejvakaras
Naplózva

blah blah blah
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #67 Dátum: 2009.11.17 kedd, 08:20:46 »

ezt nem lehet valahogy osszehangolni a tenyleges szervizperiodussal ?  fejvakaras

dehogynem. beszerelünk egy gombot, amit ha megnyomunk pl. 20e km-nél, kiírja, hogy service oil. vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #68 Dátum: 2009.11.25 szerda, 09:03:30 »


Újabb adalék az aktív regenerációhoz.

Szóval tegnap úgy értem be a munkahelymre, hogy ment a reg.

Mivel siettem le kellett állítanom. Mikor rá 9 órára mentem haza, kb az indulást követően 5 perccel folytatta a regenerációt. Fura volt, mert kb 7 fok volt kinnt, és a motor hőmérséklete korántsem volt üzemmeleg. Azonban rá 3 percre teljesen bemelegedett minden.

Szóval így sokkal, de sokkal hamarabb felmelegedett a motor. Miért nem lehet egy ilyen programot csinálni a hidegindításra?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #69 Dátum: 2009.11.25 szerda, 09:27:36 »

Újabb adalék az aktív regenerációhoz.

Szóval tegnap úgy értem be a munkahelymre, hogy ment a reg.

Mivel siettem le kellett állítanom. Mikor rá 9 órára mentem haza, kb az indulást követően 5 perccel folytatta a regenerációt. Fura volt, mert kb 7 fok volt kinnt, és a motor hőmérséklete korántsem volt üzemmeleg. Azonban rá 3 percre teljesen bemelegedett minden.

Szóval így sokkal, de sokkal hamarabb felmelegedett a motor. Miért nem lehet egy ilyen programot csinálni a hidegindításra?

Mert a regenkor (az utólagos befecskendezés miatt) kormosabb kipuffgáz megy eleve a DPF-be.  eplus2
Fogyasztásban sem lenne az autó egy tigris.
Viszont a regenkori kipuffhang jól áll neki.  Wink

Én is jártam már így, hogy folytatgatta, amíg meg nem kapta azt amit akart.
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #70 Dátum: 2009.11.25 szerda, 09:33:04 »

Mert a regenkor (az utólagos befecskendezés miatt) kormosabb kipuffgáz megy eleve a DPF-be.  eplus2
Fogyasztásban sem lenne az autó egy tigris.
Viszont a regenkori kipuffhang jól áll neki.  Wink

Én is jártam már így, hogy folytatgatta, amíg meg nem kapta azt amit akart.


a kipuffhang az nagyon frankó, iszont a motor és a turbó hangja nagyon fura lesz...  szomoru1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
interakcio
Vendég
« Új hozzászólás #71 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 11:33:38 »

Azt szeretném megkérdezni, h MK IV 1.8 tdci (125 le) motorral szerelt mondival kapcs-ban van-e közületek vkinek tapasztalata? Fogyasztás, nyomaték, megbízhatóság, ilyenek? Köszi!
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #72 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 13:12:50 »

Azt szeretném megkérdezni, h MK IV 1.8 tdci (125 le) motorral szerelt mondival kapcs-ban van-e közületek vkinek tapasztalata? Fogyasztás, nyomaték, megbízhatóság, ilyenek? Köszi!

Szerintem nincsen senkinek sem 1.8 tdci-je. De a leírások alapján szídják a menetteljesítménye miatt rendesen.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
interakcio
Vendég
« Új hozzászólás #73 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 13:28:26 »

Szerintem nincsen senkinek sem 1.8 tdci-je. De a leírások alapján szídják a menetteljesítménye miatt rendesen.

Köszi. Ismerősöm ilyet nézeget, miután beült az én mondimba (MK 3 TDCI 130 le). Neki ez lenne az optimális, de ahogy szavaidból kiveszem, inkább 2.0 tdci a jobb választás.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #74 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 13:30:33 »

Köszi. Ismerősöm ilyet nézeget, miután beült az én mondimba (MK 3 TDCI 130 le). Neki ez lenne az optimális, de ahogy szavaidból kiveszem, inkább 2.0 tdci a jobb választás.

egyértelműen. Ekkora autóhoz illik a köbcenti is.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #75 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 13:36:54 »

Köszi. Ismerősöm ilyet nézeget, miután beült az én mondimba (MK 3 TDCI 130 le). Neki ez lenne az optimális, de ahogy szavaidból kiveszem, inkább 2.0 tdci a jobb választás.

A népítéleteket is érdemes olvasgatni.
http://nepitelet.hu/autok/ford/mondeo_2007/

Bár szerintem is legalább 2.0 TDCi-t érdemes venni.
1,8tádék a céges flották miatt mennek sztem.
Az MKIV nehéz autó, kell hozzá a kraft. Az MKIV 1,8 az nem egyenlő az MKIII 2,0 -val.

Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #76 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 13:37:49 »

A népítéleteket is érdemes olvasgatni.
http://nepitelet.hu/autok/ford/mondeo_2007/

Bár szerintem is legalább 2.0 TDCi-t érdemes venni.
1,8tádék a céges flották miatt mennek sztem.
Az MKIV nehéz autó, kell hozzá a kraft. Az MKIV 1,8 az nem egyenlő az MKIII 2,0 -val.



Janikám!

Nincs valami újabb upgrade?  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
SzJani
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6323

offok


« Új hozzászólás #77 Dátum: 2009.11.26 csütörtök, 13:46:26 »

Janikám!

Nincs valami újabb upgrade?  vigyor3

Írok az elektromosba.  Wink
Naplózva

off: '05 Fusion
ex: '10 Mondeo MKIV fl. Tit-X(S) 5a. 2.0 EcoB (240PS) PowerShift
ex: '08 Mondeo MKIV Tit-X(S) 5a. 2.2 TDCi
ex: '01 Focus Ghia kombi 1.8i
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #78 Dátum: 2009.12.01 kedd, 22:13:17 »

Azt szeretném megkérdezni, h MK IV 1.8 tdci (125 le) motorral szerelt mondival kapcs-ban van-e közületek vkinek tapasztalata? Fogyasztás, nyomaték, megbízhatóság, ilyenek? Köszi!

Az egy 8 szelepes motor... az 1,8 td (majd tdci), 1753 ccm... felejtős.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
interakcio
Vendég
« Új hozzászólás #79 Dátum: 2009.12.02 szerda, 00:32:50 »

Az egy 8 szelepes motor... az 1,8 td (majd tdci), 1753 ccm... felejtős.

Köszi mindenkinekaz 1.8 tdci véleményt. Átolvastam a népítéleteket, ismerősöm is. A tapasztalatok vegyesek. Ma már 140 LE-s verziót nézeget a cimbi.
Naplózva
khgdent
Vendég
« Új hozzászólás #80 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 13:25:39 »

Üdv Mindenkinek!

Nemrég vettem egy 2007es MKIV-et 2.0 tdci 140le, közeleg az olajcsere. Milyen olajat ajánlotok, ha jobb minőségűt akarok beletenni, mint a gyári, ami megfelő a DPF-nek is. Francia motorszármazásra hivatkozva az Elf Solaris DPF RNX 5w-30-at (C3/C4)ajánlották számomra, de ez nem rendelkezik Ford minősítéssel. Jó választás lesz, belerakhatom nyugodtan?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv,
khgdent

Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #81 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 13:34:18 »

Üdv Mindenkinek!

Nemrég vettem egy 2007es MKIV-et 2.0 tdci 140le, közeleg az olajcsere. Milyen olajat ajánlotok, ha jobb minőségűt akarok beletenni, mint a gyári, ami megfelő a DPF-nek is. Francia motorszármazásra hivatkozva az Elf Solaris DPF RNX 5w-30-at (C3/C4)ajánlották számomra, de ez nem rendelkezik Ford minősítéssel. Jó választás lesz, belerakhatom nyugodtan?
Válaszokat előre is köszönöm.
Üdv,
khgdent



ford 5w-30, és csere 10ezrenként
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fitti2
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #82 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 16:17:47 »

Én Mobil 1  5W-30-at rakok bele(neten 11500ft-ért hozzák szállításal)A szervíz 20000km,vagy 1 évet ajánlott.
17000km-ert mentem vele ,az olajszint nem vátozott. wave
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #83 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 16:19:43 »

Én Mobil 1  5W-30-at rakok bele(neten 11500ft-ért hozzák szállításal)A szervíz 20000km,vagy 1 évet ajánlott.
17000km-ert mentem vele ,az olajszint nem vátozott. wave

nem az olajszint miatt kell cserélni, hanem a dpf miatt
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
fitti2
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 156


E-mail
« Új hozzászólás #84 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 18:11:17 »

nem az olajszint miatt kell cserélni, hanem a dpf miatt

Oké,értve!
Egyébként ez a DPF-es szürős cucc mennyit bír? Itt km,vagy ídő van megadva,vagy amikor bekakál?Ilyenkor csak a szűrőt
kell cserélni? Huh?
Naplózva
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #85 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 18:49:32 »

Sziasztok!

Most szeretném lecserélni mondeómat, az új tdci motor valóban csendesebb mint a régi?
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
TamTam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 185


E-mail
« Új hozzászólás #86 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 19:09:57 »

Sziasztok!

Most szeretném lecserélni mondeómat, az új tdci motor valóban csendesebb mint a régi?

Úgy látszik ma engem nyertél meg válaszadónak  vigyor3 Igen, csendesebb, nekem MKIII volt, a 2.0 TDCi. Jóval csendesebb...
Naplózva

Most: Mondeo MKV. Kombi TDCI 2.0 (180LE) Titanium AWD Powershift 2016.01 (Deep Impact Blue)
Előtte: Mondeo MKIV. Kombi TDCI 2.0 (140LE) Titanium-X ++ 6Aut 2008.09 / Mondeo MKIII Kombi Ghia  TDCi 2.0 (130LE)
sarkan
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 134



E-mail
« Új hozzászólás #87 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 19:49:21 »

Úgy látszik ma engem nyertél meg válaszadónak  vigyor3 Igen, csendesebb, nekem MKIII volt, a 2.0 TDCi. Jóval csendesebb...

köszönöm a válaszokat, mégis más egy tulajdonos véleménye, mint a kereskedőé.
A nejem azt mondta, hogyha ugyanolyan lesz a hangja mint a mostaninak nem enged haza.
Naplózva

ex MK4 2,0 TDCi automata Trend_2009

Mk5 2.0 HEV Titanium_2018
khgdent
Vendég
« Új hozzászólás #88 Dátum: 2009.12.07 hétfő, 19:54:18 »

ford 5w-30, és csere 10ezrenként

Köszi a válaszokat. Bár én nem szeretnék hamarabb olajat cserélni, mint a gyári szervízciklus. Ahogy kivettem a válaszodból azért egyetértünk abban, hogy a Ford olajat nem a legjobb 20000 km-ig használni. Vagy van valakinek bővebb információja, hogy az újabb ...-C szabványos ford olaj jobb, mint az eddigi?
Következésképp mi a megoldás? Melyik olaj a legjobb ebbe a kocsiba, ha nem akarok 20000km-nél hamarabb olajat cserélni? Mobil olajat már használtam az előző kocsimban és kiváló, csak most a neten ez az Elf szinte fél árban beszerezhető és minőségben elvileg ugyanazt tudja vagy jobb, mint a mobil.
Hallottam, hogy a dpf hamarabb meghibásodik a Ford olajoktól. Ez igaz lehet?

Tovább keresve találtam a Total Quartz 9000 future 5w-30-at Ford WSSM2C 913 C minősítéssel (ez nem low saps vagyis nem írja) ill. Quartz Ineo Ecs-t kimondottan psa ajánlással dpf-hez. Viszont talán még jobb az Ineo MC3 (Merci, BMW, VW homologizáció). Melyik lenne a legjobb olaj ezek közül?
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.07 hétfő, 23:30:00 írta khgdent » Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #89 Dátum: 2009.12.08 kedd, 08:16:09 »

Oké,értve!
Egyébként ez a DPF-es szürős cucc mennyit bír? Itt km,vagy ídő van megadva,vagy amikor bekakál?Ilyenkor csak a szűrőt
kell cserélni? Huh?

mennyit bír, az egy jó kérdés. szerintem valahol 120-150e km-nél feldobja majd a tappancsot

szerintem az egészet kell majd cserélni
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #90 Dátum: 2009.12.08 kedd, 08:17:24 »

Sziasztok!

Most szeretném lecserélni mondeómat, az új tdci motor valóban csendesebb mint a régi?

sokkal (kívülről belülről egyaránt)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #91 Dátum: 2009.12.08 kedd, 08:20:40 »

Köszi a válaszokat. Bár én nem szeretnék hamarabb olajat cserélni, mint a gyári szervízciklus. Ahogy kivettem a válaszodból azért egyetértünk abban, hogy a Ford olajat nem a legjobb 20000 km-ig használni. Vagy van valakinek bővebb információja, hogy az újabb ...-C szabványos ford olaj jobb, mint az eddigi?
Következésképp mi a megoldás? Melyik olaj a legjobb ebbe a kocsiba, ha nem akarok 20000km-nél hamarabb olajat cserélni? Mobil olajat már használtam az előző kocsimban és kiváló, csak most a neten ez az Elf szinte fél árban beszerezhető és minőségben elvileg ugyanazt tudja vagy jobb, mint a mobil.
Hallottam, hogy a dpf hamarabb meghibásodik a Ford olajoktól. Ez igaz lehet?

Tovább keresve találtam a Total Quartz 9000 future 5w-30-at Ford WSSM2C 913 C minősítéssel (ez nem low saps vagyis nem írja) ill. Quartz Ineo Ecs-t kimondottan psa ajánlással dpf-hez. Viszont talán még jobb az Ineo MC3 (Merci, BMW, VW homologizáció). Melyik lenne a legjobb olaj ezek közül?

az olajnak semmi köze a dpf-hez. Bármilyen olajat raknék bele, akkor is 10e-ként cserélném.

Aktív regenerációkor annyi gázolajat fecskendez utóégetésre a hengerekbe, hogy az feltapad a henger falára, amit a gyűrűk szépen apránként lehúznak a motorolajba. A motorolajba így gázolaj kerül, ami rontja a minőségét.

Én a gyári ford olajra(ami mellesleg jelenleg Castrol) esküszöm. Mindig ott állok az autónál, hogy biztos az kerüljön bele. 
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #92 Dátum: 2009.12.08 kedd, 10:16:24 »

A motorolajba így gázolaj kerül, ami rontja a minőségét.
Keverj össze egy kis motorolajat gázolajjal és várj egy picit csodát fogsz látni.  Wink  Ezzel az erővel 1 tanknyi gázolaj kiöblíthetné az összes motorolajat Így tankolásonként kellene olajat cserélni.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #93 Dátum: 2009.12.08 kedd, 10:34:02 »

Keverj össze egy kis motorolajat gázolajjal és várj egy picit csodát fogsz látni.  Wink  Ezzel az erővel 1 tanknyi gázolaj kiöblíthetné az összes motorolajat Így tankolásonként kellene olajat cserélni.

Nem értelek. Nem biztos, hogy egy tank go elhasználása alatt van regeneráció.

És tényleg az a probléma a dpf-el mk4-ben, hogy feltapad a go a henger falára. Nyílván nagyon minimális mennyiségben.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #94 Dátum: 2009.12.08 kedd, 11:07:23 »

Nem értelek. Nem biztos, hogy egy tank go elhasználása alatt van regeneráció.
finoman próbáltam megfogalmazni az előbb hogy a gázolaj hígítja a motorolajat hüleség

És tényleg az a probléma a dpf-el mk4-ben, hogy feltapad a go a henger falára. Nyílván nagyon minimális mennyiségben.
Maradjunk annyiba hogy nagyon minimális mennyiségben  wave De azért gondold végig,
a.) befecskendezik akár 1600barral a gázolajat ami szinte azonnal tökéletesen elég, mennyi marad akkor majd a falon?
b.) a gázolaj ugyan relative jó kenőanyag de messze nem úgy tapad meg mint a kenőalaj (ha nekem nem hiszel nézz utána tribiologia (kenéstan) cimen)
Naplózva
jupiter72
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


E-mail
« Új hozzászólás #95 Dátum: 2009.12.08 kedd, 18:51:55 »

finoman próbáltam megfogalmazni az előbb hogy a gázolaj hígítja a motorolajat hüleség
Maradjunk annyiba hogy nagyon minimális mennyiségben  wave De azért gondold végig,
a.) befecskendezik akár 1600barral a gázolajat ami szinte azonnal tökéletesen elég, mennyi marad akkor majd a falon?
b.) a gázolaj ugyan relative jó kenőanyag de messze nem úgy tapad meg mint a kenőalaj (ha nekem nem hiszel nézz utána tribiologia (kenéstan) cimen)
Van abban igazság,hogy kerül gázolaj a motorolajba.Regenerálás alatt a motorvezérlő később fecskendezi be a gázolajat,azért hogy az majd a kipufogó torokban lévő előkatalizátorban égjen el.Ezzel emelik meg a hőmérsékletet annyira,hogy a részecskeszűrűben összegyűlt korom elégjen.Mivel később fecskendezik be a gázolajat,az nem ég el tökéletesen. Az Opelben használt 1.3 cdti-nél komoly gondot jelentett,hogy a csak városban használt autóknál sosem fejeződött be a regeneráció,ezért sokkal többször próbálta azt végrehajtani.Az eredmény az lett ,hogy a motorolajszint megemelkedett,sokszor 1 centivel a felső nívó fölé is.Ez akár súlyos motorkárosodást is okozhat.Szóval valamennyi egész biztos kerül a motorolajba,bár gondolom úgy tervezték meg,hogy normális használat mellett ez nem okozhat gondot
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #96 Dátum: 2009.12.08 kedd, 19:01:28 »

Van abban igazság,hogy kerül gázolaj a motorolajba.Regenerálás alatt a motorvezérlő később fecskendezi be a gázolajat,azért hogy az majd a kipufogó torokban lévő előkatalizátorban égjen el.Ezzel emelik meg a hőmérsékletet annyira,hogy a részecskeszűrűben összegyűlt korom elégjen.Mivel később fecskendezik be a gázolajat,az nem ég el tökéletesen. Az Opelben használt 1.3 cdti-nél komoly gondot jelentett,hogy a csak városban használt autóknál sosem fejeződött be a regeneráció,ezért sokkal többször próbálta azt végrehajtani.Az eredmény az lett ,hogy a motorolajszint megemelkedett,sokszor 1 centivel a felső nívó fölé is.Ez akár súlyos motorkárosodást is okozhat.Szóval valamennyi egész biztos kerül a motorolajba,bár gondolom úgy tervezték meg,hogy normális használat mellett ez nem okozhat gondot
Itt arról volt szó eredetileg hogy a regeneráció során gázolaj felhígítja a motorolajat ami egy baromság. Az meg hogy az opelekben  túl sok gázolajat nyomtak be hát az pech volt a tulajnak, mert ha nyakon öntik gázolajjal a hengert az persze hogy kimosna mindent, de azért a mondeonál hátha tanúltak akár az opel esetéből is remélhetőleg.
Naplózva
jupiter72
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 77


E-mail
« Új hozzászólás #97 Dátum: 2009.12.08 kedd, 19:16:26 »

Itt arról volt szó eredetileg hogy a regeneráció során gázolaj felhígítja a motorolajat ami egy baromság. Az meg hogy az opelekben  túl sok gázolajat nyomtak be hát az pech volt a tulajnak, mert ha nyakon öntik gázolajjal a hengert az persze hogy kimosna mindent, de azért a mondeonál hátha tanúltak akár az opel esetéből is remélhetőleg.
az összes általam ismert dpf-es rendszerben a motorban van olajminőség érzékelő,és a szervíz intervallumot az alapján számolja ki.Gondolom nem véletlen
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #98 Dátum: 2009.12.08 kedd, 19:21:18 »

az összes általam ismert dpf-es rendszerben a motorban van olajminőség érzékelő,és a szervíz intervallumot az alapján számolja ki.Gondolom nem véletlen
Pont neked kellene tudni hogy az olajminőségfigyelés alapú szerviz intervallum meghatározás már a dpf előtt jóval korábban is volt néhány autóba. Ennek semmi köze a dpf-hez.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #99 Dátum: 2009.12.09 szerda, 08:47:53 »

Itt arról volt szó eredetileg hogy a regeneráció során gázolaj felhígítja a motorolajat ami egy baromság. Az meg hogy az opelekben  túl sok gázolajat nyomtak be hát az pech volt a tulajnak, mert ha nyakon öntik gázolajjal a hengert az persze hogy kimosna mindent, de azért a mondeonál hátha tanúltak akár az opel esetéből is remélhetőleg.

Egyszer beszéltem egy taxissal, aki azt mondta, hogy szerette az mk4-et, csak egyszer beállt neki a motor a dpf miatt. Vajon miért?

Illetve a hírek arról szólnak, hogy a madzagosok nem keveset szívnak dízliben a dpf miatt...

Szóval?

(szerinted a Ford miért nem rak olajminőség érzékelőt a nem dpf-es autókba?)
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 297   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.